Hoofdcategorieën

Acties:

Door: pven
Moderator Telecommunicatie
sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

quote:
pven schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 17:08:
[...]

Ik ben het ook serieus aan het overwegen. Het grootste nadeel is dat ik dan erg veel geld toegeef op mijn TomTom die krap een jaar oud is (is gekocht voor 360 euro, met wat geluk kan ik er nu nog 150 euro voor vangen). Eerst maar eens serieus klagen bij TomTom. Ik log ieder keer keurig tickets, waar dan weer op gereageerd wordt maar overall ben ik niet tevreden. :/
Ik heb als eerste stap een klacht bij TomTom neer gelegd over het niet ondersteunen van de TT One XL HDT, eens kijken wat voor antwoord daar op gaat komen.

Uiteraard weet ik dat ik niet zo moet zeuren omdat Navcore7 ook naar behoren werkt, maar als ik een dergelijk apparaat koop dan heb ik daar bepaalde verwachtingen bij en een van die verwachtingen is goede ondersteuning vanuit TomTom. TomTom voldoet momenteel niet aan die verwachtingen, vandaar dat ik klaag. :)
Robert Webbe
Reg. datum: 19 april 2005

quote:
pven schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:26:
[...]
Ik heb als eerste stap een klacht bij TomTom neer gelegd over het niet ondersteunen van de TT One XL HDT, eens kijken wat voor antwoord daar op gaat komen.

Uiteraard weet ik dat ik niet zo moet zeuren omdat Navcore7 ook naar behoren werkt, maar als ik een dergelijk apparaat koop dan heb ik daar bepaalde verwachtingen bij en een van die verwachtingen is goede ondersteuning vanuit TomTom. TomTom voldoet momenteel niet aan die verwachtingen, vandaar dat ik klaag. :)
Al iets gehoord behalve een automatische beantwoording dat je bericht in behandeling is genomen?

Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!

Acties:

sponsort

In dit artikel geeft TomTom aan dat ze eindelijk een nieuwe Navcore voor de XL ONE HDT uit gaan brengen, zodat je ook gebruik kunt maken van nieuwe kaarten. In dat artikel wordt overigens ook een actie genoemd waarbij bezitters van een XL ONE HDT voordeel krijgen bij aanschaf van een XL Live. Ik persoonlijk vind het geen interessante aanbieding. :/
[EXC]NaNthor
Reg. datum: 22 september 2003

Deze berichten zijn afgesplitst uit [TomTom] Het TomTom ONE topic. Vanaf heden mogen berichten over de TomTom XL in dit topic.

mijn vader heeft een TomTom XL IQ routes gekocht in de MM voor 189 euro.
Hij hing em gister aan de pc, installeerde een update en ineens gaf hij weer GEEN KAARTEN AANWEZIG.
Dus ik ben nu de hele dag al bezig het te fixen, maar krijg het niet geregeld.

Ik heb de map gevonden op de PC maar die is maar 424MB groot. Downloaden van deze map duurt 1 uur en nog wat (Western europe) maar stopt na een half uur met downloaden. Dus ik krijg de map niet geinstalleerd:

http://home.planet.nl/~barth076/tomtomfout.JPG

Wat doe ik fout?

pven wijzigde dit bericht 28-06-2009 18:29 (13%)

Acties:

sponsort

Morgen even bellen met support, die kunnen je meteen helpen.
[EXC]NaNthor
Reg. datum: 22 september 2003

ik heb nu dus de Meest recente kaart verzekerd-optie gekozen. Hij is nu de kaart aan het downloaden en zit nu op 347MB....als dit niet werkt, dan weet ik het ook niet meer. Dan bel ik TomTom morgen even op. Er staat wel op de website dat je die meest recente kaart maar 1x mag downloaden binnen 30 dagen. Mijn vader heeft het gister al geprobeerd waarbij hij stopte bij 424MB.....

EDIT: het is me gelukt, ik heb zelf de zip en cab files uitgepakt in een andere folder en die 1 op 1 op de tomtom overgenomen. Het werkt nu weer. het probleem dat ik nu heb is dat ik geen GPS signaal krijg....

Dit is voor mij de eerste keer dat ik met een navigatie in aanraking kom. Ik ben op apparaat-gebied wel handig en fix me altijd alles zelf. Zo ook bij deze. Maar ik vind voor een leek als mijn vader toch dat er behoorlijk wat haken en ogen aan zitten.

- er wordt gezegd je hoeft maar het ding op de pc aan te sluiten de rest gaat vanzelf. het systeem geeft niet zo'n goeie foutmeldingen.
- het systeem zegt niet wat je moet doen incase het fout gaat
- downloads stoppen regelmatig middenin. Wanneer dat gebeurt heb je corrupte bestanden/mappen op je pc staan. hij zegt dan niet dat je die weer moet verwijderen en dat de map dan opnieuw wordt aangeboden met downloaden
- je kunt bij voeg kaart toe niet handmatig in TomTom HOME zeggen dat je een map wilt installeren die op een andere locatie staat, dan de default download directory.
- default zet hij alles op de C:\. Als de C niet groot genoeg is, kun je niks ernaartoe downloaden. is ie NET groot genoeg, lukt downloaden wel, maar het installeren niet. Indien je alles naar een grotere schijf kopieert, kun je niet kiezen dat tomtom de map moet pakken op de nieuwe schijf. Dit gaat alleen als je al je directories in tomtom home verandert en dan de optie aanvinkt dat hij alles mee moet kopieren.
- bakcup maken en handmatig kaarten installeren kost zeker 1 uur per activiteit (hoe groter de kaarten/backups, hoe langer het duurt)

Kortom, het is leuk als het allemaal in 1x werkt, maar de support of handleiding die je erbij krijgt stelt geen zak voor. En mensen zonder pc-kennis, zonder tomtom kennis komen niet gemakkelijk uit de voeten hiermee. Het kan altijd wel eens gebeuren dat je downloads ineens ermee kappen door een slechte internet verbinding. En dan "hang je al" bij wijze van.

Ik heb mijn vader wel duidelijk de stappen uitgelegd hoe hij te werk moet gaan en dat hij echt op internet moet zoeken. Want daar vind je altijd wel wat. Hij kan natuurlijk ook gewoon mij bellen :) :P

Deathchant wijzigde dit bericht 07-06-2009 20:19 (83%)

Tom tom werd steeds slomer en deed het steeds slechter, ook de stekkers zitten steeds losser op de tom, hebben meer mensen er last van? Ik kan niet zeggen dat de kabel er nu mooi stevig inzit...
In het begin moest je het er echt indrukken en nu wiebelt het alle kanten op.

Buiten dat, hij zet de tom tom nu terug naar fabriek instellingen, dan ben ik mijn gratis kaart update, en die dingen ook kwijt?

Edit2: Onder xp de boel laten herstellen, die liep wel door, tom tom start nu weer soepel en snel op, ik ben alleen al mijn adressen, nuttige plaatsen en al die dingen kwijt.

Achja, hij werkt weer...

Joopieboy wijzigde dit bericht 16-06-2009 20:55 (45%)

Ready Set Go
Reg. datum: 13 augustus 2001

Reset geprobeerd? Backup terug gezet? Helpdesk al eens gebeld?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:

sponsort

quote:
Joopieboy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:34:
Buiten dat, hij zet de tom tom nu terug naar fabriek instellingen, dan ben ik mijn gratis kaart update, en die dingen ook kwijt?
Als die kaartupdate er al op staat, dan ben je die niet kwijt.
quote:
Edit2: Onder xp de boel laten herstellen, die liep wel door, tom tom start nu weer soepel en snel op, ik ben alleen al mijn adressen, nuttige plaatsen en al die dingen kwijt.
Dat is helaas redelijk standaard als je het een-en-ander gaat herstellen. :Y)
Reset knop zit niet op mijn xl one, het is de dunne versie, back up terug zetten is een en al foutmeldingen, crashes en dat soort dingen onder vista.

Net met mijn 'oude' computer en windows xp wel kunnen herstellen...

Kaart update ben ik bang voor, np's die download ik wel weer dan. :P

Joopieboy wijzigde dit bericht 16-06-2009 20:57 (14%)

Reg. datum: 22 mei 2009

Op de nieuwere TomToms zit geen resetknop meer. Deze reset je als volgt: Hou de aan/uit knop 15 seconden ingedrukt. Met andere woorden, gewoon vasthouden totdat er TomTom op het scherm verschijnt en je gelijk het TT roffeltje hoort.

Ik heb zojuist een TOM TOM europe xl gekregen, en ik heb de 'bert'stem toegevoegd via tom tom home software, echter als ik in het hoofdmenu van tomtom zelf zit en via stem wijzigen kan ik nergens ''bert'' vinden.

Weet iemand wat ik verkeerd doe, ik heb de tomtom ook al opnieuw opgestart.

Alvast mijn dank......

Nikon D 50/Manfrotto 055DB+141RC kop/lenzen:TOKINA 12-24 F4.0 AT-X PRO DX/28-300mm Sigma Aspherical IF + uv-filter/28-80mm Sigma + macro-functie/SB-800.

Reg. datum: 06 juni 2001

Is de "Bert" stem Nederlands? Goede kans dat je momenteel bij het bladeren alleen Nederlandse stemmen ziet (dat zou je XL moeten vragen, overigens)

TomTom HOME 2.7 Windows en Mac

Reg. datum: 07 augustus 2002

Op de voorpagina staat te lezen dat de TomTom XL HD-Traffic niet meer ondersteund gaat worden en dat je een korting kan krijgen op de XL Live IQ Routes Europe. Weet iemand of er in de XL Live IQ Routes Europe een SD kaart slot zit? In de XL HD Traffic zat deze wel en ik vind die optie toch wel fijn :)

Ricie wijzigde dit bericht 01-07-2009 22:12 (13%)

Acties:

sponsort

Volgens de specs zit die er niet in.

Acties:

sponsort

En weer is er een lading berichten toegevoegd aan dit XL-topic.

En meteen een tip: koop GEEN TomTom One XL HD traffic. :Y)

Modbreak:
Als iemand een mooie topicstart wil maken: graag. :)

pven wijzigde dit bericht 01-07-2009 22:39 (67%)

Ben ik blij dat ik niet de hd traffic heb gekocht toen, vond het al net niet wat.
Dat bleek dus een goeie keuze achteraf. :+

Ik geniet vrolijk door van mijn 'simpele' one xl. :)

quote:
pven schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:16:
Volgens de specs zit die er niet in.
Heb je dat uit een betrouwbare bron? Ik vertrouw die website met vinkjes niet zo. Meestal staan er wel een paar vinkjes verkeerd, of helemaal niet :/

Acties:

sponsort

Bel even met TomTom of ga langs een winkel als je mijn informatie niet vertrouwt. ;)

quote:
pven schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:04:
Bel even met TomTom of ga langs een winkel als je mijn informatie niet vertrouwt. ;)
Als je het uit een betrouwbare bron hebt wil ik je best geloven hoor :) Ik geef alleen aan dat veel sites foutjes maken met vinkjes zetten. Maar dan ga ik mijn vraag wel ergens anders stellen :)

EDIT:
http://nl.support.tomtom....amp;p_li=&p_topview=1

Geen sleuf volgens TomTom :(

Ricie wijzigde dit bericht 02-07-2009 09:52 (35%)

Acties:

sponsort

:z
Ik heb net zo'm HD XL Live IQ-routes geval gekocht. Mij valt op dat de GPS-ontvangst zeer slecht is zosnel het apparaat in de raamplakker zit.

Zomaar midden op de snelweg heeft ie op eens geen bereik meer, wat regelmatig gebeurt. In de stad is het ding min of meer useless..

Dit termijn mij HD XL Live helemaal geen probleem hiermee had (ik had trouwens sowieso geen problemen met dat ding, maargoed)..

Iemand die dit herkent?

Acties:

sponsort

Mijn nieuwe TomTom XL Live IQ is binnen, met dank aan nieuws: TomTom biedt omruilactie voor uitgefaseerde One XL HD Traffic *O*

Leuk ding, maar ik snap die nieuwe mount niet en de handleiding verschaft ook geen duidelijkheid. Is het idee erachter dat je de mount op het raam laat zitten of juist dat je deze er iedere keer afhaalt? Ik snap wel hoe ik hem op het raam kan plakken, maar als de mount op het raam zit dan gaat de TomTom er wat moeilijk af.
Ander puntje: wat gaat het USB-kabeltje er moeilijk uit. Ik breek niet vaak mijn nagels, maar vandaag is het met toch gelukt tijdens het verwijderen van het USB-kabeltje.

Verder niets dan lof voor deze TomTom, mooi spul! :)
Is dat die mount met draaischijf (aandrukken en draaien) of heb je een andere?

Usb kabeltje zit idd in het begin best strak, beetje wrikken, later gaat ie vrij soepel in en uit. :)

Acties:

sponsort

Ja, is die mount met dat draaischijfje; het lijkt erg stabiel te zijn, maar jammer dat het boekje er net niet duidelijk genoeg over is.

Ok, dan hoop ik maar dat het vanzelf soepeler gaat. :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: