Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ge Someone
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 24-06 09:56
quote:
Retir schreef op woensdag 23 november 2011 @ 07:33:
Maar worden dan de bestanden via de mediaspeler afgespeeld via een stereo? Dus kun jij dan zonder van tevoren de tv ervoor aan te hebben gedaan via Mediaplayer bestanden streamen naar de Eminent en dat het dan 'afspeelt' via de stereo?
ja, en ja. Als jij een versterker aan je mediaspeler hebt hangen komt daar het geluid uit.
Ik heb het hier boven zo goed mogelijk uitgelegd. Inderdaad geef je de commando's op de computer, daar bepaal je wat er gespeeld wordt, pauze, stop enz. Het vinden van de (muziek) bestand gebeurt ook op de computer (in dit voorbeeld). Dus op de computer moet je ze kunnen lezen.
Windows Media Player gebruik ik niet maar foobar2000 met UPnP plugin. Dat betekent wel dat de Digital Media Renderer (zoals het in DLNA heet) van de Eminent het gewoon doet (na aanzetten in menu).

Ge Someone wijzigde deze reactie 23-11-2011 22:18 (0%)
Reden: typo

• EminentEurope
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-08 09:37

EminentEurope

Bedrijfsaccount
quote:
Ge Someone schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:15:
[...]
Downmixen begrijp ik, maar via HDMI zou dat niet nodig hoeven zijn. Indien het niet (door Realtek) gesupport gaat worden is dat duidelijk, het zou echter ook een foutje kunnen zijn.
In een 5.1 .FLAC container zitten niet 6 PCM streams maar 6 FLAC encoded streams. De betreffende FLAC files moeten wel naar PCM worden gemixed, er zijn ons geen versterkers bekend die FLAC raw kunnen decoderen. Hiervoor is vanuit Realtek altijd alleen 2.0 ondersteuning aanwezig geweest.

Mbt. DLNA dmr, dit is geen 'afstandsbediening', en er is nergens in de DLNA spec iets voor schermuitvoer geregeld, dus het scherm v/d speler krijg je niet te zien. Je moet dmv. een controlpoint 'media afspelen naar' je EM7080.

Als je muziek wilt spelen zonder dat de tv aan staat, dan moet dus je EM7080 aan een versterker zitten, die aanstaat. Daarna kun je mp3's via een controlpoint naar de speler toestreamen. In Windows wat beperkt via 'Afspelen naar', maar voor bijvoorbeeld de Samsung Galaxy series is er 'allshare' waarmee dit ook wil.

http://www.eminent-online.com

• Ge Someone
quote:
EminentEurope schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:19:
[..] De betreffende FLAC files moeten wel naar PCM worden gemixed, [..]. Hiervoor is vanuit Realtek altijd alleen 2.0 ondersteuning aanwezig geweest.
OK, het punt is duidelijk, PCM output is dus altijd 2.0. Jammer, maar op deze manier hoeft Realtek geen onderscheid te maken tussen de HDMI uitgang ener- en de SPDIF (en analoog) anderzijds.
Dat ook 5.1 wav bestanden als ongeldig bestand worden aangemerkt zullen we dan ook daaronder vatten.

Er is al wel een voorzichtig begin gemaakt om daar misschien in de toekomst anders mee om te gaan. De instelling "Surround geluid" kan op TrueHD gezet worden, iets wat volgens mij alleen via de HDMI kan. Nu zo'n keuze ook nog voor DTS-MA, maar voor PCM de keuze downmix of multichannel zal mogelijk te veel verwacht zijn (dat zou bovenstaande wel op een ideale manier oplossen). Dit is echter speculatie, er zijn eerst nog een paar andere zaken waar hier al over gesproken is.

• Retir
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:32
@ Ge Someone

Dank je wel voor de hulp, ik ben eruit gekomen en het werkt! Dit is een voldoende oplossing voor me om muziek af te kunnen spelen zonder de tv ervoor aan te moeten hebben.

En inderdaad van EminentEuropa ook aangeeft het werkt ook met allshare op de Galaxy apparaten (en laten we die net nu allemaal in huis hebben!

Bedankt allemaal voor de hulp.

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:21
@Retir: Tip als je het alleen gebruikt voor muziek, gebruik "2Player" (te vinden in de market). De gratis versie heeft wel veel advertenties maar voor mij veel beter dan AllShare omdat je met dit programma ook via je telefoon de muziek vanaf je Windows 7 apparaat op je Eminent kan laten afspelen. En als je het vanaf je telefoon afspeelt, dan kun je het ook per album/artiest selecteren.
Bij AllShare krijg je één grote lijst van al je muziek (bij meer 500+), je kan dus niet één album afspelen. Met "2Player" kan dat wel :) En hij werkt gewoon met de Eminent! Vooral vanaf je laptop vind ik een toffe feature (of natuurlijk een shared NAS server met uPNP zoals je steeds meer ziet). Helaas werkt "2Player" alleen nog maar met muziek, maar voor mij hoef ik niets meer.

EDIT: Net na bovenstaand verhaal was een nummer afgelopen en startte de Eminent zich spontaan opnieuw op. Even in de gaten houden :?

Arjan90 wijzigde deze reactie 24-11-2011 08:59 (22%)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Canon EOS 40D | Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro | Canon 70-200mm f/4.0 USM | Canon 50mm f/1.8

• martijn2
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-08 14:43
@ Eminent

Met de laaste update naar de nieuwe gui zijn er nog een aantal onvolkomenheden :

Weergave vorm wordt niet onthouden , ik heb zelf een mappen structuur op de harddisk. Elke keer dat je naar je films gaat staat alles weer door elkaar en moet je handmatig dit aanpassen.

Ondertiteling staat standaard uit .

Het vervelenste is dat mijn HD homemovies ( m2t files) nu in eens niet meer herkend /gespeeld kunnen worden.

Hopelijk komt er heeel snel een nieuwe firmware opdate anders zal ik terugmoeten naar de vorige versie om mijn eigen HD films weer te kunnen zien .

• MrGizMo
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 28-07 16:34
Ik zit op 1.0.6.1:hdMEDIA XL edition *updated v0.2* en merk net dat de SBS broadcasting gebeuren niet meer werkt.
Dus check ff het eminent forum en zie dat er een nieuwe firmware is :D.

Nou dus even wachten tot daar een custom firmware voor uit komt :)

• red1100
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 26-11-2011
Vraagje,met de nieuwe firmware spelen allebij mijn 7080 players niet alle wmv files af??,sommige wel en sommige niet.ik kan niet achterhalen waarom niet?

Iemand suggesties?

alvast bedankt

• Ge Someone
Er zijn verschillende versies van de Windows Media codec. Zoek even naar een of ander Media Info tool om dat uit te lezen. Misschien wordt het dan duidelijk.
Een gokje vooraf: Windows Media Pro schijnt niet (meer?) ondersteund te worden.

• Fopstra
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:57
Omdat ik voordelig een 2TB externe harde schijf kon kopen heb ik dit gedaan met de gedachte dat ik 'm uit zijn behuizing haal en dan in de mediaspeler inbouw. Nu vraag ik me af of dit wel kan of dat ik iets kapot zal maken wanneer ik probeer om de schijf uit zijn behuizing te halen. Iemand er enige ervaring mee?
Het is een eSata schijf MD 90148

• EminentEurope

EminentEurope

Bedrijfsaccount
@martijn2

Heb je nadat je de mediaplayer hebt voorzien van de nieuwste fw, wel eerst de interne hdd geformatteerd? Indien je dit nog niet gedaan hebt dan is eerst het advies om de fw opnieuw te installeren, daarna de schijf te formatteren en vervolgens te controleren of de bestanden nu wel goed afgespeeld kunnen worden.

Er zijn geen ondersteunende codecs in de laatste fw verwijderd o.i.d.. dus je mt2 files dienen gewoon afgespeeld te kunnen worden.

Ondertiteling staat idd. Standaard uit. Je kunt wel altijd de ondertitelweergave direct aanzetten op het moment dat je een film wilt afspelen middels de “Subtitle”knop op de afstandsbediening.

*Vergeet niet eerst backups te maken van je bestanden.

GD

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:28
Leuk, die disclaimer over het maken van een backup, maar de meesten van ons zullen niet een extra schijf van 2TB hebben slingeren om een backup te maken.

Wellicht is het een idee om bij nieuwe generaties spelers een USB of SD station aan te kunnen wijzen als systeemschijf, zodat de schijf met data erop niet telkens geformatteerd dient te worden wanneer de firmware weer hapert.
Of zie ik iets over het hoofd en is dat nu al mogelijk?

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:52
Bij het vervangen van de Firmware blijft je HDD compleet intact hoor.
Ik heb de mediaspeler nu 1,5 jaar, en alle mogelijke firmware's gehad zonder te formatteren.

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:39

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

quote:
EminentEurope schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:46:
@martijn2

Heb je nadat je de mediaplayer hebt voorzien van de nieuwste fw, wel eerst de interne hdd geformatteerd? Indien je dit nog niet gedaan hebt dan is eerst het advies om de fw opnieuw te installeren, daarna de schijf te formatteren en vervolgens te controleren of de bestanden nu wel goed afgespeeld kunnen worden.

Er zijn geen ondersteunende codecs in de laatste fw verwijderd o.i.d.. dus je mt2 files dienen gewoon afgespeeld te kunnen worden.

Ondertiteling staat idd. Standaard uit. Je kunt wel altijd de ondertitelweergave direct aanzetten op het moment dat je een film wilt afspelen middels de “Subtitle”knop op de afstandsbediening.

*Vergeet niet eerst backups te maken van je bestanden.

GD
Uhhmmm na het formateren zijn de bestanden toch weg? :+ (sorry kon het niet laten)

over de ondertiteling: met versie 1.0.4.0 kan ik met de subtitle knop niets anders dan de hele mediaplayer laten crashen (zie aantal posts hierboven) wat kunnen jullie daarmee?

Steam: apc_ijsje, BF3: ApC_IcE, PSN: ApC_IcE Eindbaaazz

• martijn2
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-08 14:43
@ Eminent

Ik heb idd eerst mijn interne hdd gebackupt(pff wat een woord :) ) en toen de nieuwe firmware er op gezet en alles daarna weer teruggezet ....... . Alles werkt dan ook perfect behalve de mt2files ,dus dat blijft dan een raadsel.

• Arjan90
Ik gebruik nu een paar weken de nieuwe firmware en op zich bevalt het prima. De mediabibliotheek op de harde schijf werkt prima, maar wat ik maar niet voor elkaar krijg is een DVD (dus een map met video_ts en audio_ts) automatisch afspelen, als deze zich op een netwerklocatie bevindt. Ik moet dan naar de video_ts map, of dit ook voor bluray's geldt weet ik niet. Is hier een andere mogelijkheid voor?

Ook is het voor mij niet meer mogelijk om de laptop als shortcut in te stellen: erg lastig als de Eminent de laptop niet via Samba ziet, dan moet ik beide apparaten opnieuw opstarten en dan werkt het wel.

Daarnaast heb ik ook problemen met ondertiteling, in ieder geval bij DVD bestanden: als ik de serie of film op pauze zet is het bij het hervatten bijna altijd zo dat óf de ondertiteling in zijn geheel verdwenen is (ik moet hem dus weer opnieuw instellen) of hij is weer terug gezet op Engels.

Op zich is het uiterlijk van de firmware prima, ziet er toch een stukje netter uit en de snelheid is bij mij ook prima na hem een nacht aangehad te hebben (of ik ben er meer aan gewend). Maar bovenstaande problemen zorgen er wel voor dat ik twijfel of ik niet terug moet naar de oude firmware: is er al iets bekend over een volgende versie waarbij deze problemen worden opgelost?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Canon EOS 40D | Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro | Canon 70-200mm f/4.0 USM | Canon 50mm f/1.8

• MrGizMo
Iemand heeft al een custom firmware gemaakt :
http://opensource.eminent...p;t=1637&p=7846#p7846
quote:
Dit is een custom firmware gemaakt voor de EM7080 met de nieuwste gui.
Onder Apps Eminent Services staat nu ook SBS Broadcasting, wat in de oude gui ook aanwezig was.
Dit houdt in dat RTL gemist, Ziggo streams etc weer aanwezig zijn.

De custom firmware is te downloaden op: http://www.4shared.com/get/kfqMOmy7/install.html
Unzip het bestand en zet deze op een usbstick.
Stop de usbstick in de bovenste usbpoort en zet de EM7080 aan met de restore knop ingedrukt aan de onderkant van het apparaat.
Laat de knop los wanneer de firmware te zien is op de tv.

Installatie op eigen risico!!!

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 26-08 16:01

greatgonzo

schit-te-rend!

mooi werk, nu nog hopen op de publieke uitzendinggemist!

|Asrock 4CoreDual-SATA2|Intel Core 2 Duo E6750|2 GB DDR2|Ati X1950 pro| 40 gb 7200|80 gb 7200| Iiyama 17'|NEC 3500|sb live 5.1| Panasonic FZ5

• EminentEurope

EminentEurope

Bedrijfsaccount
Beste Fopstra,

Zo te zien heb je een hdd met een behuizing gekocht en het is nu de vraag of je de hdd gewoon uit de behuizing kunt halen. Als de behuizing schroefjes heeft dan is dit geen enkel probleem. De hdd kun je (na eerst backups te hebben gemaakt!) uit de behuizing halen en in de EM7080 inbouwen. Daarna kun je het beste de EM7080 voorzien van de laatste firmware en vervolgens de hdd formatteren. Zo heb je een zeer mooie interface en is je hdd vers om te vullen met data.

Is de behuizing van je hdd gesloten en is er geen enkele manier om deze normaal te openen dan kun je dit beter ook niet doen. De kans op beschadigingen aan respectievelijk de behuizing en hdd is vrij groot. Dan kun je beter een nieuwe hdd los kopen en deze in de mediaplayer inbouwen.

• jmderonde
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 27-08 16:08
Draai sinds gisteren op de custom firmware, gebaseerd op de nieuwste fw.
Het werkt prima.
Vanaf deze plek weleens geklaagd over de minimale muziek afspeel mogelijkheden. Dit is fors verbeterd! Dank hiervoor!

Dankzij de custom firmware kunnen ook rtl en sbsgemist streams afgespeeld worden. Ik ga verder testen!

• EminentEurope

EminentEurope

Bedrijfsaccount
@ApC_IcE:
Dit probleem is ons niet bekend behalve als er niet voor gekozen is de schijf te formatteren na de firmware update naar 1.0.0.4. Bij twijfel, formatteer je schijf alsnog. Daarna zal de subtitle knop gewoon werken.

@martijn2,
Via het menu “Bestand” kun je bladeren naar de locatie waar je films staan. Klik op de map waar de film in staat en selecteer de m2t file. Je kunt deze vervolgens afspelen.

@Sp!tF!re
Het navigeren naar een video-ts map is de werking van het apparaat met de nieuwe firmware. De probleemstelling is doorgezet naar ons Product Management. Momenteel is er geen zicht op óf en hóe deze manier van navigatie aangepast zou kunnen worden.

Een shortcut wordt naar het IP adres van de pc vastgezet. Wij hebben op onze testlocatie zowel laptops als vaste pc’s via shortcuts verbonden en dat werkt goed. Controleer daarom het IP adres van de laptop en zet (aanbevolen!) een vast ip adres op de netwerkkaart.

Indien een film wat langer op pauze wordt gezet dan kan het soms gebeuren dat de ondertiteling opnieuw ingesteld moet worden. Bij korte pauzes zou dit wel (in de meeste gevallen) moeten werken.

Eminent verzamelt de feedback van haar klanten en probeert zo goed mogelijk aan de wensen van haar klanten tegemoet te komen. Soms kan firmware niet worden aangepast zonder dat er andere problemen ontstaan. M.b.t. het hierboven geschrevene, de issues zijn doorgezet naar ons Product Management.

GD

• dsk2k
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 04-06 00:14
Korte vraag, ondersteunt de em7080 inmiddels DTS Master Audio en Dolby TrueHD?

dsk2k wijzigde deze reactie 06-12-2011 18:36 (20%)

• H.Boss
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:56
quote:
dsk2k schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:27:
Korte vraag, ondersteunt de em7080 inmiddels DTS Master Audio en Dolby TrueHD?
DTS Master Audio wel. Dat ervaar ik zelf als ik een Bluray/AVCHD stream die beschikt over een DTS-HD MA audiostream. TrueHD weet ik niet, omdat ik die nooit in een film heb gehad.

H.Boss wijzigde deze reactie 06-12-2011 19:55 (9%)

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Kots
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-07 14:52
Ik begrijp alle kritiek eigenlijk niet echt.

Voor mij is deze nieuwe firmware echt een verademing gebleken.
Veel meer aanpassingsmogelijkheden waarbij ik nu alles heb staan zoals ik het in eerste instantie al wou hebben maar gewoonweg niet mogelijk was. Vanaf het begin voldeed het product al aan al mijn eisen qua media ondersteuning. De enige verbetering die ik graag zou zien was de interface en die is bij dezen gewijzigd. :*)

Voor mensen waarbij het sloom gaat, laat de em7080 gewoon aan staat tot hij alle media heeft ingeladen. Daarna heb ik eigenlijk geen flinke vertragingen. Natuurlijk is het geheel ietsje trager, maar de nieuwe functies maken dit voor mij meer dan goed. Nog een tip is om alles op lijstweergave te zetten, scheelt aanzienlijk in reactiesnelheid, coverart is wat mij betreft toch overbodig en maakt het geheel alleen maar minder overzichtelijk (denk aan de lange bestandsnamen). Alfabetisch? geen probleem, gewoon een beetje kloten met de weergave-instellingen en alles staat alfabetisch. In het netwerk werkt alles eigenlijk hetzelfde als voorheen (geen extra handelingen), begrijp dus niet dat sommigen hier bezwaar tegen hebben. Argument is dan dat netwerkmedia ook bij de bibliotheek zou moeten staan. Dit lijkt me niet echt haalbaar aangezien de em7080 dan iedere keer de hele share af moet struinen op wijzigingen, iets wat vervolgens het streamen via diezelfde verbinding niet echt ten goede komt. Vooral de mediabibliotheek is voor muziek een verademing, de sorteeropties zijn wat bij betreft de meest prettige nieuwkomeling. Muziek afspelen werkt nu dan ook eindelijk zoals het hoort.

De klachten betreffende mediaformaten die niet meer ondersteund worden of bepaalde problematische bestanden is bij mij niet voorgekomen. En dat terwijl het apparaat toch voldoende uurtjes draait. Moet wel gezegd worden dat ik eigenlijk alleen de meest gangbare formaten gebruik. Flac, DTS etc. gebruik ik niet.
Het enige waar ik mij echt aan stoor zijn de overganseffecten en de onnodige vertraging die daabij komt kijken. Nu heb ik hier sowieso al een hekel aan en zet ik die op iedere pc die ik gebruik meteen uit. Wanneer deze effecten weg gehaald worden ben ik een tevreden mens.

_/-\o_ voor Eminent dat zij voor dit product ondersteuning blijven bieden. Dit zal voor mij de voornaamste reden zijn om de volgende keer weer een mediaplayer van Eminent aan te schaffen. Wat dat betreft is support de beste manier van klantenbinding.

• Ge Someone
quote:
Omdat ik dat niet voor elkaar kreeg, wil ik het graag nog een keer heel precies vragen. Als je een DTS-MA track afspeelt, krijg je dan alleen de DTS core (standaard DTS) die er voor voor compatibiliteit in zit of werkelijk de DTS-MA stream? Ik hoop dat je dat op je receiver kunt kunt zien.
Dat eerste werkte al maar dat tweede (DTS-MA passtrough) was oorspronkelijk op de doos vermeld.

Wat Dolby TrueHD betreft, ik heb dat ook niet kunnen testen, (de enige film die ik daarmee had heb ik destijds geconverteerd naar AC3). Er is wel een aanwijzing in de Audio settings, Je kunt daar bij surround-sound kiezen voot TrueHD, maar ik weet nog niet of het werkt, zal eens zoeken naar iets omdat te testen.

• Rincewind
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 27-08 15:25

Rincewind

Take me in your arms tonight

Wat zijn de verbeteringen in de custom firmware t.o.v. de standaard 1.0.0.4 versie ? Allen die uitzending gemist opties ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• dsk2k
  • Laatst online: 04-06 00:14
quote:
Ge Someone schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:49:
[...]

Omdat ik dat niet voor elkaar kreeg, wil ik het graag nog een keer heel precies vragen. Als je een DTS-MA track afspeelt, krijg je dan alleen de DTS core (standaard DTS) die er voor voor compatibiliteit in zit of werkelijk de DTS-MA stream? Ik hoop dat je dat op je receiver kunt kunt zien.
Dat eerste werkte al maar dat tweede (DTS-MA passtrough) was oorspronkelijk op de doos vermeld.

Wat Dolby TrueHD betreft, ik heb dat ook niet kunnen testen, (de enige film die ik daarmee had heb ik destijds geconverteerd naar AC3). Er is wel een aanwijzing in de Audio settings, Je kunt daar bij surround-sound kiezen voot TrueHD, maar ik weet nog niet of het werkt, zal eens zoeken naar iets omdat te testen.
Ben benieuwd! zit te kijken naar een paar goeie hifi sets, in dat licht is het wel zo fijn als dolby truehd/dtsma werkt voor de kwaliteit en het optimaal benutten van mn set.

• Arjan90
@Eminent: Super dat jullie ernaar gaan kijken.
Mbt de subtitles: dit gebeurt helaas al vanaf 1 seconde pauzeren. Vooral bij DVD9 bestanden is het me opgevallen, als ik dan op de afstandsbediening op Subtitle druk staat geen enkele ondertitel meer geselecteerd, of opeens Engels ipv Nederlands!

Kan iemand mij vertellen hoe ik shortcuts kan maken als het apparaat niet prompt voor username en password? FW 1.0.0.4

• Ge Someone
Heb hier wat demos gevonden.
Getest met receiver die deze formaten ondersteund, aangesloten via HDMI.
Dolby TrueHD wordt wel afgespeeld, maar alleen de AC3 (Dolby Digital) core wordt doorgegeven, niet de lossless TrueHD.
DTS-Master Audio wordt wel afgespeeld, maar alleen de DTS core (standaard DTS) wordt doorgegeven, niet de lossless DTS-MA.
nb. de DD core is 5.1 terwijl de TrueHD 7.1 is (in dit geval), idem bij DTS core (5.1) en DTS-MA (7.1).

Conclusie, je kunt in ieder geval deze formaten in surround afspelen, maar niet lossless.

• MarZ_E
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 26-08 09:59
@EminentEurope

Ik heb sinds afgelopen mei een 7180, maar al sinds 3 maanden een vaag, maar o zo irritant probleem.
Om de 2 weken tot 4weken crasht mijn 7180. Hij loopt dan constant vast en corrupt de ingebouwde HDD. Alle opgeslagen data is dan weg en niet meer te gebruiken. Ik moet dan vervolgens het apparaat restoren en de HDD opnieuw formatteren. Dit met diverse HDD's en met diverse firmware.

Als de HDD in mij PC zitten draaien ze goed en het tooltje van WD (het is een 20EARS) geeft geen problemen.
Zou dit softwarematig kunnen zijn of is bijv de HDD-controller naar de kl#te.

Ik heb geen zin om het apparaat iedere keer te moeten restoren, formateren en mijn film terugzetten. Dit duurt werkelijk uren...

What to do??

• Kots
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-07 14:52
quote:
Rincewind schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:27:
Wat zijn de verbeteringen in de custom firmware t.o.v. de standaard 1.0.0.4 versie ? Allen die uitzending gemist opties ?
Voor zo ver ik weet wel inderdaad.

• Jaxxo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10-07-2012
Ik ben zover dat ik binnenkort de nieuwe GUI ook maar eens ga proberen.

Ik heb hier twee vragen over waarop ik het antwoord (voor mij) nog niet helemaal helder ben tegengekomen:

1 - Kan ik terug naar een oude Firmware (op dezelfde wijze als je een nieuwe FW plaatst)?

2 - Ik las hier en daar over een lagere downloadsnelheid bij één van de latere FW's met de voormalige GUI. Hoe is deze bij de laatste FW (met nieuwe GUI)?

• Ray187
  • Laatst online: 27-08 16:00
Zal er ooit in de nieuwe FW mogelijkheden zijn om deze codec af te spelen?

ViDEO.CODEC...: x264 10bit

• Grolsch
quote:
Jaxxo schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:16:
Ik ben zover dat ik binnenkort de nieuwe GUI ook maar eens ga proberen.

Ik heb hier twee vragen over waarop ik het antwoord (voor mij) nog niet helemaal helder ben tegengekomen:

1 - Kan ik terug naar een oude Firmware (op dezelfde wijze als je een nieuwe FW plaatst)?

2 - Ik las hier en daar over een lagere downloadsnelheid bij één van de latere FW's met de voormalige GUI. Hoe is deze bij de laatste FW (met nieuwe GUI)?
Mijn NZBget download nu met zo'n 1000 KB/sec met de laatste firmware.

Dit was altijd zo'n 1400KB/sec, dus bij mij wel iets langzamer.

• Nightspirit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 11:16
quote:
Grolsch schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:59:
[...]

Mijn NZBget download nu met zo'n 1000 KB/sec met de laatste firmware.

Dit was altijd zo'n 1400KB/sec, dus bij mij wel iets langzamer.
Iets? Dat is 30% :') Redelijk significant

• Grolsch
Inderdaad, maar de meeste tijd ben je toch al kwijt aan verify'en en uitpakken, voor mij is het niet zo'n probleem.

• Ray187
uitpakken met je eminent ? Hoe lang duurt dat wel niet. Als ik een 20GB pakketje uitpak met me PC duurt het zelfs aantal minuten.

• Grolsch
quote:
Ray187 schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:13:
uitpakken met je eminent ? Hoe lang duurt dat wel niet. Als ik een 20GB pakketje uitpak met me PC duurt het zelfs aantal minuten.
Dat duurt uren :)

Maar ik plof er meestal een 50GB aan downloads in, en de volgende dag is de eminent wel een keer klaar :)

• guapper
  • Laatst online: 17:28
En aangezien de Eminent bijna geen stroom verbruikt (in verhouding dan) kun je 'm ook gewoon lekker door laten draaien, zonder dat je dat aan de energierekening ziet.

• EminentEurope

EminentEurope

Bedrijfsaccount
quote:
Ray187 schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:43:
Zal er ooit in de nieuwe FW mogelijkheden zijn om deze codec af te spelen?
ViDEO.CODEC...: x264 10bit
Deze 10-bits releases zijn niet standaard, net zoals de recente 'CRF' releases met hoge waardes worden ze niet door de h264/x264 standaard ondersteund. (Daarnaast ook gewoon genuked op de meeste plekken in de scene, maar dat terzijde..)

(Al het materiaal wat je kunt downloaden is echter ook gewoon in de normale standaarden terug te vinden op internet.)

EminentEurope wijzigde deze reactie 12-12-2011 11:22 (11%)

• Grolsch
Ik vindt het gewoon "handiger".

Met de laptop ff een NZB'tje downloaden, uploaden in de eminent en de volgende dag is alles binnen.

Anders eerst met de laptop downloaden, uitpakken, terug kopieëren naar de eminent. Is mij allemaal te omslachtig.

• hemiparo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:12
Het nadeel van een groot topic...

Staat er ergens een stap-voor-stap uitleg hoe ik met de Eminent naar mijn pc kan om media te streamen? Ik krijg namelijk geen toegang via de Eminent (Windows 7).

iPad 2 16GB | iPhone 5S 16GB | MacBook Pro | Nikon D90 | PlayStation 3 Fat 500GB | WD TV Live

• guardian-spirit
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 27-08 00:05
Waar kan je een vervangend ventilator bestellen?
Hij begon niet eens een jaar na aankoop toch veel herrie te maken.

Ik had ongeveer 3 maanden geleden gezocht naar een passende fan, maar deze waren bijna niet te vinden op een paar wazige webshops na dan.

• Arjan90
quote:
EminentEurope schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:13:
...

@Sp!tF!re
Het navigeren naar een video-ts map is de werking van het apparaat met de nieuwe firmware. De probleemstelling is doorgezet naar ons Product Management. Momenteel is er geen zicht op óf en hóe deze manier van navigatie aangepast zou kunnen worden.

Een shortcut wordt naar het IP adres van de pc vastgezet. Wij hebben op onze testlocatie zowel laptops als vaste pc’s via shortcuts verbonden en dat werkt goed. Controleer daarom het IP adres van de laptop en zet (aanbevolen!) een vast ip adres op de netwerkkaart.

Indien een film wat langer op pauze wordt gezet dan kan het soms gebeuren dat de ondertiteling opnieuw ingesteld moet worden. Bij korte pauzes zou dit wel (in de meeste gevallen) moeten werken.

Eminent verzamelt de feedback van haar klanten en probeert zo goed mogelijk aan de wensen van haar klanten tegemoet te komen. Soms kan firmware niet worden aangepast zonder dat er andere problemen ontstaan. M.b.t. het hierboven geschrevene, de issues zijn doorgezet naar ons Product Management.

GD
Hoe zit dit dan met de Eminent 7280? Heeft die hier een betere optie voor of werkt het hetzelfde? Dit was voor mij echt een enorm voordeel met de Eminent 7080 en het valt me dan ook erg tegen dat dit nu weg is (ik kan natuurlijk naar de vorige firmware, maar die werkte bij mij ook niet vlekkeloos en bij 1.0.6.1 miste de folder.jpg optie waardoor ik helemaal geen visuele hulp kan toevoegen).

De mediabibliotheek van bijv. de ACRyan Playon HD2 indexeert ook de USB schijf (en met een script kun je zelfs de externe locaties laten indexeren). Als de Eminent 7080 ook de USB schijf indexeert zou voor mij al een deel opgelost zijn, als hij daarnaast ook nog eens de DVD's afspeelt als ik op de map klik zou dit super zijn (op USB en Samba)

• AvK
  • Laatst online: 26-08 18:59

AvK

Ready Set Go

quote:
guardian-spirit schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:34:
Waar kan je een vervangend ventilator bestellen?
Hij begon niet eens een jaar na aankoop toch veel herrie te maken.

Ik had ongeveer 3 maanden geleden gezocht naar een passende fan, maar deze waren bijna niet te vinden op een paar wazige webshops na dan.
Mailtje naar Eminent. Je hebt 5 jaar garantie.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Grolsch
quote:
AvK schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:56:
[...]

Mailtje naar Eminent. Je hebt 5 jaar garantie.
Inderdaad, ik had m'n mediaspeler al 2 jaar, en kreeg voor nop een nieuwe (geluidsarme) ventilator opgestuurd van Eminent d:)b

• Arjan90
quote:
hemiparo schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:48:
Het nadeel van een groot topic...

Staat er ergens een stap-voor-stap uitleg hoe ik met de Eminent naar mijn pc kan om media te streamen? Ik krijg namelijk geen toegang via de Eminent (Windows 7).
Die stap-voor-stap uitleg stond altijd op hun website, ik zou daar dus even kijken. Volgens mij staat deze link zelfs in de TS genoemd!

• EminentEurope

EminentEurope

Bedrijfsaccount
@hemiparo,

Hoe je bestanden kunt streamen vanaf een Windows 7 pc staat volledig uitgelegd in een FAQ op onze website:
http://www.eminent-online.com/faq/301/123/faqs.html

De faq begint met de volgende zin:

“Ik probeer met mijn mediaspeler te streamen vanaf een Windows 7 computer. “

Middels deze stappen maak je Windows 7 gereed voor het streamen. Volg de stappen nauwkeurig.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Guardian-spirit

Je kunt de fan met duim en wijsvinger in het midden even stevig aanknijpen. De lagers komen dan weer tegen elkaar te staan. Op dit moment zit er een kleine speling tussen wat het lawaai veroorzaakt. Door de lagers aan te drukken zal dit lawaai verdwijnen. Zorg er wel voor dat je voorzichtig de kap van de EM7080 loshaalt.
De fan zit met 2 draadjes verbonden op de printplaat. De draadjes kunnen knappen als je de kap te bruusk optilt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Sp!tf!re

De werking van de firmware is voor de modellen EM7080, EM7180 en EM7280 hetzelfde.

Een USB apparaat dat op een Eminent mediaplayer wordt aangesloten, wordt bij de opstart van de player geïndexeerd. Wanneer de player al aan staat en het USB apparaat wordt dan aangesloten, dient de groene knop op de AB gebruikt te worden om de indexering te starten.

• Arjan90
Getest en helaas. Mediaspeler loopt laatste tijd veel vast met USB. Bij aansluiten als de speler aanstaat loopt hij vast. Verschillende schijven en kabels geprobeerd :allemaal dezelfde ellende.
USB wordt sowieso niet in de bibliotheek opgenomen bij mij.

Maar eens de FW opnieuw installeren denk ik...

• Grolsch
M'n kameraad wil nu ook zo'n Eminent, kan ik dan beter de 7280 bestellen :?

• hemiparo
quote:
EminentEurope schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:58:
@hemiparo,

Hoe je bestanden kunt streamen vanaf een Windows 7 pc staat volledig uitgelegd in een FAQ op onze website:
http://www.eminent-online.com/faq/301/123/faqs.html

De faq begint met de volgende zin:

“Ik probeer met mijn mediaspeler te streamen vanaf een Windows 7 computer. “

Middels deze stappen maak je Windows 7 gereed voor het streamen. Volg de stappen nauwkeurig.
Vanavond even proberen, dank je wel!

iPad 2 16GB | iPhone 5S 16GB | MacBook Pro | Nikon D90 | PlayStation 3 Fat 500GB | WD TV Live

• Jaxxo
Ik had nog even één openstaande vraag uit mijn vorige reply
quote:
Jaxxo schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:16:

1 - Kan ik eenvoudig terug naar een oude Firmware en gaat dit op dezelfde wijze als je een nieuwe FW installeert?
Dit is de laatste vraag om mij over de drempel te krijgen om de "nieuwe GUI FW" te installeren.

Groeten,

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

(jarig!)
quote:
Jaxxo schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:01:
Ik had nog even één openstaande vraag uit mijn vorige reply

[...]

Dit is de laatste vraag om mij over de drempel te krijgen om de "nieuwe GUI FW" te installeren.

Groeten,
Met mijn 7180 ben ik ook teruggegaan, helaas moest ik voor de 1.0.0.4 firmware mijn HDD formatteren, maar na de downgrade bleef deze wel gewoon werken. Dus hoefde ik maar 1x een backup terug te zettten.

Mediacenter | Powerhack

• Jaxxo
quote:
Met mijn 7180 ben ik ook teruggegaan, helaas moest ik voor de 1.0.0.4 firmware mijn HDD formatteren, maar na de downgrade bleef deze wel gewoon werken. Dus hoefde ik maar 1x een backup terug te zettten.
Formatteren voor de Upgrade, moet dat inderdaad? Ook bij de 7080?

• Grolsch
Ik heb m'n HDD nog nooit geformateerd en heb zo'n beetje alle mogelijke update's uitgevoerd sinds augustus 2010.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

(jarig!)
quote:
Jaxxo schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:27:
[...]

Formatteren voor de Upgrade, moet dat inderdaad? Ook bij de 7080?
Meerdere gebruikers zijn daarmee geconfronteerd dat de content op hun HDD niet meer beschikbaar was na de update bij zowel 7080 als 7180. Mijn 7180 had een HDD meegeleverd al vanuit Eminent.

Mediacenter | Powerhack

• SaanBitch
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 23:39
quote:
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:55:
[...]

Meerdere gebruikers zijn daarmee geconfronteerd dat de content op hun HDD niet meer beschikbaar was na de update bij zowel 7080 als 7180. Mijn 7180 had een HDD meegeleverd al vanuit Eminent.
Hier het zelfde, een meegelverde HDD in mijn 7180 maar WEL moeten formateren :'(
ziet er netjes uit die nieuwe gui.... alleen speel ik nu m'n films af via de files optie zodat ik gewoon de map kan selecteren..... terwijl ik bij movies een hoop zooi zie maar niet echt wijs uit te worden is..... wellicht een verbeter puntje voor de volgende update.....

• EminentEurope

EminentEurope

Bedrijfsaccount
@Sp!tf!re

Je mediaplayer lijkt wat problemen te hebben. Vermoedelijk is de printplaat niet helemaal ok. Je kunt uiteraard de fw opnieuw installeren, we horen graag of dat het probleem oplost. Zo niet, neem dan svp contact op met onze helpdesk via het online supportformulier. Je kunt ook bellen uiteraard: 0900-3646368 (45ct).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Hemiparo:

Graag gedaan.

Als je de stappen 1 voor 1 volgt dan gaat het in vrijwel alle gevallen goed. Alleen een te streng afgestelde beveiligingsoptie in Windows 7 kan dan nog roet in het eten gooien maar dat gebeurt bijna nooit. We horen graag of het je gelukt is!
@Jaxxo

Je kunt inderdaad terug naar de oudere firmware. Op onze website kun je die downloaden. In de download staat een leesmij bestand die exact uitlegt hoe je die firmware in het apparaat zet. Lees svp dit document eerst goed door alvorens je de (in dit geval) downgrade start.

M.b.t. je EM7180: Het is niet zo dat de hdd per definitie niet meer zou werken als je die niet formatteert na een up- of downgrade. Maar het is wel zeer aan te raden. Eminent kan alleen de juiste ondersteuning bieden als de juiste procedures worden gevolgd. Daarom wordt er ook goed aandacht aan het leesmij bestand geschonken. Alleen dan kunnen we namelijk een goed werkend apparaat bieden. Dit geldt voor alle mediaplayers die wij ontwikkelen dus ook voor de EM7080.
@LoCuTus2000:

Op zich zijn we blij dat het goed werkt na de downgrade maar……als na een firmware installatie niet de hdd conform procedure geformatteerd wordt, kun je op korte danwel langere termijn diverse problemen krijgen. Bv het afspelen van bestanden. We krijgen met enige regelmaat mensen die ineens geen bestanden meer kunnen afspelen. Dat blijkt dan vaak na een fw flash op te treden. Deze mensen hadden niet de hdd geformatteerd om redenen van “omslachtig”, geen backupschijf aanwezig, geen zin in, o.id..”. Dat is op zich te begrijpen maar wij kunnen vanuit onze support nooit een goed werkend apparaat garanderen wanneer mensen zich niet houden aan de juiste procedures. We zetten bij elke download een uitgebreid leesmij bestand neer zodat we dit soort zaken kunnen voorkomen.

Mocht je in de toekomst alsnog problemen krijgen met je mediaplayer, formatteer dan alsnog de hdd of start de gehele firmware procedure opnieuw.

GD

• mazzl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21-08 14:28
ik heb laatst de nieuwe firmware geladen op een eminent 7080 en nu werkt de speler echt heel traag.
mijn usb disk met 2 partities (ntfs en xbox) wordt niet meer herkend, en de audio bibliotheek geeft alleen een lange lijst met bestanden aan en geen indeling in album / genre etc. (dat menu aan de rechter zijde van het scherm is er niet)
hebben meer mensen zulke problemen gehad?
ik zal de speler wel formatteren en opnieuw firmware opnieuw laden, maar het is wel een beetje apart

If you don't stand for something you'll fall for everything

• EminentEurope

EminentEurope

Bedrijfsaccount
@SaanBitch
Via de “menu”knop op je afstandsbediening kun je je films selecteren op bv BD/DVD. In dit menu vind je ook diverse andere instellingen die het zoeken vergemakkelijken.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@mazzl
Wanneer bestanden niet meer goed herkend worden en/of er zijn andere rariteiten met bestanden aanwezig dan is vaak de enige mogelijkheid om dit weer goed te krijgen, het flashen van de firmware en daarna het formatteren van de harde schijf. Ook het niet meer herkennen van de usb disk gaat gepaard met het flashen van de firmware. Na de flash wordt de usb poort weer op de juiste manier herkend.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

• Tenarious
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08-07 12:55
Beste tweakers,
Ik heb geregeld verbindingsproblemen met de EM7080 + EM4576 dongle.
Als ik internetradio luister via bijvoorbeeld de metafeeds of web apps: SkyFM, knalt na ongeveer 10 minuten de netwerkverbinding eruit. Het lijkt erop alsof de connectie op een timeout springt of iets dergelijks. Als ik dan een menu terug ga en dan weer opnieuw naar de radio dan werkt alles weer.
Hebben meerdere mensen hier last van? Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Met vriendelijke groeten,
Tenarious

Edit:
Heb een artikeltje gevonden waarin stond dat het waarschijnlijk aan een onstabiel netwerk ligt. Oplossing die gegeven werd is het veranderen van het wireless kanaal. Dit heb ik dus gedaan (auto -> 8 ) en hoop dat het de oplossing is.

Tenarious wijzigde deze reactie 25-12-2011 12:01 (19%)

• speedmetal35
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 27-08 15:19
sinds de installatie van de nieuwste firmware krijg ik de speler niet meer ingeschakeld met de ab.
meer mensen hier last van?

• Ge Someone
quote:
speedmetal35 schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:29:
sinds de installatie van de nieuwste firmware krijg ik de speler niet meer ingeschakeld met de ab.
meer mensen hier last van?
Ik had met de nieuwe firmware sowieso dat de speler tamelijk slecht reageerde, ook het inschakelen. Nieuwe batterijen in de afstandsbediening bleken de oplossing. Wel vreemd dat de oude niet echt leeg waren nog 1,4V gemeten. Toeval, of zou die nieuwe firmware inderdaad minder goed naar de AB luisteren?

• speedmetal35
quote:
Ge Someone schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 01:39:
[...]

Ik had met de nieuwe firmware sowieso dat de speler tamelijk slecht reageerde, ook het inschakelen. Nieuwe batterijen in de afstandsbediening bleken de oplossing. Wel vreemd dat de oude niet echt leeg waren nog 1,4V gemeten. Toeval, of zou die nieuwe firmware inderdaad minder goed naar de AB luisteren?
Ik gebruik een harmony one die het met de oude firmware Ook goed deed.
Als ik de speler uitzet en daarna gelijk weer inschakel dan doet hij het wel. Maar wacht ik 10 minutendan doet hij het niet.

• EminentEurope

EminentEurope

Bedrijfsaccount
@Tenarious

Inderdaad worden dit soort klachten veroorzaakt door iets wat in het netwerk niet goed gaat. Dit kan van alles zijn. Hieronder een kleine opsomming:

-Het draadloos netwerk is niet beveiligd
-Een verkeerd gekozen kanaal in de router
-De EM4576 zit in de mediaplayer die op zijn beurt in een kast verstopt zit (signaal wordt geblokkeerd)
-De router is geplaatst op een onhandige plaats (bv de meterkast, 30% signaalverlies minimaal)
-De antenne van de router is niet goed vastgeschroefd
-Er is veel verkeer op het netwerk aanwezig door andere pc’s of andere media (downloaden bv)
-Het signaal moet door betonnen muren waar vaak een metalen constructie in zit

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Het voornaamste is dat de router vrijelijk zijn signaal kan uitzenden
Zorg ervoor dat de router op een vrij toegankelijke plaats staat en dat de EM4576 het signaal ook goed kan opvangen.
Daarnaast is het - zoals hierboven reeds ook aangegeven staat – belangrijk om het juiste kanaal in de router te kiezen.

GD

===================================================================================

@Ge Someone

Je hebt gelijk dat de batterijen altijd eerst even gecontroleerd moeten worden. Wij hebben verder geen structurele klachten ontvangen van klanten die een firmware flash deden en waarvan nadien de AB niet meer werkte. Dit kan wel verkeren als een verkeerde fw in een apparaat wordt geflashed.

===================================================================================

@speedmetal35

Kun je aangeven welke firmware je precies gebruikt hebt? Een verkeerde fw in het apparaat flashen kan tot vele klachten leiden. Ook een verkeerd uitgevoerde flash kan dit veroorzaken. Daarnaast dienen bij problemen met de AB altijd eerst de batterijen gecontroleerd en bij twijfel vervangen te worden.

Indien het probleem blijft, neem dan even met ons contact op via http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

Wat betreft de Harmony AB: Het is mooi als die goed werkt met de mediaplayer maar wij kunnen geen garanties geven dat dit ook altijd zo blijft cq dat het nu goed zou werken. De harmony stemt af op bepaalde open frequenties. Het kan gebeuren dat hij een frequentie op de een of andere manier niet goed oppakt en dan lijkt het alsof de mediaplayer niet reageert.

De originele AB dient het altijd goed te doen.

GD

• speedmetal35
quote:
EminentEurope schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:05:
@Tenarious

Inderdaad worden dit soort klachten veroorzaakt door iets wat in het netwerk niet goed gaat. Dit kan van alles zijn. Hieronder een kleine opsomming:

-Het draadloos netwerk is niet beveiligd
-Een verkeerd gekozen kanaal in de router
-De EM4576 zit in de mediaplayer die op zijn beurt in een kast verstopt zit (signaal wordt geblokkeerd)
-De router is geplaatst op een onhandige plaats (bv de meterkast, 30% signaalverlies minimaal)
-De antenne van de router is niet goed vastgeschroefd
-Er is veel verkeer op het netwerk aanwezig door andere pc’s of andere media (downloaden bv)
-Het signaal moet door betonnen muren waar vaak een metalen constructie in zit

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Het voornaamste is dat de router vrijelijk zijn signaal kan uitzenden
Zorg ervoor dat de router op een vrij toegankelijke plaats staat en dat de EM4576 het signaal ook goed kan opvangen.
Daarnaast is het - zoals hierboven reeds ook aangegeven staat – belangrijk om het juiste kanaal in de router te kiezen.

GD

@Ge Someone

Je hebt gelijk dat de batterijen altijd eerst even gecontroleerd moeten worden. Wij hebben verder geen structurele klachten ontvangen van klanten die een firmware flash deden en waarvan nadien de AB niet meer werkte. Dit kan wel verkeren als een verkeerde fw in een apparaat wordt geflashed.

@speedmetal35

Kun je aangeven welke firmware je precies gebruikt hebt? Een verkeerde fw in het apparaat flashen kan tot vele klachten leiden. Ook een verkeerd uitgevoerde flash kan dit veroorzaken. Daarnaast dienen bij problemen met de AB altijd eerst de batterijen gecontroleerd en bij twijfel vervangen te worden.

Indien het probleem blijft, neem dan even met ons contact op via http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

Wat betreft de Harmony AB: Het is mooi als die goed werkt met de mediaplayer maar wij kunnen geen garanties geven dat dit ook altijd zo blijft cq dat het nu goed zou werken. De harmony stemt af op bepaalde open frequenties. Het kan gebeuren dat hij een frequentie op de een of andere manier niet goed oppakt en dan lijkt het alsof de mediaplayer niet reageert.

De originele AB dient het altijd goed te doen.

GD
eminent bedankt voor je reactie, ik gebruik firmware versie 1.0.0.4 .
de klachten met de AB gelden ook voor de orginele AB.(batterijen zijn goed)

• Crakie
  • Laatst online: 19-08 12:12

Crakie

I want my board back, Lance

Kun je de 7180 (met harddisk, laatste firmware) nu wel of niet als server gebruiken op je netwerk om muziek te streamen? Uit deze release notes begreep ik dat die functionaliteit is toegevoegd. De mp3-bestanden op de harde schijf worden correct geïndexeerd, maar de Eminent verschijnt op mijn (Ubuntu) computer als DMR device (zegt UPnP Inspector), dus niet als server. Ik ben verder geen instelling in setup tegengekomen die me relevant lijkt. Zie ik iets over het hoofd, of kan het gewoon niet?

EDIT: Ik heb het script Mediatomb gevonden in /opt/init op de 7180, maar als ik dat start krijg ik:

/ # /opt/init/mediatomb start
Config file already exists, moving along..
Starting Mediatomb...
/opt/init/mediatomb: /opt/init/mediatomb: 60: /opt/bin/mediatomb: not found

Iemand een idee?

Crakie wijzigde deze reactie 28-12-2011 21:29 (20%)

Strength Strategies

• MrGizMo
quote:
EminentEurope schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:11:
@SaanBitch
Via de “menu”knop op je afstandsbediening kun je je films selecteren op bv BD/DVD. In dit menu vind je ook diverse andere instellingen die het zoeken vergemakkelijken.

@mazzl
Wanneer bestanden niet meer goed herkend worden en/of er zijn andere rariteiten met bestanden aanwezig dan is vaak de enige mogelijkheid om dit weer goed te krijgen, het flashen van de firmware en daarna het formatteren van de harde schijf. Ook het niet meer herkennen van de usb disk gaat gepaard met het flashen van de firmware. Na de flash wordt de usb poort weer op de juiste manier herkend.

2de punt, moet dat ook als je hem in het verleden al een keer geformat hebt? Want ik heb weinig zin om de data die erop staat te gaan backuppen :)

Heb tot nu toe nog steeds niet geupdated vanwege dit probleempje :)

• Ge Someone
quote:
EminentEurope schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:05:
Wij hebben verder geen structurele klachten ontvangen van klanten die een firmware flash deden en waarvan nadien de AB niet meer werkte.
Dat wordt hier ook niet precies gemeld, alleen dat met firmware 1.0.0.4_newgui de EM7080 minder goed op de AB reageert. Dit gecombineerd met in deze thread gemelde problemen als sommige USB disks werken niet meer en (soms) traag netwerk doet enigzins denken aan problemen met PC's van vroegah "interupt handling". Ik weet alleen niet of deze chipsets überhaupt interupts gebruiken.

Wat ook was opgevallen is dat bij gebruik van de AB van een Onkyo (om de receiver te bedienen) de EM7080 nu telkens een parkeerverbodje laat zien. Dit wijst er op dat er wel degelijk iets veranderd is aan het reageren op AB signalen.

Ge Someone wijzigde deze reactie 05-01-2012 00:27 (15%)
Reden: parkeerverbodjes toegevoegd

• Tenarious
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08-07 12:55
En hoe zit het met de metafeeds in "NewGui 1.0.0.4"?
Volgens de handleidingen moet je metafeeds.dat wijzigen, maar die is niet op de speler aanwezig.
Ik heb hem zelf aangemaakt maar de speler toont nog steeds het instructiescherm...
Iemand die me hiermee kan helpen?

• AvK

AvK

Ready Set Go

Om de een of andere reden kan ik de HDD Storage Info niet meer zien als ik inlog op het IP van mijn 7080. Sterker nog alle velden zijn leeg. Ik gebruik al tijden de probleemloze 1.0.5.41 firmware. Nu ik hier toch schrijf: klopt het dat de HDD constant blijft draaien? Dat die niet na bijvoorbeeld een half uur downspint? De 7080 staat hier eigenlijk 24/7 aan.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Thalandior
  • Laatst online: 31-12-2011
Ik heb een vraag. Ik heb mijn Eminent 7071 weggegeven, maar de harddisk gehouden. Ik dacht de het lezen van de harddisk simpel zou zijn, maar niks is minder waar. Het lijkt er op dat mijn computer het format niet herkend.

Ik probeer het via een externe USB sata behuizing

Heeft iemand een tip hoe ik de HDD kan lezen zonder het Eminent apperaat?

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18:39
quote:
Thalandior schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 06:54:
Ik heb een vraag. Ik heb mijn Eminent 7071 weggegeven, maar de harddisk gehouden. Ik dacht de het lezen van de harddisk simpel zou zijn, maar niks is minder waar. Het lijkt er op dat mijn computer het format niet herkend.

Ik probeer het via een externe USB sata behuizing

Heeft iemand een tip hoe ik de HDD kan lezen zonder het Eminent apperaat?
Kan je niet via Schijfbeheer in Configuratiescherm gewoon verwijderen en weer toevoegen?

• Rhodez
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 26-08 21:01
Klein vraagje aangezien ik dit punt niet hier ergens anders terug zie komen. Gisteren heb ik de EM7280 gekocht. Nu maakt deze als hij uit staat ook geluid, omdat de fan lichtjes draait. Hebben jullie dit ook of weten jullie of dit klopt? Is namelijk best een irritant geluidje. Ik krijg de ventilator alleen helemaal uit door de stroom eraf te halen, maar dat is toch ook niet helemaal de bedoeling...

Heb trouwens direct de nieuwste firmware erop gezet.

Rhodez wijzigde deze reactie 01-01-2012 16:06 (25%)

• Chrisg
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 14:01
Ik wil mij ook aansluiten bij bovenstaande verhaal wbt de afstandsbediening.
Vaak krijg ik bij het schakelen een rood kruis in beeld, door nog een keer te drukken kom ik vaak wel weer verder. Met de vorige firmware had ik hier totaal geen last van? En de Eminent reset zichzelf altijd bij het aansluiten van een usb schijf?

• hemiparo
quote:
EminentEurope schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:58:
@Hemiparo:

Graag gedaan.

Als je de stappen 1 voor 1 volgt dan gaat het in vrijwel alle gevallen goed. Alleen een te streng afgestelde beveiligingsoptie in Windows 7 kan dan nog roet in het eten gooien maar dat gebeurt bijna nooit. We horen graag of het je gelukt is!

GD
Helaas... de stappen 2x uitgevoerd en het is niet gelukt. Geen idee of en wat ik fout doe maar andere bronnen (zoals bijvoorbeeld mijn NAS en PS3) worden wel herkend...

• Royeboi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:13

Royeboi

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Ik zou toch graag een oplossing zien voor de ondertiteling die standaard uit staat terwijl ik deze altijd aan wil hebben (Ik gooi de MKV en .srt in dezelfde map). Het is vrij omslachtig om dit elke keer te moeten instellen, bij elke aflevering vooral bij series die maar kort duren. Zoiets lijkt mij niet erg moeilijk om aan te passen, en ik zie het meerdere keren voorbij komen op het forum wat betekent dat meerdere mensen deze feature graag terug willen zien in de newgui (7080). Wat ik nog vervelender vind, is dat de instellingen van ondertitels helemaal niet behouden blijven. Ik moet dus bij elke film/serie handmatig de lettergrootte van 20 naar 16 zetten, en wat meer naar boven qua schermpositie. Dit kost mij per video echt te veel tijd wat niet nodig zou moeten zijn.

Heeft de 7280 deze ondertitel ''bug'' ook? Anders denk ik erover na om over te stappen naar dat model namelijk, zou zowiezo iets sneller zijn in gebruik ook.

Een ander minpuntje vind ik toch wel de snelheid, het is allemaal wat trager als met de oudere gui. Ook ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik nou precies bij de root begin, in plaats van elke keer in één of andere diepe map in mijn structuur. Ik moet wel zeggen dat ik de gui pas vanmiddag heb geïnstalleerd, ik kan dus iets over het hoofd zien.

Qua lay-out en design vind ik de nieuwe gui zeker wel een verbetering, daarvoor hartelijk dank voor de lange support die jullie het product geven, zoals eerder genoemd is dit voor mij ook een reden om bij Eminent te blijven en later misschien een nieuwer model te kiezen.

Royeboi wijzigde deze reactie 02-01-2012 21:33 (16%)
Reden: Meer over subtitles

• Saxsymbol
  • Laatst online: 25-08 15:24
Ik zit al een tijdje te kijken naar deze mediaspeler, maar de vraag die voor mij nog niet beantwoord is is of het streamen via het netwerk naar de speler van bijvoorbeeld een 4.7gb film soepel gaat en de manier gebruiksvriendelijk is. Ik zag dat je de speler kan benaderen via een ip adress, maar ik zoek liever een manier dat ik via de speler de bestanden op de pc kan benaderen. Is dit mogelijk en niet heel omslachtig? Weet iemand of het gebruik van die WiFi dongel de moeite waard is en genoeg snelheid kan leveren voor een dvd?

• AvK

AvK

Ready Set Go

quote:
Saxsymbol schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:36:
Ik zit al een tijdje te kijken naar deze mediaspeler, maar de vraag die voor mij nog niet beantwoord is is of het streamen via het netwerk naar de speler van bijvoorbeeld een 4.7gb film soepel gaat en de manier gebruiksvriendelijk is. Ik zag dat je de speler kan benaderen via een ip adress, maar ik zoek liever een manier dat ik via de speler de bestanden op de pc kan benaderen. Is dit mogelijk en niet heel omslachtig? Weet iemand of het gebruik van die WiFi dongel de moeite waard is en genoeg snelheid kan leveren voor een dvd?
Streamen gaat prima. Met Samba kan je al je PC's en bestanden benaderen. Wifi dongel kan maar bekabelen is altijd beter.

• EminentEurope

EminentEurope

Bedrijfsaccount
@speedmetal
We zijn benieuwd of de AB wel weer werkt indien je de player terugflasht naar de vorige firmware. Zou je dit kunnen testen en je antwoord hier posten? De vorige firmware vind je hier:

http://downloads.eminent-online.com/EM7080_FW_1.0.6.1.zip
Indien de player het dan wel weer doet dan gaan we e.e.a. verder onderzoeken. Doet de player het niet dan moet de player inclusief AB naar ons technisch servicecenter opgestuurd worden ter controle. Dat wordt geregeld via het online supportformulier die je dan even moet invullen, zie www.eminent-online.com/support

---

@Crakie

Mediatomb is in de nieuwste fw 1.0.0.4 (nieuwe SDK) eruit gehaald. Daarmee is de UPnP server functionaliteit vervallen. Dat de EM7180 als DMR service gezien wordt klopt. Dit wordt ook in de nieuwste firmware ondersteund, je moet het alleen wel even aanzetten in het menu van de mediaplayer. Ga daarvoor naar SysteemDLNA DMR en zet deze optie op “Aan”.

---

@MrGizMo

Het is beter wel de schijf te formatteren. In de fw download staat een leesmij bestand dat dit ook aangeeft. Het is niet per se verplicht maar voorkomt problemen. Daarom is het altijd beter om een format te doen na een fw upgrade.

---

@Ge Someone

Wat gebeurt er als de versterker uit staat? Werkt de AB dan wel correct op de mediaplayer?
Het is mogelijk dat omdat beide apparaten via dezelfde open frequenties werken, het ene apparaat het andere beïnvloedt. Dus dat de versterker de signalen als eerste opvangt waarmee het lijkt alsof de mediaplayer niet wil reageren. Door de versterker uit te zetten is deze theorie eenvoudig te testen. We weten graag de uitslag hiervan.

De AB van de Onkyo kan gemakkelijk het lampje van de IR laten oplichten cq een opdracht proberen te laten geven aan de mediaplayer, daar beide apparaten dezelfde open frequenties gebruiken.

---

@Tenarious

Metafeeds is een app/stream die we proberen werkzaam te houden maar garanties op apps kunnen we nooit geven. Dat komt omdat aan de zijde van de aanbieders vaak e.e.a. wijzigt. We kunnen dat soms oplossen maar soms ook niet. Dan werkt de stream helaas niet meer. Eminent onderhoudt zo goed mogelijk van haar kant de streams/apps maar we kunnen niet voorkomen dat er wijzigingen door derden worden gemaakt aan de “andere kant”.

---

@AvK

Het lijkt erop dat er iets met je schijf aan de hand is. Kun je via de TV nog wel alle bestanden zien die op de hdd staan? Schijfherstel via Windows lost problemen met defecte clusters op de schijf vaak op. Het is aan te bevelen dit te gebruiken als je verder niets met de schijf kunt.
De EM7080 heeft geen spindown functie. De hdd blijft dus idd. op het aantal toeren draaien dat de schijf aangeeft (7200/5400).

---

@Thalandior

De hdd die in je EM7071 zat is in het apparaat geformatteerd in een Linux partitie, genaamd EXT2. Windows kan niet zomaar een Linux partitie uitlezen. Je kunt daarom het beste het programma EXT FSD op je pc installeren. Die werkt als een “tussenlaag” zodat Windows bij je bestanden op je hdd kan komen (via USB). Meer informatie vind je hier: http://sourceforge.net/projects/ext2fsd/

---

@chim0

Je kunt de schijf wel formatteren via Schijfbeheer maar dan ben je al je bestanden uiteraard kwijt.

---

@Rhodez

De fan dient volledig te stoppen met draaien wanneer via de AB de EM7280 uitgezet wordt.
Gebruik je een verlengdoos waar de stroomadapter op zit van de EM7280 of heb je de adapter rechtstreeks op een muurstopcontact geplaatst? Het is altijd beter om via muurstopcontacten te werken. Tevens dient de bekabeling van de adapter stevig in het apparaat en op de adapter zelf ingeplugd te zijn. Mogelijk blijft er restspanning op de printplaat aanwezig en dat zorgt ervoor dat de fan blijft draaien.

---

@Chrisg

Kun je aangeven wat er precies gebeurt wanneer de player “reset” bij het aansluiten van een USB apparaat? Indien het apparaat volledig herstart dan klopt er iets niet. De EM7280 indexeert wel de bestanden op het USB apparaat wanneer deze ingeplugd wordt. Anders worden deze bestanden niet gezien.
Wat betreft de AB: De signalen zijn open frequenties en kunnen door meerdere apparaten gebruikt worden. Ons advies is om de apparaten niet vlak bij elkaar te zetten daar dit een verkeerde wisselwerking tot gevolg kan hebben.

---

@Hemiparo

Letterlijk bij alle gevallen die wij sinds de introductie van Windows 7 hebben meegemaakt en bemiddeld hebben, is het zo dat het altijd aan de pc of de gebruiker heeft gelegen dat e.e.a. niet werkte. Na contact met onze helpdesk werden de stappen 1 voor 1 nagelopen en bleek in veel gevallen dat er nog iets vergeten was.

En dat bleek altijd een cruciaal iets te zijn.

Advies is om toch alle stappen heel langzaam nog eens te volgen. Kom je er dan nog niet uit, bel dan even met onze helpdesk, nr. 0900 3646368 (45ct p/m). Je kunt uiteraard ook mailen via www.eminent-online.com/support

---

@Royeboi

Bedankt voor je compliment over de layout en het design van de nieuwe GUI. Eminent heeft haar best gedaan om met haar team er iets moois van te maken en we denken dat dat goed gelukt is.

De manier van ondertitelweergave is hardcoded in de nieuwe GUI (compleet nieuwe SDK) gebouwd. Het is niet zomaar even wat regeltjes in de code aanpassen en de SDK werkt ineens anders. Het gaat hier om de basale werking van een stuk fw dat erg diep gaat. Anders gezegd, zo is de fw opgebouwd en dat stuk wordt normaal niet aangeroerd. We hebben wel een verzoek naar de fw schrijvers laten uitgaan om te kijken of hier iets aan te doen valt maar voor zover bekend is dat niet zo.

De processorkracht van de chip die in de EM7080 zit is lager dan van de EM7180/EM7280/EM7285. De nieuwe GUI fw is aanvankelijk voor deze players gemaakt maar omdat veel EM7080 verkocht zijn en we mensen de nieuwe GUI niet wilden onthouden, hebben we die ook ontwikkeld voor die player. Wel met dien verstande dat de chipset met die nieuwe fw op de toppen van zijn kunnen draait. Het grafische gedeelte is behoorlijk zwaar voor die chipset.
Je kunt wel altijd terug naar de vorige fw natuurlijk, deze staat op onze website.

• Crakie
  • Laatst online: 19-08 12:12

Crakie

I want my board back, Lance

quote:
EminentEurope schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:07:@Crakie

Mediatomb is in de nieuwste fw 1.0.0.4 (nieuwe SDK) eruit gehaald. Daarmee is de UPnP server functionaliteit vervallen. Dat de EM7180 als DMR service gezien wordt klopt. Dit wordt ook in de nieuwste firmware ondersteund, je moet het alleen wel even aanzetten in het menu van de mediaplayer. Ga daarvoor naar SysteemDLNA DMR en zet deze optie op “Aan”.
Ik was er zelf al achter gekomen. Heb de één na laatste firmware erop gezet en hij streamt als een zonnetje. Vind ik toch net iets belangrijker dan de nieuwe GUI. Fantastisch apparaatje, ben er erg tevreden over!

Strength Strategies

• soebo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 04-08 12:06
sinds ik de GUI upgrade heb uitgevoerd, merk ik dat de torrents geregeld vastlopen.
heeft iemand ditzelfde issue?

• Ge Someone
quote:
EminentEurope schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:07:
Wat gebeurt er als de versterker uit staat? Werkt de AB dan wel correct op de mediaplayer?
Dus dat de versterker de signalen als eerste opvangt waarmee het lijkt alsof de mediaplayer niet wil reageren. Door de versterker uit te zetten is deze theorie eenvoudig te testen. We weten graag de uitslag hiervan.
Als de versterker uit staat kan ik de mediaplayer niet gebruiken, HDMI gaat eerst naar versterker. En met verse batterijen werkt de "Eminent" AB wel goed met de speler.
quote:
De AB van de Onkyo kan gemakkelijk het lampje van de IR laten oplichten (de EM7080 heeft geen IR lampje) cq een opdracht proberen te laten geven aan de mediaplayer, daar beide apparaten dezelfde open frequenties gebruiken.
Ik meld dat omdat dat niet de bedoeling is.

• speedmetal35
[quote]EminentEurope schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:07:
@speedmetal
We zijn benieuwd of de AB wel weer werkt indien je de player terugflasht naar de vorige firmware. Zou je dit kunnen testen en je antwoord hier posten? De vorige firmware vind je hier:

http://downloads.eminent-online.com/EM7080_FW_1.0.6.1.zip
Indien de player het dan wel weer doet dan gaan we e.e.a. verder onderzoeken. Doet de player het niet dan moet de player inclusief AB naar ons technisch servicecenter opgestuurd worden ter controle. Dat wordt geregeld via het online supportformulier die je dan even moet invullen, zie www.eminent-online.com/support

hallo eminent,

ik zal het een en ander voor jullie gaan testen en mijn bevindingen hier posten.

• bruce the boss
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-08 12:57
Hallo,

Ik heb een HDD in mijn eminent geplaatst en het vreemde is dat het me niet lukt om een aantal directoires en/of bestanden te verwijderen.

De eminent is benaderbaar vanaf mijn computer, via het netwerk, en als ik een directory wil verwijderen krijg ik de melding:

U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.
U dient door Unix user\root gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen uitbrengen.

Het verwijderen van andere mappen / bestanden geeft geen probleem maar waarom bij deze wel dan?

• rotsert
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-06-2012
Wordt het gebruik van de NMT installer ((www.nmtinstaller.com/)) ook ondersteund bij de RT?
Voor bijvoorbeeld de airplay functionaliteit te installeren.

• bruce the boss
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-08 12:57
Ik heb , nog, iets vreemds.

Ik heb op de eminent via een NZB file willen downloaden maar dit heb ik gestopt.

Ik heb de NZB verwijderd maar ik krijg nu de onderstaande foutmelding:
quote:
INFO Fri, 06 Jan 2012 18:58:59 +0000 Collection IreneHuss11ISkyddAvSkuggorna2011SWEDiSHPALNLSUBUTR. nzb found
ERROR Fri, 06 Jan 2012 18:58:59 +0000 Error parsing nzb- file: Document is empty
ERROR Fri, 06 Jan 2012 18:58:59 +0000 Error parsing nzb- file: Start tag expected, '<' not found
ERROR Fri, 06 Jan 2012 18:58:59 +0000 Failed to parse nzb- file
ERROR Fri, 06 Jan 2012 18:58:59 +0000 Could not add collection IreneHuss11ISkyddAvSkuggorna2011SWEDiSHPALNLSUBUTR. nzb to queue
ERROR Fri, 06 Jan 2012 18:58:59 +0000 Could not rename file / tmp/ hdd/ volumes/ HDD1/ Download/ NZBget/ nzb/ IreneHuss11ISkyddAvSkuggorna2011SWEDiSHPALNLSUBUTR. nzb to / tmp/ hdd/ volumes/ HDD1/ Download/ NZBget/ nzb/ IreneHuss11ISkyddAvSkuggorna2011SWEDiSHPALNLSUBUTR. nzb. error! Errcode: 1
Ik heb de NZB file in de map tmp/ hdd/ volumes/ HDD1/ Download/ NZBget/ nzb verwijderd maar hij komt steeds terug ???

Ik kan wel een andere NZB downloaden maar hij blijft maar constant deze melding geven.

Ik heb ook de map: .nzbget al eens verwijderd en alles opnieuw ingesteld maar dit helpt ook niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• Saxsymbol
  • Laatst online: 25-08 15:24
Ik heb de Streamer aangeschaft en het streamen van films werkt zonder probleem. Top product! Ik zit alleen met een mankement en dat zijn de menu's. Ik kan het Video_TS bestand niet openen aangezien hij dan in een soort sneltreinvaart door het menu gaat. Ik heb het bij 5 films geprobeerd en het probleem blijft terugkomen. Als ik dan het eerste deel open van de Video_TS reeks krijg en handmatig de subtitle wil openen lijkt het wel of er helemaal geen subtitles inzitten. Op de PC kan ik de film wel prima afspelen met subtitles in windows movie player. Ook kan de IFO en VUB bestanden niet benaderen vanaf de streamer. Ik heb hem al geupdate naar de laatste firmware, maar deze problemen laten mij tasten in het donker.
Kan iemand mij hiermee helpen dit op te lossen?

• EminentEurope

EminentEurope

Bedrijfsaccount
@Crakie
Bedankt voor je positieve bericht. Een tevreden gebruiker stemt ons ook tevreden! Succes met het streamen.

@soebo
Heb je na het uitvoeren van de upgrade ook je hdd geformatteerd? Indien er problemen ontstaan met Transmission/NZBget en/of bestanden op je hdd, dan raden we je aan eerst de hdd te formatteren en daarna opnieuw de upgrade (opnieuw) uit te voeren. Een schone schijf gebruiken voor een firmware installatie valt altijd aan te bevelen.
Vergeet uiteraard niet eerst backups te maken.

@Ge Someone:
Met verse batterijen werkt het wel…..als dat zo is dan is het onderstaande minder of zelfs niet van toepassing maar dan is het verwisselen van de batterijen zo te zien afdoende. Zoniet, dan is onderstaande waarschijnlijk de oorzaak van de problematiek.

In moderne versterkers welke voorzien zijn van het zogenaamde HDMI CEC protocol, heb je vaker dit “probleem”. Dit protocol werkt alleen met apparaten die ook voorzien zijn van dit protocol.
Ondanks dat de Eminent mediaplayers alle standaardisaties in HDMI actief ondersteunen, is het zo dat aanvullende protocollen zoals ook bij HDMI CEC het geval is, niet ondersteund worden. Dit is iets wat de fabrikant zelf ontwikkelt en uitdraagt. HDMI CEC zorgt ervoor dat aangesloten apparaten middels 1 AB allen te bedienen zijn. Ons apparaat valt daar dus buiten. Meer informatie over dit protocol kun je hier vinden: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/hdmi/

Voor de volledigheid: Ook het CEC protocol wordt door elke fabrikant (zoals Sony, Philips etc) op haar eigen manier ontwikkeld. Onderling is het daarom ook zeker niet gezegd dat deze producten met elkaar zullen samenwerken.

Een oplossing zou zijn om dit protocol op de versterker uit te zetten. Je hebt dan wel je andere AB’s nodig voor elk aangesloten apparaat maar hebt dan geen last meer van een slecht werkende AB op de mediaplayer.

@bruce the boss:
Zeer waarschijnlijk betreft het hier systeembestanden die je wilt verwijderen zoals: video, music, image, download..

Normaliter kunnen systeembestanden wel verwijderd worden alleen helpt je dat niet veel verder. Zodra de mediaplayer herstart wordt staan diezelfde mappen/bestanden er weer. Dit is ook nodig voor een correcte werking van het apparaat.
Het advies is om de hdd via Windows aan schijfcontrole te zetten. Mogelijk zijn er 1 of meer clusters op de schijf beschadigd. In dat geval kun je de systeemmappen/bestanden niet verwijderen zonder dat je bovenstaande melding krijgt.

@rotsert
De NMT installer wordt alleen gebruikt voor NMT based mediaplayers die een Sigma chipset aan boord hebben. Realtek maakt dan ook geen gebruik van de nmt installer.

• MrGizMo
quote:
EminentEurope schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:07:

@MrGizMo

Het is beter wel de schijf te formatteren. In de fw download staat een leesmij bestand dat dit ook aangeeft. Het is niet per se verplicht maar voorkomt problemen. Daarom is het altijd beter om een format te doen na een fw upgrade.
Hmm op de forums van jullie krijg je het antwoord, als ie al ooit geformatteerd is, is het niet nodig om nu weer te doen :)

Nja dan blijft ik voorlopig wel op de oude versie, was niet van plan om een 1tb schijf te gaan backuppen :)

• EminentEurope

EminentEurope

Bedrijfsaccount
---

@bruce the boss
Na het afbreken van de download zullen bepaalde files op de hdd achtergebleven zijn die je alleen nog kunt verwijderen als je de complete map “Downloads”verwijdert. Na het herstarten van de mediaplayer wordt deze map opnieuw aangemaakt en dien je in NZBget geen errors meer tegen te komen. Zorg er wel voor dat je eerst je reeds aanwezige downloads in andere mappen onderbrengt anders ben je die straks kwijt.

De vraag is ook hoe de download gestopt is. Indien deze “abrupt” afgebroken werd, bv door het uitzetten van de mediaplayer, dan komt bovenstaande problematiek al snel naar voren. Als je een download gewoon stopt door de server op “shutdown” te klikken dan zou de server eerst netjes de batch moeten stopzetten en daarna afsluiten. Als je daarna de server weer aanzet zou je geen errors meer moeten zien.

---

@Sayxsymbol
Zou je kunnen aangeven of je wel de EM7080 hebt (waar dit topic over gaat) of dat je de Streamer EM7075(DTS) hebt gekocht? De EM7075(DTS) heeft namelijk geen DVD menu ondersteuning wat wellicht het antwoord op je vraag is…..mocht het hier idd. om een EM7075(DTS) gaan dan is het beter hier een nieuw topic voor te openen.

---

@MrGizMo
Er zijn meerdere vormen van firmwares die gemaakt worden. Soms betreft een update slechts een klein stukje meerwaarde en is de werking voor 98% of meer gelijk gebleven. Indien onze tests daarna uitwijzen dat de mediaplayer na de upgrade 100% goed blijft werken dan geven wij niet per definitie aan dat de hdd geformatteerd moet worden. Wel blijft het advies bestaan maar dat geldt voor alle updates die er ooit geweest zijn en updates die nog gaan komen.
Er zijn ook firmwares die volledig vanaf de grond herbouwd zijn, zoals bij fw 1.0.0.4 het geval is. In dat geval is het uiterst verstandig om de hdd te formatteren daar de fw zeer grote afwijkingen heeft in vergelijking met de vorige fw.

De gebruiker kan zelf beslissen wat hij/zij wil. Als de mediaplayer na een upgrade zonder format geen enkel probleem geeft dan is het (blijkbaar) niet nodig een format uit te voeren. Maar Eminent geeft geen garanties dat de hdd geen sporen van foutief weggeschreven code kan/zal bevatten op basis van een upgrade zonder format. De kans blijft hoe dan ook aanwezig. Vandaar dat het advies geldt.

---

• MrGizMo
@ Eminent

Ja oke, nu snap ik het :)

Btw, er is nog een custom firmware uitgekomen :

http://opensource.eminent...topic.php?f=15&t=1741

• Botero
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12-01-2012
Hallo mensen,

Tijdens het afspelen van de grotere films bestanden heb ik een probleem met het beeld.
Gaat vooral om .mkv & .m2ts bestanden.
Deze hapert vaak een fractie, het is nog net niet dat het je stoort alleen wel apart, het geluid blijft wel gewoon normaal doorlopen. Is hier wat aan te doen?

Mijn eminent heeft een HD van 1 Gb en is helemaal up-to-date.

Klopt het ook dat het ruim 3 uur duurt om deze op je HD te krijgen?

Alvast bedankt

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 26-08 16:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Is er trouwens ook een display instelling die automatisch beeldvullend maakt? Soms heb je, ondanks dat je de 16:9 stand ingesteld hebt, toch nog balken in het scherm. Daar zou ik toch graag van af willen (ondanks dat je dan wel het beeld uitrekt)

|Asrock 4CoreDual-SATA2|Intel Core 2 Duo E6750|2 GB DDR2|Ati X1950 pro| 40 gb 7200|80 gb 7200| Iiyama 17'|NEC 3500|sb live 5.1| Panasonic FZ5

• Ge Someone
quote:
greatgonzo schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:12:
Is er trouwens ook een display instelling die automatisch beeldvullend maakt?
Op de EM7080 in ieder geval niet. Je zult dit door je TV moeten laten doen, waarbij ik nog kan opmerken dat mijn TV dat niet (goed) kan met de resoluties 720 of 1080, wel bij alle lagere.

• EminentEurope

EminentEurope

Bedrijfsaccount
@Botero

De EM7080 speelt normaliter ontzettend veel materiaal af zonder haperingen. We hebben wat vragen voor je om je van een goed advies te kunnen voorzien.

-Hoe heb je de mediaplayer aangesloten op je TV
-Hoe heb je het geluid geregeld (via een receiver of rechtstreeks via de TV
-Hoe staan de instellingen m.b.t. beeld in de mediaplayer
-Stream je de bestanden vanaf de interne HDD of via je netwerk (dus vanaf je PC/NAS etc.)

Tevens, sommige films worden niet juist geript of hebben exotische codecs aan boord. Ook kan het zijn dat de bitrate te hoog ligt. Je kunt dit soort informatie leesbaar maken door het filmbestand door media info te halen (http://mediainfo.sourceforge.net/nl)

Mail het tekstbestand daarna naar ons via www.eminent-online.com/support We zullen je dan zsm van een goed advies voorzien.

Een film op je HDD krijgen kan op een aantal manieren. Kun je aangeven of je de film:

-Via usb vanaf je pc op de hdd zet
-Direct vanaf het internet op je hdd downloadt
-Via Bestandsbeheer de film overzet in je netwerk

=================================================================================

@greatgonzo

Sommige films hebben niet exact het aantal beeldlijnen voor een volledige beeldweergave. Bv, 1920x1080 is dan 1920x800 beeldlijnen. Dan krijg je balken te zien. Wellicht dat je TV zelf een optie heeft (breedbeeld?) om het beeld uit te laten rekken tot volledig scherm. De mediaplayer heeft die optie niet, behalve de “zoom”functie” maar daar wordt het geheel niet mooier van.

• Zazoom
  • Laatst online: 04-03-2012
Beste allemaal,

Ik heb al enige tijd 2 problemen met mijn EM7080 (voorzien van laatste firmware)

- Ik krijg op geen enkele manier verbinding met mijn Laptop / Pc. Bijde zijn voorzien van Windows 7 Home Premium. Ik krijg steeds verbinding mislukt ondanks alle stappen die ik uitgevoerd heb uit de handleiding van Eminent! Virusscanner(nod32) is uitgeschakeld. Op XP werkte het vlekkeloos, maar in Windows 7 lukt het gewoon niet!

-Ik kan hem vanuit Windows 7 benaderen en media naar de speler kopieren, maar dat duurt abnormaal lang! Voorheen was een 4gb bestand in ongeveer 15 a 20 min gekopieerd, maar nu meer dan een uur! De overdracht snelheid kakt in naar +- 800kb! Heb al het mogelijke geprobeerd, andere switch /router, kabels en pc met windows xp er op, maar blijft ontzettend traag, terwijl kopieren van mediaspeler naar pc normaal gaat!

Iemand die iets meer weet? Graag!!!!

Alvast bedankt!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Een enkele keer komt het bij mij voor dat om de een of andere reden de netwerk verbinding met de Eminent 7080 inderdaad heel erg traag wordt. Normaliter 4Gig in 15 minuten wordt dan uren. Even uit en aan zetten met de afstandbediening is voldoende om alles weer normaal te krijgen. Soms moet ie echt even van de stroom af, harde reset zal ik maar zeggen. Ik denk dat de netwerkkaart / protocol van de Eminent zo nu en dan de grote stroom data niet meer aan kan.......... ;)

• Zazoom
  • Laatst online: 04-03-2012
Helaas...

Stroom er af gehaald, maar zodra ik iets naar de mediaspeler kopieer kakt hij van 1.23 MB in naar iets meer dan 800KB. Vraag me af of de netwerkkaart niet aan het overlijden is.
In ieder geval bedankt voor de reaktie!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Hang de mediaspeler eens rechtstreeks aan je pc of laptop ethernet poort.

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Populair: Tablets Mobiele netwerken Gamecontrollers Smartphones Apple Sony Microsoft Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013