Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• stormed
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 02-06-2013
quote:
supernova schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:29:
[...]

Misschien weet je het, maar vraag het toch. Heb je wel de poort op 563 gezet. Stndaard 119 gaat niet werken met SSL.
Poort natuurlijk op 563, maar Server acces Denied melding.

• supernova
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18-12 22:39

supernova

Netware o mania (CNE6)

quote:
stormed schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:31:
[...]

Vreemd, heb er totaal geen problemen mee, sabnzbd doet het perfect op de SSL poort.
Eigenlijk vanaf het begin werkt het al.

PS3 40GB User...

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:25
Hier wordt ook via ssl gedownload. Werkt probleemloos

goldvinger wijzigde deze reactie 08-03-2012 18:08 (3%)

• supernova

supernova

Netware o mania (CNE6)

quote:
stormed schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:31:
[...]

Misschien toch je gebruikersnaam en wachtwoord niet goed.???

PS3 40GB User...

• Loekie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:14
quote:
supernova schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:43:
[...]

krijg hier ook met SSL ingeschakeld, poort 563 rest instellingen zelfde als zonder SSL een acces denied to your node.
Dit via WGDO, wellicht dat het via WBA anders ligt...

specs

• stormed
quote:
supernova schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:43:
[...]

Ik zit op WGDO. Gebruikersnaam en password is juist op poort 119 werkt het en op 563 niet.

• supernova

supernova

Netware o mania (CNE6)

quote:
stormed schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:08:
[...]

Ik zit op WGDO. Gebruikersnaam en password is juist op poort 119 werkt het en op 563 niet.
Weet even niet meer wat groen gebruikt, maar dat is wat ik heb... (KPN)

PS3 40GB User...

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Aan het bericht van Tweak te zien moet SSL toch wel mogelijk zijn!

Dj-sannieboy wijzigde deze reactie 09-03-2012 16:48 (180%)

• supernova

supernova

Netware o mania (CNE6)

quote:
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:45:
SSL geld alleen voor TweakNews klanten. TweakFibre kan (officieel) geen gebruik maken van SSL. Bron: http://www.tweak.nl/consument/usenet/faq.html
Grappig, zit op TweakFiber en toch SSL kunnen gebruiken.

PS3 40GB User...

• kmichael
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-12 21:12
quote:
supernova schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:50:
[...]

Grappig, zit op TweakFiber en toch SSL kunnen gebruiken.
+1 hier werkt het ook gewoon.

• goldvinger
Ook ik zit op glasvezel (groen) en ik gebruik de SLL verbinding.
Ik gebruik dan ook poort 563.
Heb met deze poort geen vertraging (zoals sommige nog wel eens willen beweren).
Ik haal de volledige downloadsnelheid

• supernova

supernova

Netware o mania (CNE6)

quote:
goldvinger schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:34:
Ook ik zit op glasvezel (groen) en ik gebruik de SLL verbinding.
Ik gebruik dan ook poort 563.
Heb met deze poort geen vertraging (zoals sommige nog wel eens willen beweren).
Ik haal de volledige downloadsnelheid
Sluit ik me bij aan, ook verder geen problemen met downloaden.

PS3 40GB User...

• Tweak
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-11 10:06

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak
Naar aanleiding van dit topic hebben we inderdaad een configuratiefout gevonden waardoor een aantal van onze ip-blokken geen toegang had tot SSL op de nieuwsserver. Het probleem is inmiddels verholpen. Bedankt voor de oplettendheid allen :).

Website - Contact - Twitter - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

• stormed
quote:
Tweak schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:46:
Naar aanleiding van dit topic hebben we inderdaad een configuratiefout gevonden waardoor een aantal van onze ip-blokken geen toegang had tot SSL op de nieuwsserver. Het probleem is inmiddels verholpen. Bedankt voor de oplettendheid allen :).
Vond het zelf zo ook prima, maar het werkt nu inderdaad! Thanks voor het fixen :).

• Loekie
quote:
Tweak schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:46:
Het werkt nu via WGDO inderdaad.
Staat nog wel een foutje op: http://www.tweak.nl/consument/usenet/faq.html
5 8 3 staat aangegeven als poort, dient echter 5 6 3 te zijn....

specs

• Camiel
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:34
Na even rondkijken kwam ik Tweak glas alles in een blauw tegen als voordelige vervanger voor mijn XMS abonnement.
Er is alleen wel redelijk veel onduidelijk. Ga ik op de kaart op de site van Tweak kijken wat ze in Hilversum leveren zie ik blauw. Ga ik dan verder kijken leveren ze alleen groen op mijn postcode. Is er per gebied binnen Hilversum een andere keuze aan pakketten. Groen komt er niet in, Blauw zou ik graag hebben.
Omgeving kerkelanden (PC 1216)

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-12 12:34
Wij hebben thuis de laatste tijd erg last van een behoorlijk onbetrouwbare telefoonverbinding via TweakFiber.

Zowel bij bellen als gebeld worden komt het heel regelmatig voor dat de verbinding gewoon niet wordt opgebouwd. Bv. wanneer we gebeld worden dan wordt de verbinding verbroken zodra we opnemen. En wanneer we uitgaand bellen dan horen we de toon dat aan de 'andere kant' de telefoon over gaat, maar zodra daar opgenomen wordt dan wordt de verbinding direct verbroken. Vaak na een paar keer proberen lukt het wel om een verbinding tot stand de brengen, maar het is ontzettend vervelend! :(

Ik las overigens op het TROS Radar forum dat ik niet de enige ben met dat probleem, hoewel het daar alleen over uitgaande gesprekken gaat.

Zijn er hier nog meer mensen die dit probleem kennen? Ik heb overigens Tweak Fiber Blauw, in Almere Buiten.

• swiebert
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17-12 22:58
quote:
Haay schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:06:
Wij hebben thuis de laatste tijd erg last van een behoorlijk onbetrouwbare telefoonverbinding via TweakFiber.

Zowel bij bellen als gebeld worden komt het heel regelmatig voor dat de verbinding gewoon niet wordt opgebouwd. Bv. wanneer we gebeld worden dan wordt de verbinding verbroken zodra we opnemen. En wanneer we uitgaand bellen dan horen we de toon dat aan de 'andere kant' de telefoon over gaat, maar zodra daar opgenomen wordt dan wordt de verbinding direct verbroken. Vaak na een paar keer proberen lukt het wel om een verbinding tot stand de brengen, maar het is ontzettend vervelend! :(

Ik las overigens op het TROS Radar forum dat ik niet de enige ben met dat probleem, hoewel het daar alleen over uitgaande gesprekken gaat.

Zijn er hier nog meer mensen die dit probleem kennen? Ik heb overigens Tweak Fiber Blauw, in Almere Buiten.
Shake hands.. hier hetzelfde. Telefoon gaat bellen, ik neem op en meteen in gesprek. Poco 1339j*

• Dj-sannieboy
  • Nu online
quote:

Genexis of Packetforce?

• swiebert
quote:
Genexis met telefoon rechstreeks vanaf de genexis de fritzbox in...

• Haay
quote:
Genexis, met een DECT-telefoon op de Genexis aangesloten.

