I7 920 @ 4,1Ghz + Corsair H50 | Rampage II Gene | Crucial Ballistix Tracer Red LED DDR3 1600mhz | XFX HD5870 | 120GB OCZ Vertex | NZXT Rogue Black/Red + 4x Enermax Apollish 120mm RED LED | My PC >>> http://www.youtube.com/watch?v=QJNeGBUWFIs
Die geheugenhonger is nou juist een van de problemen. Met minder dan 1 GB videogeheugen krijg je zonder gekloot met parameters in de opdrachtregel de grafische settings niet eens hoger dan medium. Nou was een 4870 512 MB in najaar 2008 geen ultra high-end, maar GTA IV is toch echt het enige spel tot nu toe waar ik terug moet vallen op medium settings, en zelfs daar is de performance niet geweldig. Dat had echt wel beter gekunt.quote:peakaboo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 01:17:
[...]
Hmm niet helemaal mee eens, in de zin van dat het zo erg nou ook weer niet is. Ik speelde GTA4 toen het net uit was vrij vloeiend op 1920x1200 bijna maxed out (alleen viewing distance niet vanwege 1GB geheugen max op de GPU), en dat was met 'maar' een E8600 (op 4.6ghz) en een 4870x2. Nu dat ik die i7 920 heb (op 3,9ghz) speelt het merkbaar vloeiender, maar het was niet zo dat het niet te spelen is. Je kunt in volle glorie genieten van alle pracht zoals de graphics.
Had je maar een 4870 1GB moeten kopenquote:Wezz6400 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 01:35:
[...]
Die geheugenhonger is nou juist een van de problemen. Met minder dan 1 GB videogeheugen krijg je zonder gekloot met parameters in de opdrachtregel de grafische settings niet eens hoger dan medium. Nou was een 4870 512 MB in najaar 2008 geen ultra high-end, maar GTA IV is toch echt het enige spel tot nu toe waar ik terug moet vallen op medium settings, en zelfs daar is de performance niet geweldig. Dat had echt wel beter gekunt.
I7 920 @ 4,1Ghz + Corsair H50 | Rampage II Gene | Crucial Ballistix Tracer Red LED DDR3 1600mhz | XFX HD5870 | 120GB OCZ Vertex | NZXT Rogue Black/Red + 4x Enermax Apollish 120mm RED LED | My PC >>> http://www.youtube.com/watch?v=QJNeGBUWFIs
Reg. datum: 04 augustus 2006
ATI to have 4 DX11 cards in October
Er wordt niet gesproken over welke kaarten. Vind het wel apart waaronder het artikel gefiled is (tenzij dit slaat op de nvidia parts).Blastpe wijzigde dit bericht 23-06-2009 22:05 (9%)
Zonder de GPU overclock crashed hij ook, maar dan duurt het wat langer. Het is geen hitte probleem want hij komt niet boven de 65 graden..quote:
Het is ook pas sinds ik die 9.6 erop heb gezet. Ik heb ook gister een nieuwe bios in mijn moederbord gezet, maar dat lijkt me niet de stichter..
Eerst draaide hij ook die games gewoon stabiel op 950/1100... Ik snap het niet...
Okee. Ik heb een beetje zitten testen.. Elke game doet het normaal op de clockspeeds van 950/1100 zoals altijd.. Alleen bij Medal Of honor Airborne zit de game te kl*ten.. Dus stel dat ik die game ooit weer eens ga spelen even de clocks omlaag gooien. Dan doet hij het langer dan als ze hoger staan.. Ook vreemd natuurlijk, want hij crashed sowieso
Edit 2:
Net even gekeken naar de voltages. Ik heb in de bios van de videokaart gezet dat hij op 3d naar het voltage van 1.35 moet gaan.. Dit doet hij ook gewoon. Het enige is. Bij GPU-Z leest hij bij stress gewoon 1.35v uit. Bij everest leest hij 1.35v uit. Alleen bij CPUID Hardware Monitor leest hij als maximum waarde maar 1.31V uit.... Wat moet ik nu geloven eigenlijk?
Superkuhrtje wijzigde dit bericht 23-06-2009 11:34 (42%)
Specs!! met foto's Abundat dulcibus vitiis
Reg. datum: 02 december 2007
Systeem -> http://tweakers.net/gallery/243108/sys Powered by Ati/Amd Radeon 5870/Ph2 955@3,8ghz
yess gedaan.. Kan alleen de berichten hier niet verwijderen.quote:EdwardvGelder schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:52:
Misschien in een ander topic posten?
Specs!! met foto's Abundat dulcibus vitiis
ATI to have 4 DX11 cards in October
by Charlie DemerjianA LOT OF people don't understand the train that is heading at Nvidia this fall, most pundits think that the red locomotive only has Cypress trees on it. They would be wrong, there are not one but at least four cards coming in October, possibly a bit before.
Windows 7, aka Me II Sp7, will be greeted by a line of ATI cards ranging from top to low middle. If you thought ATI had only one chip back from the fabs, well, you would be wrong. If you are looking for DX11 cards this fall, you will have a full range to choose from, but they all will have red logos on them.
Contrary to popular fantasies, the Nvidia GT300 GPU has not taped out, but the preparations to do so have started, so think July 1 if all goes well. A little math says that they can't have production parts out before mid-November, assuming they don't need a single respin. That is uheard of, so think February for a green response, at the very least, press stunts aside.
If you know the time frame for how OEMs place sales orders, and how retailers buy, this means Nvidia is basically not an option on retail for any Sp7 boxes, Christmas, and probably for most back to school sales as well. In the mean time, contrary to the curious tales spun at their analyst days, the flow of Nvidia 40nm wafers through TSMC are described as a trickle. A low yielding trickle.
If you are wondering about the laughable performance at Computex from the Nvidia top brass, and their total dodge on questions about future products since then, now you know why. When you don't have products, spin. Four cards vs zero cards, if you are dealing with checklist marketing, there are some things you can't buy with green
Intel Xeon X3440 @ 3,8GHz HT aan - Biostar Tpower I55 - G.Skill Ripjaws 1600MHz 9-9-9-24 @ 1,65V
Reg. datum: 06 februari 2005
Aan de ene kant wordt er verteld dat de yields nog altijd niet voldoende zijn. En aan de andere kant wordt er verteld dat er 4 GPU's beschikbaar zullen zijn tegen de launch van windows 7. Kan natuurlijk zijn dat beide waar zijn, maar dan zal er niet echt volume gedraait kunnen worden.
Op BSN zeggen ze nog hetvolgende:
Er wordt echter niet vermeld wie welke behandeling krijgt. Ik neem aan dat ATI en Nvidia beide per wafer betalen en dat kleinere ontwerpen van minder belangrijke klanten per chip betaald worden?quote:We do have to warn you that there is a big difference between the ways how ATI and nVidia deal with TSMC. From one side, you have a customer that buys silicon per chip, and that customer doesn't give a rat's behind about the yields - since they only pay for the received chips. On the other side, you have a customer that buys complete wafers, and if the yields are not good - your profit margin is shot to hell.
Bron
Nee, ze hebben het over ATI en Nvidia, en zeggen dat de een per wafer betaald, en de ander per chip. Wie welke aanpak heeft wordt niet expliciet gemaakt verder.quote:penetreerbeer schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:14:
[...]
Er wordt echter niet vermeld wie welke behandeling krijgt. Ik neem aan dat ATI en Nvidia beide per wafer betalen en dat kleinere ontwerpen van minder belangrijke klanten per chip betaald worden?
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Reg. datum: 20 december 2007
Dit hoeft natuurlijk niet per se te zeggen dat ze per wafer betalen, het kan ook zijn dat ze mee hebben geholpen omdat ze vonden dat er niet snel genoeg chips werden geleverd door TSMC, maar het lijkt mij een erg verregaande ingreep.
Haast me wel te zeggen dat ik nou niet bepaald expert ben op dit gebied, dus stukje theorycrafting hier.
Reg. datum: 18 juni 2003
In een artikel in het engels samengevat met links:
http://www.brightsideofne...870x2-specs-revealed.aspx
Highlight:
quote:The Evergreen chip should feature 1200 cores, divided into 12 SIMD groups with 100 cores each [20 "5D" units], while RV770 was based on 10 SIMD group with 80 cores total [16 "5D" groups consisting out of one "fat" and four simpler ones]. Thus, it is logical to conclude that when it comes to execution cores, not much happened architecturally - ATI's engineers increased the number of registers and other demanding architectural tasks in order to comply with Shader Model 5.0 and DirectX 11 Compute Shaders. The core is surrounded with 48 texture memory units, meaning ATI is continuing to increase the ROP:Core:TMU. For the first time, ATI is shipping a part with 32 ROP [Rasterizing OPeration] units, meaning the chip is able to output 32 pixels in a single clock.
Reg. datum: 04 augustus 2006
Als je verder leest staat daar het antwoord:quote:TGEN schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:17:
[...]
Nee, ze hebben het over ATI en Nvidia, en zeggen dat de een per wafer betaald, en de ander per chip. Wie welke aanpak heeft wordt niet expliciet gemaakt verder.
For now, ATI looks to be in better position with TSMC
Dit was bij de RV790 55nm processquote:Snorro schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:35:
Ik heb zo'n vermoeden dat iig ATI per wafer betaalt, omdat uit nieuwsberichten (of opmerkingen van CJ, heb op het moment geen tijd om het op te zoeken) is gebleken dat AMD zelf betrokken was bij het proces om samen met TSMC de yields te verbeteren.
Blastpe wijzigde dit bericht 23-06-2009 15:06 (34%)
Reg. datum: 20 december 2007
Maar als er per chip verschillende soorten bestellingen geplaatst worden (losse chips vs hele wafers) dan zegt dit alsnog niks over de RV8XX).
Reg. datum: 11 oktober 2006
Het is in iedergeval de eerste spel waar een core i7 echt nut heeft
Nieuwe beta drivers 9.7 RC3 (8.63)
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=298747http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33947597
Reg. datum: 06 februari 2005
AMD WILL PRESENT A SUPER DX 11 CARD
DATE:2009-06-23Source: Xtreview.com
On computex 2009 exhibitions AMD company demonstrated a video card with directX 11 support, based on certain 40 nm chips new generation.
As is was explained, AMD already prepares the announcement of its graphical solutions with directX 11 support. First, the company intends to release the fastest single chip video card. Its speed level will be impressing .
In the second place, passage to DirectX 11 will make the same jump of productivity as in case with passage to DirectX 9.
Bij mijn werkt alles nu juist stabiel, i.t.t. 9.5. (ik heb crossfire b.t.w.)quote:Superkuhrtje schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:23:
Ik ben tot nu toe totaal niet tevreden met de Catalyst 9.6.
De problemen stapelen zich alleen maar op....
Bij Unreal engine 3 games crashed hij echt ongelooflijk vaak. Bijvoorbeel bij Medal of Honor Airborne slaat hij vaak na 10 minuten uit. Soms dan herstelt hij maar vaak is het gewoon hangen en een harde reset..
Bij AA3 heb ik vaak een BSOD.. En bij Brothers in Arms Hells Highway crashed ie ook nog welleens..
Dit is allemaal met een Overclock en zonder overclock... Met 9.5 was hij gewoon stabiel maar nu echt totaal niet meer bij die games... Hebben hier meer mensen last van?
ATI to be ready with "RV870" for Windows 7 launch
DATE:2009-06-23Source: Fudzilla
We've learned that ATI's upcoming mainstream DirectX 11 part, something that we call RV870, should be ready for the Windows 7 launch.
ATI might even launch its card earlier, but if they align the launch with Windows 7, ATI should be launching its DirectX 11 performance card in the second half of October.
This is at least timeframe that ATI plans for its hardware launch and we are quite sure that ATI should launch DirectX 11 before Nvidia. At the same time, we’ve heard that “RV870” is not really a brand new architecture, and that you should expect more shaders, DirectX 11 support but all based on RV770 concepts.
Naturally, the new ATI chip is 40nm which enables higher clocks and more transistors and shaders but so far we don’t have any numbers we can quote.
Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005
Reg. datum: 12 juni 2008
Ik herinner me ook een post van CJ waarin hij aangeeft dat '12 SIMD groups with 100 cores each' zeer onwaarschijnlijk is, de onderbouwing van CJ was iig logisch.
Q9550@3.8Ghz, Maximus Formula, HD5850 CF, 4GB 1066, Quattro 850.
Reg. datum: 18 juni 2003
Dit bericht kunnen we dus negeren?quote:20481536gamer schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:33:
@Envy007;
Ik herinner me ook een post van CJ waarin hij aangeeft dat '12 SIMD groups with 100 cores each' zeer onwaarschijnlijk is, de onderbouwing van CJ was iig logisch.
Het is inderdaad een verandering van de verhoudingen, maar als verklaring wordt SM 5.0 gegeven.
Over de lanceerdatum gaan nu 2 maanden de ronde, juli en oktober. Juli vanwege ATI's 'sooner than you think' en oktober vanwege de Win7 launch. Enig commentaar vanuit hier wat het meest logisch/haalbaar/realistisch is?
Ik denk zelf eerder oktober dan juli, vanwege de problemen met de fabricatie (TSMC, 40nm), ATI zal de schappen vol hebben willen liggen bij een launch.
Envy007 wijzigde dit bericht 24-06-2009 13:12 (10%)
Reg. datum: 29 november 2004
ik denk dat ati zo snel mogelijk performance wil laten zien als deze goed is zodat A: iedereen alvast lekker wordt gemaakt voor de nieuwe generatie en B: nvidia even flink wordt neergesabeld als ze daadwerkelijk nog niets hebben dat klaar is voor productie..
zal wel zuur zijn als ze daadwerkelijk ruimschoots de eertse kunnen zijn maar het niet mogelijk is vanwege een fabricageproces dat maar niet van de grond wil komen.
eigenlijk is het van de zotte dat we nu al dagelijks speculeren en niet kunnen wachten tot de kaart er is terwijl we eigenlijk nog maar pas een 4890 hebben gehad (en veelal ook gekocht) en er geen enkel spel is wat er niet soepeltjes op draait.
aan de ene kant klagen dat het zo hard gaat in hw-land, aan de andere kant toch wel graag iedere maand iets nieuws willen hebben hehehe.
Het feit dat het in hardware-land zo snel gaat, raakt ook gewend hequote:meljor schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:22:
ik denk ergens augustus ''working silicone'' voor de rv870 en september een hard launch.
ik denk dat ati zo snel mogelijk performance wil laten zien als deze goed is zodat A: iedereen alvast lekker wordt gemaakt voor de nieuwe generatie en B: nvidia even flink wordt neergesabeld als ze daadwerkelijk nog niets hebben dat klaar is voor productie..
zal wel zuur zijn als ze daadwerkelijk ruimschoots de eertse kunnen zijn maar het niet mogelijk is vanwege een fabricageproces dat maar niet van de grond wil komen.
eigenlijk is het van de zotte dat we nu al dagelijks speculeren en niet kunnen wachten tot de kaart er is terwijl we eigenlijk nog maar pas een 4890 hebben gehad (en veelal ook gekocht) en er geen enkel spel is wat er niet soepeltjes op draait.
aan de ene kant klagen dat het zo hard gaat in hw-land, aan de andere kant toch wel graag iedere maand iets nieuws willen hebben hehehe.
Wat betreft de lauchmaand, het zou me niets verbazen dat het gewoon augustus is en dan alleen de high-end kaart. Vervolgens elke maand een kaart erbij om de line-up te complementeren. De augustus-launch zal dan een launch zijn met minimale oplage, maar dat kunnen ze zich makkelijk permiteren simpelweg omdat nVidia niets heeft om mee te counteren...
DFI Lanparty LT X48-T2R | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 4x 2GB (8GB) OCZ OCZ2P10664GK @ 1126MHz | Sapphire HD5970OC | Dell 2709w 27" monitor | Intel Postville SSD80GB | 2x Samsung F3 1TB | X-Fi Music Edition
Of nVidia straks met de Win7 launch een DX11 GPU klaar heeft staan.... tja... vraag je maar eens af waarom de GeForce GT220 (GT216) en GeForce G210 (GT218), beide DX10.1 GPUs halverwege oktober gelanceerd worden... net voor Win7 met DX11 gelanceerd wordt. Hoe groot is dan de kans dat ze een DX11 GPU klaar hebben staan als ze dan pas met hun DX10.1 GPU in de midrange en budget-sector komen?
Overigens is het nog maar de vraag of ze DX10.1 functionaliteit volledig gaan activeren in de drivers. De NV site over de notebook GPUs die op de GT215, GT216 en GT218 gebaseerd zijn, laat echter wel zien dat nVidia nu ook DirectX10.1 ondersteunt. Het zou logisch zijn om het wel te activeren, want Win7 gebruikt DirectX10.1 als basis voor Aero en niet DX10.
Ik vraag me af hoe Quad en Triple CF dezer dagen schaalt.
Aangezien de nV drivers niet al te best zijn momenteel, overweeg ik HD4870X2 + HD4870 CF of 2 HD4890's in CF te zetten en te kijken hoe dat gaat... Vooral Triple CF ben ik benieuwd naar.
-Mijn systeem- - I live my life frame by frame.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last
Dit topic is gesloten.