Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 22:39
quote:
Piet91 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:23:
Een heel aantal antwoorden kun je in de online handleiding vinden.
Hier: http://www.lg.com/nl/comm...G-led-lcd-tv-47LW5500.jsp#

[...]

Uit de handleiding: "De webbrowser op dit apparaat ondersteunt Flash 8 en lager."

[...]

MKV's speelt hij af, maar ik heb geregeld last van audio-codecs die niet ondersteund worden.
Welke formaten precies? -> handleiding raadplegen.

[...]

Zoals de laaste paar posts zeggen is dat in het ene geval dat men geen ondertitels krijgt, anderen weer wel.

[...]

Geen idee, ik heb bij een 42LW570s de Neotion en die geeft wel elke keer bij het aanzetten van de tv een bericht dat hij moet controleren. Geen idee of dat bij de Smit ook zo is. (een lid (met kennis op dit gebied) van een ander 'bekend forum' is fan de Neotion juist omdat die minder authenticatie problemen zou hebben. Dus ik weet het ook niet...
Je hebt de antwoorden al gegeven, alles staat in de handleiding die je online kan downloaden. Over de audio codecs, het enige wat de tv niet ondersteund is DTS. Dus als je wil streamen moet je de DTS even omzetten naar Dolby Digital 5.1, is maar een kleine moeite met MKV Audio Converter. Dat de TV geen DTS ondersteund, vond ik wel een min punt, maar aangezien ik alles via mijn Onkyo AV Receiver afspeel, heb ik gewoon DTS.

Barfman wijzigde deze reactie 28-12-2011 20:51 (4%)

System | Racing is in my Blood

• lord_fornax
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-07 15:45
Vorige week inmiddels het derde toestel van de 47LW5500 ontvangen.
Aardig wat lightbleed, clouding, vlekken, los paneel, etc. gisteren (28-12) de TV definitief retour gebracht en het geld terug gekregen.
Ik zit nu met gemengde gevoelens, de beeldkwaliteit is bijzonder goed bij deze TV's, lightbleed en clouding verschilt per toestel, evenals de mate van loszitten van het paneel.
Bij het tweede toestel wat ik ontvangen had, zat het paneel maar minimaal los, maar daar zat dan weer een barst in de bezel.. Het eerste toestel had een erg loszittend paneel, maar weinig tot geen last van bleed etc. Het derde toestel had een paneel wat hier en daar niet vastzat, maar ontzettend veel last van bleed, vlekken etc.

Helaas is er momenteel geen passief alternatief (de 7606 van Philips was een alternatief, maar deze is niet in zwart leverbaar en valt daardoor af), dus wordt het denk ik maar afwachten tot de nieuwe series van 2012 er zijn.. en enigszins betaalbaar worden..

• mister_S
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 30-09 20:22
Lijkt me meer een probleem met de winkel. Weet je zeker dat je nieuwe toestellen krijgt en niet toestellen die teruggebracht zijn?

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03:12
quote:
Barfman schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:47:
[...]

Je hebt de antwoorden al gegeven, alles staat in de handleiding die je online kan downloaden. Over de audio codecs, het enige wat de tv niet ondersteund is DTS. Dus als je wil streamen moet je de DTS even omzetten naar Dolby Digital 5.1, is maar een kleine moeite met MKV Audio Converter. Dat de TV geen DTS ondersteund, vond ik wel een min punt, maar aangezien ik alles via mijn Onkyo AV Receiver afspeel, heb ik gewoon DTS.
Hmm, dat programma kan alleen .mkv files vinden die op de computer zelf staan, en niet op een NAS. Dan zou ik eerst de .mkv van de NAS op de computer moeten zetten, audio-codes omzetten en vervolgens weer terug naar de NAS zetten. Beetje omslachtig.

• mister_S
Kan een LW5500 full SBS 3D HD afspelen via zijn eigen USB ingang? Of is dit te hoog gegrepen? Kunnen jullie mij een film, uitgezonderd Avatar, aanraden voor een 3D test?

• Barfman
quote:
proo schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:45:
ik heb de LG AN-MR200 gekocht
Dit werkt heel goed, ik gebruikte eerst ook de app, maar de afstandbediening werkt veel prettiger.

Weet iemand eigenlijk waarom wij hier niet de 3D app hebben?
Omdat je SmartTV op nederlands hebt ingesteld. Wat ik heb gedaan is op engels instellen, een account maken via SmartTV, daar dan de apps downloaden die je mooi vind (waaronder 3D Zone). Daarna weer op nederlands zetten, en de engelse apps staan gewoon bij jouw apps.

• Barfman
quote:
mister_S schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:44:
Kan een LW5500 full SBS 3D HD afspelen via zijn eigen USB ingang? Of is dit te hoog gegrepen? Kunnen jullie mij een film, uitgezonderd Avatar, aanraden voor een 3D test?
Ja dat kan, Alice in Wonderland vond ik een film die het 3D effect erg mooi overbracht.

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-09 16:27
quote:
yohan schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:40:
[...]

Bedoel je de LG Remote app? Die vind ik qua typen nl. nog steeds niet erg handig, soms moet je een letter wel drie keer aanklikken voordat-ie em pakt. Is er geen app met een toetsenbordje erin?
App heet LG tv remote en krijg toetsenbord op je telefoon als je op een tekst balk klikt
Er zijn namelijk 2 versies en onderstaande moet je hebben.
https://market.android.co...wY29tbS5XaUZpUmVtb2NvbiJd

HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2

• Thornadoo
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-03 15:55
Een vraagje ivm de cashback actie van LG.

Ik zie dat verschillende winkels die cashback actie van LG op hun website vermelden maar ik vind die desbetreffende winkels niet terug in de lijst van deelnemende winkels op de site van LG.

Mijn vraag is dus of je dan nog recht hebt op die korting of niet.

• mister_S
Mijn LW5500 is binnen, prachtige TV. Ik krijg echter de remote app niet aan de praat. Ik heb een static IP gegeven via de router aan mijn TV en aan mijn Ipod 4 met iOS 5. TV is verbonden met kabel. De app herkent de TV, ik zie een pop-up op het TV scherm, maar ik zie geen getallen. Als ik in de app op "verbind" druk gebeurt er niets, de pop-up blijft te zien op de TV, zonder een key. Waar kan dit aan liggen?

Met een iPhone op iOS 5 precies dezelfde probleem :'(

mister_S wijzigde deze reactie 30-12-2011 18:07 (6%)

• Barfman
quote:
mister_S schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:58:
Mijn LW5500 is binnen, prachtige TV. Ik krijg echter de remote app niet aan de praat. Ik heb een static IP gegeven via de router aan mijn TV en aan mijn Ipod 4 met iOS 5. TV is verbonden met kabel. De app herkent de TV, ik zie een pop-up op het TV scherm, maar ik zie geen getallen. Als ik in de app op "verbind" druk gebeurt er niets, de pop-up blijft te zien op de TV, zonder een key. Waar kan dit aan liggen?

Met een iPhone op iOS 5 precies dezelfde probleem :'(
Ik had dit ook, maar nadat ik de DPI van mijn mobiel op 240 gezet hebt, was dat probleem voorbij, en kon ik de pincode invoeren die je tijdens het verbinden krijgt te zien.

• mister_S
Ik denk niet dat dat mogelijk is op een ipod of iphone, al ben ik niet echt een grote kenner. Jammer.

• Barfman
quote:
mister_S schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:46:
Ik denk niet dat dat mogelijk is op een ipod of iphone, al ben ik niet echt een grote kenner. Jammer.
Sorry, zag even niet dat het over een ipod ging, heb daar ook niets mee, dus kan je niet helpen.

• ericjanvanputten
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22-04 10:25
Weet iemand misschien hoe ik kan zien of mijn TV (50pk750) nu zijn kanalen ontvangt via de eigen DVB-C tuner?

Bij de zenders staat nog steeds TV als input.

