Reg. datum: 19 mei 2009
¡sʇɐɐldʇʞɹɐɯ ɐıʌ pɹoquəsʇəoʇ uəə ɹəəɯ ʇıoou dooʞ ʞı
Forum » Smartphones » Android Smartphones » Google Maps Navigation in Nederland en België
¡sʇɐɐldʇʞɹɐɯ ɐıʌ pɹoquəsʇəoʇ uəə ɹəəɯ ʇıoou dooʞ ʞı
Haha, ja ik zal laatst ook ineens voor ons huis(weiland) straten verschijnen.quote:belumcukur schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:04:
Als je satellietweergave gebruikt, valt op dat soms het wegennetwerk moderner is dan de satellietfoto's. Ik reed net over een keurig weergegeven rotonde die op de onderliggende foto nog een gewone kruising was. Gelukkig ligt de weergave van de plattegrond bovenop de foto, zodat je niet in verwarring raakt.
Over rotondes gesproken: die vind ik nogal stom weergegeven. Als je niet oplet ga je altijd bij de eerste afslag eraf.
U hebt een prachtige gelegenheid om te zwijgen laten voorbijgaan
Note: We produced TruEarth® 15-meter imagery using pure uncompressed Landsat 7 source data provided to TerraMetrics by NASA Stennis Space Center.quote:Upbeat schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:11:
[...]
Although Google uses the word satellite, most of the high-resolution imagery is aerial photography taken from aircraft rather than from satellites.
Bron: Wikipedia: Google Maps
Toen ze het insprak? Is volledig gedaan via spraaksynthese, is niet ingesproken.quote:shameete schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:07:
werkt zeker leuk op m'n desire.
alleen die stemdie vrouw was niet bepaald vrolijk toen ze het insprak.
wel handig om verschillende mogelijkheden te hebben voor navigeren, óf met Sygic, of via maps.
Blog items | Last song played: Maxwell - Sumthin' Sumthin'
2012-01-19 - Synology DSM 4.0 (Beta): WIFI Hotspot
2011-07-02 - Na de oplevering
2011-05-03 - Het aftellen is begonnen!
Het geluid aanzetten?quote:erniek schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:01:
Wie kan mij helpen? Ik heb de desire met de laatste officiële software, en ik heb afgelopen woensdag google maps navigatie geïnstalleerd, maar krijg geen gesproken routeaanwijzingen. Ik dacht dat het aan de "tekst naar spraak" (TTS) app lag, die ik niet geïnstalleerd had omdat er nog geen nederlands bij zat. Nu heb ik die wel geïnstalleerd, maar navigatie spreekt nog steeds niets uit? Wat moet ik doen?
Motorola Milestone
Canon 450D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS -- My pictures @ airliners.net -- HTC Desire
Dat zou bij mij inderdaad zo kunnen zijn. Ik zat gisterenavond in een andere auto en toen kreeg ik inderdaad gewoon de stem. Vandaag in mijn eigen auto weer niet. Ik heb deze auto net. Ik zal het eens goed onderzoeken. Bedankt voor de tip.quote:Teuling schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:50:
Werkt op SE X10, ik kreeg eerst ook geen geluid, maar bleek dat die het via mijn bluetooth-autoradio uitstuurde (maar niet door kwam via muting van muziek).
Hoe was je 3G/HSDPA dekking op dat moment? Als je op dat moment slechts GPRS had dan kan ik me voorstellen dat ie moeite heeft de server-side navigatie uit te voeren en nieuwe kaarten op te halen.quote:Suicyder schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:20:
...
Al met al lijkt het er nog op dat hij bij het afwijken van de route totaal kwijtraakt en het geen betrouwbare oplossing bied vooralsnog. Ik wacht nog wel even totdat het verbeterd is.
Constant 3G of H in het beeld gehad als ik keek, kon natuurlijk niet constant op het scherm kijken, iets met gevaar op de wegquote:Twee Dee schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:56:
[...]
Hoe was je 3G/HSDPA dekking op dat moment? Als je op dat moment slechts GPRS had dan kan ik me voorstellen dat ie moeite heeft de server-side navigatie uit te voeren en nieuwe kaarten op te halen.
Right, safety first ;-)quote:Suicyder schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:58:
[...]
Constant 3G of H in het beeld gehad als ik keek, kon natuurlijk niet constant op het scherm kijken, iets met gevaar op de weg. De dekking van KPN is in Amersfoort ook vrij goed te noemen, heb zelden momenten dat ik geen 3G of HSDPA heb.
Hattrick: VII.337: The Drunk Dribblers (811211)
En bij mij hier geen problemen. Niet jouw route genomen in deze maar een route waarbij ik de hogeweg moest nemen en zoals je wel weet is dat wegens de werkzaamheden aldaar DE hel op aarde. Ipv 1e afslag op een rotonde nam ik de derde om een andere route te nemen en zodra ik die afslag had genomen gaf hij de alternatieve route al aan. Zal dus per situatie verschillen.quote:Suicyder schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:20:
Ik heb de Navigatie op mijn Desire een aantal malen tegelijk aan gehad naast mijn TomTom (HTC HD2). Maar ik moet zeggen dat het aardig werkt.
http://31gaming.nl
Wikipedia: Google Mapsquote:henkzelf schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:47:
[...]
Mmm, kijk eens hier: http://maps.google.nl/ 3e knopje staat "Satelliet" en ik heb nooit iets ander gehoord.
quote:Although Google uses the word satellite, most of the high-resolution imagery is aerial photography taken from aircraft rather than from satellites.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
EOS 400D ** 17-55mm f/2.8 IS USM ** 70-200mm f/4.0 IS USM ** Speedlite 430EX II **B&W ** Hoya ** Sandisk Extreme III
Kan die god niet vinden ?quote:belumcukur schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:40:
Desire valt uit - en herstart - als Google navigatie zijn goden niet kan vinden. Vijf maal gebeurd in drie dagen. Ik ga navigon toch maar weer installeren.
In de auto heb ik de Desire aan de kabel liggen. Tijdens navigeren met GN slurpt ie meer dan hij kan laden. Bij vertrek voor een rit van 20 km stond hij op 95 procent. Bij aankomst, en constant aan de kabel geweest, op 90.quote:murphylee schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:55:
Werkte bij mij erg goed
Ook het herberekenen ging vlotjes ...
Echter slurpte het een kleine 40% batterij voor een 3 kwartier durende rit!
Dit kan ook gewoon liggen aan men CustomRom maja voor dagelijks gebruik raad ik toch een echte tomtom aan.
Ik denk niet dat het Google Navigation zelf is die zoveel batterij slurpt.quote:belumcukur schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:53:
[...]
In de auto heb ik de Desire aan de kabel liggen. Tijdens navigeren met GN slurpt ie meer dan hij kan laden. Bij vertrek voor een rit van 20 km stond hij op 95 procent. Bij aankomst, en constant aan de kabel geweest, op 90.
US = the promised land. One day... One day!
.oisyn: [..] Ik kan me geen slechtere zoekterm voorstellen dan "C++ panel". Afgezien van "naveltruitje" oid. [...]
Bij mij krijgt hij niet genoeg bereik om fatsoenlijk de route aan te geven, dus zegtie ook niets. Is bij jou het bereik wel goed?quote:prienstra schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:12:
Ik heb een samsung galaxy spica en krijg geen geluid bij google navigation. Zijn er meer mensen die daar last vna hebben, en is daar een oplossing voor?
____________________________geen_sig___________________
Ja dat heb ik dus ook. Volgens mij heeft dat wel te maken met genoeg bereik. Ik heb net een andere rom geflasht (JE1), dus ik ga eens kijken hoe die het zonder al te veel mods doet.quote:prienstra schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:53:
Krijg wel een route. Hij zegt wel steeds onderin "bezig met zoeken naar gps ...". Hij geeft ook niet aan over hoeveel meter je links of rechts af moet. Wel gaat het blauwe bolletje mee op het plattegrond waar ik me momenteel bevindt.
Het geluid staat vol aan, maar krijg geen tekst eruit.
Ik heb de Text-To-Speech Extended module geinstalleerd. Het is wel zo, dat als ik deze module open (kan je kiezen welke taal enz) dat de telefoon vast loopt. Dan moet de batterij eruit gehaald worden. Zou het daar aan kunnen liggen?quote:Twee Dee schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:35:
Jullie hebben wel de TTS (Text To Speech) module uit de market geïnstalleerd?
Nexus op het Engels is Engelse stem. Voor zover ik weet is je systeemtaal bepalend voor de nav stem.quote:Hitzu schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:41:
Ik heb laatst een keer de Google Navigation gebruikt en het beviel me prima eigenlijk.
Ik heb wel die stem gemute... werd helemaal gek van "Turn left at [Nederlandse straatnaam op zijn engels uitgesproken]"...
Is er misschien ook een nederlandse stem? Ik wil de rest van mijn Nexus wel op engels laten staan eigenlijk.
Het kan aan mij liggen, maar ik zie werkelijk geen nut van die streetview foto. Wat heb ik aan een foto als ik precies hetzelfde, maar dan in het echt, door mijn voorruit kan zien?quote:JipJapGoedje schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:20:
En op het moment van bestemming bereikt, laat hij direct een Streetview foto zien.
Fly-guy wijzigde dit bericht 18-06-2010 14:54 (32%)
Wat je kan doen om de GPRS-data een beetje te beperken is de route thuis via wifi (indien mogelijk) vast in te stellen, en eventueel je kaart heen en weer te schuiven over je route met je gewenste zoomniveau. Alles wat hij dan inlaadt, wordt gecached op de sd-kaart en hoeft hij dus onderweg niet meer in te laden. Als je meerdere keren dezelfde route rijdt zal het ook voornamelijk de eerste keer veel dataverkeer opleveren.quote:Binnetie schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:39:
Iemand enig idee hoeveel data je nu gebruikt bij het laden van een route?
Ik ben zaterdag vanuit Drenthe naar Scheveningen gereden en dat ging perfect. Nu ga ik weer terug en ben toch benieuwd hoeveel MB de route nu is.
Ik heb een limiet van 1 GB en dat wil tegenwoordig net, maar met navigatie zal het verbruik toch stijgen. Ik probeer op die manier ook te helpen bij het melden van files. Ik neem aan dat GM hun gegevens van hun gebruikers halen die op dat moment op de snelweg rijden.
Dweebus wijzigde dit bericht 21-06-2010 19:53 (39%)
prienstra wijzigde dit bericht 22-06-2010 13:42 (3%)
Ja ik heb hier de NL Vodafone Nexus en die doet Google Navigation (en de stem) gewoon in het Nederlandsquote:Hitzu schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:41:
Ik heb laatst een keer de Google Navigation gebruikt en het beviel me prima eigenlijk.
Ik heb wel die stem gemute... werd helemaal gek van "Turn left at [Nederlandse straatnaam op zijn engels uitgesproken]"...
Is er misschien ook een nederlandse stem? Ik wil de rest van mijn Nexus wel op engels laten staan eigenlijk.
Bij mij niet... het maakt niet uit op welke taal ik mijn toestel zet, ik krijg alleen maar engels, italiaans en duits als TTS talen volgens mij (5/6 talen, maar geen NL in ieder geval).quote:davidov2008 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:30:
[...]
Ja ik heb hier de NL Vodafone Nexus en die doet Google Navigation (en de stem) gewoon in het NederlandsWerkt het niet als je de systeemtaal wijzigt, of wil je dat niet?
Stoer, morgen eens testen. Ik ga vanavond de weg niet meer op, en binnen krijg ik sowieso niet zo'n goede fixquote:prienstra schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:20:
Het is opgelost. Er is een nieuwe maps versie beschikbaar in de market. Hiermee is het probleem met de spica opgelost.
gwystyl wijzigde dit bericht 22-06-2010 22:45 (15%)
US = the promised land. One day... One day!
.oisyn: [..] Ik kan me geen slechtere zoekterm voorstellen dan "C++ panel". Afgezien van "naveltruitje" oid. [...]
Sorry, ik zie je reactie nu pas. Ik was idd te voorbarig, ik had het alleen binnen getest. GPS werkte idd niet goed, nu met 4.3.0 gelukkig welquote:gwystyl schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:40:
Hij blijft bij mij 'Follow the route' weergeven, niet de zoals die in de TS staan. Welke rom draai jij op je Spica? Ik heb JE1 met daaroverheen een zwaar gemodde SamdroidMod (andere kernel, JIT enz). Ik heb het idee dat de GPS ontvangst hierdoor wat minder is. Verder werkt het volgens mij wel, maar ik houd een 2D map met daarin een blauw lijntje waar ik als blauw stipje of pijltje overheen beweeg. Ik weet nu niet of de view gewoon niet goed ingesteld staat of dat de ontvangst brak is.
Da's goeie shit
sinds 4.3.0 doet hij het bij mij ook goed, en ik kwam er vandaag achter dat ze zelfs Nederlands tegen me praat, ook al heb ik geen extra TTS geïnstalleerdquote:JanDM schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:18:
[...]
Sorry, ik zie je reactie nu pas. Ik was idd te voorbarig, ik had het alleen binnen getest. GPS werkte idd niet goed, nu met 4.3.0 gelukkig wel
Als er "volgende week" een weg wordt geopend, staat ie ook niet op je TomTomquote:belumcukur schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:44:
Ik vraag me af of die actuele verkeersinfo nog wordt uitgebreid? Het was toch de bedoeling dat er snelheidsinformatie van Android-gebruikers die op de weg zitten, zou worden benut om de wegen rood danwel groen te kleuren? Volgens mij wordt nu nog domweg de TMC-informatie gebruikt. Die klopt niet altijd.
Iets anders: hoe vaak zou google de kaarten updaten? De satellietbeelden van Google Maps zijn al vijf jaar oud. Zou het met de kaarten anders gaan? Ik ga het volgende week testen. Dan wordt hier een belangrijke nieuwe provinciale weg geopend. Eens kijken of die er dan meteen op staat. Denk het niet.
Toch zijn er nog een aantal fouten zoals een bussluis die nog steeds niet is ingevoerd (Wollefoppenweg Rotterdam), deze heb ik al meerdere keren gemeld. Bussluis viert al bijna zijn vijfjarig lustrumquote:davidov2008 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:38:
[...]
Als er "volgende week" een weg wordt geopend, staat ie ook niet op je TomTomGoogle en TomTom gebruiken trouwens kaarten van dezelfde leverancier, n.m. TeleAtlas (wat weer onderdeel is van TomTom). En uiteraard is het Nederlandse TeleAtlas de leverancier van de meest uptodate kaarten van Nederland, daar kan een duur VDO Dayton systeem niet tegenop
Op een Nederlandstalig toestel? Of op een Engelstalig toestel?quote:gwystyl schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:55:
[...]
sinds 4.3.0 doet hij het bij mij ook goed, en ik kwam er vandaag achter dat ze zelfs Nederlands tegen me praat, ook al heb ik geen extra TTS geïnstalleerd.
Ik heb een europese firmware, met de OS-taal op Nederlands ingesteld. Bij een eerdere versie van Google Maps trok hij zich daar echter niets van aan, en ook toen ik de eerste keer 4.3.0 installeerde en veel met TTS aan het klooien ben geweest bleef de gesproken taal engels. Ik weet dus niet hoe hij nu Nederlands tegen me weet te praten, maar het gebeurt welquote:Fiber schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:07:
[...]
Op een Nederlandstalig toestel? Of op een Engelstalig toestel?
Gebruik ook een NL toestel en heb TTS niet hoeven installeren. Werkt prima zonder. Inderdaad zouden ze nog wel wat aan die stem moeten doen. TomTom stem EVA vind ik nog steeds de beste stem van alle navigatiesystemen.quote:Fiber schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:07:
[...]
Op een Nederlandstalig toestel? Of op een Engelstalig toestel?
Blog items | Last song played: Maxwell - Sumthin' Sumthin'
2012-01-19 - Synology DSM 4.0 (Beta): WIFI Hotspot
2011-07-02 - Na de oplevering
2011-05-03 - Het aftellen is begonnen!
Stam + t
[specs] | [Gameservers] | [Join our Steam Community !!!]
/offtopicquote:DaJohn schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:59:
Hoe kan ik Google attenderen op fouten van de kaart. Ik heb namelijk fouten gezien van routes en wil dit graag doorgeven aan Google, maar ik weet niet hoe.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2010 and counting. ♣ Game Import Grafiekjes ♠ De BSMFH Wiki! ★ Opera FTW
/offtopicquote:
JanDM wijzigde dit bericht 22-07-2010 15:51 (4%)
Ik denk dat je dit wel een beetje moet nuanceren. De laatste alinea van de conclusie luidt namelijk als volgt:quote:JanDM schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:46:
Hier een real-world vergelijking tussen TomTom, Google Maps, Nokia Ovi Maps, etc. Kijkend naar de reistijd verslaat Google Maps hier de andere deelnemers. Vond het wel een grappig artikel en het vermelden waard
Allumnus wijzigde dit bericht 22-07-2010 16:42 (0%)
Reden: Typo
Kwaliteit / nauwkeurigheid van je GPS hangt gewoon erg van je toestel af. Zelf heb ik een Nexus One en die heeft gewoon midden in m'n woonkamer (zo'n 5m van het raam en nog 2 verdiepingen boven me) een GPS fix binnen 30 sec (zo'n 5 satellieten), buiten zelfs een cold fix binnen 5 sec (>10 sat.). Zoiets heb ik een TomTom nog niet vaak zien doen (binnen fixen sowieso niet). De nauwkeurigheid heb ik ook nog nooit een probleem mee gehad (het is inherent aan het GPS signaal dat het zo'n 30m af kan wijken is, vanwege belemmeringen vanuit het VS defensie departement, maar in de praktijk heb ik zo'n 5m nauwkeurigheid buiten, als ik 't puntje vergelijk met m'n daadwerkelijke lokatie op aeriel-view), maar goed, ik kan me headsets voorstellen voor wie dit alles niet geldquote:Hipocrates schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:16:
[...]
(...)
Het grote nadeel van Google Maps is namelijk nog steeds dat je een dataverbinding nodig hebt. Ook de nauwkeurigheid en kwaliteit van het GPS signaal zou bij dedicated satnav devices een stuk beter zijn dan bij smartphones.
Kortom, het is leuk speelgoed maar geen volwaardige vervanger van je TomTom als je veel op de weg zit.
davidov2008 wijzigde dit bericht 27-07-2010 16:57 (14%)
Life is like a beautiful melody, only the lyrics are messed up...
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: