Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 00:57

superwashandje

grofheid alom

Ben ik weer, het gaat niet helemaal lekker hier :S

Ik wilde vanavond wat gaan gamen en omdat ik mijn pc net in een nieuwe kast heb zitten wilde ik de temps van de cpu en gpu even in de gaten houden dus ik start core temp op: zie ik maar 1 temp staan :S, ook als ik bij de task manager kijk zie ik maar 1 core weergegeven en cpu-z is ook de weg nogal kwijt. De bios geeft wel gewoon 4 cores aan btw. (oh, en het is nu ook merkbaar trager :P)

Nou heb ik toevallig vanavond de nieuwe catalyst drivers van ati geinstalleerd maar dit lijkt me er weinig mee te maken hebben niet?
Ook heb ik bij system configuration vandaag ingevuld dat er bij de boot 4 processors gebruikt moeten worden ipv 1 maar toen dat niet merkbaar sneller was heb ik dit terug gezet naar 1. Nadat ik zag dat er maar 1 core herkend word was er geen keus meer om er meerdere aan te zetten.

iemand any idea's?

B.v.d.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• remy007
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:07

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Heb je Windows al geherinstalleerd/gerepareerd? Lijkt me dat er met de Windows HAL iets mis is...

remy007 wijzigde deze reactie 17-02-2010 22:08 (6%)

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

nee nog niet, ik hoopte ook eigenlijk dat het daar niet van hoefde te komen en het meer als laatste optie openhouden :S

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

quote:
superwashandje schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:04:

Ook heb ik bij system configuration vandaag ingevuld dat er bij de boot 4 processors gebruikt moeten worden ipv 1 maar toen dat niet merkbaar sneller was
Heeft ook geen enkel nut.
Tijdens de allereerste bootcycles werken evengoed alle cores.
quote:
.Nadat ik zag dat er maar 1 core herkend word was er geen keus meer om er meerdere aan te zetten.
Die hele setting is ook alleen maar voor ontwikkeldoeleinden bedoeld, als debugging optie. Nergens anders voor, en je PC gaat er ook echt niet sneller of langzamer van opstarten.

Iig: Ga eens kijken of je niet beter een complete restore kan doen van je BCD? Met BCDedit of wat je dan ook gebruikt hebt om die instellingen te wijzigen..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

quote:
alt-92 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:41:
[...]
Heeft ook geen enkel nut.
Tijdens de allereerste bootcycles werken evengoed alle cores.
Die hele setting is ook alleen maar voor ontwikkeldoeleinden bedoeld, als debugging optie. Nergens anders voor, en je PC gaat er ook echt niet sneller of langzamer van opstarten.
dat het geen nut heeft weet ik ondertussen (nee ik heb geen enkele IT achtergrond maar ik vind het wel leuk om zelf mijn weg te vinden) maar ik ging ervanuit dat ik dingen wel terug kon zetten gezien overal de keus was tussen verschillende opties.

ik heb het gewoon via windows gewijzigd namelijk (system configuration) maar daar krijg ik dus nu de keus niet meer. BCD ken ik niet maar wat ik snel gevonden heb is dat ik dan eerst de BCD zou moeten hebben saven?
ik wil er ook niet weer na de tijd achter komen dat ik dingen niet ongedaan kan maken (terwijl dit volgens mij wel zou moeten kunnen).

maar ook al zou het nut hebben gehad, die instelling zou er toch niet voor moeten zorgen dat windows helemaal geen cores meer ziet?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ga dan even naar
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Environment

en pas de key met
code:
1
NUMBER_OF_PROCESSORS

aan naar de 4 cores?
Daar zou nu als het goed is maar 1 core moeten staan dan.

Ff rebooten uiteraard..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Dat stond er inderdaad, die heb ik veranderd maar na rebooten word er nog steeds 1 processor weergegeven.

Moet ik die key nog saven dan? dat kan ik nergens vinden namelijk. dus ik had em veranderd naar 4 en gewoon dat venster weer gesloten.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

De reboot heeft dus niet gewerkt, ik weet dus alleen niet of ik die verandering goed heb opgeslagen gezien er nergens save of apply aangegeven staat. Anders werkt het dus gewoon niet.

is een herinstall/reparatie dan de enige manier?

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:56

Splinter Cell

AMD HD7850

msconfig -> tabblad: computeropstarten geavanceerde opties. Misschien dat daar het aantal processors verkeerd.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ja, dat doet het ook maar daar staat er dus ook maar 1 aangegeven en kan ik em niet op 4 zetten :S

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Hoe staat het met tabblad algemeen? Gewoon het eerste bolletje (terug) aanvinken en opnieuw opstarten.

• Sayko
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 29-07 15:33

Sayko

Knowledge Is Power

Zie je de andere 3 cores wel als je verborgen apparaten weergeeft?

Probeer anders de cpu te uninstallen en dan de pc te herstarten.

P35-DS4_C2Q-Q8400@3500mhz_8GB A-DATA@1000MHZ_4850----Galaxy S2@1600mhz

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ik ga zodra ik thuis ben even kijken. alvast bedankt voor deze adviezen :)

• Danny666
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-07 11:50
Start taak beheer eens, en kijk bij tabje prestaties, kolom geschiedenis van processor gebruik. Hoeveel grafieken zie je daarin.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

quote:
Splinter Cell schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:46:
Hoe staat het met tabblad algemeen? Gewoon het eerste bolletje (terug) aanvinken en opnieuw opstarten.
ik weet niet zeker wat je hiermee bedoeld eerlijk gezegd. welk tabblad waar?

bij de device manager staan wel gewoon alle 4 de cores (ook zonder de hidden devices weer te geven)

bij de task manager staat er dus gewoon 1 core aangegeven.

vaag vaag

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

quote:
superwashandje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:55:
[...]

ik weet niet zeker wat je hiermee bedoeld eerlijk gezegd. welk tabblad waar?

bij de device manager staan wel gewoon alle 4 de cores (ook zonder de hidden devices weer te geven)

bij de task manager staat er dus gewoon 1 core aangegeven.

vaag vaag
Bij msconfig.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

haha, splinter cell, je bent mijn held!

ik had me al bedacht dat je dat waarschijnlijk bedoelde en heb het dus ook ff veranderd, en in de nieuwe boottijdn 45 seconden ongeveer heb je die reply gepost!

als ik je een kus kon geven en je geen man was (waar ik vanuit ga) zou ik het doen :)

Thanks for all help en wat mij betreft weer afgesloten :)

• maratropa
  • Niet online
Euhm in taksmanager heb je ook een optie he VIEW>CPU HISTORY en daar kan je kiezen of hij alles samen laat zien of als 4 aparte.. Dus gewoon een feature, geen bug..

:)

maratropa wijzigde deze reactie 18-02-2010 18:20 (12%)

specs

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

quote:
superwashandje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:16:
haha, splinter cell, je bent mijn held!

ik had me al bedacht dat je dat waarschijnlijk bedoelde en heb het dus ook ff veranderd, en in de nieuwe boottijdn 45 seconden ongeveer heb je die reply gepost!

als ik je een kus kon geven en je geen man was (waar ik vanuit ga) zou ik het doen :)

Thanks for all help en wat mij betreft weer afgesloten :)
Mooi dat het opgelost is. ;) Scheelt jou weer een schone Windows instal.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

quote:
maratropa schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:20:
Euhm in taksmanager heb je ook een optie he VIEW>CPU HISTORY en daar kan je kiezen of hij alles samen laat zien of als 4 aparte.. Dus gewoon een feature, geen bug..

:)
dat wist ik niet en ik kan dus ook niet kijken of het dat is/was (ik heb het ook nooit een bug ofzo genoemd, en zoals overal stond gaf alles maar 1 core aan)

scheelt inderdaad weer een avondje vista installen en 7 erbovenupgraden :D

• Henkje.doc
  • Laatst online: 20:28
Welke HAL wordt nu door Windows 7 herkend?

HAL Description
---------------------------------------------------------------------------
ACPI MultiProc Use for a multiple-processor ACPI computer

ACPI UniProc Use for a ACPI multiple-processor board but with a
single processor installed

De truuk is om deze om te zetten van UniProc naar MutiProc.

--- oeps niet meer nodig ---

Henkje.doc wijzigde deze reactie 18-02-2010 19:11 (3%)

Pagina: 1

Populair: Tablets Nokia Smartphones Beheer en beveiliging Google Apple Sony Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013