Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Fuske
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 24-07 15:14
Damn,

nu ik allemaal die ontwikkelingen zie in de US etc. wil ik nu toch wel heeeel graag de updates van VF. :9~
Wat ik me af vraag of VF dadelijk de FRF85 of 91 uit zal brengen want anders zitten we dalijk nog met een "oudere" build te kijken.

Achja als het me echt te lang gaat duren gaan we maar eens rooten!

• Dysg3nic
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-02 14:25
Net een update gekregen op N1 >> FRF91
*Vodafone Sim*

Dysg3nic wijzigde deze reactie 02-07-2010 10:04 (16%)

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:11
quote:
Dysg3nic schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:49:
Net een update gekregen op N1 >> FRF91
*Vodafone*
Vodafone wat :?

Dat je een Vodafone sim hebt of dat je een N1 bij Vodafone hebt gekocht met firmware EPF30. Zonder deze informatie is je post waardeloos.

Zelf verwacht ik dat alle amerikaanse N1's of europese N1's voorzien van een "amerikaanse" rom op korte termijn hun update zullen krijgen omdat dit geheel los staat van het netwerk wat je gebruikt.

Miki wijzigde deze reactie 02-07-2010 10:42 (35%)

• etalien
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Nog geen update hier met de Vodafone EPF30 build. Ga later op de ochtend waarschijnlijk rooten :)

X360 Gamertag

• JudgeTreve
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 03-07 12:32
Vanmorgen update ontvangen van FROYO 2.2 FRF91.
Mijn Nexus One zit op het KPN netwerk en had ERE27.
Update verliep niet soepel in eerste instantie, maar nu alles okee...
Helaas nog steeds geen gekleurde trackball...sht...

• MethinX
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 28-07 11:30

MethinX

't is wat!

quote:
JudgeTreve schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:48:
Vanmorgen update ontvangen van FROYO 2.2 FRF91.
Mijn Nexus One zit op het KPN netwerk en had ERE27.
Update verliep niet soepel in eerste instantie, maar nu alles okee...
Helaas nog steeds geen gekleurde trackball...sht...
Gefeliciteerd! Ik heb hem nog steeds niet (ERE27, vodafone netwerk). Heb je iets bijzonders gedaan om de update te foreceren?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• Fuske
Wellicht handig als mensen posten als ze een update hebben gekregen via OTA tevens informatie over het toestel etc meetikken
Geroot ja of nee?
US of NL?
netwerk
vorige build?

• JudgeTreve
quote:
MethinX schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:57:
[...]

Gefeliciteerd! Ik heb hem nog steeds niet (ERE27, vodafone netwerk). Heb je iets bijzonders gedaan om de update te foreceren?
Dank! Nou bij mij gebeurde het volgende;
Vanmorgen om 07.00 uur kreeg ik een notification in het scherm dat er een update available was.
Mijn Nexus stond in de dock en ik dacht okee...eindelijk 2.2
Vervolgens maakte ik de keuze: install now...

Heel kort kreeg ik een voortgangsindicator en vervolgens start de telefoon opnieuw op.
Daarna kwam er een driehoek in beeld met een uitroepteken in het midden en een klein android mannetje...
Dat bleef daar zo staan...5 minuten...10 minuten...15 minuten....

Toen dacht ik "dit is niet goed..." maar ja ik was pas net wakker dus ik was nog niet zo snel!
Vervolgens heb ik de power button en de volume up button tegelijk ingedrukt en kwam ik in de bootloader terecht...daar stond... "applying update.....failed.......file not found...."

Okee...na mijn enorme enthousiasme dat ik eindelijk FROYO had (zou krijgen) was ik toch even lichtelijk in paniek. Gelukkig stond er een optie reboot now en met de trackball kan ik die activeren.
De Nexus start weer gewoon op en alles was weer als voorheen...dus nog steeds 2.1 met ERE27.

Toen dacht ik, wat nu....? Nu ben ik de update misgelopen...en hoe nu verder.
Als ik naar settings ging en een check deed voor een update, dan zei hij: your phone is currently up to date...
oops...wat nu...

Vervolgens heb ik het volgende gedaan;
in het bel scherm heb ik de handmatige checkin gedaan bij de Google servers..
voor mensen die niet weten hoe dit moet > open het belscherm / toets in *#*#checkin#*#*
checkin = dus 2432546 dus dan is het *#*#2432546#*#*
Daarna gaat de foon checken bij de google servers en kreeg ik de melding checkin succesfull...

Vervolgens ging ik naar menu / settings / about phone / system updates en zag ik tot mijn verbazing dat de download van FROYO 2.2 gestart was 44 MB....
Daarna de installatie gedaan en nu is alles onder controle...

Ik hoop dat je er wat aan hebt... 8)

• Pimmetje651
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:10
Ik heb ook een VF Nexus one met EPF30, en de OTA update nog niet binnen.Ik wacht nog wel ff een weekje voordat ik ga rooten .Froyo hoeft van mij niet in NL zal het alleen wel handig vinden.

Edit1: Net *#*#2432546#*#* gedaan, en krijg dan:checkin result java.net socket timeoutexceotion:socket ...
(extra info: N1 hangt aan Wireless )
Edit 2: na reboot van telefoon : succes maar helaas nog geen update

Geroot : nee
Vorige firmware:Stock EPF30
Herkomst N1 :NL (Vodafone shop)
Netwerk:Vodafone

Pimmetje651 wijzigde deze reactie 02-07-2010 11:49 (47%)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• MethinX

MethinX

't is wat!

quote:
JudgeTreve schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:29:
[...]
Vervolgens heb ik het volgende gedaan;
in het bel scherm heb ik de handmatige checkin gedaan bij de Google servers..
voor mensen die niet weten hoe dit moet > open het belscherm / toets in *#*#checkin#*#*
checkin = dus 2432546 dus dan is het *#*#2432546#*#*
Daarna gaat de foon checken bij de google servers en kreeg ik de melding checkin succesfull...

Vervolgens ging ik naar menu / settings / about phone / system updates en zag ik tot mijn verbazing dat de download van FROYO 2.2 gestart was 44 MB....
Daarna de installatie gedaan en nu is alles onder controle...

Ik hoop dat je er wat aan hebt... 8)
Dank voor de info, ik heb checkin gedaan en krijg de melding succes terug. Alleen staat er nog steeds "system is currently up to date"... Ik moet nog wachten denk ik. Vreemd eigenlijk dat ze het op deze manier uitrollen? Waarom niet allemaal tegelijk? En hoe zouden ze bepalen wie hem wel krijgt en wie niet?

• Miki
quote:
tommy schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:19:
Wellicht handig als mensen posten als ze een update hebben gekregen via OTA tevens informatie over het toestel etc meetikken
Geroot ja of nee?
US of NL?
netwerk
vorige build?
Ik denk dat het zeker wel handig is om deze informatie mee te geven aangezien het anders maar gissen is waarom diegene dan wel een update heeft gehad. Het komt de discussie niet ten goede.

Dus bij deze overnemen met copy/paste als je een update hebt verkregen:
Geroot (ja/nee):
Vorige firmware:
Herkomst N1 (US/NL):
Netwerk:

• Fuske
updaten gaat gewoon gefaseerd op volgorde van IMEI code ofzo of per datumgroep van registratie toestel oid.
Als ze alles tegelijk zouden doen zouden dus enkele duizenden-tienduizenden telefoons tegelijk de update gaan binnen slurpen. Je kunt je voorstellen dat dat voor problemen kan gaan zorgen!

• JudgeTreve
quote:
MethinX schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:40:
[...]

Dank voor de info, ik heb checkin gedaan en krijg de melding succes terug. Alleen staat er nog steeds "system is currently up to date"... Ik moet nog wachten denk ik. Vreemd eigenlijk dat ze het op deze manier uitrollen? Waarom niet allemaal tegelijk? En hoe zouden ze bepalen wie hem wel krijgt en wie niet?
Op het Google forum wordt gesproken over een lijstje van buildnummers die de update krijgen.
Als je wilt zoek ik het op... 8)

Al gevonden;

If you go on most tech websites and look and the first or second page you will see that the OTA is going out to everyone who has either one of these build numbers:

ERE27

FRF50

FRF72

FRF83

EPE54B

FRF85B (91 dus!!) is the final number so if you have one of these today is your lucky day you are going to get Froyo and sorry people who bought the phone from Vodaphone today is not your lucky day.

met dank aan de originele poster in het Google Nexus One forum.

JudgeTreve wijzigde deze reactie 02-07-2010 11:49 (30%)

• bartos88
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-01 10:27
quote:
cypher21 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:40:
[...]

Same here :P

Ff wachten tot iemand em signed of stock recovery flashen (ik wacht wel ff )

Edit: wachten niet meer nodig ;)
http://rapidshare.com/files/404395384/Froyo_FRF91.zip.html

Nu aan het flashen

Edit2:
Draait top :)
Ik heb gister geroot en de FRF83 erop gezet met deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=710519

Kan ik dan nu gewoon die Froyo_FRF91.zip op mn sd card zetten, renamen naar update.zip en dan weer dezelfde stappen volgen?

6) Shut down your nexus one.
7) Boot into the boot loader ( Trackball pressed + power button )
8 ) Press the power button once ( quickly and for a very short time ).
9) The screen changes and you move to the Fastboot screen.
10) Do Not do anything for about 8-10 seconds. It scans for some files and returns to the "FastBoot Screen"
11) Now use the "volume down" button to select "Recovery" and press the power button.
12) The phone now boots into Recovery.
13) Select "Flash zip from sdcard" and in the next screen select the "update.zip" file
14) Wait for the most annoying 15-25 seconds and reboot.
15) VOILA , you are on the latest and greatest android update for Nexus one.!!!!

• djeck
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-07 12:15
quote:
bartos88 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:36:
[...]

Ik heb gister geroot en de FRF83 erop gezet met deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=710519

Kan ik dan nu gewoon die Froyo_FRF91.zip op mn sd card zetten, renamen naar update.zip en dan weer dezelfde stappen volgen?

6) Shut down your nexus one.
7) Boot into the boot loader ( Trackball pressed + power button )
8 ) Press the power button once ( quickly and for a very short time ).
9) The screen changes and you move to the Fastboot screen.
10) Do Not do anything for about 8-10 seconds. It scans for some files and returns to the "FastBoot Screen"
11) Now use the "volume down" button to select "Recovery" and press the power button.
12) The phone now boots into Recovery.
13) Select "Flash zip from sdcard" and in the next screen select the "update.zip" file
14) Wait for the most annoying 15-25 seconds and reboot.
15) VOILA , you are on the latest and greatest android update for Nexus one.!!!!
Correct, net ook gedaan ;)

PSN-ID: UnknownFastOne | PV Logs

• cypher21
  • Laatst online: 16:45

cypher21

Mazda CX-5 powered

Werkt iddop die manier, echter die downloa moet je eerst unzippen. Zitten 3 zips in, de update, root en addons van cyanogen.

Eerst update installeren, dan root, dan addons. Root en addons zijn optioneel.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:53
Heb m net binnengekregen.

Geroot (ja/nee): Nee
Vorige firmware: ERE27
Herkomst N1 (US/NL): US
Netwerk: T-Mobile

Alles ging prima, het HTC toetsenbord welke ik geÔnstalleerd had werkte alleen niet meer dus maar ff op het normale toetsenbord gezet.

• bartos88
quote:
cypher21 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:32:
Werkt iddop die manier, echter die downloa moet je eerst unzippen. Zitten 3 zips in, de update, root en addons van cyanogen.

Eerst update installeren, dan root, dan addons. Root en addons zijn optioneel.
Sorry voor de n00b questions :P maar ik kan dus ook zonder root doen? Dat heeft verder geen consequenties bij latere updates? De enige reden dat ik in de 1e instantie had geroot was omdat dat volgens mij nodig was om te updaten vanuit mn vodafone versie.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Moderator Mobile / PowerMod / Nieuwsposter
quote:
bartos88 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:39:
[...]

Sorry voor de n00b questions :P maar ik kan dus ook zonder root doen? Dat heeft verder geen consequenties bij latere updates? De enige reden dat ik in de 1e instantie had geroot was omdat dat volgens mij nodig was om te updaten vanuit mn vodafone versie.
Dit soort vragen graag in [Google Nexus One] Rooten & Custom ROM's, niet hier :)

Mijn razend interessante wetenschapsweblog!

• bartos88
quote:
Ok, sorry :)

• koendt
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 24-02 17:46
Gisteren Modaco r20 opgezet en vandaag inderdaad OTA. Ik zag op Modaco forum dat er vandaag ook een update komt voor Modaco rom.

Wat mij niet eerder opgevallen was, maar wat wel fijn is. Google sync ook je apps (niet de betaalde), zodat je die installeert als je de Nexus 'vers' van een rom voorziet.

• ralphdavidvdb
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2011
Heeft iemand van jullie al voordelen ontdekt van frf91 boven frf83? Ik ben namelijk niet vies van een update uitvoeren, maar als het nou echt niets toevoegt, dan wacht ik wellicht maar ff.

• etalien
  • Niet online
Heb FRF91 sinds vandaag draaien, echter mis ik Nederland als input language nogal (menu's maken me niet zoveel uit). Voor de HTC Hero had ik MoreLocale 2 waarmee ik de hele telefoon in een paar klikjes Nederlands kon maken. Dat heb ik natuurlijk nu ook geprobeerd, echter is nu ongeveer de helft van de applicatienamen vertaald, verder niet echt veel. Een input language kan ik niet instellen, als oplossing Better Keyboard maar gedownload, aangezien daar Nederlands in zit :)

Heeft iemand een idee hoe ik Nederlands als input language kan instellen?

X360 Gamertag

• Mr_Zoidberg
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21-03 17:28
Volgens mij begrijpen sommige lui het hier niet echt goed. Voor de updates handmatig te installeren hoef je NIET te rooten.

Gewoon kopieren naar je sd en installeren maar (google even voor volledige instructies) :)

• MethinX

MethinX

't is wat!

Ik heb vanmorgen FRF91 binnengekregen nadat ik het checkin ding had gedaan :)
Update verliep probleemloos

Geroot (ja/nee): nee
Vorige firmware: ERE27
Netwerk: Vodafone

• Keystore
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-07-2010

Keystore

Bedrijfsaccount Keystore.nl
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de applicaties automatisch afsluiten als ik bijvoorbeeld op home druk? Ik merk dat mijn batterij meer aankan als ik ze handmatig afsluit, kan anders nog niet eens 10 uur met een batterij doen...

• bartos88
quote:
Keystore schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 09:51:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de applicaties automatisch afsluiten als ik bijvoorbeeld op home druk? Ik merk dat mijn batterij meer aankan als ik ze handmatig afsluit, kan anders nog niet eens 10 uur met een batterij doen...
Volgens mij kan dat niet. Maar als je een programma verlaat door op de "back" knop te drukken dan sluit hij meestal wel af.

• Lee245
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:10
quote:
bartos88 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 11:10:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Maar als je een programma verlaat door op de "back" knop te drukken dan sluit hij meestal wel af.
De meeste draaien dan nog steeds in de achtergrond. Ik heb zelf op m'n Desire een gratis app (Task Manager) gedownload en daarmee kan je apps killen die nog draaien in de background. Ook kan je ze autokillen als je je GSM op standby zet. Er zijn echt heel veel van die gratis apps te vinden.

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 28-07 17:20

CSB

:D

Hier kwam de OTA en die failed:

Geroot (ja/nee): ja
Vorige firmware: FRF83
Netwerk: Telfort

Schijnt te komen door de custom recovery. Dan maar handmatig updaten.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
Lee245 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 11:38:
[...]

De meeste draaien dan nog steeds in de achtergrond. Ik heb zelf op m'n Desire een gratis app (Task Manager) gedownload en daarmee kan je apps killen die nog draaien in de background. Ook kan je ze autokillen als je je GSM op standby zet. Er zijn echt heel veel van die gratis apps te vinden.
Die autokill apps zijn nutteloos. Tenzij een programma brak is geprogrammeerd.

Froyo gaat trouwens wel stukken beter met het geheugen om.

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-07 17:13
quote:
Pimmetje651 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:31:
Ik heb ook een VF Nexus one met EPF30, en de OTA update nog niet binnen.Ik wacht nog wel ff een weekje voordat ik ga rooten .Froyo hoeft van mij niet in NL zal het alleen wel handig vinden.

Edit1: Net *#*#2432546#*#* gedaan, en krijg dan:checkin result java.net socket timeoutexceotion:socket ...
(extra info: N1 hangt aan Wireless )
Edit 2: na reboot van telefoon : succes maar helaas nog geen update

Vorige firmware:Stock EPF30
Interessant. Deed ook de checkin met mn Vodafone N1, en kreeg 'success' als result terug. Maar verder gebeurt er niets. Onder systeemupdates zegt hij dat alles up to date is.

Huidige firmware:Stock EPF30

@cypher21: je QRcode is te klein om te scannen :P

Menesis wijzigde deze reactie 03-07-2010 16:40 (3%)

• Mister-Mark
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Eergisteren morgen/nacht FRF91 OTA ontvangen, zonder handmatige checkin. Stond op en er brandde een notificatie lampje voor een system update. Zit geen nederlandse taal in, vandaar dat VF branded hem waarschijnlijk nog niet ontvangen hebben.

Geroot (ja/nee): Nee
Vorige firmware: FRF83 (handmatige install)
Netwerk: T-Mobile :(

• djeck
Nou moet zeggen sinds die nieuwe FRF91 software is mn batterij niet meer leeg te krijgen.

Nu al14 uur en nog 52%! >:)

djeck wijzigde deze reactie 03-07-2010 22:01 (4%)

• stevieX
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-10-2011
quote:
stevieX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:53:
Belde met Vodafone waar de Nexus One bleef :?
Antwoord: word niet meer geleverd, en komt ook niet meer :?
word ik vanmiddag gebeld door vodafone Amersfoort, dat er een Nexus One klaar ligt.
dus nu ook in bezit van Nexus One, en nu maar kijken wanneer ik de 2.2 update krijg.

• boontje88
  • Laatst online: 01-07 16:33
Heb vanochtend ook de OTA update binnen gekregen. Had bij eerdere Froyo versies maar gewoon handmatig geupdate (ben ongeduldig), maar wilde nu wel eens even een OTA update meemaken. Het ging allemaal wel echt heel soepel en snel, kwestie van een paar minuutjes.

Geroot (ja/nee): nee
Vorige firmware: FRF73
Netwerk: Vodafone

• bartos88
quote:
Lander schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:59:
Nou moet zeggen sinds die nieuwe FRF91 software is mn batterij niet meer leeg te krijgen.

Nu al14 uur en nog 52%! >:)
Dat vermoeden had ik ook :) Heb alleen nooit echt goed bijgehouden hoe lang ik nou doe met een volle batterij, dus weet het niet zeker.

edit: Ik zie nu trouwens dat er bij mijn battery status staat "Discharging". Is dat bij iedereen zo? Bij dat woord denk ik namelijk meer aan het lossen van de batterijlading :P

bartos88 wijzigde deze reactie 04-07-2010 11:29 (19%)

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
bartos88 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:51:
[...]

Dat vermoeden had ik ook :) Heb alleen nooit echt goed bijgehouden hoe lang ik nou doe met een volle batterij, dus weet het niet zeker.

edit: Ik zie nu trouwens dat er bij mijn battery status staat "Discharging". Is dat bij iedereen zo? Bij dat woord denk ik namelijk meer aan het lossen van de batterijlading :P
Jup dat is hier ook.

batterij met FRF91 gaat maar mijn idee ook langer mee. Scheelt misschien een uurtje oid.

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 27-07 08:28

Snake

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Programeerder

Ik heb de update gekregen, maar hij is niet gelukt :( dan maar terug naar stock en proberen te updaten :)
[edit]
Zit op stock, *#*#2432546#*#* gebeld, en boem, hij is aan het updaten :D

En nu live @ 91

Snake wijzigde deze reactie 04-07-2010 21:44 (32%)

US = the promised land. One day... One day!
.oisyn: [..] Ik kan me geen slechtere zoekterm voorstellen dan "C++ panel". Afgezien van "naveltruitje" oid. [...]

• etalien
  • Niet online
Toch wel wat haperingen gehad met FRF91, soms last van freezen van de een app of gewoon de standaard launcher. Duurt zo'n 10 tot 20 seconden. Verder geen problemen, vandaag ook de update gehad voor Better Keyboard waarmee de Nederlandse input weer is gefixt :) (suggesties waren nogal raar).

X360 Gamertag

• ViVe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-06-2012
Ik begin ook ongeduldig te worden heb buildnummer EPF30 iemand daarmee al de OTA binnengekregen. Zit dagelijks te checken bij me updates heb ook de Nederlandse versie van Vodafone

I'd rather die like a man than live like a coward

• Schmoove
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 26-07 09:52
quote:
etalien schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:29:
Toch wel wat haperingen gehad met FRF91, soms last van freezen van de een app of gewoon de standaard launcher. Duurt zo'n 10 tot 20 seconden. Verder geen problemen, vandaag ook de update gehad voor Better Keyboard waarmee de Nederlandse input weer is gefixt :) (suggesties waren nogal raar).
Mijn ervaring is juist andersom. Sinds 2.2 loopt mijn Nexus als een zonnetje. Waar in 2.1 de boel nog wel eens haperde (bijvoorbeeld bij het switchen tussen desktops) gaat in 2.2 alles super smooth.
Echt een fantastische update wat mij betreft!

• M1ch
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21-07 17:06
Heb zaterdag 2.2 binnengekregen:
- updaten was een kwestie van 1 keer "klikken" (geen gedoe met verbinden met computer, nice);
- 2.2 is bij mij veel sneller dan 2.1 was. Had weleens last van traagheid, maar dit is echt smooth.

Erg tevreden dus!

• Snake

Snake

Programeerder

quote:
ViVe schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:13:
Ik begin ook ongeduldig te worden heb buildnummer EPF30 iemand daarmee al de OTA binnengekregen. Zit dagelijks te checken bij me updates heb ook de Nederlandse versie van Vodafone
Bel *#*#2432546#*#* eens, als dat niet werkt heb je pech :+

.oisyn: [..] Ik kan me geen slechtere zoekterm voorstellen dan "C++ panel". Afgezien van "naveltruitje" oid. [...]

• Miki
De Vodafone branding is nu bevestigt door Vodafone UK:
quote:
Posted Today, 08:14 AM

Android 2.2 and Nexus One on Vodafone

Customers who have purchased the Nexus One from Vodafone will receive the latest Android update, 2.2 or Froyo as it's otherwise known.

We're just waiting for Google to release our version of software for approval and will make this available to our customers as soon as possible.

What about other Android devices available through Vodafone?

Whether or not a handset receives the latest update will be dependent on the handset manufacturer and their specific agreement with Google. However, where a manufacturer is making it available, we plan to issue it to customers who have purchased their device through Vodafone UK as soon as the 2.2 update has passed our tests.

Why does Vodafone delay the issue of software updates?

We start to test software updates as soon as we receive them from the manufacturers. Sometimes we don't receive the updates for testing until the manufacturers have issued them as updates for their open market versions. For customers who purchase their device through Vodafone, we want to ensure that the software settings work on our network to give users the best possible experience.

Why do you have to test the Nexus One when it's not Vodafone branded?

There is a Vodafone version of the update that ensures the software settings work on our network to give users the best possible experience.

When will the update be available?

We don't have an exact date at the moment, but we will let you know as soon as we do.
bron: http://forum.vodafone.co....nexus-one-and-android-22/

Vooral de woorden "our software version" baren mij zorgen. Ik word echt knetter gek als ik die 360 meuk of rode kleurthema voorgeschoteld krijg.

• Balachmar
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02-07 17:00

Balachmar

The truth is out there

quote:
Miki schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:03:
De Vodafone branding is nu bevestigt door Vodafone UK:

[...]

bron: http://forum.vodafone.co....nexus-one-and-android-22/

Vooral de woorden "our software version" baren mij zorgen. Ik word echt knetter gek als ik die 360 meuk of rode kleurthema voorgeschoteld krijg.
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Echter willen zij zich ook extra indekken.

File Widget: File informatie op je homescreen (scan mijn avatar) Systeempje Proud member of [DPC]Team_RC; Ballaida of Avalon in GuildWars

• The CarNagE Man
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-07 20:46
Ik denk dat ze vooral willen testen of de versie goed werkt op het vodafone netwerk.. Qua uiterlijk zal er wel niks aan gedaan worden omdat ze al een paar dagen nadat ze hem hebben gekregen hem alweer bij Google gesubmit hebben. Zullen we kleine aanpassingen zijn.
Het zal wel allemaal meevallen omdat de 2.1 die erop geleverd is ook de normale versie is alleen staan er bepaalde instellingen van vodafone hard in..

• Keystore

Keystore

Eerst zelf zoeken, dan pas vragen.

RoD wijzigde deze reactie 05-07-2010 12:37 (88%)

• Snake

Snake

Programeerder

quote:
The CarNagE Man schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:13:
Ik denk dat ze vooral willen testen of de versie goed werkt op het vodafone netwerk.. Qua uiterlijk zal er wel niks aan gedaan worden omdat ze al een paar dagen nadat ze hem hebben gekregen hem alweer bij Google gesubmit hebben. Zullen we kleine aanpassingen zijn.
Het zal wel allemaal meevallen omdat de 2.1 die erop geleverd is ook de normale versie is alleen staan er bepaalde instellingen van vodafone hard in..
Tbh vind ik dat bullshit. Als de gsm niet werkt op HUN netwerk ligt dat eerder aan het netwerk, omdat ze afwijkende standaarden gebruiken, dan aan de gsm zelf.

• Balachmar
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02-07 17:00

Balachmar

The truth is out there

quote:
Snake schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:56:
[...]

Tbh vind ik dat bullshit. Als de gsm niet werkt op HUN netwerk ligt dat eerder aan het netwerk, omdat ze afwijkende standaarden gebruiken, dan aan de gsm zelf.
Ze willen gewoon niet dat de update hun APN instellingen weggooit of zoiets, is dat nu zo vreemd. Bij de nexus one van Amerika, komen de klachten bij Google. (En daar zijn ook genoeg klachten over) Maar klachten van de Nexus one die bij vodafone gekocht is, komen natuurlijk gewoon bij vodafone.

File Widget: File informatie op je homescreen (scan mijn avatar) Systeempje Proud member of [DPC]Team_RC; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Snake

Snake

Programeerder

En APN updates toevoegen aan een rom duurt 5 weken? ...

• Miki
quote:
Balachmar schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:39:
[...]

Ze willen gewoon niet dat de update hun APN instellingen weggooit of zoiets, is dat nu zo vreemd. Bij de nexus one van Amerika, komen de klachten bij Google. (En daar zijn ook genoeg klachten over) Maar klachten van de Nexus one die bij vodafone gekocht is, komen natuurlijk gewoon bij vodafone.
Ik geloof hier geen snars van. Google heeft inprincipe al alle Vodafone instellingen aangezien build EPF30 ook al speciaal voor Vodafone is gemaakt. Hier is gewoon meer aan de hand, zeker gezien zowel Vodafone als Google nagenoeg geen volledige info geven waarom de europese Froyo release zo lang op zich laat wachten.

• Slashdotter
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Ik heb 2.2 sinds gisteren draaien. Ik hoopte eigenlijk op een een verbeterde gui. Onder de motorkap zal het wel sneller en stabieler zijn geworden maar binnen de gui zie ik als enige verbetering de 'gebruik als usbmodem of wifi station en het always on top bellen/applicaties/internet menu.

Is er trouwens een manier om dat nutteloze amazon mp3 icoontje te verwijderen uit de applicatielijst?

Slashdotter wijzigde deze reactie 05-07-2010 22:54 (3%)

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
Slashdotter schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:53:
Ik heb 2.2 sinds gisteren draaien. Ik hoopte eigenlijk op een een verbeterde gui. Onder de motorkap zal het wel sneller en stabieler zijn geworden maar binnen de gui zie ik als enige verbetering de 'gebruik als usbmodem of wifi station en het always on top bellen/applicaties/internet menu.

Is er trouwens een manier om dat nutteloze amazon mp3 icoontje te verwijderen uit de applicatielijst?
Als je telefoon geroot is wel ja.

Via terminal:
code:
1
2
3
4
5
su
mount -o remount,rw /dev/mtdblock3 /system
cd /system/app
rm com.amazon.mp3.apk   // en wat je nog meer wilt weggooien
mount -o remount,ro /dev/mtdblock3 /system

Ik heb zelf
com.amazon.mp3.apk
GoogleGoggles.apk
Facebook.odex
VoiceDialer.apk
VoiceDialer.odex
googlevoice.apk

Weggegooit. Gebruik die dingen nooit, en als ik ze wil gebruiken, dan download ik ze wel uit de market
quote:
Snake schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:48:
En APN updates toevoegen aan een rom duurt 5 weken? ...
Mwa, lijkt me heel sterk, want de NL vodafone APN zit al standaard in de FRF91 rom :)
Geen idee wat vodafone er mee wilt, maar gok dat het o.a. om Nederlandse taal en spelling gaat, en misschien wel wat ingebakken 360 troep.

cypher21 wijzigde deze reactie 05-07-2010 23:40 (34%)

• 3D Animate
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2012
Wat is iedereen toch ongeduldig. Die 91 update komt vanzelf. Ik heb hem gisteren pas binnen gekregen via OTA.
Import uit Amerika, niet geroot, op Tmob. Dus... komt van zelf jongens!

Maar ik heb nog een vraag, ik heb het ergens eens al gelezen, maar kan het hier nergens meer terug vinden.
Ik zou graag willen dat de browser m'n telefoon als gewone pc ziet ipv altijd de mobile site gaat openen.

vaak tik je in: www.website.com en dan gaat hij over naar m.website.com omdat er gedetecteerd is dat je via een telefoon de website opent.

Ik heb er via Adobe nu flash op gezet, dat draait als een dolle, maar wil dan ook graag de flash sites bekijken ipv de mobile varianten er van.

Iemand enig idee??

• Miki
quote:
3D Animate schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:08:
Wat is iedereen toch ongeduldig. Die 91 update komt vanzelf. Ik heb hem gisteren pas binnen gekregen via OTA.
Dat de update ooit komt geloof ik ook wel, alleen de mannier waarop is op z'n minst opmerkelijk te noemen. Vodafone die zich bemoeit met een update op een unlocked (free)Google Phone, hoe gekker moet het worden.
quote:
Maar ik heb nog een vraag, ik heb het ergens eens al gelezen, maar kan het hier nergens meer terug vinden.
Ik zou graag willen dat de browser m'n telefoon als gewone pc ziet ipv altijd de mobile site gaat openen.

vaak tik je in: www.website.com en dan gaat hij over naar m.website.com omdat er gedetecteerd is dat je via een telefoon de website opent.

Ik heb er via Adobe nu flash op gezet, dat draait als een dolle, maar wil dan ook graag de flash sites bekijken ipv de mobile varianten er van.

Iemand enig idee??
Ironisch maar al eens ge-googled ;)

http://www.google.nl/sear...useragent+android+browser

• Snake

Snake

Programeerder

quote:
cypher21 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:33:
[...]

Als je telefoon geroot is wel ja.

Via terminal:
code:
1
2
3
4
5
su
mount -o remount,rw /dev/mtdblock3 /system
cd /system/app
rm com.amazon.mp3.apk   // en wat je nog meer wilt weggooien
mount -o remount,ro /dev/mtdblock3 /system

Ik heb zelf
com.amazon.mp3.apk
GoogleGoggles.apk
Facebook.odex
VoiceDialer.apk
VoiceDialer.odex
googlevoice.apk

Weggegooit. Gebruik die dingen nooit, en als ik ze wil gebruiken, dan download ik ze wel uit de market

[...]

Mwa, lijkt me heel sterk, want de NL vodafone APN zit al standaard in de FRF91 rom :)
Geen idee wat vodafone er mee wilt, maar gok dat het o.a. om Nederlandse taal en spelling gaat, en misschien wel wat ingebakken 360 troep.
Vergeet
code:
1
pm uninstall com.amazon.mp3

niet, anders blijft hij in je applicatielijst staan onder settings :)

• watercoolertje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16:28

watercoolertje

Ondertitel

quote:
niet, anders blijft hij in je applicatielijst staan onder settings
Als je dan uit de lijst op uninstall drukt gooit ie hem alsnog uit de lijst ;)

G1 => Hero => Milestone => Nexus One => Galaxy S => LG 2X => Galaxy S2 => Galaxy Note => Galaxy S3 => Galaxy S4 => Next???

• Snake

Snake

Programeerder

quote:
watercoolertje schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:45:
[...]
Als je dan uit de lijst op uninstall drukt gooit ie hem alsnog uit de lijst ;)
Dat deed het niet bij mij :|

• xeeder
  • Laatst online: 21-04 20:33
Ik heb al een tijdje last dat ik niet meer kan filmen met mijn Nexus one... Wanneer ik een video wil maken herstart mijn nexus zomaar. Ik heb het gekregen wanneer ik ben overgestapt naar froyo. Iemand ook deze problemen gehad en een fix weet?

Gegoogled maar helpt me niet echt verder..

• Chevalric
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 24-07 17:33
Net even getest, maar bij mij werkt de video optie gewoon (onder Froyo, op een ge-unlockte N1).

• Snake

Snake

Programeerder

quote:
xeeder schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:56:
Ik heb al een tijdje last dat ik niet meer kan filmen met mijn Nexus one... Wanneer ik een video wil maken herstart mijn nexus zomaar. Ik heb het gekregen wanneer ik ben overgestapt naar froyo. Iemand ook deze problemen gehad en een fix weet?

Gegoogled maar helpt me niet echt verder..
Hard reset al geprobeerd? :)

• xeeder
quote:
Snake schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:54:
[...]

Hard reset al geprobeerd? :)
Yep, ondertussen ook al 3 x een andere ROM erop gezet.. Blijft hetzelfde...

Edit: Ik lees hier dat het blijkbaar komt omdat ik een ROM van cyanogen erop heb gezet, die dit probleem veroorzaakte. (Ik kan me niet herinneren of dat zo was :'))
Ik zit nu op de - MoDaCo FRF91. Op XDA staat dat ik mijn radio moet updaten en dat het dan werkt. Maar die radio, past die bij elke ROM? En ik hoorde ook dat je je nexus one door het updaten van je radio kan bricken.. Dus ik zie da eigelijk niet echt zitten.. :S.
Een radio updaten doe je dat hetzelfde als een custom ROM?

xeeder wijzigde deze reactie 06-07-2010 16:28 (57%)

• Snake

Snake

Programeerder

Normaal heb je de laatste radio als je vanaf stock updated naar FRF91.

Zo heb ik het gedaan. Gereverted naar stock en dan laten updaten. Alles werkt goed nu. En nu heb ik Amen_ra's recovery er op gezet en zo kan ik update.zip's flashen :) Maar ik heb geen root.

• xeeder
quote:
Snake schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:37:
Normaal heb je de laatste radio als je vanaf stock updated naar FRF91.

Zo heb ik het gedaan. Gereverted naar stock en dan laten updaten. Alles werkt goed nu. En nu heb ik Amen_ra's recovery er op gezet en zo kan ik update.zip's flashen :) Maar ik heb geen root.
Ah, ik heb wel root. Ik heb nooit vanaf stock mijn Nexus One geupdate. Altijd direct custom roms erop gezet..

• Keystore

Keystore

Heb de laatste radio versie er ook probleemloos opgekregen!

• watercoolertje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16:28

watercoolertje

Ondertitel

quote:
3D Animate schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:08:

Iemand enig idee??
Browse is naar: "about:debug" vervolgens naar het menu en je hebt extra opties (niks van aan trekken) dan naar settings en daar zijn ook een hoop opties bij, daar heb je wel wat aan (user agent kiezen: android/iphone/desktop!). Daar kan tevens kan je de javascript debug bar uit zetten die je met about:debug ook direct activeerd! instellingen blijven wel onthouden maar je moet wel elke keer dat de browser opnieuw start about:debug intypen 1-malig, en dan pakt ie weer de ingestelde user agent!

G1 => Hero => Milestone => Nexus One => Galaxy S => LG 2X => Galaxy S2 => Galaxy Note => Galaxy S3 => Galaxy S4 => Next???

• Miki
Er lijkt eindelijk wat duidelijkheid te komen over de Froyo update voor de via Vodafone verkochte N1's.

Hier een copy/paste uit het Britse Vodafone forum:
quote:
Hi Colin and Phycus,

We've removed the posts as we have a complaints procedure in place on the forum already, which routes into the same place as the instructions you gave. In the interests of not duplicating queries we always remove such advice from the forum.

We removed some content from the forum yesterday because it was inaccurate. As I explained in a previous post, we only do this to ensure that customers who haven't already read it don't get incorrect information. It's absolutely not to cover anything up- we keep all posts removed from the forum in a hidden section, and so can always refer to previous content if asked to by other internal departments.

As for the firmware itself, here's clarification:

Prior to releasing or allowing any software update for customers who have bought a handset through Vodafone, we test it thoroughly to ensure it provides customers the best possible experience on our network.
We undertake this process with every device that we sell to customers, regardless of whether or not the handset contains Vodafone branded software.
At a very basic level this means making sure the products and services our customers use on a regular basis (i.e. voicemail, MMS and data connections) work as they would expect as soon as their update is downloaded.
The test process begins as soon as we receive the software, which can often happen at the same time as the public release by the handset manufacturer, or Google in the case of Nexus One. This can result in a small delay before the software is rolled out to our customers.

We’re currently awaiting for the final version of our Froyo software from Google and we anticipate customers who have purchased Nexus One through us will start to receive the update over the coming weeks. Nexus One owners who have purchased the device direct from Google on a SIM-free basis are already starting to receive the update, and this is why you may find others are already using Froyo on their handset.

On the question of whether or not we change anything in the Nexus One firmware, we don't add any functionality to, or remove any functionality from it. What we do do is ensure the handset is optimised for performance on Vodafone so that it's ready for you to use how you want to as soon as the software update is complete. MMS isn't pre-configured on the standard Google software, and neither is voicemail, so we set these up to work automatically for you. We also remove other operators' settings from the handset to free up on board memory for you.

Mattius, I'm sure you'll recognise a lot of the content above. I believe the email which was sent to you did provide an alternative contact should you wish to reply. I work closely with Dan and Jakub, and know that Jakub is in the business today.

I'll update the pinned thread to include this information shortly.

Thanks,

Tom

eForum Team
Bron: http://forum.vodafone.co....n=findpost&pid=432032

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 28-07 12:45

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

hopelijk geeft Google snel hun OK dan :)

If sophisticated humor goes over your head, my humor hits you in the shins.

• djeck
Iemand een idee hoe ik mijn nummer opmaak kan wijzigen?

Nu staat er bijv. 061 234 5678 ik zou dit graag zien als 06 12345678 kan je dit ergens instellen of is dit echt iets wat in een europese rom zou moeten zitten...

• bartos88
Ik ga morgen op vakantie. Is het inmiddels met android voldoende om het vinkje bij "Data enabled: enable data access over mobile network" uit te vinken? Of raden jullie toch nog een aparte applicatie aan om de data te blokkeren?

• pathfinder2k
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20-07 21:31

pathfinder2k

is hier...

quote:
bartos88 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:12:
Ik ga morgen op vakantie. Is het inmiddels met android voldoende om het vinkje bij "Data enabled: enable data access over mobile network" uit te vinken? Of raden jullie toch nog een aparte applicatie aan om de data te blokkeren?
Gewoon data-roaming uitzetten (standaard uit). Je krijgt dan in het buitenland een R-logo voor roaming. Zodra je bv. met een WiFi netwerk verbindt zal alles meteen gaan syncen. Ideaal dus.

pathfinder2k wijzigde deze reactie 07-07-2010 21:25 (1%)
Reden: taalvoutjes

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:22

duderuud

Sliden is koel

Waarom zit iedereen hier zo te hameren op die FRF91? Root/Unlock dat ding en gooi de "RoDrIgUeZsTyLe@FroYo [v3.3] r21" mod erop!

Supersnelle en stabiele rom, werkt perfect!

Ik heb mijn N1's (een verkocht, nu een van het werk) direct geroot en unlocked...je bent een Tweaker of niet ;)
Je kan zoveel uitproberen als je het ding unlocked...laat staan apps die alleen met rootrechten werken (denk aan Titanium Backup of Setcpu voor een OC kernel).

Is iederen zo "bang" voor het vervalen van de garantie?

Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl - Motormedia.nl

• Miki
quote:
duderuud schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:51:
Waarom zit iedereen hier zo te hameren op die FRF91? Root/Unlock dat ding en gooi de "RoDrIgUeZsTyLe@FroYo [v3.3] r21" mod erop!

Supersnelle en stabiele rom, werkt perfect!

Ik heb mijn N1's (een verkocht, nu een van het werk) direct geroot en unlocked...je bent een Tweaker of niet ;)
Je kan zoveel uitproberen als je het ding unlocked...laat staan apps die alleen met rootrechten werken (denk aan Titanium Backup of Setcpu voor een OC kernel).

Het hele rooten en gebruik van custom roms is het probleem helemaal niet.

Het probleem is dat ik en vele met mij dachten dat we te maken hadden met een vrije Google phone verkrijgbaar bij Vodafone. Een Google phone waarvan je zou mogen verwachten dat je bij iedere officiŽle Android release direct kan updaten.
Maar wat blijkt nu het geval... Vodafone heeft alle Europese N1's voorzien van een speciale custom rom. De officiŽle US FRF91 OTA release is niet te gebruiken op onze Europese N1's. Je zult eerst de bootloader moeten unlocken. Het geen natuurlijk bizar is omdat het om een Google phone gaat. Vodafone heeft - en dat mag je zo stilletjes aan wel zeggen - N1 kopers bedrogen onder valse voorwendselen. Deze telefoon is helemaal niet open en net zo gesloten als HTC Desire, Samsung Galaxy S of SE X10. In plaats dat je nu afhankelijk bent van HTC, Samsung of SE ben je nu afhankelijk van Vodafone en dat is gewoon bizar en een misselijke vorm van oplichting!

Miki wijzigde deze reactie 08-07-2010 00:55 (5%)

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ja, dat is inderdaad bezopen. Maar ondanks dat blijft mijn verhaal natuurlijk wel staan, je kan je N1 gewoon unlocken/rooten en er dan opzetten wat jij maar leuk vindt...

• Mr_Zoidberg
quote:
duderuud schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:51:
Mwa, rooten is een beetje overbodig geworden nu tether en flashlight standaard in 2.2 zitten. De stock rom is gewoon goed :)

(Backuppen is niet nodig als je er geen custom roms op zet en van de cpu overclocken zie ik de meerwaarde niet echt)

Mr_Zoidberg wijzigde deze reactie 08-07-2010 12:01 (17%)

• Flying Bobman
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11-08-2013
Ik weet niet of iemand het al gedaan heeft, maar ik was net eens aan het testen wat er allemaal kan met WiFi Tetheren, en ik ben aangenaam verrast :P De N1 functioneert als volwaardige router, je kan gewoon pingen tussen users, je kan serieus een netwerkje opzetten en een fileshare aanmaken. Helaas is de max. snelheid van user naar user gelimiteerd op 250kB/s. Maar wat dit wel betekend is dat je spontaan LAN-party's kunt gaan houden in het park, als iedereen zijn laptop bij zich heeft. De onderlinge ping is 1ms :D Wat ik nog mis is een config pagina. Als je de standaardgateway in je browser plempt zou je die bij een normale router krijgen na inloggen, maar op de N1 is zoiets er niet. En een firewall is er ook niet, alle poorten staan open volgens mij.
*edit* als je je user agent forceert op desktop, dan herkent tweakers je N1 als een Apple ding met safari. Waarom doet Google dat? Lijkt me dat ze beter Chrome in kunnen stellen want dan levert ze dat een groter marktaandeel op...

Flying Bobman wijzigde deze reactie 09-07-2010 01:19 (13%)

• Fuske
Damn, mijn geduld begint toch echt op te raken met VF.. Nog steeds geen Europese release van Froyo. :(
En VF NL werkt ook niet echt mee.

Iemand toevallig al wel wat nieuws gehoord?

• De Dona
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16-06 12:40

De Dona

Wie anders?

Ik heb gisteren ook een Nexus One bij Vodafone besteld. Ik zal eens informeren of er als iets bekend is over de Froyo update. Ze zullen er wel niets over kunnen vertellen, maar niet geschoten is altijd mis. :9

Als ik geld genoeg had, dan zou ik... ach, daar hoef ik niet eens over na te denken!

• Fuske
Zojuist zelf maar eens even contact opgenomen met VF klantenservice.

Ze hebben geen idee wanneer er een update uit komt.
De meneer zei dat ze waren aan het wachten totdat Google de update had goedgekeurd :?

Ook even gevraagd naar de garantievoorwaarden mbt het unlocken van de bootloader. De garantie komt bij deze te vervallen.. terwijl Vodafone UK dit wel toestaat. Jammer dus :/

Wederom "geduldig" afwachten dus... :O :(

• Miki
Ik lees verschillende verhalen, het schijnt dat Vodafone spanje weldegelijk problemen heeft vanwege de amerikaanse roms. Het info nummer bellen 1200 schijnt naar het algemene alarmnummer 112 te leiden dus das niet zo best :>

Echter vind ik het wel erg vreemd hoe Google en Vodafone de N1 in Europa het gepositioneerd. Support van Google is er nagenoeg niet. Google houd nagenoeg de kaken stijf op elkaar als het gaat om Europese N1's gaat in het Amerikaase support forum. En ook Vodafone UK en DE weten niet helemaal hoe ze met de situatie om moeten gaan als je de gebruikersforums van Vodafone erop na leest. Schoorvoetend wordt toegegeven dat er wel degelijk van een vorm van branding sprake is. Er zijn al enkele gebruikers uit de UK die de mogelijkheid is geboden om het contract te laten ontbinden.

Over accesoires maar niet beginnen want die zijn tot op heden niet te krijgen en vermoedelijk als het er zo naar uit ziet ook nooit in Europa verkocht zullen gaan worden.

Misschien iets voor T.net om contact op te nemen met Vodafone om te vragen wat er schort aan de vrije Google N1 phone die toch uiteindelijk niet zo vrij is.

Miki wijzigde deze reactie 09-07-2010 11:53 (7%)

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

quote:
Mr_Zoidberg schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:58:
[...]
Mwa, rooten is een beetje overbodig geworden nu tether en flashlight standaard in 2.2 zitten. De stock rom is gewoon goed :)

(Backuppen is niet nodig als je er geen custom roms op zet en van de cpu overclocken zie ik de meerwaarde niet echt)
Eh, weet je hoe de website heet waar je nu op zit? ;)

• Mr_Zoidberg
quote:
tommy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:44:
Damn, mijn geduld begint toch echt op te raken met VF.. Nog steeds geen Europese release van Froyo. :(
En VF NL werkt ook niet echt mee.

Iemand toevallig al wel wat nieuws gehoord?
In 3 min tijd kun je toch zelf updaten?

• stevieX
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-10-2011
quote:
Mr_Zoidberg schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:33:
[...]

waar staat een goede Nederlandse beschrijving hoe dat te doen :?
ben VF ook meer dan zat, in de zaak vertelden ze dat er geen VF software op zou zitten :(

• Fuske
quote:
Mr_Zoidberg schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:33:
[...]

Dat klopt, maar niet de europese versie.. :/ Dus geen NL taal etc.
En dan heb je nog de garantie die hierbij komt te vervallen!!

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 28-07 17:20

CSB

:D

quote:
tommy schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:32:
[...]

Dat klopt, maar niet de europese versie.. :/ Dus geen NL taal etc.
En dan heb je nog de garantie die hierbij komt te vervallen!!
Dat is het ENIGE wat ik mis: Nederlandse taal ondersteuning voor het toetsenbord. Het OS mag gewoon Engels blijven, maar voor het mailen en sms-en is het wel verdomt makkelijk. En ik wil die Voice features ook wel eens gebruiken.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Miki
Zijn er Łberhaupt gelokaliseerde roms van Froyo? Het kan ook wel eens zijn dat het zo lang duurt omdat wij een internationale rom krijgen.

• ctrl-alt-delite
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 03-11-2010
Ik wil mijn N1 gebruiken als navigatie, maar dan op de motor. Zodoende zou het tof zijn als hij (semi)waterdicht te maken is. De bevestiging op het stuur is dmv een RAM-mount wel te bedenken, maar hebben jullie een goede tip wat betreft een waterdicht hoesje/doosje? Ik ben bekend met de otterbox, de 2600 lijkt geschikt, maar wellicht is er een elegantere oplossing? Scherm moet op zijn minst zichtbaar blijven natuurlijk, bedienbaarheid is ene pre, maar niet noodzakelijk. Uitgang voor koptelefoon is niet noodzakelijk (want: geluid via bluetooth is in helm ingebouwd). Voor de voeding wil desnoods zelf wel aan het klussen. Wie heeft de gouden tip?

Zoiets dus:
http://www.ocmodshop.com/images/reviews/cases/otterbox_2600_pda/thumb_otterbox_2600_pda_01.jpg

• naskoel
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 28-07 12:15
Vodafone zegt 'm (eindelijk) half juli weer te leveren, maar heeft iemand een idee of dit de Super LCD of de AMOLED versie zal zijn?

Daarnaast lees ik een hoop (klachten) over de 'problemen' met de Vodafone branding en updates. Ik ga deze zomer naar Canada; raden jullie aan een US versie te halen (zullen ze daar ook wel hebben) of gewoon voor de EU/Vodafone versie te gaan (met voordeel abo + toestel etc. meegenomen in de overweging)?

• etalien
  • Niet online
quote:
tommy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:22:
Zojuist zelf maar eens even contact opgenomen met VF klantenservice.

Ze hebben geen idee wanneer er een update uit komt.
De meneer zei dat ze waren aan het wachten totdat Google de update had goedgekeurd :?

Ook even gevraagd naar de garantievoorwaarden mbt het unlocken van de bootloader. De garantie komt bij deze te vervallen.. terwijl Vodafone UK dit wel toestaat. Jammer dus :/

Wederom "geduldig" afwachten dus... :O :(
Je kan natuurlijk ook proberen om een toestel met geunlockte bootloader op te sturen naar Google, die moeten uiteindelijk toch de reparatie doen. Als duidelijk blijkt dat het defect niks met de bootloader te maken heeft zal het allemaal wel goed komen. Ik heb mijn toestel bij VF Duitsland gekocht en kreeg van de VF hier in Utrecht te horen dat garantie rechtstreeks via Google loopt :)

X360 Gamertag

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Voor de mensen die hun N1 in het NL willen hebben, er is inmiddels een stabiele versie uit van CM mod 6, kijk hier voor meer info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=722798

Daar zit dus native de NL taal in...

• Miki
quote:
duderuud schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:14:
Voor de mensen die hun N1 in het NL willen hebben, er is inmiddels een stabiele versie uit van CM mod 6, kijk hier voor meer info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=722798

Daar zit dus native de NL taal in...
Das een goede tip!

Mocht Vodafone op de korte termijn geen Froyo update uitbrengen dan zal dit de ROM zijn die ik ga gebruiken.

• PsycoHero
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:28
Weet iemand of de N1 die Hi gaat leveren in augustus, dezelfde soort update problemen gaat geven als de Vodafone N1's? Branded software dus?

• Miki
Geen idee.

Bij branded software moet je niet denken aan allerlei extra troep wat erbij wordt geÔnstalleerd. Het geval is dat de N1 is voorzien van een speciale Europese rom. Upgraden naar de officiŽle Amerikaanse rom is geblokkeerd tenzij je de bootloader unlockt wat gepaard gaat met verval van garantie. Daarbij heeft voorzover deze berichtgeving klopt Vodafone de beslissing om de rom vrij te geven na dat ze zelf goedkeuring hebben gegeven. Echter is dit niet 100% gedekt omdat zowel Google als vodafone er niets over kwijt willen.

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-07 17:13
Ik word soms wel een beetje gek van allerlei kleine bugs. Ik weet niet of het met android of met mn nexus te maken heeft maar bijv dit:
  • Ik voeg iemand toe aan mn contacten en wil die persoon daarna sms'en. Vervolgens komt zijn naam niet naar voren als ik hem wil sms'en. Nu een dag later staat hij er wel bij. Heeft dat met synchronizatie te maken? Knap stom als dat zo is.
  • bij de fotogallery draai ik een foto, vervolgens komt hij opnieuw naar voren zoals dat hoort, maar nog steeds gekanteld.
  • ook als ik een foto wis gaat hij soms terug naar het begin van de gallery en laat alleen zwart zien (verkeerd imo), en soms laat hij de volgende foto zien (goed).
  • sommige foto's hebben het jaartal '42490' waardoor ze verkeerd in de gallery staan. Kan echter ook met de app te maken hebben aangezien ik die niet met de standaard camera heb gemaakt maar met FX camera (verder een aanrader trouwens!)
  • En het belangrijkste: met de standaard camera app vind ik dat er veel te veel JPG artifacts in de foto's zitten, zelfs met instelling 'zeer fijn'. Hebben jullie daar ook last van? Als ik inzoom op een foto is het niet per sť pixelig, maar je ziet de JPG blokken gewoon! Dat verwacht je niet als je voor 'zeer fijn' kiest.
EDIT:
  • Ow nog irritanter: als je een foto gedraaid hebt en je koppelt je SD kaart is hij het daarna weer vergeten! Alle foto's staan nu weer gekanteld. 8)7 en ja; de SD kaart is netjes via het menu gekoppelt en ontkoppelt

Menesis wijzigde deze reactie 12-07-2010 14:28 (9%)

• bop
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:02

bop

VisualWeb

Hmm sorry, ik had blijkbaar in het oude topic gepost, sorry daarvoor. Maar dan toch hier ook mijn vraag :)

Ik heb sinds vanochtend een probleem met mijn in-call speaker. Het volume staat helemaal op vol maar ik hoor de andere lijn echt heeel zacht (bijna overstaanbaar) terwijl alle volume's gewoon op vol staan.

Ook al geprobeerd opnieuw op te starten en even de batterij eruit gehaald. Blijft helaas hetzelfde (kwaliteit is wel gewoon goed dus lijkt niet op iets wat kapot is, of wel? Maar gewoon heel erg zacht).

Toevallig een bekend probleem en/of oplossing bekend?

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• xeeder
quote:
ctrl-alt-delite schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:08:
Ik wil mijn N1 gebruiken als navigatie, maar dan op de motor. Zodoende zou het tof zijn als hij (semi)waterdicht te maken is. De bevestiging op het stuur is dmv een RAM-mount wel te bedenken, maar hebben jullie een goede tip wat betreft een waterdicht hoesje/doosje? Ik ben bekend met de otterbox, de 2600 lijkt geschikt, maar wellicht is er een elegantere oplossing? Scherm moet op zijn minst zichtbaar blijven natuurlijk, bedienbaarheid is ene pre, maar niet noodzakelijk. Uitgang voor koptelefoon is niet noodzakelijk (want: geluid via bluetooth is in helm ingebouwd). Voor de voeding wil desnoods zelf wel aan het klussen. Wie heeft de gouden tip?

Zoiets dus:
[afbeelding]
Ik weet niet echt over wat je het hebt. Maar toevallig las ik vorige keer een blog waar iemand ook zijn google nexus one gebruikte op de motor. Misschien iets voor jou?

Hier is de link: http://www.nettooor.be/?p=937

• Slashdotter
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
quote:
Flying Bobman schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:21:
Ik weet niet of iemand het al gedaan heeft, maar ik was net eens aan het testen wat er allemaal kan met WiFi Tetheren, en ik ben aangenaam verrast :P De N1 functioneert als volwaardige router, je kan gewoon pingen tussen users, je kan serieus een netwerkje opzetten en een fileshare aanmaken.

Maar wat dit wel betekend is dat je spontaan LAN-party's kunt gaan houden in het park, als iedereen zijn laptop bij zich heeft
Spontane lanparty's, lijkt me geweldig _/-\o_
Maar hoeveel sneller gaat de accu van de Nexus leeg als je 3G + Wifi zaken aan hebt staan?

• ralphdavidvdb
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2011
Relaxed! Net kreeg ik een update binnen van Copilot. Met die update werkt de navigatie nu ook weer onder froyo!

• bop
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:02

bop

VisualWeb

quote:
bop schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:09:
Ik heb sinds vanochtend een probleem met mijn in-call speaker. Het volume staat helemaal op vol maar ik hoor de andere lijn echt heeel zacht (bijna overstaanbaar) terwijl alle volume's gewoon op vol staan.

Ook al geprobeerd opnieuw op te starten en even de batterij eruit gehaald. Blijft helaas hetzelfde (kwaliteit is wel gewoon goed dus lijkt niet op iets wat kapot is, of wel? Maar gewoon heel erg zacht).
Oke, even aanvulling want het wordt nog raarder. Als ik me batterij kapje eraf haal en me oor aan precies de andere kant van de telefoon leg (dus waar normaal de speaker zit maar nu aan de achterkant) dan hoor ik het gesprek gewoon zoals ik het eerst aan de voorkant hoorde. Net factory reset gedaan, mocht helaas niet helpen.

bop wijzigde deze reactie 13-07-2010 11:20 (8%)

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• Fuske
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe CM 6 rom? Hoe zit het precies met de NL taal?

Ik ben nog steeds aan het twijfelen vanwege de garantie, maar mocht ik hem echt kapot maken een keertje..dan kan ik hem toch beter in een pot bier gooien en dan opsturen?? (heb verzekering)
Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Populair: Nokia Lumia 930 Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013