Reg. datum: 02-07-2009
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Home » Forum » Softe goederen » Client Software Algemeen » Hoe organiseer je jouw muziekcollectie?
Als je eens een kijkje wilt nemen bij mijn subsonic, geef me maar een PM.quote:begintmeta schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:40:
Ik zie dat sommigen subsonic of ampache gebruiken, dat lijkt me op zich ook wat (ik gebruik nu daap met diverse clients). Wat zijn de wezenlijke verschillen tussen de systemen (behalve natuurlijk het java/phpverhaal)
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Intel® Core™ i5-2500, 4096 MB DDR3, NVIDIA GeForce GTS 450.
Z68 - 2500K - 8GB - OCZ v4 128 - HD5770CF - Win7U
C:\MP3\00 - Unsorted C:\MP3\$artiest\$album-naam\$tracks.ext C:\MP3\ZZ - Various Artists
Verboden onder de streep te schrijven
Jij moet echt de library eens proberen. Want als je daar gewoon "Audio" dubbelklikt heb je meteen weer al je nummers in je playlist. En je hebt ook nog eens het gemak van de zoekfuncties.quote:Snowwie schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:13:
[afbeelding]
Grotere Versie
Puur en alleen WinAmp. WinAmp met het klassiek uiterlijk. Alle mp3's staan gewoon in 1 directory's. Er staan ook een stuk of 30 albums, die worden gewoon meegenomen in de playlist. Verder is het gewoon een kwestie van sorteren en de playlist opslaan. Nieuwe nummers voeg ik gewoon handmatig toe.
Overigens als ik een individuele mp3 aan klik wordt deze geopend met Media Player Classic, immers als ik dat niet doe en het door WinAmp laat openen dan verdwijnt de playlist steeds.
Ik werk eigenlijk al minstens 10 jaar met m'n mp3's op deze manier.
TheMajor wijzigde deze reactie 24-03-2011 22:27 (14%)
begintmeta wijzigde deze reactie 18-06-2012 09:31 (7%)
mijn powershell script tagged op basis van folder namen, bestandsnamen en mijn zelf bedachte structuurquote:TheMajor schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:25:
Dat automatisch taggen met powershell en ook van die CDDB dingen (waaronder ook de functie in winamp) heb ik ook wel eens gedaan. Mijn hele muziekcollectie verneukt. (gelukkig had ik backups). Dat werkt echt alleen als de aanwezige tags goed genoeg zijn.

ZpAz wijzigde deze reactie 24-03-2011 23:10 (8%)
“Lost time is never found again.” - Benjamin Franklin
Xbox gamertag: control1983
Ik heb dus alle artiesten onderverdeeld onder de letter waarmee de naam van de band begint met een paar uitzonderingen. Bij bands waarmee de naam met 'The' begint staan allemaal in het mapje T, soundtracks cd's staan op naam van de film (wederom met eerste letter). Bands die beginnen met een cijfer of andere tekens staan in de map '0 Overige'.quote:L:\ E \ Elbow \ Build a Rocket Boys! \ 02-Elbow-Lippy Kids.mp3
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Macbook Pro 15'' retina: 2,3GHz QC i7, 16GB DDR3L, 256GB SSD, Nvidia Geforce GT 650M 1GB
"But we are hackers and hackers have black terminals with green font colors!" - John Nunemaker
Mp3tag heb ik al op de pc staan. Maar wist niet dat ze ook hele directorys kan scannen en eventueel bijwerken.quote:RnB schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:50:
Ik gebruik zelf al erg lang Mp3tag, vind dat zelf een heerlijk stukje software om je muziek mee te taggen en van coverart te voorzien.
Hoe wil je precies te werk gaan dan?quote:G.Scholtens schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:02:
[...]
Mp3tag heb ik al op de pc staan. Maar wist niet dat ze ook hele directorys kan scannen en eventueel bijwerken.
Zat eerder aan itunes of mediamonkey te denken, maar als jij mij kan vertellen hoe en wat voor mp3tag dan hoor ik het graag.
RnB wijzigde deze reactie 18-06-2012 10:11 (31%)
Macbook Pro 15'' retina: 2,3GHz QC i7, 16GB DDR3L, 256GB SSD, Nvidia Geforce GT 650M 1GB
Maar wil dit juist automatisch laten doen. Map namen heb ik gewoon artiets + album naam.quote:RnB schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:11:
[...]
Hoe wil je precies te werk gaan dan?
Mp3tag kan gewoon je iTunes music map scannen en dan kan jijzelf een bepaalde workflow hebben.
Ik tag zelf altijd hele albums tegelijk, door alle tracks uit één album te selecteren en het tag scherm tevoorschijn halen. Dan delete ik alles behalve de artiest, album en genre en zet ik de titels goed door een optie in mp3tag die de filename dan als titel gebruikt.
What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster
Musicbrainz picardquote:G.Scholtens schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:32:
[...]
Maar wil dit juist automatisch laten doen. Map namen heb ik gewoon artiets + album naam.
Dus is er aan stuk software die dan weet. Dat album heeft 2 cd's, die nummers, die cover hoor erbij etc. En zet dit meteen goed.
Take life too serious and it ceases to be fun
ex-mod @ last.fm
Beets is voor linux, niet voor windows.quote:Gieltjev schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:49:
Automatisch laten taggen door Beets, als dat niet werkt eerst door Picard heen en dan alsnog door Beets. Heerlijk in combinatie van de postprocessing van SabNZBd
G.Scholtens wijzigde deze reactie 19-06-2012 09:09 (9%)
> There is no Real Life, It's just Away From Keyboard! < Holy Priest & Protection Paladin
De kracht van MB Picard is dat er vreselijk veel sleur-en-pleur mogelijkheden in zitten... een van jouw albums over meerdere albums verspreid? Zeker als de juiste er tussen staat, er gewoon naar toe slepen... klaar.quote:durian schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:44:
(...)MusicBrainz Picard deed het ook niet echt goed, vond mijn muziek niet,of het verspreidt één album over verschillende gevonden albums.
Take life too serious and it ceases to be fun
ex-mod @ last.fm
-love Steam: TOTALLYKAOS (http://steamcommunity.com/id/totallykaos) Origin: TOTALLYKAOS Battlelog: TOTALLYKAOS (http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/TOTALLYKAOS/) Twitter: @TOTALLYKAOS
Ja, het was een beetje onduidelijk in het begin, maar alles in inderdaad weer in de juiste albums te sleuren en pleurenquote:Jester-NL schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:28:
[...]
De kracht van MB Picard is dat er vreselijk veel sleur-en-pleur mogelijkheden in zitten... een van jouw albums over meerdere albums verspreid? Zeker als de juiste er tussen staat, er gewoon naar toe slepen... klaar.
Of je gebruikt de optie om je album op de site op te zoeken. Druk op de knop om de het album naar de tagger te krijgen. Daarnaast kun je andere versies selecteren met een rechtsklik (mits ze bestaan).
Populair: Asus Samsung Websites en communities Mobiele telefoons Laptops Sony Games Microsoft Consoles Microsoft Xbox One
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies
Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True