Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JohhnyW
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-07-2013
Hi,

Ik heb een vraag voor de 55 Inch TV bezitters. Hoe is dit formaat ?
Ik bedoel, ik wil binnenkort ook een LG kopen, maar twijfel tussen 47 en 55 Inch.

We zitten +_ 3,5 meter van de TV. Die komt op zijn voet te staan op oog hoogte.
Al een paar mensen vertelde mij dat een 55 inch veel te groot is.

Graag wat ervaringen, hoe ziet het eruit, maar dus ook in de kamer zelf. Hoe ver zitten julle van het scherm.

Bedankt.

• zynex
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01:28
Wij hebben een 55lw650s. Het lijkt de eerste paar dagen erg groot, maar je raakt er aan gewend en dan is het met films kijken (en vooral split screen gamen) wel een genot hoor. :p

3,5 valt naar mijn inziens goed te doen. Wij zitten er ongeveer 4 meter vanaf. De strepen van het cinema 3d scherm zie je echt alleen als je heel dicht bij gaat kijken.

Verder ligt het denk ik ook aan het interieur. Als je een volgepropte kleine woonkamer hebt zal het er nogal asociaal uitzien, maar als je een ruime lichte woonkamer hebt en de tv tegen de wand monteert ziet het er gewoon mooi uit.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
quote:
proo schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:25:
[...]

dit is bij de 980 ook gewoon zo hoor.
En dat het uitgerekt wordt zie je amper.
het is een erg leuke optie
De Playstation 3 zou toch 2 fullscreen schermen ondersteunen? Dan zou het dan niet uitgerekt moeten zijn.
Maar goed, we hebben hier (nog) geen PS3 (Amazon zal ook wel niets worden), maar was benieuwd. ;)

• JohhnyW
Bedankt zeg. Ja, wij denken ook aan de 55LW650S.
We hebben nu een Sharp 42 Inch. De kamer is 6 bij 5, dus redelijk. De TV komt op een dressoir van 180 Breed.

Ik denk dat de 55 Inch wel kan, mijn vrouw denkt dat dat veel te groot wordt...........
quote:
zynex schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:23:
Wij hebben een 55lw650s. Het lijkt de eerste paar dagen erg groot, maar je raakt er aan gewend en dan is het met films kijken (en vooral split screen gamen) wel een genot hoor. :p

3,5 valt naar mijn inziens goed te doen. Wij zitten er ongeveer 4 meter vanaf. De strepen van het cinema 3d scherm zie je echt alleen als je heel dicht bij gaat kijken.

Verder ligt het denk ik ook aan het interieur. Als je een volgepropte kleine woonkamer hebt zal het er nogal asociaal uitzien, maar als je een ruime lichte woonkamer hebt en de tv tegen de wand monteert ziet het er gewoon mooi uit.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 02:01
quote:
JohhnyW schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:47:
Bedankt zeg. Ja, wij denken ook aan de 55LW650S.
We hebben nu een Sharp 42 Inch. De kamer is 6 bij 5, dus redelijk. De TV komt op een dressoir van 180 Breed.

Ik denk dat de 55 Inch wel kan, mijn vrouw denkt dat dat veel te groot wordt...........

[...]
Kan gewoon hoor ;)

Ik heb zojuist een 47" aan het voeteind van ons bed geplaatst (Halve meter er vanaf). Vond ze ook VEELS te groot maar "omdat hij zo dun is kan het makkelijk"

Oftewel ze zeggen maar wat 8)7

Flickr -

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:25
Voor LW650s
update 5.01.10.

HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2

• JohhnyW
Hi,

Zoals hierboven al te lezen heb ik nog geen 3D TV, maar heb toch een vraag.
En ik weet, het is niet een LG vraag, maar weet niet waar deze te stellen.

Voor zover ik het begrijp heb je voor 3D doorgifte HDMI 1.4 nodig.

Als je 3D wilt door je receiver, dan moet je bijv een nieuwe receiver met HDMI 1.4

Nu, ik heb UPC digi TV. Een UPC cisco HD DVR mediabox (8454DVB) en hiermee kan ik ook on demand 3D films binnen halen.
Maar volgens de specificaties heeft deze mediabox HDMI 1.2 ?
Hoe kan dit ?

Bedankt.

• zynex
Aangezien de mediabox het mogelijk maakt om 3d content aan te schaffen lijkt het me ook dat het apparaat geschikt is voor 3d overdracht. HDMI 1.4 is hier niet per se voor nodig. (Kijk bijvoorbeeld naar de ps3)

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om het te testen.

• lord_fornax
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-07 15:45
Via xbmc heb ik de meeste 3d subtitles gewoon aan de praat. Ik merk wel dat er vaak een srt eneen 3d sub bijde film zit, de srt mik ik weg, xbmc pakt dan automatisch de andere sub, werkt prima hier.

Ik heb de wii nu met een hdmi uitgang naar 1080p signaal gekregen, waardoor ik het spliscreen/dualplay gamen heb geprobeert op mijn 47lw5500. Werkt prima. Wel even 2 brilletjes aanpassen. Heel minimaal is een beetje crosstalk zichtbaar, maar niet storend. Ook het uitgerekte beeld valt erg mee.

Persoonlijk had ik liever toch de 55 inch gekozen, van 37 naar 47 inch viel me eigenlijk wat tegen. Ook bezoek geeft vaak aan dat de tv klein lijkt.. "onze tv is groter, wij hebben een 42"". Hij hangt dan wel aan een witte muur met aan beide kanten meer dan 2 meter ruimte, hij lijkt inderdaad wat klein dan. Voor 2d beeld is het prima zo, ik heb in één oogopslag nog het hele beeld zichtbaar, zonder dat mijn ogen teveel heen en weer te bewegen. Voor 3d had de tv nog wel een meter groter mogen zijn :) Ik zit er een 3 meter vanaf.

Ik gebruik alleen 1.3 kabels, 3d werkt hier prima doorheen.

Ben momenteel nog steeds het wachten op mijn omruiling.. paneel zit erg losjes.

• zynex
Weet iemand wat er eigenlijk allemaal is verandert in update 5.0? Ik zie eigenlijk haast geen verschil. Ik had verwacht dat er nu meer Nederlandse apps uitkwamen door de samenwerking met Philips en Sharp.

• mucuracat
quote:
zynex schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:50:
Weet iemand wat er eigenlijk allemaal is verandert in update 5.0? Ik zie eigenlijk haast geen verschil. Ik had verwacht dat er nu meer Nederlandse apps uitkwamen door de samenwerking met Philips en Sharp.
NOS is bijgekomen in premium (woooohhh).. ipv? weet niet. Maar je kunt nu 20:00 nieuws, laatste nieuws of jeugdjournaal bekijken

• lord_fornax
Av sync is iets beter met de nieuwe firmware, ander icoontje bij het laden van smarttv.
Menus gaan iets sneller heb ik het idee en van diverse kanten lees ik dat de 3d kwaliteit beter is. Heb even wat 3d content opgezet, kwaliteit lijkt inderdaad beter, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten..

• loneranger56
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17:41
quote:
lord_fornax schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:34:
Av sync is iets beter met de nieuwe firmware, ander icoontje bij het laden van smarttv.
Menus gaan iets sneller heb ik het idee en van diverse kanten lees ik dat de 3d kwaliteit beter is. Heb even wat 3d content opgezet, kwaliteit lijkt inderdaad beter, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten..
Wel een grappige taalfout in het upgrade menu van de lw650s...... "Sofware update" :+

• moduncu
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 03-12-2011
Wat ook een verbetering is.. MultiMediaSpeler..
Voorheen kon je geen ondertitels activeren in MKV bestanden. Stel je hebt een MKV met embedded subtitels NL en EN.. Je kon niets doen met deze MKV.

NU (wat ik zeker een vooruitgang vind) kan je subs aanzetten en de juiste SUB selecteren..
Is zeker handig als men, net als ik direct harddisk aansluit en meteen begint met kijken..

