Your lack of planning is not my emergency
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Reg. datum: 08 oktober 2004
HTC HD2 is dan ook een flinke toestelquote:hellknight schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:07:
zojuist de BlackRapid R5 binnengekregen, voor gebruik met mijn 5DmkII.
De nekstrap zorgde al snel voor pijn in mn nek, zeker met zwaardere objectieven, en de "standaard" shoulderstraps zijn nogal hinderlijk als je snel wilt schieten.
Ik moet wel zeggen dat de smartphone pocket aan de smalle kant is - hij wordt geadverteerd als zijne bruikbaar voor zelfs de grotere, moderne smartphones, maar mijn HTC HD2, en toestellen van vergelijkbare breedte, ga je daar volgens mij echt niet in krijgen...
Ik heb de mijne via Amazon.co.uk gehaald, daar was hij het goedkoopste, verzendkosten (geen bij Amazon) meegerekend
Reg. datum: 01 december 2007
Draagconfort is echt perfect!
Ik heb hem direct bij BlackRapid in de USA besteld. Was voor mij de goedkoopste optie (dollarkoers....)
Ik ben niet bang dat iemand hem snel losklikt, de clip zit met een schroef vergrendeling geborgd. Lossnijden zou sneller zijn, maar dat 'probleem' zou ik ook met mijn originele Nikon strap hebben gehad.
Ik heb de RS5 en een iPhone 4 past perfect.quote:azt33 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:34:
[...]
HTC HD2 is dan ook een flinke toestelZou een iPhone er wel in passen?
Canon 40D + grip | 5D + grip | 5D2 + grip | 1.4x II | EF12 | EF25 | 17-40/4 | 24-105/4 IS | 70-200/4 IS | 35/1.4 | 135/2 | 430EX x4 | 580EX2 | 550EX | Manfrotto statieven | Lowepro tassen | Pelican 1564
Reg. datum: 11 december 2001
vind de prijzen schappelijk tov uk.
http://www.cameratools.nl...rting-op-slingstraps.html
Stuur ze een mailtje of bel ze effe opquote:Jo-hannes schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:04:
ik vind de Crumpler Popular Disgrace er best vet uitzien. Ik vraag me alleen af of deze geschikt is om een flinke dslr met 70-200mm lens aan je nek te hangen. Iemand hier ideeen over? Ik kan nog niet echt reviews vinden op internet...
HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel
Qua sterkte zal het geen probleem zijn, maar de band in je nek ziet er vrij smal uit, dus dat zal op den duur wel gaan irriteren.quote:Jo-hannes schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:04:
ik vind de Crumpler Popular Disgrace er best vet uitzien. Ik vraag me alleen af of deze geschikt is om een flinke dslr met 70-200mm lens aan je nek te hangen. Iemand hier ideeen over? Ik kan nog niet echt reviews vinden op internet...
Canon: 5D-II | 200 f/2.8 L | EX-430-II
Sigma: 50mm f/1.4 | 20mm f/1.8
Minolta Rokkor: 58mm f/1.2 | 45mm f/2 | 35mm f/1.8
Zeiss MP 100mm f/2
Reg. datum: 24 augustus 2005
Dat is een nepperd.quote:fotojunk schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:08:
Iemand ervaring met deze Black Quick Rapid Camera Sling Strap ?
Heb hem al besteld, maar ben toch benieuwd of iemand hier al gebruikerservaring heeft..
Maar het vestelding zit enorm in de weg omdat het aan de voorkant zit, vooral als je verticaal wilt schieten
D7000, D5000, 18-50, 70-200, 18-105
Canon 40D + grip | 5D + grip | 5D2 + grip | 1.4x II | EF12 | EF25 | 17-40/4 | 24-105/4 IS | 70-200/4 IS | 35/1.4 | 135/2 | 430EX x4 | 580EX2 | 550EX | Manfrotto statieven | Lowepro tassen | Pelican 1564
Reg. datum: 24 augustus 2005
D7000, D5000, 18-50, 70-200, 18-105
Reg. datum: 08 mei 2010
Een kennis zag zijn 50D met batterygrip tegen de grond gaan. De bevestiging werd gewoon uit de bodem gerukt. Een andere collega-fotograaf vertrouwt de bevestiging ook totaal niet en maakt een extra lus naar de twee door de fabrikant voorziene bevestigingen aan de body.
Een body heeft twee plaatsen waar een riem aan kan bevestigd worden, OPTECH heeft een systeem dat één van die twee plaatsen benut, en dat werkt perfect. YouTube: Pro Loop - OP/TECH USA System Connectors™
De Optech pro is al jaren gekend als een zeer comfortable draagriem, die kan je nu ombouwen tot een over-de-schouder riem, perfect toch als je alle kanten uit kan.
Zelf ben ik tot een draagriem gekomen omdat ik sedert jaren pijn aan de rug heb, dit Optech systeem heeft al jaren geholpen, maar nu ik ze kan ombouwen tot en loop systeem ben ik helemaal tevreden.
Ik ben alleen wel een heel stuk langer bezig dan die meneer op het filmpje als ik de loops wil bevestigen. Het is een drama om die door de twee oogjes van de camera te krijgen, en ook eruit !
En de eerste die zegt dat oefening kunst baart mag het hier onder genot van een kop koffie komen proberen. Ik haal die strap er namelijk ongeveer 1x per week of en af en dat al bijna 2 jaar lang en nog steeds gaat het beroerd.
5DII + 35L = ❤
Art.36 lid. 3: Een panda mag over een andere panda geen seksuele opmerkingen maken.
Niet meer dan de standaard straps lijkt me, aangezien deze Crumpler zachte padding heeft? Lijkt me ongeveer even breed als de standaard straps, dus zal alleen maar een verbetering zijn volgens mij. Eigenlijk precies het maatje dat ik zoek. Die extra brede straps zitten vast heerlijk, maar het lijkt me zo'n gedoe om dat netjes opgeborgen te krijgen in mijn diverse cameratassen.quote:Universal Creations schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:11:
[...]
Qua sterkte zal het geen probleem zijn, maar de band in je nek ziet er vrij smal uit, dus dat zal op den duur wel gaan irriteren.
Yashica Minister D | Olympus E-PL1 + 14-42mm | Canon EOS 7D | Tamron 10-24mm f/3.5 - f/4.5 | Tamron 28-75mm f/2.8 | Sigma 30mm f/1.4 | Canon 70-200mm f/4L | Canon Speedlite 430EX II
quote:sapphire schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:17:
Ik ben alleen wel een heel stuk langer bezig dan die meneer op het filmpje als ik de loops wil bevestigen. Het is een drama om die door de twee oogjes van de camera te krijgen, en ook eruit !
Waarom zou je die verwijderen, je kan zo'n Optech met een paar kliks ombouwen van nekstrap naar schouderstrap. Die loops blijven gewoon zitten, zijn zo kort dat ze niet in d eweg zitten.
Grapjas, die zelfde plastic clipjes houden een hond van 20 kg tegen die in volle vaart vertrekt, dan zal een camera van een paar kg, wel geen probleem zijn. Al eens een uitgebroken plaatje van een batterygrip gezien, dat is pas lelijk.quote:LeeJon schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:19:
Een magnesiumlegering vertrouw je niet, maar van die plastic klik-clipjes wel?
De Optech is puur een schouder/neckstrap. Erg handig om de camera te dragen, maar (voor mij iig) erg onhandig op de momenten dat je de camera wilt gaan gebruilken. Vandaar dat ik mijn normale Optech schouderband ook heb weggedaan, en een BlackRapid heb gehaald. Dit soort straps werkt m.i. gewoon veel handiger.
Het enige voordeel van die Optech system connectors is het eenvoudiger afkoppelen van de strap (iets wat ik toch zelden doe) en de camera sneller op een statief kunnen plaatsen.
Omdat ik geen nekband of schouderband nodig heb en wel een Canon E1 handstrap. Als ik etm een grip schiet heb ik geen nek/schouderband nodig en zit het alleen maar in de weg bij mijn gebruik.quote:
En als je je camera met een vaartje omhoog zwaait richting je gezicht om een foto te maken doet zo'n plastic clipje tegen je gezicht best veel pijn nog. Dus erg kort vind ik ze niet, dan beter er maar helemaal af.
