Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kurt1970
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-04-2010
Ik heb dus een pricewatch: Sitecom MD-206 USB Hard Drive Case, maar ik heb hem al bijna een jaar niet meer gebruikt en ben inmiddels al verhuisd.

Helaas ben ik de stroomadapter kwijt en ben ik 2 weken geleden al begonnen met het zoeken naar een nieuwe. Ik heb al 10 bedrijven gemaild en ben al langs de Dixons, Dynabyte en electronicazaak geweest. Iedereen adviseert mij contact op te nemen met de leverancier Sitecom, die telefonisch niet bereikbaar is. Ik heb ze al 3 e-mails gestuurd, de 1e 2 weken geleden, maar geen reactie gehad.

Het betreft een 12volt voeding, maar ik heb geen idee hoeveel ampere. Kunnen jullie mij helpen met het vinden van dit onderdeel?

• stits
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11-09-2011
kan je een foto plaatsen van de aansluiting? Meestal zijn dit standaard aansluitingen hoor..

• thijszor
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:40
Sitecom is behoorlijk groot, lijkt me toch sterk dat je geen telefonisch contact met hun kan opnemen?
Ik heb hier voor me een 500GB WD ext hdd liggen, dat is een 12V 1500mA output en 500mA input @ 100-240V 50/60hertz.

Als het gewoon een ronde aansluiting is, loop eens de mediamarkt binnen, ik weet dat wij ( ja, ik werk er ) ze hebben liggen, dat zijn gewoon universele adapters met stuk of 8-10 aansluitingen, met regelbare voltages en dergelijke. koop een met vergelijkbare specs, en dan moet het gewoon werken.

Alfa Romeo 147 1.9JTD Distinctive '04

• rebelangel66
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 19:12

rebelangel66

Gsx 750F

wat voor een stroomaansluiting heeft dit ding, een gewone ronde plug is dan kun je er bij elke elektro-speciaalzaak een universele kopen. je moet er een hebben die minimaal 1 ampere bij 12 volt kan leveren

"Life's a lesson. You learn it when you're through." -Fred Durst-

• kurt1970
http://i47.tinypic.com/oje5v5.jpg
De andere kabel voor de gegevensoverdracht is een USB 2.0 printerkabel, die heb ik wel.
quote:
thijszor schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 01:50:
Sitecom is behoorlijk groot, lijkt me toch sterk dat je geen telefonisch contact met hun kan opnemen?
Ik heb hier voor me een 500GB WD ext hdd liggen, dat is een 12V 1500mA output en 500mA input @ 100-240V 50/60hertz.

Als het gewoon een ronde aansluiting is, loop eens de mediamarkt binnen, ik weet dat wij ( ja, ik werk er ) ze hebben liggen, dat zijn gewoon universele adapters met stuk of 8-10 aansluitingen, met regelbare voltages en dergelijke. koop een met vergelijkbare specs, en dan moet het gewoon werken.
Als je mij een telefoonnummer kunt geven, zou ik daar dolblij mee zijn.

Ik ben ook al bij de Mediamarkt geweest, zij hebben mij gezegd dat ze niets hadden. Ik had namelijk ook een 5volt/2ampere aansluiting nodig, bij beiden konden ze me niet helpen. Ik ben bij zowel Mediamarkt Rotterdam als Alexandrium geweest.

Het viel me verder op dat niemand wist wat een DC-aansluiting was (wist ik ook niet trouwens) bij de computerzaken en dat niemand onderdelen verkocht en mij doorverwees naar Sitecom die dus niet reageert.

Ben al erg blij dat er al veel mensen behulpzaam reageren.

• Sefyu
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20:05
Je kan gewoon een universele adapter kopen die 12V kan leveren op min. 1.5-2A, meer kan ook, zolang het maar niet minder is.

• thijszor
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:40
Hier bij mediamarkt alkmaar hebben wij volgens mij 3-5 verschillende soorten adapters, op de accessoires afdeling. alle vestigingen hebben hun eigen inkoop beleid, maar het lijkt me toch sterk dat 2 vestigingen het totaal niet hebben.

Alfa Romeo 147 1.9JTD Distinctive '04

• ThunderAl
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06-10-2012
Ik zou zeggen bel een paar shops af die deze case verkopen, en vraag of zij eventueel voor je kunnen kijken wat voor adapter er bij wordt geleverd met hoeveel ampere.

een adapter met 12v en de vereiste amperage is dan vast wel bij conrad oid te krijgen

• Steephh
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Als je goed zoekt, is het nummer wel te vinden.

http://www.ilocal.nl/nl/c...com-europe/42514628175609

Overigens, desnoods met die foto uitgeprint zal er toch wel een winkel ergens zijn waar ze je kunnen helpen? Een universele adapter werkt net zo goed en is waarschijnlijk een stuk goedkoper dan wanneer je er een los bij Sitecom besteld. Maar wie weet, geven ze je uit coulance gratis een nieuwe, dus het is natuurlijk altijd de moeite waard om daar even heen te bellen.

Steephh wijzigde deze reactie 23-01-2010 02:37 (61%)

_@/'

• Mitch
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:11
quote:
kurt1970 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 01:56:
[..]
Het viel me verder op dat niemand wist wat een DC-aansluiting was (wist ik ook niet trouwens) bij de computerzaken en dat niemand onderdelen verkocht en mij doorverwees naar Sitecom die dus niet reageert.
Hmm misschien omdat een DC-aansluiting niet bestaat ?
DC staat voor Direct Current, ofwel gelijkspanning, de tegenhanger van AC (alternating current of wisselspanning), maar in dit geval dus 12 volt gelijkspanning. De socket doet hierbij niet ter zake.

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:54

LED-Maniak

Dat is behoorlijk C12H22O11

quote:
Mitch schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 02:38:
[...]

Hmm misschien omdat een DC-aansluiting niet bestaat ?
DC staat voor Direct Current, ofwel gelijkspanningstroom, de tegenhanger van AC (alternating current of wisselspanningstroom), maar in dit geval dus 12 volt gelijkspanning. De socket doet hierbij niet ter zake.
Als je dan corrigeert, doe het dan goed ;)

Je hebt dus een 12 volt DC voeding nodig met deze plug:
http://www.futurlec.com.au/images/DCPWRF002a.jpg

Ga even langs de bouwmarkt. Daar kan je leuke vinden met allemaal plug diameters. Dan weet je zeker dat je een passende vind.

(deel van je) casemod laten lasersnijden? Stuur me een DM! Plexiglas, Hout, Textiel. Géén metaal

• kurt1970
http://i49.tinypic.com/112erl3.jpg
De plug heb ik al van een andere adapter, maar die adapater werkt niet. (5 volt, 2 ampere adapter)
Waar moet ik bij de Mediamarkt om vragen, zodat de adapter genoeg volt/ampere heeft en op mijn plug past? Kan ik beter te veel of te weinig ampere hebben? En beter te veel of te weinig volt?

Ik moet echt nog een cursus electriciteit volgen 8)7

kurt1970 wijzigde deze reactie 23-01-2010 12:03 (4%)

• GroteNeger8
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-08-2012
quote:
kurt1970 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 01:56:
[afbeelding]
De andere kabel voor de gegevensoverdracht is een USB 2.0 printerkabel, die heb ik wel.

[...]
Als je mij een telefoonnummer kunt geven, zou ik daar dolblij mee zijn.
0900-9990009

13" macbook unibody | Sitecom WL-309 | Sitecom MD-253 | Sitecom WL-355

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:54

LED-Maniak

Dat is behoorlijk C12H22O11

quote:
kurt1970 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:03:
[afbeelding]
De plug heb ik al van een andere adapter, maar die adapater werkt niet. (5 volt, 2 ampere adapter)
Waar moet ik bij de Mediamarkt om vragen, zodat de adapter genoeg volt/ampere heeft en op mijn plug past? Kan ik beter te veel of te weinig ampere hebben? En beter te veel of te weinig volt?

spanning moet precies goed zijn: 12 Volt DC. De max. stroom >2A.
Neem je apparaat mee en kijk of de plug past.

(deel van je) casemod laten lasersnijden? Stuur me een DM! Plexiglas, Hout, Textiel. Géén metaal

• kalizec
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08-08 01:28
Inderdaad, 12 volt moet precies kloppen. Het amperage mag zo hoog zijn als je wilt, maar het moet minimaal hoog genoeg zijn om die HD op te laten lopen. Gemiddeld trekt een standaard 3,5" schijf ~10 Watt, wellicht iets meer tijdens het opstarten. Dus een adapter met 1 ampere is misschien net genoeg, misschien net niet.

Als je een adapter van 2 ampere pakt weet je (vrijwel) zeker het genoeg is. Maar meer is altijd OK.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
quote:
kalizec schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:33:
Inderdaad, 12 volt moet precies kloppen. Het amperage mag zo hoog zijn als je wilt, maar het moet minimaal hoog genoeg zijn om die HD op te laten lopen. Gemiddeld trekt een standaard 3,5" schijf ~10 Watt, wellicht iets meer tijdens het opstarten. Dus een adapter met 1 ampere is misschien net genoeg, misschien net niet.

Als je een adapter van 2 ampere pakt weet je (vrijwel) zeker het genoeg is. Maar meer is altijd OK.
t lijkt me dat t om een 3.5 inch apparaat gaat..

uit die 12V wordt nog weer eens de 5V lijn gemaakt ?

een ampere of 2 minimaal zou ik dan toch wel aanbevelen :)

SMSfreakie wijzigde deze reactie 23-01-2010 23:43 (4%)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:04
quote:
kurt1970 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:03:
[afbeelding]

Pas op met zulk soort verloopstekkertjes, je kunt eenvoudig de plus en min omwisselen bij zulk soort kabeltjes, en dan frituur je je hardeschijf :)

En je kunt nog altijd de hardeschijf eruit halen en intern aansluiten in je computer.

Je zit niet voor niets op Tweakers lijkt mij, dus dat moet lukken :D

★ Nieuwste blogpost: Slimme meter P1 poort uitlezen met Arduino &waarden opslaan in MySQL database | Gas besparen | Elektriciteit besparen

• kurt1970
Naar aanleiding van dit topic heeft Sitecom contact met mij opgenomen en mij gratis een vervangende adapter aangeboden. Ik ben vanochtend langs geweest en de adapter werkt perfect.

Mijn complimenten voor de ondersteuning!
Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013