Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op 'akkoord' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Als je op 'niet akkoord' klikt wordt je doorgestuurd naar een cookievrije versie van de website met minder functionaltieit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

MSI P55-GD 65 + Hauppauge PVR 500-mce

Pagina: 1

Acties:
Reacties: 65
Reg. datum: 02-01-2010

Ik heb deze TV-kaart nooit goed werkend gekregen met mijn vorige moederbord (Asus a8n32-sli Deluxe).
Er moest steeds één tuner worden uitgezet. Als het eenmaal draaide kon ik de 2e tuner activeren en dan werkte het prima, maar vooral niet herstarten óf stand-by zetten, dan liep alles geheid vast.
Heb veel gelezen erover en alles geprobeerd. Onder Xp, Vista, Win7 het maakte allemaal niet uit.

Nu wil ik naar een MSI P55-GD 65 moederbord, en dus de vraag:

Heeft iemand een systeem werkend met deze 2 componenten? Ik ben benieuwd......! 8)7

PS. Ik ben bekend met het geheugen probleem (=> 4gig en meer)
Maar in mijn geval werkte het niet met 1,2,3 of 4 slices van Corsair VS1GB400C3!

ZeroZorro wijzigde deze reactie 06-02-2010 01:39 (17%)
Reden: PS m.b.t. geheugen toegevoegd

iMod
Reacties: 5.920
Reg. datum: 08-08-2006

Dan is mijn eerste vraag: ligt het aan je mobo of is de kaart misschien niet helemaal goed meer? ;)

Desktop | Server | Laptop

Reacties: 65
Reg. datum: 02-01-2010

quote:
Rupie schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:24:
Dan is mijn eerste vraag: ligt het aan je mobo of is de kaart misschien niet helemaal goed meer? ;)
Nou, over de problemen met de Asus A8n32-SlI en de PVR 500-MCE zijn al heel veel websites en fora volgeschreven. Deze combinatie wérkt simpelweg niet (en zéker niet i.c.m. veel geheugen, in mijn geval al met 2 Gig). Maar in dit geval ben ik gestopt met het zoeken naar een eventuele oplossing.
Het geheugen, Mobo, Tv-kaart, het werkt allemaal prima, alleen niet i.c.m. elkaar. Mobo + geheugen werkt samen wél en TV-kaart op ander Mobo ook. Maar daar hoef ik wat mij betreft niet zonnodig meer op in te zoomen. Een google geeft menige hits hierover.

Waar het mij om gaat: is er iemand die de combinatie van MSI P55-GD 65 met deze TV-kaart foutloos heeft draaien. Ik wil bij het venieuwen van mijn config namelijk niet weer vóór en ná elke herstart/sleep-mode/stand-by de device-manager in om 1 tuner te disabelen.
iMod
Reacties: 5.920
Reg. datum: 08-08-2006

ahhh op die fiets, ja dan is het redelijk logisch dat je die vraag stelt ;) was ik niet van op de hoogte, mijn Asus M3N78-EM heeft nooit problemen gehad met de 500-MCE en ook niet met de HVR-2200. Op de vraag over dat specifieke mobo kan ik geen antwoord geven, succes met zoeken iig!

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012