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

Je TV is toch ook de 'input'. Simpel om te testen he: trek de kabeltjes achter je TV eruit. Als je dan nog steeds kanalen ontvangt dan gaat het via de tuner, ja.

• ericjanvanputten
quote:
Uniciteit schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:41:
Je TV is toch ook de 'input'. Simpel om te testen he: trek de kabeltjes achter je TV eruit. Als je dan nog steeds kanalen ontvangt dan gaat het via de tuner, ja.
Er zit alleen een antenna (coax) in die voor TV input kan zorgen... ik wil van de dvb-c tuner in de tv gebruik maken. maar geen idee of het gelukt is nadat ik deze (denk) ingesteld te hebben.

dus dank voor de reactie, maar dit gaat me geen uitsluitsel geven. (denk ik)

• yohan
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 26-09 19:38
quote:
mucuracat schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:13:
[...]

App heet LG tv remote en krijg toetsenbord op je telefoon als je op een tekst balk klikt
Er zijn namelijk 2 versies en onderstaande moet je hebben.
https://market.android.co...wY29tbS5XaUZpUmVtb2NvbiJd
Top, dank je!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Piet91
Heeft ook iemand een losse apk van die remote app? Hij beweert dat mijn Desire niet ondersteund wordt
(wel dus, met geroote Desire met RunnyMede)

• zynex
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08:38
Ik weet niet hoe het met de policy op tweakers precies zit, maar aangezien de app gratis lijkt het me dat dit gewoon wordt toegestaan.
Deze versie komt uit de market en heb ik zelf getest in combinatie met een HTC desire Z en HTC Legend.
(Direct vanaf een geroote htc legend gehaald met Astro file manager)
http://www.mediafire.com/?vyl04pcvyaz44pj

zynex wijzigde deze reactie 31-12-2011 19:35 (11%)

• mister_S
quote:
ericjanvanputten schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:42:
[...]

Er zit alleen een antenna (coax) in die voor TV input kan zorgen... ik wil van de dvb-c tuner in de tv gebruik maken. maar geen idee of het gelukt is nadat ik deze (denk) ingesteld te hebben.

dus dank voor de reactie, maar dit gaat me geen uitsluitsel geven. (denk ik)
Je kunt toch gewoon de CI module eruit trekken? Als alles behalve ned 1 niets laat zien is het dus digitaal.

• Rambie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-07 21:09
Op dit moment ben ik druk bezig met het uitzoeken van een nieuwe 3d tv.. Ik ben op dit moment aan het denken aan de lg lw650s 47 inc wat zijn jullie ervaringen van deze tv? En is er al iets bekend over de nieuwe serie.. Wanneer deze uit komt.. Ik las wel al dat er nieuwe passieve brillen komen.. Zijn deze ook op dit oudere modellen te gebruiken?

• JorisTheWise
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 01:53
Ik vind het zelf een heerlijke tv, heb een klein beetje last vanbacklight bleeding maar niet echt storend en is bij mij eigenlijk alleen maar zichtbaar als er geen input is.
Ik gebruik het scherm vooral voor gamen (wat best goed gaat en 3D gamen is helemaal een ervaring, alleen Halo Anniversary viel tegen) en filmnkijken (wat echt een fantastische ervaring is in 3D).

Verder zullen de nieuwe brillen ook werken op deze generatie tv's denk ik, de techniek is tenslotte hetzelfde gebleven, alleen de resolutie gaat misschien omhoog van de schermen maar omdat LG er trots op is dat de bioscoopbrillen er ook op werken denk ik dus dat de nieuwe brillen ook gewoon zullen blijven werken.

• Rambie
bedankt voor de info... ik zit nu nog steeds te twijfelen tussen de LG of misschien de Samsung UE46D6510..
zitten beiden ronde dezelfde prijsklasse alleen zie ik de dat samsung 400hz is..

iemand ervaring met beiden? ik ga morgen zelf kijken bij bcc om ze te vergelijken.

• Supremo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 27-09 17:52
quote:
mister_S schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:44:
Resident Evil Afterlife 3D is geschoten met hetzelfde camerasysteem als Avatar. Gaf alleen wel wat problemen met mij LG 3D speler, maar met de PS3 speelde hij netjes in 3D af. Ik heb ook Piranha 3D, maar daar is het 3D effect (buiten de CG beelden) naar mijn idee vrij zwak.

• JorisTheWise
quote:
Rambie schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:35:
bedankt voor de info... ik zit nu nog steeds te twijfelen tussen de LG of misschien de Samsung UE46D6510..
zitten beiden ronde dezelfde prijsklasse alleen zie ik de dat samsung 400hz is..

iemand ervaring met beiden? ik ga morgen zelf kijken bij bcc om ze te vergelijken.
De 400hz en de 200hz zullen denk ik uiteindelijk niet veel uitmaken.

Ik denk persoonlijk dat het vooral voor je zal gaan afhangen wat je prettiger vindt, passief of actief 3D. Want op design na is dat het grootste verschil tussen deze twee schermen. Misschien een paar smartapp opties en de LG LW650 is wat minder goed voor hardcore gamers (de input lag valt goed terug te brengen trouwens, zelf merk ik nauwelijks verschil met mijn oude tv na het aanpassen van de input naam naar PC en de modus in Game Mode te veranderen).

Persoonlijk gaf het passieve 3D voor mij de doorslag gevolgd door de look van de tv's maar dat komt gedeeltelijk omdat ik al gewend was aan hoe de tv's van LG er gemiddeld gezien er uit zien.
Als laatste kwam er voor mij nog de cashback van 100 euro op de LG bij (de actie is nu afgelopen) en het feit dat de brillen spotgoedkoop zijn (en ze niet bij de Samsung worden meegeleverd begreep ik van de verkoper).

• Rambie
quote:
JorisTheWise schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:20:
[...]

. Misschien een paar smartapp opties en de LG LW650 is wat minder goed voor hardcore gamers (de input lag valt goed terug te brengen trouwens, zelf merk ik nauwelijks verschil met mijn oude tv na het aanpassen van de input naam naar PC en de modus in Game Mode te veranderen).

Persoonlijk gaf het passieve 3D voor mij de doorslag gevolgd door de look van de tv's maar dat komt gedeeltelijk omdat ik al gewend was aan hoe de tv's van LG er gemiddeld gezien er uit zien.
Als laatste kwam er voor mij nog de cashback van 100 euro op de LG bij (de actie is nu afgelopen) en het feit dat de brillen spotgoedkoop zijn (en ze niet bij de Samsung worden meegeleverd begreep ik van de verkoper).
wat betreft gaming.. is voor mij wel belangrijk omdat ik veel op mijn x-doos speel.. wat houdt die input lag in? is dit een probleem van de lg?

verder krijg je nu bij de samsung 2 brillen er gratis bij...

• it0
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 29-09 22:31

it0

Mijn mening is een feit.

quote:
Barfman schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:48:
[...]

Omdat je SmartTV op nederlands hebt ingesteld. Wat ik heb gedaan is op engels instellen, een account maken via SmartTV, daar dan de apps downloaden die je mooi vind (waaronder 3D Zone). Daarna weer op nederlands zetten, en de engelse apps staan gewoon bij jouw apps.
En hoe zet je hem dan weer op nederlands, want dat lukt me met geen mogelijkheid?

Maker van newsan Versie 0.87 released. Nu dood verklaard.

• JorisTheWise
quote:
Rambie schreef op maandag 02 januari 2012 @ 00:45:
[...]

wat betreft gaming.. is voor mij wel belangrijk omdat ik veel op mijn x-doos speel.. wat houdt die input lag in? is dit een probleem van de lg?

verder krijg je nu bij de samsung 2 brillen er gratis bij...
Persoonlijk had ik er al niet veel last van maar de hardcore gamers hebben daar misschien iets sneller last van denk ik.

Bij de LG heb ik verhalen gehoord van 126ms input lag tot maar 26ms input lag. Het hangt er helaas flink vanaf welke firmware je draait en wat je instellingen zijn.
Gemidded haal je rond de 50ms input lag als je de input van de HDMI source hernoemt naar PC en de beeldinstellingen zet op game. Verder schijnt energie besparing dan op laag of middel te moeten staan voor de beste resultaten. Gebruik je echter met je Xbox de VGA kabel of RGB kabel dan is de input lag veel lager. (je kan dan alleen niet met je HD-DVD add-on, als je die hebt, in Full HD films bekijken vanwege het ontbreken van de HDCP beveiliging). Echter iedereen ervaart dat anders, wat voor de een onspeelbaar is, is voor de ander gewoon normaal. Mijn oude tv had al die input lag van 50ms wanneer hij niet in game-mode stond en aangezien ik vergeten was dat te hernoemen nadat ik een Xbox in huis haalde met HDMI (en ik met mijn PS3 al überhaupt nooit in game-mode speelde) was er voor mij niets aan de hand. Gemiddeld gezien staat mijn tv vooral aan om op te gamen en een beetje voor films.

Ook 3D games zien er super uit en spelen fantastisch, ik heb werkelijk waar genoten van Crysys 2 en Batman Arckham City in 3D.

Wel fijn dat Samsung 2 brillen meelevert trouwens :), echter dat zou voor mij nog steeds te weinig zijn denk ik, heb vaak wel meer dan 1 iemand op bezoek als ik bezoek heb dus dan zou ik alsnog extra brillen moeten kopen en de LW650s kwam bij mij in iedergeval met 7 brillen erbij, verder had ik al een paar bioscoop brillen dus meer dan genoeg keus.

Er zijn meerdere reviews geweest die passief qua 3D (ondanks het "verlies" aan resolutie) als superieur hebben beschouwd. Velen zien het verschil niet qua resolutie en de anderen die het wel zien ervaren het meer als een zachter beeld en niet als storend. Echter het blijft een mening uiteindelijk.

Hetgeen wat mij het meest stoorde aan de tv was de verticale kijkhoek bij 3D. Als je te hoog zit dan krijg je veel last van Crosstalk (lager is op een of andere manier minder erg).

Maar het beste kan je even je console meenemen naar de winkel,vragen of je hem even mag aansluiten, de afstandsbediening vragen om beide tv's in dezelfde mode te zetten (met hernoemde input) en dan even proberen. Ik kan tenslotte wel roepen dat mijn tv fantastisch is en er geen betere keus is maar juist bij deze generatie van de CInema 3D tv's van LG moet je het even zelf proberen omdat iedereen de input lag anders ervaart en bij gaming is dat toch wel van belang. Maar voor 3D films vind ik persoonlijk dat er op dit moment geen betere is (de LW980 schijnt veel problemen te hebben dus blijkbaar is op dit moment bij LG de 650 de beste keus).

• creon
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 30-09 21:03
oke
mooie tv gehaald bij foka (30 en 31 dec was extra kassa korting, en tot 31 dec cashback LG)
heel de boel aangeslotenlleen probleem met de audio,
er zit een brom in net alsof de versterker veel te hard staat (als ik film kijk via usb gaat het volume ook ineens heel hard)

hoe ik alles heb aangesloten
dreambox 500 -> scart (met scart hdmi verloop wat bij de tv zat) -> tv 55LW650s -> toslink -> Z906

het beeld is verder prima, en het geluid als ik een film vanaf de usb kijk ook

alleen als ik tv kijk via de dreambox is het geluid ineens heel zacht
als ik dan het volume van de Z906 omhoog gooi krijg ik dus die brom

is er nog een andere kabel die ik langs de scart moet aansluiten (ik dacht dat scart beeld en geluid was)

• zynex
Die Z906 heeft helaas geen hdmi aansluiting. In dat geval kon je gewoon arc gebruiken.
Misschien zijn de kabels niet in orde en zorg ervoor dat het er geen speaker kabel los tegen de tv aanhangt. (test de brom anders even zonder de dreambox)

En over het geluidsniveau. Er zit bij de instellingen ergens een optie die ervoor zorgt dat het geluid automatisch wordt aangepast om ervoor te zorgen dat bij het schakelen van sources niet in 1x het geluid kei hard staat. Je zou deze optie even uit kunnen zetten.

• creon
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 30-09 21:03
bedankt voor je antwoord
zoals ik al schreef heb ik geen last van de brom als ik via een usb stick film kijk
het volume is dan ook een stuk harder dan waneer ik tv kijk via de dreambox
ook als ik de dreambox via toslink direct op de Z906 aansluit is het geluid super (alleen zit er een beetje vertraging in het beeld ten opzichte van het geluid, wat dan weer niet fijn kijkt)

het lijkt dus of het geluid via de scart niet helemaal netjes doorgestuurd wordt , of extreem zacht

• JorisTheWise
Sluit de Dreambox eens aan op een ander stopcontact of niet via een stekkerblok, dat wilt nog wel eens helpen, ik denk dat dat namelijk het probleem is, aan de tv ligt het blijkbaar niet, het probleem ligt blijkbaar aan het analoge signaal via de scartkabel dat ergens gestoord wordt.

• ericjanvanputten
quote:
mister_S schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 23:19:
[...]

Je kunt toch gewoon de CI module eruit trekken? Als alles behalve ned 1 niets laat zien is het dus digitaal.
Ik denk dat ik nog maar even mijn huiswerk moet gaan doen, maar ik heb geen extra kaarten in de tv gestopt. En ik heb de coax (analoog) kabel gewoon in dezelfde ingang laten zitten voordat ik de tv liet zoeken via DVB-C en de opgegeven frequentie van XMSnet.

Dus ik zal me eens beter trachten in te lezen (of iemand moet nu roepen dat ik zus en zo moet doen om het te laten werken en te checken ;) )

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01:41

Joen

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Personally me

Dat ligt er aan of XMS gecodeerd of ongecodeerd DVB-C doorgeeft. Als het ongecodeerd DVB-C is zal het vast prima zonder CI module werken... Beter trek je even de COAX kabel bij de hoofdaansluiting los en als je dan geen TV meer hebt dan weet je dat de bekabeling e.d. juist zit.

• mister_S
Hij wilde weten of hij digitaal kijkt (of heb ik de vraag helemaal verkeerd begrepen?). Je moet inderdaad even kijken of je provider ongecodeerd digitaal doorgeeft (ik betwijfel het).

• Mojo
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:49

Mojo

The Power Within

quote:
ericjanvanputten schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:39:
[...]

Ik denk dat ik nog maar even mijn huiswerk moet gaan doen, maar ik heb geen extra kaarten in de tv gestopt. En ik heb de coax (analoog) kabel gewoon in dezelfde ingang laten zitten voordat ik de tv liet zoeken via DVB-C en de opgegeven frequentie van XMSnet.

Dus ik zal me eens beter trachten in te lezen (of iemand moet nu roepen dat ik zus en zo moet doen om het te laten werken en te checken ;) )
XMS bied DVB-C aan zonder beveiliging, oftewel, je hebt geen CI+ module o.i.d. nodig.

Afhankelijk van waar je woont heb je de volgende instellingen nodig:
De instellingen voor de DVB-C dienst van Glashart Media zijn als volgt:
Frequency: 304Mhz - vaak in te vullen als 304000(khz).
Aantal Symbolen: 6875 - op sommige ontvangers 68750.
Encryptie: De dienst werkt zonder Smartcard.
Netwerk ID: zie onderstaande tabel.
XMS
Plaats Headend Netwerk ID actief
Almere Lelystad 8200 ja
Amersfoort Veenendaal 3900 ja
Arnhem HSO Arnhem 3900 ja
Deventer Deventer 7461 ja
Leiden 1000 Vanaf 12 juli
Leusden Veenendaal 3900 ja
Hilversum Veenendaal 3900 ja
Nijmegen HSO Nijmegen 3900 ja
Soest Veenendaal 3900 ja
Twello Deventer 7461 ja
Utrecht Veenendaal 3900 ja
Veenendaal Veenendaal 3900 ja
Wijchen Veenendaal 3900 Ja
Zeewolde Lelystad 8200 ja

(Sorry voor ranzige Copy-paste :P)

X-Life 16 Mojo's Blog

• Rambie
Waar hebben jullie de instellingen op staan als jullie op de xbox spelen icm de lg lw650s.. Ik krijg op de een of andere manier het scherm en vooral de letters niet helemaal scherp..

xbox staat op 1080p bij de instellingen..

