Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• daanski82
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 18:54
Wij zijn in het bezit van een Pioneer VSX-709RDS. http://img525.imageshack.us/img525/4287/dsc00704vh0.jpg

sinds enkele weken geleden gaat de tuner niet meer aan. Op het moment dat we de tuner aanzetten (we horen een klik) zien we in het display 3x *Power OFF* knipperen en dan is hij uit (met een klik).
Heeft iemand hier ervaring mee of kent iemand de oplossing ?

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• krentebolletje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 24-07-2011
Goedemiddag,

Ik zit te twijfelen tussen de VSX-2021 en de nog uit te komen VSX-LX85
Waar ik mee zit is de breedtemaat van de VSX-LX85, als deze net als de LX83 maar 42 cm is valt hij af.
Mijn Blu-Ray van Oppo, de BDP-83 SE is namelijk 43 breed en ik vind het echt geen gezicht als deze aan twee kanten een halve cm uitsteekt.
De VSX-2021 is 43,5 breed en dan is de Oppo aan iedere kant maar 2,5 mm korter. Dat valt veel minder op.
En ik kan geen andere opstelling maken dan dat de Oppo op de Pioneer komt.
Heeft iemand toevallig al ergens de maten van de LX85 kunnen achterhalen?

• MAGDATTT
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 27-02 20:34
Is idd geen porum. Ik daarentegen was blij dat de LX-83 42 cm is omdat ik deze precies in me kastje krijg. 43 cm was absoluut niet gelukt.

Voorts is geluid ook niet onbelangrijk. Ik denk dat de LX-85 beter klinkt dan die andere.

• Andyk125
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17-04 13:49
quote:
krentebolletje schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:13:
Goedemiddag,

Ik zit te twijfelen tussen de VSX-2021 en de nog uit te komen VSX-LX85
Waar ik mee zit is de breedtemaat van de VSX-LX85, als deze net als de LX83 maar 42 cm is valt hij af.
Mijn Blu-Ray van Oppo, de BDP-83 SE is namelijk 43 breed en ik vind het echt geen gezicht als deze aan twee kanten een halve cm uitsteekt.
De VSX-2021 is 43,5 breed en dan is de Oppo aan iedere kant maar 2,5 mm korter. Dat valt veel minder op.
En ik kan geen andere opstelling maken dan dat de Oppo op de Pioneer komt.
Heeft iemand toevallig al ergens de maten van de LX85 kunnen achterhalen?
Denk dat de LX-85 dezelfde maten krijgt als de VSx-2021 en LX-55 en LX-75..
Dit was namelijk met de oude series ook het geval geloof ik

Ben zelf ook aan het kijken voor een vsx-2021, vindt de stap van de vsx-2021 naar de lx-85 wel erg groot. op basis van prijs dan ;)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:34

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Exact ja :) De breedte zal waarschijnlijk gelijk zijn over de gehele range. Alleen de hoogte en diepte is verschillend uiteraard, de SC-LX75 en de SC-LX85 zullen hoger n dieper zijn als de VSX-LX55 :)
Tot nu toe zijn lle Pioneer receivers voor jaargang 2011 435mm breed :) Dit ten opzichte van de 420mm van vorig jaar.

Ik heb trouwens de startpost aangepast :D Met, naar mijn bescheiden mening, zeer interessante maar ook wel erg leuke filmpjes *O* en spelfouten zoveel mogelijk eruit gehaald :)
Video's in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"

Priyantha Bleeker wijzigde deze reactie 29-07-2011 08:06 (14%)

http://www.priyantha.nl

• taco_zip
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 25-10-2013
Ik heb een vreemd probleem met mijn Pioneer VSX-921.
Ik gebruik het programma Airfoil om vanaf mijn Mac via het netwerk Spotify naar de receiver te streamen. Dat werkt prima.
Het probleem is dat wanneer mijn TV niet aan staat, er 'HDCP error' in het display van de receiver knippert.
De TV is aangesloten op de HDMI out van de receiver, maar is niet per s nodig voor het afspelen van een stream. Wel wordt er wat informatie op het beeldscherm getoond (track, titel etc).

Heeft iemand een idee hoe de HDCP error op te lossen zou kunnen zijn?

Murphy: De kans dat een boterham met de besmeerde kant naar beneden valt is evenredig met de waarde van het tapijt

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:15
quote:
Geen gadgets hier, elke feature is weldoordacht en biedt de beste kwaliteitservaring en veelzijdigheid. Elk toestel biedt tal van interfaces, verwerkt alle belangrijke HD-audio en videoformaten en is compatibel met de nieuwste technische innovaties op het gebied van homecinema. Daarnaast kunnen de AV-receivers ook met de touchscreenmogelijkheden van de compatibele iPod touch-, iPhone- en de iPad-toestellen worden bediend.”

Hoezo geen gadgets hier?
Alles zit er toch op zoals de touchscreen mogelijkheden e.d.

Lees de draad voordat je blaat!

• Devinet
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-03-2013
Ik sta op het punt om de Pioneer VSX-921-K te kopen in combinatie met de Harman Kardon Hkts 16 bq.
Reden: ik wil een thuis bios creeren, om te beginnen met een 5.1 set wat ik eventueel later wil uitbouwen naar een 7.1. Belangrijke redenen voor de Pioneer is omdat die Airplay heeft, iets waar ik dagelijks gebruik van zal gaan maken. Belangrijke reden voor de Harman Kardon is dat het ontzettend goed klonk in de winkel, echter stond die niet aangesloten op deze receiver. Heeft iemand hier ervaring mee? kan het eigenlijk wel? of sla ik hier de plank compleet mis?

• dutch_camel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 04-04 23:48

dutch_camel

It's Orange!

quote:
daanski82 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:37:
...in het display 3x *Power OFF* knipperen en dan is hij uit (met een klik).
Heeft iemand hier ervaring mee of kent iemand de oplossing ?
Ik heb zelf wel eens lopen rommelen met mijn Pioneer (serie lager dan deze), en o.a. bi-ware en bi-amp proberen aan te sluiten (is ook gelukt). Ik kwam er achter dat wanneer kabels ergens sluiting maken, je hetzelfde fenomeen mee maakt. Wat klikken, een melding en uit. Puur op basis daarvan verwacht ik dat je ergens sluiting hebt, misschien je radio kabel (check natuurlijk meteen alle kabels even wanneer je achter het apparaat zit)? Zelfs een enkel adertje kan al genoeg zijn ben ik achter gekomen.
Ik was er blij mee, ik zit niet te wachten op, zeg maar, rook uit mijn apparaat :).

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

• Devinet
De knoop is doorgehakt en ik heb de vsx-921-k aangeschaft met de HKts 16BQ en ik heb nog geen moment spijt! wat een geluid!!

