Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• j1nx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-04 14:56
quote:
ik222 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:27:
Udpxy naar buiten openzetten moet je in elk geval niet doen aangezien je dan een soort gratis IPTV leverancier voor het hele internet kunt worden... Gebruik dan een oplossing met iets als een VPN verbinding om buiten je netwerk de streams te kijken.
Je moet het gewoon helemaal niet open zetten. Dat is nou net de rede waarom het allemaal zo lastig is om te doen / GHM het liever niet je PC in wilt hebben.

Overigens zonder de udp adressen / unicast achtige playlist, kan je toch moeilijk streams kijken.

Overigens; VPN (inclusief encryptie en compressie) op een routertje gaat NO WAY snel genoeg om daar IPTV over te gooien.

J1nx | .: Hackable Gadgets :.

• Morzzz
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:21
quote:
ik222 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:27:
Udpxy naar buiten openzetten moet je in elk geval niet doen aangezien je dan een soort gratis IPTV leverancier voor het hele internet kunt worden... Gebruik dan een oplossing met iets als een VPN verbinding om buiten je netwerk de streams te kijken.
quote:
Alexander01 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:35:
Zolang het voor eigen gebruik is en hij niet een bekend poortnummer pakt is er niks aan de hand. Daarnaast kun je bij een standaard portscan niet zien of er udpxy draait. Als je http://ip:udpxypoort doet krijg je blanco page.
quote:
j1nx schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:37:
[...]
Je moet het gewoon helemaal niet open zetten. Dat is nou net de rede waarom het allemaal zo lastig is om te doen / GHM het liever niet je PC in wilt hebben.

Overigens zonder de udp adressen / unicast achtige playlist, kan je toch moeilijk streams kijken.

Overigens; VPN (inclusief encryptie en compressie) op een routertje gaat NO WAY snel genoeg om daar IPTV over te gooien.
Juist daarom heb ik een vrij random port gepakt, en laat deze nu net anders zijn als degene die ik hier heb gepost. Kans lijkt me klein dat iemand achter de precieze gegevens komt. En mocht het ooit echt een probleem worden dan kan ik altijd iets verzinnen met een IP-filter oid.

De reden dat ik dit wil is dat ik ook wel eens bij een vriend van me zit die een paar 100 meter verderop woont. Voetbal kijken op de beamer en bier drinken. En daar betaal ik netjes voor.

En encryptie, nee dat gaat de router niet trekken ;)

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
quote:
j1nx schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:37:
[...]

Via een VPN waar je alleen zelf op kan is er niets mis mee, met certificaten + credentials is dat prima beveiligd. Gewoon de poort voor udpxy openzetten zonder verder enige vorm van beveiliging is inderdaad niet handig en eigenlijk gewoon not done.
quote:

Met een gewoon routertje niet nee, met een pfSense VM als firewall werkt het hier echter prima zolang de lijn aan de andere kant snel genoeg is. In mijn geval was die VPN er overigens toch al om remote in mijn netwerk te kunnen en IPTV bleek er prima over te werken.

• Alexander01
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-12-2011
quote:
ik222 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:11:
[...]

Via een VPN waar je alleen zelf op kan is er niets mis mee, met certificaten + credentials is dat prima beveiligd.
Dat lijkt me een beetje overdreven.
quote:
Gewoon de poort voor udpxy openzetten zonder verder enige vorm van beveiliging is inderdaad niet handig en eigenlijk gewoon not done.
De beveiliging dat alleen jij het portnummer weet en dat men bij een standaard portscan niet kan zien dat er udpxy draait lijkt me meer dan voldoende :)

• ik222
  • Nu online
quote:
Alexander01 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:43:
[...]

Dat lijkt me een beetje overdreven.
Zoals ik al zeg, die VPN toegang heb ik niet voor IPTV maar voor toegang vanaf mijn laptop tot mijn thuisnetwerk. Ik heb helemaal geen externe IPTV nodig maar aangezien ik de VPN toch had heb ik voor de lol eens getest of het werkte.
quote:
[...]

De beveiliging dat alleen jij het portnummer weet en dat men bij een standaard portscan niet kan zien dat er udpxy draait lijkt me meer dan voldoende :)
Nee dat is geen beveiliging maar meer een gevalletje security by obscurity. Laat ik het zo zeggen, ik zou het in elk geval nooit op deze manier openzetten. Bij een poortscan kun je inderdaad niet zien dat er udpxy op draait maar wel dat er een poort open staat en dat daar iets op luistert.

ik222 wijzigde deze reactie 16-09-2011 18:34 (18%)

• R_W
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
quote:
Morzzz schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:46:
De reden dat ik dit wil is dat ik ook wel eens bij een vriend van me zit die een paar 100 meter verderop woont. Voetbal kijken op de beamer en bier drinken. En daar betaal ik netjes voor.
Filter dan op z'n minst ook even op zijn IP/subnet. Dat is geen extra moeite en zet de boel al enorm veel scherper dicht.
quote:
ik222 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:31:Nee dat is geen beveiliging maar meer een gevalletje security by obscurity. Laat ik het zo zeggen, ik zou het in elk geval nooit op deze manier openzetten. Bij een poortscan kun je inderdaad niet zien dat er udpxy op draait maar wel dat er een poort open staat en dat daar iets op luistert.
+1

• Alexander01
quote:
ik222 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:31:
[...]
Nee dat is geen beveiliging maar meer een gevalletje security by obscurity.
Dat klopt inderdaad. Maar je moet dingen wel in perspectief zien. Het gaat hier niet om een poort waarmee je root toegang tot je pc/netwerk kunt krijgen. Ik gebruik op bepaalde sites ook minder sterke wachtwoorden omdat een aanvaller op er op die sites toch weinig mee kan.
quote:
Laat ik het zo zeggen, ik zou het in elk geval nooit op deze manier openzetten. Bij een poortscan kun je inderdaad niet zien dat er udpxy op draait maar wel dat er een poort open staat en dat daar iets op luistert.
Dan moet diegene weten wat jou ip is en ook dat jij udpxy draait. Lijkt me onmogelijk als je die dingen voor jezelf houd. En als 'ie het toch te weten komt en het gaat gebruiken merk je het snel genoeg aan je verbinding.

Alexander01 wijzigde deze reactie 16-09-2011 19:06 (5%)

• R_W
  • Niet online
Dat ben ik wel met je eens Alexander01, in de praktijk is de kans erg klein dat het een probleem geeft, maar let wel alle punten die je aanhaalt kun je ook toepassen op firewalls in het algemeen. Die ook uitzetten?
quote:
Alexander01 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:52:
Het gaat hier niet om een poort waarmee je root toegang tot je pc/netwerk kunt krijgen.
Waarom niet? Als er een bug in udpxy zit, kan dat makkelijk. Dat is precies hoe exploits werken.

Ik zou me er toch wat fijner bij voelen als ik in ieder geval de IP range die toegang heeft beperk tot wat nodig is.

R_W wijzigde deze reactie 16-09-2011 19:15 (31%)

• ik222
  • Nu online
@Alexander: Nou ja ik zou in elk geval gewoon niet willen dat mijn netwerk mogelijk gebruikt kan worden om illegaal televisiesignaal te distribueren, nog los van het feit dat het inderdaad je internetlijn kan dichttrekken.

En inderdad wat R_W zegt, een IP ACL maakt al een hele hoop verschil en is geen moeite.

• Alexander01
quote:
R_W schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:13:
Dat ben ik wel met je eens Alexander01, in de praktijk is de kans erg klein dat het een probleem geeft, maar let wel alle punten die je aanhaalt kun je ook toepassen op firewalls in het algemeen. Die ook uitzetten?

[...]

Waarom niet? Als er een bug in udpxy zit, kan dat makkelijk. Dat is precies hoe exploits werken.
Dan kun je inderdaad shell krijgen ja. Maar dan moet iemand inderdaad bewust een exploit op udpxy gaan loslaten op een ip+poortnr wat hij eigenlijk niet hoort te weten.
quote:
Ik zou me er toch wat fijner bij voelen als ik in ieder geval de IP range die toegang heeft beperk tot wat nodig is.
quote:
ik222 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:14:
En inderdad wat R_W zegt, een IP ACL maakt al een hele hoop verschil en is geen moeite.
Ik ben het met jullie eens dat dat inderdaad wel een goede en simpele oplossing is :)

• ik222
  • Nu online
quote:
Alexander01 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:20:
[...]

Dan kun je inderdaad shell krijgen ja. Maar dan moet iemand inderdaad bewust een exploit op udpxy gaan loslaten op een ip+poortnr wat hij eigenlijk niet hoort te weten.
Daar ga je weer, nogmaals ""wat hij eigenlijk niet hoort te weten" is gewoon geen veiligheid.

Nou moet ik zeggen dat exploits nog niet mijn grootste zorg zouden zijn aangezien udpxy daarvoor totaal geen aantrekkelijk target is. Meestal draait het namelijk toch alleen intern en uberhaupt is het geen echt populaire software. Maar dat neemt niet weg dat het wel kan angezien udpxy nou ook weer geen software is waar heel vaak updates voor verschijnen. En bovendien houden de ontwikkelaars waarschijnlijk weinig / geen rekening met extern gebruik dus het is toch een potentieel risico in je netwerk.

ik222 wijzigde deze reactie 16-09-2011 19:27 (9%)

• Alexander01
quote:
ik222 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:24:
[...]

Daar ga je weer, nogmaals ""wat hij eigenlijk niet hoort te weten" is gewoon geen veiligheid.
Aan de andere kant:
Je kunt ook zeggen dat het paranoia is om van zulke kleine risico's zo'n groot probleem te maken. Zoiets gebeurt gewoon simpelweg niet in de praktijk. En als het wel gebeurt is het je eigen schuld.
Maargoed, zo'n simpele ip filter is natuurlijk een kleine moeite om dit kleine risico ook uit te sluiten.

Alexander01 wijzigde deze reactie 16-09-2011 19:33 (11%)

• remixtyle
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06-01 12:27

remixtyle

Member

Ik draai DD-WRT op mijn E2000 en werkt nu eindelijk naar behoren. Wat ik eigenlijk ook zou willen (weet niet of het mogelijk is) is om op een andere pc (buiten je eigen netwerk) op de een of andere manier in te loggen op je eigen pc en dan je eigen udp streams te ontvangen. Is dit uberhaupt wel mogelijk? :/

Bugs Bunny

• ShadowLord
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11:24

ShadowLord

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
IcyK schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:08:
[...]

Hoe heb je die geÔntegreerd in de grabber? RTL Crime bijvoorbeeld staat wel in de huidige file van MiK maar wordt niet 'ge-grabbed'.
Zou je kunnen aangeven hoe ik dat zelf kan aanpassen?
Thanx!
De huidige grabber zal alle EPG data grabben die hij kan vinden voor alle kanalen. Dit wil ik nog via een config configureerbaar maken zodat je het grabben sneller kan maken.

Glashart levert helaas niet voor alle IPTV kanalen een EPG. RTL Crime zal er daar ťťn van zijn. Zodra er EPG voor beschikbaar is zal je deze vanzelf zien verschijnen in de XMLTV file.

Reizen rules! || Syteem specs

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• martynvs
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of dit ook zou werken met een Tele2 TV, Internet50 en Bellen abonnement? Ik heb deze thread doorzocht op Tele2, maar niemand heeft het erover gehad. Ik krijg wel TV via de router en vervolgens decoder binnen.

• ik222
  • Nu online
quote:
martynvs schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:24:
Kan iemand mij vertellen of dit ook zou werken met een Tele2 TV, Internet50 en Bellen abonnement? Ik heb deze thread doorzocht op Tele2, maar niemand heeft het erover gehad. Ik krijg wel TV via de router en vervolgens decoder binnen.
Nee werkt niet omdat Tele2 allemaal streams met encryptie gebruikt voor zover ik weet.

• aal
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-04 13:39
Het werkt!

Ik zal even mijn stappen laten zien, misschien heeft iemand er wat aan.

Uitgangs positie: Glasvezel via Tweak met een Amino mood 400 STB. Genexis modem met iptv poort aan poort 4 van mijn Netgear Wndr3700. En ik kan nu overal op mijn LAN de streams bekijken.

/etc/config/network:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
config 'interface' 'loopback'
        option 'ifname' 'lo'
        option 'proto' 'static'
        option 'ipaddr' '127.0.0.1'
        option 'netmask' '255.0.0.0'

config 'interface' 'lan'
        option 'ifname' 'eth0.1'
        option 'type' 'bridge'
        option 'proto' 'static'
        option 'ipaddr' '192.168.1.1'
        option 'netmask' '255.255.255.0'

config 'interface' 'wan'
        option 'ifname' 'eth1'
        option 'proto' 'dhcp'
        option 'type' 'bridge'

config 'interface' 'iptv'
        option type 'bridge'
        option auto '1'
        option macaddr '00:02:61:xx:xx:xx'
        option vendorid 'AminoM032fisys'
        option proto 'dhcp'
        option ifname 'eth0.2'
        option gateway '0.0.0.0'

config 'switch'
        option 'name' 'rtl8366s'
        option 'reset' '1'
        option 'enable_vlan' '1'
        option 'blinkrate' '2'

config 'switch_vlan'
        option 'device' 'rtl8366s'
        option 'vlan' '1'
        option 'ports' '1 2 3 5t'

config 'switch_vlan'
        option 'device' 'rtl8366s'
        option 'vlan' '2'
        option 'ports' '0 5t'

Vervolgens router opnieuw opgestart.

Dan het volgende uitgevoerd:
code:
1
udpxy -p 4022 -m br-iptv

En nu kan ik de streams bekijken via http://<ip-router>:4022/udp/<stream-ip>:<port>

Bedankt voor alle informatie!

edit:

vendorclass aangepast naar vendorid in /etc/config/network, zodat ik niet nog een keer udhcpc -i br-iptv -V "AminoM032fisys" uit hoef te voeren

aal wijzigde deze reactie 17-09-2011 14:51 (5%)

• R_W
  • Niet online
Dat udhcpc commando zou 'ie uit zichzelf al moeten doen, waarschijnlijk draait 'ie nu dubbel. Check met `ps | grep udhcpc``pgrep -lf udhcpc`.

Overigens is "type bridge" bij LAN en WAN onnodig.

R_W wijzigde deze reactie 17-09-2011 14:12 (24%)

• aal
Hmmm als ik dat udhcp commando niet uitvoer blijft mijn iptv interface de verkeerde vendorclass sturen (iets met udhcp erin ;) ) en kreeg ik dus geen IP. Het lijkt erop dat hij namelijk de vendorclass option in /etc/config/network negeert.

Zodra ik dat udhcp commando uitvoer stuurt ie wel de juiste vendorclass mee en krijg ik wel een ip.

• R_W
  • Niet online
Dat zou goed kunnen kloppen. Maar sowieso zou ik de overbodige udhcpc even killen en je config aanpassen dat ie 'm bij reboot niet weer automatisch opstart.

Btw, in /etc/rc.local kun je commando's plaatsen die bij reboot worden uitgevoerd.

Edit: hmm, ik merk nu dus dat heel de vendorclass bij mij hier overbodig is.

R_W wijzigde deze reactie 17-09-2011 14:28 (14%)

• Alexander01
AminoM032fisys klopt ook niet.

Het is:

Aminoaminet<type>fisys

Waarbij <type> kan zijn:

110
130
130m
140
m532
m540

• R_W
  • Niet online
@Alexander01, dat kan niet de oorzaak zijn omdat ik nu helemaal geen Vendorclass meestuur en het werkt en hij blijkbaar AminoM032fisys meestuurt en het ook werkt.

aal, ik zie net in /lib/network/config.sh dat het vendorid moet zijn en niet vendorclass. Met dit moet het dus werken:
code:
1
option "vendorid" "<vendorclass>"

Zojuist getest en confirmed:
code:
1
2
3
4
root@OpenWrt:~# grep vendor /etc/config/network 
        option 'vendorid' 'Aminoaminet130fisys'
root@OpenWrt:~# pgrep -lf udhcpc
9113 udhcpc -t 0 -i br-iptv -V Aminoaminet130fisys -b -p /var/run/dhcp-br-iptv.pid -O rootpath -R

• aal
Ik zal het ff aanpassen als ik het allemaal in de rc.local zet.

@Alexander01
Ik was er zelf ook nogal verbaasd over, maar mijn amino (mood 400, met HD recorder) stuurt toch echt die vendor class. Zie bijv ook het rare mac adres dat ik heb (00:02:61..).

edit:

Het is inderdaad vendorid!

aal wijzigde deze reactie 17-09-2011 14:49 (8%)

• Alexander01
quote:
R_W schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:41:
@Alexander01, dat kan niet de oorzaak zijn omdat ik nu helemaal geen Vendorclass meestuur en het werkt en hij blijkbaar AminoM032fisys meestuurt en het ook werkt.
Ja, maar hij zit niet bij OBN volgens mij. Het kan goed zijn dat er in zijn gebied wel een vendorclass nodig is. Wel typisch overigens dat ze dat uitgezet hebben bij OBN. Voorheen moest dit wel altijd.

/edit:

Niet goed gelezen. Blijkbaar is het bij hem ook niet nodig, want als hij handmatig udhcpc -i br-iptv -V "AminoM032fisys" uitvoert werkt het wel.

Alexander01 wijzigde deze reactie 17-09-2011 14:50 (18%)

• Mojo
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:40

Mojo

The Power Within

quote:
Alexander01 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:45:
[...]

Ja, maar hij zit niet bij OBN volgens mij. Het kan goed zijn dat er in zijn gebied wel een vendorclass nodig is. Wel typisch overigens dat ze dat uitgezet hebben bij OBN. Voorheen moest dit wel altijd.

/edit:

Niet goed gelezen. Blijkbaar is het bij hem ook niet nodig, want als hij handmatig udhcpc -i br-iptv -V "AminoM032fisys" uitvoert werkt het wel.
Sowieso is AminoM032fisys wel een kloppend iets, zoals jullie al wisten. Het apparaat heet bij Amino een Mood 400, maar is door GHM omgedoopt in een M532 en in de software en benodigde services/firmware heet hij M032... :+

X-Life 16 Mojo's Blog

• R_W
  • Niet online
quote:
Alexander01 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:45:

Huh? Het is dus juist wel nodig?

• Alexander01
Ik ging er nog vanuit dat AminoM032fisys een foutief vendor-id was.

Maar het klopt inderdaad allemaal niet, want als hij het via de router liet doen werkte het niet. Dus als er geen vendor-id nodig was zou dat ook moeten werken.

• R_W
  • Niet online
Ah op die manier. Dan zijn we het eens.

• StealthBlade
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:46
Ben al een paar dagen bezig om IPTV op mijn laptop werkend te krijgen, echter het wil maar niet lukken.
Het lukt wel om een IP in de goede range te bemachtigen 10.x echter ik krijg geen beeld in VLC als ik de playlist open.
Ook lukt het om w.zt6.nl te openen in de browser. In de broncode van de pagina zie ik dat de ip adressen uit de playlist ook overeenkomen.

Wat ik al gedaan/geprobeerd heb:
De tutorial van de eerste post (voor windows)
Animo vender id 130 en 130m geprobeerd (in dhcpcore.dll)
Mac adres van animo overgenomen
Aangepast mac adres van de animo

Route tabel:
https://www.dropbox.com/s/hc9sd9o2moz6fh7/route%20tabel.png

Ben ik nog iets vergeten, of heb ik iets verkeerd gedaan?

StealthBlade wijzigde deze reactie 17-09-2011 16:47 (10%)

• ik222
  • Nu online
Wat gebeurt er precies als je de streams in VLC probeert te openen?

• StealthBlade
Er gebeurt helemaal niks in VLC. Hij speelt niks af en laat ook geen error zien.
quote:
ik222 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:58:
Wat gebeurt er precies als je de streams in VLC probeert te openen?
Ik heb zojuist ook de windows firewall uitgezet maar dit maakt geen verschil, nog steeds geen beeld.
Wat ik ook interessant vind is dat het ethernet lampje van de laptop constant knippert terwijl ik geen data zie binnen komen in het status scherm van de netwerkadapter. Hoort dit?

StealthBlade wijzigde deze reactie 17-09-2011 17:06 (33%)

• Alexander01
Zit je toevallig niet in een WBA gebied met KPN streams?

• StealthBlade
Ik denk het niet aangezien de IP's uit w.zt6.nl overeen komen met de m3u playlist. Mijn provider is xmsnet en de regio is Wijchen.
quote:
Alexander01 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:18:
Zit je toevallig niet in een WBA gebied met KPN streams?

• R_W
  • Niet online
Wat gebruik je als URL in VLC?

• StealthBlade
Ik gebruik udp://@233.81.233.161:10294 deze zou voor Nederland 1 moeten zijn.
quote:

• ik222
  • Nu online
Wat voor firewall heb je op de betreffende pc geinstalleerd staan? En probeer het eens als je deze uitgeschakeld hebt.

• sjansen
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20-04 17:26
Als je de handleiding volgt die in het begin staat moet het werken in Wijchen.
(Heb van de week 2 maal mijn laptop opnieuw moeten installeren incl media center en alles klopt en werkt.)

En inderdaad knippert het netwerk ledje behoorlijk veel.

• StealthBlade
Alleen de standaard windows firewall, aan of uitzetten maakt geen verschil.
quote:
ik222 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:52:
Wat voor firewall heb je op de betreffende pc geinstalleerd staan? En probeer het eens als je deze uitgeschakeld hebt.
Heb inmiddels een andere laptop gepakt en hetzelfde gedaan en daarop werkt het nu wel :)

• GreX
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17-12-2013
...

GreX wijzigde deze reactie 20-09-2011 09:40 (94%)

• sjansen
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20-04 17:26
quote:
GreX schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:31:
Heeft iemand deze nog voor mij op een linkje staan??? : DVBLinkForIPTV.incl.keygen.zip

Groet
Ik vraag me af of een modje zo'n vraag wel leuk vind.......
En wat is nu 21 euro voor een proggie die je voorlopig gaat gebruiken als de 20 dagen trail voorbij is.

Al is mijn moto wel, als het gratis te vinden is, waarom zou ik er dan voor betalen. (Maar een slecht werkend HTPC (vanwege hack/crack werk) en mijn vrouw, kost me meer dan 21 euro.)

• GreX
Daar heb je misschien wel gelijk in :)
quote:
sjansen schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:41:
[...]

Ik vraag me af of een modje zo'n vraag wel leuk vind.......
En wat is nu 21 euro voor een proggie die je voorlopig gaat gebruiken als de 20 dagen trail voorbij is.

Al is mijn moto wel, als het gratis te vinden is, waarom zou ik er dan voor betalen. (Maar een slecht werkend HTPC (vanwege hack/crack werk) en mijn vrouw, kost me meer dan 21 euro.)

• powermarcel10
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-04 23:25
Hmmm, interessant! Stom dat ik dit nog niet eerder heb gelezen..

Ik gebruik op dit moment Mediaportal, icm een Anysee E30C met digitale kabel tv van Ziggo.

Werkt opzich prima, maar als ik dit lees word ik ook wel vrolijk.. Ik vraag met alleen het volgende af:

Wat heb ik nou precies nodig naast een amino modum, en een router met DDWRT software.

Kan ik gewoon een abbonement bij Ziggo houden? Of moet ik een andere provider nemen.. Heb ik uberhaupt nog een smartcard nodig?

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
quote:
powermarcel10 schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:21:
Hmmm, interessant! Stom dat ik dit nog niet eerder heb gelezen..

Ik gebruik op dit moment Mediaportal, icm een Anysee E30C met digitale kabel tv van Ziggo.

Werkt opzich prima, maar als ik dit lees word ik ook wel vrolijk.. Ik vraag met alleen het volgende af:

Wat heb ik nou precies nodig naast een amino modum, en een router met DDWRT software.

Kan ik gewoon een abbonement bij Ziggo houden? Of moet ik een andere provider nemen.. Heb ik uberhaupt nog een smartcard nodig?
Amino is je setup box. Geen modem.
Je moet een glasvezel verbinding hebben, die zijn tv-data weghaalt bij Glashard Media.
Dit is per regio afhankelijk

Je kan daarnaast je Ziggo verbinding behouden, aangezien dat via de kabelaansluiting gaat. Maar de vraag is, waarom je ziggo wilt behouden dan :) :)

TripleQ wijzigde deze reactie 19-09-2011 14:34 (3%)

• powermarcel10
quote:
TripleQ schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:33:
[...]

Amino is je setup box. Geen modem.
Je moet een glasvezel verbinding hebben, die zijn tv-data weghaalt bij Glashard Media.
Dit is per regio afhankelijk

Je kan daarnaast je Ziggo verbinding behouden, aangezien dat via de kabelaansluiting gaat. Maar de vraag is, waarom je ziggo wilt behouden dan :) :)
Dank voor je reactie.

Ik ben behoorlijk thuis op het gebied van digitale kabeltelevisie (op de pc) alleen totaal niet op het gebied van IPTV, al heb ik me er al wel wat over ingelezen.

Ik kan me er nog niet helemaal een voorstelling van maken. Kijk nu dus Ziggo via de kabel. (dat is toch glasvezel?) postcode is 9732KA. Waar kan ik vinden of hier glasvezel ligt?

Ik heb van Ziggo nu het alles-in-plus pakket. Zijn er ook aanbieders van IPTV die al deze diensten aanbieden?

Of blijf ik Ziggo nodig hebben voor Internet en tefonie, en een apparte aanbieder van IPTV..

Ik heb een router die overweg kan met dd wrt software, dus dat moet lukken.. Ik vraag me echter af hoe ik de streams ( die met enig prutsen dus op je pc binnen kunnen komen) kunnen worden weergegeven.

Ik gebruik zelf Mediaportal. Kan ik met IPTV gewoon de modum als tv-tuner selecteren en zenders zoeken? Of werkt het allemaal een beetje anders...

Ik wil dus opzich helemaal niet per se Ziggo houden. Het gaat me er om dat ik alle diensten maar blijf ontvangen. Internet, (evt. Telefonie) en (IP)TV.

Opzich gaat het nu ook prima, alleen heb ik nu een losse tv kaart aan mn htpc hangen. De oplossing om het tv signaal gewoon via de modum/router binnen te krijgen lijkt me een stuk netter..

Wat zijn tot slot de ervaringen met IPTV? Worden zenders in goede (HD) kwaliteit uitgezonden? En gaat het opbouwen van het beeld (renderen) een beetje rap? En zo, met welke gebruikte software?

• R_W
  • Niet online
Kabel = coax, niet glasvezel. Ziggo heeft geen IPTV.

• ik222
  • Nu online
Ziggo levert gewoon over de coax kabel (=koper). Maar waarover het getransporteerd wordt doet in dit geval niet eens terzake.

Waar het om gaat bij tv op je HTPC is dat je een aanbieder nodig hebt die televisiesignaal levert en waarbij het mogelijk is dit op de pc te ontvangen en dat heb je al met Ziggo zo te zien.

IPTV kun je alleen krijgen als een aanbieder dat in jou woonplaats levert en het signaal bovendien bruikbaar is voor een eigen HTPC (geen encryptie erop is een vereiste bijvoorbeeld). Maar als jij nu Ziggo in je mediaportal hebt werken heeft het verder ook totaal geen meerwaarde om over te stappen op IPTV (voor zover dat uberhaupt mogelijk is in je woonplaats), je kunt er namelijk niets meer mee. IPTV is gewoon een manier waarop digitale televisiesignalen getransporteerd kunnen worden, net zoals DVB-C dat is op coax netwerken zoals bij Ziggo. In principe zou het zelfs mogelijk zijn om IPTV over de coax kabel aan te bieden alleen zijn er simpelweg geen aanbieders die dat doen, dit komt dan ook vooral weer omdat DVB-C een prima methode is om over coax digitale televisie te distribueren.

ik222 wijzigde deze reactie 19-09-2011 21:22 (24%)

• powermarcel10
Bedankt voor de reply.

Ik begrijp dat IPTV niet heel veel anders is en kan dan DVB-C.

Zoals ik aangaf zou mijn voordeel zijn dat de Anysee tuner overbodig wordt, en ik het tv signaal rechtstreeks via de router binnen zou krijgen. Dat vind ik persoonlijk een nettere oplossing dan hoe ik het nu heb.

Tele2 biedt toch ook IPTV aan? Volgens de postcode check op hun site, zou ik hier wel tv van hun kunnen ontvangen.

Je geeft aan dat een provider met een encrypty systeem niet gaan werken.. Is het in dat geval niet een kwestie van een smartcard in de modum stoppn en gaan met die banaan? Of werkt dat anders..

Ik ben gewoon nieuwschierig naar de mogelijkheden.. Stel dat iptv op de pc sneller werkt dan op de traditionele manier, dan is het proberen de moeite waard.. Een ander voordeel is dat drivers van een tv-kaart geen roet in het eten kunnen gooien.. Iets waar velen wel tegen aanlopen is mijn ervaring (al moet ik zeggen dat het geheel bij mij redelijk stabiel is)

• ik222
  • Nu online
Waar ga je die smartcard in het modem proppen dan? :P
Nee serieus, een IPTV signaal met encryptie erop kun je gewoon niet ontvangen op een PC en Tele2 is inderdaad voorzien van encryptie en gaat daardoor niet werken.

• ShadowLord

ShadowLord

@powermarcel10

Over het algemeen is DVB-C aan te raden boven IPTV als je bij de juiste aanbieder zit (zoals Ziggo). Ziggo (en een paar anderen) gebruiken voor DVB-C namelijk een redelijk standaard oplossing. Hiermee kun je, zoals je zelf al aan geeft, met een smartcard in je HTPC, gewoon TV ontvangen. Het DVB signaal is vaak ook erg stabiel (zolang je je thuisbedrading op orde hebt) en zappen gaat relatief snel (afhankelijk van de decoder die je gebruikt). Als je in UPC gebied zit heb je met DVB-C pech. UPC gebruikt een gesloten systeem waarop je geen HTPC kan aansluiten (wat voor mij 80% van de reden is om voor IPTV te gaan van ONE ipv UPC).

IPTV heeft natuurlijk ook zijn krachten. In principe kan een aanbieder een onbeperkt aantal kanalen aanbieden aangezien ze een stuk minder gelimiteerd zijn in hun distributie bandbreedte dan bij DVB. In de praktijk valt dit echter tegen wegens licentierechten.
Daarnaast is eigenlijk alleen IPTV die geleverd word door Glashart hier in Nederland interessant. Alle andere aanbieders (die ik ken iig) gebruiken namelijk encryptie voor hun IPTV signaal. Deze encryptie is dusdanig dat je de TV streams niet op je HTPC kan afspelen omdat hier simpelweg geen PC decoders voor zijn.
En zelfs de IPTV zoals gelevert door Glashart is niet altijd te kijken op je HTPC, omdat er in sommige gebieden enkel streams van KPN aangeboden kunnen worden wegens technische beperkingen (ook al wordt er aangegeven dat Glashart de aanbieder is). De KPN streams zijn versleuteld en niet te kijken op een HTPC.

Ook loop je bij IPTV van Glashart het risico dat ook deze op termijn encrypted worden. De meningen verschillen over wanneer (en of) dit gaat gebeuren, maar de geschiedenis leert helaas dat de content leveranciers heel erg pushen op versleuteling om hun signalen gesloten te houden. Dan kans is dus reŽel dat je nu inversteerd in een overstap naar IPTV die uiteindelijk niets meer waard is op de HTPC omdat je niet meer kan kijken.

Eigenlijk moet je jezelf afvragen wat je wilt bereiken met je overstap. Als het enkel het zoeken van een 'nette' oplossing is, dan zit je met DVB-C van Ziggo het beste. De kans dat die op 'zwart' gaat is klein en je hebt met je Anysee & smartcard een simpele en effectieve manier om TV te kijken.

Wil je IPTV gaan kijken zul je je router moeten verbouwen (iig de firmware) en/of je netwerk anders inrichten. En de kans bestaat de je signaal verre van foutvrij is (kijk maar in dit en andere topics hoeveel problemen er vaak nog zijn met router ombouw als deze niet krachtig genoeg is). De andere HTPC oplossing is om een extra netwerkkaart in je HTPC te bouwen, maar dat is dan weer net zo 'lelijk' als je nu doet met je Anysee...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Alexander01
powermarcel10

DVB-C zapt over het algemeen ook sneller omdat het een broadcast oplossing is. Al zal het verschil met Ziggo wellicht te verwaarlozen zijn vanwege de encryptie (dat maakt het zappen trager). Verder is de beeldkwaliteit van de HD-zenders bij Ziggo en Glashart Media in de WGDO gebieden identiek (Ziggo past geen bitrate shaping toe bij HD-zenders, in tegenstelling tot SD-zenders). Ook heeft Ziggo op het moment een betere prijs/prestatie als je kijkt naar het basispakket. Voor § 16,- p/m heb je daar ook de HD-simulcasts van de Nederlandse basis zenders. Bij Glashart Media krijg je voor dit bedrag enkel nog SD-zenders.

Verder is de kans groot, dat als glasvezel bij jou beschikbaar is, het weer om een WBA gebied gaat. Bij een WBA gebied is KPN de operator en krijg je versleutelde KPN streams van lage kwaliteit. Bij een WGDO gebied is Reggefiber de operator en krijg originele onversleutelde Technicolor en SAT streams. Zo'n beetje alles wat nieuw wordt aangelegd is WBA. Een overstap van Ziggo naar WBA glasvezel is wat betreft TV dan ook absoluut af te raden.

Alexander01 wijzigde deze reactie 20-09-2011 01:09 (4%)

• powermarcel10
Mannen, bedankt..

Ik ben er helemaal uit.. Ik houd het bij wat het is..

Het klonk me toch allemaal iets roosgeuriger in de oren dan dat het daadwerkelijk blijkt te zijn.

Een andere reden dat ik me een beetje oriŽnteerde op andere opties, is om mezelf veilig te stellen, dat wanneer Ziggo de encyptie wellicht ooit veranderd, en mijn Anysee daarmee niet meer werkt, ik in ieder geval opties achter de hand heb. Opzich heb ik die nu wel doordat Digitenne ook met mijn Anysee te ontvangen is, en voor zover ik weet met de ingebouwde cardreader ook de versleutelde kanalen te ontvangen zijn, maar ik wilde gewoon eens uitzoeken wat er nog meer mogelijk was, en toen kwam dit voorbij..

Voorlopig weet ik genoeg.

Nogmaals dank.

• GreX
Hallo,

Ik probeer de EPG op te halen met de grabber van ShadowLord.

Als ik de grabber start krijg ik de voglende melding na een aantal minuten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Administrator>cd Desktop

C:\Users\Administrator\Desktop>c:\Python27\python.exe AminoEPGGrabber.py
AminoEPGGrabber started on 2011-09-20 13:11:44.055000
Grabbing 2011-09-20 part 0 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 1 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 2 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 3 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 4 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 5 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 6 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 7 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-21 part 0 (day 2/7)
Grabbing 2011-09-21 part 1 (day 2/7)
Grabbing 2011-09-21 part 2 (day 2/7)
Grabbing 2011-09-21 part 3 (day 2/7)
Grabbing 2011-09-21 part 4 (day 2/7)
Grabbing 2011-09-21 part 5 (day 2/7)
Traceback (most recent call last):
  File "AminoEPGGrabber.py", line 445, in <module>
    main()
  File "AminoEPGGrabber.py", line 434, in main
    grabber.grabEpg()
  File "AminoEPGGrabber.py", line 160, in grabEpg
    self._processBasicEPG(basicEpg)
  File "AminoEPGGrabber.py", line 249, in _processBasicEPG
    self._grabDetailedEPG(programId, program)
  File "AminoEPGGrabber.py", line 264, in _grabDetailedEPG
    detailData = urllib2.urlopen(detailUrl)
  File "c:\Python27\lib\urllib2.py", line 126, in urlopen
    return _opener.open(url, data, timeout)
  File "c:\Python27\lib\urllib2.py", line 394, in open
    response = self._open(req, data)
  File "c:\Python27\lib\urllib2.py", line 412, in _open
    '_open', req)
  File "c:\Python27\lib\urllib2.py", line 372, in _call_chain
    result = func(*args)
  File "c:\Python27\lib\urllib2.py", line 1199, in http_open
    return self.do_open(httplib.HTTPConnection, req)
  File "c:\Python27\lib\urllib2.py", line 1174, in do_open
    raise URLError(err)
urllib2.URLError: <urlopen error [Errno 10054] An existing connection was forcib
ly closed by the remote host>

C:\Users\Administrator\Desktop>

C:\Users\Administrator\Desktop>c:\Python27\python.exe AminoEPGGrabber.py
AminoEPGGrabber started on 2011-09-20 14:51:04.021000
Grabbing 2011-09-20 part 0 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 1 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 2 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 3 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 4 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 5 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 6 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-20 part 7 (day 1/7)
Grabbing 2011-09-21 part 0 (day 2/7)
Grabbing 2011-09-21 part 1 (day 2/7)
Grabbing 2011-09-21 part 2 (day 2/7)
Grabbing 2011-09-21 part 3 (day 2/7)
Grabbing 2011-09-21 part 4 (day 2/7)
Grabbing 2011-09-21 part 5 (day 2/7)
Grabbing 2011-09-21 part 6 (day 2/7)
Grabbing 2011-09-21 part 7 (day 2/7)
Grabbing 2011-09-22 part 0 (day 3/7)
Grabbing 2011-09-22 part 1 (day 3/7)
Grabbing 2011-09-22 part 2 (day 3/7)
Grabbing 2011-09-22 part 3 (day 3/7)
Grabbing 2011-09-22 part 4 (day 3/7)
Grabbing 2011-09-22 part 5 (day 3/7)
Traceback (most recent call last):
  File "AminoEPGGrabber.py", line 445, in <module>
    main()
  File "AminoEPGGrabber.py", line 434, in main
    grabber.grabEpg()
  File "AminoEPGGrabber.py", line 160, in grabEpg
    self._processBasicEPG(basicEpg)
  File "AminoEPGGrabber.py", line 249, in _processBasicEPG
    self._grabDetailedEPG(programId, program)
  File "AminoEPGGrabber.py", line 264, in _grabDetailedEPG
    detailData = urllib2.urlopen(detailUrl)
  File "c:\Python27\lib\urllib2.py", line 126, in urlopen
    return _opener.open(url, data, timeout)
  File "c:\Python27\lib\urllib2.py", line 394, in open
    response = self._open(req, data)
  File "c:\Python27\lib\urllib2.py", line 412, in _open
    '_open', req)
  File "c:\Python27\lib\urllib2.py", line 372, in _call_chain
    result = func(*args)
  File "c:\Python27\lib\urllib2.py", line 1199, in http_open
    return self.do_open(httplib.HTTPConnection, req)
  File "c:\Python27\lib\urllib2.py", line 1174, in do_open
    raise URLError(err)
urllib2.URLError: <urlopen error [Errno 10054] An existing connection was forcib
ly closed by the remote host>

C:\Users\Administrator\Desktop>

heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Groeten

GreX wijzigde deze reactie 20-09-2011 14:55 (32%)

• ShadowLord

ShadowLord

quote:
GreX schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:19:
Hallo,

Ik probeer de EPG op te halen met de grabber van ShadowLord.

Als ik de grabber start krijg ik de voglende melding na een aantal minuten:
code:
1
[...]

heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Groeten
Geen idee waar dit aan ligt. Zelf kan ik het probleem niet reproduceren. Wel heb ik momenteel een testversie staan die op een andere manier connectie maakt met de EPG server en die, mocht er een fout optreden, de verbinding zal proberen te herstellen.

Ik heb helaas (nog) niet kunnen testen of deze fix daadwerkelijk werkt...

Je kan de testversie voorlopig vinden op: http://www.hltools.com/fi...rabber/AminoEPGGrabber.py

Laat even weten of hij het probleem verhelpt.

• Willem2
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 19:45

Willem2

Ω is futile

quote:
Alexander01 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 01:03:
powermarcel10

DVB-C zapt over het algemeen ook sneller omdat het een broadcast oplossing is. Al zal het verschil met Ziggo wellicht te verwaarlozen zijn vanwege de encryptie (dat maakt het zappen trager). Verder is de beeldkwaliteit van de HD-zenders bij Ziggo en Glashart Media in de WGDO gebieden identiek (Ziggo past geen bitrate shaping toe bij HD-zenders, in tegenstelling tot SD-zenders). Ook heeft Ziggo op het moment een betere prijs/prestatie als je kijkt naar het basispakket. Voor § 16,- p/m heb je daar ook de HD-simulcasts van de Nederlandse basis zenders. Bij Glashart Media krijg je voor dit bedrag enkel nog SD-zenders.
Uit ervaring kan ik bevestigen dat zappen op een HTPC met Ziggo net zo snel gaat als met IPTV. Geen merkbaar verschil.

Wat echter voor mij de reden was om over te stappen van Ziggo (met 2 FloppyDTV's) naar Lijbrandt:
1) ik had regelmatig last van tuner conflicts waardoor je niets kon kijken/opnemen. Daar ben ik met IPTV vanaf.
2) met IPTV heb ik 4 tuners tot mijn beschikking, met mijn FloppyDTV oplossing 'maar' 2
3) het eerste jaar zijn alle HD zenders gratis (daarna zien we wel weer verder; de markt verandert snel)
4) heb nu 25Mbit synchrone verbinding; dat was daarvoor asynchroon (dus veel langzamer upstream dan downstream)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:04
Is er iemand hier die weet welke IPTV bron Vodafone gebruikt over glasvezel?

Misschien is het anders handig om in de startpost een overzicht te maken hierover?

• Sleejuhr
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Thx voor alle hulp hier, gisteren weer even tijd gehad om verder te knutselen en kan nu inderdaad de streams zonder problemen openen.

Nu nog even een geschikte HTPC in elkaar knutselen, maar dat is in een heel ander topic.

• Sleejuhr
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
quote:
Dutch3men schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:35:
Is er iemand hier die weet welke IPTV bron Vodafone gebruikt over glasvezel?

Misschien is het anders handig om in de startpost een overzicht te maken hierover?
Qua snelheden denk ik KPN, Reggefiber biedt namelijk 35, 50, 100 en 200Mbit aan.
Vodafone alleen 30, 50 en 100.

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:04
quote:
Sleejuhr schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:52:
[...]

Qua snelheden denk ik KPN, Reggefiber biedt namelijk 35, 50, 100 en 200Mbit aan.
Vodafone alleen 30, 50 en 100.
Naar snelheden kijken helpt niet want Concept ICT zit ook op Reggefiber, maar hun bieden max 100Mbit aan.

• Alexander01
Volgens mij levert Vodafone ook gewoon KPN zut. Kijk maar naar hun zenderpakket:

http://www.vodafone.nl/in...el/internet_bellen_tv_30/

Missen een aantal zenders die enkel op WGDO wordt aangeboden (o.a. NGC HD en Travel Channel HD). Zie http://glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten.

Alexander01 wijzigde deze reactie 21-09-2011 19:02 (9%)

• GreX
Hallo ShadowLord,

Je nieuwe grabber werkt erg goed :) Bij een time-out pakt hij het idd weer goed op!

Top man..

Dankje
quote:
ShadowLord schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:47:
[...]

Geen idee waar dit aan ligt. Zelf kan ik het probleem niet reproduceren. Wel heb ik momenteel een testversie staan die op een andere manier connectie maakt met de EPG server en die, mocht er een fout optreden, de verbinding zal proberen te herstellen.

Ik heb helaas (nog) niet kunnen testen of deze fix daadwerkelijk werkt...

Je kan de testversie voorlopig vinden op: http://www.hltools.com/fi...rabber/AminoEPGGrabber.py

Laat even weten of hij het probleem verhelpt.

• StealthBlade
Ik heb sinds vandaag een 2e NIC in mijn HTPC gezet.
Het lukt me om te internetten en tv te kijken tegelijk. Echter valt het me nu op dat ik bepaalde kanalen niet kan bekijken. (BBC1 / BBC2 / National Geographic).
Er gebeurt niks als ik deze kanalen wil streamen, dus geen error/warning.

Maar als ik weer 1 NIC gebruik werken de kanalen wel weer.
En de kanalen werken ook als ik de Animo op hetzelfde kanaal zet, dus als ik BBC1 wil kijken moet ik de Animo ook op BBC1 zetten.

Ik snap er helemaal niks van 8)7

Route tabel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
82.139.121.0    10.30.216.1     255.255.255.0   UG    0      0        0 eth1
192.168.1.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     0      0        0 eth0
10.30.216.0     0.0.0.0         255.255.252.0   U     0      0        0 eth1
169.254.0.0     0.0.0.0         255.255.0.0     U     1000   0        0 eth1
224.0.0.0       10.30.216.1     240.0.0.0       UG    0      0        0 eth1
0.0.0.0         192.168.1.1     0.0.0.0         UG    100    0        0 eth0

De Animo en HTPC hebben wel ieder een apart MAC adres.
Iemand die ziet wat ik fout doe?

• R_W
  • Niet online
Gebruik je igmpproxy?

• StealthBlade
quote:
Nee ik gebruik geen igmpproxy, ik kijk rechtstreeks op de HTPC zelf en verdeel het signaal met tvheadend.
Maar ik heb het probleem al gevonden. De volgende route was fout.
code:
1
224.0.0.0       10.30.216.1     240.0.0.0       UG    0      0        0 eth1

Dit moest worden:
code:
1
224.0.0.0       0.0.0.0         240.0.0.0       UG    0      0        0 eth1

Nu werkt alles! :)

• tyfoon_2
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:11
Bij mij werkt BBC1 en 2 ook niet meer. Is de playlist soms aangepast?

• Alexander01
quote:
tyfoon_2 schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:18:
Bij mij werkt BBC1 en 2 ook niet meer. Is de playlist soms aangepast?
Heb je de laatste m3u playlist van MiK?

MiK in "Lijbrandt IPTV via router?"

• remixtyle

remixtyle

Member

Alexander01.

Ik kon eerst gewoon tv kijken in mediacenter dmv @udp/udp-addres. Vandaag werkt dat ineens niet meer, en nu ben ik genooktzaakt mijn mu3 lijst zo te maken: http://192.168.1.1/udp/udp-addres. Hoe kan dit ineens gebeurd zijn. Ik had ook eerder last van kleine hapringen, maar sindsdien ik mijn lan ip ervoor zet, zijn de haperingen veel erger. Router heb ik al gereset, maar het lost niks op. Hoe kan dit ineens gebeurd zijn? Ik ben benieuwd naar een oplossing of verklaring, want nu kan ik niet meer goed tv-kijken.

Bugs Bunny

• Alexander01
Geen idee hoe dat ineens kan. Wat draai je precies? DD-WRT op een E2000? Heb je ook nog een Amino op de Packetfront zitten? Gebruikt je dezelfde MAC-adresssen voor de Amino en IPTV op de router?

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:54
Weet niet zeker of dit de juiste plek is om te dit te vragen, maar ik hoop het wel: weet iemand een goede, simpele udpxy tutorial? Ik ben sowieso linux noob dus moet echt stap voor stap instructies hebben. Ik wil uiteindelijk een setup als volgt bereiken:
• Windows Server 2008 R2 met twee netwerk kaarten ("normaal" netwerk en lijbrandt iptv)
• Linux (Ubuntu?) in een hyper-v virtuele machine
• Udpxy op die linux machine

Die laatste stap heb ik nogal moeite mee..

Feestje? Rob Versluys Entertainment!

• tyfoon_2
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:11
quote:
Daar was ik even naar aan het kijken; ik had eerst 2x BBC HD en die werkte tot twee weken geleden, ik zie die nu niet meer in de playlist staan.

Ik hoor niemand anders klagen, gebruikte niemand deze?

tyfoon_2 wijzigde deze reactie 01-10-2011 22:50 (9%)

• remixtyle

remixtyle

Member

quote:
Alexander01 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:54:
Geen idee hoe dat ineens kan. Wat draai je precies? DD-WRT op een E2000? Heb je ook nog een Amino op de Packetfront zitten? Gebruikt je dezelfde MAC-adresssen voor de Amino en IPTV op de router?
Ja, ik draai DD-wrt op mijn E2000. Ik gebruik hetzelfde mac-adres als de amino, en de amino zit in mijn packetfront. Zou ik dus een ander mac-aders moeten pakken?

Bugs Bunny

• Mojo
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:40

Mojo

The Power Within

quote:
tyfoon_2 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:52:
[...]

Daar was ik even naar aan het kijken; ik had eerst 2x BBC HD en die werkte tot twee weken geleden, ik zie die nu niet meer in de playlist staan:

Ik hoor niemand anders klagen, gebruikte niemand deze?
Ik heb ze net even toegevoegd aan mijn playlist. Hier (Wijchen) werken ze echter niet. :( BBC1 en BBC2 normaal werken prima.

Mojo wijzigde deze reactie 28-09-2011 15:38 (9%)

X-Life 16 Mojo's Blog

• Alexander01
quote:
remixtyle schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:16:
[...]

Ja, ik draai DD-wrt op mijn E2000. Ik gebruik hetzelfde mac-adres als de amino, en de amino zit in mijn packetfront. Zou ik dus een ander mac-aders moeten pakken?
Ja.

• j1nx
quote:
En je zou ook even kunnen kijken of je igmpproxy nog wel draait/opgestart word was na de reboot.

SSH naar je router
code:
1
# ps | grep igmprt

Moet output geven zoals;
code:
1
15419 root      1004 S    igmprt /jffs/scripts/igmpproxy.conf

Zo niet dan kun je hem alsnog even manueel starten met;
code:
1
# igmprt /jffs/scripts/igmpproxy.conf &

• Alexander01
quote:
sig69 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:58:
Weet niet zeker of dit de juiste plek is om te dit te vragen, maar ik hoop het wel: weet iemand een goede, simpele udpxy tutorial? Ik ben sowieso linux noob dus moet echt stap voor stap instructies hebben. Ik wil uiteindelijk een setup als volgt bereiken:
• Windows Server 2008 R2 met twee netwerk kaarten ("normaal" netwerk en lijbrandt iptv)
• Linux (Ubuntu?) in een hyper-v virtuele machine
• Udpxy op die linux machine

Die laatste stap heb ik nogal moeite mee..
Misschien heb je hier iets aan:
http://thuis.oversoft.nl/iptv/howto.txt

Alexander01 wijzigde deze reactie 28-09-2011 16:39 (3%)

• remixtyle

remixtyle

Member

quote:
j1nx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:37:
[...]

En je zou ook even kunnen kijken of je igmpproxy nog wel draait/opgestart word was na de reboot.

SSH naar je router
code:
1
# ps | grep igmprt

Moet output geven zoals;
code:
1
15419 root      1004 S    igmprt /jffs/scripts/igmpproxy.conf

Zo niet dan kun je hem alsnog even manueel starten met;
code:
1
# igmprt /jffs/scripts/igmpproxy.conf &

Zodra ik dit comando geef:
code:
1
# ps | grep igmprt

Dan krijg ik dit eruit:
code:
1
2
3
4
root@DD-WRT:~# ps | grep igmprt
 2102 root      1004 S    igmprt /tmp/igmpproxy.conf
 2318 root      1388 S    grep igmprt
root@DD-WRT:~#

Dit lijkt niet op het commando dat ik hoor te krijgen. Als ik hem handmatig start, werkt het ook niet. Hoe kan ik dit oplossen, zou het nog zin hebben om het iptv-pack opnieuw naar de router te kopieren?

Bugs Bunny

• ik222
  • Nu online
Jawel dat is wel wat je hoort te krijgen, alleen staat jou config file dus in een andere map maar dat maakt niet uit. In elk geval draait igmpproxy dus wel gewoon.

Controleer is of je router nog een juist ip heeft op de IPTV interface.

• j1nx
quote:
remixtyle schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:47:
[...]

Zodra ik dit comando geef:
code:
1
# ps | grep igmprt

Dan krijg ik dit eruit:
code:
1
2
3
4
root@DD-WRT:~# ps | grep igmprt
 2102 root      1004 S    igmprt /tmp/igmpproxy.conf
 2318 root      1388 S    grep igmprt
root@DD-WRT:~#

Dit lijkt niet op het commando dat ik hoor te krijgen. Als ik hem handmatig start, werkt het ook niet. Hoe kan ik dit oplossen, zou het nog zin hebben om het iptv-pack opnieuw naar de router te kopieren?
quote:
/tmp/igmpproxy.conf
Dit is de standaard plek waar dd-wrt zijn igmpproxy.conf opslaat bij de boot. Heb je misschien een vinkje weggehaald bij;
quote:
Via de WEBGUI; "Security" -> "Block WAN Requests" -> "Filter Multicast"

Daar moet dus een vinkje staan, dan start dd-wrt niet de igmprt deamon op
Anders moet je de huidige "killen" en zelf de goede opstarten

Het processnummer van igmprt in jouw geval hierboven is het nummer "2102", je kan dat process uitzetten met het commando;
code:
1
# kill -9 2102

En dan kun je de goede met het al eerder genoemde commando de juiste starten.

• remixtyle

remixtyle

Member

Ik heb mijn router opnieuw ingesteld en het leek te werken. De tweede keer WMC opstarten deed hij het niet meer. Toen ik het commando:
code:
1
# ps | grep igmprt

Kwam er niks uit. Toen heb ik hem handmatig gestart, en toen werkte het weer. Hij start dus de service wel bij een reboot, maar na een keer gekeken te hebben, dan stopt de service. Ik ga kijken wat ik hieraan kan doen. Maar bedankt voor de reacties :)

remixtyle wijzigde deze reactie 29-09-2011 19:44 (4%)

Bugs Bunny

• Alexander01
quote:
remixtyle schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:44:
Ik heb mijn router opnieuw ingesteld en het leek te werken. De tweede keer WMC opstarten deed hij het niet meer. Toen ik het commando:
code:
1
# ps | grep igmprt

Kwam er niks uit. Toen heb ik hem handmatig gestart, en toen werkte het weer. Hij start dus de service wel bij een reboot, maar na een keer gekeken te hebben, dan stopt de service. Ik ga kijken wat ik hieraan kan doen. Maar bedankt voor de reacties :)
Ik denk dat ik weet waar je probleem ligt.

Als igmpproxy direct wordt gestart na het booten van de router, dan loopt het CPU verbruik van dat proces op naar 100%.
Vandaar denk ik die haperingen waar jij last van had.

Ik had hetzelfde probleem met mijn OpenWRT howto.

Maar jij draait igmpproxy dus als service? Dan start die service denk ik te snel.
Ik de howto van j1nx wordt igmpproxy handmatig gestart en zitten er nog een aantal sleep commando's voor.
Ik zou kijken of je die service kan aanpassen zodat hij later start.

• KillerB
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 04-01 23:18

KillerB

______

quote:
Alexander01 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:21:
[...]

Als igmpproxy direct wordt gestart na het booten van de router, dan loopt het CPU verbruik van dat proces op naar 100%.

Ik had hetzelfde probleem met mijn OpenWRT howto.

Maar jij draait igmpproxy dus als service? Dan start die service denk ik te snel.
Ik de howto van j1nx wordt igmpproxy handmatig gestart en zitten er nog een aantal sleep commando's voor.
Ik zou kijken of je die service kan aanpassen zodat hij later start.
Zou dat ook het probleem bij mijn e2000 met dd-wrt kunnen zijn?
Ik heb met multicast niet zoveel problemen, maar met unicast schiet de cpu load naar 100%.

• Alexander01
Met udpxy ben ik dat probleem niet tegengekomen. Volgens mij is het echt een bug in igmpproxy. Udpxy kan zonder sleep commands direct gestart worden vanuit rc.local nadat de router is geboot. Die gaat dan niet 100% cpu draaien. Dat 100% CPU bij igmpproxy is gebeurt overigens al meteen een paar seconden na het starten. Hoef je verder geen stream voor te openen.

Alexander01 wijzigde deze reactie 30-09-2011 19:15 (65%)

• sig69
Ok ik heb een probleempje. Mijn setup is als volgt:
Windows 2008 server met twee netwerkkaarten (een voor internet en een voor iptv). Op de server kan ik met vlc gewoon tv de streams ontvangen. Nu heb ik in virtualbox een ubuntu installatie gedaan, en de twee netwerkkaarten toegevoed (in bridge mode). Nu kan ik in ubuntu echter niks ontvangen (internet via de andere kaart werkt wel). Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Moet ik misschien een andere setting gebruiken voor de iptv netwerkkaart?

• R_W
  • Niet online
Je moet de netwerkkaart een Amino MAC adres geven en het vendorclass dat de DHCP client stuurt wijzigen.

• sig69
Dat heb ik de server ook niet gedaan, en daar heb ik wel beeld? Er hangt gewoon nog een amino in het netwerk overigens.

• R_W
  • Niet online
Volgensmij kun je maar maximaal twee IPTV IP's verkrijgen per aansluiting.

• sig69
Ik heb op m'n server niet eens eens iptv adres, dat maakt ook niet uit toch? Als er maar gemulticast wordt op het netwerk?

• R_W
  • Niet online
Waarom heb je dan een aparte netwerkkaart voor IPTV?

Ik heb geen glazen bol waarmee ik jouw setup kan raden he.

• sig69
Sorry, hierboven staat ergens wat ik probeer te bereiken: sig69 in "IPTV op je HTPC"
Waardeer alle hulp, heb hier niet zo enorm veel verstand van..

• R_W
  • Niet online
quote:
Dan neem ik aan dat je op je server wel een IPTV adres hebt. Er hangt niet nog een router tussen of wel? Post eens je (Windows) output van `ipconfig /all` en je (Linux) output van `ifconfig -a`.

• sig69
Ik zit nu ff in de kroeg, zal morgen eens een duidelijk plaatje maken wat ik wil en wat er niet werkt enzo. Dat zal het wel duidelijker maken denk ik.

• sig69
Plaatje:
http://i54.tinypic.com/jr7g5h.png
Op de 2008 server heb ik dus beeld in VNC, Op de Ubuntu virtuele machine niet. Ik denk dat het komt omdat hij helemaal geen ipv4 adres heeft?

• remixtyle

remixtyle

Member

quote:
Alexander01 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:21:
[...]

..............
Ok. Ja, ik heb het standaard sleep commando. Ik zal eens proberen de sleep groter te maken, waardoor hij later wordt gestart. Als dat het probleem was, of niet, dan hoor je dat van mij. Bedankt ;)

Bugs Bunny

• R_W
  • Niet online
quote:
sig69 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:38:
Plaatje:
[afbeelding]
Op de 2008 server heb ik dus beeld in VNC, Op de Ubuntu virtuele machine niet. Ik denk dat het komt omdat hij helemaal geen ipv4 adres heeft?
Adres in 169.254/16 betekent dat Windows geen DHCP server kan vinden. Tenzij deze range ook gebruikt wordt door jouw ISP voor IPTV, maar dat lijkt me vreemd. Weet iemand dit voor zijn provider?

Dus het lijkt erop dat het IPTV verkeer gewoon via de router verloopt en niet via de hub. Je kunt dit checken door de IPTV kabel in je Windows server los te koppelen en dan TV proberen te kijken. Wat heb je op je router draaien? Heb je daar een IPTV IP adres? IGMPProxy?

R_W wijzigde deze reactie 03-10-2011 17:43 (47%)

• sig69
quote:
R_W schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:39:
[...]

Adres in 169.254/16 betekent dat Windows geen DHCP server kan vinden. Tenzij deze range ook gebruikt wordt door jouw ISP voor IPTV, maar dat lijkt me vreemd. Weet iemand dit voor zijn provider?

Dus het lijkt erop dat het IPTV verkeer gewoon via de router verloopt en niet via de hub. Je kunt dit checken door de IPTV kabel in je Windows server los te koppelen en dan TV proberen te kijken.
Ik zal dit proberen zodra ik thuis ben, maar ik ben bijna 100% zeker dat dit niet het geval is. Het maakt ook niet uit als ik er een vast ip inzet, iptv werkt gewoon op de server (waarschijnlijk omdat de amino er ook aan hangt?)
quote:
Wat heb je op je router draaien?
Helemaal niets
quote:
Heb je daar een IPTV IP adres?
Nope
quote:
IGMPProxy?
Nope

Ik kwam zojuist nog een paar posts tegen dat dit misschien een bekend issue is, het verwijderen of disablen van de VirtualBox host only adapter zou het probleem verhelpen. Helaas, geen succes. Verder klooien maar weer...

Edit: zojuist geprobeerd, zonder iptv kabel er in geen iptv op de 2008 server inderdaad

sig69 wijzigde deze reactie 03-10-2011 19:01 (9%)

• muppet99
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-04 21:12
trek je kabel eens uit nic2 (iptv) als je dan nog steeds streams ontvangt weet je iig over welke nic nu je iptv loopt :)

laat maar was spuit elf ;)

muppet99 wijzigde deze reactie 03-10-2011 19:35 (13%)
Reden: a little to late

Carpe Diem

• Thasaidon
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-04 17:11

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Beste mede tweakers,

Even ter info...
ik ben onlangs van domein veranderd.
alle linken naar thasaidon.homeip.net/iptv/ in dit topic werken niet meer.
het moet zijn
http://thasaidon.net/iptv/

voor het geval er nog iemand gebruik van maakt :D

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• drpeer_holland
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:19
quote:
Thasaidon schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:26:
Beste mede tweakers,

Even ter info...
ik ben onlangs van domein veranderd.
alle linken naar thasaidon.homeip.net/iptv/ in dit topic werken niet meer.
het moet zijn
http://thasaidon.net/iptv/

voor het geval er nog iemand gebruik van maakt :D
Bedankt voor deze info :) heb je toevallig ook nog ergens de Windows 7 32Bit SP1 DLL staan? Ik moet mijn systeem nog steeds updaten naar SP1 namelijk

• Alexander01
drpeer_holland, check dm :)

• drpeer_holland
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:19
quote:
Thanks!!

• sig69
Nog een paar uur lopen klooien, nog steeds no-go. Misschien is het handig om een eigen topic te maken in het netwerk forum? Wil ook niet helemaal kapen hier natuurlijk...

Pagina: 1 ... 11 ... 43 Laatste