[TomTom] Het TomTom XL topic
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last
Reageer Nieuw TopicTwitter! || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
In het begin moet je ook vrij veel kracht zetten om de houder van de tom tom af te klikken.
Lekker laten zitten die houder op de tom tom, nieuwe tom tom's zijn toch lekker plat en die easy port houder neemt ook geen ruimte in en gaat makkelijk van de ruit.
Mount op je raam is ook vragen op een inbraak trouwens.
Joopieboy wijzigde dit bericht 03-07-2009 20:41 (11%)
Zijn ze exact even groot? Ik heb nml ook een draagtajse voor mn XL HD traffic?quote:pven schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:43:
Mijn nieuwe TomTom XL Live IQ is binnen, met dank aan nieuws: TomTom biedt omruilactie voor uitgefaseerde One XL HD Traffic
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
De vorige mount zat ook altijd op mijn raam, toen is er ook nooit ingebroken terwijl mijn auto toch echt in 'prachtwijken' geparkeerd heeft gestaan.quote:Joopieboy schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:40:
Mount op je raam is ook vragen op een inbraak trouwens.
Nee, de XL Live IQ past net niet goed in het tasje voor de XL HD Traffic. Ik vond hem zo slecht passen, dat ik maar een nieuw tasje heb gekocht (13 euro bij de Mediamarktquote:bombadil schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:44:
[...]
Zijn ze exact even groot? Ik heb nml ook een draagtajse voor mn XL HD traffic?
Twitter! || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
Joopieboy wijzigde dit bericht 05-07-2009 18:25 (3%)
Pven, hoe ging het bij jouw apparaat? Had je direct de live diensten beschikbaar? Of zat er bij jou ook een dag tussen?
Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!
Just to be sure: je hebt het op een plaats geprobeerd waar je zeker gebruik kunt maken van het GPRS-netwerk van Vodafone?
Hoe-dan-ook: even contact opnemen met TomTom.
Hmz, hoe kan ik een geluidje instellen bij de flitsers die in mijn TomTom aanwezig zijn? 'Vroeger' stond dat bij de nuttige plaatsen, maar daar staat het niet.
pven wijzigde dit bericht 07-07-2009 11:08 (15%)
Het ophangsysteem vind ik niet echt een verbetering. Ik rijd een Renault Scenic (MPV familieauto) waarbij ik toch wat verder af zit van het voorraam. Het telkens inhaken in de ring gaat niet echt lekker soepel en het blijft toch iedere keer weer een ergernis. Ook met de easyport houder erop laten is niet echt makkelijk. Bij de vorige modellen liet ik ook altijd de houder aan het raam zitten, tenzij ik echt op inbraakgevoelige locaties parkeerde. Ik denk dat ik maar een Brodit 272018 houdertje ga bestellen.

Dan schroef ik hem op een specifiek houdertje bij de ventilator (maar dan rechts want dat komt beter uit met de powerkabel):

Menu > TomTom-services > TomTom Flitslocaties > Wijzig waarschuwingsvoorkeurenquote:pven schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:52:
[...]Hmz, hoe kan ik een geluidje instellen bij de flitsers die in mijn TomTom aanwezig zijn? 'Vroeger' stond dat bij de nuttige plaatsen, maar daar staat het niet.
robertwebbe wijzigde dit bericht 07-07-2009 20:50 (47%)
Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Die brodit houder lijkt me ook wel een strak plan, laat even weten hoe het monteren ging!quote:robertwebbe schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:10:
Ik heb vanmorgen met TomTom gebeld en er was inderdaad iets niet goed gegaan met mijn activatie. Later in de middag is het opgelost en nu werkt het.
Het ophangsysteem vind ik niet echt een verbetering. Ik rijd een Renault Scenic (MPV familieauto) waarbij ik toch wat verder af zit van het voorraam. Het telkens inhaken in de ring gaat niet echt lekker soepel en het blijft toch iedere keer weer een ergernis. Ook met de easyport houder erop laten is niet echt makkelijk. Bij de vorige modellen liet ik ook altijd de houder aan het raam zitten, tenzij ik echt op inbraakgevoelige locaties parkeerde. Ik denk dat ik maar een Brodit 272018 houdertje ga bestellen.
[afbeelding]
Dan schroef ik hem op een specifiek houdertje bij de ventilator (maar dan rechts want dat komt beter uit met de powerkabel):
[afbeelding]
[...]
Menu > TomTom-services > TomTom Flitslocaties > Wijzig waarschuwingsvoorkeuren
Bij mij werken de live diensten tot op heden ook niet. Hij zegt wel "Netwerk: verbonden", maar vervolgens krijg ik alleen time-outs of foutmeldingen. Ik heb een support call geplaatst die gisteravond doorgestuurd is naar de tweede lijn, hopelijk lossen ze het bij mij ook snel op.quote:robertwebbe schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:10:
Ik heb vanmorgen met TomTom gebeld en er was inderdaad iets niet goed gegaan met mijn activatie. Later in de middag is het opgelost en nu werkt het.
Ik vind het ook (helemaal) geen verbetering. Het ophangsysteem van de XL HDT werkte veel prettiger. Ik heb de tomtom "alternative mount kit" gekocht bij pdashop.nl, werd binnen één dag geleverd:quote:robertwebbe schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:10:
Het ophangsysteem vind ik niet echt een verbetering. Ik rijd een Renault Scenic (MPV familieauto) waarbij ik toch wat verder af zit van het voorraam. Het telkens inhaken in de ring gaat niet echt lekker soepel en het blijft toch iedere keer weer een ergernis. Ook met de easyport houder erop laten is niet echt makkelijk.
http://www.pdashop.nl/product-gallery/41170/31961
Met 29 euro was dit de "goedkoopste" oplossing die ik vond, maar ik voel me toch een beetje bekocht omdat een lullige plastic ring die achterop de nieuwe tomtom klikt het enige was dat ik werkelijk nodig had (een zwanenhals had ik al). Ik vind dat zo'n ring er gewoon bij had moeten zitten voor compatibiliteit met bestaande ophangsystemen. Ook met ring + zwanenhals is het nog bepaald geen verbetering, omdat je alleen de standaard haakjes kan gebruiken (werkt minder soepel dan de tomtom connector van vroeger).
Een voordeel: met de ring achterop past de nieuwe tomtom wel weer in het oude leren tasje
The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)
Precies dezelfde situatie heb ik ook. Afgelopen maandag kreeg ik ook mijn XL Live IQ (ook inruil voor oude XL HDT). Aansluiten op de PC leverde mij de vraag dat ik mijn account kon overzetten, ook gedaan. En sindsdien heb ik nog steeds geen contact met Live services (wel verbinding maar geen gegevens).quote:robertwebbe schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:47:
Ik heb vandaag ook de XL Live IQ Europe ontvangen (inruil oude XL HDT actie). Direct aangezet maar geen aanmelding op de TomTom diensten. Ik dacht dat er wellicht wat activatietijd tussen zou zitten dus heb de updates maar gedraaid. Omdat mijn TomTom home nog aangemeld was op mijn oude account heb ik een apparaat switch gedaan. Na de update nog geen contact met Live services (terwijl het apparaat wel verbonden was via GPRS). Ik heb vervolgens nog eens een nieuw TomTom account aangemaakt omdat ik vermoedde dat er wellicht wat verstoring was met het oude HDT account. Maar ook dan niet...
UIteraard contact opgenomen met TomTom helpdesk en 1e lijn kon mij niet direct helpen. Nu ligt het probleem bij de 2e lijn en wacht ik op een telefoontje.
Kortom, overzetten van account kan problemen opleveren. Erg vervelend. Ook omdat ik veel op de weg ben en verkeersinformatie via TomTom erg handig vind, blijf ik nog even mijn oude TomTom HDT gebruiken.
Dat had ik ook. Ik heb de nieuwe TomTom tijdelijk aan een gmail-account gekoppeld, dan werkt deze wel goed. Vervolgens heb ik TomTom gebeld om te vragen of ze de nieuwe TomTom aan mijn oude account kunnen koppelen. Als reactie kreeg ik een mail met de melding dat ik het aankoopbewijs naar ze moet verzenden en dat het dan goed komt. Dat was gisteren, momenteel ben ik in afwachting.quote:robertpNL schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:20:
[...]
Kortom, overzetten van account kan problemen opleveren. Erg vervelend. Ook omdat ik veel op de weg ben en verkeersinformatie via TomTom erg handig vind, blijf ik nog even mijn oude TomTom HDT gebruiken.
En net kreeg ik de melding dat de oude TomTom ontkoppeld is van mijn account en dat ik de nieuwe nu wel kan koppelen. En idd: het is gelukt.
pven wijzigde dit bericht 09-07-2009 11:28 (9%)
Reg. datum: 22 maart 2004
Vooral "Deze technologie berekent je routes aan de hand van daadwerkelijk gemeten rijsnelheden op wegen." Lijkt me handig, aangezien ik maar 85 kan. Of bedoelen ze de snelheid van het andere verkeer? Want dan heb ik niets aan die feature.
Ook zie ik: Meest recente kaart van West- en Midden Europa verzekerd. Maar ik heb ze juist van Oost- en Zuid Europa nodig. Zitten die er wel bij?
Reg. datum: 28 februari 2003
Zal wel zijn adhv realtime actuele snelheden van het overige verkeer op de wegen.quote:Maghiel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:06:
Vooral "Deze technologie berekent je routes aan de hand van daadwerkelijk gemeten rijsnelheden op wegen." Lijkt me handig, aangezien ik maar 85 kan. Of bedoelen ze de snelheid van het andere verkeer? Want dan heb ik niets aan die feature.
In jouw geval kun je toch de nominale snelheid voor snelwegen en autowegen op 85kmh zetten? Dat kon in elk geval al jaren met de PDA-versies van TomTom.
Reg. datum: 22 maart 2004
Ah kijk, dat is handigquote:coyote1980 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:09:
[...]
Zal wel zijn adhv realtime actuele snelheden van het overige verkeer op de wegen.
In jouw geval kun je toch de nominale snelheid voor snelwegen en autowegen op 85kmh zetten? Dat kon in elk geval al jaren met de PDA-versies van TomTom.
Gaat de tom tom niet heel erg stuiteren met die zwanenhals?quote:berend_engelbrecht schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:10:
[...]
Ik vind het ook (helemaal) geen verbetering. Het ophangsysteem van de XL HDT werkte veel prettiger. Ik heb de tomtom "alternative mount kit" gekocht bij pdashop.nl, werd binnen één dag geleverd:
http://www.pdashop.nl/product-gallery/41170/31961
Met 29 euro was dit de "goedkoopste" oplossing die ik vond, maar ik voel me toch een beetje bekocht omdat een lullige plastic ring die achterop de nieuwe tomtom klikt het enige was dat ik werkelijk nodig had (een zwanenhals had ik al). Ik vind dat zo'n ring er gewoon bij had moeten zitten voor compatibiliteit met bestaande ophangsystemen. Ook met ring + zwanenhals is het nog bepaald geen verbetering, omdat je alleen de standaard haakjes kan gebruiken (werkt minder soepel dan de tomtom connector van vroeger).
Een voordeel: met de ring achterop past de nieuwe tomtom wel weer in het oude leren tasje
Reg. datum: 26 maart 2005
Gaat het om alleen het apparaat zelf, of moeten ook de oplader en ophang mee?
Klopt het dat er op de XL Live IQ routes al kaarten voor Slovenie en Kroatie opstaan?
MSI KM4AM-V | AMD Athlon XP 2000+ | 2x 512mb DDR400 | Geforce4 Ti4200@4600 | 160GB Hitachi Sata | 80GB HItachi Sata | Logitech MX1000 | Logitech Ultra-X | Lite-on SOHW 1633S | Aspire X-Qpack
Als ik het geld terug gestord heb gekregen dan zal ik het nog even laten weten.
@robertwedde
wat kost dat verzekerd versturen? Verder ben ik benieuwd of en wanneer mensen hun geld terug krijgen, ik vind het vaag dat wel het formulier op de website van TomTom staat, maar geen officiële mededeling.
Ik las hier dat het gemiddeld wordt over de werkelijk behaalde snelheden van alle TomTom IQ gebruikers. TomTom home vraagt de eerste keer of statistische gegevens verzameld mogen worden.quote:Maghiel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:06:
Ik wil een TomTom XL Traffic IQ Routes Europe aan gaan schaffen.
Vooral "Deze technologie berekent je routes aan de hand van daadwerkelijk gemeten rijsnelheden op wegen." Lijkt me handig, aangezien ik maar 85 kan. Of bedoelen ze de snelheid van het andere verkeer?
Dat moet een verouderde tekst zijn. Bij de TomTom IQ Routes Europe zitten alle Europa-kaarten, ook Oost-Europa, Oekraine, Rusland e.d. voor zover het in kaart is gebracht. Hier zie je dat.quote:Maghiel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:06:
Ook zie ik: Meest recente kaart van West- en Midden Europa verzekerd. Maar ik heb ze juist van Oost- en Zuid Europa nodig. Zitten die er wel bij?
Nee, dat valt mee, hoewel het beeld natuurlijk wat minder strak is dan met de direct op het glas montage. De zwanenhals van TomTom is wel minder stabiel dan de zwanenhals die ik al had, ik ga ze terug omwisselen. Gelukkig is dat met de "alternate mount" weer mogelijk omdat gewoon de standaardkoppeling met 4 plastic haakjes gebruikt wordt.quote:Joopieboy schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:34:
Gaat de tom tom niet heel erg stuiteren met die zwanenhals?
Het gebruiksgemak weegt voor mij zwaarder dan het licht trillen, ik vond die draaikoppeling erg k.. en bij de tweede rit viel hij er al een keer vanzelf af.
Ik heb dat even uitgeprobeerd en het kan inderdaad. Het werkt zo:quote:coyote1980 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:09:
Geef bij planningsvoorkeuren aan: Altijd een beperkte snelheid. Je krijgt dan een tussenscherm waarin je de snelheidsbeperking kunt ingeven. Bij de route zelf wordt dan meteen met de eerder ingestelde maximumsnelheid rekening gehouden zonder dit opnieuw te vragen.
berend_engelbrecht wijzigde dit bericht 09-07-2009 19:14 (3%)
The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)
Ik zie dat de alternative mount kit ook in de tomtom shop aangeschaft kan worden:
http://www.tomtom.com/pro...sory.php?ID=803&Tab=0
Hij is daar wel net wat duurder omdat tomtom verzendkosten rekent en pdashop.nl niet. Op de afbeelding in de tomtom shop zie je ook de plastic ring die de easyport-aansluiting in een gewone navigatiebeugel-aansluiting omtovert.
berend_engelbrecht wijzigde dit bericht 09-07-2009 21:15 (88%)
Ja: ik had ze voor iets anders aan de lijn en heb meteen gevraagd wat ze nu precies terug willen. Het antwoord is erg voorspelbaar: zo compleet mogelijk.quote:DraZ666 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:18:
Heeft iemand zijn TomTom One XL HD al terug gestuurd?
Gaat het om alleen het apparaat zelf, of moeten ook de oplader en ophang mee?
Verzekering voor 500 euro kost 8,61.quote:berend_engelbrecht schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:53:
@robertwedde
wat kost dat verzekerd versturen? Verder ben ik benieuwd of en wanneer mensen hun geld terug krijgen, ik vind het vaag dat wel het formulier op de website van TomTom staat, maar geen officiële mededeling.
Ik vertrouw er wel op. Zover ik gehoord heb komt er zo een mailing aan en hebben we alvast vooraf wat info gehad.
Reg. datum: 21 oktober 2002
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last