Galaxy Nexus || Ik ben niet zo bijdehand met computers
De laatste tijd maak ik bijna alleen maar foto's met m'n iPhoney. Niet echt om de kwaliteit, maar meer voor de fun.
Mijn laatste creatie voor Instagram:

Bewerkt met 'Big Lens' (om wat bokeh te creëren, alleen zie je het wel dat het er achteraf in gefabriekt is) en 'Snapseed' (soort van Photoshop).
Wie niet waagt mist altijd!
Je hebt gelijk, ik heb nog even gekeken hoe het zit en inderdaad kan er meer contrast in die laatste. Deze foto's zijn 'gewoon' in Photoshop bewerkt, maar er had nog wel een contrastlaagje bovenop gekund.quote:RobbieB schreef op zondag 25 december 2011 @ 08:48:
...
@deblaauwn. Je serie mist nogal wat contrast en komt een beetje flets over. Vooral de laatste foto zou daardoor waarschijnlijk wat 'dreigender' over komen. Misschien is dit het gevolg van je samoled-scherm omdat deze nogal de neiging hebben kleuren te oversaturaten.
Die foto's zijn echt goed, zeker ook die in je latere post. Alleen in de lucht kom je wat informatie tekort want de wolken zijn uitgebeten maar toch stijgen ze boven een gewoon landschapsplaatje uit. Mooi gedaan!quote:Mijn bijdrage;
Gemaakt met m'n iPhone 4S, de app Pano en bewerkt met Camera+.
[afbeelding]
Cradle Mountain by berendsrob, on Flickr
Time flies like an arrow - Fruit flies like a banana
Een telefooncamera heeft een erg kleine sensor, dus ook een erg kleine brandpuntsafstand. Ik zie bijvoorbeeld dat een foto van mijn Galaxy gemaakt ik op 3.8 mm f/2.6. Dit diafragma heeft dus een diameter van 1.5 mm, terwijl dat bij een 50 mm lens bijna 20 mm is. Het oppervlak is dan 1.7 vs. 290 mm2. Omgekeerd zou je kunnen zeggen dat een 50 mm f/32 ongeveer dezelfde lensopening geeft als deze telefooncamera.
Voor het geval ik ergens te kort door de bocht ga is er dit topic nog: FF vs crop: voordelen vs vooroordelen
Time flies like an arrow - Fruit flies like a banana
f/32 is een heel erg kleine opening, daar komt maar weinig licht doorheen en dat komt (volgens hem) overeen met de opening van een telefooncamera.quote:Omgekeerd zou je kunnen zeggen dat een 50 mm f/32 ongeveer dezelfde lensopening geeft als deze telefooncamera.
Met een F/3.5 kitlens ontvang je dus ongeveer ~7 stops (als ik goed heb geteld) meer licht dan met je camera op je telefoon
The devil is in the details.
The devil is in the details.
De kleine sensor op zich is niet zo'n probleem maar de kleine pixels op die sensor wel. Hoe groter de pixel, hoe meer licht er op valt. Maar goed, nu wil ik weer foto's zienquote:Hahn schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:44:
Een kleinere sensor zorgt ervoor dat er veel minder licht ontvangen kan worden, dus de kleinere sensor is juist een nadeel.
RobBerends.com | Flickr | Bioloog | NEX-5n - 18-55 - 28 2.8 - 55 1.4 |
Balen dat we om al om 05.30u op het vliegveld moesten zijn, maar als je dan getrakteerd wordt op zo'n mooie zonsopkomst maakt dat toch een hoop goed.

Morning Glory by Jan Nieuwkoop, on Flickr
Flickr --- PSN / Live -> Shiverzz
Zelf heb ik in november deze gemaakt in Valencia.

Met vriendelijke groeten

Pastoe by ikmattie, on Flickr
ikmattie wijzigde dit bericht 15-01-2012 15:57 (3%)
Mijn Flickr; Sony A100, Sony SLT A55, Sony 16-105mm, Sony 18-55 SAM, Sony 55-200 SAM Sigma 70-300 APO DG Macro, Minolta 50mm 1.7, Minolta 28mm 2.8, Sigma 105mm macro, Sony HVL42 flash
SGSII
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Dongevallei @ Tilburg

Dat indrinken, daar krijg je alleen maar dorst van. En wij hebben dubbel glas, daar past meer in! | Gewoon knettergek!
Reg. datum: 27 september 2009

Amsterdam met sneeuw en ijs by Erik Oegema, on Flickr

Fashionweek Spijkers|Spijkers 1 by Erik Oegema, on Flickr

Fashionweek Spijkers|Spijkers 2 by Erik Oegema, on Flickr

Fashionweek Spijkers|Spijkers 3 by Erik Oegema, on Flickr

Fashionweek Spijkers|Spijkers 5 by Erik Oegema, on Flickr

Fashionweek Spijkers|Spijkers 6 by Erik Oegema, on Flickr
Sony Vaio F11S1E/B - Intel Core i7 720QM 1,6 GHz - 6gb DDR3 - 500gb 5400rpm HDD - nVidia GeForce GT 330M 1gb GDDR3 - Blu-Ray speler - Full HD 16:9 16,4'' Premium Display |
Justin13: nice. Kleuren en moment zijn top. Jammer van de kwaliteit, maar waarschijnlijk een fout die je niet vaker zult maken
QerikNL: zelfs voor dit topic vind ik ze onder de maat. Foto's zijn niet scherp, compositie is niet interessant en kleuren laten ook te wensen over. Hoewel dit een 'telefoon-foto' topic is zijn camera's op telefoons tegenwoordig goed genoeg om hoge kwaliteit foto's te laten zien hier.
Hier mijn bijdrage. Ik ben met 2 vrienden 2 dagen wezen trappen in Arthurs Pass in Nieuw Zeeland en dit is imo mijn beste foto van de vele die ik met mijn iPhone 4S heb gemaakt:

Arthurs Pass, New Zealand by berendsrob, on Flickr
RobBerends.com | Flickr | Bioloog | NEX-5n - 18-55 - 28 2.8 - 55 1.4 |
Reg. datum: 03 februari 2009
Reg. datum: 27 september 2009
Je laat inderdaad zien hoe het ook kanquote:RobbieB schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:03:
Pdebie: leuk idee (niet heel origineel, maar wel goed uitgewerkt) en zou niet misstaan als wallpaper
Justin13: nice. Kleuren en moment zijn top. Jammer van de kwaliteit, maar waarschijnlijk een fout die je niet vaker zult maken
QerikNL: zelfs voor dit topic vind ik ze onder de maat. Foto's zijn niet scherp, compositie is niet interessant en kleuren laten ook te wensen over. Hoewel dit een 'telefoon-foto' topic is zijn camera's op telefoons tegenwoordig goed genoeg om hoge kwaliteit foto's te laten zien hier.
Hier mijn bijdrage. Ik ben met 2 vrienden 2 dagen wezen trappen in Arthurs Pass in Nieuw Zeeland en dit is imo mijn beste foto van de vele die ik met mijn iPhone 4S heb gemaakt:
[afbeelding]
Arthurs Pass, New Zealand by berendsrob, on Flickr
Sony Vaio F11S1E/B - Intel Core i7 720QM 1,6 GHz - 6gb DDR3 - 500gb 5400rpm HDD - nVidia GeForce GT 330M 1gb GDDR3 - Blu-Ray speler - Full HD 16:9 16,4'' Premium Display |
Ik heb hem zelf een poosje als wallpaper gehad, maar je word er op den duur best scheel van kan ik je zeggenquote:RobbieB schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:03:
Pdebie: leuk idee (niet heel origineel, maar wel goed uitgewerkt) en zou niet misstaan als wallpaper
I'm scraping and I know it!
Het is inspirerend om te zien hoe sommige mensen pracht-platen maken uit zo'n klein apparaat. Gaaf!
Mijn bijdrage aan dit topic is het volgende:

St. Tropez.jpg by Middel47, on Flickr
40D - 5D - 8-15 - 24-105 - 70-200 - 28/1.8 - 50/1.4 - 100/2.8 - 430EX - MR14EX
206RC Atlantis rims:

Frozen cartwheel:

Frozen cartwheel:

Frozen cartwheel:

Hilton Docklands hotel, London:

Tower Bridge, London

Alpenfohn CPU koeler op de CeBIT:

Had even snel een 2 fototjes geschoten na een feestje, vind ze wel gelukt
Exphy wijzigde dit bericht 02-05-2012 19:59 (23%)
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Bewerkt met Instagram, doe ik eigenlijk nooit.

Corsair Graphite 600T | MSI P67A-GD65 | Intel Core i5 2500k | Corsair H100 | Corsair Force F60 | Seasonic M12II-520W | G.Skill Ripjaws 8GB | WD Caviar Green 1TB 5400RPM | Logitech G110 | Logitech LS1 | Asus 6950 @ 6970 BIOS