Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mpoell
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 05-04-2010
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een manier waarop ik hyves pagina's beter kan beveiligen. Het is namelijk zo dat de optie lezen voor alleen leden niet erg aan mijn verwachtingen voldoet. Als ik namelijk inlog en de foto's en filmpjes bekijk kan dit gewoon, dit is normaal en zou ook moeten omdat ik ingelogd ben. Echter wanneer ik de betreffende link pak (van de foto's en filmpjes) en ik log uit zou ik de foto's en filmpjes niet meer mogen zien, ik kan ze in principe ook niet zien maar wanneer ik echter die betreffende link pak en plak in de browser kom ik gewoon bij de foto's en filmpjes uit (en deze kan ik dan ook bekijken en afspelen).

Het is voor mij geen ramp maar ik vind het niet erg prettig dat leden de weblink gewoon kunnen kopieren en naar niet leden kunnen versturen en zo toch de foto's en filmpjes kunnen bekijken.

Dit is naar mijn mening toch niet echt de bedoeling en ik hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen en hoe ik mijn foto's en filmpjes nog beter kan beveiligen.

mvg,

M. Poell

• happycpu
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Dit is hoe hyves is opgebouwd. Je kan een pagina beveiligen, maar de echte urls zijn altijd public.

Maar, met alle respect, hyves is een publieke/community site. Echte privezaken hebben daar sowieso niets te zoeken...

happycpu wijzigde deze reactie 15-03-2010 09:36 (24%)

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Je snapt dat zelfs al zouden die links niet direct werken je nog steeds schijnveiligheid hebt. Om dan je foto of filmpje te verspreiden is slechts 1 extra upload actie nodig, kost iemand maximaal 5 seconden.

Talkin.nl daily photoblog
Day 3000: 3000

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-04 10:53
Plaats ze op een andere website.

• mpoell
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 05-04-2010
Het is niet zo dat niemand die filmpjes en foto's mag zien (geen grote geheimen :P) . Maar ik vind het gewoon vreemd dat zoiets toch zo makkelijk te omzeilen is. Ik maak niet voor niks leden aan en geef niet leden niet voor niks geen toegang.

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

Dat laatste vind ik dat TS een valide punt te pakken heeft.

| World Community Grid: 1 systeem, 10 speldjes, 1894 dagen rekentijd, 10.738e van de wereld! ]

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

NeoMe

#Addict

Wat ook vreemd is aan Hyves is dat als iemand wel toegang heeft en de afbeeldings-url kopieerd en hij gewoon aan iemand anders kan geven. Die kan het ook gewoon bekeken, of hij nou vriendje is of niet.

* Acer Aspire Timeline 1810TZ - 11,6'' - Intel ULV-SU4100 1,3Ghz - 3GB - GMA 4500MHD - 160GB 5400RPM * 500 GB WD My Book 7200RPM * MX518 * Xbox 360 + 40 Games * Philips HD-LCD 32'' * HTC One X * Olympus Mini-S *

• leip11
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 25-07-2013
ik denk dan toch dat je dit probleem bij hyves neer moet leggen omdat hun die beveiliging van hun website doen

• Rob
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

Rob

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
NeoMe schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:10:
Wat ook vreemd is aan Hyves is dat als iemand wel toegang heeft en de afbeeldings-url kopieerd en hij gewoon aan iemand anders kan geven. Die kan het ook gewoon bekeken, of hij nou vriendje is of niet.
Dat is precies wat de TS bedoelt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

NeoMe

#Addict

O, ik dacht dat hij bedoelde dat ze onder bij 'Foto's stonden op de hoofdpagina en als je er dan op klikt ze ineens prive zijn. Dat is ook een raar foutje van Hyves...

* Acer Aspire Timeline 1810TZ - 11,6'' - Intel ULV-SU4100 1,3Ghz - 3GB - GMA 4500MHD - 160GB 5400RPM * 500 GB WD My Book 7200RPM * MX518 * Xbox 360 + 40 Games * Philips HD-LCD 32'' * HTC One X * Olympus Mini-S *

Pagina: 1