Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Snow Patrol
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-06-2012
heej mensen, ik zou graag jullie mening of tips willen hebben op een paar vragen..

Specs
Intel core 2 quad Q9300 @ 2.5Ghz nu op: 2.66Ghz
P5E3 WS PRO
geheugen: DDR3-1333Mhz 4Gb op 1.8 V
CPU koeler: Asus Silent Square EVO
ATI Radeon HD3870 X2
GPU clock 857 Mhz
memory clock945 Mhz
windows7 64bit
Bios versie 2.58
Temps:
1:63
2:63
3:60
4:60
ik gebruikte voor de temps het programma: real temp 2.70
nog een uitgebreid exel screentje voor jullie met alle instellingen er in, op de manier ze nu staan in het bios:
http://i432.photobucket.com/albums/qq50/winia55/pc%20oclock/overklok.png
ik hoop dat hij duidelijk is.

maar ik heb twee problemen,
1 mn pc word snel erg warm, en als ik zo rond kijk op forums moet mn cpu de 3.2 ghz wel halen.
2 met deze instellingen kom ik niet verder dan 2.66/2.7 ghz
dan krijg ik de eene BSOD naar de andere BSOD.

ps. in het verleden heeft hij wel op 2.9 Ghz gelopen, mar toen had ik na een tijdje er een harde schijf bijgezet en sins dien kreeg ik hem niet veder dan 2.7Ghz

Snow Patrol wijzigde deze reactie 26-11-2010 13:29 (8%)

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

nedernakker

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Team HWI Pro OC

je cpu koeler zit er niet goed op of je hebt totaal geen airflow

Hardware.info Overclock Team

• Snow Patrol
Dit is mijn kast:
Thermaltake Armor Jr. VC3000BWS

met n foto van de koelers( bewerkt)
http://i432.photobucket.com/albums/qq50/winia55/B_03aenlargeviewjpg.jpg

op nummer 1 zit mijn voeding 700 Wat uit mijn hoofd,
http://computer.marktplaz...oeding-Nieuw-12541311.htm

op nummer 2 zit mijn CPU en mn koeler

op nummer 3 mijn videokaart HD 3870 x2

ik had inderdaad al een plan om nieuwe koel pasta te bestellen en dan heel mn pc uit elkaar halen, en mn koelblok van mn koeler na kijken of hij recht is, en ook kijken of de CPU recht is.
http://www.alternate.nl/h...Koeling&l2=Toebehoren
aan de voorkant zitten 2 koelers, en aan de achterkant 1.

bij de voorkant heb ik t hardeschijven rekje er uit gehaald, omdat anders mn videokaart er niet in paste, de hardeschijven zitten dus in de ruimtes van de dvd/cd spelers

• nedernakker
  • Nu online

nedernakker

Team HWI Pro OC

die pasta is goed ja, rijskorrel in het midden, in een keer vlak de cpu koeler erop en kruislings slag voor slag aandraaien..

• Snow Patrol
dan bestel ik die eerst,

maar mag ik vragen waarom een rijskorrel? het nut, en de uitwerkingen er van?
ik wil geen aangebakken rijst onder mn koeler namelijk..

• LeGato23
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

LeGato23

quote:
Snow Patrol schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:22:
maar mag ik vragen waarom een rijskorrel? het nut, en de uitwerkingen er van?
ik wil geen aangebakken rijst onder mn koeler namelijk..
Ik denk dat er met de rijstkorrel de hoeveelheid van de pasta bedoeld wordt.. ;)

• Snow Patrol
lol een beetje te serieus bezig dus xD

ik heb hem nu zowaar al 20 min aan het stresse, terwijl ie vanmiddag nog telkens vastliep,
ik had nu alleen de Vcore en dram volt vast staan, op 1.2 en 1.82 volt.
ik krijg alleen de code 0x124 nogal vaak, wat kan komen door mn temps, maar die waren dit keer onder de 65 max,
of licht het aan de volts?

Snow Patrol wijzigde deze reactie 26-11-2010 22:14 (25%)

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-12 17:06

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

quote:
nedernakker schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:11:
die pasta is goed ja, rijskorrel in het midden, in een keer vlak de cpu koeler erop en kruislings slag voor slag aandraaien..
Is dit echt de manier?
Ik lees vaak je reacties, maar deze kende ik nog niet.
Ik monteer al vaker CPU's en smeer de pasta meestal netjes uit (tot een 2mm van de rand)
en mijn temps komen zelfs met overclock niet boven de 45 graden uit. (na 3uur stressen)

Steam: apc_ijsje, BF3: ApC_IcE, PSN: ApC_IcE Eindbaaazz

• nedernakker
  • Nu online

nedernakker

Team HWI Pro OC

ik doe het altijd op deze manier, de druk van de koeler verspreid de pasta perfect, met uitsmeren heb je toch de kans dat het ongelijk zit en er zo 'luchtbellen' onder de koeler ontstaan

• Snow Patrol
ik heb hem besteld, dus daar over horen jullie wel meer als ik hem binnen heb, word dus even wachten.

ik heb 2 bsod waar ik niet uit kom:
0x00000124
0x0000009c
die eerste had ik als oplossing mn vid kaart iets terug geklokt overigens wel jammer..
voor die tweede kon ik niet echt een oplossing vinden..

een vraag over dram volt
in cpu-Z laatste versie 1.55 lees ik 1.50 dram volt uit, terwijl ik die in het bios op 1.82 heb staan, heeft iemand hier een verklaring voor of kijk ik verkeerd?

• nedernakker
  • Nu online

nedernakker

Team HWI Pro OC

hoe lees jij dram volt uit met cpu-Z, deze leest helemaal geen voltages...

• Snow Patrol
ja ik heb ondertusse even met de dram voltage gespeeld, en idd hij blijft bij cou-z gewoon op 1.5v staan,
ik heb hwmonitor maar naar welke waardes moet ik daar bij kijken?
vin1, vin5 of vin6?
en ik had hem net even op de 2.8 Ghz lopen, maar toen kreeg ik weer 0x124, waarschijnlijk iets met mn voltages, maar welke?
maar ik kijk morgen wel veder, moet even kijken tot hoever ik kan met mn geheugen, die wil niet zo heel graag mee merkte ik net..

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-12 17:06

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

quote:
nedernakker schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:26:
ik doe het altijd op deze manier, de druk van de koeler verspreid de pasta perfect, met uitsmeren heb je toch de kans dat het ongelijk zit en er zo 'luchtbellen' onder de koeler ontstaan
Zo heb ik het nooit bekeken,
Naja ik heb 24/7 fanspeed draaien + progsel op de G15 LCD.
Dus als het te warm wordt hoor ik het wel ;)
weer wat geleerd ;)

Ik zal verder niet offtopic gaan

ApC_IcE wijzigde deze reactie 27-11-2010 01:55 (5%)

Steam: apc_ijsje, BF3: ApC_IcE, PSN: ApC_IcE Eindbaaazz

• Snow Patrol
hij loopt nu gewoon wonderbaarlijk op 2.74Ghz dus t gaat vooruit, ik wacht alleen nog steeds op de pasta, en dan mn pc een keer ontstoffen gelijk..
en hij word maar 62c, maar ik denk dat dat door het weer komt(omgevingstemperatuur)
alleen mn prime95 geeft telkens een error en stopt dan dus met testen..

weet iemand misschien hoe ik makkelijk mn CPU koeler op 100% kan laten draaien, dat doet ie niet namelijk, en met speedfan lukt dat niet

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15:14

MartijnAbel

Advisor Telecombranche

quote:
Snow Patrol schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:53:
hij loopt nu gewoon wonderbaarlijk op 2.74Ghz dus t gaat vooruit, ik wacht alleen nog steeds op de pasta, en dan mn pc een keer ontstoffen gelijk..
en hij word maar 62c, maar ik denk dat dat door het weer komt(omgevingstemperatuur)
alleen mn prime95 geeft telkens een error en stopt dan dus met testen..

weet iemand misschien hoe ik makkelijk mn CPU koeler op 100% kan laten draaien, dat doet ie niet namelijk, en met speedfan lukt dat niet
wprime ;)

maar die temps zijn wel hoog hoor... das in idle modus toch?
ik heb ook een Q9300 gehad, maar daar wel vrijwel hetzelfde beeld, alleen dan pas een temps van 65 graden full load op 3.4Ghz :P
maar idle had ik ook vaak hoog hoor, rond de 50/55 graden...