Prima systeem hoor en ik ben er best tevreden mee maar zo handig als die promo dingen het laten zien is onzin.
Overigens zijn de clipjes van hondenbanden een stuk groter en sterker hoor
sapphire wijzigde dit bericht 20-06-2011 15:31 (5%)
Reg. datum: 05 september 2001
Mijn vraag hierbij: was dit een originele Canon batterygrip (ik neem aan dat die van metaal zijn net zoals bij Nikon) of een goedkopere namaak variant van plastic. Aan zo'n plastic variant zal ik idd niet graag een camera met zware lens hangen. Heb zelf een Sunsniper voor mijn D7000, en vertrouw de metalen bevestiging van de body wel.quote:MacZappa schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:58:
Blijkbaar stelt zich niemand de vraag of een schouderriem bevestigen op de plaats van het statiefkoppelplaatje wel de juiste manier van een camera dragen is.
Een kennis zag zijn 50D met batterygrip tegen de grond gaan. De bevestiging werd gewoon uit de bodem gerukt.
My watercooler contains so much water that the moon has influence upon it :O.
Logica: wat je niet nodig hebt daar heb je geen last van, zinloze discussie dit.quote:sapphire schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:30:
[...]
Omdat ik geen nekband of schouderband nodig heb en wel een Canon E1 handstrap. Als ik etm een grip schiet heb ik geen nek/schouderband nodig en zit het alleen maar in de weg bij mijn gebruik.
Diegene met batterygrip had inderdaad geen originele, bij het andere ongeluk was de schroef gewoon los gedraaid.quote:Sten Vollebregt schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:34:
[...]
Mijn vraag hierbij: was dit een originele Canon batterygrip (ik neem aan dat die van metaal zijn net zoals bij Nikon) of een goedkopere namaak variant van plastic. Aan zo'n plastic variant zal ik idd niet graag een camera met zware lens hangen. Heb zelf een Sunsniper voor mijn D7000, en vertrouw de metalen bevestiging van de body wel.
Wel als iemand met zulke loze argumenten komt.quote:MacZappa schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:09:
[...]
Logica: wat je niet nodig hebt daar heb je geen last van, zinloze discussie dit.
Als ik geen nek/schouderband nodig heb kan ik hem wel aan de camera laten (en dan past de E1 handstrap niet die ik wel nodig heb). Dan hangt hij óf voor de camera zodat hij tussen gezicht en camera inkomt óf hangt het langs de lens zodat ik als ik de zoomring wil pakken ik de band meepak.
Logica: iets wat je 50x per dag in de weghangt laat je niet zitten maar haal je er netjes af.
Ow en je weet dat bij bv Canon body's 1 van de twee lussen voor een nekband ook gewoon een metalen oogje is wat met een schroefje op de magnesium body zit ? En dat schroefje kan ook loszitten
sapphire wijzigde dit bericht 20-06-2011 16:17 (13%)
Geen probleem hoor, flikker je camera maar tegen de straatstenen, het boeit me niet. Ik wil alleen verwittigen dat Blackrapid en Sunsniper niet failproof zijn, wil wil lezen begrijpt het wel.quote:sapphire schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:16:
[...]
Wel als iemand met zulke loze argumenten komt.

Als het schroefje los raakt, dan moet de hele camera uit elkaar. Da's mooi, want dan kunnen ze hem meteen goed schoonmaken, maar het kost wel 100 euro. Ook met een los schroefje kan het beugeltje niet uit de camera los schieten. Maar dat kon zelfs CPS mij niet garanderen. Het risico is aanwezig dat het losse schroefje door de camera gaat rollen en ergens kortsluiting veroorzaakt of tussen bewegende onderdelen komt te zitten.
vandijk wijzigde dit bericht 20-06-2011 19:55 (13%)
Dus omdat ik het Optech Loop systeem niet het meest geniale systeem vind wat er op de markt is mag ik me camera op de grond flikkeren?quote:MacZappa schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:35:
[...]