• JorisTheWise
Hij staat bij mij op ingangslabel PC en in Game Mode.

• Rambie
Oké, dankjewel joris..

Ik heb nu nog een vraag.. In alle 4 de hoeken heb ik een soort witte gloed/vlek in het beeld.. Dit valt vooral op als ik compleet zwart beeld heb.. Is dit normaal?

• JorisTheWise
De tv maakt gebruik van edge LED, je ziet dus eigenlijk de LED's branden. Dit kan je verminderen door op Home te drukken, dan naar Instellen te gaan. Vervolgens ga je naar beeld en afhankelijk van de beeld mode die je hebt gekozen kan je dan uiteindelijk het LED lokaal dimmen uit zetten of op laag, middel en hoog. Bij hoog zal je er het minste last van hebben.

• mister_S
Ik heb er alleen last van als ik aan het zappen ben en die grote witte balk bovenin verschijnt. Dit is met dimmen op middel trouwens.

• buzzbuzz68
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 19:43
Ik had ook last van de witte gloed. LG heeft een nieuw scherm geprobeerd te plaatsen, maar dat had een barst over de hele diagonaal. Vervolgens de oude er weer in en wat bleek: het probleem was weg.
Mijns inziens was het een kwestie van spanning van de behuizing op het panel. Het los schroeven en niet al te vast weer aandraaien heeft het volgens mij opgelost. Je zou dit ook eens kunnen proberen. Je loopt volgens mij geen risico hiermee. Het zijn wel een boel schroeven, maar ach...

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 30-09 21:17

sander817

2560WP + 13,2GJ Zonneboiler

weet iemand of er nog updates komen voor de LE8500 serie?

energiebesparen in ottersum | zonpower forum

• Rambie
Welke van de 4 3d opties moet ik aanzetten bij een blu ray 3d dvd?

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-09 16:27
quote:
Rambie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:08:
Welke van de 4 3d opties moet ik aanzetten bij een blu ray 3d dvd?
Geen. Zou automatisch goed moeten zijn.. En probeer ze allemaal toch 8)7 |:(

HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2

• Broazemm
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17-10-2012
Ik heb inmiddels de LG 47LW650S in mijn bezit, ik kom van een Toshiba 3jaar oude LCD scherm.
Wat mij opvalt is dat mijn oude TV betere beelden geeft dan deze TV, zelfs met de expert1 instelling van veschillende sites, ik hoop dat ik iest verkeert doe.
Het beeld schokt soms en de zwartwaardes zijn niet oke, In het zwart zie ik nauwelijks detail.
Ook heb ik last van een audio delay bij 24P beelden, HTPC is aangesloten via Denon versterker, bij mij oude TV had ik hier geen problemen mee.

Wie kan mij hierover advies/tips geven want ik kom er niet meer uit.
Wat zijn de colorlevels bij deze TV bij het aansluiten van een HTPC? 16-235 RGB of 0-255 RGB?

Tot nu is deze TV bij mij een grote teleurstelling, aangezien ik had verwacht een grote sprong voorwaards te maken.

Graag enig advies/tips!

• Halders
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 28-09 14:36
quote:
Broazemm schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:28:
Ik heb inmiddels de LG 47LW650S in mijn bezit, ik kom van een Toshiba 3jaar oude LCD scherm.
Wat mij opvalt is dat mijn oude TV betere beelden geeft dan deze TV, zelfs met de expert1 instelling van veschillende sites, ik hoop dat ik iest verkeert doe.
Het beeld schokt soms en de zwartwaardes zijn niet oke, In het zwart zie ik nauwelijks detail.
Ook heb ik last van een audio delay bij 24P beelden, HTPC is aangesloten via Denon versterker, bij mij oude TV had ik hier geen problemen mee.

Wie kan mij hierover advies/tips geven want ik kom er niet meer uit.
Wat zijn de colorlevels bij deze TV bij het aansluiten van een HTPC? 16-235 RGB of 0-255 RGB?

Tot nu is deze TV bij mij een grote teleurstelling, aangezien ik had verwacht een grote sprong voorwaards te maken.

Graag enig advies/tips!
Heb je de laatste firmware geinstalleerd ? Het beeld moet perfect zijn.. audio delay heb ik geen last van.

Gaston

• Piet91
Ik heb vandaag 'ns Plex uitgeprobeerd door het op m'n laptop te installeren. De interface is leuk maar dat is ook het enige; het is traag in elk opzicht (laden van Plex, laden van film, wil niet terug/verder spoelen), het vreet geheugen van het apparaat waar Plex op draait en m'n Qnap draait geen Plex.

DLNA werkt dus nog veruit het best hier. Jammer van het niet hebben van ondertitels en wat minder 'mooie' interface.

• Halders
quote:
Piet91 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:49:
Ik heb vandaag 'ns Plex uitgeprobeerd door het op m'n laptop te installeren. De interface is leuk maar dat is ook het enige; het is traag in elk opzicht (laden van Plex, laden van film, wil niet terug/verder spoelen), het vreet geheugen van het apparaat waar Plex op draait en m'n Qnap draait geen Plex.

DLNA werkt dus nog veruit het best hier. Jammer van het niet hebben van ondertitels en wat minder 'mooie' interface.
Eens ! Laten we hopen dat het bij een toekomstige firmware alsnog mogelijk is...
Tot dan stream ik via mijn Apple TV2.

Gaston

• P van H
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Voor de mensen met een lw650s, welke beeldinstellingen gebruiken jullie zoal?

Ik zit de laatste paar dagen een beetje te prutsen met verschillende instellingen en heb het nu volgens mij wel redelijk goed, maar ben toch benieuwd hoe andere lw650s bezitters het hebben ingesteld..

P van H wijzigde deze reactie 06-01-2012 01:04 (56%)

Asus Sabertooth P67 B3 / i5 2500k @ 4.5 Ghz / TRUE 120 / Corsair Vengeance 1600 c9/ Asus GTX560 Ti / Chieftec 750w / Corsair Force GT 120Gb / Thermaltake Element G / Logitech G35 / Samsung P2770FH

• Bisquit
  • Laatst online: 11-09 21:53
De 47LW650s...

Schokkend beeld kan komen door gebruik trumotion. Zet die eens handmatig op judder 3 en deblur 5.
Of beiden op 0. Helemaal uit kan ook maar dan word het wazig..
Bij sommige uitzendingen hadden wij ook wel schokkend beeld, oftewel frame skipping, vooral als de bitrate wat lager is kan dit merkbaar zijn. Heb laatst de updates gedaan en geen last meer van schokkend beeld.

super resolutie uit, mpeg ruis reductie uit, etc etc.
Wat de expert functie ook uit zet.

3d is bij mij na de laatste update echt verbeterd qua beeld kwaliteit, dacht dat het er al prima uitzag, maar is nu nog scherper. In tegenstelling tot wat ik wel eens gelezen heb, heb it tru-motion op laag staan voor 3d, dit bevalt beter en geeft vloeiender beeld.
Ook heb ik bij lage bitrate uitzendingen minder last van het stotterende beeld wat af en toe opvalt.
Soms is de uitzending gewoon zo slecht dat deze tv het helemaal niet kan compenseren want blurays zijn vloeiend, mediaspeler met fullHD rips en bluray films spelen ook prima af, ziet er goed uit zonder haperingen.
Wel met trumotion aan en beide instellingen op 0.

Beetje spelen dus met tru-motion Bruazemm.

• Broazemm
True motion heb ik al uit staan en ik heb de laatste firmware 05-01-10 er op staan via TV connectie gedownload.

Bij mij zijn de zwart waardes niet oke, in het zwart zie ik geen detail.
Dus bv een zwart jasje, is bij bij een mat zwart geheel. Ik zie niet de boord en kraag bv.
Ook donkere ruimtes wordt er veel detail verloren en wordt het te mat.

3D zit er wel super uit, maar alleen bij 2D heb ik dit.

• Halders
quote:
Broazemm schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 07:46:
True motion heb ik al uit staan en ik heb de laatste firmware 05-01-10 er op staan via TV connectie gedownload.

Bij mij zijn de zwart waardes niet oke, in het zwart zie ik geen detail.
Dus bv een zwart jasje, is bij bij een mat zwart geheel. Ik zie niet de boord en kraag bv.
Ook donkere ruimtes wordt er veel detail verloren en wordt het te mat.

3D zit er wel super uit, maar alleen bij 2D heb ik dit.
De laatste firmware is 05.10.02.

Gaston

• Bisquit
Met local dimming op een lagere stand zou je meer detail in het zwart moeten zien.
Maar misschien is je tv gewoon niet goed.
Je zou met backlight en contrast settings dat moeten kunnen bijstellen.
Als ik de wizard doe voor expert 1, dan krijg ik redelijk goed beeld, hangt altijd een beetje van de zender af, hd zenders met ook daadwerkelijk een hd uitzending zien er gelikt uit, ik heb upc HDTV en de sd kanalen zijn idd wat minder, vooral de lokale zenders die ze er bij proppen hebben nog wel eens slechte kwaliteit. Maar de nederlandse zenders moeten het gewoon goed doen.
Je zou op rtl7 eens moeten kijken naar rtl-z, de tekstbalken onderin kan je gebruiken om je tru motion af te stellen, ik vind namelijk dat deze tv het beter doet met tru-motion aan. Voor mij is het alleen zaak om de juiste waardes te vinden zodat snel bewegende objecten zoals met voetbal of tennis geen artefacten om het object laat zien.

En nogmaals, local dimming op hoog maakt zwart wel erg zwart op ons toestel. Hoewel het beeld er wel strakker van word.

ps. digitale tv is een pré voor dit soort toestellen met deze afmetingen.

Bisquit wijzigde deze reactie 06-01-2012 13:08 (3%)

• Piet91
quote:
Halders schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:05:
[...]

Eens ! Laten we hopen dat het bij een toekomstige firmware alsnog mogelijk is...
Tot dan stream ik via mijn Apple TV2.
Eerlijk gezegd ben ik bang van niet. Zoals op de frontpage te zien was lijkt LG zich op Google te gaan richten.
Ofwel ik denk dat de support voor 'onze' Smart TV' snel minder wordt.

Hoewel ondertiteling gewoon makkelijk te doen zou moeten zijn; het staat immers al in het video instellen menu. De interface van DLNA wordt sowieso niet beter (neem ik aan).

EDIT: hoe zit het eigenlijk met codecs? Want de tv's ondersteunen bijvoorbeeld geen DTS, hoe zit dat? Zit dat in de hardware, de software, licenties of...?

Piet91 wijzigde deze reactie 06-01-2012 13:09 (11%)

• herian10
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:51
quote:
waar kun je die downloade op de site staat 05.01.10

• zynex
quote:
Piet91 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:09:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik bang van niet. Zoals op de frontpage te zien was lijkt LG zich op Google te gaan richten.
Ofwel ik denk dat de support voor 'onze' Smart TV' snel minder wordt.

Hoewel ondertiteling gewoon makkelijk te doen zou moeten zijn; het staat immers al in het video instellen menu. De interface van DLNA wordt sowieso niet beter (neem ik aan).

EDIT: hoe zit het eigenlijk met codecs? Want de tv's ondersteunen bijvoorbeeld geen DTS, hoe zit dat? Zit dat in de hardware, de software, licenties of...?
Ik vind DLNA op zich wel goed werken als je Plex gebruikt. Met ondertiteling heb ik meestal ook geen probleem. De meeste mkv's die ik download hebben de ondertiteling ingebakken of het srt bestand staat er los bij en dat wordt ook gewoon afgespeeld. (net als video_ts mappen)

DTS zou LG gewoon makkelijk kunnen ondersteunen, maar ze hebben al aangegeven dat dit niet gaat door bepaalde licenties. Licenties zijn dezelfde reden dat de opneem functie niet standaard in Nederland werkt.

Verder zou ik ook niet al te veel verwachten van LG smart tv. De nieuwe line up krijgt nu officieel Google tv en dat betekend waarschijnlijk het einde voor het huidige platform. Hetzelfde geld voor Samsung en Sony.
Bron: http://www.engadget.com/2...d-will-demo-new-hardware/
Ik moet toegeven dat het er een stuk beter uitziet, maar ik ga er geen nieuwe tv voor kopen. Je kan net zo goed een losse google tv set top box kopen of gewoon een htpc ernaast in combinatie met een harmony remote. Het werkt dan net zo snel en je zit niet vast aan LG, Samsung en Sony.

zynex wijzigde deze reactie 06-01-2012 16:14 (21%)

• Broazemm
quote:
Halders schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:15:
[...]

Waar haal ik deze firmware vandaan? de TV ziet deze niet met software update.

• Broazemm
quote:
Bisquit schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:06:
Met local dimming op een lagere stand zou je meer detail in het zwart moeten zien.
Maar misschien is je tv gewoon niet goed.
Je zou met backlight en contrast settings dat moeten kunnen bijstellen.
Als ik de wizard doe voor expert 1, dan krijg ik redelijk goed beeld, hangt altijd een beetje van de zender af, hd zenders met ook daadwerkelijk een hd uitzending zien er gelikt uit, ik heb upc HDTV en de sd kanalen zijn idd wat minder, vooral de lokale zenders die ze er bij proppen hebben nog wel eens slechte kwaliteit. Maar de nederlandse zenders moeten het gewoon goed doen.
Je zou op rtl7 eens moeten kijken naar rtl-z, de tekstbalken onderin kan je gebruiken om je tru motion af te stellen, ik vind namelijk dat deze tv het beter doet met tru-motion aan. Voor mij is het alleen zaak om de juiste waardes te vinden zodat snel bewegende objecten zoals met voetbal of tennis geen artefacten om het object laat zien.

En nogmaals, local dimming op hoog maakt zwart wel erg zwart op ons toestel. Hoewel het beeld er wel strakker van word.

ps. digitale tv is een pré voor dit soort toestellen met deze afmetingen.
Vandaag flink bezig geweest met de instellingen, en ik heb het toch behoorlijk goed gekregen.
Detail in zwart heb ik gekregen om de gamma te verlagen naar 1.9.
Tru motion uit, geeft het mooiste beeld.
Ook moet de energie besparing uit, dit had een zeer negatief effect op het beeld.

Ben nu toch behoorlijk tevreden met deze TV.

• loneranger56
  • Nu online
Ik zoek naar een lijstje waarbij de toegepaste waardes zijn ingevuld in de Expertmode 1 (ISF)
die dan de meest optimale weergave brengt.

Ben overigens erg tevreden met mijn LG 47LW650S, misschien dat er door de instellingen te optimaliseren nog meer uit te halen is, maar om nu een officiele ISF calibratie uit te laten voeren gaat me wat te ver, schrik een beetje van de prijs dien men vraagt voor een dergelijke callibratie.

Ik heb al gegoogled maar kan niet echt een lijst vinden met ALLE waardes die zouden moeten leiden tot het beste beeld.

iemand ?

• Barfman
quote:
loneranger56 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:23:
Ik zoek naar een lijstje waarbij de toegepaste waardes zijn ingevuld in de Expertmode 1 (ISF)
die dan de meest optimale weergave brengt.

Ben overigens erg tevreden met mijn LG 47LW650S, misschien dat er door de instellingen te optimaliseren nog meer uit te halen is, maar om nu een officiele ISF calibratie uit te laten voeren gaat me wat te ver, schrik een beetje van de prijs dien men vraagt voor een dergelijke callibratie.

Ik heb al gegoogled maar kan niet echt een lijst vinden met ALLE waardes die zouden moeten leiden tot het beste beeld.

iemand ?
Hier heb je gebruikers settings van diverse modellen in expert mode.
https://spreadsheets.goog...amp;gid=0&output=html

• Rambie
Hier ben ik ook naar op zoek voor de lw650s..
Ik heb helaas al een afspraak moeten maken met een monteur.. Ik krijg de witte vlekken in de hoeken niet weg.. Als ik savond een film kijken dan stoor ik mij hier enorm aan.. Overdag en tijdens een tv uitzending valt dit niet zo op maar bij een film met onder en boven zwarte balken zie je heel duidelijk witten vlekken.. Meer mensen met dit probleem? Ben benieuwd wat ze er aan doen..

• loneranger56
  • Nu online
quote:
Barfman schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:44:
[...]

Hier heb je gebruikers settings van diverse modellen in expert mode.
https://spreadsheets.goog...amp;gid=0&output=html
Thnx Barfman,

Uit dat overzicht heb ik het voor mij geldende model (LW650S) eruit gefilterd en in een EXCEL sheet gezet.
Wat me dan opvalt is dat er juist bij dit type er heel weinig aan instellingen is ingevuld.

Wil dit zeggen dat de overige instelparameters (die dus niet ingevuld zijn) verder geen invloed hebben op de optimale beeldkwaliteit, maar meer bedoeld zijn voor persoonlijke voorkeuren?

• Barfman
quote:
loneranger56 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:51:
[...]

Thnx Barfman,

Uit dat overzicht heb ik het voor mij geldende model (LW650S) eruit gefilterd en in een EXCEL sheet gezet.
Wat me dan opvalt is dat er juist bij dit type er heel weinig aan instellingen is ingevuld.

Wil dit zeggen dat de overige instelparameters (die dus niet ingevuld zijn) verder geen invloed hebben op de optimale beeldkwaliteit, maar meer bedoeld zijn voor persoonlijke voorkeuren?
Ik denk zelf dat die niet ingevuld worden omdat ze die instelling op standaard laten staan, maar je kan het vragen op dit forum, daar heb ik het vandaan.
http://www.avforums.com/f...ure-quality-settings.html

• proo
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13-07 14:34
quote:
Broazemm schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:14:
[...]

Waar haal ik deze firmware vandaan? de TV ziet deze niet met software update.
http://www.lg.com/nl/supp...hEngineModelCode=47LW650S

zelf nog niet geïnstalleerd, weet iemand wat er is veranderd?

edit zie hier toch steeds de nieuwe update staan, maar nu niet meer..hoe kan dit?

proo wijzigde deze reactie 07-01-2012 17:02 (8%)

• Barfman
quote:
proo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:00:
[...]

http://www.lg.com/nl/supp...hEngineModelCode=47LW650S

zelf nog niet geïnstalleerd, weet iemand wat er is veranderd?

edit zie hier toch steeds de nieuwe update staan, maar nu niet meer..hoe kan dit?
Mijn TV was niet helemaal in orde na die 05.10.02 update die ik van de site had gehaald.
(Zie hier: Barfman in "LG Infinia serie").
Misschien hebben ze na meerdere klachten de nieuwe firmware verwijderd. Mijn TV is inmiddels hersteld naar de vorige firmware, kwamen met 2 man bij mij thuis, mooie en goede service.

• yohan
Er zijn wat meldingen van mensen die niet meer naar de tv kunnen streamen sinds update 05.10.02; zie o.a. hier. Misschien issie daarom weer offline gehaald.

Hier meer speculaties :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Rambie
Ik heb contact gehad met het service center en de monteur die mijn terug belde zei dat ze een onderdeel hadden besteld..

dit is een foto van de klacht dit ik heb...

http://www.freebits.nl/images/61320120104_172940_tn.jpg

op de foto is het lastig om te zien maar je ziet duidelijk in 3 van de 4 hoeken witte vlekken.. als het donker is en ik kijk een film die vrij donker is dan zie ik deze witte vlekken heel erg en dit is zeer storend..
Hoop dat ze deze week bellen om het probleem te verhelpen.

• yohan
Het lijkt inderdaad - zoals eerder genoemd in dit topic - alsof de randen wat te strak gemonteerd zijn, waardoor het scherm wat afgekneld wordt. Lijkt me dat dit wel te fixen moet zijn :)

• Bisquit
Dit hebben mijn vorige 2 LG toestellen ook gekregen na verloop van tijd. Hoewel het bij een waas bleef. In het beeld zelf was het niet zichtbaar maar een film met zwarte balken inderdaad wel, een beetje. Volgens mij komt dit door de edge led verlichting die op gegeven moment een beetje door de kieren schijnt.
Wij hebben bij ons eerste toestel met glasplaat aanslag op binnenzijde glas gehad wat steeds terug kwam, vandaar dat we 2 maal gezien hebben hoe het toestel uit elkaar werd gehaald om dit te reinigen.
De ledjes zitten in de rand verwerkt en vandaar dat het moeilijk is om de afsluiting van bezel (omlijsting) en scherm hermetisch te krijgen.
Op de lw650s hebben we het ook al een beetje, voornamelijk zichtbaar als er geen signaal is, dan krijg je op gegeven moment het LG logo.

Wat op de foto zichtbaar is, lijkt op wat we met de geretourneerde LW5500 hadden, echter in de linker onderhoek. Dit was ook zichtbaar tijdens vol beeld uitzendingen, als de achtergrond donker was in beeld, of bij nacht opnames. Als ik dan in de rand kneep, trok het weg.
Wij dachten dat dit simpel te verhelpen was, maar de monteurs dienst verzekerde mij dat er een nieuw scherm in moest. Dit betekende dat LG een ander toestel moest leveren aan ons.
En aangezien we dit toestel net hadden, en een nieuw niet op voorraad was, besloten wij het voor de huidige LW650s om te ruilen. Die een week na onze aankoop slechts 130 euro duurder was, ipv de ruim 400 een week eerder.

Wij dachten BCC eens de kans te geven, zeker omdat we dat toestel net 5 dagen hadden, maar dit werd een langdradig gedoe waar we niet op zaten te wachten. LG heeft een eigen reparatie dienst, oftewel een bedrijf die dit voor hun afhandeld, en ook uit hun naam beslissingen kunnen nemen omtrend het betreffende toestel. Dit is directer en sneller.

Onze ervaring met deze dienst en de service algemeen van LG is goed.

• Funkyfy
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 04-09-2012
Ik heb een 60 inch LG Plasma gekocht maar de TV produceert een erg irritante buzz.Zo'n lekkere scherpe ZZZZZZz-toon die je overal boven uit hoort Monteur is langsgeweest maar kon er niet veel aan veranderen. Volgens hem hebben alle plasma's dat en zeker grote schermen. Ik overweeg hem nu om te ruilen voor eventueel een 55LW650.

Kunnen 55LW650 eigenaren mij vertellen in welke mate hun TV een buzz produceert?

• Mojo
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:49

Mojo

The Power Within

Ik heb een 55LW650s. Die zoemt niet. :)

X-Life 16 Mojo's Blog

• Bisquit
Ik heb de 47" versie en die zoemt niet.

• Binky11
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 25-06 14:51
Hoi,

Ik heb de 42LW650s.
Heb 't probleem dat ik met CAM module digitenne, er elke keer geluid wegvalt.
Dit is voornamelijk met overschakelen van reclames.

Iemand dit probleem?

• Killertjuh
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 26-09 17:38
quote:
Funkyfy schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:00:
Ik heb een 60 inch LG Plasma gekocht maar de TV produceert een erg irritante buzz.Zo'n lekkere scherpe ZZZZZZz-toon die je overal boven uit hoort Monteur is langsgeweest maar kon er niet veel aan veranderen. Volgens hem hebben alle plasma's dat en zeker grote schermen. Ik overweeg hem nu om te ruilen voor eventueel een 55LW650.

Kunnen 55LW650 eigenaren mij vertellen in welke mate hun TV een buzz produceert?
Ik heb dan een LG 60pv250 maar deze zoemt ook. Maar dan alleen maar bij wit beeld. Hoe witter het scherm is hoe harder de zoem gaat.

Echter heb ik dit pas gemerkt wanneer ik bij de tv stond. Wanneer ik op de bank zit hoor ik niks meer.

• Pauluz
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01-09 13:27

Pauluz

Ja....

quote:
JorisTheWise schreef op maandag 02 januari 2012 @ 02:04:
[...]

Persoonlijk had ik er al niet veel last van maar de hardcore gamers hebben daar misschien iets sneller last van denk ik.

Bij de LG heb ik verhalen gehoord van 126ms input lag tot maar 26ms input lag. Het hangt er helaas flink vanaf welke firmware je draait en wat je instellingen zijn.
Gemidded haal je rond de 50ms input lag als je de input van de HDMI source hernoemt naar PC en de beeldinstellingen zet op game. Verder schijnt energie besparing dan op laag of middel te moeten staan voor de beste resultaten. Gebruik je echter met je Xbox de VGA kabel of RGB kabel dan is de input lag veel lager. (je kan dan alleen niet met je HD-DVD add-on, als je die hebt, in Full HD films bekijken vanwege het ontbreken van de HDCP beveiliging). Echter iedereen ervaart dat anders, wat voor de een onspeelbaar is, is voor de ander gewoon normaal. Mijn oude tv had al die input lag van 50ms wanneer hij niet in game-mode stond en aangezien ik vergeten was dat te hernoemen nadat ik een Xbox in huis haalde met HDMI (en ik met mijn PS3 al überhaupt nooit in game-mode speelde) was er voor mij niets aan de hand. Gemiddeld gezien staat mijn tv vooral aan om op te gamen en een beetje voor films.

Ook 3D games zien er super uit en spelen fantastisch, ik heb werkelijk waar genoten van Crysys 2 en Batman Arckham City in 3D.

.....
Onlangs ook de 47LW4500 aangeschaft, en daar valt gewoon niet fatsoenlijk op te gamen (bijv. MW3), ook met Truemotion uitgeschakeld + Game Mode aan, merk ik geen verschil. Mijn vorige TV was een high end model uit 2006, kennelijk zonder te veel beeldoptimalisatie-prut. :)

| Xbox Gamertag: Pauluzz |

• herian10
quote:
Rambie schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:13:
Ik heb contact gehad met het service center en de monteur die mijn terug belde zei dat ze een onderdeel hadden besteld..

dit is een foto van de klacht dit ik heb...

[afbeelding]

op de foto is het lastig om te zien maar je ziet duidelijk in 3 van de 4 hoeken witte vlekken.. als het donker is en ik kijk een film die vrij donker is dan zie ik deze witte vlekken heel erg en dit is zeer storend..
Hoop dat ze deze week bellen om het probleem te verhelpen.
ik heb hier zelfde probleem en bij mij is links erger als rechts van het scherm
gistere ff gebeld komen donderdag komt er een monteur

• JorisTheWise
quote:
Pauluz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:37:
[...]

Onlangs ook de 47LW4500 aangeschaft, en daar valt gewoon niet fatsoenlijk op te gamen (bijv. MW3), ook met Truemotion uitgeschakeld + Game Mode aan, merk ik geen verschil. Mijn vorige TV was een high end model uit 2006, kennelijk zonder te veel beeldoptimalisatie-prut. :)
Heb je de input hernoemd naar PC? Alleen op Game Mode zetten is niet genoeg namelijk (vreemd genoeg).

• Pauluz
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01-09 13:27

Pauluz

Ja....

quote:
JorisTheWise schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:33:
[...]

Heb je de input hernoemd naar PC? Alleen op Game Mode zetten is niet genoeg namelijk (vreemd genoeg).
Dit heeft inderdaad geholpen! Even opgezocht en gelukt :)

Thanks!

| Xbox Gamertag: Pauluzz |

• Funkyfy
quote:
Killertjuh schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:03:
[...]

Ik heb dan een LG 60pv250 maar deze zoemt ook. Maar dan alleen maar bij wit beeld. Hoe witter het scherm is hoe harder de zoem gaat.

Echter heb ik dit pas gemerkt wanneer ik bij de tv stond. Wanneer ik op de bank zit hoor ik niks meer.
We hebben het over exact hetzelfde model. ;) Ik hoor de tv echter als ik op de bank zit of aan de eetafel 6,5 meter verderop. Ik ben nogal erg gevoelig voor dit soort geluiden. Ik hoor het helaas constant. Toen ik m kreeg en dat geluid hoorde dacht ik nou d'r komt een monteur langs en die spuit wat lijm op de spoelen en dan zal het wel weg zijn. De monteur vertelde me echter dat ze zoiets alleen doen als die instructie er is van de fabrikant, zonder die instructie doet men dat niet. De spoelen kunnen nl warmer worden door ze te lijmen wat oververhitting kan veroorzaken. Echter toen hij de tv openmaakte zag ik dat de spoelen al helemaal vanaf fabriek netjes ingebet waren in een flinke laag lijm. De monteur heeft achterop de printplaten nog speciale siliconen pads aangebracht die eventueel geluiden reduceren/absorberen. Helaas haddden die helemaal geen enkel effect. :'(

Ik dacht een superdeal gemaakt te hebben met die tv maar ik vind het een drama. :( De tv gaat terug omdat ik het een marteling vind als die aanstaat. Wees gewaarschuwd als je deze tv wilt aanschaffen. Ik ben gisteren ook nog in een winkel wezen kijken waar zo'n tv aanstond en ofschoon het in een winkelomgeving moeilijk luisteren is hoorde ik bij deze tv precies dezelfde irritante buzz die luid doorkomt. Omruilen voor eenzelfde model is zinloos.

Probleem is dat ik het liefst 60 inch wil (als je 55 inch er direct naast zet is dat toch wel een stuk kleiner) maar ik weet geen andere 60 inch schermen voor een niet al te hoge prijs. Ze zijn allemaal veel duurder dan deze. Belangrijk is ook dat er GEEN buzz in moet zitten.

• Rambie
Zo, zit nu te wachten tot de monteur komt... ben benieuwd wat er nu aan de hand is. Ze zeiden aan de telefoon dat het een veel voorkomend probleem was en dat ze een onderdeel hebben moeten bestellen..
Ik hoop wel dat het goed genoeg te zien in overdag.. heb namelijk niet de mogelijkheid om de kamer te verduisteren...

Ik hou jullie op de hoogte..

• mister_S
Hebben jullie het formulier ergens voor de cashback actie voor de LW5500? Of een link naar het formulier?

• Piet91
quote:
mister_S schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:03:
Hebben jullie het formulier ergens voor de cashback actie voor de LW5500? Of een link naar het formulier?
Alstu: http://www.lg-stream.nl/Default.aspx?Language=nl-NL

• herian10
ff ik heb een vraag
we hebben 47lw650 de transperante rand die er om heen zit die laat licht door
als je het donker in huis hebt en je kijkt na de rand zie je hem als beeld licht of donker wordt veranderen
is dat normaal

• JorisTheWise
Eerlijk gezegd is mij dat nog niet opgevallen, heb dezelfde tv hier ook staan. Blijft volgens mij gewoon doorzichtig hoor en is het een optische illusie misschien?

• Rambie
Vandaag monteur lang gekomen.. nieuw scherm erin gezet... helemaal blij! Helaas.. savonds wilde ik film kijken dus in het donker.. en wederom zelfde probleem alleen nu op een andere plek en veeeeeel feller wit licht..

Direct BCC gebeld en aangegeven dat ik geen LG meer wil.. ga nu helaas de overstap maken naar samsung..ue46d6500.

Heb voorheen altijd samsung gehad en nooit problemen gehad..

• herian10
quote:
JorisTheWise schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:03:
Eerlijk gezegd is mij dat nog niet opgevallen, heb dezelfde tv hier ook staan. Blijft volgens mij gewoon doorzichtig hoor en is het een optische illusie misschien?
kijk aan de zijkant van je tv hier ieder geval ik had de lamp uit gedaan zag je goed
zie hier precies waar het donker en licht wordt

• JorisTheWise
Inderdaad, je zou haast zeggen dat het scherm het beeld een beetje reflecteert aan de randen (wat niet kan natuurlijk), erg apart.

• herian10
ja erg apart ik wou ff of ik het alleen had
ga het morgen voor leggen aan de monteur die komt witte vlekke in de hoeken
die aan de kant erger zijn als aan de andere kant

• JorisTheWise
Maar ik heb het alleen als ik vanaf de zijkant op die rand kijk, niet als ik recht voor het scherm zit. Dus vandaar dat het mij niet eerder was opgevallen.

• Piet91
Een tip voor mensen die een LG hebben met internet: https://market.android.com/details?id=com.bianor.ams&hl=nl

iMediaShare
Een app om met je telefoon muziek/foto's/video's te kiezen (van je telefoon, netwerk etc.) en dan op je tv afspelen. Ook mogelijkheden om aantal andere sources te kiezen zoals CBS, Cnet etc. Maar vooral ook youtube en dat laatste alleen is al prettiger dan de youtube van LG zelf te gebruiken.

https://lh4.ggpht.com/0nzaisZcsCQl5xuj3e5eLRxN5sLXXQNOgtxHBoZogmNkKOl2Ui5_jIS9no2wP1S9jQhttps://lh6.ggpht.com/1iL2Fv7d4eIc9I68eo5BxPvonGFxiwfxCYTUbFm864V8CyZLoAxhMFIqBHQWaDQWnW8

Piet91 wijzigde deze reactie 14-01-2012 14:48 (20%)

• herian10
monteur geweest komt een display/scherm in moest besteld worden wordt volgende week geplaats

• Funkyfy
Dacht om eventueel maar naar een LG LW650 te gaan kijken en dan een 55 inch. Maar vraag me af of dat wel een goed idee is, ik zie hier steeds meer problemen opduiken over dit type . . . :/

• Bisquit
Ik heb niet echt last van witte vlekken, of extra verlichte plaatsen door de leds in de buiten rand.
Maar met edge led zal je toch langs de randen een schim ervaren bij zeer donkere scenes, backlight bleeding heet dit. Je zal daar bij tv kijken geen erg in hebben, het is als er zwarte randen omheen zitten dat je het een beetje ziet. (letterbox).
Dit is bij zowat alle edge led toestellen.

Het extra verlichten op 1 plaats heb ik bij de vorige lw5500 gehad, knijpen in de buitenrand liet het verdwijnen, wat er op wijst dat het scherm niet goed gemonteerd was. Die hebben we dus voor de lw650s omgeruild. Die heeft dit niet, maar de backlight bleeding is er wel al een beetje. Dit zal door ouderdom vast wel erger worden, maar zoals gezegd, zie je alleen een beetje als er zwarte balken om de uitzending heen zitten.

• herian10
maar ik had last van dat ene kant normaal was en de andere kant was extreem
daarom een nieuw scherm ik weet dat het kan maar niet dat het bijna wit is
maar verder een perfecte tv en goed beeld

• Bisquit
Ja, dat hadden wij met de vorige lw5500, ging via BCC naar een reparatie bedrijf. Na een vreemd en onaangenaam telefoontje bleek dat het naar LG zou worden doorgestuurd en er een nieuw scherm in moest.
We hadden die tv net 5 dagen dus omgeruild met bijbetaling voor de lw650s.
Ik lees best wel veel over de extra verlichte hoeken aan 1 of meerdere kanten van het scherm. Heb het zelf mogen ervaren en vond het uiterst vervelend tv kijken. Vind het ook vreemd, aangezien wij onze 42sl9500 en 42le7300 open hebben gezien ivm schoonmaken glasplaat aan binnenzijde.

Maar goed, volgens de reparatie dienst zijn schermen met deze klacht niet goed omlijst door het stalen/aluminium frame , dus dient het gehele scherm dan vervangen te worden.

• zynex
quote:
Funkyfy schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:20:
Dacht om eventueel maar naar een LG LW650 te gaan kijken en dan een 55 inch. Maar vraag me af of dat wel een goed idee is, ik zie hier steeds meer problemen opduiken over dit type . . . :/
Je moet er ook op letten dat dit een erg toegankelijk forum is. Mensen posten eerder om te klagen dan ze een compliment geven. (daar zijn de reviews voor.)

Wat iedereen ook zegt. Bij elke edge led tv zal je wel iets van backlight bleeding zien en eigenlijk zie je dit alleen maar als het scherm helemaal zwart is en in het midden tekst staat. (aangezien local dimming dan niet werkt) Dus bijvoorbeeld als er geen input is. Je moet wel erg goede ogen hebben als je de backlight bleeding wilt zien tijdens het tv kijken. Ik vind het dus ook erg vreemd dat Bisquit het 'uiterst vervelend' vond. (of hij moet natuurlijk een erg extreem mislukt model hebben gehad.) Sommige mensen kunnen nou eenmaal nooit tevreden zijn. Als je minder/geen last van backlightbleeding wilt hebben moet je een full led/oled scherm gaan kopen. Maarja die krijg je nou eenmaal niet met passieve 3d voor de prijs van deze modellen.

• Bisquit
Zoals ik uitlegde had de 47LW5500 aan 1 kant een witte vlek, oftewel extra verlicht deel. Knijpen in de bezel verhielp dit, maar na loslaten kwam dit natuurlijk weer terug. Net of er een ronde lamp voor de helft in weerspiegelt. Dit is uiterst vervelend omdat het ook op minder donkere scenes zichtbaar is.
Druk maar eens met je vinger op een lcd scherm en zie dat er dan ook extra verlichte plekken om je vinger heen verschijnen. Dat effect is het. Omgeruild voor de 47lw650s en die heeft dit niet.
Alleen de backlight bleeding die een beetje zichtbaar is, zoals omschjreven door anderen op bepaalde momenten als het scherm heel donker is. Dit is niet hinderlijk en ervaarden wij al bij onze vorige 42" tv's.

Ik weet niet hoe ik dit anders moet uitleggen? Het ziet er uit alsof 1 ledje feller brand dan de rest. Dit is echter niet zo, het scherm zelf zit niet goed in het frame waardoor er spannings verschillen optreden met als neven effect ongelijk verlichtte delen.

Even terzijde, ook de lw650s kent het probleem van extra verlichtte plekken in het scherm, dit is meestal in 1 van de hoeken en LG zal dan ook snel tot omruiling van het scherm gaan in die gevallen.

Bisquit wijzigde deze reactie 13-01-2012 22:29 (9%)

• loneranger56
  • Nu online
quote:
Piet91 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:00:
Een tip voor mensen die een LG hebben met internet: https://market.android.com/details?id=com.bianor.ams&hl=nl

Een app om met je telefoon muziek/foto's/video's te kiezen (van je telefoon, netwerk etc.) en dan op je tv afspelen. Ook mogelijkheden om aantal andere sources te kiezen zoals CBS, Cnet etc. Maar vooral ook youtube en dat laatste alleen is al prettiger dan de youtube van LG zelf te gebruiken.

[afbeelding][afbeelding]
link werkt niet.... wat is de naam van deze app ?

• Piet91
quote:
loneranger56 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:46:
[...]

link werkt niet.... wat is de naam van deze app ?
iMediaShare :)
Pagina: 1 ... 28 ... 32 Laatste

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneiPhone

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013