Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Retonator
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 06-04 09:00

Retonator

Proffesional Nutcase

http://img340.imageshack.us/img340/8893/headerut.jpg
[PC Indie]Battle Dex
Wat is Battle Dex?
Battle Dex is in essentie een turn-based strategy game uitgegeven door Bandera games en ontwikkeld door een kleine groep onafhankelijke ontwikkelaars. Battle Dex is echter niet alleen een turn-based strategy game, je hebt ook nog eens de beschikking over 12 kaarten die allerlei eigenschappen van je units en het spel zelf kunnen beinvloeden. In dit opzicht is het ook een Collectable Card Game. Op dit moment is er keuze uit 177 kaarten van Common tot Ultra Rare.

Het spel speelt zich af op een speelveld met zogenaamde hexes. Iedere speler begint met een basis en wat start gold. Met dit start gold kan men units maken en/of kaarten spelen. Op de kaart zijn naast de basisen van de spelers nog 2 belangrijke structuren namelijk de resource en het control point. Als je middels een infantry unit een resource bemachtigd krijg je ieder beurt extra geld. Een control point levert per beurt 1 CP op. Dit brengt ons tot de 2 manieren van winnen in deze game. Of je verwoest de basis van een speler of je bereikt als eerst een bepaald aantal CP's. Dit aantal kan per map verschillen.

Wat ook uniek is aan dit spel is dat de beurten simultaan door de spelers worden ingevoerd. Nadat alle spelers zijn of haar beurt heeft gesubmit start de zogenaamde playback en wordt de beurt uitgevoerd.

Het laatste aspect aan dit spel is dat je behoorlijke geld prijzen kunt verdienen. Zo is voor het zogenaamde Pro-Circuit $100.000 beschikbaar.

Opmerking: Dit spel is nu zo'n 2 maanden uit de beta en dus behoorlijk nieuw. Het is al een heel erg goed spel echter hier en daar zitten nog wat ruwe randjes. Voordeel is dat de ontwikkelaars nog erg actief zijn en zeer goed luisteren naar de feedback van spelers.
http://img227.imageshack.us/img227/4889/ss6small.pnghttp://img227.imageshack.us/img227/3286/ss0small.jpg
Free 2 Play
Battle Dex is F2P. Dat wil zeggen dat aan het downloaden en spelen van het spel geen kosten zijn verbonden. Echter voor het deelnemen aan toernooien en het verkrijgen van meer kaarten dient met wel te betalen. Hier zijn een aantal opties voor

Subscriptions
Het is mogelijk om een abbonement af te sluiten. Dit kan per maand, half-jaar of jaar. De prijzen zijn resp. $10, $49, $79. Met deze abbonementen krijg je per maand 65 punten en 3 booster packs. Ook krijg je een zogenaamde premium card. Dit zijn kaarten die op dit moment nog niet te krijgen zijn via booster packs.

Starter pack
Voor $19,95 koop je een zogenaamd starter-pack. Hier in zitten een aantal standaard kaarten maar ook 5 booster packs en 125 punten.

Kopen van punten of packs
Ook kan je lossen punten kopen en is er de mogelijkheid om booster-packs te kopen. Deze punten zijn het betaal middel dat je kunt gebruiken in het spel om kaarten te kopen, extra Co-op missies te spelen of om deel te nemen aan toernooien.

Meer informatie is te vinden op Plans

Download en PROMO code
Het spel kan je hier downloaden Game Download

Direct registreren kan je doen door het gebruik van deze link Registreer

Tijdens het maken van deze post heb ik contact gehad met 1 van de ontwikkelaars. Hij heeft mij een promo-code beschikbaar gesteld voor tweakers. Deze gebruik je tijdens het registreren. Als er nu genoeg mensen registreren via deze code is het misschien mogelijk om wat extra's te regelen voor tweakers. De promo-code is NED
Spelvaraties
Het spel kent een aantal verschillende speel mogelijkheden. Hier onder vind je een lijst met de verschillende modes die er op dit moment zijn. Middels deze link Modes Kun je nog veel meer informatie vinden.
  • Trainings missies.
  • Co-op, met 2-7 spelers.
  • Ranked games, zowel sealed als constructed.
  • Toernooien
  • Private games
  • Pro-Circuit, hier valt veel geld mee te verdienen
Sealed betekend dat je 3 packs krijgt waaruit je een deck moet samenstellen van 12 kaarten. Je hoeft deze packs niet zelf te hebben, echter op het einde van het spel verdwijnen de kaarten weer.

Constructed betekend dat je uit je eigen bibliotheek van kaarten een deck samen stelt.
Training Missions & Coop
Nog nader in te vullen
Maps,Units en Cards

Op de site van Battle Dex is een overvloed te vinden van beschrijvingen die gaan over Units, Kaarten en de maps. Ook zijn er al enkele artikelen over strategy en de diepere werken van het spel zelf. Ook de Wiki en het forum bevatten veel informatie.

Een beschrijving van alle maps is te vinden op Maps

Een beschrijving van alle units is te vinden op Units

Een beschrijving van alle cards is te vinden op Cards

Videos & Reviews

Battle Dex Introduction

Battle Dex Pro circuit

Game JoJo vs Schlumpfi

Review - Total biscuitt

Spelers

Aangezien het nog een betrekkelijk nieuw spel is ben ik op dit moment de enige speler in het lijstje. Wil je erin komen stuur me dan een DM of mail mij gerben.fds[atgmail].com

Battle Dex Spelers
GoT-naamBattle Dex-naam
RetonatorRetonator

Links en download

Hieronder volgen wat handig links met betrekking tot Battle Dex.

http://www.battledexgame.com/ - De officiŽle website van Battle Dex.
http://www.battledexgame.com/forums/ - Het officiŽle forum van Battle Dex.
Game Download - Promo Code - NED - Battle Dex Download gebruik de speciale tweaker promo code NED.
Registreer - Directe registratie voor Battle Dex.

Met dank aan

Graag bedank ik Bandera games en chrism als lid van het ontwikkelaars team. Allereerst voor het maken van dit leuke en verslavende spel. In de tweede plaats voor het beschikbaar stellen en het mogen gebruiken van de battledex content en de promotie code.

Ook bedank ik de tweakers community en de makers van verschillende start-post aangezien ik dankbaar gebruik heb gemaakt van de post die al aanwezig waren, wat betreft layout en code.

Vragen en/of opmerkingen kunnen direct aan mij worden gericht. Ook als je nog iets mist in de startpost. Neem contact met mij op via DM of gerben.fds[atgmail].com
offtopic:
Dit is mijn eerste SP ever dus alle opmerkingen en/of aanvullingen zijn welkom ook spelling en grammatica fouten aangezien dat niet echt mijn sterke punt is

Join the group of nutcases

• Retonator

Retonator

Proffesional Nutcase

*gereserveerd*

• Retonator

Retonator

Proffesional Nutcase

Ik ben heel erg benieuwd of er al Nederlandse(Tweakers) spelers zijn die dit spel hebben ontdekt?

Dus als je het al speelt laat het hier even weten misschien kunnen we elkaar wat leren of gewoon een paar potjes samen spelen. Het is op dit moment nog best een niche game. Maar nu de positieve reviews over dit spel binnen druppelen en er een aantal 'grote' bloggers/reviewers over schrijven denk/hoop ik dat de gebruikers aantallen wel gaan toe nemen.

• Mark.
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 01:13

Mark.

Defensor

Nou ik heb het net ontdekt maar ik vind het teveel op een dinkytoy speelgoed uitzien met zo een interface. :/

De mens wikt maar God beschikt.

• Retonator

Retonator

Proffesional Nutcase

Je hebt ergens wel gelijk. De interface is sowieso een beetje cartoon achtig opgezet. Maar ik vind wel dat de stijl past bij het spel. Het lijkt in dat opzicht een beetje op Advanced Wars.

De interface moet ook nog wel wat aandacht krijgen zo zijn een aantal dingen nog niet helemaal optimaal. Echter ik vind de gameplay wel erg vet.

Wat vind jij daarvan heb je al wat games gespeeld?

• Retonator

Retonator

Proffesional Nutcase

De reacties vallen me wel tegen, zeker na de publiciteit van deze game op sites als TeamLiquid en na de review van TotalBiscuit.

Pagina: 1

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Microsoft Apple Games Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013