Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-12 12:27

thunder8

Het gedonder begint weer.

Heb sinds donderdag ook eindelijk een HTPC, zelfbouw. Hij draait als een trein (i3-2100, 4GB, H67Mobo, W7x64)

Na een beetje spelen heb ik XMBC ook redelijk naar wens ingesteld. Enige waar ik nu tegenaan loop is de ondertiteling. Ik gebruik veel BluRay Rips met de originele structuur en dan is de onboard ondertiteling iets van een 1/10 seconde zichtbaar en verdwijnt dan weer. Naar ik gelezen heb is dit inderdaad nog een probleem met de huidige versie (draai 10.1). Op zich kan ik daar omheen met het downloaden via de Addon Subtitels, maar daar komt het dan vaak voor dat het voor geen meter synchroon loopt. Verschillen van 25-30 seconden zijn geen uitzondering.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik goede subtitels heb bij me films, want dit is iets dat wel prima werkte met mijn Xtreamer die ik nu met pensioen heb gestuurd. Dit vind ik wel essentieel voor een fijne kijkervaring.

PSN-ID: Thunder8nl

• EaS
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-12 00:13
quote:
thunder8 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:11:
Heb sinds donderdag ook eindelijk een HTPC, zelfbouw. Hij draait als een trein (i3-2100, 4GB, H67Mobo, W7x64)

Na een beetje spelen heb ik XMBC ook redelijk naar wens ingesteld. Enige waar ik nu tegenaan loop is de ondertiteling. Ik gebruik veel BluRay Rips met de originele structuur en dan is de onboard ondertiteling iets van een 1/10 seconde zichtbaar en verdwijnt dan weer. Naar ik gelezen heb is dit inderdaad nog een probleem met de huidige versie (draai 10.1). Op zich kan ik daar omheen met het downloaden via de Addon Subtitels, maar daar komt het dan vaak voor dat het voor geen meter synchroon loopt. Verschillen van 25-30 seconden zijn geen uitzondering.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik goede subtitels heb bij me films, want dit is iets dat wel prima werkte met mijn Xtreamer die ik nu met pensioen heb gestuurd. Dit vind ik wel essentieel voor een fijne kijkervaring.
Inderdaad een bekend probleem. Maar toch niet met de ingebakken PGS subs? Alleen met een bijgeplaatste srt neem ik aan. Correct?

Dan dat srt bestand even verplaatsen naar de BDMV map (i.i.g daar waar index.bdmv zich bevind), en het bestand hernoemen naar:
index.en.srt (Engels)
index.nl.srt (Nederlands)
etc.

Werkt hier perfect.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-12 23:47
quote:
lfs schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:54:
[...]

Afstandsbediening is een Conceptronic look n lounge. Nadeel: veel knopjes die niks doen. Voordeel: werkt via de linux event interface op RF ip IR. Je hoeft de afstandsbedeining dus niet te richten en configuratie werkt probleemloos omdat Linux het als een toetsenbord ziet waardoor je geen speciale drivers nodig hebt.
Hmm precies naar zoiets ben ik op zoek. Een AB die op basis van RF werkt en die dmv een USB reciever (of wat mij betreft een seriŰle) probleemloos werkt @ Linux met een standaard kernelmodule. Welke kernel driver gebruik jij? Of is dat gewoon usbhid/events?

• lfs
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11-12 21:06
Gewoon usbhid, als je usb keyboard werkt (dus met vrijwel alle distros tegenwoordig) dan werkt je AB ook gewoon. Ik hoef geen modules te laden op arch of ubuntu

• Klojum
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-12 12:47
quote:
thunder8 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:11:
..maar daar komt het dan vaak voor dat het voor geen meter synchroon loopt. Verschillen van 25-30 seconden zijn geen uitzondering.

Soms heb je toch de verkeerde subtitel-file te pakken, en soms is het handig om zelf eventjes de boel recht te zetten m.b.v. Subtitle Workshop. Jammer genoeg wordt dat pakket niet verder ontwikkeld want het werkt best prettig.

Kleine verschillen, van een paar seconden ofzo, zijn binnen XBMC zelf wel recht te trekken.

• HarmoniousVibe
quote:
lfs schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:08:
Gewoon usbhid, als je usb keyboard werkt (dus met vrijwel alle distros tegenwoordig) dan werkt je AB ook gewoon. Ik hoef geen modules te laden op arch of ubuntu
Ah precies wat ik wil. Hij is alleen nergens meer te verkrijgen :(

• KrisDC
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-12 13:24
XBMC geinstalleerd op mn macbook pro. Werkt als een trein. Ik speel alles af via het netwerk vanaf mijn NAS op mijn televisie. Enige wat mij wat onrust baard is het feit dat mijn macbook toch wel enorm warm wordt. Is dit normaal en heeft dit geen effect op de "gezondheid" van mijn mac ?

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:31
Voor de mensen die ook (willen) downloaden m.b.v. hun razendsnelle OpenELEC XBMC machine, heb ik een tip.
OpenELEC bevat al standaard SABnzbd, maar je kan als aanvulling ook nog SickBeard en CouchPotato installeren:
Gewoon even de sources downloaden en ergens op je OpenELEC machines uitpakken:
https://github.com/midgetspy/Sick-Beard
https://github.com/RuudBurger/CouchPotato
En een bestandje aanmaken "/storage/.xbmc/userdata/autoexec.py" met daarin:
code:
1
2
3
import os
os.system('python /var/media/Data/sickbeard/SickBeard.py --daemon')
os.system('python /var/media/Data/couchpotato/CouchPotato.py -d')

Met natuurlijk de juiste paden naar je SB en CP installatie.
Hierdoor zullen SB en CP automatisch starten en zijn ze te benaderen via http://[OpenELEC-ip]:8081 (SB) en http://[OpenELEC-ip]:5000 (CP) :)

In een nieuwe OpenELEC versie zal optioneel SB en CP kunnen worden ge´nstalleerd als addons.
En in een nieuwe versie van XBMC zal "autoexec.py" worden vervangen door "services" (bron).
Dus deze methode heeft slechts een beperkte houdbaarheidsdatum ;)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Klojum
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-12 12:47
quote:
KrisDC schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:47:
XBMC geinstalleerd op mn macbook pro. Werkt als een trein. Ik speel alles af via het netwerk vanaf mijn NAS op mijn televisie. Enige wat mij wat onrust baard is het feit dat mijn macbook toch wel enorm warm wordt. Is dit normaal en heeft dit geen effect op de "gezondheid" van mijn mac ?
Ik gok dat je CPU gewoon flink aan de bak moet als je GPU niet in staat is om de 720p / 1080p video's te decoderen. Het is of de ene of de andere. Geen idee hoe dat bij een macbook pro zit... Draait er een fan extra hard tijdens XBMC?

Druk eens op 'o' tijdens een film om de technische output te zien. Voor de rest: ondersteunt XBMC in een Macbook de opties voor VDPAU danwel andere videoversnellers? Dit zou in je video-opties binnen XBMC te zien moeten zijn.

• tripkip
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 05-12 10:24
Het zou hemels zijn moesten we AirPlayer en Shairport werkend krijgen op OpenElec.
Dan zou het voor mij echt het ultieme XBMC OS zijn :D
Als iemand enig idee heeft, deel het met ons :p

Twitter iCouchPotato

• SmoothTweaker
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:46
Ik draai al een tijdje xbmc alleen sinds een clean install win7 64bit werkt youtube plugin niet meer.
Bij het openen van de search of iets anders krijg ik uncaught error.
Heb via xbmc forum al diverse settings geprobeerd maar krijg het gewoon niet werkend, ook als ik een film heb op info druk en watch trailer doe wilt deze niet spelen.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?

System specs:
Asrock E350M
2gb ram
500gb hdd
radeon 6300 onboard
aangesloten via HDMI

OPGELOST:
Proxy instellingen stonden standaard aan zonder de juiste gegevens

SmoothTweaker wijzigde deze reactie 22-05-2011 23:33 (17%)

• HarmoniousVibe
Geen problemen mee, maar ik kreeg vandaag wel een update van de YouTube-plugin binnen. Ik zit nu op 2.0.4.

• SmoothTweaker
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:46
quote:
HarmoniousVibe schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:16:
Geen problemen mee, maar ik kreeg vandaag wel een update van de YouTube-plugin binnen. Ik zit nu op 2.0.4.
Bij mij deed hij dat ook opeens nadat ik de beta build geinstalleerd had. Vanuit daar kwam ik erachter dat me proxy aanstond zonder gegevens. Pff loop je rot te zoeken naar zoiets

• mr_fragle
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 03-04 16:47

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik zit met een klein probleempje. Ik liet mijn tv shows altijd met media compagnion scrapen. Nu heb ik gister een boel tv series op mijn HD gezet. Ik heb wat oude series transformers, en wat dvd's eindelijk omgezet. Ze hebben allemaal de juiste naam zoals mijn andere series dat ook hebben. nu is het probleem dat media compagnion ze wel pakt als ik de folders toevoeg. Hij scraped ze alleen niet.

Nu is mijn vraag eigenlijk, is er een betere scraper voor tv shows? Ik heb gezocht maar niks gevonden. En eigenlijk geen zin om xbmc 1000 eps te laten scrapen en die dan weer met de hand aan te passen.

And now the most interresting part of deze grot

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:24
Je zou ember eens kunnen proberen.

• Stien
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10-12 15:42
Ik sync al mijn films met een vriend die niet zoveel verstand heeft van linux en computers in het algemeen.
Nu weet ik dat xbmc de library ook kan exporteren als .nfo en .tbn images. Maar vooralsnog moet ik dit elke keer handmatig doen.

Ik heb al kunnen vinden dat je hier ook een commando voor hebt.
code:
1
exportlibrary(music|video,true,thumbs,overwrite,actorthumbs)

Je kan dit natuurlijk aan een afstandsbediening knop hangen. Maar ik wil het graag in een script opnemen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit via een ssh sessie kan uitvoeren?

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

quote:
job schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:18:
Stom, dacht dat die alleen movies deed :) Werkt super inmiddels :)

Nog een vraagje, ook aanhakend bij de reply hierboven. Ik sync ook films met een vriend van mij.Is er een makkelijke manier om een compare te maken zodat ik kan zien welke films hij nog mist? (hetzelfde voor tv series, al blijft het een drame om die verzamelingen gelijk te houden denk ik).

• Stien
Ik doe het scheduled via een cronjob. start om 00:05 en loopt door tot 09:00. Genoeg voor 9 Gb.
Ik doe het middels Rsync. Top pakketje dat automatisch resumed.

• Demoniac
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20-12 11:22

Demoniac

Ik vond het grappig, haha.

quote:
Stien schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:26:
Ik sync al mijn films met een vriend die niet zoveel verstand heeft van linux en computers in het algemeen.
Nu weet ik dat xbmc de library ook kan exporteren als .nfo en .tbn images. Maar vooralsnog moet ik dit elke keer handmatig doen.

Ik heb al kunnen vinden dat je hier ook een commando voor hebt.
code:
1
exportlibrary(music|video,true,thumbs,overwrite,actorthumbs)

Je kan dit natuurlijk aan een afstandsbediening knop hangen. Maar ik wil het graag in een script opnemen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit via een ssh sessie kan uitvoeren?
Uit m'n hoofd gezegd moet je xbmc-eventclients-xbmc-send installeren voor een commandline client. Dan kan je xbmc-send --action="exportlibrary(music|video,true,thumbs,overwrite,actorthumbs)" in een script gebruiken.

while true ; do ; echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Stien
Thanks!

moest ik idd nog even instaleren.

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

quote:
job schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:18:
Hmm, toch nog een probleem met Ember. Heeft netjes al mijn tvshows en movies geladen. Allemaal netjes gemaakt (miste nog een paar covers).

Daarna mijn laatste downloads toegevoegd (paar losse aflevering die ik nog miste, en een paar complete seizoenen).

Daarna ember laten scrapen, maar ik krijg ze niet geladen. Kreeg ze 1 keer in beeld, maar toen waren er geen nfo's gemaakt voor de nieuwe eps. Inmiddels krijg ik ze helaal niet meer in ember te zien.

ps: naamgeving is gewoon op orde en werkt bij alle andere epx prima /serienaam/serienaam.s01e01.bestandsformaat

• Melkaz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08-12 18:47

Melkaz

Melkazar#2193

quote:
KrisDC schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:47:
XBMC is de enige speler die bij mij 1080P vlekkeloos afspeelt maar hier wordt hij ook enorm warm+lawaai.
Echter heb ik al vele uren aan materiaal bekeken en de Macbook doet het nog steeds hoor O-) Erg veel zorgen maak ik me niet, hij geeft aan dat hij ongeveer 70~graden wordt.

Melkaz wijzigde deze reactie 23-05-2011 15:53 (6%)

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz | Nintendo: Melkaz | Diablo 3 profile

• Janoz
  • Laatst online: 14:18

Janoz

Moderator Devschuur«

!litemod

quote:
mr_fragle schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:04:
[...]

Hmm, toch nog een probleem met Ember. Heeft netjes al mijn tvshows en movies geladen. Allemaal netjes gemaakt (miste nog een paar covers).

Daarna mijn laatste downloads toegevoegd (paar losse aflevering die ik nog miste, en een paar complete seizoenen).

Daarna ember laten scrapen, maar ik krijg ze niet geladen. Kreeg ze 1 keer in beeld, maar toen waren er geen nfo's gemaakt voor de nieuwe eps. Inmiddels krijg ik ze helaal niet meer in ember te zien.

ps: naamgeving is gewoon op orde en werkt bij alle andere epx prima /serienaam/serienaam.s01e01.bestandsformaat
Ember werkt steeds slechter. Een episode is alleen te scrapen door rechter muisknop en dan 'refresh episode'. Films zijn alleen toe te voegen door ze te markeren en dan bovenin alle gemarkeerde automatisch te laten scannen (rescrape middels rechter muisknop werkt niet en als hij automatisch de verkeerde pakt ben je de lul)

Ikzelf ben juist overgestapt op MC. Waarschijnlijk helpt het al behoorlijk wanneer je je tv shows toevoegd per map (ipv een root) en er ook alvast een show.nfo hebt staan (Dan weet ie welke show het is), maar geen idee of dat echt uitmaakt

Janoz wijzigde deze reactie 23-05-2011 15:57 (10%)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:16
quote:
Janoz schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:55:
[...]

Ember werkt steeds slechter. Een episode is alleen te scrapen door rechter muisknop en dan 'refresh episode'. Films zijn alleen toe te voegen door ze te markeren en dan bovenin alle gemarkeerde automatisch te laten scannen (rescrape middels rechter muisknop werkt niet en als hij automatisch de verkeerde pakt ben je de lul)

Ikzelf ben juist overgestapt op MC. Waarschijnlijk helpt het al behoorlijk wanneer je je tv shows toevoegd per map (ipv een root) en er ook alvast een show.nfo hebt staan (Dan weet ie welke show het is), maar geen idee of dat echt uitmaakt
:?
Ik heb even geen episodes om het mee te checken, maar als ik gewoon op een film ga staan en Ctrl+I doe (rechtsklik en rescrape dus), werkt dat gewoon zoals het hoort.
Film veranderen gaat ook goed, gewoon Ctrl+E (Edit Movie) en dan Change Movie en je krijgt een lijstje van imdb om uit te kiezen...

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur«

!litemod

quote:
Fire69 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:03:
[...]

:?
Ik heb even geen episodes om het mee te checken, maar als ik gewoon op een film ga staan en Ctrl+I doe (rechtsklik en rescrape dus), werkt dat gewoon zoals het hoort.
Film veranderen gaat ook goed, gewoon Ctrl+E (Edit Movie) en dan Change Movie en je krijgt een lijstje van imdb om uit te kiezen...
Lijstjes krijg ik ook wel, maar er staat ergens 'logging in' en updaten doet hij niet. Ik kan wel een film uit het lijstje kiezen, maar zodra ik op de ok/save/update (weet niet hoe de knop heet) druk gebeurt er helemaal niks.

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

quote:
[...]

Ok, dan ligt het dus niet aan mij. Erg jammer, want het ziet er in potentie beter uit dan MC. Ik voeg dagelijks zo'n 15 eps toe aan verschillende series, ga natuurlijk niet onthouden welke dat zijn om vervolgens in Ember deze met de hand te scrapen.

Ik ga maar weer kijken of ik MC werkend krijg. Ik ben er nu achter dat ik wel series kan toevoegen maar dat ie blijft staan op 27 remaining. En dat is steeds bij de series overhaulin (die discovery serie). Misschien eens alles toevoegen zonder die serie en die later proberen handmatig erin te krijgen.

Wel jammer eigenlijk dat er geen goede scraper is. MC werkt op zich aardig, maar heeft ook wel wat gebreken waar ik tot nu toe wel mee kon leven (loopt vaak vast, mist toch wel wat episodes, en kan geen trailers/extra thumbs toevoegen).

Omdat ik eigenlijk altijd MC gebruikte weet ik niet wat er verder te krijgen is, iemand nog goede ideeen?

• Tjoekie
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:33
quote:
mr_fragle schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:08:
[...]

Ok, dan ligt het dus niet aan mij. Erg jammer, want het ziet er in potentie beter uit dan MC. Ik voeg dagelijks zo'n 15 eps toe aan verschillende series, ga natuurlijk niet onthouden welke dat zijn om vervolgens in Ember deze met de hand te scrapen.

Ik ga maar weer kijken of ik MC werkend krijg. Ik ben er nu achter dat ik wel series kan toevoegen maar dat ie blijft staan op 27 remaining. En dat is steeds bij de series overhaulin (die discovery serie). Misschien eens alles toevoegen zonder die serie en die later proberen handmatig erin te krijgen.

Wel jammer eigenlijk dat er geen goede scraper is. MC werkt op zich aardig, maar heeft ook wel wat gebreken waar ik tot nu toe wel mee kon leven (loopt vaak vast, mist toch wel wat episodes, en kan geen trailers/extra thumbs toevoegen).

Omdat ik eigenlijk altijd MC gebruikte weet ik niet wat er verder te krijgen is, iemand nog goede ideeen?
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat heb je tegen de interne scrapers?

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

quote:
Tjoekie schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:12:
[...]

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat heb je tegen de interne scrapers?
Naast het feit dat die behoorlijk traag zijn, zijn ze ook niet goed in te stellen naar eigen wens. Levert problemen op met shows met dezelfde namen, of met UK/US varianten, verkeerde fanart, onbekende series, etc.

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17:40
quote:
[...]

Dergelijke problemen bij films komen mij totaal niet bekend voor eerlijk gezegd en zojuist nog even een rescrape geprobeerd via de rechter muisknop maar het werkt (nog steeds) probleemloos.

• Fire69
  • Laatst online: 00:16
quote:
mr_fragle schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:08:
[...]

[...]

Sickbeard?
(Of Episode Butler om Janoz te vriend te houden ;) )
quote:
ninjazx9r98 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:34:
[...]

Dergelijke problemen bij films komen mij totaal niet bekend voor eerlijk gezegd en zojuist nog even een rescrape geprobeerd via de rechter muisknop maar het werkt (nog steeds) probleemloos.
Ja, same here dus :)

Move along folks, nothing interesting to see here.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

Een goed verstaander....

quote:
ninjazx9r98 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:34:
[...]

Herken ik ook niet, Ember werkt over het algemeen prima, met zowel films als TV-series hoewel ik de laatste niet echt nodig heb houd ik de TV database wel up to date. Het is zelfs mogelijk om een koppeling op te zetten met XBMC zodat de scrape resultaten direct in XBMC getoond worden. Gebruikt iedereen wel dezelfde versie van Ember? http://sourceforge.net/apps/trac/emm-r/wiki

.. mijn handen begrijpen mijn gedachten niet ..

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 01:22:
[...]

Herken ik ook niet, Ember werkt over het algemeen prima, met zowel films als TV-series hoewel ik de laatste niet echt nodig heb houd ik de TV database wel up to date. Het is zelfs mogelijk om een koppeling op te zetten met XBMC zodat de scrape resultaten direct in XBMC getoond worden. Gebruikt iedereen wel dezelfde versie van Ember? http://sourceforge.net/apps/trac/emm-r/wiki
Als jij 25 eps toevoegt (met toevoegen bedoel ik dan copy&paste in de folder van de serie) aan 25 verschillende tv-series, wat doe je vervolgens dan in Ember?

Als je rescrape doet, laat ie ze bij mij wel zien, maar hij heeft ze niet gescraped (geen .tbn/.nfo aangemaakt, dus ook geen extrathums/plot). Dat moet ik daarna met de hand, ep voor ep doen. Dat is dus een takkewerk :)

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur«

!litemod

@Fire69 Episode butler maakt geen nfo en tbn bestandjes aan.

@mr_fragle Ik heb precies hetzelfde. Hij maakt echter wel nfo bestanden aan maar weigert tbn's te downloaden.

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:13
Kan ik Sickbeard laten "scrapen" waar XBMC dan vervolgens goed mee om kan gaan?
Is dat dan die functie metadata? Kan ik daarin alles aanvinken en werkt het ook als xbmc al aan staat en dan van sickbeard de notification (in de vorm van het commando update library) krijgt?

Gebruik nu sinds een week of 2 nieuwsgroepen in combinatie met sickbeard, couchpotato en sabnzbd+. Werkt erg goed, het enige waar ik mij nu nog aan stoor is dat er in sickbeard geen ondersteuning voor anime afleveringen is. Dit schijnt er wel aan te komen en er is ook al een versie beschikbaar die dit heeft maar die loopt dan weer enkele versie's achter.

• Erikjager55
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-09-2013
Hallo allen,

Ik ben nieuw hier, wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

Recent heb ik een Apple tv 2 gekocht, met green poison heb ik er xbmc media center op geplaatst... Vervolgens heb ik xbmc (via smb) gekoppeld aan mijn laptop (Windows Vista). De films worden keurig gevonden en overzichtelijk weergegeven in mijn bibliotheek. De films zijn goed via wifi te streamen.

Punt is echter dat ik er niet uit kom met de ondertiteling. Ik heb xbmc subtitles add on gedownload en ingeschakeld. Vervolgens via de skin de addon geactiveerd. Punt is echter dat de mogelijkheid om een ondertiteling te activeren niet wordt weergegeven in de film. Bij de selectie van een film in de bibliotheek heb ik vervolgens enkel allen de mogelijkheid om de film te starten, stoppen en vooruit te spoelen....

Volgens mij zie ik wat over het hoofd, maar ik heb gezocht en zou niet weten wat... Ik heb tevens verschillende skins geprobeerd, maar ik zie nergens de mogelijkheid om ondertiteling te activeren...

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:10

Possible

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

Gebruikt iemand toevallig de Xbmc Remote app voor android? En dan voornamelijk de ''power on'' functie. Ik maak gebruik van een Zotac HD-02 player waar WOL op het bios is geactiveerd. Nu wil ik van 'buiten'' af (via een 3G verbinding) de Zotac gaan opstarten. Intern werkt het allemaal prima.. Ook met een WOL app die ik uit de Android market werkt het deels... (Met deels bedoel ik dat het eerst wel werkt, maar naar een paar uren hij niet meer opstart)

Ik heb alle poorten in de router naar mijn weten goed geforward:

Port 9
Port 8080
en Port 9777

Possible wijzigde deze reactie 24-05-2011 21:36 (7%)

Canon 550D + Battery Grip. - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 50 F1.4 USM - Sigma 17-50 F2.8 OS HSM

• job
quote:
Erikjager55 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:30:
Punt is echter dat ik er niet uit kom met de ondertiteling. Ik heb xbmc subtitles add on gedownload en ingeschakeld. Vervolgens via de skin de addon geactiveerd. Punt is echter dat de mogelijkheid om een ondertiteling te activeren niet wordt weergegeven in de film. Bij de selectie van een film in de bibliotheek heb ik vervolgens enkel allen de mogelijkheid om de film te starten, stoppen en vooruit te spoelen....
Je hebt geen add-on nodig om subtitles te laten zien. Dat zou standaard al moeten werken.
Je kan de subtitles kiezen via de * op je remote. Heeft je remote geen * knop dan kan het via het osd.

• Erikjager55
quote:
job schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:39:
[...]

Je hebt geen add-on nodig om subtitles te laten zien. Dat zou standaard al moeten werken.
Je kan de subtitles kiezen via de * op je remote. Heeft je remote geen * knop dan kan het via het osd.
Hi job,

Bedankt voor je reactie. Dit heb ik ook geprobeerd. Op mijn pc heb ik een map aangemaakt voor de subs en hier de srt-bestanden in gezet... Ook deze worden niet herkend / geactiveerd...

• Mr_Blobby
Kan je tijdens het afspelen van een film het Video OSD (On Screen Display) menu tevoorschijn krijgen?:

http://i56.tinypic.com/2uo5ph4.png

Daarin ken je met de tweede knop (luidsprekertje) audiosporen en ondertitels kiezen.
Als je de XBMC subtitles addon goed heb ge´nstalleerd, kan je met de derde knop van rechts (bovenste rij) deze addon starten.

• Erikjager55
quote:
Mr_Blobby schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:04:
Kan je tijdens het afspelen van een film het Video OSD (On Screen Display) menu tevoorschijn krijgen?:

[afbeelding]

Daarin ken je met de tweede knop (luidsprekertje) audiosporen en ondertitels kiezen.
Als je de XBMC subtitles addon goed heb ge´nstalleerd, kan je met de derde knop van rechts (bovenste rij) deze addon starten.
Hi BLO by,

Die krijg ik niet zichtbaar... Moet ik die ergens activeren?

• jacobras
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:52

jacobras

Mobile developer

quote:
Erikjager55 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:28:
[...]

Hi BLO by,

Die krijg ik niet zichtbaar... Moet ik die ergens activeren?
Als je een toetsenbord hebt aangesloten is het volgens mij ÚÚn keer op enter drukken om dat menu te krijgen.

Notes voor Android, nu met Wear-support! :)

• -En4Cer-
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 10-11 12:20

-En4Cer-

Frezco

Ik heb XBMC op mijn HTPC geinstalleerd. Ik heb XBMC in mijn startup van Windows gezet zodat hij automatisch wordt opgestart bij het aanzetten van de HTPC.

Dit werkt op zich wel, maar hij minimaliseerd XBMC meteen weer naar de taakbalk. Ik denk omdat Windows op dat moment nog niet volledig is opgestart. Dit is echter niet de bedoeling.

Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?

• Erikjager55
quote:
jacobras schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:40:
[...]

Als je een toetsenbord hebt aangesloten is het volgens mij ÚÚn keer op enter drukken om dat menu te krijgen.
Heb alleen maar een Apple afstandsbediening :?

• Undeclinable
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
quote:
-En4Cer- schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:41:
Ik heb XBMC op mijn HTPC geinstalleerd. Ik heb XBMC in mijn startup van Windows gezet zodat hij automatisch wordt opgestart bij het aanzetten van de HTPC.

Dit werkt op zich wel, maar hij minimaliseerd XBMC meteen weer naar de taakbalk. Ik denk omdat Windows op dat moment nog niet volledig is opgestart. Dit is echter niet de bedoeling.

Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
http://wiki.xbmc.org/inde...h_a_delay_of_X_seconds.3F

Voila, een delay van 10 seconden werkt bij mij om dit probleem te omzeilen. Succes!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01:49
quote:
mr_fragle schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:54:
[...]

Stom, dacht dat die alleen movies deed :) Werkt super inmiddels :)

Nog een vraagje, ook aanhakend bij de reply hierboven. Ik sync ook films met een vriend van mij.Is er een makkelijke manier om een compare te maken zodat ik kan zien welke films hij nog mist? (hetzelfde voor tv series, al blijft het een drame om die verzamelingen gelijk te houden denk ik).
Wat bedoelen jullie precies met "ik sync mijn films met een vriend"?
Moet ik me hierbij voorstellen dat je via een FTP verbinding automatisch films die op de ene pc staan en nog niet op de andere worden geupload?

Of bedoelen jullie dat jullie gewoon puur lijsjes films met elkaar syncen en vervolgens zelf handmatig op zoek gaat naar de films die ontbreken (via torrent, rss of usenet).

• -En4Cer-
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 10-11 12:20

-En4Cer-

Frezco

quote:
Undeclinable schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:06:
[...]

http://wiki.xbmc.org/inde...h_a_delay_of_X_seconds.3F

Voila, een delay van 10 seconden werkt bij mij om dit probleem te omzeilen. Succes!
Dit lijkt me inderdaad een goede oplossing. Alleen ben ik nog wel een behoorlijke noob op dit gebied. Waar zet ik dit exact neer? Bij de eigenschappen van de snelkoppeling van XBMC die in de startup van Windows staat? En stel ik wil inderdaad 10 sec, wat voer ik dan precies in? (Schaam me gewoon om dit te vragen :'( )

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

-d 10? Wel toevoegen binnen de " " van de snelkoppeling.

Wat trouwens ook kan is een taakplanner aanmaken waarbij je een taak maakt die na login afspeelt waarna hij 20 seconden wacht om XBMC te starten.

Tsurany wijzigde deze reactie 24-05-2011 23:39 (80%)

• job
quote:
Erikjager55 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:47:
Bedankt voor je reactie. Dit heb ik ook geprobeerd. Op mijn pc heb ik een map aangemaakt voor de subs en hier de srt-bestanden in gezet... Ook deze worden niet herkend / geactiveerd...
De subs moet je in dezelfde map zetten als waar de film staat. Als naam voor de sub zou ik exact dezelfde naam gebruiken als de film waar die bij hoort.

• bobo1on1
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-12 23:20
quote:
Possible schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:35:
Gebruikt iemand toevallig de Xbmc Remote app voor android? En dan voornamelijk de ''power on'' functie. Ik maak gebruik van een Zotac HD-02 player waar WOL op het bios is geactiveerd. Nu wil ik van 'buiten'' af (via een 3G verbinding) de Zotac gaan opstarten. Intern werkt het allemaal prima.. Ook met een WOL app die ik uit de Android market werkt het deels... (Met deels bedoel ik dat het eerst wel werkt, maar naar een paar uren hij niet meer opstart)

Ik heb alle poorten in de router naar mijn weten goed geforward:

Port 9
Port 8080
en Port 9777
Hoe heb je poort 9 precies geforward? Je moet namelijk UDP poort 9 forwarden naar het broadcast adres op je netwerk.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Erikjager55
quote:
job schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:00:
[...]

De subs moet je in dezelfde map zetten als waar de film staat. Als naam voor de sub zou ik exact dezelfde naam gebruiken als de film waar die bij hoort.
Osd doet het inmiddels... Langere tijd de hoofd mop van je atv afstandsbediening indrukken... Ondertiteling plugin is geistalleerd en wordt weergegeven. Ondertiteling wordt geselecteerd en geladen, maar verdorie niet weergegeven... Dacht er te zijn doet ie het nog niet :-(

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

quote:
Jazco2nd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:20:
[...]

Moet ik me hierbij voorstellen dat je via een FTP verbinding automatisch films die op de ene pc staan en nog niet op de andere worden geupload?

Of bedoelen jullie dat jullie gewoon puur lijsjes films met elkaar syncen en vervolgens zelf handmatig op zoek gaat naar de films die ontbreken (via torrent, rss of usenet).
Gezien mijn upload werk ik vooralsnog met lijstjes. En dat gaat makkelijk als alleen op 1 HD staat en er niet te veel films zijn. Maar inmiddels is het te onoverzichtelijk geworden. Ik zou graag gewoon 2 lijstjes hebben, een dan een compare maken. Op tv-serie-gebied volstaat een compare op series/season-niveau.

Is er uberhaubt een makkelijke manier om een lijst te krijgen van alle films/series die iemand heeft?

• Mr_Blobby
quote:
Erikjager55 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 07:53:
[...]

Osd doet het inmiddels... Langere tijd de hoofd mop van je atv afstandsbediening indrukken... Ondertiteling plugin is geistalleerd en wordt weergegeven. Ondertiteling wordt geselecteerd en geladen, maar verdorie niet weergegeven... Dacht er te zijn doet ie het nog niet :-(
Probeer in de addon eens het pad voor het opslaan van de subtitles naar ergens lokaal op je Apple TV te zetten (dus niet naar de share waar de films staat).

• Mr_Blobby
quote:
mr_fragle schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:05:
[...]

Gezien mijn upload werk ik vooralsnog met lijstjes. En dat gaat makkelijk als alleen op 1 HD staat en er niet te veel films zijn. Maar inmiddels is het te onoverzichtelijk geworden. Ik zou graag gewoon 2 lijstjes hebben, een dan een compare maken. Op tv-serie-gebied volstaat een compare op series/season-niveau.

Is er uberhaubt een makkelijke manier om een lijst te krijgen van alle films/series die iemand heeft?
Als je alles netjes gestructureerd heb opgeslagen dan kan je natuurlijk een directory listing doen van die folders en de output redirecten naar een tekst bestand. Bijv. om alle foldernamen op te slaan in een tekstbestand: "dir /AD /B /S > lijst.txt")
Je kan ook de complete video library exporteren naar een XML bestand (via settings,video, export library to single file).

• Stien
quote:
Jazco2nd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:20:
[...]

Ik synchroniseer echt de films en muziek. Ik werd een beetje gek van vragen over films die niet synchroon liepen met de subs. slecht geluid/beeld ed.

Ik heb de XBMC set voor die vriend van mij zelf ingericht. Is nagenoeg identiek aan die van mij.
Automatische rsync script draait snachts. Ook de export van .nfo en .tbn files gebeurt nu ook automatisch waardoor hij ook niet meer zelf hoeft te scrapen

• MadSaid
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 25-09 09:00
Ik probeer voor mijzelf te bepalen of ik een HTPC met XBMC moet bouwen of een HDI Dune Smart D1 moet aanschaffen. Wat zijn mijn eisen:
- apparaat in de woonkamer, hifi like behuizing
- stil
- zuinig
- met afstandsbediening te bedienen
- streamen van video (xvid en mkv) en audio (mp3) vanaf PC en in de toekomst NAS
- Internet radio luisteren

De dune voldoet hieraan.

Waarom zou ik voor een htpc moeten kiezen? Het is mij niet duidelijk wat de voordelen zijn van xbmc boven de Dune. Zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen?

• Erikjager55
quote:
Mr_Blobby schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:29:
[...]
Probeer in de addon eens het pad voor het opslaan van de subtitles naar ergens lokaal op je Apple TV te zetten (dus niet naar de share waar de films staat).
Hi Blobby,

Bedankt!!! Hij doet het!!

Gr. Erik

• Freezerator
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:07

Freezerator

NRG MC▓ 17pk 70cc

quote:
MadSaid schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:51:
Ik probeer voor mijzelf te bepalen of ik een HTPC met XBMC moet bouwen of een HDI Dune Smart D1 moet aanschaffen. Wat zijn mijn eisen:
- apparaat in de woonkamer, hifi like behuizing
- stil
- zuinig
- met afstandsbediening te bedienen
- streamen van video (xvid en mkv) en audio (mp3) vanaf PC en in de toekomst NAS
- Internet radio luisteren

De dune voldoet hieraan.

Waarom zou ik voor een htpc moeten kiezen? Het is mij niet duidelijk wat de voordelen zijn van xbmc boven de Dune. Zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen?
Mijn voornaamste reden waarom ik ben overgestapt van een mediaspeler naar een htpc is de vrijheid zelf de software te kiezen, in dit geval xbmc. Niet meer lang wachten op firmware updates die niet toevoegen wat echt ontbreekt, eigen layout kiezen en volledige vrijheid. Grootste nadeel, out of the box zit er meer config werk in, maar eenmaal aan de praat wil je nooit meer terug.

Honda Power roelt! | Wil je in de maling worden genomen klik hier

• Possible

Possible

quote:
bobo1on1 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:47:
[...]

Hoe heb je poort 9 precies geforward? Je moet namelijk UDP poort 9 forwarden naar het broadcast adres op je netwerk.
Met Broadcast adres bedoel je het IP adres van de mediaplayer? Als je dat bedoeld, dan heb ik dat wel gedaan ja :)

Canon 550D + Battery Grip. - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 50 F1.4 USM - Sigma 17-50 F2.8 OS HSM

• bobo1on1
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-12 23:20
quote:
Possible schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:30:
[...]

Met Broadcast adres bedoel je het IP adres van de mediaplayer? Als je dat bedoeld, dan heb ik dat wel gedaan ja :)
Nee juist niet: Wikipedia: Broadcast address
Als je iets forward naar het IP adres van de mediaplayer en de mediaplayer staat uit, dan komen de WOL pakketjes geloof ik helemaal niet aan op je netwerk.

bobo1on1 wijzigde deze reactie 26-05-2011 01:27 (18%)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

quote:
Mr_Blobby schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:37:
[...]
Als je alles netjes gestructureerd heb opgeslagen dan kan je natuurlijk een directory listing doen van die folders en de output redirecten naar een tekst bestand. Bijv. om alle foldernamen op te slaan in een tekstbestand: "dir /AD /B /S > lijst.txt")
Je kan ook de complete video library exporteren naar een XML bestand (via settings,video, export library to single file).
Thnx dat lijkt me de beste manier idd om een lijstje te krijgen. Enige nadeel is dat dit recursive werkt, dus naast d:/movies/filmnaam krijg ik ook
d:/movies/filmnaam/actor omdat iedere film een mapje actor krijgt van mediacompanion :)

Het zou fijn zijn als er ook een manier is om ver volgens een compare te maken tussen mijnlijst.txt en zijnlijst.txt naar een nieuwelijst.txt met daarin de movies die wel in mijnlijst.txt staan, maar niet in zijnlijst.txt :)

• Mr_Blobby
quote:
mr_fragle schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:22:
[...]

Thnx dat lijkt me de beste manier idd om een lijstje te krijgen. Enige nadeel is dat dit recursive werkt, dus naast d:/movies/filmnaam krijg ik ook
d:/movies/filmnaam/actor omdat iedere film een mapje actor krijgt van mediacompanion :)

Het zou fijn zijn als er ook een manier is om ver volgens een compare te maken tussen mijnlijst.txt en zijnlijst.txt naar een nieuwelijst.txt met daarin de movies die wel in mijnlijst.txt staan, maar niet in zijnlijst.txt :)
Als extra's zou je met de switch /L ervoor kunnen zorgen dat alles in lowercase komt en met /ON dat alles op alfabet wordt gesorteerd.
De lijst kan je vervolgens eenvoudig opschonen door in een willekeurige editor even d:/movie/ en /actor te vervangen door niks (lege string).
Als je op die manier twee opgeschoonde lijstjes heb, kan je met een file-compare tool de twee vergelijken.
Ik zie dat je zelfs online twee lijstjes kan vergelijken: http://www.quickdiff.com/

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

quote:
Mr_Blobby schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:08:
[...]

Als extra's zou je met de switch /L ervoor kunnen zorgen dat alles in lowercase komt en met /ON dat alles op alfabet wordt gesorteerd.
De lijst kan je vervolgens eenvoudig opschonen door in een willekeurige editor even d:/movie/ en /actor te vervangen door niks (lege string).
Als je op die manier twee opgeschoonde lijstjes heb, kan je met een file-compare tool de twee vergelijken.
Ik zie dat je zelfs online twee lijstjes kan vergelijken: http://www.quickdiff.com/
Thnx dude, ik wist dat het makkelijker kon dat hoe ik het deed (dir zonder switches en dan overbodige info idd met een editor door niks vervangen. Die compare heb i k wel eens in word geprobeerd, maar dat ging niet erg makkelijk. Ga die online zeker even uitproberen!

• luuk.luuk
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:51
Weet iemand of er een sneltoets is om de bibliotheekmodus aan en uit te zetten voor video's?

• thunder8

thunder8

Als je de bibliotheekmodus wil gebruiken moet je het kopje Movies activeren. Daar staat hij standaard aan. Heb ik zelf ook even naar moeten zoeken. Het video's gedeelte is meer om al je mappen e.d. in te beheren en onder Movies, TV Show e.d. heb je de eyecandy voor het selecteren van je media. ;)

• luuk.luuk
  • Laatst online: 16:51
top tnks. Moest movies en tv series aanzetten, anders bleef hij schakelen tussen bibliotheekmodus aan uit bij video..
Ziet er goed uit:)

• Orbi
  • Laatst online: 17-01 11:33
quote:
HarmoniousVibe schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:16:
[...]

Ah precies wat ik wil. Hij is alleen nergens meer te verkrijgen :(
Deze AB wordt ook verkocht door K÷nig.

• Possible

Possible

edit: heb besloten om maar een apart topic hiervoor te openen :)

Possible wijzigde deze reactie 26-05-2011 22:09 (112%)

• Westmania
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 24-08 12:49
Waarover?

Edit: hierover dus: [Wake up on lan] HTPC vanaf het internet inschakelen

Westmania wijzigde deze reactie 27-05-2011 06:46 (84%)

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:49

XeNeRgY

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

AFCA

Het zal aan mij liggen, maar ben al 3 dagen aan het kloten met de library. Op de een of andere manier voegt deze zelf 4 films toe, terwijl er zo'n 25 in staan. Onder de toegevoegde films zijn zowel mkv als divx toegevoegd. De bestanden die niet automatisch toegevoegd kunnen worden (geen idee waarom?) zijn eveens mkv en divx bestanden, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Tevens blijft XBMC continu hangen op 'scanning media from files'. Er is voor zover ik weet geen mogelijkheid dit te stoppen, behalve bij door de functie in het menu uit te zetten, maar dan wordt mijn library sowieso niet geupdate.

Iemand een idee wat er mis gaat?

I am the one who knocks....

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

ciris

Ja, jij zet het scannen iedere keer uit.

http://31gaming.nl

• XeNeRgY

XeNeRgY

AFCA

Het scannen van 25 films duurt toch niet langer dan 30 minuten? Daarna zet ik het inderdaad uit ja.

• job
Vertel ons een welke film hij wel scrapte, en welke niet.
Hoe heten betreffende bestanden, en op welke exacte locatie staan deze?

Desnoods zet je zelf een nfo bestand in de map met de imdb link.

job wijzigde deze reactie 28-05-2011 16:11 (20%)

• ciris
  • Nu online

ciris

quote:
XeNeRgY schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:05:
Het scannen van 25 films duurt toch niet langer dan 30 minuten? Daarna zet ik het inderdaad uit ja.
Hangt er van af. Draadloze verbinding, opgeschoonde bestandsnamen, etc.

• XeNeRgY

XeNeRgY

AFCA

Na een reinstall van XBMC en het hernoemen van een aantal films heb ik al wat meer succes. Ik add de folder D:\Files als movie directory.

Bestanden die het de eerste keer direct deden:
D:\Files\Dinner for Schmucks (2010)\Dinner for Schmucks (2010)H\BSVCD.mpg
D:\Files\Dinner for Schmucks (2010)avchd 1080p DVD9\Dinner for Schmucks (2010)avchd 31264\Dinner for Schmucks (2010)avchd 1080P.iso
D:\Files\Life As We Know It (2010) 1080P.X264.NL\Life As We Know It (2010)\Life As We Know It (2010) 1080P.X264.NL.SUBBED.Bradje.mkv

Ik heb van een aantal films de .mkv direct in de 'root' van de film gezet, dus bijvoorbeeld D:\Files\The Experiment\The Experiment.mkv en dan werkt het wel, waar het bij mijn vorige pogingen niet werkte. Toch zijn er nog steeds een aantal die ik met geen mogelijkheid in de library krijg, zoals:

D:\Files\Master.and.Commander-The.Far.Side.of.the.World.2003.Blu-ray.1080p.x264-NiP\Master.and.Commander-The.Far.Side.of.the.World.mkv

D:\Files\The Chronicles of Narnia Prince Caspian\Prince Caspian.mkv

Vooral Narnia is vreemd, omdat ik alle 3 de films heb (identieke schrijfwijze voor ieder deel) en de andere 2 delen komen wel in library te staan.

Het scannen gaat nu wel sneller, na 10 seconden is de scan klaar. Is het nu een kwestie van goed renamen voordat alles werkt, een andere scraper of wat anders?

• ciris
  • Nu online

ciris

Goed renamen inderdaad. Punten er uit halen dat soort dingen. Ook films die in een map in een map en dan weer in een map staan heeft geen enkel nut en zorgt er alleen maar voor dat xbmc er langer over doet om alles te herkennen.

Ember media manager kan je erbij helpen om je files te hernoemen. Die kan dat in bulk doen.

• XeNeRgY

XeNeRgY

AFCA

En dat ik van Bulletproof Gangster, waar verder geen enkele andere file in de root staat dan de film, de scrape: Kill the Irishman terugkrijg ligt aan de scraper denk ik?

• ciris
  • Nu online

ciris

De originele titel van die film is toevalligerwijs Kill the Irishman. Check IMDB maar eens. Je scraper heeft het bij het juiste eind.

• XeNeRgY

XeNeRgY

AFCA

Ik begin het te snappen. Om de library te kunnen gebruiken dient je film hoe dan ook door de scraper herkend te worden. Naarmate je de naamgeving verbetert (conform de xbmc guide) hoe meer kans je hebt dat deze herkend wordt. Films staan er allemaal in, series met losse episodes ook, nu aan de muziek beginnen en dan nog eens kijken hoe een serie van 4 DVD's toch toegevoegd kan worden.

Helaas kan ik Ember niet installeren, bij installatie krijg ik de melding: 'ember download site is not available' bij het downloaden van de 'playlist'. Alternatief 'media companion' maar eens proberen.

XeNeRgY wijzigde deze reactie 28-05-2011 17:39 (4%)

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19:44
Voor de XOT-Uzg ge´nteresseerden: ik heb tegenwoordig Twitter en post hier af en toe wat #XOTUzg gerelateerde zaken: https://twitter.com/basrieter

Het is niet mijn bedoeling om support of dergelijke te bieden (of te discussiŰren) via Twitter daarvoor is dit forum en de googlecode pagina.

GroteBozewolf wijzigde deze reactie 28-05-2011 17:46 (34%)
Reden: Added: #XOTUzg

XBMC Online TV: laatste versie 3.5.1. Meer info via Google+ of de Site.

• KrisDC
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-12 13:24
Heb volgend probleem...Gebruik xbmc nu een 2 tal weken en ben er erg over te spreken. Tot nu toe kon ik bij vrijwel elke film een youtube trailer bekijken. Gisteren echter heb ik 2 nieuwe films toegevoegd aan mijn library, deze worden perfect herkend. Wil ik echter de youtube trailer bekijken krijg ik een melding 303 playback failed. Nog iemand met dit probleem of een eventuele oplossing ??

Bedankt

• noodel1988
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-12 08:56
quote:
[b]XeNeRgY schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:37
Helaas kan ik Ember niet installeren, bij installatie krijg ik de melding: 'ember download site is not available' bij het downloaden van de 'playlist'. Alternatief 'media companion' maar eens proberen.
Dat had ik dus zojuist ook... dacht dat het aan mijn lag >:)

Trakt | Last.fm

• alexswart
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:48
Ik draai xbmc op windows 7 en dit werkt perfect voor mij.
alleen nu heb ik in mijn kast een LCD scherm. VFD nu wil ik deze graag wat xbmc informatie laten weergeven.
de kast is een Scaleo e is er iemand die dit aan de praat heeft?

• job
Je moet eerst weten welke lcd het betreft. De scaleo heeft standaard toch geen lcd erin zitten, dus wat heb je er in gezet?

• ciris
  • Nu online

ciris

quote:
noodel1988 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:08:
[...]

Dat had ik dus zojuist ook... dacht dat het aan mijn lag >:)
http://sourceforge.net/projects/emm-r/files/1.2/

De originele maker van Ember was er mee gestopt. Een tijd geleden is er iemand van het XBMC forum er weer mee begonnen. Via bovenstaande link kan je het programma dan ook weer binnen halen. De ontwikkeling kan je volgen via onderstaande link.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=90682

• alexswart
quote:
job schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:33:
Je moet eerst weten welke lcd het betreft. De scaleo heeft standaard toch geen lcd erin zitten, dus wat heb je er in gezet?
Standaard zit het display er in
het is de volgende Case:
http://www.stepanoff.org/wordpress/wp-images/media/fujitsuscaleoe_small.jpg

waarschijnlijk is het een Futaba DM-140GINK display

alexswart wijzigde deze reactie 28-05-2011 19:40 (6%)

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:06

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

verse installatie van xbmc op win 7 prof x64.
En ik blijf tegen hetzelfde probleem lopen.
Ik heb em nu op 24p (adjust refreshrate video to screen)
Alles draait soepel, alleen na een minuut of 15 begint de video (mkv) te schokken terwijl geluid wel gewoon goed loopt.
Dan druk ik op pauze en weer op play en hij doet het weer.
dxva2 staat ook verder aan en de rest van de opties is standaard.

Ik heb een map toegevoegd als movie, alleen hij scraped geen movieinfo.
Als ik als standaard optie zeg: show information bij een film ipv play title dan gaat ie hem nogsteeds automatisch afspelen. 8)7
Ik zit hier dan niet in librarymode, zou ik anders alle films naar de library MOETEN zetten ?

ApC_IcE wijzigde deze reactie 29-05-2011 06:15 (7%)

Steam: apc_ijsje, BF3: ApC_IcE, PSN: ApC_IcE Eindbaaazz

• XeNeRgY

XeNeRgY

AFCA

quote:
ciris schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:33:
[...]

http://sourceforge.net/projects/emm-r/files/1.2/

De originele maker van Ember was er mee gestopt. Een tijd geleden is er iemand van het XBMC forum er weer mee begonnen. Via bovenstaande link kan je het programma dan ook weer binnen halen. De ontwikkeling kan je volgen via onderstaande link.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=90682
Thx! Held van de dag :)

• Henkske
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 27-10 07:15
Zo ik ga alles weer ff updaten:)

Zal wel weer 1 week gaan duren maar je moet er wat voor over hebben :)

• alexkroeze
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-12 09:33

alexkroeze

Klop klop klop

Hoe zo een week? Als alles eenmaal draait en ingesteld is, zou updaten niet meer zo veel tijd moeten kosten. Update de laatste tijd weer dagelijks maar met 4 minuten is het wel gebeurt. Bibliotheek update ik alleen op de dagen dat er een serie is uitgezonden/gedonwload wat binnen 3 minuutjes gebeurt is. Ben benieuwd wat je van plan bent, dat jij er een week voor uit gaat trekken. Ik zie de smiley dus mijn sarcasme lampje is gaan branden maar verklaar u nader.

Met een hamer in je hand, kom je door het hele land | XBMC media center SVN Natty Narwal

• Henkske
Hehe ik ga echt helemaal opnieuw beginnen.

Ubuntu server 11.04 etc etc.
Installeren etc is altijd zo gebeurd maar het geluid duurt bij mij altijd zo lang.

Ik zal es kieken of jou handleiding nog werkt:)

Henkske wijzigde deze reactie 29-05-2011 18:40 (13%)

• Demoniac
  • Laatst online: 20-12 11:22

Demoniac

Ik vond het grappig, haha.

