Reg. datum: 21-09-2007
Reg. datum: 18-11-2010
watchin' you
Home » Forum » Internet & Netwerken » Netwerken » Lijbrandt levert KPN IPTV streams?

spikecity wijzigde deze reactie 14-12-2010 13:32 (14%)
watchin' you
watchin' you
Als het slechts tijdelijk was had dat nu gewoon gemeld kunnen worden door Lijbrandt maar het is wel stil !!!!quote:eymey schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:49:
Aan Lijbrandt om (hopelijk voorgoed) aan ons te vertellen dat dit slechts tijdelijk is omdat (wederom) nog niet alle infra's (bv. tussen Glashart Media en KPN) aan elkaar gekoppeld zijn.
spaceone wijzigde deze reactie 23-11-2010 14:46 (21%)
Alexander01 wijzigde deze reactie 23-11-2010 15:19 (4%)
Alexander01 wijzigde deze reactie 23-11-2010 17:50 (9%)
De Amino's schijnen standaard goed met de diverse DRM versies om te kunnen gaan als je de leaflets van de 130(m) erop naslaat, maar vreemd genoeg draaien de Amino's hier (B&R WBA) op een hogere versie firmware (0.17.3) dan in niet WBA gebieden, want die draaien nog stees 0.16.9 voor zover ik weet.quote:Alexander01 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:16:
Ik denk dat ze dondersgoed weten dat er in de WBA gebieden KPN streams gebruikt worden ;-)
De Amino's moeten immers ook geschikt worden gemaakt om met die encryptiemeuk van KPN om te kunnen gaan. Dus het kan nooit bedoeling zijn geweest om Glashart Media streams over die 224.0.x.x KPN IP's te routeren. Als dat namelijk wel de bedoeling was (en de KPN streams dus een fout waren) dan had je nu scrambled beeld gehad op de Amino.
spikecity wijzigde deze reactie 23-11-2010 20:50 (41%)
If Eve was created out of Adam's rib, was his mistress created out of a spare rib?
Jezelf over zoiets schandelijks/schadelijks als dit in stilte verhullen is zo'n beetje de slechtste marketing die ik me kan voorstellen.quote:pageon schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:55:
Laten we hopen dat Lijbrandt zich niet verhuld in stilzwijgen. Ik ben het er mee eens dat het belangrijkste een eerlijk antwoord is. Dat voorkomt ook dat dit soort onderwerpen worden opgeblazen..
If Eve was created out of Adam's rib, was his mistress created out of a spare rib?
Ach, encryptie kan ik me nog wel voorstellen, al was het maar om een handjevol HTPC gebruikers te plagen om geen streams te pakken waarvoor ze niet betalen, alhoewel jij en ik het erover eens zijn dat hiervoor veel effectievere methoden te bedenken zijn zonder encryptie.quote:Alexander01 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:49:
Onacceptabele rotzooi is het, die DRM troep. Als Glashart Media dat hier ook gaat doen is het over en uit en kunnen ze wat mij betreft op de grote hoop gegooid worden bij UPC en KPN.
watchin' you
Uhh... datum staat op 23 juli 2009 van dit patent... en komt bovendien van een stadsbewoner (B&R) en een vent uit een dorp verderop, van me, grrrrrquote:pageon schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:11:
Das wel een logisch staaltje logica ja
...ehh...was dat ook niet KPN?!
(Volgens mij is dit overigens de encryptie/decryptie-methodiek welke KPN hanteert.)
spikecity wijzigde deze reactie 23-11-2010 21:50 (18%)
Ach, als crash test dummy heb ik waarschijnlijk nog wel wat speling en credits als het op die 2 maanden aan gaat komen, want de eerste factuur was ook al gestorneerd voordat ie daadwerkelijk was afgekoeld in de postmandquote:pageon schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:44:
Ik mag ook nog ruim 6 weken testen en dat doen we dan ook. Weer een reden voor Lijbrandt om juist niet nu die inferieure KPN streams te leveren, lijkt me. Tenzij de KPN streams inderdaad de standaard zijn en het een representatief beeld geeft van de dienst
.
Ben overigens nu ook wel benieuwd naar hoe de Glashart streams zich in de praktijk op het Lijbrandt netwerk verhouden tot de KPN streams. Iemand die daarover wat gegevens kan posten?
Je hebt gelijkquote:spikecity schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:49:
[...]
Uhh... datum staat op 23 juli 2009 van dit patent... en komt bovendien van een stadsbewoner (B&R) en een vent uit een dorp verderop, van me, grrrrr
Interactieve TV wordt namelijk al veel langer encrypted geleverd dan het tijdstip waarop dit patent is gefiled lijkt me zo, toch?
Als ik de toepassing lees is het om virtueel het aantal broadcasting channels te kunnen verhogen per datastream... althans, dat is wat ik er zo snel uit heb gelezen.
watchin' you
eymey wijzigde deze reactie 23-11-2010 23:26 (18%)
Dus HD streams met minder als 8Mbit encrypted en met uitgever KPN en IP adressen van KPN liegen bij mij thuis als ik over de schouders van de amino meekijk? Sorry hoor, maar ik speel dit spelletje al iets langer om in dit soort verhalen te trappen.quote:xelnaha schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:30:
De streams komen niet van KPN, wat ik met 100% garantie kan gevenaangezien ik dit dagelijks doe voor Glashart
spikecity wijzigde deze reactie 23-11-2010 23:46 (15%)
ik heb m'n post al aangepastquote:eymey schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:37:
@Xelnaha: Maar werk je ook in gebieden die KPN WBA zijn? (o.a. Leeuwarden, Almere en Berkel&Rodenrijs?). Misschien maakt DAT het verschil.
Tot nu toe zijn dit soort uitspraken in ieder geval lijnrecht tegenover wat de birates en uitgever-veld in de streams aangeven.
We zouden heel graag willen dat je gelijk hebt, maar misschien weet jij dan meer dan dat wij weten en kan jij de situatie op de KPN WBA netwerken corrigeren.
Kijk, dus je was te snel met je oordeel. Je correctie siert je, want ik geloof heilig dat jij achter het product staat.quote:xelnaha schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:38:
[...]
ik heb m'n post al aangepastik zie dat de source adressen niet overeen komen met waar ik me werk, dus zou best wel eens kpn kunnen zijn.
spikecity wijzigde deze reactie 23-11-2010 23:45 (4%)
Sorry, even de nuance overboord.quote:xelnaha schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:38:
[...]
ik heb m'n post al aangepastik zie dat de source adressen niet overeen komen met waar ik me werk, dus zou best wel eens kpn kunnen zijn.
watchin' you
Laten we de man in het midden niet afbranden op wat hij denkt dat er geleverd wordt op wba netwerken.quote:pageon schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:51:
[...]
Sorry, even de nuance overboord.
"zou best wel eens kunnen zijn"? Het IS kpn. Daar lijkt me geen twijfel meer over mogelijk, dus laten we elkaar nou geen watjes noemen, zogezegd.
Feiten op een rijtje:
- Beloofd: Goede kwaliteit GM streams
- Geleverd: Minder goede kwaliteit KPN streams
Vragen:
- Waarom KPN streams?
- KPN streams tijdelijk?
- Waarom GM belooft?
etc., etc.
Wat nou zo leuk zou zijn is een antwoord op de vragen i.p.v. een herbevestiging van de feiten.
ps: niet aan iemand persoonlijk gericht, just pisses me off a little..
spikecity wijzigde deze reactie 23-11-2010 23:59 (6%)
pageon wijzigde deze reactie 24-11-2010 00:10 (54%)
Reden: nvm
watchin' you
De website van Lijbrandt is wat dat betreft ook flink outdated... een van de klachten die ik als tester bij de club heb neergelegd..... als je een direct contact wilt hebben... per DM aubquote:pageon schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:01:
Ik kan mij, ondanks wat zoekwerk omtrent adressen en login, niet aanmelden op nieuwsserver van Lijbrandt. Klopt dat? Ik heb dit uiteraard wel in het pakket zitten
watchin' you
Tip mijnerzijds... pak een FTD account bij xsnews, goedkoper (15 euro/kwartaal) en dezelfde bron waar Lijbrandt je minder voor meer geld levert.quote:pageon schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:14:
Thnx![]()
had em al uit mn post gehaald, krijg een 502 terug. Morgen even bellen,
eymey wijzigde deze reactie 24-11-2010 00:23 (4%)
the only news, is no news... maar de druk wordt opgevoerd.quote:dot-network schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:20:
Iemand nog wat van Lijbrandt gehoord vandaag?
oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php
Het kan natuurlijk zo zijn dat Glashart Media haar eigen streams momenteel (nog) niet kan leveren en daardoor gebruik maakt van (tijdelijke) afspraken met KPN. In dat geval levert Glashart Media de KPN streams en gelden de leveringsvoorwaarden van Glashart Media.quote:Cosimo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:28:
Vraag me toch af hoe ze dat doen met de algemene voorwaarden bij Lijbrandt.
http://www.lijbrandt.nl/voorwaarden zegt : "Op radio en televisie zijn de voorwaarden van Glashart Media van toepassing". Vreemd
watchin' you
Even helemaal off-topic en er hoeft ook geen nieuw topic over te komen, maar "klaar voor de toekomst" en dan geen Imap e-mail bieden, maar alleen (onbeveiligde) pop3 (lekker handig als je meerdere pc's gebruikt) is ook niet bepaald "klaar voor de toekomst".quote:eymey schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:22:
Waar ik me inderdaad aan stoor is het grote gemak waarmee bedrijven als Lijbrandt full-blown blijven adverteren in lokale bladen met kreten als "klaar voor de toekomst" en "meld u nog voor 31-12 aan!".
Diep in mijn hart hoop ik ook dat dat het officiële antwoord gaat worden en dat het voor de zoveelste maal een probleem is van willen leveren terwijl de infrastructuur er nog niet ligt.quote:pageon schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:50:
[...]
Het kan natuurlijk zo zijn dat Glashart Media haar eigen streams momenteel (nog) niet kan leveren en daardoor gebruik maakt van (tijdelijke) afspraken met KPN. In dat geval levert Glashart Media de KPN streams en gelden de leveringsvoorwaarden van Glashart Media.
spikecity wijzigde deze reactie 24-11-2010 16:22 (7%)
eymey wijzigde deze reactie 24-11-2010 16:27 (46%)
Ik mag het niet zeggen, maar internetdiensten van Lijbrandt worden geleverd door XMS, ook al zullen ze dat officieel nooit toegeven. Je hoeft geen raketkundige te zijn om je eigen IP adres te traceren naar Xtra Media Services, inmiddels wel netjes voorzien van een reverse DNS van Lijbrandt.quote:eymey schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:24:
Dat wil ik ook wel worden. Om te beginnen op het gebied van overstap.
Overigens, XMS en Lijbrandt zitten ook echt wel dieper met elkaar verweven dan 'officieel' naar buiten wordt gebracht. Volgens mij is alleen hun internet infra anders en ook de merkstelling. Maar zelfs hun telefoonnummers verschillen alleen in eindcijfer. Ook werkt Yogoi voor zowel XMS als Lijbrandt.
In ieder geval ben ik benieuwd naar het resultaat van dit hoge Lijbrandt-bomen versus IPTV verhaal. Dat het netwerk als "opgeleverd" wordt beschouwd hoeft natuurlijk nog niet meteen te betekenen dat het einde verhaal is.
Wat dat betreft kan het misschien nog verstandig zijn om ook eens te onderzoeken waar bv. de VOD streams (uitzending gemist) vandaan komen. En andere video diensten van Lijbrandt. Iets zegt mij dat er namelijk echt wel een koppeling met Glashart Media mogelijk is en dat dat in de toekomst alleen nog maar een kwestie hoeft te zijn van een paar routeringen goed zetten. Maar goed, speculatie.....
spikecity wijzigde deze reactie 24-11-2010 21:02 (9%)
Wellicht had je toch gelijk, want op glasvezel.nu las ik dat KPN in februari 2010 is overgestapt op nieuwe encryptie... of dat dit patent betreft is me evenwel niet duidelijk.quote:
watchin' you
watchin' you
Grin... beetje melkboerenhonden afkorting dus dat KPN, want het kan van alles betekenen... ik ken nog wel een paar minder vriendelijk klinkende KPN versies namelijkquote:pageon schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:57:
"KPN" is inderdaad snel te linken met enorm veel info over de AVC/h264 encoding standaard. "KPN" staat in dat verband echter voor "Kahn Process Network". "KPN" is dan een model dat signaalverwerkingssystemen beschrijft. "KPN's" zijn dan programmeermodellen geschikt voor streaming georiënteerde multimedia- en signaalverwerkingsapplicaties...
Kortom: je had dus gelijk... en ik te snel een conclusie getrokken o.b.v. wat zoekresultaten
spikecity wijzigde deze reactie 24-11-2010 22:57 (8%)
Dat geldt ook voor de newsserver blijkt.. krijg em niet aan de pruttel..quote:
pageon wijzigde deze reactie 24-11-2010 23:07 (18%)
watchin' you
SD stream loopt strak op 3.15mbitquote:spikecity schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:55:
[...]
Grin... beetje melkboerenhonden afkorting dus dat KPN, want het kan van alles betekenen... ik ken nog wel een paar minder vriendelijk klinkende KPN versies namelijk
En je laatste analyse is in dit onderwerp redelijk on topic toch? Deze meuk krijgen WBA gebruikers verkocht voor topkwaliteit GM streams
watchin' you
Geen idee wat het zou moeten zijn, ik ben voor dezelfde newsprovider gegaan die Lijbrandt ook verkoopt, alleen rechtstreeks en goedkoper... xsnews, maar dan met een FTD special voor 15 euro/kwartaal voor 60Mbit unlimited... je gaat die aanbieding overigens op de xsnews website niet vinden.quote:pageon schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:04:
[...]
Dat geldt ook voor de newsserver blijkt.. krijg em niet aan de pruttel..
news.lijbrandt.nl is mij vandaag verteld, i.c.m. @lijbrandt account. Toch?
(das wél echt off-topic)
Had je dan meer verwacht?quote:
spikecity wijzigde deze reactie 24-11-2010 23:34 (29%)
watchin' you
Aan het einde van de lange werkdag tellen slechts de cijfertjes bij de top... afweging maken hoeveel ze verliezen met blijvend KPN crap leveren, imagoschade meenemend, en wat het kost om gewoon te leveren wat ze op papier verkopen...quote:eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:21:
Zolang ze bij de servicdesk en hogerop bij Lijbrandt dáár maar van doordrongen blijven: Dat de kwaliteit nu gewoon onacceptabel slecht is tov. die van GM.
Goh, precies hoe KPN ook te werk gaatquote:spikecity schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:02:
[...]
Aan het einde van de lange werkdag tellen slechts de cijfertjes bij de top... afweging maken hoeveel ze verliezen met blijvend KPN crap leveren, imagoschade meenemend, en wat het kost om gewoon te leveren wat ze op papier verkopen...
spikecity wijzigde deze reactie 25-11-2010 16:01 (20%)
Als je Glashart Media geloven mag zijn alle Eredivisie Live streams in HD (mitstenzij de bron dat niet is), dus dat gaat weer wat worden op WBA netwerken als ze ook dat niet kunnen waarmaken.quote:ik222 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:54:
KPN biedt toch gewoon Eredivisie Live aan via ITV? Alleen niet in HD. En aangezien HD op de Reggefiber netwerken na dit seizoen een extra pakket wordt (+ 2,95) verwacht ik dat ze enkel de HD variant niet op WBA netwerken aan zullen bieden...
Dat weet ik, maar in het HD pakket van Lijbrandt worden volgens mij ook Eredivisie Live meegenomen in HD... weet ik niet zeker overigens.quote:ik222 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:10:
Eredivisie Live heeft ook gewoon SD versies van zijn kanalen hoor en KPN werkt daarmee. Net als dat UPC en Ziggo voor 2 t/m 4 ook de SD versie gebruiken.
quote:spikecity schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:03:
[...]
Als je Glashart Media geloven mag zijn alle Eredivisie Live streams in HD (mits de bron dat niet is), dus dat gaat weer wat worden op WBA netwerken als ze ook dat niet kunnen waarmaken.
Ik zit er nog over te denken om die 12 euro maar gewoon over de balk te smijten om het te testen.
quote:eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:26:
[...]
offtopic:
"Tenzij de bron dat niet is" bedoel je? ...... "Mits" betekent "als", "op voorwaarde dat"
Om betere kwaliteit te leveren... Wat is dat nou voor antwoordquote:Ook gevraagd naar de streams, en na wat navragen klopt het dat we KPN streams hebben en is het ook niet tijdelijk. Het zou gedaan zijn om betere kwaliteit te leveren.
Als je het zo zegt is het volgens mij wachten totdat het analoge en DVB-C signaal eruit gemikt wordt. KPN leverde in het begin toch ook een analoog signaal?quote:Alexander01 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:52:
[...]
Wat betreft helemaal terecht dat je bij DVB-C blijft. IPTV is echt weggegooid geld in de WBA gebieden.
Inderdaadquote:KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:59:
[...]dan blijkt het hele tv gebeuren één grote wassen neus.
esvedebe wijzigde deze reactie 25-11-2010 18:08 (17%)
Nee, KPN heeft nooit een Analoog/DVB-C signaal geleverd via Glasvezel. En je hoeft er ook niet bang voor te zijn denk ik, want alles wat onversleuteld is wordt toch niet doorgegeven door KPN. Maar dat de Technicolor SD streams via DVB-C beter zijn dan de KPN IPTV streams wordt hier maar weer eens mooi bevestigd:quote:esvedebe schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:06:
[...]
Als je het zo zegt is het volgens mij wachten totdat het analoge en DVB-C signaal eruit gemikt wordt. KPN leverde in het begin toch ook een analoog signaal?
Zodat ze ons "betere kwaliteit" kunnen leveren
[...]
Inderdaad
quote:KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:20:
Ik heb nu al mijn animo hd kastje ontvangen. Hulde voor Lijbrandt.![]()
Maar ik schrik me wel helemaal het laplazurus van de beeldkwaliteit, of beter gezegd het gebrek eraan. Ik mag hopen dat dit de KPN streams zijn, want het is echt helemaal k*t.![]()
DVB-C is echt veel mooier. En zelfs analoog is beter.
De TV geeft aan dat het 720P is, maar anders zou ik het niet geloven. Er zit zoveel compressie op. Digitenne leek nog beter. En als ik zap dan staat iedere keer bij een nieuwe zender eerst het beeld een paar seconden stil...
Dit is in ieder geval volstrekt onacceptabel. Ik ga hier niet 5 euro per maand voor extra betalen en nog bijbetalen voor dat hd kastje.
quote:spikecity schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:22:
[...]
Zet hem eerst eens in instellingen/beeld op 1080i, want af fabriek staan die Amino's altijd op 720.
Het even stilstaan bij zappen is logisch, want de Amino moet eerst even zijn buffer vullen om jouw vervolgens een fatsoenlijk beeld te kunnen tonen.
Heel soms zijn de eerste fracties van bewegend beeld ook een beetje gerafelt, omdat de Amino net te snel denkt in sync te zijn met de stream.
Het even freezed beeld hebben is dus normaal voor IPTV.
quote:KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:45:
Verschil tussne 720P en 1080i is minimaal, er zijn even weinig beeldlijnen beschikbaar. 1080P, dat zou pas wat uitmaken. Eigenlijk zou het verboden moetenw rodne om 720p of 1080 i HD te mogen noemen...![]()
Het beeld is gewoon heel slecht en echt vergelijkbaar met Digitenne. Verder mis ik Eredivisie live...![]()
Iemand een idee hoe dat zit?
Alexander01 wijzigde deze reactie 25-11-2010 18:41 (13%)
Een paar seconden stilstaand beeld herken ik hier niet met Amino 130m en de onversleutelde Glashart Media streams. Dat het bij jou wel gebeurd zou wel eens door die encryptie kunnen komen op het signaal. Ik was er al bang voor dit nadelen ging hebben tijdens het zappen.quote:esvedebe schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:06:
[...]
En als ik zap dan staat iedere keer bij een nieuwe zender eerst het beeld een paar seconden stil...
Alexander01 wijzigde deze reactie 25-11-2010 18:26 (17%)
Het is wat je een paar seconden noemt, hier staat het beeld ook altijd even stil na het zappen maar dat is inderdaad meestal slechts 1 seconden. Denk dus dat dat niet zo veel verschilt.quote:Alexander01 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:24:
[...]
Een paar seconden stilstaand beeld herken ik hier niet met Amino 130m en de onversleutelde Glashart Media streams. Dat het bij jou wel gebeurd zou wel eens door die encryptie kunnen komen op het signaal. Ik was er al bang voor dit nadelen ging hebben tijdens het zappen.
Het is in B&R hooguit een seconde... Waar ik wel heel veel last van heb is dat ik tussen twee zenders gewoon bijna 30 seconden wordt verwend met de "Gidsinformatie wordt ververst" popup, om dan een 50/50 kans te hebben dat ik alleen nog maar kan rebooten omdat de 130m crasht hierop.quote:Alexander01 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:24:
[...]
Een paar seconden stilstaand beeld herken ik hier niet met Amino 130m en de onversleutelde Glashart Media streams. Dat het bij jou wel gebeurd zou wel eens door die encryptie kunnen komen op het signaal. Ik was er al bang voor dit nadelen ging hebben tijdens het zappen.
spikecity wijzigde deze reactie 25-11-2010 18:51 (4%)
Uhhh... dus ze hebben tig boze klanten voor niets gehad die met analoog hadden besteld voor 1-1-2010, en met een lullig briefje te horen kregen dat het analoge pakket per 1-1-2010 werd afgezet vanwege de hoge onderhoudskosten?quote:Alexander01 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:18:
Nee, KPN heeft nooit een Analoog/DVB-C signaal geleverd via Glasvezel.
spikecity wijzigde deze reactie 25-11-2010 18:58 (9%)
Het was dan ook een echte KPN boevenstreek toch?quote:Alexander01 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:58:
Oja, je hebt gelijk. Helemaal in het begin hebben ze het ff gedaan ja. Maar dat was maar een hele korte periode geloof ik.
Nog slechter als Digitenne? Tja, dan hadden ze wellicht de beste reden op aarde om deze faal eruit te halen.quote:eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:30:
Klopt, ook in Almere Haven (dat als eerste glasvezel kreeg) zijn nog een tijdje abonnementen met analoog signaal geleverd.
Naar verluid overigens wel van suuuuper slechte kwaliteit.
Wij hebben in februari 2009 KPN glas besteld met analoog (zonder DVB-C) en er is zeker tot eind mei 2009 of nog later analoog geleverd. In augustus 2009 een brief van KPN ontvangen dat er geen analoog meer werd geleverd direct en voor de bestaande klanten tot 1-1-2010 Na de oplevering begin september tot december kunnen wachten voordat de extra bestelde derde ontvanger werd geleverd. Bij oplevering eerst maar de standaard twee ontvanger gekregen.quote:Alexander01 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:58:
Oja, je hebt gelijk. Helemaal in het begin hebben ze het ff gedaan ja. Maar dat was maar een hele korte periode geloof ik.
spaceone wijzigde deze reactie 25-11-2010 21:16 (6%)
Alle andere providers mogen ook wel 4 HD zenders leveren maar doen dat nog niet.quote:spikecity schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:50:
Na wat speurwerk op het net kwam ik erachter dat Glashart Media een deal heeft met Eredivisie live, zelfs exclusief op HD beelden....
watchin' you
Verrek, ik weet precies wat jij bedoelt!quote:spikecity schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:56:
[...]
In retrospectief, inmiddels wetende wat Lijbrandt levert hier, heeft deze man dus ook een hele stroom dunne poep uit zijn mond laten lopen, want de hardware is van Glashart Media (ok een zusje van), maar men levert hier sowieso niet wat men heeft beloofd
watchin' you
Even als intro: "kan niet" bestaat niet in deze wereld, dus dat is een lulverhaal van de bovenste MAVO plank roep ik dan maar, zonder overigens mensen van enige opleiding bewust te denigeren, maar het is zo'n makkelijke inkopper, zo'n antwoord.quote:pageon schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:46:
Bij deze alvast inofficieel het officiele antwoord:
Binnen gebieden waar KPN de actieve operator is, de KPN Wholesales Broadband Access gebieden, worden er inderdaad KPN streams geleverd omdat dit simpelweg niet anders kan...![]()
We mogen er dus van uitgaan dat de KPN streams representatief zijn.
Dus officieel is dat het antwoord wat ik ook ga krijgen?quote:eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:29:
@Pageon: Waar heb je dat "officiele antwoord" vandaan?. Of heb ik elders iets gemist?
spikecity wijzigde deze reactie 26-11-2010 00:12 (32%)
Hè gatverdamme, ik zie gelijk klontjes in mijn Whiskietje drijven nu.... bedankt fijne ventquote:
Je hebt officieel recht op twee maanden kostenloos proberen, dus hou ze maar aan die afspraak als je niet tevreden bent. Een rechter geeft je altijd gelijk mocht het ooit zover komenquote:KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:59:
Zou ik het IPTV gebeuren zo makkelijk ongedaan krijgen bij Lijbrandt en mijn HD kastje kunnen terugsturen?
En hoe moet ik dan voetbal kijken...
Wat een gedoe zeg. Eerst maanden wachten voordat je eindelijk aangesloten wordt en dan blijkt het hele tv gebeuren één grote wassen neus.
pageon wijzigde deze reactie 26-11-2010 00:48 (6%)
watchin' you
Ik vraag me toch af waar iedereen dat vandaan heeft.quote:spikecity schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:44:
[...]
Je hebt officieel recht op twee maanden kostenloos proberen, dus hou ze maar aan die afspraak als je niet tevreden bent. Een rechter geeft je altijd gelijk mocht het ooit zover komen
Contractbreuk? welk contract?quote:KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:30:
Ja, maar als zij contractbreuk plegen door KPN in plaats van Glashart streams te leveren, dan lijkt me dat je wel een legitieme reden hebt om in ieder geval het IPTV gedeelte te kunnen opzeggen...
oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php
In ons geval was dat HET verkoopverhaal op de introductieavonden, en is desgevraagd door de sales manager van Lijbrandt nog herhaald en bevestigd.quote:eymey schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:05:
[...]
Ik vraag me toch af waar iedereen dat vandaan heeft.
Bij ons op de info avond werd hier specifiek naar gevraagd... en het is GEEN probeer-periode! Contract is contract. Die 2 maanden zijn puur als 'gratis periode' bedoeld (neem 12 maanden, betaal er 10 zeg maar) om genoeg tijd te hebben je oude spullen op te zeggen zonder dubbele kosten.
spikecity wijzigde deze reactie 26-11-2010 11:23 (12%)
Of het kan lijkt me technisch geen enkel probleem, men levert per slot van rekening ook GM analoog/DVB-C, zij het over de tweede vezel, dus lijkt het mij een kwestie van routering.quote:KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:12:
Sommige beweren dus dat het niet anders kan dan dat we in KPN gebied KPN streams krijgen, maar volgens mij waren er mensen in KPN gebieden met Glashart stream in het verleden? Dus dat bewijst toch al dat het wel kan?
Is er ooit ergens gecommuniceerd datje bij Lijbrandt Eredivisie Live in HD zou krijgen? Ik kan niet zo niet even snel terugvinden.
Overigens... bij jou is Eredivisie Live dus al geactiveerd? Ik heb ze nog steeds nietquote:Voor wie is deze dienst beschikbaar?
Glashart Media levert via haar service providers op glasvezel een digitale televisiedienst met een basispakket van meer dan zeventig kanalen. Consumenten kunnen aanvullend een pluspakket aanvragen van meer dan veertig kanalen.
Het Eredivisie Live HD-pakket is uitsluitend verkrijgbaar i.c.m. met een standaard Eredivisie Live abonnement van ¤ 13,95 per maand. Klanten met een HD Settopbox krijgen het Eredivisie Live HD pakket het eerste seizoen 2010-2011 gratis. Daarna zal het HD-pakket ¤2,95 per maand extra kosten.
Alleen consumenten met een abonnement op glasvezeldiensten van de service providers XMS, Solcon, Concepts ICT, Edutel, Ons Brabant Net, Tweak, KickXL, Lijbrandt en Lijbrandt Telecom kunnen gebruik maken van deze mogelijkheden.
Bron: Reggefiber ttH bv
spikecity wijzigde deze reactie 26-11-2010 12:48 (25%)
Dit staat inderdaad nergens zo omschreven. Sterker nog, als Glashart Media streams van KPN levert dan is Lijbrandt volledig eerlijk wanneer zij aangeven streams te leveren van Glashart Media. De crux in dit verhaal is de kwaliteit. Er wordt namelijk mondeling beloofd dat deze beter is dan die van KPN. Ook dat klopt, maar niet voor de gebieden waar KPN de actieve operator is.quote:KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:30:
Ja, maar als zij contractbreuk plegen door KPN in plaats van Glashart streams te leveren, dan lijkt me dat je wel een legitieme reden hebt om in ieder geval het IPTV gedeelte te kunnen opzeggen...
Zie dit topic.quote:Kan iemand me kort en krachtig uitleggen hoe ik met zekerheid kan controleren of het KPN streams zijn?
watchin' you
watchin' you
Jij bedoelt color banding:quote:KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:12:
Het voorhoofd van de nieuwslezer is gewoon een vlak van één kleur, zonder nuances. Zoals een plaatje die je omzet in gif met maar 128 kleuren of een jpeg met teveel compressie. Het analoge signaal is weliswaar minder scherp, maar bevat echt meer details en kleuren nuances en dat vind ik persoonlijk belangrijker dan de scherpte.

Alexander01 wijzigde deze reactie 26-11-2010 15:00 (24%)
Alexander01 wijzigde deze reactie 26-11-2010 15:33 (4%)
Programma gemist en (straks) PVRquote:Alexander01 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:29:
Wat heeft het voor nut om met een standaard Amino te gaan kijken naar die 3mbit KPN streams, terwijl je via DVB-C naar 8mbit Technicolor streams kan kijken?
eymey wijzigde deze reactie 26-11-2010 15:39 (29%)
Alexander01 wijzigde deze reactie 26-11-2010 17:54 (83%)
Pagina: 1 2 3 volgende laatste
Populair: Tablets E3 2013 Mobiele telefoons Google Sony Microsoft Apple Games Politiek en recht Consoles
Volg @tweakers Like Tweakers Rss-feeds
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl • Hosting door True