Move along folks, nothing interesting to see here.
[Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 03 maart 2002
Je moet ook niet de menu knop ingedrukt houden, maar de grote ronde knop daarboven.quote:mr. TCB schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:47:
Ik heb zaterdag mijn ATV2 ontvangen en natuuurlijk direct gejailbreaked en XBMC erop gezet. Werkt prima. Ook maar direct AC3 en DTS passthrough enabled, want dat staat standaard niet aan en is via het xbmc menu niet te configureren.
Nu heb ik een probleem: tijdens het afspelen van films/series kan ik met het inhouden van de 'menu' button niet in de context menu komen. Erg lastig, want nu kan je niets instellen zoals audiospoor of ondertitels.
In de overzichtsweergave (file en library modus) krijg ik ook de context menu niet te zien door de 'menu' button langer in te houden. Nog vervelender, want hierdoor kan ik verkeerd gescrapede films of series niet aanpassen of updaten.
Als ik op de 'menu' knop druk (en ingedrukt hou), dan ga ik altijd 1 scherm terug in het menu (en tijdens het afspelen van een film ga ik terug naar het hoofdmenu).
In de aTV modus (dus buiten xbmc) kan ik deze ook niet in slaapstand zetten door de menu of actie knop langer ingedrukt te houden. Ik moet telkens naar het settingsmenu om de sluimermodus te activeren.
Reg. datum: 04 december 2006
Is dit de gemiddelde ervaring hier dat het streamen met xbmc vanaf een externe USB-HD die aan een AExtreme (de nieuwste) hangt geen problemen geeft? (zodat ik nu nog niet ivm. de kosten perse een NAS aan hoef te schaffen (op de termijn uiteraard wel)).quote:mail.eve557 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:01:
[...]
Ik heb vandaag 3 films gekeken, niet een keer gecrasht. Ik ben helemaal tevreden.
De bestanden staan op een hardeschijf via airport extreme 5ghz.
Voordelen:
Geen macbook/pro meer aan
Niet afhankelijk van iTunes
MKV gebruikt automatisch de Nederlandse ondertiteling (indien deze erbij zit)
Tot nu toe het beste voor de aTv2
Reg. datum: 17 maart 2005
Nu maar hopen dat er snel een eenvoudige untethered oplossing is.
Ik heb een Dlink 825 router, N en ik denk dat ik de 5.0 Ghz gebruik maar kan ook de 2.4 zijn.
dezeppo wijzigde dit bericht 01-02-2011 10:45 (10%)
Reg. datum: 12 mei 2005
Als ik dan naar de eigenschappen van de film ga(Apple tv; menu knop lang ingedrukt, iPad; dubbelklik) en dan naar filminformatie > vernieuwen ga, dan vind hij de film wel en heb ik ook de bijbehorende omschrijving en art erbij. Zie onder voor verduidelijkende screenshots.

Ja, bij mij werkt het ook perfect icm de usb nas disk op mijn AirPort Extreme.quote:Is dit de gemiddelde ervaring hier dat het streamen met xbmc vanaf een externe USB-HD die aan een AExtreme (de nieuwste) hangt geen problemen geeft? (zodat ik nu nog niet ivm. de kosten perse een NAS aan hoef te schaffen (op de termijn uiteraard wel)).
Reg. datum: 16 januari 2004
Als ik het zo zie komt dat door de bestandsnaam formaat van je films. Deze wordt momenteel (nog) niet ondersteund. Support voor een ander bestandsnaam formaat dan 'Titel (jaar)' moet ik nog inbouwen.quote:Reverb_ schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:12:
Gebruikt hier iemand ook de Moviemeter scraper? Heb een vreemd probleem... Als ik mijn map met films toewijs met als scraper gekozen Moviemeter dan vind hij maar 15% ongeveer. Het gekke is als ik dan naar video > films ga(waar ik dus alle films zie staan) dan laat hij de titel ook niet zien en krijg ik een blanco veld maar dat veld is wel selecteerbaar. De film zit erin zeg maar.
