Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Oretet
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17-06-2011

Inleiding

Aangezien de units door de importeur worden voorzien van een garantie zegel hieronder wat info.

Met dank aan Marco de V.
***UPDATE VERZEGELING*** 26-10-09

Net weer met divxplayer aan de telefoon gezeten betreft het retour sturen van mijn c200.
Ipv een retourlabel kreeg ik te horen dat de kogel door de kerk is en men gebruikers toe staat om de c200 te openen zonder dat de garantie vervalt. Dit moet nog officieel gemaakt worden en zal vandaag of morgen te lezen zijn op de divxplayer.nl of de site van popcornhour.nl (site van de importeur dat heel toevallig ook divxplayer.nl is)
Hier zitten wel nog wat haken en ogen aan omdat het voor iedereen duidelijk moet zijn dat er bepaalde risico`s aan verbonden zijn op gebied van de voeding etc. Maar iedere gemiddelde tweakert weet dat je voorzichtig moet handelen met dit soort producten.
Na dit gesprek heb ik de unit open gemaakt, de zaak bekeken en de unit weer gesloten, dat was alles wat ik voorlopig wilde doen... Het toevoegen van een blu-ray komt later wel een keer.
Al met al ben ik ruim een maand bezig geweest met ConsuWijzer, DAS rechtsbijstand, divxplayer.nl etc. om er voor te zorgen dat men dit toe zou staan. Nu is het eindelijk toegestaan maar heeft er wel toe bij gedragen dat ik nooit en te nimmer meer iets ga bestellen bij deze heren. Ik hoop dan ook niet dat mijn unit ooit stuk gaat en terug moet omdat ze een hoop beloven maar weinig waar maken. Dit is mijn ervaring en kan dus voor iedereen anders zijn. Ik ga in de toekomst iets meer betalen en bestellen bij bijvoorbeeld Wifimedia.nl waar kennis van zaken en service goed voor elkaar is, en nee ik heb geen aandelen wifimedia.
Tot zover,

Aangezien dit mooie apparaat binnenkort leverbaar wordt en in mijn ogen echt weer een stap vooruit is en er nog geen topic over is..... Hier wat info

De Popcorn Hour C-200 is het meest krachtige en veelzijdigste lid van de Networked Media Tank familie. De Popcorn Hour C-200 is niet de opvolger van de populaire A-110, maar een robustere variant met een sterkere chipset en de mogelijkheid om volledige BluRay files af te spelen inclusief menu. Voortbouwend op het succes van de Popcorn Hour A-110, de C-200 combineert een verbeterde processor, ondersteuning voor een optionele Blu-ray speler, en een Gigabit Ethernet-connectiviteit voor razendsnelle bestand toegang en overdracht

Alle media met één apparaat afspelen.
Met de Popcorn Hour C-200 kunt u streamen of afspelen van digitale media-inhoud uit verschillende bronnen, zoals uw PC, met een netwerk verbonden opslag (NAS), digitale camera of USB-opslag (Flash drive, HDD, DVD-station).Popcorn Hour maakt het ook eenvoudig te downloaden en te streamen rechtstreeks van populaire websites zoals YouTube, Blip.tv, Revision 3 en tientallen andere online bronnen. De ingebouwde download utility van de Popcorn Hour C-200 elimineert de noodzaak om de PC te gebruiken om bestanden te downloaden.

http://i219.photobucket.com/albums/cc283/oretet/div/logos.jpg

http://i219.photobucket.com/albums/cc283/oretet/div/C-200-rc-antenna.jpg

http://i219.photobucket.com/albums/cc283/oretet/div/c-200-backpanel-antenna.jpg

Specificaties

Connectivity
  • Bonjour
  • UPnP SSDP
  • UPnP AV
  • Windows Media Connect
  • Windows Media Player NSS
  • Samba
  • NFS
  • Media servers: myiHome, myiHomeLite, myiHomeMS (UPnP), MSP Portal
  • Third party media servers: WizD, SwissCenter, Llink, GB-PVR
  • BitTorrent P2P
  • Usenet downloader
  • NAS access: SMB, NFS, FTP
Web services
  • Video: YouTube, Vuze, Revision 3, Videocast, CNET TV, Mediafly, Veoh, Mevio, Bliptv, Break Podcast, CBS Evening News, CNN Anderson Cooper 360 Daily, CNN The Larry King Podcast, NBC Today Show, The CNN Daily, CNN In Case You Missed It, NBC Nightly News, NBC Meet The Press, CBS Face the Nation, Podfinder UK
  • Audio: Jamendo, iPodcast, BBC Podcast, Indiefeed, CNN News, ABC News
  • Photo: Flickr Photo, Picasaweb Photo, Pikeo, 23
  • RSS feed: Yahoo! Weather, NMT Forum, Bloglines, Cinecast, MSNBC News, Traffice Condition, Yahoo! Traffic Alerts, Yahoo! News, Weather Bug
  • Peer-to-peer TV: SayaTV
  • Internet Radio: Radio box, Live365 Radio
Media files supported

Video containers:
  • MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)
  • MPEG1/2 PS (M2P, MPG, DAT, VOB)
  • MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)
  • AVI, ASF, WMV
  • Matroska (MKV)
  • MOV (H.264), MP4, RMP4
Video decoder:
  • XVID SD/HD
  • MPEG-1
  • MPEG-2 MP@HL
  • MPEG-4.2 ASP@L5, 720p, 1-point GMC
  • MPEG-4.10 (H.264)
  • BP@L3
  • MP@L4.0
  • HP@L4.0
  • HP@L4.1
  • WMV9
  • MP@HL
  • SMPTE 421M (VC-1)
  • MP@HL
  • AP@L3
Audio containers:
  • AAC, M4A
  • MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)
  • WAV
  • WMA
  • FLAC
  • OGG
Audio decoder:
  • Dolby Digital
  • DTS
  • WMA, WMA Pro
  • MPEG-1 Layer 1, 2, 3
  • MPEG-4 AAC-LC
  • MPEG-4 HE-AAC
  • MPEG-4 BSAC
  • LPCM
  • FLAC
  • Vorbis
Audio pass-through:
  • DTS, DTS-HD HR, DTS-HD MA
  • Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby True HD
Other formats:
  • ISO, IFO navigation
  • Rich Object Based Interactive Graphics
  • AVCHD navigation
  • Blu-ray ready (requires addition of compatible BD-ROM and at least 1GB USB stick or internal HDD)
Photo formats:
  • JPEG, BMP, PNG, GIF
Subtitle formats:
  • SRT, MicroDVD SUB, SSA, SUB/IDX
DRM
  • Cardea DRM (WMDRM-ND)
  • Janus DRM (WMDRM-PD)
Audio/Video outputs
  • HDMI v1.3a with CEC, 36bpp deep color, 12-bit xvYCC processing and HDCP 1.2 content protection
  • Component Video
  • S-Video
  • Composite Video
  • Stereo Analog Audio
  • S/PDIF Optical and Coaxial Digital Audio
Chipset
Sigma Designs SMP8643, 667MHz CPU with floating point coprocessor.
Memory
512MB DDR2 DRAM, 256MB NAND Flash

Other Interface
192x64 dots white text on blue background LCD display, with software adjustable brightness and power off
Power button with standby, reset and full power down
2x USB 2.0 host at the front
2x USB 2.0 host at the back
1x USB 2.0 internal
2x SATA (one occupied by HDD tray)
3.5" HDD tray
Internal mounting for 2.5" HDD
2.4GHz RF Remote Control
Infra-Red Remote Control port (Infra-Red Remote Control optional)

Network
Ethernet 10/100/1000
miniPCI MII interface for 11n WiFi card (optional)

Power
100~240V AC, 50~60 Hz, max 2.5A
typical: 13 W (no additional device installed/attached)
maximum: 70 W

Dimension
Width x Depth x Height : 425mm x 290mm x 80mm (16.73" x 11.42" x 3.14")

Weight
3.7kg (8.3 lbs)

Package Content
Popcorn Hour C-200 (HDD not included)
IEC 60320 C13 power cord
1.5M length HDMI cable
RF Remote Control with 2 "AAA" batteries
Quick start guide

Video

FAQ

Does the C-200 announcement mean the end of firmware releases for the A100?
No the release of the C200 does not affect firmware releases for the A100.

Is the C200 a replacement for the A110?
No the A110 and the C200 will compliment each other in the current PCH product range.

Does the C-200 support the use of the harmony/universal remotes?
To use IR you will need an additional IR receiver, the unit out of the box only supports RF remotes.

Does the unit support Bluray?
The unit will play retail Blu-ray discs with the addition of a BD-rom.

Will the unit play BD backups/BD ISO with menus etc?
Yes it will.

Will retail DVD's play?
Yes they will.

Can I attach an HD-DVD and BD-ROM combo drive and play retail Blu-Rays? HD-DVD will not be supported as the

chipset from Sigma doesn't support HD-DVD, but BD is fully supported.

Does the C-200 have a fan?
There is no fan, as it is not required (can be added by user if wanted; one CPU_FAN and one BACK_FAN)

Can I install more RAM?
The on-board DDR2 RAM is not upgradable, there is no need for more RAM than the device is supplied with.

Will the C-200 support my HD files with High@L5.1?
No it cannot claim support for AVC High@L5.1 level as that spec reaches >300mb/s. It will play some HP@L5.1 files.

Can I power up C-200 by remote?
Unlike the A-110/100, the C-200 supports full power up/down by remote.

Does the C-200 have a USB slave port?
No. But it has USB hosts. See specifications at popcornhour.com

Is there room for both 2.5" HDD and 3.5" drive (optical or hdd)?
Yes. It has two SATA ports.
1) The external one can hold either a 3.5" drive in the tray, or the tray is removed for a blu-ray drive.
2) The internal port can hold a 2.5" laptop drive.

Will it play PGS subtitles on BD discs?
Yes, if you have a Bluray disc drive connected.

Does it decode DTS over hdmi?
Yes.

Does the C200 have WiFi built-in?
No it does not as not everyone wants/needs it, so if you do have a need then you will need a wireless mini-pci card.
The B110 had one so if you look in that section you will find more details on mini-pci networking.
The spec is not known yet but we expect WiFi 'N' based card.

What is the Antenna on the back for then?
It is for the RF remote control. When inserting a mini-pci card you usually get the associated antennas.
There are mounting holes for 3 antennas on the back of the C200 case.

Will WiFi be as slow as the A110?
No. The A110 is USB not mini-Pci, we hope for at least double the speed.

What Motherboard form factor is used inside the C-200?
It is Mini-ITX, so user have the option to remove the mainboard and put it into there own case.

Because it is Mini-ITX does that mean that it has an Standard ATX Connector?
Yes, it uses an standard ATX Connector, so you could take any Standard ATX Power Supply if you want.

What is the internal USB connector?
It is a standard USB slot intended for use when using a BD ROM and no internal HDD. Then a 1Gb USB stick is required.
If you have an internal HDD or do not have a BD ROM installed it may be used in other ways.

Oretet wijzigde deze reactie 28-10-2009 10:23 (58%)

• FireStarter
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-12 20:19
Nette post!

Ik verwacht een hoop van deze player. Waarschijnlijk ga ik met dit apparaat inhaken in de wereld van NMT's.

CCNP/CCIE#40337

• Oretet
quote:
FireStarter schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:32:
Nette post!

Ik verwacht een hoop van deze player. Waarschijnlijk ga ik met dit apparaat inhaken in de wereld van NMT's.
Ja het wordt ook mijn eerste NMT, gezien de mogelijkheden en support bij popcorn denk ik dat deze player erg populair kan worden. Vandaag komen er ook wat eerste screenshots als het goed is.....

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-12 13:54

Tijntje

Hello?!

Ik ben erg benieuwd naar de user interface.
Mijn vriendin moet het allemaal ook kunnen bedienen

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Mental
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13-12 03:17
quote:
Tijntje schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:49:
Ik ben erg benieuwd naar de user interface.
Mijn vriendin moet het allemaal ook kunnen bedienen
U vraagt wij draaien :P

(meer plaatjes in de eerste post van deze thread: http://www.networkedmedia....php?tid=23731&page=1)

http://www.networkedmediatank.com/images/C200/Gui%20(14).JPG
http://www.networkedmediatank.com/images/C200/Gui%20(9).JPG
http://www.networkedmediatank.com/images/C200/Gui%20(12).JPG
http://www.networkedmediatank.com/images/C200/Gui%20(19).JPG
http://www.networkedmediatank.com/images/C200/Gui%20(33).JPG

• Oretet
Kijk hier zat ik ook op te wachten :P

Moet zeggen ik ben niet echt super enthousiast.....

• sariel
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-12 11:26
Wow....die interface ziet er erg goed uit. Ik hoop dat ze die interface ook naar de andere PCH's gaan porten, vooral dat setup-menu en in-film-information.

Copy.com

• Mental
Dat setup menu is helaas de setup van een blu-ray film gok ik zomaar ;)

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Het afspelen van muziek ziet er nog steeds niet echt handig uit.
Ik zou graag zo iets zien als de media library van Winamp.

• Mental
quote:
no audiopart is in work there are already improvements, but it is far from that what i want.
Er zijn dus al verbeteringen maar het is nog niet super.

• einstein
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13-12 18:40
quote:
"The unit will play retail Blu-ray discs with the addition of a BD-rom."
Kijk, en over de enige reden waarom ik dit apparaat zou verkiezen boven de C-110 doen ze vaag. Hoezo BD-rom? Waarom zit die er niet standaard in? Wat kost die dan? Hoe kom ik eraan?

Vragen, vragen, vragen..... :?

• Mental
quote:
einstein schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:01:
[...]

Kijk, en over de enige reden waarom ik dit apparaat zou verkiezen boven de C-110 doen ze vaag. Hoezo BD-rom? Waarom zit die er niet standaard in? Wat kost die dan? Hoe kom ik eraan?

Je kunt een willekeurige (voor zover bekend) BD-ROM drive kopen en de harddrive slede vervangen door de BD-ROM drive.
Ze leveren het niet standaard mee om dezelfde reden al dat ze geen wireless-n minipci kaart standaard meeleveren: niet iedereen wil het.
Ik hoef er in eerste instantie ook geen bd-rom drive in aangezien het apparaat ook blu-ray iso's afspeelt zonder dat ding.. dus ja, lekker boeiend allemaal :)
Je kunt hoogstwaarschijnlijk wel de bd-rom drive meebestellen als de c200 eenmaal beschikbaar is, net zoals dat nu gaat met usb wlan adapters voor de A-110.

• Oretet
quote:
einstein schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:01:
[...]

Kom op man een bd-rom is toch verleden tijd.... Hoe kom je er aan tja misschien hier knal er eerder een 2TB schijf in.

• Mental
quote:
Oretet schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:08:
[...]

Kom op man een bd-rom is toch verleden tijd.... Hoe kom je er aan tja misschien hier knal er eerder een 2TB schijf in.
Sommige mensen huren ook nog wel eens films.. dan is het fijn dat je niet eerst je blu-ray moet rippen voordat je hem kan kijken via dit apparaat :)

• Oretet
quote:
L4m0r schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:09:
[...]

Sommige mensen huren ook nog wel eens films..
Dat meen je niet zijn die er nog.... :9

• einstein
  • Laatst online: 13-12 18:40
quote:
L4m0r schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:03:
Je kunt een willekeurige (voor zover bekend) BD-ROM drive kopen en de harddrive slede vervangen door de BD-ROM drive.
Ah, zit dat zo. Ik dacht dat de Bu-ray iso alleen kon worden afgespeeld met deze BD-rom aanwezig. Maar ze bedoelen een rom in de zin van een speler en niet in de zin van een chip (rommetje). Dat had ik zelf ook kunnen bedenken... 8)7 Het is zeker de warmte...

Thanx voor de info, ik wacht even tot de eerste leverbaar worden. Ben benieuwd naar de reviews.

• Mental
Achso, zo kan je ROM ook opvatten ja.. good ol' days ;)
Dit is inderdaad niet het geval en ze hebben het echt over de speler, maar daar was je ook al achter zie ik.

• Mental
Phototest:

Audio - Photo - Multitasking:

Mental wijzigde deze reactie 21-08-2009 02:00 (142%)

• Oretet
quote:
L4m0r schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:11:
Phototest:

[video]

Audio - Photo - Multitasking:

[video]
Nou ik moet zeggen, de interface ziet er erg snel en vloeiend uit 8)

• JvdBosch
  • Laatst online: 09-10 09:19
Leuke filmpjes van de interface inderdaad!

Wat ik me wel afvraag en nog niet heb kunnen vinden; Kun je de audio-functie ook goed gebruiken zonder TV met gebruik van de LCD display. Een soort van squeezebox. Dan ben ik zeker om, maar om de TV aan te moeten doen om een muziekje op te zetten, dat vind ik erg storend...

Be true to yourself and you will be true to others

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Interface ziet er, wederom, spartaans uit. Functioneel maar "mooi" istie niet :)

Ik hoop dat het ding opschiet zodat de developers er weer mooie skins voor kunnen bouwen. De Revamp 2.0 op het NMT forum ziet er veelbelovend uit alleen zijn de "screenshots" alleen nog maar art-work. De hele code om het allemaal werkend te maken moet nog geschreven worden.

Anyway, als ie uit is en de reviews zijn veelbelovend heb ik hoogstwaarschijnlijk wel interesse :) For now werkt mn HDX nog prima.

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB GTX460 OC 1G/2x4096MB Corsair DDR3-1600/Crucial m4 128GB/24" Samsung 245BW Specs

• Mental
Revamp 2 staat inderdaad ook hoog op mijn lijstje, de graphics artist die er mee bezig is heeft het wel goed in zijn vingers zitten :)

• shades
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 04-12 19:40

shades

huh ?

Ik begrijp de helft niet van de specs maar is het gemis aan High@L5.1 kwalijk ? Mijn dvdspeler kan 5.1 en mijn av-receiver kan zelfs 7.1 (is wel geen hdmi ding maar svideo of component).

En als er staat BR-rom voor support wordt er dan de speler bedoelt. Ik heb momenteel een zeer brakke dvd speler/recorder + tvix u3000 media speler die zwaar overuren draait omdat de dvdspeler brak is. Aangezien ik een hoop retail dvd's heb en daar vast ook bleuray bij zal komen vraag ik me af hoe het nu zit. Kom dat ding nu standaard met hdd (en nu groot is ie dan) en brspeler :?

Ik zie aan de voorkant wel iets zitten wat op een verwisselbare hdd lijkt. Ik kan me niet voorstellen dat je veel schijven kwijt kan in dat ding. (zat zelf te denken aan minimaal 1T voor films, mn cd's en fotos - ik heb geen nas en wil dat ook weer niet speciaal hiervoor aanschaffen.)
quote:
Kom op man een bd-rom is toch verleden tijd...
Opvouwen dan ofzo ?
Ik wil niet iedere gehuurde of gekochte film eerst rippen - dan staat je hdd wel heel snel vol. Ik snap alleen niet uit de sp of er nu ruimte is voor een brspeler en normale hdd.. Kast is toch groot genoeg ?

[xfire][steam][games:ut3 mw1 mw2 wow portal]

• misfit_nl
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 25-06-2010
Volgens mij bedoelen ze inderdaag de speler (die kun je inbouwen), plus worden ISO's van bd-rom's ook ondersteund (inclusief menu).

• Mental
quote:
shades schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:58:
Ik begrijp de helft niet van de specs maar is het gemis aan High@L5.1 kwalijk ? Mijn dvdspeler kan 5.1 en mijn av-receiver kan zelfs 7.1 (is wel geen hdmi ding maar svideo of component).
Die 5.1 gaat over de video en niet over audio.. het heeft te maken met reference frames, vraag me de exacte details ook niet maar ik heb er nog geen last van gehad dat meer referenceframes dan 5 niet ondersteund worden.
quote:
En als er staat BR-rom voor support wordt er dan de speler bedoelt. Ik heb momenteel een zeer brakke dvd speler/recorder + tvix u3000 media speler die zwaar overuren draait omdat de dvdspeler brak is. Aangezien ik een hoop retail dvd's heb en daar vast ook bleuray bij zal komen vraag ik me af hoe het nu zit. Kom dat ding nu standaard met hdd (en nu groot is ie dan) en brspeler :?
Vermeldde prijs is zonder Wlan, zonder HDD en zonder BluRay speler.
quote:
Ik zie aan de voorkant wel iets zitten wat op een verwisselbare hdd lijkt. Ik kan me niet voorstellen dat je veel schijven kwijt kan in dat ding. (zat zelf te denken aan minimaal 1T voor films, mn cd's en fotos - ik heb geen nas en wil dat ook weer niet speciaal hiervoor aanschaffen.)
Je kunt in die slede een 3,5" drive kwijt en intern nog een 2,5" schijf.
Bij het plaatsen van een BluRay speler kan je enkel nog een 2,5" schijf inbouwen.
quote:
Ik wil niet iedere gehuurde of gekochte film eerst rippen - dan staat je hdd wel heel snel vol. Ik snap alleen niet uit de sp of er nu ruimte is voor een brspeler en normale hdd.. Kast is toch groot genoeg ?
Jep, 2,5" past volgens de officele berichten.. 3,5" gaat vast ook nog wel lukken met enige prutswerk ;)

• redfoxert
  • Niet online
quote:

[...]

Opvouwen dan ofzo ?
Gemis van High@L5.1 is niet kwalijk aangezien er niet of nauwelijks bronnen beschikbaar zijn met die encoding. Je moet het volgens mij ook niet zien als 5.1 audio oid. Wat het precies is weet ik ook niet helemaal ;)

Er kan gewoon een standaard 5.25" BD-ROM speler geplaatst worden op de plaats waar je die "removable" harddisk tray zit. Die haal je eruit, BD-ROM er in en je hebt een bluray speler. Er is intern nog plaats voor een 2.5" harddisk. In die tray kan je een 3.5" harddisk kwijt.

Standaard komt het ding helemaal kaal, dus geen harddisks, geen speler (DVD of BD), geen wireless en geen IR-remote (maar wel een RF-remote).

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB GTX460 OC 1G/2x4096MB Corsair DDR3-1600/Crucial m4 128GB/24" Samsung 245BW Specs

• Oretet
quote:

Opvouwen dan ofzo ?
Tja ik ben zelf niet echt meer van de schijfjes.....maar als je een verzameling BR disks heb kan ik me voorstellen dat je een ROM wil hebben.

Of misschien je drive delen op je PC en vanaf daar streamen naar je C200 als dit werkt :/ . Dan heb je gewoon je bay over voor een 3.5" disk. Hopen dat de 2.5" 2TB schijven snel beschikbaar zijn... :P

• shades

shades

huh ?

Dank voor de info allen!

Jammer dat ie standaard helemaal "zonder alles" is want wlan en brspeler is wel heel handig. Misschien moet ik een oude pc dan maar ombouwen tot nas want volgens mij zijn 2.5" hdd's naar verhoudig duurder dan conventionele 3.5" hdd's

Blijf het apparaat/draadje wel volgen wat is een interessant ding ter vervanging van dvd+tvix combi. Jammer dat ik dan geen opname mogelijkheid meer heb (van de tv) maar dat deed ik toch al weinig - mij vrouw wil al die achterlijke ziekenhuis/mysterie series opnemen maar er dan vervolgens naar kijken ho maar :+
quote:
Oretet schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:08:
[...]

Tja ik ben zelf niet echt meer van de schijfjes.....maar als je een verzameling BR disks heb kan ik me voorstellen dat je een ROM wil hebben.

Of misschien je drive delen op je PC en vanaf daar streamen naar je C200 als dit werkt :/ . Dan heb je gewoon je bay over voor een 3.5" disk. Hopen dat de 2.5" 2TB schijven snel beschikbaar zijn... :P
Heb wel een aardige verzameling dvd's; ook voor de kids en ik kan eigenlijk niet zonder dvd/speler. Een brsperler inbouwen is dus een noodzaak

shades wijzigde deze reactie 21-08-2009 11:45 (34%)

• FRoSTy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 09:07

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Will retail DVD's play?
Yes they will.

Maar geldt dit ook voor Blu-ray als ik er een BD in stop?

www.onbereikbaar.nl

• Oretet
quote:
FRoSTy schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:52:
Will retail DVD's play?
Yes they will.

Maar geldt dit ook voor Blu-ray als ik er een BD in stop?
Does the unit support Bluray?
The unit will play retail Blu-ray discs with the addition of a BD-rom.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Als je er een BD-ROM instopt kun je dan ook normale DVD's afspelen?
Mijn huidige DVD speler is wel aan vervanging toe :D

• Mental
Weet ik niet zeker, denk het wel.
Er komt zometeen een filmpje van blu-ray playback aan.. misschien zit er iets over in.

• Oretet
quote:
Tijntje schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:02:
Antwoord hier Als het gaat om afspelen van DVD in een Blue ray speler. Lijkt me dat ie dat gewoon ondersteund natuurlijk

Oretet wijzigde deze reactie 21-08-2009 12:07 (11%)

• Mental
Het gaat erom of een Retail (video) DVD afgespeeld kan worden in die drive.
Op de vorige popcorn kon je ook een dvd drive aansluiten maar een DVD afspellen ivm ontbreken van licenties om de boel te kunnen afspelen.

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

quote:
Tijntje schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:02:
Idd had het over het hoofd gezien, las nog wel het volgende:
Blu-ray ready (requires addition of compatible BD-ROM and at least 1GB USB memory stick)

Ben ook benieuwd of alles goed gaat met licenties voor Blu-ray, of dat ie alleen regiovrije Blu-rays af wil spelen

www.onbereikbaar.nl

• Mental
quote:
Ben ook benieuwd of alles goed gaat met licenties voor Blu-ray, of dat ie alleen regiovrije Blu-rays af wil spelen
Dit is al bevestigd en het nieuws is positief: ze hebben licenties :)
Retail BluRay's kunnen dus worden afsgespeeld.

• heuveltje
  • Laatst online: 23:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
shades schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:43:
Dank voor de info allen!

Jammer dat ie standaard helemaal "zonder alles" is want wlan en brspeler is wel heel handig. Misschien moet ik een oude pc dan maar ombouwen tot nas want volgens mij zijn 2.5" hdd's naar verhoudig duurder dan conventionele 3.5" hdd's

Heb wel een aardige verzameling dvd's; ook voor de kids en ik kan eigenlijk niet zonder dvd/speler. Een brsperler inbouwen is dus een noodzaak
Sja zoals gezegd tis persoonlijk, want ik zit er niet op te wachten, en als het er inzat hoefde ik het hele apparaat dan ook niet(te duur).
Maar wat is het probleem dan van een BD rom inbouwen dan :?
Tis 2 minuten werk, en nog handiger ook kwa garantie(blijven optische dingen met bewegende disken, ZOOOO 1980.......)

In plaats van een nas kun je ook losse externe usb drive eraanhangen, werkt prima(op me a110 altans).

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• Oretet
quote:
heuveltje schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:18:
[...]

Sja zoals gezegd tis persoonlijk, want ik zit er niet op te wachten, en als het er inzat hoefde ik het hele apparaat dan ook niet(te duur).
Maar wat is het probleem dan van een BD rom inbouwen dan :?
Tis 2 minuten werk, en nog handiger ook kwa garantie(blijven optische dingen met bewegende disken, ZOOOO 1980.......)

In plaats van een nas kun je ook losse externe usb drive eraanhangen, werkt prima(op me a110 altans).
Wanneer je een BD-Rom inbouwd ben je je 3.5" slot voor je HD kwijt. Dus dan zit je aan een 2.5" waar nog wel plek voor is

• redfoxert
  • Niet online
Overigens, over het hele BluRay Retail afspeel verhaal. ..

Als je een BD-Rom inbouwt dan MOET je ook een vorm van intern geheugen plaatsen. Een harddisk intern of een USB stick op de interne usb is dan nodig anders kan je GEEN gebruik maken van BD Live (2.0?).

Dit geheugen dient minimaal 1GB groot te zijn. Hou daar dus ook rekening mee !

• FireStarter
Hier nog een filmpje van BD Loading + Navigation + Playback + Trickplay

~zoals hieronder ;)

FireStarter wijzigde deze reactie 21-08-2009 15:37 (40%)

CCNP/CCIE#40337

• shades

shades

huh ?

quote:
heuveltje schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:18:
[...]

Euh...
Goed punt inderdaad. Zover was ik nog niet :D Laat ik nu toevallig een mybook hebben en die schakelt automatisch aan/uit
quote:
redfoxert schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:26:
Overigens, over het hele BluRay Retail afspeel verhaal. ..

Als je een BD-Rom inbouwt dan MOET je ook een vorm van intern geheugen plaatsen. Een harddisk intern of een USB stick op de interne usb is dan nodig anders kan je GEEN gebruik maken van BD Live (2.0?).

Dit geheugen dient minimaal 1GB groot te zijn. Hou daar dus ook rekening mee !
Zitten 4 usbpoortjes op en een interne - stikkie erin moet dus kunnen of zit er ook een sdhc slot op ?

shades wijzigde deze reactie 21-08-2009 13:03 (44%)

• Oretet
Video's naar startpost verplaatst

Oretet wijzigde deze reactie 22-08-2009 20:45 (72%)
Reden: Video's naar startpost verplaatst

• Mental
Post die andere 2 dan ook ff :P

Mental wijzigde deze reactie 21-08-2009 13:34 (36%)

• Oretet
quote:
Hehe, ja ik moet tussendoor ook nog werken :P

• Mental
Ik ben ook aan het werk, vandaar dat ik ze al wel geupload had op youtube maar nog niets hier gepost had :P
Tenminste, ik ben op mijn werk.. laten we het daar maar even op houden ;)

Mental wijzigde deze reactie 21-08-2009 13:58 (11%)

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:00
Extra HD's kun je altijd nog aansluiten via USB en er bestaat de mogelijkheid om te streamen vanaf je pc. Met een BluRay drive, HD's en Wireless zou het gewoon een erg dure bedoeling worden. En dat is jammer wat vele hebben dat niet allemaal nodig.

Als de interface en bediening nu een beetje aanspreekt dan is het de mijne :)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Oretet

Oretet wijzigde deze reactie 22-08-2009 20:45 (116%)

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ben benieuwd op welke prijs ik uitkom als ik er een Blu-ray drive en een 2.5 inch HD instop, zelf een HTPC bouwen verschilt volgens mij niet eens zoveel.

www.onbereikbaar.nl

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 02:07

Wildfire

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Joy to the world!

quote:
FRoSTy schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:44:
Ben benieuwd op welke prijs ik uitkom als ik er een Blu-ray drive en een 2.5 inch HD instop, zelf een HTPC bouwen verschilt volgens mij niet eens zoveel.
Ik kwam, dacht ik, met een 2.5" 500gb SATA schijf en een Lite-On Blu-ray drive uit richting de ¤550. Maar dan heb ik wel het voordeel van een apparaat op formaat van AV-apparatuur, geen gedoe met codecs e.d. en systeemonderhoud.

Systeemspecs: Klik hier! | MSI Z87 XPower & Core i3-4130T Thin Mini-ITX systeem te koop

• shades

shades

huh ?

quote:
Wildfire schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:48:
[...]

Ik kwam, dacht ik, met een 2.5" 500gb SATA schijf en een Lite-On Blu-ray drive uit richting de ¤550. Maar dan heb ik wel het voordeel van een apparaat op formaat van AV-apparatuur, geen gedoe met codecs e.d. en systeemonderhoud.
p'cies - ik had dezelfde denkwijze als frosty maar kwam er al snel achter dat je dat gezeur met windows drivers en codechell niets wilt. Het enige wat je als htpc extra zou hebben is de mogelijkheid tot opnemen en doorgeven van tv-signaal maar ook dan heb je driver-geklooi en geneuzel met alphycrypt gedoe die sommige kabelaanbieders ineens niet meer supporten enzo..

Ben er wel uit - deze popcorn smaakt lekker maar dan moet er wel een brspeler, 2,5hdd, wlan en een IR-ontvanger in... Wordt het wel iets (?) duurder maar het werkt wel..

Als er veel mensen enthousiast zijn er toch al van plan zijn om een fully loaded te kopen kan een inkoopactie misschien zinvol zijn...

• Gabliboeba
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-12 15:29
Ik kan niet wacht om dit apparaatje aan te schaffen icm -waarschijnlijk- de D-Link DIR-855 en een gbit switch. Lekker alle media 'streamen' (niet helemaal draadloos dus :P) :9~

• Oo-blackgirl-oO
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12-12 18:49
TVP mooi apparaat. Zodra die binnenkomt ga ik deze aanschaffen :)

• Oretet

Oretet wijzigde deze reactie 22-08-2009 20:45 (141%)

• Poplitius
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 19:38
Ik vind zo'n LCD-schermpje een enorme meerwaarde boven de goedkopere mediaspelers (AC-ryan, Extremer etc.). Zonder die LCD zie ik het primair als een videospeler waarop je ook audio kan afspelen maar daarvoor apart je tv moet aandoen om 'm te kunnen bedienen. Je bent dan afhankelijk van sterke playlists wil je niet je tv zelfs nog moeten aanhouden ook.

Ik ga me ook eens wat inlezen in dit apparaatje. Eerste wat me in elk geval niet aanstaat is dat, indien je wifi wil, je met 2(!) externe antennes op het kastje zit. Eén voor de remote en één voor de wifi. Voor de één een rotzorg, voor mij spuuglelijk.

Edit; ik zie dat een USB-stick voor wifi afdoende is, maar ook dat oogt niet al te fraai in mijn ogen.

Poplitius wijzigde deze reactie 22-08-2009 07:31 (7%)

• The Flow
  • Laatst online: 29-09 19:42

The Flow

I am the greatest

Kan iemand mij vertellen, waarom je rond de 300,- euro uit zal geven voor een NMT terwijl je voor 500E een (nieuwe) Mac Mini hebt waarmee je alles kan afspelen met plex en veel meer doen!

Momenteel heb ik een HTPC staan waarmee ik via XBMC alles afspeel, maar omdat ik maar blijf klooien met DXVA harware versnelling (wat gewoon onhandig is via XBMC of MediaPortal) wat betreft de codec ondersteuning (alleen x264 en H264), wil ik overstappen.

Ik heb mee erg verdiept in verschillende Media Tanks en voor zover en kan lezen komt Popcornhour er steeds weer als beste uit. Er bestaan goedkopere oplossingen (Xtreamer, HDX1000, Asus en AC-Ryan) maar ik wil gewoon de ultieme mediaplayer en kom ik toch zelf altijd uit op een volledige HTPC. Zoals gezegd, ik moet van mezelf upgraden en kom dan uit op de Mac Mini met Plex. Dus wat is het voordeel van deze Popcornhour C-200 tov van een Mac Mini (met uitzondering de +/- E200 meerprijs)

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
The Flow schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:20:
Kan iemand mij vertellen, waarom je rond de 300,- euro uit zal geven voor een NMT terwijl je voor 500E een (nieuwe) Mac Mini hebt waarmee je alles kan afspelen met plex en veel meer doen!

Momenteel heb ik een HTPC staan waarmee ik via XBMC alles afspeel, maar omdat ik maar blijf klooien met DXVA harware versnelling (wat gewoon onhandig is via XBMC of MediaPortal) wat betreft de codec ondersteuning (alleen x264 en H264), wil ik overstappen.

Ik heb mee erg verdiept in verschillende Media Tanks en voor zover en kan lezen komt Popcornhour er steeds weer als beste uit. Er bestaan goedkopere oplossingen (Xtreamer, HDX1000, Asus en AC-Ryan) maar ik wil gewoon de ultieme mediaplayer en kom ik toch zelf altijd uit op een volledige HTPC. Zoals gezegd, ik moet van mezelf upgraden en kom dan uit op de Mac Mini met Plex. Dus wat is het voordeel van deze Popcornhour C-200 tov van een Mac Mini (met uitzondering de +/- E200 meerprijs)
Eén van de pluspunten is dat je gèèn PC (of Mac in dit geval) hoeft te beheren met software-installatie, codecs, etc. En hoezo "veel meer doen"? Ik wil niet meer doen, ik wil een mediaplayer en that's it. Ik hoef geen apparaat waar ik dan ook nog tig andere dingen mee kan doen.

Daarnaast wil ik sowieso geen Mac omdat een Mac altijd te duur is voor wat het biedt. Iets met betalen voor het merk enzo :)

Verder is een mediaplayer 100% geoptimaliseerd voor zijn doel: media afspelen. Een computer, of dat nou een PC of een Mac is, is dat niet. Je zult daar altijd wat "randgedoe" bij blijven houden en daar heb ik nul komma nul behoefte aan.

Wildfire wijzigde deze reactie 22-08-2009 13:02 (7%)

Systeemspecs: Klik hier! | MSI Z87 XPower & Core i3-4130T Thin Mini-ITX systeem te koop

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Ok dat deel snap ik, maar bijvoorbeeld wanneer je een Plex of XBMC installeert dan heb je precies wat je wilt hebben. Daarbij ziet het er veel mooier uit, wat voor vele toch ook belangrijk is. Ik noem bijvoorbeeld een Aeon skin dan heb je een veel strakkere mediaplayer dan welke dan ook! Nou valt er over smaak te twisten, maar daarvoor zijn er meerdere skins. Daarbij heb je altijd een pc erbij voor een klein bedrag extra. Dit kan in veel gevallen handig zijn. Meerprijs van Apple, ja je koopt een merk, maar dat doe je ook bij kleren, audio en zelfs deze Popcornhour (die ik eigenlijk te duur vind voor wat ie kan doen i.v.t. een extreamer voor 100e)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
The Flow schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:15:
Ok dat deel snap ik, maar bijvoorbeeld wanneer je een Plex of XBMC installeert dan heb je precies wat je wilt hebben. Daarbij ziet het er veel mooier uit, wat voor vele toch ook belangrijk is. Ik noem bijvoorbeeld een Aeon skin dan heb je een veel strakkere mediaplayer dan welke dan ook! Nou valt er over smaak te twisten, maar daarvoor zijn er meerdere skins. Daarbij heb je altijd een pc erbij voor een klein bedrag extra. Dit kan in veel gevallen handig zijn. Meerprijs van Apple, ja je koopt een merk, maar dat doe je ook bij kleren, audio en zelfs deze Popcornhour (die ik eigenlijk te duur vind voor wat ie kan doen i.v.t. een extreamer voor 100e)
Kijk, ik wil helemaal NIETS installeren. Ik wil rechtstreeks uit de verpakking een apparaat dat kant-en-klaar is. Skins interesseren me verder voor geen meter. En een PC erbij heb ik niet nodig, ik heb al een laptop voor die enkele keer dat ik eens ergens anders een PC nodig heb.

• The Flow

The Flow

I am the greatest

quote:
Wildfire schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:18:
[...]

Kijk, ik wil helemaal NIETS installeren. Ik wil rechtstreeks uit de verpakking een apparaat dat kant-en-klaar is. Skins interesseren me verder voor geen meter. En een PC erbij heb ik niet nodig, ik heb al een laptop voor die enkele keer dat ik eens ergens anders een PC nodig heb.
Eigenlijk was ik meer opzoek naar algemene argumenten dan specifiek jouw mening...... Dus ik ben benieuwd of mensen diezelfde overweging gemaakt hebben die ik maak momenteel en waarvoor ze waar voor gekozen hebben..

• Robinski76
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-12 09:26

Robinski76

The one and only

ik heb hem zelf in bestelling staan en ik heb gekozen voor een C-200 om de volgende redenen:
- geen gedoe met codecs/software die niet 100% werkt (zoals bij een pc)
- bluray ondersteuning (zowel in ISO als in ROM's bij inbouw lezer)
- kant en klaar, doet alles wat ik (op dit moment) wil en zelfs ietsjes meer

Het gemak en de mogelijkheden heeft voor mij de keuze dus gemaakt. Een goed uitziende skin is 'nice to have' maar een leuke skin terwijl een apparaat niet doet wat je wilt werkt ook niet.
Dus absoluut kies ik wel voor functionalitiet boven de looks.

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, 1TB+1.5TB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Sony 19" Trinitron

• buzzbuzz68
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23:09
Ik had een HTPC met Mediaportal en heb ook met XBMC geexperimenteerd. Maar ik was het zat om na elke update weer aan de gang te moeten om alles weer goed werkende te krijgen, voor zover dat al ging. Zowieso kon ik geen Dolby True HD en DTS MA tracks doorgeven zonder downsampling. En het stroomverbruik was ondanks een behoorlijk zuinige PC toch een stuk hoger dan een NMT. Ik heb nu een HDX1000 en ben heel tevreden. Ik mis wel een display en een drive, maar dat gaat met de C200 dus helemaal goedkomen. Ik ga niet meer terug naar een HTPC. Ook ik wil in de woonkamer een apparaat dat het gewoon doet. Werner heeft trouwens aangegeven dat het mogelijk is om de C200 automatisch te laten afspelen zodra je er een schijf in stopt. Ideaal voor CD's dus. Mijn vriendin ook weer blij >:)

buzzbuzz68 wijzigde deze reactie 22-08-2009 17:59 (18%)

• l.j.r.
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-02-2012
Beste,

ook de mijne staat in bestelling.

de reden waarvoor ik hem heb gekocht is dat de speler zoals ik het nu kan beoordelen dat het een allround mediaspeler is. de speler speelt alle formaten af die je maar kan bedenken, maar de specificaties zijn wel bekend denk ik. daarbij komt dat mijn vrouw een speler wou hebben wat voor haar erg makkelijk de bedienen is en geen gedoe meer om alles via de pc te laten afspelen 8)7

later 8)

• Drobanir
  • Laatst online: 16:56

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Google is my friend

Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of elk willekeurige drive kunt inbouwen in de 3,5" front bay. Om de kosten acceptabel te houden zou ik hem nu kunnen bestellen zonder opties en zelf nu een dvd-rom drive inbouwen. Als ik dan in de toekomst behoefte heb aan Blue-ray, kan ik deze vervangen BR-drive. Of kan het alleen met een beperkt aantal drives overweg?

There is no future in timetravel. Mijn specs. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
Drobanir schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:15:
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of elk willekeurige drive kunt inbouwen in de 3,5" front bay. Om de kosten acceptabel te houden zou ik hem nu kunnen bestellen zonder opties en zelf nu een dvd-rom drive inbouwen. Als ik dan in de toekomst behoefte heb aan Blue-ray, kan ik deze vervangen BR-drive. Of kan het alleen met een beperkt aantal drives overweg?
Waarom zou die alleen met een beperkt aantal drives overweg kunnen? 't Is net als in een PC, gewoon aansluiten en hup. Alle SATA Blu-ray drives worden gewoon op dezelfde manier aangestuurd.

Ik heb zelf een Lite-On Blu-ray drive meebesteld bij Azerty. Geen twijfel dat het zal gaan werken.

• shades

shades

huh ?

wat is niet snap: een dvd/br speler moet toch in een 5,25" bay en niet in een 3,5" :? Das toch floppy formaat ???

Waar hebben jullie em besteld en heb je gelijk wifi er bij besteld ? Ik heb in de huiskamer geen mogelijkheid tot trekken van kabels..

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
shades schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:41:
wat is niet snap: een dvd/br speler moet toch in een 5,25" bay en niet in een 3,5" :? Das toch floppy formaat ???
Aan de voorkant van de C200 zit gewoon een 5.25" drivebay hoor. Alleen standaard zit er een 3.5" HD rack in, maar die kun je dus verwijderen waardoor je plaats hebt voor een BD-ROM drive.

• Tom Paris
  • Laatst online: 01:52
Op het PCH forum kwam iemand met een slimme oplossing, een slim-DVD/BD + 3.5 HDD in een 5.25 rack:

http://www.moovika.fr/boutique2/images/rack-5.14.jpg

Wellicht een optie voor mensen die een 2.5 HDD te beperkt vinden...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Oretet
quote:
Tom Paris schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:33:
Op het PCH forum kwam iemand met een slimme oplossing, een slim-DVD/BD + 3.5 HDD in een 5.25 rack:

[afbeelding]

Dit lijkt mij zeker een optie!, al zal het wel een wat duurdere optie zijn, maar lijkt ideaal d:)b

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:35

MegaTronics

Geinige oplossing, alleen zijn slimline bluray spelers momenteel nog niet echt goedkoop te noemen.

Is dit beleid of is hier over nagedacht?

• shades

shades

huh ?

quote:
megatronics schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:41:
Geinige oplossing, alleen zijn slimline bluray spelers momenteel nog niet echt goedkoop te noemen.
Vind die slimlinedingen fragiel..

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
Tom Paris schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:33:

[afbeelding]

Grappig, nog nooit van deze dingen gehoord. Is een goed idee :)

Ik hou dit iig in gedachte voor als m'n 2.5" 500gb schijfje ooit te klein mocht worden. Lijkt me sterk, maar je weet maar nooit :P

Nu alleen nog wachten op daadwerkelijke levering van de C200... geduld is een schone zaak zegt men, maar als tweaker die eigenlijk begin augustus levering had verwacht is het toch nog een lastige kwestie :P

• Oretet
quote:
shades schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:09:
[...]

Vind die slimlinedingen fragiel..
Oplossing voor jou Slot-in media load

http://i219.photobucket.com/albums/cc283/oretet/div/123496.jpg

Oretet wijzigde deze reactie 24-08-2009 09:54 (8%)

• FireStarter
quote:
Wildfire schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:15:
[...]

Grappig, nog nooit van deze dingen gehoord. Is een goed idee :)

Ik hou dit iig in gedachte voor als m'n 2.5" 500gb schijfje ooit te klein mocht worden. Lijkt me sterk, maar je weet maar nooit :P

Nu alleen nog wachten op daadwerkelijke levering van de C200... geduld is een schone zaak zegt men, maar als tweaker die eigenlijk begin augustus levering had verwacht is het toch nog een lastige kwestie :P
Die 500GB schijf is zo vol. Als je Band of Brothers op 1080p erop zet hou je nog 300 GB over. Precies genoeg voor The Matrix trilogy en de Pirates of the Caribbean trilogy.

Een TB hdd worden al verkocht vanaf ¤55,-

Maargoed die TB hdd is ook zo vol. Jammer dat die C200 niet extra veel HDD's kan huisvestigen.

CCNP/CCIE#40337

• MrFl0ppY
quote:
FireStarter schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:01:
[...]

Die 500GB schijf is zo vol. Als je Band of Brothers op 1080p erop zet hou je nog 300 GB over. Precies genoeg voor The Matrix trilogy en de Pirates of the Caribbean trilogy.

Een TB hdd worden al verkocht vanaf ¤55,-

Maargoed die TB hdd is ook zo vol. Jammer dat die C200 niet extra veel HDD's kan huisvestigen.
Je bent altijd vrij om het apparaat uit te breiden met een USB heb en er 4x 2TB externe disks aan te hangen.

• redfoxert
  • Niet online
quote:
MrFl0ppY schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:39:
[...]

Je bent altijd vrij om het apparaat uit te breiden met een USB heb en er 4x 2TB externe disks aan te hangen.
Als je dan toch een hoop geld uit aan het geven bent kan je net zo goed een DIY NAS neerzetten :)

• Mental
quote:
redfoxert schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:42:
[...]

Als je dan toch een hoop geld uit aan het geven bent kan je net zo goed een DIY NAS neerzetten :)
Zolang je niet naar stroomverbruik gaat kijken heb je gelijk.
Een DIY NAS zal altijd meer gebruiken dan losse schijven.

• shades

shades

huh ?

quote:
Cool 8)
Wel duur 188,-- :(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
FireStarter schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:01:
[...]

Zal best, maar als ik iets heb gezien is het weg ermee. Daarnaast heb ik van je voorbeeld BoB al op Blu-ray, en de andere heb ik allebei de DVD boxset al van :P

Voor mij is het gewoon erg simpel: ik heb een film, die staat misschien een paar dagen op het apparaat, wordt dan gekeken en daarna delete ik het. Zolang ik de voorraad te kijken films niet te hoog laat oplopen kom ik met 500gb ruimschoots toe lijkt me :)

• maarten-dd
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-03-2012
zijn er site's waar je de c200 voor een leuke prijs kan kopen (duitsland of UK)

• Kevsk
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-12 09:17
Hij komt er bijna aan :)
quote:
We are pleased to inform you that we will be launching C-200 for public order on 27th August 2009 (12:00am PST).
Please visit http://www.popcornhour.com on 27th August 2009 (12:00am PST) onwards to begin the ordering process.
Your credit card will only be charged when the product is available and ready for shipping.
We estimate that the upcoming batch will be available around 3rd of September 2009.

• MrFl0ppY
quote:
Yes! Eindelijk duidelijkheid over de release. Nu even kijken waar de speler het goedkoopste wordt. Heb namelijk een vermoeden dat we hem beter in buitenland kunnen kopen.

• Oretet
quote:
MrFl0ppY schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:34:
[...]

Yes! Eindelijk duidelijkheid over de release. Nu even kijken waar de speler het goedkoopste wordt. Heb namelijk een vermoeden dat we hem beter in buitenland kunnen kopen.
Popcorn Hour C-200: Zelf importeren of toch niet?

Net als bij de Popcorn Hour A-110 lijkt het erop dat ook de Popcorn Hour C-200 in Nederland weer flink duurder is dan via www.popcornhour.com zelf. Omdat dit veel vragen opwekt, zijn we hier eens ingedoken. Een simpele google search bracht ons op www.infonu.nl waar we een helder en overzichtelijke omschrijving vonden van de kosten die een consument moet maken om een apparaat te importeren van buiten de EU.

Het eerste waar de consument vaak niet bij stil staat is dat prijzen in dollars meestal (altijd?) excl. BTW worden weergegeven. Deze BTW moet bij import alsnog aan de douane betaald worden. Daarnaast is er sprake van invoerrechten (14% op een popcorn hour volgens de NL importeur). Invoerrechten worden berekend over de totaalwaarde van de zending, inclusief verzendkosten (totaal 1). De BTW wordt weer berekend over het totaalbedrag incl. verzending en invoerrechten (totaal 2).

Daarnaast moeten er doorgaans nog inklaringskosten betaald worden. Dit zou volgens infonu.nl rond de 16.75 euro zijn bij TNT. Euro's en dollars tellen niet zo lekker bij elkaar op, dus we zullen het totaalbedrag eerst moeten vertalen naar euro's. We doen dit in onderstaand voorbeeld voor een koers van 1.35 en 1.40, omdat de dollarkoers daar momenteel tussenin schommelt. Het resultaat is dat de consument bij bestellen via www.popcornhour.com tussen de 340 en 352 euro kwijt is voor hij de C-200 daadwerkelijk in handen heeft.

De gesignaleerde prijs in Nederland is 349 euro (mobile-harddisk.nl en azerty.nl), dus dat is nagenoeg gelijk.

http://i219.photobucket.com/albums/cc283/oretet/div/invoeren.jpg

Daarnaast zijn er nog een paar andere verschillen: de Nederlandse importeur geeft 2 jaar garantie, waar www.popcornhour.com 1 jaar garantie geeft. Ook hoeft een defect product niet naar de andere kant van de wereld gestuurd te worden.

Naar onze mening loont het dus niet om de Popcorn hour c-200 zelf te importeren, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf bepalen. Mochten wij in bovenstaande berekening iets over het hoofd gezien hebben of fout berekend hebben dan horen we dat graag!

Bron

• Mental
Het is alleen jammer dat de verzendkosten geen $ 35 bedragen maar iets meer.
(Over 2 dagen kan je het zien op de popcornhour site zelf zien, mag het exacte bedrag helaas niet posten).
Het lijkt er dus op dat in nederland kopen goedkoper zal worden dan via popcornhour.com.
OF je moet (net als ik met mijn HDX een jaar geleden) gokken dat ie schoon door de douane komt ;)

Het ziet er overigens naar uit dat je 2 opties hebt bij het bestellen:

1. C-200 kaal
2. C-200 met infrarood module voor afstandsbedieningen

Nog niets bekend over bestellen met harddisk / bd-rom drive.

Mental wijzigde deze reactie 25-08-2009 15:33 (55%)

• MrFl0ppY
Iemand heeft er al 1:

http://www.youtube.com/watch?v=2Ze4ZOMc6VY

Wazig, ziet er wel echt uit.

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:27
Ik geloof niet dat die berekening helemaal klopt.

Ik zal hem even overdoen

C-200 $299
Shipping $49 (Ja dat zijn de echte shipping kosten)
Totaal $348

Invoerrechten 0%
BTW 19% over $348 = $66.12
Totaal 414.12$
Dollar is nu 1.43 tegen 1 euro
289 euro
Inklaringskosten was geloof ik een euro of 7
Kom je dus uit op 305 euro.

Voor 44 euro heb je nederlandse garantie, kun je terug naar de winkel als hij het niet doet...
En als de Douane het niet als computer apparatuur ziet en wel invoerrecht gaat berekenen ben je helemaal de sjaak....

• Gabliboeba
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-12 15:29
quote:
Die 'iemand' had hem half juni al. :P

• Philos31
quote:
Gabliboeba schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:27:
[...]
Die 'iemand' had hem half juni al. :P
Die iemand heeft zich niet gehouden aan de NDA.
Er zijn er al meer die een pre-productiemachine hebben. Maar die mogen er niets over zeggen.

• Mental
Dat filmpje mocht ook gewoon, mocht alleen niet de binnenkant en de gui filmen.
edit: same here.

Mental wijzigde deze reactie 26-08-2009 16:27 (89%)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Too soon?

Als ie ergens op voorraad was had ik hem gekocht, ik ga nu denk ik toch voor een Tvix 6500A omdat ie iets goedkoper is en ik wil zo snel mogelijk alles spelen.

• Oretet
quote:
Bierkameel schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:20:
ik wil zo snel mogelijk alles spelen.
Tja om dan maar iets te kopen wat wel op voorraad is...... al is die Tvix ook een leuk apparaat.

Wachten heeft ook iets moois, des te mooier is de beloning als ie "eindelijk" leverbaar is :9

• shades

shades

huh ?

quote:
Bierkameel schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:20:
Als ie ergens op voorraad was had ik hem gekocht, ik ga nu denk ik toch voor een Tvix 6500A omdat ie iets goedkoper is en ik wil zo snel mogelijk alles spelen.
Tvix maakt zeker goede producten. Indien ze de mogelijkheid hadden gehad tot het afspelen van retail dvd/br dat had ik zeker in dubio gestaan..

• Philos31
Uitgesproken. Daarom verwijderd. Was very much offtopic

Philos31 wijzigde deze reactie 26-08-2009 16:17 (110%)
Reden: Offtopic

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Modbreak:
Die topicwaarschuwing staat er niet voor niets. Hou je er aub aan. Levertijden en prijzen horen hier niet thuis.

• FireStarter
Mocht de C200 in de toekomst een flashachtig gebaseerde skin (flash lite) ondersteunen zou je die dan ook automatisch kunnen laten draaien? Zou Syabas daar toestemming voor kunnen geven?

CCNP/CCIE#40337

• buzzbuzz68
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23:09
Uiteraard KAN Syabas daar toestemming voor geven, maar ik betwijfel dat ze dat gaan doen. Maar ik heb gelezen dat ze zelf al een flash-based GUI aan het ontwikkelen zijn, en ook een met een database er achter i.p.v. het huidige file/directory based gebeuren. Hoelang we er op moeten wachten is natuurlijk de grote vraag. De huidige HTML GUI is er puur in gezet om tijd te winnen en het apparaat zo snel mogelijk op de markt te kunnen zetten.

• Mental
Met de huidige A110 is het ook mogelijk om je eigen userinterface te laden ipv die van Syabas dus ik zou niet weten waarom niet :)
(je kan 2 dingen doen, een theme maken voor de standaard A110 interface, óf een eigen html based design maken en die als index.htm in de root van je harddisk zetten.)

• Mental
Inside look :)

http://www.networkedmediatank.com/images/C200/LastMinuteNotes.JPG
quote:
Some words about it Point 3 already closed, so yes you can playback Audio CD's already from an SATA loader.
Point 1 and 2 are currently in the progress, wont give an ETA but we are near ready.

Mental wijzigde deze reactie 26-08-2009 23:44 (96%)

• Oretet
quote:
Lekker lekker..... hebbe hebbe >:)

• Mental
Lees de topicwaarschuwing eens, die staat er niet voor niets.

RoD wijzigde deze reactie 27-08-2009 00:38 (85%)

• Tom Paris
  • Laatst online: 01:52
quote:
Some Important Notes!
Commercial DVD or Blu-ray Disc playback are only applicable for HDMI output, this doesn't affect any of your backups you made!! it is only for commercial playback!
Dat vind ik toch wel heel jammer. Was van plan de C200 te gaan gebruiken als vervanger voor mijn huidige DVD speler en uiteraard als Blu-Ray speler. Maar mijn receiver heeft geen HDMI, en om daar nou een nieuwe receiver voor te kopen... Wat is er mis met Component? Ik dacht dat HDCP nog niet echt gebruikt werd? En al helemaal voor dvd's... :?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Pagina: 1 2 3 ... 36 Laatste

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True