Alleen vraag ik me nu af: De set staat in onze slaapkamer aangesloten, waar regelmatig een bed wordt opgeklopt, hierbij komen veel pluisjes en stof vrij. De set staat op een tv kast (hij past er niet in) en gezien de bovenkant van de Pioneer een open rooster is, kan daar veel stof in komen. Is dit schadelijk? is het misschien verstandig om de blu ray speler er boven op te zetten zodat het lucht rooster een beetje beschermd is van stof? of maakt het niet veel uit?

• Dharion
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-04 23:25
Je wilt niet weten hoeveel stof er ongemerkt in komt. Ook al staat het in een kast. Over het algemeen kunnen ze er wel tegen maar liever niet natuurlijk. Anders gewoon ff een keer per maand doorblazen oid? :)

• Devinet
Thnx voor je reply Dharion. Op deze manier hapt die alleen wel erg veel stof haha, misschien maar eens kijken naar een nieuw tv meubel...

• Paauw
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 29-08-2011
Beste mede forumleden,

Sinds deze week ben ik trotse bezitter van de VSX-921.
Ik zit met een probleem waar jullie wellicht antwoord op weten.

Telkens als ik op de afstandbediening of op het apparaat de standby/on knop indruk gaat mijn receiver volledig uit (spanningstikje hoorbaar ???). Ik wil echter mijn receiver niet uit maar in standby hebben...
Hoe krijg ik dit voor elkaar ?

• OLVG
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 05-04 09:24
Bij mij doet hij dat dus ook niet, vreemde is dat hij het sporadisch wel doet. Eerst dacht ik dat het kwam door dat ik snacht's het stroom van alle audiovisuele apparatuur afhaalde. Tijdje niet gedaan en geen verbetering helaas. VSX-LX52.

Iemand?

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:18

DjVe

Sweet Jesus..that sounds good!

quote:
OLVG schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 00:39:
Bij mij doet hij dat dus ook niet, vreemde is dat hij het sporadisch wel doet. Eerst dacht ik dat het kwam door dat ik snacht's het stroom van alle audiovisuele apparatuur afhaalde. Tijdje niet gedaan en geen verbetering helaas. VSX-LX52.

Iemand?
Mijn 72 gaat ook gewoon compleet uit, maar dat heeft hij eigenlijk ook altijd gedaan ;)

• OLVG
Maar in de gebruiksaanwijzing staat dat hij wel gewoon in standby hoort te gaan. Ik zal eens met pioneer bellen, laat hier wel weten wat ze er van zeggen.

• pgm5700
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-04 13:19
Dat hoort nu zo te zijn, Europese richtlijn is standby minder dan 1 watt verbruik, mijn 2020 doet dat ook zo, stoort helemaal niet, misschien even wennen. Dus gaat ie eigenlijk zo goed als helemaal uit.

Stroomverbruik . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 410 W
In stand-by . . . . . . . 0,2 W (HDMI Setup – Control : OFF)
0,3 W (HDMI Setup – Control : ON)

• DjVe

DjVe

snap het probleem ook niet....hij kan toch gewoon weer aan met de afstandsbediening? Bij wijze staat hij dus nog steeds op standby?

• OLVG
Het probleem is dat hij geen audio en video doorstuurd als ie uit(stand by) staat. En dat in de gebruiksaanwijzing staat dat dit wel moet kunnen.

• Paauw
Dat is ook mijn punt, juist de 921 gekocht i.p.v. de 920 i.v.m. HDMI pass through in standby stand...
Als hij nu niet standby kan staan is dat een misleidende kreet geweest van pioneer

• pgm5700
Dat kan ik op de 2020 instellen, hoe is dat bij jullie, dan heeft ie inderdaad door aan de tv, maar verbruikt hij wel wat stroom.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Op pagina 41 van de handleiding kan je het vinden :)
HDMI control moet aanstaan, en dan de "Standby Trough" moet aanstaan, als je dat hebt gedaan dan kan je gewoon geluid over je speakers krijgen terwijl de receiver uitstaat. Ook als je HDMI control aanzet, dan krijg je ook een OSD te zien als je het volume aanpast van de receiver(zie pagina 42) :)

• OLVG
Ja ik ben er ook uit. Het ligt gewoon aan mijn ps3 en upc HDdecoder. Bij mijn Pioneer Blurayspeler doet hoe het wel gewoon zonder uitzondering. Blijft vreemd dat hij het een enkele keer wel deed terwijl de ps3 en decoder deze funktie dus blijkbaar helaas niet ondersteunen.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

De PS3 heeft ook een "Control fpr HDMI" setting :) Die je op ON kunt zetten.

• OLVG
Ik heb volgens mij een ouder model ps3 die dat helaas niet heeft.

• Paauw
Beste Priyantha,

Ik had HDMI control op on en pass through op normal. maar mijn tv krijgt geen beeld of geluid.
Weet je ook waarom de 921 niet op standby status wil en enkel uit gaat...?

• jgriede
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11-08-2013
quote:
Paauw schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:51:
Dat is ook mijn punt, juist de 921 gekocht i.p.v. de 920 i.v.m. HDMI pass through in standby stand...
Als hij nu niet standby kan staan is dat een misleidende kreet geweest van pioneer
Snap je punt niet helemaal. Mijn UPC DVR is aangesloten via mijn VSX-920 en HDMI-pass through werkt gewoon in de standby (uit) stand. Als je alleen daarvoor de 920 hebt omgewisseld voor een 921 lijkt het me een beetje zonde.

• Javascript
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 18:53
Hoi tweakos,

De hoogte van de 921k die op de site staat 16.8 cm is dat inclusief de pootjes? Want alleen dan kan ik m aanschaffen

• Paauw
Allen,

Ik heb verscheidene HDMI kabels geprobeerd, geen succes gehad met HDMI pass-through.
Ik heb wel het volgende ;

Als de receiver (vsx-921) aan staat gaat alles via mijn versterker naar enerzijds tv (samsung ue406200) en het geluid naar mijn boxen (Jamo C 605).

Zodra ik de standby/on knop indruk gaat (gedurende 2-3 seconden) het geluid en video naar mijn tv en niet meer naar de boxen...het lijkt wel of het pass through werkt...en 1 HDMI lampje brand rood (rechts op display)

Na dus zo'n 3 seconden hoor ik een klik (mechanisch ?) en gaat alles uit en staat hij helemaal uit met geen enkel standby ledje of lichtjes aan. (Is dit bij jullie ook als deze in standby staat...)

Wat ik me nu afvraag of mijn receiver wel echt in standby gaat (of gewoon uit)...is het bovenstaande proces bij jullie ook zo of branden er nog displayzaken als de receiver in standby staat ?

• Fire_Bird
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-04 02:14
Vraagje over de 921-K
Er staat dat hij airplay ondersteunt en de ipad app. Alleen zit standaard de wireless adapter er niet bij.
Werken de functies wel als je de receiver met een kabel op je netwerk zet? Of is de wireless adapter vereist?

• koenb85
  • Laatst online: 24-01 13:36
quote:
Fire_Bird schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:29:
Vraagje over de 921-K
Er staat dat hij airplay ondersteunt en de ipad app. Alleen zit standaard de wireless adapter er niet bij.
Werken de functies wel als je de receiver met een kabel op je netwerk zet? Of is de wireless adapter vereist?
Jep, dat werkt. Mijn 921-K is aangesloten met een netwerkkabel en ik kan airplay gebruiken via m'n iPhone, iPad (alletwee draadloos) en iMac (met netwerkkabel). De iOS applicatie werkt ook.

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:14

SalimRMAF

Flyer-centrale.nl

Heeft de VSX-921 ook een SPEAKER SELECT a/b knopje op zijn afstandsbediening?

En is de afstandsbediening ook programmeerbaar+learn functie?

Want dat heeft de 920 wel. :p Wil misshcien de 921 halen.

Gulfstream G650

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

quote:
SalimRMAF schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:54:
Heeft de VSX-921 ook een SPEAKER SELECT a/b knopje op zijn afstandsbediening?

En is de afstandsbediening ook programmeerbaar+learn functie?

Want dat heeft de 920 wel. :p Wil misshcien de 921 halen.
De afstandsbediening van de VSX-921 is ook programmeerbaar en kan leren ja :)
Wat de Speaker select knop betreft, ik kan ze op zowel de VSX-920 als op de VSX-921 niet vinden eigenlijk, hoe heet het op de VSX-920 ?

• SalimRMAF

SalimRMAF

Flyer-centrale.nl

Ey soortgenoot! :D

Nou, de VSX-920 HEEFT die juist niet. :@ Echt dom van Pioneer, ik dacht dat de duurdere generaties die wel hadden.

SPeaker Select A/B zit nu alleen op de receiver zelf...

Gulfstream G650

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Aah ;) Nou zoals het ernaar uitziet de VSX-921 ook niet, de afstandsbedieningen lijken heel erg veel op elkaar, en kon er weinig over vinden in de handleiding.

• DjVe

DjVe

Ongelooflijk wat geeft de lx71 speler een plaatje van een beeld... Zelfs bij DVD is het al smullen met de goede upscaler :)

• DarkQ
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 28-04-2012
/.,hallo iedereen

ben sinds vandaag bezig in een Pioneer Vsx 1025

heeft iemand hier goeie instellingen voor en voor de subwoofer

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:14

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
DarkQ schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:34:
ben sinds vandaag bezig in een Pioneer Vsx 1025

heeft iemand hier goeie instellingen voor en voor de subwoofer
Instellingen hangen toch voornamelijk af van de ruimte waarin de set staat en de overige apparatuur. De instellingen voor de subwoofer idem, dat hangt af van de subwoofer die je hebt en de andere speakers.

Mooie guideline om de crossover van de subwoofer te berekenen is altijd de volgende. Pak het laagste punt van de speaker en vermenigvuldig dat met 1,5 wanneer dit gemeten is bij -3dB, of maal twee als er is gemeten bij -6dB. Rond dit naar boven af en dat is een redelijke indicatie waar de crossover kan komen te staan.

Voorbeeld:
Speakers met 35 Hz gemeten op - 3dB: 35 x 1,5 = 52,5. Dus crossover op 60 Hz is een mooi uitgangspunt.
Speakers met 35 Hz gemeten op - 6dB: 35 x 2,0 = 70. Dus crossover op 80 Hz is een mooi uitgangspunt.

Echter zijn dat vloerstaanders, bij melkpakjes kan het flink hoger uitvallen. Een melkpakje haalt namelijk de 100 - 150 Hz met wat moeite. De subwoofer komt dan al snel op zo'n 200 Hz uit. Eigenlijk iets wat je niet wilt aangezien je van de subwoofer dan en halve middentoner gaat maken.

FeaR wijzigde deze reactie 15-08-2011 19:38 (49%)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DarkQ
is goed dus ik zal het een beetje zelf uit moeten zoeken heb Kef Boxen 2005.3 en heb niet zoon grote huis kamer 4 bij 6

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Wat je vooral moet doen lijkt me, MCACC eens uitvoeren :)
En dan kijken of MCACC de crossover voor je SUB goed zet, zo niet dan dat zelf juist doen.
De KEF eitjes van de 2005.3 gaan tot 80hz, dus als je de crossover van je SUB op 80Hz zet in de Pioneer dan zou dat in principe goed moeten zijn.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Priyantha Bleeker schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:47:
De KEF eitjes van de 2005.3 gaan tot 80hz, dus als je de crossover van je SUB op 80Hz zet in de Pioneer dan zou dat in principe goed moeten zijn.
Eigenlijk wil je wel iets van overlap hebben om geen echte afkap te krijgen.

• DarkQ
ik kan ook achter op me subwoofer wat instellen iets met 60 hz en gaat tot 140 ??

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
DarkQ schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:36:
ik kan ook achter op me subwoofer wat instellen iets met 60 hz en gaat tot 140 ??
Als je de crossover in de receiver regelt moet je achterop de frequentie helemaal open zetten. De receiver filtert immers al welke signalen naar de subwoofer gaan en welke niet.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Volgens de handleiding van de speakers(http://kef.com/resources/...s/kht2005_3_manual_en.pdf) moet je de crossover op 100~120Hz zetten :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Priyantha Bleeker schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:44:
Volgens de handleiding van de speakers(http://kef.com/resources/...s/kht2005_3_manual_en.pdf) moet je de crossover op 100~120Hz zetten :)
Dat is dus die overlap die ik in mijn eerdere post aanhaalde :)
En het komt op zich ook overeen met de "1,5 maal-regel". Dit aangezien 80 x 1,5 netjes op 120 Hz uit komt.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Jups ;) Exact ja :D
Die 80Hz was wat mij betreft dan ook alleen bedoeld als indicatie, zonder nog naar de handleiding gekeken te hebben ;) Alleen naar de specs. Maar het is wel het meest logische ja.

• DjVe

DjVe

quote:
FeaR schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:14:
[...]

Instellingen hangen toch voornamelijk af van de ruimte waarin de set staat en de overige apparatuur. De instellingen voor de subwoofer idem, dat hangt af van de subwoofer die je hebt en de andere speakers.

Mooie guideline om de crossover van de subwoofer te berekenen is altijd de volgende. Pak het laagste punt van de speaker en vermenigvuldig dat met 1,5 wanneer dit gemeten is bij -3dB, of maal twee als er is gemeten bij -6dB. Rond dit naar boven af en dat is een redelijke indicatie waar de crossover kan komen te staan.

Voorbeeld:
Speakers met 35 Hz gemeten op - 3dB: 35 x 1,5 = 52,5. Dus crossover op 60 Hz is een mooi uitgangspunt.
Speakers met 35 Hz gemeten op - 6dB: 35 x 2,0 = 70. Dus crossover op 80 Hz is een mooi uitgangspunt.

Echter zijn dat vloerstaanders, bij melkpakjes kan het flink hoger uitvallen. Een melkpakje haalt namelijk de 100 - 150 Hz met wat moeite. De subwoofer komt dan al snel op zo'n 200 Hz uit. Eigenlijk iets wat je niet wilt aangezien je van de subwoofer dan en halve middentoner gaat maken.
Dat wist ik nog niet, bedankt! Dan had ik mijn sub qua gehoor al wel goed staan op 100 :*)

• taco_zip
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 25-10-2013
Als ik met mijn Pioneer VSX-921 via Airplay (of HMG) naar audio luister terwijl de TV uit staat, knippert er 'HDCP error' in het display van de receiver.

Hebben daar meer mensen last van? Of juist niet?
Ik vraag me af hoe ik dit oplos.

Murphy: De kans dat een boterham met de besmeerde kant naar beneden valt is evenredig met de waarde van het tapijt

• Deo_Volente
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-04 15:52
Voor de aanschaf van mijn eerste homecinema/stereo set heb ik heb mijn oog laten vallen op de poineer vsx-921. Ik ben zowel muziek als film liefhebber en vind het dan ook moeilijk om tot een keuze te komen. Ik ben er helaas al achter gekomen dat een budget van 1.000 niet echt veel is in de audio wereld :'(, dus zat ik te denken om eerst te beginnen met 2.0 of 2.1 set en dan optioneel later uit te breiden.

Op dit moment heb ik 3 box setjes gevonden die wellicht in mijn prijsklasse een goede keus zijn:
- Jamo s608 (meningen lopen hierover uiteen)
- Tefel Ultimo 40
- Boston Acoustics A360

Nu lees ik een review (link) over de Boston Acoustics A360, waar in staat:
quote:
Eigenlijk zijn er maar twee dingen die een overweldigend succes in de weg kunnen staan: audiofielen die - gelokt door overenthousiaste recensies - teleurgesteld worden omdat de Boston’s niet minstens even goed klinken als hun 1500 euro per stuk kostende luidsprekers, en ‘gemiddelde’ consumenten die door het combineren met een ondermaatse versterker nooit zullen ontdekken over welke uitzonderlijke kwaliteiten de A360 beschikt. Maar combineer de A360 met een versterker in de 1000/1500 euro prijsklasse, en je wordt beloond met een prijs/kwaliteit-verhouding die zijn gelijke niet kent.
Is de Pioneer VSX-921 dan wel de juistie keuze, of kan ik dan beter die combinatie niet nemen?

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16-04 12:04
Ik ben er van overtuigd dat die wel goed samenwerken.
Een versterker die wat duurder is zal vooral een paar gimmicks meer hebben, maar als je dit toch niet gebruikt, dan is de 921 een goede keuze.

Ik heb de 921 vergeleken met de 1021 en de 2021, en kon eigenlijk geen verschil horen.
Zodra mijn verbouwing klaar is ga ik de 921 bestellen.
Ik ga ze gebruiken met KEF IQ90 en een Q9C center.

Ik gebruik de IQ90's nu al aan een SONY versterker van een jaar of 10 oud, en heb over de geluidskwaliteit niet te klagen.
Zelfs met een JVC miniketen van 180 klinken die KEF's nog bijzonder goed!

Mijn standpunt is altijd geweest om zo veel mogelijk uit te geven aan de speakers.
Ik ben overtuigd dat je met die A360's wel een goede koop doet!

• Xymox
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-04 12:28

Xymox

Determinism rulez !

Mijn oude pioneer VSX-C300 heeft het begeven, de radio doet het niet meer.
Dus zoeken naar een nieuwe, up-2-date receiver.

Het moet echter wel een slimline model zijn, ik heb slechts 15 cm ruimte in hoogte.

Ik heb gezien dat Pioneer de S300 en de S500 als nieuwe 2011 modellen heeft, maar zie geen enkele discussie over deze modellen in dit topic. Staat ook niet vermeld in de OP.

http://www.hdtvnieuws.nl/...-slim-receivers-20110627/

Uiteraard zou ik graag meningen willen horen. Gezien de specs en de concurrentie...is het aan te raden om naar deze Pioneer modellen te kijken of zijn er in die prijsklasse andere merken te noemen.
(zoals de Marantz NR-1601 en 1602).

Xymox wijzigde deze reactie 23-08-2011 10:37 (6%)

*** Systeem specs Dell XPS 17 ***

• orco
  • Laatst online: 03-01-2012
Nee, zo werkt het hier niet. Sowieso is dit bericht dubbel met orco in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie ...". Verder is het niet conform de eisen zoals gesteld in Het algemeen beleid en AUD beleid. We verwachten op GoT namelijk wat eigen inzet en onder eigen inzet valt niet dubbelposten. Ga gewoon eens langs een audioketen en beluister de twee naast elkaar. Want waarom kies je die twee receivers, aan welke eisen moeten ze voldoen? Er is meer in het leven dan Onkyo en Pioneer. Idem met de speakers, er is veel meer dan alleen JBL.

FeaR wijzigde deze reactie 23-08-2011 20:38 (85%)

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

quote:
Xymox schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:36:
Mijn oude pioneer VSX-C300 heeft het begeven, de radio doet het niet meer.
Dus zoeken naar een nieuwe, up-2-date receiver.

Het moet echter wel een slimline model zijn, ik heb slechts 15 cm ruimte in hoogte.

Ik heb gezien dat Pioneer de S300 en de S500 als nieuwe 2011 modellen heeft, maar zie geen enkele discussie over deze modellen in dit topic. Staat ook niet vermeld in de OP.

http://www.hdtvnieuws.nl/...-slim-receivers-20110627/

Uiteraard zou ik graag meningen willen horen. Gezien de specs en de concurrentie...is het aan te raden om naar deze Pioneer modellen te kijken of zijn er in die prijsklasse andere merken te noemen.
(zoals de Marantz NR-1601 en 1602).
Ik heb helaas de slimline Pioneer's nog niet in het echt gezien en dus ook nog niet beluistert, wel op een aantal forums gelezen dat er al eigenaren zijn en dat die er positief over zijn. Maar ik wil ze binnenkort zeker eens gaan beluisteren in ieder geval :)
quote:
orco schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:32:
hulp gevraagt...ben op zoek naar een krachtige versterker met kristal heldere geluidskwaliteit voor films maar zeker en vast voor muziek,die ik in combinatie met de jbl es80 wil gebruiken...had gedacht aan de onkyo tx nr609 of de pioneer vsx921...ik geraak er maar niet uit en hoop echt dat iemand mij langs deze weg kan helpen...het is om gek van te worden...aaaaaaaaaaaahhh...
De Pioneer VSX-921 is waarschijnlijk voor stereo muziek beter geschikt als de Onkyo TX-NR609 in ieder geval. Ik heb de Onkyo TX-NR609 meerdere keren in stereo gehoord en was er niet van onder de indruk, de voorganger van de Pioneer VSX-921, de VSX-920, heb ik ook regelmatig in stereo gehoord en dat was significant beter qua plaatsing van het geluid naar mijn beleving.
Maar het allerbeste is om te gaan luisteren orco :) Gewoon naar een winkel gaan waar ze beide hebben staan.

Priyantha Bleeker wijzigde deze reactie 23-08-2011 20:37 (66%)

• orco
is het dan niet verdacht dat de vsx921,die trouwens beloond werd met het eisa certificaat van beste versterker van 2011-2012,in nog geen 2 maanden tijd met bijna 200 euro gezakt is...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
orco schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:58:
is het dan niet verdacht dat de vsx921,die trouwens beloond werd met het eisa certificaat van beste versterker van 2011-2012,in nog geen 2 maanden tijd met bijna 200 euro gezakt is...
Je moet je niet te blind staren op certificaten en logo's. Veelal zegt het niet veel of niets. Genoeg apparaten op de markt die geen certificaten of wat dan ook hebben en die niets onder doen voor de apparaten met certificaten. En apparaten dalen nu eenmaal in prijs, dat een apparaat een EISA certificaat heeft gehad maakt dat niet minder.

• orco
dat is een stap in de goede richting...hoop ik...het zal waarscheinlijk de vsx 921 worden...zit nu met het laatste dilemma en hoop echt dat iemand mij hier goede raad over kan geven...ik had de jbl es80 op het oog om aan de vsx921 aan te sluiten...is dit een aanrader of beter niet...kan iemand mij aub raad geven...ik luister voornamelijk naar muziek maar wil op film vlak toch ook niet echt onder doen...

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

De Engelstalige handleiding van de Pioneer SC-LX85/SC-LX75 heb ik ge-upload naar onderstaande URL's, ze staan nog niet op de Pioneer sites vandaar :)
http://www.priyantha.nl/f...er_SC-LX85_SC-LX75_EN.pdf
and
http://uk-vps.ams-host.nl/Pioneer_SC-LX85_SC-LX75_EN.pdf

• orco
kan iemand mij aub zeggen als de jbl es80 een aanrader is of niet...zo niet,welke speakers raden jullie mij dan aan?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Orco nogmaals, lees AUD beleid eens door. Speakers uitzoeken is zo persoonlijk dat kan je niet zo via een forum even vragen. De n vind de Amerikaanse sound van JBL ES80 wellicht helemaal het einde en een ander kan er van walgen. Sowieso is dit het Pioneer topic en dus ook niet echt de plek om dit soort vragen te stellen. De JBL ES80 kost zo'n 250 euro de stuk en daar heb je ook andere merken speakers voor. Dus loop eens een winkel in (met dit budget kan de BCC en de Mediamarkt / Saturn ook nog wel) en luister wat je aanstaat qua klank.

• ZeonMatrix
Ik ben sinds kort een trotse bezitter van de VSX 921K.
Heb daarbij een Harman Kardon 9BQ 5.1 set aangesloten. Daarnaast zit er een sony BD speler, KPN interactieve TV, playon hd mini,alle drie via HDMI, en een wii aangesloten, deze via component aansluiting.

Nu heb ik regelmatig dat mijn receiver soms spontaan uitgaat. Dit gebeurd meestal in de eerste 15 minuten. Daarna, als ik hem weer aanzet, doet hij het verder zonder problemen.

Hebben meer mensen dit probleem? Wat kan de oorzaak zijn?

Alvast bedankt!

• orco
gaat de vsx 921 met zijn 7 kanalen dan niet te kort komen op stereo gebied waar het vermogen verdeeld wordt onder slechts 2 kanalen...?

• Tommie12
De 921 heeft 150W per kanaal, maar geloof aub niet dat je tot 7x150W zou kunnen gaan. Dat vermogen wordt hoe dan ook nooit gehaald op alle kanalen, maar dat is ook niet nodig.

Met een goede versterker van 2x20W speel je een behoorlijke huiskamer helemaal vol!
Kijk maar eens naar die high-end buizenversterkers. Zeer lage vermogens maar wel heel weinig vervorming.

Ik heb zonet eens naar de pricewatch gekeken, daar staat nog steeds 569, terwijl FOKA aanbiedt aan 389

Lijkt me een koopje voor deze prachtige recieven.

Heel spijtig dat de US toestellen hier niet bruikbaar zijn. Daar kosten ze zowat hetzelfde, maar dan in $..., dus nog eens 30% minder.

Tommie12 wijzigde deze reactie 28-08-2011 16:28 (28%)

• orco
bedoel je dat ik best naar een stereo versterker ga om het maximum vermogen,rms dan, uit te halen...of begrijp ik het verkeerd...wat raad je mij aan...ben er gek van aant worden...is de 921 dan volwaardig genoeg als ik er boxen zoals bijvoorbeeld de jbl es80 op aan sluit...of heb je andere tips voor mij in peto...?

orco wijzigde deze reactie 28-08-2011 16:34 (27%)

• SalimRMAF

SalimRMAF

Flyer-centrale.nl

DE US MODELLEN zijn NIET hetzelfde als de EU modellen! De EU-varianten hebben aanzienlijk betere specificaties en een degelijkere bouwkwaliteit. :>

Gulfstream G650

• Tommie12
quote:
orco schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:32:
bedoel je dat ik best naar een stereo versterker ga om het maximum vermogen,rms dan, uit te halen...of begrijp ik het verkeerd...wat raad je mij aan...ben er gek van aant worden...is de 921 dan volwaardig genoeg als ik er boxen zoals bijvoorbeeld de jbl es80 op aan sluit...of heb je andere tips voor mij in peto...?
Stereo is goed genoeg voor 2 speakers, maar als je HDMI wil en lipsynch bv kan je niet anders dan een av receiver nemen.
Lig niet wakker van vermogen, 2x50 is ruim voldoende voor een woonkamer!

• Tommie12
quote:
SalimRMAF schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:50:
DE US MODELLEN zijn NIET hetzelfde als de EU modellen! De EU-varianten hebben aanzienlijk betere specificaties en een degelijkere bouwkwaliteit. :>
Dat wist ik niet, en het verwondert me helemaal niet.
Waar komt Bose alweer vandaan? :*)

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

quote:
orco schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:32:
Het antwoord is, Ja en Ja :)
Met een degelijke stereo versterker zal je voor muziek beter geluid krijgen, maar die JBL ES80's zijn nou niet bepaald High-End speakers oid.
Het grote voordeel van die JBL's is dat ze niet veel vermogen nodig hebben om hard te kunnen ze zijn erg gevoelig met 91dB. Maar het schijnt volgens de reviews wel zo te zijn dat je deze speakers wel op een behoorlijk hoog volume moet spelen om er ook echte dynamiek uit te krijgen.

Kijk ook eens naar de KEF C7 :) Zijn ook een goed alternatief, KEF's pairen sowieso behoorlijk goed met Pioneer.

• orco
kan ik,in het geval ik en een stereo en een av versterker koop,deze samen aansluiten op vb die jbl's...?..zodat ik voor muziek via de stereo versterker ga en voor films via de 921...?

• Tommie12
quote:
Priyantha Bleeker schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:29:
[...]

Kijk ook eens naar de KEF C7 :) Zijn ook een goed alternatief, KEF's pairen sowieso behoorlijk goed met Pioneer.
Kan je ook uitleggen waarom dat zo is?
Ik heb Kef speakers en heb sterke interessen voor de 921.

Welke combinaties zijn nog aan te raden met Kef?

• Tommie12
quote:
orco schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:34:
kan ik,in het geval ik en een stereo en een av versterker koop,deze samen aansluiten op vb die jbl's...?..zodat ik voor muziek via de stereo versterker ga en voor films via de 921...?
Nog niet dikwijls gezien, maar niet onmogelijk.
Lijkt me echter niet direct aan te raden, de verschillen zullen waarschijnlijk onhoorbaar zijn, tenzij je een stereoversterker koopt die 10 keer zo duur is dan die 921.

Als je dat van plan bent, geef dan eerst wat meer geld uit aan een stel speakers.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

quote:
SalimRMAF schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:50:
De Amerikaanse Pioneer modellen zijn niet gelijk aan de EU/JPN modellen nee :)
Bijvoorbeeld de US versie van de VSX-921 heeft gn AirPlay ondersteuning terwijl de 'onze' dat wl heeft :) En heeft de US versie van de VSX-921 gn DLNA, terwijl de 'onze' dat wel heeft :D
De Amerikaanse VSX-1021 is meer vergelijkbaar met 'onze' VSX-921 als ik het zo allemaal lees iig :)

Een review van de Amerikaanse VSX-1021: http://www.wired.com/reviews/2011/04/pioneer-vsx-1021-k/
Best wel erg positief iig :) Ook qua muziek weergave wat voor Orca wel interessant kan zijn :)
quote:
Tommie12 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:34:
[...]

Kan je ook uitleggen waarom dat zo is?
Ik heb Kef speakers en heb sterke interessen voor de 921.

Welke combinaties zijn nog aan te raden met Kef?
Jups dat kan ik ja ;) KEF's zijn over het algemeen aan de warme tot redelijk neutrale kant, en Pioneer receivers over het algemeen juist behoorlijk direct en kan worden gezien als zeer precies en gedetailleerd.
Waardoor je met speakers welke bijvoorbeeld aan de 'schelle' kant zijn, zoals Klipsch bijvoorbeeld, krijg je erg onnatuurlijk geluid, al is het allemaal smaak natuurlijk ;)
quote:
orco schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:34:
Je zou dat kunnen doen door een stereoversterker aan de pre-outs aan te sluiten, ls je pre-outs zou hebben gehad met een VSX-921 maar het feit is dat die dat niet heeft ;) Als je twee modellen omhoog gaat naar de VSX-2021 dan heb je wel pre-outs :D En dan kan je dus een aparte versterker per kanaal doen >:) of natuurlijk twee of meer kanalen door n versterker ;)
Maarja aangezien je een VSX-921 op het oog hebt zal dit niet gaan. Wat je kunt doen is natuurlijk een geluidsswitcher er tussen hanger zodat je meerdere versterkers gebruikt.

Mr ik denk dat je met de VSX-921 qua stereo-geluid opzich helemaal niet verkeerd zit hoor, kijk het is geen high-end, maar dat kan je ook niet verwachten voor het geld ;)
quote:
Tommie12 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:37:
[...]
Lijkt me echter niet direct aan te raden, de verschillen zullen waarschijnlijk onhoorbaar zijn, tenzij je een stereoversterker koopt die 10 keer zo duur is dan die 921.

Als je dat van plan bent, geef dan eerst wat meer geld uit aan een stel speakers.
Dat van dat je stereoversterker 10 keer zo duur moet zijn als de VSX-921 is natuurlijk onzin, sterker nog, je kan beter
400~450 euro uitgeven aan een stereo versterker die maar 2 kanalen hoeft aan te sturen dan een A/V receiver die een heleboel moet doen, 7 kanalen, een radio en video onderdelen, is natuurlijk zo heel gek als er meer kwaliteits spul gebruikt kan worden per onderdeel t.o.v een A/V receiver. Maar ja een A/V receiver is sowieso een compromis natuurlijk en dat blijft het altijd :)
Mr je krijgt wel veel meer bang-for-your-buck met een A/V receiver natuurlijk :D

@Orco, kijk gewoon eens vrder dan alleen JBL speakers, kijk eens naar Focal, KEF, B&W of nog andere ;) Maar staar je iig niet blind op die JBL ES80's ;)
En als je meer budget vrij kunt maken is dat altijd mooi meegenomen ;)

• orco
zou je mij een goude tip kunnen geven voor een 2.1 versterker die een krachtige en heldere geluidskwaliteit kan leveren met de mogenlijkheid voor pc aansluiting?...zou het dan aan te raden zijn om dan beter een 2.1 te nemen voor muziek en voor film dan een home cinema setje aan te schaffen...of is dat toch niet de moeite waard?...of is het verschil nauwelijks hoorbaar en dan toch beter de 921 te overwegen...??

orco wijzigde deze reactie 29-08-2011 11:58 (11%)

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ik zou als ik jou was gewoon lekker de 921 aanschaffen en er twee goede speakers bij te kopen. En dan dat uiteindelijk rustig uit te breiden naar meer.
Je zou als je twee knappe vloerstaanders koopt je subwoofer in het begin nog wel achterwege laten en er dan later, zodra het budget dat toelaat er een beetje knappe subwoofer bij kopen.
Als je je budget naar zeg 400 euro kan oprekken per speaker heb je ook een grotere keuze ;)
Je zou dan naar de Focal 714V kijken bijvoorbeeld of de KEF Q500's

• Deo_Volente
  • Laatst online: 15-04 15:52
quote:
orco schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:54:
zou je mij een goude tip kunnen geven voor een 2.1 versterker die een krachtige en heldere geluidskwaliteit kan leveren met de mogenlijkheid voor pc aansluiting?...zou het dan aan te raden zijn om dan beter een 2.1 te nemen voor muziek en voor film dan een home cinema setje aan te schaffen...of is dat toch niet de moeite waard?...of is het verschil nauwelijks hoorbaar en dan toch beter de 921 te overwegen...??
Orco, ik heb diverse vragen van je voorbij zien komen met een roep naar advies en ik herken je verwarring. Beperkt budget (+/- 1k), wilt muziek en film, onbekend in de audio wereld en wilt het maximale eruit halen. Ik zit in het zelfde schuitje en ik wil mijn bevindingen met je delen.

De n adviseert stereoversterker met 2.0 voor beste muziek kwaliteit, de ander een surround versterker met 2.0 of 2.1 omdat je dan kunt uitbreiden naar home cinema etc. En dan laat ik uit eenlopende meningen over het geluid van boxen en versterkers nog buiten beschouwing, smaken verschillen natuurlijk. Door de verschillende smaken is het uitzoeken van een audio set helaas niet zo eenvoudig als het kiezen van de snelste processor, wat eenvoudig op prestatie te meten is. Er bestaat dus niet maar n juiste keuze, de enige manier waarop je op een keuze kunt komen is door naar de audio winkel te gaan en te gaan luisteren. Je kunt natuurlijk wel een voorselectie maken van goed beoordeelde boxen/receivers, om wat gerichter te gaan zoeken.

Succes :) en als je eruit bent, laat dan natuurlijk even weten wat het geworden is.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Priyantha Bleeker schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:38:
Als je je budget naar zeg 400 euro kan oprekken per speaker heb je ook een grotere keuze ;)
Je zou dan naar de Focal 714V kijken bijvoorbeeld of de KEF Q500's
Met 400 euro kom je inderdaad een heel stuk verder. Naast die bovenstaande speakers kan je dan ook nog bijvoorbeeld kijken naar de Klipsch (RF-52), Jamo (S606 / S608), Mordaunt-Short, Wharfedale, Tannoy, et cetera. Allemaal merken die ik persoonlijk zou verkiezen boven een JBL ES-serie.

• Tommie12
Hou het simpel!
Neem de Pioneer 921 en gebruik die zowel voor Stereo als voor HT.

Die Pioneer krijgt overal goede reviews.

Tussen de 921 en de meeste stereo versterkers van 400-500 hoor je geen verschil.
Als je toch het budget hebt, koop dan de VSX-2021 of nog iets hoger en vergeet de stereo.

• orco
er is zo'n 500 euro verschil tussen de 2021 en de 921 maar het vermogen is bij beiden 150w...is er dan zoveel verschil,ook in geluidskwaliteit, tussen beide versterkers?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
orco schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:27:
er is zo'n 500 euro verschil tussen de 2021 en de 921 maar het vermogen is bij beiden 150w...is er dan zoveel verschil,ook in geluidskwaliteit, tussen beide versterkers?
Staar je niet zo blind op uitgangsvermogen. Zeker niet op de ruwe 150 Watt zoals Pioneer deze op geeft. Die 150 Watt is namelijk gemeten bij 1000 Hz, op n kanaal, 6 Ohm en met 1% THD. Als je naar vermogen wilt kijken zoek dan vermogen wat gemeten is bij 20 - 20.000 Hz, op 8 Ohm en gemeten op meerdere kanalen. Plus een THD-waarde van < 0,1%.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

quote:
orco schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:27:
Op 8Ω is het vermogen als volgt:
20 Hz to 20 kHz, 0.08 % THD 8Ω 110W(LET OP: is dus 0.08 ipv 0.09 tov lagere modellen), 20 Hz to 20 kHz, 0.06 % THD 8Ω 100W

Maar je moet niet alleen maar opgegeven vermogen kijken, de opbouw van de VSX-2021 is anders als die van de VSX-921, de onderdelen welke gebruikt worden zijn van hogere kwaliteit, de voeding is anders opgebouwd.
En er zijn andere video chipsets gebruikt e.d en zo nog een aantal significante verschillen.

• evad1st
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-10-2013
quote:
ZeonMatrix schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:38:
Ik ben sinds kort een trotse bezitter van de VSX 921K.
Heb daarbij een Harman Kardon 9BQ 5.1 set aangesloten. Daarnaast zit er een sony BD speler, KPN interactieve TV, playon hd mini,alle drie via HDMI, en een wii aangesloten, deze via component aansluiting.

Nu heb ik regelmatig dat mijn receiver soms spontaan uitgaat. Dit gebeurd meestal in de eerste 15 minuten. Daarna, als ik hem weer aanzet, doet hij het verder zonder problemen.

Hebben meer mensen dit probleem? Wat kan de oorzaak zijn?

Alvast bedankt!
Ook ik heb deze (exact dezelfde echter bij mij herhaalt het zich ieder half uur (bij bij doet het probleem zich hoodzakelijk voor bij het gebruik i.c.m. Blu-Ray) ik heb maandenlang met Pioneer proberen te commuiceren, maar ze weigeren het op te lossen (laat staan de leverancier)....... ik heb het maar op gegeven..... Nooit geen pioneer meer voor mij!!!!

• Xymox
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-04 12:28

Xymox

Determinism rulez !

Ik ben benieuwd naar ervaringen met de nieuwe VSX-S300 en S500.

http://www.pioneer.eu/eur...8/405/VSX-S300/index.html

Ik vraag mij af wanneer de S500 uitgebracht gaat worden. Dat zou in augustus geschieden, maar op de Pioneer website staat de s500 nog niet.

Als iemand reviews of tests tegenkomt van de S300, graag de links hier plaatsen.

*** Systeem specs Dell XPS 17 ***

• Tommie12
Ik heb al wat uitgevlooid over deze receivers.

Tussen de 921 en de 1021 zijn de verschillen klein. Het belangrijkste lijkt me de 2 HDMI uitgangen op de 1021. Die heb ik niet nodig, dus tussen deze 2 zou ik de 921 verkiezen.

Nu schijnt de versterker zelf van de 2021 wel echt een verschil te zijn.
Maar de 2021 is dan ook 2 keer zo duur als de 921.
Ik wil dat budget wel vrijmaken, maar niet onwillen van een paar toeters en bellen die ik niet gebruik, wel onwille van HOORBARE kwaliteit.

• Throduss
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:07
Dus je gaat voor de 921?

• pgm5700
De 2021 heeft o.a:

Is voorzien van Direct Energy HD-versterkers, gebaseerd op de klasse D-technologie
THX select 2 Plus label
Een wereldprimeur voor een AV-receiver is de volledige ondersteuning voor iPad, inclusief de mogelijkheid om de batterij op te laden via de USB-poort

De nieuwe versterkers zijn gecertificeerd voor DLNA 1.5 en dus compatibel met andere DLNA-apparatuur zoals digitale muziekspelers, pc’s, netwerkschijven en televisies.
Met vTuner krijgen de gebruikers toegang tot duizenden internetradiostations van over de hele wereld.
Support for LPCM, WAV, FLAC and other lossless formats,
LPCM, MP3, WAV, AAC, WMA Lossless, Apple Lossless, FLAC (192 kHz/24-bit)

The 1080p resolution at 24 frames per second is complemented by 36-bit HDMI Deep Colour support for cinema with amazing depth and clarity. A powerful video upscaler is included in standard definition video to automatically upgrade to 1080p. Compatibility with HDMI version 1.4a enables 3D content of broadcasts, games and home cinema can be processed with resolutions up to 1080p.

Triple high-definition video noise reduction and enhanced video parameter settings ensure that even the most demanding video connoisseur will be pleased.

http://www.pioneer.be/nl/...8/405/VSX-2021/specs.html

• Tommie12
quote:
Voorlopig wel.
De 921 heeft alle toeters en belen die ik wil. De 1021 verschilt te weinig, en bevat dezelfde versterkers.
De 2021 voegt geen belangrijke toeters toe, alleen die andere klasse van versterker, maar kan me niet voorstellen wat dat hoorbaar zou doen. Daarvoor vraag ik naar ervaringen hier.

• Dr_oetker
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 03-01 14:20
Ik heb op basis van de beschikbare specs een overzichtje gemaakt van alle verschillen tussen de 921 en de 1021:

http://img585.imageshack.us/img585/9129/verschillen.jpg

Dr_oetker wijzigde deze reactie 01-09-2011 10:42 (20%)

• Tommie12
Alleen die laatste twee punten interesseren me enigszins.
Zou je dat horen?

Tommie12 wijzigde deze reactie 31-08-2011 22:29 (3%)

• pietr
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16-04 22:38
Ik heb dit topic doorgelezen (va. pag. 15 ongeveer) en wat rondgeneusd op het www, maar geen atwoord gevonden op mijn vraag. Alleen FeaR benoemt het enigszins.
quote:
FeaR schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:45:
[...]Met 400 euro kom je inderdaad een heel stuk verder. Naast die bovenstaande speakers kan je dan ook nog bijvoorbeeld kijken naar de Klipsch (RF-52), Jamo (S606 / S608), Mordaunt-Short, Wharfedale, Tannoy, et cetera. Allemaal merken die ik persoonlijk zou verkiezen boven een JBL ES-serie.
Ik heb Tannoy Revolution Signature DC6T speakers en wil die aansluiten op de (aan te schaffen) Pioneer VSX-2021. Is dit een goede match? Ik kan het hier in de buurt nergens beluisteren, dus algemene opmerkingen over de combi Pioneer - Tannoy zijn ook welkom.

Van Tannoy vermoed ik dat die geclassificeerd worden als 'warm', terwijl Pioneer AV-receivers het stempel 'klinisch' krijgen. Is dit (in grote lijnen) juist?

pietr wijzigde deze reactie 31-08-2011 23:29 (26%)

• Ibidem
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:28
Mijn budget laat het toe om de vsk-2021-k te kopen. Nu kan ik voor 649 Eur ook een Onkyo 1007 kopen. Wat is de betere keuze? Speakers heb ik nog niet die wil ik direct erbij aan schaffen. Mijn oog is gevallen op de Boston Accoustics A360.

Kan iemand mij wat advies geven zodat ik morgen in de winkel goed beslagen ten ijs kom?

..::System Specs::..

• OLVG
Je zult toch echt moeten gaan luiseren denk ik. Als blije Pioneer gebruiker zou ik zelf altijd voor een Pioneer gaan. Heb echter nog nooit een onkyo gehad dus........

• Dr_oetker
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 03-01 14:20
quote:
pietr schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:27:
Ik heb dit topic doorgelezen (va. pag. 15 ongeveer) en wat rondgeneusd op het www, maar geen atwoord gevonden op mijn vraag. Alleen FeaR benoemt het enigszins.

[...]

Ik heb Tannoy Revolution Signature DC6T speakers en wil die aansluiten op de (aan te schaffen) Pioneer VSX-2021. Is dit een goede match? Ik kan het hier in de buurt nergens beluisteren, dus algemene opmerkingen over de combi Pioneer - Tannoy zijn ook welkom.

Van Tannoy vermoed ik dat die geclassificeerd worden als 'warm', terwijl Pioneer AV-receivers het stempel 'klinisch' krijgen. Is dit (in grote lijnen) juist?
Ik zou de verhouding prijs van speakers / receiver iets meer ten gunste van de speakers laten uitvallen, 3 op 1 ongeveer. Liever dan een 921 of 1021 ipv 2021 en duurdere set speakers.

• kdeboois
  • Laatst online: 17:02
quote:
Ik heb de VSX-2021 in gebruik met een wat oude set Tannoy Mercury (M3 voor, M1 achter en een Mc als Center). Wat wil je weten ?

De Pioneer zal door de tuning in delays, Eq en phase control de boel wel goed klinkend krijgen.

Ik ben zeer tevreden tot nu toe.

Heb 1 nadeel ondekt. Ik krijg mijn Mac Mini mid 2011 niet zo gek om 1080p50 naar de versterker te sturen...

• kdeboois
  • Laatst online: 17:02
quote:
pgm5700 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:09:
De 2021 heeft o.a:

Is voorzien van Direct Energy HD-versterkers, gebaseerd op de klasse D-technologie
Volgens mij klopt dit niet...

Waar heb je dit gevonden ? Mijn 2021 staat netjes 100 Watt warmte te maken in idle :)

• Ron_Tweaker
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09-03 08:38
De 2021 heeft echt geen D-klasse versterker, dat begint pas bij de LX serie.

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09-03 08:38
Iemand een idee wanneer de nieuwe LX serie beschikbaar is in NL? Het is inmiddels september...
In de UK zijn ze reeds te bestellen. Een SC-LX75 voor 1499,00 omgerekend is dat iets van 1553 euro.

Apple | Marantz | B&W

• pgm5700
Hier: http://www.diskidee.be/20...met-iphone-en-ipad/21514/

Ze zijn voorzien van Direct Energy HD-versterkers, gebaseerd op de klasse D-technologie !

http://m.datanews.rnews.b...=PROD&contentID=23928

Of dat nu echt zo is,

• EricDH
  • Laatst online: 07-10-2013
quote:
pgm5700 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:17:
Hier: http://www.diskidee.be/20...met-iphone-en-ipad/21514/

Ze zijn voorzien van Direct Energy HD-versterkers, gebaseerd op de klasse D-technologie !

http://m.datanews.rnews.b...=PROD&contentID=23928

Of dat nu echt zo is,
Massari heeft gelijk; alleen de LX series hebben klasse-D amps aan boord. De anderen zijn klassieke AB versterkers. Niks mis mee overigens.

• gerlo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12-11-2013
Heeft een van jullie hier ook last van bij de 921 (of een andere uit de serie) :
Als ik de versterker aan zet (met de power knop, niet met de AB) en daarna snel weer uitzet, dan 'hangt' de versterker; niet meer aan te krijgen. Het enige wat dan helpt is een 'reset' (powerknop ongeveer 10 seconden ingedrukt houden).

• Tommie12
Er zou toch een verschil zitten in de gebruikte versterkers. De 2021 en de LX55 hebben een Hybrid versterker, en de 921 een klasse lager. (duitse Pioneer website)

Geeft de 921 of de 2021 ook het ethernet signaal door via HDMI naar een TV of naar een Blue Rayspeler?

Kan ik nergens vinden in de specs...
Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste