Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:32

Mystikal

It never hurts to help

quote:
Folkifoon schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:38:
[...]

Ben nu deze (MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREMIUM RTM X86 OEM ENGLISH DVD-DivxMon) aan het downloaden. Ik vind het niet erg om een engelse versie gebruiken, maar werkt mijn key (van de 1201) hier wel op?
-----------------edit---->
Heb de usbstick bootable gemaakt, en win7 erop gezet. Kreeg het eerst niet voor elkaar om de stick te booten. Had in bios bij boot piority Removable dev. op 1 gezet en de rest uit. Hiermee ging het niet goed, wel door bij het opstarten op esc te drukken en dan voor usb te kiezen.
De key werkt ook gelukkig!
Van de ene kant wellicht een nuttig post, maar ik wil het toch even gezegd hebben. Ik was al 40 minuten aan het kloten omdat hij niet wilde booten van usb (ga over naar W7 op de 1101HA). De escape truuk deed het. Tnx, I just love GOT! _/-\o_

Basement Bios ---- Exo-S

• Virtlink
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01-09 09:49
Ik heb net een 1201HA gekocht (12,1") maar er zit geen sleeve bij. Nu zag ik deze 12" sleeve van Belkin, en vroeg me af of iemand weet of de 1201HA hier goed in past (of nét niet, of te ruim?).

• Mau_Maus
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Ik heb een Asus Eee PC 1201N

Ik heb onderstaande met BIOS 0324 en BIOS 0326.
Volgens mij zit daar een flinke bug in de password protectie. Wanneer een fout password invul krijg ik idd een error. En het werk gewoon met het juiste password.

Maar wat ook werkt, is niks invullen en alleen op enter drukken!

Hebben andere dat ook geconstateerd? (Ik kon niks hierover met de search vinden)

Mau_Maus wijzigde deze reactie 03-06-2010 20:19 (4%)

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 20:28
quote:
Mau_Maus schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:14:
Ik heb een Acer Eee PC 1201N

Volgens mij zit daar een flinke bug in de password protectie. Wanneer een fout password invul krijg ik idd een error. En het werk gewoon met het juiste password.

Hebben andere dat ook geconstateerd? (Ik kon niks hierover met de search vinden)
Het is een Asus Eee PC 1201N. ;)

• Mau_Maus
  • Niet online
quote:
syltheboy schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:01:
[...]

Het is een Asus Eee PC 1201N. ;)
Haha wat slecht. Heb het veranderd...

• norris92
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 26-01 23:47
quote:
hostje schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:38:
[...]
720p afspelen kon mijn EEE 901 al probleemloos. Dus dat is niet zo spannend. Zat ook te kijken naar de 1005PE als vervanger voor mijn 901, maar ik wacht nog even op de 1005PE-H. Voor 50 euro meer heb je 2Gb intern ipv 1Gb, Home Premium ipv Home Starter en 320Gb HD ipv 250 Gb. Met name de eerste 2 gaven voor mij de doorslag. Die 1005PE is op het moment ook nergens te krijgen (kijk maar in de pricewatch). Ik vermoed dat ze deze langzaam aan gaan uitfaseren voor de PE-H. En dat terwijl de PE net 2 maanden uit is.
Is er al meer nieuws over de 1005PE-H? Ik loop wat de googlen, maar loop eigenlijk alleen tegen het artikel van hardware.info aan waar aangegeven wordt dat deze netbook rond maart/april verwacht werd. Mocht iemand wat meer info hebben, dan verneem ik het graag. (hopelijk valt dit onder "beschikbaarheid" en niet onder "levertijden", waarop geen prijs wordt gesteld in dit topic, zoals ik begrijp)

norris92 wijzigde deze reactie 04-06-2010 10:14 (7%)

• crack_en_hack
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 03-08 22:24
Ik hoop dan die 1218 snel gaat komen want ik zit te twijfelen tussen een "echte" laptop (Asus UL30jt) en de EEE 1218.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• RavonsDaro
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 01-09 22:59
Het is me opgevallen dat sinds een firmware update mijn netbook (1001HA) wat luidruchtiger is geworden. Bij wie is dit ook het geval? :F

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:19
quote:
norris92 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:13:
[...]

Is er al meer nieuws over de 1005PE-H? Ik loop wat de googlen, maar loop eigenlijk alleen tegen het artikel van hardware.info aan waar aangegeven wordt dat deze netbook rond maart/april verwacht werd. Mocht iemand wat meer info hebben, dan verneem ik het graag. (hopelijk valt dit onder "beschikbaarheid" en niet onder "levertijden", waarop geen prijs wordt gesteld in dit topic, zoals ik begrijp)
Sinds deze week is het te koop in Italie voor 350 euro. Dus het zal niet meer zo lang duren voordat het hier te koop is.

http://translate.google.c...pc/italia/~3/WdinuLzB4O0/

Lisadr wijzigde deze reactie 07-06-2010 10:05 (4%)

GoT, You have to love it!

• Mau_Maus
  • Niet online
quote:
Mau_Maus schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:14:
Ik heb een Asus Eee PC 1201N

Heeft niemand hier last van? Ook niet op een ander model?

• ragnaroks
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-09 19:13
Hallo allemaal,

Ik wil een Asus Eee PC 1201N kopen maar ik las ergens over de random shutdowns enz, volgens mij lukt wordt dat bij sommigen gefixed met een bios update. Heeft of hadden jullie last ervan? En is het gelukt om jullie te repareren?

• Mau_Maus
  • Niet online
quote:
ragnaroks schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:19:
Hallo allemaal,

Ik wil een Asus Eee PC 1201N kopen maar ik las ergens over de random shutdowns enz, volgens mij lukt wordt dat bij sommigen gefixed met een bios update. Heeft of hadden jullie last ervan? En is het gelukt om jullie te repareren?
Ik heb er nog nooit last van gehad.

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:17
Iemand hier met ervaring met Dynafix? Mijn 1005HA-H is al meer dan 3 weken weg en staat nog steeds op waiting for spare parts :X

Zouden ze me bij Asus meer kunnen vertellen? Of zou een belletje geen zin hebben.....

http://img41.imageshack.us/img41/3263/asusn.png

• ragnaroks
quote:
Mau_Maus schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:47:
[...]

Ik heb er nog nooit last van gehad.
Oh ok, trouwens hoe lang gaat de accu mee in jouw ervaring? Ik lees overall dat je als je alleen internet/films kijkt (720p) dat het rond 4-5uur meegaat terwijl de andere Acer met SU4100 rond 7 uur haalt.

• Mau_Maus
  • Niet online
quote:
ragnaroks schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:22:
[...]

Oh ok, trouwens hoe lang gaat de accu mee in jouw ervaring? Ik lees overall dat je als je alleen internet/films kijkt (720p) dat het rond 4-5uur meegaat terwijl de andere Acer met SU4100 rond 7 uur haalt.
Ligt eraan wat je doet idd. Films 5 uur alng kijken trekt meer dan beetje internetten. De eerste dag dat ik hem had en 24 uur aan de lader had gehad. Werkte hij tijdens alles installeren en aanpassen zeker 5 uur.

Nu heb ik elke instelling op perfomence gezet en niks aan besparing en dan gaat ie minimaal 2,5 uur mee met normaal gebruik. Maar dat is echt minimaal.

Wanneer je instellingen standaard laat. Dan gaat ie wel 5 uur mee denk ik.

• richeh
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-08 20:42
quote:
Virtlink schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:09:
Ik heb net een 1201HA gekocht (12,1") maar er zit geen sleeve bij. Nu zag ik deze 12" sleeve van Belkin, en vroeg me af of iemand weet of de 1201HA hier goed in past (of nét niet, of te ruim?).
Ik ben in het bezit van deze sleeve en kan vertellen dat deze veel te ruim is. Ik houd met mijn 1201N minimaal 2-3cm ruimte over waardoor de netbook los in zn sleeve bungelt. Ben in het bezit van een gratis Asus EEE PC bag en heb mn sleeve daar maar in gedaan als een extra zachte bescherm laag voor in de tas.

• Lisadr
quote:
ragnaroks schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:19:
Hallo allemaal,

Als je nog een maand geduld hebt:

ASUS Eee PC 1215N
  • 12.1” 1366 x 768 display (glossy)
  • Intel Atom D525 (1.8GHz, dual core)
  • Next generation ION graphics
  • 2GB DDR2 RAM (2 slots) (max 4GB)
  • 320GB HDD
  • HDMI out
  • USB 3.0
  • 802.11b/g/n Wi-Fi
  • Bluetooth 3.0
  • 6-cell battery (good for 7 hours)
  • Windows 7 Home Premium
Prijs rond 450 a 500 euro.

• ragnaroks
Hmmm de 1215N zal me ongeveer 95 EURO meer kosten dan de huidige (in aanbieding, 365 EUR). Enig groot verschil zie ik is de CPU, GPU (beide zuiniger?) en vooral de accuduur, van gemiddeld (normaal verbruik = films/inet/chat/office) 4,5 uur naar 7 uur!

Trouwens waar kan je zien welke laptops allemaal binnenkort uit komen? Die ene Acer Timeline van 11inch (SU4100) is nu uitverkocht maar ik denk dat er een nieuwe komt.

ragnaroks wijzigde deze reactie 08-06-2010 13:34 (25%)

• Lisadr
365 euro is een koopje! Waar koop je de 1201N voor 365 euro?

Veel SU4100 laptops komen binnenkort met een SU5400 CPU en een H55 ipv H45 grafische kaart. Allemaal net iets sneller, maar wel minder zuinig!

• wimjongil
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18:36
quote:
crack_en_hack schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 18:20:
Ik hoop dan die 1218 snel gaat komen want ik zit te twijfelen tussen een "echte" laptop (Asus UL30jt) en de EEE 1218.
Een van de voorwaarden voor het winnen van die Red Dot Design Award is dat het product voor 1 juli op de markt moet zijn. Ik hoop dus dat die 1218 ook echt voor 1 juli op de markt is, want het lijkt me een retegaaf ding!

En over die 1215, heeft die ook een aluminium body? Nee toch?

• ragnaroks
quote:
Lisadr schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:37:
365 euro is een koopje! Waar koop je de 1201N voor 365 euro?

Veel SU4100 laptops komen binnenkort met een SU5400 CPU en een H55 ipv H45 grafische kaart. Allemaal net iets sneller, maar wel minder zuinig!
Ja ik weet dat 365EUR een koopje is maar ik hoor ook dat het soms random shutdowns enz heeft, dus ik wil ook weten als de extra 100EUR waard is voor de nieuwe versie qua snelheid/accuduur, ik heb een sterke quad core desktop thuis dus zware dingen en gaming doe ik wel thuis, ik wil een ultrathin die veel uren aan kan met inet/office/HD films kijken vooral in de trein en op school en liefst maximaal 450EUR. Er was een MSI 14inch laptop met celeron 723 die ook aardig goed was maar die ging snel op... Wat zou jij doen? Denk je dat de extra 100EUR waard is qua performance? Of komen er misschien binnenkort nieuwe modelen rond de 400EUR prijs (bijv die ene oude 14inch MSI). Voor 365EUR kan je het bij rotterdam zuid halen bij een electronica winkel.

• Lisadr
quote:
wimjongil schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:05:
[...]

Een van de voorwaarden voor het winnen van die Red Dot Design Award is dat het product voor 1 juli op de markt moet zijn. Ik hoop dus dat die 1218 ook echt voor 1 juli op de markt is, want het lijkt me een retegaaf ding!

En over die 1215, heeft die ook een aluminium body? Nee toch?
Hier is een video

• Mau_Maus
  • Niet online
quote:
ragnaroks schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:11:
[...]

Ja ik weet dat 365EUR een koopje is maar ik hoor ook dat het soms random shutdowns enz heeft
Waar lees je dat? Want ik heb dat ding nu al 4 maanden ofzo en nog nooit gehad. Misschien met hele oude bios ofzo, of eerst hardware versies?

Edit: http://vip.asus.com/forum...amp;page=11&count=107

Zo te zien random problemen, sommige met een bios, andere door hardware fouten, die onder garantie vallen. Kan elke laptop overkomen zo ver ik lees. Het is natuurlijk niet goed, maar het is allemaal op te lossen. ALS het jou al overkomt.

Mau_Maus wijzigde deze reactie 08-06-2010 17:47 (34%)

• ragnaroks
Ik las dat bij in de review van wootah.

Ik denk dat ik toch gaat afwachten, ik las net deze:
http://www.msi.com/index.php?news_no=977&func=newsdesc

Core i5, 13inch, 1.4kg + 9 uur battery. Hoop dat hij voor onder 600EUR komt...

• Lisadr
quote:
ragnaroks schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:49:
Ik las dat bij in de review van wootah.

Ik denk dat ik toch gaat afwachten, ik las net deze:
http://www.msi.com/index.php?news_no=977&func=newsdesc

Core i5, 13inch, 1.4kg + 9 uur battery. Hoop dat hij voor onder 600EUR komt...
Standaard is het 4 cell en met 4 uur battery voor rond 750 euro. De 8 cell versie gaat 850 euro kosten! Sinds maart zegt MSI dat de X360 er binnenkort komt. De huidige release is eind juni, maar wees niet verbaast als het juli gaat worden.

pricewatch: MSI X-Slim X360

• ragnaroks
Hmm dan maar de 1201N budget :'(

Is er nog vergelijkbare laptops richting de 1201N en zijn budget maar 13/14 inch? Ik zie niks te koop, misschien dat er binnenkort eentje komt?

• Inga
  • Registratie: mei 2010
  • Niet online
quote:
ragnaroks schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:11:
[...]
Voor 365EUR kan je het bij rotterdam zuid halen bij een electronica winkel.
Op dit moment is de 1201N bij Saturn te koop voor 368 euro: check de flyer.. Mooie deal.

Nexus7tablet.info

• Kizer
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15-07 16:10
368 euro is zeker een koopje voor deze netbook!

Ik heb hem zelf ook en ervaar geen random shutdows o.i.d. Volgens mij kwam het probleem bij sommige mensen voor in slaapstand. De netbook werd volgens mij te warm omdat de fan wordt uitgeschakeld en sluit dan helemaal af.

Op dit forum is er volgens mij wel wat over te vinden (en veel andere handige dingen):

http://forum.eeeuser.com/viewforum.php?id=75

Als sleeve heb ik deze, past perfect: Sleeve

• ragnaroks
Ik maak me vooral zorgen over de accuduur, volgens mij gaat het ongeveer 3-4 uur mee (normal, dus films kijken/inet/chat/office). Hoe weten ze dat de nieuwe model 1215N die binnenkort uit komt zo'n 7 uur mee kan gaan? Batterij hetzelfde, de CPU gebruikt meer TDP dacht ik...

En natuurlijk voor zo'n 60EUR meer kan je een Acer Aspire Timeline 1810TZ die makkelijk 6-7 uur mee kan gaan met hetzelfde 6-cell batterij.

• Mau_Maus
  • Niet online
@ Kizer

Zou jij voor mij is willen testen of jij het zelfde probleem hebt met bios password?
Zie: Mau_Maus in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10"

Ik heb trouwens als sleeve voor de 1201N onderstaande in het zwart gekocht, met gratis verzending:
Via Ebay en pas ook perfect.

(Hij staat nu voor Asus UL20A (maar is precies de zelfde sleeve), maar voor 1201N is die ook te zoeken... alleen dan in andere kleuren voor andere prijs, maar is de zelfde:
http://shop.ebay.nl/i.htm...;_trksid=p3286.m270.l1313)

Mau_Maus wijzigde deze reactie 09-06-2010 10:32 (94%)

• Kizer
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15-07 16:10
Ik heb het getest en het werkt bij mij niet. Krijg gewoon de melding om het wachtwoord opnieuw in te voeren.

Dit is wel met bios versie 0321.

• Mau_Maus
  • Niet online
quote:
Kizer schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:44:
Ik heb het getest en het werkt bij mij niet. Krijg gewoon de melding om het wachtwoord opnieuw in te voeren.

Dit is wel met bios versie 0321.
Ok... Raar... Naja mocht je updaten dan hoor ik het graag ;) Aangezien 0321 officieel weer was terug getrokken... lijkt me dat een mooie test O-)

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online

Cyrus The Virus

Project Minibot

quote:
Waar haal jij een maand vandaan ? Wil deze namelijk kopen alleen heb nog geen release date gezien en prijs.

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• Lisadr
Via o.a http://notebookitalia.it/ maar er is geen officiële persbericht, maar verschillende sites zeggen (eerste week) juli. Maar wees niet verbaast als het eind juli word!

1201N vs 1215N

En wederom niet in wit :( Erg jammer dat eeepc niet meer in wit word gemaakt.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online

Cyrus The Virus

Project Minibot

Ben benieuwd naar de batterij duur, want als die het zelfde is als de UL30jt dan wordt het de jt.

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• om3ega
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:35

om3ega

Botfrei

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen een SSD in te bouwen voor een 1008P? Ik heb geen idee hoe die open moet ? En internet is niet behulpzaam (of ik zoek met de verkeerde argumenten)

Ik heb zojuist mijn BMI berekend; ik ben waarschijnlijk te klein.

• fotografie999
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

fotografie999

Kleine tweakers worden groot

Ik heb een asus 900a heb hem nu ongv een jaar hij wordt wel veel slomer.
Er zit nou 1gb ram in, mijn probleem is dat als ik hem aanzet het 2 minuten duurt voor in op internet kan.
Zou dit probleem verholpen zijn met 2gb geheugen?

Flickr: http://goo.gl/75bZPt

• Frank S
  • Laatst online: 28-08 12:55
Ik zou eerst eens kijken wat er in dat jaar aan software is bijgekomen, en eventueel weer is afgehaald, maar waar nog "restanten" van aanwezig zijn. Een trage opstart wordt vaak veroorzaakt doordat er allerlei (onnodige?) software automatisch gestart wordt. Draai eens een keer ccleaner, of, als je het echt goed wil aanpakken, doe een restore naar de originele configuratie (F9 indrukken tijdens opstarten). In dat laatste geval ben je wel al je data op de harddisk kwijt, dus eerst daarvan een backup maken.

• syltheboy
Ik heb afgelopen vrijdag een Sony VAIO laptop gekocht, omdat m'n Asus Eee PC 1201HA niet geschikt is voor de opleiding waarmee ik volgend jaar ga starten. Ik heb hem dus op internet gezet, maar hoe zet ik Windows 7 er in godsnaam opnieuw op? Ik heb namelijk geen herstelschijf aangemaakt.

• Monkeyk2010
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 31-08 09:22
Ik wilde dit ook, heb een windows 7 standard gedownload (origineel, geen illegale virus rommel)
Uiteraard zit hier geen cd-key in maar die heb je onder op je netbook staan.
Installeren, drivers erop van de asus website, en activeren (zul je waarschijnlijk moeten bellen maar gaat dan prima)

Deze manier heb ik het gedaan en met "schoon" en snel resultaat!

• robbedoes33
  • Laatst online: 11-06-2013
Geachte forum leden,

Ik heb sinds 2 weken de 1201AH, prima Netbook. Zo ook dit forum, erg handig. Ben nu wel al enige tijd aan het knoeien met de Wifi speed, deze krijg ik maar niet boven de 65Mbp. Volgens de specificaties zou 150Mbs haalbaar moeten zijn (mijn router is een Netgear WNDR3700). Ik heb al diverse drivers geprobeerd, zowel modded als originals van Atheros. Zo ook de AW-drivers. Ben zo'n beetje door mijn opties heen, wie kan mij verder op weg helpen?? Help.....raak zo wat gefrustreerd.

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:17
Zit het niet in de instellingen van je router? Met "Channel Width" 20Mhz haal ik 65Mbit en met "Channel Width" Auto 20/40Mhz haal ik 130 ;)

• robbedoes33
  • Laatst online: 11-06-2013
quote:
nooberke schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:12:
Zit het niet in de instellingen van je router? Met "Channel Width" 20Mhz haal ik 65Mbit en met "Channel Width" Auto 20/40Mhz haal ik 130 ;)
In mijn router zijn geen instellingen te regelen (behalve kanaal en snelheid 135 of 300 Mbps), had er ook al naar gekeken....

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Schiet is op met die 1218 :(

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:23
quote:
souljah1h schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:44:
Schiet is eens op met die 1218 :(
Ik had geen idee dat Asus deze site in de gaten hield en zijn schema's aanpast op de wensen van de leden. Cool. Mijn duitje dan: Schiet eens op met die laptop die 48 uur op een lading meegaat en waarop ik GTA4 kan spelen voor onder de ¤200!
quote:
souljah1h schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:45:
[...]

Hoop dat je een grapje maakt? :) Dat van jou is niet realistisch
No shit Sherlock.

Kassad wijzigde deze reactie 15-06-2010 12:29 (20%)

Atheism is a non-prophet organization.

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

quote:
Kassad schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:35:
[...]

Ik had geen idee dat Asus deze site in de gaten hield en zijn schema's aanpast op de wensen van de leden. Cool. Mijn duitje dan: Schiet eens op met die laptop die 48 uur op een lading meegaat en waarop ik GTA4 kan spelen voor onder de ¤200!
Hoop dat je een grapje maakt? :) Dat van jou is niet realistisch

• wimjongil
quote:
[...]

Met als kanttekening dat de 1218 al aangekondigd is en volgens de regels van de Red Dot Design Award vóór 1 juli op de markt moet zijn. Maw: Asus heeft nog maar 2 weken om 'm uit te brengen, een beetje haast mag gemaakt worden! :)

• crack_en_hack
quote:
[...]

Ik had geen idee dat Asus deze site in de gaten hield en zijn schema's aanpast op de wensen van de leden.
Als mensen van Aus deze site in de gaten houden zou ik dringend aanraden de collega's van marketing/verkoop eens met hun pis naar de dokter te sturen voor een grondige check.

Asus loopt zwaar achter de feiten aan als het gaat om de wensen van de klant om o.a.:

* Weg met die Glossy finish!, zowel het scherm als de rand er omheen., zelf op internatioale forums klagen mensen erover.
* Waarom krijg NL alleen de low budget/uitgekleede modellen, Een UL30JT met een i7 en de keuze tussen zwart en zilver zou geen overbodige luze zijn.
* Lieg niet over je accuduur, en ga uit van "echt" gebruik.

crack_en_hack wijzigde deze reactie 15-06-2010 15:20 (3%)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01-09 18:25

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb vandaag een 1201N besteld die als het goed is morgen binnenkomt. Nu lijkt me het grootste minpunt van deze netbook de 5400 rpm harddisk. Is het bij deze netbook eventueel mogelijk deze achteraf te vervangen door een ssd schijf? Ik las er wel iets over in dit topic maar ik vroeg me af of dat zomaar goed gaat met elke netbook en deze Asus in het bijzonder. En hoe zet je dan de voorgeïnstalleerde software (zoals windows) over op de ssd?

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

• wimjongil
http://netbooked.net/blog...6-release-dates-revealed/

September? December? Jezus man... Is het dan niet slimmer om nu een 1201N te kopen?

wimjongil wijzigde deze reactie 17-06-2010 20:43 (5%)

• Lisadr
quote:
wimjongil schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:41:

September? December? Jezus man... Is het dan niet slimmer om nu een 1201N te kopen?
Geloof ik niets van! Er zijn al websites die een werkende modellen hebben, dat betekend meestal binnen 4 tot 6 weken in de winkel, niet 6 maanden. Denk dat ze in augustus te koop zijn, net op tijd voor al die duizenden studenten.

• wimjongil
quote:
Lisadr schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:55:
[...]

Geloof ik niets van! Er zijn al websites die een werkende modellen hebben, dat betekend meestal binnen 4 tot 6 weken in de winkel, niet 6 maanden. Denk dat ze in augustus te koop zijn, net op tijd voor al die duizenden studenten.
Ja mij lijkt het ook wel raar, kan er verder niets over vinden :? Augustus is trouwens voor mij ook wat laat, waarom komt die 1218P niet gewoon uit? :(

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:47
Ik heb zojuist mijn 1201N binnengekregen en deze is top! Precies wat ik er van verwachtte. Mooi klein laptopje, ideaal om mee op de bank of op het balkon te hangen. Ik vind het toetsenbord ook lekker werken maar alleen de trackpad is vervelend maar die vind ik sowieso waardeloos. Snelheid valt me alleszins mee. Booten gaat niet merkbaar trager dan mijn normale desktop. Je kunt alleen wel merken dat er een 5400rpm-schijf in zit maar dit is nou eenmaal bij 80% van de laptops. Zal misschien volgende week een productreview plaatsen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. PSN + Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin: The_Worst_NL

• Don3k
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-08 17:15
Was het niet zo met Asus dat je gerust nog een aantal maanden erbij kan optellen voordat ze ook daadwerkelijk beschikbaar zijn in Nederland?

• Lisadr
quote:
Don3k schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:38:
Was het niet zo met Asus dat je gerust nog een aantal maanden erbij kan optellen voordat ze ook daadwerkelijk beschikbaar zijn in Nederland?
Nee niet per definitie. Hangt van het model af.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik wilde zelf oorspronkelijk voor een HP TM2 gaan maar die is (nog) vrijwel nergens leverbaar, terwijl die al sinds begin dit jaar zou moeten bestaan. En inmiddels heb ik van een leverancier gehoord dat ie waarschijnlijk niet eens meer gaat komen... Dus niet alleen Asus is (soms) traag met het daadwerkelijk uitleveren van modellen, ook al zijn er al reviews van.

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

• Fonk
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-03 12:29
quote:

En wat voor CPU krijgen we in de 1215N ?
De vraag die je jezelf kan stellen is, ga je er nu werkelijk op vooruit met deze cpu tenopzichte van de 330 die in de 1201N zit.
Oke, 1215 heeft wel ION2, maar voor mij nog geen reden genoeg om weer 400 euro uit te gaan geven.

Ik had 1 wens, die zou me meer overtuigen om voor een nieuwe 12xx versie te gaan, en dat is INTEL-VT support.
Natuurlijk heb je die virtualisatie niet nodig maar het voegt in dit geval wel iets toe. (wat meer is als bij de 1201)

Wat blijkt cache is groter en de Mhz gaat iets vooruit maar verder geen reden om D525 te nemen tenopzichte van 330.

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=49490

Die CPU komt in de 1215.

Dus heel simpel:

1. je wil wachten, prima
2. je moet persee ION 2 ?
3. Je krijgt een ander design, grotere muis knoppen ? (lekker belangrijk)

Mijn advies: koop de 1201N, zet er een WD scorpio bleu 500 GB in, zet er HyperX DDR2 RAM in en je hebt een desktop vervanger op 12 inch voormaat;)

Natuurlijk is een desktop met core i-x altijd sneller, maar ik gebruik EEE pc's als mijn enige systemen. leuk speelgoed om er alles uit te halen wat er uit te halen zit voor niet meer geld dan noodzakelijk.

Mensen die nog steeds beweren Atoms (metname 330) sloom zijn, zijn niet wijs :P
In perspectief gezien dan.

Mijn laatste project is klaar:

SDHC kaart met bootcd-livexp-ghost + windows 7 setup optie via grub4dos
om x64 bit ultimate te installeren vanaf sd kaart of x64.
Met een script die mijn key in de setup zet zodat ik nooit meer hoef te activeren.

Ook een week bezig geweest met DISM, leuk om alle windows updates bijv in windows 7 setup in te bakken:)
Plus de drivers voor WLAN en Chipset.

Ik ben nog niet uitgekeken op de 1201N ;)
Wie weet heeft de CPU van de 1218 meer interne instructies (wie weet koop ik hem dan )
alleen ion2 is voor mij niet voldoende om weer 400 euro uit te geven.

Of een mat scherm, dat zou ook een optie zijn :)

• wimjongil
@ Fonk: ja ik zit eigenlijk te wachten op de 1218P, omdat die een mooier design heeft en niet zo'n last van vetvlekken (en betere hardware). De 1215N vind ik ook wat mooier vanwege het hoger geplaatste tobo en de grotere, simpelere trackpad. Bovendien is 'ie van mat plastic.
Sowieso ben ik van plan als ik een EEEpc koop er een intel SSD in te zetten, omdat je daar echte snelheidsverbetering mee oogst.

• syltheboy
Ik heb m'n Asus Eee PC 1201HA afgelopen donderdag na 3 maanden gebruik maar weer verkocht, omdat ik een grotere en snellere laptop nodig had voor school. Nu heb ik alweer sinds ruim 1 week een Sony Vaio laptop en die is een stuk sneller. Toen ik m'n netbook had, vond ik het wel makkelijk om op de accu te werken. Want op full settings ging hij circa 5 uur mee op 1 lading. Voor alle simpele taken voldeed de netbook natuurlijk prima. M'n laptop gebruik ik gewoon op netstroom, omdat de accu voor m'n gevoel snel leegloopt.

• Chiii
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:26
Heeft iemand al geprobeerd om starcraft 2 op een 1201N te draaien? Zoja hoe loopt dit?

Op eee forum heb ik verscheidene reacties, sommige zeggen dat 't goed draait en anderen zeggen dat als er meer units bijkomen, het al beetje gaat haperen.

Alleen die reacties komen van users met verschillende samenstellingen van hun eee, 2gb 3gb ram of overgeclockt. Dus ik ben benieuwd hoe sc2 draait op n standaard 1201n en op een geupgrade.

Alvast bedankt.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:21
Ik heb een aantal 1201HA netbooks binnengekregen voor mijn werk. Ze bevallen prima. Ik kom 1 probleempje tegen en ik weet niet waar dat inzit: als ik aan het internetten ben dan zie ik soms links onderop de taakbalk een lijntje knipperen. Net zo hoog als de taakbalk. Dit lijntje zit direct naast de windows 7 start button. Ook rechts op de taakbalk zie ik dat. Ze zitten ter hoogte van de plastic pootjes waar het scherm mee de netbook zelf vast zit. Ik dacht dat het maar bij 1 exemplaar was, maar de netbooks van een maandje ouder doen het ook.

Edit:
Hier een foto:
http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/Untitled-1.jpg

Binnetie wijzigde deze reactie 30-06-2010 10:55 (14%)

• Voxyn
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 03-04-2013
quote:

December :O dan maar er nu een kopen..

• zx9r_mario
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-08 07:19
Ik heb gisteren een EEE PC 900 op marktplaats gekocht voor 110 euro. De linkermuisknop reageerde slecht, dit blijkt een euvel wat vaker voorkomt. Even schoonblazen en wat contactspray tussen gedaan en de knop werkte weer goed.

Ik moet vaker routers en wifi apparatuur configureren, een 15" laptop is net wat lomp. Een netbook is voor dit soort werk perfect.

De accu die bijgeleverd was is een 4400mha, heeft iemand ervaringen met 'zwaardere' batterijen van bij Ebay?

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01-09 13:02

Wiethoofd

Redheads :9~

quote:
zx9r_mario schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:11:
Ik heb gisteren een EEE PC 900 op marktplaats gekocht voor 110 euro. De linkermuisknop reageerde slecht, dit blijkt een euvel wat vaker voorkomt. Even schoonblazen en wat contactspray tussen gedaan en de knop werkte weer goed.
Ah, kijk, moet ik dat binnenkort ook maar eens doen, die van mij weigert af en toe ook.
quote:
De accu die bijgeleverd was is een 4400mha, heeft iemand ervaringen met 'zwaardere' batterijen van bij Ebay?
Ik heb een 11000mAh van DealExtreme, werkt perfect, kost je iets van 50 tot 70 euro en hij komt iets omhoog aan de achterkant waardoor het toetsenbord schuin komt en er imho net iets lekkerder is te typen.

Wiethoofds meuk en 'overige'
20-10 Must-have Custom CSS | 15-11 Candy colourless GoT | 25-2 Borsten maken.. | 27-1 Doucherituelen

• Kev0
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Nog meer mensen waarbij de Asus 1201N soms helemaal uitvalt? De laatste paar dagen is mijn 1201N enkele keren uitgevallen bij het kijken van een film. De laptop gaat dan helemaal uit. Soms zie je een (helaas niet leesbare) foutmelding en 1 seconde later is alles uit. Andere keren is hij direct uit.

Dit is voor het eerst gebeurd bij het huidige warme weer. Ook komt er ontzettende hete lucht uit de fan en toont de hardware monitor zo'n 80 graden aan bij de CPU... Het lijkt dus een oververhitting.

Op dit moment is de CPU temp 86 graden... Coretemps 77. GPU 72.. Erg warm allemaal.
Nog meer mensen met dit probleem?

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01-09 13:02

Wiethoofd

Redheads :9~

Je zou even uit kunnen schakelen dat ie automatisch herstart bij een kritieke stop (BSOD) dan kan je iig de melding lezen als hij uitvalt.

Installeer eens de nieuwste ION drivers...

Wiethoofds meuk en 'overige'
20-10 Must-have Custom CSS | 15-11 Candy colourless GoT | 25-2 Borsten maken.. | 27-1 Doucherituelen

• Kev0
  • Niet online
quote:
Wiethoofd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:14:
Je zou even uit kunnen schakelen dat ie automatisch herstart bij een kritieke stop (BSOD) dan kan je iig de melding lezen als hij uitvalt.

Installeer eens de nieuwste ION drivers...
Automatisch herstarten stond al uitgevinkt, het lijkt dus geen BSOD te zijn maar echt een totale uitschakeling van de laptop. Hij gaat ook helemaal uit en je zult hem zelf weer moeten aanzetten, geen reboot dus.

Ik heb verschillende ION versies geprobeerd, de 19x serie t/m de allerlaatste 258.69 versie. Helaas geen verbetering.

De CPU is overigens niet overgeclocked. Super Hybrid Engine op Energie saving IPV high performance helpt helaas ook niet.

• Frank S
Mijn 1201N is vrijdag voor reparatie opgehaald. Zelfde euvel als het eerst exemplaar (die werd binnen een week als DOA omgeruild), n.l. een trage en zeer onstabiele draadloze draadloze netwerkverbinding. Ik heb een 100 Mb/s up& down glasvezel aansluiting, met een D-Link DIR 655 router. Alle laptops (Vaio, Fujitsu Siemens, Acer) in mijn netwerk behalen probleemloos een verbinding met >60 Mb/s down en >40 Mb/s up, ping 3 ms. Maar de 1201N verliest tientallen keren per dag de internetverbinding (blijft dan wel verbinding houden met de router, maar met beperkte functionaliteit) en áls er wel verbinding is, dan is de up < 4 Mb/s en down <19 Mb/s, ping 10 ms. Uiteraard alle drivers ge-update (geen verbetering), instellingen nagelopen (geen verbetering), rechstreeks aan router gehangen (dan geen probleem) en eerdere restore points terug gezet.

Ik ben benieuwd of Asus dit onder controle krijgt, want ik vind het wel opvallend dat dit nu het tweede exemplaar is dat deze klachten vertoont.

• Lisadr
Echt een super sexy notebook+tablet concept. Hopelijk de volgende generatie 12 inch eeePC!

http://www.eeepc.it/video...-eeepad-ep121-in-polonia/

http://translate.google.c...ia%2F&sl=it&tl=en

Voor mensen die erop zitten te wachten. 1215N is waarschijnlijk vanaf sep 2010 te koop!

Lisadr wijzigde deze reactie 04-07-2010 13:19 (12%)

• crack_en_hack
quote:
Lisadr schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:18:
Echt een super sexy notebook+tablet concept. Hopelijk de volgende generatie 12 inch eeePC!

http://www.eeepc.it/video...-eeepad-ep121-in-polonia/

http://translate.google.c...ia%2F&sl=it&tl=en

Voor mensen die erop zitten te wachten. 1215N is waarschijnlijk vanaf sep 2010 te koop!
Laat ze eerst de 1218 maar eens uitbrengen :( hoe lang gaat dat nog duren?

• bjk1903
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 15:21
Wilde de 1201N ook aanschaffen, zag dat de 1215N op de markt zou komen, ben natuurlijk van gedachten veranderd, daar de accuduur erop vooruit zou gaan en dit een matte versie zou worden (geen zin in gepoets). Ga in november naar Thailand, is het een optie om het daar te kopen of zijn er mensen die hier ervaring in hebben? Zit nog te twijfelen.... :?

edit: zie de 1218. Tjonge jonge, wat een beauty. Weet het nu helemaal niet meer....

bjk1903 wijzigde deze reactie 04-07-2010 23:46 (11%)

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Vanmiddag verscheen er op mijn 1201N ineens een horizontale lijn over de gehele breedte van het beeld die sindsdien niet meer is verdwenen. Zelfs in het bios scherm is de lijn zichtbaar dus ik ben bang dat het echt een hardware probleem is :(
Daar baal ik wel van want dat zal wel betekenen dat ik 'm een tijdje kwijt zal zijn en dat komt me eigenlijk heel slecht uit, aangezien ik het ding tegenwoordig vrijwel dagelijks op m'n werk gebruik. Ik heb al contact met de leverancier opgenomen en die zal me wel naar Asus doorverwijzen. Hoe zijn de ervaringen met de service van Asus, lossen die het probleem een beetje snel en netjes op?

• Kev0
  • Niet online
Update: system logs duidden ook op temperatuur probleem bij mijn 1201N:
The system was shut down due to a critical thermal event.
Shutdown Time = ‎2010‎-‎07‎-‎06T01:13:05.581400000Z
ACPI Thermal Zone = ACPI\ThermalZone\TZ00
_CRT = 366K

Erg jammer, een film kijken zonder oververhitting zit er niet meer in. Ik vrees ook dat ik hem zal moeten opsturen dan... Nog meer mensen met een uitvallende, te warme, 1201N ? Of nog opties om te proberen?

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:32

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

quote:
bjk1903 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:52:
Ga in november naar Thailand, is het een optie om het daar te kopen of zijn er mensen die hier ervaring in hebben? Zit nog te twijfelen.... :?
Zou ik niet aan beginnen. Normale US/Qwerty toetsenborden zijn lastig te vinden, meestal zijn het Qwerty toetsenborden waar ook thaise tekens op staan. Verder zijn de prijzen niet echt interessant. Ben vaak in Thailand geweest maar het assortiment van de nederlandse webshops is beter en niet duurder.

• bjk1903
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 15:21
quote:
Philflow schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 07:01:
[...]

Zou ik niet aan beginnen. Normale US/Qwerty toetsenborden zijn lastig te vinden, meestal zijn het Qwerty toetsenborden waar ook thaise tekens op staan. Verder zijn de prijzen niet echt interessant. Ben vaak in Thailand geweest maar het assortiment van de nederlandse webshops is beter en niet duurder.
Oke, thx. Was vorig jaar naar Hong Kong geweest en de prijzen daar vielen mij ook tegen, moet ik zeggen. Van te voren had ik al in gedachten wat ik allemaal zou meenemen maar kwam met een zonnebril terug, ipv laptops, iphone's ed.

Ik wacht wel op de 1215 of 1218. Niemand die nog weet wanneer die uitkomt? Heb contact opgenomen met ASUS, maar die verwezen mij door naar de leveranciers in Nederland.

• Lisadr
quote:
bjk1903 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:57:
[...]
Ik wacht wel op de 1215 of 1218. Niemand die nog weet wanneer die uitkomt? Heb contact opgenomen met ASUS, maar die verwezen mij door naar de leveranciers in Nederland.
Er is niets bekend van de 1218, maar de 1215N komt naar verwachting in september uit in Duitsland en krijgt een D525 cpu.Dus waarschijnlijk vanaf oktober te koop in Nederland.

• Rhodos
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
Ik overweeg z'n 1201HA: Office, Internet (streaming video, bijv. nieuws), Skype (met Video). Gaat dat vloeiend lopen op deze machine?

Of kan ik toch beter een MSI U200 (SU3500) kiezen? Lijkt mij dat de 1201HA langer met z'n accu mee kan, wat ik toch ook wel belangrijk vind. Maar in de eerste plaats moeten de applicaties natuurlijk kunnen draaien!

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:32

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

quote:
Rhodos schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:43:
Ik overweeg z'n 1201HA: Office, Internet (streaming video, bijv. nieuws), Skype (met Video). Gaat dat vloeiend lopen op deze machine?
Volgens mij is vloeiend Skype video conferencen te veel gevraagd voor een normale Atom.

Kijk eens naar de nieuwe Dual Core netbooks die eraan komen. Zie hierboven.

• Gvp
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 14-07-2010
Als je bij een Eee pc 700 of 900 op wil starten van bijvoorbeeld een USB stick, dan druk je in het opstartscherm op de toets Escape.

Geldt dit ook voor de Eee pc 1005 en de 1008 ?

• Mau_Maus
  • Niet online
Tijdje geleden vroeg ik onderstaande:
Mau_Maus in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10"

Is er iemand met een 1201N die dat wil testen met een firmware hoger dan 0324?
Toen merkte ik het probleem op, en support heeft geen idee hoe het kan...

Dus als mensen het even willen testen en ook als het gewoon wel werkt, dan hoor ik het ook graag als het kan.

• Reveller
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 29-12-2013

Reveller

Hopla!

Ook ik ben nu de trotse eigenaar van een Eee PC (1001PX; gebruikt om dit bericht te tikken). Het kleinere toetsenbord is nog wel even wennen, maar verder bevalt alles prima. BEHALVE alle (trial) meuk die erop voorgeinstalleerd is!

Nu ben ik begonnen om via control panel Add / Remove programs deze te verwijderen, en ben nu de overbodige services aan het uitzetten. Wat alleen irritant is, is dat van een aantal programma's die ik verwijderd heb, de c:/program files/ bestanden doodleuk blijven staan. Ik kan deze dan wel deleten, maar houd dan ws. nog een zooi aan overbodige registersleutels over. Ook daar kan ik dan weer een programma (suggesties?) voor downloaden, maar ik vroeg mij af: heeft iemand inmiddels niet een "maak-mijn-eee-pc-schoon-van-overbodige-meuk" programma geschreven?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• Mau_Maus
  • Niet online
quote:
Reveller schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:31:
Ook ik ben nu de trotse eigenaar van een Eee PC (1001PX; gebruikt om dit bericht te tikken). Het kleinere toetsenbord is nog wel even wennen, maar verder bevalt alles prima. BEHALVE alle (trial) meuk die erop voorgeinstalleerd is!

Nu ben ik begonnen om via control panel Add / Remove programs deze te verwijderen, en ben nu de overbodige services aan het uitzetten. Wat alleen irritant is, is dat van een aantal programma's die ik verwijderd heb, de c:/program files/ bestanden doodleuk blijven staan. Ik kan deze dan wel deleten, maar houd dan ws. nog een zooi aan overbodige registersleutels over. Ook daar kan ik dan weer een programma (suggesties?) voor downloaden, maar ik vroeg mij af: heeft iemand inmiddels niet een "maak-mijn-eee-pc-schoon-van-overbodige-meuk" programma geschreven?
Waarom zorg je niet voor een officiele installatie-dvd van je Windowsversie? En gebruik de key onder je laptop? Even alles drivers van de website downloaden en klaar. Kans dat ie 1 keer vraagt om te registreren, als je dat telefonisch keertje doet is er geen probleem en dan heb je een offcieel geactiveerde maagdelijke Windows.

• Fonk
quote:
Reveller schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:31:

Hmm weet je wat je kan doen? Mijn script gebruiken of met de hand een backup maken van je sleutel in windows en dan gewoon die versie downloaden, zeer legaal zelfs.

Ik zat namelijk met het zelfde probleem.

Wilde een schone installatie, maar ook meer omdat ik werkelijk soms versteld sta hoe OEM's het weer voor elkaar krijgen er zo veel zooi op te gooien (wat allemaal al lang in Windows 7 zit) om hun rommel te promoten. Geen wonder dat sommige site schrijven dat EEE PC's sloom zijn :lol:

Natuurlijk zijn ze sloom met al die zooi, trouwens ASUS is de minst erge. ACER staat in de top 4. die spannen echt de kroon met onnodige meuk. zo zonde, zit een zakenman al helemaal niet op te wachten.
Kan elke keer bij mensen die me hulp vragen weer alles gaan formateren en dan 1 windows 2 office 3 virusscanner er op en klaar.

Ik heb overigens nooit begrepen waarom Microsoft geen eisen stelt aan wat OEMS er bij mogen leveren. Zonde van de mooie hardware die maar voor 10% benut word op deze manier.

Maar goed, maak een backup. en check mijn script om een backup van jou sleutel, tokens etc te maken.

Ik wilde namelijk zelf een manier hebben dat mocht ik weer alles moeten installeren en geen zin heb om Microsoft te bellen ik gewoon een script had die na het installeren me sleutel terug zet en meteen actief is:)

Dit script staat bij mij in deze map:

[edited]

Niet dat dit allemaal nodig is, je kan hem ook gewoon op C:\Temp\(hierin) zetten
Dus de map store met die 2 cmd's

Maak een map aan met de naam: Store
en plaats deze CMD's er in.

In Store maak je de map 1201 en eventueel X64

......lingen\Microsoft\Microsoft Activering\Windows 7\Starter\Systeem\1201\Store\1201\X64

zie?

p.s. Waarom er starter staat is omdat dit de versie was die er op stond, ik heb Ultimate gekocht dus ik heb ook daar een map voor. Het script blijft hoe dan ook het zelfde.enige verschil is x64 heeft SysWOW64 nodig:)

Sorry van me spelling, mijn scripten is beter wat dat betreft. ben ook niet 100% NL maar meer engels:P
Maar goed suc6!

Onder de map store de volgende dus:

De eerste noem ik: Backup.cmd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
@Echo Off

Echo.
Echo Backup Activated Status!

Echo.
Pause

CD /D "%~dp0Store"

Cd /d "C:\Windows\System32\spp\tokens\pkeyconfig\"

Copy pkeyconfig.xrm-ms "%~dp0Store\1201"

Cd /d "C:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Roaming\Microsoft\SoftwareProtectionPlatform\"

Copy tokens.dat   "%~dp0Store\1201"

Cd /d "C:\Windows\SysWOW64\spp\tokens\pkeyconfig\"

Copy pkeyconfig.xrm-ms "%~dp0Store\1201\X64"

Echo Backup Klaar!

Pause

p.s. let niet op de fouten bij SysWOW64, dit is alleen voor als je een x64 systeem hebt, want dan heb je ook die files nodig:)

volgende heet:

Activate.cmd

Let op! Vul je eigen sleutel in bij XXXX in dit script.
Dit is extreem belangrijk, want maak je 1 fout zal je OS zeggen dat ie niet legaal is;)
Dus, je vult je sleutel daar in en draait Activate na het installeren van windows:)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
@Echo Off

Echo.
Echo Activated Status!

Echo.
Pause

net stop sppsvc

Cd /d "C:\Windows\SysWOW64\spp\tokens\pkeyconfig\"
takeown /f pkeyconfig.xrm-ms
icacls pkeyconfig.xrm-ms /grant administrators:F
Del pkeyconfig.xrm-ms

Cd /d "C:\Windows\System32\spp\tokens\pkeyconfig\"
takeown /f pkeyconfig.xrm-ms
icacls pkeyconfig.xrm-ms /grant administrators:F
Del pkeyconfig.xrm-ms

Cd /d "C:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Roaming\Microsoft\SoftwareProtectionPlatform\"
takeown /f tokens.dat
icacls tokens.dat /grant administrators:F
Del tokens.dat

CD\

CD /D "%~dp0Store\1201"

Copy pkeyconfig.xrm-ms "C:\Windows\System32\spp\tokens\pkeyconfig\"

Copy tokens.dat "C:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Roaming\Microsoft\SoftwareProtectionPlatform\"

CD /D "%~dp0Store\1201\X64"

Copy pkeyconfig.xrm-ms "C:\Windows\SysWOW64\spp\tokens\pkeyconfig\"

net start sppsvc

cscript %windir%\system32\slmgr.vbs -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

Pause

Ben er trots op al zeg ik het zelf:p Zo gek dat MS niet dit gewoon in het OS kan bouwen, maar ja daar zijn wij weer voor;)

Edit:

Die CMD's moeten er onder, niet er in zoals ik ergens schreef. Dus zo:

Store
|______1201
|
____ X64

Activate.cmd
Backup

----------

• Mau_Maus
  • Niet online
Lijkt mij toch makkelijker een verse installatie te doen (vanaf een orginele Windows dvd) en dan een image maken ;)

Mau_Maus wijzigde deze reactie 16-07-2010 17:35 (16%)

• Frank S
Ik heb wederom problemen met de (draadloze) internetsnelheid van mijn 1201N. De eerste (gekocht in maart) was traag (ping/down/up resp. 12 ms, 15 Mb/s en 2 Mb/s, terwijl ik glasvezel heb met theoretisch 100 Mb/s up&down) en onstabiel (tientallen keren per dag verlies van internetconnectie) , dus binnen een week als DOA omgeruild. Na een paar maanden gebruik werd die ook steeds trager en onstabieler, dus een RMA waarbij ze de wireless kaart vervangen hebben. Die heb ik nu een week in gebruik, en wederom blijft de snelheid ver achter bij wat andere laptops in mijn netwerk realiseren. Ik kom niet sneller dan 20 Mb/s down en 6 Mb/s up, terwijl andere laptops probleemloos 40-50 Mb/s down en up halen. Als ik mijn 1201N met een ethernetkabel rechtstreeks op mijn router (D-Link DIR655) aansluit, dan is de ping <3ms en down&up >80Mb/s. Ik heb de kwestie nu wederom bij Asus neergelegd, en die geven nu aan dat het komt doordat de CPU belasting en verkeer tussen HD en swapfile. Vraag me alleen af waarom dat dan bij bekabelde aansluiting geen beperking is...

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 10:54
Ik zit te twijfelen over het aanschaffen van de 1201N. Mede vanwege:
  • 12 inch scherm (vind 10' net te klein)
  • ION chipset voor afspelen films
  • Atom n330 performance
Nu zoek ik al een tijdje of er ook een docking mogelijkheid bestaat voor de EEEpc's. Gigabyte zou met zoiets komen maar ik kan er verder niets over vinden.

http://farm4.static.flickr.com/3347/3328645047_1b7e15f0eb.jpg

Is er ook zoiets voor asus ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• der_joachim
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:52

der_joachim

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
zx9r_mario schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:11:
Gefeliciteerd met je goede smaak. :) Kort vraagje; bedoel je contactspray of contactreiniger? Ik heb hetzelfde probleem, en weet van het sleutelen aan mijn motor dat het verschil tussen de twee relevant is.

Entropy isn't what it used to be

• Don3k
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-08 17:15
Zijn er nog nieuwtjes over de 1218? Nog steeds bar weinig over te vinden! :(

Don3k wijzigde deze reactie 20-07-2010 14:56 (56%)

• Kev0
  • Niet online
Ik ga mijn Asus 1201n opsturen. Ding wordt veel te heet, kan niet eens een film erop kijken zonder dat hij uitvalt.

Nu een vraag: kan je de een laptopgewoon opsturen voor RMA met een volledig encrypte harde schijf? Ik heb namelijk mijn laptops helemaal ge-encrypt met Truecrypt. Weet iemand dit toevallig?

• Lisadr
quote:
Kev0 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:22:
Ik ga mijn Asus 1201n opsturen. Ding wordt veel te heet, kan niet eens een film erop kijken zonder dat hij uitvalt.

Nu een vraag: kan je de een laptopgewoon opsturen voor RMA met een volledig encrypte harde schijf? Ik heb namelijk mijn laptops helemaal ge-encrypt met Truecrypt. Weet iemand dit toevallig?
Niet doen! Je hebt kans dat ze je een nieuwe laptop geven! Als je laptop te heet word omdat er iets met je moederbord is, dan kost vervangen vaak minder dan repareren. En ze gaan echt geen moeite doen om je HDD terug te zetten in een nieuwe notebook!

Als je informatie backupen voordat je het gaat opsturen.

• Kev0
  • Niet online
quote:
Lisadr schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:31:
[...]

Niet doen! Je hebt kans dat ze je een nieuwe laptop geven! Als je laptop te heet word omdat er iets met je moederbord is, dan kost vervangen vaak minder dan repareren. En ze gaan echt geen moeite doen om je HDD terug te zetten in een nieuwe notebook!

Als je informatie backupen voordat je het gaat opsturen.
Okeej bedankt voor de tip. Dus gewoon alle data backuppen (was ik eigenlijk sowieso wel van plan :P), prive data wipen, encryptie weghalen en gewoon een redelijk kale Windows zonder mijn privegegevens erop laten?

(Voordat ik hem dus opstuur was ik sowieso van plan om te backuppen uiteraard. Het gaat me meer erom of Asus verwacht dat ze een werkende Windows op de laptop krijgen of dat het niks uitmaakt als ze hem niet kunnen starten met mijn installatie)

Kev0 wijzigde deze reactie 20-07-2010 18:41 (16%)

• Fonk
quote:
Kev0 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:38:
[...]

Okeej bedankt voor de tip. Dus gewoon alle data backuppen (was ik eigenlijk sowieso wel van plan :P), prive data wipen, encryptie weghalen en gewoon een redelijk kale Windows zonder mijn privegegevens erop laten?

(Voordat ik hem dus opstuur was ik sowieso van plan om te backuppen uiteraard. Het gaat me meer erom of Asus verwacht dat ze een werkende Windows op de laptop krijgen of dat het niks uitmaakt als ze hem niet kunnen starten met mijn installatie)
Zou ik ook doen. Je moet altijd voor een RMA goed begrijpen dat ze naar de HDD kijken. Dus stel jezelf de simpele vraag: Wat mogen ze van je te zien krijgen?
Ik zou ook idd een backup van alles maken en als je die drive niet meer terug wil, gewoon helemaal leeg maken en vrijeruimte indien je dat wil schoonmaken. Kan zelfs met CCleaner.

Maar als ze iets moeten zien omdat het niet werkt moet je windows er wel oplaten staan. Ligt echt aan het probleem zelf.

Trouwens mijn 1201N is ook erg warm, zeker met dit weer in NL.
Bij mij staat hij op tafel naast een grote externe monitor en zo werk ik dus nu ook al weken.

Een voorbeeld:

Op dit moment draait er Windows Starter op (zo leeg en kaal mogelijk, alleen chipset drivers en WLAN)
Dus ik heb er geen nieuwe NVidia drivers en Audio drivers op.
Reden? Omdat dan mijn Ghost img mooi kaal en leeg blijft en ik zo altijd Video en Audio kan testen.

Wat hij nu doet terwijl het zo'n 28 graden buiten is:

Ik heb nu Internet explorer open en type dit bericht
Op de achtergrond is VSO ConvertXTODVD bezig een map met 9 AVI's om te zetten naar DVD formaat.
Omdat ik dat altijd install op DVD-9 en de hoogste resolutie kan het soms 13 uur duren (maar ik heb de tijd)
Wat ik wil zeggen is dat hij gewoon altijd warm word.

Zet hem maar eens aan en doe gewoon niets, dan zal de HDD uitgaan vanwege de powermanagement. Dat scheelt iets hitte, maar voel met je vinger maar eens hoe heet ION is!
Ik zou me er geen zorgen om maken, intern zit je HDD aan de andere kant van ION :) Dus jke hoeft niet bang te zijn dat ie stuk gaat daarrdoor. Sowieso kan een HDD volgens mij bloed heet worden zonder dat er een fout ontstaat (wat de max is weet ik niet)

Hoe dan ook suc6!! en altijd backuppen! Als je zoals ik heb mee gemaakt op een dag alles kwijt bent geweest wat je jaren heeft gekost om te verzamelen of belangrijke documenten dan ben je blij dat je 1 TB hebt om alles extern op te kunnen zetten. Ik kan je de Passport van WDC wel aanraden.

Suc6!

• Lisadr
Je kunt met http://www.piriform.com/speccy/download kijken hoe warm alles is. CPU van 55 a 70 graden met dit weer is vrij "normaal" bij een eeepc.

Maar als ie daardoor uitslaat, dan is er mischien iets meer aan de hand.

• Kev0
  • Niet online
Fonk en Lisadr bedankt voor de reactie.

Warm worden de EEE PC's inderdaad. Meestal kan het ook geen kwaad. Alleen deze valt uit (door de warmte, staat in de windows log), en dat is geen goed teken en zal hij terug moeten.
De CPU is hier idle(!) zon 80 tot 85 graden. Coretemps over de 75. Bij belasting loopt deze richting de 100 graden, waar hij bij 104 graden de gehele laptop uitvalt. Er is dus inderdaad iets meer aan de hand. Helaas dus echt een RMA geval.
Ik ga hem eens gereedmaken voor een ritje RMA.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Mijn 1201N wordt qua cpu met dit weer in idle zo'n 56 graden, wat me dan wel vrij normaal lijkt. Ik had overigens zoals ik eerder hier gemeld had ineens een horizontale streep over de gehele breedte van mijn scherm gekregen. Heb daarvoor een rma aangevraagd en na ruim een weekje had ik 'm weer terug, met een vervangen lcd scherm. Service van Asus was dus verder prima, met pickup and return was alles vlotjes en correct geregeld.

• Lisadr
Voor wie het intressant lijkt en (net als mij) zit te wachten op de 1215N.

Eerst review is binnen

http://www.netbooklive.ne...-compact-sleek-body-4092/

• speeder1988
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 29-08 11:22
Een Asus EEE 1000h van vriendin van me hangt bij het opstarten. Ze ziet staan. Press F2 to run Setup or TAB to display BIOS post. Hierbij reageert hij niet meer op het toetsenbord. Als ze de laptop uitzet en opstart en hele tijd F2 doet komt hij in de setup maar kan ze ook niks meer. Met TAB en ESC voor bios/boot order werkt dit niet.

Heb al geprobeerd iets te vinden op Google met asus eee hangs at startup etc.. maar daarmee kan ik niks over dit probleem vinden.

• Lisadr
Heb je al een bios update of een bios reset geprobeerd?

• DeGallier
  • Laatst online: 21-07 07:51
Ik was van plan een 10" netbookje aan te schaffen de voor rond de 300 euro. Bij OBCS is hij momenteel 312 (met mogelijkheid voor 2 jaar garantie erbij voor een paar euro).

Er is een ruime keuze op het moment maar de pinetrail versies 1005PE/PX,1015PE versies spreken mij het meeste aan gezien de lange batterijduur en prijs/performance.

Heeft iemand al ervaring met de 1015PE? Ik kan hier moeilijk user reviews van vinden. Enkel wat unboxing en cebit meuk. Wellicht is de 1005PE/PX een betere keuze (wat is het verschil tussen deze versies trouwens?) echter het design van de 1015PE spreekt mij meer aan.

• Genoil
  • Laatst online: 24-04 13:26

Genoil

zie .sig

quote:
DeGallier schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:29:

Heeft iemand al ervaring met de 1015PE? Ik kan hier moeilijk user reviews van vinden. Enkel wat unboxing en cebit meuk. Wellicht is de 1005PE/PX een betere keuze (wat is het verschil tussen deze versies trouwens?) echter het design van de 1015PE spreekt mij meer aan.
Het verschil is dat de 1015 een mat scherm en een matte afwerking van de buitenkant heeft. Verder misschien nog wel wat dingetjes maar dat weet ik niet. Maar nu dit:

Ik heb dus een gloednieuwe 1015PE, maar toen ik zojuist bij het ding terugkwam nadat ik even iets anders ging doen, kreeg ik hem niet meer uit de screensaver of standby (weet niet in welke stand hij zat, m'n screenscaver is ook een zwart scherm. Dus de uit-knop maar even ingedrukt gehouden om hem uit te zetten.

Daarna startte hij niet meer op: Windows Boot Manager error 0xc00000e9: An unexpected I/o Error has occurred.

F8 deed ook niets, dus maar F9 (System Restore). Toen dat klaar was startte hij nog steeds niet op, maar slechts de melding : BOOTMGR IS MISSING Pres any key to restart.

Wat nu? Hoe krijg ik reparatietools op een USB stick? Of is het ding gewoon stuk en kan ik hem beter terugsturen?

__w__
a | s | d

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste

Populair: Desktops Samsung Smartphones Sony Microsoft Apple Games AMD Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013