IPTV op je HTPC Vorige deelOverzicht

Pagina: vorige 1 ... 21 22 23 ... 33 volgende laatste

Acties:
If nothing goes right, go left
Reacties: 1.286
Reg. datum: 08-02-2006

quote:
Medjai schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:14:
Kan iemand mij helpen met de beveiliging van het IPTV netwerk?

Op dit moment heb ik het IPTV netwerk aangemerkt als "openbaar netwerk" waardoor de windows firewall automatisch "strenger" is geconfigureerd dan op een "thuis netwerk" Als ik daarbij de optie "uitgaande verbindingen" ook blokkeer (inkomende verbindingen staat standaard al op blokkeren) dan zie ik in ieder geval geen andere (onbekende) PC's meer in het netwerk, en ik vermoed dan anderen mijn PC ook niet kunnen zien. Klopt dit vermoeden?

Daarna heb ik de poorten 1234 t/m 12248 inkomend weer open gezet zodat alle IPTV streams niet geblokkeerd worden. Dit werkt.

Echter word het aminoEPGGrabber script nog wel geblokt. Dit script haalt de epg info van http://w1.zt6.nl maar ik weet niet hoe ik dit kan toestaan in de firewall. Kan iemand me hier mee helpen?

En ik ben benieuwd of bovenstaande een goede manier is om de boel te beveiligen.
Als het grabber-script echt gebruik maakt van http://...... dan is dat TCP poort 80.
Je zult dat dus toe moeten staan naar buiten toe.

Maar je hoeft niet alles naar buiten toe te blocken... alleen "NETBIOS over TCP/IP" uit zetten bij je netwerkinstellingen is voldoende.
Of in de firewall TCP en UDP poorten 135 t/m 139 dicht zetten.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?"

Reacties: 1.225
Reg. datum: 25-11-2007

Ik heb nu een HTPC waarop IPTV werkt. Hoe kan ik die streams nog een keer rehosten en naar de rest van m'n netwerk uitdelen? Dat ik dit als router gebruik oid? Er draait win7 ultimate op..

quote:
Xaero schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:38:
Ik heb nu een HTPC waarop IPTV werkt. Hoe kan ik die streams nog een keer rehosten en naar de rest van m'n netwerk uitdelen? Dat ik dit als router gebruik oid? Er draait win7 ultimate op..
Ik neem aan dat als je dit op een Win7 pc hebt draaien je gebruik maakt van "DVBLink for IPTV" van DVBLogic?
Ik heb daar toen het "server pack" bij gekocht.
Met dit server pack kun je je HTPC als IPTV server laten draaien en alle andere pc's als client.
Ik gebruik dit al een hele tijd en werkt perfect. Enige "nadeel" is dat dus je HTPC aan moet staan als je ergens anders ook wil kijken.
Let wel op dat je max maar 4 "streams" kan pakken. Dus kijk je al op je HTPC en neem je ook nog eens iets op, dan kunnen er nog maar 2 andere devices gebruik maken van IPTV.

Thasaidon wijzigde deze reactie 27-04-2012 11:48 (11%)

Reacties: 1.827
Reg. datum: 03-07-2000

quote:
Thasaidon schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:10:
[...]

Als het grabber-script echt gebruik maakt van http://...... dan is dat TCP poort 80.
Je zult dat dus toe moeten staan naar buiten toe.
De EPG grabber gebruikt inderdaad enkel poort 80 naar buiten toe.
quote:
Thasaidon schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:46:
[...]

Ik neem aan dat als je dit op een Win7 pc hebt draaien je gebruik maakt van "DVBLink for IPTV" van DVBLogic?
Ik heb daar toen het "server pack" bij gekocht.
Met dit server pack kun je je HTPC als IPTV server laten draaien en alle andere pc's als client.
Ik gebruik dit al een hele tijd en werkt perfect. Enige "nadeel" is dat dus je HTPC aan moet staan als je ergens anders ook wil kijken.
Let wel op dat je max maar 4 "streams" kan pakken. Dus kijk je al op je HTPC en neem je ook nog eens iets op, dan kunnen er nog maar 2 andere devices gebruik maken van IPTV.
Bij de huidige versie van DVBLink heet het server component 'Connect!'. Je installeert dan op de PC waar IPTV binnenkomt DVBLink voor IPTV met de Connect! server.
De Connect! server kan op twee manieren op andere clients TV laten zien.
De 1e is met de DVB Network client (gratis). Deze kun je op een (of meerdere) Windows (7) PC(s) met Media Center installeren. Dan werkt TV gewoon zoals je bekend bent van DVBLink ook op die andere PC's
De 2e manier is streamen via DLNA. Dat betekend dat, in principe*, op elke DLNA client live TV kan kijken. Dat kan dus een PS3 zijn, XBMC machine en zelfs je TV zelf (indien deze DLNA ondersteund).

Beide manieren kunnen door elkaar gebruikt worden. Nu geloof ik dat DVBLink, afhankelijk van welke versie je installeert op je server, 4 of 8 streams tegelijkertijd aankan. Helaas kan, zoals Thasaidon al aangeeft, het IPTV netwerk (WGDO) maar 4 streams tegelijk aan.

Voor een erg fancy oplossing zou je ook nog een DVB-C kaart/kaarten in je HTPC kunnen hangen om voor de kanalen op DVB-C nog meer simultane ontvangst te hebben.

* omdat verschillende apparaten net anders omgaan met DLNA, kan het zijn dat het niet werkt. Daarom raad ik aan eerst DVBLink te installeren met de setup die jij wilt en daarna pas de licantie aan te schaffen. Er is sowieso een vrij ruime trial periode.

Reizen rules! || Syteem specs

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Reacties: 120
Reg. datum: 02-11-2008

quote:
Xaero schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:38:
Je kan eventueel ook For The Record gebruiken, werkt ook goed, en kan je eveneens mee streamen.
Reacties: 218
Reg. datum: 04-03-2008

quote:
Niekfct schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:34:
[...]

In de OP staat dat de routering aangepast moet worden, maar wederom kan ik de file niet vinden, /etc/sysconfig bestaat niet.

route -n geeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
niek@Laptop:~$ route -n
Kernel IP routing table
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
0.0.0.0         10.252.56.1     0.0.0.0         UG    0      0        0 eth0
10.252.56.0     0.0.0.0         255.255.248.0   U     1      0        0 eth0
10.252.160.1    0.0.0.0         255.255.255.255 UH    0      0        0 eth0
82.139.121.0    10.252.160.1    255.255.255.255 UGH   0      0        0 eth0
169.254.0.0     0.0.0.0         255.255.0.0     U     1000   0        0 wlan0
192.168.0.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     2      0        0 wlan0

Voor de volledigheid: Ik krijg wel een juist ip-adres via DHCP, maar krijg geen beeld of geluid in VLC. Verder kan ik niet meer browsen als ik de 'tv-kabel' heb aangesloten. Kan iemand me hierin verder helpen?
Reacties: 5.878
Reg. datum: 13-03-2007

Dat je niet meer kan browsen met je televisie kabel aangesloten komt omdat je default route nu over je IPTV interface loopt terwijl die dus over je andere interface moet lopen.

Als je dat veranderd zal je internet werken maar je IPTV zal dan niet meer werken. Om het beide tegelijk te laten werken moet je dan nog een route toevoegen voor 224.0.0.0/4 over de IPTV interface.
Reacties: 652
Reg. datum: 01-01-2004

.Na een reinstall van mijn Server PC (nieuwe hardware) heb ik weer Windows Server 2008 geinstalleerd en de instellingen uitgevoerd zoals in de startpost beschreven. Alleen nou geeft Windows Server 2008 aan dat ik internet heb maar ik kan geen websites bezoeken. Overigens kan ik wel via het netwerk gewoon remote desktoppen
Hieronder mijn Route print:

http://www.plaatjesdump.nl/upload/4695734cf8116ca9943c00be812a1831.jpg

De metric van je IPTV interface is lager dan die van je LAN interface en daarom heb je geen internet. Je moet dus zorgen dat de metric van je IPTV interface hoger wordt dan die van je LAN interface.
Reacties: 652
Reg. datum: 01-01-2004

quote:
ik222 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:50:
De metric van je IPTV interface is lager dan die van je LAN interface en daarom heb je geen internet. Je moet dus zorgen dat de metric van je IPTV interface hoger wordt dan die van je LAN interface.
Dat is duidelijk, nou heb ik daar geen kaas van gegeten, zou je mij kunnen helpen om dit te fixen?

EDIT:

Ik heb de metric value naar 307 veranderd en nu werkt het thx!

Tripwire999 wijzigde deze reactie 02-05-2012 20:59 (8%)

Reacties: 1
Reg. datum: 13-09-2009

Na een upgrade van mijn home server van v1 naar v2 ben ik op het volgende probleem gekomen.
Nu kan het mooie epg script niet meer de data downloaden.
Ik kan zelf ook niet op die site zelf om de data te bekijken wat ik eerst wel kon.
IPTV heb ik al aan de praat alleen de epg nogg niet dus.
wat ik me wel kon herineren is dat ik wat routes moest toevoegen na heel wat paginas te hebben door gespit ben ik op deze terecht gekomen:

route -p CHANGE 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 0.0.0.0 METRIC 1 IF <interfacenummer>
en
route -p ADD 82.139.121.132 MASK 255.255.255.255 0.0.0.0 METRIC 1 IF <interfacenummer>
en of
route -p ADD 82.139.96.0 MASK 255.255.224.0 10.30.104.1 METRIC 1 IF <interfacenummer>

wat moet moet / is nou de juiste weg te bewandelen?
mijn ip verkrijg ik via het mooie programmatje dhcp4iptv
en alles draaid nu op whs 2011
wat doe ik fout????
Marion Raven fan
Reacties: 19.316
Reg. datum: 06-11-2004

Ik zag dit topic weer eens voorbijkomen laatst en zit met een klein vraagje.

Stel dat ik IPTV wil - wat bij mijn weten helaas nog altijd niet gebruikt kan worden zonder STB/HTPC - kan ik dan ipv de standaard STB een CuBox als HTPC gebruiken of heeft die te weinig rekenkracht? Dat ding heeft wel een speciale engine voor videomateriaal en is geschikt voor
quote:
USB DVB-S/T/C can be connected to the system, thus enabling free to air content delivered via satellite, terrestrial or cables. With the built-in video decoder, all decoding function can be offloaded to a dedicated hardware engine, keeping enough CPU bandwidth to deal with subtitles, menu items, overlaying etc...
maar niets over IPTV.

Dit lijkt mij namelijk een erg mooie compacte en zéér zuinige oplossing. Wat helemaal mooi zou zijn is als het ook mogelijk is op een andere pc tv te kijken, waarbij de CuBox de boel shared via wifi. Volgens mij kan dat al wel (DVBLink for IPTV?) maar dan moet de CuBox Windows kunnen draaien....

ps. Het plaatje onder het kopje "Via Windows of Linux OS" in de startpost is stuk.

Raven wijzigde deze reactie 13-05-2012 14:09 (7%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Reacties: 1.056
Reg. datum: 23-06-2002

quote:
Raven schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:57:
Ik zag dit topic weer eens voorbijkomen laatst en zit met een klein vraagje.

Stel dat ik IPTV wil - wat bij mijn weten helaas nog altijd niet gebruikt kan worden zonder STB/HTPC - kan ik dan ipv de standaard STB een CuBox als HTPC gebruiken of heeft die te weinig rekenkracht? Dat ding heeft wel een speciale engine voor videomateriaal en is geschikt voor

[...]
maar niets over IPTV.

Dit lijkt mij namelijk een erg mooie compacte en zéér zuinige oplossing. Wat helemaal mooi zou zijn is als het ook mogelijk is op een andere pc tv te kijken, waarbij de CuBox de boel shared via wifi. Volgens mij kan dat al wel (DVBLink for IPTV?) maar dan moet de CuBox Windows kunnen draaien....

ps. Het plaatje onder het kopje "Via Windows of Linux OS" in de startpost is stuk.
Ik betwijfel of dat gaat werken. Kijk maar eens naar de systeemeisen voor DVBLink. Let op dat je kijkt bij de network pack, die heb je namelijk ook nodig om te sharen. Daarnaast betwijfel ik ook of sharen via wifi lekker zal gaan.
Marion Raven fan

Bij DVBLink for IPTV en het netwerk pack staat alleen maar het vereiste OS (alleen Windows helaas), geen hardware eisen. Heb hier wifi N en haal iets meer dan 5MBps op de 2.4GHz band, 5GHz band kan ik vooralsnog niet proberen vanwege een of andere beveiliging/regiocode maar daar zal ook wel voldoende bandbreedte beschikbaar zijn.

Raven wijzigde deze reactie 14-05-2012 13:52 (46%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Earth, the final frontier
Reacties: 1.472
Reg. datum: 03-10-2003

quote:
Raven schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:45:
Bij DVBLink for IPTV en het netwerk pack staat alleen maar het vereiste OS (alleen Windows helaas), geen hardware eisen. Heb hier wifi N en haal iets meer dan 5MBps op de 2.4GHz band, 5GHz band kan ik vooralsnog niet proberen vanwege een of andere beveiliging/regiocode maar daar zal ook wel voldoende bandbreedte beschikbaar zijn.
Daarbij staat toch echt minimaal een Intel i3 of AMD x2 CPU tbv transcoding 8)

Op DVBLogic site:

System requirements:
Windows XP with SP2 or higher (32 and 64 bit)
DVBLink source product (DVBLink TVSource, DVBLink for Dreambox or DVBLink for IPTV) installed and running plus the according hardware
For mobile devices streaming system should have a minimum of Intel i3 or AMD Athlon/Phenom II x2 CPU

Mars Warrior wijzigde deze reactie 14-05-2012 14:37 (25%)

http://www.team-mediaportal.com/

Marion Raven fan

Hmm, crap. Dan valt die oplossing dus af.

edit: En alleen kijken dan, niet sharen, voldoet een CuBox dan wel? Ik zit dan overigens nog wel met dat de CuBox geen Windows kan draaien.

Raven wijzigde deze reactie 14-05-2012 14:13 (70%)

Oscar Wilde

quote:
Raven schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:03:
Hmm, crap. Dan valt die oplossing dus af.

edit: En alleen kijken dan, niet sharen, voldoet een CuBox dan wel? Ik zit dan overigens nog wel met dat de CuBox geen Windows kan draaien.
Waarom maak je dan geen servertje en zet je op die CuBox gewoon de DVBlink client, dacht dat die er ook voor Linux was, maar anders moet het via de webinterface ook wel lukken denk ik.
Marion Raven fan

Heb al een server, maar die is niet krachtig genoeg. En de zuinige(re) vervanger waar ik nog mee bezig ben (Atom N2800) is ook niet krachtig genoeg. En anders moet ik dat sharen maar op een andere manier doen, met nieuws: Warpia brengt wireless hdmi-kit uit bijvoorbeeld. Dan kan ik daarmee in een andere ruimte kijken.

Blijft de vraag of de CuBox voldoende is voor alleen kijken en hoe ik het zonder Windows kan doen.

Raven wijzigde deze reactie 14-05-2012 14:30 (16%)

Oscar Wilde

quote:
Raven schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:29:
Heb al een server, maar die is niet krachtig genoeg. En de zuinige(re) vervanger waar ik nog mee bezig ben (Atom N2800) is ook niet krachtig genoeg. En anders moet ik dat sharen maar op een andere manier doen, met nieuws: Warpia brengt wireless hdmi-kit uit bijvoorbeeld. Dan kan ik daarmee in een andere ruimte kijken.

Blijft de vraag of de CuBox voldoende is voor alleen kijken en hoe ik het zonder Windows kan doen.
Wat denk je daarmee te sharen dan? Dat kastje is gewoon een soort van draadloze hdmi kabel zeg maar. Zal je weinig mee sharen lijkt me.
Marion Raven fan

"Sharen" naar een monitor/tv in een andere ruimte ;)
Ik gebruik waarschijnlijk de verkeerde term :P

Raven wijzigde deze reactie 14-05-2012 14:34 (33%)

Oscar Wilde

Ja ok, maar dan moet je dus wel steeds wissel met dat kastje en je hdmi kabel. Lijkt mij eigenlijk niet zo heel fijn. Met DVBlink kan je op meerdere apparaten verschillende programma's kijken en opnemen.
Marion Raven fan

Daar heb je weer een HDMI-switch voor. ;)

Raven wijzigde deze reactie 14-05-2012 14:40 (3%)

Oscar Wilde

quote:
Raven schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:39:
Daar heb je weer een HDMI-switch voor. ;)
En voor het geld van een goede HDMI-switch, zo'n wireless HDMI kit en een CuBox koop je ook een pc die wel met DVBlink overweg kan volgens mij ;)

Als bijkomend voordeel kan je dan ook onderweg tv kijken.
Marion Raven fan

Dan heb je een hogere elektriciteitsrekening, ik wil het stroomverbruik juist zo laag mogelijk houden, vandaar dat ik aan de CuBox zit te denken. En anders via een switch een 2e CuBox aansluiten op de fibermodem, volgens de website van de ISP kunnen maximaal 3 decoders/STB's aangesloten worden.
Onderweg kijken hoeft van mij niet, 't gaat erom dat ik zowel in de woon- als slaapkamer kan kijken, hoeft niet tegelijk overigens.

Kan de CuBox nu wel of niet gebruikt worden voor alleen het kijken naar IPTV?

Raven wijzigde deze reactie 14-05-2012 15:06 (17%)

Oscar Wilde

Er zijn genoeg HTPC systeempjes te bouwen die weinig energie verbruiken hoor, of het dan zuiniger is dan die 3 apparaten die jij noemt bij elkaar weet ik niet.

Of de CuBox het aankan durf ik je niet te zeggen, je zal het vast aan de praat krijgen, maar of de HD streams vloeiend zullen lopen weet ik niet. Al lijkt 800 Mhz mij wel wat traag er voor.
Marion Raven fan

Voor HD heeft die een aparte engine, maar ik weet dus niet hoe die omgaat met IPTV streams.
Die apparaten (HDMI switch / wireless HDMI) zijn overigens niet nodig als ik een 2e CuBox neem in de andere ruimte. Dan hoeft er alleen maar een gewone switch tussen, een zuinige switch uiteraard, ben benieuwd of het nog zuiniger dan dit kan.

Raven wijzigde deze reactie 14-05-2012 15:45 (25%)

Oscar Wilde

Ik heb even op die site gekeken, maar zie uberhaupt niks staan over streams. Maar als ik jou was zou ik even na gaan of het ding m3u playlist met streams aan kan en dan gaat het (dacht ik) om UDP streams.
Reacties: 1.413
Reg. datum: 16-03-2004

quote:
Raven schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:54:
Dan heb je een hogere elektriciteitsrekening, ik wil het stroomverbruik juist zo laag mogelijk houden, vandaar dat ik aan de CuBox zit te denken. En anders via een switch een 2e CuBox aansluiten op de fibermodem, volgens de website van de ISP kunnen maximaal 3 decoders/STB's aangesloten worden.
Onderweg kijken hoeft van mij niet, 't gaat erom dat ik zowel in de woon- als slaapkamer kan kijken, hoeft niet tegelijk overigens.

Kan de CuBox nu wel of niet gebruikt worden voor alleen het kijken naar IPTV?
Op de Cubox, kan je zo en zo GEEN windows installeren, dus het heve DVBLink verhaal aldaar kan je vergeten. De DVBLink client is voor MCE dus ook als speler i.c.m. dvblink is het een no-go. Er is een xbmc plugin voor dvblink, maar volgens mij verwacht ook die een windows onderliggend systeem.

Windows en ARM == No Go (Ja windows 8 zal ARM ondersteuning krijgen, maar verwacht maar niet dat je dat dan ook op elk ARM systeem kan installeren. Dat zal afgekocht moeten worden door de hardware fabrikanten enzo.)

Nou linux daarin tegen!

Met TVHeadend kan je rustig 4 andere pc's van hun streams voorzien. De hardware eisen daarvoor zijn minimaal. De streams worden gewoon 1 op 1 doorgegeven, dus er hoeft ook geen rekenkracht aan te pas te komen. In dat respekt, voldoet je huidige server en je nieuwe atom server ook gewoon hoor. Volgens mij zijn er ook mensen die het draaien op hun router!!

De cubox i.c.m. afspelen, zal er om hangen. De SD kanalen zijn MPEG en interlaced. Als de cubox beide hardware matig kan decoderen dan gaat het goed. Als de CPU benodigt is daarvoor dan kan je het waarschijnlijk wel vegeten.

De HD kanalen zijn in H.264 en meeste arm systemen kunnen dat wel hardware matig, de cubox waarschijnlijk ook.

J1nx | .: Hackable Gadgets :.

Marion Raven fan

Dat vermoeden had ik al, had al wel begrepen dat Windows 8 ARM ondersteund (of gaat ondersteunen) maar het lijkt mij sterk dat 8 een beetje fatsoenlijk gaat draaien op de CuBox :P

Dan wordt het dus Linux, thanks voor de tip van TVHeadend :D .De nieuwe server krijgt overigens zeer waarschijnlijk Linux Mint LXDE als OS, alleen zit ik nu even te denken hoe de boel dan aangesloten moet worden als ik IPTV neem. De nieuwe server heeft 1 onboard Gb LAN poort, die wordt aangesloten op de fibermodem, er komt een PCIe kaartje in met een/1 Gb Intel NIC. Die dualport kaartjes zijn helaas nogal prijzig anders had ik wel zo een gehaald, past overigens niet in PCIe x1 bedenk ik mij net. Maar de clients gaan tenzij niet anders mogelijk van wifi gebruik maken. Daar zijn 2 wifi-kaartjes voor, een die op de 2.4GHz band een AP gaat draaien en een voor de 5GHz band. (Hopelijk heeft de 2e die van 't weekend is aangekomen geen regiolock erin zitten, bij de 1e is de gehele 5GHz band geblocked....)

Maar goed, 1 wired LAN-poort beschikbaar dus. Als ik de IPTV-poort van de fibermodem verbind met die LAN-poort, dan kan ik niks meer wired aansluiten, dat is dan jammer, of is daar een oplossing voor? Buiten de dure dualport kaartjes bedoel ik dan.

Zal van de week eens op 't forum van CuBox een topic openen, kijken wat wel en niet gaat werken qua formaten van videomateriaal/streams. Of 't uitmaakt weet ik niet, maar heb hier Concepts ICT.

edit: Ik zie net dat er een RTL8111C based PCIe x1 kaart bestaat met 2 Gb NIC's erop, eens kijken of ik die goedkoop kan vinden.

Raven wijzigde deze reactie 14-05-2012 19:51 (11%)

Oscar Wilde

Je zou een managed switch kunnen nemen en dan met VLAN's gaan werken. Dan sluit je gewoon 2 x je modem aan op de switch via twee access poorten van verschillende VLAN's. En voor je clients configureer je de een derde VLAN en daarvoor de nodige access poorten voor clients. Vervolgens alle drie de VLAN's via een trunk naar je server en daar interfaces aanmaken op verschillende VLAN's.

ik222 wijzigde deze reactie 14-05-2012 21:17 (7%)

quote:
ik222 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:16:
Je zou een managed switch kunnen nemen en dan met VLAN's gaan werken. Dan sluit je gewoon 2 x je modem aan op de switch via twee access poorten van verschillende VLAN's. En voor je clients configureer je de een derde VLAN en daarvoor de nodige access poorten voor clients. Vervolgens alle drie de VLAN's via een trunk naar je server en daar interfaces aanmaken op verschillende VLAN's.
Dat kan ja, maar word wel listig gezien het feit de VLAN onder linux dan op de CPU aankomen. Dan 3 a 4 streampjes er over duwen op de ene VLAN en nog wat ander verkeer op de andere VLAN en je kan in performance issue terecht komen.

Is een gevoel, want heb het nooit echt aan de tand gevoelt

Reacties: 1.282
Reg. datum: 17-04-2001

Goedenavond,

Ik heb al een tijdje mijn DVB ip link aan de praat met XMSNet.
Werkt erg prettig.
Heb ook nu de DVB link connected editie gekocht zodat ik eventueel via mijn mobiele telefoon ook de streams kan kijken. Aangezien het op de mobiel kan dacht ik waarom kan ik het niet aanbieden via een tuner om bijvoorbeeld mijn buurman te voorzien van een aantal zenders.

Maar nu wil ik graag via DLNA WIFI of WAN connectie maken met de buurman.
Hij wil af en toe weleens kijken en ik zit te kijken welke extender ik het best kan nemen.
Hij heeft een Samsung DLNA tv dus kortom hij kan wel connecten met zijn eigen laptop en streamt daarmee zijn data. Maar ik wil graag live streams (playlist m3u) of een MCE achtig idee te kunnen aanbieden via een tuner of via zijn TV al waar het ingebouwd zit.
Probleem is momenteel dat ik niet zeker weet of het via WAN gaat lukken. Dit omdat ik niet weet welke tuner ik daarvoor nodig heb. Ik heb al rond zitten te kijken maar allen lijken gewoon op alleen upnp netwerkconnecties
Het signaal wifi is aardig, 3 streepjes zodra ik hem verbind met mijn netwerk.

Echter zie ik het liever gebeuren dat hij via WIFI connectie maakt met mijn setup.

Is er een settopbox of een tuner die het mogelijk maakt de IP link tv te ontvangen via WIFI of een extern IP?

Mijn doel is eigenlijk uiteindelijk via mijn HTPC hem een aantal zenders aan te bieden. Maar wil wel zo min mogelijk last ondervinden van zijn gebruik.

hives wijzigde deze reactie 17-05-2012 22:28 (4%)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Reacties: 1.480
Reg. datum: 24-03-2001

quote:
hives schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:23:
Goedenavond,

Ik heb al een tijdje mijn DVB ip link aan de praat met XMSNet.
Werkt erg prettig.
Heb ook nu de DVB link connected editie gekocht zodat ik eventueel via mijn mobiele telefoon ook de streams kan kijken. Aangezien het op de mobiel kan dacht ik waarom kan ik het niet aanbieden via een tuner om bijvoorbeeld mijn buurman te voorzien van een aantal zenders.

Maar nu wil ik graag via DLNA WIFI of WAN connectie maken met de buurman.
Hij wil af en toe weleens kijken en ik zit te kijken welke extender ik het best kan nemen.
Hij heeft een Samsung DLNA tv dus kortom hij kan wel connecten met zijn eigen laptop en streamt daarmee zijn data. Maar ik wil graag live streams (playlist m3u) of een MCE achtig idee te kunnen aanbieden via een tuner of via zijn TV al waar het ingebouwd zit.
Probleem is momenteel dat ik niet zeker weet of het via WAN gaat lukken. Dit omdat ik niet weet welke tuner ik daarvoor nodig heb. Ik heb al rond zitten te kijken maar allen lijken gewoon op alleen upnp netwerkconnecties
Het signaal wifi is aardig, 3 streepjes zodra ik hem verbind met mijn netwerk.

Echter zie ik het liever gebeuren dat hij via WIFI connectie maakt met mijn setup.

Is er een settopbox of een tuner die het mogelijk maakt de IP link tv te ontvangen via WIFI of een extern IP?

Mijn doel is eigenlijk uiteindelijk via mijn HTPC hem een aantal zenders aan te bieden. Maar wil wel zo min mogelijk last ondervinden van zijn gebruik.
Allemaal hoogst illegaal

quote:
datadevil schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 07:43:
[...]

Allemaal hoogst illegaal
Inderdaad!

Waarom koop je niet een extra STB bij XMS en ram je de CAT5 kabel door de muur. of duw je allen dat signaal over een wifi brug.

Dan maak je gewoon een betaal deal met je buurman waarbij hij de kosten van de stb en/of extra pakketten betaalt en dan bevind je je alleen in een grijsgebied dat thuis, nu niet helemaal meer thuis gebruiik is (maar wel bijna).

Lijkt een beetje op het; Ik geef mijn tweede DVB-T kaartje aan mijn buurman, delen we de kosten hebben we allebei plezier.

quote:
j1nx schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:40:
[...]

Inderdaad!

Waarom koop je niet een extra STB bij XMS en ram je de CAT5 kabel door de muur. of duw je allen dat signaal over een wifi brug.

Dan maak je gewoon een betaal deal met je buurman waarbij hij de kosten van de stb en/of extra pakketten betaalt en dan bevind je je alleen in een grijsgebied dat thuis, nu niet helemaal meer thuis gebruiik is (maar wel bijna).

Lijkt een beetje op het; Ik geef mijn tweede DVB-T kaartje aan mijn buurman, delen we de kosten hebben we allebei plezier.
Jouw optie is net zo illegaal. Een abonnement mag je niet delen met andere huishoudens.

quote:
Phoolie schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:07:
[...]

Jouw optie is net zo illegaal. Een abonnement mag je niet delen met andere huishoudens.
Dat weet ik, alleen mijn optie word al jaren in verschillende versies oogluikend toegestaan omdat er uiteindelijk netjes voor betaald word en er in zekere mate minder over her-distributie gesproken kan worden.

het welbekende nederlandse "gedoog beleid"

Reacties: 724
Reg. datum: 06-08-2006

Vraagje,

Ik heb laatst adhv de OP eens geprobeerd om tv op mijn pc voor elkaar te krijgen, maar het strande bij het verkrijgen van een IP adres. Dat lukte dus niet. Nog wat fratsen geprobeerd, zoals Amino afkoppelen e.d., maar niets mocht baten.

Zijn er tweakers die Glashart TV via Solcon (of dat laatste iets uitmaakt, weet ik niet) hebben en ook IPTV op hun pc hebben?

Zo ja, dan doe ik vast iets niet goed.
Zo nee, dan doe ik wellicht iets niet goed :+

V&A ***zolderopruiming*** | V&A 2.5" naar 3.5" Bracket

Marion Raven fan

quote:
Raven schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:42:
Zal van de week eens op 't forum van CuBox een topic openen, kijken wat wel en niet gaat werken qua formaten van videomateriaal/streams. Of 't uitmaakt weet ik niet, maar heb hier Concepts ICT.
"No this is not possible.
The provider encrypts the signal and oly the decoder can pick this information up."
:/

Oscar Wilde

quote:
Raven schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:25:
[...]

"No this is not possible.
The provider encrypts the signal and oly the decoder can pick this information up."
:/
Niet helemaal waar. Als je GHM krijgt dan is het niet geencypt en kan de Cubox het gewoon afspelen. Zit je met KPN dan ja, dan kan de Cubox er niets mee.

Ik weet niet echt wat je hebt met concepts-ict, maar neem aan dat je wel weet dat je geen KPN moet gezien het feit dat je in deze thread komt.

Marion Raven fan

Ik heb geen idee wat ik hier kan krijgen, kan ik daar op de een of andere manier zonder het al hebben van een tv-abo achter komen? Is er niet een postcodecheck voor dat? (Woon in 7512GP voor iemand die toevallig toegang tot een dergelijke database heeft.)

edit: http://www.totaaltv.nl/ni..._60.000_IPTV_klanten.html
"TV-aanbieders die televisie- en radiodiensten bij Glashart Media afnemen zijn: Concepts ICT, Solcon, Lijbrandt, Lijbrandt Telecom, XMS, Tweak, KickXL, Edutel, OnsNetBrabant, OnsNetNuenen en OnsNetEindhoven."

KPN blijf ik sowieso weg ;) , de verplichte Experiabox (ja, ik weet van de workaround) is reden 1 en toen hier glasvezel werd aangelegd was het bij KPN niet mogelijk alléén internet te nemen ipv AiO.

edit2: Heb Reggefiber maar even een mailtje gestuurd met de vraag op welk netwerk, WBA/WGDO, ik aangesloten zit. ISP ook maar even gemailt met de vraag wat voor soort digitv ze aanbieden, IPTV en/of DVB-C en of het gecodeerd is of niet.

edit3: Mijn ISP was erg snel met reageren :D . Ze bieden zowel DVB-C als IPTV aan, DVB-C ongecodeerd :) en IPTV gecodeerd :/

Raven wijzigde deze reactie 19-05-2012 18:08 (67%)

Oscar Wilde

Reacties: 1.282
Reg. datum: 17-04-2001

quote:
datadevil schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 07:43:
[...]

Allemaal hoogst illegaal
Bedoeling is , voor mij gewoon hem tijdelijk te laten zien dat de KPN glasvezel duur en niet zo snel is als het abonnement van XMSNET. Kortom ik geef hem een demo ;-)
Ik noem het promotie materiaal :P
quote:
Inderdaad!

Allemaal wel geinige ideetjes.

Een wifi bridge heb ik inderdaad over nagedacht, maar ik vind persoonlijk 2 dingen een nadeel.
Dat hij lid moet zijn van mijn WIFI LAN netwerk, en/of dat ik dus achter de IPTVswitch een accespoint moet zetten, waardoor hij via mijn access point tv kan krijgen met mijn netwerk.
Maar dan kan ik alsnog niet de playlist van DLNA gebruiken.
Wel zou het dan via VLC mogelijk worden. Alleen vind ik dit onpraktisch.

Eigenlijk wil ik gewoon via DVBlink software gebruiken, net zoals met mijn telefoon puur de streams direct kan ontvangen en kan opvangen via WAN of LAN.
Zodra dit via LAN goed werkt, kan ik altijd nog een keuze maken wat technisch het beste werkt.

Kortom om mijn vraag concreet te houden :
" Is er een tuner die de mogelijkheid geeft DVBlink zonder uPNP te gebruiken? " Zoals mobile devices het via de app of via connect server doen.
Ik zie heel veel over dreambox en boxee , maar ik zoek eigenlijk een oplossing die goed zou kunnen werken met Media Center of XBMC.

ik gebruik zelf nu Media center > remote potato, smart potato lite > DVB LINK connected edition > Standaard LAN switch op de packetfront aangesloten op de amino poort. Amino werkt via switch prima door.
Kortom ik woon 4 hoog buurman , 6 hoog. Wonder is dat hij al redelijk wifi van mij alsnog ontvangt, maar liever dus een WAN based oplossing.

Ik had eigenlijk al gedacht met dvblink en een tuner klaar te zijn, maar ik weet gewoon niet welke. Want geen een van de fabrikanten beschrijft letterlijk dat er compatibility is.

hives wijzigde deze reactie 20-05-2012 09:36 (28%)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Reacties: 2.874
Reg. datum: 08-11-2003

Ik ben thuis bezig om met een nieuwe thuisserver te installeren, ditmaal heb ik gekozen voor een server met vmware esxi met twee virtuele machines. Eentje daarvan is een windows 7 installatie met dvblogic daarop geinstalleerd. Maar nu krijg ik op geen enkele manier iptv werkend daarop zelfs niet met enkel VLC. Wordt multicast verkeer geblokkeerd of iets op vmware? Ik krijg overigens wel gewoon netjes een ip adres uit het iptv netwerk.

Blueone wijzigde deze reactie 20-05-2012 20:09 (8%)

VMware Esxi zal het probleem niet zijn mits goed geconfigureerd, heb dat hier ook draaien op mijn server. In mijn geval heb ik een Ubuntu server 12.04 als 'IPTV server' draaien.

Maak anders eens een screenshot van je netwerk setup in esxi.

Nu is het gewoon nog een default installatie met één nic voor IPTV en eentje voor het gewone netwerk, beide op een apart vswitch. De windows 7 machine heeft ook 2 virtuele netwerkkaarten. Op mijn oude installaties werkte het altijd probleemloos dus vandaar dat ik verwacht dat het in esxi zit. Zijn er tooltjes of iets om the controleren of multicast verkeer op de windows 7 machine terecht komt?

Blueone wijzigde deze reactie 20-05-2012 20:49 (21%)

Ja dat kan gewoon met een netwerk sniffer als wireshark. Heb je overigens ook al geprobeerd om de Windows firewall op de Windows 7 machine even uit te schakelen?

Ik heb de routes even opnieuw ingeklopt en nu werkt het wel, wellicht dus gewoon een typfout. Nu even gaan prutsen met dvblogic V4, de V3 werkte 10x beter.
Reacties: 360
Reg. datum: 03-12-2003

quote:
j1nx schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:24:
[...]

Als je een beetje goede machine hebt staan die de streams voor je afhandeld, dan;

- VDR als backend
http://www.tvdr.de/

- VDR-iptv-plugin
http://www.saunalahti.fi/~rahrenbe/vdr/iptv/

- iStreamdev
http://projects.vdr-developer.org/projects/istreamdev

Heb het ondertussen al niet meer werkend (ben met andere dingen bezig), maar werkte toendertijd erg leuk met mijn 1st gen iPod touch.

Je kan een beetje spelen met de verschillende streaming kwaliteits nivo's. Thuis onder wifi, gewoon lekker full quality. Onderweg over 3G ietsje minder ;)
Ik zit hier eens naar te kijken... (wellicht voor meer regenachtig weer 8) ). Maar is er voor android ook een bepaalde oplossing/equivalent voor iStreamdev?

Momenteel heb ik bij mij TVHeadend i.c.m. XBMC probleemloos lopen en tevens de udpxy variant op mijn Netgear WNDR3700.

Ik neem aan dat VDR met VDR IPTV plugin er gewoon naast kan worden gezet op mijn huidige server (zodat mijn huidige config behouden blijft). Deze config is toch ook te gebruiken i.c.m. XBMC.

Echter zou ik graag support willen hebben voor mijn Android devices en low-bandwidth achtige toepassingen (zoals 3G / wifi en LAN in het buitenland). Is dit de meest geschikte Linux based oplossing of zijn er andere mogelijkheden (enige beperking is dat ik XBMC en mijn linuxserver (Atom 330) wil blijven behouden).

Ik wil namelijk het recoden/transcoding verhaal op een goede manier gaan implementeren. Iemand ervaring hiermee of toevallig een goede howto voorhanden?

thestiffmeister wijzigde deze reactie 22-05-2012 12:27 (5%)

Je kunt de transcoder branch van tvheadend gebruiken en dan in combinatie met tvhguide op je Android devices. Helaas zelf nog geen tijd gehad om uit te proberen maar het zou moeten werken :)

quote:
ik222 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:11:
Je kunt de transcoder branch van tvheadend gebruiken en dan in combinatie met tvhguide op je Android devices. Helaas zelf nog geen tijd gehad om uit te proberen maar het zou moeten werken :)
Zag dat je in het grote TVHeadend topic ook al gereageerd had. Ik wist niet eens dat TVHeadend hierover de beschikking heeft. Hoe werkt dit precies qua gebruik? Krijg je dan meerdere URL's of channelID's waarbij je op kan inloggen die een lagere kwaliteit hebben (recoded) of gaat hij dit dan ineens voor alle kanalen doen (dus ook voor mijn XMBC frontend)? Ik kan zo uit de Wiki van TVHeadend hier niet echt info over vinden.

Wellicht dat ik dit ga proberen mocht het wat frisser buiten worden....

thestiffmeister wijzigde deze reactie 23-05-2012 10:28 (7%)

Reacties: 3.437
Reg. datum: 21-05-2002

Ik heb sinds kort ook XBMC met TVHeadend draaien, werkt allemaal prima tot zover. Nu wil ik ook de AminoEPGGrabber erbij gaan draaien, maar als ik 'm uitvoer krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
david@udpxy:~$ /usr/bin//AminoEPGGrabber.py
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 2: $'\r': command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 6: $'\r': command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 12: $'\r': command not found
from: can't read /var/mail/datetime
from: can't read /var/mail/xml.dom.minidom
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 15: import: command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 16: import: command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 17: import: command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 18: import: command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 19: import: command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 20: import: command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 21: import: command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 22: import: command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 23: import: command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 24: import: command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 25: $'\r': command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 42: $'\r': command not found
/usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 43: syntax error near unexpected token `('
'usr/bin//AminoEPGGrabber.py: line 43: `class AminoEPGGrabber(object):

Ik ben nogal Python noob, dus als iemand wil helpen? Ik draai ook tv_grab_nl.py en die werkt prima, dus pythin staat er in ieder geval op (draai Ubuntu overigens)

Feestje? Rob Versluys Entertainment!

Reacties: 1.605
Reg. datum: 28-10-2002

Wat is de eerste regel van het script?

code:
1
#/usr/bin/env python

#!/usr/bin/env python

Ok nu krijg ik
code:
1
ImportError: No module named pytz

Dat heb ik hier in het topic als eens gezien, even terugzoeken, thanks!

Fixed, draait nu. Ik ben blij :)

sig69 wijzigde deze reactie 23-05-2012 16:59 (11%)

quote:
sig69 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:53:
Ok nu krijg ik
code:
1
ImportError: No module named pytz

Dat heb ik hier in het topic als eens gezien, even terugzoeken, thanks!

Fixed, draait nu. Ik ben blij :)
For future reference, bij zulke foutmeldingen typ je `apt-file search <missing>` om het juiste package te vinden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
% apt-file search pytz
python-tz: /usr/lib/python-tz/test-pytz.py
python-tz: /usr/share/pyshared/pytz-2010b.egg-info/PKG-INFO
python-tz: /usr/share/pyshared/pytz-2010b.egg-info/SOURCES.txt
python-tz: /usr/share/pyshared/pytz-2010b.egg-info/dependency_links.txt
python-tz: /usr/share/pyshared/pytz-2010b.egg-info/top_level.txt
python-tz: /usr/share/pyshared/pytz-2010b.egg-info/zip-safe
python-tz: /usr/share/pyshared/pytz/__init__.py
python-tz: /usr/share/pyshared/pytz/reference.py
python-tz: /usr/share/pyshared/pytz/tzfile.py
python-tz: /usr/share/pyshared/pytz/tzinfo.py

Gevolgd door `sudo apt-get install python-tz` om dat package te installeren.

R_W wijzigde deze reactie 23-05-2012 21:10 (3%)

Ik draai nu Windows met XBMC. Werkt allemaal prima voor films kijken e.d. Maar nu zou ik graag ook IPTV kijken via XBMC.. Wat is nu hiervoor de ideale manier? Lees véél over tvheadend maar die is (zoals ik kan lezne) enkel beschikbaar voor Linux. Wat is een goed alternatief hiervoor? Kan wel gewoon de m3u toevoegen maar dat is toch niet helemaal het gewenste effect..

Xaero wijzigde deze reactie 24-05-2012 10:55 (13%)

Reacties: 99
Reg. datum: 03-10-2001

Beste mede Tweakers,

deze post is alleen om jullie mening / behoefte te polsen.
Het is mij gisteren gelukt om op mijn HTPC de VOD diensten aan de praat te krijgen.
Ik kan de verschillende VoD menu's openen, erdoorheen navigeren en de geselecteerde uitzending afspelen.
Ik heb nog wel wat uitzoek werk te doen als het gaat om de niet standaard VoD diensten, maar de basis diensten doen het.

Mijn vraag is, wat ga ik met deze kennis doen?
Zelf heb ik een windows media center oplossing draaien, dus het ligt voor de hand om daar een plugin voor de schrijven. Dat is niet voor iedereen interessant, en bovendien veel werk.

Is er behoefte aan een dergelijke oplossing?

quote:
kobbe82 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:07:
Beste mede Tweakers,

Het is mij gisteren gelukt om op mijn HTPC de VOD diensten aan de praat te krijgen.
Ik kan de verschillende VoD menu's openen, erdoorheen navigeren en de geselecteerde uitzending afspelen.
Ik heb nog wel wat uitzoek werk te doen als het gaat om de niet standaard VoD diensten, maar de basis diensten doen het.

Zelf heb ik een windows media center oplossing draaien, dus het ligt voor de hand om daar een plugin voor de schrijven. Dat is niet voor iedereen interessant, en bovendien veel werk.

Draai je toevallig Windows Media Center icm DVBlink (for IPTV)?
Zo ja, dan ben ik zeker geïnteresseerd :D

Reacties: 1.447
Reg. datum: 03-06-2004

quote:
Een plugin voor Media Center zal ik ook waarderen!
Ben benieuwd hoe je het aan de praat hebt gekregen..

quote:
Beste mede Tweakers,

Iemand anders heeft dit al een keer als "proof of concept" gepost in een JAR files en ook de source gegeven. Ik en vele andere zouden je dankbaar zijn als je niet alleen de plugin maakt/released maar ook de source zodat andere ook plugins kunnen maken voor andere software.

Volgens mij hoef je niet bang te zijn voor eventueele illigale dingen aangezien je hele authorisatie op je lijn zit.

quote:
Thasaidon schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:28:
Draai je toevallig Windows Media Center icm DVBlink (for IPTV)?
Ja, ik denk alleen niet dat je er in DVBlink iets mee kunt.
Het menu van uitzending gemist is een videostream.
Met een http call naar een bepaalde url kun je door het menu heen scrollen. Aan de url geeft je dan een actie mee (links, rechts, boven, onder, ok etc).
De uitzendingen zelf dan dan weer andere streams. Alle streams gaan op basis van rtsp.

Ik ga er nog eens over nadenken, is ws wel veel werk om zo iets te maken.

quote:
kobbe82 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:49:
[...]

Ja, ik denk alleen niet dat je er in DVBlink iets mee kunt.
Het menu van uitzending gemist is een videostream.
Met een http call naar een bepaalde url kun je door het menu heen scrollen. Aan de url geeft je dan een actie mee (links, rechts, boven, onder, ok etc).
De uitzendingen zelf dan dan weer andere streams. Alle streams gaan op basis van rtsp.

Ik ga er nog eens over nadenken, is ws wel veel werk om zo iets te maken.
Ik en hierboven te zien anderen ook ;) zouden het op prijs stellen. En als ik ergens mee kan helpen zie ik je DM wel verschijnen :)

Reacties: 647
Reg. datum: 28-03-2003

Weet iemand waar het tvmenu is gebleven van lijbrandt?

Vroeger was dit: ttp://w1.zt6.nl/tvmenu/ndex.xhtml.gz maar deze werkt bij mij niet meer.
Ik gebruikte het menu namelijk om alle kanelen (naam/adres/logo) te grabben voor TVHeadend.

AminoEPGGrabber.py werkt hier nog wel namelijk (om te gids op te halen)

quote:
j1nx schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:05:
[...]

Iemand anders heeft dit al een keer als "proof of concept" gepost in een JAR files en ook de source gegeven. Ik en vele andere zouden je dankbaar zijn als je niet alleen de plugin maakt/released maar ook de source zodat andere ook plugins kunnen maken voor andere software.

Volgens mij hoef je niet bang te zijn voor eventueele illigale dingen aangezien je hele authorisatie op je lijn zit.
Autorisatie zit toch juist niet op je lijn, of wel voor de VOD?

quote:
-LA- schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:25:
Weet iemand waar het tvmenu is gebleven van lijbrandt?

Vroeger was dit: ttp://w1.zt6.nl/tvmenu/ndex.xhtml.gz maar deze werkt bij mij niet meer.
Ik gebruikte het menu namelijk om alle kanelen (naam/adres/logo) te grabben voor TVHeadend.

AminoEPGGrabber.py werkt hier nog wel namelijk (om te gids op te halen)
Ik zit bij OBN maar zowel http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz als http://w1.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz werken hier nog. Anders kun je even packetsniffen waar je Amino het menu ophaalt.
Member
Reacties: 114
Reg. datum: 20-09-2010

@R_M. Hier werken deze streams ook nog gewoon ( ook OBN).
Bovendien ben ik ook zeer geinteresseerd in de plugin voor Mediacenter!

Bugs Bunny

Reacties: 39
Reg. datum: 15-02-2010

quote:
Beste mede Tweakers,

Ik heb niet zozeer een behoefte aan een MCE oplossing, maar ik zie er wel wat in om er een Android app voor te maken. Wil je de kennis en achtergrond met me delen zodat ik er mee aan de slag kan?

quote:
datadevil schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:33:
[...]

Autorisatie zit toch juist niet op je lijn, of wel voor de VOD?
Ja dat bedoel ik! Als je het tvmenu in een normale browser opend dan zie je ook daar je klant nummer en dergelijke. Heeft dus niets met de amino te maken.

Reacties: 7
Reg. datum: 25-05-2012

Voor de mensen met IPTV via Windows Media Center

Na jaren trouwe dienst heb ik een nieuwe HTPC/Server moeten bouwen. Alles inmiddels weer redelijk aan het werk maar mijn IPTV (dvblink via XMS) blijft een beetje stotteren. Is me nog niet duidelijk of dit aan de refreshrate ligt of Dvblink cq netwerk etc..

Welke refresh rate hebben jullie draaien op WMC ?

quote:
hans_EM7080 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:51:
[...]
Ik heb niet zozeer een behoefte aan een MCE oplossing, maar ik zie er wel wat in om er een Android app voor te maken.
Hoe zie je een android app voor je?
Het video signaal komt uit het tv netwerk, en dat netwerk is afgeschermd.
Een android app die publiek de stream benaderd is dus onmogelijk...

quote:
tyfoon_3 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:03:
Voor de mensen met IPTV via Windows Media Center

Na jaren trouwe dienst heb ik een nieuwe HTPC/Server moeten bouwen. Alles inmiddels weer redelijk aan het werk maar mijn IPTV (dvblink via XMS) blijft een beetje stotteren. Is me nog niet duidelijk of dit aan de refreshrate ligt of Dvblink cq netwerk etc..

Welke refresh rate hebben jullie draaien op WMC ?
Als je met stotteren bedoeld dat er veel 'blokken', pauzes en andere verstoring in het beeld zitten, zou ik kijken naar je netwerkverbinding met IPTV en mogelijk je harde schijf. Deze storingen treden namelijk op wanneer er (veel) pakketjes van het signaal verloren gaan. Dit kan door je netwerkkaart komen (goedkope kaarten gebruiken de CPU relatief veel en die kan het mogelijk niet bijbenen) of je harde schijf als je HTPC programma als PVR dient en de opgeslagen stream afspeelt ipv het beeld direct weer te geven (Windows Media Center doet dit).

Als het beeld wel in orde is, maar niet vloeiend afspeelt zul je de oorzaak bij je videokaart/TV moeten zoeken. heb je de nieuwste drivers voor de videokaart? Doet deze aan hardware decoding of wordt je CPU hiervoor gebruikt? Indien het laatste het geval is, kan de CPU het mogelijk niet goed bijhouden.
Wat ook kan zijn is dat je de refreshrate van je beeld verkeerd hebt ingesteld. De TV signalen komen op 50Hz binnen (PAL) als als je TV op een andere refreshrate staat (anders dan 25, 50 of 100Hz) kan dat ook (erg regelmatige) stotteringen veroorzaken. Dit kan door de software van de TV verergerd (of verminderd) worden. Vooral op 30 of 60hz zal dit effect optreden.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Reacties: 232
Reg. datum: 13-04-2002

quote:
kobbe82 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:46:
[...]

Waarschijnlijk een oplossing icm een server

quote:
ShadowLord schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:40:
[...]

Als je met stotteren bedoeld dat er veel 'blokken', pauzes en andere verstoring in het beeld zitten, zou ik kijken naar je netwerkverbinding met IPTV en mogelijk je harde schijf. Deze storingen treden namelijk op wanneer er (veel) pakketjes van het signaal verloren gaan. Dit kan door je netwerkkaart komen (goedkope kaarten gebruiken de CPU relatief veel en die kan het mogelijk niet bijbenen) of je harde schijf als je HTPC programma als PVR dient en de opgeslagen stream afspeelt ipv het beeld direct weer te geven (Windows Media Center doet dit).

Als het beeld wel in orde is, maar niet vloeiend afspeelt zul je de oorzaak bij je videokaart/TV moeten zoeken. heb je de nieuwste drivers voor de videokaart? Doet deze aan hardware decoding of wordt je CPU hiervoor gebruikt? Indien het laatste het geval is, kan de CPU het mogelijk niet goed bijhouden.
Wat ook kan zijn is dat je de refreshrate van je beeld verkeerd hebt ingesteld. De TV signalen komen op 50Hz binnen (PAL) als als je TV op een andere refreshrate staat (anders dan 25, 50 of 100Hz) kan dat ook (erg regelmatige) stotteringen veroorzaken. Dit kan door de software van de TV verergerd (of verminderd) worden. Vooral op 30 of 60hz zal dit effect optreden.
Bedankt voor je input. Gaat overigens niet over blokken maar het niet 'smooth' asspelen. Goede nieuws is dat ik al jaren 'plezier' heb van een dergelijk setup; er is echter altijd wel wat geweest de afgelopen jaren en het koste me heel wat moeite om alles perfect te krijgen zowel software als hardware matig. Je hooft vervolgens ook maar weer een component te vervangen en de ellende begint weer opnieuw.

Nu net ge-upgrade naar een ivy bridge i5-3570 met HD4000, SSD etc en een I77 moederbord + 8gb ram. Performance technisch zou er dus geen probleem moeten zijn. Dual NIC waarvan een een intel is.

Ook wisselt de TV netjes van refresh rate als ik de setting van de kaart aanpas. Vreemde is echter dat ik bij mijn vorige setup op 60hz draaide (voor zowel TV als HD MKV content) en nu bij deze setting TV niet mooi glad krijg.

quote:
kobbe82 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:46:
[...]

ik kijk echt al een tijdje tv op mijn android tablet...gewoon met een video app

quote:
mgeevers schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:40:
[...]

Waarschijnlijk een oplossing icm een server
Precies, een linuxbakje met 2 nic's. Draait al 1,5 jaar als een trein.
Streamt nu iptv via udpxy en/of tvheadend naar android. Client op android is een zelf gemaakte app (gebruikt een externe videoplayer MX Videoplayer b.v., maar op de VEOLO in de app zelf, zie YouTube: IPTV on VEOLO (Android Media Hub)) of via de webinterface (met een paar aanpassingen) van tvheadend. Vod is een leuke aanvulling op live tv. >:)
Reacties: 127
Reg. datum: 19-11-2009

quote:
Beste mede Tweakers,

Hier ook interesse!

Hoe lang moet die AminoEPGGrabber er over doen..? Heb hem nu eenmalig gedraait maar hij blijft staan op
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
rabbing 2012-05-31 part 1 (day 6/7)
Grabbing 2012-05-31 part 2 (day 6/7)
Grabbing 2012-05-31 part 3 (day 6/7)
Grabbing 2012-05-31 part 4 (day 6/7)
Grabbing 2012-05-31 part 5 (day 6/7)
Grabbing 2012-05-31 part 6 (day 6/7)
Grabbing 2012-05-31 part 7 (day 6/7)
Grabbing 2012-06-01 part 0 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 1 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 2 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 3 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 4 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 5 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 6 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 7 (day 7/7)

.

Verder doet ie niks...

Ik heb een vreemd probleem waar ik wat hulp bij nodig heb:

Als ik TV kijk (via DVBlink op een willekeurig kanaal) en gelijktijdig SabNZB aan het downloaden zet (gaat wel op ca 10-12MB/s via 100mb XMS newsserver) begint TV signaal in te zakken (pixelatie, drops etc).

Het vreemde is, is dat er geen voor de hand liggende oorzaak is; alle SABnzb komt op een andere harddisk terecht, netwerk verkeer is slechts 5-10% op deze NIC (die met Internet verbonden is) en CPU komt in combinatie niet boven de 15%. Ook de andere NIC (TV) blijft netjes stabiel op ca 14% belasting.

Nog vreemder is dat als ik een test doe met bv een network transfer, ik dit probleem niet heb. CPU komt niet boven de 10% en de transfer gaat netjes op ca 84MB/s. Network belasting van deze NIC zit dan zelfs op 70-80% (veel hoger dus dan bij download). Ook nu blijft de TV NIC netjes rond de 14%

Wie weet wat hier aan de hand is?

quote:
tyfoon_3 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 18:46:

Als ik TV kijk (via DVBlink op een willekeurig kanaal) en gelijktijdig SabNZB aan het downloaden zet (gaat wel op ca 10-12MB/s via 100mb XMS newsserver) begint TV signaal in te zakken (pixelatie, drops etc).

Het vreemde is, is dat er geen voor de hand liggende oorzaak is; alle SABnzb komt op een andere harddisk terecht, netwerk verkeer is slechts 5-10% op deze NIC (die met Internet verbonden is) en CPU komt in combinatie niet boven de 15%. Ook de andere NIC (TV) blijft netjes stabiel op ca 14% belasting.

Nog vreemder is dat als ik een test doe met bv een network transfer, ik dit probleem niet heb. CPU komt niet boven de 10% en de transfer gaat netjes op ca 84MB/s. Network belasting van deze NIC zit dan zelfs op 70-80% (veel hoger dus dan bij download). Ook nu blijft de TV NIC netjes rond de 14%

Ligt niet aan jouw, dat komt door de brakke QoS van XMS. Je zal een limiet moeten instellen op je sabnzbd zodat je niet je lijn vol trekt. (ook al zou de QoS van XMS dat moeten voorkomen)

quote:
j1nx schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:42:
[...]
Ligt niet aan jouw, dat komt door de brakke QoS van XMS. Je zal een limiet moeten instellen op je sabnzbd zodat je niet je lijn vol trekt. (ook al zou de QoS van XMS dat moeten voorkomen)
Zou idd logisch zijn (zeker omdat het mn effect heeft op de HD kanalen), echter, dit probleem heb ik echter pas sinds ik een nieuwe HTPC heb gemaakt vorige week. Op de 'oude' had ik dit niet en haalde ik dezelfde download snelheid....

Nog een test gedaan:Maw het lijkt erop dat als er veel traffic komt via hetzelfde netwerk het probleem ontstaat zonder dat er noodzakelijk meer verkeer is....

Iets met een route wellicht?

tyfoon_3 wijzigde deze reactie 26-05-2012 20:24 (19%)

quote:
thestiffmeister schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:27:
[...]

Zag dat je in het grote TVHeadend topic ook al gereageerd had. Ik wist niet eens dat TVHeadend hierover de beschikking heeft. Hoe werkt dit precies qua gebruik? Krijg je dan meerdere URL's of channelID's waarbij je op kan inloggen die een lagere kwaliteit hebben (recoded) of gaat hij dit dan ineens voor alle kanalen doen (dus ook voor mijn XMBC frontend)? Ik kan zo uit de Wiki van TVHeadend hier niet echt info over vinden.

Wellicht dat ik dit ga proberen mocht het wat frisser buiten worden....
Excuses voor de late reactie, had dit bericht niet eerder gezien. Volgens mij stel je gewoon per kanaal een bitrate in en is het dat dan ook. Ik denk niet dat je meerdere versies van hetzelfde kanaal kan maken. Maar goed ik weet het ook niet zeker omdat het testen hiermee nog steeds op mijn lijstje staat en er inderdaad weinig informatie over te vinden is.
Hattrick.... best verslavend
Reacties: 222
Reg. datum: 13-09-2000

Na in maart geprobeerd te hebben een IPTV op m'n HTPC setup te maken, waarna bleek dat ik tóch KPN streams binnenkrijg heb ik ondertussen een dergelijke setup bij een vriend wel aan de praat gekregen. Echter loop ik tegen een aantal problemen aan waar ik niet uit kom. Ik hoop dat jullie ervaringen mij kunnen helpen een stap verder te komen.

Setup
  • Linksys E4200v1 router met DDWRT firmware
  • Packetfront glasvezel modem
  • HTPC is een Core i5 met 8gb geheugen, SSD, etc.
  • Goede hardwarematige HD decoders (Cyberlink decoder, LAVF decoder)
  • Provider XMSnet, IPTV streams via Reggefiber/Glashart netwerk
  • Setup van J1nx gevolgd, inclusief bijbehorende configuratie bestanden & loskoppelen van wireless
  • Twee netwerkkabels van Packetfront naar router, één in normale WAN poort, andere in geherconfigureerde WAN poort
Resultaat
  • Ik krijg netjes een ip-adres op zowel WAN als het IP-tv netwerk (10.x.x.x)
  • Ik kan de IPTV streams openen in VLC en ook in Mediaportal
  • De streams komen niet vlekkeloos binnen. Afhankelijk van de stream en uitzending hapert/stottert het beeld meer/minder. Dit gebeurt zowel in VLC (meest recente versie) als in Mediaportal
  • Twee streams tegelijkertijd openen is een volledige NoGo
  • Soms stopt een stream ineens volledig
Opvallende zaken gedurende de installatie van de setup
  • Met de meest recente DDWRT firmware (dd-wrt.v24-18946_NEWD-2_K2.6_big-nv60k) klapt zowel de WAN als de IPTV eruit na activeren van de firewall configuraties van J1nx. Met een oudere firmware versie (dd-wrt.v24-16785_NEWD-2_K2.6_big-nv60k) gebeurt dit niet.
  • Met de oudere firmware blijft na activeren van de firewall configuraties van j1nx het oranje lampje van de betreffende poort op de router continu oranje branden, zonder geknipper van het tweede lampje.
  • De cpu-load van de router is voor mijn gevoel vrij hoog wanneer er één stream geopend wordt: ca 50-60%
Gegegeven deze lijst lijkt het mij dat er iets 'fout' gaat bij het laden van de firewall configuraties, maar wat er fout gaat krijg ik de vinger niet achter. Hebben jullie een idee in welke richting ik moet zoeken?

De Friese Rotterdammers, VIII.269

quote:
Xaero schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:53:
Hoe lang moet die AminoEPGGrabber er over doen..? Heb hem nu eenmalig gedraait maar hij blijft staan op
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
rabbing 2012-05-31 part 1 (day 6/7)
Grabbing 2012-05-31 part 2 (day 6/7)
Grabbing 2012-05-31 part 3 (day 6/7)
Grabbing 2012-05-31 part 4 (day 6/7)
Grabbing 2012-05-31 part 5 (day 6/7)
Grabbing 2012-05-31 part 6 (day 6/7)
Grabbing 2012-05-31 part 7 (day 6/7)
Grabbing 2012-06-01 part 0 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 1 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 2 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 3 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 4 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 5 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 6 (day 7/7)
Grabbing 2012-06-01 part 7 (day 7/7)

.

Verder doet ie niks...
Na de laatste regel (Grabbing 2012-06-01 part 7 (day 7/7)) gaat het script via de interne XML module van Python het XMLTV bestand opbouwen. Helaas is de interne module van Python niet de meest snelle implementatie van XML en slokt deze redelijk veel geheugen op.
Als je genoeg geheugen hebt zo hij binnen een minuttje klaar moeten zijn. Heb je echter wat minder geheugen in je machine, dan kan het goed zijn dat er op de HDD geswapped moet worden met alle vertraging van dien.

Overigens ben ik van plan dit om te bouwen naar LXML. Het nadeel is dan dat je een extra python module moet installeren, maar het voordeel is dat het veel sneller is.

quote:
ShadowLord schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:16:
[...]

Na de laatste regel (Grabbing 2012-06-01 part 7 (day 7/7)) gaat het script via de interne XML module van Python het XMLTV bestand opbouwen. Helaas is de interne module van Python niet de meest snelle implementatie van XML en slokt deze redelijk veel geheugen op.
Als je genoeg geheugen hebt zo hij binnen een minuttje klaar moeten zijn. Heb je echter wat minder geheugen in je machine, dan kan het goed zijn dat er op de HDD geswapped moet worden met alle vertraging van dien.

Overigens ben ik van plan dit om te bouwen naar LXML. Het nadeel is dan dat je een extra python module moet installeren, maar het voordeel is dat het veel sneller is.
Mijn zegen heb je want ik heb erg veel last van dit feit. Ik heb het aantal dagen terug moeten brengen naar 3 anders trekt mijn 1GB bakkie het niet

Ah. Idd. 2GB aan die virtuele machine toegewezen en het werkt al een stuk beter..
Alleen heb ik nog geen idee wat je met het script kan, hoe het werkt e.d... Hoe kan je het naar tvheadend knallen? Of wat kan je met de data?:+
Ah Ondertussen erachter gekomen dat je met tv_grab_file in /usr/local/bin/ te zetten je data uit /root/.xmltv/ kan halen. Door de data uit aminoepggrabber te gebruiken importeert ie nu dingen ..

hmm. nu moet ik dus per channel aangeven welke xmltv source hij moet hebben... 200 kanalen ongeveer. handmatig langslopen. trucje voor het sneller doen hiervan?

Xaero wijzigde deze reactie 28-05-2012 21:29 (49%)

Reacties: 796
Reg. datum: 09-07-2007

quote:
Xaero schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:40:
[...]
hmm. nu moet ik dus per channel aangeven welke xmltv source hij moet hebben... 200 kanalen ongeveer. handmatig langslopen. trucje voor het sneller doen hiervan?
Alleen die kanalen in Tvheadend zetten die je daadwerkelijk gebruikt ;-)

quote:
tyfoon_3 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:03:
[...]

Zou idd logisch zijn (zeker omdat het mn effect heeft op de HD kanalen), echter, dit probleem heb ik echter pas sinds ik een nieuwe HTPC heb gemaakt vorige week. Op de 'oude' had ik dit niet en haalde ik dezelfde download snelheid....

Nog een test gedaan:Maw het lijkt erop dat als er veel traffic komt via hetzelfde netwerk het probleem ontstaat zonder dat er noodzakelijk meer verkeer is....

Iets met een route wellicht?
Als het een route zou zijn, zou het of helemaal niet of wel werken, maar niet wat jij beschrijft.

Ik zou gewoon in SabNZB een limiet instellen en kijken wat er gebeurd. Die 100Mb is namelijk je totale bandbreedte voor zowel internet als IPTV. Kijk je bv naar een HD kanaal, dan ben al bijna 20Mb kwijt voor dat ene kanaal en zou je in theorie nog maar 80 over houden voor internet.

Wellicht dat er op je oude htpc iets stond met QOS in je netwerkinstellingen waardoor je er minder last van had dan nu?

quote:
Thasaidon schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:12:
[...]

Wellicht dat er op je oude htpc iets stond met QOS in je netwerkinstellingen waardoor je er minder last van had dan nu?
Of toen stond je nog op 50/50 en werd de bandbreedte gewoon hard fithy-fifhy gescheiden, niets geen QoS in het packetfront.

quote:
Xaero schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:40:
Ah. Idd. 2GB aan die virtuele machine toegewezen en het werkt al een stuk beter..
Alleen heb ik nog geen idee wat je met het script kan, hoe het werkt e.d... Hoe kan je het naar tvheadend knallen? Of wat kan je met de data?:+
Ah Ondertussen erachter gekomen dat je met tv_grab_file in /usr/local/bin/ te zetten je data uit /root/.xmltv/ kan halen. Door de data uit aminoepggrabber te gebruiken importeert ie nu dingen ..

Hier heb ik een script voor, echter voor nu alleen sd-kanalen.

Het script schijft de bestanden naar /home/hts/.hts/tvheadend/iptvservices en /home/hts/.hts/tvheadend/channels, deze mappen eerst leegmaken.
Dus moet je misschien het script aanpassen als tvheadend onder een andere user draait.
Mogelijk heb je een andere versie van tvheadend dan ik heb, je hebt mogelijk geen iptvservices map.
Het script is dan onbruikbaar, tenzij je tvheadend zelf compileert, ik gebruik zelf een versie die ook kan transcoden. zie http://john-tornblom.github.com/TVHGuide/index.html
Ω is futile
Reacties: 1.634
Reg. datum: 10-10-2000

quote:
tyfoon_3 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 18:46:

Ik heb hier ook last van volgens mij; als mijn HTPC draait heb ik vaak stotteringen in de videostream zitten (ook als het opgenomen is op HDD en later terugspeel, op dezelfde timestamps), maar ik krijg ook storingen op mijn Amino, ook in de uitzending gemist streams. Als ik mijn HTPC uitlaat, lijkt de Amino nergens last van te hebben. Als alleen mijn HTPC draait, heb ik het probleem ook.
Er zit dus iets in mijn HTPC wat een storing geeft op het IPTV netwerk binnenshuis en zelfs in de recorded streams.
Ik gebruik overigens W7 icm. DVBlink.

Zit nog na te denken hoe ik dit het beste kan troubleshooten... Eerste verdachte was de HDD, maar de Smartstatus is 100%.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

quote:
IcyK schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:35:
[...]

Alleen die kanalen in Tvheadend zetten die je daadwerkelijk gebruikt ;-)
Hier gebruik ik wederom een python script voor die glashart M3U's omzet naar TVHeadend channel configs.
Moet ff graven waar ik die heb staan.

2 nadelen hiervan zijn:
- koppeling van EPGguide naar IP-channels moet je nog wel per channel aangeven.
- locatie van de IPchannels in een nette lijst moet je ook handmatig doen (NLD1-HD op 1, etc.).

quote:
ik222 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:49:
[...]

Excuses voor de late reactie, had dit bericht niet eerder gezien. Volgens mij stel je gewoon per kanaal een bitrate in en is het dat dan ook. Ik denk niet dat je meerdere versies van hetzelfde kanaal kan maken. Maar goed ik weet het ook niet zeker omdat het testen hiermee nog steeds op mijn lijstje staat en er inderdaad weinig informatie over te vinden is.
en
quote:
hans_EM7080 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:03:
[...]

Hier heb ik een script voor, echter voor nu alleen sd-kanalen.

Het script schijft de bestanden naar /home/hts/.hts/tvheadend/iptvservices en /home/hts/.hts/tvheadend/channels, deze mappen eerst leegmaken.
Dus moet je misschien het script aanpassen als tvheadend onder een andere user draait.
Mogelijk heb je een andere versie van tvheadend dan ik heb, je hebt mogelijk geen iptvservices map.
Het script is dan onbruikbaar, tenzij je tvheadend zelf compileert, ik gebruik zelf een versie die ook kan transcoden. zie http://john-tornblom.github.com/TVHGuide/index.html
Bedankt voor de reacties!
Ik zal deze versie eens compilen en dan deze ff tijdelijk naast mijn bestaande config zetten op een andere portnumber. Kijken of ik dit aan de gang kan krijgen met transcoding. Ben benieuwd (ik wist niet van branch)

quote:
Beste mede Tweakers,

Ik heb zekers behoefte aan een dergelijke oplossing...!
Zou ook wel mee willen ontwikkelen in mijn spare time... Heb zelf Python, C# en C++ ervaring....

B.t.w. ik mag hopen dat je het werkend hebt onder een Linux omgeving >:)
(Dus python i.c.m. XBMC zou mooi zijn). Ben benieuwd hoe lang het duurt dat dit dichtgetimmerd gaat worden.
Reacties: 72
Reg. datum: 30-10-2007

Beste mede Tweakers,

Wij hebben sinds gisteren IDTV van OBN en nu probeer ik dit ook werkend te krijgen op mijn desktop.

De situatie:

Glasvezelmodem (packetfront) --> Belkin Router --> Netgear WG111v2 (geloof ik) --> Desktop
Glasvezelmodem --> Amino A140 --> TV

Ik heb alle stappen opgevolgd om het via mijn windows pc werkend te krijgen maar krijg het niet werkend.
Welke stappen moet ik nu ondernemen om er achter te komen waar in het proces de fout zit?
Ik kan redelijk overweg met de commandline en dergelijke maar dit is voor mij nieuw.

Ik heb al geprobeerd om te varieren in dhcpcore.dll met Aminoaminet110, Aminoaminet130 en Aminoamineta140 maar dat lijkt geen verschil te maken dus ik vermoed dat de fout ergens hiervoor al zit.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Kremx wijzigde deze reactie 30-05-2012 13:11 (3%)
Reden: Methode vergeten te noemen.

quote:
Kremx schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:09:
Beste mede Tweakers,

Wij hebben sinds gisteren IDTV van OBN en nu probeer ik dit ook werkend te krijgen op mijn desktop.

De situatie:

Glasvezelmodem (packetfront) --> Belkin Router --> Netgear WG111v2 (geloof ik) --> Desktop
Glasvezelmodem --> Amino A140 --> TV

Ik heb alle stappen opgevolgd om het via mijn windows pc werkend te krijgen maar krijg het niet werkend.
Welke stappen moet ik nu ondernemen om er achter te komen waar in het proces de fout zit?
Ik kan redelijk overweg met de commandline en dergelijke maar dit is voor mij nieuw.

Ik heb al geprobeerd om te varieren in dhcpcore.dll met Aminoaminet110, Aminoaminet130 en Aminoamineta140 maar dat lijkt geen verschil te maken dus ik vermoed dat de fout ergens hiervoor al zit.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!
Ik denk dat je alleen de internet kabel (of draadloos) op je pc hebt aangesloten en dan gaat het niet werken.
Reacties: 72
Reg. datum: 30-10-2007

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt eerlijk gezegd, ik zou toch gewoon IDTV op mijn pc moeten kunnen krijgen als deze verbonden is met internet nadat ik daarop de stappen in de first post heb uitgevoerd?

quote:
Kremx schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:39:
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt eerlijk gezegd, ik zou toch gewoon IDTV op mijn pc moeten kunnen krijgen als deze verbonden is met internet nadat ik daarop de stappen in de first post heb uitgevoerd?
Het is IPTV en nee, deze streams zitten op een andere poort op je glasvezel modem. Dit is een ander VLAN. Dus zolang je pc niet met die poort verbonden is, maar met het internet gaat het niet werken. Maar volgens mij staat dat ook allemaal in de startpost hoor.

quote:
Phoolie schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:54:
[...]
Het is IPTV en nee, deze streams zitten op een andere poort op je glasvezel modem. Dit is een ander VLAN. Dus zolang je pc niet met die poort verbonden is, maar met het internet gaat het niet werken. Maar volgens mij staat dat ook allemaal in de startpost hoor.
Nee, met de packetfront bij OBN zijn alle poorten gelijk en kun je zowel internet als IPTV over dezelfde kabel laten lopen.

De startpost is hopeloos verouderd, je moet even verderop in dit topic kijken naar andere tutorials (die van Alexander01 IIRC).

quote:
Willem2 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:34:
[...]

Ik heb hier ook last van volgens mij; als mijn HTPC draait heb ik vaak stotteringen in de videostream zitten (ook als het opgenomen is op HDD en later terugspeel, op dezelfde timestamps), maar ik krijg ook storingen op mijn Amino, ook in de uitzending gemist streams. Als ik mijn HTPC uitlaat, lijkt de Amino nergens last van te hebben. Als alleen mijn HTPC draait, heb ik het probleem ook.
Er zit dus iets in mijn HTPC wat een storing geeft op het IPTV netwerk binnenshuis en zelfs in de recorded streams.
Ik gebruik overigens W7 icm. DVBlink.

Zit nog na te denken hoe ik dit het beste kan troubleshooten... Eerste verdachte was de HDD, maar de Smartstatus is 100%.
Als het packetfront idd maar 100mb aankan, kan ik me voorstellen dat het net fout gaat als je max zit te downloaden. Ik haal dan ca 10 tot 11MB/s (dat is 80-88mb) + een HD kanaal van ca. 20MB en je zit idd aan de MAX.

Je zou echter verwachten dat er TOT AAN het packetfront geen probleem zou moeten zijn (glas kan veel meer hebben dan 100mb) en daarna gebruik ik een rechtstreekse kabel naar de IPTV NIC en de Internet kabel via een router. Dus in theorie zou dit ook goed moeten gaan.

Ik heb een mail gestuurd naar XMS Webcare om te kijken of ze een oplossing hebben. Tot dan maar de download maximaliseren tot bv 8MB/s

quote:
R_W schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:48:
[...]

Nee, met de packetfront bij OBN zijn alle poorten gelijk en kun je zowel internet als IPTV over dezelfde kabel laten lopen.

De startpost is hopeloos verouderd, je moet even verderop in dit topic kijken naar andere tutorials (die van Alexander01 IIRC).
Dat kan wel zo zijn, maar dan nog moet je router dit wel aan kunnen. Geloof dat je dan iets van multicast aan moet zetten ofzo, anderes gaat het niet werken.

Pagina: vorige 1 ... 21 22 23 ... 33 volgende laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012