Reg. datum: 24 oktober 2000
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there
Forum » Consumentenelektronica » Audio en HiFi » Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic
Tags |
Toon alle producten (14)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last
Reageer Nieuw TopicOf course I'm out of my mind. It's dark and scary in there
Gulfstream G650
Dit werkt bij mij inderdaad precies eender (Pioneer plasma, Blu-ray speler en DVD-recorder). Blauwe power LED en rode HDMI LED gaan aan en verder niets. Totdat je zelf de receiver "verder" aan zet, dan gaat het normale display ook aan en hoor je via zo'n klik ook het versterker-gedeelte daadwerkelijk aan springen.quote:GiLeX schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:02:
Heb alles hier zo ingesteld dat het HDMI-CEC protocol wordt gebruikt.
Nickname does not reflect reality
Gulfstream G650
-=|[ Aion ]|=- | Server: Anuhart | Class: Gladiator | Nick: Tabula | Legion: Foxhound
Ja, 1x130W he. Niet (zoals Onkyo hoopt dat men denkt) 7x130. Bij 7-kanaals gebruik zal het rond de 20/25W per kanaal zijn. Alsnog meestal voldoende, maar niet wat de gemiddelde koper denkt te krijgenquote:IngamerX schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:59:
en 130 watt per channel
In het algemeen wordt het vermogen van de (vooral entry-level) versterkers wel iets overdreven, maar Onkyo is hierin echt wel de koploper. Mooie sticker op de voorkant met 7 channels/140W per channel er op en dan in de specificaties vermelden dat het alleen 140W is als je één kanaal aanstuurt. Vind ik persoonlijk nogal misleidend.quote:vcrrr schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:51:
Gaat jouw Watt verhaal over receivers in het algemeen? Of loopt (alleen) Onkyo volgens jou mensen 'voor het lapje te houden'?
Gulfstream G650
Nou ja, via de reguliere meetwijze ook weer niet, maar goed, hij zal voldoende power hebben jaquote:salimrmaf schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:54:
-Pio heeft wel 7X140 Watt per Channel op 6Ohm
?quote:vcrrr schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:06:
@Salimrmaf
Je pluspunten gaan natuurlijk niet op in vergelijking met de SR608 van Onkyo...
Sowieso heeft de 920, zoals ik al schreef, GEEN ARC. Daarnaast heeft bovengenoemde Onkyo twee extra HDMI inputs. ..
Gulfstream G650
IngamerX wijzigde dit bericht 24-06-2010 16:30 (100%)
-=|[ Aion ]|=- | Server: Anuhart | Class: Gladiator | Nick: Tabula | Legion: Foxhound
Gulfstream G650
IngamerX wijzigde dit bericht 24-06-2010 16:59 (50%)
Ja dat klopt toch? Bij 1 channel driven, dus 1 x 130W kan 'ie leveren.quote:IngamerX schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:30:
Ze geven op de website onder features wel weer: 130 W/Ch at 6 Ohms, 1 kHz, 1 Channel Driven, IEC
Als dit niet waar is dan is het misleiding. Dan kan Onkyo aansprakelijk worden gesteld voor een schadevergoeding.
Een wattage zegt nu ook weer helemaal niéts over de geluidskwaliteit hè, maar dat terzijdequote:IngamerX schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:30:
Dan is die yamaha the way to go als ik geluidskwaliteit wil.
Gulfstream G650
Haol un tit oet!
Het betrof afspelen van een DVD. Hier staat geen DTS-HD op.quote:salimrmaf schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:50:
Vergeet niet dat de "oude" PS3 geen DTS-HD en TrueHD als bitstream kan meeversturen over HDMI. Alleen de nieuwe slimline kan dat. De normale PS3 decodeerd ze intern, en stuurt ze uit als LCPM.
Instellingen van de audio uitvoer op "bitstream" zetten en niet op "LPCM", dan zou het sowieso goed moeten gaan met een DVD. En natuurlijk dan ook DTS en Dolby Digital aanvinken onder de audio opties.quote:vcrrr schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:39:
@iedereen
Misschien is dit meer een vraag voor een PS3 forum, maar het geluid wat op de 920 binnenkomst vanaf de Playstation wordt op het display aangeduid als PCM. Dit blijft in het display staan ook als ik bijvoorbeeld een DVD afspeel waarbij ik DTS heb geselecteerd. Iemand een idee waarom er dan niet gewoon DTS op de 920 binnenkomt?
PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik heb een PS3 (Fat 60 GB) inderdaad. Anders zou de PSN-ID in mijn sig ook nergens op slaanquote:vcrrr schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:39:
@Fear
Heb jij zelf een PS3? Ik kan zo snel niets vinden wat ook maar lijkt op 'bitstream'.
Zo ziet het scherm voor het instellen van het geluid er ongeveer uit op mijn PS3 (maar dan in het Nederlandsch)
Even voor de goede orde, het is een PS3 slim met 250Gb, paar maand oud.
Zou het nog aan de HDMI kabel kunnen liggen?
Gulfstream G650
Weet je het zeker vcrrr? Geen ARC is toch niet het einde van de wereld? Je gaf al aan dat je via component wel gewoon geluid naar je tv had. Is het dan niet zonde (als ie zo mooi klinkt) om dat ding te verkopen?quote:vcrrr schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:00:
Nou, ik ga mijn VSX-920-K hier op Tweakers (vraag/aanbod) te koop aanbieden zodat ik kan sparen voor een Pioneer mét ARC. Wel weer Pioneer, want ik moet zeggen, qua geluid bevalt deze receiver meer dan goed! Ruimtelijk, krachtig; erg fraai al met al!
Mocht er bij voorbaat al een geïnteresseerde zijn dan hoor ik het graag via een PM o.i.d.
Ik denk aan een prijs rond de ¤425,-. Wat denken jullie?
Gulfstream G650
Gulfstream G650
Gulfstream G650
Wellicht gaat dit hetzelfde als op een denon. Je kunt bass/treble en eq pas instellen als je kiest voor de Stereo mode en dan het 'audessey profiel' Manual kiest.quote:vcrrr schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:04:
Het lukt me niet of nauwelijks (het is één keer gelukt bij een bepaalde bron) om bass/treble instellingen aan te passen; deze worden vrijwel nooit weergegeven in het 'audio parameter' menu (en ja, dit keer heb ik wél TFM gelezen).
One of the major reasons for the downfall of the Roman Empire was, lacking zero, they had no way to indicate termination of their C strings.
Zorgen dat je geen (pure) direct mode geselecteerd hebt, de 'Tone' regeling op 'ON' hebt staan ipv 'Bypass', en dan moet die verschijnenquote:vcrrr schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:04:
@IngamerX
Het lukt me niet of nauwelijks (het is één keer gelukt bij een bepaalde bron) om bass/treble instellingen aan te passen; deze worden vrijwel nooit weergegeven in het 'audio parameter' menu (en ja, dit keer heb ik wél TFM gelezen).
Haol un tit oet!
Gulfstream G650
MacBook Pro 2.2 GHz Intel Core 2 Duo 4GB --- iPhone 3G S⃣ 16GB white
Gulfstream G650
Ik heb op hetzelfde moment besteld, zat ook niet bij de eerste levering, was "3e in de wachtrij" en heb vandaag het volgende te horen gekregen: "Net van onze leverancier te horen gekregen dat u de levering van pioneer onderweg naar ze is en elk moment afgeleverd kan worden."quote:Slightly off-topic: zijn er Belgen die ervaring hebben met bovengenoemde webshop (MaxICT)? Wacht namelijk al 3 weken op mijn VSX-920, begin me zorgen te maken...
Voronwë wijzigde dit bericht 02-08-2010 15:05 (19%)
Around here, something radiates. (Counting Crows)
IngamerX wijzigde dit bericht 02-08-2010 16:15 (4%)
Nope, de Amerikaanse modellen (totaal anders dan de europese varianten) hebben dus ook maar 110 watt...quote:Voronwë schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:03:
(Engelse) heeft echter de 920, 110W en de 1020 140W.
Ik wil een van deze gebruiken om mijn Columa 900 set van Teufel aan te sturen.Maar kan niet echt een keuze maken.
Gulfstream G650
De opgegeven 140W is wel bij 6Ohm, niet echt conform de normale standaard dus. Wellicht is de 110W wel bij 8Ohm, zodat het allemaal weer een beetje logischer is. Maar goed, in surround blijft er toch maar iets van 25W per kanaal over aangezien de voeding in deze versterkers niet echt huge isquote:SalimRMAF schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:14:
De EU 920 heeft een 140 Watts-voeding, zie ook
Gulfstream G650
Daar is toch niets raars aan? De 71/81, 72/82, en 73/83 hebben onderling ook gewoon identieke versterker eenheden er in zitten, ondanks dat de opgegeven specs anders zijn. Marketing at work.quote:SalimRMAF schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:52:
Hierop is te zien dat de VSX-920 dezelfde voeding heeft als de VSX-1020.
Gulfstream G650
Denk dat je toch eens in het menu moet zoeken, want de speler kan zeker wel HD Audio als bitstream uitvoeren:quote:tapir schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:04:
Ik vermoed dat dit komt omdat de blu-ray speler deze HD audioformaten zelf al decodeert en omzet naar PCM? Of is er een andere oorzaak? In elk geval vind ik bij de instellingen van de blu-ray speler nergens een instelling om DD HD of DTS Master Audio al dan niet als een bitstream door te sturen.
Edit:quote:8-kanaals lineaire PCM bitstream out: JA
Dolby True HD-decoderin: JA
Dolby True HD bitstream out: JA
DTS-HD Master Audio-decodering: JA
DTS-HD Master Audio bitstream out: JA
quote:Q:De HD-audio (Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS-HD High Resolution Audio en DTS-HD Master Audio) wordt niet uitgevoerd als bitstream.
A:Stel "BD Audio MIX-instelling" in op "Uit" in het "Audio-instellingen"-instelscherm (bladzijde 24).
FeaR wijzigde dit bericht 19-08-2010 13:41 (18%)
Dat was lekker direct ...quote:Heb je überhaupt de handleiding wel gelezen?
Subtiel zijn is nooit mijn sterkste kant geweestquote:
Sorry voor het wellicht te directe antwoord, maar je moest eens weten hoe veel mensen de handleiding niet lezen en meteen op fora om antwoorden gaan vragen.quote:tapir schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:29:
[...]Ja, ik heb de handleiding gelezen. Ik post pas een vraag op een forum als de handleiding of uitgebreid googlen geen soelaas hebben gebracht.
Zo stond het af-fabriek afgesteld en dan stuurde de blu-ray speler alles als LPCM door naar de receiver en die toonde dan ook altijd PCM op het display, onafhankelijk van het soort soundtrack (Dolby/DTS/HD geluid).quote:Maar wel apart dat je HDMI dus alleen de gewone DTS en Dolby Digital als bitstream uitvoert en de HD formaten niet. Als je eens instelt dat alles gedecodeert moet worden naar LPCM (dus ook DTS en DD), gewoon om te zien of dat wel werkt.
MacBook Pro 2.2 GHz Intel Core 2 Duo 4GB --- iPhone 3G S⃣ 16GB white
Playstation 3 ook ingesteld dat deze audio en video over HDMI moet versturen?quote:inztigator schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:26:
Nu sluit ik m'n PS3 erop aan via HDMI en geeft de receiver geen geluid door de speakers.
Gulfstream G650
Fixes niet bekend, maar van een oudere update zijn deze o.a. bekend (versie 1053) en die zitten ook in deze weer en waarschijnlijk nieuwe fixes.quote:This firmware is for the following models:
MODEL : VSX-1019AH-K/DFLXJ, VSX-1019AH-K/SYXJ5, VSX-1019AH-K/UXJCA,
VSX-1019AH-S/SYXJ5, VSX-1019AH-K/PWXJ, VSX-919AH-K/SYXJ5,
VSX-919AH-S/SYXJ5, VSX-919AH-K/PWXJ, VSX-919AH-K/AXJ5,
VSX-919AH-K/CUXJCA, VSX-919AH-K/DFLXJ, VSX-919AH-S/DFLXJ
Vond dit op http://www.avsforum.com/a...hp?t=1149686&page=136 en de volgende pagina'squote:1 The power sometimes cannot be turned on by remote controller.
2 Dropouts in DD+ audio tracks.
3 Voulume down when playing DTS HD Master audio 2ch LtRt signal.
4 iPhone & iPod Touch (firmware Ver.3.0-) cannot be recognized.
GiLeX wijzigde dit bericht 31-08-2010 00:26 (20%)
Mijn probleem is opgelost door de firmware van mijn Sony BDP-S470 up te graden en alles opnieuw in te stellen. Nu verschijnt netjes het juiste signaal (e.g. Dolby DTS HD Master Audio) op het display van de receiver.quote:tapir schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:00:
[...]
Zo stond het af-fabriek afgesteld en dan stuurde de blu-ray speler alles als LPCM door naar de receiver en die toonde dan ook altijd PCM op het display, onafhankelijk van het soort soundtrack (Dolby/DTS/HD geluid).
Canon 450D + Sigma 18-50 /2.8 + Canon 18-200 IS + 430EXII + Gorillapod /\ Macbook Pro late 2008 - 4GB - 320GB 7200/min - Remote /\ Nokia N82 Black /\ Logitech Z5400 /\ Cowon iAudio D2 4GB
Doe eigenlijk ook zelden m'n receiver aan bij het "normale" tv kijken. Vandaar ook gewoon als enige HDMI-apparaat de decoder direct in de tv geprikt, niet via de receiver. En gewoon vanuit de decoder een losse audio-kabel naar de receiver gedaan. Als de receiver dan op TV/Sat staat geeft ie dus alleen de audio door.quote:Tunboy schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:16:
Is er al een manier om simpel de speakers van de receiver uit te schakelen en het geluid via de speakers van de tv te laten lopen (dewelke bijna niets verbruiken en genoeg kwaliteit bieden voor het nieuws enzo te volgen)?
Canon 450D + Sigma 18-50 /2.8 + Canon 18-200 IS + 430EXII + Gorillapod /\ Macbook Pro late 2008 - 4GB - 320GB 7200/min - Remote /\ Nokia N82 Black /\ Logitech Z5400 /\ Cowon iAudio D2 4GB
Dual Infinity wijzigde dit bericht 28-09-2010 16:43 (4%)
Gulfstream G650
Gulfstream G650
Macbook pro 13" 2010 2,4 Ghz
Ben nog weer een beetje aan het zoeken en kloten geweest, maar heb de heilige graal helaas nog niet gevonden.quote:SalimRMAF schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:41:
Hahha , ja dat moet ik zeker doen. (En andere mensen/accenten nadoen zodat het lijkt dat er meer mensen met dit probleem zijn) Want daar ben ik goed in.
Het gaat om 1280x720p60 of 1360x768p60. Het ligt niet aan de kabels want ik gebruik verschillende apparaten
Dual Infinity wijzigde dit bericht 14-09-2010 10:57 (5%)
Wow I Bokkie - lvl70 Human Warlock I @ the Maelstrom I guild: Shadow Ryders I Profile
Brad Pitt wijzigde dit bericht 14-09-2010 15:39 (45%)
Okay bedankt voor je snelle antwoord, daar was ik dus al bang voor. Goed gaan we weer googlen naar een nieuwe subwooferquote:Brad Pitt schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:36:
Je kan alleen een aktieve subwoofer aansluiten, dus eentje waar een versterker IN zit. De receiver heeft geen versterkte uitgang voor de subwoofer maar alleen voor de fronts, surrounds en center...
Wat je wel kan doen is luidsprekerdraad naar de subwoofer trekken maar dan krijgt die natuurlijk niet het "subwoofer-signaal" aangereikt. Dat is niet optimaal, maar voor nu even niet anders. Zet dan wel op de subwoofer het eventueel aanwezige filter "goed" (80Hz of zo als dat kan), zodat deze niet teveel tonen gaat weergeven.
Wow I Bokkie - lvl70 Human Warlock I @ the Maelstrom I guild: Shadow Ryders I Profile
Ik ben daar nu ook meebezig alleen ik was aan het twijfelen tussen een pioneer VSX-520 en Denon 1611, maar nu ik nog maar 14 ben weet ik daar nou nog niet super veel van.quote:FeaR1986 schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:39:
Ik zou je eerst eens in gaan lezen over dingen als Wattages en weerstand (Ohm).. Want die 130 Watt ga je van je leven niet gebruiken: voor normaal gebruik is enkele Watts meer dan voldoende. Met 10 Watt per kanaal ga je je buren al mee laten genieten van jouw muziek. Verder meet Pioneer (net als Onkyo en Sony) het opgegeven vermogen bij 6 Ohm en 1.000 Hz. Je speakers gaan sowieso nooit continue op 1000 Hz spelen, een waarde gemeten bij 20 - 20.000 Hz is een stuk realistischer. En verder hebben je speakers een impedantie van 8 Ohm en kan je dat dus niet één op één vergelijken met de 130 Watt die de Pioneer levert bij 6 Ohm.
Lang verhaal kort is dat je nu gewoon appels met peren aan het vergelijken bent en je het in werkelijkheid gewoon ook nooit gaat gebruiken.
Vraag me alleen wel af waarom je een 2.1 set aan een meerkanaals receiver wilt gaan hangen. Je kan dan beter je budget anders indelen en voor een goede stereoversterker gaan met twee betere speakers dan de melkpakjes van de Harman Kardon. Een stereoversterker geeft namelijk een betere kwaliteit dan de Pioneer zal doen. En met het geld wat je dan overhoudt kan je ook weer betere speakers kopen.
Overigens hebben we voor Pioneer receivers een speciaal forum: Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic. Daar gaat dit topic dan ook heen
Als je je boxen wil laten "aansmeren" kan je denk ik wel zowat overal terechtquote:jasper623 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:55:
[...]
Ik ben daar nu ook meebezig alleen ik was aan het twijfelen tussen een pioneer VSX-520 en Denon 1611, maar nu ik nog maar 14 ben weet ik daar nou nog niet super veel van.
(eigenlijk mag dit niet maar) Kan iemand mij dan ook boxen aansmeren die beter zijn dan deze Harman Kardon, een stereo versterker kan ik zelf wel vinden, maar van boxen weet ik het niet zo goed.
AUD beleidquote:jasper623 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:49:
Oke dat bedoelde ik eigenlijk niet maar iemand die ervaring heeft en die weet dat het goede boxen zijn.
quote:Een stap die vooral tweakers vergeten is dat je ook in real life naar een winkel toe kan gaan. Luisteren naar speakers, kijken naar apparatuur, vragen aan de verkoper.
quote:Speakers zijn de belangrijkste keten in de audio schakel. Ook hierover zien we bijna dagelijks vragen voorbij komen. Alleen is het in dit geval zo goed als onmogelijk om hier iets zinnigs op te zeggen aangezien geluidsbeleving puur subjectief is. Met andere woorden: Goed geluid is geen universeel begrip. Wat voor de één lekker in het gehoor ligt kan voor de ander wel rampzalig ranzig klinken. Sommige luisteraars houden van een wat meer aangedikt laag en er zijn er ook weer die wat meer hoog lekker vinden klinken. Dit is nog een redelijk duidelijk verschil, maar er zijn natuurlijk ook veel subtielere.
Waar ik naar toe wil is dit; Doordat smaak een rol speelt bij de keus van een luidspreker (en eigenlijk alle audio-producten met een klank) heeft het geen zin om aan een ander te vragen je te helpen bij de keuze daarvan.
Ik denk dat je het verschil wel gaat horen als je daadwerkelijk in de winkel gaat luisteren (de LX serie bevat over het algemeen kwalitatief betere componenten dan de 'goedkopere' receivers). Verder wordt bij de LX-53 een Bluetooth adapter standaard meegeleverd, terwijl je bij de VSX-2020 een adapter los moet aanschaffen.quote:thomasho schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:39:
Iemand een idee?
mindcrash wijzigde dit bericht 19-09-2010 18:51 (5%)
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011)
Mijn dochters: http://meisjes.vandekraats.net
SalimRMAF wijzigde dit bericht 19-09-2010 20:35 (10%)
Gulfstream G650
Een ICEpower-receiver van Pioneer is ook niks? Ben daar persoonlijk bijzonder tevreden mee.quote:kraats schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:57:
En ik ben bang dat ik daar voorlopig ook geen waardige opvolger voor kan vinden bij Pioneer.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: