Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help jij Tweakers Website van het Jaar te worden?

Tweakers is genomineerd voor beste website 2014 in de categorieŽn Nieuws & Informatie, Community en Vergelijking. Stem nu en maak kans op mooie prijzen!

• Lister_Storm
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-01 00:03
Ik heb een probleem met de draadloze overdracht (streaming) van muziek). Voor mijn laptop heb ik een Class1 v2.1 Bluetooth dongel gekocht;

http://www.edimax.nl/nl/p...p;pl1_id=13&pl2_id=71

Als ontvanger (gekoppeld aan een stereo) heb ik een Voiis Gateway gekocht;

http://www.pdaplus.nl/nl/voiis-stereo-wiresless-gateway.html

Zender en ontvanger staan beiden in de woonkamer. Afstand is ongeveer 3 meter, waarbij het signaal net een hoekje om moet (geen vierkante woonkamer). Probleem is dat het geluid af en toe (1x per 10 minuten) een paar seconden hapert.

Als ik in de details van de (Toshiba) bluetooth-applicatie kijk zie ik dat de bandbreedte tussen de dongel en de ontvanger 328 kbps is. Dit terwijl ik zou verwachten dat deze beide apparaten tot ongeveer 3 mbit zouden moeten kunnen. Waarom is deze bandbreedte zo laag?

Ook lees ik veel over het A2DP-protocol. Wordt dat protocol automatisch gebruikt bij het streamen van muziek? Ik zie namens nergens dat het enabled is.

Mogelijk zijn er ook andere oorzaken voor de haperende muziek (Laptop draait Vista op slechts 1Gig, mogelijk is er te weinig capaciteit voor bluetooth als er naar een wisselbestand geschreven wordt?) of zie ik iets anders over het hoofd. Zijn er misschien krachtigere bluetooth-dongles, bijvoorbeeld met een externe antenne?

Heusinkveld Engineering

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

Paarse Layout \o/

Signalen gaan niet echt 'een hoekje om'. Waar is die muur van gemaakt en waarom, als de afstand zo kort is, leg je niet gewoon een draadje?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

Jism

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
Lister_Storm schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:35:

Als ik in de details van de (Toshiba) bluetooth-applicatie kijk zie ik dat de bandbreedte tussen de dongel en de ontvanger 328 kbps is. Dit terwijl ik zou verwachten dat deze beide apparaten tot ongeveer 3 mbit zouden moeten kunnen. Waarom is deze bandbreedte zo laag?
Omdat in het beste geval 3Mbit gehaald kan worden. Maar dan spreek je over direct contact zowat tussen ontvanger en reciever. 3 Meter blijft een hoop afstand vooral voor een kleine bleutooth module. De langer de afstand de kleiner de maximale bandbreedte is. Probeer het eens met een dichtere afstand en kijk dan of de muziek nog haperen wil.

Joehoe.

Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013