Reg. datum: 04 maart 2000
Heel Hard Heerschen
Forum » Smartphones » Symbian & Meego » [Nokia N900] Ervaringen en Discussie
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 113 114 115 116 last
Reageer Nieuw TopicOmdat ik ook redelijk wat negatieve punten aanhaal, wil ik nog 1 ding toevoegen:quote:
Heel Hard Heerschen
Heel Hard Heerschen
het is inderdaad plastic, maar ik ben niet bang voor krassen. Het is precies hetzelfde als met de Nokia 5800 of andere telefoons (N95 etc.), niet je sleutels en telefoon in dezelfde broekzak, dan blijft die het langste mooi :-)quote:ratel schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:19:
Chippy van UMPCportal heeft het over een plastic scherm en dat hij bang is voor krassen.
http://www.umpcportal.com...ike-about-the-nokia-n900/
Hebben jullie dit gevoel ook (Daanno / Tempest) ?
Heel Hard Heerschen
Begrijp het helemaal en ik ben heel erg jalours....ik stel deze vragen ook allemaal zodat meerdere mensen een verstandige afwegingen kunnen maken. Zoals ook te lezen valt in het review van Daanno word er door Nokia de nadruk gelegd dat de software niet af is. Het toestel maakt deel uit van een groter plan. Hiermee wil ik zeggen dat als er iets niet werkt dat je dit had kunnen weten omdat die verwachtingen ook niet gewekt zijn door Nokia.quote:TempesT schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:12:
[...]
Omdat ik ook redelijk wat negatieve punten aanhaal, wil ik nog 1 ding toevoegen:
Als ik de N900 niet in bruikleen had gekregen van Nokia, dan had ik hem gekocht.
En nu ik er mee heb gewerkt weet ik zeker dat ik hem zo snel mogelijk had gekocht! Ik vind het een super leuk apparaat ondanks de tekortkomingen (leuker dan al die andere iphones, androids, WinMo en symbian telefoons ).
ik heb begrepen dat exchange 2003 niet werkt op de N900, 2007 wel.quote:Vögel schreef op vrijdag 16john oktober 2009 @ 20:50:
Ook ik weet zo goed als zeker dat ik de N900 aan ga schaffen! Toch heb ik wel 1 vraagje over de exchangefunctionaliteit. Aangezien ik met 2 verschillende outlooks werk, zou het erg jammer zijn als blijkt dat ik zometeen mn mail niet kan ontvangen op de n900. Is het nou zo het zeker weten wel mogelijk is door handmatige instellingen maar (nog) niet automatisch te configureren is? Ik gebruik exchange 2003 en 2007..Bedankt voor het antwoord!
Tsja, is dit niet gewoon...obvious?quote:TempesT schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:22:
[...]
het is inderdaad plastic, maar ik ben niet bang voor krassen. Het is precies hetzelfde als met de Nokia 5800 of andere telefoons (N95 etc.), niet je sleutels en telefoon in dezelfde broekzak, dan blijft die het langste mooi :-)
vrede in rust
Ik vind het helemaal geen probleem. Net zo groot als een N97.quote:Martijn1993 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:59:
Hoe ervaren jullie de afmetingen van het toestel? Past hij nog een beetje redelijk in je zak?
Heel Hard Heerschen
Switching the universe...
Dat kan dus wel even duren, bedoel je?quote:DaannO schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:55:
[...]
Zal met een firmware-update op den 'duur' er wel aan komen
Ik heb altijd een hekel gehad aan alle mogelijke screenprotectors. Op alle apparaten waar ik dat mee heb geprobeerd zorgt het er altijd voor dat het scherm minder goed functioneert. Dus ik denk niet dat ik ze zal gebruiken. Maar als je echt een protector tegenkomt dat het gebruik niet in de weg zit, dan ga ik dat in ieder geval proberen.quote:Quindor schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:14:
Ik ben zelf ook opzoek naar een goede screen protector. Het is toch een apparaat van tegen de 600 euro! Wel wil ik gaan voor echt een goede. De crappy screenprotectors ben ik wat zat.
Dus ik zocht eigenlijk zoiets als een DQC-160 van 3M. Dat zijn volgens mij de beste screenprotectors welke er te krijgen zijn. Helaas zijn deze nog niet te koop voor de N900, de ARMR-200 van ze wel, maar deze is naar mijn mening voor de applicatie op een telefoon minder geschikt.
Heel Hard Heerschen
The result is the Reason to Everything www.dnrhardware.nl
Heel Hard Heerschen
Als dat zo is, dan duurt het nog een jaar voordat het apparaat uit is. Maemo 6 staat t/m de tweede kwartaal van 2010 als alpha/beta status ingeplanned. Dus de final versie zal niet voor augustus/september/oktober 2010 uit worden gebracht.quote:janzeeschuimers schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:56:
Plus schijnt het volgende Maemo model geen N920 maar N910 te gaan heten.
Verder schijnt er sprake te zijn van een capacitive touchscreen wat zomaar zou kunnen betekenen dat er Maemo 6 aan boord is.
Heel Hard Heerschen
That Is The Question
Switching the universe...
Volgens mij zijn de tablets voor Nokia wel succesvol geweest, anders was Nokia niet doorgegaan met het ontwikkelen van Maemo. De internet tablets zijn nooit voor het grote publiek bedoeld geweest, maar het was een experiment van Nokia met open source software ontwikkeling.quote:Quindor schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:39:
Nee hoor, ik ken wel enkele mensen welke er eentje hebben. Maar het is nooit echt aangeslagen bij het grote publiek omdat je er niet mee kon bellen EN het vooral de linux crowd was die alles met die dingen konden.
Heel Hard Heerschen
Waar heb je gelezen dat ze pas midden November uit komen dan? Voor zover bij mij bekend komen ze nog steeds eind Oktober uit, hoop niet dat het later wordt...quote:eric1988 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:03:
Klopt het nu dat de N900 niet meer eind oktober uitkomt, maar pas half november? Ik kan er zelf niet echt een bepaald bevestigend artikel of iets over vinden.
Nou ik heb het hier een paar dagen geleden een keer langs zien komen. Helaas staat het ook op de website waar ik mijn abo net verlengd heb: Studentmobielquote:TargetX schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:06:
[...]
Waar heb je gelezen dat ze pas midden November uit komen dan? Voor zover bij mij bekend komen ze nog steeds eind Oktober uit, hoop niet dat het later wordt...
Heb een mailtje naar Nokia klantenservice gestuurd, ben benieuwd of ze eindelijk iets kunnen bevestigen. Op de Maemo Summit waren ze er ook al erg terughoudend over...quote:eric1988 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:11:
[...]
Nou ik heb het hier een paar dagen geleden een keer langs zien komen. Helaas staat het ook op de website waar ik mijn abo net verlengd heb: Studentmobiel
TargetX wijzigde dit bericht 17-10-2009 21:43 (52%)
heb je ook al een manier gevonden om met exchange 2003 te kunnen synchroniseren? (via roadsync of zo)quote:DaannO schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:31:
Btw, Adblock Plus geïnstalleerd en werkt echt geniaal
Je kan sharing accounts toevoegen. Maar Windows Live Space zit er nog niet tussen. Alleen Flicker en Ovi standaard.quote:lpdv74 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:04:
Nog een vraagje aan de alreeds gelukkige bezitters van de N900: Kun je foto's ook direct verzenden naar je Windows Live Space? Of is daar al een applicatie/plugin voor?
Heel Hard Heerschen
Van wat ik gelezen hebt tot nu toe, lijkt het me dat Nokia koos voor Maemo omdat het PAST bij wat ze willen doen met dit toestel. Niet omdat het succesvol of tegenvaller is geweest met eerdere versies. Ze hebben immers ook Android overwogen las ik op het internet maar het pastte niet bij wat ze wilden doen (Android had beperkende limieten), ze zouden wel Android zijn ontwikkelingen in de gaten houden en aan het eind van dit jaar kwamen er geruchten dat ze toch nog met een Debian gebaseerd toestel kwamen, iedereen dacht aan Android maar het was Maemo.quote:TempesT schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:03:
[...]
Volgens mij zijn de tablets voor Nokia wel succesvol geweest, anders was Nokia niet doorgegaan met het ontwikkelen van Maemo. De internet tablets zijn nooit voor het grote publiek bedoeld geweest, maar het was een experiment van Nokia met open source software ontwikkeling.
Er is enkel op sommige internet sites reclame voor gemaakt, verder niet.
Je kon ze in Europa eigenlijk alleen via Nokia zelf bestellen (maar was wel voor Nederland beschikbaar hoor, ook met Nederlandse menutjes enzo.)
dat is niet duur, ik verwachte dat dat ding ¤600 zou gaan kostenquote:janzeeschuimers schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:54:
Bij onze oosterburen zakt men nu al met de prijzen wel jammer dat de Duitse toestellen een ander toetsenbord hebben , de Nederlandse taal is volgensmij wel aanwezig (tenminste bij Maemo 4 , mijn n810).
Bij een Duitse Firma voor 429,99 Euro:
http://www.printus.de/web...amp;topCategoryStyleId=ff
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Nee, wij maken gebruik van 2007 alleen.quote:john-hendriks schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:56:
[...]
heb je ook al een manier gevonden om met exchange 2003 te kunnen synchroniseren? (via roadsync of zo)
Dat dacht iedereen waarschijnlijk. Nokia heeft rondgestrooid met 15% korting, waardoor mensen "slechts" ¤510 betaalden. Als ze even hadden gewacht, dan hadden ze over een maand misschien een mobiel voor ¤450 in nederland kunnen kopen. Maar ach, ze hebben hem eerderquote:icecreamfarmer schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:18:
[...]
dat is niet duur, ik verwachte dat dat ding ¤600 zou gaan kosten
Nas T wijzigde dit bericht 19-10-2009 01:11 (19%)
vrede in rust
429,99 ex B.T.W.quote:janzeeschuimers schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:54:
Bij onze oosterburen zakt men nu al met de prijzen wel jammer dat de Duitse toestellen een ander toetsenbord hebben , de Nederlandse taal is volgensmij wel aanwezig (tenminste bij Maemo 4 , mijn n810).
Bij een Duitse Firma voor 429,99 Euro:
http://www.printus.de/web...amp;topCategoryStyleId=ff
Ik zie dat nergens. Sterker, als ik onderaan op de pagina in het rijtje met "over ons", "contact" e.d. op de link AGB klik, krijg ik te lezen dat de prijzenquote:rob-bo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:40:
[...]
429,99 ex B.T.W.
Hij is 427,73 ex B.T.W. als je hem via Nokia koopt met de korting.
zijn, dus inclusief BTW. Er staat ook bij dat de spullen voor de industrie, bedrijven e.d. zijn.quote:gelten zuzüglich Mehrwertsteuer
vrede in rust
Google is your friendquote:Nas T schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:42:
Helaas is mijn duits niet zo goed dat ik dat allemaal 100% zeker kan bevestigen...
Mooie boelquote:Geachte xxxxxxxxxxxxx,
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.
De N900 zal in de loop van de maand november beschikbaar zijn in de Benelux.
Een meer exacte datum zal binnekort op onze website geplaatst worden.
Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Santoro
Nokia Care klantendienst
Wikipedia: Nokia N900quote:It was launched at Nokia World on 2 September 2009 and was expected to be released on 27 September 2009 (but this date has slipped to 19 October 2009) in the United States and on 30 October 2009 in 9 European countries.
You’re a nut! you’re crazy in the coconut!
Vreemd, want de woorden los betekenen ongeveer dit:quote:rob-bo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:53:
[...]
Google is your friend
http://translate.google.n...;tl=nl&history_state0=#
vrede in rust
Die sites hebben het fout. Er is nog geen MMS support voor de N900. Het heeft geen prioriteit voor Nokia en ik geef ze groot gelijk. Ik heb nog nooit van mijn leven een MMS gestuurd.quote:patrickt35 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:01:
In tegenstelling tot wat ik in dit topic lees, kun je volgens diverse sites met de N900 wel MMS-en.
Hebben die sites het fout?
quote:General
* Ctrl + Backspace: From within an application this will take you back out to the visual task manager. (Thanks to Chanse for that one.)
* Ctrl + C: Copy text
* Ctrl + V: Paste text
* Ctrl + X: Cut text
* Ctrl + A: Select all
* Ctrl + O: Open (if available)
* Ctrl + N: Create a new item (if available)
* Ctrl + S: Save (if available)
* Ctrl + Z: Undo (if available)
* Ctrl + Y: Redo (if available)
* Ctrl + F: Open search bar (if available)
* Ctrl + Right arrow: Move the insertion point to the end of the word
* Ctrl + Left arrow: Move the insertion point to the beginning of the word
These are all great Matt, but how the heck do I select text in the first place? You can use the shift key (far left) and the directional arrows on the keyboard to select text. Or you can use the stylus and double tap for a word or triple tap for all words in a document to select.
Web browser
* Ctrl + N: Open a new window
* Ctrl + R: Reload the current page
* Ctrl + B: Open a bookmark
* Ctrl + D: Add a bookmark
* Ctrl + Enter: Send a message
* Ctrl + R: Reply to a message
RSS Reader
* Ctrl + R: Refresh the feed
* Screenshots
* Ctrl + Shift + P: Capture a screenshot. Warm up those fingers first to try this out. (Thanks Nokia Experts reader Matti for the tip.)
@Nas Tquote:Nas T schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:02:
[...]
Vreemd, want de woorden los betekenen ongeveer dit:
gelten = gelden/weergegeven
zuzüglich = plus
Mehrwertsteuer = BTW
Dit geeft translate.google, en www.vertalen.nu
Hele zinnen invoeren in een vertaalmachine gaat vaak niet goed, dus ik weet ook niet wat ik er van moet denken. Dat het zonder BTW is klopt waarschijnlijk wel, aangezien in de eerder genoemde AGB ook vermeld was dat de producten voor bedrijven e.d. waren. En dan is exclusief BTW ineens logisch.
janzeeschuimers wijzigde dit bericht 19-10-2009 16:23 (11%)
Het betekent in dit verband: vermeerderd met BTW. Oftewel, de BTW komt er nog bij.quote:janzeeschuimers schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:16:
[...]
@Nas T
Dat viel mij ook al op , de Google vertaalmachine zegt dit als je het woord los invoert:
zuzüglich = plus
Maar in zinsverband:
gelten zuzüglich Mehrwertsteuer = zijn weergegeven exclusief BTW
Nou kunnen woorden in zinsverband wel eens iets anders zeggen dan ze letterlijk betekenen maar de ene keer PLUS en de andere keer EXCLUSIEF voor het woord "zuzüglich" is uiterst vreemd.
Op zich niets nieuws (zelfde als in Windows), maar leuk dat het in Maemo ook werkt.quote:
Even Ctrl & Z na een belletje zodat je tegoed niet afgeschreven wordt...leuk.quote:lpdv74 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:03:
[...]
Op zich niets nieuws (zelfde als in Windows), maar leuk dat het in Maemo ook werkt.
vrede in rust
Zou ik niet doen, is ook al voorbij gekomen.. De USA versie doet het hier in Europa niet.quote:johan12 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:47:
Zo, de N900 wordt mijn volgende telefoon. Volgens mij komt hij 30 oktober uit, althans als ik zo de berichten lees bij verschillende retailers.
Ik ga de N900 in de USA kopen. Bij amazon is ie bepaald op 582 dollar wat omgerekend 391 euro is. Een redelijk goede deal lijkt me? Ik heb via google een beetje lopen zoeken naar retailers in amerika die de n900 verkopen maar volgens mij is dit de beste prijs. Of heeft iemand hier nog suggesties voor een goede tweakers pricewatch in amerika?
friendlyfiend wijzigde dit bericht 19-10-2009 20:57 (21%)
johan12 wijzigde dit bericht 19-10-2009 21:24 (35%)

Volgens mij is de stekker alleen anders.quote:johan12 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:15:
En bij de nokia N900 op amazon.com staat een plaatje met dat de telefoon gewoon in europa te gebruiken is...
[afbeelding]
Zie http://www.amazon.com/Nok...1&pf_rd_i=nokia%20n97
Maar dit staat er ookquote:johan12 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:15:
En bij de nokia N900 op amazon.com staat een plaatje met dat de telefoon gewoon in europa te gebruiken is...
