Reg. datum: 07-06-2004
PSN: NjayNL | Visual Pinball MIni Cabinet | Arcade Bartop
Home » Forum » Tweaking » Casemodding » [CiP] Visual Pinball Mini-Cab

Njay wijzigde deze reactie 15-12-2009 09:20 (93%)
windwarrior wijzigde deze reactie 14-12-2009 17:59 (4%)
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Sideart kan een stuk goedkoper als je het lokaal laat drukken, ik heb mijn artwork bij PosterXXL besteld (zie CiP Galaga).quote:Njay schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:17:
Custom side art (nog te laten maken bij mamemarquees.com)
DarthSjaak wijzigde deze reactie 17-12-2009 09:20 (4%)
Hij bedoeld waarschijnlijk de 9800GTX, zoals het er staatquote:windwarrior schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:58:
hmm, ik vond het denk ik mooier als de hoogte van het onderste scherm ongeveer gelijk was aan de breedte van het bovenste scherm, maar dat ben ik. (niet dat ik hem niet mooi vind hoor)
Aan de andere kant heeft dit dan wel weer iets unieks!
Ik moet wel zeggen dat ik het een super mooi bouwwerk vindt! En dat je zeker een hoog werktempo hebt, je stampt er zo een heel frame van MDF uit de grond, petje af hoor.
Trouwens, ik denk dat je als videokaart een 8800GTX bedoelt omdat de 8900GTX geloof ik nooit uitgekomen is.
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Bedankt voor je woorden !quote:windwarrior schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:58:
hmm, ik vond het denk ik mooier als de hoogte van het onderste scherm ongeveer gelijk was aan de breedte van het bovenste scherm, maar dat ben ik. (niet dat ik hem niet mooi vind hoor)
Aan de andere kant heeft dit dan wel weer iets unieks!
Ik moet wel zeggen dat ik het een super mooi bouwwerk vindt! En dat je zeker een hoog werktempo hebt, je stampt er zo een heel frame van MDF uit de grond, petje af hoor.
Trouwens, ik denk dat je als videokaart een 8800GTX bedoelt omdat de 8900GTX geloof ik nooit uitgekomen is.
Nee het is echt prima zo ik zal me goede camera pakken en eens een goed kwaliteit youtube filmpje maken en wat foto's iphone wil niet zo met foto's helaasquote:Neobahamuth schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:29:
Indrukwekkend!
Valt de kijkhoek van het onderste beeldscherm (speelveld) een beetje mee?
Je kijkt namelijk redelijk schuin op het scherm.
Dus niet te veel verkleuring enzo?
Ja klopt maar je hebt niet zoveel ruimte en aangezien de tweede tft plat erin ligt kan je het niet gebruiken dat er nog een stuk naar achter uitsteekt zoals b.v. bij een crt ofzoquote:boazkl0p schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:37:
Mooie beeldschermen heb je daar. Ik vind het bijna zonde om ze in zo'n mod te gebruiken. Een tft heeft namelijk niet zo veel voordelen t.o.v. een andere beeldbuis erinbouwen.
Maar ziet er wel super uit zo. Ik zou zeggen: ga zo door!
Ja maar maken ze dat ook precies op maat of verkleine ze ook de graphics die ze aangeleverd krijgen?quote:DarthSjaak schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:49:
[...]
Sideart kan een stuk goedkoper als je het lokaal laat drukken, ik heb mijn artwork bij PosterXXL besteld (zie CiP Galaga).
Nee, je moet zelf zorgen dat het de juiste maat/resolutie heeft, en misschien nog even een randje afsnijden. Maar de zijkant van zo'n flipperkast is toch alleen rechte kanten?quote:Njay schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:46:
Ja maar maken ze dat ook precies op maat of verkleine ze ook de graphics die ze aangeleverd krijgen?
Nee niet echt en tevens moet de backbox ook een die heeft wat aparte kanten die lui uit amerika doen alles echt op maat voor 60 dollar met verzending valt wel mee dusquote:DarthSjaak schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:04:
[...]
Nee, je moet zelf zorgen dat het de juiste maat/resolutie heeft, en misschien nog even een randje afsnijden. Maar de zijkant van zo'n flipperkast is toch alleen rechte kanten?
★ V&A: hardware te koop! | Tweakblog: Server status stoplicht met Arduino★
Kijk het zal natuurlijk nooit een echte pinball vervangen maar het kan zo echt mogelijk al tegenwoordigquote:ThinkPad schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:22:
Vette mod, wel goed oppassen met de kijkhoek van het onderste scherm inderdaad.
Is hier kant en klare software voor?
Lijkt me wel moeilijk om het realistisch te laten lijken, vanaf een afstand zal het er wel echt uit zien, maar vanaf dichtbij kun je zien dat er geen diepte in het speelveld zit, en dan heb je wel door dat het nep is denk ik ?
Njay wijzigde deze reactie 15-12-2009 09:18 (6%)
hehe jullie hebben top meegeholpen anders wat et nooit geluktquote:B.V. schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:47:
Ja is zeker een top kastje geworden. Was er in het begin nogal sceptisch over, maar het eindresultaat mag er zeker zijn. Nu nog verder afmaken Njay
Nederlands is makkelijker als je denkt
wat jij wil kan wel maar dan ten eerste wordt de backbox nog groter en ten tweede kan je dan beter gebruik maken van ee 3 monitor setup in de backbox komt van verticaal de backbox monitor te hangen daaronder een monitor alleen voor de dmd verzonken deels in de kast eronder dan kunnen de speakers er netjes naast idd maar goed dat paste niet in het budgetquote:SeatRider schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:10:
Ik denk dat de keuze van een widescreen monitor voor de backbox wel handig is, maar dan is het wel netter om de speakers eronder te plaatsen. Een echte backbox is veel meer vierkant namelijk, de translite zelf is wel breed.
MDF kosten 31 euro inclusief zaagwerkquote:-RoB- schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:52:
Wat een werktempo hulde ! Mischien leuk om er een kostenpaatje er bij te zetten?
Mozilla Firefox optimized
Alleen visual pinball ik vindt alleen de dmd kasten leuk om te spelen en future pinball kent geen rom emulatie.quote:Slogra schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:08:
Echt vet hoor! Wat voor software ga je erop zetten? Future Pinball neem ik aan, maar misschien nog andere? Dit lijk me ook perfect voor vertical mame games (wat bij een normale mame cabinet altijd een probleem is), maar dan heb je nog een joystick en extra knoppen nodig.
ja, daag.
Heb ik ook gedaan, plexi aan de onderkant zwart verven. Ziet er heel gelikt uit.quote:Njay schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:03:
ik heb een handige tip gekregen:
er komt zo ie zo een stuk plexiglas voor ik zou aan de achterkant de randen kunnen uitmeten deze mooi zwart maken plexigas monteren en klaar![]()
Spuitbus met zwarte lak (geschikt voor kunststof).quote:Njay schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:24:
mag ik vragen welke verf je gebruikt hebt?
spuiten of met een kwast? denk spuitbus?
Nederlands is makkelijker als je denkt
ik zal het even per punt pakken :quote:SeatRider schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:07:
Ik volg dit topic echt met belangstelling!
Ik speel al weken in mijn achterhoofd met het idee om zo'n ding ook zelf te maken. Heb nu een Twilight Zone pinball al staan, maar het lijkt me gewoon gaaf om iets te maken wat ook de emulaties doet. Ik hink alleen nog tussen een paar gedachten:
- Klassieke houten (woodrail) look (zoals in jouw OP)
- 1:2 namaken van een bestaande kast + originele sideart, en dan wel op normale poten, zodat je 'm staand kan bespelen
- Of echt een miniatuurtje maken met 2x 10" schermpjes en een mini ITX bordje. Besturing gaat dan via losse controller. Dan wordt het ook meer figuurzagen dan wat anders. Heb je eigenlijk ITX bordjes met 2 video aansluitingen?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
diepte zie je wel je de tables zijn zo gemaakt dat je er schuin opkijkt net zoals een Real life pinballquote:MaximusTG schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:00:
Heel gaaf idee zeg! Had er nog nooit van gehoord, maar begrijp dat dit wel vaker gedaan wordt dus? Een van de andere posters hier had het over het niet zien van diepte; Het zou wel ontzettend vet zijn als je de techniek van Johnny Chung Lee zou kunnen gebruiken, met een in de kast verwerkte Wiimote en een bril met IR ledjes. Dan heb je headtracking, en lijkt de kast diepte te hebben als je je hoofd beweegt.
ik zie er naar uit!quote:Njay schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:04:
[...]
diepte zie je wel je de tables zijn zo gemaakt dat je er schuin opkijkt net zoals een Real life pinball
als morgen de zwarte lak erop zit en woensdag droog is gaat de kast weer in elkaar en zal ik eens een coole HD video ervan schieten
boazkl0p wijzigde deze reactie 28-12-2009 17:08 (24%)
Nee er komt een plexiglas plaat voor waarvan de randen aan de binnenkant zwart zijn gespoten waardoor je de monitor randen niet meer ziet dit dekt gelijk ook mijn uitschuiterquote:boazkl0p schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:06:
[...]
ik zie er naar uit!
trouwens, moet je de binnenkant van het bovenste gedeelte niet ook verven? Ik zie namelijk nog een stukje niet geverd, wat je volgens mij uiteindelijk ook te zien krijgt... Maarja, het zou ook kunnen dat het scherm er schuin voorover in komt
PM gestuurdquote:Njay schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 10:34:
Klein oproepje:
Ik zoek iemand die handig is met adobe illustrator of photoshop
Ik moet een layout hebben van de medievial madness side art zoals hierboven
dit moet op custom maat gemaakt worden want daarna kan ik het laten drukken op een sticker...
geld uiteraard in overleg![]()
"een ol is een ol zeitn boer en ie kroop ip z'n gjete"
er komen twee platen plexiglas op de kast hierin meet ik de monitor omranding uit op het plexiglas daarna spuit ik de delen die moeten dekken zwart en klaar een nette en makkelijke bezelquote:Sibert schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:46:
Zie er netjes uit
Het zou kunnen dat het in het topic staat, maar haal je randen van het scherm weg waarop je speelt?
Is wat 'cheap' maar is wel een goed idee voor als je de rand niet wilt verwijderenquote:Njay schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:47:
[...]
er komen twee platen plexiglas op de kast hierin meet ik de monitor omranding uit op het plexiglas daarna spuit ik de delen die moeten dekken zwart en klaar een nette en makkelijke bezel
"een ol is een ol zeitn boer en ie kroop ip z'n gjete"
Wow op die foto ziet het er wel erg realistisch uit! Vooral dat voorste gedeelte met de flippersquote:Njay schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:41:
morgenmiddag denk ik hehe heb em net weer in elkaar gezet ivm verf dat moest drogen
hier wat picas:
ook dus een pic hoe ik op het scherm kijk
[afbeelding]
★ V&A: hardware te koop! | Tweakblog: Server status stoplicht met Arduino★
hoeft niet cheap te zijn als je het netjes doet hooorquote:Sibert schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:17:
[...]
Is wat 'cheap' maar is wel een goed idee voor als je de rand niet wilt verwijderen
Hangt van de kwaliteit van de stickers af. Maar kan je niet gewoon even wegschuren, en dan nog een likje verf erover heen?quote:Njay schreef op zondag 03 januari 2010 @ 10:43:
nee zal het wel goed doen
even een ander vraagje ik was niet zo handig met die houtvuller en je ziet wat van die vlekken door de verf heen nu komen wel op die kanten side art dus stickers dus volgens mij zie je er niks meer van
of komen die vlekken ook door de stickers heen?

Nog niet diegene is bijna klaar en na me betaling heb ik de 200 dpi shots ... ik zal een gulle tweaker zijn en deze voor niks aan je geven het zwaard gedeelte dan ok?quote:vraagjez schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:14:
Heb jij de echte high resolution files ook?
Ik wil namelijk het zwaard gebruiken voor het design van mijn control panel. (arcade kast)
Alvast vriendelijk bedankt,
Niels
Thanks Takequote:Genetic schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:21:
Ik moet zeggen dat dit toch wel een gaaf project is.
Ziet er erg mooi uit. Zelf lijkt het me niet iets om in mijn huis te hebben.
Je voert het ook mooi uit.
Go On !
Groetjes Take
Nee komt wel goed hehequote:vraagjez schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:47:
Ja het zwaard gedeelte. Maar anders wil ik ook wel een kleine bijdrage voor de moeite leveren hoor
p.s. mooie mod hoor.
If it ain't open source it ain't worth paying for.
I will not fix ur computer again.
maar je daar komt me sideart overheen zie je je planken ook niet meerquote:Galen schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:52:
die vind ik echt wel cool alleen had ik persoonlijk geen mdf genomen maar echte planken, deze geven een mooi nerf effect
Idd bijna klaar alleen de lockdown bar , poten, plexiglasquote:B.V. schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:28:
Schiet al mooi op zo, ondanks foutje drukker.![]()
Nog de final touch erover en gebruiken maar!
De 4 knoppen aan de voorkant moeten er nog weer in gezet worden, of laat je die achterwegen ?
waldpyk wijzigde deze reactie 09-02-2010 23:09 (18%)
If water polo was easy, it would be called football
ja lekker duidelijkquote:
ik wordt wat moe en lui kon die link na de 2keer edite pas goed krijgen.quote:Njay schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:19:
[...]
ja lekker duidelijk![]()
![]()
tandpasta werkte wel iets maar niet goed genoeg ik zal morgens eens dat bronspoets of commanche 4 halen of zoeits
If water polo was easy, it would be called football
1DmkII - Samyang 14mm F2.8 - 50mm F1.4 USM - 24-70 F2.8L - 70-200 F4L USM | HTC HD2 [Android]
Purple haze is in the sky
Q6600 (Xigmatek HDT-S1283) - 4x 1GB ram - MSI 5770 (Passief gekoeld met Accelero S1) - Asus P5Q-VM - WD6400AAKS - WD20EARS
Multensor wijzigde deze reactie 11-02-2010 13:40 (17%)
erhmm.
Het laatste stuk sideart is vandaag binnen gekomen deze moet er nog op dan kan ik de ipac weer monteren.quote:Multensor schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:26:
is echt supermooi geworden man. En gefeliciteerd met je verjaardag vandaag... zou je een filmpje kunnen maken terwijl je aan het sepelen bent (vanaf ooghoogte). ben benieuwd naar hou de tafel er dan uitziet en of je totaal geen kleurvervorming enzo hebt
offtopic:
Hoe krijg ik dat DM aan? Heb al poos lopen zokeen maar kan het echt niet vinden
- When I get sad, I stop being sad, and be awesome instead... True story ! -
thanksquote:Maiser schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:10:
Heel netjes geworden zo hoor. Echt mooi gedaan!
T-!-M wijzigde deze reactie 10-03-2010 19:16 (9%)
Reden: Complimentjes vergeten
Pagina: 1 2 3 volgende laatste
Populair: Asus Samsung Websites en communities Mobiele telefoons Laptops Sony Games Microsoft Consoles Microsoft Xbox One
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies
Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True