• Dj-sannieboy
  • Nu online
Toevallig het probleem al gemeld bij Tweak?

• swiebert
quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:38:
Toevallig het probleem al gemeld bij Tweak?
nope... daarvoor was de storing te onduidelijk. Eerder al een oproep gedaan hier echter toen geen reactie dus zag het als een probleem van de lokale hardware ipv bij tweak/reggefiber etc. Ga wel rechtstreeks voipen anders..

• Dj-sannieboy
  • Nu online
quote:
swiebert schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:18:
[...]

nope... daarvoor was de storing te onduidelijk. Eerder al een oproep gedaan hier echter toen geen reactie dus zag het als een probleem van de lokale hardware ipv bij tweak/reggefiber etc. Ga wel rechtstreeks voipen anders..
Je kan het voip account natuurlijk gewoon in de fritzbox configureren en testen of het probleem dan ook optreed.

• swiebert
quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:35:
[...]

Je kan het voip account natuurlijk gewoon in de fritzbox configureren en testen of het probleem dan ook optreed.
14/3 Tweak ondertussen gebeld. Ik krijg nu een packtforce modem... met hopelijk ook het wachtwoord voor voip.
15/3: tweak gevraagd om ipv de packetforce me een voip wachtwoord te sturen. Per kerende mail antwoord. Voip config hebben ze uit mijn genexis gehaald en hier is uw wachtwoord. Daarna een paar uur bezig geweest om het op mijn fritz aan de praat te krijgen. Pas als je het veld stun server in de voip config leeglaat werkt het. Grappig is wel dat ook mijn andere voip dienst het niet meer deed. Ook daar werkte de lijn weer na het leegmaken van het veld stun server.

swiebert wijzigde deze reactie 15-03-2012 06:30 (40%)

• falcon2001
  • Laatst online: 18-12 20:16
quote:

Hier ook al 3 tot 4 weken. Krijg het bandje van de KPN dat het nummer niet bereikbaar is, bel ik klantenservice (van mijn gsm abbo) krijg ik te horen dat het aan Tweak ligt. Gemniddeld 4 x het nummer bellen en dan de 5e keer werkt het wel. Ik word er stapelgek van. Heb hier al meedere meldingen van gemaakt bij Tweak, ze kunnen het niet vinden en hebben het doorgezet. Glas groen

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

• jab221
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-12 22:15
Heb sinds vandaag ook problemen met bellen; kan geen enkele uitgaande verbinding meer opzetten. M'n dect hangt direct aan de genexis. (glas blauw)

Uit m'n oproepenlijst blijkt dat de genexis sinds vandaag "403*" voor het uitgaande telefoonnummer plakt.Blijkbaar vindt de voip-server dat niet prettig...

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:19
Tweak belde mij naar aanleiding van het aanmaken van een ticket: men wilde een monteur langssturen om het modem te vervangen.

Mijn reactie: Modem vervangen kan ik zelf, daar heb ik genoeg ervaring mee, beetje zonder van de tijd van de monteur. De dame aan de telefoon was het er mee eens. Enige wat ik wilde is dat Tweak een TG789V op zou sturen. Dat gaat de komende dagen gebeuren.

De H220n heeft problemen met portforwarding en VPN. Voor de niets-eisende gebruiker is het een prima modem maar zodra je iets meer wilt heb je pech. De dame in kwestie kon dit alleen maar bevestigen: de H220n is een waardeloos apparaat was haar uitspraak.

Zal mij benieuwen hoe lang het opsturen/ontvangen van het modem gaat duren.

<!-- Lege ruimte te huur -->

• Dj-sannieboy
  • Nu online
quote:
sypie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:06:
Tweak belde mij naar aanleiding van het aanmaken van een ticket: men wilde een monteur langssturen om het modem te vervangen.

Mijn reactie: Modem vervangen kan ik zelf, daar heb ik genoeg ervaring mee, beetje zonder van de tijd van de monteur. De dame aan de telefoon was het er mee eens. Enige wat ik wilde is dat Tweak een TG789V op zou sturen. Dat gaat de komende dagen gebeuren.

De H220n heeft problemen met portforwarding en VPN. Voor de niets-eisende gebruiker is het een prima modem maar zodra je iets meer wilt heb je pech. De dame in kwestie kon dit alleen maar bevestigen: de H220n is een waardeloos apparaat was haar uitspraak.

Zal mij benieuwen hoe lang het opsturen/ontvangen van het modem gaat duren.
Ik heb juist enkel goede ervaringen met de ZTE. Voornamelijk icm m'n PS3, dat was met de Thomson een drama. VPN heb ik trouwens ook geen enkel probleem mee.

• Hollie
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08-12 22:44
Ik heb momenteel glas 30 via Tweak op het Kpn netwerk. Wil graag met mijn ipad tv kijken via de KPN app maar krijg die niet aan het werk.
Iemand die dit wel heeft werken en kan bevestigen of dit kan? En eventueel ook hoe?

Apple en Joppiesaus all the way

• Khattab
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-12 14:58
quote:
Hollie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:59:
Ik heb momenteel glas 30 via Tweak op het Kpn netwerk. Wil graag met mijn ipad tv kijken via de KPN app maar krijg die niet aan het werk.
Iemand die dit wel heeft werken en kan bevestigen of dit kan? En eventueel ook hoe?
Gaat je niet lukken, je gaat het internet op via Tweak ook al is het fysieke netwerk van KPN.

• goldvinger
quote:
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:56:
[...]

Voornamelijk icm m'n PS3, dat was met de Thomson een drama.
Wat waren jou problemen dan?
Mijn zoontjes Ps3 draait probleemloos met online spellen met de Thomson.

Ik moest alleen in de Thomson Nat3 wijzigen in Nat2.
Daarna geen enkel probleem met de Ps3.

• Rhodez
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10-12 07:28
Heeft één van jullie toevallig de ophoging naar het 60Mbits abo al kunnen regelen? Tweak blijft bij mij maar aangeven dat ze in onderhandeling zijn met hun netwerkleverancier. Ik blijf dit een vreemde reactie vinden, aangezien ze zelf dit product al bijna 2 maanden geleden zijn gaan verkopen via de website...

Ik heb nu in ieder geval mijn toestemming om mijn contract te verlengen voor die verhoging ingetrokken, maar ik verwacht wel dat Tweak deze verhoging nog regelt.

• Dj-sannieboy
  • Nu online
quote:
goldvinger schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:32:
[...]

Wat waren jou problemen dan?
Mijn zoontjes Ps3 draait probleemloos met online spellen met de Thomson.

Ik moest alleen in de Thomson Nat3 wijzigen in Nat2.
Daarna geen enkel probleem met de Ps3.
Het is mij uiteindelijk wel gelukt om NAT type OPEN te krijgen, maar regelmatig was die weer spontaan STRICT. Daarnaast problemen gehad met WiFi en spontaan rebooten van het apparaat zelf. Met de ZTE zijn al deze problemen opgelost. Heb overigens geen Tweak, maar KPN glasvezel.

• Hans_18T
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09:42
quote:
Rhodez schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:10:
Heeft één van jullie toevallig de ophoging naar het 60Mbits abo al kunnen regelen? Tweak blijft bij mij maar aangeven dat ze in onderhandeling zijn met hun netwerkleverancier. Ik blijf dit een vreemde reactie vinden, aangezien ze zelf dit product al bijna 2 maanden geleden zijn gaan verkopen via de website...

Ik heb nu in ieder geval mijn toestemming om mijn contract te verlengen voor die verhoging ingetrokken, maar ik verwacht wel dat Tweak deze verhoging nog regelt.
Hier het zelfde verhaal, als ik inlog bij tweak, zie ik onder platform beheren -> access het volgende:

2012-03-07 09:xx:xx KPN FTTH 60/60 Mbit rejected

Lijkt erop dat er wel actie van Tweak zijn kant is geweest, helaas zonder succes. Het gaat mij trouwens ook meer om de kostenverlaging dan om de snelheidsverhoging.
Ik ben wel bang voor je dat in geval je kiest voor "geen verlenging contract" dat je vast blijft zitten op de oude snelheid.

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:32
quote:
Rhodez schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:10:

Bij mij staat de snelheidsverhoging naar 60 mbit op "validated maar ik heb het nog niet zien werken. Het lijkt mij dat er eerder tussen Tweak en KPN iets procedureels of technisch scheef zit want ik kan me niet voorstellen dat ze gaan verkopen zonder e.a. commercieel met KPN afgetikt te hebben.

• jhead22
  • Registratie: november 1999
  • Niet online
quote:
swiebert schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:19:
[...]

Shake hands.. hier hetzelfde. Telefoon gaat bellen, ik neem op en meteen in gesprek. Poco 1339j*
Hier precies het zelfde. Telefoon gaat over, neem op is hij ingesprek.
Tweak blauw Zeewolde
Als ik de genexis uit / aan doe gaat het weer even goed.

jhead22 wijzigde deze reactie 20-03-2012 11:00 (8%)

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:13

The Wizard

Moderator Mobile
Daarom wordt de telefoon niet meer gebruikt op de Genexis, maar krijg je een modem met een ATA ingebouwd. Tweak heeft teveel problemen icm hun VOIP systeem.

Voor alle relevante informatie over de uitrol van 4G(+)/3G900 in Nederland: www.4gmasten.nl

• stormed
Even hier mijn ervaring met 200/200 oplevering, dit heeft bij mij circa 3 weken geduurt! Vanmorgen is de aannemer geweest en is mijn modem vervangen naar een gigabit model en ben ik omgezet in de PoP.

Ik haal een strakke 200/200 met uitschieters in het begin naar 500 :D, ben door Tweak top op de hoogte gehouden van de voortgang en communicatie was echt uitstekend! :) Al met al zeer tevreden.

stormed wijzigde deze reactie 24-03-2012 10:21 (14%)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nou, zit hier nog steeds te wachten... 1 februari overgegaan, maar tot op heden nog geen telefoontje of wat dan ook...

Voor alle relevante informatie over de uitrol van 4G(+)/3G900 in Nederland: www.4gmasten.nl

• stormed
quote:
The Wizard schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:06:
Nou, zit hier nog steeds te wachten... 1 februari overgegaan, maar tot op heden nog geen telefoontje of wat dan ook...
Wat is je woonplaats?

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

Firesphere

I hate everyone equally

quote:
stormed schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:35:
Even hier mijn ervaring met 200/200 oplevering, dit heeft bij mij circa 3 weken geduurt! Vanmorgen is de aannemer geweest en is mijn modem vervangen naar een gigabit model en ben ik omgezet in de PoP.

Ik haal een strakke 200/200 met uitschieters in het begin naar 500 :D, ben door Tweak top op de hoogte gehouden van de voortgang en communicatie was echt uitstekend! :) Al met al zeer tevreden.

En voor de belangstellenden, hier nog een picture van het gigabit modem :
[afbeelding]
Hey, die heb ik ook! :9 :+

Some people are like real treasures. You just want to bury them.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• kmichael
quote:
stormed schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:35:

En voor de belangstellenden, hier nog een picture van het gigabit modem :
[afbeelding]
Ik heb ook 200/200 ook met uitschieters naar naarbij de 500, Burst Speed heet dit heb ik eens gelezen, ligt er wel aan welke routersoftware ik gebruik.
Met PFsense komt deze op ca 350 max, met Smoothwall veel hoger naarbij de 500.

1, Welke stad woon jij?
2, Wat zit er op die LAN poort 2? (ik gebruik alleen 1 vandaar)

• stormed
quote:
kmichael schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:20:
[...]

Ik heb ook 200/200 ook met uitschieters naar naarbij de 500, Burst Speed heet dit heb ik eens gelezen, ligt er wel aan welke routersoftware ik gebruik.
Met PFsense komt deze op ca 350 max, met Smoothwall veel hoger naarbij de 500.

1, Welke stad woon jij?
2, Wat zit er op die LAN poort 2? (ik gebruik alleen 1 vandaar)
1. Enschede, 7521
2. GlashartMedia interactieve TV, switch met 4 decoders

En in welke stad woon jij?

stormed wijzigde deze reactie 20-03-2012 20:39 (3%)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
quote:
Zeewolde.

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

I hate everyone equally

quote:
Naast het nieuwe roombeek? Daar fiets ik elke dag langs!

Geinig hoe tweakers zo dicht bij elkaar kunnen wonen zonder ooit iets te weten (7523)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• stormed
quote:
Firesphere schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:38:
[...]

Naast het nieuwe roombeek? Daar fiets ik elke dag langs!

Geinig hoe tweakers zo dicht bij elkaar kunnen wonen zonder ooit iets te weten (7523)
Vlakbij ja, en 7523? Deppenbroek?, daar fiets ik elke dag langs :p.

Inderdaad geinig.

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

I hate everyone equally

quote:
stormed schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:57:
[...]

Inderdaad geinig.
Jeps, de op 1-na noordelijkste 3-lagen-flat ;) :Y

• kmichael
quote:
stormed schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:33:
[...]

En in welke stad woon jij?
Ook Enschede 7532 (Glanerbrug)

• stormed
Ook al! Komt iedereen hier uit Enschede :P? Maar goed, het werkt in ieder geval perfect via Tweak :D, en de communicatie was erg prettig met Tweak. Dus als @Tweak_Webcare hier nog meeleest, bedankt! Top service! ga zo door :).

@Firesphere
Dan zitten we ook nog op dezelfde area PoP, volgens de aannemer waren er meer in deze omgeving met Gbit aansluitingen :P.

• da_Mastah
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:36
quote:
stormed schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:57:
[...]

Inderdaad geinig.
hier ook 7523. Heb vanavond met Tweak aan de lijn gehangen omdat ik ook last had van een niet werkende telefonie op de genexis met glasvezel blauw. Nu bleek mijn packetforce ook 'stuk' te zijn, de VoIP kon niet ingesteld worden, ook niet door hen. Dus krijg van de week een nieuwe packetforce toegestuurd.

Maar vind dat Tweak niet zo netjes is mbt het switchen naar een nieuw VoIP platform terwijl het niet goed samenwerkt met de genexis kastjes. Ik ben namelijk ongeveer anderhalve maand praktisch onbereikbaar geweest. En Tweak schuilt achter het feit dat 'zij' niet de software op de Genexis kastjes maken en er 'dus' niks aan kunnen doen (terwijl de andere providers en zijzelf met het oude VoIP platform geen issues hebben).

Ik rule, toch?

• Fuzzillogic
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:12
Tweak is blijkbaar weer niet goed bezig met VoIP. Ik heb ze zelf al begin vorig jaar de vinger gegeven en "overgestapt" naar budgetphone. Flat-fee bellen + multiple inlog vanaf elk netwerk hebben ook zo zijn voordelen. Daarnaast is overstappen van ISP nu nog makkelijker geworden met meer vrijheid. Oh, en dat het wél werkt, ook zo'n voordeeltje.

Tweak verschool zich achter het feit dat het een "gratis" dienst was en ik daarom geen recht had op restitutie. Ik denk niet dat dat lang standhoudt voor een rechter, maar daar heb ik ook geen zin in. Ik troost me met de gedachte dat Tweak geen cent meer aan mij verdient mbt telefonie.

Je verlichting draadloos bedienen met Arduino? Maak het zelf, met 433MHzForArduino!

• Tarabass
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online

Tarabass

Webmaster

Ik ben de eerste 2,5 maand ook aan het lijntje gehouden. Zelfde verhaal als hierboven. Nu doet VoIP het alweer 2 weken of iets het niet, de tv schokt nog steeds, eigenlijk werkt alleen het internet goed. Ik ga morgen bellen en geef ze 2 weken om de boel voor mekaar te maken. Zo niet, dan komen ze de hele zooi maar ophalen en ga ik een vriend vragen om via het advocatenkantoor waar hij werkt restitutie aan te vragen. Ze kunnen zich wel verschuilen achter gratis diensten, maar ik heb een all-in-one pakket en betaal daar ook voor. En al zou het gratis zijn, betekent dat dan dat het niet hoeft te werken? Ik was zeer verheugd glasvezel te hebben in mijn nieuwe woning, maar het is één doffe ellende. En vooral de communicatie met Tweak is daar de oorzaak van. Ik ben al maanden bezig met de brakke zooi hier, krijg ik (nu inmiddels het laatste mailtje) of ik de devolo's kan vervangen voor bedraad netwerk. Die dingen, en dat weten zij ook, liggen al vanaf het begin op zolder stof te happen.

Tweak: Wij bieden 'gratis' telefonie en televisie. Het werkt alleen niet, maar omdat het volgens ons gratis is mag u niet klagen. :(

Als ik een nieuwe audi bestel met gratis navigatiesysteem, zou die dan ook niet mogen werken?

Mijn systeem - HAF932 Review - Kaze Master Pro 5.25 Review

• fast-server
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10:44
(jarig!)
TV is helemaal niet gratis, het pakket is duurder als je er TV bij kiest.
Afhankelijk van je abonnement betaal je er ¤ 10 of ¤ 12,50 voor.

Daarnaast betaal je voor "Internet en Bellen" of "Alles-in-1"

Je betaald dus voor 2 of 3 diensten, als het echt gratis zou zijn zouden beide abonnement vormen geen eens bestaan.
Er zou dan namelijk Internet + gratis bellen en TV moeten staan, beetje vreemd verhaal van tweak.

• Fuzzillogic
Speaking of brak: sinds 0:26 ligt de lijn er hier (7522) uit. Dit gebeurt toch iets te vaak. :(

Gelukkig kan ik met een druk op de knop via bluetooth tetheren naar mobiel.

Je verlichting draadloos bedienen met Arduino? Maak het zelf, met 433MHzForArduino!

• eniux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:23
quote:
Fuzzillogic schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 00:38:
Speaking of brak: sinds 0:26 ligt de lijn er hier (7522) uit. Dit gebeurt toch iets te vaak. :(

Gelukkig kan ik met een druk op de knop via bluetooth tetheren naar mobiel.
complete glasvezel netwerk in enschede ligt volgens mij plat op dit moment.

Eve Corp: gaming is not a crime. Join ons ingame in het "ADCT Public" channel. Voor recruitment join "DDCT Recruitment".

• Loekie
Elke 2 a 3 weken zo in de nacht van woensdag op donderdag, eerder strak om middernacht, nu vaak pas rond 00:30 a 1:00. Werkt vaak rond 02:30 al weer.

Zal onderhoud zijn...

Loekie wijzigde deze reactie 22-03-2012 01:28 (7%)

specs

• Fuzzillogic
Dan mag iemand me eens uitleggen hoeveel onderhoud er dan in nullsnaam noodzakelijk is om zo vaak de hele boel plat te moeten leggen...

• xost
  • Laatst online: 17-12 16:57

xost

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
Fuzzillogic schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 01:36:
Dan mag iemand me eens uitleggen hoeveel onderhoud er dan in nullsnaam noodzakelijk is om zo vaak de hele boel plat te moeten leggen...
Dat dus, vaak ook niet aangekondigd. Vaak knalt het er hier (7521) om 00:00 / 00:30 ook uit, slecht tijd voor onderhoud denk ik persoonlijk...doe dat dan 2 uurtjes later

• Loekie
quote:
xost schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 07:21:
[...]

Dat dus, vaak ook niet aangekondigd. Vaak knalt het er hier (7521) om 00:00 / 00:30 ook uit, slecht tijd voor onderhoud denk ik persoonlijk...doe dat dan 2 uurtjes later
Het irriteert mij ook, het is trouwens alleen op WGDO. Buddy heeft via KPN geen uitval.
En 2 uurtjes later zou ook mijn stem krijgen.

specs

• ditbenikecht
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:20
Na telefonie problemen (ik was in gesprek voor de andere kant en wanneer ik opnam werd de verbinding verbroken) heb ik een packetforce modem gekregen.

Nu is dat probleem wel opgelost, echter had ik vannacht een hik en deed de telefoon het niet meer. Ochtends had ik geen internet meer want de packetforce was de instellingen van de genexis kwijt (default gateway eth0 en dns adressen). Zo te lezen hebben meer mensen hier op GOT daar last van gehad in Enschede.

Grootste probleem is dat ik wil overstappen naar een nieuw abbonement. En hoop dat jullie daar wat advies over kunnen geven.
Heb momenteel blauw alles in 1 35. Gebruik televisie niet, want huurbaas heeft nog steeds kabel abonnement lopen. Destijds waren er geen 2 in 1 pakketten bij Tweak.

Deze maand loopt mijn contract af en wil dus naar een 2 in 1 of alleen internet abonnement via glasvezel.
Mijn keus was gevallen op 60/60 groen via Tweak, probleem is echter dat ik dan een downtime heb van 4 weken vanwege het overstappen. Dit is onacceptabel en daarom negeert Tweak mijn verzoek dan ook, zonder dat naar mij toe te communiceren. Moest ik zelf via de telefoon achterkomen...
Als ik via KPN zelf glas neem, zou ik 3 week down zijn volgens de helpdesk van Tweak.