Geen probleem hoor, flikker je camera maar tegen de straatstenen, het boeit me niet. Ik wil alleen verwittigen dat Blackrapid en Sunsniper niet failproof zijn, wil wil lezen begrijpt het wel.
Vriendelijke kerel ben jij.
En je mag van mij prima verwittigen dat de Sunsniper en Blackrapid niet failproof zijn hoor, je zal mij nooit horen zeggen dat het wel zo is. Daarom snap ik je vijandige reactie ook niet zo.
Die van een groot formaat hondenriem zijn groter hoor, heb ze hier voor me liggenquote:MacZappa schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:11:
[...]
Grapjas, die zelfde plastic clipjes houden een hond van 20 kg tegen die in volle vaart vertrekt, dan zal een camera van een paar kg, wel geen probleem zijn. Al eens een uitgebroken plaatje van een batterygrip gezien, dat is pas lelijk.
Gebruik sowieso geen batterygrip, die zou ik minder goed vertrouwen met een sun-sniper maar moet stevig genoeg zijn... Zijn meer dan genoeg mensen die het wel naar succes gebruiken
Maar direct op de camera, in ieder geval zo vast als een huis
leonvw wijzigde dit bericht 20-06-2011 21:35 (19%)
5DII + 35L = ❤
Kijk, daar heb je het alquote:MacZappa schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:10:
[...]
Diegene met batterygrip had inderdaad geen originele, bij het andere ongeluk was de schroef gewoon los gedraaid.
En voor die 2e, het staat sowieso in de gebruiksaanwijzing.. Voor gebruik, de componenten controleren of het nog vast zit
Staat ook bij Ikea boven de afhaalbalie
5DII + 35L = ❤
Niets is faalproef, zelfs de originele ophangpunten niet... Helaas zelf meegemaakt dat die afbrakenquote:MacZappa schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:35:
[...]
Geen probleem hoor, flikker je camera maar tegen de straatstenen, het boeit me niet. Ik wil alleen verwittigen dat Blackrapid en Sunsniper niet failproof zijn, wil wil lezen begrijpt het wel.
Ben zelfs sinds afgelopen vrijdag overgegaan op het Sun-Sniper systeem.. Heb het persoonlijk nooit vertrouwd, maar het zal ongetwijfeld stevig genoeg zijn als zoveel mensen het gebruiken
Het werkt wel geniaal, dat moet ik toegeven
leonvw wijzigde dit bericht 20-06-2011 21:38 (22%)
5DII + 35L = ❤

Dit kan wel, toch? Of ben ik nu iets heel doms aan het doen?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Op zich moet de schouderriem aansluiting stevig genoeg zijn. Enige waar ik eens goed naar zou kijken is die 10 cent oplossing. Kan die ring niet los schieten?
Ik heb het gevoel dat die ring niet los kan schieten, maar dat is eigenlijk ook meer de vraag
Acolyte57 wijzigde dit bericht 12-07-2011 15:52 (11%)
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Reg. datum: 28 maart 2011
Wat is belangrijker, staal voor veiligheid (en demping) of zo'n quick-release systeem?
edit:
Dit is mijn steel:

Dat is nu dus dit geworden:

jip_86 wijzigde dit bericht 12-07-2011 16:54 (35%)
Ik zie dat je nog de oude connectR hebt. Waarschijnlijk heb je dan ook de oude lompe fastenR. Ik gebruikt zelf de nieuwe FastenR-3 en de FastenR-T1 (icm manfrotto snelkoppel plaat) Deze zijn wat compacter dan het oude model. En icm de snelkoppelplaat blijft de camera ook gewoon rechtop staan.quote:Acolyte57 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:48:
De 60d body is toch een flink stuk groter dan de 350d die ik hiervoor had, en met blackrapid eronder opgeschroefd past ie niet goed in mijn cam-tas. Daarnaast was de 350d al wat ouder en vond ik het geen probleem om die even snel schuin, op z'n kant of op het scherm neer te leggen (omdat op de onderkant niet meer kan door BR connector). Bij de gloednieuwe 60d vind ik dat toch vervelend.
Ik heb het gevoel dat die ring niet los kan schieten, maar dat is eigenlijk ook meer de vraag
Mamiya 645 || Mamiya 80mm f/2.8 || Mamiya 150mm f/3.5 || Mamiya 55mm f/2.8 || Nikon FM3a || Nikon D300s || Nikon 50mm f1.4 Ai || Nikon 180mm f2.8 AF-D || Nikon 85mm f1.8 AF-D || Nikon 35mm f2.0 AF-D || Nikon 20mm f2.8 AF-D
Ik heb vandaag een Sun Sniper Steel in een winkel gehaald en die werkt nog steeds met die karabijnhaak die je los kan halen. Ze hadden ze allebei en het is de Steel & Bear waarbij de schroef direct op de band zit (of ze moeten daar een oude Steel gehad hebben).quote:jip_86 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:52:
Zo dat is dan wel veranderd. Ik heb een variant waar je de schroef los kan haken van de band. Dat kan blijkbaar niet meer nu. Dat is wel heel zuur, want daarmee kan je dus ook niet meer inhaken op de quickreleaseplate als je een statief hebt
edit:
Dit is mijn steel:
[afbeelding]
Dat is nu dus dit geworden:
[afbeelding]
Voordeel van die Steel & Bear zou zijn dat de schroef kon draaien terwijl hij vast op de camera zat, maar aan de andere kant bij de Steel kan de karabijnhaak gewoon draaien én je kan hem van de band halen. Voor mij was de keuze simpel én een haak én 10 euro goedkoper
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Klopt, ik heb nog het oude spul, wil eigenlijk wel de Connect-R2 kopen omdat ik toch nooit heel veel vertrouwen had in dat stukje plastic op de eerste Connect-R. Iemand een adresje waar je dat in NL makkelijk kunt krijgen? Vond dit al namelijk maar dat is, vooral met verzendkosten, schandalig duur:quote:vandijk schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:52:
Ik zie dat je nog de oude connectR hebt. Waarschijnlijk heb je dan ook de oude lompe fastenR. Ik gebruikt zelf de nieuwe FastenR-3 en de FastenR-T1 (icm manfrotto snelkoppel plaat) Deze zijn wat compacter dan het oude model. En icm de snelkoppelplaat blijft de camera ook gewoon rechtop staan.
http://www.cameratools.nl...ckRapid%20ConnectR-2.html
Een Manfrotto snelkoppelplaat gaat lastig worden, ik heb goedkoop tripod spul (Giottos) liggen met een ingebouwde snelkoppel
Dat zou dan een oude moeten zijn lijkt me. Want op de sun sniper site zie ik ze niet meer staan. Wellicht problemen met de concurrent, bij de BlackRapid zag ik vrijwel dezelfde carabiner constructie van de oude sun sniper.quote:S913 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:15:
[...]
Ik heb vandaag een Sun Sniper Steel in een winkel gehaald en die werkt nog steeds met die karabijnhaak die je los kan halen. Ze hadden ze allebei en het is de Steel & Bear waarbij de schroef direct op de band zit (of ze moeten daar een oude Steel gehad hebben).
Voordeel van die Steel & Bear zou zijn dat de schroef kon draaien terwijl hij vast op de camera zat, maar aan de andere kant bij de Steel kan de karabijnhaak gewoon draaien én je kan hem van de band halen. Voor mij was de keuze simpel én een haak én 10 euro goedkoper
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
~ H.P. Lovecraft
Gemonteerd (zie het glinsterende ringetje waar de BR normaal aan zou klikken links):

Bijgeleverde 'multiplate' is best handig - hij draait in de tripod mount van je body, maar heeft ook zelf schroefdraad om alsnog op een tripod gebruikt te worden. En als je toevallig een Manfrotto of Arca Swiss hebt, hij heeft dezelfde vorm als de QR plates van deze merken.

Meer pics:
http://www.flickr.com/photos/guysie/sets/72157627400622408/
Pas maar op met slijtage met die karabijnhaakquote:S913 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:18:
Jup, idd vreemd. Sowieso is de staalkabel in mijn Steel een stuk dunner (en flexibeler?) dan die op die 'opengesneden' foto op hun site. Naja, ik ben in ieder geval happy met mijn karabijnhaak
Er is een reden waarom de oude karabijnhaak vervangen werd, door slijtage kan deze afbreken en valt je dure body met lens op de grond!
Canon Eos 450D + Signon 10-400 f1.8 IS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Had liever gezien dat ze een verbeterde haak gaan gemaakt dan hun nieuwe 'bearing' oplossing. Ik vind hey ook niks om steeds dat oog uit mijn camera te moeten draaien als ik niet die hele riem er niet aanwil. Misschien eens zelfs knutselen/lassen
~ H.P. Lovecraft
Het is blijkbaar de verdikking die door het gat gegaan is, wat ik zou doen, is een stevig draadje (staalkabeltje oid) door het oog van het ding dat je in je statiefaansluiting draait, en door de stoffen riem zelf. Op die manier als de verdikking ooit door het oog geraakt, blijft het gewoon hangen aan die kabel en is eigenlijk niets aan de handquote:S913 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:09:
Hmm, thnx voor de waarschuwing. Ik zal de haak in de gaten houden.
Had liever gezien dat ze een verbeterde haak gaan gemaakt dan hun nieuwe 'bearing' oplossing. Ik vind hey ook niks om steeds dat oog uit mijn camera te moeten draaien als ik niet die hele riem er niet aanwil. Misschien eens zelfs knutselen/lassen
Canon Eos 450D + Signon 10-400 f1.8 IS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Hebben ze wel een punt mee. Maar 'part of developments' kan je van alles onder verstaan natuurlijk.quote:thanks for your mail. As part of developments we also changed the screw connection of the ONE and the STEEL which shortens the physical distance between camera and strap and reduces drastically unwanted swaying.
The bearing screw is also available as a single part if you want to use the new bearing-screw.
Ik twijfel of ik er één zal halen, de dingen die ik lees zijn gemengd dus tja.....waar doe je goed aan
blijkbaar is dat wel een beetje teveel gevraagd.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Reg. datum: 01 juni 2001
Jammergenoeg is mijn 40D overleden doordat de schroef uit mijn statiefmount wist te komen. Ik controleerde regelmatig of hij vast zat en het gebeurde volledig spontaan, ik stond stil en was niet met mijn camera bezig.
Het probleem zit hem er in dat ik de manfrotto quickrelease oplossing van blackrapid gebruik (FastenR-T1). Die gaat bij mij de deur uit want ik weet gewoon zeker dat hij door het gebrek aan rubber niet geschikt is om een zware camera aan te hebben. De gewone blackrapid schroeven hebben een rubberen onderkant, waardoor hij zichzelf minder snel los zal draaien.
40D++
nee ik bedoel dat ik gewoon de twee bracket mounts op mijn d90 wil gebruiken en daar een lange schouder band op wil hebben (niet een nek strap). Dat schijnt niet echt verkocht te worden.quote:ppl schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:50:
Nee hoor, je kunt ook gewoon van die loops van Optech gebruiken. Dat zijn van die kleine rubberen lugs die je door de lug op de camera haalt. De haak aan zo'n Blackrapid strap doe je dan door die lug. Bungelt je camera aan het standaard bevestigingspunt van de nekband. Sun Sniper heeft deze setup niet meer omdat de versie van hun te fragiel is, het kwam te vaak voor dat de camera richting grond ging (bij de Blackrapid hoor je deze verhalen niet, datgene wat je wel hoort zijn te zwakke D-ringen van de RC2 QR-plate waarvoor Blackrapid nou een vervangende schroef heeft die het wel aan kan). Dat hebben ze nu veranderd door een systeem te maken waarbij de haak niet meer aanwezig i s. Het bevestigingspunt op de camera zit nu direct vast op de slider die aan de strap zit. En ja, zoals jip_86's citaat al aan geeft kun je dit ook los aanschaffen waardoor je oude Sun Sniper straps met het nieuwe systeem kunt uitrusten.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
De in dit topic eerder genoemde Crumpler Industry Disgrace (die alleen buiten de EU te vinden is omdat dit geen product voor de EU markt is) en de Crumpler Singapore Sling (de Industry Grace variant voor de EU) zijn nekbanden die ook als schouderbanden te gebruiken zijn. Het al eerder genoemde optech heeft naast die adapt its ook een utility sling wat een combinatie is van een gewone band en dat Blackrapid systeem. Die werkt dan ook met die 2 standaard lugs die jij wil gebruiken net als de Crumplers. Tot slot is er weer een nieuw product van Luma Labs welke nogal prijzig is voor wat het is (een nekband die je snel kunt inkorten of langer kunt maken) maar die wel de standaard lugs kan gebruiken (je krijgt er een tripod mount bij die je niet hoeft te gebruiken). Dit nieuwe product heet de Cinch en is als vervanger voor de Loop naar voren geschoven. De Loop is EoL omdat Blackrapid een patent heeft verworven op die slingstraps en Luma Labs problemen wil voorkomen.
Niet echt verkocht...dan denk ik dat je niet echt goed gezocht hebt. Er zijn inmiddels zat mogelijkheden en met name door de adapt its ligt alles open. Sterker nog, met de standaard meegeleverde strap kun je zelfs nog een schouderband versie maken. De rubberkant moet je dan alleen naar boven keren zodat je de band heen en weer kunt schuiven. Dat is in feite wat de Cinch ook is maar dan met de mogelijkheid om de lengte te verstellen. Mogelijkheden te over maar dan moet je wel even je ogen goed open doen, wees creatief
Reg. datum: 21 januari 2004
Standaard heb ik een 35mm 1.8 aan mijn D7000 hangen maar afgelopen weekend voor een voetbalwedstrijd hing er mijn Sigma 150-500mm aan. Dat werkte zo fijn met die strap! Tijdens de rust hing hij lekker naast mijn lichaam, ik was hem bijna vergeten!
top strap dus!
Reg. datum: 27 februari 2009
Nu merk ik toch dat ik best vaak de behoefte voel om de camera los te koppelen.
Ik zoek dus de oude karabijn deze kan ik echter nergens meer los vinden.
iemand enig idee waar deze nog te krijgen is of eventueel een alternatief?
Reg. datum: 27 februari 2009
Blackrapid ConnectR-2
Blackrapid FastenR-3
Ben alleen benieuwd of de sun-sniper door de ConnectR-2 past (zo'n 2 cm breed).
Anders zal het niet zo soepel glijden (wat het hele punt is van zo'n strap) maar, lijkt mij dat dit geen probleem is.
Zo heel veel verschil zal er niet in zitten lijkt me.
Edit:
Te vroeg op versturen gedrukt.
RicoN wijzigde dit bericht 21-02-2012 22:45 (21%)
Persoonlijk ben ik ERG teleurgesteld, want de LumaLoop was naar mijn mening gewoon het beste produkt op de markt en ik heb eigenlijk helemaal geen zin in al die alternatieven
Had ik hem maar vorig jaar besteld alvast ...
HELP GoT TO THE TOP
Ik ga maar voorlopig gewoon op zoek naar een nieuwe ideale oplossing
HELP GoT TO THE TOP
Maar wat een eye-opener zeg: het draagcomfort is enorm veel beter dan zo'n ellendige nekstrap (die ik toch al nooit gebruikte). Ik ga even rustig bij de gerenommeerde fabrikanten kijken, zal wel een Sunsniper Steel worden. En omdat ik de valproblematiek al zag aankomen, heb ik voor wènag een simpel dun strapje gekocht, dat gaat door het linker cameraoogje (rechter is voor de handstrap) en door de schouderstrap. Gaat dat schroefgat van m'n grip dan ooit kapot, valt 'ie hooguit vijftien centimeter voordat dat tweede bandje aan de bak mag.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it - Douglas Adams
Dat leek me dus ook al een zwak punt van die chinese die hier nu ligt.
Ben ik nog niet zo vreselijk van overtuigd. Ik wil die strap eigenlijk wel gemakkelijk los kunnen halen, tot dusver gebruik ik zelden een strap en ik heb geen zin in nog meer zut die in de weg kan zitten. En ik ken mezelf: zut die ik moet vastschroeven, blijft doorgaans ook wel vastgeschroefd
Rataplan wijzigde dit bericht 20-03-2012 19:55 (13%)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it - Douglas Adams
Yup, heb je helemaal goed.quote:Rataplan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:53:
Je bedoelt dat ik die met karabijnhaak moet vermijden en deze moet kopen, al dan niet met lager. Right?
Zijn er hier mensen die de Blackrapid strap nog gebruiken? Zo ja: welke raden jullie aan? Twijfel tussen de rs-5 en de rs-sport (2).
Nikon D700 I Nikon MB-D10 I Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED N I

vandijk wijzigde dit bericht 01-04-2012 23:14 (37%)
Reg. datum: 28 mei 2008
Ik gebruik de tripodmount gewoon als handvat nu, maar iets van een 'zekering' is wel een prettig idee...Ben toch altijd bang dat ik ineens niet oplet en hem uit m'n handen laat glijden of stoot.
Reg. datum: 21 januari 2004
Al blijft een mono statief toch wel het lekkerste voor deze dikke lenzen...
Ik graag een SunSniper met een Fastpack, tis even wennen maar het gaat prima hoor!quote:douPel schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:51:
Ah, ja, vergeet helemaal m'n rugtas. Denk dat beide niet fijn werken dan.
Double Exposure - Tweakers.net Community Filmproject!
Fastpack 250. Aan de slingshot hangt meestal een D5000 met grip en een 70-300VR. Een enkele keer heeft er een D300s met 80-400 aangehangen. Slingshot onder, fastpack erboven, dan kun je de camera precies onder de tas door draaien.quote:Peter_Aragorn schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:01:
Welke SunSniper gebruik jij Zandpad?
Nee beide blijven op hen plek. Je slide de camera over de band waardoor je er geen last van hebt.quote:douPel schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:00:
zit je dan niet met 2 schouderbanden op 1 schouder te klooien? Ik verwacht ook dat mijn heupband in de weg zit... ik zoek wel ff verder, heeft ook geen haast
Reg. datum: 23 september 2005
Ik wou dit even met jullie delen, wellicht hebben meer mensen hier interesse in.
YouTube: Intro to the Cotton Carrier Camera System
iew wijzigde dit bericht 09-04-2012 14:00 (42%)
To do, or Nothing to do... that is the Question!
Wat ga je er voor betalen als ik vragen mag? Het systeem ziet er zeker handig uitquote:iew schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:59:
Cotton Carrier Camera System
Okee, made me wtf:
Christianity: The belief that a cosmic Jewish zombie who was his own father can make you live forever if you symbolically eat his flesh and telepathically tell him you accept him as father, so he removes evil from your soul... yeah, makes perfect sense!
Reg. datum: 23 september 2005
Bij fotokonijn ¤ 149,95quote:Rinaldo schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:31:
[...]
Wat ga je er voor betalen als ik vragen mag? Het systeem ziet er zeker handig uit
Maar dan heb je het vest met alleen het borst holster, voor zover ik weet word dat geleverd met 1 handstrap en beveiligingskoord.
Tenminste zo adverteert cotton carrier er zelf mee, ik ga ze morgen even bellen bij fotokonijn of dat bij hun ook zo is.
Ik wil deze: http://www.fotokonijnenbe...ier-cameravest-groen.html
To do, or Nothing to do... that is the Question!
Omdat ik dus ook wat nerveus was over de bevestiging, maar de Steel wel snel wilde kunnen loshalen, heb ik op eBay voor een euro of tien een Optech Gotcha gekocht, en daar de polsband van afgeknipt. Restant van de kabel heb ik om de Steel geslingerd, en die is dus met een simpele klik aan de camera vast te maken. Dat zit de werking totaal niet in de weg; als je je heel druk maakt om de balans zoals Sunsniper die bedoeld heeft, moet je kabeltje iets langer zijn. Ik heb langere riempjes liggen maar tot dusverre nog niet het idee gehad dat die nodig zijn. Clickable:

En voordat iemand het vraagt: ja, uiteraard moet de dop van de Steel ook nog worden vastgemaakt, anders heb je nog niks aan dat ding
Rataplan wijzigde dit bericht 16-05-2012 15:46 (8%)