IPTV op je HTPC Vorige deelOverzicht

Pagina: vorige 1 ... 3 4 5 ... 33 volgende laatste

Acties:
Reacties: 2.436
Reg. datum: 01-08-2002

quote:
j1nx schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:01:
@Ari3

Probeer eens je uplink subnet in igmpproxy.con te verkleinen en op te splitsen in kleinere subnets. /4 is volgens mij te groot en dan krijg je geheugen problemen. Zo iets kan ik mij herineren.
Met jouw suggesties heb ik het nu werkend! Zeer bedankt. Wel heb ik gemerkt dat streamen via WiFi niet lukt als een van de bedrade clients in het netwerk ook aan het streamen is. Het lijkt er op dat de streams van bedrade clients ook gemulticast worden via WiFi. Op zich wel logisch, maar niet gewenst.

Toen ik nog kon streamen via de proxy in mijn router (D-Link DIR-655) kon ik wel gewoon bedraad en draadloos streamen. Ik vermoed dat de D-Link proxy de streams van de bedrade clients niet doorzet naar de WiFi clients tenzij deze dezelfde stream verzoeken. Blijkbaar deed deze D-Link proxy het net even slimmer.
quote:
Zoals je ziet, heb je die 80.79.34.85/32 ook nodig. Waarom weet ik even niet meer.
Het is inderdaad nodig. Als iemand het "waarom" hiervan weet hoor ik het graag!

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

quote:
MiK schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:25:
Wat ik eigenlijk ideaal zou vinden, is dat ik een Linux servertje in het netwerk kan hangen die het IP adres gaat klonen van het IP tv netwerk van een van mijn AMINO`s. Dat is wel te doen. Maar wat ik eigenlijk wil is gewoon vanaf een willekeurige PC in het netwerk gewoon de stream oppaken en kijken. Dat de linux server dus gewoon een proxy of een gateway wordt voor de XMS TV zenders.
Als je al lukt om een IP-adres van XMS te krijgen op je Linux server heb je alleen de config (kernel + ipchains + igmpproxy) nodig die j1nx en ik hierboven besproken hebben. Ik zat in de dezeflde situatie als jij. Streamen via de router ging niet meer omdat Glashart de boel dicht gezet heeft. Inmiddels kan het weer, maar dan via een eigen server.

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

Reacties: 1.560
Reg. datum: 25-10-2001

quote:
ari3 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:25:
[...]

Als je al lukt om een IP-adres van XMS te krijgen op je Linux server heb je alleen de config (kernel + ipchains + igmpproxy) nodig die j1nx en ik hierboven besproken hebben. Ik zat in de dezeflde situatie als jij. Streamen via de router ging niet meer omdat Glashart de boel dicht gezet heeft. Inmiddels kan het weer, maar dan via een eigen server.
Okee dan ga ik morgen proberen daarmee aan de slag te gaan. Die linux bak draait op een ESXI Server.....
moet wel voldoende zijn ? of trekt het veel performance ?

Het leven is te kort voor langzame muziek :)

Reacties: 7
Reg. datum: 09-01-2011

COOOOL - nu werkt het ook op de WRT 610N V2!

Maar....het was niet echt makkelijk:

1) upgrade de 610N naar een E3000
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=520469

dit geeft meer NVRAM storage, ik vermoed dat dit van belang is. Maar...dan werkt het nog niet! Gebruik een van de laatste builds van EKO

Omdat het een 610N/E3000 is moet je dit gebruiken bij het aanmaken van vlan3 (dus de "new_vlan1" ook!:
nvram set new_vlan1ports="2 3 4 8*"
nvram set vlan1ports="2 3 4 8*"
nvram set vlan3ports="1 8"
nvram set vlan3hwname=et0
nvram commit
reboot

2) alle scripts in /jffs etc MOETEN CHMOD 777 gegeven worden! (tenzij je dit al regelt met wincp, maar voor de leek...

en tadadada, het werkt!
Reacties: 1.410
Reg. datum: 16-03-2004

quote:
Helheimr schreef op maandag 10 januari 2011 @ 01:00:
[...]
en tadadada, het werkt!
Mooi dat het voor je werkt. Ik zal van de weeke de howto updaten met jouw bevindingen, al vraag ik me af of je echt naar de e3000 moet upgraden. (Het maakt natuurlijk geen drol uit)

De chmod's ben ik inderdaad vergeten. Dat zal ik ook nog even verwerken.

@ KillerB

Dat chmod gedoe is denk ik dan ook jouw probleem. Als je hem niet executable maakt, dan zal hij het ook niet uitvoeren.

Log in met PuTTy op de router een geef het volgende commando;
code:
1
chmod -R +x /jffs

Dan de router rebooten en kijken of hij het dan doet. Zo niet, dan hoor ik het wel, dan kijken we verder wat ik gemist heb in de howto.

J1nx | .: Hackable Gadgets :.

Deze ruimte is te koop..
Reacties: 2.168
Reg. datum: 10-05-2000

Ik heb afgelopen weekend een htpc in elkaar gezet met wat oude hardware wat ik nog had liggen.

specs:
w7 64-bit, c2d e6750 6gb ram, ati 3870, 2 netwerk kaarten, mediaportal 1.1.2

Nu heb ik concepts-ict iptv en dat heb ik eigenlijk meteen aan de praat gekregen met alleen aangepaste dhcpcore.dll (dus geen mac-cloning). Vreemd genoeg hoefde ik behalve de multicast route aanpassing verder in windows geen routes aan te passen en werkt het iptv en het internet meteen zoals het hoort. Windows lijkt te zien dat op de iptv netwerk kaart geen internet zit dus hij routeerd daar ook nooit heen voor internet.

Voor zover alles ok. Ik kan in vlc en in mediaportal tv kijken (MP kost wel wat setup tijd, maar langzamerhand wordt t steeds beter ;) ).

Ik heb alleen 1 probleem!
Er zijn een paar TV zenders die het totaal niet doen! Niet in MP en ook niet in VLC.
Ik krijg in VLC een grijs scherm met groene artifacts en na 30 seconden crashed VLC zelfs.
Dit heb ik alleen bij de duitse HD kanalen (ARD HD, ZDF HD) en Discovery HD.

Nu heb ik al wat lopen googlen en las dat mogelijk ATI dit veroorzaakt door een driverbug in de drivers?
Heeft er iemand geen probleem met deze zenders (en glashart media iptv) en wat is dan je hardware of software setup?

Sys Specs

Reacties: 1.827
Reg. datum: 03-07-2000

Volgens mij gebruikt VLC eigen codecs die geen hardware versnelling gebruiken voor het decoden van H.264.
Je kan in de video settings van VLC alle hardwareversnelling* uitzetten om te kijken of dat beter werkt.

Waarschijnlijker is dat Concepts-ICT bij zijn IPTV pakket encryptie gebruikt en dat je daardoor geen beeld krijgt.

* deze hardwareversnelling is gericht op het snel tekenen van het gedecodeerde signaal, maar mogelijk is dit bij jou een probleem?

Reizen rules! || Syteem specs

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

______
Reacties: 1.532
Reg. datum: 29-01-2001

quote:
j1nx schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:19:
[...]

Mooi dat het voor je werkt. Ik zal van de weeke de howto updaten met jouw bevindingen, al vraag ik me af of je echt naar de e3000 moet upgraden. (Het maakt natuurlijk geen drol uit)

@ KillerB

Dat chmod gedoe is denk ik dan ook jouw probleem. Als je hem niet executable maakt, dan zal hij het ook niet uitvoeren.

code:
1
chmod -R +x /jffs

Dan de router rebooten en kijken of hij het dan doet. Zo niet, dan hoor ik het wel, dan kijken we verder wat ik gemist heb in de howto.
Bedankt, zal het vanavond even proberen en terugkoppelen. Verder leest de howto prima weg, zolang je maar een beetje verstand hebt van hoe je met dd-wrt om moet gaan e.d., maar dat is ook allemaal goed omschreven op de wiki.
Deze ruimte is te koop..

quote:
ShadowLord schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:03:
Waarschijnlijker is dat Concepts-ICT bij zijn IPTV pakket encryptie gebruikt en dat je daardoor geen beeld krijgt.
Concepts levert gewoon tv van glashart media (net zo als xms, lijnbrandt etc) en die zijn 100% niet encrypted.

Het gekke is dus dat alle zenders het goed doen behalve deze 3.

Ik heb nog wat meer lopen testen met Discovery HD. Ik heb een minuut sample opgeslagen als .TS en geprobeerd op mijn laptop te openen. In VLC werkt hij daar ook niet. In MPC HC doet hij het beter maar nog steeds een boel artifacts (kan aan capaciteiten van de intel i5 igp liggen).

Op mijn HTPC doet de sample het in windows media player iets beter. In ieder geval geen crash maar niet echt om naar te kijken en geen geluid.
Wat is er anders aan de Discovery HD stream dan bijv de Ned 1 HD stream? Ik zag al dat de bitrate een stuk lager ligt bij Discovery HD maar beide streams zijn toch gewoon AVC (H.264)?

Sys Specs

quote:
Danfoss schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:43:
Wat is er anders aan de Discovery HD stream dan bijv de Ned 1 HD stream? Ik zag al dat de bitrate een stuk lager ligt bij Discovery HD maar beide streams zijn toch gewoon AVC (H.264)?
Het transport is veschillend. In VLC open je Nederland 1 als udp://@224.... en Discovery HD open je met rtp://@224.... i

Deze ruimte is te koop..

quote:
ari3 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:04:
[...]

Het transport is veschillend. In VLC open je Nederland 1 als udp://@224.... en Discovery HD open je met rtp://@224.... i
Huh?
Ik open Discovery HD op "udp://@239.xxx.xxx.xxx:1234" niet als rtp...

Net even getest en rtp:// met hetzelfde adres werkt wel! Waarom ik uberhaubt wel een soort van beeld kreeg met udp snap ik dan ook niet goed. maar het werkt nu! _/-\o_

Ik had de glashart m3u van MiK gebruikt die ergens in dit topic stond.
Kan ik ergens de adressen vinden die mijn animo gebruikt? Ik had al geprobeerd die site te openen (http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz) maar die doet het niet in de browser.

Sys Specs

Reacties: 2.853
Reg. datum: 02-08-2004

Als je even je internet NIC disabled in Windows kun je hem openen.
______

quote:
j1nx schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:19:
[...]