Dit scheelt ook hoop bij 3D films, je hoeft niet meer aparte 3d subtitels te plaatsen. TV kan het zelf renderen, verwacht ik.. Probeer ik deze week nog uit.!

De overige bestanden heb ik nog niet uitgeprobeerd.

• martijn24
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:02
geachte tweakers,

Ik heb de volgende vraag over de LG 650s,

Bij simplelink kan je instellen waar je geluid vandaan moet komen tv speakers of via versterker.

Waarom onthoud hij dit niet? ik moet telkens deze veranderen dat het geluid via mijn versterker moet lopen.

bij rtl gemist oa is dit belangrijk omdat anders het geluid van de desbetreffende zender gewoon door blijft lopen.En ik geen geluid heb bij rtl gemist of ik zet mijn mediabox uit en de tv speakers aan.

aansluiting: upc mediabox hdmi kabel naar versterker . andere hdmi kabel (out) naar tv (in)

Heeft er iemand een simpele verklaring ?

heb ik iets verkeerds aangesloten?

• OnlyRinaldo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:11
Is de DVR functie in NL uitgeschakeld? Als ik een niet geformatteerde HDD aansluit op de tv dan krijg je de melding of je de DVR functie wil gebruiken maar als ik ok druk dan staat er dat er geen opslag beschikbaar is. 2 verschillende HDD's geprobeerd(80 & 500gb) maar zelfde foutmelding.

• Piet91
  • Nu online
quote:
moduncu schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:43:
Wat ook een verbetering is.. MultiMediaSpeler..
Voorheen kon je geen ondertitels activeren in MKV bestanden. Stel je hebt een MKV met embedded subtitels NL en EN.. Je kon niets doen met deze MKV.

NU (wat ik zeker een vooruitgang vind) kan je subs aanzetten en de juiste SUB selecteren..
Is zeker handig als men, net als ik direct harddisk aansluit en meteen begint met kijken..

Dit scheelt ook hoop bij 3D films, je hoeft niet meer aparte 3d subtitels te plaatsen. TV kan het zelf renderen, verwacht ik.. Probeer ik deze week nog uit.!

De overige bestanden heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Dat gaat neem ik aan via het subtitle toets van de afstandsbediening? Komt er dan direct een ondertiteling of krijg je dan een menu? Want ik heb mkv's waar geen ondertiteling staan maar als ik op subtitle toets druk gebeurt er soweiso niets. LW570s overigens.
Dat van de NOS in het premium menu is wel nice; m'n vader heeft het direct al gebruikt :D

• Halders
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 28-09 14:36
quote:
Piet91 schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:47:
[...]

Dat gaat neem ik aan via het subtitle toets van de afstandsbediening? Komt er dan direct een ondertiteling of krijg je dan een menu? Want ik heb mkv's waar geen ondertiteling staan maar als ik op subtitle toets druk gebeurt er soweiso niets. LW570s overigens.
Dat van de NOS in het premium menu is wel nice; m'n vader heeft het direct al gebruikt :D
Ik ben ook benieuwd hoe ik de ondertiteling aan de praat kan krijgen !?

Films met losse ondertiteling (.srt) vanaf mijn NAS krijg ik niet getoond met ondertiteling bij de mediaplayer op de tv (LW650S). De NAS is via DLNA verbonden.

Gaston

• moduncu
quote:
Halders schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:27:
[...]

Ik ben ook benieuwd hoe ik de ondertiteling aan de praat kan krijgen !?

Films met losse ondertiteling (.srt) vanaf mijn NAS krijg ik niet getoond met ondertiteling bij de mediaplayer op de tv (LW650S). De NAS is via DLNA verbonden.
Nee, als ik in de film zit druk ik op qmenu; video instellingen; daar kan ik het wijzigen..

• moduncu
Volgende functie is uitgeschakeld bij de update
Afstandbediening: links bovenin; GROENE knop.
Stroombeheer is niet beschikbaar..

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:27

kw_nl

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
moduncu schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:53:
[...]

Nee, als ik in de film zit druk ik op qmenu; video instellingen; daar kan ik het wijzigen..
Is dat bij een film waarbij het eerst niet kon? Ik kijk er vanavond ook even na. Tot nu toe was de subtitle gedeelte drama....

EOS 450D, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 70-200mm f/4L USM, Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM, Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM iS

• moduncu
quote:
kw_nl schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:01:
[...]

Is dat bij een film waarbij het eerst niet kon? Ik kijk er vanavond ook even na. Tot nu toe was de subtitle gedeelte drama....
JA, Dat was zeker een DRAMAAA

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 25-10 11:02
Ik kreeg vandaag ook de update 5.01.10, kreeg buiten de NOS app ook Smulweb TV, Red Bull TV en F1 GPUpdate TV erbij, vooral die Red Bull TV (Live) en GPUpdate TV zijn mooie apps. Heb gelijk een film getest met een losse srt bestand, en nu speelt hij bij mij ook de subs netjes af via dlna streaming.

Barfman wijzigde deze reactie 29-11-2011 17:39 (52%)

System | Racing is in my Blood

• kw_nl

kw_nl

Mmm, via plex wil het nog niet lukken. In elke geval niet met de ingebakke ondertiteling...

EOS 450D, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 70-200mm f/4L USM, Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM, Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM iS

• Halders
quote:
kw_nl schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:45:
Mmm, via plex wil het nog niet lukken. In elke geval niet met de ingebakke ondertiteling...
Hier lukt het ook (nog) niet om te streamen via DLNA met ondertiteling vanaf mijn Synology NAS :(

Gaston

• BJerry
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 00:14
quote:
BJerry schreef op donderdag 24 november 2011 @ 01:15:
[...]

Ik heb inmiddels contact gehad met LG Webcare via Twitter. Ze adviseerden eerst de LG AN-VC100 webcam, heb die opgezocht en het manual gelezen. Mijn tv (55)LW650S of LW6500 in andere landen stond niet bij de ondersteunde tv's. Daarop antwoordde LG Webcare dat dat komt omdat dit type tv jonger is dan de AN-VC100 webcam. Ze hebben wel de AN-VC300 getest op de LW650S en dat werkte met skype. Ik heb vervolgens gezocht naar de AN-VC300 webcam, maar kon hem niet in Nederlandse shops vinden. Ik kreeg wel een hit op ebay en heb hem daar besteld. Hij moet uit Zuid-Korea komen dus ben benieuwd wanneer (en of) ik hem binnen krijg.
Blijkbaar wordt de skype app in de tv alleen aktief als je er een LG webcam op aansluit.
Ik heb de an-vc300 binnen. Vandaag aangesloten op de tv en werkt prima met skype uit de premium apps.

• BJerry
quote:
Uniciteit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:39:
[...]

Zouden jullie ook kunnen vragen naar wanneer de 1080i update voor Cinema 3D TV's komt (of is die er al 8)7 )? LG Benelux had deze al voor juli dit jaar beloofd...
Die weten volgens mij ook niet wat er in de firmware versies zit:

LG_WEBCARE_NL
Hoi, niets bijgeleverd betekent update met algehele stabilisatie van functies op het toestel, Groet
Nov 29, 3:44 AM via HootSuite
In reply to…

@LG_WEBCARE_NL : Ik heb voor mijn tv 55LW650S update 05.01.10 , zit daar de zgn 3D 1080i update in,waar kan vinden wat er in de update zit?
Nov 28, 5:36 PM via Twitter for BlackBerry®

• Piet91
  • Nu online
quote:
BJerry schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 23:45:
[...]

Ik heb de an-vc300 binnen. Vandaag aangesloten op de tv en werkt prima met skype uit de premium apps.
Lijkt me wel geinig om zo fullscreen te gaan skypen, hoewel ik skype eigenlijk nooit gebruik.
Persoonlijk vind ik de prijs van de an-vc300 (kom prijzen van rond de ¤100 tegen) ook belachelijk hoog 8)7

• zynex
Tegenwoordig werkt alle ondertiteling perfect en Gracenote is ook aangekondigd voor LG smart tv. Binnenkort hoeven we dus direct film/audio informatie opvragen via de TV. Nu alleen nog een update voor Medialink. Het is op zich best schandalig dat Medialink als een top feature wordt beschouwd, terwijl de third party samsung app 10x beter werkt.

Edit:
Onlangs heb ik ook nog een mail ontvangen over de usb wifi stick. Op dit moment vergeet de tv elke keer het wachtwoord, maar dit wordt waarschijnlijk snel aangepast.

• kw_nl

kw_nl

Zoals we weten is de PVR functie van de nieuwe LG TV's uitgeschakeld. Om een bijzondere reden, ze hebben de rechten er niet voor. Nu kwam ik er toevallig achter dan mijn zwager een LG TV (le8500) heeft van 2 jaar oud (geen 3D) maar die heeft keurig een PVR functie... Ik wil er toch een keer dieper op in gaan. Maar de supportdesk van LG geeft alleen maar aan dat het uitgeschakeld is (duhu). Iemand een idee waar ik ook kan aankloppen?

• ReinBijlsma
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2011

ReinBijlsma

Reinstein

Ik zit nog steeds te pielen met het gelijk laten lopen van beeld en geluid: dat kan ik overal instellen: op mijn UPC-mediabox, op mijn LG infinia, op de PS3 en op mijn Onkyo TX NR609 Receiver. Het geluid loopt via de Onkyo. Moet ik de schuif zoveel mogelijk naar rechts zetten op alle aparaten? Het beeld loopt namelijk nog steeds achter.

Er zijn 3 soorten mensen: zij die kunnen tellen en zij die dat niet kunnen

• Mesh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-10 14:23

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

quote:
zynex schreef op zondag 04 december 2011 @ 00:38:
Tegenwoordig werkt alle ondertiteling perfect en Gracenote is ook aangekondigd voor LG smart tv. Binnenkort hoeven we dus direct film/audio informatie opvragen via de TV. Nu alleen nog een update voor Medialink. Het is op zich best schandalig dat Medialink als een top feature wordt beschouwd, terwijl de third party samsung app 10x beter werkt.
Welke third app bedoel je precies? Want ik wordt ook niet goed van MediaLink. En enig idee wanneer Gracenote uitkomt voor LG SmartTV?

Signature?

• Frank_hoorn
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 01-01 17:24
Even een snel vraagje waar ik op google geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Ik heb thuis een 42LE8500 via HDMI op mijn onkyo tx-sr309 receiver aangesloten. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het geluid van de tv naar de receiver te sturen via dezelfde HDMI kabel.

In de audio instellingen kan ik "digital audio out" op "auto" of "PCM" zetten. Op beide opties wordt er geen geluid naar de versterker verstuurd.

Het geluid werkt overigens wel de TV mbv TOSLINK aansluit op de receiver. Dit heeft alleen niet mijn voorkeur omdat ik de TV aan de muur heb opgehangen.

Iemand enig idee of dit gewoon niet mogelijk is, of doe ik zelf iets verkeerd ;)

*EDIT* het is 42LE8500 i.p.v. 42LE800

Frank_hoorn wijzigde deze reactie 14-12-2011 13:07 (3%)

• Piet91
  • Nu online
quote:
Frank_hoorn schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:45:
Even een snel vraagje waar ik op google geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Ik heb thuis een 42LE800 via HDMI op mijn onkyo tx-sr309 receiver aangesloten. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het geluid van de tv naar de receiver te sturen via dezelfde HDMI kabel.

In de audio instellingen kan ik "digital audio out" op "auto" of "PCM" zetten. Op beide opties wordt er geen geluid naar de versterker verstuurd.

Het geluid werkt overigens wel de TV mbv TOSLINK aansluit op de receiver. Dit heeft alleen niet mijn voorkeur omdat ik de TV aan de muur heb opgehangen.

Iemand enig idee of dit gewoon niet mogelijk is, of doe ik zelf iets verkeerd ;)
Ik kan niets over jouw tv vinden maar beschikt jouw tv over ARC (Audio Return Channel)? Alleen als je tv daarover beschikt (en je de HDMI kabel in de juiste HDMI-poort doet welke ARC ondersteunt) kan je audio via HDMI terug sturen naar de receiver.

Heb je geen ARC dan moet je dat inderdaad met bv. Toslink/Tulp oplossen.

• Frank_hoorn
quote:
Piet91 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:05:
[...]

Ik kan niets over jouw tv vinden maar beschikt jouw tv over ARC (Audio Return Channel)? Alleen als je tv daarover beschikt (en je de HDMI kabel in de juiste HDMI-poort doet welke ARC ondersteunt) kan je audio via HDMI terug sturen naar de receiver.

Heb je geen ARC dan moet je dat inderdaad met bv. Toslink/Tulp oplossen.
Ik weet dus niet of de TV over ARC beschikt :)
Ik had de handleiding er al even op nageslagen maar hier staat niets over ARC in.

je opmerking mbt het aansluiten van de juiste HDMI poort is iets wat ik nog wel kan uitproberen.
Volgens mij is de receiver nu op HDMI poort 4 aangesloten. ik zal eens kijken of één van de andere poorten misschien ARC ondersteund.

Thanks voor de reply :)

• Piet91
  • Nu online
quote:
Frank_hoorn schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:00:
[...]

Ik weet dus niet of de TV over ARC beschikt :)
Ik had de handleiding er al even op nageslagen maar hier staat niets over ARC in.

je opmerking mbt het aansluiten van de juiste HDMI poort is iets wat ik nog wel kan uitproberen.
Volgens mij is de receiver nu op HDMI poort 4 aangesloten. ik zal eens kijken of één van de andere poorten misschien ARC ondersteund.

Thanks voor de reply :)
Meestal is het poort 1 idd. Maar vaak staat er ook bij de poort dat die ARC ondersteunt. Maar als er in de handleiding er ook niets over instaat ben ik ben bang dat het niet via HDMI gaat lukken.

Ik weet niet hoe je situatie is maar misschien kun je de kabel van het geluid achter de HDMI 'verstoppen' o.i.d.

• Frank_hoorn
quote:
Piet91 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:51:
[...]

Meestal is het poort 1 idd. Maar vaak staat er ook bij de poort dat die ARC ondersteunt. Maar als er in de handleiding er ook niets over instaat ben ik ben bang dat het niet via HDMI gaat lukken.

Ik weet niet hoe je situatie is maar misschien kun je de kabel van het geluid achter de HDMI 'verstoppen' o.i.d.
We gaan het vanavond gewoon even proberen.

Dat extra kabeltje is overigens niet echt het probleem ;)

De tv hangt met zo'n 'ultra slim wall mount' aan de muur.
Omdat de optische uitgang recht naar achter wijst is er simpelweg geen ruimte om een toslink kabel aan te sluiten.

• Piet91
  • Nu online
quote:
Frank_hoorn schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:01:
[...]

We gaan het vanavond gewoon even proberen.

Dat extra kabeltje is overigens niet echt het probleem ;)

De tv hangt met zo'n 'ultra slim wall mount' aan de muur.
Omdat de optische uitgang recht naar achter wijst is er simpelweg geen ruimte om een toslink kabel aan te sluiten.
En de andere audio out (de tulp zeg maar), steekt die ook achteruit? Want geeft de digitale uitgang wel surround door? Ik geloof alleen maar stereo en in dat geval zou de tulp ook goed genoeg moeten zijn.

• Frank_hoorn
quote:
Piet91 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:06:
[...]

En de andere audio out (de tulp zeg maar), steekt die ook achteruit? Want geeft de digitale uitgang wel surround door? Ik geloof alleen maar stereo en in dat geval zou de tulp ook goed genoeg moeten zijn.
Vrijwel alle aansluitingen wijzen jammer genoeg richting de muur, dus dit is helaas ook geen oplossing.

http://www.energylabel.org.tw/energylbapply/_Upload/ApplyMain/ApplyP/8209/photo1/42LE8500-DA_Rear.JPG

Wat nog wel een oplossing zou kunnen zijn is zoiets als dit
http://www.electronic-direct.be/files/products/10/avw133.jpg

Maar mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar alles over 1 kabeltje :)

• lord_fornax
Sow! Gisteren is BCC geweest voor een omruiling. Zoals eerder aangegeven zat het lcd paneel los.
Nou, de door BCC achtergelaten tv heeft en dikke barst linksonder in de hoek.. Ook bij deze tv zit het paneel los, zij het een stuk minder. dus meteen maar weer terug gebeld naar BCC, bleek dat ze deze tv (de 47lw5500) niet meer konden leveren en ik, of een andere tv mocht uitzoeken of het geld terug kreeg, ergens over een maand... Niet acceptabel voor mij.
Ik had immers al bijna 6 weken gewacht op de omruiling, welke pas geregeld werd na meermalen telefonisch contact te hebben gehad.
Naja, even nadenken wat ik wil dan..
Een uur later terug gebeld dat ikdan het geld terug wilde, ging dat ook niet meer. Dat moest dan maar bij de vestiging waar ik de eerste tv had gekocht. Laat die vestiging nu net in winkelcentrum t Loon zitten, welke gedeeltelijk gesloopt wordt en dus dicht is... Maar.... opeens waren er toch nog een paar tvs in vestiging zeist, waarna werd afgesproken dat ik nog eenmaal een omruiling wil en dat de bezorgers pas weg gaan als ik de tv 100% getest heb. Bevalt die ook niet, dan krijg ik de centen terug.

Het kan toch niet zo zijn dat ik de enige ben met een los lcd paneel in NL. Op avforums zitten bergen mensen die er ook last van hebben. Hier niemand? Of stel ikteveel eisen aan het apparaat?
Voor de rest ben ik laaiend enthousiast over de TV, goed beeld, mooie 3d, alles erop en eraan.

Naja, even een weekje naar een gebarsten tv kijken en hopen dat 3maal scheeprecht is.

O ja, klein voordeeltje, ik heb nu wel 14 brilletjes liggen, volgende week wellicht 21... :)

• zynex
quote:
Mesh schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:11:
[...]

Welke third app bedoel je precies? Want ik wordt ook niet goed van MediaLink. En enig idee wanneer Gracenote uitkomt voor LG SmartTV?
Kijk maar op het plex forum. Een member daar heeft een Plex app gemaakt voor Samsung tv's die gewoon beter werkt dan media link. :p Echter wordt er niet veel aan media link gedaan. Iedereen stelt vragen maar de LG/Plex medewerkers reageren simpelweg niet.

Verder ben ik geen programmeer expert, maar als een Amerikaanse ict student in 3 dagen een werkende Plex variant voor Samsung tv's kan maken hoeft het toch niet zo heel moeilijk te zijn voor een heel LG/Plex team.:p

Verder denk ik niet dat Gracenote snel uitkomt voor de SmartTV's. Op dit moment hebben alleen alle nieuwe LG home theater sets het. (Opzich wel een leuke feature)

• proo
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-10 18:42
nieuwe software voor de LG LW serie op de website

http://www.lg.com/nl/supp...hEngineModelCode=47LW650S#

• zynex
quote:
Was versie 5.1 niet al een tijdje uit?

• proo
quote:
zynex schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 02:02:
[...]

Was versie 5.1 niet al een tijdje uit?
nee, dat is versie 5.01

• Halders
quote:
Na de update kreeg ik een melding over Smart TV :

http://img641.imageshack.us/img641/4164/fotopa.jpg

Laten we hopen dat er vanaf de 20e weer meer mogelijkheden zijn..

Ps. Ook met de 5.10.02 firmware krijg ik nog steeds geen ondertiteling bij het streamen van video vanaf mijn NAS (Synology).

Gaston

• zynex
Waarmee stream je? DLNA of media link. DLNA heb ik zelf nog niet uitgetest, maar Medialink laat mijn ondertiteling gewoon goed zien hoor. (extern en interne subtitles) Als je op Qmenu drukt kun je de subtitles gewoon selecteren. Wat je zou kunnen proberen is de subtitles dezelfde bestandsnaam geven, maar volgens mij is dit eigenlijk niet nodig.

• mucuracat
quote:
Halders schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:16:
[...]

Na de update kreeg ik een melding over Smart TV :

[afbeelding]

Laten we hopen dat er vanaf de 20e weer meer mogelijkheden zijn..

Ps. Ook met de 5.10.02 firmware krijg ik nog steeds geen ondertiteling bij het streamen van video vanaf mijn NAS (Synology).
Kreeg voor update ook.. Hopen dat het helemaal verandert.. misschien google tv?

• Piet91
  • Nu online
Mijn bestanden staan op een Qnap (ts-212) waar (nog) geen Plex server op kan draaien, maar wat veranderd dit nou voor mij als dat ooit zou kunnen t.o.v. DLNA wat ik nu gebruik? Andere interface o.i.d?

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:24
quote:
kw_nl schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:39:
Nu kwam ik er toevallig achter dan mijn zwager een LG TV (le8500) heeft van 2 jaar oud (geen 3D) maar die heeft keurig een PVR functie...
Huh, PVR, als in opnamefunctie op een LE8500?
Heb hier een 47LE8500, maar daar heb ik nog nooit van gehoord, hoe werkt zoiets :D

Sinds gisteren trouwens opeens 2x een firmwareupdate gehad, eerst naar 4.00 en meteen erna naar 4.01.

• zynex
quote:
mucuracat schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:44:
[...]
Kreeg voor update ook.. Hopen dat het helemaal verandert.. misschien google tv?
Nee joh. Enkele fabrikanten hebben al aangegeven niks te zien in Google tv en LG heeft nu al een nieuwe versie van smart tv geplanned voor 2012 met flash en air support. (En deze update komt helaas niet naar de oudere modellen van 2011).

Waarschijnlijk ligt de app store er een paar uur uit vanwege het contract tussen LG en Chumby.
http://www.engadget.com/2...v-platform-more-living-r/
Chumby apps worden nu beschikbaar op LG tv's.

Op zich vind ik dit wel een goede ontwikkeling. Door meer aandacht aan smart tv te geven komen er misschien ook meer developers en betere apps.

Zelf ben ik ook al even aan de slag geweest met de Smart tv sdk en daar is een simpele tweakers rss reader uitgekomen. De rss feeds openen in het tweede iframe rechts.
http://i39.tinypic.com/344sjtg.png
quote:
Piet91 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:49:
Mijn bestanden staan op een Qnap (ts-212) waar (nog) geen Plex server op kan draaien, maar wat veranderd dit nou voor mij als dat ooit zou kunnen t.o.v. DLNA wat ik nu gebruik? Andere interface o.i.d?
Eigenlijk helemaal niks. Plex is gewoon DLNA met een skin erover heen. Het sorteert je muziek/films/series en plaatst er covers en andere informatie bij.

• Barfman
Misschien komt er na de update wel een nederlanse lgappstv, http://www.lgappstv.com/
Zou wel eens een keertje tijd worden.

• Piet91
  • Nu online
quote:
zynex schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:58:
Eigenlijk helemaal niks. Plex is gewoon DLNA met een skin erover heen. Het sorteert je muziek/films/series en plaatst er covers en andere informatie bij.
Wel dus, een mooiere interface. Nou ja, kijken of Plex naar de Qnap ts-212 komt...

• mucuracat
quote:
zynex schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:58:
[...]

Nee joh. Enkele fabrikanten hebben al aangegeven niks te zien in Google tv en LG heeft nu al een nieuwe versie van smart tv geplanned voor 2012 met flash en air support. (En deze update komt helaas niet naar de oudere modellen van 2011).
http://tweakers.net/nieuw...ten-willen-google-tv.html

• zynex
quote:
Oke, maar ik zou niet rekenen op een Google tv update voor de 2011 modellen hoor.... :'( Zo aardig zijn veel fabrikanten niet.

• Cruise
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-07 12:12
mijn 42LE8500 werd vandaag ineens 2 versies geupdate naar 4.0.0.0 en daarna 4.0.0.1. Iemand een idee wat er verandert is? DTS word in ieder geval nog niet ondersteund..

• Halders
quote:
zynex schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:44:
Waarmee stream je? DLNA of media link. DLNA heb ik zelf nog niet uitgetest, maar Medialink laat mijn ondertiteling gewoon goed zien hoor. (extern en interne subtitles) Als je op Qmenu drukt kun je de subtitles gewoon selecteren. Wat je zou kunnen proberen is de subtitles dezelfde bestandsnaam geven, maar volgens mij is dit eigenlijk niet nodig.
Ik stream via DLNA. Media link werkt niet omdat ik op mijn NAS (DS1212j) geen Plex kan installeren. Of heb jij daar een oplossing voor ?

Gaston

• Piet91
  • Nu online
Heeft iemand ervaring met .mkv's afspelen met een losse .sub of .srt ondertitelingsbestand. Want ik kan bij onze tv (42LW570s) niet via Q.menu aftiteling kiezen; blijft grijs.

En jammer, kom nu toch wel wat films/series tegen welke ik binnen gehaald heb, waarvan het audiocodec niet ondersteund wordt ;( ...

Piet91 wijzigde deze reactie 19-12-2011 19:35 (27%)

• kw_nl

kw_nl

quote:
Piet91 schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:34:
Heeft iemand ervaring met .mkv's afspelen met een losse .sub of .srt ondertitelingsbestand. Want ik kan bij onze tv (42LW570s) niet via Q.menu aftiteling kiezen; blijft grijs.

En jammer, kom nu toch wel wat films/series tegen welke ik binnen gehaald heb, waarvan het audiocodec niet ondersteund wordt ;( ...
Waar speel je mee af? Plex? Ik heb dezelfde TV, bij mij worden de SRT bestanden wel gezien (moet wel dezelfde naam hebben als je film).

• Piet91
  • Nu online
quote:
kw_nl schreef op maandag 19 december 2011 @ 22:15:
[...]

Waar speel je mee af? Plex? Ik heb dezelfde TV, bij mij worden de SRT bestanden wel gezien (moet wel dezelfde naam hebben als je film).
Nee, gewoon DLNA, Plex kan (nog?) niet draaien op m'n Qnap ts-212 NAS.
Zo dat ook uit maken qua video/audio-codecs?

• zynex
quote:
Piet91 schreef op maandag 19 december 2011 @ 22:30:
[...]

Nee, gewoon DLNA, Plex kan (nog?) niet draaien op m'n Qnap ts-212 NAS.
Zo dat ook uit maken qua video/audio-codecs?
Sinds enkele updates heb ik geen last meer van de audio codecs met Plex. (DLNA gebruik ik haast nooit. Als ik een nieuwe serie heb gedownload voeg ik deze gewoon toe aan mijn library) En anders moet je gewoon even van een andere bron downloaden of eventueel zelf het geluid aanpassen.

Subtitles werken gewoon met DLNA als mensen dezelfde bestandsnamen gebruiken. dus : film.avi en film.srt bijvoorbeeld. Echter downloaden mensen vaak gewoon een subtitle en kopiëren deze argeloos naar de film map.
quote:
Halders schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:42:
[...]
Ik stream via DLNA. Media link werkt niet omdat ik op mijn NAS (DS1212j) geen Plex kan installeren. Of heb jij daar een oplossing voor ?
PLex zou gewoon moeten werken op de meeste Nas. De bekende als Netgear, Synology en Readynas en Qnap worden gewoon ondersteund.
http://www.plexapp.com/linux/linux-pms-download.php

• Piet91
  • Nu online
quote:
zynex schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:47:
Sinds enkele updates heb ik geen last meer van de audio codecs met Plex. (DLNA gebruik ik haast nooit. Als ik een nieuwe serie heb gedownload voeg ik deze gewoon toe aan mijn library) En anders moet je gewoon even van een andere bron downloaden of eventueel zelf het geluid aanpassen.

Subtitles werken gewoon met DLNA als mensen dezelfde bestandsnamen gebruiken. dus : film.avi en film.srt bijvoorbeeld. Echter downloaden mensen vaak gewoon een subtitle en kopiëren deze argeloos naar de film map.
Zelf het geluid aanpassen? Als in op de tv zelf geluid kiezen? Maar ik kan eigenlijk niets instellen daar, behalve beeldformaat en geluid (bioscoop, normaal etc.). Geen ondertiteling o.i.d.

En andere bron binnenhalen, ik begin net met Sabnzbd, Couchpotato en Sickbeard, maar bedoel je dus een andere nzb gebruiken right?
quote:
PLex zou gewoon moeten werken op de meeste Nas. De bekende als Netgear, Synology en Readynas en Qnap worden gewoon ondersteund.
http://www.plexapp.com/linux/linux-pms-download.php
Niet op mijn Qnap ts-212.
"QNAP Intel-based NAS devices": de ts-212 is niet Intel based.

• zynex
Een andere nzb ja en ik bedoelde de audio van het bestand veranderen op de pc. (niet op de tv)
Ik neem aan dat je moeite hebt met de dts codecs? Er zijn bijvoorbeeld genoeg DTS naar AC3 converters.

• lord_fornax
Nou, vandaag derde toestel ontvangen (47 LW5500), wederom zit het LCD paneel niet geheel vast.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn en een LW5500 heeft, eens kunnen kijken of het paneel enkele millimeters naar achter en voren is te drukken met een vinger..

• rjn27
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17:08
quote:
lord_fornax schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:09:
Nou, vandaag derde toestel ontvangen (47 LW5500), wederom zit het LCD paneel niet geheel vast.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn en een LW5500 heeft, eens kunnen kijken of het paneel enkele millimeters naar achter en voren is te drukken met een vinger..
Ik heb ook de 47LW5500 en bij mij kan dit ook dus dan zal het wel zo horen wel is dit mijn tweede tv de eerste had veel backlight bleeding, deze tv heeft dat totaal niet

• Barfman
quote:
lord_fornax schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:09:
Ik heb ook een 47 LW5500, en heb ook wel wat ruimte er tussen, denk ongeveer een 2 mm. Ik denk dat er ook ruimte tussen moet zitten, anders heb je veel meer kans op een gebroken paneel bij het optillen, verplaatsen etc... Een raam in een kozijn heeft ook altijd ruimte ertussen, alleen daar zit dan pasta of bandje tussen. Overigens lijkt het erop dat er bij de 47 LW5500 ook een soort stripje aan de binnenkant zit geplakt tegen trillen.

Barfman wijzigde deze reactie 20-12-2011 19:34 (6%)

• Piet91
  • Nu online
quote:
zynex schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:22:
Een andere nzb ja en ik bedoelde de audio van het bestand veranderen op de pc. (niet op de tv)
Ik neem aan dat je moeite hebt met de dts codecs? Er zijn bijvoorbeeld genoeg DTS naar AC3 converters.
Hmm, dan toch maar voor de andere nzb, want die programma's halen alles automatisch binnen, hernoemen het e.d. en dan heb ik weinig zin om zelf nog bezig te gaan.

Makkelijkst/beste is waarschijnlijk een externe mediaplayer, maar ik ben al van plan geld uit te geven (tablet, event. een ps3). En die laatste schijnt ook niet zo geweldig te zijn als mediaplayer. (HD-materiaal, .mvk bestanden)

Piet91 wijzigde deze reactie 20-12-2011 19:44 (19%)

• lord_fornax
quote:
Barfman schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:31:
[...]

Ik heb ook een 47 LW5500, en heb ook wel wat ruimte er tussen, denk ongeveer een 2 mm. Ik denk dat er ook ruimte tussen moet zitten, anders heb je veel meer kans op een gebroken paneel bij het optillen, verplaatsen etc... Een raam in een kozijn heeft ook altijd ruimte ertussen, alleen daar zit dan pasta of bandje tussen. Overigens lijkt het erop dat er bij de 47 LW5500 ook een soort stripje aan de binnenkant zit geplakt tegen trillen.
Ik vind het vreemd dat het paneel dan nu bij het derde toestel alleen aan de rechterbovenhoek veel speling heeft, onder iets minder, terwijl de rest van het paneel wel netjes vast zit.
Dit is inmiddels het derde toestel wat ik heb, alledrie zaten ze in meer of mindere mate los, wat lightbleed tot gevolg heeft.
Voor de rest erg tevreden over de beeldkwaliteit etc, maar ik weet niet of ik hier nu meer moet gaan leren leven, of voor een ander toestel zal gaan. In deze prijsklasse is er gewoonweg niets beters/vergelijkbaars te krijgen...

• Barfman
Weet iemand waar je oudere firmware kan downloaden voor de LW5500 serie, ben niet tevreden over de nieuwe firmware (5.10.02 ). Elke keer wanneer ik vanuit mijn apps menu (Smart TV) op Exit klik, blijft mijn beeld zwart, en moet ik de TV handmatig weer uit/aan zetten.

• Funkyfy
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 04-09-2012
Stuur de klantenservice een mailtje voor een link, (weten ze gelijk dat je problemen hebt met de nieuwste)

Funkyfy wijzigde deze reactie 22-12-2011 14:41 (199%)

• Barfman
quote:
Funkyfy schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:36:
Stuur de klantenservice een mailtje voor een link, (weten ze gelijk dat je problemen hebt met de nieuwste)
Ik heb ze een mail gestuurd, nu maar afwachten hoelang het gaat duren.

Edit: na een uurtje kreeg ik een bericht terug om een afspraak te maken met een monteur. Aanstaande dinsdag komt er een monteur langs, ik krijg gelijk een nieuwe 47LW5500 TV als hij hem niet kan reapareren. Waarschijnlijk is er bij het flashen van de nieuwe firmware iets fout gegaan.

Barfman wijzigde deze reactie 23-12-2011 18:56 (32%)

• creon
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:33
wij zijn nu ook aan het kijken voor een nieuwe tv
en eerst was ik van plan om een samsung 6530 aan te schaffen
maar door de review op de frontpage ben ik gaan twijfelen
nu kijk ik ook naar een LG LW650
maar na even gelezen te hebben in dit topic zie ik dat er bijna geen verschil is met de LW5500
op kieskeurig en hier bij de pricewatch kom ik echter ook de LW5590 tegen
alleen kan ik nergens vinden wat nu de verschillen zijn

hoe wij tv willen gaan kijken
normale uitzendingen gaan van de dreambox afkomen
films komen vanaf een pc die er altijd op aangesloten zal zijn
dat je met de tv op internet kunt enzo zijn voor ons dus totaal niet van belang

vandaar dat de 5500 voor ons misschien beter zou zijn dan de 650
maar wat doet de 5590 dan..?

• Piet91
  • Nu online
quote:
creon schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:24:
wij zijn nu ook aan het kijken voor een nieuwe tv
en eerst was ik van plan om een samsung 6530 aan te schaffen
maar door de review op de frontpage ben ik gaan twijfelen
nu kijk ik ook naar een LG LW650
maar na even gelezen te hebben in dit topic zie ik dat er bijna geen verschil is met de LW5500
op kieskeurig en hier bij de pricewatch kom ik echter ook de LW5590 tegen
alleen kan ik nergens vinden wat nu de verschillen zijn

hoe wij tv willen gaan kijken
normale uitzendingen gaan van de dreambox afkomen
films komen vanaf een pc die er altijd op aangesloten zal zijn
dat je met de tv op internet kunt enzo zijn voor ons dus totaal niet van belang

vandaar dat de 5500 voor ons misschien beter zou zijn dan de 650
maar wat doet de 5590 dan..?
Ik gok (maar dat weet ik niet zeker) dat het verschil tussen de LW5500 en de LW5590 in de aansluitingen e.d. zitten en/of in het feit waar ze verkocht worden. Zoals de D5000 en D5003 van Samsung (waarbij de laatste andere voet heeft, minder aansluitingen en nog meer dingen). Het is dus 9 v.d. 10 keer aan te raden om gewoon het 'standaard type' te nemen. Ik raad dus aan om van deze twee gewoon de LW5500 te nemen.

Tussen de LW570s en de LW650s zit het verschil geloof ik vooral in het uiterlijk en het feit dat de laatste 200Hz is in vergelijking met de 100Hz van de LW570s/LW5500.
Tussen de LW570s en de LW5500 zit geen verschil, alleen het uiterlijk.

Maar als je het internetgebeuren niet interessant vind, dan neem ik aan dat je het hele Smart TV niet nodig hebt en dan zou je naar een LW4500 kunnen kijken. Die heeft geen Smart TV/internet aansluiting en is dus een stuk(je) goedkoper.

Piet91 wijzigde deze reactie 24-12-2011 16:36 (9%)

• Bisquit
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 11:18
Ik heb de 47lw5500 gehad, maar binnen 2 weken omgeruild voor de 47lw650s, en ik kan vertellen dat het beeld van de laatste stukken beter is. Hoewel 3d gelijk is op beide modellen is het 2d gedeelte van de 650s veel beter, mede door de 200hz tru motion die bij mij geen artefacten meer laat zien bij snelle bewegingen.
Het toestel oogt ook mooier, maar dat is een kwestie van smaak.
Ik vind het beeld van de lw650s iig superieur aan die van de lw5500 en heb geen spijt van mijn omruiling met bijbetaling.

• BJerry
quote:
BJerry schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 23:58:
[...]

Die weten volgens mij ook niet wat er in de firmware versies zit:

LG_WEBCARE_NL
Hoi, niets bijgeleverd betekent update met algehele stabilisatie van functies op het toestel, Groet
Nov 29, 3:44 AM via HootSuite
In reply to…

@LG_WEBCARE_NL : Ik heb voor mijn tv 55LW650S update 05.01.10 , zit daar de zgn 3D 1080i update in,waar kan vinden wat er in de update zit?
Nov 28, 5:36 PM via Twitter for BlackBerry®
Volgens Martijn van 3Dtvmagazine is het antwoord van LG Nederland:
“Met een software update (Versie 3.07.04) in de zomer zijn nu 1080i per oog zichtbaar bij Cinema 3D TVs”
Ik heb mijn 55LW650S in juni 2011 gekocht en toen stond deze versie er al op, heb dus nooit het verschil kunnen zien ;)

• Bisquit
Zit op 03.07.16 en ben van dezelfde mening. TV geeft keurig het beeld formaat aan als je op de ok knop drukt. Zet ik bijv. de mediaspeler op 720 of lager, en schakel ik dan naar 3d, dan veranderd het keurig in 1080p, in 24Hz als de film dit ondersteund, en anders in 50 of 60Hz. Al naar gelang de bron natuurlijk. Als de bron lager is, geeft de tv dit ook aan.
Moet er in ieder geval pal voor gaan staan om horizontale beeldlijnen te vinden, en dan nog met mijn leesbril op.
Zit dus in dubio wat te doen. Bij vorige tv's deed ik meteen de updates, maar nu wacht ik er nog steeds mee, bang dat er iets veranderd ten nadele.

• Piet91
  • Nu online
quote:
Bisquit schreef op zondag 25 december 2011 @ 00:30:
Ik heb de 47lw5500 gehad, maar binnen 2 weken omgeruild voor de 47lw650s, en ik kan vertellen dat het beeld van de laatste stukken beter is. Hoewel 3d gelijk is op beide modellen is het 2d gedeelte van de 650s veel beter, mede door de 200hz tru motion die bij mij geen artefacten meer laat zien bij snelle bewegingen.
Het toestel oogt ook mooier, maar dat is een kwestie van smaak.
Ik vind het beeld van de lw650s iig superieur aan die van de lw5500 en heb geen spijt van mijn omruiling met bijbetaling.
Dat ben ik dus vergeten te vertellen; altijd de toestellen met elkaar proberen te vergelijken. ;)
Misschien deelt Creon jouw mening niet en is de LW4500 wel hét toestel voor hem. :)

• creon
wordt er zo niet makelijker op
zal binnenkort eens de tv's met elkaar gaan vergelijken in het echt
kijken of ik verschil zie
anders gaan we gewoon voor de goedkoopste in het grootste formaat :)

• Bisquit
Ja, de budget tv's van LG zijn best wel prima, het is natuurlijk waar je in beginsel voor gaat.
Wil je een dure tv die nu iets goedkoper is, of zoek je een goedkope tv die kwalitatief en kwantitatief naast de duurdere kan meedoen.

Ik vind wel dat als iemand twijfeld tussen de lw5500 en lw650s, deze beter voor de lw650s kan gaan, en anders de lw4500. De lw5500 vind ik niet zo'n best model, wij hadden overigens na enkele dagen al dat er een hoek led zichtbaar werd, na wat onduidelijkheden en een omruil toezegging voor een andere lw5500, zag ik de lw650s op dat moment voor slechts 130 euro extra te koop staan bij bcc, aangezien we online hadden gekocht heb ik het kunnen regelen dat we konden omruilen voor de lw650s met bijbetaling.
Persoonlijk vond ik het 2d beeld van de lw5500 minder scherp dan ons vorig LG toestel, dit speelde ook mee in onze ontevredenheid over dit model. We hadden dus een vergelijking tussen de 42SL9500, 42LE7300, 47LW5500 en tot slot de huidige 47LW650s.
Wij hadden glasplaat problemen met de eerste die na veel schoonmaakbeurten werd omgeruild voor de tweede, die dus eigenlijk niet onze keus was, zodoende de derde gekocht omdat je er toch een aantal jaren mee wil doen. Deze derde, de LW5500 beviel dus niet.

• Funkyfy
Op sommige modellen is er ook een cashback actie.

Deelnemers krijgen;
¤ 50 cashback op een 42” actiemodel,
¤ 100 cashback op een 47” actiemodel
¤ 150 cashback op een 55” actiemodel.

typenummers
42LW650S, 42LW570S, 42LW5500
47LW980S, 47LW650S, 47LW570S, 47LW5500,
55LW980S, 55LW650S, 55LW570S en 55LW5500.

Moet je de tv wél hebben gekocht in een winkel die in de lijst van LG staat als deelnemend verkooppunt. Actie is tot 31 december

http://www.lg-stream.nl/Default.aspx?Language=nl-NL

klik op die pagina op de link Actievoorwaarden voor meer info

• sjonie100
  • Laatst online: 17:34
Lijst met winkels? Ik heb geen lijst kunnen vinden...

• Funkyfy
Als je op de link hierboven bent
deze dus
en klikt daar op de link actievoorwaarden
dan ga je naar een nieuwe pagina
deze dus
http://www.lg-stream.nl/c...nde-actievoorwaarden.html

Daar staat de link "de Deelnemende verkooppunten"
deze dus
http://www.lg-stream.nl/cashbackmail/verkooppunten-nl.html

(bovenaan die pagina kun je de lijst sorteren op winkelnaam of plaatsnaam, door op de betreffende term bovenaan de pagina te klikken)

Funkyfy wijzigde deze reactie 26-12-2011 19:24 (7%)

• creon
quote:
Funkyfy schreef op maandag 26 december 2011 @ 19:20:
Als je op de link hierboven bent
deze dus
en klikt daar op de link actievoorwaarden
dan ga je naar een nieuwe pagina
deze dus
http://www.lg-stream.nl/c...nde-actievoorwaarden.html

Daar staat de link "de Deelnemende verkooppunten"
deze dus
http://www.lg-stream.nl/cashbackmail/verkooppunten-nl.html

(bovenaan die pagina kun je de lijst sorteren op winkelnaam of plaatsnaam, door op de betreffende term bovenaan de pagina te klikken)
wel handig dat je dan (ondanks die korting) nog steeds goedkoper uit bent bij de goedkoopste webshop

• sjonie100
  • Laatst online: 17:34
Hey, dacht echt alles gelezen te hebben...

Wat betreft de prijzen: Goedkoopste webshop is Bol.com (partner PlattTVdiscounter.nl weliswaar) en Bol staat ook in de lijst. Dus 899,- + 1,95 (?) servicekosten -/- 50,- cashback maakt 850,95 thuisbezorgt. Iemand nog goedkoper gezien?

• creon
helaas ben ik opzoek naar een 55"

• Funkyfy
quote:
sjonie100 schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:05:
Hey, dacht echt alles gelezen te hebben...

Wat betreft de prijzen: Goedkoopste webshop is Bol.com (partner PlattTVdiscounter.nl weliswaar) en Bol staat ook in de lijst. Dus 899,- + 1,95 (?) servicekosten -/- 50,- cashback maakt 850,95 thuisbezorgt. Iemand nog goedkoper gezien?
Eh, welk model zoek je exact?

• Funkyfy
quote:
creon schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:49:
[...]

wel handig dat je dan (ondanks die korting) nog steeds goedkoper uit bent bij de goedkoopste webshop
Ik weet niet of je gelijk hebt.
Je vermeldt geen prijzen.
Je kunt ook niet alle prijzen direct zien. De pricewatch is een aardige feature maar staan echt niet alle winkels in.
Bij Foka is die denk ik ook goedkoop, kijk eens op de site, je moet wel een mailtje sturen voor de prijs.
(Dat hoef je niet bij elke tv, maar wel bij populaire modellen die laag geprijst zijn) Geef mij de prijs dan ff door want mijn mail werd om onduidelijke reden gebounced.

(ik zou eerder bij een goed bekend staande zaak kopen dan zomaar een webshop als de prijs dichtbij elkaar ligt)

• creon
ik zit dus te twijfelen tussen de 55LW650s en de 55LW4500
de 650 zou in aanmerking komen voor de cash back, maar dan alleen bij de winkels die in de lijst staan
op kieskeurig zie ik dat redcoon (niet zomaar een onbekende) de 650 aanbied voor ¤1700,- inc verzending
de 4500 staat ook bij redcoon te koop voor ¤1250,- inc verzending

ik ga zeker kijken in een winkel of dat prijsverschil voor mij acceptabel is omdat ik geen smart tv nodig hem omdat er toch een media pc naast staat
als ik dan nog korting zou kunnen krijgen op de 650 zou die natuurlijk sneller de voorkeur hebben

• joey6666
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-10 11:34
De eerste persfoto's zijn verschenen van de 2012 Smarttv's, zie de nieuwe voet en de ietwat gewijzigde interface

http://en.akihabaranews.c...mages/7/77/108577/001.jpg
http://en.akihabaranews.c...mages/7/77/108577/002.jpg
http://en.akihabaranews.c...mages/7/77/108577/003.jpg

• JorisTheWise
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:14
quote:
creon schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 08:27:
ik zit dus te twijfelen tussen de 55LW650s en de 55LW4500
de 650 zou in aanmerking komen voor de cash back, maar dan alleen bij de winkels die in de lijst staan
op kieskeurig zie ik dat redcoon (niet zomaar een onbekende) de 650 aanbied voor ¤1700,- inc verzending
de 4500 staat ook bij redcoon te koop voor ¤1250,- inc verzending

ik ga zeker kijken in een winkel of dat prijsverschil voor mij acceptabel is omdat ik geen smart tv nodig hem omdat er toch een media pc naast staat
als ik dan nog korting zou kunnen krijgen op de 650 zou die natuurlijk sneller de voorkeur hebben
Het schijnt dat de 650 een beter scherm heeft dan de 450 versie. Helaas weet ik zelf niet of dat ook daadwerkelijk het geval is, ik had zelf de twijfels tussen de 550 en de 650 (46 inch) maar omdat de 650 toen goedkoper was (zonder cashback meegerekend) ging ik gelijk maar voor de 650.

Ik moet wel zeggen dat ik toch redelijk vaak de Youtube mogelijkheid gebruik op het scherm en de apps toch vaker via mijn tv gebruik dan via UPC's kastje.

• Piet91
  • Nu online
Hoewel sommigen vertelden dat we het smart gedeelte van een tv niet/nauwelijks zouden gebruiken toen ik naar een nieuwe tv zocht, gebruiken wij het ook wel degelijk vaak. YouTube (dat intypen hè), pa kijkt NOS nieuws via app terug en ik gebruik DLNA enorm vaak (NAS met sab/couch en sickbeard.) Jammer is dat ondertitels niet werken (DLNA niet, plex server wel? Plex draait niet op Qnap ts-212 helaas) en dat ik erg vaak een niet ondersteunt audio-codec heb.

• kw_nl

kw_nl

quote:
Piet91 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 01:53:
Hoewel sommigen vertelden dat we het smart gedeelte van een tv niet/nauwelijks zouden gebruiken toen ik naar een nieuwe tv zocht, gebruiken wij het ook wel degelijk vaak. YouTube (dat intypen hè), pa kijkt NOS nieuws via app terug en ik gebruik DLNA enorm vaak (NAS met sab/couch en sickbeard.) Jammer is dat ondertitels niet werken (DLNA niet, plex server wel? Plex draait niet op Qnap ts-212 helaas) en dat ik erg vaak een niet ondersteunt audio-codec heb.
Plex is een schil over DLNA, dus ook geen ondertiteling :(

Verder is RTL Gemist bijzonder handig. Ook gebruik ik buienradar.
De browser vergeet ik vaak, maar ook het is toch wel handig even een website te checken vanaf de luie bank.
Wat betreft het typen in YouTube, je Android of Iphone heeft een mooie app hiervoor :)

• Barfman
quote:
kw_nl schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:51:
[...]

Plex is een schil over DLNA, dus ook geen ondertiteling :(

De browser vergeet ik vaak, maar ook het is toch wel handig even een website te checken vanaf de luie bank.
Wat betreft het typen in YouTube, je Android of Iphone heeft een mooie app hiervoor :)
Ik heb via plex gewoon ondertiteling hoor (47LW5500)

• Piet91
  • Nu online
quote:
Die was ik al vergeten, ook erg handig inderdaad.
quote:
Dat weet ik maar die .apk file ben ik kwijt en via de market (zowel telefoon als internet) kan ik 'm niet installeren aangezien mijn geroote (RunnyMede) HTC Desire niet geschikt is, maar heeft iemand misschien een directe download van die .apk file?
quote:
Barfman schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:06:
Daarom wil ik ook graag Plex voor de ondertiteling. Tevens heb je dan een andere skin/interface op je tv right? Maar bovenal de video- maar vooral de audio-codecs zouden wat meer ondersteunt moeten worden. Nu kan ik SickBeard/Couchpotato laten zoeken naar nieuwe nzb's.

• kw_nl

kw_nl

quote:
Barfman schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:06:
[...]

Heb je er een los SRT bestand naast staan? Bij mij slikt hij alleen SRT bestanden. Ingebakken bestanden snapt ie niet. Verder is het streamen bij Plex een stuk trager dan bij mijn mediaplayer die er naast staat.
Daar tegenover smoelt PLEX onwijs goed.

• Barfman
quote:
kw_nl schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:25:
[...]

Heb je er een los SRT bestand naast staan? Bij mij slikt hij alleen SRT bestanden. Ingebakken bestanden snapt ie niet. Verder is het streamen bij Plex een stuk trager dan bij mijn mediaplayer die er naast staat.
Daar tegenover smoelt PLEX onwijs goed.
Ja, ik heb een srt bestand gelijk aan de filmnaam van mijn video er naast staan.

• kw_nl

kw_nl

Dan werkt het bij mij ook, maar zodra een ondertiteling is ingebakken werkt het helaas niet meer.

• mister_S
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-10 18:01
Ik ben van plan de 47LW5500 te kopen, maar ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden over Flash support. Ik heb begrepen dat de meeste TV's niet flash ondersteunen, maar over deze TV wordt helemaal niets gezegd. Ondersteunt de browser Flash?
Ook is me niet helemaal duidelijk welke formaten de media player ondersteunt. Ik verwacht er niet veel van sinds de mediaplayers in TV's zeer weinig formaten ondersteunen, maar ik zou graag een TV willen hebben die native mkv bestanden met h.264 codec kan afspelen zodat mijn oude WDTV met pensioen kan. Speelt het mkv af? Zo ja, is ondertiteling support te veel gevraagd?
En als laatste, maakt het wat uit welke cam module ik gebruik voor Ziggo icm deze TV? Ik heb nog nooit een cam module gehad, er zijn er twee te koop (Smit en Neotion).

• Piet91
  • Nu online
Een heel aantal antwoorden kun je in de online handleiding vinden.
Hier: http://www.lg.com/nl/comm...G-led-lcd-tv-47LW5500.jsp#
quote:
mister_S schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:13:
Ik ben van plan de 47LW5500 te kopen, maar ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden over Flash support. Ik heb begrepen dat de meeste TV's niet flash ondersteunen, maar over deze TV wordt helemaal niets gezegd. Ondersteunt de browser Flash?
Uit de handleiding: "De webbrowser op dit apparaat ondersteunt Flash 8 en lager."
quote:
Ook is me niet helemaal duidelijk welke formaten de media player ondersteunt. Ik verwacht er niet veel van sinds de mediaplayers in TV's zeer weinig formaten ondersteunen, maar ik zou graag een TV willen hebben die native mkv bestanden met h.264 codec kan afspelen zodat mijn oude WDTV met pensioen kan. Speelt het mkv af?
MKV's speelt hij af, maar ik heb geregeld last van audio-codecs die niet ondersteund worden.
Welke formaten precies? -> handleiding raadplegen.
quote:
Zo ja, is ondertiteling support te veel gevraagd?
Zoals de laaste paar posts zeggen is dat in het ene geval dat men geen ondertitels krijgt, anderen weer wel.
quote:
En als laatste, maakt het wat uit welke cam module ik gebruik voor Ziggo icm deze TV? Ik heb nog nooit een cam module gehad, er zijn er twee te koop (Smit en Neotion).
Geen idee, ik heb bij een 42LW570s de Neotion en die geeft wel elke keer bij het aanzetten van de tv een bericht dat hij moet controleren. Geen idee of dat bij de Smit ook zo is. (een lid (met kennis op dit gebied) van een ander 'bekend forum' is fan de Neotion juist omdat die minder authenticatie problemen zou hebben. Dus ik weet het ook niet...

Piet91 wijzigde deze reactie 28-12-2011 20:24 (5%)

• yohan
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 26-09 19:38
quote:
Bedoel je de LG Remote app? Die vind ik qua typen nl. nog steeds niet erg handig, soms moet je een letter wel drie keer aanklikken voordat-ie em pakt. Is er geen app met een toetsenbordje erin?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• proo
ik heb de LG AN-MR200 gekocht
Dit werkt heel goed, ik gebruikte eerst ook de app, maar de afstandbediening werkt veel prettiger.

Weet iemand eigenlijk waarom wij hier niet de 3D app hebben?

proo wijzigde deze reactie 28-12-2011 20:49 (98%)

Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013