Vreemd probleem, ik heb een film met 1080p AVC/MPEG4 en AC3 in een MKV-bestand, zoals zovelen. Maar dit ene exemplaar wil niet met GPU-acceleratie afspelen? :? Ik heb dit met nog geen enkele andere film gehad, ik heb ook de output van mkvinfo vergeleken met een vergelijkbare film maar kan er niet echt verschillen in ontdekken. Iemand enig idee hoe dit verder uit te pluizen?

while true ; do ; echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• alexkroeze
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-12 09:33

alexkroeze

Klop klop klop

quote:
Henkske schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:32:
Ik zal es kieken of jou handleiding nog werkt:)
Kieken mag altied. alleen voor Natty is er nog geen stable build beschikbaar. Je zou i.p.v. in de handleiding beschreven ppa de volgende kunnen gebruikern ppa:team-xbmc/unstable. EÚn opmerking bij mij werkt mp3 niet dus helemaal goed is die unstable niet.

Met een hamer in je hand, kom je door het hele land | XBMC media center SVN Natty Narwal

• HarmoniousVibe
quote:
Demoniac schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:51:
Vreemd probleem, ik heb een film met 1080p AVC/MPEG4 en AC3 in een MKV-bestand, zoals zovelen. Maar dit ene exemplaar wil niet met GPU-acceleratie afspelen? :? Ik heb dit met nog geen enkele andere film gehad, ik heb ook de output van mkvinfo vergeleken met een vergelijkbare film maar kan er niet echt verschillen in ontdekken. Iemand enig idee hoe dit verder uit te pluizen?
Welke GPU heb je? Heb je een sample? Dan kan ik/wij eens kijken.

• job
quote:
alexswart schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:43:
Standaard zit het display er in
het is de volgende Case:
[afbeelding]

waarschijnlijk is het een Futaba DM-140GINK display
Ah, die scaleo was ik niet tegengekomen (er zijn meerdere scaleo modellen namelijk).
Dit kwam ik via google tegen, maar die heb je zelf vast ook al wel gevonden: http://forum.xbmc.org/sho...9006963d9e2e3&t=40617

• Henkske
ZOOO dat ging snel. Keb nu zelfs menu sounds wat ik al jaren niet heb gehad:)

Dadelijk ff backup en dan spelen met GIT

• alexswart
quote:
job schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:57:
[...]

Ah, die scaleo was ik niet tegengekomen (er zijn meerdere scaleo modellen namelijk).
Dit kwam ik via google tegen, maar die heb je zelf vast ook al wel gevonden: http://forum.xbmc.org/sho...9006963d9e2e3&t=40617
was dat inderdaad al tegen gekomen maar dit werkt niet op de xbmc 10.0 of nieuwer alleen op de oude versies

• Taigu
  • Laatst online: 15:47
quote:
Mr_Blobby schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:48:
Voor de mensen die ook (willen) downloaden m.b.v. hun razendsnelle OpenELEC XBMC machine, heb ik een tip.
OpenELEC bevat al standaard SABnzbd, maar je kan als aanvulling ook nog SickBeard en CouchPotato installeren:
Nog bedankt voor deze bovenstaande post, hierdoor draai ik nu voornamelijk openelec, superuitleg!

Twee andere vragen:

- Heeft iemand mediafrontpage aan de gang op openelec?
- Heeft iemand milkdrop aan de gang op openelec? Ik kan hem niet kiezen en er weinig over vinden?

Taigu wijzigde deze reactie 29-05-2011 23:30 (69%)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Cpri
  • Laatst online: 19-08 15:56
Momenteel heb ik op mijn HTPC Win7 Ultimate, XBMC 10.1 draaien
Om in XBMC te kunnen navigeren maak ik gebruik van de afstandsbediening welke is meegeleverd met mijn
Asus My Cinema P7131 TV kaart.
Op zich werkt dit allemaal prima, maar wanneer ik de stopknop indruk stop XBMC met het afspelen van de content (dit was ook de bedoeling) maar ik kan daarna niet meer navigeren met de pijltjes toetsen.
Als ik op play drukt dan reageert XBMC wel op mijn afstandsbediening.

Ik heb al zitten kijken in mijn remote.xml, maar kan daar niks vinden
<stop>STOP</stop>

Heeft iemand een idee wat hier gebeurd en hoe ik dit kan oplossen

• thunder8

thunder8

Afgelopen weekend me laatste vakantiegeld uitgegeven voor een betere versterker om al voorbereid te zijn voor HD Audio. Had nog een Onkyo TX-SR501E versterker zonder HDMI en deze heb ik nu vervangen door een Onkyo TX-NR609.

Na alles aangesloten te hebben, kwam ik erachter dat mijn HTPC met XMBC geen 24p meer doorstuurde. Voorheen was mijn HTPC direct aan de TV gekoppeld en nu zit de versterker er tussen. Ook Windows7 ziet de versterker als zijnde een monitor. Van alles bekeken, gezocht op internet, maar met geen mogelijkheid kreeg ik 24p weer aan de praat. Ook kan in vanuit windows niet kiezen voor 24Hz verversing op deze "monitor". Al met al begon ik al behoorlijk te balen, want 24p modus gebruik ik eigenlijk altijd met films kijken....

Gister kwam ik er ook achter dat XBMC problemen heeft met het afspelen van Iso files, voornamelijk ISO's van BluRay Rips. Dit snapte ik ook al niet en heb even getest door een ISO uit te pakken naar een map. Daarna kon ik deze wel goed afspelen.

Affijn, met deze 2 problemen heb ik toch maar een gekozen om de 10.1 Dharma Final te vervangen door een Nightly Build, om te kijken of deze de bovenstaande zaken wel beter handled, vooral het iso verhaal. Backup gemaakt van de Library, laatste nightly build gedownload en ge´nstalleerd. Hierna weer een paar tests gedraaid en wat denk je? Weer netjes 24p op de TV en ik kan nu gewoon de iso's afspelen zonder problemen. Dus voor mensen die problemen hebben met 24p draaiende te krijgen, als je beeld via je receiver gaat, probeer dan in ieder geval eens een nightly build uit!

Enige wat nog niet klopt is dat de weergave van die iso's DVD is (terwijl ik geen DVD's op schijf heb staan) en dat het Recently added script over zijn nek gaat in het main menu. Maar deze 2 "problemen" neem ik nog wel voor lief, gezien het feit wat ik nu een stuk beter heb! :)

Kan niet wachten totdat HD audio werkt in XBMC, zodat ik naast FullHD beeld ook kan genieten van 7.1 HD audio! :9~

• DragonFly
  • Laatst online: 19-12 23:17
quote:
alexswart schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:30:
Ik draai xbmc op windows 7 en dit werkt perfect voor mij.
alleen nu heb ik in mijn kast een LCD scherm. VFD nu wil ik deze graag wat xbmc informatie laten weergeven.
de kast is een Scaleo e is er iemand die dit aan de praat heeft?
Yep, werkt prima..............onder Linux dan met XBMC live. Werkt ook onder windows, echter met een hele hoop workarounds.

Draai al jaren XBMC soepeltjes met die Scaleo E i.s.m. een Geforce 210 (ook met de nieuwere versies draait de VFD). Optie om "aan" te zetten zit in de laatste versies niet meer in de XBMC interface maar moet je handmatig aanzetten in de guisettings.xml onder <videoscreen> en toevoegen <haslcd>true</haslcd>.
Pagina: 1 ... 61 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True