Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02:45
quote:
Mich007 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:55:
[...]
Ik heeft geen Wifi Dongle voor de Humax, en om er nu speciaal eentje aan te schaffen om het te testen vind ik eerlijk gezegd een beetje rigoureus.
Sterker nog, ik heb wel zo'n dongle liggen (gratis erbij), maar geen enkele behoefte om deze uit te proberen. Bij mij werkt e.e.a. natuurlijk wel gewoon, dus dat is makkelijk praten ;), maar met-draad moet gewoon werken natuurlijk.
Het door jou genoemde IP-adres klinkt mij dan weer niet bekend in de oren. De "bekende" IP-adressen voor interne netwerken vind je bijvoorbeeld hier
Succes en hou ons op de hoogte!

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
quote:
Mich007 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:55:
[...]

Ik heb de kabel al eens vervangen door een ander exemplaar, maar het probleem bleef.
Ik heeft geen Wifi Dongle voor de Humax, en om er nu speciaal eentje aan te schaffen om het te testen vind ik eerlijk gezegd een beetje rigoureus. Wat zouden standaard de handmatige instellingen kunnen zijn?
Ik heb wel een dongel voor je. DM mij je adres maar dan stuur ik hem deze week naar je op, kost je verder niets want die dongels zijn aan de straatstenen niet te slijten.

• engelbertus
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:27
quote:
gg3b schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:00:
[...]

Hier ook het probleem met tuner 2.
Ik heb de oplossing HIER gevonden.
Het gaat om reactie 43, alleen ik heb een koperdraadje gesoldeerd tussen die twee blikken doosjes en de BER van tuner 2 staat stijf op 0, waar het normaal makkelijk te reproduceren was.

Wellicht een poging waard in voorkomende gevallen.
Bedankt, misschien heb ik hier iets aan. het opnemen gaat niet altijd fout bij mij. maar wat is BER ?
ik wil zelf niet echt graag solderen, das niet iets waar ik ervaring mee heb, is het dan voldoende een stukje koperdraad om de 2 tuners te leggen /klemmen?

• Mich007
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 24-07 15:25

Mich007

vakmanschap door meesterschap

quote:
Tuintje schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:03:
[...]

Ik heb wel een dongel voor je. DM mij je adres maar dan stuur ik hem deze week naar je op, kost je verder niets want die dongels zijn aan de straatstenen niet te slijten.
Bedankt voor het aanbod.
Ik ga eerst even rommelen met de instellingen en mocht ik er dan niet uitkomen hou ik me aanbevolen!

When I was praying to myself, I suddenly realised: I am GOD

• gg3b
  • Registratie: mei 2005
  • Niet online
quote:
engelbertus schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:26:
[...]

Bedankt, misschien heb ik hier iets aan. het opnemen gaat niet altijd fout bij mij. maar wat is BER ?
ik wil zelf niet echt graag solderen, das niet iets waar ik ervaring mee heb, is het dan voldoende een stukje koperdraad om de 2 tuners te leggen /klemmen?
BER is Bit Error Rate, en die hoort altijd 0 te zijn.

Je moet ze op een of andere manier fysiek met elkaar verbinden.
Ik heb gewoon een dun koperdraadje gebruikt en die twee blikken doosjes aan de bovenkant met elkaar verbonden.
Wat je kan proberen is een verbinding maken dmv een snoertje met aan weerszijde een krokodilbekklemmetje, hoef je niet te solderen.
Als dan de storing weg is weet je genoeg.

Succes.

• engelbertus
de storing is niet altijd aanwezig heb ik het idee. maar ik zal eens kijken of ik die BER kan vinden, als ik iets kijke en 2 dingen opneem... dan moeten beide tuners in gebruik zijn..

• buran
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-07 15:08
Ziggo heeft een snelle service. Ik had afgelopen maandag de Humax 5200 opgestuurd naar Ziggo ter reparatie en heb vandaag een nieuw apparaat terug gekregen. BER blijft nu 0 staan op beide tuners.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

• Shoarma kip
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 30-07 22:20

Shoarma kip

IceDFire

Misschien dat iemand hier een oplossing voor me heeft.

Ik heb altijd een splitter tussen mijn Humax 5200c en beeldschermen gehad (1 richting TV, ander richting monitor). De splitter was van het merk König. Helaas stopte de splitter met werken (signaal begon weg te vallen), vervolgens heb ik het een tijdje zonder splitter gedaan.

Even voor de duidelijkheid, voor de onderstaande tekst:

Alles werkt zonder problemen als ik de ontvanger rechtstreeks aansluit. Zodra de splitter ertussen gaan werkt het niet meer.

Gisteren heb ik een nieuwe splitter binnen gekregen van het merk Aten, nieuwe kabels erbij om het compleet te maken. Na alles aangesloten te hebben, ging ik er vanuit dat het weer als vanouds zou werken... Niet dus, geen signaal, er komt wel een signaal binnen op de splitter maar de tv en de monitor krijgen geen werkend signaal binnen. Het signaal lampje gaat even branden, vervolgens stopt hij weer (en dit blijft doorgaan, de TV weet te melden dat het signaal niet ondersteund wordt). Natuurlijk heb ik de splitter getest met andere apparatuur, en dat werkt gewoon. Andere HDMI kabels verhielpen het probleem ook niet, dus ik kon niet anders dan de conclusie trekken dat de Aten niet compatible is met de Humax.

Uiteindelijk toch maar besloten om weer een König te bestellen, dezelfde als eerst, aangezien ik zeker wist dat deze werkte. Ik heb vanmiddag vol goede moed de nieuwe König splitter aangesloten, wat blijkt: Zelfde probleem...

Heeft iemand ook maar enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Zou het aan de laatste software update kunnen liggen van de Humax? Ik kan met niet meer herinneren of ik de ontvanger nog gebruikt heb in combinatie met splitter nadat ik de update binnengehaald heb. Ik heb de Humax ook een reset gegeven, maar dit heeft niet geholpen. Met Google kom ik niet veel verder dan, te weinig stroom, elcheapo splitter of verkeerde HDMI kabels. Maar ik weet zeker dat de oude König splitter gewerkt heeft, ik kom er in ieder geval niet meer uit, en hoop dat iemand een oplossing voor me heeft.

Intel core i5-2500K @ 4,5GHz+ Silver Arrow // 4 x 4GB Crucial Vengeance (LP) DDR3 @ 1600 Mhz // Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 // 2X Sapphire HD 7970 OC Dual-X 3GB@XFire // Crucial M4 256GB SSD // Seagate Barracuda 2TB // 2x Samsung EcoGreen 2TB // XFX 650W XXX

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:58

vanaalten

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
Mich007 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:41:
sinds vorige week heb ik problemen met 'interactieve tv'. Als ik naar de portal wil komt er foutcode iTV-001 te staan en geeft hij aan om de internetverbinding te controleren.
Niet dat je er iets aan hebt, maar ik had gisteravond hetzelfde probleem. Bij m'n ouders een 5200C geinstalleerd, TV kijken gaat prima, opnemen werkt, maar interactieve TV dus niet, ook de iTV-001 error.

Ik heb het niet meer verder uitgezocht (had geen haast voor m'n ouders), maar enkele minuten ervoor had de Humax z'n firmware geupdate naar de laatste versie. Nou neem ik aan dat dat via internet gaat, dus lijkt mij dat de verbinding naar het internet het dus wel deed en de oorzaak dus ergens anders zal zitten.

(tenzij firmware updates via een apart kabel-kanaal gaan natuurlijk, maar dat lijkt mij niet zo waarschijnlijk)

• dcl!
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:31
Nee update gaat via de kabel.

• vanaalten

vanaalten

Bij mij (eigenlijk bij m'n ouders) is het interactieve TV probleem opgelost.

De dongel om met Wifi verbinding te maken is blijkbaar van matige kwaliteit: in de USB-poort aan de achterkant is de ontvangst zo slecht dat 'ie geen eigen wifi-netwerk ziet, enkel die van de buren. Steek ik 'm in de USB aan de voorkant, dan vindt de 5200 wel het eigen netwerk en doet iTV het gewoon.

Raar dat de speler bij installatie *wel* gewoon het wifi-netwerk zag - de ontvangst zal dus net op het randje zitten.

• ParkOverall
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17:35
Lullig, zo'n dongel is duur genoeg meen ik me te herinneren.

• Toff
USB-verlengkabeltje gebruiken? Permanent de voorklep open laten staan is ook geen gezicht.

• vanaalten

vanaalten

quote:
Toff schreef op zondag 26 januari 2014 @ 01:16:
USB-verlengkabeltje gebruiken? Permanent de voorklep open laten staan is ook geen gezicht.
Yep, dat is inderdaad het plan. Kabeltje had ik nog liggen, dus die ligt klaar om bij m'n ouders gebruikt te worden. :)

• Mistermo
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:58
Sinds gisteren ineens een probleem met de Humax.
Hij geeft aan dat er geen signaal meer is en daardoor geen zenders meer kan vinden.

Als ik echter een andere decoder aansluit (samsung) dan heb ik wel gewoon signaal en beeld.

Acties die ik geprobeerd heb zijn:
- Terug zetten naar fabrieksinstellingen
- Smartcard meerdere keren eruit gehaald en terug gezet.
- 2de smartcard geprobeerd
- 20-30x opnieuw opgestart
- stroom er volledig afgehaald

Dit alles mocht niet baten. Iemand een oplossing voor dit probleem??

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17:46
quote:
Mistermo schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:57:
Sinds gisteren ineens een probleem met de Humax.
Hij geeft aan dat er geen signaal meer is en daardoor geen zenders meer kan vinden.

Als ik echter een andere decoder aansluit (samsung) dan heb ik wel gewoon signaal en beeld.

Acties die ik geprobeerd heb zijn:
- Terug zetten naar fabrieksinstellingen
- Smartcard meerdere keren eruit gehaald en terug gezet.
- 2de smartcard geprobeerd
- 20-30x opnieuw opgestart
- stroom er volledig afgehaald

Dit alles mocht niet baten. Iemand een oplossing voor dit probleem??
Zie paar posts terug?

• Mistermo
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:58
quote:
Je doeld hierbij op het gebruik van een splitter...??
In mijn situatie is er niks aan de kabels veranderd en geen update geinstalleerd.

• engelbertus
ik heb een tijd ene geowne simpele splitter gebruikt en dus niet een actieve / met stroom / oid.
dat werkt ook prima, misschien kun je dat proberen.
zo'n signaalversterker heb je volgens mij ook niet perse nodig als je coax e.d. netjes is aangelegd.

• onkyo2
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 01-03 17:48
Het blijft een kieskeurig apparaat betreft signaal invoer op de twee tuners.Ik heb alles met Hirschmann kabels,stekkers aangesloten,maar zonder een versterker van Hirschmann blijft de ontvanger moeilijk doen,vooral bij gebruik 2 tuners is er dan 1 die niet lekker werkt.Kost 80e maar dan werkt alles prima.

• onkyo2
quote:
Shoarma kip schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:04:
Misschien dat iemand hier een oplossing voor me heeft.

Ik heb altijd een splitter tussen mijn Humax 5200c en beeldschermen gehad (1 richting TV, ander richting monitor). De splitter was van het merk König. Helaas stopte de splitter met werken (signaal begon weg te vallen), vervolgens heb ik het een tijdje zonder splitter gedaan.

Even voor de duidelijkheid, voor de onderstaande tekst:

Alles werkt zonder problemen als ik de ontvanger rechtstreeks aansluit. Zodra de splitter ertussen gaan werkt het niet meer.

Gisteren heb ik een nieuwe splitter binnen gekregen van het merk Aten, nieuwe kabels erbij om het compleet te maken. Na alles aangesloten te hebben, ging ik er vanuit dat het weer als vanouds zou werken... Niet dus, geen signaal, er komt wel een signaal binnen op de splitter maar de tv en de monitor krijgen geen werkend signaal binnen. Het signaal lampje gaat even branden, vervolgens stopt hij weer (en dit blijft doorgaan, de TV weet te melden dat het signaal niet ondersteund wordt). Natuurlijk heb ik de splitter getest met andere apparatuur, en dat werkt gewoon. Andere HDMI kabels verhielpen het probleem ook niet, dus ik kon niet anders dan de conclusie trekken dat de Aten niet compatible is met de Humax.

Uiteindelijk toch maar besloten om weer een König te bestellen, dezelfde als eerst, aangezien ik zeker wist dat deze werkte. Ik heb vanmiddag vol goede moed de nieuwe König splitter aangesloten, wat blijkt: Zelfde probleem...

Heeft iemand ook maar enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Zou het aan de laatste software update kunnen liggen van de Humax? Ik kan met niet meer herinneren of ik de ontvanger nog gebruikt heb in combinatie met splitter nadat ik de update binnengehaald heb. Ik heb de Humax ook een reset gegeven, maar dit heeft niet geholpen. Met Google kom ik niet veel verder dan, te weinig stroom, elcheapo splitter of verkeerde HDMI kabels. Maar ik weet zeker dat de oude König splitter gewerkt heeft, ik kom er in ieder geval niet meer uit, en hoop dat iemand een oplossing voor me heeft.
Weet jij al wat het probleem is?Ik heb zelf ook een actieve Aten splitter(1in 2 out) voor tv beneden en tv boven.Heb de laatste update nog niet geinstalleerd en toevallig zag ik jou bericht. Ik heb dit in begin ook gehad,toen lag het probleem bij Konig splitter die afstand van 10 meter niet kon overbruggen wat volgens de specs geen probleem moest zijn.Omgeruild voor een Aten en klaar.

Stekkers er uit en opnieuw opstarten en dan de tv,s aan misschien optie?

onkyo2 wijzigde deze reactie 07-02-2014 17:30 (17%)

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

tiguan

you better work b**ch

Kan het zijn dat zenders een code meegeven aan programma's en dus ook je opnames die de Humax maakt? Ik kan bijvoorbeeld 2 films die ik er op heb staan, prima afspelen op m'n laptop. Maar 4 andere films willen niet geopend worden.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:24
Ziggo kan een signaal meesturen waardoor opnames versleuteld (gekoppeld aan je smartcard) worden opgeslagen. Dit was in het begin geactiveerd bij de zenders van HBO, maar voor zover ik weet wordt het op het ogenblijk niet gebruikt.

• tiguan
  • Nu online

tiguan

you better work b**ch

Vreemd, want het zijn opnames van RTL 5 en 8 die het wel doen. En die andere denk ik Veronica en Net 5, die doen het niet.

• Toff
Welk afspeelprogramma gebruik je? Met VLC kan ik eigenlijk alles (.ts) wel afspelen.

• tiguan
  • Nu online

tiguan

you better work b**ch

Gewoon Windows Media Player.

• engelbertus
op verschillende streaming apps wordt de humax inderdaad gewoon gevonden, maar sommige bestanden kunnen dan niet worden afgespeeld. misschien door de grootte?

• tiguan
  • Nu online

tiguan

you better work b**ch

Dat is juist zo typisch. Met VLC krijg ik het juist helemaal niet voor elkaar. Ik doe bestand openen, kies dan de Humax en dan een bestand dat daar op staat, maar dan gebeurt er niks.

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17:46
quote:
Mistermo schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:21:
[...]

Je doeld hierbij op het gebruik van een splitter...??
In mijn situatie is er niks aan de kabels veranderd en geen update geinstalleerd.
Doelde meer op het probleem met de tuners die niet goed contact maakt met "aarde"

• Toff
quote:
tiguan schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:21:
Dat is juist zo typisch. Met VLC krijg ik het juist helemaal niet voor elkaar. Ik doe bestand openen, kies dan de Humax en dan een bestand dat daar op staat, maar dan gebeurt er niks.
Aha, my bad. Ik kopieer de bestanden eerst naar een HDD (ik converteer films vaak naar compactere formaten). Rechtsreeks afspelen heb ik weleens geprobeerd met mijn Play!on mediaplayer, maar dat stokte met enige regelmaat. WMP gebruik ik nooit.

• wbtje
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22-07 23:08
Hoi even een vraagje.

Ik heb sinds dit weekend een dlna server (twonky op mijn nas) sinds dit moment valt het mij op dat de 5200c met opstarten regelmating uitvalt en opnieuw opstart.

is hier iets tegen te doen? (ik kwam toevallig onderstaande reactie tegen vandaar even gequote
quote:
Slimme.Smurf schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 03:25:
[...]

Het is bij Humax blijkbaar te moeilijk om te verzinnen dat het handiger zou zijn om de tweede tuner voor het tweede programma te gebruiken, ook al worden de programma's direct na elkaar opgenomen...

Dit probleem, samen enkele andere bugs zouden mij erg doen twijfelen om een Humaxa aan te schaffen of nog langer te gebruiken:
-twee keer per jaar alle timers weer goed zetten (en dat moet je dan een aantal keer in de week erna doen om alle programma's via de EPG te kunnen invoeren)
- het niet kunnen wijzigen van de tijden zonder dat de naam van je programma verdwijnt
- als ik DNLA aan heb staan en de netwerkkabel erin, dan vind het ding blijkbaar dat ie meteen na het opstarten nog maar een keer moet rebooten.
-lege (unknown) zenders in het lijstje, waardoor je niet meer kunt zappen en alleen in de EPG naar een zender kunt overschakelen die er toch wel in staat, maar dan onder de 'unknown'.

Humax zelf geeft er blijkbaar geen bal om of zijn te dom om die bugs op te lossen en introduceert zelfs na elke firmware-update weer nieuwe bugs.

Het is alleen de vraag wat voor bugs er bij de andere merken zitten: beetje kostbaar om het uit te gaan proberen. Sowieso omdat de Humax nog stuk is (qua hardware).

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:24
Op het forum van de Ziggo gebruikers staat deze mogelijke oplossing.

• wbtje
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22-07 23:08
quote:
Heb hem aangepast ben benieuwd bedankt voor de tip iig

• Shoarma kip
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 30-07 22:20

Shoarma kip

IceDFire

quote:
onkyo2 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:29:
[...]

Weet jij al wat het probleem is?Ik heb zelf ook een actieve Aten splitter(1in 2 out) voor tv beneden en tv boven.Heb de laatste update nog niet geinstalleerd en toevallig zag ik jou bericht. Ik heb dit in begin ook gehad,toen lag het probleem bij Konig splitter die afstand van 10 meter niet kon overbruggen wat volgens de specs geen probleem moest zijn.Omgeruild voor een Aten en klaar.

Stekkers er uit en opnieuw opstarten en dan de tv,s aan misschien optie?
Late reply!

Nee, ik heb het niet opgelost, maar wel het signaal gesplit. Ik heb het signaal nu via mijn receiver gesplit, helaas werkt het nu niet zoals ik het graag had gezien, maar omdat mijn Xbox One niet achter de receiver zit (capture card werkt niet met de receiver), kan ik daarmee tenminste TV kijken op de monitor en gamen op de TV. Enige nadeel is dat ik dus geen TV kan kijken als ik op mijn andere consoles speel, die zitten wel achter de receiver (dat beeld wordt dus gesplit). Ik blijf het raar vinden dat de Humax via de receiver wel werkt met de splitter, maar rechtstreeks op de Humax niet.

Het is allemaal overbodige luxe (tv kijken tijdens het gamen :+ ), maar ik zou het fijn vinden als het werkt. Ik had overigens een nieuwe König besteld, maar die werkte ook niet (ook alleen via de receiver), dus de König terug gestuurd en de Aten gehouden.

Intel core i5-2500K @ 4,5GHz+ Silver Arrow // 4 x 4GB Crucial Vengeance (LP) DDR3 @ 1600 Mhz // Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 // 2X Sapphire HD 7970 OC Dual-X 3GB@XFire // Crucial M4 256GB SSD // Seagate Barracuda 2TB // 2x Samsung EcoGreen 2TB // XFX 650W XXX

• onkyo2
Mmm jammer dat het niet wil.Ik weet nu wel dat het niet aan de laatste update ligt,want die staat er nu bij mij op. Succes.

• oNNoZeLe
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07-07 20:29
hier nog niemand met de sources gewerkt van ihdr 5200c?

http://www.humaxdigital.com/nl/opensource.php

• gertvdijk
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 27-07 10:53

gertvdijk

live cam hieronder

quote:
Euhm, je hebt hier weinig aan volgens mij. Zo te zien hebben ze alleen de libraries/packages gepubliceerd die ze moeten publiceren (GPL). De user interface software zit er niet bij zo leert een vlugge blik, ook niet in binary vorm, dus je kan niet zelf een Humax firmware in elkaar zetten.

Wel "leuk" om te zien dat ze waarschijnlijk zo lek zijn als een mandje. openssl-0.9.8k.tar.gz uit maart 2009 is zo vulnerable als de pest. Een MITM met de Ziggo servers over het IP pad lijkt me dus vrij eenvoudig, praktische uitvoerbaarheid voor misbruik daargelaten.

You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.
GnuPG/OpenPGP key ID: A08C9903

• oNNoZeLe
  • Laatst online: 07-07 20:29
quote:
gertvdijk schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:07:
[...]

Euhm, je hebt hier weinig aan volgens mij. Zo te zien hebben ze alleen de libraries/packages gepubliceerd die ze moeten publiceren (GPL). De user interface software zit er niet bij zo leert een vlugge blik, ook niet in binary vorm, dus je kan niet zelf een Humax firmware in elkaar zetten.

Wel "leuk" om te zien dat ze waarschijnlijk zo lek zijn als een mandje. openssl-0.9.8k.tar.gz uit maart 2009 is zo vulnerable als de pest. Een MITM met de Ziggo servers over het IP pad lijkt me dus vrij eenvoudig, praktische uitvoerbaarheid voor misbruik daargelaten.
klopt.. daarom stelde ik het al enigzins voorzichtig.. zonder woorden als firmware (laat staan custom) in de *mond* te nemen..

Echter, dat er oude zaken tussen stonden had ik wel al geschoten. Maar de CVE database heb ik er niet op nageslagen..

• lremmers
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag een 5200 gehaald, mijn oude 5050 was kapot.
Nu vind ik het verschrikkelijk hoe je zenders naar de favorieten lijst moet zetten (elke zender 4 x klikken, en de hele lijst aflopen) dat was bij de 5050 veel simpeler/makkelijker.
Ook zie ik geen mogelijkheid om die favorietenlijst op mijn eigen volgorde te zetten.

Weet iemand hier iets op?

• MrSleeves
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:18

MrSleeves

You'll thank me later.

Ja: menu knop en daar ergens kan je de favorietenlijst bewerken. Met rood zet je ze er dan zo in.. of je selecteert er eerst een zooi en dan met rood toevoegen (maar dat is eigenlijk nog een knopje meer indrukken).

Overigens was mijn 5200 gesneuveld; of althans, de harde schijf.. Nieuwe 5200 gehaald en een nieuwe grotere harde schijf is onderweg voor de oudere (en dan eens kijken of ze video's van elkaar kunnen zien d.m.v. DLNA).

Elin Jasmijn
Vakanties: New York 2010, SuperDévoluy 2009, Ameland 2008, Tsjechië 2008, Griekenland 2007, Montafon 2007 2008 2010, Jungfrau 2006, Italië 2005

• lremmers
  • Niet online
Dank je wel, ik heb het gevonden.

Misschien een stomme vraag, maar zou dat het probleem kunnen zijn met mijn 5050?
Hd defect?
Mijn 2e 5050 heb ik van de woonkamer naar de slaapkamer verplaatst om de defecte 5050 te vervangen.
Toen ik die aangesloten had, deed die het ook niet meer:(
Als ik ze (beide) aanzet, komt er boot te staan in de display, en na een tijdje gaat dat weg, en blijft alleen het rode lampje branden.
Dit zelfde gebeurde ook toen ik een nieuwe decoder gekocht had, maar die heb ik in de winkel toen gelijk kunnen omruilen.
Aangezien ik het dus zelf al bij 3 apparaten heb gezien, denk ik dat het misschien een veel voorkoment probleem is.
Is daar hier iets van bekend, en misschien zelfs een oplossing voor?

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Geen idee. En wat gebeurt er als ze niet zijn aangesloten op de kabel?

Ik heb bij mijn oude 5200 een nieuwe 1TB schijf ingebouwd. Eerst 3 'ext3' partities aangemaakt. Vanavond eens proberen (al gelezen dat je de schijf in de Humax nog moet formateren/terug naar fabrieksinstellingen terwijl de Humax met coax is aangesloten).. ben benieuwd.

Elin Jasmijn
Vakanties: New York 2010, SuperDévoluy 2009, Ameland 2008, Tsjechië 2008, Griekenland 2007, Montafon 2007 2008 2010, Jungfrau 2006, Italië 2005

• lremmers
  • Niet online
Ik heb nu in de slaapkamer 1 aangesloten, en 1 alleen in de stroom gestoken.
Ze doen alle 2 precies het zelfde.
Bij 1 van de 2 had ik dit een paar maanden geleden ook al, toen was het met de stekker uit de troom te trekken en terug erin te doen opgelost, dat heb ik nu al tig keer gedaan, maar het helpt deze keer niks.

Bij mij is het opgelost.
Zouden er meer mensen zijn met dit probleem, dit is wat het bij mij oploste:

Het aparaat helemaal uitzetten, met de knop achterop.
De stekker uit de stroom trekken, en ff wachten.
De stekker er terug in steken.
De knop op de achterkant terug naar aan zetten terwijl je de knop voorop ingedrukt houd.
Je houd hem ingedrukt totdat je iets in de display ziet na boot.
Dan kun je hem loslaten, en uw aparaat is weer voor gebruik.

Dit werkte bij alle 2 de aparaten.

lremmers wijzigde deze reactie 22-04-2014 21:47 (44%)

• tweakers2013
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 31-05 15:08
Ik probeer mijn Samsung Smart TV te laten samenwerken met de Humax 5200C. Ik had in gedachten om de TV en Humax alleen met de Humax AB te bedienen. Voor zover ik nu kan beoordelen werkt de Humax wel. Alleen loop ik tegen het probleem aan dat ik bijv. wel de TV kan uitzetten met de Humax AB maar dan geeft de TV even later de melding dat er geen antennekabel is aangesloten (en verwijst naar de source toets). Deze melding verdwijnt pas als ik met de Samsung AB bij onderdeel source de HDMI aansluiting aantik. Met gevolg dat de TV weer aan gaat. De Humax 5200C heb ik aangesloten met alleen de antennekabel (bij in) en met de DHMI kabel in de TV. Ik heb er weinig verstand van dus elke hulp is welkom.

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Heb je wel de juist code voor je tv ingetoetst, zoals die in de gebruiksaanwijzing van de Humax staat?

• tweakers2013
Dank voor de opmerking. Ben een tijdje met de codes bezig geweest en het lijkt er op dat hij is gekoppeld.
Het "probleem" schijnt achteraf toch een normaal verschijnsel te zijn. Toen ik de Humax uitzette gaf hij aan dat de antennekabel niet was aangesloten. Nu blijkt dat hij dat ook doet met andere apparaten die je uitzet of loskoppelt. Bij "andere apparaten"kan je dat oplossen door op source te drukken en TV of HDMI te activeren.
Bij de Humax is de oplossing dat je eerst op TV toets van de Humax drukt en dan pas de TV (met de Humax) uitzet.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 28-07 09:47

GerCor

I Love Microsoft

Dus eigenlijk heb je gewoon de handleiding niet gelezen, tweakers2013.

Lijkt mij vrij logisch dat de TV meldt dat de Humax is uitgeschakeld en daarom geen signaal meer ontvangt. Heeft helemaal niks met codes voor afstandsbedieningen of het kiezen van een bron te maken.

Je haalt dus zaken, die helemaal niks met elkaar te maken hebben, door elkaar.

HTC 8X Black | Surface 2 64gb + Type Cover 2 Black | Arc Touch Mouse Surface Edition

• tweakers2013
GerCor, Ik ben eigenlijk niet duidelijk geweest. "Prijk" wees me, m.i. terecht, op een noodzakelijke koppeling van de Humax met de TV. Ik schreef in mijn berichtje eigenlijk over twee kwesties; Enerzijds de koppeling met de TV en anderzijds op het feit dat de TV, na die uitgezet te hebben, een melding bleef geven. Je zal ongetwijfeld gelijk hebben dat bedoelde melding van de TV logisch was. De handleiding had ik overigens wel doorgenomen maar voor een leek, die net en Humax binnen heeft gekregen (nou, niet echt gekregen) is het soms ook een kwestie van "verstaat ge ook hetgeen ge leest".

• ParkOverall
Ik vind het razend knap dat je tv een melding geeft terwijl die uitstaat, m.a.w. doe eens een 'reality-check'?!

• tweakers2013
O.K. De nieuwe TV's gaan bij "uitzetten" met de afstandsbediening inderdaad eigenlijk naar "standby". Echt uitzetten doen sommige mensen door de stekker eruit te trekken tenzij ze de "uit knop" weten te vinden die niet echt in het oog loopt. Maar inderdaad ParkOverall heeft gelijk. Stel je voor dat mensen mijn berichtje zouden lezen en ten onrechte zouden denken dat hun TV uit staat. Dat zou ik ook niet op mijn geweten willen hebben. Dus ParkOverall, bedankt voor je verhelderende bijdrage.

tweakers2013 wijzigde deze reactie 15-05-2014 09:36 (6%)
Reden: vollediger beantwoord

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zie dat je opnames van dit apparaat ook op andere devices kan afspelen (DLNA), dat is wel superhandig. Maar weet iemand of dat ook TIJDENS het opnemen al kan? Of moet je eerst wachten tot de opname klaar is?

Kan het niet testen, aangezien ik het apparaat nog niet heb :)

• Flexboy
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-07 08:43
Dat kan alleen als de opname klaar is en afgesloten. Soms duurt het even (2 minuten) voordat de nieuwe opname vrijgegeven is in de media lijst.

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-07 10:43
Paar weken gelden bleef mijn 5200 ineens hangen. Niks ging meer.
Na met de hand via de achterzijde de ontvanger spanningsloos gemaakt en daarna weer met het lichtnet verbonden te hebben was het hele apparaat gereset en alle opnamen waren gewist. De HD moest opnieuw initialiseren en daarna alle zenders weer geprogrammeerd worden.
Daarna geen problemen meer gehad. Meerdere gebruikers hier die ook ziets ondervonden hebben?

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

quote:
FreakNL schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:10:
Ik zie dat je opnames van dit apparaat ook op andere devices kan afspelen (DLNA), dat is wel superhandig. Maar weet iemand of dat ook TIJDENS het opnemen al kan? Of moet je eerst wachten tot de opname klaar is?

Kan het niet testen, aangezien ik het apparaat nog niet heb :)
Wat Flexboy zegt. Maar Windows Media Player kan de bestanden ook niet afspelen.

Elin Jasmijn

• tiguan
  • Nu online

tiguan

you better work b**ch

Jawel hoor, maar niet alle bestanden. Het lijkt wel alsof er soms een soort beveiliging mee-opgenomen wordt.

• breinonline
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:10

breinonline

In the crowded empty spaces

Ik heb een aantal keren een flash error gehad, waarna het apparaat niet meer opstartte. Na een minuut of 10 de stroom eraf deed hij het wel weer, maar herstartte na ongeveer 10 minuten kijken. Na een paar dagen deed hij het dan weer even normaal. Na 3x waren we het zat en is hij via de winkel opgestuurd. Teruggekregen met AB vervangen. Nu hadden we de afstandsbediening niet meegegeven dus geen idee wat ze gedaan hebben :p

Nu het apparaat hier weer staat, zijn alle instellingen gewist (logisch). Voorheen had ik de lijst met zenders zelf ingesteld qua volgorde, maar ik kan dat nu nergens meer vinden. Ik kan wel een favorietenlijst aanmaken, maar standaard zappen met P up en down maakt gebruik van de TV-lijst waar alle zenders, in standaardvolgorde in staan. Hoe wijzig ik dat ook alweer?

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• ParkOverall
Niet.

• breinonline

breinonline

Wat heb ik dan in het verleden gedaan? Kan je de favorieten 1 lijst als standaard bladerlijst instellen in plaats van TV ofzo?

Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ja, als je een favorietenlijst maakt, kan je die gebruiken door op List te drukken en dan met pijltje links/rechts de lijst te selecteren.

MrSleeves wijzigde deze reactie 01-06-2014 08:12 (4%)

Elin Jasmijn

• breinonline

breinonline

Dat weet ik, maar het is onhandig om eerst handmatig naar die lijst te moeten bladeren. Ik denk dat ik het weet: ik heb denk ik zenders in de TV lijst verborgen.

• Toff
quote:
breinonline schreef op zondag 01 juni 2014 @ 08:33:
Dat weet ik, maar het is onhandig om eerst handmatig naar die lijst te moeten bladeren.
Als je eenmaal voor een favorietenlijst hebt gekozen, verschijnt deze automatisch, wanneer je op <guide> drukt. Soms "pakt" de lijst niet,of raakt hij door een andere handeling niet meer "standaard". De procedure is dan om de favorietenlijst te kiezen en daarna één zender daaruit te kiezen, niet zijnde de huidige zender. De gekozen favorietenlijst is daarna weer standaard.

• Hippeldrippel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01-07 15:39
ik heb het forum doorgespit en kom heel veel topics tegen over de Humax en TV kijken maar heel weinig topics over het gebruik van de Humax als mediaplayer voor allerlei videomateriaal, is de Humax daar niet geschikt voor? of hel beperkt, is een mede-tweaker die hier ervaring mee heeft dit toe te lichten?

• tiguan
  • Nu online

tiguan

you better work b**ch

Hij is er wel geschikt voor, maar in heel beperkte mate. Vandaar dat er zo weinig over gepraat wordt denk ik.

• Hippeldrippel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01-07 15:39
Thnks, dus beter een losse mediaplayer ernaast zetten.

• ThaHandy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:27

ThaHandy

Discovery Channel

heren heren,

GoT is niet de plek voor dit soort verzoekjes.

FeaR wijzigde deze reactie 14-06-2014 20:10 (82%)

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:48
Twee vragen:

1. De beeldkwaliteit vind ik wat tegenvallen, vooral sd materiaal lijkt hij niet (goed) te upscalen. HD materiaal lijkt minder scherp.
2. Werkt het mediaserver gebeuren wanneer het apparaat in standby staat?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• tiguan
  • Nu online

tiguan

you better work b**ch

1. Wat is je vraag?
2. Nee dat is niet mogelijk.

• icecreamfarmer
quote:
tiguan schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:55:
1. Wat is je vraag?
2. Nee dat is niet mogelijk.
1. zouden mijn instellingen verkeerd zijn of is dit meer mensen opgevallen.
Als ik resolution bv op origineel zet dan krijg ik 4:3 beeldverhouding ook voor sd 16:9 uizendingen.

• tiguan
  • Nu online

tiguan

you better work b**ch

Ik heb de Cisco gehad en nu de Humax en ik vind de beeldkwaliteit van de Humax juist beter. Ik weet niet precies uit mijn hoofd wat je allemaal kan instellen maar 1080i zou goed moeten zijn.

Als 4:3 uitzendingen op een HD kanaal worden uitgezonden, krijg je zwarte balken links en rechts. Dat is normaal. Als je een 4:3 uitzending op een SD kanaal kijkt is dat niet zo.

• andy88
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:59
quote:
Hippeldrippel schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:02:
ik heb het forum doorgespit en kom heel veel topics tegen over de Humax en TV kijken maar heel weinig topics over het gebruik van de Humax als mediaplayer voor allerlei videomateriaal, is de Humax daar niet geschikt voor? of hel beperkt, is een mede-tweaker die hier ervaring mee heeft dit toe te lichten?
Werkt goed afhankelijk van wat je onder media verstaat. AVI en DivX eet ie wel maar MKV's speelt ie dan weer niet.

• breinonline

breinonline

quote:
Toff schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:12:
[...]

Als je eenmaal voor een favorietenlijst hebt gekozen, verschijnt deze automatisch, wanneer je op <guide> drukt. Soms "pakt" de lijst niet,of raakt hij door een andere handeling niet meer "standaard". De procedure is dan om de favorietenlijst te kiezen en daarna één zender daaruit te kiezen, niet zijnde de huidige zender. De gekozen favorietenlijst is daarna weer standaard.
Dat was hem, het werkt nu. Bedankt :)

• icecreamfarmer
Andere vraag: Ik probeer de ftp server te bereiken, hij vraagt om username etc.
Ik typ het juiste in maar dan krijg ik steeds deze webpagina is niet beschikbaar.

Zowel op de telefoon als de laptop.

• Toff
Let op dat de username hoofdlettergevoelig is (blijkbaar niet). Als je het standaardwachtwoord gebruikt is dat dus: HumaxFTP en het wachtwoord is 0000.
Staat FTPserver "aan" in de instellingen? Bij mijn 5050's wilde dat weleens spontaan op "uit" springen.

Toff wijzigde deze reactie 27-06-2014 14:04 (7%)

• tiguan
  • Nu online

tiguan

you better work b**ch

Ik denk eerder dat je geen echte FTP client gebruikt, je zegt namelijk: webpagina niet beschikbaar. Tuurlijk kan je met IE dat soort dingen doen, maar met Filezilla bijvoorbeeld gaat het veel makkelijker.

Bovendien is de username niet hoofdlettergevoelig.

@Toff: Het kan inderdaad met browser, maar dan moet je expliciet ftp voor de url zetten. Dus ftp://192.168.1.x bijvoorbeeld. Ik probeer het net met Chrome, daar lukt het iig niet mee. IE kan het wel.

tiguan wijzigde deze reactie 26-06-2014 23:38 (37%)

• Toff
Gebruiksgemak van een echte FTPclient is natuurlijk beter, maar het moet ook met een browser gewoon mogelijk zijn om te connecten.

• icecreamfarmer
quote:
tiguan schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:23:
Ik denk eerder dat je geen echte FTP client gebruikt, je zegt namelijk: webpagina niet beschikbaar. Tuurlijk kan je met IE dat soort dingen doen, maar met Filezilla bijvoorbeeld gaat het veel makkelijker.

Bovendien is de username niet hoofdlettergevoelig.

@Toff: Het kan inderdaad met browser, maar dan moet je expliciet ftp voor de url zetten. Dus ftp://192.168.1.x bijvoorbeeld. Ik probeer het net met Chrome, daar lukt het iig niet mee. IE kan het wel.
Bij IE werkte het idd wel.
Apart dat hij op mijn telefoon met een ftp client niet werkte.

• Toff
Grappig, bij mij werkt het wel met Windows Explorer, maar niet met IE (Win7, IE11).
Username is idd niet hoofdlettergevoelig. Was waarschijnlijk met een ander device in de war.

Als het bij icecreamfarmer wel werkt met IE, ligt het mogelijk aan de ftp client of instellingen op zijn telefoon.

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
Je kan via de Media van de Humax naar een netwerkshare gaan om je media vanaf een pc te bekijken bijvoorbeeld.

Weet iemand of deze locatie aan te passen is op de Humax 5200c ?

• Tumb
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-06 20:03
Goede morgen,

Tot gisteren avond was ik een Humax fan, de 5200C liet me nooit in de steek.
Helaas veranderde dit tijdens de voetbal, huis vol fans en een humax box die om de 10 / 15 minuten opnieuw opstartte.

Enig idee of hier nog iets aan te doen is? ( nog zo'n actie tijdens de voetbal en de box wordt gecremeerd)
Er staat software versie ZHCIR 1.00.46 op.

• ParkOverall
Enige dat ik ken dat een spontane re-boot veroorzaakt is het eerder in dit topic ter sprake gebrachte probleem dat de Humax kan hebben met een media-server op het netwerk. Zet deze dan eens even uit en kijk of je dan nog last hebt.

• Prulleman
  • Laatst online: 16:05

Prulleman

a.k.a Nilz

misschien dat er iemand iets geks op zijn telefoon draaide (qua media server). is het daarna ook nog voorgekomen?anders is het een raar verhaal.

ik had gisteren tijdens de wedstrijd 1 x een zwart scherm met de geen signaal melding, gelukkig maar enkele seconden, maar toch vervelend om een huis vol kijkers teleur te stellen.
Die melding krijg ik normaal alleen eens in de zoveel tijd bij het wisselen van kanalen, (als iet niet snel genoeg de signaal kan decoden ofzo), maar daarna is het normaal altijd stabiel

• Tumb
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-06 20:03
Ik heb zelf nog even contact gehad met de Humax support afdeling.
Het kan ofwel aan de harde schijf liggen of zoals hierboven aangegeven de DNLA server.

Om de harde schijf functie te testen, werd aanbevolen om de "time shift functie" uitzetten.
Als de receiver nu niet opnieuw opstart ligt het waarschijnlijk aan de harde schijf.
De schijf dan formatteren en time shift functie weer aanzetten.

Ik denk zelf echter dat aan de DNLA server ligt er was namelijk een samsung tablet actief op het netwerk welke normaal niet op het netwerk zit.

Vooralsnog is de receiver vandaag niet meer uitgevallen (tablet zit niet op netwerk).
Bij de eerst volgende reboot, ligt de lan stekker er als 1e uit.

• Kareem
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Mijn 5050c begint steeds meer kuren te vertonen. Opnemen wil eigenlijk niet meer en terugspoelen ook niet. Als je dan op de live-knop drukt geeft-ie een willekeurig tijdvak van 2 uur aan. Na uit- en aanzetten wil terugspoelen wel even weer, maar al snel gaat het fout. Opnemen wil eigenlijk nooit meer. Als je de opname stopt (bijvoorbeeld na een half uur) zegt-ie 'Opnames korter dan 30 seconden kunnen niet...'.

Apparaat is 5 jaar oud.

Meer mensen die dit probleem hadden en een oplossing weten? Of wordt het gewoon tijd voor een nieuwe pvr?

Kareem Abdul-Jabbar

• Sharky_NL
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14:14
quote:
Kareem schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:16:
Mijn 5050c begint steeds meer kuren te vertonen. Opnemen wil eigenlijk niet meer en terugspoelen ook niet. Als je dan op de live-knop drukt geeft-ie een willekeurig tijdvak van 2 uur aan. Na uit- en aanzetten wil terugspoelen wel even weer, maar al snel gaat het fout. Opnemen wil eigenlijk nooit meer. Als je de opname stopt (bijvoorbeeld na een half uur) zegt-ie 'Opnames korter dan 30 seconden kunnen niet...'.

Apparaat is 5 jaar oud.

Meer mensen die dit probleem hadden en een oplossing weten? Of wordt het gewoon tijd voor een nieuwe pvr?
Ik denk dat je je vraag beter kan stellen in Het Humax iHDR-5050c topic ([DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic) Dit is het 5200 topic ;)

• ParkOverall
Kijk even op Marktplaats, er is een reparateur gespecialiseerd in Humax.

ParkOverall wijzigde deze reactie 05-07-2014 00:35 (3%)

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Het apparaat inmiddels een weekje in gebruik (icm Ziggo), gaat allemaal prima.

Twee vraagjes;

1) Is het mogelijk om een opname die reeds loopt "alvast" te bekijken. Of moet je eerst wachten tot de opname geheel voltooid is? Ik starte gisteren een opname, maar die kwam nog niet (direct) in het lijstje met opnames te staan. Maar wellicht was ik te ongeduldig. Als dit overigens niet kan is dat wel een minpunt

2) Als ik een 2e 5200c koop voor op zolder (waar ik ook COAX signaal ga aanleggen) is het dan makkelijk om opnames tussen de apparaten te "delen"? Dus opnames van boven beneden afkijken en vice versa? Dit hoeft overigens niet "real-time" (zie vraag 1)..

Alvast bedankt!

• tiguan
  • Nu online

tiguan

you better work b**ch

Met lopende opnames zat ik laatst ook te hannesen. Met bijkomend probleem dat ie halverwege gestopt was :( Dus nu weet ik niet zeker of je nou officieel een lopende opname kan bekijken.

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
quote:
FreakNL schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:34:
Het apparaat inmiddels een weekje in gebruik (icm Ziggo), gaat allemaal prima.

Twee vraagjes;

1) Is het mogelijk om een opname die reeds loopt "alvast" te bekijken. Of moet je eerst wachten tot de opname geheel voltooid is? Ik starte gisteren een opname, maar die kwam nog niet (direct) in het lijstje met opnames te staan. Maar wellicht was ik te ongeduldig. Als dit overigens niet kan is dat wel een minpunt.
Als het goed is kan je via Media de opname alvast opstarten om te kijken.
Het is wellicht wel mogelijk dat je de opname niet direct ziet, maar een halve minuut ofzo later wel.
Je zou dan de vraag moeten krijgen of je de opname vanaf het begin wil starten.
quote:
2) Als ik een 2e 5200c koop voor op zolder (waar ik ook COAX signaal ga aanleggen) is het dan makkelijk om opnames tussen de apparaten te "delen"? Dus opnames van boven beneden afkijken en vice versa? Dit hoeft overigens niet "real-time" (zie vraag 1)..
Ik heb zelf maar 1 5200c, maar ik denk dat als je naar Media toe gaat en dan op de blauwe knop drukt, dan kan je kiezen voor een andere opslagruimte (netwerk).

Hier zou dan je 2de humax tussen moeten staan.

MdO82 wijzigde deze reactie 08-07-2014 15:08 (3%)

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:22

Hmmbob

FKA 'Groentenboer'

quote:
tiguan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:46:
Met lopende opnames zat ik laatst ook te hannesen. Met bijkomend probleem dat ie halverwege gestopt was :( Dus nu weet ik niet zeker of je nou officieel een lopende opname kan bekijken.
Dat kan na een halve of hele minuut ja.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• icecreamfarmer
Het ondemand gedeelte gaat dat volledig via het internet of is het net als bij smarttv's dat de upload via het internet gaat maar het beeld via de coax komt (soort persoonlijke tv-zender)?

• tiguan
  • Nu online

tiguan

you better work b**ch

De bediening gaat via internet, het beeld komt via coax.

• SaN
  • Laatst online: 18:14
Ik heb al een tijdje een vreemd probleem met de 5200c icm Ziggo. Het opstarten vanuit standby duurt meestal erg lang (halve minuut ongeveer). Het enige aanknopingspunt wat ik heb is dat er tijdens het opstarten "rA" op het lcd schermpje blijft staan.

Heel af en toe start hij wel snel op... Maar dat is helaas echt maar heel sporadisch.

Ik heb uiteraard al gezoch op google, maar eigenlijk niks gevonden. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

• red1
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-07 23:59
Heb je de 'energy save' setting, oid (weet ff niet hoe de humax het noemt) al uitgezet? Dit scheelt enorm.

• SaN
Zal er morgen eens naar kijken. Bedankt voor de tip. Scheelt het ook heel erg veel in het stroomgebruik tijdens standby, of is dat te verwaarlozen?

• ParkOverall
Doe eens normaal

zeef wijzigde deze reactie 28-07-2014 23:14 (81%)

• breinonline

breinonline

Op internet is wel wat voor de 5050c te vinden: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17465. De waardes zullen wel in de buurt liggen vermoed ik.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:44
quote:
SaN schreef op zondag 27 juli 2014 @ 02:25:
Zal er morgen eens naar kijken. Bedankt voor de tip. Scheelt het ook heel erg veel in het stroomgebruik tijdens standby, of is dat te verwaarlozen?
Uit mijn hoofd zo'n 21 watt in none energy save mode en 4 watt in energy save mode. Voor mij de reden om het wel aan te laten staan.

• SaN
quote:
ParkOverall schreef op zondag 27 juli 2014 @ 02:32:
Meten is weten, als Tweaker, GoT is geen helldesk :)
Gast...
quote:
wopper schreef op zondag 27 juli 2014 @ 08:22:
[...]

Uit mijn hoofd zo'n 21 watt in none energy save mode en 4 watt in energy save mode. Voor mij de reden om het wel aan te laten staan.
Bedankt. Dat scheelt voor mij ook genoeg om het gewoon aan te laten staan. Ik kijk toch al bijna nooit tv. Zal nog wel even testen of dat het opstartprobleem verhelpt.

• icecreamfarmer
quote:
ParkOverall schreef op zondag 27 juli 2014 @ 02:32:
Meten is weten, als Tweaker, GoT is geen helldesk :)
Ga ergens anders zuur doen.

• andy88
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:59
Die functie heet inderdaad 'Energiebesparing in standby' je vind hem terug bij Instellingen > Systeem > Energiebeheer. Nadat ik deze had uitgezet startte mijn Humax sneller op dan mijn televisie (2 a 3 seconden).

• SaN
Net even getest en het is inderdaad de energiebesparing. Prima wat mij betreft. Weet ik in ieder geval waar het aan ligt. Het is niet zo erg.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Populair: Tablets Nokia Websites en communities Smartphones Google Apple Sony Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013