Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ralphdavidvdb
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2011
Ok, dat heeft even wat tijd gekost...

Ik had versie ERE27, die heb ik vandaag geupgrade naar FRF50 en vervolgens naar FRF83. Allemaal vlekkeloos en aan de slag met froyo.

Ik was huiverig om al te upgraden omdat ik las dat copilot nog niet werkte op froyo. Omdat nu de "officiele" upgrade uitkwam had ik de hoop dat copilot het hier wel in zou doen. Niet dus. Bij het opstarten een foutmelding en daar blijft het bij. Best schandalig voor een betaalde applicatie, dat het niet op orde is.

Verder had ik op mijn nexus altijd Corporate Calander draaien omdat de nexus calander geen exchange ondersteuning had. In froyo zou dit inmiddels wel geintegreerd moeten zijn, maar het is mij niet gelukt. In mijn calander had ik nog steeds alleen de mogelijkheid om mijn gmail calander te syncen.
Bij mijn accounts stond wel de mogelijkheid om mijn exchange te syncen. Wanneer ik dat dan ook deed, zag ik wel netjes het sync icoontje, maar geen data in mijn calander.

Als laatste was ik teleurgesteld dat het sense toetsenbord dat ik had geinstalleerd, niet meer werkt onder froyo en ik dus met het stock toetsenbord moest werken. Dat toetsenbord was overigens wel verbeterd, maar nog niet zo prettig als de sense variant.
Ik wacht dus nog even totdat alles voor mij goed werkt. Gelukkig had ik voor het upgraden een nandroid backup en was terug zetten zo gedaan.

Niet alles was negatief overigens. Hij draaide goed en snel. Ook meteen flash uitgeprobeerd uiteraard en dat werkte ook soepel. Eigenlijk beter dan ik had verwacht. Ook de aanpassingen in de camera vond ik prettig. Mooi om eenvoudiger bij wat instellingen te kunnen komen.
Verder kon ik eigenlijk niet veel bijzonders merken.

Wanneer copilot, exchange calander en het sense toetsenbord tot de mogelijkheden behoren zal ik snel over gaan. De toevoeging van flash vind ik namelijk wel echt top.

• Fuske
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:40
Het is mij nog steeds iets onduidelijk!
Heeft deze nu NL taal of niet? :/

• ralphdavidvdb
Volgens mij niet. Ik heb er ook niet echt bewust op gelet moet ik zeggen omdat ik mijn telefoon altijd in het engels heb staan.

Bij het toetsenbord had ik in ieder geval geen nederlandse woordenherkenning, al moet ik zeggen ook niet bij de instellingen gezocht te hebben.

• Richard_AFC
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:44
Vandaag naar de vodafone shop geweest. De verkoper zegt we hadden er tien en die zijn allemaal al weg. Ik zeg oke en verkopen jullie die binnekort ook los?

''Nee dat doen wij niet, alleen met een abbo''

Dan maar wachten op online..
Of iemand nog een goede bron voor ongeveer dezelfde prijs als die in NL kost?

• etalien
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
quote:
Richard_AFC schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:27:
Vandaag naar de vodafone shop geweest. De verkoper zegt we hadden er tien en die zijn allemaal al weg. Ik zeg oke en verkopen jullie die binnekort ook los?

''Nee dat doen wij niet, alleen met een abbo''

Dan maar wachten op online..
Of iemand nog een goede bron voor ongeveer dezelfde prijs als die in NL kost?
Volgens mij mogen ze je niet verplichten een abo erbij te kopen, zeker aangezien op de website ook de losse prijs staat. Ik zou ze een brief laten ondertekenen met de verklaring dat ze hem niet los verkopen :P Even melden dat je die naar Neelie Kroes gaat sturen, misschien dat ze het dan wel doen ;)

X360 Gamertag

• mastair
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:35
quote:
etalien schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:05:
[...]

Volgens mij mogen ze je niet verplichten een abo erbij te kopen, zeker aangezien op de website ook de losse prijs staat. Ik zou ze een brief laten ondertekenen met de verklaring dat ze hem niet los verkopen :P Even melden dat je die naar Neelie Kroes gaat sturen, misschien dat ze het dan wel doen ;)
iPhone werd ook nooit los verkocht door t-mobile toch? Dus lijkt me gewoon toegestaan?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• etalien
  • Niet online
quote:
mastair schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:12:
[...]

iPhone werd ook nooit los verkocht door t-mobile toch? Dus lijkt me gewoon toegestaan?
Er is een wet die koppelverkoop verbied, maar hier zitten wat haken en ogen aan. In principe mag het wel omdat Google en Vodafone twee losse bedrijven zijn (dit is dus een uitzondering op de regel). Maar ik heb hem ook bij Vodafone gehaald, weliswaar in Duitsland, maar die verkochten in principe ook niet los, alleen met een beetje een vlotte babbel en genoeg voorraad in de shop kom je er misschien wel :) Bovendien staat de prijs wel los aangegeven op de Vodafone site en ik zie geen reden om dat niet in de winkel aan te houden.

X360 Gamertag

• Balachmar
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-10 20:15

Balachmar

The truth is out there

Koppelverkoop is toegestaan in Nederland (en Europa dat is waarom het in Belgie tegenwoordig ook mag).
Het mag alleen niet wanneer er sprake is van misbruik van een monopolie positie.
Aangezien er geen monopolie is op de mobiele telecom markt en er ook genoeg verschillende telefoons zijn, mag het dus in dit geval wel zeker.

File Widget: File informatie op je homescreen (scan mijn avatar) Systeempje Proud member of [DPC]Team_RC; Ballaida of Avalon in GuildWars

• watercoolertje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15:01

watercoolertje

Ondertitel

Nog een leuke tip voor de browser, voorheen kon je de useragent kiezen in settings echter is die optie verwijderd, maar hij is er nog wel :D

Type de volgende tekst in je URL-balk en ga er heen: about:debug
Vervolgens kan je de optie weer in je settings terug vinden en de JS debug uitvinken die bij about:debug ook geactieveerd is... verder nog wat andere opties ook maar die wee tik niet wat die zijn, heb nu 'light touch' aangevinkt :P geen idee wat het doet maargoed...

Flash is echt veel sneller en smoother geworden:

De complete browser is trouwens sneller geworden, en merkbaar ook, vooral scrollen op pagina's met veel JS content gaat perfect!

G1 => Hero => Milestone => Nexus One => Galaxy S => LG 2X => Galaxy S2 => Galaxy Note => Galaxy S3 => Galaxy S4 => Next???

• davidov2008
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-08 02:30
quote:
Lander schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:46:
[...]

Het is nog niet mogelijk om te updaten van EPF30 naar FRF50 en hoger. De rom voor FRF50-from-ERE27 werkt niet op een EPF30. We moeten mocht je niet geroot hebben echt wachten op een Europese rom.
Je begreep me verkeerd, ik zei:
quote:
Ik wed dat binnen no time de Europese versie van FRF83 online komt te staan, aangezien het een paar uur geleden begon met FRF83-from-FRF50 en nu inmiddels ook FRF83-from-FRF72 online is.

En als die versie eenmaal beschikbaar is, dan kan je gewoon manueel vanuit EPF30 recovery flashen, als 't goed is gaat ie vanzelf op NL dan.
Ofwel, als de EPF30-naar-FRF83 upgrade er is, dan kan je de upgrade uitvoeren op de eerder beschreven 'normale flash'-manier en hoef je dus niet te wachten op VF. En die "Europese versie" zal in de komende dagen ook wel online komen te staan ;)

Natuurlijk kan je nu nog geen kant op, tenzij je gaat rooten. :z

davidov2008 wijzigde deze reactie 25-06-2010 00:58 (3%)

• djeck
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 24-10 12:51
quote:
davidov2008 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:57:
[...]

Je begreep me verkeerd, ik zei:

[...]

Ofwel, als de EPF30-naar-FRF83 upgrade er is, dan kan je de upgrade uitvoeren op de eerder beschreven 'normale flash'-manier en hoef je dus niet te wachten op VF. En die "Europese versie" zal in de komende dagen ook wel online komen te staan ;)

Natuurlijk kan je nu nog geen kant op, tenzij je gaat rooten. :z
Nou ik begreep je wel hoor. Was denk ik voor de vraag steller niet helemaal duidelijk of hij z'n EPF30 nu kan worden ge-upgrade naar FRF50 en FRF83 zonder root. En momenteel kan dat (nog) niet :|

PSN-ID: UnknownFastOne | PV Logs

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:10

CSB

:D

Ik ben erg tevreden met FRF83. Alles lijkt goed en soepel te draaien.

Nu alleen de dock en car dock nog. En niet van het merk tokkiewokkie, maar gewoon van Google zelf.
Ik vertrouw alleen ebay niet zo...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Fuske
Ben ook aant wachten op de docks.. Jammer dat Google hier geen vaart achter zet.
Op eBay is na het aanbieden van mijn auto, mijn account geblocked. eBay kan niet zeggen waar het aan ligt en moet nu opeens kopies van legitimatiebewijs, kentekenbewijs oude auto en recent bankafschrift en telefoonrekening. Sorry eBay dat gaat me te ver!

Dan wacht ik nog wel een paar weken!

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

quote:
CSB schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:44:
Ik ben erg tevreden met FRF83. Alles lijkt goed en soepel te draaien.

Nu alleen de dock en car dock nog. En niet van het merk tokkiewokkie, maar gewoon van Google zelf.
Ik vertrouw alleen ebay niet zo...
Als je met paypal of CC betaald heb je bijna NERGENS wat te vrezen hoor, geld kan je vrij makkelijk terug krijgen als je aangeeft niks hebt ontvangen of niet het product wat ze beschreven hebben ontvangen!

Gister me 2de batterij binnengehad (toestel was 2de hands dus me batterij was al beetje gaar dacht ik, deze lijkt 2 a 3 uur langer mee te gaan) voor 8 euro inc verzending vanuit China :D Daarvoor een macrolens daarvoor een zoomlens, daarvoor weer spycams (10 stuks) en nog veel en veel meer, altijd goed gegaan eigenlijk!

Net weer wat moois ontdekt, 2.2 is ruim 500% sneller als 2.1 ipv 450% dat er geclaimed werd, score komt vaker boven de 40 uit (40.7 is hoogste) dan er onder met linpack :D

watercoolertje wijzigde deze reactie 25-06-2010 09:45 (9%)

G1 => Hero => Milestone => Nexus One => Galaxy S => LG 2X => Galaxy S2 => Galaxy Note => Galaxy S3 => Galaxy S4 => Next???

• lanoisseforP
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10-09-2013
Gisteren in Heerlen hadden ze nog 2 liggen, die zullen nu wel weer weg zijn.

Al duidelijkheid wanneer 2.2 nu officieel gereleased wordt?

Ik ben geen alcholist, de eerste 30 bier smaken me alleen niet.

• Mythling
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:09
FRF83 is de final build. Er zijn diverse mensen die de OTA hebben gehad, dus het zal niet lang meer duren.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 30-10 14:47
Erg irritant, m'n N1 reboot eens in de zoveel dagen zomaar. Heb hem net even leeg gemaakt en hoop dat hij nu blijft werken (en het dus aan een app ligt) maar ik vrees voor iets van corrupt RAM ofzo.

:( is al me 2de, de eerste liet me achterkant van los.

• Katseviool
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 30-10 20:53
quote:
ralphdavidvdb schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:55:
Verder had ik op mijn nexus altijd Corporate Calander draaien omdat de nexus calander geen exchange ondersteuning had. In froyo zou dit inmiddels wel geintegreerd moeten zijn, maar het is mij niet gelukt. In mijn calander had ik nog steeds alleen de mogelijkheid om mijn gmail calander te syncen.
Bij mijn accounts stond wel de mogelijkheid om mijn exchange te syncen. Wanneer ik dat dan ook deed, zag ik wel netjes het sync icoontje, maar geen data in mijn calander.
De functionaliteit is inderdaad gewoon aanwezig. Haal je ook de exchange mail binnen? Want bij mij werd automatisch door Froyo ook de calender geupdate toen ik de mail had toegevoegd.
quote:
Als laatste was ik teleurgesteld dat het sense toetsenbord dat ik had geinstalleerd, niet meer werkt onder froyo en ik dus met het stock toetsenbord moest werken. Dat toetsenbord was overigens wel verbeterd, maar nog niet zo prettig als de sense variant.
Is sinds de eerste beta van Froyo al geupdate, check XDA topic voor download :)

• ralphdavidvdb
@katseviool

Ik ben het na jouw post toch nog een keer gaan proberen. Bedacht me daarbij dat ik de vorige keer geen wipe had gedaan voor het upgraden. Dit keer dus wel en bij het opnieuw configureren van mijn exchange account inderdaad een enkel probleem meer met de agenda.

Thnx ook voor de link naar het sense toetsenbord! Geinstalleerd en draait ook weer.

Alleen Copilot blijft jammer. Hoop dat ze daar snel wakker worden en met een update komen.

Toch is het ontbreken van copilot voor een paar weken het me niet meer waard om op 2.1 te blijven zitten. Nu dus ook een tevreden gebruiker van 2.2!

• davidov2008
Wat moet je met CoPilot, je hebt toch Google Navigation ;) De Nederlandse stem zal wel weg zijn bij 2.2 in Google Navigation of niet?

• ralphdavidvdb
@davidov2008 Ik rij veel heen en weer tussen NL en BE en heb een NL abonnement. Dat maakt Google navigation minder interessant vanwege het dataverbruik.
Daar komt bij dat ik copilot nou eenmaal al had gekocht voordat Google Navigation uit was en dat Copilot nog wel een stukje beter werkt dan Google Navigation.

• webbier
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:43
quote:
zAo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:33:
Zojuist bij een KPN winkel geweest; de Nexus One komt niet meer naar KPN/Hi helaas. :(
Zie net op de site van hi dat inschrijven wel mogelijk is en dat hij vanaf 18-08 leverbaar is.
(http://shop.www.hi.nl/hi/...Nexus-One/TGOOGLNOgy.html)

Zou mooi zijn als dit waar is aangezien ik vanaf half augustus mijn abonnement mag verlengen!

• davidov2008
FRF83 is waarschijnlijk toch niet de final build. De eerder gestarte (maar zeer beperkte) OTA roll-out in de VS (ofwel, vanaf ERE27) is stopgezet. Ook heeft een zeer beperkte testgroep inmiddels één build hoger dan FRF83 ontvangen.

Zie: http://blogs.computerworl..._rollout?source=rss_blogs
En: Google Still Testing Froyo Builds; FRF83 Not Final Release

Deze zet van Google werd al eerder vermoed omdat vooral FRF50 en FRF72 Froyo-testgebruikers een OTA kregen en ERE27 gebruikers (Android 2.1 dus) maar zéér sporadisch. Tevens ontbrak de upgrade voor de Europese 2.1 build (EPF30) geheel.

• belumcukur
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16-04 19:28

belumcukur

Het is een versnorkte wereld

quote:
davidov2008 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:13:
Wat moet je met CoPilot, je hebt toch Google Navigation ;)
Google Navigate moet je niet gebruiken over de grens, tenzij je de geldpest hebt of de loterij net hebt gewonnen.

• Jackiegoal
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 05-06 16:47
Quick question. Tot mijn abo bij Vodafone ingaat zit ik nog met een goedkoop abonnementje van Telfort zonder databundel. Kan ik op de Nexus alle telecom-dataverbindingen (dus alles wat niet WIFI is) eenvoudig en effectief uitschakelen tot mijn Vodafone kaartje erin zit?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
Jackiegoal schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:47:
Quick question. Tot mijn abo bij Vodafone ingaat zit ik nog met een goedkoop abonnementje van Telfort zonder databundel. Kan ik op de Nexus alle telecom-dataverbindingen (dus alles wat niet WIFI is) eenvoudig en effectief uitschakelen tot mijn Vodafone kaartje erin zit?
Ja dat kan. Dit had je overigens ook gewoon zelf even op kunnen zoeken, want dit is al talloze malen besproken.

• davidov2008
quote:
belumcukur schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 23:35:
[...]

Google Navigate moet je niet gebruiken over de grens, tenzij je de geldpest hebt of de loterij net hebt gewonnen.
Alleen zal 90% van de Nederlanders maar iets van 4x per jaar de grens overgaan, dus zo raar was mijn opmerking niet ;) Aangezien ralphdavidvdb bij die 10% hoort die vaak in het buitenland komt, begrijp ik heel goed dat ie geen Google Navigation gebruikt.

• Jackiegoal
quote:
RoD schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:03:
[...]

Ja dat kan. Dit had je overigens ook gewoon zelf even op kunnen zoeken, want dit is al talloze malen besproken.
Sorry. Ik had alleen iets gevonden over het uitschakelen van alle dataverbindingen. Op mijn HTC betekent dat dat je ook geen WIFI meer kunt gebruiken. Maar goed, ik zal het wel zien, hij komt morgen als het goed is!

• Bryter
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-10 09:50
quote:
Jackiegoal schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:47:
Gewoon je SIM eruit halen? Tenzij je ook nog wilt bellen, in dat geval kan je bij Settings > Wireless & networks > Mobile networks > Access Point Names je APN een beetje verkloten. Ik heb hetzelfde probleem, abbo gaat morgen pas in (i.v.m. nummerportering), dus ik zit nog met een Hi prepaid-kaartje waar 3G uiteraard bakken met geld kost. Heb derhalve de APN van "portalmmm.nl" naar iets van "poreoijrutalmmm.nl" veranderd en nu is het over met het leed dat automatische synchs over 3G heet. Je hebt er ook een app genaamd APNDroid voor, maar dat werkte iig bij mij voor geen meter.

• bartos88
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08-10 11:02
Ik zoek eigenlijk ook iets om alleen mn data uit te zetten. Maar dan meer een switch oid zodat ik hem snachts uit kan zetten, maar nog wel telefoontjes kan ontvangen.

• Balachmar
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-10 20:15

Balachmar

The truth is out there

quote:
bartos88 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:30:
Ik zoek eigenlijk ook iets om alleen mn data uit te zetten. Maar dan meer een switch oid zodat ik hem snachts uit kan zetten, maar nog wel telefoontjes kan ontvangen.
Je kan natuurlijk het toggle data widget gebruiken.

File Widget: File informatie op je homescreen (scan mijn avatar) Systeempje Proud member of [DPC]Team_RC; Ballaida of Avalon in GuildWars

• davidov2008
Zoek maar eens op APNdroid, blockt alle 3G data (dus niet het wifi). En anders, heb 't al eerder gezegd, de naam van het APN accesspoint veranderen in je mobile network settings, of daar een ongeldig dns/proxy nummer opgegeven, dan kan ie ook geen verbinding meer maken. Maar niet handig als je af en toe toch data aan wil switchen.

davidov2008 wijzigde deze reactie 28-06-2010 23:53 (85%)

• Fuske
Waarschijnlijk is nu wel de final froyo release OTA gestuurd:
XDA

"Officiële" aankondiging Google

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14:59

Snake

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Programeerder

Is die blog de officiele blog? :)

US = the promised land. One day... One day!
.oisyn: [..] Ik kan me geen slechtere zoekterm voorstellen dan "C++ panel". Afgezien van "naveltruitje" oid. [...]

• CanonUser
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-12-2010
Dus wil je niet afhankelijk zijn van de " grillen" van je telefoonmaker moet je dus de nexus one nemen als je altijd de laatste up2date versie wilt hebben van Android ?

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:29
Ja en nee,

Als je telefoonmaker weigert een update uit te brengen kun je natuurlijk je smartphone rooten en voorzien van een custom rom. Veel telefoonmakers voorzien hun Android smartphones van allerei shells en specifiek meegeleverde programma's welke ook omgezet dan wel een licentie moeten worden aangekocht voor de nieuwe Android versie. Dus veelal slaan ze een release over of brengen ze helemaal geen update uit. Met name Samsung heeft hier een handje van.

• CanonUser
  • Laatst online: 28-12-2010
quote:
Miki schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:32:
Ja en nee,

Als je telefoonmaker weigert een update uit te brengen kun je natuurlijk je smartphone rooten en voorzien van een custom rom. Veel telefoonmakers voorzien hun Android smartphones van allerei shells en specifiek meegeleverde programma's welke ook omgezet dan wel een licentie moeten worden aangekocht voor de nieuwe Android versie. Dus veelal slaan ze een release over of brengen ze helemaal geen update uit. Met name Samsung heeft hier een handje van.
Dat je de telefoon kan rooten had ik inderdaad begrepen, een omweg denk ik dan maar je hebt inderdaad wel de vrijheid om het te doen.
Op dit moment heb ik een iPhone 3G maar ik ben heel serieus aan het kijken wat mijn volgende telefoon zal worden. Wat nu natuurlijk heel erg lekker is de iPhone's intergratie in mijn OSX omgevingen (via mobile.me) maar volgens mij zijn er ook programma's die een android phone laten communiceren met mijn iCal en iTunes en adressen boek van mijn mac ?

• Miki
quote:
CanonUser schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:46:
[...]

Dat je de telefoon kan rooten had ik inderdaad begrepen, een omweg denk ik dan maar je hebt inderdaad wel de vrijheid om het te doen.
Op dit moment heb ik een iPhone 3G maar ik ben heel serieus aan het kijken wat mijn volgende telefoon zal worden. Wat nu natuurlijk heel erg lekker is de iPhone's intergratie in mijn OSX omgevingen (via mobile.me) maar volgens mij zijn er ook programma's die een android phone laten communiceren met mijn iCal en iTunes en adressen boek van mijn mac ?
Ik denk dat het heel belangrijk is om je af te vragen of je verder gebruik wilt maken van MobileMe. Je kunt je MobileMe mail account koppelen via IMAP/POP maar dat is geen push zoals je nu gewend bent op je iPhone.
iCAL zal opzich wel lukken maar dan moet je een Google account hebben zodat je je ical gegevens kan exporten naar google calendar.
Voor iTunes zal er wel een soort plug-in zijn om toch je telefoon te kunnen sync-en, google zal je hier wel mee kunnen helpen.

Ik heb zelf hiervoor ook een iPhone 3G gehad maar dan i.c.m. Google account. Voor mij was het dan ook een logische stap na het volwassen worden van het Android platform om over te stappen.

• davidov2008
^^ Voor iTunes icm met Android heb je doubleTwist player nodig, is ook veel mooier dan de stock music speler in Android.

Je kan eigenlijk niet lekker werken met Android als je niet met Google's producten (Gmail, Calander etc.) werkt: natuurlijk kan je gelukkig je oude adressen laten forwarden naar Gmail (of post ophalen met POP/IMAP, maar dat duurt veel langer), je kan vanuit Gmail zelfs mailtjes sturen onder een ander e-mailadres, je kan je kalenders importeren enz. Maar als je eenmaal de overstap hebt gemaakt is de integratie het allerbeste.
quote:
Snake schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:07:
Is die blog de officiele blog? :)
Ja dat is de officiële blog. Er zijn inmiddels updates online voor alle niet Europese versies :( :( :( Wij EPF30'ers moeten gewoon blijven wachten. Ik vraag me ook af of je Vodafone sim nodig hebt om de OTA te krijgen, ze zeggen wel dat Google de updates uitstuurt, maar ze moeten toch over hun netwerk....

• etalien
  • Niet online
Ik hoop echt dat de EPF30 update vandaag of morgen komt. In het artikel op blogspot schrijven ze in ieder geval dat alle gebruikers deze week een update kunnen verwachten! Erg jammer dat EU versies zo buitengesloten worden, heb niet voor niks een losse Nexus One gekocht in plaats van een Desire!

X360 Gamertag

• The CarNagE Man
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-10 20:02
Mensen gewoon geduld hebben.. Google kennende duurt het gewoon eventjes iets langer..
Er wordt geen woord gezegd dat de Europese Nexus One gebruikers uitgesloten worden. Ik denk dat we gewoon 2 dagen langer moet wachten en hij dan komt..

• cypher21
  • Laatst online: 15:28

cypher21

Mazda CX-5 powered

Kennelijk maakt het niet uit of je een vodafone sim hebt Ze checken op toestel.

Ik heb vanochtend de FRF85B update op mijn nexus gepushed gekregen.
Draait prima.

Helaas geen NL spelling en taal :(

Dus hoop dat Cyanogen die zaken snel in zijn mod meeneemt :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Katseviool
Ik heb vannacht de OTA update ontvangen. Vreemde is wel dat ik een geroot toestel heb waar de FRF50 build op draait.

Toestel moest ik eerst netjes opladen, daarna reminder om update uit te voeren, tel reboot alleen kreeg ik een foutmelding op pakket verificatie :? Ach ja, download hem wel even los.

• Katseviool
quote:
etalien schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:48:
Ik hoop echt dat de EPF30 update vandaag of morgen komt. In het artikel op blogspot schrijven ze in ieder geval dat alle gebruikers deze week een update kunnen verwachten! Erg jammer dat EU versies zo buitengesloten worden, heb niet voor niks een losse Nexus One gekocht in plaats van een Desire!
Waarom is dat NL zo belangrijk dan? Draait je computer OS ook in NL dan? Voor T9 is het handig, maar als je Swype of iets in die trant gebruikt, heb je gewoon NL woordenboek op een FRF rom :)

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
Katseviool schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:40:
[...]

Waarom is dat NL zo belangrijk dan? Draait je computer OS ook in NL dan? Voor T9 is het handig, maar als je Swype of iets in die trant gebruikt, heb je gewoon NL woordenboek op een FRF rom :)
NL toestel is voor mij absoluut niet belangrijk, echter is het standaard toetsenbord dusdanig verbeterd dat ik die graag zou gaan gebruiken met NL woordenboek ipv Better Keyboard of een ander toetsenbord.
En ja, mijn OS draait wel in het Nederlands :9

• stevieX
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-10-2011
Belde met Vodafone waar de Nexus One bleef :?
Antwoord: word niet meer geleverd, en komt ook niet meer :?

• nwolsink
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:03
Ik kreeg vandaag OTA weer een nieuwere build FRF85B

nwolsink wijzigde deze reactie 29-06-2010 18:30 (5%)

sildeshow.internetprojects.nl

• davidov2008
quote:
Katseviool schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:40:
[...]

Dat begrijp ik niet, de Swype beta is toch toch helemaal niet beschikbaar met NL woordenboek/toetsenbord voor de Nexus One? Engels OS (GUI) heb ik nm. geen bezwaar tegen, maar voor het toetsenbordinvoer is NL wel erg handig. Voor zover ik weet is Swype voor Nexus alleen nog Spaans, Engels en (ik geloof) Italiaans ondersteund... :(

-----

We zullen nog even moeten wachten:

Google Deutschland hat gegenüber heise online bestätigt, dass Android 2.2 derzeit nur für direkt bei Google erworbene Smartphones verfügbar ist. Ein Update für Vodafone-Geräte werde "in Kürze" folgen.
http://www.heise.de/newst...-frei-Update-1030654.html

En wat "In Kürze" (ofwel "binnenkort") inhoud, daar mogen we natuurlijk naar raden. Misschien morgen, misschien volgende week.... ;)

davidov2008 wijzigde deze reactie 29-06-2010 19:25 (28%)

• Ace
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 28-10 16:53

Ace

Happy Happy Joy Joy

quote:
davidov2008 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:17:
[...]

Dat begrijp ik niet, de Swype beta is toch toch helemaal niet beschikbaar met NL woordenboek/toetsenbord voor de Nexus One? Engels OS (GUI) heb ik nm. geen bezwaar tegen, maar voor het toetsenbordinvoer is NL wel erg handig. Voor zover ik weet is Swype voor Nexus alleen nog Spaans, Engels en (ik geloof) Italiaans ondersteund... :(
Niet als je Swype.apk installeert die geleverd wordt met de Samsung Galaxy S, dan heb je gewoon de keuze uit NL en dat werkt prima op een Nexus :)

o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~ 2006-2009 :(

• davidov2008
Ah slim plan, dank je!
(ipv een link te vragen heb ik zelf even gegoogled op Galaxy en Swype, ja het bestaat nog, zelfredzaamheid :P)

• nox.a
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09-08-2010
quote:
Ace schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:31:
[...]

Niet als je Swype.apk installeert die geleverd wordt met de Samsung Galaxy S, dan heb je gewoon de keuze uit NL en dat werkt prima op een Nexus :)
Super! Je bent een held, net even uitgeprobeerd, werkt prima! _/-\o_

• dexter18
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-09 11:27
quote:
stevieX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:53:
Belde met Vodafone waar de Nexus One bleef :?
Antwoord: word niet meer geleverd, en komt ook niet meer :?
Ik ben bang dat ze gelijk hebben op de website is hij ook niet (meer) leverbaar. Ik hoop voor je dat ze hem weer krijgen. Heb je de winkels ook al eens proberen te bellen die hebben meestal wat langer voorraad dan telesales. Vooral als er vanuit vodafone geen focus op ligt.

• Snake

Snake

Programeerder

Straks eens terug naar stock en dan alles updaten. Eens zien hoe die nieuwe build presteert :)

Ben eigelijk zeer tevree over froyo, die nieuwe knop om te bellen, snelheid, heb echt niet te klagen.

.oisyn: [..] Ik kan me geen slechtere zoekterm voorstellen dan "C++ panel". Afgezien van "naveltruitje" oid. [...]

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

Idd, dat menu onderin met bellen, menu en browser is echt een verademing. scheelt je weer teruggaan naar de home tab. en ook nog 2 plaatsen op je blad!

Ik heb het gevoel dat de laatste build (85B) iets langzamer is dan de 73 build.
Draait voor de rest prima.

Ik hoop wel dat het NL woordenboek snel toegevoegd gaat worden aan het standaard toetsenbord. Of dat ik op een of andere manier deze van een vodafone build kan kopieren oid.

• Jackiegoal
quote:
dexter18 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:32:
[...]

Ik ben bang dat ze gelijk hebben op de website is hij ook niet (meer) leverbaar. Ik hoop voor je dat ze hem weer krijgen. Heb je de winkels ook al eens proberen te bellen die hebben meestal wat langer voorraad dan telesales. Vooral als er vanuit vodafone geen focus op ligt.
Eind juli is het eerste moment volgens mensen bij Vodafone (niet officieel). Google heeft mij aangegeven dat hij binnenkort ook via alternatieve kanalen verkrijgbaar zou moeten zijn, maar het fijne weet ik daar niet van. Winkels was een goede tip, maar nu waarschijnlijk te laat. Ik heb vorige week woensdag de laatst beschikbare Nexus in de Randstad gereserveerd.

• bartos88
quote:
davidov2008 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:48:
Ah slim plan, dank je!
(ipv een link te vragen heb ik zelf even gegoogled op Galaxy en Swype, ja het bestaat nog, zelfredzaamheid :P)
Thanks voor de tip. Nu heb ik ook een werkend versie gevonden :P

Swype werkt echt lekker! Ik had helemaal geen tijd nodig om te wennen.

• Katseviool
Misschien handig om de link van Swype even op te nemen in de OP aangezien deze vraag nu telkens terug keert in dit topic.
quote:

• Pimmetje651
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-10 14:02
Ik heb mijn OTA update nog niet gehad op mijn VF Nexus one, ben wel heeel benieuwd wanneer deze binnen zal komen

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Schmoove
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-10 21:12
Don't worry, ik heb een Nexus uit de VS (via de google webshop) en ik heb de update ook nog niet.
De vodafone versie zal zeker nog wel wat langer duren denk ik.

• Flying Bobman
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11-08-2013
Nou, aangezien de hele Google synchronisatie i.c.m. het netwerk van T-mobile op z'n gat ligt (bij mij werkt niks meer, alleen sync via Wifi), gok ik dat die OTA er dus ook niet doorheen komt :(

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 30-10 13:59

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

quote:
Schmoove schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:20:
Don't worry, ik heb een Nexus uit de VS (via de google webshop) en ik heb de update ook nog niet.
De vodafone versie zal zeker nog wel wat langer duren denk ik.
vodafone heeft toch geen eigen versie van het OS?

Eve Online \ Planetside 2: Dierdra Vaal

• wessel99
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
FRF85B binnen (OTA) :-D

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
-GSF-JohnDoe schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:44:
[...]

vodafone heeft toch geen eigen versie van het OS?
ja en nee.
De versie van vodafone is een europese versie met o.a. Nederlandse taal en spelling.
Volgens mij moet Vodafone ook toestemming geven voor zo'n update.

• etalien
  • Niet online
Bericht van Vodafone over de Froyo update, weet niet zeker of dit ook voor de Nederlandse versie geldt:
quote:
Nexus One customers that bought the phone from Vodafone will be getting Froyo, albeit a little delayed. We have to make a few changes to Froyo to optimize it for the Vodafone network (small stuff around Emergency calling, etc.), so it will take at least another couple of weeks (changes + testing).

Apologize for the extra delay, but please understand that this is a large scale deployment with lots of intricacies and we have to be prudent. I can assure you that we are striving hard to get Froyo out to all Nexus One customers ASAP.

Thanks for your continued support!
Bron: http://www.google.com/sup...&hl=en&start=3280

Dit bericht gaat volgens mij specifiek over de EPF21B build (vodafone phones uit de UK), maar het zal ook wel gelden voor de EPF30 build (vodafone phones uit NL en oa DE)...

X360 Gamertag

• UltimateB
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Vraag me af, ik heb een amerikaanse N1, maar zou best graag Nederlands spreken e.d. hebben voro navigatie. Is dat mogelijk voor zover jullie weten?

"True skill is when luck becomes a habit"
GeoStart, geografische toepassing voor web en mobiel

• djeck
quote:
etalien schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:51:
Bericht van Vodafone over de Froyo update, weet niet zeker of dit ook voor de Nederlandse versie geldt:

[...]

Dit bericht gaat volgens mij specifiek over de EPF21B build (vodafone phones uit de UK), maar het zal ook wel gelden voor de EPF30 build (vodafone phones uit NL en oa DE)...
Ouch a couple of weeks :F

• bartos88
quote:
Nexus One customers that bought the phone from Vodafone will be getting Froyo, albeit a little delayed. We have to make a few changes to Froyo to optimize it for the Vodafone network (small stuff around Emergency calling, etc.), so it will take at least another couple of weeks (changes + testing).
Lekker is dat. Een van de main reasons voor een nexus one ipv de desire was dat ik dacht dat de nexus one als eerste updates zou krijgen :'( Nu zou de desire nog wel eens eerder froyo kunnen krijgen dan de nexus. Misschien moet ik toch maar overwegen om te rooten

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

quote:
bartos88 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:45:
[...]Lekker is dat. Een van de main reasons voor een nexus one ipv de desire was dat ik dacht dat de nexus one als eerste updates zou krijgen :'( Nu zou de desire nog wel eens eerder froyo kunnen krijgen dan de nexus. Misschien moet ik toch maar overwegen om te rooten
Tja het is simpel, je koopt een branded toestel (oke bij de nexus staat branded dan niet gelijk aan bloated, maar het zal altijd meer tijd kosten)...

• djeck
Oke toch maar geroot :) Ongeduldig als ik ben ik zit op FRF85B 8)

• Richard_AFC
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:44
Heb ik het geld.. is die overal uitverkocht :/ Volgende week op vakantie dus heb ik er zelfs 475 voor over haha. Ergens in Duitsland ofzo nog ??

• watercoolertje

watercoolertje

Ondertitel

quote:
Richard_AFC schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:00:
Heb ik het geld.. is die overal uitverkocht :/ Volgende week op vakantie dus heb ik er zelfs 475 voor over haha. Ergens in Duitsland ofzo nog ??
Mijne is te koop, maar zeker niet nieuw meer (kleine krasjes her en der) maar wel xtra batterij en 2 lenzen (macro en 6x zoom)... Hoef er dan ook geen 475 voor ;)

• Menesis
  • Laatst online: 30-10 22:49
quote:

[...]

Nou nog maar een keertje dan: is het nu wel of niet mogelijk om handmatig naar Froyo up te graden vanaf EPF30?
Zo ja, hoe?

• djeck
quote:
Menesis schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:39:
[...]

Nou nog maar een keertje dan: is het nu wel of niet mogelijk om handmatig naar Froyo up te graden vanaf EPF30?
Zo ja, hoe?
Zonder root NEE.

Vodafone geeft aan binnen een paar weken.

Apologize for the extra delay, but please understand that this is a large scale deployment with lots of intricacies and we have to be prudent. I can assure you that we are striving hard to get Froyo out to all Nexus One customers ASAP.

Thanks for your continued support!

• davidov2008
Ja inderdaad, kom op zeg, WEKEN? Wat voor supermega-aanpassingen moeten ze nou doen? Ze geven al aan dat het 'minor' changes zijn zoals APN instellingen, een devver kost dat 1 dag werk, dan nog een week testen en klaar. Echt een vreselijke naaistreek van VF.

• Miki
Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over mijn "vodafone branded" N1 maar één van de hoofdredenen om zonder na te denken de N1 aan te schaffen was vanwege het feit dat ik een echte Google telefoon had en dat ik geen update gedonder zou hebben en natuurlijk bij beschikbaarheid gelijk de Froyo update kon gebruiken.

Het is dan een enorme koude douche als je te horen krijgt dat je g**verdomme afhankelijk bent van Vodafone of en wanneer zij deze update beschikbaar gaan stellen. Het zal helemaal wat worden als Vodafone over een jaar besluit dat ze geen support meer leveren....
En natuurlijk kun je rooten om dat euvel op te lossen maar dit is gewoon een smerige misleiding.

Ik voel me nu toch wel behoorlijk genaaid want ik had dan net zo goed een HTC Desire of een SE X10 kunnen uitkiezen...

Bah :(

• bartos88
Same here Miki :(

Als ik nou besluit te rooten, krijg ik dan verbindingsproblemen? (aangezien er blijkbaar ook Vodafone specifieke aanpassingen gedaan moeten worden). En als ik geroot heb, dan kan ik niet meer de officiele update van vodafone erop zetten wanneer deze uiteindelijk gereleased wordt? Of toch wel?

• MethinX
  • Laatst online: 15:13

MethinX

't is wat!

Om de mensen met een N1 van Vodafone een beetje gerust te stellen, ik heb een N1 van Google met ERE27, maar ik heb ook nog geen OTA update ontvangen... Overigens heb ik er wel een vodafone sim in, maar dat schijnt niet uit te maken, het gaat alleen om de software die je draait.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• Katseviool
Gewoon rooten die handel, Froyo erop zetten en dan handmatig die instellingen erin gooien. Heb zelf ook een US versie en na de KPN APN instellingen gepakt te hebben van Androidworld werkt het als een zonnetje :)

Lijkt me dat het voor VF niet anders zal zijn, je hoort toch ook nooit dat simlock vrije toestellen niet werken op het VF netwerk. Waarschijnlijk willen ze Henk en Ingrid niet lastig vallen met handmatig APN te laten wijzigen, maar als echte Tweaker lijkt me dit toch geen probleem. Eigenlijk behoor je hem ook gewoon te rooten, gewoon omdat het kan 8)

Katseviool wijzigde deze reactie 01-07-2010 12:12 (46%)

• davidov2008
quote:
MethinX schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:02:
Om de mensen met een N1 van Vodafone een beetje gerust te stellen, ik heb een N1 van Google met ERE27, maar ik heb ook nog geen OTA update ontvangen... Overigens heb ik er wel een vodafone sim in, maar dat schijnt niet uit te maken, het gaat alleen om de software die je draait.
Ja maar jij kan wel gewoon de FRF85B-"universal" rom erop zetten (update.zip naar SD Kaart en dan recovery doen) die overal te downloaden is. Dan kan je zonder rooten flashen naar Froyo met behoud van al je gegevens. Is precies hetzelfde als wat er bij een OTA gebeurd. Een EPF30-->FRF85B rom is er echter nog niet.

Het is natuurlijk betwijfelbaar wat voor effect rooten in de praktijk op je garantie heeft. Immers, de garantie bestaat meestal uit opsturen/afgeven bij belwinkel en je telefoon maandenlang kwijt zijn waarna het probleem niet is opgelost en je 'm meestal ongerepareerd terugkrijgt 8)7 Dan kan je beter a) zelf het probleem proberen op te lossen of b) 'm in de plomp gooien en geld vragen van de verzekering. En dat staat dan nog los van het feit dat je telefoon waarschijnlijk a) niet kapot gaat en b) je nog terug kan gaan naar de orginele ROM, we weten alleen niet of ze dat kunnen zien.

davidov2008 wijzigde deze reactie 01-07-2010 12:32 (44%)

• bartos88
Ik denk dat ik maar ga rooten. Kan iemand mij vertellen of deze handleiding nog up to date is? http://www.androidworld.n...voorzien-van-custom-roms/ of als je een andere goede idiot-proof guide weet dan is dat natuurlijk ook welkom :)
Mijn main computer is trouwens een mac. Kan ik het rooten beter op een windows computer doen?

• Jackiegoal
Sinds gisteren de Nexus binnen met voorlopig nog Telfort. Als ik roamen uitschakel maakt hij toch ook geen gebruik van 3G? Dat lijkt me toch de meest eenvoudige oplossing? Thuis wil ik geen 3G gebruiken omdat Telfort een vervelende FUP hanteert.

Ik heb wel het probleem dat wifi niet automatisch opnieuw inlogt na stand-by, maar even twee keer tikken op de wifi widget-knop en het werkt weer. Wordt dat opgelost in 2.2?

• MethinX
  • Laatst online: 15:13

MethinX

't is wat!

quote:
Jackiegoal schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:03:
Sinds gisteren de Nexus binnen met voorlopig nog Telfort. Als ik roamen uitschakel maakt hij toch ook geen gebruik van 3G? Dat lijkt me toch de meest eenvoudige oplossing? Thuis wil ik geen 3G gebruiken omdat Telfort een vervelende FUP hanteert.

Ik heb wel het probleem dat wifi niet automatisch opnieuw inlogt na stand-by, maar even twee keer tikken op de wifi widget-knop en het werkt weer. Wordt dat opgelost in 2.2?
Roaming is als je in het buiteland bent, hoewel telfort tegewoordig wellicht kan roamen op het kpn netwerk... Normaal zou die instelling dus niks doen. Als ik jou was zou ik met een app zorgen dat je wifi aan blijft bij standby, bv met WeFi.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• djeck
quote:
bartos88 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:54:
Ik denk dat ik maar ga rooten. Kan iemand mij vertellen of deze handleiding nog up to date is? http://www.androidworld.n...voorzien-van-custom-roms/ of als je een andere goede idiot-proof guide weet dan is dat natuurlijk ook welkom :)
Mijn main computer is trouwens een mac. Kan ik het rooten beter op een windows computer doen?
Ik heb deze gebruikt, handleiding van 25-06 werkt als een zonnetje 8)

• Cum Grano Salis
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 14:26
Een leek hier, maar de Vodafone 'Nexussen' kennen 'problemen' en de geïmporteerde niet?
Ik zie dat op het moment de Nexus schaars is in Nederland, mensen hier ervaring met GSMwijzer en studentmobiel?

Gaude et aude

• bartos88
quote:
Lander schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:22:
[...]

Ik heb deze gebruikt, handleiding van 25-06 werkt als een zonnetje 8)
Waar zie je er een van 25/06? Op androidworld zie ik alleen eentje van 28/03

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
thefabiman88 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:30:
Een leek hier, maar de Vodafone 'Nexussen' kennen 'problemen' en de geïmporteerde niet?
Ik zie dat op het moment de Nexus schaars is in Nederland, mensen hier ervaring met GSMwijzer en studentmobiel?
Ervaringen met webwinkels horen niet in dit topic thuis.

• djeck
quote:
bartos88 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:38:
[...]

Waar zie je er een van 25/06? Op androidworld zie ik alleen eentje van 28/03
Ohhh sorry, moet wel een linkje plakken na het knippen |:(

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=710519

• bartos88
quote:
Thanks!
Dat forumtopic heeft wel als topicname "EPE54B (new N1- AT&T) -> FRF50 -> FRF83 & beyond (hopefully) in 20 minutes", maar het werkte bij jou dus ook voor een niet-EPE54B N1?
En nog een laatste vraagje: op een bepaald punt moet je een radio installeren die je daar kan downloaden. Ik heb niet echt verstand van radio's, maar dat is dan niet een VS only radio? (Alleen cdma oid?)

• djeck
Klopt ik heb gewoon die ROMs gebruikt die je daar kan downloaden.

Je hoeft geen radio te vervangen, alles werkt gewoon met die roms.

Klein dingetje onderstaande file is vernieuw het is geworden recovery-RA-nexus-v1.7.0.1.img

7) On you computer's command window -- Type: fastboot flash recovery recovery-RA-nexus-v1.7.0.img

Uiteindelijk heb ik toen ik de - r20 with default MoDaCo additions and A2SD ROM geinstalleerd van deze site http://android.modaco.com...ine-kitchen-froyo-frf85b/, Weet niet of deze ook meteen vanaf EPF30 werkt. Anders eerst even naar 50 en dan naar de 85B.

Maar zou het stappenplan volgen, appeltje eitje ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

• Keystore
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-07-2010

Keystore

Bedrijfsaccount Keystore.nl
quote:
MethinX schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:12:
[...]

Roaming is als je in het buiteland bent, hoewel telfort tegewoordig wellicht kan roamen op het kpn netwerk... Normaal zou die instelling dus niks doen. Als ik jou was zou ik met een app zorgen dat je wifi aan blijft bij standby, bv met WeFi.
Nee, dat werkt ook niet. Heb elk programma geprobeerd en geen enkele blijft in de standby modus aan. Blijkbaar een hardnekkige hardware fout?

• bartos88
quote:
Lander schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:30:
Maar zou het stappenplan volgen, appeltje eitje ;)
Thanks! het is gelukt om naar FRF50 te updaten. Hij lijkt goed te werken. Had er alleen niet aan gedacht dat mn weather & news widget nu geen nederlands nieuws meer geeft :'(
Nu maar ff FRF83 proberen.

• Snake

Snake

Programeerder

quote:
bartos88 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:13:
[...]

Thanks!
Dat forumtopic heeft wel als topicname "EPE54B (new N1- AT&T) -> FRF50 -> FRF83 & beyond (hopefully) in 20 minutes", maar het werkte bij jou dus ook voor een niet-EPE54B N1?
En nog een laatste vraagje: op een bepaald punt moet je een radio installeren die je daar kan downloaden. Ik heb niet echt verstand van radio's, maar dat is dan niet een VS only radio? (Alleen cdma oid?)
US Nexus One doet SIM, niet CDMA.

• bartos88
Nou, het is gelukt. Ik draai nu FRF83 :)

Wanneer nu toch de europese stock-rom van froyo uitkomt, kan ik dan ook daarnaar switchen? (en hoe :P). Want ik vindt het toch wel lekker om NL taal te hebben.

• Koen87
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 29-10 10:25
quote:
Snake schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:04:
[...]

US Nexus One doet SIM GSM, niet CDMA.
ik wil ook is bijdehand doen :+ niets tegen jou post hoor, ik begrijp prima wat je bedoelt! :)

• djeck
quote:
bartos88 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:00:
Nou, het is gelukt. Ik draai nu FRF83 :)

Wanneer nu toch de europese stock-rom van froyo uitkomt, kan ik dan ook daarnaar switchen? (en hoe :P). Want ik vindt het toch wel lekker om NL taal te hebben.
Nice!

Geen idee of je hem er zo overheen kan zetten, lijkt me wel...

• Fuske
Enja, er is alwéér een nieuwe build van FroYo.
FRF91 is gisteren aangekomen bij enkele N1's owners.
bron:XDA

• Mythling
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:09
Yiiihaaaa, ik krijg net de OTA update binnen. Ik draai momenteel al de Modaco FRF83B ROM, dus ik denk niet dat het verstandig is dat ik hem download. Wel vreemd dat ik evengoed een OTA krijg, ik heb ook nog eens een custom recovery.

Mijn telefoon is ergens in januari in amerika besteld.

edit: Ik kon het toch niet laten, maar de update faalt omdat ik geen stock recovery heb... Aan de grootte te zien was het de nieuwe FRF91, toch wel een beetje jammer dat ik m niet kan installeren :+

Mythling wijzigde deze reactie 02-07-2010 08:16 (36%)

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
Mythling schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:10:
edit: Ik kon het toch niet laten, maar de update faalt omdat ik geen stock recovery heb... Aan de grootte te zien was het de nieuwe FRF91, toch wel een beetje jammer dat ik m niet kan installeren :+
Same here :P

Ff wachten tot iemand em signed of stock recovery flashen (ik wacht wel ff )

Edit: wachten niet meer nodig ;)
http://rapidshare.com/files/404395384/Froyo_FRF91.zip.html

Nu aan het flashen

Edit2:
Draait top :)

cypher21 wijzigde deze reactie 02-07-2010 09:13 (19%)

• Miki
Het bewijs van de "Vodafone branding" is nu wel zo goed als zeker.

Alle verkochte N1 toestellen via Vodafone retail kanalen zijn voorzien van firmware EPF30. Of het nu gaat om Vodafone Duitsland, Italië, Nederland of zelfs Australië en Nieuw Zeeland alle zijn voorzien van firmware EPF30. Dit kan haast geen toeval meer zijn. Ik ben erg benieuwd of en wanneer we ooit Froyo te zien zullen krijgen via Vodafone.
Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBBedrijfsnieuws

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013