Reg. datum: 19 mei 2005
Have Fun Funske
Forum » Consumentenelektronica » LCD, Plasma & Projectie » [LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie 2009-2010
Toon alle producten (18)
Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last
Reageer Nieuw TopicHave Fun Funske
Wat is lang, meet de tijd eens vanaf het moment dat je de AB indrukt tot dat je beeld en geluid hebt dan kunnen we het vergelijken. Bij mij vind ik het nog wel meevallen, het duurt gemiddeld zo'n 17 sec. Ik werk nog met 043. Op mijn decoder hoef ik niet te wachten, die doe ik nooit uit.quote:Rick17 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:08:
Zijn er nog meer mensen met een: phillips 46PFL9705H ?
Want ligt het aan mij of duurt het opstarten van dat ding gewoon veeeeel te lang?
Borry wijzigde dit bericht 08-01-2012 14:04 (6%)
Have Fun Funske
Paladium wijzigde dit bericht 13-01-2012 13:24 (5%)
Ik heb het ook gehad bij mijn philips BDP5200.quote:Ramje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:30:
Ik ben sinds zomer 2010 in het bezit van de 46pfl9705. Prima tv, geen problemen. Nu heb ik een home cinema van Philips aangeschaft, de HTS8562. Deze heb ik via de HDMI ARC van de tv aangesloten op de HDMI ARC van de home cinema. De allereerste keer zag de tv direct de home cinema via Easylink. In het menu werden automatisch diverse nieuwe items gezet en als ik de tv inschakelde , werd ook automatisch de home cinema ingeschakeld. Echter na een paar uur zag de tv de home cinema niet meer, blijkbaar werkt Easylink niet goed. Ik heb alles geprobeerd om de koppeling opnieuw te maken, nieuwe 1.4 hdmi kabel, tv gerest, home cinema terug naar fabrieksinstellingen. Beide apparaten zijn voorzien van de laatste software, maar het mocht niet baten. Contact opgenomen met Philips, wordt binnenkort teruggebeld. Nou vergeet het maar, geen reactie. Ik heb inmiddels een nieuwe home cinema, maar ook wordt deze weer niet herkend door de tv. Wie weet een oplossing? Het is toch vreemd dat Philips pretendeert dat beide apparaten via Easylink moeten communiceren, maar in de praktijk werkt dit totaal niet.
Ik ben benieuwd naar reacties.
Geertje wijzigde dit bericht 16-01-2012 08:42 (1%)
Reden: Nog meer kabels eruit...
Ik heb dit twee keer geprobeerd, maar helaas geen succes. Volgende week komt het reparatiebedrijf van Philips langs om te kijken naar een oplossing. Zij verwachten dat het aan de tv ligt. Ik ben benieuwd. In ieder geval bedankt voor het meedenken.quote:Geertje schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:40:
[...]
Ik heb het ook gehad bij mijn philips BDP5200.
Probeer eens het volgende (werkte bij mij)
Reset de HTS, maar voordat je op ok drukt, haal de HDMI kabel eruit. Zelf had ik ook de netwerkkabel eruit, maar weet niet of dat op de HTS zit...
Als de HTS is gereset (bij mijn BDP hoor ik de drive starten, staat er eerste PHILIPS en dan SETTINGS), druk op standby en haal de 240V stekkers uit de TV en de HTS en wacht minstens 2 min.
Daarna de HDMI aansluiten en stekkers erin.
Tevens viel mij op, toen ik probeerde eerst - met aangesloten BDP - alle 'activiteiten' uit het HOME screen te verwijderen, dat ik de laatste (willekeurige) niet weg kon halen en dat ik bij deze activiteit ineens de optie 'restore device activities' erbij kreeg, waarna ik ineens weer de activiteiten terug had. Dit waren echter niet alle activitetien van de BDP...
Succes!
Chris.
Helaas, maar was te proberen. Zelf moest ik namelijk gisteren ook weer de speler resetten en daarna weer alle activiteiten terug..quote:Ramje schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:08:
[...]
Ik heb dit twee keer geprobeerd, maar helaas geen succes. Volgende week komt het reparatiebedrijf van Philips langs om te kijken naar een oplossing. Zij verwachten dat het aan de tv ligt. Ik ben benieuwd. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Have Fun Funske
Dit kan toch alleen met de 9706 serie uit 2011, of kan dit nu ook bij de 9705 serie.quote:funske schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:19:
Is het al iemand gelukt om om te nemen via SmartTV??
Op wat voor een harddisk?
Ik heb het geprobeerd met een 4Gb kaart, met een 16Gb USB 2.0 stick, maar ik krijg niets dat maar lijkt op formatteren laat staan opnemen.
Have Fun Funske
De pieptoon is volgens mij alleen een opstart probleempje geweest en komt nu niet meer voor (en anders is de support afdeling zeer coulant).quote:coelho schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:51:
Mijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe TV en twijfelen momenteel tussen een 9705H voor 1200 euro of een 8606H voor 1000 euro. Het beeld van de 9705 vonden ze veel mooier (edge led vs full led) en daar hebben ze op zich wel het prijsverschil wel voor over. Het lijkt hier echter een grote 9705 klaagzang geworden met pieptonen en backlight problemen.
Kort door de bocht, is de 9705 overrated en moeten ze deze laten staan, of is het gewoon een mooi toestel waar de gemiddelde gebruiker jaren mee vooruit kan zonder dat deze iets merkt waar jullie high end users mee kampen? En zijn wellicht de problemen lang niet zo frequent aanwezig als dit topic doet geloven?
Ik heb een 37PFL9604 en daar duurt het 37 seconden voordat je beeld hebt. En dan nog zeker 10 seconden voordat de authenticatie compleet is en je van kanaal kunt wisselen en het volume kunt wijzigen.quote:Borry schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:03:
[...]
Wat is lang, meet de tijd eens vanaf het moment dat je de AB indrukt tot dat je beeld en geluid hebt dan kunnen we het vergelijken. Bij mij vind ik het nog wel meevallen, het duurt gemiddeld zo'n 17 sec. Ik werk nog met 043. Op mijn decoder hoef ik niet te wachten, die doe ik nooit uit.
Mijn 9705 heb ik nu ook al bijna 1,5 jaar en heb geen enkel van de problemen gehad die hier zijn besproken. Hij doet het nog steeds geweldig. Elke dag opnieuw valt me weer op hoe mooi en zuiver het beeld is. ook de ambilight aan de boven- en zijkanten is erg mooi.quote:coelho schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:51:
Mijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe TV en twijfelen momenteel tussen een 9705H voor 1200 euro of een 8606H voor 1000 euro. Het beeld van de 9705 vonden ze veel mooier (edge led vs full led) en daar hebben ze op zich wel het prijsverschil wel voor over. Het lijkt hier echter een grote 9705 klaagzang geworden met pieptonen en backlight problemen.
Kort door de bocht, is de 9705 overrated en moeten ze deze laten staan, of is het gewoon een mooi toestel waar de gemiddelde gebruiker jaren mee vooruit kan zonder dat deze iets merkt waar jullie high end users mee kampen? En zijn wellicht de problemen lang niet zo frequent aanwezig als dit topic doet geloven?
Have Fun Funske
Ik heb de 46 inch versie van de 9705 nu zo'n jaar denk ik en kan enkel maar zeer tevreden zijn met deze TV. Van de problemen die genoemd worden in dit forum heb ik eigenlijk nooit last gehad. Beeld is echt geweldig mooi, en het Ambilight voegt echt iets toe aan het TV kijken (doe 's avonds Ambilight maar eens uit nadat je even TV hebt gekeken, zie je gelijk wat je mist).quote:coelho schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:51:
Dank je voor het antwoord. Geldt dit dan voor alle Philips Smart TV's?quote:Freddy2 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:05:
Hoi Hilgie,
jazeker kan dat!Kijk hier voor meer informatie:
Android Market: Philips MyRemote
Hoi Hilgie,quote:hilgie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:14:
Dank je voor het antwoord. Geldt dit dan voor alle Philips Smart TV's?
Zou je jouw ISF calibratie settings met ons willen delen voor de 46pfl9705? Altijd leuk om te testen of het nog ietsje mooier kan. Zelf gebruik ik nu de volgende settings die ik van internet heb geplukt:quote:TheTerp schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:57:
[...]
Ik heb de 46 inch versie van de 9705 nu zo'n jaar denk ik en kan enkel maar zeer tevreden zijn met deze TV. Van de problemen die genoemd worden in dit forum heb ik eigenlijk nooit last gehad. Beeld is echt geweldig mooi, en het Ambilight voegt echt iets toe aan het TV kijken (doe 's avonds Ambilight maar eens uit nadat je even TV hebt gekeken, zie je gelijk wat je mist).
Uit de doos was het beeld al niet slecht, maar nadat ik het eerst zelf iets heb bijgesteld, heb ik de TV later toch laten ISF calibreren (tegelijk met de calibratie van de HD beamer die ik thuis heb) en ik was onder de indruk van de verbetering die daar nog uit naar voren kwam. Zowel kleurinstelling (incl. fijnafstelling), helderheid, contrast etc. dit werd allemaal aangepast met als uiteindelijke resultaat een duidelijk zichtbare verbetering. Dit zie je uiteindelijk terug in zaken als doortekening in zowel de donkere als lichte partijen, huidtinten etc. Kortom, een aanrader (mocht je willen weten wie dit heeft gedaan, stuur me even een berichtje).
En dat is ook de TV - voor mij een zeer goede keus en ik ben dagelijks nog zeer blij met deze TV.

Dank je wel voor de moeite, Richard. Ik moet zeggen dat dit wel de meest extreme (lage) waarden zijn die ik ooit gezien heb voor de 46pfl9705 inclusief het gamma van -3. Afgelopen weekend heb ik met de instellingen gespeeld ('s avonds in woonkamer, weinig achtergrond verlichting) en het viel me alleszins mee. Het zijn niet helemaal de goede instellingen voor mijn 46pfl9705. Jouw screenshots liegen er niet om voor jouw televisie. Volgens mij heb jij hiermee fantastisch beeld. Voor mij is het iets te donker allemaal en de RGB tint neigt op mijn televisie wat naar de groene kant.quote:TheTerp schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:43:
Bartje_K,
Hieronder mijn settings nav de ISF calibratie. De instellingen zijn gedaan in de Smartbeeld: Gewenst mode. Bij het afregelen wordt ook rekening gehouden met het omgevingslicht van de ruimte waar de TV staat opgesteld. In ons geval wordt er 's avonds het meest naar de TV gekeken, vandaar dat de calibratie dan ook 's avonds uitgevoerd is met de verlichting aan die we normaal dan ook aan hebben staan bij het TV kijken.
Verder is, zoals je weet, geen TV hetzelfde. De waarden van mijn TV zijn dan ook de goede waarden voor mijn TV. Op een andere TV, ook al is die van dezelfde productielijn en productiedatum, zullen deze waarden mogelijk niet het beste beeld opleveren, mede gezien het feit dat de ruimte waar de TV staat ook anders is.
Bij het calibreren worden zo'n beetje alle 'beeldverbeteringsopties' uitgezet om de calibratie niet nadelig te beïnvloeden. Na de calibratie is er dan ook geen reden om deze weer aan te zetten, daar het beeld dan zeker niet beter wordt. Het enige dat ik nog even moet testen is wat de invloed is van de "400Hz Clear LCD" setting is op met name sneller bewegende beelden (bv bij sport).
Smartbeeld: Gewenst
Contrast: 45
Helderheid: 42
Kleur: 46
Scherpte: 1
Ruis Reductie: Uit
Tint: Gewenst
Gewenste Tint: 113 / 95 / 60
Perfect Pixel HD Engine
Perfect.Nat.Mot: Minimum
400Hz Clear LCD: Uit
Superresolutie: Uit
Perfect Contrast: Uit
Dyn.Acht.Gr.Verl: Uit
MPEG ArteF.Red: Uit
Kleurverbetering: Uit
Gamma: -3
PC modus: --
Licht Sensor: Uit
Beeld Formaat: AutoFill
Hieronder (hoop dat het embedden van de plaatjes gelukt is), een paar afdrukken van enkele instelling van voor en na de calibratie. Openbaring voor mij was te zien dat hoewel ik dacht dat het beeld toch niet verkeerd afgesteld stond, dat bij die ISF meting blijkt dat de waarden toch niet allemaal klopten. De calibratie bracht dus alle parameters, zowel kleur, helderheid, contrast, grijswaarden etc. allemaal mooi in balans, hetgeen het beeld behoorlijk verbeterde.
Afdruk van kleurtemperatuur voor en na de calibratie:
[afbeelding]
Afdruk van kleurinstelling voor en na de calibratie:
[afbeelding]
Afdruk van de gammainstelling voor en na de calibratie:
[afbeelding]
Groet, Richard
En dat is nou precies waar het bij veel "calibraties" misgaat. Natuurlijk kun je de tv het makkelijkste calibreren door alle dynamische functies uit te zetten. Je krijgt dan wel een plaatje dat "klopt", maar wat totaal geen rekening houdt met de sterke en vooral ook zwakke punten (zwart waardes bijvoorbeeld) van de bewuste tv.quote:Bartje_K schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:50:
[...]
Wat ik wel jammer vind, is dat alles wat deze TV zo duur maakt bij jou is uitgezet. Daardoor krijg ik wel een gevoel van 'wat zonde'. Graag zie ik van anderen ook de instellingen zodat we die met elkaar kunnen uitwisselen.
Dank je wel, Freddy. Kun je me misschien vertellen onder welke smart instelling je deze hebt opgeslagen? Het scheelt nl. ook of je dit onder bijv. cinema of natuurlijk opslaat. 'Onder water' is elke instelling verschillend. Er staan zeg maar dingen 'onder de motorkap' aan per instelling.quote:Freddy2 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:01:
[...]
En dat is nou precies waar het bij veel "calibraties" misgaat. Natuurlijk kun je de tv het makkelijkste calibreren door alle dynamische functies uit te zetten. Je krijgt dan wel een plaatje dat "klopt", maar wat totaal geen rekening houdt met de sterke en vooral ook zwakke punten (zwart waardes bijvoorbeeld) van de bewuste tv.
Het is daarom veel beter, maar ook veel meer werk, om eerst uit te vinden welke beeldverbeteraars onder welke omstandigheden wel of geen nut hebben, deze vervolgens optimaal te zetten voor het te gebruiken materiaal (films bijv. of juist games) en daar tenslotte de juiste instellingen bij te zoeken.
Na ongeveer een jaar gesleuteld te hebben aan mijn instellingen en deze met verschillende andere gedeeld te hebben... met tevreden gebruikers als gevolg...zijn dit mijn resultaten voor een zo natuurlijk mogelijk beeld:
's Avonds:
Contrast: 76
Brightness: 51
Colour: 52
Sharpness: 1/0 (SD / HD)
Noise Reduction: Min
Tint: Custom
Custom Tint: R/G/B = 127/105/93 (this can be slightly different for every tv)
Perfect Natural Motion: Med/Min/Off (24p-Movies / TV Movies / Cartoons, Sport, Gaming, etc.)
200/400 Hz Clear LCD: On
Super Resolution: On
Perfect Contrast: Off
Dynamic Backlight: Standard
MPEG Artefact Reduction: Min (Off in case you're experiencing Colour Banding)
Colour Enhancement: Off
Gamma: 1
PC Mode: Off
Light Sensor: Off
Picture Format: Auto-Zoom
Screen Edges: 7/0 (TV / Blu-ray)
Overdag verschillen t.o.v. 's avonds:
Contrast: 68
Brightness: 50
Colour: 53
Perfect Contrast: Min
Dynamic Backlight: Off
Gamma: 0
Voor Gaming kan het tenslotte, afhankelijk van de instellingen van de console zelf, nodig zijn om één instelling te veranderen, namelijk:
Brightness: 39/38 (i.c.m. de instellingen voor 's avonds / overdag)
Veel plezier ermee!
Graag gedaan!quote:
Dit is maar gedeeltelijk waar. Standaard zijn de Smart-instellingen inderdaad erg verschillend. En sommige instellingen willen wel eens terug springen nadat je ze verzet hebt: probeer bij het kijken naar een Blu-ray met de Cinema-instelling maar eens PNM aan te zetten en je zult zien dat die de volgende keer toch weer uit staat.quote:Kun je me misschien vertellen onder welke smart instelling je deze hebt opgeslagen? Het scheelt nl. ook of je dit onder bijv. cinema of natuurlijk opslaat. 'Onder water' is elke instelling verschillend. Er staan zeg maar dingen 'onder de motorkap' aan per instelling.
Dan ga ik hier vanavond mee aan de slag. Er is me nu veel meer duidelijk.quote:Freddy2 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:26:
[...]
Graag gedaan!
[...]
Dit is maar gedeeltelijk waar. Standaard zijn de Smart-instellingen inderdaad erg verschillend. En sommige instellingen willen wel eens terug springen nadat je ze verzet hebt: probeer bij het kijken naar een Blu-ray met de Cinema-instelling maar eens PNM aan te zetten en je zult zien dat die de volgende keer toch weer uit staat.
Verander je de Smart-instellingen echter terwijl je gewoon naar de interne tv-tuner kijkt, dan blijven ze wel allemaal bewaard. Zou je op die manier alles hetzelfde afstellen, dan zijn ze daarna ook daadwerkelijk precies hetzelfde en maakt het dus niets meer uit welke je waarvoor gebruikt. Je kunt dan dus gewoon diegene kiezen die voor het bewuste doel (film / gaming) de meest logische naam heeft (Cinema / Spel).
Nol_NL wijzigde dit bericht 12-03-2012 23:17 (7%)
Hmmm, dat is dan misschien voor de PS3 of de Wii het geval. Op de Xbox360 is de brightness die je voor de TV/BlueRay gebruikt prima. Mijn Xbox 360 heb ik nu trouwens op RGB normal (16-235) i.p.v. RGB expanded (0-255) staan. De instellingen die je opgaf voor TV komen dan ook goed uit op de Xbox.quote:Voor Gaming kan het tenslotte, afhankelijk van de instellingen van de console zelf, nodig zijn om één instelling te veranderen, namelijk:
Brightness: 39/38 (i.c.m. de instellingen voor 's avonds / overdag)
Veel plezier ermee!
Alleen jammer dat het zip bestand wat ik download versie 46 als inhoud heeft..quote:Bartje_K schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:24:
Er is gisteren een nieuwe firmware voor de 46pfl9705 uitgekomen, te vinden op de support pagina van Philips. Ik ben benieuwd, in de release notes staat alleen nog maar info van de vorige firmware (0.46). Vanavond maar eens installeren, gewon omdat het kan.![]()
Software Upgrade
Nieuwste versie: 000.140.047.000, 2012-03-14
Ik heb net even een medewerker van Philips gesproken en die bevestigd dat het om versie 47 gaat. De tenaamstelling is verkeerd en wordt spoedig aangepast. Changelog idem dito, die komt ook zo spoedig mogelijk. Maar het is wel de nieuwste firmware in ieder geval.quote:Mavvie schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:59:
[...]
Alleen jammer dat het zip bestand wat ik download versie 46 als inhoud heeft..
Toch betwijfel ik het omdat de datum van de file in het zipbestand op 11-12-2011 staat..quote:Bartje_K schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:27:
[...]
Ik net even een medewerker van Philips gesproken en die bevestigd dat het om versie 47 gaat. De tenaamstelling is verkeerd en wordt spoedig aangepast. Changelog idem dito, die komt ook zo spoedig mogelijk. Maar het is wel de nieuwste firmware in ieder geval.
Klopt, gewoon even de site van philips in de gaten houden. Ik heb ook nog de nodige scepsis en ben heel benieuwd naar de changelog.quote:Mavvie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:12:
[...]
Toch betwijfel ik het omdat de datum van de file in het zipbestand op 11-12-2011 staat..
Bartje_K wijzigde dit bericht 16-03-2012 13:10 (33%)
Probeer eens een andere taal-versie te downloaden. Deze zijn intern allemaal hetzelfde, maar sommige talen (Duits bijv.) worden vaak eerder bijgewerkt dan andere. En ja, de datum van de bestanden moet inderdaad van begin maart 2012 zijn.quote:Mavvie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:12:
Toch betwijfel ik het omdat de datum van de file in het zipbestand op 11-12-2011 staat..
Have Fun Funske
Dank je wel. Dat is de juiste versie. Hieronder de changelog van die versie. Niet zo heel spannend zo te zien.quote:funske schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:54:
Ik heb die van mij hier gedownload:
https://www.p4c.philips.c...6BF5C25E01219.app120-drp2
en deze heeft het versienummer 47 en is van 6 maart 2012.
Daar maak ik momenteel geen gebruik van. In het verleden wel, maar eigenlijk nooit problemen mee gehad.quote:Mavvie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:28:
Is het haperen van de digitale audio uitgang een bekend probleem bij de 9705?
Ik heb dit ook al vaker gehad. De enige oplossing die ik "ken" is een aantal keren het scherm te voorschijn halen, totdat je een echt goed scherm hebt waarin je wel gewoon mbv pijltjes-toetsen kunt werken.quote:Drees73 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:46:
Nooit problemen gehad en vanmorgen moest ik me plotseling opnieuw aanmelden. Procedure doorlopen en nou zit ik ook met zo'n zwevend venster in beeld waar je de knoppen niet van kunt bedienen, erg irritant. Iemand een idee?
Have Fun Funske
Ik heb mijn HTPC aangesloten (en met de laatse firmware EINDELIJK geen audio drops meer) op m'n TV en draai regelmatig NTSC materiaal af. Zou geen enkel probleem moeten zijn. Ik heb wel een 9705, maar dat zou niet zoveel moeten uitmaken.quote:deBennie schreef op zondag 15 april 2012 @ 08:58:
Ik heb een Philips PFL9604 tv en ben van plan een oude homecomputer te kopen.
Alleen die homecomputer komt uit de USA en is NTSC.
Nu lees ik in de specs van mn TV dat hij NTSC video weergave heeft, maar voor de zekerheid, kan ik zo'n homecomputer met NTSC weergave zonder problemen op mn computer gebruiken?
Iemand een idee?
Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: