Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jmderonde
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-07 15:38
quote:
hemiparo schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:35:
[...]

Zie ook mijn eerdere post hierover. Dit schijnt helaas (nog) niet te kunnen. Is ÚÚn van de grootste frustraties die ik op dit moment heb aan deze apparaat. Mijn films staan allemaal op mijn NAS en ik moet een aantal submappen door om hierheen te gaan. Als ik de 7080 uitzet kan ik weer opnieuw beginnen...

Optie is om alles op de hdd te zetten (minder mappen nodig om er te komen) maar aangezien alles op mijn NAS staat niet echt een optie.

Het zou heel fijn zijn als er een oplossing komt in een volgende fimware... _/-\o_
Dank voor je bevestiging van mijn vermoeden!
Ik heb bewust voor een NAS (Synology 210) en een losse mediaplayer gekozen omdat de combi apparaten het alletwee meestal net niet zijn.
Maar nu zit je iedere keer te bladeren en dat is lastig!

Weet iemand of er andere mediaplayers zijn die hier makkelijker mee omgaan?

• Dreke008
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-03 20:28
quote:
grapefruit schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:46:
[...]

Dan heb ik hetzelfde euvel: Geen signaal, en moet ik 'em blind weer terugzetten naar 480.
Dat is raar, als ik hem op automatisch zet gaat hij kiezen.
In mijn geval gaat hij voor het hoogst mogelijke.
Dat zal wel komen omdat ik net een nieuwe TV heb, die zal wel die hoge resoluties aankunnen.
Heb trouwens een Samsung UE46C8700

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

• Stiegl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-07 15:47
Ik heb sinds kort een Eminent 7080, en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, na eerdere avonturen met een Dane-Elec en een Iomega.

Afgelopen weekend de laatste firmware (1.0.4.11) erop gezet. Dat verhielp de tot dan toe geconstateerde problemen. Alleen heeft het wel een nieuw probleem(pje) geintroduceerd:
Op het moment dat ik een DVD map selecteer (met een VIDEO_TS submap) krijg ik niet meer de vraag of ik de map wil afspelen. Ik kan alleen nog maar de map openen. Vervolgens kan ik de DVD wel starten met de VIDEO_TS.IFO, maar dan heb ik niet meer de optie om verder te gaan waar ik was.

In het menu heb ik wel de opties voor het spelen van mappen aan staan.

Iemand gelijksoortige ervaringen, en wellicht een oplossing?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Jaxxo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10-07-2012
Wellicht een domme vraag, maar ik vind zo snel het antwoord niet.

Als ik vanaf mijn EM7080 iets wil streamen vanaf mijn laptop (waar ik net Windows 7 op heb ge´nstalleerd) wordt gevraagd naar mijn netwerk id en password. Wat voer ik hier in?

Ik heb en map met foto's gedeeld vanaf mijn laptop met "iedereen". Deze wil ik graag via de EM7080 benaderen.

• Dreke008
quote:
Stiegl schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:01:
Ik heb sinds kort een Eminent 7080, en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, na eerdere avonturen met een Dane-Elec en een Iomega.

Afgelopen weekend de laatste firmware (1.0.4.11) erop gezet. Dat verhielp de tot dan toe geconstateerde problemen. Alleen heeft het wel een nieuw probleem(pje) geintroduceerd:
Op het moment dat ik een DVD map selecteer (met een VIDEO_TS submap) krijg ik niet meer de vraag of ik de map wil afspelen. Ik kan alleen nog maar de map openen. Vervolgens kan ik de DVD wel starten met de VIDEO_TS.IFO, maar dan heb ik niet meer de optie om verder te gaan waar ik was.

In het menu heb ik wel de opties voor het spelen van mappen aan staan.

Iemand gelijksoortige ervaringen, en wellicht een oplossing?
Bij instellingen ga je naar DIV, "Afspelen hervatten" die moet je dan op Aan zetten.

Dreke008 wijzigde deze reactie 17-08-2010 00:01 (10%)

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

• Stiegl
quote:
Dreke008 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:58:
[...]

Bij instellingen ga je naar DIV, "Afspelen hervatten" die moet je dan op Aan zetten.
Die staat ook aan, maar kennelijk werkt dat niet als je een DVD via het VIDEO_TS.IFO bestand start.

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:38

Sa1

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Jaxxo schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:06:
Wellicht een domme vraag, maar ik vind zo snel het antwoord niet.

Als ik vanaf mijn EM7080 iets wil streamen vanaf mijn laptop (waar ik net Windows 7 op heb ge´nstalleerd) wordt gevraagd naar mijn netwerk id en password. Wat voer ik hier in?

Ik heb en map met foto's gedeeld vanaf mijn laptop met "iedereen". Deze wil ik graag via de EM7080 benaderen.
dit heeft niets met het apparaat te maken, gaat hier mis op een stukje basis kennis netwerken.

Je logt waarschijnlijk in met een gebruikersnaam / wachtwoord op win7, deze moet je invoeren. Als je geen wachtwoord op je win7 hebt, dan zal je die er op moeten zetten.

servertje - HTPC

• Dreke008
quote:
Stiegl schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:29:
[...]

Die staat ook aan, maar kennelijk werkt dat niet als je een DVD via het VIDEO_TS.IFO bestand start.
Ik zal het eens voor je testen, ik kijk heel veel films, maar mijn grens over het algemeen ligt bij films van 8 GB en groter, vaak bij DVD is de kwaliteit niet echt heel erg goed, wat zijn we toch verwende ........., 2 jaar geleden waren we hartstikke blij met DVD kwaliteit.

• Stiegl
quote:
Dreke008 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:33:
[...]

Ik zal het eens voor je testen, ik kijk heel veel films, maar mijn grens over het algemeen ligt bij films van 8 GB en groter, vaak bij DVD is de kwaliteit niet echt heel erg goed, wat zijn we toch verwende ........., 2 jaar geleden waren we hartstikke blij met DVD kwaliteit.
:) thanks
Tja, ik heb niet zo'n last van matige DVD kwaliteit, ik kijk namelijk gewoon op een beeldbuis. (Moet ik me nu schamen? :P). Anywayz, ik heb het apparaat voor de media, niet voor de HD.

• Knicky
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2012
Heb even een vraag aan jullie....

Heb de mediabox aangesloten met een WiFi kaart de firmware naar de nieuwste versie
geupdate en alles werkt goed.

Alleen als ik een film wil uploaden naar mediabox gaat dat zo ontzettend langzaam ( PC ook WiFi)
voorbeeld: 700 mb avi file duurt ongeveer 45 minuten

Dus mijn vraag is

1. is dit normaal met WiFi
2. kan dit sneller door samba uit te zetten zo ja dan hoe
3. en als dat gaat hoe krijg ik dan zonder samba een netwerkverbinding

volgens de FAQ
Wat is de performance van de Eminent?
•USB slave (pc -> EM7080) ongeveer 25-30Mbyte / seconde
•Via het netwerk ongeveer 50-60Mbit
•FTP en samba ongeveer 3-5Mbyte/sec
•NZBget rond de 15Mbit (1500kbps

alvast bedankt

• Dreke008
quote:
Knicky schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:22:
Heb even een vraag aan jullie....

Heb de mediabox aangesloten met een WiFi kaart de firmware naar de nieuwste versie
geupdate en alles werkt goed.

Alleen als ik een film wil uploaden naar mediabox gaat dat zo ontzettend langzaam ( PC ook WiFi)
voorbeeld: 700 mb avi file duurt ongeveer 45 minuten

Dus mijn vraag is

1. is dit normaal met WiFi
2. kan dit sneller door samba uit te zetten zo ja dan hoe
3. en als dat gaat hoe krijg ik dan zonder samba een netwerkverbinding

volgens de FAQ
Wat is de performance van de Eminent?
•USB slave (pc -> EM7080) ongeveer 25-30Mbyte / seconde
•Via het netwerk ongeveer 50-60Mbit
•FTP en samba ongeveer 3-5Mbyte/sec
•NZBget rond de 15Mbit (1500kbps

alvast bedankt
Ik heb mijn Eminent aangesloten via kabel op mijn router, router is draadloos verbonden met mijn laptop.
Als ik films download via Grabit laat ik de neerzetten op HD van laptop, extract folder heb ik ingesteld op de HD die intern zit in de Eminent.
Kan zeggen gaat als een speer, ik heb films erbij van 50 GB en ik zou het niet weten maar weet zeker dat ze binnen 2 uur op mijn Eminent staan.
Ik download de grote GB films meestal in de nacht, soms 2 stuks dan heb je het over 100GB, als ik morgens opsta is alles binnen, eventueel gerepareerd en staat klaar voor te kijken op mijn Eminent.

Dreke008 wijzigde deze reactie 17-08-2010 23:01 (19%)

• Jaxxo
quote:
Sa1 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:20:
[...]
dit heeft niets met het apparaat te maken, gaat hier mis op een stukje basis kennis netwerken.

Je logt waarschijnlijk in met een gebruikersnaam / wachtwoord op win7, deze moet je invoeren. Als je geen wachtwoord op je win7 hebt, dan zal je die er op moeten zetten.
Dank je, Dat stukje basiskennis dacht ik ook te hebben :) , maar helaas werkte deze wijze van inloggen niet. (diverse keren geprobeert, dus een typo kan het niet zijn)

Nog een ander idee, ik lees op het net wel zaken als nieuwe gebruiker aanmaken etc. maar dat kan toch niet de opplossing zijn?

• jvleusden
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-07 20:47
Gister mn nieuwe portable HDD gekregen en wilde vandaag een partij films overzetten via die hdd (via samba gaat het mij iets te langzaam). Ik met volle moet alles kopieren op mijn schijfie daarna in de eminent en gelijk geen beeld meer.

De eminent start zonder HDD gewoon op, doe ik nadat die opgestart is de hdd erin gaat het beeld op zwart en heb ik geen signaal meer. Hetzelfde gebeurt als ik de hdd aansluit voordat ik de eminent aanzet. Ik krijg dan een aantal minuten het laad scherm en daarna gaat het beeld weer op zwart.

Weet iemand een oplossing ??

het gaat om deze HDD: Plextor PX-PH500US

Some people, when confronted with a problem, think “I know, I'll use regular expressions.” Now they have two problems.

• Nightspirit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 11:16
Heb je dat probleem met USB & eSATA?

• Crillion
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-07 14:52
Wij doen nu veel met eminent 7080, en we doen ook veel philips pronto tsu9600 installeren, nu heb ik de IR codes overgezet naar de pronto, maar het reageert erg traag kwa bediening, zijn er ook schone codes? RC5 of hex codes die ik kan omzetten?

• jvleusden
quote:
NiGhTsPiRiT schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:25:
Heb je dat probleem met USB & eSATA?
jep.

Some people, when confronted with a problem, think “I know, I'll use regular expressions.” Now they have two problems.

• Knicky
  • Laatst online: 16-04-2012
@dreke008 bedankt voor je reactie klinkt een stuk sneller en ga het ook op die mannier uit proberen.
neem aan dat je gewoon een verbinding maakt via samba???

Of weet iemand of het mogelijk is een netwerkverbinding te maken met de Eminent zonder
samba!! zodat het netwerk snelheid hoger ligt (zie FAQ)

• 1of6Billion
  • Laatst online: 09-05 15:32
Vorige week 1 gekocht.
De eerste indruk is dat alles snel intu´tief werkt. ALS het werkt.
DLNA werkt niet. Niet op vanaf mijn server bakkie (XP), waarschijnlijk een "WORKGROUP" dingetje?
Maar het werkt ook niet vanaf de "Readyshare" van m'n Netgear Router... :(
Samba werkt prima :Y Dat gebruik ik nu dus voorlopig.
Ziggo en Youtube en nog een aantal kanalen werken ook niet....
200GB schijf ingebouwd. Werkt OK.
Firmware-versie weet ik even niet. Fresh out of the box in ieder geval... :|

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:38

Sa1

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Jaxxo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:59:
[...]

Dank je, Dat stukje basiskennis dacht ik ook te hebben :) , maar helaas werkte deze wijze van inloggen niet. (diverse keren geprobeert, dus een typo kan het niet zijn)

Nog een ander idee, ik lees op het net wel zaken als nieuwe gebruiker aanmaken etc. maar dat kan toch niet de opplossing zijn?
tja, zou kunnen, maar het zou ook moeten werken met de inloggegevens die je gebruikt voor het inloggen op de machine zelf. Heb je niet je firewall aanstaan? Je zou die is compleet kunnen uitzetten. Anders is het inderdaad vreemd.

Kan je wel vanaf een ander werkstation / netwerkstation verbinding maken naar de share op je computer?

Sa1 wijzigde deze reactie 19-08-2010 08:54 (7%)
Reden: extra vraag toegevoegd

servertje - HTPC

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 07:38
soms wil het wel eens helpen om bij je username de computernaam te vermelden.

Dus je computer heet "workstation" en de gebruiker is "piet"

Vul dan bij username in "workstation\piet"

• hansvk
  • Laatst online: 07:56
quote:
jvleusden schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:57:
Gister mn nieuwe portable HDD gekregen en wilde vandaag een partij films overzetten via die hdd (via samba gaat het mij iets te langzaam). Ik met volle moet alles kopieren op mijn schijfie daarna in de eminent en gelijk geen beeld meer.

De eminent start zonder HDD gewoon op, doe ik nadat die opgestart is de hdd erin gaat het beeld op zwart en heb ik geen signaal meer. Hetzelfde gebeurt als ik de hdd aansluit voordat ik de eminent aanzet. Ik krijg dan een aantal minuten het laad scherm en daarna gaat het beeld weer op zwart.

Weet iemand een oplossing ??

het gaat om deze HDD: Plextor PX-PH500US
Welke aansluiting op de EM7080 gebruik je om de hdd aan te sluiten?

• jvleusden
quote:
h40d schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:27:
[...]

Welke aansluiting op de EM7080 gebruik je om de hdd aan te sluiten?
De usb port aan de voorkant (alle twee de poorten geprobeerd). Mini usb in mijn HDD.

Gaat om dit kabeltje:
http://vindplaats.eu/img/25/82/1.jpg

HDD krijgt wel genoeg stroom want gaat gewoon aan, daarna is het echter over.

jvleusden wijzigde deze reactie 20-08-2010 12:39 (4%)

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06:06
Hoeft niet te betekenen dat hij daadwerkelijk genoeg stroom krijgt. Harde schijven gaan wel vaker draaien/de behuizing heeft een indicatielampje die brandt terwijl ze niet goed werken, zeker vroeger was dit nog wel eens het geval! Mijn vader had bijv. een 2.5" schijf maar die deed het niet met slechts ÚÚn kabel. Hij draaide wel, maar was niet toegankelijk (Windows gaf foutmeldingen). Met een extra stroomkabel (mini-usb naar 2x USB, wordt vaak geleverd bij een 2.5" harde schijf) werkte hij wel! Wellicht dat de Eminent hetzelfde probleem heeft, maar dit niet kan opvangen met de firmware? Dus dat hij zich echt op de harde schijf "stuk" bijt.

Wel heel erg vreemd overigens, heb je wellicht een USB stick die je kan proberen? Zeker belangrijk om te kijken wat er dan gebeurt, als je van een vriend een 2.5" harde schijf kan lenen zou het helemaal super zijn! Dan kun je het echt testen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Canon EOS 40D | Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro | Canon 70-200mm f/4.0 USM | Canon 50mm f/1.8

• Dreke008
quote:
Knicky schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:52:
@dreke008 bedankt voor je reactie klinkt een stuk sneller en ga het ook op die mannier uit proberen.
neem aan dat je gewoon een verbinding maakt via samba???

Of weet iemand of het mogelijk is een netwerkverbinding te maken met de Eminent zonder
samba!! zodat het netwerk snelheid hoger ligt (zie FAQ)
Ja, je moet uiteraard samba ge´nstalleerd hebben, ik heb de interne HD van de Eminent aangemaakt als netwerkstation (F:\ in mijn geval).
In Windows zie ik gewoon de HD ertussen staan, hij dient dan natuurlijk wel aan te staan.
Daarna kun je bv Grabit zo instellen dat hij extract op die HD van de Eminent.

• jvleusden
quote:
Sp!tF!re schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:55:
Hoeft niet te betekenen dat hij daadwerkelijk genoeg stroom krijgt. Harde schijven gaan wel vaker draaien/de behuizing heeft een indicatielampje die brandt terwijl ze niet goed werken, zeker vroeger was dit nog wel eens het geval! Mijn vader had bijv. een 2.5" schijf maar die deed het niet met slechts ÚÚn kabel. Hij draaide wel, maar was niet toegankelijk (Windows gaf foutmeldingen). Met een extra stroomkabel (mini-usb naar 2x USB, wordt vaak geleverd bij een 2.5" harde schijf) werkte hij wel! Wellicht dat de Eminent hetzelfde probleem heeft, maar dit niet kan opvangen met de firmware? Dus dat hij zich echt op de harde schijf "stuk" bijt.

Wel heel erg vreemd overigens, heb je wellicht een USB stick die je kan proberen? Zeker belangrijk om te kijken wat er dan gebeurt, als je van een vriend een 2.5" harde schijf kan lenen zou het helemaal super zijn! Dan kun je het echt testen.
heb nog zon kabeltje gevonden (2x usb -> mini usb) helaas hetzelfde euvel. usb sticks en externe 3,5'' hdd werken wel. Er zit ook een aparte 5v aansluiting op mijn 2,5'' hdd even kijken of ik nog ergens een adapter vandaan kan toveren om dat nog even te testen.

groetjes

• joskeblues
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 04-10-2013
Upgrade firmware

Ik lees meerdere methodes om dit te doen.
Zet software op USB stick; stick in bovenste slot
Daarna lees ik 2 methoden
a) via systeem -> systeem update -> firmware -> ok en dan gaat alles automatisch
b) via het restknopje etc

Vraag: is er maar 1 juiste manier of kunnen beide opties?

• Nightspirit
quote:
joskeblues schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:14:
Upgrade firmware

Ik lees meerdere methodes om dit te doen.
Zet software op USB stick; stick in bovenste slot
Daarna lees ik 2 methoden
a) via systeem -> systeem update -> firmware -> ok en dan gaat alles automatisch
b) via het restknopje etc

Vraag: is er maar 1 juiste manier of kunnen beide opties?
Zoekfunctie? Topic even doorlezen? Klik

Nightspirit wijzigde deze reactie 23-08-2010 16:37 (6%)
Reden: URL correctie

• Grolsch
ik heb sindskort een nieuwe versterker, en nu heb ik m'n eminent daarop aangesloten.
Welke instelling kiezen jullie bij audio options? wat is "het beste" ?

dit zegt de handleiding
quote:
6.5 Geluid instellingen
1. Gebruik de pijltjestoetsen van de afstandsbediening om naar ‘Instellingen‘ te
navigeren en druk op de ‘OK’ toets.
2. Navigeer naar ‘Digitaal uitgang’ en druk op de ‘OK’ toets.
3. Selecteer de gewenste geluidinstelling en druk op de ‘OK’ toets. Als je de
EM7080 met een optische kabel, selecteer dan ‘SPDIF LCPM’ of ‘SPDIF RAW’.
Als je alleen de HDMI kabel aangesloten hebt, selecteer dan ‘HDMI RAW’ zodat
vrijwel alle audio codecs worden afgespeeld.
4. Druk op de ‘HOME’ toets om terug te keren naar het hoofdmenu.
Dus HDMI RAW is de beste instelling :?

• Nightspirit
quote:
Grolsch schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:41:
ik heb sindskort een nieuwe versterker, en nu heb ik m'n eminent daarop aangesloten.
Welke instelling kiezen jullie bij audio options? wat is "het beste" ?

dit zegt de handleiding

[...]

Dus HDMI RAW is de beste instelling :?
Als je alleen de HDMI kabel aangesloten hebt, selecteer dan ‘HDMI RAW’ Als dat op jouw situatie van toepassing is, staat het vrij letterlijk beschreven.

• Grolsch
yes, ik heb HDMI kabel, en zo staat het er inderdaad ook, maar het kon zijn dat de tweakers hier misschien een betere instelling hadden :P

• Grolsch
Wat is het snelste m.b.t. NZBGet

pauzeren tijdens het verify'en :?
pauzeren tijdens het uitvoeren van het script (extracten) :?

Of gewoon alles tegelijkertijd laten lopen ?

Heeft 1 van jullie dit toevallig getest :?

• Nightspirit
quote:
Grolsch schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:56:

Heb je zoveel moeite met het accepteren van handleidingen?
quote:
# Pause download queue during executing of postprocess-script (yes, no).
#
# Enable the option to give CPU more time for postprocess-script. That helps
# to speed up postprocess on slow CPUs with fast connection (e.g. NAS-devices).
#
# NOTE: See also option <ParPauseQueue>.
PostPauseQueue=no
quote:
# Pause download queue during check/repair (yes, no).
#
# Enable the option to give CPU more time for par-check/repair. That helps
# to speed up check/repair on slow CPUs with fast connection (e.g. NAS-devices).
#
# NOTE: if parchecker needs additional par-files it temporary unpauses queue.
#
# NOTE: See also option <PostPauseQueue>.
ParPauseQueue=yes

## D. Slagers, putting it on pause takes more time, but is for CH3SNAS ok !

Nightspirit wijzigde deze reactie 25-08-2010 23:58 (20%)
Reden: Iets meer gequote

• Grolsch
quote:
NiGhTsPiRiT schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:35:
[...]

Heb je zoveel moeite met het accepteren van handleidingen?

[...]

[...]
Ik kan wel lezen, maar ik vroeg me af of iemand het getest had.

Het verifiŰn en extracten kan (terwijl er niet gedownload wordt) toch zeker 1,5 uur in beslag nemen voor een simpel DVD'tje van 5 GB.

Dat betekend dat er dus 1,5 uur niet gedownload wordt.
Misschien duurt het als je wel download in totaal 2 uur, maar dan ben je dus toch sneller in het geval van een grotere wachtrij.

Maar ik kan het ook zelf wel een keer testen, maar als iemand dat al gedaan had, hoef ik het niet meer te testen.

• Stiegl
quote:
Dreke008 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:58:
[...]

Kleine update, ik bij sommige DVD's wordt de optie "hervatten" wel getoond. Het lijkt erop dat het niet werkt als de DVD "verplichte voorfilmpjes" heeft. Hoe dan ook, de optie "map afspelen" heb ik niet meer gezien sinds de laatste firmware update.

• ribo32
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 28-05-2013
Ik ben in het bezit van een conceptronic mediaplayer die ik wil vervangen voor een eminent 7080HD. nu staat op de harddisk van de conceptronic ong 600GB aan info. Kan ik deze er uitschroeven en in de eminent installeren. ik bedoel, het is als het goed is een Sata schijf en het bestandsysteem is FAT32. leest die de mappen dan?

niet meer nodig.

ribo32 wijzigde deze reactie 28-08-2010 21:24 (8%)

• Grolsch
Gisteren m'n Harmony opnieuw ingeregeld, m'n versterker stond er niet goed in.

Na al het getest, aan/uit/aan/uit/aan/uit krijg ik uiteindelijk deze melding in de webmodule van NZBGET
quote:
Could not load diskstate due file version mismatch
gelukkig lijkt het erop dat eminent een werkende oplossing heeft, zie:

http://opensource.eminent...ewtopic.php?f=11&t=63
quote:
ou powered off the system when it was writing to disk. Two things todo:

1. Connect the EM7080 to your PC and scan the disk for errors. (no need for a surface scan though.)
2. When the scan is done, remove the .nzbget hidden folder from the disk.
3. 'Remove Safely' using the usb icon by the clock in the Windows system tray
4. Power up and wait for around 1 minute, then goto the web page of NZBget and re-configure it with your servers etc.

When you do a poweroff with the button, and NZBget is downloading, you have a chance that a bad disk write occurs.
Best is to shutdown nzbget in the web page, then poweroff the unit.
Nu maar hopen dat het werkt :)

• monty010
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-05-2011
Goedemorgen,

ik heb een probleem waar ik zelf niet meer uit kom, en ik heb het zo snel ook nergens kunnen vinden.
misschien dat jullie me kunnen helpen.

ik heb een Imac welke draadloos verbonden is met een Airport Extreme basistation (router)
daar wil ik mijn 7080 netwerk bekabeld aanhangen zodat ik draadloos via de computer en router in de 7080 kan komen.

alleen daar is samba voor nodig en daar steekt het nu.

1: als ik de interne harde schijf van de 7080 formateer dan doet deze dat in NTFS dan word samba wel geinstalleerd maar kan de router de 7080 niet lezen/zien (apple en ntfs gaan niet echt samen)

2: als ik de harde schijf via de computer formateer naar hfs+ (apple) dan ziet de 7080 de schijf en de
gegevens niet.

3: als ik via de computer de schijf formateer naar Fat32 dan ziet de eminent de schijf wel en de inhoud alleen krijg ik met geen mogelijkheid de samba plugin geinstalleerd,want als ik het via het menu van de 7080 probeer dan krijg ik dat leuke vingertje linksboven in de hoek met dit is niet mogelijk.

dus ik zie door de bomen het netwerk bos niet meer. is er hier misschien iemand die wel de eminent werkend heeft gekregen met dezelfde soort opstelling imac-->airport--->eminent 7080
die mij kan helpen met de instellingen etc.

bij voorbaat dank.

• Grolsch
quote:
monty010 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:44:
Goedemorgen,

ik heb een probleem waar ik zelf niet meer uit kom, en ik heb het zo snel ook nergens kunnen vinden.

ik heb een Imac welke draadloos verbonden is met een Airport Extreme basistation (router)
daar wil ik mijn 7080 netwerk bekabeld aanhangen zodat ik draadloos via de computer en router in de 7080 kan komen.

1: als ik de interne harde schijf van de 7080 formateer dan doet deze dat in NTFS dan word samba wel geinstalleerd maar kan de router de 7080 niet lezen/zien (apple en ntfs gaan niet echt samen)
Hij installeert het protocol Samba, waardoor (mits je cliŰnt dat kan praten) je dmv samba de share kan benaderen. Het maakt volgens mij niet uit welk bestands systeem gebruikt wordt, zolang het protocol maar SAMBA is.
quote:
2: als ik de harde schijf via de computer formateer naar hfs+ (apple) dan ziet de 7080 de schijf en de
gegevens niet.

3: als ik via de computer de schijf formateer naar Fat32 dan ziet de eminent de schijf wel en de inhoud alleen krijg ik met geen mogelijkheid de samba plugin geinstalleerd,want als ik het via het menu van de 7080 probeer dan krijg ik dat leuke vingertje linksboven in de hoek met dit is niet mogelijk.

dus ik zie door de bomen het netwerk bos niet meer. is er hier misschien iemand die wel de eminent werkend heeft gekregen met dezelfde soort opstelling imac-->airport--->eminent 7080

bij voorbaat dank.
Om de Eminent goed te laten werken zul je de harde schijf in de eminent moeten formateren dmv de eminent software.

Nadat je dit gedaan hebt zeg je in systeem "uitbreidingen installeren".
Vervolgens een rebootje van je eminent, en een aantal minuten wachten.

Nu kun je dmv het UNC pad op te geven verbinding maken met de eminent (\\ip.adres.van.eminent\ )

Ik ken die airport niet zo, maar dat is toch gewoon een router die IP adressen uit deelt met wat extra functionaliteit :?

Maar je airport moet toch niet praten met de eminent :? je wilt toch dmv je mac de bestanden bereiken op de EM7080 :?

Grolsch wijzigde deze reactie 27-08-2010 10:52 (3%)

• monty010
Zover als formatteren via de Eminent en dan de uitbreidingen installeren na een Format was ik al.
alleen zoals ik boven aanhaalde doet de Eminent Formatteren in NTFS en dat leest de Airport niet. is een apple ding.

en ja het klopt dat ik de bestanden van mijn mijn mac over wil zetten naar de harde schijf van mijn Eminent.
maar daar zit wel die router tussen en als die geen ntfs leest dan heb ik toch een probleem denk ik zo.

• Grolsch
quote:
monty010 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:47:
Zover als formatteren via de Eminent en dan de uitbreidingen installeren na een Format was ik al.
alleen zoals ik boven aanhaalde doet de Eminent Formatteren in NTFS en dat leest de Airport niet. is een apple ding.

en ja het klopt dat ik de bestanden van mijn mijn mac over wil zetten naar de harde schijf van mijn Eminent.
maar daar zit wel die router tussen en als die geen ntfs leest dan heb ik toch een probleem denk ik zo.
Een router leest geen bestandssysteem maar protocollen.

Windows leest ook geen ext2/3/4, maar als SAMBA gebruikt wordt kan ik wel met een windows machine op een linux machine kijken.

Hoe probeer je verbinding te maken met de EM7080 :?
Zitten ze in hetzelfde subnet :?

Welke ip adressen hebben je apparaten ?

Grolsch wijzigde deze reactie 27-08-2010 11:54 (8%)

• monty010
Ik zit nu op mijn werk, dus precies kan ik het ff niet zien.
Maar de eminent staat op dhcp auto. En krijgt
Ook een ip adres toegewezen van de router.
Want ik kan de webservices bekijken maar
De mappen lukt niet.
Kijk vanmiddag ff naar de precieze ip's

• Grolsch
Ik zit niet zo intothemac, maar met een windows machine type ik in start>run>\\ip.adres.van.eminent en ik zie de bestanden.

Hoort dat met een mac ook zo te werken :?

Kun jij je eminent wel pingen vanaf de mac :? (ik vermoed wel, want je ziet immers wel de webbrowser)
Zit er een firewall dwars :?

Grolsch wijzigde deze reactie 27-08-2010 13:04 (28%)

• oakey
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01-09-2010
Ik heb de EM7080 ook in mijn bezit, ben er zeer tevreden over. Ik heb alleen een vraag over het Bittorrent gedeelte; heb dit topic en de andere EM07080-topics doorgelezen maar zie het nergens als probleem staan, dus wellicht doe ik iets heel doms verkeerd.

Ik heb nu een aantal torrents aangezet via de Bittorrent module. Werkte allemaal goed, de ene torrent wat sneller dan de andere zoals ik gewend was met BT via pc, maar ik hoef nu iig geen pc meer aan te laten. Nu heb ik vanmorgen mijn EM7080 even aan en uit gezet (met de AB), en nu staan die torrents allemaal weer op 0%, bovendien met 0 Peers en een downloadsnelheid van 0.00! Ofwel, er gebeurt niets! ik heb nog even gewacht, maar helaas; na aan en uit zetten zijn de torrents niet meer aan de praat te krijgen (ook niet als ik in de BT-module op Start klik ofzo). Bij Status van de niet-actieve torrents staat "started" (terwijl er "downloading" moet staan).

Ik heb wel een nieuwe torrent toegevoegd, die start dan vrolijk, maar de oude zijn niet meer te activeren. Ik heb er 1 weggehaald en dezelfde torrent weer toegevoegd, en dan doet hij het meteen weer met een normale downspeed. Het zijn allemaal torrents met genoeg seeds, dus daar ligt het niet aan. In de map BT op de hdd (er zit een 1TB HDD in) staan de oude torrents gewoon als .tr~

Wat doe ik verkeerd? :? Dank voor info!

oakey wijzigde deze reactie 29-08-2010 12:45 (3%)

• a.boogerd
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 28-05 21:53
Weet iemand hoe je muziek met de afstandsbediening kan doorzappen :?
Het lukt niet om hiervoor de next >>| knop. En het is irri dat je voor een volgende track weer je tv moet aanzetten op moet zoeken welke track speelt en dan de track hieronder te sellecteren.

Iemand een idee??? :*)

• truegrit
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-07 14:23
Bah, vanochtend heb ik een dvd.iso gekeken die ik onlangs gedownload heb. Na het werk kom ik thuis, ik denk: laat ik eens een stukje verder kijken (het is een docu). Maar de eminent wil geen .ISO bestandne meer afspelen! Net nog de firmware geupdate naar de allerlaatste, maar dat werkte ook niet.

Als ik ergens niet tegen kan is het wel iets wat eerst wel werkt en dan opeens niet :(

Wat is de beste handeling die ik kan uitvoeren?

hallo

• keeskloon
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 20:15
hallo heb een probleem als ik in het menu bij film's blader of ergens anders door blader loopt hij vast ,dan kan ik alle knoppen van de afstandbediening indrukken hij doet niets behalve de aan en uit knop die doet het wel.
hij is al terug geweest naar eminent en ze hebben een nieuwe printplaat in gezet ,maar het probleem is er nog ,er zit een Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB in.
wie weet wat dit kan zijn want het is heel irritant.

• Grolsch
quote:
keeskloon schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:35:
hallo heb een probleem als ik in het menu bij film's blader of ergens anders door blader loopt hij vast ,dan kan ik alle knoppen van de afstandbediening indrukken hij doet niets behalve de aan en uit knop die doet het wel.
hij is al terug geweest naar eminent en ze hebben een nieuwe printplaat in gezet ,maar het probleem is er nog ,er zit een Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB in.
wie weet wat dit kan zijn want het is heel irritant.
Ik had precies hetzelfde, en bij mij hielp het vervangen van m'n HDMI kabel.

Gebruik jij toevallig ook een HDMI switch oid :?

• keeskloon
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 20:15
quote:
Grolsch schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:43:
[...]

Ik had precies hetzelfde, en bij mij hielp het vervangen van m'n HDMI kabel.

Gebruik jij toevallig ook een HDMI switch oid :?
ik gebruik de hdmi kabel die erbij zit.

• Intrez
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15-11-2010
quote:
keeskloon schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:16:
[...]

Ik herken ook hetzelfde probleem (ik heb een Samsung 1,5 TB ingebouwd). Eigenlijk ga ik er vanuit dat dit een firmware probleem is. Het doet zich bij mij voor als ik aan het downloaden ben via NZBGET, en het lijkt iets te maken te hebben met de preview van films. Maar lastig om een echte oorzaak aan te geven.

• Grolsch
quote:
keeskloon schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:16:
[...]

Ik had exact hetzelfde probleem met de standaard geleverde HDMI kabel toen ik een HDMI switch gebruikte.

na het gebruik van een andere kabel was het probleem opgelost.

• Wortelstok
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-07 16:24
Ik heb hetzelfde, ook apparaat terug met nieuwe printplaat, nog steeds het probleem, harddisks omgewisseld maar ik ben niet zeker dat het opgelost is. Het zou de HDMI kabel kunnen zijn. Echter ik heb het ook een paar keer gehad met de component aansluiting.
Overigens heel goede service van Eminent.

Wortelstok wijzigde deze reactie 01-09-2010 14:41 (7%)

• Bremsy
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09-03 18:30
quote:
monty010 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:44:
Goedemorgen,

gegevens niet.

bij voorbaat dank.
Je kunt ntfs-3G installeren. De gratis versie is wel traag maar het werkt prima met mijn MacBook en EM7080 (ntfs geformatteerd). Ik ga binnenkort de commerciŰle versie proberen. Die zou een stuk sneller moet zijn. Je kunt het vinden op www.tuxera.com en via Apple Downloads

• Nightspirit
Formatteer de harde schijf op een willekeurig ondersteund bestandssysteem in je Eminent en laat hem daarin zitten. Het kan je Apple de kont roesten welk FS dat is, zolang hij maar een netwerkprotocol praat die de Eminent ook kan begrijpen.

ntfs-3G wordt in dit hele verhaal niet gebruikt op de Apple.

Nightspirit wijzigde deze reactie 01-09-2010 20:30 (11%)

• Jaxxo
quote:
Grolsch schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:56:

@ Grolsch: Ik vroeg mij hetzelfde af, al ervaringen mee?

edit - als ik "live" de downloadque bekijk, zie ik dat er met mijn volledige snelheid gedownload (bij mij 733 met een 6mb verbinding) wordt, en dat er ondertussen ge-verified wordt. Het lijkt dus zo te zijn dat er flink tijd bespaard wordt door de pauze bij het parren uit te zetten. Volgende keer probeer ik ook pauze bij unrar uit te zetten. ben benieuwd... ook nog steeds wel benieuwd naar andere ervaringen.

Jaxxo wijzigde deze reactie 04-09-2010 09:31 (34%)

• Mike70
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 20:49

Mike70

3570 Wp + zonneboiler

Ik heb sinds gisteren een EM 7080.
ik heb echter het probleem dat als ik een BR iso afspeel dat de EM7080 aangeeft dat deze maar rond de 400-500Mb is. Het is geen divx. Het bestand heeft een MKV extentie en is 8 Gb groot ipv. 400Mb.
Ik speel de film af via een samba share en heb geen HD in het apparaat zitten.
Dus de eerste 5 minuten speelt hij af en dan springt hij terug naar het hoofdmenu.
Hetzelfde probleem heb ik ook met dvd iso's. Als ik echter de iso's uitpak naar een map en vanuit die map de IFO's afspeel gaat het wel goed.
Ik heb de laatste versie van de firmware ge´nstalleerd.
Hebben meer mensen hier last van?

Probleem is 'gedeeltelijk' opgelost.
Via samba geeft de EM7080 inderdaad een verkeerde bestandsgrootte aan.
Via USB en HD niet.
Ik geloof dat hier een uitdaging voor Eminent ligt.

Mike70 wijzigde deze reactie 06-09-2010 11:35 (12%)

www.mijnzon.info / www.knvws-twente.nl / www.motorservice-stijner.nl

• Grolsch
quote:
Jaxxo schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 00:11:
[...]

@ Grolsch: Ik vroeg mij hetzelfde af, al ervaringen mee?

edit - als ik "live" de downloadque bekijk, zie ik dat er met mijn volledige snelheid gedownload (bij mij 733 met een 6mb verbinding) wordt, en dat er ondertussen ge-verified wordt. Het lijkt dus zo te zijn dat er flink tijd bespaard wordt door de pauze bij het parren uit te zetten. Volgende keer probeer ik ook pauze bij unrar uit te zetten. ben benieuwd... ook nog steeds wel benieuwd naar andere ervaringen.
Mijn ervaring is dat als je beide opties (repairen & extracten) niet op pauze laat zetten, je wachtrij met repairen en extracten erg groot wordt.

Ik download met zo'n 1300KB/sec (ziggo), dat betekend dus dat het downloaden van 4 GB sneller gaat als het repairen en extracten.

Als ik hem tijdens het repairen laat door downloaden, en tijdens het extracten laat pauzeren gaat het wel beter naar mijn idee.

• Jaxxo
quote:
Grolsch schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:12:
[...]

Mijn ervaring is dat als je beide opties (repairen & extracten) niet op pauze laat zetten, je wachtrij met repairen en extracten erg groot wordt.

Ik download met zo'n 1300KB/sec (ziggo), dat betekend dus dat het downloaden van 4 GB sneller gaat als het repairen en extracten.

Als ik hem tijdens het repairen laat door downloaden, en tijdens het extracten laat pauzeren gaat het wel beter naar mijn idee.
Thanks, ik zie inderdaad ook dat de wachtrij volloopt bij extracten. Is blijkbaar een processorbelasting waar de EM toch wat moeite mee heeft in combinatie met downloaden. reapairen en downloaden bespaard inderdaad tijd.

• multipoes
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-09-2010
Ik heb een 7080-mediaplayer met een wireless usb-adapter (EM4576) in mijn netwerk. Zo benader ik via een router (Sitecom) vanaf mijn iMac G5 de harde schijf van de 7080.
De interne hd is NTFS geformateerd. Overzetten van bestanden lukt (draadloos) maar soms verliest de 7080 de verinding tijdens het overzetten. Dus het kan en werkt maar zeker niet stabiel en niet snel.

Ook is de NTFS-schijf niet te beschrijven (alleen lezen) wanneer je de 7080 met de usb-kabel aan de mac hangt.

• Dreke008
Ik heb bijna het zelfde als
quote:
multipoes schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:52:
Ik heb een 7080-mediaplayer met een wireless usb-adapter (EM4576) in mijn netwerk. Zo benader ik via een router (Sitecom) vanaf mijn iMac G5 de harde schijf van de 7080.
De interne hd is NTFS geformateerd. Overzetten van bestanden lukt (draadloos) maar soms verliest de 7080 de verinding tijdens het overzetten. Dus het kan en werkt maar zeker niet stabiel en niet snel.

Ook is de NTFS-schijf niet te beschrijven (alleen lezen) wanneer je de 7080 met de usb-kabel aan de mac hangt.
Ik heb bijna het zelfde als jou.
Alleen heb ik Mijn 7080 via netwerkkabel verboden met mijn router, laptop is draadloos verboden met de router.
Nog nooit storing gehad en het omzetten van gegevens dat gaat razendsnel, voor je het weet is bv 20 GB verzonden.

• Hades123
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18-11-2010
Kan iemand mij uitleggen hoe het nou zit met True hd geluid en of dit nog word verhopen in een firmware (of misschien kan dat niet?).

• dik_voormekaar
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
Ik wil ook een mediaplayer aanschaffen en twijfel nog tussen:
- AC Ryan PlayOn HD
- Eminent 7080
- Med8er MED500X
Mijn belangrijkste eis is dat er een 3.5" schijf in moet kunnen.

Wat zijn de voor en nadelen van de Eminent tov. de andere twee ?
Weet iemand de afmeting van het apparaat? Ik kan deze niet vinden in de specs.

Alvast bedankt.

• Grolsch
ik krijg mijn poort 8080 niet geforward

router = 192.168.5.1
eminent = 192.168.5.100

port forward zit er zo in :

http://i51.tinypic.com/2uyojo6.jpg

Ook kan ik sinds ik het spul via HDMI aan m'n nieuwe versterker heb aangesloten geen RTL gemist meer luisteren.

Het geluid staat allemaal op HDMI RAW

• swepie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03-06 17:49
Enkele weken in het bezit van de 7080, na een 7075.
Wat een opluchting deze mediaplayer.
2TB schijf ingebouwd (WD EAD, want de WD EARS sucks!! (Zie elders mijn relaas op tweakers))

Wel een paar vragen:
1. Hoe krijg ik de size van de ondertiteling "vast" op een kleinere waarde?
2. Hoe kan ik, als ik mijn W2008r2 server als een bookmark heb toegevogd, een share als bookmark toevoegen. Eminent zegt dat het kan, maar niet hoe.
Ik moet de bookmark gebruiken, want mijn domein wordt pas heeeeeel laat gevonden als ik de Eminent aanzet. Het inloggen duurt ook soms erg lang.

Overigens, is Eminent met vakantie? Ik zie ze niet meer reageren?! En er zijn geen updates meer...
Greetz, Djurre

• grapefruit
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:49
De ondertitels kun je aanpassen tijdens een film met de knop 'subtitles' op de afstandsbediening (ergens linksonder). Ik heb deze ÚÚn keer aangepast en sindsdien wordt die waarde voor al mijn media gebruikt :).

• EaS
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-07 17:05
quote:
swepie schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:02:

Overigens, is Eminent met vakantie? Ik zie ze niet meer reageren?! En er zijn geen updates meer...
Greetz, Djurre
Volgens mijn zijn diegenen (of diegene die je het meest ziet reageren) idd op vakantie als je zo even snel die twitter pagina (zie sig op eminent forum) over wandelt (1 -> 2).

Wat betreft updates, zie ook deze post ("Version 1.0.4.11 will be the last one before summer break. After that, we will be concentrating on porting all our implementations and fixes over to the new SDK.")

• rasta87
  • Laatst online: 03-11-2013
Hallo,

Ik heb hier ook het probleem met veelvuldig vastlopen.

-meestal tijdens bladeren door de lijst met films/mappen
-treed ook op na opnieuw opstarten
-reageert nergens op behalve op de aan/uit knop
-het probleem trad vaker op na de upgrade naar de laatste versie firmware (1.0.4.11)

ik gebruik:

*externe harde schijf WD Passport 500GB
*beide usb poorten getest
*ik gebruik een HDMI switch!

wel verdacht toevallig van die HDMI switch maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat een HDMI kabel (output) het vastlopen van een menu veroorzaakt. Is er een techneut die dat kan bevestigen?
Ik denk eerder een trage usb verbinding naar externe harde schijf?

Patrick

• Grolsch
quote:
rasta87 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 18:06:
Hallo,

Ik heb hier ook het probleem met veelvuldig vastlopen.

-meestal tijdens bladeren door de lijst met films/mappen
-treed ook op na opnieuw opstarten
-reageert nergens op behalve op de aan/uit knop
-het probleem trad vaker op na de upgrade naar de laatste versie firmware (1.0.4.11)

ik gebruik:

*externe harde schijf WD Passport 500GB
*beide usb poorten getest
*ik gebruik een HDMI switch!

wel verdacht toevallig van die HDMI switch maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat een HDMI kabel (output) het vastlopen van een menu veroorzaakt. Is er een techneut die dat kan bevestigen?
Ik denk eerder een trage usb verbinding naar externe harde schijf?

Patrick
ik wilde het ook niet geloven maar na het aansluiten van de eminent rechtstreeks op m'n TV was het probleem opgelost.

Later een andere HDMI kabel (wel 1 meter langer dan de originele kabel!!!) en toen werkte het wel :?

Probeer het eens rechtstreeks op je TV, dit kun je vrij eenvoudig doen.

• D.I.N.G
  • Laatst online: 18-07 19:50
Als jullie een video_ts map willen openen vraagt hij dan bij jullie of je de map wil afspelen?

Want dat deed hij bij oudere firmware's wel maar bij die ik nu heb niet meer. (1.0.4.11) Deze firmware heb ik al vanaf het moment dat deze uitkwam. Ik had ergens wel een keer gelezen dat als dat automatisch afspelen niet werkt dat het dan aan de inhoud van de video_ts map ligt maar bij alle film die ik heb gedownload wordt niet gevraagd of ik de map wil afspelen.

• Remcooo87
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-07 18:18
Ik heb een .wav file van ongeveer een uurtje. Nu wilde ik hem straks pauzeren, maar kan hem alleen versnellen en stoppen. Is pauzeren van een WAV file niet mogelijk?

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01:23
Zijn er meer mensen waar de laatste tijd youtube niet of nauwelijks meer werkt (can not play the media)
Zowel met 1.04.10 als met 1.04.11
Ik lees op het Engelstalige Eminent forum dat het iets te maken kan hebben met een api verandering van youtube zelf, maar ik vind het vreemd dat er hier niemand klaagt. Ik krijg wel zoekresultaten en thumbnails, maar de video speelt niet af.

Henk007 wijzigde deze reactie 11-09-2010 23:03 (10%)

• Stiegl
quote:
D.I.N.G schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:16:
Als jullie een video_ts map willen openen vraagt hij dan bij jullie of je de map wil afspelen?

Want dat deed hij bij oudere firmware's wel maar bij die ik nu heb niet meer. (1.0.4.11) Deze firmware heb ik al vanaf het moment dat deze uitkwam. Ik had ergens wel een keer gelezen dat als dat automatisch afspelen niet werkt dat het dan aan de inhoud van de video_ts map ligt maar bij alle film die ik heb gedownload wordt niet gevraagd of ik de map wil afspelen.
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb er inmiddels wel een workaround voor gevonden:
- Selecteer in het top-menu "Alles" in plaats van "Film"
- Browse naar een avi bestand, of naar een .ifo bestand en wacht tot de preview verschijnt als je dit tenminste aan hebt staan, anders moet je dat bestand kort openen.
- Browse nu naar de parent map van de video_ts map en klik de enter button. Nu stelt hij wel de vraag of je de map wil openen

• FiberGorilla
  • Laatst online: 18-07 15:58

FiberGorilla

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Hi allen,

Gisteren ook deze veelzijdige mediaplayer gekocht mede door alle goede verhalen die ik las over dit apparaat. Ik heb er een green power western digital 5400 rpm 2 TB ingebouwd.

Gelijk een aantal films (DVD's) via het netwerk "overgepompt" waaronder een aantal Piet Piraat films voor de kids ;).

Dit zijn geen iso's maar bestaan uit de gebruikelijke losse map structuur. Ik moet dus de ifo file selecteren om hem af te spelen.

Helaas zie ik in snelle scene's een schokkend effect, net of het beeld even stil staat. Ik las uit een eerdere post uit maart dat het eventueel met videoinstellingen te maken kon hebben maar mijn Panasonic HD LCD (TX-37LZD70F) tv kan alle formaten aan. Ook maak ik gebruik van een goede HDMI kabel en niet degene die werd meegeleverd. Verder heb ik de laatste firmware ge´nstalleerd en de hd geformateerd via het menu van de 7080.

Andere films zoals avi's spelen wel goed (nog geen mkv's of ander hd afgespeelt)

Weet ÚÚn van jullie misschien een oplossing?

• Grolsch
Ik heb last van slecht geluid bij een bepaald soort geluid.

DTS en dolby prologic gaat wel goed, maar bij bijvoorbeeld uitzending gemist staat het geluid heel erg zacht.
Maar ook bij een aantal films (waar dus geen DTS of 5.1 geluid aanwezig is).

Ik moet mijn versterker dan op maximaal zetten, en dan hoor ik normaal geluidsniveau.

Al m'n output instellingen staan op HDMI RAW, ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar :?

• Schnappies
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 26-10-2011
Iemand al enig idee of nu eindelijk eens Dolby True HD ondersteuning er komt?

Foutje van mij dat ik er vanuit was gegaan dat de 7080 het zou ondersteunen anders had ik hem zeker niet aangeschaft......
Eminent zegt dat de 7080 het zou kunnen weergeven maar er is (nog......) geen firmware voor beschikbaar.

• Bloemp
  • Laatst online: 12-09-2013
quote:
FiberGorilla schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:23:
Hi allen,

Gisteren ook deze veelzijdige mediaplayer gekocht mede door alle goede verhalen die ik las over dit apparaat. Ik heb er een green power western digital 5400 rpm 2 TB ingebouwd.

Gelijk een aantal films (DVD's) via het netwerk "overgepompt" waaronder een aantal Piet Piraat films voor de kids ;).

Dit zijn geen iso's maar bestaan uit de gebruikelijke losse map structuur. Ik moet dus de ifo file selecteren om hem af te spelen.

Helaas zie ik in snelle scene's een schokkend effect, net of het beeld even stil staat. Ik las uit een eerdere post uit maart dat het eventueel met videoinstellingen te maken kon hebben maar mijn Panasonic HD LCD (TX-37LZD70F) tv kan alle formaten aan. Ook maak ik gebruik van een goede HDMI kabel en niet degene die werd meegeleverd. Verder heb ik de laatste firmware ge´nstalleerd en de hd geformateerd via het menu van de 7080.

Andere films zoals avi's spelen wel goed (nog geen mkv's of ander hd afgespeelt)

Weet ÚÚn van jullie misschien een oplossing?
Heb je al via de, zo uit mijn hoofd knop onder de bookmark knop, op de afstandbediening geprobeerd de juiste instelling te selecteren? Let daarbij ook op hoeveel fps het bestand heeft. Dus als deze 29.9 fps is bij een 1080p bestand kies dan voor 1080p 60hz. als de fps iets meer dan 24 is zet m dan op 1080p 50hz. Bij mij stopte op deze manier het schokken.

• D.I.N.G
  • Laatst online: 18-07 19:50
quote:
Stiegl schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:12:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb er inmiddels wel een workaround voor gevonden:
- Selecteer in het top-menu "Alles" in plaats van "Film"
- Browse naar een avi bestand, of naar een .ifo bestand en wacht tot de preview verschijnt als je dit tenminste aan hebt staan, anders moet je dat bestand kort openen.
- Browse nu naar de parent map van de video_ts map en klik de enter button. Nu stelt hij wel de vraag of je de map wil openen
Ik heb in het top menu " alles" geselecteerd en dan wordt er gewoon bij elke film gevraagd of ik de map wil afspelen. Dus de andere stappen die jij beschrijft is bij mij nog niet eens nodig.

Bedankt en hopelijk wordt dit in een nieuwere firmware verholpen.

• Grolsch
quote:
Grolsch schreef op maandag 13 september 2010 @ 07:37:
Ik heb last van slecht geluid bij een bepaald soort geluid.

DTS en dolby prologic gaat wel goed, maar bij bijvoorbeeld uitzending gemist staat het geluid heel erg zacht.
Maar ook bij een aantal films (waar dus geen DTS of 5.1 geluid aanwezig is).

Ik moet mijn versterker dan op maximaal zetten, en dan hoor ik normaal geluidsniveau.

Al m'n output instellingen staan op HDMI RAW, ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar :?
Ik ben m'n eigen problemen aan het oplossen.

De output volume niveau van de eminent stond gewoon erg laag 8)7 :X :F |:( O-) :z

Ik gebruik m'n Logitech Harmony als afstandsbediening, en bij volume up wordt m'n versterker aangestuurd.
FF via de originele AB het volume omhoog gezet, en nu klopt het wel :)

Bij DTS/dolby digital maakt het niet uit op welk volume niveau m'n eminent op ingesteld staat, maar bij rtl gemist en andere films zonder DTS etc. dus wel.

Grolsch wijzigde deze reactie 13-09-2010 20:02 (3%)

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01:23
Niemand reageert op mijn Youtube probleem. Dat kan twee dingen betekenen: ofwel bij jullie werkt het wel, of jullie gebruiken deze funktie niet ?

• Grolsch
quote:
Henk007 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:47:
Niemand reageert op mijn Youtube probleem. Dat kan twee dingen betekenen: ofwel bij jullie werkt het wel, of jullie gebruiken deze funktie niet ?
Ik had ook problemen met youtube, maar nadat ik de nieuwste firmware had ge´nstalleerd, en de uitbreidingen opnieuw had ge´nstalleerd werkte het wel weer.

Heb jij dat ook gedaan :?

• hansvk
quote:
Schnappies schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:46:
Iemand al enig idee of nu eindelijk eens Dolby True HD ondersteuning er komt?

Foutje van mij dat ik er vanuit was gegaan dat de 7080 het zou ondersteunen anders had ik hem zeker niet aangeschaft......
Eminent zegt dat de 7080 het zou kunnen weergeven maar er is (nog......) geen firmware voor beschikbaar.
Ik heb mijn twijfels of dit mogelijk is met de chipset die in de EM7080 zit. Er komt/is een nieuwe SDK van Realtek voor deze chips, dus wie weet kunnen ze softwarematig toch nog wat bereiken.

• Bremsy
Ik heb een rar bestand gedownload met de bittorrent module. Het is een hele rits bestanden (rar, r01, r02 etc.), Ik heb begrepen dat de nzb module dit automatisch unrart. De bittorrent module doet dit blijkbaar niet. Hoe unrar ik deze bestanden? Via het netwerk?

• Grolsch
Yup, rechtermuisknop via samba>unrar

De NZBGET doet het vanzelf, maar de bittorent module blijkbaar niet :?

• Bremsy
quote:
Grolsch schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:14:
Yup, rechtermuisknop via samba>unrar

De NZBGET doet het vanzelf, maar de bittorent module blijkbaar niet :?
Gelukt. Ik werk op MacOSX. Gewoon in de Finder in de em7080/BT/ het .rar bestand opzoeken en dubbelklikken. De rest gaat vanzelf.

• Grolsch
quote:
Grolsch schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:00:
ik krijg mijn poort 8080 niet geforward

router = 192.168.5.1
eminent = 192.168.5.100

port forward zit er zo in :

[afbeelding]

..
Heeft iemand het wel voor elkaar gekregen poort 8080 te forwarden zodat z'n eminent publiek toegankelijk is?

• Jaxxo
Vraagje over parren en rarren bij downloads via NZBget.

Ik had pas een dwnload die niet automatisch werd opgepakt voor controle en herstel (en dus ook niet voor Unzippen) Is dit proces handmatig te starten (vanalles geprobeerd, maar lukt me niet)

Via de laptop lukt ook wel, maar ook erg duurt lang...

edit: zie nu dat het antwoord hierboven staat... oops

Jaxxo wijzigde deze reactie 21-09-2010 08:47 (7%)
Reden: domme vraag van mijzelf

• FiberGorilla
  • Laatst online: 18-07 15:58

FiberGorilla

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Bedankt voor de tip, ga ik naar kijken.

Bij mij werkt Youtube overigens prima. IDD de laatste firmware ge´nstalleerd. Toen HD vanuit het menu geformarteerd daarna de uitbreidingen opnieuw ge´nstalleerd. Let op: deze worden geinstalleerd vanaf de hd! Vandaar na de firmware update de hd even opnieuw formarteren
quote:
Bloemp schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:59:
[...]

Heb je al via de, zo uit mijn hoofd bookmark knop, op de afstandbediening geprobeerd de juiste instelling te selecteren? Let daarbij ook op hoeveel fps het bestand heeft. Dus als deze 29.9 fps is bij een 1080p bestand kies dan voor 1080p 60hz. als de fps iets meer dan 24 is zet m dan op 1080p 50hz. Bij mij stopte op deze manier het schokken.

• Grolsch
quote:
Grolsch schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:48:
[...]

Heeft iemand het wel voor elkaar gekregen poort 8080 te forwarden zodat z'n eminent publiek toegankelijk is?
Dus ik ben de enige eminent gebruiker welke NZB'tjes via z'n werk/school/etc. wil uploaden naar z'n eminent :?

• Bloemp
  • Laatst online: 12-09-2013
quote:
FiberGorilla schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:55:
Bedankt voor de tip, ga ik naar kijken.

Bij mij werkt Youtube overigens prima. IDD de laatste firmware ge´nstalleerd. Toen HD vanuit het menu geformarteerd daarna de uitbreidingen opnieuw ge´nstalleerd. Let op: deze worden geinstalleerd vanaf de hd! Vandaar na de firmware update de hd even opnieuw formarteren

[...]
Bedoel niet de bookmarkknop maar de tv-mode(zit erboven of onder)

• hansvk
quote:
Grolsch schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:48:
[...]

Ja, public port 80 forwarden naar IP van de eminent met privat port 8080.

• FoofMan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 05-11-2010

FoofMan

To mod or not to mod

Ik heb de optische uitgang van de 7080 aangesloten op mijn receiver. De geluidsuitvoer als SPDIF RAW ingesteld.
Als ik nu op mijn receiver kijk, zie ik daar altijd een stereo signaal uitkomen (oftewel de auto-detectie werkt niet). Ik heb verschillende divx films en mkv films gekeken, maar altijd krijg ik maar een stereo signaal door.
Bij aansluiten op een pc met optische uitgang springt het signaal wel automatisch naar dts of DD5.1 (ook bij divx films met een ac3 geluidstrack).

De receiver is wel al zo'n 6 jaar oud, kan dat het probleem zijn, of wordt dit niet goed ondersteund of is de kabel brak?

Op SPDIF LCPM krijg ik wel gewoon een stereo geluid binnen.

Iemand een idee?

• A3Baak
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-07 10:23
quote:
h40d schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:35:
[...]

Ja, public port 80 forwarden naar IP van de eminent met privat port 8080.
Lijkt mij niet handig om public poort 80 te forwarden naar private poort 8080, dan gaat al je browser verkeer naar 8080.

Je moet public poort 8080 forwarden naar private poort 8080.

Dan kun je hem extern benaderen door extern_ip_adres:8080 in je browser in te kloppen

En bij mij werkt het prima, maar vindt het bezwaarlijk dat er geen wachtwoord op zit, zodat ie gewoon open staat voor jan en alleman.

A3Baak wijzigde deze reactie 16-09-2010 21:41 (12%)

• Nightspirit
quote:
A3Baak schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:40:
[...]

Lijkt mij niet handig om public poort 80 te forwarden naar private poort 8080, dan gaat al je browser verkeer naar 8080.
Hoe kom je daar nou bij :+
quote:

Dan kun je hem extern benaderen door extern_ip_adres:8080 in je browser in te kloppen
Ja, dat werkt ook. Alleen had hij al aangegeven dat geprobeerd te hebben (met screenshot) en hij kreeg dat niet werkend.
quote:
En bij mij werkt het prima, maar vindt het bezwaarlijk dat er geen wachtwoord op zit, zodat ie gewoon open staat voor jan en alleman.
Eensch!

Nightspirit wijzigde deze reactie 16-09-2010 21:52 (67%)

• Grolsch
beide opties werken bij mij niet.

Volgens mij heeft mijn router geen optie om verschillende poortnummers te gebruiken voor public > privat.

Dus ik kan alleen maar poort 8080 aangeven, en niet kiezen of dat public of private is.

zie hoofdstuk 6-3 van deze manual

Grolsch wijzigde deze reactie 17-09-2010 08:10 (3%)

• thejoker80
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hŔ?

Heeft het niet te maken met het ip-adres dat je gebruikt. Extern is dat anders dan intern toch? Hoe kom je daar achter? (van een pc/laptop weet ik het, http://whatismyipaddress.com/ maar hoe doe je dat op de Eminent?)

thejoker80 wijzigde deze reactie 17-09-2010 08:55 (4%)

• Grolsch
quote:
thejoker80 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:55:
Heeft het niet te maken met het ip-adres dat je gebruikt. Extern is dat anders dan intern toch? Hoe kom je daar achter? (van een pc/laptop weet ik het, http://whatismyipaddress.com/ maar hoe doe je dat op de Eminent?)
dat is hetzelfde publieke IP adres wat je ziet als je op je laptop/PC thuis.

* Grolsch is zelfs voormalig CCNP'er, en kent het OSI model van boven tot onder, dus netwerkkennis is het probleem niet :P

• Batata007
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16-07 20:42
Krijg als het goed is vandaag mijn Eminent binnen. Zou inderdaad handig zijn als ik van buitenaf mijn nzb's kan uploaden en ook kan kijken hoe ver hij is met downloaden/uitpakken etc. Hou me op de hoogte Grolsch.

• jvleusden
quote:
A3Baak schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:40:
[...]

Je kan gewoon een gebruikernsaam & wachtwoord instellen hoor....

• Grolsch
quote:
Batata007 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:40:
Krijg als het goed is vandaag mijn Eminent binnen. Zou inderdaad handig zijn als ik van buitenaf mijn nzb's kan uploaden en ook kan kijken hoe ver hij is met downloaden/uitpakken etc. Hou me op de hoogte Grolsch.
Zal ik doen, misschien dat een ander het wil testen voor mij of het werkt met een andere router :? Want zo moeilijk is het normaal gesproken niet.

ps. als je de nieuwe eminent krijgt, volg de volgende stappen om gezeur te voorkomen

1=firmware update
2=format HDD dmv format tool in de eminent
3=installeer uibreidingen (na het formateren).
quote:
jvleusden schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:14:
[...]

Je kan gewoon een gebruikernsaam & wachtwoord instellen hoor....
Yup, dat heb ik dan ook al gedaan.

• jvleusden
Ga denk zelf van het weekend ook proberen te forwarden. toch wel handig vanaf school kunnen downloaden :P

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06:06
Ik heb sinds vandaag een harde schijf ingebouwd in de EM7080! Erg veel plezier al van, hoewel hij er in het begin wel een paar keer erg lang over deed om op te starten. Ik heb hem daarstraks aangesloten op mijn laptop om zo een seizoen van een serie over te zetten op de harde schijf. Alles goed. Daarvoor nog even een aflevering gekeken van een andere serie via het netwerk, dat ging ook prima.
Nu wil ik echter de serie kijken die ik er net op heb gezet en het blijkt dat de Eminent niet meer op start! Hij zit in een soort infinite loop, hij blijft maar terug gaan naar het scherm "Loading......". Externe harde schijf heb ik ontkoppeld, de interne nog niet. Ik heb de reset knop al geprobeerd en heb hem via deze manier dan ook opnieuw ge´nstalleerd.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om de speler aan de praat te krijgen, het enige wat me lukt is de speler met mijn laptop benaderen via USB. Netwerk ligt eruit, beeld geeft hij nog wel maar zoals gezegd blijft hij dus hangen. Nu zag ik dat er meerderen zijn met een vergelijkbaar probleem, maar hoe is dit nu op te lossen? Eminent heeft een firmware patch gestuurd met een aangepaste boot, maar deze staat niet meer op de site (deze wilde ik eerst proberen). Iemand nog tips? Ik ga zo de HDD eruit halen, maar ik 'weet' eigenlijk al dat het probleem dan opgelost is (gezien de overeenkomsten met anderen die problemen hebben).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Canon EOS 40D | Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro | Canon 70-200mm f/4.0 USM | Canon 50mm f/1.8

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Populair: Vliegtuig Tablets Luchtvaart Samsung Crash Smartphones Microsoft Apple Games Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013