My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Dit is de positie waarin ik ze wil zetten.
Voor body gebruik ik mijn favoriete materiaal genaamd Vikureen, ook bekend als polystyreen.
Het is zo makkelijk om te gebruiken, opmeten; een ondiepe snee maken ....
.. en zo breekt het netjes door precies over de snee.

Frenkie123 wijzigde dit bericht 30-10-2009 12:30 (98%)
Heb [VM] in de titel even omgezet naar FanMod, is denk ik wat duidelijker, right?
waldpyk wijzigde dit bericht 30-10-2009 17:51 (8%)
If water polo was easy, it would be called football
het zou wel erg tof zijn als je bovenkant van je case iets boven je case zou zweven
Honda CX500 | Canon EOS 20D | 70-200 F/4L USM | 24-105 F/4L IS USM | Canon Speedlite 430 EX
hmmm, dat is een optie.... Het ZIET er dan iid uit of hij boven de kast "zweeft", (blokjes eronder van 5 mm hoog ofzo ), maar dan zal ik toch een ring onder de gaten moeten maken, anders 'lekt' de luchtstroom erlangs/onder. Leuk dat je meedenkt!quote:Matthijs B schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:58:
ziet er tof uit. ben benieuwd wat je er van gaat maken.
het zou wel erg tof zijn als je bovenkant van je case iets boven je case zou zweven
hmmm tweede gedachte..... als ik dan toch een stukje erboven hang, kan ik net zo goed een verlichting tussen frotten. win-win! Kuddoos voor Matthijs B!
Lijkt me tof om te zien
bam, bam bam!
If everything seems to be going wel, you obviously overlooked something... >>> http://www.trukz.com <<<
De grootte van de fans gaven me de maten aan die ik heb gesneden heb.
Hier ziet je de SketchUp tekening op het scherm en de mod ervoor.
Ik sneed een groot gat in de bovenkant, voor de lucht intake.
De kleinere ventilator zal een uitlaat luchtstroom maken.
Om die reden heb ik ook in de onderplaat een gat gesneden voor de kleine ventilator en groot gat onder de grote ventilator.
Wow Deze fans zijn zeer eenvoudig te demonteren! Wat een geweldig idee van Enermax!
Ik vond het erg makkelijk om de fans te spuiten.
Ik heb ze metallic zilver gemaakt.
Na montage plakte ik de Enermax decall er weer op.

hopelijk zo snel mogelijk weer een update
En kun je de buitenkant niet ook een ander kleurtje geven dan
bam, bam bam!
Leuk project, succes ermee
i7 2600k @4,5GHz/Sapphire HD6870 1GB/ 2x 2GB Corsair Vengeance/ MSI P67A-GD65/ 500GB WD Blue 6Gbit/ Samsung BX2231/ G15 v2/ Saitek Cyborg R.A.T. 3/ Z5500/ iPhone 4 16GB/Xbox 360( xPhantomNL )
ik zie niet precies wat er gaat gebeuren, maar ik wacht af
bedankt, inderdaad, super, ja*........................ omcircelen wat van van toepassing is
Ja een stealth is matzwart, deze word zijde-glans zwart. Das net even wat meer zicht op de details.quote:natasdiamon schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:19:
buitenkant matzwart ofzo?
ik zie niet precies wat er gaat gebeuren, maar ik wacht af
En met slechts 7 Volt, spint ie als een kat en ziet er erg chique uit
De hoek waaronder de ventilator staat is vastgesteld, dit stuk maakt het meer solide.
Na de constructie-kit is uitgehard, kan ik de fan heel makkelijk erin schuiven.
En zo zit het nu.
Zijaanzicht.
De ventilator aan de achterkant zuigt warme lucht uit de kast, dus die krijgt een duct.
Andere kant, nog meer polystyreen toegevoegd.

Lekker simpel, yet effective
Dat Vikureen is inderdaad heerlijk spul op mee te werken, verbaasd me nog steeds dat het hier in de buurt zo moeilijk te krijgen is... de hobbywinkel heeft altijd maar een klein beetje op voorraad.
Succes verder!
Unicorns are real!! They are just grey, fat and called rhinos
ben benieuwd hoe het er uit ziet als het af is
Honda CX500 | Canon EOS 20D | 70-200 F/4L USM | 24-105 F/4L IS USM | Canon Speedlite 430 EX
ik moet eerlijk bekennen dat ik eerst dacht dat je werkelijk een zwevend voorwerp ging maken
Simplicity is de bom...mijn systemen
Ik zag dat ook de Warp fans detachable fanblades hebben, dus het moet kunnen. Twee duimen achter de fan bladen zetten en even doordrukken. Is eng in het begin, maar het zit 'vast' dmv een mini magneetje.quote:Gnermo schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:33:
Heb je misschien tips over die fans eraf te halen? Heb zelf ook Enermax fans (WARP) en wil het wel eens proberen, zonder meteen nieuwe fans te moeten kopen
Ik gebruik hard-plastic lijm, maar hobby lijm voor de modelbouw werkt ook.quote:Aeromaxx schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:55:
hoe verbind je die Vikureen delen? ik denk dat ik ook eens met dat spul ga experimenteren.
Ik ben bang dat de fan niet genoeg power genereerd om het model omhoog te krijgen, daarvoor zijn ze niet ontworpen.quote:Colan schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:48:
ah, ik heb mijn eerste casemod met dat spul gemaakt, lekker makkelijk te bewerken
ik moet eerlijk bekennen dat ik eerst dacht dat je werkelijk een zwevend voorwerp ging maken
---
Nu een lastige deel, een roer! Het Vikureen is slechts 2 mm dik.
Een piepklein scharniertje gemaakt.
En hier nog een stuk van de verbinding.
De belangrijkste scharnieren heb ik gemaakt van eenvoudige wattenstaaf stokjes.
Lijm erop, even laten drogen.
Dit is hoe het zou moeten functioneren.
Rechtuit ....
... naar links ...
.. en naar rechts. Het werkt!
Oeps. Ik was vergeten de achterkant te spuiten, snel even fixen.
En nu met gemonteerde roer.

ervaring met modelbouw of gewoon veel geduld?
Maar zou een 3e flap bij het roer niet beter staan?
qft, dat wou ik net zeggen.quote:boazkl0p schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:52:
knap gedaan![]()
Maar zou een 3e flap bij het roer niet beter staan?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Oooh een verlicht logo!
Om een beetje meer contrast te krijgen, heb ik de achterzijde van de duct mat zwart gespoten.
Dit worden de luchtinlaten van de stealthplane.
Had nog een stukje ACRyan mesh over, mooi materiaal om de intake af te dekken.
Hmmm, die kabel steekt te ver naar buiten, die moet naar binnen toe.
Zo, dat is veel beter.
Voor de afwerking gebruikte ik een techniek genaamd "kit-bashing". Van overbodige plastic schaal modellen (vliegtuigen, auto's en boten) gebruik ik kleine onderdelen om meer details toe te voegen aan de mod.
Sommige stukjes kunnen heel klein zijn:)

Meer details toegevoegd, ik denk wel dat het heel leuk eruit zal zien als het klaar is.
Dit scharnier deel is een beetje beschadigd ...
Dus met een stukje modelbouw erover heen, is dat mooi uit het zicht.
Meer details toegevoegd.
Gewoon mijn fantasie gebruikt om het erop te plakken.
De vleugels vastgemaakt, klaar om te schilderen.

Lees snel verder! Wordt vervolgd...
PSN: wilco1991| HTC Legend - Android Power!|Specs: AMD Phenom II X4 945, MSI K9A2 CF, 4GB Kingston DDR2-800, ATi HD5850, Antec Threehundred, 250GB Samsung SATA, Acer X243W
Die hadden ze toch in Zweden ontwikkeld, zonnepanelen met papier ofzo?
Naja is maar un idee
Veel succes ziet er vet uit, nu nog de paintjob.
bam, bam bam!
Nu valt het wat erg op omdat het afsteekt tegen het wit, maar als alles 1 kleur is zal dat minder erg zijn denk ik.quote:TrekDude101 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:39:
Ziet er goed uit, en ik ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien. Ik heb wel het idee dat je wat teveel detail hebt toegevoegdMaar dat zal straks vast meevallen als je het geverfd hebt denk ik.
Zoals hij al zei: hij heeft ze overal van verzameld. Modelbouw, enz.quote:Fishticks schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:20:
Hij ziet er echt goed uit, met mooie stukjes eropWil eigenlijk wel weten waar je die vandaan haalt
Ziet er trouwens goed uit! Ben benieuwd naar de verf!
Nog een paar vraagjes, kun je de cases van de fan ook spuiten?(ik neem aan dat je dan de "motor" moet afplakken)?
Things are cheaper for a reason
Is al gebeurd met de 80mm fan (was wit, is nu zilver)quote:Reiniertjuhhh schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:29:
Nog een paar vraagjes, kun je de cases van de fan ook spuiten?(ik neem aan dat je dan de "motor" moet afplakken)?
Zie deze foto in Frenkie123 in "[FanMod] Hovermax"
Never trust an unpatched release of anything.
Macbook air 13.3" 128G - Volvo s70 2.5 10V europa automaat
Volgens mij mist ie ook een paar engineerings punten om dit te laten vliegen en issie alleen maar bezig dit er zwaar phatt uit te laten zien.
Verder echt wel een zwaar phatt ding, mooi project dit
Frenkie al win je deze contest niet vanwege toepasbaarheid, dan zou je 'm absoluut moeten winnen vanwege orginaliteit, iedereen komt natuurlijk met typische computer koeling oplossingen, en dan kom jij aan
ben benieuwd naar je paintjob, maar dat zal wel super worden met je modelbouw achtergrond, natuurlijk vergeet je de 'weathering' niet
Rebels wijzigde dit bericht 05-11-2009 02:38 (53%)
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
SD als voetje? Lol, die dingen kunnen voor alles dienen.quote:
Zeer mooi projecte trouwens, maar ik heb hier toch een vraagteken bij. De grote fan dient als intake, de kleine als outtake. Gaat dit dan niet redelijk nutteloos worden? De wind die wordt aangezogen gaat toch direct door die outtake terug naar buiten worden geblazen?
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
zoals je op foto's kan zien heeft hij ervoor gezorgd dat er een soort van luchtbuis ontstaat waarin de intake het naar de kast blaast. zonder dat de outtake het er al gelijk uithaalt. mits natuurlijk dat die fans genoeg lucht snel genoeg naar binnen kunnen latenquote:mbsaerens schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:19:
[...]
SD als voetje? Lol, die dingen kunnen voor alles dienen.
Zeer mooi projecte trouwens, maar ik heb hier toch een vraagteken bij. De grote fan dient als intake, de kleine als outtake. Gaat dit dan niet redelijk nutteloos worden? De wind die wordt aangezogen gaat toch direct door die outtake terug naar buiten worden geblazen?
Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb 1600MHz | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex | Logitech G35
Dan de eindlaag, zijdeglans zwart.
En hier is het eindresultaat;
Morgen begint de stemronde van de competitie, ik ben heel benieuwd wat de andere deelnemers hebben gemaakt!
Ik hoop dat jullie plezier hebben gehad met het lezen van dit worklog net zo veel als ik heb genoten van het maken ervan.
Frenkie
Intel Core i5 2500K @ 5,1 ghz | Radeon HD 6950 CoolStream Edition, flashed as 6970 | Asrock Z68 Extreme3 Gen3 | Crucial M4 128gb | 16gb Corsair Vengeance
Lees snel verder! Wordt vervolgd...
Inderdaad kunnen we even stemmenquote:jorritnr4 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:15:
link naar stem ding?
Lol, uiteraard kan dit ding niet echt vliegen.quote:P.E.T.E.R. schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:16:
Wacht FF, zijn die foto's echt? De fans staan stil, maar dat kan ook de sluitertijd zijn...
Wel knap, mooi gedaan!
bam, bam bam!
Die kleur zwart heeft het echt enorm mooi gemaakt! Ik dacht eerst namelijk ook dat al die kleine dingetjes niet echt mooi zou worden, maar ze geven nu juist wat extra's.
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."
http://specs.tweak.to/12089 | http://specs.tweak.to/12090
Er staat iig al een aankondiging
-hoe ziet de onderkant eruit?
-hoe heb je deze foto's gemaakt zodat hij los lijkt te hangen?
MSI K9N NEO-F V2 - AMD athlon 64 X2 5200+ @2970MHz - Kingston 2x1GB - MSI RX2400PRO 256MB - Western Digital SE 500GB - Seagate Barracuda 500GB - Hitachi 1TB - Arctic Cooler 64 Pro - FSP 400W - 3Dmark06 1569 - XP home SP3
Was hem al hele tijd aant volgen
Zeker mooi gedaan hoor Frenkie.
Mijn stem heb je in iedergeval
http://www.enermax.co.uk/crazytwister/the-vote.html
Ik hoop maar voor je dat je mag winnen
( En stiekem dat ik ook nog 2 fans win door te hebben gevote
Thanx in ieder geval voor jullie aandacht!
Maar gaat het ding uit zich zelf kunen zweven als een hovercraft ofzo, zo ja FILMPJE
1337 Prutz0r Spec's 20172 3DMarks :D | Toekomstmuziek in het heden klik hier niet
nu.nl - Algemeen
18:36 AMSTERDAM - Lichaam vermiste schaatser Duitsland gevonden
18:22 DEN HAAG - Aanklager heeft 410 getuigen tegen Mladic
17:57 OSLO - Weer psychiatrische observatie voor Breivik
Echt geweldig gedaan !! altijd orginele en coole ideeën die je hebt - Great!
tomcat175 wijzigde dit bericht 06-11-2009 13:57 (9%)
Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr
nu.nl - Algemeen
Yup, en Enermax Taiwan wist eigenlijk van niks, dit is een compo opgezet door Enermax Germany. Go figure.quote:Matis schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:59:
Ik vond het wel vreemd dat ik op de .co.uk site een landoptie als Niederlande kreeg
Achteraf ( altijd he ) had ik beter een filmpje kunnen maken met fotoos van het werklog en als ie draait. Ach ja, zo leren we allemaal weer wat. ( gratis tip dus
Als de GoT-moderators nou eens niet zo moelijk zouden doen, dan zou ik de volgende keer jullie allemaal willen uitnodigen om mee te doen..... hint hint
Ten eerste de bladblazer mod (elmente). Prachtig hoe die gast een sterkere bladblazer kan maken en ook nog eens hartstikke stil, kunnen ze bij de gemeente hiero wel wat van leren.
ten tweede de fan op muziek (Samhain). Erg handig voor grote feesten of discotheken waar het toch redelijk heet kan worden. Hier mee kan er de gebruikelijke licht effecten geproduceerd worden, maar ook nog eens koeling.
Heb uiteindelijk gestemd voor elmente, maar toch suc6 met de wedstrijd.
Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb 1600MHz | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex | Logitech G35
MSI K9N NEO-F V2 - AMD athlon 64 X2 5200+ @2970MHz - Kingston 2x1GB - MSI RX2400PRO 256MB - Western Digital SE 500GB - Seagate Barracuda 500GB - Hitachi 1TB - Arctic Cooler 64 Pro - FSP 400W - 3Dmark06 1569 - XP home SP3
Waar is dat 9v batterijtje dan goed voor, en waar is het kabaal dan heen ?, zou inderdaad net zo goed kunnen dat ie de boel besodemieterd door het geluid onder het filmpje weg te halen.quote:kjiratsiekoedel schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:06:
die bladblazer is toch gewoon de bladblazer met zo'n fan erop geplakt voor de sier...
1337 Prutz0r Spec's 20172 3DMarks :D | Toekomstmuziek in het heden klik hier niet
gestemd op deze hovermax
Batterij is om de fan te laten draaien. Kabaal is vervangen door lieve vogelgeluidjes.En de benzinemotor doet 't werk.quote:BGB4rn schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:26:
[...]
Waar is dat 9v batterijtje dan goed voor, en waar is het kabaal dan heen ?, zou inderdaad net zo goed kunnen dat ie de boel besodemieterd door het geluid onder het filmpje weg te halen.
En ik heb gestemd
bam, bam bam!
Die sound controlled fan vind ik trouwens ook een goede deelnemer.
Aapenootjes wijzigde dit bericht 06-11-2009 16:45 (11%)
Specs: Aapstation Aapserver
nu nog in je pc inbouwen xD
Hopen dat je wint he
"een ol is een ol zeitn boer en ie kroop ip z'n gjete"
Fuck noquote:P.E.T.E.R. schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:16:
Wacht FF, zijn die foto's echt? De fans staan stil, maar dat kan ook de sluitertijd zijn...
Over het laatste puntje heb ik wel een theorie.quote:kjiratsiekoedel schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:00:
-kunnen de fans ook nog draaien?
-hoe ziet de onderkant eruit?
-hoe heb je deze foto's gemaakt zodat hij los lijkt te hangen?
Stukje visdraad en blur tool in photoshop
2 Tower behuizingen gezocht! Spoed!
UUTF-8: "A characterset for those moments where you wonder what the hell went wrong..."
Damn, heb je over het hek meegekeken ?quote:McKaamos schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:36:
Over het laatste puntje heb ik wel een theorie.
Stukje visdraad en blur tool in photoshop
http://www.youtube.com/watch?v=FknfcaFELxU
Frenkie123 wijzigde dit bericht 06-11-2009 21:20 (7%)
Gestemd op de Hovermax
ten eerste, heel mooi, complimenten! maar kunnen we geen compo-topic maken? dan komt er zoizo meer publicatie.quote:Frenkie123 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:35:
[...]
Damn, heb je over het hek meegekeken ?Maarruhh heren, vinden jullie niet dat bij de volgende compo veel meer tweakers bij moeten zitten ? Ik wel.
bedankt, inderdaad, super, ja*........................ omcircelen wat van van toepassing is
Nahh, daar heb ik een kristallen bol voorquote:Frenkie123 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:35:
[...]
Damn, heb je over het hek meegekeken ?Maarruhh heren, vinden jullie niet dat bij de volgende compo veel meer tweakers bij moeten zitten ? Ik wel.
2 Tower behuizingen gezocht! Spoed!
UUTF-8: "A characterset for those moments where you wonder what the hell went wrong..."

Wat een bullshit ding is dit
Die van jou is verreweg het mooiste!
Je kast laten modden? Brink of Modding
Recente casemods: miXture, Cubeleon
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Maarja, ik heb gestemd. Leuk gedaan Frenkie en zat aardig wat werk in !
Al vond ik die mod met die fans die reageren op muziek ook erg mooi. Is kijken of ik dat zelf kan bouwen...
Bolletje92 wijzigde dit bericht 07-11-2009 14:38 (49%)
Do Robots Dream of Electric Sheep?
Als je daarachter komt, kun je mij dan een how to sturenquote:Bolletje92 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:37:
Dachten mensen dat een fan op een 9V batterij meer luchtverplaatsing kan leveren dan een benzinemotor?
Maarja, ik heb gestemd. Leuk gedaan Frenkie en zat aardig wat werk in !![]()
Al vond ik die mod met die fans die reageren op muziek ook erg mooi. Is kijken of ik dat zelf kan bouwen...
Ontopic, vindt de inzending van Frenky de beste, erna de MusicFan, en de rest vind ik maar niks, nouja de human case mod is aardig, maar de rest is niet echt geweldig, dat hadden wij tweakers beter kunnen doen
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
nu.nl - Algemeen
en terechtquote:mbsaerens schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:24:
Als Belg mag je dus niet stemmen, België staat niet in de list met landen
gamepc Nick Black Ops/ BFBC2: Pr0faker
7 deelnemers is eigenlijk om te janken als ik eerlijk ben.
tbcl site. Ja 2008 moet er ook nog steeds op. Ik weet het. Maar ik ben te druk met me Caddy.
Helemaal mee eens. 'Ze' hadden veel meer reclame moeten maken ervoor IMO. Ik kreeg het ook maar via via te horen. Volgende compo meld ik me bij Ferry wel, die regelt wel dat het hier wordt geadverteerd.. toch ferry?quote:Ediejo schreef op zondag 08 november 2009 @ 07:16:
Mijn stem heb je ook.![]()
7 deelnemers is eigenlijk om te janken als ik eerlijk ben.