quote:
Thaitai schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:56:
Sinds de Kerstman is langs geweest, heb ik nu de Gold Edition van Anno 1404. Dus de originele game met de Venice uitbreiding op een DVD en dat voor een tientje.
Ik heb nog helemaal geen ervaring met de Anno reeks, dus alles is nieuw voor me. Ik was eigenlijk altijd een Age of Empires fan. Ik ben dan ook al een aantal keer helemaal falliet gegaan, maar dat mag de pret niet drukken. Ik zal het wel eens leren!
Ik heb een paar vragen voor jullie:
1. Je kunt bijvoorbeeld "fertility" kopen. Bij voorbeeld voor je Date plantages. Maar moet je per eiland, dat je bezit, een fertility kopen of geldt het eenmalig bijvoorbeeld voor al je eilanden in de orient.
2. Het lukt me niet echt om de trade routes te creeren. Ik kan wel een verbinding leggen met de Grand Vizir bijvoorbeeld, maar mijn schuit gaat er toch niet automatisch heen met goederen. Ik doe dus wat fout, maar wat?
3. Ik dacht dat alle gebouwen door middel van straten met elkaar moeten worden verbonden. Maar als ik jullie foto's hier soms zie, dan zie ik geen verbindingswegen van jullie platages naar het pakhuis in de haven. Hoeft dat dan niet?
4. Zoals velen al opmerkten, is het PDF-manual zeer summier. Is er ergens op het net een meer uitgebreid manual te vinden?
1. Het is per eiland, als je je muis op een eiland houdt, zie je bovenaan staan welke fertilities je hebt op dat eiland. Meestal staat daar ook wel een vraagteken bij. Voor het vraagteken kun je een fertility kopen.
2. Ik heb geen idee of je een traderoute kan maken met een computerspeler... lukt het je wel met een ander eiland van jezelf?
3. Alle gebouwen moeten een verbinding hebben met een pakhuis of een warehouse. Je hoeft dus niet per se voor elk gebouw een verbinding te maken naar de haven. Als je een pakhuis aanklikt kun je zien op de kaart welke gebouwen in de range vallen.
4. Geen idee, had genoeg aan de tutorial om mezelf te redden
1 tip voor je, zorg dat je ascension rights van de bevolking in eigen beheer hebt. Pas als je alles goed op orde hebt, laat ze dan overstappen op een nieuw niveau. Tevreden bevolking levert meer geld op dan niet tevreden bevolking

Mogelijk dat je daardoor failliet bent gegaan? Bouw genoeg huizen en zorg dat je inkomsten altijd in de plus zijn of zo snel mogelijk weer plus worden.