quote:
Ik zit ook bij Lijbrandt Doordecht, mij mij werkt het (inmiddels) prima (behalve dat in TVHeadend geen episodes getoond worden, maar dat ligt volgens mij niet aan het grabber script).
Ik heb een Linksys met de WAN port aan de genexis iptv port hangen die zich voordoet met de Amino vendorclass. Deze krijgt een ip adres in de iptv range.
Aan de genexis internet port hangt een Netgear.
Van één van de Linksys LAN poorten loopt een kabel naar één van de Netgear LAN poorten.
De Linksys is vanaf de LAN zijde bereikbaar op 192.168.0.2, de Netgear vanaf LAN op 192.168.0.1.
Binnen mijn netwerk is de Netgear gateway en dns server.
Op de Netgear is een route voor multicast (224.0.0.0) die doorstuurt naar de linksys, alsmede voor ip adres 82.139.121.132.
Op de Netgear is een dns entry die w1.zt6.nl koppelt aan 82.139.121.132.
Wanneer ik binnen mijn LAN w1.zt6.nl opvraag krijg ik dus het juiste ip adres terug van de Netgear en wordt vervolgens door die Netgear doorgestuurd naar de Linksys, die het weer doorstuurt naar het iptv netwerk van Lijbrandt.
Ik gebruik geen HTPC, maar kan wel overal in mijn bedrade LAN via VLC multicast streams bekijken. (Heb wel de routes naar Wifi geblokt voor multicast.)
Volgens mij heb je met deze setup slechts één NIC nodig in je HTPC. Gigabit LAN is dan wel handig als je meerdere streams tegelijkertijd kijkt / opneemt.
Een paar opmerkingen over het grabber script:
- (deze had je al eerder gemeld): ergens in het script wordt nog verwezen naar een 192.168.x.x:8080 adres, waardoor zt6.nl nooit bereikt wordt
- op een langzamere server kreeg ik last van timeouts, ik heb er daarom een vertraging tussen gezet in de buurt van regel 140:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| print "Grabbing", str(grabDate), "part", dayPart,^M
print "(day " + str(grabDay+1) + "/" + str(self.maxDays) + ")"^M
time.sleep(10)
# Get basic EPG^M
fileId = grabDate.strftime("%Y%m%d.") + str(dayPart)^M |
met bovenin bij de imports
code:
- Regelmatig is de data voor de 7e dag nog niet beschikbaar is mijn ervaring, heb daarom de maxDays op 6 gezet
/edit:
Ik gebruik trouwens Python 2.6 en dat werkt (ook) prima.