Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rdegoede
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-10 19:50
nog een paar handige linkjes :

http://android.modaco.com...om/327613/stand-for-vega/
een stand die normaal voor borden bedoelt is, maar waar een tablet ook best in past

en een klein nadeeltje aan flash is dat je ook flash advertenties krijgt die nogal CPU intensief zijn... de manier om die te blocken :
Z4root : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833953
Adfree Android uit de market plukken, draaien en browsen gaat een stuk soepeler
( ik kon zo snel niet vinden of dit tegen policy is, indien dit het geval is, excuses )

Rdegoede wijzigde deze reactie 28-12-2010 11:54 (11%)

I like gadgets...

• winnie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22-10 07:45

winnie

de poes...

Iemand een tip voor een goede SDHC kaart, die weinig kost? Ik heb er nu een class6 8GB kaart inzitten. En die is vol (met muziek en films). Dat schiet dus niet op. Op een Engelse site zie ik een kaart van Integral Class4 32GB voor 75euro inclusief verzenden. In de Pricewatch staat een class4 kaart van Kingston voor 88euro inclusief verzenden. Ebay heeft een Kingston class4 32GB voor ongeveer 68eur (van een Canadese leverancier)
Paar vragen:
- Is class4 verstandig om te nemen? Sowieso is class2 net zo duur, dus die keuze is nog snel gemaakt.
- Is Integral een merk om te vertrouwen? Iemand ervaringen mee? Hier op GoT zie ik eigenlijk weinig zinnige info (anders dan: "onbekend merk dus goedkoper").
- Is 32GB overkill? Natuurlijk een persoonlijk vraag. Maar ik heb nu de mening "hoe meer, hoe beter". Zijn er ook duidelijke nadelen aan zo'n grote kaart in je tablet?

• gjb29
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 04-09 20:04
1. Ja, is sneller. hc = high capacity, sneller bestanden wegschrijven. kan tot c8 (class 8 )
2. Ja. Ja, alleen onbekender.
3. Nee, kan er alleen langzamer van worden als je veel bestanden erop hebt staan.

Verder is dit niet het topic om geheugenkaartjes te bespreken. Tenzij je er problemen mee hebt i.c.m. de PoV. Daar is vast een ander topic voor hier op GoT. ;)

@ Rdegoede, bedankt. ;)

gjb29 wijzigde deze reactie 28-12-2010 12:40 (31%)

• MindRuler
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19-10 16:08
Heb nu de advent vega rom draaien met de addon en performance pack.
Nu kan ik wel de gps van mijn telefoon gebruiken als gps muis...:)
Heb nu ook de volledige market (lukte me niet met de POV rom)...:)
Nu nog bluetooth tethering testen en al mijn apktjes weer installeren.
Leuk leuk leuk.....

• gjb29
Mooi dat het je gelukt is. Wist nog niet dat de GPS van de telefoon gebruikt kan worden, das ook mooi. :)
Deze week krijg ik een usb kabel binnen en ga ik er ook aan geloven. :9 Tethering werkt ook wel daarmee.

Merk nu idd dat sommige apps er niet in staan, zoals Google maps.

gjb29 wijzigde deze reactie 28-12-2010 13:48 (14%)

• harmony895
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-08-2012

harmony895

POV10-Root

Heb veel problemen met de standaard Gallery.
Draai nu Launcher Pro Plus, met deze kun je ook de icons zelf aanpassen.
Dus heb enkele zelf gemaakt en er een hoop van het net geplukt, deze staan op de sd kaart.
Zijn er ongeveer 300.
Nu wil ik met LP een icon aanpassen, dan wordt de Gallery geopend, open ik dan de dir met de icons,
loopt het het programma vast.

Heb deze zelfde aantal icons ook op mijn Desire staan en daar gaat het goed.
Kan ook nergens vinden, dat ik een andere viewer als standaard kan aangeven.

Ideetjes zijn welkom.

Groetjes Henk.

• Rob
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

Rob

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
MindRuler schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:16:
Heb nu de advent vega rom draaien met de addon en performance pack.
Nu kan ik wel de gps van mijn telefoon gebruiken als gps muis...:)
Heb nu ook de volledige market (lukte me niet met de POV rom)...:)
Nu nog bluetooth tethering testen en al mijn apktjes weer installeren.
Leuk leuk leuk.....
Hoe stel je je telefoon in als gps muis? (ik ga er vanuit dat je een android telefoon hebt)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• JKratos
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 06-10 19:01
Nou was ik vanmiddag bij de lokale it's om de POV 10.1'' Tegra ff te checken en hij zag er mooi uit en lijkt (zat achter van die stalen balken dingen dus kom hem niet in men handen houden) ook prima in de hand te liggen en goed met zowel één als twee handen vast te houden en te bedienen. Prima ding dus maar.. hij was traag als dikke.. en laggde als een malle. Komt dit door de SD-kaart die er niet in zat, door Android, de hardware (lijkt me sterk) of door iets anders?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• maddog_rvo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-10 09:07
Heb nu ook de Tegra tablet gehaald, meteen Vega rom erop en de modaco pack, alles werkt nu perfect alleen zit ik nog met 1 probleempje:

upnp AV in combinatie met RockPlayer wil geen mkv`s afspelen, rockplayer blijft gewoon op zwart en als ik hardware decoding aanzet crashed ie zelfs :(

Iemand die het wel werkend heeft gekregen?

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:07
quote:
JKratos schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:06:
Nou was ik vanmiddag bij de lokale it's om de POV 10.1'' Tegra ff te checken en hij zag er mooi uit en lijkt (zat achter van die stalen balken dingen dus kom hem niet in men handen houden) ook prima in de hand te liggen en goed met zowel één als twee handen vast te houden en te bedienen. Prima ding dus maar.. hij was traag als dikke.. en laggde als een malle. Komt dit door de SD-kaart die er niet in zat, door Android, de hardware (lijkt me sterk) of door iets anders?
Geen idee, hoor het we'll vaker van die sd kaart maar kan je vertellen dat hij absoluut niet traag is! Je mot we'll bereid zijn wat aanpassingen te doen wat mij betreft (vega firmware + mod)

• Rednas71
  • Laatst online: 12-07-2011
hallo allemaal, ik heb een vraagje. Sinds gisteren heb ik een POV Tegra. Bevalt prima. Verder niets aan gedaan qua andere besturingssoftware. Firmware 1.07 stond er al op. Verder enkel Market geinstalleerd en werkt prima.

Mijn vraag is of de POV echt uit is als je de powerbutton ca. 5 sec ingedrukt houdt. Ik vraag dit omdat de accu naar mijn gevoel leegloopt. Ik legde hem weg rond 1600 uur met 50 % (uitgezet) en een paar uur later was het 15 % na opstarten.
Nu hield het apparaat het gisteren met 15 % nog 3 uur uit, dus de capaciteit is goed.
Kan het zijn dat de status erg onnauwkeurig wordt weergegeven ?

• maddog_rvo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-10 09:07
quote:
Rednas71 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:40:
hallo allemaal, ik heb een vraagje. Sinds gisteren heb ik een POV Tegra. Bevalt prima. Verder niets aan gedaan qua andere besturingssoftware. Firmware 1.07 stond er al op. Verder enkel Market geinstalleerd en werkt prima.

