Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nas T
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
quote:
Gundogan schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:42:
[...]

Je moet voor landscape en portrait apart je desktops indelen. Dit kan voor zover ik weet niet anders. (als je bedoelt dat je hele desktop in de war wordt geschopt als je van landscape naar portrait gaat en je hebt in portrait nog niks verplaatst)
Dat bedoel ik inderdaad. Ik ga dus niet mijn desktop aanpassen, het moet gewoon goed werken.

vrede in rust

• FiscBiker
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-07 14:12
quote:
Nas T schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 05:12:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad. Ik ga dus niet mijn desktop aanpassen, het moet gewoon goed werken.
Werkt hier goed hoor. Eenmaal de widgets in portrait-mode op zijn plek gezet blijven ze onthouden voor portrait-mode en landscape-mode houdt gewoon zijn oude indeling. Hoe vaak ik 'm ook ronddraai.

• Nas T
  • Nu online
quote:
FiscBiker schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:26:
[...]

Werkt hier goed hoor. Eenmaal de widgets in portrait-mode op zijn plek gezet blijven ze onthouden voor portrait-mode en landscape-mode houdt gewoon zijn oude indeling. Hoe vaak ik 'm ook ronddraai.
Als jij een icoontje in portraitmode rechtsonder hebt staan en je zet hem weer in landscape, waar staat dat icoontje dan? Ik wil hem dan rechtsboven, alleen moet hij op zijn locatie 90 graden draaien.
Of nog anders uitgelegd: inportrait leg ik mijn vinger op het icoontje, ik zet hem in landscape, haal mijn vinger weg en het icoontje moet daar verschijnen. het menu met apps gaat wel beter wat dat betreft.

vrede in rust

• FiscBiker
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-07 14:12
quote:
Nas T schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:25:
[...]

Als jij een icoontje in portraitmode rechtsonder hebt staan en je zet hem weer in landscape, waar staat dat icoontje dan?
Waar ik bepaalde dat hij moest staan in landscape. Hij onthoudt gewoon de locatie voor ieder icoon en iedere widget apart voor landschap en apart voor portret. Dat is in mijn geval ook ideaal. Mijn eigengemaakte widgets zijn vrij breed (passen net in portret) maar niet hoog, dus in landschap komen de iconen onder die widgets, maar in portret moeten de iconen juist rechts van de kalender en e-mail widget komen, omdat er naast mijn eigen widgets geen ruimte meer is (onder ook niet, want e-mail schuift al een beetje over kalender om plaats te maken voor mijn widgets).
quote:
Ik wil hem dan rechtsboven, alleen moet hij op zijn locatie 90 graden draaien.
Of nog anders uitgelegd: inportrait leg ik mijn vinger op het icoontje, ik zet hem in landscape, haal mijn vinger weg en het icoontje moet daar verschijnen. het menu met apps gaat wel beter wat dat betreft.
Ik geloof niet dat het makkelijk is om zo'n systeem te maken dat betrouwbaar alle widgets en iconen dynamisch op z'n plek houdt bij het omdraaien, zeker niet als je rechthoekige widgets hebt zoals ik die heb.

• Nienix
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-09 22:37

Nienix

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Ik wil graag mijn n900 updaten, maar ik heb nu het programma pixelpe dat ik veel gebruik en dat is nergens meer te vinden voor de n900.
Heeft iemand een idee hoe ik er aan kan komen?

N900 N9 Jolla

• Nas T
  • Nu online
quote:
FiscBiker schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:58:
[...]

Waar ik bepaalde dat hij moest staan in landscape. Hij onthoudt gewoon de locatie voor ieder icoon en iedere widget apart voor landschap en apart voor portret. Dat is in mijn geval ook ideaal. Mijn eigengemaakte widgets zijn vrij breed (passen net in portret) maar niet hoog, dus in landschap komen de iconen onder die widgets, maar in portret moeten de iconen juist rechts van de kalender en e-mail widget komen, omdat er naast mijn eigen widgets geen ruimte meer is (onder ook niet, want e-mail schuift al een beetje over kalender om plaats te maken voor mijn widgets).

[...]

Ik geloof niet dat het makkelijk is om zo'n systeem te maken dat betrouwbaar alle widgets en iconen dynamisch op z'n plek houdt bij het omdraaien, zeker niet als je rechthoekige widgets hebt zoals ik die heb.
Ik heb wel een keer iets gehad wat snelkoppelingen in portrait omdraaide, alleen widgets niet. Je moest dan ook vlakken maken waarin de snelkoppelingen stonden.
Maar ik heb de icoontjes gerearranged, nu onthoud hij voor landscape en portrait zijn eigen layout. Perfect dus, kun je precies doen wat jij wilt.

vrede in rust

• Bongoarnhem
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01-10 21:45
Kan iemand mij vertellen hoe ik bij de geweldige applicatie QTlockscreen het bestand kan bewerken om het scherm naar eigen wens aan te passen.
Ik heb het geprobeerd en heb root toegang maar kan
-En het bestand niet vinden.
-En ik zou niet exact weten hoe ik het bestand zou moeten bewerken.

• prutsger
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 14:18
Ik heb een probleem met de nieuwste CSSU update. Mijn N900 geeft aan dat er een update is, maar niet OTA kan updaten en dat via de Ovi Suite moet. Ovi Suite geeft echter aan dat er geen updates zijn... wat nu?

• disheaver
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
prutsger schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:23:
Ik heb een probleem met de nieuwste CSSU update. Mijn N900 geeft aan dat er een update is, maar niet OTA kan updaten en dat via de Ovi Suite moet. Ovi Suite geeft echter aan dat er geen updates zijn... wat nu?
via console
code:
1
2
apt-get update
apt-get upgrade

geprobeerd (als root)?

@bongo: in /opt/qtlockscreen/.

Via vim ofzo :)

• Bongoarnhem
quote:
[b]disheaver schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:04:

@bongo: in /opt/qtlockscreen/.

Via vim ofzo :)
/opt/qtlockscreen/

Geprobeerd zowel in met Root acces als zonder.
Krijg de melding acces denied.

VIM.....uuuuh

Weet niet wat je daarmee bedoeld.

• disheaver
  • Niet online
quote:
Bongoarnhem schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:14:
[...]

/opt/qtlockscreen/

Geprobeerd zowel in met Root acces als zonder.
Krijg de melding acces denied.

VIM.....uuuuh

Weet niet wat je daarmee bedoeld.
vim is 'kladblok' voor linux. Wat probeer je exact? doe eens in console als root ls /opt/qtlockscreen

• Nas T
  • Nu online
quote:
prutsger schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:23:
FAPman (fast application manager) installeren en alsnog doen. Kreeg deze foutmelding ook met de standaard applicatie/toepassingbeheerder van maemo.

vrede in rust

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bij de laatste updates heb ik ook wel eens problemen met dat de update manager opeens alle repo's eruit gooit. De update manager opnieuw opstarten lost dat overigens wel op.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Bongoarnhem
quote:
disheaver schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:04:
[...]

vim is 'kladblok' voor linux. Wat probeer je exact? doe eens in console als root ls /opt/qtlockscreen
Heb ik gedaan zowel direct in de console als met root acces.

Ik krijg de melding "permission denied".

Heb het in alle vormen geprobeerd met / ervoor, erna, ertussen enz enz maar geen resultaat.

Ik was laatst ook al met de kwiki bezig geweest maar kwam er toen niet uit. Zal er straks nog ff mee aan de slag gaan...

Bongoarnhem wijzigde deze reactie 14-09-2011 21:26 (12%)

• disheaver
  • Niet online
quote:
Bongoarnhem schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:25:
[...]

Heb ik gedaan zowel direct in de console als met root acces.

Ik krijg de melding "permission denied".

Heb het in alle vormen geprobeerd met / ervoor, erna, ertussen enz enz maar geen resultaat.

Ik was laatst ook al met de kwiki bezig geweest maar kwam er toen niet uit. Zal er straks nog ff mee aan de slag gaan...
doe eens als root
code:
1
find / -iname qtlockscreen

• Bongoarnhem
quote:
disheaver schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:25:
[...]

doe eens als root
code:
1
find / -iname qtlockscreen

Dan krijg ik de volgende output:
code:
1
2
3
4
/etc/event.d/qtlockscreen
/opt/qtlockscreen
/usr/bin/qtlockscreen
/home/opt/qtlockscreen

Bongoarnhem wijzigde deze reactie 14-09-2011 23:23 (22%)

• disheaver
  • Niet online
quote:
Bongoarnhem schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:20:
[...]

Dan krijg ik de volgende output:
code:
1
2
3
4
/etc/event.d/qtlockscreen
/opt/qtlockscreen
/usr/bin/qtlockscreen
/home/opt/qtlockscreen

Dan zou als root
code:
1
ls /opt/qtlockscreen

echt geen 'permission denied' moeten geven.

Wel lijst met bestanden in die dir. Zoek daar de juiste .ini file uit, en wijizig die met editor naar keuze.

• Bongoarnhem
Ik ga aan het proberen en hou jullie op de hoogte....

• fabiaZ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-09-2011
Argh ik weet niet meer wat ik moet doen.

Me n900 was laatst al niet meer 100% Me battery was helemaal leeg waardoor me n900 niet meer wilde starten.
Dit eindelijk gefixt door een externe oplader te gebruiken.

Nu crashte me n900 vandaag en nu lijkt het helemaal over, maar misschien dat jullie nog ideeŽn hebben.

Ik heb al geprobeerd me n900 te flashen, daar zit het probleem echter.
Me n900 geeft nu aan datie een RX-51 is met hardware revision 0000.
Hierdoor kan ik mijn n900 dus niet meer flashen, of ik doe iets fout.

Hopelijk hebben jullie nog een idee voor me!

Oh ja me n900 zit momenteel vast in een reboot cycle van ongeveer 10 seconden waar hij alleen maar het nokia scherm toont en dan weer reboot.

fabiaZ wijzigde deze reactie 16-09-2011 23:23 (11%)

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
quote:
fabiaZ schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 23:21:
Oh ja me n900 zit momenteel vast in een reboot cycle van ongeveer 10 seconden waar hij alleen maar het nokia scherm toont en dan weer reboot.
Geen idee of dit hetzelfde geval was, maar ik had dat ook een keer. Toen had ik mijn batterij in een externe lader opgeladen, en daarna kon ie gewoon booten. Geen idee waarom, alsof de N900 helemaal flipt als je probeert te booten met een (bijna) lege batterij, ookal zit de lader er in.

Adobe in je kont, is dat wel gezond?
Heb jij soms last van het Tweakersyndroom?

• novec
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 01-10 10:16
hallo

ik gebruik sinds kort het Harmattan icoonpack:Prachtig! echt een aanrader.

in DrLaunch zijn alleen de oude icoons nog aanwezig. Is eea ook zo aan te passen dat drLaunch ook de nieuwe icoons gebruikt?

• fabiaZ
  • Laatst online: 18-09-2011
quote:
Redsandro schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:05:
[...]

Geen idee of dit hetzelfde geval was, maar ik had dat ook een keer. Toen had ik mijn batterij in een externe lader opgeladen, en daarna kon ie gewoon booten. Geen idee waarom, alsof de N900 helemaal flipt als je probeert te booten met een (bijna) lege batterij, ookal zit de lader er in.
Ja hij deed het ook nadat ik me batterij had opgeladen in een externe lader.
Alleen na een aantal uur crashte hij weer en toen ik hij in die boot cycle komen te zitten.
Vandaar dat ik hem vanaf 0 wilde flashen, dit lukt echter niet vanwege ik denk het revisie probleem waar hij RX51-0000 aangeeft.

• laropo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 29-09 07:14
quote:
novec schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:21:
hallo

ik gebruik sinds kort het Harmattan icoonpack:Prachtig! echt een aanrader.

in DrLaunch zijn alleen de oude icoons nog aanwezig. Is eea ook zo aan te passen dat drLaunch ook de nieuwe icoons gebruikt?
Dat is zeker mogelijk. Helaas is http://talk.maemo.org niet goed bereikbaar op dit moment, maar daar zal je het antwoord moeten kunnen vinden.

• novec
quote:
laropo schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:41:
[...]

Dat is zeker mogelijk. Helaas is http://talk.maemo.org niet goed bereikbaar op dit moment, maar daar zal je het antwoord moeten kunnen vinden.
En daar heb ik gezocht maar kon het niet gedaan krijgen.

• Forzaspw
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-09 16:31
Helaas... de tijden dat ik zorgenloos kon genieten van mijn N900 zijn nu voorbij...
Het begon met het wegvallen van de verbinding maar nu heb ik ook "het" probleem met de simkaart.

Weten jullie misschien of dit probleem verholpen kan worden dmv reparatie?
Ik ben erg tevreden over mijn telefoon, er is volgens mij weinig andere keus aan telefoons met deze functies.
Mijn toestel valt ruim binnen de garantie periode, daarnaast heb ik er nog een verzekering voor lopen ook.
Wat is de beste manier van handelen denken jullie? Zelf naar Nokia sturen, via belcompany, via een carepoint of toch via de verzekering?

Ik hoop dat ze kunnen repareren of een nieuwe N900 afsturen, maar heb weinig hoop als ik jullie ervaringen zo zie.....

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17:28
Wie port Win8 even naar deze phone?

Zonder gekheid; is dat mogelijk? Kan je de N900 helemaal leeghalen zodat je eigenlijk een system omgeving hebt? Met gewoon een proc, ram en een ssd?

[PC] + [T430] + [R500] + [390X] | 600D | 75-300 | 18-55 |

• laropo
quote:
novec schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:17:
[...]

En daar heb ik gezocht maar kon het niet gedaan krijgen.
Nu ik wel weer kan zoeken: http://talk.maemo.org/sho...ghlight=icons#post1020829

@Hierboven, ik hoop voor je dat je het kan fixen, want ik moet de N900 helaas gedwongen verlaten.. Nokia heeft geen N900's meer achter de hand (of ze zijn niet goed geÔnformeerd bij Nokia Care). Ik zal het moeten doen met een N8.

• novec
quote:
laropo schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:32:
[...]

Nu ik wel weer kan zoeken: http://talk.maemo.org/sho...ghlight=icons#post1020829

@Hierboven, ik hoop voor je dat je het kan fixen, want ik moet de N900 helaas gedwongen verlaten.. Nokia heeft geen N900's meer achter de hand (of ze zijn niet goed geÔnformeerd bij Nokia Care). Ik zal het moeten doen met een N8.
Inderdaad dit werkt. Dank en erg mooi zo!

groet

S.

• Nas T
  • Nu online
quote:
laropo schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:32:
[...]

Marktplaats verkopen. Marktplaats inkopen. En je houdt waarschijnlijk nog geld over ook!

vrede in rust

• laropo
quote:
Nas T schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:59:
[...]

Marktplaats verkopen. Marktplaats inkopen. En je houdt waarschijnlijk nog geld over ook!
Ja.. misschien ga ik dat nog wel doen. Maar misschien ook niet. Eerst maar eens kijken hoeveel ik uit de N8 kan halen. Tot nog toe was het niet veel belovend. Maar Belle is een vooruitgang en het valt me op dat er zelfs wat dingen uit Maemo worden hergebruikt in Belle!

Ik zal de komende tijd iig geen toevoegingen aan dit topic maken, maar ik blijf jullie volgen! :w

• Nas T
  • Nu online
quote:
laropo schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:01:
[...]

Maar Belle is een vooruitgang en het valt me op dat er zelfs wat dingen uit Maemo worden hergebruikt in Belle!

Ik zal de komende tijd iig geen toevoegingen aan dit topic maken, maar ik blijf jullie volgen! :w
Dat bevestigt maar weer eens hoe vooruitstrevend maemo/MeeGo is...

vrede in rust

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Belle? Wat heb ik gemist?

Adobe in je kont, is dat wel gezond?
Heb jij soms last van het Tweakersyndroom?

• Atila
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:17
Ik heb mijn N900 ter reparatie / vervanging aangeboden (simkaart werd niet meer herkend) bij een NSP, via Nokia Care heb ik gevraagd om een E7 ipv een N8. Volgende week hoor ik of ik de E7 krijg als vervanging. Ik heb nu even een ZTE Blade gehaald, maar ik mis wel het hardware keyboard. Ik snap niet dat iedereen maar met zo'n on-screen keyboard bezig is ...

Liever heb ik een N900 terug, maar dat gaat dus niet meer gebeuren. Misschien gaat Nokia ooit nog wakker worden en maken ze van Maemo / Meego het paradepaardje dat het hoort te zijn.

Intussen wacht ik maar een paar weken tot ik bericht heb over mijn nieuwe toestel :(

EDIT: Ik krijg alsnog een E7 :)

• Nas T
  • Nu online
quote:
Dat je met de N900 ook telefoongesprekken kunt voeren.

Of anders: Symbian.

vrede in rust

• foutje
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-09 12:59
sinds de laatste cssu update, werkt mijn twitter widget van nokia, maar ook tweego niet meer! iemand een sugestie??

• FORZA M
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 30-09 19:46
Hey,

Ik ben ťťn van de gelukkigen die toch nog een nieuwe N900 ontvangen heeft. Ik ben tijdens het wachten op de reparatie wel overgeschakeld naar de E7, en ben daar best tevreden mee, en dus wordt de N900 verkocht.

Echter, m'n vriendin vind de E7 ook wel een leuk toestel, en zou dus ook wel iets gelijkaardigs willen. (Een symbian^3 toestel dus.)

Indien er dus iemand is die een N8 ontvangen heeft, en liever een nieuwe N900 zou hebben, wil ik best wel ruilen. indien geen interesse gaat hij gewoon de verkoop in.

Voor meer info over het toestel: http://www.2dehands.be/te...nokia-n900-102687579.html

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 30-09 22:11
Ook mijn N900 weggebracht naar een NSP. Is nu bijna twee weken geleden.
Hij is weggebracht omdat mijn volume toets defect is, en mijn hoofdtelefoon aansluiting werkt vaak niet.

Ben benieuwd wat ik terug krijg. Sowieso gaat het toestel wat ik terug krijg in de verkoop, omdat ik een aantal maanden geleden ben overgestapt op een Samsung Galaxy s2.

Wel vertelde de medewerker van het NSP me, dat Symbian met een totaal nieuwe versie gaat komen, welke verdacht veel lijkt op het google besturings systeem.
(http://www.nu.nl/gadgets/...es-met-symbian-belle.html )

• Bongoarnhem
quote:
patrickt35 schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:41:
Ook mijn N900 weggebracht naar een NSP. Is nu bijna twee weken geleden.
Hij is weggebracht omdat mijn volume toets defect is, en mijn hoofdtelefoon aansluiting werkt vaak niet.

Ben benieuwd wat ik terug krijg. Sowieso gaat het toestel wat ik terug krijg in de verkoop, omdat ik een aantal maanden geleden ben overgestapt op een Samsung Galaxy s2.

Wel vertelde de medewerker van het NSP me, dat Symbian met een totaal nieuwe versie gaat komen, welke verdacht veel lijkt op het google besturings systeem.
(http://www.nu.nl/gadgets/...es-met-symbian-belle.html )
Hoe bevalt de S2 tegenover de N900 na 2 maanden gebruik?

• Nas T
  • Nu online
Samsung met Intel gaat "opvolger" MeeGo maken.
Waarschijnlijk geen open source, nergens valt het woordje.
Dus een vervanger voor Android, niks nieuws, niks leuks.

MeeGo zou met LiMo willen samengaan.
Klinkt goed, meer community om te ontwikkelen. Maar de vraag blijft: waar blijft MeeGo in hemelsnaam? Er zijn amper producten met MeeGo, behalve de...WeTab.

vrede in rust

• FirstIntro
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 05-11-2013
Het is juist geheel open source volgens nu.nl! Zou er dan eindelijk zicht zijn op een waardige opvolger voor de n900?

http://www.nu.nl/gadgets/...erken-opvolger-meego.html

"...Het Tizen-besturingssysteem zal zich vooral richten op nieuwe standaarden in de technologie. Zo zal volgens het eerste officiŽle persbericht volop gebruik worden gemaakt van bijvoorbeeld HTML5.

Daarnaast is het OS geheel open source, en zal de eerste code al binnen enkele weken worden vrijgeven."

• patrickt35
quote:
Bongoarnhem schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:14:
[...]

Ik kan nu gelijk gaan roepen dat de S2 zo veel beter is, maar dat zou niet terecht zijn.
Qua hardware zijn de toestellen niet met elkaar te vergelijken. De S2 loopt zoveel soepeler en sneller dan de N900.door het feit dat de N900 gedateerd is.
Verder is het scherm een verademing t.o.v de N900. Maar denk dat dit te maken heeft met persoonlijke voorkeur.
Wel denk ik dat het scherm van de S2 veel kwetsbaarder is dan dat van de N900 qua breuken oid.
Daartegenover staat dat het scherm van de S2 veel minder gevoelig is voor krassen.

Voor de luie gebruiker is Android een verademing tov Maemo. Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een app voor. Is het niet gratis, valt er genoeg te vinden in Usenet.

Eindconclusie is dat de telefoons niet met elkaar te vergelijken zijn qua hardware.
Wat betreft het besturingssysteem heeft Nokia ergens de boot gemist.
Ik heb zolang de mobiele telefoon bestaat altijd een Nokia gehad, maar op dit moment zie ik geen enkele reden om weer over te stappen naar Nokia.
Komt Nokia met een waardige vervanger voor Symbian/Maemo ben ik de eerste die weer een Nokia aanschaft. Wat betreft bouw kan een S2 niet tippen aan elk ander toetsel van Nokia.
Wanneer je de S2 in je handen hebt, lijkt het net of je een speelgoed toestel vast hebt.

Wat betreft mijn N900, heb ik al een bevestiging gehad dat mijn toestel is vervangen door een nieuw exemplaar.
Wanneer ik hem in mijn bezit heb, zal ik hem hier dan ook voor de liefhebber te koop aanbieden

• dekkelkamp
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-09 07:11
quote:
patrickt35 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:45:
[...]

Ik kan nu gelijk gaan roepen dat de S2 zo veel beter is, maar dat zou niet terecht zijn.
Qua hardware zijn de toestellen niet met elkaar te vergelijken. De S2 loopt zoveel soepeler en sneller dan de N900.door het feit dat de N900 gedateerd is.
Verder is het scherm een verademing t.o.v de N900. Maar denk dat dit te maken heeft met persoonlijke voorkeur.
Wel denk ik dat het scherm van de S2 veel kwetsbaarder is dan dat van de N900 qua breuken oid.
Daartegenover staat dat het scherm van de S2 veel minder gevoelig is voor krassen.

Voor de luie gebruiker is Android een verademing tov Maemo. Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een app voor. Is het niet gratis, valt er genoeg te vinden in Usenet.

Eindconclusie is dat de telefoons niet met elkaar te vergelijken zijn qua hardware.
Wat betreft het besturingssysteem heeft Nokia ergens de boot gemist.
Ik heb zolang de mobiele telefoon bestaat altijd een Nokia gehad, maar op dit moment zie ik geen enkele reden om weer over te stappen naar Nokia.
Komt Nokia met een waardige vervanger voor Symbian/Maemo ben ik de eerste die weer een Nokia aanschaft. Wat betreft bouw kan een S2 niet tippen aan elk ander toetsel van Nokia.
Wanneer je de S2 in je handen hebt, lijkt het net of je een speelgoed toestel vast hebt.

Wat betreft mijn N900, heb ik al een bevestiging gehad dat mijn toestel is vervangen door een nieuw exemplaar.
Wanneer ik hem in mijn bezit heb, zal ik hem hier dan ook voor de liefhebber te koop aanbieden
Laat hier even weten wat je vraagprijs is. Ik wil eventueel een extra exemplaar aanschaffen. Ik wil namelijk een n900 blijven gebruiken totdat de n9 een beetje betaalbaar wordt of totdat er een n950 via bv ebay wordt aangeboden.

Platenverzameling: http://www.discogs.com/user/dekkelkamp/collection

• Nas T
  • Nu online
quote:
dekkelkamp schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:18:
[...]

Laat hier even weten wat je vraagprijs is. Ik wil eventueel een extra exemplaar aanschaffen. Ik wil namelijk een n900 blijven gebruiken totdat de n9 een beetje betaalbaar wordt of totdat er een n950 via bv ebay wordt aangeboden.
Op de N950 zou ik niet hopen: of hij zal:
a. Waarschijnlijk voor een gruwelijk hoog bedrag worden verkocht
b. Hij zal toch teruggegeven moeten worden aan Nokia (het is een developers-toestel)

vrede in rust

• Kenny1001
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 29-09 08:29
quote:
Bongoarnhem schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:14:
[...]

het multitasken steekt er toch met kop en schouders boven uit!
brouwser openen, youtubefilm starten en iets anders doen. Op de s2 moet je dit niet doen. Spraakmemo beluisteren en iets anders doen, idem. Het lijkt iOS wel op multitasking gebied. Dat vind ik persoonlijk heel jammer aan de s2.

• Nas T
  • Nu online
quote:
Kenny1001 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:23:
[...]

het multitasken steekt er toch met kop en schouders boven uit!
brouwser openen, youtubefilm starten en iets anders doen. Op de s2 moet je dit niet doen. Spraakmemo beluisteren en iets anders doen, idem. Het lijkt iOS wel op multitasking gebied. Dat vind ik persoonlijk heel jammer aan de s2.
Hoe zou je de GS2 allaround beoordelen tegenover de N900? En dan het liefst zo objectief mogelijk. Misschien dat je beide een cijfer kunt geven en eventueel uitdrukken waar de verschillen/verbeteringen in zitten.

vrede in rust

• Atila
Mijn E7 zou klaar liggen bij het NSP. Daar aangekomen bleek ik mijn N900 terug te krijgen, "gerepareerd en wel" !! Zoals ik stiekem al dacht, was ie niet gerepareerd en werd mijn sim-kaart wederom niet herkend. Meteen Nokia gebeld en daar werd mij verteld dat de E7 niet op voorraad was (zou nog 6 weken duren) en dat ik daarom mijn gsm terug had gekregen, anders zou ik zo lang zonder gsm moeten doen.

De N8 was wel meteen leverbaar, dus die maar gekozen, die zal binnenkort wel afgeleverd worden.

• patrickt35
quote:
Nas T schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:40:
[...]

Hoe zou je de GS2 allaround beoordelen tegenover de N900? En dan het liefst zo objectief mogelijk. Misschien dat je beide een cijfer kunt geven en eventueel uitdrukken waar de verschillen/verbeteringen in zitten.
Je kan beide toestellen niet objectief beoordelen. Dit door het leeftijdsverschil.
Het multitasken zoals bij de N900 mis je idd op de SGS2. Dat je met de S2 niet zou kunnen multitasken is ook weer niet helemaal waar, want je kan een programma naar de achtergrond laten verdwijnen met de home-knop, door deze daarna gewoon weer te hervatten. Je kan dan ook zien in taakbeheer dat er meerdere processen aktief zijn.

Zelf vind ik de SGS2 tot nu toe het fijnste toestel wat ik ooit heb gehad. Maar dit vond ik ook van de Desire z, en de N900, en de N95.....enz.
De hardware ontwikkelingen gaan in een razend tempo omhoog, en dit is dan ook elke keer te merken wanneer je een nieuw toestel aanschaft.

Wat betreft hetbesturingssysteem blijf ik nog steeds van mening dat Nokia de boot totaal gemist heeft, muv de N900.

• Nas T
  • Nu online
quote:
patrickt35 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:36:
[...]

Je kan beide toestellen niet objectief beoordelen. Dit door het leeftijdsverschil....
kortom: de SG2 vind je fijner/beter. Maar klopt het als je zegt dat de hardware het verschil maakt? Zou je Maemo/MeeGo op de SG2 een ideale combinatie vinden of een beter alternatief ten opzichte van Android?

vrede in rust

• patrickt35
quote:
Nas T schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:32:
[...]

kortom: de SG2 vind je fijner/beter. Maar klopt het als je zegt dat de hardware het verschil maakt? Zou je Maemo/MeeGo op de SG2 een ideale combinatie vinden of een beter alternatief ten opzichte van Android?
Maemo is echt meer iets voor de knutselaar die genoeg knowhow heeft van Linux.
Met de N900 was het altijd achter de feiten aan lopen mbt het installeren van een programma/app.

De diversiteit aan apps(veelal gratis, of gratis te vinden) is bij Android een genot. En ook valt er met Android genoeg te "knutselen".
Zo zijn er genoeg custum rom's om te installeren op de S2, waarmee je bv ook je toestel kan overclocken.

Ik ben van mening dat Nokia de strijd heeft verloren op hardware, maar ook op software.

Maar wanneer ik de medewerker van een NSP moet geloven gaat de nieuwe Symbian-versie(Bella) een genot zijn. Ook zou de Ovi-store flink onder handen genomen gaan worden.

Maar voorlopig zal ik het met mijn S2 moeten doen, wat beslist geen straf is.

• Hilco
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 25-08 11:20
N900 ook ter reperatie gebracht en vandaag terug gekregen. Hij is weer gemaakt. Had liever een n8 oid gewild maarja. Je krijgt dus niet altijd een ander toestel

• Forzaspw
quote:
Hilco schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:14:
N900 ook ter reperatie gebracht en vandaag terug gekregen. Hij is weer gemaakt. Had liever een n8 oid gewild maarja. Je krijgt dus niet altijd een ander toestel
Wat was precies het defect aan je telefoon?

Bij mij het bekende simkaart wordt niet herkend probleem. Ik heb begrepen dat de reparateur mijn telefoon heeft doorgestuurd naar Nokia voor reparatie. Nu moet ik nog eens max 10 dagen wachten voor ik wat hoor. Aan de ene kant hoop ik op reparatie aan de andere kant zou een nieuwe N7 of 8 toch ook wel fijn zijn gezien de huidige prijzen van mobieltjes en abbo's tegenwoordig.

• Bongoarnhem
Dit soort berichten voegen niets toe.

RoD wijzigde deze reactie 05-10-2011 16:01 (211%)

• Atila
Ik heb de mijne vandaag wederom ingeleverd en verwacht nu wel een N8. Ik heb ook nog even met de E7 gespeeld en die is, voor mij, toch echt wel fijner dan de N8, maar het zij zo. Ik had dus het 'simkaart niet herkend' probleem en kreeg deze ook 'gerepareerd' terug.

• Bongoarnhem
quote:
Bongoarnhem schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:58:
[mbr]Dit soort berichten voegen niets toe.[/]
Sorry heren maar ik wist niet hoe ik mijn bericht moest verwijderen.

• warhamstr
Ik ben op zoek naar een backcover en een stylus, iemand een goede shop waar ik dit kan kopen? Het magneetje van de backcover is verdwenen hierdoor mount de SD-card niet meer -_-

• racinfo
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:13
Dat magneetje kun je uit een oude headset slopen; druppie 10sec lijm en het is weer gefixt. De styluspen kun je met 3 tegelijk op ebay in china aanschaffen voor minderdan 8 euro incl verzendkosten en is vaak binnen 4 werkdagen met de postduif op je adres.

• warhamstr
quote:
racinfo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:01:
Dat magneetje kun je uit een oude headset slopen; druppie 10sec lijm en het is weer gefixt. De styluspen kun je met 3 tegelijk op ebay in china aanschaffen voor minderdan 8 euro incl verzendkosten en is vaak binnen 4 werkdagen met de postduif op je adres.
Bedoel je dan 't speaker magneetje?

laatmaar ik heb 't al gevonden:
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=20949.0

Tnx voor de tip!

warhamstr wijzigde deze reactie 06-10-2011 23:58 (11%)

• lpdv74
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 08-06-2012
quote:
racinfo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:01:
Stylus kan goedkoper.

• maartenmk
  • Laatst online: 02-08 22:43
Sorry dat ik weer een 'mijn n900 is kapot' boodschap post, maar mijn N900 is kapot...
Het scherm gaat niet meer aan, de tv-out doet het nog wel. (Het probleem is hier al een paar keer eerder voorbijgekomen) Ik weet dat het mogelijk is het scherm te vervangen, maar ik heb nog garantie, dus misschien kan ik dat beter eerst proberen.
IK ben alleen bang dat er waterschade geclaimd wordt. Niet dat ie nat geweest is, maar op vakantie on de jungle van Mexico was het wel erg vochtig....suggesties?
Als dat gebeurt, zijn er dan kosten aan verbonden?

En het scherm, zou het alleen de connectie kunnen zijn, heeft het zin 'm eerst eens open te maken om te kijken?

• Nas T
  • Nu online
quote:
maartenmk schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 03:27:
Sorry dat ik weer een 'mijn n900 is kapot' boodschap post, maar mijn N900 is kapot...
Het scherm gaat niet meer aan, de tv-out doet het nog wel. (Het probleem is hier al een paar keer eerder voorbijgekomen) Ik weet dat het mogelijk is het scherm te vervangen, maar ik heb nog garantie, dus misschien kan ik dat beter eerst proberen.
IK ben alleen bang dat er waterschade geclaimd wordt. Niet dat ie nat geweest is, maar op vakantie on de jungle van Mexico was het wel erg vochtig....suggesties?
Als dat gebeurt, zijn er dan kosten aan verbonden?

En het scherm, zou het alleen de connectie kunnen zijn, heeft het zin 'm eerst eens open te maken om te kijken?
Eerst op goed geluk terugsturen en duidelijk aangeven dat je je toestel terug wilt als ze het niet kunnn maken.
Ik denk niet dat de vochtige jungle van Mexico waterschade veroorzaakt...

vrede in rust

• dekkelkamp
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-09 07:11
Opera mobile 11.5 is inmiddels in de extra's-testing repository geland. Er is nu de optie om een desktop user-agent te selecteren en de HTML5 support is verbeterd. Verder heb ik nog geen wijzigingen kunnen vinden t.o.v. de vorige versie.

Platenverzameling: http://www.discogs.com/user/dekkelkamp/collection

• Forzaspw
Nu uiteindelijk de melding gekregen dat mijn telefoon (simkaart probleem) niet gerepareerd kan worden.
Ik zou wellicht een N8 toegestuurd krijgen maar heb aangegeven dat ik dat liever niet heb.
Nu krijg ik een waardedocument toegestuurd waarmee ik dan zelf weer een telefoon zou kunnen bestellen.

De N900 was een super toestel, de support van Nokia daarentegen heb ik zelden zo slecht meegemaakt.

Heeft er hier iemand wel eens eerder zo'n waardedocument toegestuurd gekregen? op wat voor bedrag zou ik kunnen rekenen denken jullie? Een percentage van de nieuw waarde? hoe gaat dit in zijn werk?

thanks!

• Nas T
  • Nu online
quote:
dekkelkamp schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:50:
Opera mobile 11.5 is inmiddels in de extra's-testing repository geland. Er is nu de optie om een desktop user-agent te selecteren en de HTML5 support is verbeterd. Verder heb ik nog geen wijzigingen kunnen vinden t.o.v. de vorige versie.
Opera werkt behoorlijk snel, sneller dan de standaard internetbrowser (microb toch?)
Alleen gmail werkt niet goed: de user agent van mobile naar desktop veranderen werkt, maar gmail ziet er niet uit zoals het hoort.

vrede in rust

• Atila
Ik heb niet de N8 maar alsnog de E7 gekregen! Mooi toestel, lekker zwaar ook, heerlijk scherm (resolutie is minder, helaas), maar het is geen N900. Dat was echt een toptoestel!

Ook ik heb problemen met het updaten naar Anna, maar ik kom er wel uit.

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06:21
Mijn N900 geeft sinds gisteren de SIM-fout. Om de 5 minuten ligt hij eruit. Ik ben bang dat dit het bittere eind is en het een kwestie van garantie claimen wordt?

iMac i5 | Macbook Pro Retina i5 | iPad Air | iPad mini | iPhone 5

• Atila
@ Ophidian

Gewoon naar een NSP / Nokia Care punt gaan en daar inleveren. Standaard krijg je een N8, maar een E7 behoort ook tot de mogelijkheden.

• Ophidian
Het enige care point hier in de buurt is in Laren en die is alleen door de weeks open. Dat is dus al vervelend, ik werk gewoon en vrij nemen is niet echt een optie :(

IS de N8 een beetje een vervanger? Ik wil eigenlijk die Symbian troep niet meer.

• Nas T
  • Nu online
quote:
[b][message=36937677,noline]
IS de N8 een beetje een vervanger?
Mwoa. Misschien is de N8 verkopen en een N900 terugkopen een optie?

vrede in rust

• laropo
quote:
[b]Ophidian schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:35
IS de N8 een beetje een vervanger? Ik wil eigenlijk die Symbian troep niet meer.
Nee.

• Ophidian
Naja, stuur hem wel op. Mocht het geen n900 worden, dan maar kijken voor wat anders :(

• patrickt35
quote:
Ophidian schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:35:
Het enige care point hier in de buurt is in Laren en die is alleen door de weeks open. Dat is dus al vervelend, ik werk gewoon en vrij nemen is niet echt een optie :(

Ik heb een nieuwe N900 terug gekregem. Ruilen??

• Nas T
  • Nu online
quote:
patrickt35 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:44:
[...]

Ik heb een nieuwe N900 terug gekregem. Ruilen??
Ik neem aan met bijbetaling van jouw kant (gezien de verkoopprijzen op marktplaats?) ;)

vrede in rust

• Ophidian
Vanochtend met Nokia care aan de lijn gehangen. Wat een gezeur. Verhaal gedaan dat ik al diverse simkaarten geprobeerd heb, diverse software versies en ook alles schoon gemaakt heb. Moest ik naar Nokia care point, dat gaat niet aangezien het enige punt hier van ma t\m vr open is en ik full time werk. Ik moest dan naar de BelCompany of Phone House gaan.

Op mijn vraag wat ze daar gingen doen dan, kreeg ik het antwoord dat die de software gingen updaten. Ik was al redelijk humeurig doordat ik daarvoor een kwartier in de wacht gestaan had met het meest vreselijke melodietje, dus hem duidelijk gemaakt dat ik daar geen zin in heb. Uiteindelijk mocht ik hem dan maar opsturen via de Nokia website.

Weer achter mijn pc de complete nokia website afgezocht, nergens wat te vinden buiten wat knullige FAQ's. Vervolgens maar weer opgebeld, de dame die ik toen kreeg was ook 5 minuten aan het zoeken om vervolgens tot de conclusie te komen dat ook zij het niet kon vinden. Haar collega zou me de link wel mailen. 2 minuten later een leeg mailtje, zonder URL. Kon ik weer bellen en in de wacht staan. Uiteindelijk het mailtje gekregen met link, nu dus maar opsturen :(

• lutj
  • Laatst online: 01-10 07:23
quote:
Ophidian schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:51:
Vanochtend met Nokia care aan de lijn gehangen. Wat een gezeur. Verhaal gedaan dat ik al diverse simkaarten geprobeerd heb, diverse software versies en ook alles schoon gemaakt heb. Moest ik naar Nokia care point, dat gaat niet aangezien het enige punt hier van ma t\m vr open is en ik full time werk. Ik moest dan naar de BelCompany of Phone House gaan.

Op mijn vraag wat ze daar gingen doen dan, kreeg ik het antwoord dat die de software gingen updaten. Ik was al redelijk humeurig doordat ik daarvoor een kwartier in de wacht gestaan had met het meest vreselijke melodietje, dus hem duidelijk gemaakt dat ik daar geen zin in heb. Uiteindelijk mocht ik hem dan maar opsturen via de Nokia website.

Weer achter mijn pc de complete nokia website afgezocht, nergens wat te vinden buiten wat knullige FAQ's. Vervolgens maar weer opgebeld, de dame die ik toen kreeg was ook 5 minuten aan het zoeken om vervolgens tot de conclusie te komen dat ook zij het niet kon vinden. Haar collega zou me de link wel mailen. 2 minuten later een leeg mailtje, zonder URL. Kon ik weer bellen en in de wacht staan. Uiteindelijk het mailtje gekregen met link, nu dus maar opsturen :(
tip voor de volgende ronde, gebruik facebook/twitter. Daar reageren ze snel en hoef je niet te wachten.

• tim301292
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 26-07-2013
Dag mensen,

Ik heb m'n Nokia N900 ook laten 'repareren'. Ik kreeg na 3 keer opsturen een N8 zonder Mobiel Internet en met een vlek in de lens. Dat is niet wat je wil, geloof me. Lees dit maar eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1476950

Ik had veel liever de E7 gehad! Ik hecht waarde aan dat fysieke toetsenbord...

• N user
  • Niet online
quote:
tim301292 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:02:
Dag mensen,

Ik heb m'n Nokia N900 ook laten 'repareren'. Ik kreeg na 3 keer opsturen een N8 zonder Mobiel Internet en met een vlek in de lens. Dat is niet wat je wil, geloof me. Lees dit maar eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1476950

Ik had veel liever de E7 gehad! Ik hecht waarde aan dat fysieke toetsenbord...
@tim301292
Ik heb je verhaal gelezen. Inderdaad erg vervelend allemaal voor je.
Wanneer je je vervangingstoestel terugstuurt of terugbrengt zou ik een E7 eisen, omdat je ontevreden bent over de gang van zaken wat de garantie betreft in combinatie met een tevreden klant. Je bent per slot van rekening gewend aan een fysiek toetsenbord. Wat dat betreft zou ik als ik jou was voet bij stuk houden en kijken waar het schip strandt.
Succes ermee.

• Ophidian
Vandaag de N900 op de post gedaan, heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Ben heel bang dat het nog een lange afwikkeling gaat worden.

• tim301292
quote:
N user schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:15:
[...]

@tim301292
Ik heb je verhaal gelezen. Inderdaad erg vervelend allemaal voor je.
Wanneer je je vervangingstoestel terugstuurt of terugbrengt zou ik een E7 eisen, omdat je ontevreden bent over de gang van zaken wat de garantie betreft in combinatie met een tevreden klant. Je bent per slot van rekening gewend aan een fysiek toetsenbord. Wat dat betreft zou ik als ik jou was voet bij stuk houden en kijken waar het schip strandt.
Succes ermee.
Ga ik doen! Ik ga zeker weer terug naar dat Nokia Care Point in Tilburg en zeggen dat het wederom mis is met de telefoon. Die mensen zullen ondertussen ook wel aan mijn kant staan en wat goeds voor me doen neem ik aan, want het is al de 4e of 5e keer dat ik m'n telefoon kom inleveren binnen 2 maanden. Dan zal ik er daar ook gelijk bij zeggen dat ik deze telefoon maar niks vind en het geen goede vervanger vind voor de N900. De E7 ligt inderdaad meer in mijn straatje. Ik ga wel weer op pad met m'n Samsung G800. Daar doet 3G het namelijk wel.. :|

Bovendien kan ik het toestel nou wel op marktplaats zetten, maar met een vlek in de lens en mobiel internet dat het niet doet, ben ik al de helft van de waarde kwijt..

• Nas T
  • Nu online
quote:
tim301292 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:12:
[...]

Ga ik doen! Ik ga zeker weer terug naar dat Nokia Care Point in Tilburg en zeggen dat het wederom mis is met de telefoon. Die mensen zullen ondertussen ook wel aan mijn kant staan en wat goeds voor me doen neem ik aan, want het is al de 4e of 5e keer dat ik m'n telefoon kom inleveren binnen 2 maanden. Dan zal ik er daar ook gelijk bij zeggen dat ik deze telefoon maar niks vind en het geen goede vervanger vind voor de N900. De E7 ligt inderdaad meer in mijn straatje. Ik ga wel weer op pad met m'n Samsung G800. Daar doet 3G het namelijk wel.. :|

Bovendien kan ik het toestel nou wel op marktplaats zetten, maar met een vlek in de lens en mobiel internet dat het niet doet, ben ik al de helft van de waarde kwijt..
Dat is inderdaad geen optie. Als je het lukt om een e7 te scoren, dan kan die op marktplaats ;)

vrede in rust

• tim301292
Nou nog tijd vinden om 'm erheen te brengen. Morgen ben ik wel in Tilburg, maar dan moet ik tentamen maken en dan is dat reparatiecentrum weer dicht. De week daarna heb ik vakantie, maarja, moet er wel wat voor over hebben natuurlijk, dus lekker in de vakantie een uur heen en terug naar Tilburg. Nu al zin in :)

• lutj
  • Laatst online: 01-10 07:23
het is nog pril maar zou zo super vet zijn. Het OS van meego op je N900
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=53551&page=35

WEet iemand er meer van? Ik kom niet verder dan dit nieuws en ik heb gezocht op meego.com maar kon geen topic vinden. Denk dat het maemo forum toch de plek is om het te blijven volgen.

• prutsger
Ik lees veel berichten over een defecte N900 die wordt vervangen door een E7. Nu zit ik in de luxe positie dat ik gratis een E7 kan krijgen. Ik heb hem in de herfstvakantie op een vakantiepark met zeer slecht bereik al twee avondjes gebruikt en hij kan mij nog niet echt bekoren. Het toetsenbord is zeker fijner, ook al is het wel even wennen omdat de toetsen net anders geplaatst zijn. Vooral meer ruimte bij de bovenste rand is prettiger.

Verder valt mij op dat er voor Symbian ook weinig leuke apps zijn. Een goede geocaching app moet ik al voor betalen terwijl ik AGTL op mijn N900 gratis kan gebruiken en ook nog eens alles kan wat ik nodig heb. Een voordeel van de E7 is Whatsapp, maar dat mis ik eigenlijk niet heel erg op mijn N900. Ik zou graag Firefox willen gebruiken maar die is er niet voor Symbian en wel voor Maemo, maar draait ook daar verre van geweldig.

Wat betreft hardware is de E7 zeker fijner en een stuk nieuwer (sneller kan ik niet echt beoordelen). De software kant, daar ben ik nog niet helemaal uit...

Wat zouden jullie doen?

• Nas T
  • Nu online
quote:
prutsger schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:52:
Ik lees veel berichten over een defecte N900 die wordt vervangen door een E7. Nu zit ik in de luxe positie dat ik gratis een E7 kan krijgen. Ik heb hem in de herfstvakantie op een vakantiepark met zeer slecht bereik al twee avondjes gebruikt en hij kan mij nog niet echt bekoren. Het toetsenbord is zeker fijner, ook al is het wel even wennen omdat de toetsen net anders geplaatst zijn. Vooral meer ruimte bij de bovenste rand is prettiger.

Verder valt mij op dat er voor Symbian ook weinig leuke apps zijn. Een goede geocaching app moet ik al voor betalen terwijl ik AGTL op mijn N900 gratis kan gebruiken en ook nog eens alles kan wat ik nodig heb. Een voordeel van de E7 is Whatsapp, maar dat mis ik eigenlijk niet heel erg op mijn N900. Ik zou graag Firefox willen gebruiken maar die is er niet voor Symbian en wel voor Maemo, maar draait ook daar verre van geweldig.

Wat betreft hardware is de E7 zeker fijner en een stuk nieuwer (sneller kan ik niet echt beoordelen). De software kant, daar ben ik nog niet helemaal uit...

Wat zouden jullie doen?
Verkopen, N900 kopen.

vrede in rust

• prutsger
Oei, ik was niet helemaal duidelijk :D

Ik gebruik al bijna een jaar met veel plezier een N900. Nu heeft mijn moeder onlangs een E7 gekocht, ging defect, 2x reparatie maar MediaMarkt doet moeilijk en geeft geen geld terug, rechtsbijstand wel. Effect: moeder heeft geld terug en een iPhone gekocht en een 'defecte' E7 die nog 2x door de MM 'gerepareerd' zou kunnen worden.

Verkopen gaat hem dus sowieso niet worden want dan is het geld van mijn moeder. Als ik de telefoon wil gebruiken dan mag ik hem hebben. Keus is dus puur gebaseerd op specs, software en 'gevoel'. Als ik hem al wil gebruiken ipv mijn N900 ga ik sowieso eerst testen of ie echt niet defect is natuurlijk. Maar de N900 blijft dan sowieso als reservetoestel.

Edit:
Enige wat ik eigenlijk echt mis aan de N900 is dat bijvoorbeeld een twitterapp op de achtergrond draait en via het notificatiesysteem kan aangeven dat er nieuwe tweets zijn. Dat werkt bij Android wel heel mooi. Of is dat op de N900 ook te realiseren?

prutsger wijzigde deze reactie 24-10-2011 17:05 (15%)

• Nas T
  • Nu online
quote:
prutsger schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:34:
Edit:
Enige wat ik eigenlijk echt mis aan de N900 is dat bijvoorbeeld een twitterapp op de achtergrond draait en via het notificatiesysteem kan aangeven dat er nieuwe tweets zijn. Dat werkt bij Android wel heel mooi. Of is dat op de N900 ook te realiseren?
Alles valt in Maemo te realiseren, het is open-source. Vreemd dat niemand zoiets al bedacht heeft...
Maar bedenk wel dat je wel een probleem hebt: continu verbinding met internet (batterij: slurp)

vrede in rust

• BvDorp
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-10 11:12
quote:
prutsger schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:34:
[ .. ]

Edit:
Dit is er, maar is nooit met OAuth uitgerust. Schijnt vrij makkelijk te zijn, maar ik heb dit inzicht ook niet. Als het je lukt, krijg je 10E van me :-) check link op maemo.org.

• warhamstr
Bij deze neem ik afscheid van dit mooie topic. Sinds gisteren heeft mijn N900 een waardige opvolger gekregen inde vorm van een HTC Sensation XE.

De N900 gaat terug in zijn doos en zal binnenkort gerefurbished worden, want ik heb het altijd een pracht toestel gevonden. Als de ondersteuning beter en wat actueler was geweest had ik hem nog prima kunnen blijven gebruiken. Maar dingen lopen nu eenmaal anders... :X

warhamstr wijzigde deze reactie 25-10-2011 11:20 (6%)

• Cactusjack
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-05 14:44
quote:
warhamstr schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:20:
Bij deze neem ik afscheid van dit mooie topic. Sinds gisteren heeft mijn N900 een waardige opvolger gekregen inde vorm van een Samsung Galaxy SII.

De N900 gaat terug in zijn doos en zal binnenkort gerefurbished worden, want ik heb het altijd een pracht toestel gevonden. Als de ondersteuning beter en wat actueler was geweest had ik hem nog prima kunnen blijven gebruiken. Maar dingen lopen nu eenmaal anders... :X
Iets gewijzigd, verder helemaal mee eens....

• Nas T
  • Nu online
quote:
warhamstr schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:20:
Bij deze neem ik afscheid van dit mooie topic. Sinds gisteren heeft mijn N900 een waardige opvolger gekregen inde vorm van een HTC Sensation XE.

Ik zag hier dat de sensation XE beats headphones nodig heeft.
Dat zie ik als oplichting en het (bewust) tegenhouden van technologie. Waardeloos. Ik heb een hekel aan dit soort fratsen.

vrede in rust

• Ophidian
Had bij het aanmelden van de telefoon gezegd dat het probleem optreedt met accu, batterijklepje, etc erbij optreedt. Stom ding print dan een bon waarop staat dat die dingen ook aanwezig zijn als je hem opstuurt. Ik heb hem dus netjes volgens de brief van nokia opgestuurd (dus alleen de telefoon zonder dingen). Krijg ik vandaag mail dat de accu ed missen. Dat stond toch in de brief die ze me stuurden...? :(

• Nas T
  • Nu online
quote:
Ophidian schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:27:
Had bij het aanmelden van de telefoon gezegd dat het probleem optreedt met accu, batterijklepje, etc erbij optreedt. Stom ding print dan een bon waarop staat dat die dingen ook aanwezig zijn als je hem opstuurt. Ik heb hem dus netjes volgens de brief van nokia opgestuurd (dus alleen de telefoon zonder dingen). Krijg ik vandaag mail dat de accu ed missen. Dat stond toch in de brief die ze me stuurden...? :(
Ze krijgen 2 berichten: jij geeft aan dat het probleem optreedt etc. (je zei niet ...dus ik stuur klepje etc niet mee). Op de bon die uitgeprint wordt staat vervolgens dat alles aanwezig is. Als ik het spul binnen kreeg, denk ik: He waar is het klepje? Nu kunnen we niet zien waar het misgaat, dus een brief terug met dat ze spullen missen.

Ik vraag me ook af waarom je die zelf hebt gehouden, aangezien je je tel waarschijnlijk verzekerd verzend en je dus geen gewichtsklasse hoger zit. Je hebt nu er ook niks aan, hoogstens verkoopwaarde...

vrede in rust

• Ophidian
Als er bij de envelop een brief zit waarin staat dat je alleen het toestel moet opsturen en geen enkel accessoire, waarom zou ik dat dan doen? Ze vragen me zelf alleen het toestel op te sturen. Ik kan de brief inscannen voor je. Wees dan consequent in wat je wilt.

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

quote:
Nas T schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:42:
[...]

Dat zie ik als oplichting en het (bewust) tegenhouden van technologie. Waardeloos. Ik heb een hekel aan dit soort fratsen.
Je wil voor de sound enhancement wel de dopjes erbij hebben, want dan klinkt het nog ergens naar. Met elke andere fatsoenlijke oordopjes klinkt de sound enhancer ronduit kut, want veel en veel teveel bass. Je kan ze overigens aanzetten op elke oordopjes die je erin doet hoor, niet perse beats dopjes.

* Hooglander1 is een paar weken geleden ook overgestapt van de N900 af. Jammer dat het zo'n doodlopend steegje is geworden met Maemo/Meego. Vind het OS nog steeds een van de fijnste om mee te werken.

Hooglander1 wijzigde deze reactie 26-10-2011 09:41 (19%)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• warhamstr
quote:
Nas T schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:42:
[...]

WTF gast, ik heb bewust gekozen voor de XE uitvoering a, voor de oordopjes die je zo redelijk goedkoop meekrijgt b voor de betere accu c voor een imo, veel mooier desing en kleur dan destandaard uitvoering. En omdat ik niet meteen wil gaan rooten is er ook nog punt d: een snellere processor. :X

Ach waar ga ik ook eigenlijk op in :(

• warhamstr
Leron lezon... :$

warhamstr wijzigde deze reactie 26-10-2011 15:41 (90%)

• Nas T
  • Nu online
quote:
Ophidian schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:37:
Als er bij de envelop een brief zit waarin staat dat je alleen het toestel moet opsturen en geen enkel accessoire, waarom zou ik dat dan doen? Ze vragen me zelf alleen het toestel op te sturen. Ik kan de brief inscannen voor je. Wees dan consequent in wat je wilt.
Een batterij is in feite geen accessoire...een batterijklepje ook niet.
Het is namelijk nodig voor de basis-functionaliteit van je telefoon. Een screenprotector of extra battery-pack, dat is wel een accessoire.

Je had ook niks gemeld over een brief waarin accessoires niet meehoefden...

Nas T wijzigde deze reactie 27-10-2011 12:21 (7%)

vrede in rust

• Nas T
  • Nu online
quote:
warhamstr schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:18:
[...]

WTF gast, ik heb bewust gekozen voor de XE uitvoering a, voor de oordopjes die je zo redelijk goedkoop meekrijgt b voor de betere accu c voor een imo, veel mooier desing en kleur dan destandaard uitvoering. En omdat ik niet meteen wil gaan rooten is er ook nog punt d: een snellere processor. :X

Ach waar ga ik ook eigenlijk op in :(
Het was niet persoonlijk. Ik ben nauwelijks bekend met beats audio, wat ik heb gehoord was niet echt heel positief. Als je er oordopjes bijkrijgt, ok. Maar ik vind het vreemd dat "gewone" oordopjes zo "slecht" klinken, dus je zult nieuwe beats-dopjes nodig hebben als ze kapot zijn.

Maar aan de andere kant: zo erg is het ook niet, ik heb alleen een hekel aan technologie achterhouden.
Daarom ben ik geen fan van iOS/WP7 (geen micro-SD uitbreiding mogelijk).

vrede in rust

• maartenmk
  • Laatst online: 02-08 22:43
quote:
Nas T schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:27:
[...]

Eerst op goed geluk terugsturen en duidelijk aangeven dat je je toestel terug wilt als ze het niet kunnn maken.
Ik denk niet dat de vochtige jungle van Mexico waterschade veroorzaakt...
Dat heb ik maar gedaan, en hij is keurig gerepareerd, na een week had ik hem weer terug. De twee witte vlekken zijn ook weg nu.
Prima service dus voor de verandering.
Het lijkt alleen wel of ie minder goed overklokt nu, dat is vreemd, ik geloof niet dat het moederbord vervangen is.

• BvDorp
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-10 11:12
NOOOOOESS!!!

Vandaag een serie meldingen dat ik m'n SIM-kaart moet plaatsen. Het lijkt erop dat m'n meest digitale buddy de geest gaat geven, net toen ik m geleerd had volautomatisch draadloze netwerken te kraken.. :-/

Is er een trucje dat ik kan proberen, om te zorgen dat de telefoon niet door Nokia geshred wordt als ik m opstuur voor garantie?

• warhamstr
quote:
BvDorp schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:39:
NOOOOOESS!!!

Vandaag een serie meldingen dat ik m'n SIM-kaart moet plaatsen. Het lijkt erop dat m'n meest digitale buddy de geest gaat geven, net toen ik m geleerd had volautomatisch draadloze netwerken te kraken.. :-/

Is er een trucje dat ik kan proberen, om te zorgen dat de telefoon niet door Nokia geshred wordt als ik m opstuur voor garantie?
Zelf sleutelen?
quote:
Guys try putting something in between(eg. Hard Paper) of the steel plate containing the sim card and battery so it gets in contact with the
gold recivers it should work try it
worked for me!!

warhamstr wijzigde deze reactie 31-10-2011 11:42 (21%)

Pagina: 1 ... 112 ... 118 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013