Het blauwe abonnement is in verhouding een stuk duurder dan groen, omdat ik niet aan de actie van een jaar lang 33% korting mag meedoen omdat ik al klant ben. Anders zou ik gewoon bij blauw blijven.

Dus ik zoek een manier dat ik niet een 3-4 week downtime heb.
Dacht zelf aan 4 week DSL abonnement maar die bestaan niet (meer). Of overstappen in de zomervakantie en dus eerst 3 maand een 2 in 1 blauw abonnement, (mag niet voor 2 maand, is jaar contract).
Of nog 3 maand teveel betalen voor een dienst die ik niet gebruik en dan overstappen naar groen met downtime.

Iemand betere overstap ideeën voor mij?

• Dj-sannieboy
  • Nu online
quote:
ditbenikecht schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:54:
Na telefonie problemen (ik was in gesprek voor de andere kant en wanneer ik opnam werd de verbinding verbroken) heb ik een packetforce modem gekregen.

Nu is dat probleem wel opgelost, echter had ik vannacht een hik en deed de telefoon het niet meer. Ochtends had ik geen internet meer want de packetforce was de instellingen van de genexis kwijt (default gateway eth0 en dns adressen). Zo te lezen hebben meer mensen hier op GOT daar last van gehad in Enschede.

Grootste probleem is dat ik wil overstappen naar een nieuw abbonement. En hoop dat jullie daar wat advies over kunnen geven.
Heb momenteel blauw alles in 1 35. Gebruik televisie niet, want huurbaas heeft nog steeds kabel abonnement lopen. Destijds waren er geen 2 in 1 pakketten bij Tweak.

Deze maand loopt mijn contract af en wil dus naar een 2 in 1 of alleen internet abonnement via glasvezel.
Mijn keus was gevallen op 60/60 groen via Tweak, probleem is echter dat ik dan een downtime heb van 4 weken vanwege het overstappen. Dit is onacceptabel en daarom negeert Tweak mijn verzoek dan ook, zonder dat naar mij toe te communiceren. Moest ik zelf via de telefoon achterkomen...
Als ik via KPN zelf glas neem, zou ik 3 week down zijn volgens de helpdesk van Tweak.

Het blauwe abonnement is in verhouding een stuk duurder dan groen, omdat ik niet aan de actie van een jaar lang 33% korting mag meedoen omdat ik al klant ben. Anders zou ik gewoon bij blauw blijven.

Dus ik zoek een manier dat ik niet een 3-4 week downtime heb.
Dacht zelf aan 4 week DSL abonnement maar die bestaan niet (meer). Of overstappen in de zomervakantie en dus eerst 3 maand een 2 in 1 blauw abonnement, (mag niet voor 2 maand, is jaar contract).
Of nog 3 maand teveel betalen voor een dienst die ik niet gebruik en dan overstappen naar groen met downtime.

Iemand betere overstap ideeën voor mij?
Overstappen naar groen lijkt me niet verstandig aangezien je dan overstapt naar het KPN netwerk. Dat betekent dus dat je op KPN apparatuur in de POP moet worden aangesloten en dat gaat voor flinke downtime zorgen. Waarom niet gewoon overstappen op blauw internet en bellen?

• ditbenikecht
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:20
Omdat groen goedkoper is dan blauw.
60/60 groen voor 40 euro p/m
50/50 blauw voor 47,50 euro p/m
Dat scheelt geld en wachttijd op een download.

• Dj-sannieboy
  • Nu online
quote:
ditbenikecht schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:04:
Omdat groen goedkoper is dan blauw.
60/60 groen voor 40 euro p/m
50/50 blauw voor 47,50 euro p/m
Dat scheelt geld en wachttijd op een download.
Ik denk dat veel mensen jaloers zijn dat jij kan kiezen uit groen én blauw. Maargoed, voordeel van blauw is analoge en digitale TV van Glashart Media (incl. DVB-C). Daarnaast heb je iets meer vrijheid omdat je (eventueel) gewoon je eigen router op de Genexis kan aansluiten zonder poespas. Als het puur gaat om welke het goedkoopst is, ja dan moet je groen nemen.

Dj-sannieboy wijzigde deze reactie 22-03-2012 17:53 (7%)

• Fuzzillogic
DVB-C is foetsie vandaag in 7521. Vanmiddag brandde het lampje RTV niet eens, nu vindt de tv wel nog 7 analoge zenders. Uiteraard niets op de website. Dan maar bellen. Gelukkig hebben ze wel daar nog een melding achtergelaten. "Kabelbreuk regio enschede/haaksbergen, analoge RTV is getroffen, duurt nog 15 uur". Vanaf wanneer die 15 uur zijn gaan tellen? Geen idee. Vreemd wel dat juist analoge tv nu werkt.... zucht. Kijken of Ziggo wel nog signaal levert.

Fuzzillogic wijzigde deze reactie 22-03-2012 20:00 (4%)

• gerritjan
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01:09
quote:
Fuzzillogic schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:59:
DVB-C is foetsie vandaag in 7521. Vanmiddag brandde het lampje RTV niet eens, nu vindt de tv wel nog 7 analoge zenders. Uiteraard niets op de website. Dan maar bellen. Gelukkig hebben ze wel daar nog een melding achtergelaten. "Kabelbreuk regio enschede/haaksbergen, analoge RTV is getroffen, duurt nog 15 uur". Vanaf wanneer die 15 uur zijn gaan tellen? Geen idee. Vreemd wel dat juist analoge tv nu werkt.... zucht. Kijken of Ziggo wel nog signaal levert.
Hier (7545) ook geen DVB-C. De analoge zenders die het nog doen zijn nogal instabiel, allerlei strepen en soms valt het geluid weg.
15 uur is belachelijk lang voor een kabelreparatie!

GJ

• Dj-sannieboy
  • Nu online
quote:
gerritjan schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:46:
[...]

Hier (7545) ook geen DVB-C. De analoge zenders die het nog doen zijn nogal instabiel, allerlei strepen en soms valt het geluid weg.

GJ
Daar kunnen ze bij tweak weinig aan doen. Regge zal die kabel moeten fixen.

Edit: Is diezelfde dag al gefixed, wat ze dus snel hebben gedaan.

Dj-sannieboy wijzigde deze reactie 23-03-2012 14:47 (8%)

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

White_Collar

De oude Rekenblok ;)

quote:
gerritjan schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:46:
[...]

GJ
AH, zonder dat je überhaupt weet wat de schade is aan de kabels vind je per definitie 15 uur reparatie tijd lang?
Zo'n operatie kost tijd, wat dacht je van: Mensen regelen, materiaal regelen, Graaf machine regelen, breuk opsporen.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• mca2
  • Laatst online: 06-12 14:39
Ook ik heb het telefonie probleem, dus de verbinding wordt verbroken als ik opneem. Na de gebruikelijke adviezen (alles resetten, kabeltjes goed aangesloten?) moest ik een log bijhouden van de gesprekken die fout gingen.

Deze heb ik opgestuurd en gelijk belden ze al dat ik ook een packetforce router krijg. Nou heb ik net een mooie TL-WR1043ND aangeschaft vanwege de gigabit lan poorten maar er werd mij afgeraden om een router achter een router te hangen...

Is er geen manier om werkende telefonie voor elkaar te krijgen zonder die packetforce en gewoon mijn TL-WR1043ND te kunnen blijven gebruiken?

• Haay
Gisteren ook weer probleem gehad met telefonie. Uitgaand bellen ging probleemloos, maar gebeld worden gaf iedere keer zodra ik de telefoon opnam een in-gesprek toon. :(

• Navi
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-12 23:03
Ik heb het ook, had al allerlei dingen geprobeerd en draden opnieuw gelegd etc, blijkt dat bij Tweak te liggen.

De sturen mij nu een nieuwe router speciaal voor de telefonie en dan is het opnemen probleem als het goed is weg..

Alles voor je konijntje op www.konino.nl

• Fuzzillogic
quote:
Dj-sannieboy schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:16:
[...]

Daar kunnen ze bij tweak weinig aan doen. Regge zal die kabel moeten fixen.

Edit: Is diezelfde dag al gefixed, wat ze dus snel hebben gedaan.
Dat er een kabelbreuk is en dat het een tijd duurt voordat dat opgelost is kan ik inkomen. Maar de totale afwezigheid van communicatie daarover, dat begrijp ik niet. Ik heb beide feeds van tweak in m'n feedreader: geen melding. De website zelf: geen melding. Pas toen ik ging bellen kreeg ik via een opname te horen dat er een kabelbreuk was.

• Navi
Yup, Tweak is daar zeer slecht in, ze zeggen ook iedereen een brief gestuurd te hebben over de telefoon en de nieuwe router, en toevallig naar mij niet, jaja.

• Dj-sannieboy
  • Nu online
quote:
Fuzzillogic schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:40:
[...]

Dat er een kabelbreuk is en dat het een tijd duurt voordat dat opgelost is kan ik inkomen. Maar de totale afwezigheid van communicatie daarover, dat begrijp ik niet. Ik heb beide feeds van tweak in m'n feedreader: geen melding. De website zelf: geen melding. Pas toen ik ging bellen kreeg ik via een opname te horen dat er een kabelbreuk was.
Ik denk dat het niet noodzakelijk was dit op de website te plaatsen en was een bandje genoeg. Ik kan me voorstellen dat ze niet alle storingen op de site zetten, maar alleen de echt grote storingen. (In dit geval ging het alleen om TV?)

• KlaasKlaas
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10:34
quote:
mca2 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:44:
Ook ik heb het telefonie probleem, dus de verbinding wordt verbroken als ik opneem. Na de gebruikelijke adviezen (alles resetten, kabeltjes goed aangesloten?) moest ik een log bijhouden van de gesprekken die fout gingen.

Deze heb ik opgestuurd en gelijk belden ze al dat ik ook een packetforce router krijg. Nou heb ik net een mooie TL-WR1043ND aangeschaft vanwege de gigabit lan poorten maar er werd mij afgeraden om een router achter een router te hangen...

Is er geen manier om werkende telefonie voor elkaar te krijgen zonder die packetforce en gewoon mijn TL-WR1043ND te kunnen blijven gebruiken?
Heb zelf een PAP2T achter mijn nieuwe router (ZyXEL NBG4615) gehangen. Werkt goed.
De PAP2T heeft wel heeeel veeeel instel mogelijkheden. Maar met hulp van Tarzan die zijn instelling deelt op
glasvezel.gebruikers.eu en de PAP2T handleiding van callvoip.nl ging het instellen vrij vlot.

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 07:35
Wij hebben ook al maanden last met VOIP bij Tweak Groen alles-in-1 (Almere). Modem reeds drie keer vervangen, (Thomson -> Thomson -> ZTE H220N). Nu kom ik hier regelmatig de term packetforce router tegen. Wat is dat voor een apparaat? Zou dit ons probleem kunnen verhelpen :?

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:21

eymey

De packetforce wordt geleverd bij de "blauwe" abonnementen... als (door Tweak ondersteund) alternatief voor het regelen van VOIP in de glasvezel NT.

Dat is bij Groen sowieso niet van toepassing omdat je daar standaard de Experiabox hebt. Hiervoor zal je dus toch echt met Tweak in gevecht moeten blijven (en die wrs. weer met KPN )

• sypie
quote:
sypie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:06:
Afgelopen dagen werd ik weer gebeld door Tweak. Men wilde wéér een afspraak maken voor het langssturen van een monteur. Wéér heb ik aangegeven dat ik alleen het modem wil. De monteur mogen ze naar een andere klant sturen, ik red mij wel met het nieuwe modem. Als het modem het niet wil doen dan kan ik altijd nog het oude er weer tussen knopen. Ik heb wel internet maar geen VPN, die ik zo graag wil.

Mocht Tweak het nu nog niet snappen dan ben ik er klaar mee en kan ik mijn verlening voortijdig beëindigen, de voorwaarde die ik in mijn verlengingsbrief heb gezet is dat ik een modem wil hebben wat VPN ondersteunt. Als dat niet lukt dan komt Tweak zijn beloftes niet na en ben ik er klaar mee.

Kennelijk is de webcare ook niet meer wat het geweest is.

• Mr. Noodle
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Ik probeer de ZTE te vervangen voor een Vigor 2310vn

Op de 2310 heb ik een PPoE verbinding gemaakt
Inlog gegevens van zte overgenomen
macadres@cambrium-access.nl
wachtwoord = kpn
vinkje gezet bij Enable Multi-VLAN setup
onder WAN VLAN ID;, 6 ingevuld
onder VIOP WAN VLAN ID ; 7 ingevuld

edit
na een reset van de router, en het mac address van de ZTE te clonen op de 2310 werkt het

kan ik ergens RDNS beheren bij tweak?

Mr. Noodle wijzigde deze reactie 25-03-2012 10:55 (24%)
Reden: werkt

• stormed
Als bij mensen bij Tweak Blauw/R+ de STB is vastgelopen, lost een restart het probleem op dit heeft te maken met de Wintertijd -> Zomertijd, alle Glashart Media abonnee's ondervinden dit probleem.

• frissie
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Jan Driebeen schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 09:03:
Wij hebben ook al maanden last met VOIP bij Tweak Groen alles-in-1 (Almere). Modem reeds drie keer vervangen, (Thomson -> Thomson -> ZTE H220N). Nu kom ik hier regelmatig de term packetforce router tegen. Wat is dat voor een apparaat? Zou dit ons probleem kunnen verhelpen :?
Gewoon een eigen router neerzetten, ben je van dit gedoe af.
Zelf heb ik een netgear wnr 3700 welke prima bevalt met openwrt met de vlan installingen.
Werkt al een jaar als een trein op Tweak Groen.

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:32
quote:
frissie schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:32:
[...]

Gewoon een eigen router neerzetten, ben je van dit gedoe af.
Zelf heb ik een netgear wnr 3700 welke prima bevalt met openwrt met de vlan installingen.
Werkt al een jaar als een trein op Tweak Groen.
En als je geen zin hebt in het knutselen met openwrt dan kun je ook een smartswitch met vlan ondersteuning zoals de Cisco SLM2008 (of de opvolger daarvan) i.c.m. een router gebruiken. Als alles goed gaat dan kan ik over een dikke maand roepen dat ik 2 jaar met een dergelijke combinatie draai.

• sypie
Ik zie nu een aantal keren de oplossing "een eigen modem/router neerzetten". Ik wil hier graag op reageren.

Een eigen modem/router neerzetten is géén oplossing. De betreffende provider moet met goed spul komen waar de klant iets aan heeft. Tot die tijd blijft het een kwestie van op je strepen staan en de zooi terugsturen en de boel ontbinden. Op dat punt sta ik op dit moment bij Tweak (maar dat weten ze nog niet).

Ik koop toch ook geen auto en haal vervolgens de stoelen ergens anders omdat de stoelen die meegeleverd zijn geen rugleuning hebben en niet verstelbaar zijn?

• xost

xost

Thuis heb ik Tweak Fiber 35 Mbit R+, en daar komt op poort 2 van m'n Genexis IPTV uit ;) zeer handig enzo, maar kan ik daar niet ook gewoon m'n PC aan hangen en dan TV kijken? :?

xost wijzigde deze reactie 25-03-2012 19:46 (184%)

• Mr. Noodle
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
sypie schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:01:
Ik zie nu een aantal keren de oplossing "een eigen modem/router neerzetten". Ik wil hier graag op reageren.

Een eigen modem/router neerzetten is géén oplossing. De betreffende provider moet met goed spul komen waar de klant iets aan heeft. Tot die tijd blijft het een kwestie van op je strepen staan en de zooi terugsturen en de boel ontbinden. Op dat punt sta ik op dit moment bij Tweak (maar dat weten ze nog niet).

Ik koop toch ook geen auto en haal vervolgens de stoelen ergens anders omdat de stoelen die meegeleverd zijn geen rugleuning hebben en niet verstelbaar zijn?
provider heeft goed spul.. het is alleen niet voor de tweaker.. tweak modems doen pcies wat ze moeten doen en meer niet, je kan hem toch terug sturen dan krijg je de borg terug, zijn zat andere modems die werken

Je koopt een standaard auto voor een budget prijs, maar jij wilt hem tunen.. dan had je beter voor een premium prijs een xs4all bak kunnen kopen met alle opties erop en aan

weet iemand nog of je reverse dns kan instellen bij tweak?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Pfff, bijna 8 weken verder en nog steeds geen Genexis wisseling gehad (100 --> 1000 Mbit). Ik kan beter een melding maken dat ie kapot is, dan komen ze misschien een keer. Wordt een beetje flauw van. De helpdesk geeft telkens aan dat ze afhankelijk zijn van Reggefiber en geen invloed hier op hebben. Volgens mij moet je als provider wel een beetje pressie kunnen uitoefenen. Als klant heb ik niks aan afschuiven, wil gewoon het product wat ik besteld heb.

• xost

xost

quote:
The Wizard schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:23:
Pfff, bijna 8 weken verder en nog steeds geen Genexis wisseling gehad (100 --> 1000 Mbit). Ik kan beter een melding maken dat ie kapot is, dan komen ze misschien een keer. Wordt een beetje flauw van. De helpdesk geeft telkens aan dat ze afhankelijk zijn van Reggefiber en geen invloed hier op hebben. Volgens mij moet je als provider wel een beetje pressie kunnen uitoefenen. Als klant heb ik niks aan afschuiven, wil gewoon het product wat ik besteld heb.
Hier in Enschede heeft dat bij een kameraad ook weeeeeeken geduurd :/ gewoon melding maken van brandlucht in je Genexis 8) werkt bij Ziggo ook altijd

• SaintNick
  • Laatst online: 16-12 20:29
Oeps, verkeerd geplaatst (hoe verwijder je een bericht?)

SaintNick wijzigde deze reactie 26-03-2012 11:07 (95%)
Reden: verkeerd geplaats

• SaintNick
  • Laatst online: 16-12 20:29
quote:
joop99 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:11:
[...]

En als je geen zin hebt in het knutselen met openwrt dan kun je ook een smartswitch met vlan ondersteuning zoals de Cisco SLM2008 (of de opvolger daarvan) i.c.m. een router gebruiken. Als alles goed gaat dan kan ik over een dikke maand roepen dat ik 2 jaar met een dergelijke combinatie draai.
Waarom zo'n duur Cisco ding?
De schattige super-zuinige Netgear Prosafe GS105E 5-poorts Gigabit switch van nog geen 3 tientjes volstaat perfect.

• frissie
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
sypie schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:01:

Tja, dan kan je lang wachten.
Tweak zit met handen en voeten aan kpn apparatuur vast.
Tweak zal hierdoor niet snel van apparatuur veranderen.

Een beetje tweaker .. zet zijn eigen spullen neer. ..., dit ivm keuzevrijheid, flexibiliteit en veel meer redenen :+ Die thomsons, zte en ander meuk, is gewoon bagger apparatuur ... |:(
Hierdoor dit soort problemen.

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:21

eymey

@Sypie: Als je een auto koopt, dan doe je (neem ik aan) van te voren onderzoek of er verstelbare stoelen in zitten en of ze een rugleuning hebben. Oftewel, een auto koop je niet blind om achteraf te gaan lopen klagen.

Zo is het ook bij Tweak: Ze zitten dan wel (zoals Frissie zegt) met handen en voeten aan KPN vast, maar leveren gewoon een compleet pakket wat het doen moet: Bellen, TV-kijken en internetten. Dat dat 'internetten' niet out of the box alles biedt wat ons tweakers behaagt.... dat is dan pech.

Dat dingen als telefonie slecht of niet werken, dat is dan weer een ander verhaal. Dan geldt inderdaad gewoon "op je strepen gaan staan en eisen dat het werkt".

Overigens geldt dit voor 'groen' het meest......

• xost

xost

- weg -

xost wijzigde deze reactie 26-03-2012 15:00 (95%)

• i-chat
  • Niet online

i-chat

3-Digit Binany Code (auw)

hier ook problemen met telefonie,
vorige week gebeld, de volgende dag een brief met mijn voip: username + password, (dat is dus netjes), 2 dagen daarna had ik die packetforce al binnen, dus ook dat ging goed...

maar toen het uitpakken en installeren van het ding... die packetforce is echt te belabberd voor woorden, het ding reageerd regelmatig nergens meer op, en een x aantal reboots achter elkaar lijkt het soms te verhelpen. bovendien heb ik merkbaar meer latency (naar het internet) dan mijn mijn Linksys WRT320N dat kan dus nooit goed zijn.

er is dus een dikke kans dat ik ga eisen dat ze het of op de juiste manier via mijn huidige FTU laten lopen, of deze ftu vervangen door een draytec vigor 1000C (die wel schijnt te werken, en ook nog eens betere features biedt).

natuurlijk kan ik een voip adaptor gaan kopen (of krijgen van tweak!), of een voip-enabled telefoon toestel plaatsen (tweak!) maar beide opties zijn inefficient en ik betwijfel of je dat moet willen, maar beiden zijn in ieder geval nog acceptabel waar de PF dat zeker NIET! is

het hele systeem met een vdsl model waarvan 1 lan poort soms spontaan terug in lan/switch mode valt terwijl ie als wan is aangemerkt (ipoe) ... is natuurlijk gewoon jammerlijk

en bovendien is de betreffende firmware gewoon dramatisch instabiel te noemen ik heb het ding inmiddels al 2 keer moeten resetten (fabrieks instellingen) en de 'installatie' van de helpdesk (zelf) over moeten doen. ik durf het hele ding niet eens meer te gaan configureren (QOS, fixed interne ips, DMZ etc) omdat ik bang ben dat de PF weer zal crashen, maar de pf achter mijn linksys hangen werdt mij door de helpdesk sterk afgeraden, ergo dit is geen oplossing voor langere termijn, sterker nog, niet eens voor de kortere.

dus tweak: let er even op: als ik volgende week bel om het goed op te lossen kan het ook maar beter op te lossen zijn anders gaan we een klachtenprocedure starten, en uiterlijk 30 dagen daarna een ingebreke stelling en zijn jullie me nog voor de helft van het contract definitief kwijt... (en dat is niet om te drijgen, maar gewoon om het alvast maar even duidelijk te hebbben, dan weet iedereen waar ze aan toe zijn ...)

( postcode 3317 )...

ik vind tweak zeker een aardige (vriendelijke) tent, ze boden zelfs aan om na een kwartier wachttijd terug te bellen om je incident af te handelen, en het mag gezegd, dat heb ik zelfs met xs4all nog niet meegemaakt. maar dingen moeten uiteindelijk wel gewoon werken. anders had ik net zo goed bij upc kunnen blijven.

i-chat wijzigde deze reactie 27-03-2012 09:20 (8%)

Euhhhh. Whoopps :-| "i did it again :-)"

• swiebert
quote:
Ok ik begrijp je frustratie maar we hebben het hier over telefonie.Volgens mij zijn er ernstiger problemen in de wereld :-) Met een beetje geduld lossen de meeste dingen zich wel op. Hier (@1339J*) in ieder geval wel.

• Dj-sannieboy
  • Nu online
quote:
i-chat schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:13:
hier ook problemen met telefonie,
vorige week gebeld, de volgende dag een brief met mijn voip: username + password, (dat is dus netjes), 2 dagen daarna had ik die packetforce al binnen, dus ook dat ging goed...

maar toen het uitpakken en installeren van het ding... die packetforce is echt te belabberd voor woorden, het ding reageerd regelmatig nergens meer op, en een x aantal reboots achter elkaar lijkt het soms te verhelpen. bovendien heb ik merkbaar meer latency (naar het internet) dan mijn mijn Linksys WRT320N dat kan dus nooit goed zijn.

er is dus een dikke kans dat ik ga eisen dat ze het of op de juiste manier via mijn huidige FTU laten lopen, of deze ftu vervangen door een draytec vigor 1000C (die wel schijnt te werken, en ook nog eens betere features biedt).

natuurlijk kan ik een voip adaptor gaan kopen (of krijgen van tweak!), of een voip-enabled telefoon toestel plaatsen (tweak!) maar beide opties zijn inefficient en ik betwijfel of je dat moet willen, maar beiden zijn in ieder geval nog acceptabel waar de PF dat zeker NIET! is

het hele systeem met een vdsl model waarvan 1 lan poort soms spontaan terug in lan/switch mode valt terwijl ie als wan is aangemerkt (ipoe) ... is natuurlijk gewoon jammerlijk

en bovendien is de betreffende firmware gewoon dramatisch instabiel te noemen ik heb het ding inmiddels al 2 keer moeten resetten (fabrieks instellingen) en de 'installatie' van de helpdesk (zelf) over moeten doen. ik durf het hele ding niet eens meer te gaan configureren (QOS, fixed interne ips, DMZ etc) omdat ik bang ben dat de PF weer zal crashen, maar de pf achter mijn linksys hangen werdt mij door de helpdesk sterk afgeraden, ergo dit is geen oplossing voor langere termijn, sterker nog, niet eens voor de kortere.

dus tweak: let er even op: als ik volgende week bel om het goed op te lossen kan het ook maar beter op te lossen zijn anders gaan we een klachtenprocedure starten, en uiterlijk 30 dagen daarna een ingebreke stelling en zijn jullie me nog voor de helft van het contract definitief kwijt... (en dat is niet om te drijgen, maar gewoon om het alvast maar even duidelijk te hebbben, dan weet iedereen waar ze aan toe zijn ...)

( postcode 3317 )...

ik vind tweak zeker een aardige (vriendelijke) tent, ze boden zelfs aan om na een kwartier wachttijd terug te bellen om je incident af te handelen, en het mag gezegd, dat heb ik zelfs met xs4all nog niet meegemaakt. maar dingen moeten uiteindelijk wel gewoon werken. anders had ik net zo goed bij upc kunnen blijven.
Misschien is er inmiddels een nieuwe firmware beschikbaar voor de packet force?

• Sleejuhr
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
quote:
Mr. Noodle schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:36:
kan ik ergens RDNS beheren bij tweak?
Zelf kan je dat niet, maar vragen bij de helpdesk lost dat vaak wel op :)

• xost

xost

Weet iemand de exacte klachten van de packet force routers die er allemaal spelen? Ik kan namelijk aardig wat regelen met de eigenaar ;)

• da_Mastah
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:36
quote:
xost schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:12:
Weet iemand de exacte klachten van de packet force routers die er allemaal spelen? Ik kan namelijk aardig wat regelen met de eigenaar ;)
Ikzelf heb er regelmatig last van dat het draadloze signaal regelmatig wegvalt. Ik zie dit op zowel twee laptops als een iPhone. Het WLAN wordt gewoon even onzichtbaar op de clients, de clients raken hun verbinding kwijt, en het duurt weer ongeveer 15 seconden voordat ze het WLAN weer zien en een verbinding kunnen opbouwen.

Heb op geen enkele andere wireless router ooit dit probleem gezien met dezelfde laptops en iPhone.

Ik rule, toch?

• Haay
Ik kreeg gisteren ook (ongevraagd) een Packetforce router toegestuurd. Had alleen een melding over telefonie problemen aangemeld...

Nu vraag ik me af ... Is het niet mogelijk om de Packetforce ALLEEN voor VOIP te gebruiken door hem achter m'n Linksys E4200 router te hangen en alleen de telefonie op de Packetforce aan te sluiten?

• Navi
Precies wat ik heb Haay! Ik heb nu ook een Packetforce gekregen en ze geven nu aan dat ik die moet gebruiken en mijn eigen Cisco apparatuur maar op de plank moet leggen...

Het antwoord is dus nee, je kunt niet de packetforce voor telefonie gebruiken en je eigen modem voor internet, omdat ze de telefonie via je lan poort gaan laten lopen en niet meer via de rj11 stekkers op je genexis.

Zo werkt dat natuurlijk niet, helemaal niet omdat destijds als verkoopargument gebruikt werkt dat je bij "blauw" je eigen apparatuur kon inzetten.

Pagina: 1 ... 41 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True