Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

IPTV op je HTPC Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

Reageer Nieuw Topic
______
Reg. datum: 29 januari 2001

Concepts stuurde ook een email van de week met wat nieuwtjes, wellicht interessant voor de klussers onder ons ;).
quote:
Reeds beschikbaar voor u

Nieuw TV menu
Deze week is onder andere de menustructuur verbeterd. Deze is nu nóg gebruiksvriendelijker en bovendien doorzichtig. Op deze manier kunt u het televisiebeeld full screen blijven volgen, terwijl u door het menu navigeert. Ook kan het menu u helpen herinneren wanneer uw favoriete serie begint. Zo hoeft u niets te missen.

Electronische Programma Gids
Ook is een nieuwe superhandige elektronische programmagids toegevoegd. Met deze overzichtelijke gids kunt u tot een week vooruit zien wat er op televisie komt.

Uniek Mozaiekkanaal
Een zeer bijzondere feature die inmiddels beschikbaar is, is het Mozaiekkanaal. Dit kanaal biedt een superhandige nieuwe manier van navigeren en geeft een praktisch overzicht van wat er op diverse zenders te zien is.

Binnen 2 weken is het ook mogelijk om een favorietenlijst aan te maken op dit Mozaiekkanaal.

Zeer binnenkort beschikbaar

Films bestellen via uw TV
Binnenkort zal een online videotheek beschikbaar worden gesteld. Hiermee kunt u lekker vanuit uw luie stoel een film bestellen en direct gedurende 24 uur bekijken. De online videotheek bevat meer dan 1.500 titels en elke maand komen er de nieuwste films bij. Zodra de videotheek beschikbaar is ziet u deze toegevoegd in uw televisie menu.

Digitale TV Box met harde schijf
Uiteraard kan ook een digitale TV box met harde schijf (PVR) niet uitblijven. Hiermee is het mogelijk om TV beeld te pauzeren en weer af spelen en programma's op te nemen. De prijzen en mogelijkheden hiervan zullen binnenkort bekend worden gemaakt.

Reg. datum: 05 september 2000

Ik ben sinds vandaag ook begonnen met aansluiten en testen. Ik loop alleen meteen al vast met de dhcpcore dll, kan de reeks 10 03 03 niet vinden op een 64 bit systeem, of doe ik iets verkeerd?

Ik heb het zelfde probleem als Joost1.
Ik gebruik Hex Editor Neo en heb de dll file even in een andere map gezet.

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd....
:(

Reg. datum: 02 augustus 2004

In Hex Editor Neo:

CTRL+F
Type: instellen op Hex
10 03 03 intypen en op Find klikken

PS.

TIP voor mensen die een compacte en simpele hex-editor zoeken waarmee je snel even iets kunt hexediten zonder dingen te installeren:

http://www.nielshorn.net/prog/old/hexed/

http://www.hostfile.nl/images/sovcerqb0t/3454/hex-ed.png

Echt een super simpele hex-editor. Geen installer. Gewoon 1 exe van 80kb. Je kunt via Search -> Find (of CTRL+F) zoeken op HEX waardes en via Search -> Go to (of CTRL+G) naar een bepaalde hex-positie gaan. Meer functies en poespas zit er niet op :) En het is Freeware.
Door SoftPedia gekeurd en 100% Clean bevonden.

Alexander01 wijzigde dit bericht 25-01-2011 01:59 (131%)

Alex, Held! _/-\o_ OK de 10.X.X is changed....

Nu de 36D90 nog... kan deze niet vinden in de file? Heb je nog suggesties...
-Jesus wat een noob questions van mijn zijde--- :X

DONE...Voor de mensen met het zelfde "probleem" graag zoeken op 36D90H voor HEX Code.

Op naar de next step!

Dit wil ik bereiken:
1 heb 2 routers, OnsNuenen IPTVen de Alimo130

1x Linksys WRT 320 N (Internet)
1x Linksys RV-82 (IPTV)
1x Windows 2008 Server (2x Nic voor Software matige distributie van IPTV :+ ).

3x HTPC's Windows Media Center
2x Laptops
1x Alimo 130 voor Central setup.

Op de RV82 (alleen switching gedeelte) zit de Alimo en de Windows 2008 IPTV Nic.

EDIT: We zijn weer een stap verder.
1. Ik heb een IP in de 10.x.x.x range.
2. ik kan bij http://w1.zt6.nl/
3. Ik heb de .m3u file ingeladen in VLC en zie het zender overzicht.

--> zie alleen nog niet de fysieke video vensters...Enig idee?

High Five! ;)

Hans Dekkers wijzigde dit bericht 31-10-2010 08:43 (38%)

Stel ik wil met behulp van DD-WRT televisie kijken op me pc. Is het dan niet zo dat door het broadcasten heel mijn netwerk traag wordt. Want zover ik weet gaat dit alleen met broadcasten, en dan is de helft van al het verkeer niet nuttig en vertraagt alles. Of zit ik hier fout?

MacBook Pro 4.1

quote:
Hans Dekkers schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 07:15:
Alex, Held! _/-\o_ OK de 10.X.X is changed....

Nu de 36D90 nog... kan deze niet vinden in de file? Heb je nog suggesties...
-Jesus wat een noob questions van mijn zijde--- :X

DONE...Voor de mensen met het zelfde "probleem" graag zoeken op 36D90H voor HEX Code.

Op naar de next step!

Dit wil ik bereiken:
1 heb 2 routers, OnsNuenen IPTVen de Alimo130

1x Linksys WRT 320 N (Internet)
1x Linksys RV-82 (IPTV)
1x Windows 2008 Server (2x Nic voor Software matige distributie van IPTV :+ ).

3x HTPC's Windows Media Center
2x Laptops
1x Alimo 130 voor Central setup.

Op de RV82 (alleen switching gedeelte) zit de Alimo en de Windows 2008 IPTV Nic.

EDIT: We zijn weer een stap verder.
1. Ik heb een IP in de 10.x.x.x range.
2. ik kan bij http://w1.zt6.nl/
3. Ik heb de .m3u file ingeladen in VLC en zie het zender overzicht.

--> zie alleen nog niet de fysieke video vensters...Enig idee?

High Five! ;)
Firewall?
quote:
Rednas_N schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:10:
Stel ik wil met behulp van DD-WRT televisie kijken op me pc. Is het dan niet zo dat door het broadcasten heel mijn netwerk traag wordt. Want zover ik weet gaat dit alleen met broadcasten, en dan is de helft van al het verkeer niet nuttig en vertraagt alles. Of zit ik hier fout?
Wat ik tot nu toe heb kunnen testen met een DIR-655 (die multicast doorlaat) heb je geen last van netwerkvertaging als je een stream hebt geopend.

Alexander01 wijzigde dit bericht 31-10-2010 16:33 (20%)

OK, multicast enabled op mijn RV-82 (over het hoofd gezien).
Ben bijna op de eindbestemming... (all HTPC's en PC's in mijn huis IPTV enabled).

Ik ben nu instaat (mede door hulp van Alexander _/-\o_ ) om de IPTV streams op mijn Laptop af te spelen (VLC) ;) echter dan kan ik geen gebruik meer maken van de Alimo130 |:( ? (op mjin TV staat "kan geen verbinding maken") zodra ik streams afspeel op mijn Laptop...

Kan het zijn dat men bij Ons Net dit beperkt hebben op 1 stream??? of zit er iets in de config fout... >:)

Ik geloof dat je 4 streams tegelijk kan openen. Maar eh.. Je hebt OnsNet Nuenen en als hoofdrouter een Linksys WRT320N? Dan had je volgens mij geen dhcpcore.dll aan hoeven te passen. Bij OnsNet Nuenen worden Packetfront CPE's gebruikt. Als je daar een Amino aan hebt hangen dan krijg je automatisch ook op alle andere poorten op die Packetfront een multicast signaal. Als je dus in jou Linksys WRT320N router multicast aanzet (Security -> Firewall -> Filter Multicast), dan kun je gewoon via je internetverbinding de multicast steams openen als het goed is.

Alexander01 wijzigde dit bericht 31-10-2010 23:27 (4%)

Reg. datum: 13 maart 2007

Sowieso moet je gewoon meerdere streams kunnen openen. Maar inderdaad via je internetverbinding zoals Alexander01 voorstelt is veruit het eenvoudigste als je een packetfront CPE hebt.

Heren, dat is instressant.

Ik zal mijn Amio op de 320N prikken en kijken wat er gebeurt. (echter kan ik dit pas het komende weekend testen, nu in het buitenland). Ill rally back shortly... dank! ;)

Nee je amino zal dan niet werken, je moet de amino hoe dan ook rechstreeks aan je CPE hangen. Alleen op je pc's kun je dan gewoon achter de router kijken.

De amino haalt namelijk o.a. zijn menu op vanaf servers die enkel in het IPTV VLAN te bereiken zijn.

scrappy.doo, check DM :)

Reg. datum: 27 september 2001

Heb al een tijdje Onsbrabantnet. Mijn HTPC (2x netwerkkaart) werkt prima met Windows 7 en DVB Logic. Als ik nu mijn Animo 130m kastje ook wil aansluiten via een switch, krijg ik of beeld op mijn HTPC of op mijn Animo, helaas niet allebei tegelijk. Heb ik nog iets over het hoofd gezien?

Mijn setup

Packetfront -> WRT320N -> HTPC (Internet) + 2 andere pc's
Packetfront -> Switch -> HTPC (IPTV) + Animo 130m (IPTV)

Heb je een Packetfront of Genexis CPE bij OBN?
Heb je het Amino MAC en IP adres vast ingesteld in je HTPC? Of heb je enkel het MAC-adres gecloned en de DHCP dll aangepast, zodat het via de DHCP manier gaat?

Als je de dll aangepast hebt, dan heb je denk ik Aminoaminet130fisys gebruikt als Vendor-ID? Ik lees dat je een Amino 130m hebt, dus wat je dan eigenlijk eens moet proberen is om het Vendor-ID in de dll te veranderen in Aminoaminet130mfisys

Misschien lost dat het probleem op dat je niet tegelijk kan kijken.

Alexander01 wijzigde dit bericht 02-11-2010 19:49 (43%)

k, ill check in the weekend!

Dank, en kom snel terug met de bevindingen / learnings

@ Hans Dekkers en drpeer_holland

In het geval van een Packetfront zouden jullie eens moeten proberen om de Switch voor de Amino/HTPC er tussen uit halen en vervolgens de Amino en de HTPC direct op poort 2 en 3 van de Packetfront aan te sluiten. Dit kan omdat alle poorten gedeeld zijn bij een Packetfront. Dan ben ik heel benieuwd of jullie dan wel tegelijk kunnen kijken op de Amino en HTPC. Als dat zo is zou het probleem namelijk in de switch kunnen zitten die jullie gebruiken. Zo zou het bijvoorbeeld kunnen dat deze niet om kan gaan met 2 computers die hetzelfde MAC/IP in gebruik hebben.

Ik heb namelijk een tijdje terug bij een kennis met OnsNet Nuenen ook de dhcpcore.dll aangepast op een Windows 7 laptop en deze vervolgens direct aan de Packetfront gehangen op poort 3. De Amino hing al aan poort 2. Ik kon op beide gewoon tegelijk kijken en zappen, zonder dat 1 van de 2 problemen of foutmeldingen gaf.

Alexander01 wijzigde dit bericht 04-11-2010 19:11 (30%)

Reg. datum: 09 augustus 2006

Krijgen ze beide een uniek ip? Pas je het MAC adres vd laptop nic dan ook nog aan??

Als je het Amino MAC op je PC cloned en de dhcpcore.dll/dhcpcsvc.dll aanpast krijgt de PC via DHCP hetzelfde IP als de Amino. Normaal is dit geen probleem en kunnen ze gewoon tegelijk aanstaan en kun je op beide tegelijk kijken/zappen zonder problemen of foutmeldingen. Dit heb ik Nuenen kunnen testen, waarbij de PC en Amino dus direct op de Packetfront zaten. Ik vermoed dus dat het probleem van Hans Dekkers en drpeer_holland bij de switch zit die ze gebruiken. Het is toch een uitzonderlijke situatie als er 2 clients zijn die hetzelfde MAC/IP gebruiken en ik denk dat niet elke switch daar hetzelfde mee omgaat. Wat ook nog kan is het dat het Vendor-ID in het DHCP request het verschil maakt. Als je de dhcpcore.dll/dhcpcsvc.dll van de PC aanpast met Aminoaminet130fisys (in plaats van Aminoaminet130mfisys), terwijl je een Amino 130m hebt, dan zou dat misschien conflicten kunnen geven. Al lijkt me dat onwaarschijnlijk. Het lijkt mij eerder dat het aan switch ligt die tussen de CPE en de Amino/PC zit.

Alexander01 wijzigde dit bericht 04-11-2010 20:17 (63%)

R.I.P Mama
Reg. datum: 03 oktober 2001

Heeft XMS ook National Geographic HD? Zo ja kan iemand dan het ip daarvan doorgeven in een DM?

R.I.P Mama :: 05-06-2008 :(

Ja zo één ja.
Reg. datum: 16 juli 2009

Wij hebben thuis ook internet en tv van Concepts, voor het TV-netwerk ziet het er als volgt uit:

Achter de modem hangt een switch, vanuit daar gaan er kabels naar de aminobox en mijn laptop.

Ik heb helemaal niks gedaan met dlls oid, maar tot gister kon ik de streams gewoon oppikken met VLC, ik krijg ook automatisch een IP-adres toegewezen (in de trend van 169.254.**.**, met subnetmasker 255.255.0.0).

Maar vanaf gister krijg ik alleen nog maar beeld als ik dezelfde zender selecteer als die zender die op dat moment op de TV via de aminobox draait. Kijk ik in Wireshark, dan krijg ik UDP-verkeer te zien met als source-ip de aminobox (neem ik dan aan), en destination het ipadres van de zender.

Weet iemand wat ik kan doen?

-Edit- Ik zal het spoofen van het MAC-adres nog wel even proberen, maar toch vreemd, hij deed het namelijk wel.

Refrigerator wijzigde dit bericht 07-11-2010 19:43 (13%)

Concepts-ICT is een geval apart. Daar zou 't al moeten werken als je enkel een vast 192.168.x.x IP instelt op je IPTV-NIC.

Heb je trouwens een Packetfront of een Genexis CPE bij Concepts?

Alexander01 wijzigde dit bericht 07-11-2010 20:18 (23%)

Ja zo één ja.

Ik heb werkelijk geen idee, ook niet wat het inhoudt. Waar kan ik dat vinden?
Na het uitvoeren van de instructies uit de topicstart werkt het tv kijken. Maar dan heb ik geen internet. Je zou dan de netwerkkabels moeten omwisselen, maar ik werk op een laptop, met draadloos internet, dus dat wordt moeilijk?

Met een laptop kan het ook. Zie deze post.

Een Packetfront ziet er zo uit:

http://www.packetfront.com/export/sites/default/left_imgs/drg-500_160x146.jpg

En een Genexis zo:

http://www.vm-fiber.nl/images/Genexis.jpg
Type 1

Of zo:

http://www.vm-fiber.nl/images/Genexisnieuw.JPG
Type 2

In het geval van een Packetfront kun je ook de multicast streams kijken via je internetverbinding en heb je dus geen aparte kabel/NIC nodig voor IPTV. Voorwaarde is wel dat je een router hebt die multicast doorlaat (bijvoorbeeld een DIR-655 met firmware 1.34WW).

Alexander01 wijzigde dit bericht 08-11-2010 21:21 (74%)

Ja zo één ja.

Ok, dan hebben we een genexis.
Ik zal eens kijken naar jouw link ;-)

Refrigerator wijzigde dit bericht 07-11-2010 20:39 (80%)

Je hebt EU (europese) firmware, WW (worldwide) firmware en NA (noord-amerikaanse) firmware. Alle EU versies na 1.11EU hebben een bug waardoor 239.193.x.x multicast adressen niet werken. In de NA versie werkt multicast ook maar half voor zo ver ik weet. 1.34WW heeft deze bug niet. De firmware doet niet onder voor de EU versies (draai hem zelf ook).

Multicast kun je aanzetten in de DIR-655 onder 'Advanced -> Advanced Network -> Enable Multicast Streams'
Hou er wel rekening mee dat dit alleen werkt als je de Amino aangekoppeld laat aan de Packetfront.

Alexander01 wijzigde dit bericht 07-11-2010 20:46 (25%)

Ja zo één ja.

Ah, jij bent te snel, ik had verkeerd gekeken, en mijn post alweer aangepast.
Ik zal alsnog eens kijken naar die firmware, ik had er namelijk vanmiddag interesse in omdat de WLAN soms ontzettend traag wordt, en zag in 1.34NA hier een fix voor staan. Misschien dat deze wat oplost.

Ik heb jouw instructies uit je link opgevolgd, en nu werkt het inderdaad. Internet werkt dus ook weer.
Bedankt! (+kudo's voor de firmware link :))

Refrigerator wijzigde dit bericht 07-11-2010 20:51 (77%)

Grote kans dat die fix ik ook in 1.34WW zit :) Veel fixes in de NA firmware zijn ook doorgevoerd in de WW firmware (en andersom). Hier staat het changelog van de WW firmware. In de recente NA firmware heb je echter net als in de recente EU firmware dat de 239.193.x.x multicast adressen niet werken. Ik zou dus voor de WW gaan. Met de NA firmware kun je overigens ook niet zomaar meer terug flashen naar een oude firmware.