Boxeed.in - Boxee+Hacks & XBMC for Boxee

• Snow Patrol
nee dat is onder load, mar nu heb ik hem vanavond naar de 2.8 gestampt, en hij tikte de 60c net aan, echt heel raar, hoe hoger ik clock hoe lager het word, maar mijn omgevingstemperatuur is ook aardig hoog.

morge krijg ik de pasta binnen dus dan zien we wel veder.
hij loopt nu op 374*7.5=(2804ofzo) 2.8Ghz
op 1.12V
stabiel.
ik had vandaag ook even een grove en een hele fijne schuurpapier gehaald, dus kan ik morge lekker mn gang gaan.

idd wpmire is het enigste wat het nog normaal doet.

@MartijnAbel,
wat had jij aan settings ongeveer op 3.4Ghz, en wat voor koeling?

• MartijnAbel

MartijnAbel

Advisor Telecombranche

455/460 FSB voor een overclock rond de 3.4Ghz met 7.5 multiplier
draaide dan wel op een megahoog voltage :P

maar 1.12volt klopt waarscijnlijk niet ofwel?
ik moest voor de 3.4Ghz toch wel de 1.4volt hanteren, en vond dat ook wel rond de max...
had gelukkig wel een goed bordje(Gigabyte GA-EP45-DS4) wat die hoge FSB's aankon, maar de Quads staan er om bekend niet super te clocken met P35 of P45 chipsets jammergenoeg...

• nedernakker
  • Nu online

nedernakker

Team HWI Pro OC

quote:
MartijnAbel schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 01:41:
455/460 FSB voor een overclock rond de 3.4Ghz met 7.5 multiplier
draaide dan wel op een megahoog voltage :P

maar 1.12volt klopt waarscijnlijk niet ofwel?
ik moest voor de 3.4Ghz toch wel de 1.4volt hanteren, en vond dat ook wel rond de max...
had gelukkig wel een goed bordje(Gigabyte GA-EP45-DS4) wat die hoge FSB's aankon, maar de Quads staan er om bekend niet super te clocken met P35 of P45 chipsets jammergenoeg...
pardon??

p45 is HET platform om quads mee te klokken, die krengen lopen er het hardst op, p35 is minder vanwege soms ontbreken van GTL instellingen, maar p45 daarentegen is ideaal. sterker nog, met de Gigabyte p45-UD3 bordjes sneuvelden alle records, die gekke dingen draaien 500 MHz + FSB met quaads....

• Snow Patrol
wat bedoel jij ook al weer met GTL instellingen? onderaan in mn bios heb ik wel CPU/NB GTL Voltage reference, maar ik weet nog steeds niet waar ik die het beste op kan zetten..ik kan daar iets van x60 x62 x64 x68 instellen dacht ik, zo gauw kon ik er geen screen van vinden. Er word heel veel over gepraat maar niemand weet er raad mee, op elk forum staat er aan het eind, omdat ze het niet weten laat je het maar op auto staan oid.

@martijnabel: maar jij koelde wel met lucht?

ja mijn moederbord is er officieel ook op gebouwd om hoge FSB aan te kunnen..daar had ik hem ook voor gekocht eigenlijk.

jawel 1.12 Volt meet CPU-Z in het bios iets van 1.2375 ofzo, maar ik heb best wel een Vdrop..al heb ik dat wel uit staan.

ik kom al hoger dan eerst dus dat is goed, alleen gistere avond duurde het een half uur voordat mn pc weer opstarten, hij had om stabiel te worden maar een tikje Vcore nodig, mar ik hou er niet zo heel erg van om vaak mn Vcore te verhogen

Wat is max Dram voltage eigenlijk? 2.0V? zonder koeling daar op dan he,
het is van OCZ plantium edition, 1333Mhz standaart 1.8V staat op de site van de fabrikant

Snow Patrol wijzigde deze reactie 30-11-2010 11:48 (7%)
Reden: vraagje erbij

• MartijnAbel

MartijnAbel

Advisor Telecombranche

quote:
nedernakker schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 06:21:
[...]

pardon??

p45 is HET platform om quads mee te klokken, die krengen lopen er het hardst op, p35 is minder vanwege soms ontbreken van GTL instellingen, maar p45 daarentegen is ideaal. sterker nog, met de Gigabyte p45-UD3 bordjes sneuvelden alle records, die gekke dingen draaien 500 MHz + FSB met quaads....
wist het niet meer zeker welke van de 2... :P
maar dan is dat de P35 geweest die minder klokte...

@ Snow Patrol, ik draaide op lucht onder een Revoltec Pipetower Pro en een H50...

• Snow Patrol
het duurde even maar ik heb hem gisteren helemaal schoon gemaakt, en n koeler extra op mn SB gedaan die eigenlijk op mn NB moest maar dat ging niet door mn normale heatsink die op mn moederbord zit.
maar mn CPU en kast is gewoon 10 graden of meer koeler, dus daar ben ik wel blij mee.
ik ga hem daarom ook nog even snel naar de 3Ghz trekken..dat moet nu wel kunnen

dat is ongeveer wel een de zelfde koeler als ik heb dan...

zo nu op 61c loopt ie op 3003Mhz
op 1.76V dus dat is best netjes
mn geheugen loopt ook op 1600Mhz terwijl die standaard op 1333Mhz staat.

mn CPU fan wilt alleen nog NIET op fullspeed draaien..
hij blijft maar op 1900Rpm draaien terwijl hij op 2300 moet, ik heb gekeken of hij harde gaat draaien door q-fan aan en uit te zetten, en de fan op ignored te zetten, en met speedfan. maar geen van deze dingen helpt.
iemand nog idea's?

Snow Patrol wijzigde deze reactie 03-12-2010 10:54 (34%)
Reden: update

• Snow Patrol
quote:
Snow Patrol schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:34:
het duurde even maar ik heb hem gisteren helemaal schoon gemaakt, en n koeler extra op mn SB gedaan die eigenlijk op mn NB moest maar dat ging niet door mn normale heatsink die op mn moederbord zit.
maar mn CPU en kast is gewoon 10 graden of meer koeler, dus daar ben ik wel blij mee.
ik ga hem daarom ook nog even snel naar de 3Ghz trekken..dat moet nu wel kunnen

dat is ongeveer wel een de zelfde koeler als ik heb dan...

zo nu op 61c loopt ie op 3003Mhz
op 1.76V dus dat is best netjes
mn geheugen loopt ook op 1600Mhz terwijl die standaard op 1333Mhz staat.

mn CPU fan wilt alleen nog NIET op fullspeed draaien..
hij blijft maar op 1900Rpm draaien terwijl hij op 2300 moet, ik heb gekeken of hij harde gaat draaien door q-fan aan en uit te zetten, en de fan op ignored te zetten, en met speedfan. maar geen van deze dingen helpt.
iemand nog idea's?
even mezelf omhoog halen op t forum O-)

hij loopt nu onder zware test gewoon stabiel op 3Ghz, had dat niet helemaal verwacht omdat ik vroeger ook al vaak zat had geprobeerd hem over te klokken.

ik ga vandaag denk ik naar de 3.1 toe...

• nedernakker
  • Nu online

nedernakker

Team HWI Pro OC

1,76V op je cpu??

weet je dat zeker? want dan kun je volgende weke ene nieuwe cpu halen...

• Snow Patrol
lol heb ik dat ergens getyped? hmm ja ik zie het, geen idee waar ik dat dan vandaan heb, maar het moet dus 1.192V zijn..

ja inderdaad op zoveel V dan kook je hem de pan uit denk ik. alleen als ik hem swaar stress dan blijft hij stabiel, mar als je dan even een film zit te kijken, of met gamen, of tusse programmatjes zit te switche zoals internet explorer, wmp etc dan loopt hij zomaar vast, en met zwaar stressen niet, dus waar licht het dan aan?

ik heb nu mn VTT en FSB termination voltage op auto gezet, maar wel mn fsb op 400 staan, nu is hij eindelijk stabiel, naja zins dat ik het veranderd heb naar auto. maar kan dit kwaad? of hoe kan je het beste die voltage instellen?
want hoger is niet altijd beter, want ik las dat als je je vtt en ftv verhoogd kan je systeem ook instabiel worden..

Snow Patrol wijzigde deze reactie 05-12-2010 22:43 (28%)
Reden: update

Pagina: 1

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True