Mijn vraag is of de POV echt uit is als je de powerbutton ca. 5 sec ingedrukt houdt. Ik vraag dit omdat de accu naar mijn gevoel leegloopt. Ik legde hem weg rond 1600 uur met 50 % (uitgezet) en een paar uur later was het 15 % na opstarten.
Nu hield het apparaat het gisteren met 15 % nog 3 uur uit, dus de capaciteit is goed.
Als ie aanstaat en je kort de powerknop ingedrukt houdt (dan krijg je een menu waarin je uitschakelen kunt kiezen, dan staat ie echt uit)

• JKratos
quote:
m0ridin schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:35:
[...]

Geen idee, hoor het we'll vaker van die sd kaart maar kan je vertellen dat hij absoluut niet traag is! Je mot we'll bereid zijn wat aanpassingen te doen wat mij betreft (vega firmware + mod)
Oke, klinkt goed. Nee, eventuele aanpassingen zijn geen probleem. Altijd leuk om te rommelen en het spuk wat sneller en beter te maken. Dan ga ik er gewoon vanuit dat die met een 8 of 16GB kaartje en eventueel een custom ROM lekker vlot is gewoon.

Als ik bij het exemplaar in de winkel bijvoorbeeld de statusbar bovenin naar beneden trok, gebeurde dit hotend en stotend. Ook het switchen tussen homescreens ging verre van vloeiend. Kan me niet voorstellen dat dit normaal is.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• m0ridin
quote:
JKratos schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:21:
[...]

Oke, klinkt goed. Nee, eventuele aanpassingen zijn geen probleem. Altijd leuk om te rommelen en het spuk wat sneller en beter te maken. Dan ga ik er gewoon vanuit dat die met een 8 of 16GB kaartje en eventueel een custom ROM lekker vlot is gewoon.

Als ik bij het exemplaar in de winkel bijvoorbeeld de statusbar bovenin naar beneden trok, gebeurde dit hotend en stotend. Ook het switchen tussen homescreens ging verre van vloeiend. Kan me niet voorstellen dat dit normaal is.
Nope, enige traagheid (voor zover je dat traagheid kan noemen) is bij het openhebben van bijvoorbeeld 5 tabs in de browser icm bijvoorbeeld flashcontent. Maar verder loopt alles soepel hoor. Kan wel launcherpro aanraden ipv de stock launcher.

• c6708592
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17-01 15:24
Als ik de add-on installeer staat er dit:
c:\Users\Aad>cd c:\modaco enter
c:\modaco>install-windows.bat enter
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
Betekent dat die de add-on geïnstalleerd heeft?
Waar kan ik evt zien of het in me tablet staat?

gr Aad

• gjb29
quote:
JKratos schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:21:
[...]

Die van mij is ook redelijk snel, geen lag. Sneller dan de SGS, Zeker 2x. En zit nog op de stock ROM.
Zal eens een quadrant draaien. Ben er wel benieuwd naar.

• JaY-
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 29-08 00:16

JaY-

Het is mij.

quote:
Rednas71 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:40:

Het lijkt er op dat ie de eerste keren de status niet goed weergeeft. Na een keertje leeg en weer opladen lijkt dit al stukken beter te gaan. Ik heb dit iig ook op meerdere POV's gehad.

• gjb29
Zo zo, quadrant gedownload, gedraaid en score 1951. :D Das dus goed. Ging super snel.

Nog een keer gedraaid en nu 2205 als score.

3e en laatste keer 2265 :? Raar dat het steeds meer wordt. Maar iig snel.
quote:
c6708592 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:53:

gr Aad
Had er even overheen gelezen, je kunt het zien bij instellingen --> over de telefoon.
En dan de kernelversie en/of het build nummer. Lijkt er wel op.

gjb29 wijzigde deze reactie 30-12-2010 10:12 (119%)

• MisterT2006
  • Laatst online: 22-10 23:54
Hier ook alles snel en heb hem nog redelijk origineel.
Dus geen vega o.i.d geinstalleerd en tot nu toe nog toppie.
Geupdate naar v1.07 via sd kaartje maar het werkt wel maar hoort niet zo ;)
LOL Mijn tablet is soms zo snel dat ik zo weer in het beginscherm sta :p
Mijn statusbalk boven scrolled supersmooth.
Soms is het wel handig om af en toe je scherm te poetsen.
Momenteel niets dan lof en als gingerbread en misschien honeycomb beschikbaar komen moet het alleen maar beter gaan.(hoop ik toch - niet dat het nu slecht is).

• JKratos
Oke bedankt voor de reacties allemaal! Ik wacht nog even de CES van volgende week af en ga daarna een keuze maken over een tablet maar de POV Tegra staat (nog steeds) bovenaan.

Edit; Wat zijn er trouwens zeer weinig filmpjes te vinden van de tablet. Op youtube zijn er ook maar 2/3 te vinden..

Edit2 ;) Ik zag vandaag of gister hier een plaatje voorbij komen met een soort houder/sleeve waar ook een toetsenbord in verwerkt zat zodat je er een soort laptop van kan maken. Betekend dit nou dat je dat toetsenbord ook kan gebruiken om, bijvoorbeeld, Google Docs bestanden aan te maken en aan te passen. Lijkt me wel toch? In dat geval zou het zeker een laptop/netbook vervanger kunnen zijn natuurlijk.

JKratos wijzigde deze reactie 28-12-2010 23:00 (65%)

• MindRuler
quote:
c6708592 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:53:

gr Aad
Nee dit betekend niet dat het geinstaleerd is.
De tablet moet rebooten en je moet een melding krijgen wat lijkt op press enter to exit.
Je moet ook zien dat er dingen geinstaleerd worden.

• MindRuler
quote:
Rob schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:52:
[...]

Hoe stel je je telefoon in als gps muis? (ik ga er vanuit dat je een android telefoon hebt)
Je hebt voor je telefoon een progje nodig dat heet geloof ik gps 2 bluetooth (moet in de market te vinden zijn).
Dit is een widget.
Start deze op en op je tablet heb je ook een progje nodig n.l. bluetooth GPS provider.
Deze start je op en selecteer je je telefoon (misschien moet je eerst nog een BT verbinding maken) en klik je op start.

Succes,

Richard

• DarkFiber
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08-08 14:32
adw.launcher verschijnt nog steeds niet in mijn market op de POV 1.7 met marketupdate geinstalleerd.
wel op mijn android G1 (1.5) ? is daar nog iets aan te doen? (eventueel uit de PP van modaco de market installeren?)

• gjb29
Nee, gaat niet werken, sluit gelijk af. Wil je dat wel dan zul je de rom er ook op moeten zetten.

Heb nu als browser Dolphin mini en bevalt goed. Sneller dan de stock browser. :)

gjb29 wijzigde deze reactie 29-12-2010 09:47 (30%)

• m0ridin
quote:
DarkFiber schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:28:
adw.launcher verschijnt nog steeds niet in mijn market op de POV 1.7 met marketupdate geinstalleerd.
wel op mijn android G1 (1.5) ? is daar nog iets aan te doen? (eventueel uit de PP van modaco de market installeren?)
Je kan het met Market Enabler proberen... Daarmee kun je een bepaalde markt forceren (ik kies dan zelf voor T-mobile NL geloof ik)

• MindRuler
quote:
DarkFiber schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:28:
Had dit probleem ook met de POV rom, na de installatie van de venga rom had ik wel alles im market.

