Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:42
quote:
ulTimaS schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:07:
Ik dacht dat die gaten achterop de ubee modem wel voor zich spraken, maar blijkbaar niet.
En anders klein plankje maken in je meterkast (maar dat is dus niet nodig)....

• Fixi0n
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 02-07 02:15

Fixi0n

[DPC]Jaac

Voor het weekend kreeg ik een brief van Ziggo dat de snelheids verhoging er was, en dat daarvoor een nieuw modem nodig was, welke toegestuurd zou worden. Ik zou bij mijn Z3 abbo, van 25Mbit naar 50Mbit gaan.

Zojuist heb mijn UBEE modem ontvangen(docsis 3.0?). Die was dus vanmorgen al optijd bij ons en uiterraard heb ik het modem direct aangesloten en geactiveerd. Na veel power-cycles had ik weer internet (uur verder), maar de snelheid zit nog altijd op 25Mbit!???

Nogmaals de brieven doorgelezen, en daar staat duidelijk in dat de snelheid verhoogd is. Dus maar weer eens contact opnemen met de helpdesk, waar mij vrolijk verteld werdt dat die verhoging er niet kwam voor mijn regio, toen was ik dus al meteen verbaasd en gerriteerd en na veel gepraat schoten we niets op. Ik moest maar via een contact formulier op de website mijn vraag gaan stellen, vertelde de medewerkster mij. |:( Zucht!

Ik heb het gesprek netjes afgerond, en direct nog een keer gebeld. Toen kreeg ik een behulpzame medewerker aan de lijn. Nogmaals mijn verhaal gedaan en de medewerker gaf al meteen aan dat het 50Mbit zou worden, maar die had ik dus niet. Er zou mij een email gestuurd worden, waarmee ik een aantal stappen kon uitvoeren, stom genoeg ga ik akkoord, en krijg vrolijk een mailtje over internet snelheids testen en storingen, maar geen informatie over 50Mbit. :?

Nog een laatste keer bellen dan 8)7. Misschien omdat het 3x scheepsrecht was, maar dit keer kreeg ik iemand met technische kennis. Na wat tests en enig opzoek werk van zijn kant, bleek dus dat ik onterecht een verhogings brief had gekregen. Mijn postcode viel niet in de regio's waar de verhoging is doorgevoerd en zou pas later dit jaar gebeuren, wanneer, kon mij niet verteld worden.

Het ergste van alles is nog, dat de problemen met het UBEE modem nu al begonnen zijn. Ik zet zojuist een paar grote downloads aan voor het testen, en mijn modem is al 2x gestopt met iets te doen. Geen signaal, geen connectie, alles eruit. Erop wachten heeft geen nut, de verbinding komt niet terug, ook niet na 15mins. Router is wel benaderbaar, maar internet is er niet, dus het probleem zit hem bij het modem. De enigste oplossing is een reset mbv de reset knop of een power-cycle. Dit is zo triest ;(

Nogmaals bellen dan maar, en onderhand gaan vragen om een vergoeding van de belkosten. :X
3 uur verder, en alleen maar meer gezeik...

• jongetje
Dan sluit je je vorige modem toch weer aan totdat de verhoging komt?

• Fanatix
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20-07 21:44
quote:
Ze hebben een gratis nummer he ;)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• DJ-Visto
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-07 23:42

DJ-Visto

Blegh..

quote:
marcel23456 schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:42:
Mijn buren (die heel licht verstandelijk gehandicapt zijn) hebben sinds vandaag ook Ziggo. De monteur die had schijnbaar een baaldag want hoe die het heeft geinstalleerd is te schandelijk voor woorden :( de buren hadden alles-in-plus met interactieve tv. De versterker was niet gemonteerd aan de muur het hing gewoon loos in de lucht, want de monteur zei dat ie geen schroef machine had (je gaat toch ook niet langs de hoeren zonder geld :/ ) de smartkaart was een gebruikte dat was duidelijk zchtbaar aan de staat van de kaart. Tv deed niets alleen ned ,1 kaart was niet geactiveerd. telefonie deed het niet en internet was helemaal niet aangesloten, terwijl de cat5 kabel er pal naast lag.

Ik vind dit shofterig, hij heeft best wel gezien dat deze mensen licht gehandicapt waren, waarom daar zo schandelijk gebruik van maken en alles in zo'n staat afleveren.

Een dikke minpunt voor deze bagger monteur bah :( (en zeker ook geen reclame voor Ziggo) Ik ga morgen voor ze bellen, en denk dat Ziggo niet blij zal worden van dit verhaal.
Pfft. Dat is inderdaad waardeloos, als 't nou nog had gewerkt zonder dat die kastjes vast hadden geschroeft zaten, ok dat is 5min werk, maar dit is gewoon echt bagger werk.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:57

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
Fanatix schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:05:
[...]

Voor allinone, maar niet voor Z3 (of je moet Z3 hebben met telefonie erbij, maar dan kan je voor de kosten volgens mij beter allinone nemen.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Fanatix
quote:
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:20:
[...]

Voor allinone, maar niet voor Z3 (of je moet Z3 hebben met telefonie erbij, maar dan kan je voor de kosten volgens mij beter allinone nemen.)
If so, I stand corrected :) en dan zou ik inderdaad ook de kosten proberen te verhalen.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Fixi0n
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 02-07 02:15

Fixi0n

[DPC]Jaac

quote:
jongetje schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:53:
Dan sluit je je vorige modem toch weer aan totdat de verhoging komt?
Dat is het probleem alleen maar vooruit schuiven, en kan ik zodra ik me upgrade krijg gaan bellen voor het nieuwe modem, en alsnog dit probleem oplossen. Het lijkt me niet dat het automagically oplost. Ziggo verwacht iig binnen 2 weken een modem terug van mij.
quote:
Fanatix schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:05:
[...]

Ik neem internet Z3 af bij Ziggo, en geen Alles-in-Een pakket, daarom kan ik niet gratis naar hun helpdesk bellen.

In ieder geval heb ik zojuist weer een half uur aan de lijn gehangen met ziggo. De storingsdienst medewerkster was behulpzaam, maar had weinig kennis op zak. Na veel gedoe en het verplicht ontkoppelen van me router, waarna de PC rechtstreeks op het nieuwe modem aangesloten was, werd duidelijk dat het probleem bij hun ligt. Dan wel in het modem of het netwerk. Een storings monteur is gepland voor morgen tussen 12-18u. Afwachten dus :O

Het verhalen van de telefoonkosten was mogelijk zodra ik een afrekening had van mijn vaste telefonie abbo (bij tele2). (Kies 1 en vervolgens 2 op ziggo's 0900-1884 nummer, om dit te regelen). Ziggo abonnees met vaste telefonie bij hun, kunnen dit dus altijd proberen te regelen, aangezien ziggo al op de hoogte is van de gespreksduur.

Fixi0n wijzigde deze reactie 27-04-2010 14:31 (7%)

• LogiForce
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 02:22

LogiForce

The Black Whole

quote:
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:20:
[...]

All-in-One is niet voordeliger als je Z3+Digi TV+gratis Telefoon hebt. ;)
Ze kwamen toevallig een keer aan de deur hier. Als ik digi-tv nam dan kreeg ik er gratis telefoon bij. Uiteraard zijn de gesprekskosten nog wel voor mij. Maar aangezien ik altijd genoeg tegoed via mijn mobiele abbo heb, is dat geen issue. :+

Dus ja, er zijn uiterzonderingen. :P Maar over het algemeen is het inderdaad voordeliger. :)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• marcel23456
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-06 13:24
quote:
LogiForce schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:46:
[...]Ik wil je niet teleurstellen maar mijn ervaring met Ziggo ballie op kantoor ./en telefoon. Niks interesseerd ze meer
Nou toch niet helemaal. Ik heb vanmiddag gebeld met de klanten service (als de helpende buurman natuurlijk ;) ) en het verhaal verteld tegen deze meneer. Hij nam het serieus op, noteerde het adres en dergelijke van de buren en mijn mobiele nummer.

2 uur later werd ik gebeld door een manager van ziggo, de klant krijgt 1 maand terug en de monteur heeft en waarschuwing gekregen. Ik vind dit netjes van Ziggo, zoals je ziet, het kan dus ook anders.

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

quote:
marcel23456 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:47:
[...]

Nou toch niet helemaal. Ik heb vanmiddag gebeld met de klanten service (als de helpende buurman natuurlijk ;) ) en het verhaal verteld tegen deze meneer. Hij nam het serieus op, noteerde het adres en dergelijke van de buren en mijn mobiele nummer.

2 uur later werd ik gebeld door een manager van ziggo, de klant krijgt 1 maand terug en de monteur heeft en waarschuwing gekregen. Ik vind dit netjes van Ziggo, zoals je ziet, het kan dus ook anders.
De mond slaat me hier letterlijk open. :o
Dit had ik echt niet verwacht van ze. Als ze de rest van hun klanten ook op een dergelijk fatsoenlijke manier behandelden. :/

Mijn verbinding lijkt op moment wat te stabieler te blijven. Als in langer stabiel wanneer het stabiel is. Misschien hebben ze wel implementatie issues van Docsis3 in/voor Groningen, maar laten ze dat dan toegeven. Dan zou ik me erbij neerleggen, wetende dat men er dus mee bezig is. Nu weet ik niks, behalve dat het niet aan mij ligt. En nog asociaal en afschuif gedrag toe.

Najah, ben blij dat jouw issue goed is opgepakt. Je hebt nu wel een nieuwe afspraak voor alsnog een goede montage? :+
Of heb je dit nu zelf gedaan?

• Bart1983
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:46

Bart1983

TF2: [GoT]Netherlands

Vandaag ook een Ubee modem ontvangen en aangesloten zonder problemen. Nu zit in de webinterface van de Ubee en wat ik mis is mijn oude vertrouwde reset knopje. Heeft de Ubee deze niet in de webinterface?

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

quote:
Bart1983 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:58:
Vandaag ook een Ubee modem ontvangen en aangesloten zonder problemen. Nu zit in de webinterface van de Ubee en wat ik mis is mijn oude vertrouwde reset knopje. Heeft de Ubee deze niet in de webinterface?
Nee, alleen achter op het modem. ;)
Met mijn oude Webstar EPX2203 heb ik een jaar gedaan zonder reset. En de reset een jaar geleden kwam door een stroomstoring meende ik. :+
Dus tjah, het nut van dat resetten is mij nog steeds onduidelijk. :/

• Bart1983
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:46

Bart1983

quote:
LogiForce schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:20:
[...]

Nee, alleen achter op het modem. ;)
Met mijn oude Webstar EPX2203 heb ik een jaar gedaan zonder reset. En de reset een jaar geleden kwam door een stroomstoring meende ik. :+
Dus tjah, het nut van dat resetten is mij nog steeds onduidelijk. :/
Nou de enige keer dat ik dit gebruikte is als er een snelheids verhoging aan zat te komen. Ik klik dan standaard elke dag op mijn reset knopje en controleerde de snelheid :+
Aangezien er nu weer een snelheidsverhoging komt zou die knop best handig zijn.
Ik vraag me wel af of het nu weer nodig is om de nieuwe snelheid te krijgen.

Bart1983 wijzigde deze reactie 27-04-2010 20:36 (5%)

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Resetten = stekker eruit en erin :P

• Loekie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:24
quote:
Bart1983 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:35:
[...]

Nou de enige keer dat ik dit gebruikte is als er een snelheids verhoging aan zat te komen. Ik klik dan standaard elke dag op mijn reset knopje en controleerde de snelheid :+
Aangezien er nu weer een snelheidsverhoging komt zou die knop best handig zijn.
Ik vraag me wel af of het nu weer nodig is om de nieuwe snelheid te krijgen.
Hier was het met een Arris niet nodig, het dinge resyncte op een gegeven moment en that was it...

specs

• Vanx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-07 17:30
Wij zijn sinds een week succesvol over! Alles werkte in 1x perfect. 19.6 Mbps down en 2.8 Mbps up (mt Ubee) *O*

Alleen het KPN opzeggen leek verkeerd te zijn gegaan, maar komt nu waarschijnlijk toch goed. Die 35 extra abbo kosten worden sowieso door Ziggo vergoed, maar waarschijnlijk ook nog ingetrokken door KPN zelf.

BTW, wt een bende is die database van KPN. Dertig "unieke" codes voor ons in het systeem/MijnKPN. Mijn vader staat onder 4 verschillende namen erin (varianten met tussenvoegsel en voorletters).

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

quote:
Loekie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:48:
[...]

Hier was het met een Arris niet nodig, het dinge resyncte op een gegeven moment en that was it...
Met de Webstar ging alles ook vanzelf inderdaad. En volgens mij hoort dat ook gewoon zo. :?

• Ballebek
  • Nu online

Ballebek

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Meer mensen last van uitvallend beeld en artifacten met digitale TV?
Heb het op meerdere zenders :(

edit: Half uur last van gehad en opeens is het weg terwijl ik het hier post... :)

Ballebek wijzigde deze reactie 27-04-2010 21:36 (29%)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Guere
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-05 15:08
Hmm, ik heb in Utrecht nu bijna een week AiE (120/10). Helemaal zonder problemen, tot vandaag dan. Ineens heb ik nu mijn eerste vage Ubee/Ziggo probleem: de upload blijft steken op 3 mbit. En dan ook echt 3 mbit, alsof het een hard limiet is. Tot nu haalde ik altijd strak de 9.5 mbit, maar vanaf vanmiddag lijkt het wel alsof ik op een 3 mbit up-profiel zit. Het gekke is dat ik een reset van het modem n keertje heeft geholpen, daarna niet meer.

Alle stats in het modem zien er prima uit. Uit wat searches kan ik afleiden dat deze problemen in het verleden vaker voorkwamen met de Ubee, maar dat was voor de laatste en huidige firmware upgrade. Is dit typisch een Ubee probleem of kan hier een andere oorzaak voor zijn? Ik ben een beetje terughoudend wat betreft de Ziggo helpdesk, want als ik dit topic mag geloven leggen de meeste helpdesk medewerkers de schuld gewoon bij je apparatuur, ook al werkte het tot dan toe prima ;)

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Tjah, Ubee probleem of Ziggo implementatie probleem. Ik denk dat het puur geknoei is van Ziggo en kornuiten (denk aan ingehuurde bedrijven als Getronics, Sogeti, Capgemini...etc). Want sinds ik dit modem heb, niets maar dan ook niets dan problemen.

Dus tjah, ik denk dat Ziggo het is. Ik heb nu ook weer een instabiele verbinding na een spontane reset. |:(

En de helpdesk bellen is slecht voor je gezondheid. Als je al met een hoge bloeddruk zit, niet bellen! :X

• marcel23456
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-06 13:24
quote:
LogiForce schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:10:
[...]Najah, ben blij dat jouw issue goed is opgepakt. Je hebt nu wel een nieuwe afspraak voor alsnog een goede montage? :+
Of heb je dit nu zelf gedaan?
heb het voor de buren gedaan. FF de ubee aan de muur gemonteerd en die breedbandversterker voor interactieve ook (pal ernaast) ziet er nog gelikt uit ook :+

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:56
Sinds gisteravond 22:30 geen televisie (ook niet analoog), internet en telefoon meer. Lekker op tijd naar bed gegaan dus :Z
Vanmorgen maar naar Ziggo gebeld. Blijkt een algehele storing in de regio ( 4641 ) te zijn.

Ben benieuwd hoe het is als ik vanavond thuis kom..

VDI's met Desktop Cloud Orchestrator

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:12

Sorcerer8472

Mens sana?

Guere: bel gewoon even. Je hebt het hoogste pakket, dus je kunt via hun telefoonlijn gratis bellen naar 1200. :Y)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Weet iemand hier zo snel wat de huidige retentie van Ziggo usenet (ongeveer) is?

• Root Beer fizz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-05-2010
ongeveer een maand. soms minder.

• Guere
quote:
Sorcerer8472 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:34:
Guere: bel gewoon even. Je hebt het hoogste pakket, dus je kunt via hun telefoonlijn gratis bellen naar 1200. :Y)
Oh, is dat nummer gratis? Dat wist ik niet eens ;) In dat geval zal ik het volgende keer wel proberen. Volgende keer, want wonderbaarlijk genoeg beschik ik ineens weer over de volle upload snelheid.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
oei, best goed. Ik voeg hem vanavond even toe in newsleecher. Altijd weer meegenomen.

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:32

Sa1

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
snoeki schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:19:
[...]

oei, best goed. Ik voeg hem vanavond even toe in newsleecher. Altijd weer meegenomen.
mja,, ik heb hem er altijd als secundair bij staan maar ... m'n eweka verlopen is en k vergeten ben te betalen.. en dus echt alleen op de ziggo ben, das niet best hor. Veel incompleet...

tis leuk om je snelheid aan te vullen, maar meer niet.

Heb nu eweka geshared met een maatje van me en budgetnews, samen haal ik altjid 13,6MB/sec, als het ouder is dan 40 dagen, dan haal ik met eweka 5 a 6MB/sec

servertje - HTPC

• ulTimaS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:01

ulTimaS

Mayhaps

Ik zou zelf nooit de usenetserver van Ziggo gebruiken simpelweg omdat het veelal incompleet is, ik niet de maximale snelheid kan benutten en ik vaak dingen download die al wat ouder zijn dan 30 dagen. Ik heb nu zelf een Supernews accountje voor 7 euro per maand en haal strak 14,5MB/s met 400 dagen retentie dus is het de 7 euro dubbel en dwars waard.

Als je fanatiek downloader bent raad ik je toch aan om een payserver te nemen.

Intel Core i5 2500K | Sapphire HD5850 Extreme CrossfireX | OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB | Prolimatech Megahalem Rev B. | Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD65 | XFX 650W XXX Edition | Corsair Vengeance 8GB | Samsung Spinpoint F3 1TB (3x)

• rowicom
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-07 10:44
quote:
[b][message=33909621,noline]
Als je fanatiek downloader bent raad ik je toch aan om een payserver te nemen.
Ik heb bij mijn AiEplus voldoende aan 50 Gb per maand download en een retentietijd van een kleine 30 dagen. En heb ik een keer wat meer nodig of zie ik iets staan wat op de Ziggo server niet (meer) bestaat, dan neem ik voor 1 euro (!) een weekaccount van 2,5 mbit (snelheid) bij Usenet 24. Of een andere variant, want je kunt er alle kanten uit... Eurootje via iDeal overmaken en 3 minuten later al toegang. Helemaal top.

• Volkert
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 04-07 17:16
quote:
Sa1 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:48:
[...]
Heb nu eweka geshared met een maatje van me en budgetnews, samen haal ik altjid 13,6MB/sec, als het ouder is dan 40 dagen, dan haal ik met eweka 5 a 6MB/sec
Zo doe ik het ook. Eweka kost 90 Euro per jaar en Budgetnew 25 Euro. Als je het samen met een vriend doet, betaal je dus (90+25) / 2 / 12 = 4,79 Euro per maand.

Da's eigenlijk helemaal niks t.o.v. de 66,50 Euro van Ziggo per maand, plus je hebt geen tenenkrullende frustraties meer met de Ziggo newsserver en/of de gratis http://just4today.net/

• Sa1

Sa1

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Volkert schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:16:
[...]

Zo doe ik het ook. Eweka kost 90 Euro per jaar en Budgetnew 25 Euro. Als je het samen met een vriend doet, betaal je dus (90+25) / 2 / 12 = 4,79 Euro per maand.

Da's eigenlijk helemaal niks t.o.v. de 66,50 Euro van Ziggo per maand, plus je hebt geen tenenkrullende frustraties meer met de Ziggo newsserver en/of de gratis http://just4today.net/
kostprijs ligt iets anders, 90 / 2 = 45, 45 + 25 = 70, 70 / 12 = 5,83.

Nog steeds absoluut het geld waard, maar wel meer dan jouw berekening. Budgetnews mag helaas niet geshared worden voor zover ik weet.

servertje - HTPC

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Raven schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 14:41:
Zojuist een brief gekregen van Ziggo, dat de snelheden worden verhoogt (goh, oud nieuws, en is hier overigens al verhoogd) en dat ik daarom een nieuwe modem zou krijgen.

Nou vermoed ik dat dat die Ubee is? Ik heb nu een Arris TM702B (geplaatst door een monteur toen de vorige vk begon te resetten na de verhoging naar 50Mb), die werkt en die kan de snelheid aan.
Waarom dan weer een nieuwe? Ben ik trouwens verplicht die Ubee te gebruiken?
Guess what just arrived, de Ubee modem.... Dat wordt weer bellen.
Ik stuur iig niks terug, voorlopig.
edit: Of zal ik die Ubee maar stof laten vangen en afwachten wat er gebeurt?

Raven wijzigde deze reactie 28-04-2010 18:19 (5%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

quote:
Raven schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:06:
[...]

Heb je dat Ubee modem al es getest?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Digitale valuta/coinmining

Discussiewinnaar 2014

Ik moet zeggen dat ik sinds januari ongeveer geen problemen meer heb gehad met m'n Ubee :)

.oisyn wijzigde deze reactie 28-04-2010 18:21 (6%)

[GoT topic extension for Chrome - werkt nog niet met tweakers.net 7] - [T.net karma monitor]
[Deus Ex: HR] - [Lara Croft and the Guardian Of Light]

• Sa1

Sa1

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Raven schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:06:
[...]

edit: Of zal ik die Ubee maar stof laten vangen en afwachten wat er gebeurt?
wat laait die weerstand ineens op tegen UBEE? waarom? is er reden om aan te nemen dat hij niet gaat werken?

snap er echt geen sikkepit van, draait bij mij al echt tijden super goed, en kennelijk bij meer mensen dus.

Is deze weerstand ergens op gebaseerd, heb je directe redenen om aan te nemen dat het een slecht apparaat is? Of is alles gebaseerd op wat er in het verleden is gebeurd, want daar is destijds een nieuwe firmware voor uitgekomen.

Verder, als de Arris de 50 mbit, dan wel de 120mbit goed aan kan bij jou, waarom zou je dan switchen. Mijn arris ligt al een tijd in de kast en ubee draait als een tierelier.. misschien die arris maar is een keer terug sturen.

servertje - HTPC

• rally
  • Laatst online: 16:59

rally

Irini Ria Raphalla

Ik heb de afgelopen maanden bij een aantal collega's/vrienden/kennissen de Ubee's geinstalleerd (totaal 7) en ik moet eerlijk zeggen dat ik ze er geen problemen mee hebben.
Het enige probleem wat er is geweest lag niet aan de modem maar aan de wijkverdeelkast.

Dus ik denk dat de angst voor een Ubee modem op dit moment ongegrond is.

Ik zou zeggen: probeer het eerst. Je kunt altijd nog terug.

http://irini.wachtel.nl

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
jelmervos schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:19:
[...]

Heb je dat Ubee modem al es getest?
Nope, en waarom zou ik? De TM702B die er nu al een paar maanden staat werkt uitstekend :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Tyson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:34

Tyson

Banana cake!

Ik ben overgestapt van Telfort naar Ziggo, aansluiten etc. was geen enkel probleem en ik beschik ook over een Ubee modem. Ik heb alles-in-1 extra en ik val in het postcodegebied (5021) waar 120mbit beschikbaar is.

Ik heb weinig te klagen, echter de snelheid van het geheel wisselt heel erg. Ik haal zelden 120mbit, 90mbit lijkt hier het maximum, waar ik mee kan leven. Een speedtest vanaf ziggo zelf levert vrijwel altijd 120mbit op, dus het zou moeten kunnen .. toch?

Maargoed, in de avond (nu bijv.) zakt de snelheid in naar max 30mbit, dit blijft tot een uur of 11 en dan loopt het langzaam weer op, tot in de vroege ochtend waar het wat inzakt en weer terugklimt. Nu zegt de ziggo helpdesk dat het overdag wat rustiger is dan in de avond (uiteraard) en dat dit onvermijdelijk is .. Maar het is allemaal leuk en aardig dat ik 120mbit overdag haal als ik niet thuis ben, maar zie ik het nou fout of werkt het grotendeel van het land overdag en zou ziggo juist _wel_ rekening moeten houden met een horde opgefokte nederlanders die gaan lopen internetten in de avond?

My flight statistics: (340.754km in 88 flights) Next trip: Rio de Janeiro, Brazil (July 2014)

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 14:57

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
Sa1 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:43:
[...]
wat laait die weerstand ineens op tegen UBEE? waarom? is er reden om aan te nemen dat hij niet gaat werken?

snap er echt geen sikkepit van, draait bij mij al echt tijden super goed, en kennelijk bij meer mensen dus.

Is deze weerstand ergens op gebaseerd, heb je directe redenen om aan te nemen dat het een slecht apparaat is? Of is alles gebaseerd op wat er in het verleden is gebeurd, want daar is destijds een nieuwe firmware voor uitgekomen.

Verder, als de Arris de 50 mbit, dan wel de 120mbit goed aan kan bij jou, waarom zou je dan switchen. Mijn arris ligt al een tijd in de kast en ubee draait als een tierelier.. misschien die arris maar is een keer terug sturen.
De Arris kon bij mij iig geen 120 Mb aan, dan crashte hij. De Ubee doet het iig wel prima.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• rally
  • Laatst online: 16:59

rally

Irini Ria Raphalla

quote:
Raven schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:18:
[...]

Nope, en waarom zou ik? De TM702B die er nu al een paar maanden staat werkt uitstekend :)
Omdat Ziggo er wellicht een reden voor heeft? Ze wisselen niet voor niets naar de Ubee's.
Uiteraard moet ieder het voor zich weten, maar ik *gok* dat Ziggo meer potentie ziet in de Ubee, anders zouden ze de 702's niet zomaar gaan vervangen (de mijne heb ik ook nog niet zo lang)

http://irini.wachtel.nl

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

quote:
Tyson schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:31:
...

Ik heb weinig te klagen, echter de snelheid van het geheel wisselt heel erg. Ik haal zelden 120mbit, 90mbit lijkt hier het maximum, waar ik mee kan leven. Een speedtest vanaf ziggo zelf levert vrijwel altijd 120mbit op, dus het zou moeten kunnen .. toch?

...
Met wat voor downloadmedium test je dan? aangezien ik ook geen 120Mbit haal met browser downloads (meestal ongeveer 50/60 Mbit, maar ligt ook aan waar ik het download). Met usenet daarentegen haal ik altijd de 120Mbit.

ulTimaS wijzigde deze reactie 29-04-2010 08:12 (40%)

Intel Core i5 2500K | Sapphire HD5850 Extreme CrossfireX | OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB | Prolimatech Megahalem Rev B. | Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD65 | XFX 650W XXX Edition | Corsair Vengeance 8GB | Samsung Spinpoint F3 1TB (3x)

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:12

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn Ubee doet het prima, ik haal overdag gemakkelijk de 120 Mbps, in de avond zakt het wat in tot 110 ofzo, maar iig niks om over te klagen :)

Ding wordt wel lekker warm trouwens, ook als hij idlet en alleen de voip-lijnen erop draaien (naast het ziggo-nummer heb ik nog 2 losse sip-accounts op een Siemens basisstation lopen, werkt perfect en sinds hier laatst een storing was lijken die ook wel beter te werken; geen kleine gsm-achtige onderbrekingen meer tijdens het gesprek).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Volkert
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 04-07 17:16
quote:
Sa1 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:50:
[...]
kostprijs ligt iets anders, 90 / 2 = 45, 45 + 25 = 70, 70 / 12 = 5,83.

Nog steeds absoluut het geld waard, maar wel meer dan jouw berekening. Budgetnews mag helaas niet geshared worden voor zover ik weet.
Ze (bij Budgetnieuws) ondersteunen het officieel niet.

Het werkt wl zolang je samen maar niet meer dan 10 lijntjes gebruikt.

Vorig jaar konden vriendje en ik ALLEBEI 10 lijntjes gebruiken, maar daar hebben ze toch maar een stokje voor gestoken :)

• Tyson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:34

Tyson

Banana cake!

quote:
ulTimaS schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:11:
[...]

Met wat voor downloadmedium test je dan? aangezien ik ook geen 120Mbit haal met browser downloads (meestal ongeveer 50/60 Mbit, maar ligt ook aan waar ik het download). Met usenet daarentegen haal ik altijd de 120Mbit.
Ik test met de speedtest van Ziggo zelf (speedtest.ziggo.nl), dat is ook de enige die ze zelf erkennen. Dus dan zou je zeggen dat 30mbit in de avond niet goed klinkt ..

My flight statistics: (340.754km in 88 flights) Next trip: Rio de Janeiro, Brazil (July 2014)

• xamirz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:15
Ik ben overgestapt van telfort 20mbits naar Ziggo alles in 1 plus. In mijn postcode(9743 Groningen) gebied is het snelheid 20mbits en met het downloaden haal ik 2.2 MB per seconde. Ik ben zeer blij met mijn keuze.... :) :)

** LoL: aMiRanees(lvl 30 silver III) ** X-box live: aMiR Zz **

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

quote:
Tyson schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:55:
[...]

Ik test met de speedtest van Ziggo zelf (speedtest.ziggo.nl), dat is ook de enige die ze zelf erkennen. Dus dan zou je zeggen dat 30mbit in de avond niet goed klinkt ..
Ik had de tekst van jouw verkeerd gelezen, ik dacht dat je met een speedtest altijd 120Mbps haalt maar met downloads niet. 30Mbps in de avond klink inderdaad niet goed, ik heb zelf sowieso geen last van 'piekuren'.

• LeLo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11:51

LeLo

Ik denk dat mijn eerdere vraag (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33890398) een beetje ondergesneeuwd is geraakt door de hoge postsnelheid in dit topic, daarom nogmaals:

Heeft iemand het probleem dat alle niet versleutelde downloads mislukken en SSL downloads wel goed gaan? Als ik een Ubuntu ISO download via HTTP of FTP, heb ik altijd MD5 checksum afwijkingen, via SSL of een VPN tunnel lukt de download altijd. Verder heb ik geen problemen met het AiE abo, alles werkt goed, stabiel en snel... Iemand een idee wat ik kan testen? Ziggo weet niet waar het aan ligt, en geeft uiteraard mijn PC de schuld (ook al heb ik met meerdere PC's, OS-en en zonder router getest).

• Sa1

Sa1

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
LeLo schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:52:
Ik denk dat mijn eerdere vraag (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33890398) een beetje ondergesneeuwd is geraakt door de hoge postsnelheid in dit topic, daarom nogmaals:

Heeft iemand het probleem dat alle niet versleutelde downloads mislukken en SSL downloads wel goed gaan? Als ik een Ubuntu ISO download via HTTP of FTP, heb ik altijd MD5 checksum afwijkingen, via SSL of een VPN tunnel lukt de download altijd. Verder heb ik geen problemen met het AiE abo, alles werkt goed, stabiel en snel... Iemand een idee wat ik kan testen? Ziggo weet niet waar het aan ligt, en geeft uiteraard mijn PC de schuld (ook al heb ik met meerdere PC's, OS-en en zonder router getest).
geen last van. :)

servertje - HTPC

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

quote:
Wel apart, hoe lang heb je dat al?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

quote:
Sa1 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:43:
[...]

Waar de meeste problemen nu op vast hangen denk ik zijn capaciteits problemen tijdens implementatie van het Docsis 3 netwerk.
Men stuurt meer en sneller modems uit dan dat men docsis 3 UBR's kan klaar zetten.
Heb hier ook last van ben ik al achter. Iedere keer als Nederland thuis komt en de computer aan zet heb ik geen internet meer. Vaak tussen 4:30 en 5:30 begint de ellende (packet loss, lage snelheid... etc). Totdat iedereen zijn ogen dicht heeft. Dit ligt tussen 23:00 uur en 1:30 uur.

Dus tjah, een beetje Ziggo eigen schuld zeg ik dan. Dat ze in verkeerde volgorde werken en dus deze argwaan creren :+
quote:

Zeer vreemd issue. Ik kan me hier ook niet echt in vinden, als in... heb er geen last van of ook nog niet meegemaakt.

En is dit alleen met Ubuntu ISO's zo of gaat dit verder? Dat je bijvoorbeeld ook corrupte bestanden hebt als je van http:// of ftp:// ftp.snt.utwente.nl download.
Je zou zeggen dat een Ubuntu ISO niet echt illegaal is, dus ik denk dat Ziggo dat echt niet gaat verkloten. Of lijkt me in ieder geval erg stug. :/
Maar als het bestanden over HTTP zijn die niet goed over komen, dan moet je toch ook corrupte plaatjes op websites hebben? :?
Of is dit zo'n precies probleem dat het alleen ISO files target?

Blijft een vaag probleem. :/
Ik zou eerder denken dat de server corrupt is waar je vanaf download. Maar als dat Ubuntu's eigen server is waar miljoenen mensen van downloaden, dan lijkt me dat geen optie.

LogiForce wijzigde deze reactie 29-04-2010 15:14 (26%)

• Iekozz
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 11:50

Iekozz

Ik heb gisteren dan eindelijk het installatie pakket onvtvangen. Ik wilde het zo snel mogelijk aansluiten, maar ik heb bij mijn kabel aansluiting twee groenen kabels i.p.v van een...

Eentje is voor de TV. en de andere voor de radio. Kan ik gewoon eentje kiezen?

"Computer are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Kecin
  • Registratie: juli 2004

Kecin

^ = Baashaas!

quote:
Eldariel schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:19:
Ik heb gisteren dan eindelijk het installatie pakket onvtvangen. Ik wilde het zo snel mogelijk aansluiten, maar ik heb bij mijn kabel aansluiting twee groenen kabels i.p.v van een...

Op je binnenkomst punt? Heb je hem niet gesplit ofzo?
Maargoed, ik zou op die van de tv gokken :).

Over het hele Ubee verhaal. Ding draait hier nu al aantal maanden prima. De eerste paar weken waren slecht, maar nu een stabiele 50mbit.
Lekker hoor :D

Haat fabriceren sinds 1911. Kecin's tweakblog! - Kecin.com! Gentlemen, it's a nuclear device! T-T-Time is running out!
Trololol

• Iekozz

Iekozz

quote:
Kecin schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:23:
[...]

Op je binnenkomst punt? Heb je hem niet gesplit ofzo?
Maargoed, ik zou op die van de tv gokken :).

Over het hele Ubee verhaal. Ding draait hier nu al aantal maanden prima. De eerste paar weken waren slecht, maar nu een stabiele 50mbit.
Lekker hoor :D
Nee, ik heb twee precies dezelfde kabels. Zal een brakke iPhone foto maken, hold on. Btw; ik heb nu ook een ubee. (U bedient eigenaardigheden eenzaam? :9)

"Computer are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

quote:

Vreemd, bij ons komt er n groene kabel naar binnen en daar moest de wandcontactdoos aangesloten worden en vanuit de wandcontactdoos kunnen tv/radio en internet aangesloten worden.

• Guere
quote:

Wellicht is de kabel al onder de vloer gesplitst? Toen ik twee weken geleden voor het eerst ging kijken zag ik dat een vorige bewoner de groene kabel zelf had doorgeknipt. Vervolgens heeft diegene er een splitter op gezet om zo twee kabels omhoog te leiden. Iets wat dus absoluut niet mag, maarja. Zie deze foto van de situatie; zo zou het bij jou ook kunnen zijn.

Guere wijzigde deze reactie 29-04-2010 15:55 (10%)

• LeLo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11:51

LeLo

quote:
LogiForce schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:07:
[...]

Maar als het bestanden over HTTP zijn die niet goed over komen, dan moet je toch ook corrupte plaatjes op websites hebben? :?
Of is dit zo'n precies probleem dat het alleen ISO files target?
quote:
jelmervos schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:06:
[...]

Wel apart, hoe lang heb je dat al?
Het gaat bij iedere download groter dan ongeveer 100 Megabyte altijd fout, daaronder gaat het af en toe goed als het bestand maar klein is. Websites en alle andere zaken werken wel goed, omdat daar alleen kleine downloads voor nodig zijn.

Het is alleen via niet versleuteld verkeer, via SSL of een VPN tunnel gaat het wel goed. Het probleem is me een paar weken geleden voor het eerst opgevallen.

• Shiro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:04

Shiro

Serenity

Ik heb sinds een weekje ofzo wat problemen met mijn internet verbinding. Ik lees bij Ziggo dat ze werkzaamheden aan het verichten zijn en dat de internet random kan uitvallen tussen 8 en 16:00. Echter gebeurt het bij mij na 16:00 ook met regelmaat.

Het vervelende hierbij is dat ik in een game wordt gedisconnect terwijl ventrilo bijvoorbeeld gewoon door gaat. Daarnaast heb ik ook maar ff een ping gedaan naar een server en ff 5-10min laten door gaan. Is het normaal dat hierbij 2 requested time-outs krijg? Duidt dit aan dat er iets mis is met Ziggo of?

Heeft iemand anders in de omgeving Groningen ook hier last van?

D3 profile

• DaitoX.nl
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 04-05-2011
Ik heb sinds 2 weken bijna (morgen nacht) al last van dat ik verbinding verlies elke 2 minuten. Hiervoor nooit problemen gehad.

Dit is met een docsis 3.0 modem, het Arris model. Hij krijg geen goede waardes (niet alle kanalen) en hierdoor gaat hij het steeds opnieuw proberen te verkrijgen ofzo. Ook de telefoon ligt er dan uit, dit duurt maar een minuut ongeveer maar ik wordt er wel ziek van.

Het schijnt een bekend probleem te zijn met docsis 3.0 modems :x

edit: Ok ik bel net nog maar eens, vliegt het eruit. Nog maar een keer gebeld, vliegt het er weer uit na 4 minuten in plaats van 15. Ugh, dan moet ik maar de mobiel pakken en het dure nummer bellen.

edit2: Ok net dus weer gebeld, nu is het ineens geen algemene storing met de docsis 3.0 modem, maar iets waar de technische dienst naar moet kijken. Hij wist niet of die morgen werkte (helpdesk is wel open morgen btw) dus zou ik uiterlijk zaterdag weer wat moeten horen.

DaitoX.nl wijzigde deze reactie 29-04-2010 17:19 (34%)

• Erik1
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Erik1

Carpe Aptenodytes!

Ik kom net iets vreemds tegen, als ik ga downloaden met bittorrent wordt mijn verbinding ineens traag. Webbrowsen gaat een stuk langzamer en alle plaatjes e.d. komen met schokken binnen.

Zonder torrents aan haal ik met speedtest.ziggo.nl 24.5 Mb/s down en 3,8Mb/s up. De 2 torrents die ik aan heb staan gebruiken samen 400kB/s down en 20kB/s up, aantal connecties is 200. Ruim onder de snelheid van de verbinding, dus webbrowsen zou niet traag moeten zijn... Router er tussenweg halen hielp ook niet.

Meer mensen hier last van?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kijk eens in het logboek van Windows of je "event id 4226" voorbij ziet komen op die momenten.

Zo ja, zoek dan met Google op "lvllord" ;)

Raven wijzigde deze reactie 29-04-2010 18:12 (19%)

Oscar Wilde

• Iekozz

Iekozz

Nou, ik heb het geinstalleerd gekregen, het koste even wat moeite, (schroeven waren te kort, en de vorige bewoners hadden de kabel opgesplitst, maar hij doet het nu. Nouja, alleen de telefoon doet het nog niet, maar dat klopt.

Mijn ervaringen tot nu toe:

1) Gigantische lag in WoW. (6k+ aan het begin en 2.5k normaal. Ook random disconects). Schijnt met beperkte capaciteit te maken hebben van Ziggo in Noord-Holland.
2) Op mijn ubee branden alle lampjes groen, behalve die van de upload. Is dat goed?
3) IK heb twee linksys wireless g usb-sticks, en die halen maar 4Mb/s op de twee desktops hier. Mijn laptop haalt wel gewoon de volle 20Mb/s. Erg vaag. Soms willen ze ook niet connecten.

Voor de rest download hij wel met 1.9/2.0 Mb/s van de BBned server af, dus dat is wel goed. Alleen nog even bovenstaande problemen oplossen.

• Guere
quote:
Eldariel schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:43:
1) Gigantische lag in WoW. (6k+ aan het begin en 2.5k normaal. Ook random disconects). Schijnt met beperkte capaciteit te maken hebben van Ziggo in Noord-Holland.
Beperkte capaciteit? Maar je download wel met 2 MB/sec (ik neem aan dat je Megabyte bedoelde, en niet Mbit). In dat geval is het niet heel erg beperkt. Wat zijn de ping tijden als je gewoon een andere Nederlandse host pingt?
quote:
2) Op mijn ubee branden alle lampjes groen, behalve die van de upload. Is dat goed?
Ja, oranje op upload betekend dat er maar 1 kanaal gebruikt wordt. Ziggo vind het nog niet nodig om voor de upload kanalen te combineren.

• Iekozz

Iekozz

quote:
Guere schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:53:
Beperkte capaciteit? Maar je download wel met 2 MB/sec (ik neem aan dat je Megabyte bedoelde, en niet Mbit). In dat geval is het niet heel erg beperkt. Wat zijn de ping tijden als je gewoon een andere Nederlandse host pingt?
Ja, ik bedoelde Megabyte. Even wat ping tijden:

C:\Users\Niek>ping nu.nl

Pingen naar nu.nl [62.69.184.53] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=11 ms TTL=58
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=12 ms TTL=58
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=10 ms TTL=58

Ping-statistieken voor 62.69.184.53:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van n bewerking in milliseconden:
    Minimum = 10ms, Maximum = 12ms, Gemiddelde = 10ms

2e naar nu.nl

(0% verlies).

En nog de laatste derde naar hyes.

(0% verlies).

Ik krijg bij alle sites die ik tests soms wel een pakketje die niet aankomt en uitschieters naar 50-60+ms Dat kan niet goed zijn.
quote:
Guere schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:53:
Ja, oranje op upload betekend dat er maar 1 kanaal gebruikt wordt. Ziggo vind het nog niet nodig om voor de upload kanalen te combineren.
Oke, dan is het goed. Met beperkte capaciteit bedoelde ik de servers van Ziggo die het grote aantal users die gamen niet aankunnen.

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:35
Hmm meer mensen in regio Utrecht die met storingen kampen deze week? De TV toont al de hele week artefacten en haperingen. Het internet dondert er ook vrij regelmatig uit of lagt enorm :( Moet wel zeggen dat internet hier sowieso altijd kuren heeft, maar nu is het wel extreem.

Denk pols eerst hier even voordat ik ga bellen / mailen naar Ziggo :)

• Fanatix
quote:
Morrar schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:27:
Hmm meer mensen in regio Utrecht die met storingen kampen deze week? De TV toont al de hele week artefacten en haperingen. Het internet dondert er ook vrij regelmatig uit of lagt enorm :( Moet wel zeggen dat internet hier sowieso altijd kuren heeft, maar nu is het wel extreem.

Woon in Montfoort (8-10KM bij Utrecht vandaan) en nergens last van.

• thefxr
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-07 20:59
quote:

heb ook haperingen op analoge tv, 6171

• Guere
quote:

Hier (3524) geen problemen met TV, en m'n internet doet het weer prima. Wel even raar upload probleempje gehad, maar verder geen disconnects of lag.

• Turralyon
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 04-06 12:27
Haperingen hier ook in 6441 op het analoge signaal al de hele week. Vooral bij de RTLs discovery/animalplanet en het gesprek

• Untouchablezz
  • Laatst online: 07-07-2010
Hoe zit het met de portforwarden met ziggo? Is dat mogelijk achter een router?

• stefan52a
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-02 10:36
quote:
Untouchablezz schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 03:17:
Hoe zit het met de portforwarden met ziggo? Is dat mogelijk achter een router?
Ja, ik heb zelf een aantal poorten geforward met een router. Waarom probeer je het niet? Lukt het niet?

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

quote:
Shiro schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:37:
Ik heb sinds een weekje ofzo wat problemen met mijn internet verbinding. Ik lees bij Ziggo dat ze werkzaamheden aan het verichten zijn en dat de internet random kan uitvallen tussen 8 en 16:00. Echter gebeurt het bij mij na 16:00 ook met regelmaat.

Het vervelende hierbij is dat ik in een game wordt gedisconnect terwijl ventrilo bijvoorbeeld gewoon door gaat. Daarnaast heb ik ook maar ff een ping gedaan naar een server en ff 5-10min laten door gaan. Is het normaal dat hierbij 2 requested time-outs krijg? Duidt dit aan dat er iets mis is met Ziggo of?

Heeft iemand anders in de omgeving Groningen ook hier last van?
Als je in de laatste 3 tot 5 pagina's had gekeken had je gelezen dat ik er ook last van heb. En de post boven aan dit topic geeft mijn verklaring hieraan.

Teveel modems gestuurd naar Groningen terwijl de servers (UBR's) nog niet klaar staan, dus capaciteits problemen. Heb er ook last van. Vaak na 12 uur keert het weer terug naar normaal. Ligt eigenlijks een beetje aan weekend of werkdagen enzo. ;)

Ik baal er ook van helaas, maar Ziggo bellen of langs gaan aan het Winschoterdiep heeft totaal geen nut. Lees all mijn posts maar eens in de afgelopen paar week in dit topic. :(

Ik woon zelf in Vinkhuizen, dus KPN wijkcentrale staat in Selwerd. Te ver weg voor een degelijke verbinding via ADSL. Dus ik zit persoonlijk vast aan Ziggo. Moet maar afwachten of tijdelijk oude Docsis 2.0 modem weer aansluiten.

• Snowwie
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:56

Snowwie

Be patient, or become one.

quote:
Erik1 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:20:
Ik kom net iets vreemds tegen, als ik ga downloaden met bittorrent wordt mijn verbinding ineens traag. Webbrowsen gaat een stuk langzamer en alle plaatjes e.d. komen met schokken binnen.

Zonder torrents aan haal ik met speedtest.ziggo.nl 24.5 Mb/s down en 3,8Mb/s up. De 2 torrents die ik aan heb staan gebruiken samen 400kB/s down en 20kB/s up, aantal connecties is 200. Ruim onder de snelheid van de verbinding, dus webbrowsen zou niet traag moeten zijn... Router er tussenweg halen hielp ook niet.

Meer mensen hier last van?
Ik heb precies hetzelfde. Er staan maar een paar torrents aan en het internetbrowsen gaat ineens stukken langzamer. Dat had ik in het begin nooit, ook al stond ik zowat op de volle 50mbit te downloaden.

Classic Eurodance - GOA-PsY - aka 'Demonfreak' - geb. Veendam

• Untouchablezz
  • Laatst online: 07-07-2010
quote:
stefan52a schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 03:31:
[...]

Ja, ik heb zelf een aantal poorten geforward met een router. Waarom probeer je het niet? Lukt het niet?
Nee wilde ik graag weten omdat, ik wil gaan overstappen.

• Helsie
  • Niet online
quote:
Snowwie schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:39:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Er staan maar een paar torrents aan en het internetbrowsen gaat ineens stukken langzamer. Dat had ik in het begin nooit, ook al stond ik zowat op de volle 50mbit te downloaden.
kunnen jullie dat 'stukken langzamer' staven met verschillende speedtest resultaten, met en zonder torrents incl de snelheid die de torrents opsnoepen?

Als torrent verkeer zou leiden tot langzamere connectie (totaaal gezien) zou je bijv ook nooit met die torrents de maximale snelheid kunnen halen. Ik kan wel stellen dat ik met torrents gewoon het maximum haal.

Kijk ook naar andere dingen, zoals de belasting van je pc. 200 connecties zorgt misschien ook voor tragere verwerking op je pc...

• Bolletje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12:23

Bolletje

Moderator Harde Waren / BBG-er
Sinds eergisteren (28 april) heb ik de Ubee ook in huis. Nog niet aangesloten though.

Nu had ik al een brief van 23 april waarin stond:
"U heeft het vast al gehoord: we verhogen continu onze internetsnelheden. En na deze zomer verhogen we ook uw internetsnelheid tot wel 50 Mbit per seconden. U krijgt hiervoor binnenkort alvast een nieuw modem van ons, zodat u klaar bent voor dit supersnelle internet. Wij vragen u dit nieuwe modem binnen twee weken te installeren. Alleen op deze manier kunnen we vooraf alvast testen of alles goed is aangesloten. Bovendien zullen we het oude modem na de snelheidsverhoging niet mee door ons netwerk ondersteunen. Installeer uw nieuwe modem dus zo snel mogelijk!"

In de brief van 28 april staat echter:
"Hierbij ontvangt u het nieuwe modem, waarmee u ng meer kunt genieten van uw internet-verbinding. Wij hebben namelijk uw internetsnelheid verhoogd, zonder dat u daarvoor extra hoeft te betalen. Als u het nieuwe modem aansluit en activeert, kunt u direct gebruikmaken van de nieuwe, verhoogde snelheid."

Dit zijn dus twee verschillende dingen naar mijn mening. In de brief van 23 april staat pas 'na deze zomer', terwijl er in die van 28 staat '... kunt u direct gebruikmaken van de nieuwe, verhoogde snelheid.'

Wat is nu waar? Want een stabiele verbinding is mij meer waard dan die extra snelheid (ik surf alleen, beetje overpowered ook dat Z3 :')).

Echter staat er ook in dat ik het modem moet activeren binnen twee weken. Echt duidelijk zijn ze niet.

Weet iemand waar je misschien kan kijken of je postcode wel valt in de regio met de nieuwe snelheid? Ik kwam namelijk mensen in dit topic tegen die ten onrechte een brief hadden ontvangen.

• Snowwie
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:56

Snowwie

Be patient, or become one.

quote:
Helsie schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:56:
[...]
kunnen jullie dat 'stukken langzamer' staven met verschillende speedtest resultaten, met en zonder torrents incl de snelheid die de torrents opsnoepen?

Als torrent verkeer zou leiden tot langzamere connectie (totaaal gezien) zou je bijv ook nooit met die torrents de maximale snelheid kunnen halen. Ik kan wel stellen dat ik met torrents gewoon het maximum haal.

Kijk ook naar andere dingen, zoals de belasting van je pc. 200 connecties zorgt misschien ook voor tragere verwerking op je pc...
Dit is met Vuze aan:
http://www.speedtest.net/result/799392022.png

Dit is met Vuze uit:
http://www.speedtest.net/result/799393155.png

Het is ook niet zo dat het downloaden of uploaden traag gaat, het zijn de pagina's die soms wat haperen met laden.

Classic Eurodance - GOA-PsY - aka 'Demonfreak' - geb. Veendam

• Keesk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:30
@bolletje92
https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

Keesk wijzigde deze reactie 30-04-2010 16:07 (10%)

• ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Voor zo ver ik uit de topic search begrijp beschikken de oude Ziggo modems en de nieuwe Ubee modems niet over een firewall. Mijn vraag is nu, wat kan ik het beste ondernemen voor de beveiliging?

In de pricewatch zie ik diverse routers staan (bedraad) van 30 a 40 euro met firewall. Zou ik daar voldoende aan hebben en zit er kwaliteitsverschil tussen een goedkoop ding, of een Draytek van 100 euro?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Snowwie schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:39:
[...]

Mijn reactie op de persoon die jij quote-te -->
quote:
Raven schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:11:
Kijk eens in het logboek van Windows of je "event id 4226" voorbij ziet komen op die momenten.

Zo ja, zoek dan met Google op "lvllord" ;)

Raven wijzigde deze reactie 30-04-2010 16:23 (3%)

Oscar Wilde

• Bolletje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12:23

Bolletje

Moderator Harde Waren / BBG-er
quote:
Ja, dat dacht ik ook, maar dan klopt die brief dus gewoon niet.

Ubee is nu genstalleerd, maar wat gaat dat kut :r

En inderdaad, ik heb geen verhoogde snelheid.

Bolletje wijzigde deze reactie 30-04-2010 16:57 (7%)

• DeJaapS
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 07:53
Ik had even een vraagje over ziggo VOIP. Hun vaste telefonie.
Wat ik weet is dat bij sommige providers (bijv Telfort) kun je op het modem inloggen en 1 telefoonnummer op 2 poorten gebruiken.

Weet iemand hoe ik dit op een van de modems van Ziggo kan doen? Specifiek met het type Scientific Atlanta EPX 2203.

Wat de bedoeling is dat de 2e poort alleen uitgaande gesprekken kan doen. Zodat er een fax op aangesloten kan worden zonder dat de kabel constant omgewisseld moet worden.

Tot zover is het me nog niet gelukt om op het modem in te loggen, of om een manier te vinden waarop ik het kan doen.

DeJaapS wijzigde deze reactie 30-04-2010 17:04 (11%)

• Sa1

Sa1

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
DeJaapS schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:03:
Ik had even een vraagje over ziggo VOIP. Hun vaste telefonie.
Wat ik weet is dat bij sommige providers (bijv Telfort) kun je op het modem inloggen en 1 telefoonnummer op 2 poorten gebruiken.

Weet iemand hoe ik dit op een van de modems van Ziggo kan doen? Specifiek met het type Scientific Atlanta EPX 2203.

Wat de bedoeling is dat de 2e poort alleen uitgaande gesprekken kan doen. Zodat er een fax op aangesloten kan worden zonder dat de kabel constant omgewisseld moet worden.

Tot zover is het me nog niet gelukt om op het modem in te loggen, of om een manier te vinden waarop ik het kan doen.
een fax die alleen faxen kan versturen? das niet handig toch? maar, volgens mij kun je niet zover inloggen op de modems dat je daar wat mee kunt doen.
Verder heb ik nog nooit gehoord van dat type modem bij ziggo... de nieuwe modems zijn volgens mij ubee of arris en oudere motorola's, misschien dat je is kunt vragen om een nieuwe :), maar dan nog kun je dat volgens mij niet instellen.

servertje - HTPC

• DeJaapS
Het is voor een kantoor, de fax in kwestie is ook netwerkprinter, scanner etc. En daardoor kunnen medewerkers direct vanaf hun PC faxen versturen. Verder hoeft het ding geen faxen te ontvangen.

Maar ik denk dat je wel gelijk hebt en dat die 2e poort nooit gaat werken.
Dan kan ik beter zien of ik de fax zo in kan stellen dat hij nooit opneemt en een rj11 splitter ga gebruiken.

• Trouble
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:49
Dat inloggen op een Scientific Atlanta is de moeite van het proberen niet waard, je kunt namelijk niks wijzigen of instellen. Wij hebben die modem ook een paar jaar gehad, na problemen met internet en telefoon hebben we een Motorola gekregen.

• dbzfan
  • Laatst online: 14:26

dbzfan

Nee.

Net nieuwe UBEE modem aangesloten.. nu even afwachten totdat alle lampjes branden! Duurt hopelijk niet te lang... heb internet Z3 en krijg dan 50mbits hier in tilburg :D

ASUS F3SV 019C @ C2D T7500 2.2GHZ, 2GB RAM en GeForce 8600GS

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Alles aangesloten, upload lampje is oranje, de rest is groen. Maar ik haal maar een snelheid van 3 mbit :S... Terwijl ik 50 zou moeten hebben... (z3)

Iemand die bekend is met dit probleem?

dbzfan wijzigde deze reactie 30-04-2010 20:06 (195%)

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:46
quote:
dbzfan schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:53:
Alles aangesloten, upload lampje is oranje, de rest is groen. Maar ik haal maar een snelheid van 3 mbit :S... Terwijl ik 50 zou moeten hebben... (z3)

Heb je na activatie het modem al eens opnieuw opgestart (zou automatisch moeten gebeuren).

• drunkfux
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:05
quote:
dbzfan schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:53:

Is dat met een router ertussen of rechtstreeks aangesloten, en bekabeld of draadloos?

Systeem Specs

• dbzfan

dbzfan

Nee.

quote:
job schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:32:
[...]

Heb je na activatie het modem al eens opnieuw opgestart (zou automatisch moeten gebeuren).
Ja is gebeurd... en nu heeft het modem het helemaal begeven.. downloadlampje brand oranje, uploadlampje blijft oranje knipperen.. lijkt zichzelf nog een keer te hebben herstart..

Ben verbonden via een router trouwens (bedraad)

• job
Heb je een nieuwe aansluiting? of had je hiervoor ook al internet.
Als het een nieuwe aansluiting is zou ik je bekabeling eens nakijken.

• dbzfan

dbzfan

Nee.

quote:
job schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:58:
Heb je een nieuwe aansluiting? of had je hiervoor ook al internet.
Als het een nieuwe aansluiting is zou ik je bekabeling eens nakijken.
Nee had al z3.. gewoon een nieuw modem gekregen..

Internet doet het weer.. maar niet boven de 1mbit :( Heb bijna de neiging om het oude modem weer op te hangen.. In de folder over verbeteren van je internetsnelheid staat iets over een nieuwe wandcontactdoos... heeft iedereen die gehad? Wij niet namelijk..

dbzfan wijzigde deze reactie 01-05-2010 00:35 (30%)

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Eindelijk werkt het :) Kom rond de 45 mbit uit nu... maar zou 80 moeten zijn (Tilburg)... Denk dat de router hier het probleem is.. dat is echt een oud barreltje :P

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

quote:
Snowwie schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 16:01:
[...]

Dit is met Vuze aan:
[afbeelding]

Dit is met Vuze uit:
[afbeelding]

Het is ook niet zo dat het downloaden of uploaden traag gaat, het zijn de pagina's die soms wat haperen met laden.
Dat komt puur doordat je zoveel connecties tegelijk open hebt staan. Je hardware kan maximaal een xxx aantal connecties aan tegelijkertijd. Daarna zal er gewacht moeten worden totdat er weer wat ruimte komt zeg maar. Vandaar dat het even duurt voor hij de requests kan versturen om jouw pagina te laden. Heb het zelf ook ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Brein sleept Ziggo voor rechter om PirateBay
quote:
RIJSWIJK - Stichting Brein, die zich bezighoudt met de aanpak van piraterij, stapt naar de rechter. Daarmee wil Brein kabelbedrijf Ziggo dwingen om de downloadwebsite The Pirate Bay onbereikbaar te maken.

Dat heeft directeur Tim Kuik van stichting Brein zaterdag gemeld. Ziggo heeft Brein na herhaalde verzoeken laten weten niet van plan te zijn The Pirate Bay op zwart te zetten. Volgens het kabelbedrijf is er „geen enkele juridische basis” voor het verzoek. „Wij zijn slechts een doorgeefluik”, aldus een zegsman. „Wij verschaffen mensen toegang tot internet en zijn een voorstander van openbaar internet.”

Brein is het hier niet mee eens. „Wij zien deze stap als een laatste redmiddel om illegale sites, die naar het buitenland vluchten om zich aan onze regels te onttrekken, toch af te laten sluiten”, legt Kuik uit. Wanneer de zaak dient, is nog niet duidelijk. Maar Kuik beklemtoont dat het kort geding wat hem betreft een spoedeisend karakter heeft.

Brein wil Ziggo aanpakken omdat het volgens de directeur de grootste internetaanbieder van Nederland is. In Nederland bestaat op dit gebied nog geen jurisprudentie. Brein hoopt met deze rechtszaak een precedent te scheppen voor alle kabelbedrijven die illegale sites als The Pirate Bay doorgeven.

Via The Pirate Bay kunnen mensen door middel van zogenoemde torrents bestanden uitwisselen, zoals muziek, films en software. Dat is gratis en vaak illegaal. Op de site zijn enkele miljoenen bestanden te vinden.

De voorzieningenrechter in Amsterdam besloot vorig jaar dat de site inbreuk maakt op het auteursrecht en daarom ontoegankelijk moest worden gemaakt voor Nederlandse gebruikers, maar dat is niet gebeurd. Wie de torrentsite momenteel beheert, is onduidelijk. De rechter hield het er destijds op dat de Zweedse oprichters nog steeds verantwoordelijk gehouden konden worden. In hun eigen land zijn de vier veroordeeld tot een celstraf van een jaar en een boete van omgerekend 2,7 miljoen euro. Een hogere rechter moet zich nog buigen over het beroep dat de piraten hebben aangetekend.

Ziggo laat zaterdag in een reactie weten af te wachten.

Oscar Wilde

• DeJaapS
quote:
-Trouble- schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:32:
Dat inloggen op een Scientific Atlanta is de moeite van het proberen niet waard, je kunt namelijk niks wijzigen of instellen. Wij hebben die modem ook een paar jaar gehad, na problemen met internet en telefoon hebben we een Motorola gekregen.
Dan even uit nieuwschierigheid of misplaatste hoop, wanneer het motorola modem komt, kan het inloggen dan wel en zou ik dan beide poorten aan kunnen zetten?

Zo ja tof, zo niet ga ik van de week een rj11 splitter halen.

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:02

m0nk

16-09-2003 15.15

Net mijn aansluiting geactiveerd. Ofc gelijk even een download testje gedaan uit de binaries. (Astraweb). Download loopt stabiel op 5.7Mb/sec (Woon in Zoetermeer, dus hier nog 50mbit).

You are!

• Artcore
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik wil Ziggo -alleen- voor televisie. Ik vind het enorm onduidelijk wat ik als nieuwe abonnee allemaal moet bestellen. Dit zijn de opties:

- Televisie Z1 16,45 per maand* (uiteraard verplicht)
- Installatiepakket Digitale Televisie 30
- Installatiepakket Digitale Televisie HD 199
- Digitale Televisie Module (inclusief smartcard) 79

Stel dat ik een TV heb die CI+ gecertificeerd is, wat heb ik dan allemaal nodig? Kan ik dan alleen die Digitale TV module bestellen? Of heb ik ook die twee installatiepakketten voor normale digitale tv en hd-tv nodig?

En als ik niet een CI+ tv maar wel een andere HD-tv heb, en ik heb geen behoefte aan extra HD-kanalen maar wil wle NL1/2/3 in HD kunnen kijken, heb ik dan ook het installatiepakket digitale TV HD nodig?

Artcore wijzigde deze reactie 02-05-2010 11:05 (4%)

• job
Dan heb je Z1 nodig, en de ci+ module. Niets meer, niets minder.

In de installatiepakketten zit een decoder meegeleverd.
Pagina: 1 ... 37 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!

Populair: Vliegtuig Tablets Luchtvaart Samsung Crash Smartphones Microsoft Apple Games Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013