Wireless snelheden in 1.34WW zijn prima iig. Soms boven de 10 mb/s met een Ahteros WLAN kaartje met de laatste drivers.

Alexander01 wijzigde dit bericht 07-11-2010 20:54 (14%)

Ja zo één ja.

Ja, ik zag namelijk ook dat je de NA niet buiten Noord-Amerika moest installeren, ivm garantie en blaat.
10 mb/s halen we sowieso niet, maar >30 seconden moeten wachten op een website word je ook niet vrolijk van. Maargoed, dat is offtopic allemaal.

-Edit-
Nou, vreemd. Het heeft allemaal een kwartier gewerkt, en nu heb ik weer precies hetzelfde probleem als in het begin: ik ontvang alleen de stream die de TV op dat moment ook heeft draaien.
Ik krijg weer een IP-adres in de vorm van 169.254.**.**, terwijl alle veranderingen uit de openingspost nog steeds zichtbaar zijn (MAC-adres is gespoofed, dll heeft aangepaste waarden).

Refrigerator wijzigde dit bericht 07-11-2010 21:17 (43%)

Had je via DHCP wel een 10.x.x.x IP gekregen op de IPTV-NIC?

Ja zo één ja.

Ja, toen het werkte had ik netjes een 10.x.x.x IP, met subnet 255.255.240.0 als ik me niet vergis, en standaardgateway was niet leeg (nu wel, maar zo heeft het altijd gewerkt)

Probeer het eens met een ander Amino MAC adres. Eentje uit Rusland die hier niet voorkomt: http://www.google.nl/sear...ountryRU&cr=countryRU

Ja zo één ja.

Nee, helaas. Ik heb het met de eerste twee adressen die zichtbaar zijn geprobeerd.
Ik neem aan dat het gewoon om het macadres van de ethernet-adapter gaat. (ondanks dat trucje van net)

En als je een willekeurig 192.168.x.x IP instelt in de IPTV-NIC (zonder gateway). Kun je dan wel andere streams bekijken?

Ja zo één ja.

Nog steeds die ene. Macadres staat overigens nog steeds op die Russische.

Raar. Ook dat je zomaar het IP verliest wat je middels DHCP hebt gekregen. Ik zou het eens proberen op een andere PC en ook eens met een andere switch ertussen (of zonder switch) om te kijken of het dan wel langer dan 15 minuten werkt.

Heb je trouwens een Amino 130 of een 130m? In het geval van een 130m moet je de dll eens aanpassen met Aminoaminet130mfisys

Misschien blijft het dan wel werken.

Alexander01 wijzigde dit bericht 07-11-2010 21:59 (26%)

Ja zo één ja.

Ik heb het nog niet geprobeerd op een andere pc, maar wel de m veranderd. Ik heb weer netjes een 10.x.x.x IP en nog geen problemen gehad.
Wat ik verder nog gedaan had: ik had 10-15 minuten de stekker uit de NIC gehaald, daarna er weer in. Ik kreeg weer dat 10.x.x.x IP. Na een herstart van de laptop kreeg ik weer het andere IP zonder gateway. Toen heb ik die m toegevoegd en de laptop herstart.

Reg. datum: 26 maart 2007

Ik heb trouwens een beetje hetzelfde probleem. Maar dat komt misschien voort uit een ander probleem: als ik mijn dhcpcsvc.dll wijzig, en dan weer open om te kijken of de instellingen inderdaad nog goed staan, dan is het ineens alweer teruggewijzigd: de veranderingen zijn niet meer te vinden, het is weer de originele file.

wazupwidat?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

XP denk ik? Dan moet je hem eerst even kopieren in C:\Windows\system32\dllcache\ en dan pas in C:\Windows\system32\

Anders zet hij de originele dll uit de \dllcache map steeds weer terug in de system32.

Ja zo één ja.

Heb je geprobeerd om de dll buiten de windowsmap te plaatsen (bijvoorbeeld op het bureaublad), te wijzigen, en terug naar de system32-map te verplaatsen? Dit verhielp bij mij het probleem dat ik de hex-waardes niet kon vinden.

-edit-
Te laat. + Alexander01 zal het wel weten :)

Refrigerator wijzigde dit bericht 07-11-2010 23:08 (11%)

quote:
Alexander01 schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:06:
XP denk ik? Dan moet je hem eerst even kopieren in C:\Windows\system32\dllcache\ en dan pas in C:\Windows\system32\

Anders zet hij de originele dll uit de \dllcache map steeds weer terug in de system32.
Oke dat heb ik geprobeerd, maar dat mislukt. Na een herstart van de pc wordt de file dllcache ook weer vervangen met het origineel. Een herstart van het systeem in diagnostische mode is vereist om dhcpcsvc.dll aan te kunnen passen (hoewel het me eerder wel gelukt is zonder dat). Maar zodra het systeem weer normaal wordt opgestart, is het alweer de originele file.

Nog meer suggesties?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Ja zo één ja.

Na een herstart van mijn laptop krijg ik weer het 169.x.x.x adres, en werken de tvstreams niet meer.
Wij hebben zelfs een amino 110, dus die 130 heb ik vervangen door 110. Hierna kreeg ik netjes een 10.x.x.x IP, maar nu dus weer dat andere.
De dhcpcore.dll bevat nog steeds de aangepaste inhoud.

Hierbij een Wireshark capture vanaf het moment dat ik de kabel aansluit (mocht ik nog wat moeten 'anonimiseren', vermeld dat even :) )
quote:
No. Time Source Destination Protocol Info
1 0.000000 0.0.0.0 255.255.255.255 DHCP DHCP Discover - Transaction ID 0xc03b7faa

Frame 1: 347 bytes on wire (2776 bits), 347 bytes captured (2776 bits)
Ethernet II, Src: AminoCom_XX:XX:XX (00:02:02:XX:XX:XX), Dst: Broadcast (ff:ff:ff:ff:ff:ff)
Internet Protocol, Src: 0.0.0.0 (0.0.0.0), Dst: 255.255.255.255 (255.255.255.255)
User Datagram Protocol, Src Port: bootpc (68), Dst Port: bootps (67)
Bootstrap Protocol

2 0.047414 fe80::3909:288d:f5d9:5279 ff02::16 ICMPv6 Multicast Listener Report Message v2

Frame 2: 90 bytes on wire (720 bits), 90 bytes captured (720 bits)
Ethernet II, Src: AminoCom_XX:XX:XX (00:02:02:XX:XX:XX), Dst: IPv6mcast_00:00:00:16 (33:33:00:00:00:16)
Internet Protocol Version 6, Src: fe80::3909:288d:f5d9:5279 (fe80::3909:288d:f5d9:5279), Dst: ff02::16 (ff02::16)
Internet Control Message Protocol v6

3 0.152817 fe80::3909:288d:f5d9:5279 ff02::1:3 LLMNR Standard query ANY Laptop

Frame 3: 95 bytes on wire (760 bits), 95 bytes captured (760 bits)
Ethernet II, Src: AminoCom_XX:XX:XX (00:02:02:XX:XX:XX), Dst: IPv6mcast_00:01:00:03 (33:33:00:01:00:03)
Internet Protocol Version 6, Src: fe80::3909:288d:f5d9:5279 (fe80::3909:288d:f5d9:5279), Dst: ff02::1:3 (ff02::1:3)
User Datagram Protocol, Src Port: 51203 (51203), Dst Port: llmnr (5355)
Link-local Multicast Name Resolution (query)

4 0.152876 AminoCom_XX:XX:XX Broadcast ARP Who has 169.254.XX.XX? Tell 0.0.0.0

Frame 4: 42 bytes on wire (336 bits), 42 bytes captured (336 bits)
Ethernet II, Src: AminoCom_XX:XX:XX (00:02:02:XX:XX:XX), Dst: Broadcast (ff:ff:ff:ff:ff:ff)
Address Resolution Protocol (request)

5 0.152978 :: ff02::1:ffd9:5279 ICMPv6 Neighbor solicitation for fe80::3909:288d:f5d9:5279

Frame 5: 78 bytes on wire (624 bits), 78 bytes captured (624 bits)
Ethernet II, Src: AminoCom_XX:XX:XX (00:02:02:XX:XX:XX), Dst: IPv6mcast_ff:d9:52:79 (33:33:ff:d9:52:79)
Internet Protocol Version 6, Src: :: (::), Dst: ff02::1:ffd9:5279 (ff02::1:ffd9:5279)

6 0.152999 fe80::3909:288d:f5d9:5279 ff02::2 ICMPv6 Router solicitation from 00:02:02:XX:XX:XX

Frame 6: 70 bytes on wire (560 bits), 70 bytes captured (560 bits)
Ethernet II, Src: AminoCom_XX:XX:XX (00:02:02:XX:XX:XX), Dst: IPv6mcast_00:00:00:02 (33:33:00:00:00:02)
Internet Protocol Version 6, Src: fe80::3909:288d:f5d9:5279 (fe80::3909:288d:f5d9:5279), Dst: ff02::2 (ff02::2)

7 0.153020 fe80::3909:288d:f5d9:5279 ff02::16 ICMPv6 Multicast Listener Report Message v2

Frame 7: 110 bytes on wire (880 bits), 110 bytes captured (880 bits)
Ethernet II, Src: AminoCom_XX:XX:XX (00:02:02:XX:XX:XX), Dst: IPv6mcast_00:00:00:16 (33:33:00:00:00:16)
Internet Protocol Version 6, Src: fe80::3909:288d:f5d9:5279 (fe80::3909:288d:f5d9:5279), Dst: ff02::16 (ff02::16)

8 0.449197 fe80::3909:288d:f5d9:5279 ff02::1:3 LLMNR Standard query A PC_BENEDEN

Frame 8: 90 bytes on wire (720 bits), 90 bytes captured (720 bits)
Ethernet II, Src: AminoCom_XX:XX:XX (00:02:02:XX:XX:XX), Dst: IPv6mcast_00:01:00:03 (33:33:00:01:00:03)
Internet Protocol Version 6, Src: fe80::3909:288d:f5d9:5279 (fe80::3909:288d:f5d9:5279), Dst: ff02::1:3 (ff02::1:3)
User Datagram Protocol, Src Port: 56347 (56347), Dst Port: llmnr (5355)
Link-local Multicast Name Resolution (query)

9 0.651933 fe80::3909:288d:f5d9:5279 ff02::16 ICMPv6 Multicast Listener Report Message v2

Frame 9: 90 bytes on wire (720 bits), 90 bytes captured (720 bits)

10 1.151070 AminoCom_XX:XX:XX Broadcast ARP Who has 169.254.XX.XX? Tell 0.0.0.0

Frame 10: 42 bytes on wire (336 bits), 42 bytes captured (336 bits)
Address Resolution Protocol (request)
Je ziet in pakketje 4 direct het IP verschijnen wat ik uiteindelijk ook in m'n ipconfig zie.

edit:
Wiresharkgegevens toegevoegd

Refrigerator wijzigde dit bericht 08-11-2010 15:31 (90%)

quote:
JaWSnl schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:30:
[...]

Oke dat heb ik geprobeerd, maar dat mislukt. Na een herstart van de pc wordt de file dllcache ook weer vervangen met het origineel. Een herstart van het systeem in diagnostische mode is vereist om dhcpcsvc.dll aan te kunnen passen (hoewel het me eerder wel gelukt is zonder dat). Maar zodra het systeem weer normaal wordt opgestart, is het alweer de originele file.

Nog meer suggesties?
Heb je de XP CD er nog inzitten? Of heeft jou systeem deze map: C:\WINDOWS\i386 ? Anders zet ie hem daar nog steeds van terug.

Wat ik bij XP altijd doe:

dhcpcsvc.dll kopieren naar C:\ en daar aanpassen
Een Nieuw Tekstbestand maken in C:\ en hernoemen naar x.bat
In die .bat file zet je:
copy dhcpcsvc.dll C:\Windows\system32\dllcache\ /y
copy dhcpcsvc.dll C:\Windows\system32\ /y

Vervolgens stop je dan de DHCP-client service (in cmd: net stop dhcp).
Dan draai je de .bat file die in C:\ staat.
Als het goed is zijn beide files nu vervangen en vraagt Windows om een herstel CD. Klik daarop eenmalig op Annuleren.
Reboot je PC en het zou moeten werken.

@Refrigerator

Ik weet niet of het iets helpt, maar wat je kan proberen is om IPv6 even uit te zetten in je IPTV-NIC (In het Configuratiescherm bij Netwerkverbindingen -> Eigenschappen van je netwerkkaart). Voor IPv6 wordt namelijk ook een aparte dhcp dll gebruikt en misschien doet ie eerst z'n DHCP request via IPv6 ofzo (en dat gaat het dus nog met het Microsoft Vendor-ID).

Verder zou ik het ook eens op een andere PC gaan proberen met een aangepaste dll. Kijken of je daar ook hetzelfde probleem hebt. En als laatste optie even tijdelijk de switch er tussenuit halen en de PC direct op de IPTV-poort van de Genexis aansluiten om te kijken of het aan de switch ligt.

Alexander01 wijzigde dit bericht 08-11-2010 16:51 (23%)

Ja zo één ja.

Ohja, dat had ik nog moeten vermelden, op een andere PC krijg ik (op dit moment tenminste) een 10.x.x.x adres, maar vlc ontvangt geen streams. Dit kan ook met de firewall te maken hebben, daar heb ik nog niet naar gekeken. Het IPv6-gebeuren en direct aansluiten zal ik vanavond even proberen.

Firewall denk ik ja :) Dan worden de streams niet doorgelaten. Een pagina terug was er ook iemand die tegen dat zelfde probleem aanliep. Wel een IP, maar VLC deed niks.

Alexander01 wijzigde dit bericht 08-11-2010 17:04 (10%)

Ja zo één ja.

Erg vreemd allemaal. Ik heb verder niks veranderd, en dit heb ik gedaan:
Na de laptop zo'n 4 uur uit te hebben gehad, heb ik hem aangesloten aan de genexis, en aangezet. Ik krijg netjes een 10.x.x.x IP, en alle streams werken. Daarna heb ik de switch weer aangesloten aan de genexis, en de laptop aan de switch. Ipconfig gaf weer een 10.x.x.x IP, en de streams werken. Ik herstartte de laptop, en kreeg weer het 10.x.x.x IP.
Nu heb ik IPv6 uitgezet, en het 10.x.x.x IP blijft. Afwachten dus wat hij nou doet. Ik zal na VI eens even kijken wat de andere PC allemaal doet.

quote:
Alexander01 schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:34:
[...]

Heb je de XP CD er nog inzitten? Of heeft jou systeem deze map: C:\WINDOWS\i386 ? Anders zet ie hem daar nog steeds van terug.
Allebei niet.
quote:
Wat ik bij XP altijd doe:

dhcpcsvc.dll kopieren naar C:\ en daar aanpassen
Een Nieuw Tekstbestand maken in C:\ en hernoemen naar x.bat
In die .bat file zet je:
copy dhcpcsvc.dll C:\Windows\system32\dllcache\ /y
copy dhcpcsvc.dll C:\Windows\system32\ /y

Vervolgens stop je dan de DHCP-client service (in cmd: net stop dhcp).
Dan draai je de .bat file die in C:\ staat.
Als het goed is zijn beide files nu vervangen en vraagt Windows om een herstel CD. Klik daarop eenmalig op Annuleren.
Reboot je PC en het zou moeten werken.
Ook na het stoppen van de dhcp-service is het bestand is dhcpcsvc.dll in system32 nog in gebruik, en kan hem dan ook met het bat-bestand niet aanpassen. Dat laatste ga ik nu proberen op te lossen door even te herstarten.

vervolg: Na herstart in diagnostische mode is het wel gelukt. Maar nu heb ik hem weer herstart en staat de originele file er weer :( dus terug bij af.

JaWSnl wijzigde dit bericht 08-11-2010 22:31 (6%)

Ja zo één ja.

quote:
JaWSnl schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:16:
[...]

Allebei niet.

[...]

Ook na het stoppen van de dhcp-service is het bestand is dhcpcsvc.dll in system32 nog in gebruik, en kan hem dan ook met het bat-bestand niet aanpassen. Dat laatste ga ik nu proberen op te lossen door even te herstarten.
Als ik die melding krijg (is in gebruik), herstart ik de pc in veilige modus. Dan kan ik hem wel overschrijven.

quote:
JaWSnl schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:16:
[...]
vervolg: Na herstart in diagnostische mode is het wel gelukt. Maar nu heb ik hem weer herstart en staat de originele file er weer :( dus terug bij af.
typ eens in cmd:

cd\

dir /s dhcpcsvc.dll

In welke mappen staat die dan allemaal?

Alexander01 wijzigde dit bericht 08-11-2010 22:33 (17%)

Ja zo één ja.

Nu krijg ik op de laptop wel de hele tijd het 10.x.x.x adres, maar op de pc weer niet. Op beide systemen heb ik IPv6 uitgezet.

Gebruikt de PC een ander Amino Vendor-ID dan de Laptop?

Heb eerlijk gezegd het idee dat er iets niet goed om kan gaan met 2 dezelfde MAC's/IP's. Wat je eens moet proberen is een andere MAC te gebruiken in dezelfde range. Dus bijv. 02:02:02:xx.yy.yy, waarbij je yy.yy bijvoorbeeld vervangt door AA:AA (komt wss toch niet voor op het netwerk).

En anders kijken of je kan testen met een andere switch ertussen. Met 1 PC zonder switch ging het namelijk wel goed. Gezien er nu 2 clients op de switch zitten met hetzelfde MAC/IP, kan het misschien zijn dat de ene switch hier anders mee omgaat dan de andere.

Alexander01 wijzigde dit bericht 08-11-2010 23:31 (122%)

quote:
Alexander01 schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:33:
typ eens in cmd:
cd\
dir /s dhcpcsvc.dll

In welke mappen staat die dan allemaal?
Ok nu is het gelukt :) je had met die i386 folder wel een punt, alleen die zat nog in een submap van de Windows-folder. En ik had er nog 1 gevonden, maar die was waarschijnlijk niet van belang. Zie hieronder mn bat file:
code:
1
2
3
4
copy dhcpcsvc.dll D:\Windows\system32\dllcache\ /y
copy dhcpcsvc.dll D:\Windows\system32\ /y
copy dhcpcsvc.dll D:\Windows\ServicePackFiles\i386\ /y
copy dhcpcsvc.dll D:\Windows\$NtServicePackUninstall$\ /y

Gelukt :) Nu nog kijken of het nu wel werkt op de switch.

edit: Hoera het werkt nu helemaal :D ik krijg een 10.x adres en binnen 20 seconden had ik beeld. Alle zenders werken dus ik ben tevreden.

JaWSnl wijzigde dit bericht 08-11-2010 23:15 (8%)

Mooi :)

In het geval van een Packetfront kun je die switch ertussen uithalen he. Je heel de boel daar daar gewoon direct inpluggen op poort 2, 3 etc..

Alexander01 wijzigde dit bericht 08-11-2010 23:18 (7%)

quote:
Alexander01 schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:17:
Mooi :)

In het geval van een Packetfront kun je die switch ertussen uithalen he. Je heel de boel daar daar gewoon direct inpluggen op poort 2, 3 etc..
Bedankt voor al je hulp maar weer. Toch fijn als er wat kennis rondhangt ;)

Ik heb juist speciaal de switch omdat er maar 1 kabel van de packetfront loopt naar de plek waar tv en router staan :) maar anders had het idd gekunt.

Ja zo één ja.

quote:
Alexander01 schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:03:
Gebruikt de PC een ander Amino Vendor-ID dan de Laptop?

Heb eerlijk gezegd het idee dat er iets niet goed om kan gaan met 2 dezelfde MAC's/IP's. Wat je eens moet proberen is een andere MAC te gebruiken in dezelfde range. Dus bijv. 02:02:02:xx.yy.yy, waarbij je yy.yy bijvoorbeeld vervangt door AA:AA (komt wss toch niet voor op het netwerk).

En anders kijken of je kan testen met een andere switch ertussen. Met 1 PC zonder switch ging het namelijk wel goed. Gezien er nu 2 clients op de switch zitten met hetzelfde MAC/IP, kan het misschien zijn dat de ene switch hier anders mee omgaat dan de andere.
Ik heb nooit de twee systemen tegelijk op de switch aangesloten; ik heb er namelijk maar een kabel inzitten, die ik telkens tussen de systemen verwissel. Ik zal het uiteraard wel even proberen.
In de dll heb ik bij beide systemen Aminoaminet110fisys staan.
Wat een andere switch proberen betreft, die heb ik zo niet bij de hand, maar dat kan ik binnenkort anders wel even proberen.

-Edit-
Nu valt me overigens weer op dat het IP-adres op de laptop weer teruggesprongen is naar 169.x.x.x, de kabel is er niet uitgeweest, ik heb ook geen streams bekeken. Toen ik de kabel erin deed, had ik netjes een 10.x.x.x IP. Ik zal eens kijken of ik dit op kan vangen met Wireshark.

-Edit 2-
Wanneer ik het MAC-adres van PC2 verander van 00:02:02:xx:yy:zz naar 00:02:02:xx:AA:AA, krijg ik nog steeds een 169.x.x.x adres.

Refrigerator wijzigde dit bericht 08-11-2010 23:54 (15%)

Gebruikte je eerst ook al een switch voor meerdere Amino's? Of was het toen enkel de Amino 110 die direct aan de Genexis zat? Want als je de PC of laptop zonder switch direct aan de Genexis hangt blijf je het 10.x IP wel constant houden? En met de switch ertussen hou je het 10.x IP max. 15 minuten? En de Amino heeft nergens last van?

Alexander01 wijzigde dit bericht 09-11-2010 02:41 (61%)

Ja zo één ja.

quote:
Alexander01 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 02:20:
Gebruikte je eerst ook al een switch voor meerdere Amino's? Of was het toen enkel de Amino 110 die direct aan de Genexis zat? Want als je de PC of laptop zonder switch direct aan de Genexis hangt blijf je het 10.x IP wel constant houden? En met de switch ertussen hou je het 10.x IP max. 15 minuten? En de Amino heeft nergens last van?
We hebben één Amino, maar deze zit al meer dan een half jaar achter de switch, zonder problemen. Ik zal vanavond de laptop eens langdurig direct aan de Genexis hangen, kijken of het zelfde probleem als -Edit 1- optreedt.

Lijkt wel een extra check dan ofzo. Je hebt het niet met de Amino op de switch, maar wel met de PC/Laptop op de switch. Als je de PC/Laptop hebt aangesloten op de switch, heb je de Amino er dan ook nog op?

Alexander01 wijzigde dit bericht 09-11-2010 17:35 (17%)

Ja zo één ja.

Ja, de amino is eigenlijk altijd aangesloten op de switch.

R.I.P Mama
Reg. datum: 03 oktober 2001

quote:
Dutch3men schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:27:
Heeft XMS ook National Geographic HD? Zo ja kan iemand dan het ip daarvan doorgeven in een DM?
Iemand?

R.I.P Mama :: 05-06-2008 :(

Reg. datum: 31 juli 2003

Na heel veel gelezen te hebben snap ik toch nog niet helemaal hoe ik in mijn situatie zonder verstoring IPTV op mijn netwerk kan krijgen.

Aangezien ik maar 1 CAT5 kabel heb lopen vanaf de meterkast naar woonkamer, vraag ik mij af of ik dit kan oplossen door:

Switch in meterkast met daarop aangesloten: router en genexis(IPTV) en in woonkamer de amino direct op de aldaar aanwezige swicth aan te sluiten.
Of moet ik in de meterkast dan toch een 2e router plaatsen(ik heb nog een adsl modemrouter liggen)

Ik zal in ieder geval in het mediacenter nog een 2e nic plaatsen, da's mij duidelijk.

En als ik een 2e router plaats, hoe knoop ik die 2 routers aan elkaar? Op beide iets van 2 subnetten aanmaken?
Huidige situatie:
http://i37.photobucket.com/albums/e76/ebk71/netwerk.jpg

Reg. datum: 08 juli 2002

Kan misschien iemand van jullie uitsluitsel geven over de achterliggende (netwerk)structuur op het gebied van iptv van de volgende twee providers:
1. XMSnet
2. Lijbrandt.

Het zit namelijk zo, bij familie van mij (amersfoort) hebben we inmiddels het iptv verhaal volledig werkend. 1 netwerkkaart waarop zowel internet als iptv overheen gaat. IPtv wordt door een proliant server over de bestaande infrastructuur geforward. Hierdoor hebben we geen extra belasting op de router. Deze constructie wordt as we type in een manual gegoten en zal binnenkort ook hier beschikbaar worden gesteld :)

Terugkomend op mijn verhaal:
Wij hebben dus op xmsnet het verhaal werkend gekregen. Is het nu te kort door de bocht om te stellen dat het ook zo werkt voor lijbrandt? Mijn nieuwe huis heeft wel lijbrandt tot mogelijkheid maar niet xmsnet. Aangezien het huis nog niet gekocht is kan ik nu nog switchen :P

Dus kan iemand mij hierover een eenduidig antwoord verschaffen? Het me al sufgezocht, maar over de achterliggende netwerken is er niet zoveel te vinden helaas ;)

@Hierboven als de werkinstructie klaar is zou het eventueel ook voor jou kunnen. Echter is er wel een pc nodig die zowel een lijn heeft naar de iptv aansluiting op modem als een aansluiting op het netwerk. Dus als je router in de meterkast hangt, kun je hem daar bij prikken. Een licht pc'tje zou moeten werken. Ik ben ook al aan het kijken of ik het in een VM kan gaan gieten. Dan kan hij overal op draaien ;)

muppet99 wijzigde dit bericht 10-11-2010 14:18 (16%)

Carpe Diem

______

quote:
ebk71 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:01:
Na heel veel gelezen te hebben snap ik toch nog niet helemaal hoe ik in mijn situatie zonder verstoring IPTV op mijn netwerk kan krijgen.

Aangezien ik maar 1 CAT5 kabel heb lopen vanaf de meterkast naar woonkamer, vraag ik mij af of ik dit kan oplossen door:

Switch in meterkast met daarop aangesloten: router en genexis(IPTV) en in woonkamer de amino direct op de aldaar aanwezige swicth aan te sluiten.
Of moet ik in de meterkast dan toch een 2e router plaatsen(ik heb nog een adsl modemrouter liggen)

Ik zal in ieder geval in het mediacenter nog een 2e nic plaatsen, da's mij duidelijk.

En als ik een 2e router plaats, hoe knoop ik die 2 routers aan elkaar? Op beide iets van 2 subnetten aanmaken?
Huidige situatie:
[afbeelding]
Ik heb een soortgelijke situatie als jij schetst en maak inderdaad gebruik van 2 routers.
RouterA: Dlink DR655 gigabit
RouterB: Linksys WRT54G2 met dd-wrt firmware

Vanaf het Genexis modem gaat de Internet poort naar de WAN van routerA.
De IPTV gaat direct naar een switch, daarna naar de Amino 130m, èn naar de WAN-poort van de Linksys. De reden dat de Amino niet achter de router zit is dat uitzending gemist en firmware updates anders niet meer werken.

RouterB krijgt een IP adres van het IPTV netwerk, ik heb geen MAC cloning nodig bij Concepts ICT, alleen het speciale DHCP request en aangepaste vendor-id (OP). De Amino werkt dan ook gewoon onafhankelijk van RouterB.

Op RouterA staat DHCP aan, op RouterB uit. Ze zitten beide in het 192.168.1.x segment intern. Verder is de switch kant van beide routers aan elkaar gekoppeld middels een UTP kabel. Op die manier zijn beide routers bereikbaar voor de clients zonder conflicten.
In RouterB dd-wrt heb ik multicast moeten enablen, in RouterA heb ik het uit moeten zetten.

Met deze opzet werkt het allemaal wel goed, mits je alle belastende zaken van de routers zoveel mogelijk uitschakelt. Want RouterB stuurt nu gewoon de multicast door over het netwerk naar alle poorten en spuugt dus eigenlijk je hele netwerk vol met multicast. De Wifi gaat ook onherroepelijk plat, ik heb dat opgelost door een guest wifi netwerk aan te maken in RouterA waarmee je de netwerken loskoppelt m.u.v. internettoegang.

Het werkt wel een tijdje stabiel op deze manier, maar die D-link DR655 is vrij krachtig dus kan wel het e.e.a. verwerken, ik kan me voorstellen dat niet elke router dit goed aan kan. Daarbij is het niet echt een nette oplossing, maar ik zie zo even ook geen goed alternatief zonder een server te bouwen met Linux met 3 netwerkkaarten inclusief igmp proxy. Daarmee maak je er unicast van zodat de IPTV alleen naar de clients gaat waar het heen moet.

Met 2 routers geexperimenteerd maar beide bleven vollopen al bij 2 streams, bij 3 raakte ik wlan kwijt.
Uiteindelijk gekozen voor de simpelste maar niet zo mooie oplossing: 1 utp cat5 opgedeeld in 2'en.
Dus: van genexis naar 10/100 hub, hierop de amino en pc met 2 nic's en mepo erop.

Op een later moment ga ik nog is kijken of ik de huidige bekabeling kan vervangen door 2x cat6 ofzo.

______

Zo had ik het eerst ook inderdaad, maar wilde toegang op meerdere pc's.

Overigens kan ik aanraden om voorzichtig te zijn met de aanschaf van hardware hiervoor, want er gaan wat verhalen de ronde dat er encryptie gebruikt gaat worden op niet al te lange termijn. Ik hoop dat ze alleen de kanalen afschermen waar je geen recht op hebt ipv alles maar dicht te timmeren, maar we gaan het meemaken.

quote:
KillerB schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:58:
Zo had ik het eerst ook inderdaad, maar wilde toegang op meerdere pc's.
Die heb ik nu ook maar dan via die pc met mepo(MediaPortal). Die kan ik tenslotte via wol opstarten en dan met vlc of de mp client een stream kiezen.(moet ik nog wel even instellen).

______

quote:
ebk71 schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:47:
[...]

Die heb ik nu ook maar dan via die pc met mepo(MediaPortal). Die kan ik tenslotte via wol opstarten en dan met vlc of de mp client een stream kiezen.(moet ik nog wel even instellen).
Dat kan natuurlijk ook. Misschien dat ik binnenkort nog eens met een server ga experimenteren, heb nog wel een oud pc'tje staan die goed dienst kan doen.

Reg. datum: 18 februari 2004

quote:
Alexander01 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:37:
Zo niet, dan clone je het MAC adres van je AirTies STB op je computer NIC en probeer je het nog een keer.
Ik heb een Airties STB en wil graag deze truukjes ook gebruiken. Ik heb een Netgear WNDR3700 router met DD-WRT erop. In de kast hangt een Genexis modem. Ik begrijp dus dat ik op de een of andere manier het MAC Adres van de Airties moet klonen. Maar hoe doe ik dat dan, moet ik de Airties in de router stoppen? Of moet ik de E2 poort aan de router hangen?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Reg. datum: 09 april 2010

hallo iedereen,

ik woon in krimpen en heb digitale tv via glasvezel van caiway
ik ben bezig om op mijn computer via mediacenter de iptv stream van glasvezel te integreren.
mijn settupbox is een airties 7120.
ik heb het mac adres van het kastje gekopierd op mijn pc
en ik kreeg in 1 keer een ip adres en dns enz.
maar windows zei geen internet verbinding (Logisch :P)

mijn vraag is nu hoe krijg ik het nu in media center ik heb al wat geprobrobeerd met dvblogic / dvblink maar ik kom er niet helemaal uit

kan iemand mij helpen ?

alvast bedankt :)

quote:
johnnyverhoeff schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:16:
hallo iedereen,

ik ben bezig om op mijn computer via mediacenter de iptv stream van glasvezel te integreren.

mijn vraag is nu hoe krijg ik het nu in media center ik heb al wat geprobrobeerd met dvblogic / dvblink maar ik kom er niet helemaal uit

kan iemand mij helpen ?

Hoe heb je het adres van het kastje gekopieerd op je kastje? Ik heb geen idee hoe dat nou te doen :P.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

nou je doet dat kastje zeg maar aan
en dan naar settings en dan systeeminformatie en dan bij links staat set Top Box en dan rechts klikken en naar beneden gaan tot je MAC ziet .

quote:
johnnyverhoeff schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:27:
nou je doet dat kastje zeg maar aan
en dan naar settings en dan systeeminformatie en dan bij links staat set Top Box en dan rechts klikken en naar beneden gaan tot je MAC ziet .
Hmm daar ben ik nog nooit geweest haha. Bedankt, dan ga ik zelf ook eens proberen te knoeien ermee. ;)

heb jij ook glasvezel van caiway ?

jij heb btw bijna dezelfde computer als ik :P

johnnyverhoeff wijzigde dit bericht 17-11-2010 19:42 (41%)

quote:
johnnyverhoeff schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:16:
hallo iedereen,

kan iemand mij helpen ?

Heb je al geprobeerd in VLC of het werkt?

ik heb wel vlc gedownload enzo
maar ik zou ook niet weten hoe je dan de stream kan bekijken

Heb je een hubje liggen? Anders zou je die even op poort 2 moeten aansluiten op de Packetfront/Genexis en vervolgens op die hub je PC en je Airties aansluiten. Dan vervolgens op je PC sniffen met Wireshark als je van zender wisselt op je Airties.

Alexander01 wijzigde dit bericht 17-11-2010 21:36 (12%)

quote:
johnnyverhoeff schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:30:
heb jij ook glasvezel van caiway ?

jij heb btw bijna dezelfde computer als ik :P
Jep, ik ben ook bij Caiway in Krimpen aan den IJssel ;). Het bevalt mij tot nu toe goed, alleen jammer dat er geen statisch IP is. En die airties... nouja ik had eerst een UPC Mediabox en die was een stuk erger, maar hij kan stabieler.

quote:
Alexander01 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:20:
Heb je een hubje liggen? Anders zou je die even op poort 2 moeten aansluiten op de Packetfront/Genexis en vervolgens op die hub je PC en je Airties aansluiten. Dan vervolgens op je PC sniffen met Wireshark als je van zender wisselt op je Airties.
ik had er al een switch tussen gezet en ik was al met wireshark aan de gang gegaan maar daarmoet ik me erst even in verdiepen hoe dat progje werkt

maar iig bedankt ;)

quote:
Denizz schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:51:
[...]

Jep, ik ben ook bij Caiway in Krimpen aan den IJssel ;). Het bevalt mij tot nu toe goed, alleen jammer dat er geen statisch IP is. En die airties... nouja ik had eerst een UPC Mediabox en die was een stuk erger, maar hij kan stabieler.
nou ik vind die aities echt niet goed, je moet de afstandbediening er in een rechte lijn voor houden je miet het niet schuin doen en ook op de zelfde hoogte als t kaste :@

en gister blijf de epg hangen en blijf continue in beeld na 5 hard resets ging die pas van me beeldscherm

quote:
johnnyverhoeff schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:21:
[...]

nou ik vind die aities echt niet goed, je moet de afstandbediening er in een rechte lijn voor houden je miet het niet schuin doen en ook op de zelfde hoogte als t kaste :@

en gister blijf de epg hangen en blijf continue in beeld na 5 hard resets ging die pas van me beeldscherm
Ja goed is anders, maar jij hebt denk ik niet het genoegen gehad om de Philips HDTV DVR van UPC gebruikt te mogen hebben. Dan is de airties een wonderding :P. Ik heb geen problemen met de AB in ieder geval, alleen dat hij niet uit de slaapstand kan komen soms en dat de EPG onvolledig is.

Maargoed, we gaan ietwat van het onderwerp af nu. Ik ga zo eens even testen en mocht er wat uitkomen zal ik het wel even laten weten.

Denizz wijzigde dit bericht 18-11-2010 15:52 (8%)

Reg. datum: 31 oktober 2001

Inmiddels echt 6 uur bezig om het allemaal aan de praat te krijgen. Eigenlijk niet zo heel erg opgeschoten. Ik krijg streams binnen op mijn TV maar ik ben eigenlijk niet zo te sprken over de kwaliteit. Op dit moment werkt het alleen nog als ik mijn amino 130m aan laat staan.
Maar goed de kwaliteit vind ik niet best, het schokt en lijkt soms alsof hij een slechte verbinding heeft. De beeldkwaliteit is bar en boos met vlc speler. Met dvblink is de kwaliteit wel stukken beter(niet zo goed als met amino kastje zelf). Echter bij dvblink blijk ik een schokkend beeld hebben. De schokken zijn met name goed te zien bij de onderbalk bij RTLZ welke dan niet vloeiend door het beeld scolled.
Mijn comp is een is een core i3 530. Dit moet toch wel voldoende zijn neem ik aan? Ik maak wel gebruik van de onboard video chip, maar met normale HD films heeft hij dan ook echt geen moeite.

Hoop dat iemand een antwoord heeft om het beeld soepeler te laten verlopen en de kwaliteit net zo goed te krijgen als de amino zelf.

VLC gebruikt gebruikt niet de videochip voor het deinterlacen. In Windows Media Center gebeurd dat wel. Ik denk dat dat het verschil maakt bij jou. Wat betreft de matige kwaliteit in Media Center: Er schijnen meer mensen problemen te hebben met de deinterlacing van een Intel Clarkdale CPU.

http://nl.hardware.info/p...media-center-pc-juni-2010
quote:
Ook ik heb last van het niet goed deinterlacing bij live tv kijken. Ik heb zelfs hele lichte haperingen bij de HD zenders. De zender loopt voor een hele tijd goed en dan ineens stopt het beeld voor 2 seconden. Daarn wordt alles versnelt afgespeeld totdat het weer live is.
Normale HD films zijn niet interlaced, maar progressive. Dus dan wordt er geen deinterlacing toegepast. Vandaar dat je het ook alleen ziet bij 576i of 1080i tv-content.

Wat je in ieder geval kunt proberen is om de Intel drivers te updaten en om het met een losse recente videokaart te proberen. Bij voorkeur een ATI omdat die het best presteren in de HQV tests:

HQV Benchmark 2.0 Analysis – ATi, nVidia and Intel - Final Scores and Closing Thoughts

Alexander01 wijzigde dit bericht 23-11-2010 16:06 (47%)

Bedankt voor je reactie. Nou heb ik opzich neit het probleem als wat er in dat forum wordt beschreven, hij staat dus niet voor 2 sec stil.
Maar mocht de cpu het niet lekker kunen, helpt een programma als coreavc hier dan nog wat in? (of maak ik nu een hele domme opmerking :o)

CoreAVC kan wel deinterlacen, maar die zal denk ik geen betere kwaliteit geven dan hardwarematige deinterlacing.
Als je het wilt proberen staat hier hoe je een andere decoder kan instellen voor Live TV in Windows Media Center.

Alexander01 wijzigde dit bericht 23-11-2010 22:54 (23%)

Check, wederom bedankt. Ik heb dus coreAVC aangeschaft, 10 dollar vond ik nog wel het proebren waard... Maarrrr, ik krijg hem dus niet aan de praat in media center. Met bovenstaande kopperling bereik je uiteindelijk hetzelfde als de programmatjes die op het inet te vinden zijn om je decoder te veranderen in media center, maar dan krijg ik de bekende error dat hij niet goed of helemaal niet is geinstalleerd... Zou dat nog te maken kunnen hebben met 64 bit? Als het goed is ondersteund coreAVC dat tegenwoordig wel namelijk...

Nog ff ter bevestiging voor mij, hebben jullie uiteindelijk wel een even goede of betere kwaliteit TV via de computer als met de amino 130?? Heb het namelijk ook nog even op een andere computer geprobeerd met een ati radeon 4570 erin, maar dan werkt het nog steeds niet, krijg dan namelijk meer het idee dat ik een slechte ontvangst heb omdat hji dan helemaal gaat haperen(groene artefacten in beeld e.d.) Hoop echt dat jullie nog tips hebben, want met het amino kastje zelf vind ik het ook niet echt denderend werken namelijk, omdat de logitech harmony hier niet echt soepel mee samen werkt....

quote:
Vjenne schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:09:
Check, wederom bedankt. Ik heb dus coreAVC aangeschaft, 10 dollar vond ik nog wel het proebren waard... Maarrrr, ik krijg hem dus niet aan de praat in media center. Met bovenstaande kopperling bereik je uiteindelijk hetzelfde als de programmatjes die op het inet te vinden zijn om je decoder te veranderen in media center, maar dan krijg ik de bekende error dat hij niet goed of helemaal niet is geinstalleerd... Zou dat nog te maken kunnen hebben met 64 bit? Als het goed is ondersteund coreAVC dat tegenwoordig wel namelijk...
Zijn er van CoreAVC geen aparte 32 en 64 bit versies?
quote:
Nog ff ter bevestiging voor mij, hebben jullie uiteindelijk wel een even goede of betere kwaliteit TV via de computer als met de amino 130?? Heb het namelijk ook nog even op een andere computer geprobeerd met een ati radeon 4570 erin, maar dan werkt het nog steeds niet, krijg dan namelijk meer het idee dat ik een slechte ontvangst heb omdat hji dan helemaal gaat haperen(groene artefacten in beeld e.d.) Hoop echt dat jullie nog tips hebben, want met het amino kastje zelf vind ik het ook niet echt denderend werken namelijk, omdat de logitech harmony hier niet echt soepel mee samen werkt....
Aha, ook groene artefacten. Dat lijkt het inderdaad op packet loss. Hoe heb je het aangesloten? Zit je in een Packetfront gebied en loopt het via je router?

Hmm, volgens mij zijn er geen afzonderlijke versies, kan niets vinden in ieder geval...

De groene artefacten heb ik alleen op die andere comp met de 4570 gezien overigens... en die was alleen via de router aangesloten.(linksys 320n met WRT firmware)
De media center zelf heb ik via de router en rechtstreeks op het modem aangesloten. Dit maakte geen enkel verschil in de schokkerigheid en kwaliteit.
Ik heb overigens zo'n packetfront modem waar ik op alle poorten dan signaal aangeboden krijg. Maar hoe is het bij jou met de kwaliteit dan btw? Net zo goed als de amino zelf? Dan weet ik tenminste waar ik alle moeite voor doe:)

De beeldkwaliteit is heel erg afhankelijk van de deinterlacingkwaliteit. Je moet die andere computer met HD4570 maar eens aansluiten op je TV, samen met de Amino en dan vergelijken. Zorg wel dat je TV en videokaart instellingen goed staan. Dus 1:1 pixel mapping instellen op je TV en ATI Overscan op 0% zetten.

Ik heb hier ook een laptop met HD4570 en 16.4" 1920x1080 scherm. Ik gebruik Catalyst 10.10. Dat ziet er met de HD-zenders gewoon strak uit in Windows Media Center icm DVBLink. Geen schokken en alles vloeiend.

Maar je hebt het dus ook al rechtstreeks aangesloten gehad op je packetfront met aangepaste mac + dll? En heb je toen de internetkabel eruit gehaald bij die PC zodat je zeker wist dat het niet via de router ging, maar via de packetfront?

Die groene artefacten komt denk ik toch echt door packet loss. Probeer die PC met HD4570 maar eens rechtstreeks op de packetfront aan te sluiten (met aangepaste dll en mac). Kan goed zijn dat het dan wel vloeiend gaat en dat die groene artefacten dus door de router veroorzaakt worden.

Alexander01 wijzigde dit bericht 24-11-2010 23:13 (111%)

Reg. datum: 02 juli 2004

Hallo allemaal,

Ik ben druk bezig met het configureren van IPTV op mijn ASRock ION 330HT-BD. Ik wil beginnen met het testen onder Windows 7 64x en later onder XBMC Live. Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen om het onder Win 7 64x aan de praat te krijgen.

Ik heb het thuis werkend gekregen op deze manier (Amino 110):
http://img807.imageshack.us/img807/9161/viaamino.png

Nu wil ik het op deze manier werkend krijgen:
http://img227.imageshack.us/img227/7786/viaos.png

Het probleem is dat ik de DHCP request file niet kan aanpassen
quote:
Windows 7 64-bit SP0 Alle edities/Alle talen
1. Met een hex editor dhcpcore.dll openen
2. Zoeken op 10 03 03 en veranderen in F8 A5 02
3. Ga naar positie 36D90 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!
10 03 03 kan ik niet vinden in dhcpcore.dll???
Heeft iemand misschien een werkend versie voor de Amino 110 voor mij? (Windows 7 64x)

Verder heb ik een slecht beeld als ik een stream open in VLC player. Is hier een oplossing voor???

Als iemand het al aan de praat heeft onder XBMC Live met MythTV ben ik erg geinteresseerd.

Groeten

Heb je de dhcpcore.dll uit de \system32 naar een andere map gekopieerd en hem vanaf daar geopend met de hex-editor? Als je de dll namelijk direct vanuit de \system32 opent dan laad hij de 32-bit dll uit de \syswow64.

Slecht beeld in VLC komt door de slechte deinterlacing. Dit wordt softwarematig gedaan. Hardwarematig door de videokaart wordt niet ondersteund in VLC. Zie ook: http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=14&t=84156

Alexander01 wijzigde dit bericht 26-11-2010 01:28 (5%)

Reg. datum: 02 juli 2004

Ik had het bestand idd gekopiëerd. De file stond op mijn desktop. Dit mocht helaas niet werken. Iemand anders nog tips? Of heeft iemand deze file voor mij?

GreX wijzigde dit bericht 26-11-2010 18:41 (27%)

Check DM :)

Welke versie heeft jou dll trouwens? 6.1.7600.16385?

Alexander01 wijzigde dit bericht 26-11-2010 19:01 (7%)

Reg. datum: 25 november 2002

quote:
GreX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:48:

Het probleem is dat ik de DHCP request file niet kan aanpassen
10 03 03 kan ik niet vinden in dhcpcore.dll???
Gebruik je wel een echte HEX editor (en zoek je wel hexadecimaal en niet als string bijvoorbeeld)? :?

______

Ik heb de laatste tijd wat moeite om een ip-adre te krijgen op zowel mijn amino als op de dd-wrt router. Voorheen werkte dat altijd prima beide, ik kreeg gewoon 2 ip-adressen zonder enige vorm van mac cloning. Afgelopen week kreeg alleen de router of alleen de amino een ip-adres, nu werken ze wel weer beide :? Iemand een idee wat er aan de hand is? Het is allemaal niet echt consequent...

KillerB, jij zit toch ook bij Concepts-ICT he? Volgens mij hebben ze daar iets veranderd, want er zijn meer mensen die daar ineens problemen hebben de laatste tijd.
quote:
Refrigerator schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:29:
Wij hebben thuis ook internet en tv van Concepts
quote:
Refrigerator schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:46:
[...]
-Edit-
Nu valt me overigens weer op dat het IP-adres op de laptop weer teruggesprongen is naar 169.x.x.x, de kabel is er niet uitgeweest, ik heb ook geen streams bekeken. Toen ik de kabel erin deed, had ik netjes een 10.x.x.x IP. Ik zal eens kijken of ik dit op kan vangen met Wireshark.
quote:
oCe schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:04:
Sinds vanavond werkt IPTV hier niet meer in m'n MCE. Niets veranderd aan m'n MCE, draai met een aangepaste DHCP-DLL via Concepts. Heb Concepts gebeld en die geven aan dat er niets veranderd is, IPTV nog gewoon actief op m'n modem. Helaas geen Amino hier om te proberen, die heb ik (nog) nooit van ze gekregen (ondanks wel netjes digitv basis-abbo). Concepts geeft (logischerwijs) geen ondersteuning op een MCE al deden ze er in het verleden ook nooit moeilijk over: bij problemen ze in het verleden wel eens gebeld en ook netjes te horen gekregen dat er een storing was en MCE geen probleem was verder. Meer mensen met problemen?
Wat je kunt proberen is om een ander Amino MAC van internet te gebruiken.

______

Ja ook Concetps inderdaad, lijkt nu wel weer goed te werken! Ik kreeg de Amino zelf ook een paar keer niet aan de gang, ook niet nadat ik de extra IPTV router ertussen uit had gehaald.
Nu werkt het weer prima (zonder mac-cloning nog steeds).

Reg. datum: 08 mei 2009

Ik heb net een abo afgesloten bij OBN. Ik ben nu alvast aan het bekijken wat ik nodig ga hebben om alles netjes en hopelijk snel werkend aan te kunnen sluiten wanneer eind deze maand het abonnement in gaat.

Gewenste situatie:
- Meterkast met packetfront.
- PC in woonkamer (Internet en indien mogelijk nog IPTV on the side)
- HTPC bij TV in woonkamer (IPTV+Internet)
- Amino bij TV boven op slaapkamer (IPTV)

Na veel gezoek en gelees leek mij de volgende methode het makkelijkst om dit voor mekaar te krijgen (meeste UTP kabels moeten sowieso nieuw getrokken worden):
- Packetfront port1 -> WRT61ON -> PC in woonkamer
-> HTPC bij TV (met wijzigingen in mac en dll etc. zoals hier beschreven)
- Packetfront port 2 -> Amino op eerste verdieping (kan ook een poort op de WRT61ON zijn, maar die wil ik waarschijnlijk in de woonkamer hangen voor betere WIFI in tuin enzo).

Als ik het goed begrepen heb zou het met de packetfront mogelijk moeten zijn met 1 netwerkkaart in mijn HTPC zowel IPTV als internet te hebben?

Voor IPTV beschikbaar op andere pc's op mijn eigen netwerk kan ik het signaal vervolgens van mijn HTPC (ja, wordt later een appart servertje) met bv. DVBlink Server and Network Pack terug op het netwerk streamen via dezelfde poort als ik al gebruik voor IPTV en Netwerk/Internet?

Gezien ik nog met vrijwel alle kabels door de kruipruimte moet vindt ik het wel prettig alvast zeker te weten dat ik die kabels vervolgens ook goed en nuttig heb liggen en zou dit graag voorbereid hebben voor alles live gaat... :)

Rowel81 wijzigde dit bericht 29-11-2010 13:26 (1%)
Reden: Toevoeging bij HTPC bij TV

Bij een packetfront zit het IPTV signaal gewoon ook op je internetaansluiting. Dus als je een router hebt die multicast forwarding ondersteund kun je gewoon achter je router op al je pc's IPTV kijken. Daar hoeft je dan verder niets extra's voor te doen.

Ook wijzingen aan de DHCP client of mac cloning zijn totaal onnodig. Je sluit gewoon je router aan zodat je internet hebt, zet multicast forwarding in de router aan het werkt op al je pc's.

De amino moet je wel rechstreeks op het CPE aansluiten, anders werkt die niet. Tenzij je een geavanceerde linux router gerbuikt, dan is het mogelijk ook je amino achter je router te hangen. Maar een aparte kabel is dan makkelijker.

ik222 wijzigde dit bericht 29-11-2010 13:34 (47%)

Reg. datum: 08 mei 2009

Ah, dus vanaf de Packetfront een UTP naar de slaapkamer (dat gaat nog het grootste probleem worden) en een UTP naar de woonkamer. Amino aan de UTP op de slaapkamer en dus rechtstreeks op de Packetfront. In de woonkamer die WRT61ON router en vanaf daar naar HTPC, PC etc. Dan zou achter die router IPTV in principe overal moeten werken (incl. op wifi zonder dat ie dicht slibt?) als ik het nu allemaal op een rij heb.

Scheelt toch weer een paar kabels.. :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011