Gr. Richard

• MindRuler
quote:
m0ridin schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:50:
[...]

Je kan het met Market Enabler proberen... Daarmee kun je een bepaalde markt forceren (ik kies dan zelf voor T-mobile NL geloof ik)
Had ik ook al geprobeerd met de POV rom maar hielp niks.

• DarkFiber
quote:
m0ridin schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:50:
[...]

helaas. :(

• ( mlw)
  • Laatst online: 07-04-2011
Is het iemand gelukt te syncen met google calendar? Ik wil mijn afspraken weergeven in een widget, maar er is geen calendar beschikbaar....gmail is wel geinstalleerd en de mail wordt gesynced.....

• Smika
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-10 21:21
Ik ben erg tevreden met deze tablet. Alleen wil ik graag bij de standaard 1.0.7 rom van de pov de iconen veranderen van de toolbar. Nu staat er standaard als eerste mail en camera etc. Ik krijg deze met geen mogelijkheid vervangen door een ander programma. Iemand een idee?

Smika

• DarkFiber
quote:
( mlw) schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:46:
Is het iemand gelukt te syncen met google calendar? Ik wil mijn afspraken weergeven in een widget, maar er is geen calendar beschikbaar....gmail is wel geinstalleerd en de mail wordt gesynced.....
mij is het gelukt , staat ook eerder in deze post.

• Rdegoede
quote:
Smika schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:42:
Ik ben erg tevreden met deze tablet. Alleen wil ik graag bij de standaard 1.0.7 rom van de pov de iconen veranderen van de toolbar. Nu staat er standaard als eerste mail en camera etc. Ik krijg deze met geen mogelijkheid vervangen door een ander programma. Iemand een idee?

Smika
ik weet eerlijk gezegd niet hoe de standaard launcher werkt, maar de knop lang ingedrukt houden en misschien dat je dan opties krijgt om te veranderen ? anders launcherpro uit de market halen, die gebruiken en je kan ze dan wel op die manier aanpassen

I like gadgets...

• Smika
Bedankt voor de tip wat betreft launcher pro. Ben even een tijdje bezig geweest om deze in te stellen, maar ben nu helemaal tevreden. Nu nog even de volledige market aan de praat krijgen en het hek is van de dam! :-)

Smika

• Galactus
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 31-08 21:45
Misschien hebben sommigen baad bij het lezen van het volgende artikel
http://www.androidpolice....e-best-of-a-great-tablet/

Hier gaat het om de Viewsonic G, maar als ik me niet vergis zijn de PoV en ViewSonic identiek aan elkaar.
Correct me if I'm wrong.

• Chilly_Willy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:26
quote:
Galactus schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:09:
Misschien hebben sommigen baad bij het lezen van het volgende artikel
http://www.androidpolice....e-best-of-a-great-tablet/

Hier gaat het om de Viewsonic G, maar als ik me niet vergis zijn de PoV en ViewSonic identiek aan elkaar.
Correct me if I'm wrong.
Nee, de GTablet heeft wel vergelijkbare hardware, maar is niet identiek. De Advent Vega is wel 100% identiek.

Chilly_Willy wijzigde deze reactie 29-12-2010 22:15 (3%)

Coïtus ergo sum

• Galactus
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 31-08 21:45
Helaas, ik dacht dat het net als de PoV en de Vega in hetzelfde rijtje thuis hoorde.

• benniebob
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-10 18:59
Nieuwe firmware op de modaco site, r6 met oa een usb app. _/-\o_

• winnie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22-10 07:45

winnie

de poes...

quote:
benniebob schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:48:
Nieuwe firmware op de modaco site, r6 met oa een usb app. _/-\o_
Heb je een linkje?

• JKratos

• gjb29
Ik heb de market voor 99% werkend op de PoV stock ROM. :) Zal morgen in de startpost zetten. Apps zoals adwlauncher,launcher pro, en google maps zijn nu te vinden. Je tablet moet wel geroot zijn met Z4root via XDA.

Ga naar instellingen -> toepassingen -> toepassingen beheren -> zoek market op , klik erop en klik op nu stoppen. Zoek dan google services framework op en dan nu stoppen.

Download nu titanium backup (niet uit de market, staat er nóg niet in. ;) ) Zal morgen een link plaatsen.
Installeren, tab backup & restore en dan naar google services framework. Klik en kies wipe data.
Sluit af en start de market. Het is goed als deze het nu niet doet. Herstart je PoV.
Na opstarten heb je 99% de market. :)

Dit staat in de link van galactus hierboven van android police en werkt dus ook op de PoV!

gjb29 wijzigde deze reactie 30-12-2010 01:21 (88%)

• MindRuler
quote:
gjb29 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:43:
Ik heb de market voor 99% werkend op de PoV stock ROM. :) Zal morgen in de startpost zetten. Apps zoals adwlauncher,launcher pro, en google maps zijn nu te vinden. Je tablet moet wel geroot zijn met Z4root via XDA.

Ga naar instellingen -> toepassingen -> toepassingen beheren -> zoek market op , klik erop en klik op nu stoppen. Zoek dan google services framework op en dan nu stoppen.

Download nu titanium backup (niet uit de market, staat er nóg niet in. ;) ) Zal morgen een link plaatsen.
Installeren, tab backup & restore en dan naar google services framework. Klik en kies wipe data.
Sluit af en start de market. Het is goed als deze het nu niet doet. Herstart je PoV.

Dit staat in de link van galactus hierboven van android police en werkt dus ook op de PoV!
Nice work...... _/-\o_

• gjb29
Bedankt maar: na een beetje proberen kom ik er al achter dat je bij bijv. Appie een
foutmelding krijgt; "gedeelde bibliotheek ontbreekt." Zal uitzoeken of er iets aan te doen is.
Misschien heeft iemand van jullie een idee om dit op te lossen? Dit is niet bij alle apps die je nu kunt vinden.
Weet dat 2.2 niet geschikt is voor tablets en dat dat ermee te maken heeft, maar toch misschien op te lossen...

Edit, er is wat aan te doen maar dat betekend dat je aardig diep in android moet gaan graven en daar waag ik me maar niet aan. Maar als je die apps echt wil kan dat makkelijker als je er de Vega ROM met add-on en PP erop zet.

Je kunt dus op deze manier nog steeds niet alle apps installeren met de PoV ROM maar wél vinden. Apps zoals Google maps, ADW launcher en launcher pro zijn nu wél te downloaden én te gebruiken. ;)
Dus er zijn nog genoeg andere apps die het wel doen met deze how-to!! :)

offtopic:
USB kabel binnen voor ¤2,95 met gratis verzenden waar voor ¤1,76 aan postzegels opzat! :+
Hoe doen ze het...

gjb29 wijzigde deze reactie 30-12-2010 12:18 (78%)

• Henkoviper
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 24-10 23:55
Mede dankzij dit forum heb ik ook een POV Mobii Tegra aangeschaft. Allereerst: wat een bijzonder fraai uitziend en snel apparaat!

Ik ben in de korte tijd dat ik hem in bezit heb echter wel tegen een nare eigenschap van het apparaat aangelopen. Als ik de Mobii op standby zet en enige tijd later weer aan zet, heeft hij moeite met het herstellen van de WIFI verbinding. Enkel naar het WIFI-menu en handmatig verbinding maken lijkt dan de oplossing. Ik heb een aantal mensen gelezen die een gelijk probleem hebben, maar geen oplossingen vernomen. Is er iemand hier die dit probleem kent en heeft opgelost?

Mogelijk wordt dit probleem opgelost met de VEGA-rom, maar heb ik dan nog garantie?

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk staat er bij WiFi een instelling aangevinkt in de trend van 'sleepmode' die moet je uitzetten =)

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• gjb29
quote:
Henkoviper schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:01:
Mede dankzij dit forum heb ik ook een POV Mobii Tegra aangeschaft. Allereerst: wat een bijzonder fraai uitziend en snel apparaat!

Ik ben in de korte tijd dat ik hem in bezit heb echter wel tegen een nare eigenschap van het apparaat aangelopen. Als ik de Mobii op standby zet en enige tijd later weer aan zet, heeft hij moeite met het herstellen van de WIFI verbinding. Enkel naar het WIFI-menu en handmatig verbinding maken lijkt dan de oplossing. Ik heb een aantal mensen gelezen die een gelijk probleem hebben, maar geen oplossingen vernomen. Is er iemand hier die dit probleem kent en heeft opgelost?

Mogelijk wordt dit probleem opgelost met de VEGA-rom, maar heb ik dan nog garantie?
WiFi is bij mij meestal in 10 sec. verbonden. Aan laten staan kan maar trekt de batterij leeg.
Heb je een router? Merk dat het dan langer duurt.

Als je de Vega rom of een andere erop zet vervalt je garantie. Dat is altijd zo, behalve bij developer toestellen. Je kan wel weer terugflashen naar stock als je garantie nodig hebt, mits het geen hardware defect is. Je loopt altijd een risico die voor jezelf is. Meestal gaat het fout tijdens het flashen, houd altijd de usb kabel en stroom verbonden met het toestel. En lees je goed in welke stappen je uit moet voeren.

• RaymondG
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-10 02:51
Heb GJB29's Market how to aan de 2e post toegevoegd.

Voor aanpassingen kunnen jullie ook contact met hem opnemen, hij is mede auteur geworden van dit Topic. ;-)

• gjb29
Mooi dank je wel, die kon ik niet aanpassen.
Voor vragen kun je altijd een DM sturen of hier in het topic als je er niet meer uitkomt.
Zal dan proberen om je antwoord te geven. Zoek wel a.u.b. eerst of het niet al voorbij gekomen is.
Dit kun je doen bij het zoek balkje rechtsboven het topic en dan je zoekopdracht, dit topic. ;) Staat al aangegeven.
Veel plezier met je PoV mobii tegra2!

gjb29 wijzigde deze reactie 30-12-2010 15:11 (51%)

• javka
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 06-10 13:52

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

quote:
gjb29 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:43:

Vraagje: Waarom heb je hier Z4root en Titianium backup voor nodig?

De methode zoals beschreven op blog van Outmaijer werkt toch ook. (Die heb jij toch ook gedaan?)
  • Ga naar Settings-Apps
  • Market - clear CACHE + Stop App
  • Framework - clear DATA + Stop App
  • Start Market: geeft error
  • Reboot tablet
  • Start Market: klaar!
Ik heb in ieder geval alle genoemde apps in de market staan.

Edit: Oops, ik was even vergeten dat ik ro.build.fingerprint heb aangepast in /system/build.prop. Misschien is mijn opmerking dus niet van toepassing.

offtopic:
Hmm, ik heb ¤3,98 incl. verzenden voor m'n USB kabel betaald. Toch weer ¤1,03 teveel betaald ;)

javka wijzigde deze reactie 30-12-2010 15:50 (4%)
Reden: Toevoeging over ro.build.fingerprint

• gjb29
Die heb ik gedaan maar dan kon ik nog steeds niet launcherpro, adw launcher en google maps downloaden bijvoorbeeld. Gmail en YouTube wel erbij. Met titanium backup kun je wipe data kiezen wat de truck doet. Voor titanium backup heb je roottoegang nodig.

Zijn blog heeft me ook goed geholpen maar ik kon echt niet alle apps vinden, iig niet op de 1.06 rom.
Ga vanavond 1.07 erop zetten en volgende week kijk ik wel naar die van de Vega.

gjb29 wijzigde deze reactie 30-12-2010 19:21 (31%)

• ericatnl
  • Laatst online: 25-07-2012
quote:
ik ben in de korte tijd dat ik hem in bezit heb echter wel tegen een nare eigenschap van het apparaat aangelopen. Als ik de Mobii op standby zet en enige tijd later weer aan zet, heeft hij moeite met het herstellen van de WIFI verbinding. Enkel naar het WIFI-menu en handmatig verbinding maken lijkt dan de oplossing. Ik heb een aantal mensen gelezen die een gelijk probleem hebben, maar geen oplossingen vernomen. Is er iemand hier die dit probleem kent en heeft opgelost?

Ik had hetzelfde probleem. Na update naar de vega rom en wijziging van de kanalen
(Instellingen, wifi, geavanceerd) naar 14 heb ik nu steeds verbinding binnen 20 seconden.

Antwoord op een vraag ivm synchronisatie geluid via hdmi die ik hier ergens tegenkwam,
met de pov rom had ik geen vertraging tussen beeld en geluid met deze vega wel van wel
enkele seconden.

ericatnl wijzigde deze reactie 30-12-2010 15:54 (7%)

• javka

javka

@gjb29: (Oops, we waren tegelijk aan het editen)

Wel vreemd eigenlijk dat de methode via titanium backup wel werkt.
Ik was op het aanpassen van die ro.build.fingerprint uitgekomen via Modaco build (waar dat ook in is gebruikt als market fix).

Heb jij nu een standaard PoV firmware 1.07 draaien? Kun je dan eens kijken met een teksteditor (bv Ted) naar bestand /system/build.prop en vertellen wat er nu bij ro.build.fingerprint staat?
Als dat iets is als "nvidia/harmony/harmony...../test-keys" dan is dat nog de default waarde.

• Silvin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-10 22:33
Is er inmiddels al een manier om stabiel flash werkend te krijgen op de PoV1.07 firmware? Ben afgelopen week beetje druk geweest dus excuseer als ik iets gemist heb :)

Ik heb namelijk een groot probleem... op de Advent Vega firmware slaat Angry Birds zeer geregeld vast. Aangezien dit spelletje geweldig speelt op een 10" scherm is het toch wel jammer. Hou er ook nog een geïrriteerde vriendin aan over :p Op de PoV1.07 firmware had ik dit niet. Ben nu dus aan het kijken om terug te flashen naar de PoV1.07. Apps zijn niet zo'n probleem meer zie ik, maar Flash?

