Reg. datum: 06 juni 2001
[TomTom] Het TomTom XL topic
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 06 juni 2001
Specs - Ja, ik hou ook van jou. - Powered by Online and Orange Livebox (Wireless)
Ik zal het nog eens een keer zonder vocht proberen nadat ik de ruit schoon heb gemaakt. Uiteraard dank voor de tip.
Twitter! || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
Kon zo'n stem via TomTom Home downloaden & installeren (50MB ongeveer), maar kan alleen maar kiezen uit Bram/Eva in het stemmen menu.
Volgens mij niet, ik heb die optie iig nog niet gevonden.quote:Derice schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:41:
De One XL HD Traffic Europe, heeft die nu wel/geen gesproken straatnamen?
Kon zo'n stem via TomTom Home downloaden & installeren (50MB ongeveer), maar kan alleen maar kiezen uit Bram/Eva in het stemmen menu.
Ticket mbt niet bijwerken verkeersinfo is bij TomTom ingediend, met een paar dagen verwacht ik het eerste antwoord.
Reg. datum: 13 juni 2008
Er is wel meer vreemd... Bij de update 8.010 installeer je software voor verbinding met je telefoon en bij "mijn services" staat buddies en het weer er ook bij, maar op een tomtom hd traffic xl zit geen bluetooth, dus je kunt er niets mee...quote:Derice schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:01:
[...]
Vreemd dat je dan wel die stemmen kunt downloaden niet?
Is dat overigens met een tweak dan nog wel te realiseren? Want de kaarten/software zijn toch hetzelfde als op die TomTom's waarop dat standaard wel zit? Of zit ik daar naast?
Overigens hebben ze het daar over 8.011 met dezelfde soort problemen.
pven wijzigde dit bericht 22-06-2008 12:44 (13%)
Wordt er dan wel om de twee minuten ververst?quote:Intered59 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:16:
[...]
Heb net mijn 3e dag gereden met een goed werkende 8.010! Ik ben al overtuigd
TomTom trekt niet-voor-niets Navcore8 voor TT ONE XL HDT terug, dan moet er echt iets gaande zijn.
Reg. datum: 13 juni 2008
ja, er wordt keurig ververst en alle filles werden gezien.. blijkbaar hebben ze hier niet aan gedacht en natuurlijk is het niet de perfecte optie voor tomtom, want je schakelt een opstartmogelijkheid uit. Ik zal tomtom eens een mail sturen over de bevindingen! Edquote:pven schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:37:
[...]
Wordt er dan wel om de twee minuten ververst?
TomTom trekt niet-voor-niets Navcore8 voor TT ONE XL HDT terug, dan moet er echt iets gaande zijn.
Reg. datum: 28 maart 2008
Na aanmelding bij TT HOME, mapupdate nieuwste maps doet hij niet, en de code binnen 30 dagen geeft de site aan dat ie of al gebruikt is of niet meer geldig is. Mail naar TT is al weg, maar tot op heden nog geen antwoord gehad.Tevens een vraag over de oplaadindicatie, hoe kan ik nu zien wanneer het app is opgeladen, het lampje blijft groen?
Beetje onzin om het app steeds aan te zetten en ontkoppelen om te zien of de accu vol is, of geeft TT HOME dit ook ergens aan als het app is gekoppeld?
Derde vraag, toegestane maximum snelheid wordt niet aangegeven als ik dit instel, dus geen indicatie of geluidssignaal, doe ik iets verkeerds?
Het zou natuurlijk kunnen dat je al de nieuwste kaart hebt. Nieuwste kaart garantie is meer voor de apparaten die ergens in een magazijn zijn blijven liggen.quote:Raimundus schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:58:
Hier een vraag over de TT one XL HD Traffic, net 3 dagen in huis.
Na aanmelding bij TT HOME, mapupdate nieuwste maps doet hij niet, en de code binnen 30 dagen geeft de site aan dat ie of al gebruikt is of niet meer geldig is.
Niet, voor zover ik weet. Ik weet gewoon dat het een paar uur kan duren.quote:Mail naar TT is al weg, maar tot op heden nog geen antwoord gehad.Tevens een vraag over de oplaadindicatie, hoe kan ik nu zien wanneer het app is opgeladen, het lampje blijft groen?
TomTom heeft niet voor alle wegen de maximumsnelheid. Werkt het soms niet, of nooit?quote:Derde vraag, toegestane maximum snelheid wordt niet aangegeven als ik dit instel, dus geen indicatie of geluidssignaal, doe ik iets verkeerds?
Mijn vader heeft een Tomtom One XL Europe met HD traffic (enzovoort).
Nu gaat hij komende woensdag naar Zuid afrika en heeft aan mij gevraagd of ik die kaart erop wou zetten voor hem.
Ik dat dus gedaan via tomtom home met een SD kaartje van 128mb/512mb/1gb/2gb (allerlij andere merken e.d.) En hij blijft na 10-15 seconden na het opstarten opnieuwe opstarten.
Hij zit dus in een soort van loop, ik kan heel even wat doen en dan herstart ie zichzelf.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat hiervoor de oplossing is.
Nikon D80 - F601 - 18-70 - 35-70 - 50 - 70-300 / Minolta 9000 35-70 - 50(macro) / Olympus Trip 35 / Metz 36 AF4 - 45 CT4 - 45 CL4 / Tenba PD17C - Messenger
Navcore downgrades zijn nooit nodig. En HDT werkt sowieso niet in NC6 dus een XL HDT downGraden is extra riskant.quote:tweaktubbie schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:52:t Nou lees ik op Kieskeurig bij Tomtom One XL HD (goedkoop met postbankrentepunten voor ca 185 euro) dat ie wat trager is en je mogelijk softwareversie 6 (ipv 7 die er op staat) moet installeren.
Heeft iemand ervaring met zo'n One XL; is oudere versie maar groter scherm. Of ik nou One V4/21 of One XL moet nemen (dat HD is 1 jaar gratis, heb er verder geen behoefte aan). Kans op herstel na reset lijkt me hier groter dan bij V4?
Je andere vragen snap ik niet. "kans op herstel":maak een backup. Voor de rest; zoek de features uit waarvoor je wil betalen.
Ik heb mijn TT gedowngrade nadat bleek dat Navcore8 niet goed met HDT overweg kan, maar nu Navcore8.2 er is begint het toch weer wat te kriebelen.
Iemand al enig idee wanneer Navcore8 voor TT one XL HDT verschijnt?
(TomTom gooit vrij structureel gebruiker en apparaat door elkaar, maar probeer zelf eens een consistent beleid te formuleren wat werkt in alle omstandigheden inclusief vervanging onder garantie etc.)
Reg. datum: 01 juni 2001
Volgens de handleiding moet ik inloggen op HOME, vervolgens naar "PromotieCode activeren" en dan naar "Nieuwe items downloaden".
Wanneer ik daar mijn code invul, kan ik niet op Next drukken. Ik kwam erachter dat dat komt omdat er blijkbaar een controle in zit op lengte, en de lengte van mijn code is 1 karakter te weinig. (Wanneer ik een willekeurig karakter achter de code plak wordt de Next button wel geactiveerd, maar dan is de code natuurlijk onjuist).
Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet?
Edit: kom er net achter dat op Enter drukken wel werkt, maar dan krijg ik bij mijn (juiste) code de melding dat de code niet bestaat of verlopen is, terwijl ik hem toch echt vanmiddag pas heb gekocht in de winkel (nieuw in doos, gesealed en al).
TangLeFuzZ wijzigde dit bericht 25-10-2008 18:29 (15%)
Reg. datum: 19 februari 2007
Probeer in TomTom Home in het menu Extra eens de optie "Meest recente kaart verzekerd" aan te klikken en kijk wat er dan gebeurt. Ik kan me herinneren dat ik met hetzelfde probleem heb gezeten en uiteindelijk die hele code niet heb nodig gehad om toch een recentere kaart te downloaden.quote:TangLeFuzZ schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:27:
Ik heb zojuist een TomTom HD XL Europe gekocht, en daar zit een boekje bij met een promotiecode voor wat gratis updates.
Volgens de handleiding moet ik inloggen op HOME, vervolgens naar "PromotieCode activeren" en dan naar "Nieuwe items downloaden".
Wanneer ik daar mijn code invul, kan ik niet op Next drukken. Ik kwam erachter dat dat komt omdat er blijkbaar een controle in zit op lengte, en de lengte van mijn code is 1 karakter te weinig. (Wanneer ik een willekeurig karakter achter de code plak wordt de Next button wel geactiveerd, maar dan is de code natuurlijk onjuist).
Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet?
Edit: kom er net achter dat op Enter drukken wel werkt, maar dan krijg ik bij mijn (juiste) code de melding dat de code niet bestaat of verlopen is, terwijl ik hem toch echt vanmiddag pas heb gekocht in de winkel (nieuw in doos, gesealed en al).
D60 | 16-85mm | 30mm | 90mm | 70-300mm
quote:Nadat wij een onderzoek hebben ingesteld naar het probleem wat u ondervind, zijn we tot de volgende conclusie gekomen:
Momenteel is er een probleem wat ontstaat bij de combinatie ONE XL HDT en de versie 8.15 kaarten.
Op dit moment is daarom geen kwartaalupdate voor u beschikbaar.
Ik voel me nu idd wat bedrogen: binnen een maand nadat de TT One XL HDT uit is gekomen heb ik hem gekocht. Vervolgens heeft TT er blijkbaar geen trek in om een nieuwe Navcore of een nieuwe kaart voor dit device uit te brengen. Het voelt nu alsof ik gestrafd wordt omdat ik voorop wil lopen.quote:MSalters schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:03:
Prutsers. Maak dan een 730 kaart. Het wordt zo wel duidelijk dat er te weinig getest wordt.
(Uiteraard ga ik nog klagen bij ze, maar ik weet nu al dat dat weinig tot geen zin heeft.)
Ik heb ze terug gemeld dat ik me bedonderd voel, uiteraard krijg ik een politiek correct antwoord terug:
Zowel Navcore8 als deze nieuwe kaart werden aangeboden via TT home waardoor ik er uiteraard vanuit ga dat het werkt. Al doende moest ik dus ontdekken dat deze nieuwe versies niet werken omdat TT dat zelf nog niet had ontdekt ...quote:U bent zeer zeker niet bedonderd, hooguit verward geraakt door een fout van ons. Excuses hiervoor.
Deze kaart was namelijk nog niet volledig af ontwikkeld voor uw apparaat.
Hier zijn we druk mee bezig en u zult dus ook alsnog spoedig de eerste kaartupdate zien verschijnen in TomTom HOME.
Hopelijk is het voorval met dit bericht iets duidelijker geformuleerd.
Indien u nog vragen of opmerkingen heeft, dan horen wij dit graag.
Kortom: met MSalters; test dan verdorie eerst je spullen voordat je ze via TT Home aan gaat bieden.
pven wijzigde dit bericht 20-11-2008 13:55 (42%)
Om het spul nu alsnog geactiveerd te krijgen moet ik het onderstaande uitvoeren:
Die eerste drie opties is onzin, want ik kan gewoon navigeren maar heb alleen geen verkeersinformatie. Die reset ga ik sowieso nog proberen. Fabrieksinstelling terugzetten daar voel ik weinig voer, want dan ben ik mijn aanpassingen kwijt.quote:Hartelijk dank voor uw bericht aan de TomTom Customer Support,
Om ervoor te zorgen dat uw TomTom weer TomTom HD ontvangt raden wij u aan om de onderstaande procedure in zijn geheel te doorlopen.
Om de HD-traffic service goed te kunnen gebruiken dient u de onderstaande stappen na te lopen.
- Zorg dat u een GPS signaal heeft.
- Tik op de grijze balk aan de rechterkant van het scherm, controleer vervolgens of de batterij vol genoeg is, een te lage batterij spanning kan er voor zorgen dat HD traffic niet werkt.
- Klik op het scherm rechtsonder op de satellieten, klik daarna op [versie > netwerk]
Indien de status verbonden is moet de informatie binnengehaald kunnen worden. Als het apparaat de informatie niet binnen haalt, of de status is niet-verbonden, dient u de onderstaande reset uit te voeren.
- Reset uw TomTom [Volg de reset instructie op http://www.tomtom.com/6971]
Vervolgens moet het apparaat, zodra het weer een GPS signaal heeft, de informatie binnenhalen. Indien dit nog steeds niet het geval is kunt u het apparaat terug zetten naar fabrieks instellingen. Dit doet u als volgt:
- Wijzig voorkeuren > herstel fabrieks instellingen
Als de TomTom wordt terug gezet naar fabrieksinstellingen zal deze opnieuw alle instellingen vragen. Nadat u alles opnieuw hebt ingesteld en opnieuw GPS signaal hebt ontvangen, moet de HD traffic informatie ook binnen komen.
Mocht dit niet het geval zijn laat u ons dit dan direct weten, dan sturen wij dit door naar onze tweedelijns ondersteuning.
Vermeld in uw reactie altijd even de onderstaande gegevens, die kunt u vinden in het Netwerk scherm [Dit vindt u door in het hoofdscherm [scherm met de blauwe pijl in het midden] rechtsonder te tikken > Versie >Netwerk].
SIM ID:
IMEI:
Serienummer apparaat:
Serienummer HD traffic ontvanger (indien van toepassing): Q-----------
Tevens hebben wij de systeem informatie van TomTom HOME nodig.
1. Sluit uw apparaat op de computer aan en open TomTom HOME.
2. Klik op [help]
3. Klik op [Systeem Informatie]
4. Klik op [Kopieren naar Klembord]
5. Open het antwoord op dit incident en druk op [CTRL - V] om de gegevens te plakken in uw reactie naar ons
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Iemand een idee wat ik, behalve het gemeldde, nog kan proberen?
Update: zoals verwacht werken al die suggesties niet, ben ik al mijn instellingen kwijt en wordt mijn probleem doorgeschoven naar de tweedelijns.
Ik ben steeds minder tevreden over deze TomTom:
• Navcore8 is niet beschikbaar;
• Kaart v8 is niet beschikbaar;
• HDT werkt niet meer.
Ik krijg steeds meer het idee dat TomTom de TomTom ONE XL HDtraffic niet serieus neemt ...
Kortom: drie keer waardeloos.
pven wijzigde dit bericht 23-12-2008 18:35 (6%)
Ik ben inmiddels overgeschakeld naar de GO940, had geen geduld meer om te wachten.quote:pven schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:38:
{knip}
Ik ben steeds minder tevreden over deze TomTom:
• Navcore8 is niet beschikbaar;
• Kaart v8 is niet beschikbaar;
• HDT werkt niet meer.
Ik krijg steeds meer het idee dat TomTom de TomTom ONE XL HDtraffic niet serieus neemt ...
Kortom: drie keer waardeloos.
Belangrijkste upgrade is de IQ-Routes, ik rijd nu alle snelle afsnijroutes die in de loop der tijd verzameld zijn. Soms zijn het wegen waarvan je denkt "waar gaan we in hemelsnaam naar toe" maar 9 van de 10 keer is het echt sneller. Soms zijn het kleine omwegen maar daardoor mis je 1 of 2 verkeerslichten, het scheelt dan echt... Zelfs mijn eigen bekende snelle afsnijroutes worden zelfs geadviseerd
robertwebbe wijzigde dit bericht 24-12-2008 13:46 (4%)
Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last