500px | Facebook | MacBook Pro 15" 2.2Ghz, OCZ Vertex 3 | iPhone 5 | 7D | 18-400 2.8L IS USM
Onderwerpen
Heb vorige week een Canon EOS 1000D gekocht en post hieronder het eerste (hopelijk fatsoenelijke) resultaat, ben erg benieuwd naar jullie reacties (ben nog een beginneling, so please be gentle
p.s. klikken = groot
Foto van mijn vrouw

Tovenaar wijzigde deze reactie 25-05-2010 15:03 (28%)
Reden: Teveel foto's ineens
• 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten
• Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
• Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.
• Geef ook commentaar op foto's van anderen. Het is niet de bedoeling om je foto zomaar te dumpen en te wachten op commentaar.
Mijn website - Flickr - Facebook
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht
een simpele dm naar mij, een TR, of een dm naar degene die een foutje gemaakt heeft, was voldoende geweest
Nomad wijzigde deze reactie 25-05-2010 13:49 (81%)
Flickr | Sony a300+Grip | sony 18-70 f3.5-5.6 k-i/u-tlens | Sigma 10-20 f4-5.6 EX | Sigma 70-200 f2.8 EX | sony flitser hvl-f42am | Minolta 50mm f1.7
had dan het landschap laten staanquote:Tovenaar schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:04:
My bad, zal de regels eerst nog eens nalezen... Post is aangepast...
D5000 || 18-55 DX VR || 55-200 DX VR || 35mm f/1.8
@eejtje: deze doet het hem niet. Foto vind ik niet zo fijn kijken door de toch wel wat drukke voorgrond van die takken. Ook het onderwerp vind ik te onduidelijk en te veel afwezig. pluspuntje: licht.
@kavish: Lekker simplistische plaat, houd ik wel van. De kleuren vind ik erg mooi, vooral het blauw van het water en het zand. Minpuntje: het water oogt niet zo scherp...
@D-Magic: Lekkere achtergrond. Het onderwerp zelf van je foto vind ik wat minder speciaal.
Nu maar eentje van mij, wat kan beter in deze plaat? Zal alvast zelf zeggen dat ik de boei niet weg ga halen, daar moeten jullie het maar mee doen

Exif
Exposure: 4
Aperture: f/22.0
Focal Length: 18 mm
ISO Speed: 100
Exposure Bias: +1 EV
De foto is trouwens klikbaar voor een grotere versie.
Apparatuur: Canon 7D, Sigma 17-70 mm OS, Sigma 150-500 mm OS, Sigma 105 mm, canon 10-22 mm | Primitief fotoblogje | Flickr fotostream
Reg. datum: 10-09-2009
@Marceltuit,
Opzich vind ik de plaat wel lekker weg kijken door de kleuren alleen op de 1 of andere manier worden mn ogen de hele tijd naar de stenen getrokken door de lichtere puntjes denk ik.
Reg. datum: 30-11-2005
In de kleine versie vond ik het niet storend, maar in de grote versie vind ik inderdaad het donkere stuk rechtsonder wat overheersen. De boom zelf vind ik mooi, alleen de schaduw vind ik te storend.quote:Tovenaar schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:28:
@MarcelTuit, mooi plaatje maar vind het donkere gedeelte rechts wat overheersen...
there's no tweak without the tweaker
Apparatuur: Canon 7D, Sigma 17-70 mm OS, Sigma 150-500 mm OS, Sigma 105 mm, canon 10-22 mm | Primitief fotoblogje | Flickr fotostream
het nieuwe topic:
Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14
Nomad wijzigde deze reactie 26-05-2010 20:20 (15%)
Ehm
Pagina: vorige 1 ... 15 16 17 18 laatste
Dit topic is gesloten.