• gjb29
De Flash die nu in de startpost staat moet de goede en de laatste zijn. Die heb ik ook en werkt zonder problemen. Maar ook niet meer dan dat. YouTube site werkt niet goed maar full screen wel. Is ook niet voor de PoV maar voor de Vega, van PoV komt over een maandje, namelijk eind januari. Als een losse apk op hun site.
De market vind nu wel alle apps maar geeft bij sommige nog wel de melding dat gedeelde bibliotheek ontbreekt.
Dat zal Google bedoeld hebben met nog niet geschikt voor tablets. Kan het wel gaan aanpassen maar dat betekend dat het opnieuw geschreven moet worden. API's en nog een paar dingen waar ik me niet aan waag.

Weet niet of het me lukt om vanavond al 1.07 erop te zetten, maar zeker dit weekend moet wel lukken.
quote:
javka schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:58:
Haha, kan gebeuren. :)
quote:
Wel vreemd eigenlijk dat de methode via titanium backup wel werkt.
Ik was op het aanpassen van die ro.build.fingerprint uitgekomen via Modaco build (waar dat ook in is gebruikt als market fix).

Heb jij nu een standaard PoV firmware 1.07 draaien? Kun je dan eens kijken met een teksteditor (bv Ted) naar bestand /system/build.prop en vertellen wat er nu bij ro.build.fingerprint staat?
Als dat iets is als "nvidia/harmony/harmony...../test-keys" dan is dat nog de default waarde.
Ik heb nog 1.06 draaien, ga van het weekend 1.07 erop zetten. Zal eens kijken naar een teksteditor en laat het hier wel weten.

Edit2, heb Ted gedownload uit de market maar hoe gebruik ik die? Als ik tussen de files kijk zie ik
geen /system/build.prop staan.

gjb29 wijzigde deze reactie 30-12-2010 19:14 (123%)

• javka

javka

quote:
gjb29 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:08:
Edit2, heb Ted gedownload uit de market maar hoe gebruik ik die? Als ik tussen de files kijk zie ik
geen /system/build.prop staan.
Ik heb je een PM gestuurd...

• DJ Hentai
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 26-07-2013
Ben nu ook van POV 1.07 naar de advent vega firmware. Inclusief Modaco add-on en performance pack. Tablet loopt nu als een zonnetje en de knoppen home en back zijn veel meer responsive. Flash werkt prima Heb skyfire als browser. Werkt ook goed. Maar het allerbeste: de wifi gaat direct weer aan als je de tablet aanzet of uit slaapstand haalt. Zoek alleen nog een betere gallery voor foto's en filmpjes. En een beter keyboard. Iemand tips?

• gjb29
quote:

-knip-

Oke hier het resultaat, er staat :

nvidia/harmony/harmony/harmony : 2.2/FRF91/20101122 . eng/test-keys

Dat is dus goed.
quote:
DJ Hentai schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:36:
Ben nu ook van POV 1.07 naar de advent vega firmware. Inclusief Modaco add-on en performance pack. Tablet loopt nu als een zonnetje en de knoppen home en back zijn veel meer responsive. Flash werkt prima Heb skyfire als browser. Werkt ook goed. Maar het allerbeste: de wifi gaat direct weer aan als je de tablet aanzet of uit slaapstand haalt. Zoek alleen nog een betere gallery voor foto's en filmpjes. En een beter keyboard. Iemand tips?
Jawel, Javka had er al één getipt. ;)

gjb29 wijzigde deze reactie 30-12-2010 20:02 (40%)

• Det
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:01
Opmerking over deze tut uit de startpost:
quote:
Benodigdheden:
Titanium Backup APK
Z4root voor root toegang
Market

Download nu titanium backup (niet uit de market, staat er nóg niet in.) , tab backup & restore en dan naar google services framework. Klik en kies wipe data. Sluit af en start de market. Het is goed als deze het nu niet doet. Herstart je PoV. Na opstarten heb je 99% de market. :)
Ik heb deze gevolgd direct nadat ik 1.07 erop gezet had (en tablet dus helemaal kaal was). Ik kwam er helemaal niet uit, pas nadat ik het marketupdate_0.zip bestandje geinstalleerd had volgens de instructies van Stephan Oudmaijer lukte het allemaal naar wens.
Imho zou dit dus als eerste stap in deze tut moeten komen:
- Zet het market_update0.zip bestand op de SD kaart (pak het zip bestand niet uit). Installeer het zip bestand via Instellingen, Software tool, Software update.

Hopelijk helpt het iemand :) Enne bedankt voor het uitvinden gjb29, toch een paar dingetjes uit de market gevist waar ik eerst niet bijkon ;)

• gjb29
Ja, ik heb die stappen een aantal dagen geleden ook gedaan dus dan heb je gelijk. Excuus.
Bij mij kwamen er ook meer bij, kon na die van stefan outmaijer alleen YouTube en Gmail vinden.
Ook super dat hij de zip file heeft ge-upload. Zal zeggen dat 't moet worden aangepast. Ook een link erbij.

Bedankt voor het aangeven.

gjb29 wijzigde deze reactie 30-12-2010 21:00 (12%)

• MisterT2006
Hallo mensen.
Is het misschien een idee om de software wat uiteraard gratis moet zijn die een keer te verzamelen en dan alle apktjes in een rar of zip te dumpen en dan via een gratis uploadsite te uploaden?
Want vooral voor mensen die net beginnen zou dit een uitkomst kunnen zijn zodat ze niet met de "ergenis" zitten die anderen al hebben gehad.
Ikzelf heb daardoor ook van medetweakers een en ander verkregen zodat mijn tablet nu doet zoals ik hem wil hebben.
Gr MisterT2006.

• Rdegoede
quote:
MisterT2006 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:48:
Hallo mensen.
Is het misschien een idee om de software wat uiteraard gratis moet zijn die een keer te verzamelen en dan alle apktjes in een rar of zip te dumpen en dan via een gratis uploadsite te uploaden?
Want vooral voor mensen die net beginnen zou dit een uitkomst kunnen zijn zodat ze niet met de "ergenis" zitten die anderen al hebben gehad.
Ikzelf heb daardoor ook van medetweakers een en ander verkregen zodat mijn tablet nu doet zoals ik hem wil hebben.
Gr MisterT2006.
Als je AppInstaller van de market plukt kan je zelf al je APK's exporteren naar je SD kaart, dat inzippen en op megaupload oid zetten ?

I like gadgets...

• MisterT2006
@rdegoede,
wat ik ermee bedoel is dat mensen die net een pov mobii tegra hebben de files die ze nodig hebben dan naar hun tablet kunnen downloaden en vanaf de sd kaart de apk filetjes installeren.
Want de originele market werkt dan nog niet en van de market (androidpit) van de pov staat niet alles in.
Als er mensen zijn die er belangstelling voor hebben wil ik wel zo een file plaatsen eventueel in overleg met raymond g en gjb29.
Verder een goed uiteinde gewenst en een goed en gezond 2011.

MisterT2006.

• gjb29
Welke apk's bedoel je dan?
Flash en de market staan in de startpost en werken bij mij. De link van Stefan Outmaijer's blog moet nog toegevoegd worden. Daar staat een directe download naar de zip. Is wel Engels.
Ook staan er tips om apps toe te voegen aan de market maar lukte me niet om echt alle apps te laten verschijnen. Toen ik las dat ik ook dan nog in titanium backup wipe data moest kiezen bij google services framework kon ik wel alle apps downloaden. Helaas willen ze niet allemaal installeren, maar dat heeft met de software te maken en sommige ook de hardware wat intbreekt, zoals 3G en GPS.

Of bedoel je die niet? Jij ook een goed en gezond 2011! http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_champagne.gif

Edit: Ik kan Stefan geen DM sturen dus kun je misschien mij een DM sturen? Alvast bedankt.

gjb29 wijzigde deze reactie 31-12-2010 11:03 (16%)

• gjb29
Heb hem geupdate naar 1.07, market gedownload, en de manier van stefan eerst toegepast maar kan nog steeds niet adw launcher downloaden bijvoorbeeld. Hij wordt wel geupdatet naar de nieuwste market. Maar verder niet veel extra imho. Nadat ik hem heel simpel met één klikje geroot heb met Z4root, en in titanium backup Google services framework heb opgezocht en wipe data heb gekozen kon de market wél de apps vinden, ook veel nederlandse. Je moet daarna weer de voorwaarden accepteren maar hoeft niet weer in te loggen. Daarna kun je met één klik weer unrooten.

Ik zal morgen een nieuwe schrijven waarin ik de info van stefan ook mee zal nemen omdat het wel voor een deel werkt. Misschien kun jij je blog aanpassen en dit erbij vermelden? ;) Thanks.

Edit: Heb nu 1.07 en het werkt niet meer! Met 1.06 lukte het wel om meer apps te laten verschijnen als je wipe data koos. Nu kan ik appie niet vinden, niet dat die werkte maar toch. Ik ga het aanpassen en zet de link naar de blog erop. ;)

gjb29 wijzigde deze reactie 01-01-2011 11:05 (20%)

• HermanusG
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-08 21:50
Heeft iemand al ervaring met ClockworkMod Rom Manager? Op de Advent Vega Rom lijkt eea. nog niet super te werken. Ik ben er daarom nog een beetje huiverig voor om de recovery van ClockworkMod (of Amon Ra) te flashen, al lijkt het wel mogelijk te zijn om een Nandroid backup te maken volgens deze handleiding.

• Aprazeth
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 04-01 10:31
quote:
HermanusG schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:21:
Heeft iemand al ervaring met ClockworkMod Rom Manager? Op de Advent Vega Rom lijkt eea. nog niet super te werken. Ik ben er daarom nog een beetje huiverig voor om de recovery van ClockworkMod (of Amon Ra) te flashen, al lijkt het wel mogelijk te zijn om een Nandroid backup te maken volgens deze handleiding.
In herhaling (er zijn hier al berichten over beschikbaar in dit topic) - ja, er zijn mensen met ervaring hiermee. Sterker nog, ikzelf heb het geïnstalleerd.

Ik raad mensen wel ten zeerste aan om het via 'de hand' te doen ipv Rom Manager (handleiding staat in topic op Modaco die je al had gevonden)

Ik vind het zelf best fijn werken - vooral de optie om backups te draaien, 'updates' te installeren en om je ROM om (opnieuw) te flashen vanaf de SD-kaart.

Gelukkig nieuwjaar :)

• Smika
Ik vroeg mij af hoe jullie het scherm schoon maken/houden. Ik zelf heb spray voor monitoren en brillendoekjes, maar durf deze niet te gebruiken. Ik ben bang dat brillendoekjes krassen gaan geven en wil graag weten of iemand weet of spray voor de monitor ook voor de pov gebruikt kan worden. Of gebruiken jullie wat anders?

Smika

• c6708592
quote:
Smika schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:25:
Ik vroeg mij af hoe jullie het scherm schoon maken/houden. Ik zelf heb spray voor monitoren en brillendoekjes, maar durf deze niet te gebruiken. Ik ben bang dat brillendoekjes krassen gaan geven en wil graag weten of iemand weet of spray voor de monitor ook voor de pov gebruikt kan worden. Of gebruiken jullie wat anders?

Smika
Ik gebruik een paar druppels contactlenzen vloeistof en een oude schone theedoek. .

• c6708592
[quote]Smika schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:25:

Smika
[/quote
Sorry dubbel gepost, ik weet hoe ik het moet verwijderen.

c6708592 wijzigde deze reactie 02-01-2011 10:33 (14%)

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:40
Voor het schoonmaken heb ik een zachte doek met wat afwasmiddel (dreft) gebruikt.
Dit gaat goed.

• RaverJeroen1992
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2013
Net als jullie heb ik dinsdag mijn POV tablet aangeschaft. Ben er echt tevreden mee na de market fix en flash apk. Maar ik stoor me aan 1 ding. Hij pakt mijn Micro-SD kaarten niet goed.

Ik heb er eentje van 4gb in gedaan, maar na elke reboot gaf die aan dat deze beschadigd of leeg was. Terwijl ik hem steeds daarna formatteerde met FAT32 (standaard) in Windows 7.

Nu heb ik er de 8gb Van mijn Sony Ericsson Xperia X10 ingedaan. Gaf die het bericht in Gallery en ook Music en Market etc. dat hij was ontkoppeld of niet aanwezig is, terwijl hij in instellingen wel als gekoppeld staat.

Nu heb ik die dus ook geformatteerd. En geeft hij het probleem gelukkig niet aan (ff afkloppen). Is dit een bekend probleem?

• HermanusG
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-08 21:50
quote:
RaverJeroen1992 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:37:
Net als jullie heb ik dinsdag mijn POV tablet aangeschaft. Ben er echt tevreden mee na de market fix en flash apk. Maar ik stoor me aan 1 ding. Hij pakt mijn Micro-SD kaarten niet goed.

Ik heb er eentje van 4gb in gedaan, maar na elke reboot gaf die aan dat deze beschadigd of leeg was. Terwijl ik hem steeds daarna formatteerde met FAT32 (standaard) in Windows 7.

Nu heb ik er de 8gb Van mijn Sony Ericsson Xperia X10 ingedaan. Gaf die het bericht in Gallery en ook Music en Market etc. dat hij was ontkoppeld of niet aanwezig is, terwijl hij in instellingen wel als gekoppeld staat.

Nu heb ik die dus ook geformatteerd. En geeft hij het probleem gelukkig niet aan (ff afkloppen). Is dit een bekend probleem?
Ik heb dit probleem 1x gehad. Mijn POV gaf aan dat de SD kaart beschadigd was en deze moest opnieuw worden geformatteerd. In de card reader van mijn pc gaf de kaart geen problemen. Ik heb 'm toen maar opnieuw geformatteerd en de data teruggezet. Daarna via Titanium de apps enzo weer opnieuw geinstalleerd. Ik hoop dat het hier bij blijft.

• gjb29
Ik kon eerst niet de market .zip bestand updaten, nadat ik m'n sd kaartje (ook 4gb.) op de PoV geformatteerd heb deed die het wel en heb ik tot nu geen problemen meer. Misschien dat dat voor jou ook werkt.

• RaverJeroen1992
quote:
gjb29 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:43:
Ik kon eerst niet de market .zip bestand updaten, nadat ik m'n sd kaartje (ook 4gb.) op de PoV geformatteerd heb deed die het wel en heb ik tot nu geen problemen meer. Misschien dat dat voor jou ook werkt.
Ja dat is het punt juist.Hij pakte hem niet wanneer hij via de POV was geformatteerd. Maar nu doet ie het super!