[afbeelding]
Zie http://www.amazon.com/Nok...1&pf_rd_i=nokia%20n97
johan12 wijzigde dit bericht 20-10-2009 09:24 (5%)
stuur er meteen 30 naar jezelf thuis op en verkoop ze hier weer doorquote:johan12 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:23:
Ja dat snap ik, dat is bij amazon.com natuurlijk ook zo. Maar ik ben zelf over een maandje in Amerika, dus dan neem ik er eentje mee. 375 euro voor dit toestel is bijna bespottelijk.
ajblancke wijzigde dit bericht 20-10-2009 12:12 (38%)
http://www.mecero.nl/?pag...oduct&product_id=6452quote:ajblancke schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:58:
stroom beperking ?? extra accu ??
Die zijn wel te krijgen op ebay:quote:ajblancke schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:56:
het mooiste zou een externe lader wezen
zodat je altijd met 2 volle accu,s op pad kan
Dit is een review van een iPhone gebruiker:quote:MadRettoR schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:56:
noueh.. het enige wat mij nog doet twijfelen is de accuduur.. Als hij het echt maar 8-10uur volhoud; dan is dat voor mij een reden om voor een andere foon te gaan kijken.
Met de final release van de firmware, welteverstaan.quote:rob-bo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:12:
[...]
Dit is een review van een iPhone gebruiker:
http://gigaom.com/2009/10/19/nokia-n900/
Die zegt dat het batterijverbruik beter is dan dat van de iPhone.
Als je twijfelt, zou ik wachten totdat er gebruikerservaringen binnenkomen.
vrede in rust
Het zal vast mogelijk zijn, maar ik betwijfel of het de accuduur veel zal verlengen. Zonnecellen of kinetische energie is leuk bij het energieverbruik van een horloge; maar bij een N900 zet het weinig zoden aan de dijk (denk ik).quote:Zou het trouwens niet mogelijk zijn om een achterkant te maken met zonnecellen? Of met kinetische energie, zoals bij horloges?
Dit baseer ik helemaal nergens op.
Geen 5.0 maar een 5.8 megapixel camera?quote:rob-bo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:12:
[...]
Zonnecellen op de achterkant levert veel te weinig energie voor dit soort grootverbruikers, alleen in optimale omstandigheden kom je in de buurt van gemiddeld verbruik. Hetzelfde vermoed ik voor kinetische energie (hoe dat dan ook wordt gegenereerd).quote:Nas T schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:17:
[...]
Met de final release van de firmware, welteverstaan.
Mocht het nou echt zo'n probleem worden, misschien wordt er een speciale accu met achterkant bedacht door iemand zodat je een dikkere telefoon krijgt, maar ook een flinke acculading...
Maar ook ik wacht wel de reviews af. En wie weet koop ik een extra accu en lader, zodat mocht het voorkomen dat de telefoon zonder prik zit, dit eenvoudig opgelost kan worden.
Zou het trouwens niet mogelijk zijn om een achterkant te maken met zonnecellen? Of met kinetische energie, zoals bij horloges?
Heel Hard Heerschen
deze review vergelijkt wel heel veel met de iPhone. Maar ik vind hem redelijk positief.quote:rob-bo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:12:
[...]
Ik dacht dat ze dat op de 3GS juist hadden verbeterd? Dit is naar mijn mening veruit het grootste probleem aan de N900, de batterij gaat snel leeg. Als Apple slechter is, dan mogen ze daar ook hard aan gaan werkenquote:The battery power is adequate – better than any iPhone but much lower than classic Nokia phones.
Het grote nadeel aan apparaten die enkel op het netwerk van 1 aanbieder worden geleverd. Zonder goede dekking heb je maar weinig aan je dure smartphone.quote:How does it function as a phone? It is unbelievably great and I experienced no dropped calls on the T-Mobile network. Not a single one. Furthermore, the N900 model I have is optimized for the T-Mobile USA’s 3G network, which makes it far more reliable that the AT&T 3G network.
Hij heeft blijkbaar een erg negatief beeld van linux-based apparaten, ik zou niet weten hoe je dit anders moet interpreteren. Blij te zien dat de N900 dit vooroordeel ontkracht.quote:The Maemo OS used inside the test model of Nokia N900 that I received was an incomplete version of the software, and despite being rough around the edges, it surprised me with its nimbleness and robustness. It didn’t at any point feel like a Linux-based device, and thanks to a hefty processor the N900 feels as crisp as the iPhone
Heel Hard Heerschen
mmmhh.. ik kan me herinneren dat er in de (p)review van Daanno wordt gesteld dat de N900 op bijna alle fronten behalve de batterij beter dan de ei-feun is.quote:rob-bo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:12:
[...]
vrede in rust
janzeeschuimers wijzigde dit bericht 20-10-2009 17:25 (31%)
Of...er stonden bepaalde zaken standaard uitgeschakeld, zoals Wlan-scan bijvoorbeeld.quote:janzeeschuimers schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:13:
@Pusherman_
Wat betreft de hardware is er aan je tweede N82 niks gewijzigd wel zal er de nieuwste firmware aanwezig zijn geweest die de accuduur deed toenemen.
Zo zal het met de N900 ook wel gaan dat er in de toekomstige firmware verbeteringen zullen zitten en misschien dus ook wel dat de accuduur toeneemt.
vrede in rust
Johan, je hebt gelijk. Ik was ff in de war met het hele UMTS en GSM verhaal. In de VS gebruiken ze andere bandbreedtes ofzo. Ik denk dat ik dit verwissel met de N97. Volgens mij kan die niet zo uit de VS worden gehaald.quote:johan12 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:19:
En waarom zou deze het hier niet doen? Is dit bevestigd door iemand? Ik heb al vele nokia's in amerika gekocht en deze werken hier prima, waarom is dat met deze anders?
Als ik hier naar de specs kijk zie ik niet waarom het niet zou kunnen, hij ondersteund alle frequency bands in amerika en hier
http://www.forum.nokia.com/devices/N900
Kijk dat is wel vet handig, ik heb nu een android telefoon en al mijn contacten/afspraken gaan via google. Geen zin om de calender weer handmatig in te moeten voeren ofzo dus dit is wel erg fijn. Verder denk ik dat de accuduur niet veel zal gaan verschillen met die van mijn G1. Deze heeft ook de hele dag internet aanstaan en moet ik toch ook zeker elke dag opladen en soms zelfs tussendoor als ik hem veel gebruik. Maar met 3 batterijen is dat voor mij geen probleem. Ik klik er een opgeladen in en klaar ben je. Op ebay staan al genoeg batterijen die in de N900 passen en heb nog nooit problemen gehad met deze batterijen.quote:lucas321 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:07:
Mooi Google Calender en contacts werkt ook:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=31315&page=3
quote:How does it function as a phone? It is unbelievably great and I experienced no dropped calls on the T-Mobile network. Not a single one. Furthermore, the N900 model I have is optimized for the T-Mobile USA’s 3G network, which makes it far more reliable that the AT&T 3G network.
Even ter verduidelijking: De N900 is NIET "geoptimaliseerd" voor de het Amerikaanse T-Mobile. Het enige wat er aan de hand is, is dat er in de VS dezelfde N900 versie als in Europa wordt uitgebracht. De meeste 3G netwerken in Noord-Amerika gebruiken andere 3G banden dan de Europese netwerken. T-Mobile US daarentegen werkt met dezelfde 3G banden als Europa, dus daarom kan je straks op 3G via T-Mobile in de VS.quote:TempesT schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:29:
Het grote nadeel aan apparaten die enkel op het netwerk van 1 aanbieder worden geleverd. Zonder goede dekking heb je maar weinig aan je dure smartphone.
Rex
rataplan2 wijzigde dit bericht 22-10-2009 10:26 (7%)
That Is The Question
Mag ik vragen waar je hem besteld heb? is dit een pre-order bij de nokia shop zelf?quote:rataplan2 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:55:
duurt nog wel ff voordat hij binnen is
Besteldatum: 21-10-2009
Verwachte datum van verzending: 3 tot 4 weken
quote:Net bestelling geplaatst op shop.nokia.nl
in orderbevestiging stond dit:
Besteldatum: 21-10-2009
Verwachte datum van verzending: 3 tot 4 weken
r.steenis wijzigde dit bericht 22-10-2009 10:20 (26%)
You’re a nut! you’re crazy in the coconut!
Jammer.. heel jammer.. Terwijl op de site nog wel steeds staat : verwacht eind oktober... Als dit zo doorgaat zal de grote update voor de N900 ook wel niet voor de kerst komen. Eind januari ofzoquote:r.steenis schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:18:
[...]
Mag ik vragen waar je hem besteld heb? is dit een pre-order bij de nokia shop zelf?
/EDIT
Ik zie het al, op de ABO forum las ik dit:
[...]
Pusherman_ wijzigde dit bericht 22-10-2009 12:05 (66%)
Reden: nieuws...
Ben ik niet met je eens, die software is toch achteraf nog te updaten? En kan me niet voorstellen dat ze nu nog veel aan de hardware gaan aanpassen... Had persoonlijk liever de mobiel gewoon nu gehad, dan updaten we over een maand wel met de nieuwste versie met alle bugfixes. Zijn we dan nog een keer blij dat er inderdaad iets aan word gedaan :-) Ben nu alleen teleurgesteld dat de mobiel nog niet geleverd wordt, in mijn ogen dus een verkeerde keuze van Nokia.quote:Pusherman_ schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:55:
Vind het erg jammer, maar aan de andere kant, liever dat ze het product goed afleveren dan met een soort beta software er in, zoals bv. met de Popcorn Hour C-200 is gebeurd.
Er schijnt deze week zelfs een nieuwe firmware uit te komen. Nu de telefoon nog en dan kan het helemaal los gaan.quote:Pusherman_ schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:55:
Vind het erg jammer, maar aan de andere kant, liever dat ze het product goed afleveren dan met een soort beta software er in, zoals bv. met de Popcorn Hour C-200 is gebeurd.
Nokia gaat echt de eisen voor de software twee weken voor introductie niet veranderen. Die doelstelling is maanden terug vastgelegd, en dat is niet zo makkelijk te veranderen.quote:AVee schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:44:
Het zou me niet verbazen als Nokia verwachte de N900 vooral aan developers en power-users kwijt te raken. Als nu blijkt dat er een hoop 'normale' consumenten het ding willen hebben dan kan het wel eens zijn dat ze besloten hebben dat de eerste software dan toch iets meer gepolijst moet zijn. En als er meer vraag is zullen ze er meer moeten produceren om te voorkomen dat ze heel veel mensen moeten teleurstellen op de release datum.
Heel Hard Heerschen
Natuurlijk is software achteraf nog te updaten, maar dat wil niet zeggen dat mensen zitten de wachten op een telefoon (of hoe je het ook wilt noemen) die bij de lancering vol bugs zit. Als Nokia dit wel zou doen zou er onder andere op internet volop geklaagd worden door klanten hoeveel problemen zij wel niet ondervinden. Dat is voor een bedrijf als Nokia natuurlijk niet bepaald goede reclame, dus kunnen ze beter even wachten met de lancering en de software meer op orde brengen.quote:TargetX schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:41:
[...]
Ben ik niet met je eens, die software is toch achteraf nog te updaten? En kan me niet voorstellen dat ze nu nog veel aan de hardware gaan aanpassen... Had persoonlijk liever de mobiel gewoon nu gehad, dan updaten we over een maand wel met de nieuwste versie met alle bugfixes. Zijn we dan nog een keer blij dat er inderdaad iets aan word gedaan :-) Ben nu alleen teleurgesteld dat de mobiel nog niet geleverd wordt, in mijn ogen dus een verkeerde keuze van Nokia.
Xbox360 Gamertag <- GTA4
En als je het andersom bekijkt: Dan maakt Nokia telefoons zonde bugs, die (nog) langer op zich laten wachten en (nog) duurder worden doordat er een testteam bugs aan het repareren is.quote:Wekko306 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:21:
[...]
Natuurlijk is software achteraf nog te updaten, maar dat wil niet zeggen dat mensen zitten de wachten op een telefoon (of hoe je het ook wilt noemen) die bij de lancering vol bugs zit. Als Nokia dit wel zou doen zou er onder andere op internet volop geklaagd worden door klanten hoeveel problemen zij wel niet ondervinden. Dat is voor een bedrijf als Nokia natuurlijk niet bepaald goede reclame, dus kunnen ze beter even wachten met de lancering en de software meer op orde brengen.
Het is jammer, maar als er inderdaad ernstige bugs in de software zitten is het wel slim om deze er voor de lancering uit te halen.
vrede in rust
Het apparaat werkt prima naar mijn mening. Ik ben geen enkele ernstige bug tegen gekomen. Maar blijkbaar andere mensen wel. Het is bespottelijk om te zeggen dat "Nokia niet gelijk een erg goed functionerend product maakt", alleen maar omdat er in de pre-release software bugs zitten.quote:Nas T schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:43:
[...]
En als je het andersom bekijkt: Dan maakt Nokia telefoons zonde bugs, die (nog) langer op zich laten wachten en (nog) duurder worden doordat er een testteam bugs aan het repareren is.
Zoals een paar posts eerder vermeld zijn er nog talloze bugs naar boven gekomen na het event waarbij N900's zijn uitgedeeld. Er is geen goedkoper en efficiënter testteam dan het publiek zelf. Een testteams motivatie is betaald worden. En dat gaat per uur. Een motivatie van een eindgebruiker is om bugs eruit te hebben. En aangezien Maemo opensource is, zijn er veel gratis ontwikkelaars die ook de motivatie hebben om bugs eruit te vissen. Resultaat: betere software, snellere bug-killing tegen lagere kosten. Op die manier kan Nokia een concurrentiepositie innemen. Ik heb een N95 8GB die aan het begin ook met bugs en vastlopers te maken had. Nu heb ik nog steeds dat sommige programma's vastlopen. Maar goed, opnieuw starten en 9 van de 10 keer doet hij het wel weer (en de 10e keer ben ik dan nog niet tegengekomen).
Ergens is het jammer dat Nokia niet gelijk een erg goed functionerend product maakt, maar het heeft wel zijn voordelen, zoals hierboven genoemd. Zeker nu met duizenden ontwikkelaars staat Maemo sterk.
Heel Hard Heerschen
Dit soort bugfixes zijn precies wat ik bedoel. Als je levert aan users die sowieso elke week de software updaten dan kom je met een deel van de bug die er nu zijn best wel weg, als het maar vlot opgelost wordt. Maar als je levert aan mensen die nauwelijks weten dat je de software op je telefoon zou kunnen updaten wordt dat een ander verhaal.quote:TempesT schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:10:
Dus dan blijft punt 2 over. En dat is volgens mij waarschijnlijk. Sinds het uitdelen van 300 test toestelen is het aantal gerapporteerde bugs bijna vertienvoudigd! Een aantal zijn best wel belangrijk. Sommige simkaarten in Engeland schijnen bijvoorbeeld problemen te geven (aangemerkt als critical bug, en Nokia is druk bezig deze op te lossen). Zelf heb ik ook 10 (niet erg belangrijke) bugs gerapporteerd (eigenlijk 11, maar 1 is als "WONTFIX" aangemerkt).
maar je kan bug-fixen natuurlijk ook als "polijsten" van software zien. Maar nieuwe functies moet je niet verwachten voor de introductie.
Mensen die niet updaten moeten deze telefoon niet kopen. Die zijn niet experienced enough om geavanceerde functies te gebruiken imo.quote:AVee schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:10:
[...]
Dit soort bugfixes zijn precies wat ik bedoel. Als je levert aan users die sowieso elke week de software updaten dan kom je met een deel van de bug die er nu zijn best wel weg, als het maar vlot opgelost wordt. Maar als je levert aan mensen die nauwelijks weten dat je de software op je telefoon zou kunnen updaten wordt dat een ander verhaal.
En niet werkende sim kaarten is natuurlijk gewoon reden om een telefoon te retourneren, dus dat zullen ze denk ik wel moeten oplossen voor de release.
vrede in rust
Heel Hard Heerschen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 113 114 115 116 last
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: