Alweer bijna 11 jaar met deze nick op GoT :)
Wat wel mooi is, is het kleurverloop van licht naar donker in de lucht.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_
Jij had hm liever zo gezien?quote:Boudewijn schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:21:
Ik vind eerlijk gezegd die linker draad met die lantaarn een beetje jammer, hij valt erg op.
Wat wel mooi is, is het kleurverloop van licht naar donker in de lucht.
Ik vind het persoonlijk juist wel iets toevoegen
Persoonlijk gezien wel, edoch zou ik graag willen opmerken dat ik geen pro ben.quote:Gutteguttegut schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:34:
[...]
Jij had hm liever zo gezien?
Ik vind het persoonlijk juist wel iets toevoegen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_
mooie foto's.
Ik hoop ook ooit nog eens zo'n fisheye aan te schaffen. Samyang maakt volgens mij wel mooie producten, en MF kan prima op een fish
ik ben zelf al een jaar of 6 in bezit van een nikkor 10.5mm en het is een lens die permanent in m'n tas zit.
Gebruik 'm het meest in kerken:

bij koepels

je kunt feilloos tegen de zon inschieten aangezien een fisheye nagenoeg geen flares geeft (tenzij het front element vies is):

maar zelfportretten gaat ook prima (je hoeft niet zo precies te richten):

overigens was het frontelement hier wel vies
YellowCube wijzigde dit bericht 15-09-2010 21:36 (5%)
We could slip away. Wouldn't that be better?
Me with nothing to say and you in your autumn sweater
Reeds 156 deuren.
Ik mis een baard in die laatste plaat
Double exposure film: http://bit.ly/CanonVsNikon
The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
Reg. datum: 20 oktober 2003

Excuses voor de facebookkwaliteit, ik heb niet meteen het originele hier bij de hand. 't zijn grappige effectjes, maar of die het geld van een dergelijke lens waard zijn, weet ik niet zo goed.
Fish eye is verder natuurlijk een beetje tegen het gimmick aan, maar is in bepaalde omstandigheden erg handig. Jammer dat het wat duurdere lensjes zijn meestal.
Teun_2 wijzigde dit bericht 16-09-2010 14:55 (40%)
Foto 2, is dat heel toevallig de dom van Esztergom?quote:YellowCube schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:35:
leuk.
ik ben zelf al een jaar of 6 in bezit van een nikkor 10.5mm en het is een lens die permanent in m'n tas zit.
Gebruik 'm het meest in kerken:
[afbeelding]
bij koepels
[afbeelding]
[afbeelding]
je kunt feilloos tegen de zon inschieten aangezien een fisheye nagenoeg geen flares geeft (tenzij het front element vies is):
[afbeelding]
maar zelfportretten gaat ook prima (je hoeft niet zo precies te richten):
[afbeelding]
overigens was het frontelement hier wel vies
Hasselblad | Canon | L | Zeiss | Ricoh | HP | Kodak | Noritsu | Epson
leuk.quote:Teun_2 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:53:
In de 2 dagen dat ik de nikkor 10.5 had, heb ik deze geschoten:
[afbeelding]
Excuses voor de facebookkwaliteit, ik heb niet meteen het originele hier bij de hand. 't zijn grappige effectjes, maar of die het geld van een dergelijke lens waard zijn, weet ik niet zo goed.
dit soort foto's zijn prima te doen met een fish.
ik gebruik 'm ook regelmatig op nachtelijke partijtjes&feestjes. Resultaat is nagenoeg altijd goed.
klopt.quote:EduardusLee schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:02:
[...]
Foto 2, is dat heel toevallig de dom van Esztergom?
We could slip away. Wouldn't that be better?
Me with nothing to say and you in your autumn sweater
Reeds 156 deuren.

Het noorderlicht, gemaakt in Noorwegen:

RonaldFX wijzigde dit bericht 18-09-2010 23:49 (24%)
Reden: Foto toegevoegd
De snelheid van het licht is 300.000 km/s.
Wat is dan de snelheid van het donker?

RonaldFX, misschien offtopic, maar wanneer ben je in noorwegen geweest en waar heb je de foto gemaakt?
Ik ben er een paar weken in februari (en een paar dagen in maart) geweest. Het schip waar ik op werk lag daar een paar weken voor een oefening. Toen ik de foto maakte lag het schip voor Harstad.quote:Deathchant schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:45:
offtopic:
RonaldFX, misschien offtopic, maar wanneer ben je in noorwegen geweest en waar heb je de foto gemaakt?
De snelheid van het licht is 300.000 km/s.
Wat is dan de snelheid van het donker?

Teun_2 wijzigde dit bericht 22-09-2010 00:48 (22%)
Reg. datum: 19 augustus 2007

Mooi gedaan hoor.
500px | MacBook Pro 15" 2.2Ghz, OCZ Vertex 3 240gb, 8gb, HR-AG | iPhone 4 | 7D | 18-400 2.8 IS HSM |

't is echt een lens die enorm veel sfeer 'opneemt'.
Optreden van DeWolff:

Tussendoortje:

Gitaarkop ERG dichtbij het voorelement: (Sound of Parka)

Canon 1DII | 5D | 17-40 f/4 L | 24-70 f/2.8 L | 85 1.8 | 70-200 f/4 L | www.parlevlietfotografie.nl
Goed gezienquote:Parle85 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:10:
GH lookalike, behale dan de nabewerking? Toiletshots zijn cool, ik vind dat de vervorming bij deze plaat goed heeft uitgepakt. Het onderwerp is nauwelijks vervormd, terwijl in de rest van de foto duidelijk zichtbaar is dat het een fisheye shot is.
Ik heb inderdaad eerst even op zijn site gegluurd voor ik dit projectje starte.
Echt heel tofquote:

Op deze foto was het nog behoorlijk donker (0.8s)
Makkelijk wijzigde dit bericht 07-11-2010 21:06 (31%)
40D++
Reg. datum: 30 augustus 2010
Hele fraaie foto, niets op aan te merkenquote:Gutteguttegut schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:33:
Mooie platen komen er allemaal voorbij
Ik ben zoals eerder aangegeven ergens in FG bezig geweest met een paar mannen en leuke dames in een toilet...
[afbeelding]
Makkelijk> Ik vind hem heel gaaf! Mooie tinten
Afgelopen vrijdag de Peleng (8mm fisheye) weer eens uit het vet gehaald:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Mark Foggo + The Bazzookas @ de Peppel Zeist - 01/10/10 - door Marijn Westerbeek by de Peppel Zeist, on Flickr

Mark Foggo + The Bazzookas @ de Peppel Zeist - 01/10/10 - door Marijn Westerbeek by de Peppel Zeist, on Flickr

Anneke van Giersbergen + Kelly The Crook @ de Peppel Zeist - 29/10/10 door Marijn Westerbeek by de Peppel Zeist, on Flickr
de persoon op plaat 1 is de oud toetsenist van Beef
Heb ik in een grijs verleden (toen ik nog een slanke en sportieve god was zonder inhammen en heinekenspoiler) nog mee gezaalvoetbald
Sjaak_Afhaak wijzigde dit bericht 28-11-2010 20:23 (8%)
APPARTEMENT TE KOOP IN AMSTERDAM WEST, DM me voor meer info!
Heb z'n naam inmiddels opgezocht, wat een relaxte gast was dat altijd.
APPARTEMENT TE KOOP IN AMSTERDAM WEST, DM me voor meer info!
Foto 2 springt er voor mij uit, de rest is gewoon leuk als concertofoto's maar 2 is echt lekker.
@Chiron
Foto 3 is erg stoer!
Makkelijk wijzigde dit bericht 29-11-2010 14:41 (5%)
40D++

quote:citruspers schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:27:
* citruspers moest naar de tandarts en nam mee......
[afbeelding]
HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel
Nog eentje:

Reg. datum: 03 oktober 2009
1:

2:

3:

Ook van flare had je weinig last zo te zien.
Hier nog een paar van mijn sneeuwfoto's:

Reg. datum: 03 oktober 2009
Zuidduinen Katwijk
enne, hoe liep nummer 1 af?
fanaticsurfer wijzigde dit bericht 21-12-2010 20:45 (31%)
Liep prima af hoor. Sigma fisheye heeft erger gehad (concertfotografie), en de body is een D2H
Reg. datum: 27 februari 2009
Foto's op GoT zijn slecht voor mijn portemonnee :d.
Met name de duin en de sneeuw foto's vind ik er mooi!
Heb je deze ook in non-fisheye formaat en dan zo groot mogelijk ?? Gaaaaaaaafquote:
HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel
Distortion mag je zelf correcten. Kan je ook wel een watermerkloze versie geven.
High Powered Madness
Dude, wow. Dat is behoorlijk ongelooflijk geniaal geweldig mooiquote:
ik ga dit topic reporten
Makkelijk wijzigde dit bericht 19-01-2011 17:27 (8%)
40D++
Hotshots Q4 2010quote:Makkelijk schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:26:
[...]
Dude, wow. Dat is behoorlijk ongelooflijk geniaal geweldig mooi
ik ga dit topic reporten![]()
Sony A580 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Tamron 17-50 f/2.8 || Minolta AF 28 f/2.8 || Sony 50 f/1.8 || Minolta AF 75-300 f/4.5-5.6 || HVL-F43AM
Sony NEX-C3 || Sony 16 f/2.8 || Minolta MD 28 f/2.8 || Sigma 30 f/2.8 || Minolta MD 45 f/2
Even het bord voor mn kop weghalen.quote:
Jaarwisseling, al geweest?
40D++

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / HTC desire / iPad 16GB
High Powered Madness
Mooie, lekker symmetrischquote:dalus schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:54:
Een van mijn eerste probeersels met een fisheye
[afbeelding]
Welke fish gebruik je waarop?
High Powered Madness
High Powered Madness
Reg. datum: 02 november 2009
Erg interessante ideeën om mee te werken! Vooral degene in de sneeuw vind ik allemaal erg goed tot hun recht komen!
Hier dan twee van mij; deze zijn in de herfstvakantie gemaakt te Rome.
(p.s. ik hoop dat de kleuren goed uitkomen want deze monitor is niet gekalibreerd)

Ctgras wijzigde dit bericht 08-02-2011 20:21 (11%)
Teun_2 wijzigde dit bericht 09-02-2011 21:44 (16%)
Reg. datum: 20 juni 2005
Hier foto van mijn Peleng op een 550D ^^.

Nieuw profiel: Quan Vu
Makkelijk wijzigde dit bericht 24-02-2011 07:15 (15%)
40D++
Ik had de peleng op een 20d, nu de zenitar op een 5d.quote:ajacied88 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:19:
Iemand hier ervaring met het merk Zenitar? Ik heb nu al een Peleng maar nu ik een 5DII heb, wil ik een nieuwe fisheye lens die er echt voor gemaakt is.
Prima lensje, op f/2.8 is ie net iets minder onscherp dan de peleng op f/3.5... wat dat betreft is 't wel vergelijkbaar. Knijp je het diafragma naar f/5.6 of f/8 dan is ie eigenlijk best wel scherp. Hij is ook iets minder gevoelig voor flare dan de peleng, maar zeker niet vergelijkbaar met een sigma, nikon of canon.
Al met al vind ik de zenitar op full-frame wat beter dan de peleng op crop.
5d mk2 + ef 35mm f/2.0
Reg. datum: 02 januari 2010
Bedankt!
Speaking of which:

Ben ik wel tevreden mee
Also, de Sigma fisheye is dan wel wat minder flaregevoelig dan de peleng/samyang alternatieven, maar het is zeker mogelijk hem te laten flaren:

In de verdediging van mijn sigma: het was dan ook een fresnel spot die op vol vermogen in mijn lens zat te schijnen
Reg. datum: 20 juni 2005
Thanx, je reactie heeft me doen overhalen om de Zenitar te halen. Waar heb jij die van jou besteld? Ik zie verschillende varianten op ebay. Een met adapter, een met EOS mount en een met chip.quote:abrakadaver schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:05:
[...]
Ik had de peleng op een 20d, nu de zenitar op een 5d.
Prima lensje, op f/2.8 is ie net iets minder onscherp dan de peleng op f/3.5... wat dat betreft is 't wel vergelijkbaar. Knijp je het diafragma naar f/5.6 of f/8 dan is ie eigenlijk best wel scherp. Hij is ook iets minder gevoelig voor flare dan de peleng, maar zeker niet vergelijkbaar met een sigma, nikon of canon.
Al met al vind ik de zenitar op full-frame wat beter dan de peleng op crop.
Nieuw profiel: Quan Vu

Peleng is idd een flarebak.. toch eens kijken naar zo'n zenitar als ie beeldvullend is, want dat croppen word ik ook gaar van elke keer.
Only Seven Left:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Fotowedstrijd Cirkel op Shootnshop
V E R G E L I J K de prijzen voor het afdrukken van jouw foto's en deel je ervaringen op S H O O T N S H O P
Hahn wijzigde dit bericht 15-05-2011 22:34 (3%)
The devil is in the details.
Ik heb diverse pogingen gedaan om de paraplu uit de bril te krijgen met photoshop maar dit is mij niet naar tevredenheid gelukt...quote:Hahn schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:34:
Goed belicht inderdaad, alleen vind ik het weer jammer dat je de paraplu wél ziet in het ene glas, dat haalt de magie van de belichting gelijk weer een beetje weg
Ik zoek nog steeds een manier om dit netjes te kunnen doen.

De zonnebril wordt er wel helemaal zwart van, ik weet nou niet welke mooier is
40D++
Op zich vind ik het niet heel storend, wat ik meer storend vind is dat ik mezelf in zijn bril zie (tussen de plu en de modellen in).
Leer momentje voor mezelf voor een volgende keer.
Maar na lang dit topic te hebben gevolgd toch ook maar is wat toevoegen. Wegens werk druk en verhuizen heb ik al enige tijd niet meer geschoten, maar wil toch weer eens gaan beginnen.
Wat random Fish-eye shotjes:
Allen gemaakt met een Nikon D200, met een 10,5 Nikkor Fish Eye..
1. Paal danseres, "HDR" bewerkt helaas regende het.

2. Eiffeltoren, "HDR" bewerkte snapshot..

3. Veelal maakte ik foto's tijdens feesten, waar ik persoonlijk sfeer belangrijk vond

4. Nerd in Fisheye!.

Die eiffeltoren is vet Red_Head! Ik zou wel even de stofjes wegwerken
Ik heb chronisch last van stof op mn sensor, en krijg het maar niet wegquote:Die eiffeltoren is vet Red_Head! Ik zou wel even de stofjes wegwerken
Wat betreft de HDR foto's...tsja, vrolijk wordt ik er niet van. Je bent (naar mijn mening) veel te ver er in doorgeschoten. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. De compositie van de eiffeltoren vind ik dan wel weer vet (afgezien van dat bord maar die kon je niet even weghalen gok ik zo).
Hahn wijzigde dit bericht 16-05-2011 16:06 (5%)
Mooie symmetrie inderdaad. Lijkt wel een zaaltje in de 013 (jaren al niet meer geweest, dus mijn geheugen kan me in de steek laten).quote:
Canon: 5D-II | 200 f/2.8 L | EX-430-II
Sigma: 50mm f/1.4 | 20mm f/1.8
Minolta Rokkor: 58mm f/1.2 | 45mm f/2 | 35mm f/1.8
Zeiss MP 100mm f/2
't Zijn nu net van die Zaphod Beeblebrox-glazen: instant pikzwart bij het minste gevaarquote:jvdgeest schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:43:
Paar minuutjes werk in Photoshop (clone tool en burnen):
[afbeelding]
De zonnebril wordt er wel helemaal zwart van, ik weet nou niet welke mooier is(Als je de foto liever weg hebt even zeggen.)
Time flies like an arrow - Fruit flies like a banana
Mooie set inderdaad maarehh...quote:
Ik zie 3x CDJ2000 en 2x SL1210 MK II op een 4 kanaals mixer? Staat er 1 bij voor spek en boontjes?
Just pick my icon!
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Die dj set is idd lekker symmetrisch, maar de zaal helaas niet, alleen dat is de zaal zelf
Reg. datum: 21 januari 2006
http://www.dealextreme.co...act-digital-cameras-39814
Binnenkort verschijnen er wellicht wat lagere kwaliteit (gsm-camera + cheapo lens) fisheye-foto's in dit topic.
Canon: 5D-II | 200 f/2.8 L | EX-430-II
Sigma: 50mm f/1.4 | 20mm f/1.8
Minolta Rokkor: 58mm f/1.2 | 45mm f/2 | 35mm f/1.8
Zeiss MP 100mm f/2