Nog alleen wachten op Gingerbread en dan zal het zeker de Ipad wel kunnen overtreffen.

• gjb29
Oh ok, bij mij deed die het wel. Dan was het wat anders. Mooi dat het gelukt is en die fix van Stephan voegt bijna alle apps toe. Zal die van mij weghalen aangezieen die weinig extra toevoegd achteraf gezien.
Excuus nog daarvoor...

• harmony895
  • Laatst online: 14-08-2012

harmony895

POV10-Root

Wie heeft er al iets werkend gekregen via de USB aansluiting??

Diverse usb sticks zijn geen probleem.
Logitech USB muis werkt half, wel aanwijzer en linker knop, maar scrolt niet en rechter knop doet niks.
Tot nu toe drie HD disks geprobeerd, maar niet 1 werkend gekregen.
Allen met externe voeding.(40GB t/m 1TB)
Merken o.a Lacie en Toshiba.
Ook NTFS of Fat32, maakt niet uit.

Dus ben zeer benieuwd wat jullie werkend en welk merk of type hd dat dan is.

Groetjes Henk.

• RaverJeroen1992
Zo te zien zijn er nog wel kinderziektes op het apparaat of android 2.2. Dat laatste weet ik niet aangezien mn SE Xperia X10 nog op 2.1 draait.

• tr201
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07-03 11:06
Afgelopen week ook de mobii tegra gekocht. Market erop etc. Apparaat werkt nu op zich prima, alleen vind ik de batterijduur beperkter dan ik gehoopt had. 's nachts loopt de batterij zomaar met ca. 20% terug (ook op suspendmode). Bij normaal gebruik met wifi houdt ie het denk 3-4 uur uit.
Verder is het touchscreen gevoeliger als de tablet aan de oplader hangt. Keyboard geeft dan bv. 2x een A ipv 1x.

Hebben hier meer mensen last van?

• sander_kok
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-02 08:47
quote:
tr201 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:32:
Afgelopen week ook de mobii tegra gekocht. Market erop etc. Apparaat werkt nu op zich prima, alleen vind ik de batterijduur beperkter dan ik gehoopt had. 's nachts loopt de batterij zomaar met ca. 20% terug (ook op suspendmode). Bij normaal gebruik met wifi houdt ie het denk 3-4 uur uit.
Verder is het touchscreen gevoeliger als de tablet aan de oplader hangt. Keyboard geeft dan bv. 2x een A ipv 1x.

Ik doe gemiddeld 24 uur op 1 lading. Daarvan is zo'n 5 uur actief gebruik en 19 uur standby. En met acteif bedoel ik browsen, downloaden, af en toe een game en rdp. Dit alles met wifi aan (in standby niet). Zo'n 7 uur standby resulteerd bij in 15 % accu weg.

Touchscreen gevoelig wanneer aan stroom gekoppeld heb ik ook.

• abusimbal
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 23:33
Ik vertrouw op http://www.monstercable.c...n/monster_screenclean.asp voor het schoon maken wan alle schermen, laatst bij mijn Samsung TV gekocht bij BCC.

Er is zelfs een iPad versie 8)7
http://www.monstercable.c...n/monster_screenclean.asp

abusimbal wijzigde deze reactie 02-01-2011 15:12 (38%)

• tr201
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07-03 11:06
quote:
sander_kok schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:21:
[...]

Ik doe gemiddeld 24 uur op 1 lading. Daarvan is zo'n 5 uur actief gebruik en 19 uur standby. En met acteif bedoel ik browsen, downloaden, af en toe een game en rdp. Dit alles met wifi aan (in standby niet). Zo'n 7 uur standby resulteerd bij in 15 % accu weg.

Touchscreen gevoelig wanneer aan stroom gekoppeld heb ik ook.
Ik heb het idee dat ik de accu nog wat sneller verbruik. Maar een dag het ding niet gebruiken resulteert zo in een bijna 50% legere accu. En in standby heeft ie niet veel te doen, aangezien wifi automatisch uitgaat. Dan doet m'n htc desire het beter en die heeft gsm en wifi aan tijdens standby. Heb je overigens de stock pov-rom of de vega? Ik heb nog pov 1.07.

• gjb29
quote:
tr201 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:32:

Scherm is idd erg gevoelig als hij aan de lader zit. Dan leg ik hem weg omdat er niet mee te werken is.
Zonder lader doet hij gewoon normaal, heel vreemd vind ik het, nog nooit eerder gezien bij een ander apparaat. Heb hem nu wel zoals ik hem hebben wil en zoals het hoort met

ADW.launcher Ex, echt een aanrader voor de PoV Tegra,
de market fix,
Dolphin browser HD,
flash uit de TS en
gingerbread toetsenbord op blz. 8 met de 1.07 rom. :)
Accu gaat zo'n 6 uur mee hier. S'nachts zet ik 'm uit aangezien ik er niet op gebeld kan worden.

gjb29 wijzigde deze reactie 02-01-2011 19:29 (8%)

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:40
Vanuit een ander forum heb ik gelezen dat je Email, Twitter en facebook op handmatige update moet zetten, die trekken anders je batterij leeg in standby.

• passie43
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13-11-2011
quote:
gjb29 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:52:
[...]

Scherm is idd erg gevoelig als hij aan de lader zit. Dan leg ik hem weg omdat er niet mee te werken is.
Zonder lader doet hij gewoon normaal, heel vreemd vind ik het, nog nooit eerder gezien bij een ander apparaat.
Ik heb ergens op MoDaCo of XDA forum gelezen dat dit is op te lossen door een gestabiliseerde voeding te gebruiken.
Als iemand dat eens kan proberen....

• gjb29
Je bedoeld dus een andere adapter? Of die van 't apparaat denk ik? Dat laatste wordt dan iets moeilijker...

gjb29 wijzigde deze reactie 02-01-2011 21:59 (39%)

• m0ridin
quote:
tr201 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:52:
[...]

Ik heb het idee dat ik de accu nog wat sneller verbruik. Maar een dag het ding niet gebruiken resulteert zo in een bijna 50% legere accu. En in standby heeft ie niet veel te doen, aangezien wifi automatisch uitgaat. Dan doet m'n htc desire het beter en die heeft gsm en wifi aan tijdens standby. Heb je overigens de stock pov-rom of de vega? Ik heb nog pov 1.07.
Ah, dus toch. Op modaco mbeweerde iemand dat dit niet het geval was met zn pov firmware... maar kon t me niet herinneren.

• Passkes
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 24-10 13:04
Ik ben er persoonlijk nog niet uit welke ik ga aanschaffen. Ik zit te twijfelen tussen de POV Tegra en de Archos 101. Beide zijn te rooten :)

De POV heeft een snellere proc + betere GPU en meer ram terwijl de Archos juist weer Wifi N ondersteund, meer geheugen aan boord heeft en een stuk lichter is. Daarnaast is de ondersteuning voor de Archos groter op het XDA forum.

Is wifi N mogelijk op de POV?

- Ik wil eigenlijk een tablet welke ik kan gebruiken om films te kijken op bed. Nu is het zo dat mijn film collectie voornamelijk bestaat uit 1080p films in .mkv formaat welke allemaal op mijn Qnap NAS staan met NFS shares.
- Daarnaast wil ik de tablet gebruiken om een PC over te kunnen nemen op afstand.
- Verder soepel browsen
- De tablet als afstandsbediening gaan gebruiken voor b.v. mijn popcorn C-200 en mijn Denon receiver
- Simpele games (zoals b.v. angry birds)

Heeft iemand ervaring met het afspelen van 1080p .mkv bestanden op een van de beide tablets via draadloos?
Wat zouden jullie mij aanraden? Of wellicht zelf een hele andere tablet?

Ik heb ervaring met Android (heb een HTC Desire met Villainrom erop.)

• Dirkweggeman
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22-10 22:53
is er iemand die in de market het spel splode kan vinden...ik namelijk niet...en dat zou betekenen dat ik nog steeds geen volledige market heb...ondanks dat ik hetgeen uit de blogpost van stephen heb gedaan...

• Rdegoede
quote:
Dirkweggeman schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:35:
is er iemand die in de market het spel splode kan vinden...ik namelijk niet...en dat zou betekenen dat ik nog steeds geen volledige market heb...ondanks dat ik hetgeen uit de blogpost van stephen heb gedaan...
jep.. kan em hier vinden... ziet eruit als een leuk spel..
ik heb mijn mobii stock geupdate naar 1.07, toen via die appdownload link in het menu de market binnengehaald, en ik kan praktisch alles vinden..
( http://itablet.freeoda.com/ > android forum > die apk downloaden en die howto volgen )

I like gadgets...

• Dirkweggeman
quote:
Rdegoede schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:22:
[...]

jep.. kan em hier vinden... ziet eruit als een leuk spel..
ik heb mijn mobii stock geupdate naar 1.07, toen via die appdownload link in het menu de market binnengehaald, en ik kan praktisch alles vinden..
( http://itablet.freeoda.com/ > android forum > die apk downloaden en die howto volgen )
bedankt voor de snelle reactie...ga ik dat weer proberen... (heb overigens ook de 1.07 rom)

• Dirkweggeman
oops...dubbelpost

Dirkweggeman wijzigde deze reactie 03-01-2011 13:56 (92%)

• gjb29
Om meer apps te laten zien na de .zip update, volg je de aanwijzingen op de Blog van Stephan Outmaijer:
http://www.oudmaijer.com/...-on-pov-mobii-101-tablet/

• MindRuler
Ben zeer tevereden hoe mijn tablet nu draait....:)
Ook stroomverbruik valt me erg mee.
Alleen heb ik van 1 best wel irritant ding last en dat is de gevoeligheid van het virtuele keyboard.
Ik draai met het gingerbread toetsenbord maar vaak pakt ie de aanslag dubbel.
Ook het switchen van letter naar cijfers en andersom gaat moeilijk.
En hij zit niet aan de adapter.

• Dirkweggeman
quote:
MindRuler schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:04:
Ben zeer tevereden hoe mijn tablet nu draait....:)
Ook stroomverbruik valt me erg mee.
Alleen heb ik van 1 best wel irritant ding last en dat is de gevoeligheid van het virtuele keyboard.
dat had ik gedaan...maar het installeren van een zip via software update werkte op de een of andere manier niet goed meer...nu maar weer geflashed naar advent vega en powerpack en alles doet het nu weer...
Heb overigens nog nooit in mijn leven een apparaat zovaak opnieuw geflashed...

• MindRuler
quote:
Dirkweggeman schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:18:
[...]

dat had ik gedaan...maar het installeren van een zip via software update werkte op de een of andere manier niet goed meer...nu maar weer geflashed naar advent vega en powerpack en alles doet het nu weer...
Heb overigens nog nooit in mijn leven een apparaat zovaak opnieuw geflashed...
Ik heb dit probleem met zowel de POV als Venga rom.
Maar het toetsenbord blijft erg gevoelig.

• Dirkweggeman
quote:
MindRuler schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:06:
[...]

Ik heb dit probleem met zowel de POV als Venga rom.
Maar het toetsenbord blijft erg gevoelig.
had het probleem eerst ook met vega...maar nu niet meer...geen idee waar het aan ligt...misschien omdat ik nu geflahed heb zonder sd card erin (kan me niet voorstellen, maar is enige verschil met eerder...)

• javka

javka

quote:
MindRuler schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:04:
...de gevoeligheid van het virtuele keyboard.
Dat had ik ook met versie 1.06 waar hij mee was uitgeleverd.

Na update naar 1.07 geen last meer van met standaard en GB toetsenbord. (behalve met adapter)

Draai je toevallig nog met 1.06 (of lager?)

• MindRuler
quote:
javka schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:11:
[...]

Dat had ik ook met versie 1.06 waar hij mee was uitgeleverd.

Na update naar 1.07 geen last meer van met standaard en GB toetsenbord. (behalve met adapter)

Draai je toevallig nog met 1.06 (of lager?)
Nee ik draai nu op de laatste venga rom met laatste addon's
En ik had het ook op de de POV 1.07.
Soms heb ik er geen last van, misschien moet ik hem even uit/aan zetten.

• dopeh
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 04-08-2011
Ik draai 1.07 maar zowel het standaard toetsenbord als het gingerbread toetsenbord draaien erg slecht. Veel dubbele aanslagen en vooral de backspace ziet hij vaak als L. Toch wel het grootste nadeel aan dit tablet voor mij want gewoon een mailtje tikken is niet te doen..

• MindRuler
quote:
dopeh schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:34:
Ik draai 1.07 maar zowel het standaard toetsenbord als het gingerbread toetsenbord draaien erg slecht. Veel dubbele aanslagen en vooral de backspace ziet hij vaak als L. Toch wel het grootste nadeel aan dit tablet voor mij want gewoon een mailtje tikken is niet te doen..
precies wat ik ook heb.

• gjb29
Heb ik ook gehad met de eerste en ben ermee terug gegaan. Heb toen een showmodel meegekregen die er niet zolang lag. Toetsenbord doet nu weer normaal maar als ik nu de homeknop (op 't scherm) indruk wil die de bar naar beneden trekken op 1.07. (raar genoeg: sinds zo'n 2 dagen, maar niet altijd. :/ ) Aan de adapter kan er al helemaal niet mee gewerkt worden. Ik ga PoV morgen bellen aangezien ik vorige week al een aantal e-mails de deur uit heb gedaan waar ik nog geen antwoord op heb.
Wil wel eens weten of het bij ze bekend is en of er wat aan te doen is. Anders weg voor garantie, want It's ruilt of retourneert computers niet. Ben er iig wel een beetje zat van met het scherm, heb er lang op gewacht en nu een apparaat dat niet goed werkt en dat niet met een software update op te lossen is. Voor de rest is er best wel mee te werken en is het een mooi apparaat voor het geld, maar dat scherm/de voeding...
Ben erg benieuwd en laat hier wel weten wat ze gaan zeggen. ;)
Zouden degenen die dat ook hebben hetzelfde kunnen doen? Dit moet gewoon opgelost worden!

gjb29 wijzigde deze reactie 03-01-2011 16:49 (10%)

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013