@ KillerB

code:
1
chmod -R +x /jffs

Het werkt inderdaad wel nu! De vlan is verschenen en ik krijg netjes een ip-adres van de DHCP server.
Valt me wel op dat als ik een HD stream open en vol download via newsgroepen (5,6 - 5,7MB/s) de router het erg zwaar krijgt(cpu load 100%) en de IPTV ermee stopt. Overclocken heb ik nog niet gedaan, maar hij geeft ook aan dat dit niet kan in de webgui.

edit: met unicast is het veel extremer, dan stottert hij al bij een stream van > 6mbit, cpu load is dan ook 100%.

Hoe moet ik dat script bewerken zonder dat ik een MAC adres clone? Dat hoeft bij mij namelijk niet, en vraag me af of dat wel lekker is als ik 2 dezelfde MAC adressen heb met de Amino erbij.
Ik heb namelijk een switch aan de IPTV uitgang hangen waarmee ik naar de router en naar de Amino ga, dit zodat uitzending gemist en de gids werkt.

KillerB wijzigde deze reactie 10-01-2011 22:42 (4%)

Reacties: 248
Reg. datum: 21-01-2008

quote:
Helheimr schreef op maandag 10 januari 2011 @ 01:00:

Maar....het was niet echt makkelijk:

1) upgrade de 610N naar een E3000
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=520469
Heb je ook een link van die firmware? Ik als het op die namier wel werkt.
Ik heb de zelfde router, netjes een 10.xx adres op vlan3 maar krijg geen beeld, behalve Ned1HD.

Heb die al gevonden 8)7 . In het topic zelf staat hoe en wat. Via de wiki heb ik de nieuwste firmware.

Tjeerdtq wijzigde deze reactie 10-01-2011 21:50 (10%)

quote:
j1nx schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:58:
Wifi los koppelen van het LAN
Wanneer je nu een multicast stream opend dan leverd dat ook een hoop data pakketten op, op je wifi netwerk. Meestal zo veel dat er niet veel meer is te beginnen met je Wifi. Dit kunnen we oplossen door de Wifi los te koppelen van de LAN bridge. Dat is verder zeer goed uitgelgd op de wiki van DD-Wrt en hoef ik dus eigenlijk niet hier uitgebreid te behandelen;
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Separate_LAN_and_WLAN
Ik denk inderdaad niet dat de upgrade naar een E3000 nodig was om het werkend te krijgen, chmods en de "new_vlan" was het belangrijke. Maar een beetje extra nvram kan nooit kwaad.

Nu de volgende uitdaging om de perfecte setup te hebben....zoals je suggereert hierboven heb ik nu ook de WLAN op een andere brige gezet. WLAN werkt dan weer (ondanks alle IPTV multicasts). Maar....nu heb ik op de WLAN geen toegang meer tot windows file/printer sharing en nog erger...m'n UPNP media servers zijn niet meer te vinden via WLAN.

tips? 7(8)7

Jep dat dacht ik al. Dat is het nadeel als je je WIFI van je LAN gaat loskoppelen.

Hier staat een oplossing:
quote:
There's another way to do it. You can unbridge the wireless interface and assign it an IP like 192.168.2.1 subnet mask 255.255.255.0 which removes it from the bridge and puts it in another subnet. Then under setup->networking->multiple dhcp server you add another dhcp pool for the wireless interface.

If you want to leave it bridged then you need to load ebtables in order for iptables to see the bridged traffic.

insmod ebtables
iptables -I FORWARD -m pkttype --pkt-type multicast -i br0 -j DROP

Alexander01 wijzigde deze reactie 11-01-2011 03:28 (88%)

quote:
Alexander01 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 03:11:
Jep dat dacht ik al. Dat is het nadeel als je je WIFI van je LAN gaat loskoppelen.

Hier staat een oplossing:
hmmm, ja, die kende ik al, ik was daar al eerder mee bezig zoals je kunt zien in de posts daar, maar dat is behoorlijk ingewikkeld om goed te krijgen want b.v. je UPNP discovery etc. werkt ook deels met multicast pakketten...dus als je alle multicast blokt dan kan je bv. ook niet bij je mediaserver etc. Ik ben niet echt iptables expert - dus om de goeie regel op de goeie plek te krijgen is me niet meegevallen.

Ik ga gewoon een extra netwerk kabel trekken naar de woonkamer waar ik de Amino heb staan. Die gaat op het "IPTV netwerk". In de rest van het netwerk kan ik dan nog wel IPTV kijken, maar dan gebruik makend van de unicast mogelijkheid in de howto van j1nx zodat de WLAN niet flooded wordt.

quote:
Helheimr schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:54:
[...]

Ik denk inderdaad niet dat de upgrade naar een E3000 nodig was om het werkend te krijgen, chmods en de "new_vlan" was het belangrijke. Maar een beetje extra nvram kan nooit kwaad.

Nu de volgende uitdaging om de perfecte setup te hebben....zoals je suggereert hierboven heb ik nu ook de WLAN op een andere brige gezet. WLAN werkt dan weer (ondanks alle IPTV multicasts). Maar....nu heb ik op de WLAN geen toegang meer tot windows file/printer sharing en nog erger...m'n UPNP media servers zijn niet meer te vinden via WLAN.

tips? 7(8)7
Hmm, das vreemd! De reden waarom ik de Wifi in een andere bridge zet is om dan de igmpproxy in te stellen niet op die bridge te routeren. De firewall regels zouden dan in princiepe dan dus al het verkeer tussen de bridges toe moeten laten, zo ook ander multicast verkeer.

Het is gewoon dat je de wifi bridge in de disabled interfaces van igmpproxy kan zetten.

kan je eens de output van ifconfig posten?

EDIT: Even voor de IPV6 mensen. Heb nu ook een scriptje om een "Tunnelbroker.net" tunnel op te zetten. Gister een ubuntu servertje achter de router opgezet, met sabnzbd (en sickbeard+couchpotato). Rete strak op 5,3 MB/sec _/-\o_

j1nx wijzigde deze reactie 11-01-2011 16:11 (9%)

Ik heb vandaag mijn 610N v2 omgezet naar E3000.
Heb alle aanpassingen gemaakt met het Vlan. Jffs staat op 777. Via Putty alle commands over genomen.
Bij de firewall heb ik het vinkje uit gezet bij "Filter Multicast".
Krijg ook netjes een 10.30.xx.xx adres op Vlan3.

Maar ik krijg geen beeld bij vlc. Is er nog iets wat ik kan testen of alles goed is?

quote:
Tjeerdtq schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:41:
Ik heb vandaag mijn 610N v2 omgezet naar E3000.
Heb alle aanpassingen gemaakt met het Vlan. Jffs staat op 777. Via Putty alle commands over genomen.
Bij de firewall heb ik het vinkje uit gezet bij "Filter Multicast".
Krijg ook netjes een 10.30.xx.xx adres op Vlan3.

Maar ik krijg geen beeld bij vlc. Is er nog iets wat ik kan testen of alles goed is?
welke stream probeer je te openen in VLC?

Ik heb het bestand Glashartmedia (volgens mij hier uit het topic, kan het zo snel even nog niet terug vinden). Hier mee kan ik via mijn pc met 1 aangepaste nic wel alle zenders zien.

Ik lees ook dat iemand een bestand krijgt via http://w1.zt6.nl/ maar deze is bij mij ook niet bereikbaar.

Tjeerdtq wijzigde deze reactie 11-01-2011 21:08 (23%)

quote:
Tjeerdtq schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:03:
Ik heb het bestand Glashartmedia (volgens mij hier uit het topic, kan het zo snel even nog niet terug vinden). Hier mee kan ik via mijn pc met 1 aangepaste nic wel alle zenders zien.

Ik lees ook dat iemand een bestand krijgt via http://w1.zt6.nl/ maar deze is bij mij ook niet bereikbaar.
in de download bij de how-to van j1nx kan je ook vinden:
\jffs\opt\share\pshare\playlists\xms.m3u

als je deze playlist edit met notepad oid vind je hoe een playlist eruit moet zin voor unicast via je "nieuwe" e3000....dus b.v. http://192.168.1.1:4022/udp/233.81.233.161:10294 voor NED1
______

unicast zorgt bij mij voor een router die 100% belast wordt... (geen overclock, optie is disabled in dd-wrt).
If nothing goes right, go left
Reacties: 1.282
Reg. datum: 08-02-2006

http://w.zt6.nl kun je alleen benaderen op je IPTV netwerk. Hiervoor zul je een aparte routering aan moeten maken op je systeem zodat dat netwerk ook naar je IPTV interface gerouteerd word.

w.zt6.nl = 82.139.121.132
82.139.121.132 = inetnum: 82.139.96.0 - 82.139.127.255
routeer die range naar je IPTV interface en je kunt bij die site en dus bij de playlist zoals je Amino hem krijgt.

Er is een PHP script welke de zender namen met multicast IP's in een playlist zet voor je.
kijk even in dit draadje, halverwege...
http://gathering.tweakers...ist&data[boolean]=AND

Thasaidon wijzigde deze reactie 02-03-2011 18:42 (38%)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?"

Ik draai al een tijdje m'n Amino's op mijn eigen frontend via mijn eigen DHCP- en webserver. Afgelopen weekend heb ik even een van mijn STBs direct aan de IPTV-poort van de DRG gehangen omdat streamen via de router even niet werkte wegens de nieuwe PacketFront-wijziging. Begin te vermoeden dat ik dit beter niet had kunnen doen want die STB krijgt nu geen IP-adres meer van mijn eigen DHCP-server. Of eigenlijk wel, maar maar niet met de juiste opties waardoor de STB een IP blijft vragen. Op het scherm staat "Loading..."

De DHCP-server wordt gebruikt voor mijn PC's en mijn STB's. De STB wordt herkend aan de bekende firmware-string die in het DHCP-request wordt meegegeven. Ik vermoed dat dat de firmwarestring niet meer meegezonden wordt of gewijzigd is. Mijn DHCP-server geeft de STB nu adressen uit de range die normaal voor PCs bedoeld zijn.

Mogelijk heeft XMS een firmware gepushed waardoor dingen anders werken nu? Kan iemand even de huidige firmware van zijn Amino 130 melden zodat ik kan vergelijken met mijn andere 130?

quote:
_/-\o_ 1000x Thanks

Het is inderdaad de playlist aanpassen zoals Helheimr heeft aangegeven.

Tjeerdtq wijzigde deze reactie 02-03-2011 15:03 (38%)

Kees
Serveradmin / BOFH / DoC
Reacties: 14.421
Reg. datum: 12-06-1999

Zo, eindelijk ook mijn Tweak setup aan de praat gekregen. Ik heb mijn (linux) server aan beide poorten gehangen, en vervolgens aan mijn netwerk. Op mijn pc roep ik dan via udpxy (dat op de server draait) de tvkanalen aan. Het enige wat nog niet echt werkt voor mij is een goede lijst met beschikbare kanalen; ja ik kan w.zt6.nl ophalen, maar het parsen ervan lukt me nog niet helemaal helaas.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Reacties: 5.874
Reg. datum: 13-03-2007

quote:
Kees schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:13:
Zo, eindelijk ook mijn Tweak setup aan de praat gekregen. Ik heb mijn (linux) server aan beide poorten gehangen, en vervolgens aan mijn netwerk. Op mijn pc roep ik dan via udpxy (dat op de server draait) de tvkanalen aan. Het enige wat nog niet echt werkt voor mij is een goede lijst met beschikbare kanalen; ja ik kan w.zt6.nl ophalen, maar het parsen ervan lukt me nog niet helemaal helaas.
Deze is sowieso vrij recent dan heb je in elk geval een zenderlijst: MiK in "Lijbrandt IPTV via router?"

ik222 wijzigde deze reactie 23-01-2011 17:16 (8%)

n.v.m.

Alexander01 wijzigde deze reactie 23-01-2011 17:40 (238%)

Ik had laast IPTV via IGMPProxy werkend, maar helaas is het nu weer stuk na een reboot. Waarchijnlijk heb ik (toen het nog werkte), een bepaalde instellling gemaakt die ik niet in een script- of configbestand heb opgenomen. Ik heb inmiddels e.e.a. zitten traceren om het probleem te isoleren. Als ik een client op het LAN de stream voor Nederland 1 laat open zie ik in de log van IGMPProxy dat de join daar opgepakt wordt:
RECV V2 member report   from 192.168.0.210   to 233.81.233.161
Should insert group 233.81.233.161 (from: 192.168.0.210) to route table. Vif Ix : 0
No existing route for 233.81.233.161. Create new.
Found existing routes. Find insert location.
Inserting after route 239.255.0.1
Inserted route table entry for 233.81.233.161 on VIF #0
Joining group 233.81.233.161 upstream on IF address 10.xxx.xxx.xxx
joinMcGroup: 233.81.233.161 on eth1

Current routing table (Insert Route):
-----------------------------------------------------
#0: Src: 192.168.0.1, Dst: 239.255.0.1, Age:2, St: A, OutVifs: 0x00000001
#1: Src: 0.0.0.0, Dst: 233.81.233.161, Age:2, St: I, OutVifs: 0x00000001
#2: Src: 0.0.0.0, Dst: 239.255.255.250, Age:2, St: I, OutVifs: 0x00000001
-----------------------------------------------------

Ook zie ik op IPTV-interface dat de stream binnenkomt:
# sudo tcpdump -i eth1
16:25:18.696734 IP 80.79.34.85.60000 > 233.81.233.161.10294: UDP, length 1316
16:25:18.697820 IP 80.79.34.85.60000 > 233.81.233.161.10294: UDP, length 1316
16:25:18.698844 IP 80.79.34.85.60000 > 233.81.233.161.10294: UDP, length 1316
16:25:18.700175 IP 80.79.34.85.60000 > 233.81.233.161.10294: UDP, length 1316
16:25:18.701486 IP 80.79.34.85.60000 > 233.81.233.161.10294: UDP, length 1316
16:25:18.702572 IP 80.79.34.85.60000 > 233.81.233.161.10294: UDP, length 1316
16:25:18.703698 IP 80.79.34.85.60000 > 233.81.233.161.10294: UDP, length 1316
16:25:18.704948 IP 80.79.34.85.60000 > 233.81.233.161.10294: UDP, length 1316

Nu het deel waar het volgens mij misgaat. Er wordt geen verkeer geforward naar eth0:
# sudo tcpdump -i eth0 'udp'
16:25:03.997795 IP 192.168.0.1.9597 > 239.255.0.1.9303: UDP, length 169
16:25:03.998662 IP 192.168.0.70.45026 > 192.168.0.1.domain: 34923+ PTR? 1.0.255.239.in-addr.arpa. (42)
16:25:04.332540 IP 192.168.0.1.domain > 192.168.0.70.45026: 34923 NXDomain 0/1/0 (99)
16:25:04.332883 IP 192.168.0.70.43604 > 192.168.0.1.domain: 33566+ PTR? 1.0.168.192.in-addr.arpa. (42)
16:25:04.335896 IP 192.168.0.1.domain > 192.168.0.70.43604: 33566 NXDomain 0/1/0 (91)
16:25:04.336066 IP 192.168.0.70.41225 > 192.168.0.1.domain: 61187+ PTR? 70.0.168.192.in-addr.arpa. (43)
16:25:04.339173 IP 192.168.0.1.domain > 192.168.0.70.41225: 61187 NXDomain 0/1/0 (92)
16:25:08.681259 IP 192.168.0.70.ipp > 192.168.0.255.ipp: UDP, length 179
16:25:08.681550 IP 192.168.0.70.39208 > 192.168.0.1.domain: 25940+ PTR? 255.0.168.192.in-addr.arpa. (44)
16:25:08.684373 IP 192.168.0.1.domain > 192.168.0.70.39208: 25940 NXDomain 0/1/0 (93)
16:25:12.801936 IP 192.168.0.70.44161 > 192.168.0.1.domain: 23308+ PTR? 161.233.81.233.in-addr.arpa. (45)
16:25:13.813767 IP 192.168.0.1.domain > 192.168.0.70.44161: 23308 NXDomain 0/1/0 (102)
16:25:13.814147 IP 192.168.0.70.54138 > 192.168.0.1.domain: 58069+ PTR? 85.34.79.80.in-addr.arpa. (42)
16:25:13.980133 IP 192.168.0.1.domain > 192.168.0.70.54138: 58069 NXDomain 0/1/0 (99)
16:25:13.998896 IP 192.168.0.1.9598 > 239.255.0.1.9303: UDP, length 169

Heeft iemand een idee hoe dit verder te debuggen? Omdat er geen forward lijkt plaats te vinden dacht ik dat iptables wellicht de pakketten dropt, maar ik zie eigenlijk niets mis met de config. Hoe kan ik loggen wanneer iptables besluit een pakket te droppen? Hieronder het het initialisatiescript wat ik gebruik:
sh:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
#!/bin/sh
# Zet IP router aan:
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

# Zet reverse packet filter uit:
echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/conf/eth1/rp_filter
echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/conf/eth0/rp_filter

# Zet IGMP protocol versie 2
echo 2 > /proc/sys/net/ipv4/conf/eth1/force_igmp_version
echo 2 > /proc/sys/net/ipv4/conf/eth0/force_igmp_version

# Reset alle regels naar standaard alles open:
iptables -F
iptables -X
iptables -t nat -F
iptables -t nat -X
iptables -t mangle -F
iptables -t mangle -X
iptables -P INPUT ACCEPT
iptables -P FORWARD ACCEPT
iptables -P OUTPUT ACCEPT

# Firewall rules
iptables -I FORWARD -s 233.81.0.0/16 -d 224.0.0.0/4 -j ACCEPT
iptables -I FORWARD -s 239.193.0.0/16 -d 224.0.0.0/4 -j ACCEPT
iptables -I FORWARD -s 224.1.3.0/24 -d 224.0.0.0/4 -j ACCEPT
iptables -I FORWARD -s 80.79.34.0/24 -d 224.0.0.0/4 -j ACCEPT

# Multicast rules
iptables -I INPUT -d 224.0.0.0/4 -j ACCEPT
iptables -I FORWARD -d 224.0.0.0/4 -j ACCEPT

Interface met het LAN:
# ifconfig eth0
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:30:18:af:9d:a8
          inet addr:192.168.0.70  Bcast:192.168.0.255  Mask:255.255.255.0
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:4505 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:3471 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:1047696 (1.0 MB)  TX bytes:965372 (965.3 KB)
          Interrupt:27 Base address:0x6000

Interface met IPTV-subnet (direct aangesloten op de IPTV-poort van de DRG):
# ifconfig eth1
eth1      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:01:02:03:04:05
          inet addr:10.xxx.xxx.xxx  Bcast:10.xxx.xxx.255  Mask:255.255.248.0
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:5704 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:417 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          RX bytes:6977836 (6.9 MB)  TX bytes:87825 (87.8 KB)
          Interrupt:28 Base address:0xa000

Route tabel:
# sudo route -n
Kernel IP routing table
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
82.139.121.132  10.252.112.1    255.255.255.255 UGH   0      0        0 eth1
192.168.0.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     0      0        0 eth0
10.xxx.xxx.xxx    0.0.0.0         255.255.248.0   U     0      0        0 eth1
224.0.0.0       0.0.0.0         240.0.0.0       U     0      0        0 eth1
0.0.0.0         192.168.0.1     0.0.0.0         UG    100    0        0 eth0

Kernel versie is Ubuntu 2.6.32-27-server met in ieder geval de onderstaande config. Mist hier nog iets?
# cat /boot/config-2.6.32-27-server | egrep 'NETFILTER_NETLINK|MULTICAST|MROUTE|ADVANCED_ROUTER|IP_ROUTE'
CONFIG_IP_MULTICAST=y
CONFIG_IP_ADVANCED_ROUTER=y
CONFIG_IP_ROUTE_MULTIPATH=y
CONFIG_IP_ROUTE_VERBOSE=y
CONFIG_IP_MROUTE=y
# CONFIG_IPV6_MROUTE is not set
CONFIG_NETFILTER_NETLINK=m
CONFIG_NETFILTER_NETLINK_QUEUE=m
CONFIG_NETFILTER_NETLINK_LOG=m

Observatie: wanneer igmpproxy draait lees ik de volgende waarden voor mc_forwarding:
# more /proc/sys/net/ipv4/conf/eth*/mc_forwarding
::::::::::::::
/proc/sys/net/ipv4/conf/eth0/mc_forwarding
1
/proc/sys/net/ipv4/conf/eth1/mc_forwarding
1

Configuratie van IGMPProxy:
quickleave

## eth1 = IPTV LAN
phyint eth1 upstream  ratelimit 0  threshold 1
        altnet 192.168.0.0/24
        altnet 10.0.0.0/8
        altnet 233.81.0.0/16
        altnet 239.193.0.0/16
        altnet 224.1.3.0/24
        altnet 80.79.34.0/24
        altnet 82.139.121.0/24

## eth0 = local LAN
phyint eth0 downstream  ratelimit 0  threshold 1

phyint lo disabled

Laatste observatie: Met gebruik van udpxy zie ik het zelfde gedrag. Ook dan komt de stream wel binnen op eth1, maar wordt niet geforward naar eth0. Ik verdenk de configuratie van IGMPProxy dan ook niet direct.

Member
Reacties: 114
Reg. datum: 20-09-2010

Ik heb een probleem bij obn veldhoven. Eerst kon ik prima de streams ontvangen dmv vlc (mu3 lijst). Ik had de computer rechtstreeks op poort 1 aangesloten en de amino 130 op poort 2. Sinds ik terug ben van vakantie, vorige week werken mij streams niet meer. Het heeft waarschijnlijk te maken dat hij de computer nu echt ziet als een computer en niet als een amino. Vandaar ik ook probeer de dhcpcsvc.dll aan te passen. Dat is tot zover gelukt, maar als ik hem kopier naar alle genoemde locaties, hij blijft hem weer vervangen met het origineel. Ik heb al cmd: dir s/ dhcpcsvc.dll gedaan, maar dan vind ik 4 locaties, Die heb ik in een .bat file gezet en die gedraaid in veilige modus. Als ik hem dan weer opnieuw opstart, lijkt er niks gebeurt.
Als iemand een oplossing heeft voor dit probleem hoor ik dit graag. :)

Bugs Bunny

@remixstyle

Dat hebben ze vorige week dichtgezet. Je kunt geen multicast aanvragen meer doen vanaf je internet ip.

Heb je al gekeken of de dll's inderdaad allemaal vervangen zijn (aan de datum te zien)?

Heb je ook de DHCP Server gestopt (in cmd: net stop dhcp) voordat je de .bat draaide?

Alexander01 wijzigde deze reactie 15-01-2011 21:23 (47%)

Member

Dit is mijn .bat file

copy dhcpcsvc.dll C:\Windows\system32\dllcache\ /y
copy dhcpcsvc.dll C:\Windows\system32\ /y
copy dhcpcsvc.dll C:\Windows\servicepackfiles/i386 /y

DHCP stond uit, omdat ik het heb gedraaid in veilige modus xp home sp3. Ik heb een amino 130 op poort twee zitten. Ik heb het mac-addres letterlijk gecloond van de amino en alle bestanden vervangen en ook gecontroleerd of ze er nog standen na een reboot. Dit was zo. Daarna de amino uit poort 2 gehaald en de pc erin gedaan. Ik kreeg een ip dat begon met 88.xxx.xx.xx. Dit lijkt mij niet het juiste adres.
Bedankt voor de snelle reactie

EDIT:

als ik dhcp stop in gewone windows mode, dan kan ik nog steeds niet system 32 overschrijven, nog steeds in gebruik!

remixtyle wijzigde deze reactie 15-01-2011 21:55 (9%)

Bugs Bunny

quote:
remixtyle schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:55:
Dit is mijn .bat file

DHCP stond uit, omdat ik het heb gedraaid in veilige modus xp home sp3. Ik heb een amino 130 op poort twee zitten. Ik heb het mac-addres letterlijk gecloond van de amino en alle bestanden vervangen en ook gecontroleerd of ze er nog standen na een reboot. Dit was zo. Daarna de amino uit poort 2 gehaald en de pc erin gedaan. Ik kreeg een ip dat begon met 88.xxx.xx.xx. Dit lijkt mij niet het juiste adres.
Bedankt voor de snelle reactie

EDIT:

als ik dhcp stop in gewone windows mode, dan kan ik nog steeds niet system 32 overschrijven, nog steeds in gebruik!
Ok, maar de dll's met de nieuwe datum stonden er dus nog na een reboot (met name die in de system32)? Dan zou het wat betreft de dll's gewoon goed moeten zijn.

Zo niet, dan zou je het zo eens kunnen proberen in een .bat file:

ren C:\Windows\system32\dhcpcsvc.dll dhcpcsvc.dll.bak

en dan rebooten.

En hoe heb je MAC-adres ingevuld in je NIC?

Zonder streepjes of dubbele punten gewoon denk ik? 000202xxxxxx ?

Dat je een 88 IP kreeg is wel raar. Dat is voor je internet en daar kan er maar 1 van in gebruik zijn. Of had je internet afgekoppeld?

Alexander01 wijzigde deze reactie 16-01-2011 00:43 (14%)

Member

Nou, ik denk dat er niks mis is met mijn dll files, omdat in system32 gewoon mijn aangepaste dll blijft staan, ook na rebooten. Dus dat lijkt mij goed te zitten. Wat ik heb gedaan is de amino uit poort 2 van mijn packetfront gehaald en mijn computer daar in gestopt met hetzelfde mac adres als de amino. Het duurt dan 2 minuten voordat hij eindelijk verbinding heeft, maar dat roept hij dat er al een ander apparaat hetzelfde netwerk adres heeft op het netwerk. Ook als ik alleen de laatste twee cijfers/getallen van het amino mac-addres verander blijf ik een 88.xxx.xx.xx ip krijgen. Ik kan niet op internet, maar dat lijkt mij logisch ivm mac-addres. Ik heb mijn mac addres gewoon op mijn netwerkkaart veranderd en gewoon aan elkaar. Hier lijkt mij ook geen probleem voor te doen, maar het werkt gewoon niet. Kan het zijn dat ik de amino eerst uit moet zetten voordat ik de utp eruit haal, want dat heb ik nu gedaan? Ik had gister geen tijd meer om dat uit te proberen, omdat hier tv gekeken wilde worden:)

Het lijkt wel of die dhcpcsvs.dll helemaal niet schijnt te werken bij mij, omdat ik gewoon een 88. ip krijg. Kan het zijn dat ze dat ook beveiligd hebben?

EDIT:

als ik het nu doe, dus mac-addres clonen en pc rechtstreeks op poort 2 van packetfront krijg ik een ip van 169.xxx.xx.xx. Dit lijkt mij ook niet te kloppen en mijn .dll file is nog steeds aangepast in system32. Ik weet het echt niet meer.

remixtyle wijzigde deze reactie 16-01-2011 13:06 (9%)

Bugs Bunny

Kun je me een DM sturen met jou aangepaste dll? Dan kan ik kijken of daar iets mis mee is.
Member

Waar kan ik mijn dll het beste op zetten of geef je mij even je e-mail adres, dan stuur ik de dll even als bijlage. Maar ik ben al wel een stap verder. Als ik mijn ip en mac cloon van de amino op mijn NIC, krijg ik beeld te zien, maar dat is een vast ip. Als ik dan dhcp weer aan zet, krijg ik geen of onbeperkte verbindingsmogelijkheid en weer een 169.xxx.xx.xx ip adres.

Bugs Bunny

Ik zie in jou dll dat je er aminoaminet130fisys hebt neergezet in plaats van Aminoaminet130fisys
Die hoofdletter maakt het verschil.

Alexander01 wijzigde deze reactie 16-01-2011 20:20 (154%)

Member

dhcpcsvc.dll

remixtyle wijzigde deze reactie 16-01-2011 21:18 (65%)

Bugs Bunny

Member

Ja, klopt, ga het nu direct uitproberen, bedankt alvast!

Bugs Bunny

Member

HET IS GELUKT :) :) :) :) Heel erg bedankt voor je hulp, alleen als ik de route in cmd invul:

route add -p 224.0.0.0 mask 240.0.0.0 10.252.x.y

Onthoud hij niet als ik de computer weer opnieuw opstart. Heb je misschien een idee hoe ik dit permanent in kan stellen, want zonder deze route doet iptv het niet. Het is een beetje lastig als ik deze route telkens weer moet typen als ik tv wil gaan kijken. Begrijpje?

En nogmaals SUPER bedankt :)

Bugs Bunny

Bij XP moet je je LAN IP even vast instellen (in je netwerkkaart of middels een statische DHCP-lease in je router)

Vervolgens typ je dan in cmd: route -p ADD 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 <LAN IP> METRIC 99

Zie ook stap 3 van het Windows gedeelte in de startpost.
Member

OK, maar moet ik nou precies hetzelfde mac-addres als de amino op mijn nic zetten of een ander mac-addres alleen wel in dezelfde range, omdat als ik mijn computer aan zet en op de gebruikersnaam klik, geeft de amino gedurende 10 seconden aan: deze zender is op dit moment niet beschikbaar. Na 10 seconden doet de zender het wel gewoon weer. Is dit erg of is dit alleen eenmalig als je de computer aanzet?
Als ik het ip vast instel, hou ik dan wel het ip? Ik moet dus mijn amino op mijn switch laten zitten, want anders verandert het ip denk ik van de amino, waardoor ik dan ook niet meer iptv heb op mijn pc denk ik.
Ik moet dus mijn amino er altijd aan laten hangen, want als ik mijn amino eruit haal en er weer in doe krijgt hij een ander ip addres en dan kan ik mijn ip ook weer veranderen op mijn nic. Maar de route werkte, bedankt.

Bugs Bunny

Omdat je op de PC hetzelfde MAC-adres gebruikt van de Amino, krijgen beide hetzelfde IP. Voor Multicast is dat meestal geen probleem, maar als je denkt dat het niet lekker werkt kun je ook een ander Amino MAC gebruiken (zie buitenlandse Amino MAC's op Google). Dan krijgt de PC ook een ander IP dan de Amino en worden conflicten uitgesloten. Je hoeft de Amino overigens niet aan de stroom te houden omdat de PC zelf zijn IP aanvraagd middels DHCP. De Amino heb je alleen nodig als je die het DHCP request wil laten doen om vervolgens het IP daarvan vast in te stellen in je PC.
Member

OK, maar als ik dhcp weer aanzet, dan verwijderd mijn computer automatisch de route weer, waardoor ik weer het probleem met die route krijg. Ik denk dat ik dus het ip vast ingesteld laat en de amino er gewoon altijd aan laat zitten(heb ik meestal toch) en dan gewoon een russisch (waarom niet iets zelf verzinnen) invul op mijn nic.

Ik heb nog een tweede vraag:

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om twee nics in mijn computer te plaatsen, dan moet ik allemaal gaan hannessen met een tweede utp. Ik heb een linksys wrt320n router die multicast streams goed aankan. Is het mogelijk om iets in te stellen op die router waardoor ik iptv en internet op 1 poort van mijn router kan krijgen, zodat ik met 1 kabel klaar ben? Ik hoor het graag! Snelle reactie>bedankt.

Bugs Bunny

quote:
remixtyle schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:29:
OK, maar als ik dhcp weer aanzet, dan verwijderd mijn computer automatisch de route weer, waardoor ik weer het probleem met die route krijg. Ik denk dat ik dus het ip vast ingesteld laat en de amino er gewoon altijd aan laat zitten(heb ik meestal toch) en dan gewoon een russisch (waarom niet iets zelf verzinnen) invul op mijn nic.
Dat is raar dat die route weer verdwijnt. Met 'route -p ADD' maak je de route permanent namelijk. Ik heb het destijds getest onder XP en na een reboot bleef de route gewoon staan. Heb je wel je LAN IP vast ingesteld in Windows of een DHCP reservation gemaakt in je router zodat je Windows altijd hetzelfde LAN IP gebruikt? En de eerder aangemaakte routes heb je verwijderd neem ik aan? En heb je toevallig niet 'route ADD -p' gedaan in plaats van 'route -p ADD'? Zo had je het namelijk ook staan in deze post.

En als je het op DHCP manier wil doen, dan kun je beter een Amino MAC-adres van een buitenlandse site gebruiken (in plaats van zelf iets verzinnen), omdat je dan zeker weet dat deze niet voorkomt op het netwerk en je dus geen conflicten gaat krijgen met een MAC-adres van iemand anders.

Maar als het niet via DHCP wil doen, dan moet je dus wel het MAC en IP van je eigen Amino gebruiken om het vast in te stellen.
quote:
Ik heb nog een tweede vraag:

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om twee nics in mijn computer te plaatsen, dan moet ik allemaal gaan hannessen met een tweede utp. Ik heb een linksys wrt320n router die multicast streams goed aankan. Is het mogelijk om iets in te stellen op die router waardoor ik iptv en internet op 1 poort van mijn router kan krijgen, zodat ik met 1 kabel klaar ben? Ik hoor het graag! Snelle reactie>bedankt.
j1nx in "IPTV op je HTPC"

Alexander01 wijzigde deze reactie 17-01-2011 21:20 (5%)

Reacties: 8
Reg. datum: 23-11-2010

Ik heb wat problemen met de kwaliteit van iptv.
Het hier lijbrandt en heb iptv prima aan de praat gekregen op mijn mediacenter.
Alles werkt keurig, maar heb met regelmaat dat het beeld verslechtert.
Het bevriest bijvoorbeeld een paar seconden terwijl het geluid doorloopt. na die paar seconden wil het beeld ineens gaan "inhalen" waardoor je dus een soort vooruitspoelen krijgt tot op het punt waar de audio gebleven was. Heb ook vaak dat de onderkant van het beeld opeens een tijdje waazig/blokkerig wordt.

Als ik mijn amigo aansluit (gebruik ik normaal niet) heb ik geen problemen.
Ik werk met een i5 4core processor en als ik het processor en geheugenverbruik bekijk tijdens het bekijken van een kanaal verbruikt het maar weinig. Zelfs als ik 4 kanalen opneem heb ik genoeg overcapaciteit. Mijn internet verbinding kan het probleem ook niet zijn, ik heb 50Mbit alleen voor iptv. En op mijn Amigo dus ook geen probleem.

Kijk je met Windows Media Center en gebruik je de Intel IGP van de Clarkdale? Die schijnt soms wat problemen te hebben met het deinterlacen. Zie deze post.
______

Heeft niemand verder performance problemen met de linksys e2000 (en gelijksoortige) indien je hem ombouwt naar dual-wan(zie de guide is terug in dit topic)? Ik kan niet tegelijk vol downloaden en een hd stream binnenhalen, dan gaat de cpu load gelijk naar 100%. En de unicast streams openen werkt nog veel slechter gek genoeg...

Ik kan hem ook niet overclocken :?

Ik heb nooit echt performance issues gezien, maar ik had hem dan ook al overclocked voordat ik ging testen :D

SSH in je router met PuTTy en geef de volgende commando's
code:
1
2
3
nvram set clkfreq=480,240 
nvram commit 
reboot

Dan draai je op 480 Mhz, dit lijkt te hoog, maar dat is het niet. de CPU's van de meeste 47xx broadcom bordjes zijn het zelfde en dus alleen underclocked. De mijne word echt niet warmen, maar houd hem eens een tijdje in de gaten zou ik zeggen. Je kan het altijd weer terug zetten, naar origineel

quote:
Alexander01 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:28:
Kijk je met Windows Media Center en gebruik je de Intel IGP van de Clarkdale? Die schijnt soms wat problemen te hebben met het deinterlacen. Zie deze post.
Thanks voor je berichtje,

Dacht dat ik wel alle posts gelezen had maar blijkbaar toch iets over het hoofd gezien.
Ik heb inderdaad een i5 clarkdale en gebruikt Win7 MCE.

Dus een andere Processor zou de oplossing zijn? Ga morgen gelijk eens kijken naar een Lynnfield
PsN ID DeathHour
Reacties: 777
Reg. datum: 09-09-2007

quote:
kolb006 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:36:
[...]

Dacht dat ik wel alle posts gelezen had maar blijkbaar toch iets over het hoofd gezien.

Dus een andere Processor zou de oplossing zijn? Ga morgen gelijk eens kijken naar een Lynnfield
je zou natuurlijk ook kunnen kijken naar een losse vga kaart (bv. AMD)
(wat dus ook in die link staat)

Killerbert wijzigde deze reactie 19-01-2011 21:03 (4%)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Dat gaat niet passen in mijn systeem. heb juist deze htpc gebouwd zonder verdere poespas om hem in een zeer kleine kast te kunnen bouwen.
______

quote:
j1nx schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:33:
Ik heb nooit echt performance issues gezien, maar ik had hem dan ook al overclocked voordat ik ging testen :D

SSH in je router met PuTTy en geef de volgende commando's
code:
1
2
3
nvram commit 
reboot

Dan draai je op 480 Mhz, dit lijkt te hoog, maar dat is het niet. de CPU's van de meeste 47xx broadcom bordjes zijn het zelfde en dus alleen underclocked. De mijne word echt niet warmen, maar houd hem eens een tijdje in de gaten zou ik zeggen. Je kan het altijd weer terug zetten, naar origineel
Ah ja dat werkt wel ;).
Nu heeft hij inderdaad geen last meer met vol downloaden en HD streams binnenhalen. Met 1 HD stream en vol downloaden heb ik een cpu-load van tegen de 30% aan. Best netjes.

Maar de unicasts streams werken nog steeds niet goed, als ik verder helemaal niet download kan ik nog net een stream bekijken (HD stottert soms nog iets), maar zodra ik ook maar iets ga downloaden loopt het beeld meteen vast in VLC. De CPU load blijft nu overigens wel hangen bij 40-50% waarbij hij met dezelfde zender met multicast minder moeite heeft... lijkt me niet logisch aangezien multicast je switch veel zwaarder belast zou je zeggen.

Is het niet mogelijk om een igmp proxy te draaien op dd-wrt? Dan heb je het volgens mij superstrak voor elkaar...

quote:
kolb006 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:36:
[...]

Lynnfield is een oude 45nm quad-core chip zonder IGP. Dus dat gaat niet werken helaas. Denk dat je dan toch een upgrade moet doen naar Sandy Bridge of AMD Fusion als een losse videokaart niet mogelijk is.
Reacties: 361
Reg. datum: 22-03-2010

Krimpen - Airties - Caiway:
Met dank aan een aantal Tweakers hier is het mij gister gelukt dit aan de praat te krijgen op m'n laptop! Wel jammer dat Caiway slechts 6 zenders normaal doorgeeft.

Kwaliteit met Windows Media Center is aanzienlijk beter dan met VLC. Helaas is het signaal voor m'n 3,5 jaar oude laptop te zwaar.

Ik ga dit binnenkort instellen op m'n HTPC, maar wil (uiteraard) hiermee ook m'n lokale netwerk nog mee op kunnen. Helaas past er geen extra netwerkkaart bij. Iemand ervaring met USB >> RJ45? Zal dit goed genoeg zijn voor IPTV?

quote:
KillerB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:39:
[...]

Ah ja dat werkt wel ;).
Nu heeft hij inderdaad geen last meer met vol downloaden en HD streams binnenhalen. Met 1 HD stream en vol downloaden heb ik een cpu-load van tegen de 30% aan. Best netjes.

Maar de unicasts streams werken nog steeds niet goed, als ik verder helemaal niet download kan ik nog net een stream bekijken (HD stottert soms nog iets), maar zodra ik ook maar iets ga downloaden loopt het beeld meteen vast in VLC. De CPU load blijft nu overigens wel hangen bij 40-50% waarbij hij met dezelfde zender met multicast minder moeite heeft... lijkt me niet logisch aangezien multicast je switch veel zwaarder belast zou je zeggen.

Is het niet mogelijk om een igmp proxy te draaien op dd-wrt? Dan heb je het volgens mij superstrak voor elkaar...
De unicast die ik gebruik is in princiepe niet de laatste versie, omdat ik die zo snel niet kon vinden. Misschien dat je de laatste versie van udpxy gecompiled voor mips kan zoeken en de binairy vervangen. Dan wil ik hem overigens natuurlijk ook hebben. Je kan ook nog even kijken of je wat aan de parameters kan tweaken. Ik kan twee SD kanalen tegelijk kijken, kan me alleen even niet herrineren of ik ook een download aangezet had tijdens die test. Kan het nu ook niet even testen voor je. Zit momenteel voor werk in Qatar.

Ten tweede, er draait een igmpproxy op dd-wrt. Dat is de gehele reden dat multicast werkt. Kijk maar eens in "/jffs/etc/igmpproxy.conf" (of zoiets). De igmpproxy is gebaseerd op de oude binairy van linksys, die weer gebaseerd is op de opensource igmpproxy zoals hij hier al vaker voorbij is gekomen met de linux toepassingen. Ze zijn bezig om de huidige igmpproxy om te zetten naar dd-wrt, maar multicast heeft een lage prio bij de developers, dus hoe lang dat gaat duren .....

He mensen,

even een vraagje over de playlist.

Voorheen deed ik een wget http://je weet wel.nl waarna ik de index.xhtml.gz uitpakte.
Vervolgens gebruikte ik het PHP script van OverSoft (waarvoor nog steeds dank :D ) om de zenders namen en multicast adressen eruit te filteren en in een playlist te exporteren
zie:
OverSoft in "Lijbrandt IPTV via router?"

Dit werkte altijd prima, tot vandaag.

Vandaag haalde ik een nieuwe playlist op en het script werkte niet meer.
Als ik nu in de index.xhtml kijk zie ik dat de code veranderd is en dat er ineens 2 igmp adressen per zender in staan...

oud:
code:
1
2
for(O.tv_nederlands.a.push({b:a});c.length;)A[c.pop()]=a;b=a}c.push("rtl4");if(!$.hd){a=4;if(e)K[b].f=a;else{e=1;g=a}K[a]={e:a,c:"RTL 4",d:"rtl4",i:"rtl4",h:"igmp://1.2.3.4:10300",j:"rtl4.png",n:1,k:{c:"Teletekst",m:1},A:{c:"RTL Gemist",p:"http://je weet wel.com:9090/rtl",
q:"r3.zt6.nl"},g:b};O.tv.a.push({b:a});

nieuw:
code:
1
for(J.tv_nederlands.a.push({c:a});d.length;)s[d.pop()]=a;b=a}d.push("rtl4");if(!($.hd&&i.demo)&&!($.hd&&i.hd)&&1){a=4;if(e)H[b].g=a;else{e=1;g=a}H[a]={f:a,b:"RTL 4",j:"RTL 4",e:"rtl4",i:"rtl4",l:"rtl4.png",k:"rtl4_wit.png",A:{b:"RTL Gemist",s:"http://je weet wel.com:9090/rtl",t:"r1.zt6.nl"},h:b};if(r){if(r=="wba"){H[a].d="igmp://1.2.3.4:8008;rtpskip=yes";H[a].p=1;H[a].m={b:"Teletekst",o:1}}}else{H[a].d="igmp://1.2.3.4:10300";H[a].p=1;H[a].m={b:"Teletekst",o:1}}J.tv.a.push({c:a});

Is dit iemand al eerder opgevallen?
Welk van de 2 igmp adressen moeten we nu gebruiken?
En er staan nu ook SD kanalen in...???
Heeft iemand toevallig een andere manier om een playlist te creëren uit deze "bende" ? Ik heb namelijk de ballen verstand van PHP :D :P

Thasaidon wijzigde deze reactie 01-03-2011 12:11 (3%)

Dat is maanden geleden al veranderd. Ze hebben de WBA-streams (1e IP in de code) en WGDO-streams (2e IP in de code) in 1 index.xhtml.gz samengevoegd. Daardoor is inderdaad de code veranderd en werkt het PHP script dus ook niet meer.

Alexander01 wijzigde deze reactie 20-01-2011 20:26 (13%)

quote:
Alexander01 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:18:
Dat is maanden geleden al veranderd. Ze hebben de WGDO-streams en WBA-streams in 1 index.xhtml.gz samengevoegd. Daardoor is inderdaad de code veranderd en werkt het PHP script dus ook niet meer.
Mmm... dan heb ik denk ik een fout gemaakt met de index.xhtml vorige week. Ik zou zweren dat ik toen (idd na maanden :) ) de een nieuwe opgehaald had en daar werkte het script nog wel bij. Zal dus wel een oude zijn geweest...

Maar welk igmp adres moeten we nu gebruiken?
Als ik als voorbeeld kijk naar RTL4 dan werkt het 1e igmp adres (WBA?) niet, maar het 2e (WGDO?) wel...
En heeft iemand hier al een makkelijke manier voor gevonden? Of moeten we weer zelf hooien in dat bestand?

Het is ook al een hele tijd geleden dat ik hier wat mee gedaan heb, want het draait al een hele tijd perfect...

Thasaidon wijzigde deze reactie 20-01-2011 20:34 (8%)

de WGDO-adressen moet je hebben. De WBA-adressen (beginnen allemaal met 224.0) zijn IP's van KPN die alleen benaderbaar zijn in Glasvezel gebieden waar KPN de actieve netwerkoperator is.

quote:
Alexander01 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:42:
de WGDO-adressen moet je hebben. De WBA-adressen (beginnen allemaal met 224.0) zijn IP's van KPN die alleen benaderbaar zijn in Glasvezel gebieden waar KPN de actieve netwerkoperator is.
Aha, dank je voor de info... weer wat geleerd ;)

Member

Ik heb een probleem met dd-wrt. Ik heb de uitgebreide versie van dd-wrt op mijn wrt-320n geinstalleerd met succes. Ik doe alle stappen die zijn beschreven om het iptv.rar in te laden. Als ik met het programma Wincsp verbinding probeer te maken zegt hij toegang geweigerd. Ik heb alles gedaan, maar het lukt me niet. Wat doe ik fout, moet ik nog iets in Winscp instellen, want hier heb ik geen verstand van. Ik hoop op hulp! :)

Bugs Bunny

quote:
remixtyle schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:53:
Ik heb een probleem met dd-wrt. Ik heb de uitgebreide versie van dd-wrt op mijn wrt-320n geinstalleerd met succes. Ik doe alle stappen die zijn beschreven om het iptv.rar in te laden. Als ik met het programma Wincsp verbinding probeer te maken zegt hij toegang geweigerd. Ik heb alles gedaan, maar het lukt me niet. Wat doe ik fout, moet ik nog iets in Winscp instellen, want hier heb ik geen verstand van. Ik hoop op hulp! :)
Heb je SSH wel aan gezet?
code:
1
Laten we dus op de router de SSH aanzetten. In de WEBGUI van de router gaan we naar het tabblad services, daar redelijk onderaan staat het blokje Secure Shell. Zet daar SSHd op Enable en klik op Apply settings

Kan je bijvoorbeeld wel met PuTTy naar je router connecten of doet die het ook niet. Zeker weten het zelfde login/apssword gebruikt als de webGui?

Member

Ik kan ook niet met putty inloggen. Ik gebruik gewoon mijn zelfde inloggevens als die van de router configuratie. Dus hier zit het probleem ook niet. Ik heb ssh ook aangezet. Hier is het scherm die putty geeft:

login as: admin
DD-WRT v24-sp2 mega (c) 2010 NewMedia-NET GmbH
Release: 08/07/10 (SVN revision: 14896)
admin@192.168.1.1's password:
Access denied

Wat ik ook verander in de router, hij blijft acces denied geven.

Bugs Bunny

Reacties: 232
Reg. datum: 13-04-2002

Is er inmiddels al iemand die IPTV gerouteerd heeft door een pfSense firewall? Ik zag dat o.a. j1nx daarmee bezig was.

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en ga overstappen van Tweak naar OBN en heb al een pfSense firewall draaien in een vmware ESXi server en zou met deze set-up ook graag IPTV gaan routeren naar (virtuele) mediacenter en Popcornhour. Vmware server heeft al 3 netwerkkaarten(nu: WAN/TEL/LAN, straks:WAN/IPTV/LAN) dus dat is geen probleem.
Reacties: 45
Reg. datum: 10-10-2010

quote:
j1nx schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:58:

Howto- Linksys e2000 als dual wan router (incl. IPTV)

Hallo,

Ik ben ook bezig om mij te orienteren op een dergelijke oplossing en toen bleek dat dit probleem al opgelost is! Echt super. _/-\o_

Een vraagje had ik echter nog: door het loskoppelen van het WLAN van de LAN, kun je niet meer met je laptop bij bijvoorbeeld een NAS die aan de LAN hangt, klopt dat?

Ik was zelf nl. van plan een HTPC/NAS combo te bouwen. Deze combo moet dan wel IPTV kunnen ontvangen, maar moet ook over het WLAN te bereiken blijven.

Zou het mogelijk zijn dit op te lossen met twee subnets?

Je moet dan, denk ik, twee routers gebruiken. De eerste router wordt als dual WAN geconfigureerd. Op deze router zet je het WLAN helemaal uit. De tweede router hangt onder de eerste router, hierop zet je Multicast IP uit. Hierop zet je de WLAN aan. Aan deze router hang je de NAS om hem vanuit de WLAN bereikbaar te maken. De NAS hang je ook aan de eerste router om hem voor het bedrade LAN bereikbaar te houden en om hem IPTV streams te laten ontvangen.

Is dit de simpelste manier om dit probleem op te lossen? Kan het eventueel in 1 router?

Alvast bedankt,

Gerbrand (die niet al te veel kaas heeft gegeten van dit onderwerp)

quote:
remixtyle schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:34:
Ik kan ook niet met putty inloggen. Ik gebruik gewoon mijn zelfde inloggevens als die van de router configuratie. Dus hier zit het probleem ook niet. Ik heb ssh ook aangezet. Hier is het scherm die putty geeft:

Access denied

Ik zie dat je de login vast hebt gezet in de connectie. Log je op de webgui ook in met user: admin of heb je hem anders genoemd (ik heb "root" ingesteld, for good old linux sake)

Probeer een alleen te connecten naat het ip adres zonder username, om dan de username op de shell prompt in te geven.

Anders moeten we eens kijken naar je firewall.

quote:
mgeevers schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:35:
Is er inmiddels al iemand die IPTV gerouteerd heeft door een pfSense firewall? Ik zag dat o.a. j1nx daarmee bezig was.

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en ga overstappen van Tweak naar OBN en heb al een pfSense firewall draaien in een vmware ESXi server en zou met deze set-up ook graag IPTV gaan routeren naar (virtuele) mediacenter en Popcornhour. Vmware server heeft al 3 netwerkkaarten(nu: WAN/TEL/LAN, straks:WAN/IPTV/LAN) dus dat is geen probleem.
Dat is op pfsense geen probleem, al kan je het niet via de webgui doen. Je zal wat dingen moeten aanpassen in de scripts en zelf de bsd gecompilede versies van respectevelijk udpxy en igmpproxy draaien.

Ik weet dat iemand anders ooit de moeite heeft genomen om het een en ander te posten over welke files je moet aanpassen enzo. Weet alleen niet meer wie :D

quote:
Zonlichtstad schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:36:
[...]

Hallo,

Ik ben ook bezig om mij te orienteren op een dergelijke oplossing en toen bleek dat dit probleem al opgelost is! Echt super. _/-\o_

Een vraagje had ik echter nog: door het loskoppelen van het WLAN van de LAN, kun je niet meer met je laptop bij bijvoorbeeld een NAS die aan de LAN hangt, klopt dat?

Ik was zelf nl. van plan een HTPC/NAS combo te bouwen. Deze combo moet dan wel IPTV kunnen ontvangen, maar moet ook over het WLAN te bereiken blijven.

Zou het mogelijk zijn dit op te lossen met twee subnets?

Je moet dan, denk ik, twee routers gebruiken. De eerste router wordt als dual WAN geconfigureerd. Op deze router zet je het WLAN helemaal uit. De tweede router hangt onder de eerste router, hierop zet je Multicast IP uit. Hierop zet je de WLAN aan. Aan deze router hang je de NAS om hem vanuit de WLAN bereikbaar te maken. De NAS hang je ook aan de eerste router om hem voor het bedrade LAN bereikbaar te houden en om hem IPTV streams te laten ontvangen.

Is dit de simpelste manier om dit probleem op te lossen? Kan het eventueel in 1 router?

Alvast bedankt,

Gerbrand (die niet al te veel kaas heeft gegeten van dit onderwerp)
Dat wat jij wilt, is wat mijn howto doet. Twee subnets die elkaar wel kunnen bereiken, maar geen multicast delen. Je kan met een wlan machine gewoon bij een nas die op je lan staat. Enige probleem om dit moment is dat multicast niet door gelaten word (duh), echter werkt uPnP ook over multicast.

Reacties: 45
Reg. datum: 10-10-2010

quote:
j1nx schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:01:
[...]
Dat wat jij wilt, is wat mijn howto doet.
Dat had ik er niet uit gehaald. Ik zal het verhaal nog eens doorlezen om te kijken of ik het nu wel snap. De oplossing is dus nog beter dan ik dacht.

Gerbrand
Reacties: 105
Reg. datum: 02-04-2004

quote:
remixtyle schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:34:
[...]
Access denied

Probeer eens inloggen met 'root' en 'admin' als password? Is vooral bij oude versies van DD-WRT nog zo, dus of heb bij jou zin heeft weet ik niet.
Member

quote:
ranjo schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:35:
[...]

Probeer eens inloggen met 'root' en 'admin' als password? Is vooral bij oude versies van DD-WRT nog zo, dus of heb bij jou zin heeft weet ik niet.
Bedankt voor de tip, maar he werkt helaas niet. Mijn ww heb ik nu ingesteld op: 1234. Dit is een standaard wachtwoord maar ik krijg de hele tijd acces denied. Ik had nog wel in mijn dd-wrt software dit staan:

Remote Access
Web GUI Management
Enable Disable
SSH Management
Enable Disable
SSH Remote Port
(Default: 22, Range: 1 - 65535)
Telnet Management
Enable Disable
Telnet Remote Port
(Default: 23, Range: 1 - 65535)
Allow Any Remote IP
Enable Disable

Ik heb hier Telnet en SSh op enable gezet, maar het werkt ook niet. Ik heb ookal poort 21 gebruikt, minder security, maar dat werkt ook niet. Kan het zijn, omdat ik de mega software heb, het daardoor niet werkt.

Bugs Bunny

Member

quote:
j1nx schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:52:
[...]

Ik zie dat je de login vast hebt gezet in de connectie. Log je op de webgui ook in met user: admin of heb je hem anders genoemd (ik heb "root" ingesteld, for good old linux sake)

Probeer een alleen te connecten naat het ip adres zonder username, om dan de username op de shell prompt in te geven.

Anders moeten we eens kijken naar je firewall.
Ik log met admin in in de webgui. Ik heb het ookal leeg gelaten, maar dan vraagt hij toch om een username en password. Ik krijg hierop ook acces denied. Zie mijn andere post, ik heb ook nog een optie bij administration en dan remote acces. Hier heb ik Telnet en SSH geenabled. Kan het zijn dat ik niet de juiste versie dd-wrt heb geinstalleerd op mijn router? Wat is de beste software om erop te zetten in mijn combinatie?

Bugs Bunny

Member

PS: gelukt, had een verkeerd ip. ik had ip: 192.168.1.1 gebruikt, maar ik moest 88.xxx.xx.xx gebruiken. Bedankt voor jullie hulp, dank.

Bugs Bunny

______

quote:
j1nx schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:43:
[...]

Heb je SSH wel aan gezet?
code:
1
Laten we dus op de router de SSH aanzetten. In de WEBGUI van de router gaan we naar het tabblad services, daar redelijk onderaan staat het blokje Secure Shell. Zet daar SSHd op Enable en klik op Apply settings

Kan je bijvoorbeeld wel met PuTTy naar je router connecten of doet die het ook niet. Zeker weten het zelfde login/apssword gebruikt als de webGui?
Ik merkte dat ik met putty root als username moest gebruiken terwijl ik in de webgui admin had. Misschien handige tip voor de howto.

quote:
KillerB schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:51:
[...]

Ik merkte dat ik met putty root als username moest gebruiken terwijl ik in de webgui admin had. Misschien handige tip voor de howto.
Serieus? Kan iemand dat valideren?

@remixtyle
Ik neem aan dat die 88.x.x.x je wan is. Dan zal ik je probleem op het forum neerleggen, want het is vreemd dat je ssh wel op de wan hebt maar niet op de lan

Member

Mijn probleem was als volgt.

Via mijn webbrowser kon ik via 192.168.1.1 op mijn webgui komen. Dit adres heb ik ook ingevoerd om verbinding te maken met Winscp. Ik kreeg hier elke keer de melding acces denied. Toen ik mijn speedtest test op speedtest.net zag ik linksonderin een ip adres staan: 88.xxx.xx.xx. (mijn wan addres) Deze voerde ik in in het programma en het werkte. Hij geeft alleen nog wel een error:

De opdracht 'groups'
gaf foutcode 127 terug, samen met de foutmelding
-sh: groups: not found.

Ik weet niet wat hier de oorzak van is, maar het iptv pack heb ik wel met succes naar de router kunnen kopieren. Mensen die hier ook problemen mee hebben hoop ik hiermee geholpen te hebben.

Ik heb nog wel een tweede punt. Ik heb het iptv pack en alle andere stappen gevolgt, maar ik krijg als ik de opdracht ifconfig geef in putty geen VLAN3. Ik heb ookal de router gereset en het opnieuw gedaan, maar zonder succes. j1nx heb jij hier een verklaring voor? Ik heb in de router bij netwerk setop mijn ip ingesteld op 192.168.254.1, hetzelfde als die van jou dus, maar ik krijg een 192.168.254.114 ip. Dit is ook vreemd. Al met al heb ik het nog niet werkend en ik baal er best wel van. Ik hoop snel op een reactie :)

Bugs Bunny

Die error kan kloppen. Dat is een default setting van WinSCP die je eigenlijk uit zou moeten zetten, maar heb nu even geen zin om uit te zoeken waar die zit.

Je verward me weer met je ip adressen. Je zegt dat je SSH niet kan bereiken op 192..168.1.1, maar wel met de webgui.

Vervolgens zegt je dat je het ip 192.168.254.1 hebt ingesteld net als ik? Dan is het logisch dat je niet naar 192.168.1.1 kan connecten, maar dan zou de webgui ook niet moeten werken ????

Om twijfels weg te nemen. Post hier eens de volledige output van het comando "ifconfig"

Reacties: 171
Reg. datum: 12-05-2007

quote:
scrappy.doo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:59:

IPTV op je HTPC

...
Windows

code:
1
2
3
4
5
Windows 7 64-bit SP0 Alle edities/Alle talen
1. Met een hex editor dhcpcore.dll openen
2. Zoeken op 10 03 03 en veranderen in F8 A5 02
3. Ga naar positie 36D90 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Iemand dit al werkend gekregen op windows 7 SP1
Hier lijken de waardes heel ergens anders te moeten...
Wie kan hier mee helpen ?
Member

http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/843979ipconfig.JPG

Ik kan mijn router alleen bereiken door in de webbrowser: 192.168.1.1 in te voeren en mijn wan ip adres 88.xxx.xx.xx. Wat ik ook niet snap is is dat ik een .114 ip adres krijg toegewezen.

Hier is mijn putty ifconfig:

login as: root
root@192.168.1.1's password:
==========================================================

____ ___ __ ______ _____ ____ _ _
| _ \| _ \ \ \ / / _ \_ _| __ _|___ \| || |
|| | || ||____\ \ /\ / /| |_) || | \ \ / / __) | || |_
||_| ||_||_____\ V V / | _ < | | \ V / / __/|__ _|
|___/|___/ \_/\_/ |_| \_\|_| \_/ |_____| |_|

DD-WRT v24-sp2
http://www.dd-wrt.com

==========================================================

BusyBox v1.13.4 (2010-08-07 01:58:54 CEST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

root@DD-WRT:~# ifconfig
br0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:25:9C:D0:6A:C0
inet addr:192.168.1.1 Bcast:192.168.1.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING PROMISC MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:52657 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:64097 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:25331883 (24.1 MiB) TX bytes:80451486 (76.7 MiB)

br0:0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:25:9C:D0:6A:C0
inet addr:169.254.255.1 Bcast:169.254.255.255 Mask:255.255.0.0
UP BROADCAST RUNNING PROMISC MULTICAST MTU:1500 Metric:1

eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:25:9C:D0:6A:C0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:115761 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:115133 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
RX bytes:106114706 (101.1 MiB) TX bytes:106656495 (101.7 MiB)
Interrupt:4 Base address:0x2000

eth1 Link encap:Ethernet HWaddr 00:25:9C:D0:6A:C2
RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:12
TX packets:0 errors:2 dropped:0 overruns:0 carrier:0
RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:0 (0.0 B)
Interrupt:3 Base address:0x1000

lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING MULTICAST MTU:16436 Metric:1
RX packets:1 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:1 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
RX bytes:44 (44.0 B) TX bytes:44 (44.0 B)

vlan1 Link encap:Ethernet HWaddr 00:25:9C:D0:6A:C0
RX packets:52658 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:64097 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
RX bytes:25542529 (24.3 MiB) TX bytes:80707874 (76.9 MiB)

vlan2 Link encap:Ethernet HWaddr 00:25:9C:D0:6A:C1
inet addr:88.159.113.127 Bcast:88.159.127.255 Mask:255.255.240.0
RX packets:61979 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:51036 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
RX bytes:77583629 (73.9 MiB) TX bytes:25948621 (24.7 MiB)

root@DD-WRT:~#

Zoals je ziet krijg ik geen vlan3.

remixtyle wijzigde deze reactie 23-01-2011 13:53 (26%)

Bugs Bunny

quote:
MikeGSM schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:09:
[...]

Iemand dit al werkend gekregen op windows 7 SP1
Hier lijken de waardes heel ergens anders te moeten...
Wie kan hier mee helpen ?
Ik heb ze hier alvast geupdate:

Alexander01 in "Lijbrandt IPTV via router?"
Member

Het is gelukt om een vlan 3 te krijgen:

vlan3 Link encap:Ethernet HWaddr 00:02:02:xx:xx:xx
RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:3 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:996 (996.0 B)

Maar ik krijg geen ip toegewezen. Door dit uit te voeren kreeg ik vlan3:

chmod -R +x /jffs in putty

en dit ook in putty:

nvram commit
reboot

Maar helaas nog geen ip van dhcp

Bugs Bunny

Reacties: 171
Reg. datum: 12-05-2007

quote:
Had het bestandje van de "SP0" Al gepakt dit werkte ook:)
Zal zo het originele bestand eens aanpassen

Vraag me af wat er gebeurt als je Amino M532 invoert
Wordt dit dan: Aminoaminet532fisys ??
Wat zou het voordeel zijn?

Niks :)
Dat is gewoon om een IP te kunnen krijgen van de DHCP server omdat deze denkt dat je een Amino bent.

Alexander01 wijzigde deze reactie 23-01-2011 18:43 (131%)

quote:
remixtyle schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:49:
Het is gelukt om een vlan 3 te krijgen:

vlan3 Link encap:Ethernet HWaddr 00:02:02:xx:xx:xx
RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:3 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:996 (996.0 B)

Maar ik krijg geen ip toegewezen. Door dit uit te voeren kreeg ik vlan3:

chmod -R +x /jffs in putty

en dit ook in putty:

nvram commit
reboot

Maar helaas nog geen ip van dhcp
Ik kan je allemaal niet meer volgen, maar probeer je kabel eens in zowel port 1 als port 4 van het lan sectie. 1 van beide moet werken :)

Member

Ok, sorry voor de onduidelijkheid. Ik heb wat instellingen veranderd en nu krijg ik een ip op vlan3. Het werkt. Alleen als ik een stream open in vlc gaat hij haperen na 20 sec. en dat houdt niet meer op. Dit is nog niet eens een hd stream. Mijn cpu loopt op naar 37%. Maar bedankt voor het meedenken voor mijn probleem. Ik hoop dat ik dit ook nog op kan lossen. :*)

Bugs Bunny

Member

Nu doet mijn router helemaal niks meer. Hij laat zich niet meer resetten met de reset knop en ik krijg beperkte of geen verbindingsmogelijkheid. Nu kan ik echt niks meer. Na dit ingevoerd te hebben in putty ging het mis:

nvram commit
reboot

Ik denk dat hier het probleem in zit, aangezien het hierna fout ging. Weet iemand hoe ik dit nu weer op kan lossen?

Bugs Bunny

http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=400712
quote:
I OCed my router today to 400/200/100, which worked fine (throughput increased from 85mbit to 94mbit with the latest std. build).

Afterwards, I put it to 480/240/120, and it was instant dead. Now I'm freezing it, hoping it will boot once when deep frost to reset nvram. I tried the WPS and reset button for about 30 times, but only thing it's doing is showing a flashing power light.

Any ideas to get it out of this (hope freezing works)?
In de vriezer stoppen dus en daarna kijken of je 'm wel kan resetten :P

Overigens wel raar, want de WRT320N heeft exact dezelfde chipset/cpu als de E2000.

Alexander01 wijzigde deze reactie 24-01-2011 02:25 (6%)

Member

Ja, daarom had ik het ook gedaan. Dus jij zegt eerst in de vriezer stoppen (gaat hij hier niet kapot van) en hem dan aansluiten en resetten? Ik zal het eens gaan proberen. Bedankt voor de tip, nu nog kijken of het werkt! :)

Bugs Bunny

Member

Het is me gelukt om weer in de wegbui te komen via mijn laptop. Elke 5 minuten viel het signaal weg, maar uiteindelijk toch weer de wrt-mini erop weten te krijgen. Wat heel raar is, is dat op de site van wrt staat dat een wrt 320n een Broadcom BCM4717 processor bevat, maar in de webgui bij mij staat dit:

CPU Model
Broadcom BCM4716 chip rev 1
CPU Clock
354 MHz

Overigens komt de klokfrequentie wel overheen met een BCM4717, omdat een 4716 op 300mHz loopt.http://digiland.tw/uploads/2_bcm_4718_block_diagram.gif
Ik heb ook geen volledige snelheid op speedtest.net. Als ik mijn pc rechtstreeks in de packetfront heb, heb ik 94 mb/s en via de wrt320n 74 mb/s. Weet iemand waar deze problemen vandaan komen, mijn hd stream hapert ook nog steeds en ik durf niet meer over te clocken na dit incident. :(

Bugs Bunny

http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=450306#450306
quote:
4716/17/18 do all share the same cpu core and report themselves as 4716.
Voor wat betreft het haperen:
Je zou 'm es op 400 kunnen zetten (moet werken volgens deze post). Al ben ik bang dat dat niet genoeg is.

Als 2e zou je ook kunnen proberen om je WRT320N naar een E2000 te converten:

http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=471183#471183

Wellicht werkt hij dan wel op 480mhz. De hardware in de WRT320N is immers 100% hetzelfde als die in de E2000.

Alexander01 wijzigde deze reactie 24-01-2011 21:31 (3%)

______

Mijn e2000 werkt prima op 480MHZ, wordt ook niet echt heel warm. Maar nog steeds met flinke HD streams en voluit downloaden hapert hij nog wel eens...misschien eens kijken of ik de switch poorten kan ontlasten door er maar 1 te gebruiken ipv 3 nu.

quote:
KillerB schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:12:
Mijn e2000 werkt prima op 480MHZ, wordt ook niet echt heel warm. Maar nog steeds met flinke HD streams en voluit downloaden hapert hij nog wel eens...misschien eens kijken of ik de switch poorten kan ontlasten door er maar 1 te gebruiken ipv 3 nu.
Zelfde hier. e2000 op 480, niets aan de hand!

Ik kijk zelf geen HD en heb nog geen performance issues gezien met SD. Als de e2000 klaarblijkelijk net ietsiepietsie op het randje balanceerd, dan is het misschien voor de andere die er over denken dit ook te doen aan te raden om misschien dan toch voor de e3000 te gaan. Die heeft dus net wel iets meer power 530Mhx geloof ik en is zelfs ook nog iets te overklokken.

Voor Caiway/ Krimpen heb ik 25 zenders gevonden, die vrij toegankelijk zijn. Dit in tegenstelling tot de eerder genoemde 6 vrije kanalen. Bij het huidige TV pakket zijn er inderdaad 6 kanalen vrij toegankelijk, maar wanneer je elk ip-adres checkt, kom je uit op 25.
Hiervan staat NL1 er 3x in, verder nog een aantal lokale zenders, duitse zenders, muziekzenders en voetbalzenders. Mocht er iemand interesse hebben in een lijstje met alle kanalen, laat het even weten, dan maak ik er vanavond een mooi m3u bestandje van.
Member

Ik ga hem zeker ombouwen naar een e2000, maar ik heb echter wel weer een probleem. Nu blijft mijn aan en uit lampje de hele tijd knipperen en resetten of de router bereiken via internet lukt niet. Ik ben bang dat de enige oplossing nu nog is om hem open te maken en hem te verbinden aan de computer met de usb poort zoals hier beschreven is. Ik heb echter niet zo;n zin om dat kabeltje te bestellen, kan het ook met een gewoon usb snoer, of is er nog een andere oplossing om de router weer aan de praat te krijgen?

Bugs Bunny

quote:
jroz2001 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:05:
Voor Caiway/ Krimpen heb ik 25 zenders gevonden, die vrij toegankelijk zijn. Dit in tegenstelling tot de eerder genoemde 6 vrije kanalen. Bij het huidige TV pakket zijn er inderdaad 6 kanalen vrij toegankelijk, maar wanneer je elk ip-adres checkt, kom je uit op 25.
Hiervan staat NL1 er 3x in, verder nog een aantal lokale zenders, duitse zenders, muziekzenders en voetbalzenders. Mocht er iemand interesse hebben in een lijstje met alle kanalen, laat het even weten, dan maak ik er vanavond een mooi m3u bestandje van.
mag ik vragen hoe je die m3u "maakt"? Ga je dat handmatig doen, of gebruik je er een script voor?
In het laatste geval heb ik ook wel interesse in dat script :) ;) :P

quote:
mag ik vragen hoe je die m3u "maakt"? Ga je dat handmatig doen, of gebruik je er een script voor?
In het laatste geval heb ik ook wel interesse in dat script :) ;) :P
Gewoon handwerk, geen scriptje :)

quote:
jroz2001 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:47:
[...]

Gewoon handwerk, geen scriptje :)
Ja dat deed ik ook, maar is wel erg veel werk...
Gelukkig heeft iemand een nieuw Python script gemaakt wat de file voor je download, uitpakt en er een playlist van maakt...
HIER!

Ik moet het zelf nog proberen, maar ik ga er van uit dat het gewoon werkt.

Member

Is er iemand die weet hoe ik mijn router wrt320n weer aan de praat kan krijgen. Mijn power led blijft de hele tijd knipperen en kan er niet bij via de webgui en de reset knop werkt ook niet. Ik kan wel een nokia data kabel bestellen, maar sommige mensen zeggen ook dat je door een draad van binnen te verbinden hem ook kan resetten? Weet iemand hoe ik dit zou moeten doen, omdat met die data kabel eigenlijk wel veel werk is en heb geen zin om dat ding te bestellen. Ik hoop op een oplossing. :)

Bugs Bunny

Pagina: vorige 1 ... 3 4 5 ... 33 volgende laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012