quote:
Homer.J schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:36:
Hier nog een vraag over de USB-opname functie.
Ik ben geďnteresseerd in de 37EX720 (icm met Ziggo CI+). De USB-recording optie zou mij eventueel de aanschaf van een HDD-recorder kunnen besparen. In dit topic kom ik nogal wat tegenstrijdige informatie tegen over het opnemen. Zijn er mensen met een EX720 TV (en recente firmware) die kunnen uitleggen hoe de opname functie werkt?
- Kun je (met Ziggo) gewoon alle zenders opnemen?
Ik heb geen problemen ondervonden. Elke zender lijkt gewoon op te nemen.
- Kun je iets opnemen terwijl de TV uitstaat?
Juist als de tv uit staat kun je opnemen. Getest heb ik door op te nemen als de tv uit staat, dan gaan er lampjes onderin branden. Ook heb ik getest wat er gebeurd als je opneemt en je zet de tv uit. De opname gaat door.
- Kun je inderdaad op de TV een andere kanaal (desnoods analoog) kijken terwijl je iets opneemt? (Zoals hier vermeld:
http://gathering.tweakers...message/36381639#36381639) Hoe werkt zoiets, gaat er zowel een digitaal als analoog signaal in de TV ?
Bij mij werkt dit niet, aangezien ik geen analoog signaal kan vinden via mijn tv. Ik heb een CI+ module en kijk dus alleen digitaal.
- Is er verder nog een voordeel aan het gebruik van een USB stick ipv externe harde schijf?
Ik moet eerlijk zeggen dat de kwaliteit dik in orde is. Voor 2 minuten opnemen was ik 0,2 GB kwijt, omgerekend dus 0,1GB per minuut. Een half uurtje opnemen zou dus 3GB zijn en een film kan ruim 9GB zijn.
Op dit moment heb ik een externe DVD/HDD-recorder staan. Ik twijfel of ik deze weg doe. Alhoewel de kwaliteit van dit apparaat analoog is (en dus niet om aan te zien), kan ik wel opnemen en iets anders kijken. Ik vrees dat ik dat toch wel een groot minpunt vind. Verder vind ik het top en ben ik wel van plan om een HDD te gaan kopen!
THE_BASE wijzigde deze reactie 30-08-2011 19:47 (32%)
MacBook Air 13" OS X 10.8 iPhone 5 32GB iPad Mini 16GB Apple TV3 AirPort Express