Als ik dan naar de eigenschappen van de film ga(Apple tv; menu knop lang ingedrukt, iPad; dubbelklik) en dan naar filminformatie > vernieuwen ga, dan vind hij de film wel en heb ik ook de bijbehorende omschrijving en art erbij. Zie onder voor verduidelijkende screenshots.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar wat ik wel vreemd vind is dat het daarna wel goed gaat
Uhmzz.. Ja zou best kunnen, houd de releasenamen gewoon aan, vb: Toy.Story.3.2010.1080p.BluRay.x264-EbP.quote:The_Ghost16 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:30:
[...]
Als ik het zo zie komt dat door de bestandsnaam formaat van je films. Deze wordt momenteel (nog) niet ondersteund. Support voor een ander bestandsnaam formaat dan 'Titel (jaar)' moet ik nog inbouwen.
Maar wat ik wel vreemd vind is dat het daarna wel goed gaat
Idd dan erg vreemd als ik op vernieuwen druk hij het wel doet
In dit topic op XBMC staat hoe je dat tijd moet fixen:quote:dezeppo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:44:
Tijd staat inderdaad niet goed maar dat is niets groots,.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=91521
Gebruik voor de nieuwe tijdzone: Europe/Amsterdam
Mijn ATV2 moet vandaag worden geleverd... spannend....
BSD al the way... Mac OS X & FreeBSD
Ik had ook al iemand anders die deze namen gebruikt. Dus zal binnenkort even kijken of ik daar support voor in kan bouwen. Want ik vind dat met dit formaat het ook gewoon moet werken.quote:Reverb_ schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:33:
[...]
Uhmzz.. Ja zou best kunnen, houd de releasenamen gewoon aan, vb: Toy.Story.3.2010.1080p.BluRay.x264-EbP.
Idd dan erg vreemd als ik op vernieuwen druk hij het wel doet
Reg. datum: 20 april 2010
Ja dat zou ik in kunnen bouwen in de opties van de scraper. Maar dit heeft voor mij nog niet echt prioriteit.quote:SidewalkSuper schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:07:
Het enige waar ik eigenlijk Moviemeter voor zou willen gebruiken is het plot. De rest pak ik liever vanuit de IMDB scraper. Is dat ook een mogelijkheid om in te bouwen?
Zou mooi zijn als daar een fix voor komt! De standaard scraper(moviedb) pakt wel releasemapnamen, dus inderdaad geen overbodige luxe dat moviemeter scraper dan ook kan! Succes met het inbouwen iig.quote:The_Ghost16 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:44:
[...]
Ik had ook al iemand anders die deze namen gebruikt. Dus zal binnenkort even kijken of ik daar support voor in kan bouwen. Want ik vind dat met dit formaat het ook gewoon moet werken.
http://www.xbmcfreak.nl/
Met SeasOnPass kreeg ik het gewoon niet voor elkaar. Nadat het in DFU mode al totaal anders moest dan SeasOnPass aangaf lukte het booten totaal niet. Met een gejailbreakte firmware zou de ATV2 tijdens het booten het Apple logo moeten laten en en dan stoppen (zwart scherm). In mijn geval kreeg ik echter onmiddellijk het "Connect to iTunes" scherm. Uiteindelijk is het gelukt met PwnageTool aan de hand van een YouTube filmpje.
XBMC draait voorbeeldig met de laatste versie van 2 februari. Dolby en DTS worden netjes via de HDMI aan mijn AV versterker doorgegeven. Niet alle skins lopen even soepel en die dat wel doen vind ik niet altijd even mooi maar dat zijn enkel details.
Aangezien XBMC er wel fraaier uit ziet dan het standaard menu van PCH (oke, dit is aan te passen, maar heb geen HDD in de PCH zitten, dus kan niets installeren qua skin).
Alleen de 1080p limitatie in de ATV weerhoudt me nog enigszins..
MacBook Pro | 27" LED Cinema Display | Mac mini Server | AppleTV 3 | AirPort Extreme | AirPort Express | iPod touch 8GB | iPod shuffle | iPhone 4 16GB | iPad 3 32GB WiFi + 4G ::::: Sony 55EX720 | PlayStation 3 | Xbox360 | Logitech Z-5500
Ff een test gedaan en de mapnaam alsvolgt gedaan; filmnaam (jaartal), dus bijvoorbeeld Toy Story 3 (2010). Het videobestand(mkv) in de map heeft dezelfde naam als de mapnaam? How weird?? Zou toch goed moeten gaan nu. Hoe doen andere XMBC-ers dat hier? Schakel ik over naar moviedb scraper, vind ie alles. Volg eens mij rust er een vloek op mijn bestandenquote:The_Ghost16 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:25:
[...]
Ja dat zou ik in kunnen bouwen in de opties van de scraper. Maar dit heeft voor mij nog niet echt prioriteit.
Reverb_ wijzigde dit bericht 02-02-2011 14:45 (9%)
@The Ghost16
Misschien kun je de scraper zo configureren dat hij .nfo bestanden negeert, want klaakblijkelijk doet hij er iets mee.
Ding start stardaard op in "system" bij mij (menu horizontaal ingesteld, foto's en muziek verborgen)
edit, schijnt zo te moeten:
Settings/Appearance/Home window Change
matthijst wijzigde dit bericht 02-02-2011 15:26 (18%)
Je kan instellen dat de map namen worden gebruikt ipv bestanden in de map. Zo stel ik het altijd in.quote:Reverb_ schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:13:
Ik lijk het probleem gevonden te hebben... Ik heb uit alle mappen het .nfo bestandje verwijderd en nu leest hij alle films wel goed en zet ze goed neer.
@The Ghost16
Misschien kun je de scraper zo configureren dat hij .nfo bestanden negeert, want klaakblijkelijk doet hij er iets mee.
Had ik ook gedaan, zoals je bovenstaand ook kon lezen, maar de .nfo bestanden overrulen alles. De mapnaam maakt nu niks uit of dat een releasemapnaam is of niet, zolang er maar geen .nfo bestand in staat.quote:Cyzor schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:23:
[...]
Je kan instellen dat de map namen worden gebruikt ipv bestanden in de map. Zo stel ik het altijd in.
Want ik had dit er default niet in staan om dat ik daar geen gebruik van maakte. Maar de mensen van XBMC hebben er toch een nfo stukje in gezet. Ik zal eens kijken of ik dit kan aanpassen dat het wel gaat werken. Want dat zou namelijk gewoon moeten werken.
Bij mij werkt het tenminste zo, probeer het anders ff eerst bij een eigen film + nfo erinquote:The_Ghost16 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:49:
Het .nfo verhaal moet ik even uitzoeken.
Want ik had dit er default niet in staan om dat ik daar geen gebruik van maakte. Maar de mensen van XBMC hebben er toch een nfo stukje in gezet. Ik zal eens kijken of ik dit kan aanpassen dat het wel gaat werken. Want dat zou namelijk gewoon moeten werken.
Kun je mij een voorbeeld .nfo bestandje sturen? Ik heb geen idee wat er normaal in staat want ik gebruik geen nfo files.
Meestal staat er alleen een imdb url in.
Inderdaad, met de moviedb scraper gaat het bijvoorbeeld goed.quote:SidewalkSuper schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:01:
Die .nfo's horen ook alles te overrulen, maar dan natuurlijk wel op een goeie manier
Meestal staat er alleen een imdb url in.
Heb je een gemaild.quote:The_Ghost16 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:56:
Ja dat zal ik eens doen.
Kun je mij een voorbeeld .nfo bestandje sturen? Ik heb geen idee wat er normaal in staat want ik gebruik geen nfo files.
Reverb_ wijzigde dit bericht 02-02-2011 16:16 (35%)
Goed om te horen, keep us updated!quote:The_Ghost16 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:23:
Oke ik heb al een manier bedacht hoe ik het kan fixen. Zal daar voor een wijziging moeten maken aan de scraper en aan de website maar dit moet niet al te moeilijk zijn.
Super! Vreemde is dat de XBMC op de Apple TV de update zag, maar mijn iPad niet... Ook niet als handmatig probeer...apart. Nog ff wat weer proberen.quote:The_Ghost16 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:56:
Wanneer je de moviemeter scraper add-on update naar versie 1.1.3 moet het verwerken van de nfo files goed gaan.
Als ik jou was zou ik nog even wachten. De Atv2 werkt wel maar het is nog beperkt. Ik heb een aantal freezes gehad. Verder speelt de PCH veel meer formaten af.quote:Rivanov schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:14:
Zit enorm te twijfelen of ik de Apple TV aan ga schaffen. Heb namelijk al een Popcorn Hour A-110 die al mijn media moeiteloos streamed (incl 1080p).
Aangezien XBMC er wel fraaier uit ziet dan het standaard menu van PCH (oke, dit is aan te passen, maar heb geen HDD in de PCH zitten, dus kan niets installeren qua skin).
Alleen de 1080p limitatie in de ATV weerhoudt me nog enigszins..
Ik heb een C-200 en merk toch dat ik die gebruik omdat ik gewoon weet dat die zonder gezeur werkt.
67890
PCH speelt meer formaten af dan XBMC? Is dat echt zo? Zo'n PCH wordt toch gewoon beperkt door de firmware die erop staat?quote:xiD schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:26:
[...]
Als ik jou was zou ik nog even wachten. De Atv2 werkt wel maar het is nog beperkt. Ik heb een aantal freezes gehad. Verder speelt de PCH veel meer formaten af.
Ik heb een C-200 en merk toch dat ik die gebruik omdat ik gewoon weet dat die zonder gezeur werkt.
Belangrijker is denk ik dat PCH idd gewoon werkt en weinig configuratie vraagt. Als je meer van het tweaken bent dan is XBMC denk ik een fijnere keuze. Meer uitbreidingsmogelijkheden, meer naar je eigen hand te zetten, maar dan moet je wel een beetje tweaken af en toe (maar goed, we zitten hier op Tweakers.net, dus dat kan niet echt een probleem zijn lijkt me)
gitkua wijzigde dit bericht 03-02-2011 18:58 (3%)
SidewalkSuper wijzigde dit bericht 03-02-2011 19:38 (9%)
Oke ik hoop dat hij ondertussen wel kon updaten.quote:Reverb_ schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:07:
[...]
Super! Vreemde is dat de XBMC op de Apple TV de update zag, maar mijn iPad niet... Ook niet als handmatig probeer...apart. Nog ff wat weer proberen.
Heb ondertussen een nieuwe versie gestuurd (1.1.5). Deze bevat een implementatie om trailers te downloaden. Hij zit op dit moment alleen nog niet in de add-on repository.
Dat is wel een behoorlijk achterhaald argument. Die van mij (Tvix 6600) speelt alles af tot zover.quote:gitkua schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:58:
PCH speelt meer formaten af dan XBMC? Is dat echt zo? Zo'n PCH wordt toch gewoon beperkt door de firmware die erop staat?
Heb daarnaast ook nog een ion2 met XBMC live staan.
En inderdaad, waar mijn media speler 1080p MKV's vlekkeloos afspeeld, heeft XBMC steeds micro freezes.
Een vrij groot probleem van de 10.00 versie, als ik het XMBC forum zo lees...
Mn PCH speelt bijna alles vlekkeloos af. Daarom kies ik op het moment nog daarvoor. En ik vind XBMC er ook beter uit zien en het is leuk om wat mee te klooien. Hopelijk kan XBMC mn PCH op den duur vervangen.
67890
Voldoet de Apple TV als ik alleen deze formaten af wil spelen?
http://filmkijker.wordpress.com - Mijn mening over de films die ik kijk
Het hangt af van de encode
Zou niet te lang wachten met bestellen van een atv2, aangezien fw4.3 eraan zit te komen en apple dan misschien jailbreakgat gedicht heeft?
Heb dat wel in m'n achterhoofd inderdaad. Zat net even in de fora te kijken van XBMC met wat er wel/nog niet werkt in de huidige versie en het mist nog wel een paar dingen. Hoe zit het trouwens met andere skins? Werken die een beetje (zaken als Horizonz of Aeon)?quote:matthijst schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:55:
Ik download aardig wat tv series en geripte films en tot nu toe speelt hij alles af...
Zou niet te lang wachten met bestellen van een atv2, aangezien fw4.3 eraan zit te komen en apple dan misschien jailbreakgat gedicht heeft?
Entrepeneur | | Roeier
Op het moment is er nog geen untethered jailbreak, maar greenpois0n komt heel binnenkort uit met een versie die ook op de apple tv zal werken. Nog heel even geduld dus.quote:DefLite schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:10:
Iemand al iets gelezen over een utethered jailbreak voor de Apple Tv? Ik zie alleen oude nieuwsberichten met de belofte voor een untethered jb.
Ik heb wel nog zitten twijfelen door die 720p-beperking, maar aangezien 90% van mijn media dixv/dvd-isos zijn, zal het wel meevallen.
Ik wist trouwens niet dat hij zo ongelooflijk klein was, zag het pas toen ik de bestelling al geplaatst had.
Geen idee waar ik zoiets kleins mooi kan neerzetten
Dan moet ik je wel teleurstellen want de iOS build heeft nog geen VOB/ISO support.quote:Fire69 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:44:
maar aangezien 90% van mijn media dixv/dvd-isos zijn, zal het wel meevallen.
Ik gebruik xbmc bijna alleen voor films voor de kids, en dat zijn 100% iso's
Ik hebt het zelf niet getest, ik heb bijna alleen 720p mkv's. Maar het staat in dit topic op het XBMC forum: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=91581quote:Fire69 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:44:
D'oh!
Ik gebruik xbmc bijna alleen voor films voor de kids, en dat zijn 100% iso's
Er staat "VOB/ISO support not implemented yet" dus duid er op dat het wel in de planning ligt.
(bv met Handbrake)
En wat de plaats van de atv2 betreft: is het mogelijk hem achter de tv te plakken? dat lijkt me ideaal (moet hem nog bestellen)
Squeezebox setup: 2x Duet, 2x Radio, 1x Classic, 1x Boom. Video: XBMC op Asrock ion 330HT (Linux) en AppleTV2 Mobile devices: HTC Desire (Android) en iPad2.
quote:xburchartz schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 00:15:
[...]Nemen ze ook nog eens minder ruimte in
Er is trouwens nog geen VOB-support ook, dus omzetten heeft geen zin.
[edit]
Ah, ik dacht dat die Handbrake was om om te zetten naar vobs, maar het is om naar mp4/mkv of zo te converteren
Fire69 wijzigde dit bericht 05-02-2011 00:19 (36%)
Reg. datum: 09 maart 2002
Hierna SSH naar apple-tv.local of het IP adres constant connection refused.
Ook root@ geen verschil, de gehele jailbreak ook al meerdere keren herhaald, steeds succesvol maar geen SSH voor mij
Iemand enig idee waar ik de mist in ga?
Reg. datum: 29 oktober 2003
Ja, je device is dus niet jailbroken, als greenpois0n nog niet voor ATV2 gereleased is, why on earth tryquote:Neck schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 03:31:
Schiet mij maar lek, ik heb ondertussen met greenpois0n rc5 de Apple TV 2G (4.2.1) succesvol weten te jailbreaken (onder Windows), althans dat zegt de greenpois0n applicatie.
Ook root@ geen verschil, de gehele jailbreak ook al meerdere keren herhaald, steeds succesvol maar geen SSH voor mij
Wat ik uit verschillende fora haal is dat de RC5 nog niet werkt op de Apple TV ook al werd dat in eerste instantie wel aangegeven. Zie oa:quote:Neck schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 03:31:
Schiet mij maar lek, ik heb ondertussen met greenpois0n rc5 de Apple TV 2G (4.2.1) succesvol weten te jailbreaken (onder Windows), althans dat zegt de greenpois0n applicatie.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=93135
http://forum.firecore.com/topic/3991
De verwachting is wel dat ook PwnageTool en SeasOnPass de exploit die Greenpois0n nu gebruikt zullen implementeren en je ook daarmee dus straks een untethered jailbreak kan uitvoeren.
Reg. datum: 09 maart 2002
We gaan geduld hebben of ergens een Snow Leopard systeem optrommelen!
Ik heb nog wat ellende met het instellen van de harmony one, voor Plex is er een directe configuratie beschikbaar maar deze kan ik voor xbm niet vindenquote:PerryN schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:27:
Hmm. Vreemd. Ik gebruik mijn Logitech Harmony i.p.v. de bijgeleverde Apple Remote, maar dat werkt prima.
Heb de atv gister overigens vervloekt omdat hij niet in dfu modus wou, na vandaag een nieuwe kabel te hebben gehaald werkt hij weer als een zonnetje, misschien een bruikbare tip voor iemand die denkt een brick te hebben
Blog || Probeer eens een echte db, probeer eens PostgreSQL!
Klik hier voor ultieme ranzigheid! - PSN : Kettrick
Sterker nog, het wordt zelfs in de wiki aangeraden:
quote:What remotes work?
The Apple remote works just fine (both variants)
The Logitech Harmony range of remotes work via the "Plex Mediacenter" setting in the logitech software.
Welke kabel dan?quote:Kettrick schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:02:
[...]
na vandaag een nieuwe kabel te hebben gehaald werkt hij weer als een zonnetje, misschien een bruikbare tip voor iemand die denkt een brick te hebben
Ik heb het eerst met een el-cheapo kabeltje van ebay geprobeerd ( micro usb , 3 euro), maar dat was dus ellende. Daarna heb ik bij de carphone warehouse een universeel usb setje gehaald, daar zat o.a. een micro usb kabel bij. Met deze kabel was het in een keer raak.quote:
Blog || Probeer eens een echte db, probeer eens PostgreSQL!
Klik hier voor ultieme ranzigheid! - PSN : Kettrick
ISOs zouden moeten werken in de nieuwe build.
http://xbmc.org/theuni/20...date-for-ideviceappletv2/
Ah, OKquote:Kettrick schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:27:
[...]
Ik heb het eerst met een el-cheapo kabeltje van ebay geprobeerd ( micro usb , 3 euro), maar dat was dus ellende. Daarna heb ik bij de carphone warehouse een universeel usb setje gehaald, daar zat o.a. een micro usb kabel bij. Met deze kabel was het in een keer raak.
Super, morgen komt de atv binnen hopelijk, dan kan ik het direkt testen!quote:Cyzor schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:12:
@Fire69
ISOs zouden moeten werken in de nieuwe build.
http://xbmc.org/theuni/20...date-for-ideviceappletv2/
[edit]
De update is ook voor de idevices zie ik, dus ga ik het nu even op de iPad testen
Fire69 wijzigde dit bericht 07-02-2011 00:01 (6%)
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Err http://apt.modmyi.com stable/main Packages Cached Failure W: Failed to fetch http://apt.modmyi.com/dists/stable/Release.gpg Host Unreachable W: Failed to fetch http://apt.modmyi.com/dists/stable/main/binary-iphoneos-arm/Packages.gz Cached Failure E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead. |
Andere ook met dit probleem?
Ik doe killall AppleTV en vervolgens “apt-get update && apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2′”
XBMC Pre-10.5 rUnknown (Compiled :17 Jan 2011)
Entrepeneur | | Roeier
Maar hij is ondertussen wel aan't updaten
[edit]
Hij begint met met de iso te spelen, na een tijdje bufferen, maar stopt er na een seconde of 15 terug mee.
Maar het kan ook zijn dat wireless streamen naar de ipad niet zo goed gaat.
Morgen eens lokaal testen...
Fire69 wijzigde dit bericht 07-02-2011 00:16 (48%)
Reg. datum: 09 oktober 2008
Kan iemand dat bevestigen ? (citaat komt nl uit de xbmc for mac wiki en niet de iOS specifieke).quote:Magic schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:19:
De plex config werkt ook prima voor XBMC
Sterker nog, het wordt zelfs in de wiki aangeraden:
[...]
Dit lijkt dat te zijn/worden
Is dit wel de Apple TV 2G? Bij de video specificaties zie ik niet staan of het 720p/1080p ondersteund..
quote:piotrusc schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:27:
[...]
Kan iemand dat bevestigen ? (citaat komt nl uit de xbmc for mac wiki en niet de iOS specifieke).
Dat lijkt te duiden dat het ook voor iOS zou geldenquote:What platforms are supported today?
We support Mac OS X 10.4.x (Tiger) and later on both Intel and PPC Macs, as well as the AppleTV.
Edit: natuurlijk zou Appletv op de 1e kunnen duiden, maar verderop staat ook dit nog:
quote:On the Apple TV 2, Ipad, Iphone, and other (admittedly theoretical) iOS devices it can be found at /private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC
Magic wijzigde dit bericht 07-02-2011 18:09 (22%)
Ja dat is de TV2. Die is zwart. Google maar eens op Apple TV 1, dan zie je dat die er heel anders uitziet.quote:Agent-X schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:42:
Het lijkt me prachtig om mijn xbox1 met xbmc te upgraden naar een waardige opvolger.
Is dit wel de Apple TV 2G? Bij de video specificaties zie ik niet staan of het 720p/1080p ondersteund..
Ps: hier is ie goedkoper ;-)
Canon EOS 7D + BG-E7 battery grip | Canon EOS 400D + BG-E3 battery grip | Canon 17-55 IS F2.8 | Canon EF 70-200 F2.8 L USM | Canon Speedlite 560 EXII & 430 EX | Stapeltje UV en Polarisatie filters
Vreemd, als je bij Pixmania.nl zoekt naar 'apple tv' komt je uit op http://www.pixmania.nl/nl/nl/r/apple-tvquote:Agent-X schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:42:
Het lijkt me prachtig om mijn xbox1 met xbmc te upgraden naar een waardige opvolger.
Daar staat hij voor 119¤.
Maar als je er dan op klikt, kom je op http://www.pixmania.nl/nl/nl/8148568/art/apple/apple-tv.html, daar kost hij echter 149¤!
Ben ik blij dat ik hem op de BE-site kon kopen, daar kost hij echt maar 119¤!
Zelfde artikelnr. en alles!
Reg. datum: 09 oktober 2008
Je haalt verschillende zaken doorelkaar. De dev legt het in deze thread uit: http://forum.xbmc.org/sho...287&highlight=harmonyquote:Magic schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:08:
[...]
[...]
Dat lijkt te duiden dat het ook voor iOS zou gelden
Edit: natuurlijk zou Appletv op de 1e kunnen duiden, maar verderop staat ook dit nog:
[...]
apt-get update && apt-get install org.xbmc.xbmc-atv
en
apt-get update && apt-get upgrade
apt-get kijkt naar de beschikbare paketten in de bronnenlijst. Die bronnenlijst moet je daarvoor eerst updaten, vandaar apt-get update. Daarna kun je de geinstalleerde applicaties upgraden (apt-get upgrade) of je kunt vanuit die geupdate bronnenlijst een pakket installeren (apt-get install pakketnaam)quote:Cyzor schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:48:
Ik heb niet 100% thuis in de shell en ik vroeg me af wat het verschil is voor het upgraden naar de volgende officiële versie tussen:
apt-get update && apt-get install org.xbmc.xbmc-atv
en
apt-get update && apt-get upgrade
Als je een reeds geinstalleerd pakket opnieuw wilt installeren krijg je een foutmelding dat hij al is geinstalleerd, dus moet je hem dan upgraden.
Squeezebox setup: 2x Duet, 2x Radio, 1x Classic, 1x Boom. Video: XBMC op Asrock ion 330HT (Linux) en AppleTV2 Mobile devices: HTC Desire (Android) en iPad2.
Dank voor je uitleg!quote:xburchartz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:29:
Als je een reeds geinstalleerd pakket opnieuw wilt installeren krijg je een foutmelding dat hij al is geinstalleerd, dus moet je hem dan upgraden.
De XBMC Wiki geeft aan dat je het install command moet gebruiken om de updaten.
Ik heb gewoon om het uit te proberen 10.0.4 geïnstalleerd volgens de wiki aanwijzing en de 10.0.5 met het upgrade command. Beide keren zonder probleem alleen met het upgrade command worden alle pakketten geupdate en niet alleen XBMC. Is het mogelijk om bij het "apt-get upgrade" commando ook een specifieke pakketnaam mee te geven? Zoals: "apt-get upgrade org.xbmc.xbmc-atv"?
Bij mij gaf het install commando dus geen foutmelding ook al was XBMC reeds geïnstalleerd. Is er dan eigelijk geen verschil tussen install en upgrade?
Reg. datum: 08 juli 2009
Building dependency tree
Reading state information... Done
E: Couldn't find package xbmc
dat geeft hij aan als ik apt-get remove xbmc doe
apt-get remove org.xbmc.xbmc-atv2
Cyzor wijzigde dit bericht 08-02-2011 20:55 (0%)
Reden: typo
Beschrijf je probleem gewoon even in het Jailbreak-topic, iemand zal je wel een tip kunnen geven
Maar dan....
jordan28 wijzigde dit bericht 08-02-2011 22:27 (4%)
Reg. datum: 07 oktober 2010
Ander vraagje, update de Apple TV iOS zichzelf automatisch? Ofwel kan het zijn dat XBMC dan opeens niet meer werkt?
Reg. datum: 08 maart 2004
Wireless snelheid is niet het probleem, het gaat mis bij het decoden (xbmc). Bij mij werkte dit: Ga naar Instellingen > video > afspelen en zet a/v-synchronisatiemethode op AUDIOKLOKquote:Seb79 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:15:
Heb de Apple TV aangeschaft en er XBMC op gezet. Het werkt allemaal prima en ik ben er tevreden mee. Echter, 720P films worden om de minuut gebufferd via samba. Ik gebruik nu wireless-N (airport extreme) met een Synology NAS en dat zou snel genoeg moeten zijn. Op het XBMC forum lees ik dat anderen het ook via SMB hebben (alleen bij TV en niet iPad/iPhone); zelfs bij bekabeld netwerk. Hebben anderen hier er ook last van? Is er wat aan te doen of wordt eht wachten op een XBMC update?
Ander vraagje, update de Apple TV iOS zichzelf automatisch? Ofwel kan het zijn dat XBMC dan opeens niet meer werkt?
Bijvoorbeeld: als XBMC verder wordt ontwikkeld, zou 1080p playback toegevoegd kunnen worden, hypothetisch?
Sluuz wijzigde dit bericht 09-02-2011 10:48 (12%)
PSN: Sluuz
Deze vraag is al zo vaak aan bod gekomen.
Antwoord is dus niet te geven
SidewalkSuper wijzigde dit bericht 09-02-2011 11:36 (14%)
PSN: Sluuz
Reg. datum: 04 december 2006
om de paar uur je bericht hier rondschreeuwen wordt normaliter niet echt gewaardeerd, daarnaast zou het fijn zijn als je de edit-knopt wat beter wist te vinden.quote:jordan28 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:00:
Wie kan me helpen. Heb op wiki ook gezocht maar ik kom er niet uit. Hoe kan ik vanaf mijn iMac films streaken naar mijn Apple tv. Ik krijg de mappen waar mijn muziek en films in staan niet te zien in xbmc.
dan OT: in de SP zijn genoeg links te vinden naar websites met informatie hier over.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last