Twitter! || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
[TomTom] Het TomTom XL topic
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last
Reageer Nieuw TopicAl iets gehoord behalve een automatische beantwoording dat je bericht in behandeling is genomen?quote:pven schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:26:
[...]
Ik heb als eerste stap een klacht bij TomTom neer gelegd over het niet ondersteunen van de TT One XL HDT, eens kijken wat voor antwoord daar op gaat komen.
Uiteraard weet ik dat ik niet zo moet zeuren omdat Navcore7 ook naar behoren werkt, maar als ik een dergelijk apparaat koop dan heb ik daar bepaalde verwachtingen bij en een van die verwachtingen is goede ondersteuning vanuit TomTom. TomTom voldoet momenteel niet aan die verwachtingen, vandaar dat ik klaag.
Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!
mijn vader heeft een TomTom XL IQ routes gekocht in de MM voor 189 euro.
Hij hing em gister aan de pc, installeerde een update en ineens gaf hij weer GEEN KAARTEN AANWEZIG.
Dus ik ben nu de hele dag al bezig het te fixen, maar krijg het niet geregeld.
Ik heb de map gevonden op de PC maar die is maar 424MB groot. Downloaden van deze map duurt 1 uur en nog wat (Western europe) maar stopt na een half uur met downloaden. Dus ik krijg de map niet geinstalleerd:
Wat doe ik fout?
pven wijzigde dit bericht 28-06-2009 18:29 (13%)
EDIT: het is me gelukt, ik heb zelf de zip en cab files uitgepakt in een andere folder en die 1 op 1 op de tomtom overgenomen. Het werkt nu weer. het probleem dat ik nu heb is dat ik geen GPS signaal krijg....
Dit is voor mij de eerste keer dat ik met een navigatie in aanraking kom. Ik ben op apparaat-gebied wel handig en fix me altijd alles zelf. Zo ook bij deze. Maar ik vind voor een leek als mijn vader toch dat er behoorlijk wat haken en ogen aan zitten.
- er wordt gezegd je hoeft maar het ding op de pc aan te sluiten de rest gaat vanzelf. het systeem geeft niet zo'n goeie foutmeldingen.
- het systeem zegt niet wat je moet doen incase het fout gaat
- downloads stoppen regelmatig middenin. Wanneer dat gebeurt heb je corrupte bestanden/mappen op je pc staan. hij zegt dan niet dat je die weer moet verwijderen en dat de map dan opnieuw wordt aangeboden met downloaden
- je kunt bij voeg kaart toe niet handmatig in TomTom HOME zeggen dat je een map wilt installeren die op een andere locatie staat, dan de default download directory.
- default zet hij alles op de C:\. Als de C niet groot genoeg is, kun je niks ernaartoe downloaden. is ie NET groot genoeg, lukt downloaden wel, maar het installeren niet. Indien je alles naar een grotere schijf kopieert, kun je niet kiezen dat tomtom de map moet pakken op de nieuwe schijf. Dit gaat alleen als je al je directories in tomtom home verandert en dan de optie aanvinkt dat hij alles mee moet kopieren.
- bakcup maken en handmatig kaarten installeren kost zeker 1 uur per activiteit (hoe groter de kaarten/backups, hoe langer het duurt)
Kortom, het is leuk als het allemaal in 1x werkt, maar de support of handleiding die je erbij krijgt stelt geen zak voor. En mensen zonder pc-kennis, zonder tomtom kennis komen niet gemakkelijk uit de voeten hiermee. Het kan altijd wel eens gebeuren dat je downloads ineens ermee kappen door een slechte internet verbinding. En dan "hang je al" bij wijze van.
Ik heb mijn vader wel duidelijk de stappen uitgelegd hoe hij te werk moet gaan en dat hij echt op internet moet zoeken. Want daar vind je altijd wel wat. Hij kan natuurlijk ook gewoon mij bellen
Deathchant wijzigde dit bericht 07-06-2009 20:19 (83%)
In het begin moest je het er echt indrukken en nu wiebelt het alle kanten op.
Buiten dat, hij zet de tom tom nu terug naar fabriek instellingen, dan ben ik mijn gratis kaart update, en die dingen ook kwijt?
Edit2: Onder xp de boel laten herstellen, die liep wel door, tom tom start nu weer soepel en snel op, ik ben alleen al mijn adressen, nuttige plaatsen en al die dingen kwijt.
Achja, hij werkt weer...
Joopieboy wijzigde dit bericht 16-06-2009 20:55 (45%)
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Als die kaartupdate er al op staat, dan ben je die niet kwijt.quote:Joopieboy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:34:
Buiten dat, hij zet de tom tom nu terug naar fabriek instellingen, dan ben ik mijn gratis kaart update, en die dingen ook kwijt?
Dat is helaas redelijk standaard als je het een-en-ander gaat herstellen.quote:Edit2: Onder xp de boel laten herstellen, die liep wel door, tom tom start nu weer soepel en snel op, ik ben alleen al mijn adressen, nuttige plaatsen en al die dingen kwijt.
Net met mijn 'oude' computer en windows xp wel kunnen herstellen...
Kaart update ben ik bang voor, np's die download ik wel weer dan.
Joopieboy wijzigde dit bericht 16-06-2009 20:57 (14%)
Reg. datum: 22 mei 2009
Reg. datum: 17 juni 2007
Weet iemand wat ik verkeerd doe, ik heb de tomtom ook al opnieuw opgestart.
Alvast mijn dank......
Nikon D 50/Manfrotto 055DB+141RC kop/lenzen:TOKINA 12-24 F4.0 AT-X PRO DX/28-300mm Sigma Aspherical IF + uv-filter/28-80mm Sigma + macro-functie/SB-800.
Reg. datum: 06 juni 2001
Reg. datum: 07 augustus 2002
Ricie wijzigde dit bericht 01-07-2009 22:12 (13%)
En meteen een tip: koop GEEN TomTom One XL HD traffic.
pven wijzigde dit bericht 01-07-2009 22:39 (67%)
Dat bleek dus een goeie keuze achteraf.
Ik geniet vrolijk door van mijn 'simpele' one xl.
Heb je dat uit een betrouwbare bron? Ik vertrouw die website met vinkjes niet zo. Meestal staan er wel een paar vinkjes verkeerd, of helemaal nietquote:pven schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:16:
Volgens de specs zit die er niet in.
Als je het uit een betrouwbare bron hebt wil ik je best geloven hoorquote:pven schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:04:
Bel even met TomTom of ga langs een winkel als je mijn informatie niet vertrouwt.
EDIT:
http://nl.support.tomtom....amp;p_li=&p_topview=1
Geen sleuf volgens TomTom
Ricie wijzigde dit bericht 02-07-2009 09:52 (35%)
Zomaar midden op de snelweg heeft ie op eens geen bereik meer, wat regelmatig gebeurt. In de stad is het ding min of meer useless..
Dit termijn mij HD XL Live helemaal geen probleem hiermee had (ik had trouwens sowieso geen problemen met dat ding, maargoed)..
Iemand die dit herkent?
Leuk ding, maar ik snap die nieuwe mount niet en de handleiding verschaft ook geen duidelijkheid. Is het idee erachter dat je de mount op het raam laat zitten of juist dat je deze er iedere keer afhaalt? Ik snap wel hoe ik hem op het raam kan plakken, maar als de mount op het raam zit dan gaat de TomTom er wat moeilijk af.
Ander puntje: wat gaat het USB-kabeltje er moeilijk uit. Ik breek niet vaak mijn nagels, maar vandaag is het met toch gelukt tijdens het verwijderen van het USB-kabeltje.
Verder niets dan lof voor deze TomTom, mooi spul!
Usb kabeltje zit idd in het begin best strak, beetje wrikken, later gaat ie vrij soepel in en uit.
Ok, dan hoop ik maar dat het vanzelf soepeler gaat.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last