Reg. datum: 10 juli 2007
Reg. datum: 10 juli 2007
Ziet er mooi uit man, alleen jammer van die Grolsch
nu.nl - Algemeen
13:07 AMSTERDAM - Twee gewonden bij steekpartij Amsterdam
11:21 NUENEN - Dode en gewonden in Nuenen
08:57 FORT HOOD/BRUSSEL - Schutter Texas gebruikte Belgisch wapen
Godslateringquote:Matis schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:32:
* Matis bookmarks
Ziet er mooi uit man, alleen jammer van die Grolsch![]()
Ziet er goed uit. Ik zie overigens dat je MDF gebruikt, ga hoe ga je dit nog bewerken? Ik praat dan zowel qua het verven als de ondersteuning. Ik zie dat er zo'n anderhalve meter tussen de poten zit. Maak je hier nog iets onder qua frame? Ik denk dat je bureau een tijdje gaat doorhangen als je dit niet iets van een versteviging bouwt.
Qua verf moet je er even opletten dat MDF nogal wil zuigen, je kunt dus behoorlijk wat verf nodig hebben. Een grondlaag en een paar laken lak is dan ook aan te raden, wil je het geheel mooi voor elkaar krijgen. Bescherm je het ook nog tegen bijvoorbeeld een lekkend/nat glas
Maar het ziet er goed uit, dit ga ik nog even volgen
'What does God need with a starship'
De zaagsnede van het bureau is gedaan in de fabriek en is dus kaarsrecht. Door het buigen lijkt dat echter niet zo.
Verder is het zagen gewoon met een lijn gedaan + opschuren. Er zijn een paar kiertjes maar die gaan we nog opvullen voordat we gaan verven.
@Blue-gene
Hoe ik het bedekken weet ik nog niet, moet nog even wat op bedacht worden
@merijntjuh
Vanavond
@PRaGA88
Het zijnpaneel kan open en dicht dmv een scharnier aan de bovenkant (w00t lamborghini stijl
@Jappas
Er komt voordat het verven begint nog een frame onder want alleen MDF is niet genoeg. Verder heb ik voor het verven gewoon MDF grondverf. Daarvan een dubbele laag zal de trick wel doen (hoop ik)
Iig ontzettend bedankt voor al jullie reacties! Vanavond hoop ik nog het CD/HDD rack te showen.
De SP + verslag zal ik morgen up-to-date brengen
Jasper91 wijzigde dit bericht 01-07-2009 20:41 (39%)
Check my Casemod in Progress topic 'Iska's Brother': http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1355397/0
Check my Casemod in Progress topic 'Iska's Brother': http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1355397/0
en vooral niet vergeten om altijd beide zijden van een plaat te verven. 'K weet niet of je dit advies nog nodig had, maar beter een keer onnodig advies dan een krom bureau.quote:Verder heb ik voor het verven gewoon MDF grondverf. Daarvan een dubbele laag zal de trick wel doen (hoop ik)
MDF trekt daar niet krom van hoor!quote:Crahsystor schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:43:
[...]
en vooral niet vergeten om altijd beide zijden van een plaat te verven. 'K weet niet of je dit advies nog nodig had, maar beter een keer onnodig advies dan een krom bureau.
Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D
| | Mars (Server) | | Rest van de Specs | | V&A
Het is trouwens handiger om een update gewoon los te posten aan het einde van het topic. Dan staat het op chronologische volgorde en hoeven we niet elke keer heen en weer te klikken tussen SP en reacties. En we hoeven niet elke keer alle pics te laden, dat duurt nogal lang namelijkquote:Jasper91 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:32:
Vanavond hoop ik nog het CD/HDD rack te showen. De SP + verslag zal ik morgen up-to-date brengen
Reg. datum: 04 december 2008
Bah, electro, snap er nog niks van, misschien iemand die me hier mee wilt helpen voor mijn casemod/buildquote:Jasper91 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:24:
@de rest
Hier is het schema voor de CCFL VU (originele manier van componenten gebruiken, ik weet het):
[afbeelding]
Ga ik vanaf nu ook doen, maar moest nu ff ivm toelating
@freak-ish
Als je een beetje in de buurt van de randstad woont kan ik je wel een keer komen helpen hoor
Reg. datum: 06 augustus 2007
Lamborghini stijl is draaiend om 1 punt toch? Gaat dat wel lukken in combinatie met de schuine wand boven het bureau?quote:Jasper91 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:32:
@PRaGA88
Het zijnpaneel kan open en dicht dmv een scharnier aan de bovenkant (w00t lamborghini stijl)
Reg. datum: 12 februari 2005
Wat Lamborghini heeft zijn scissor doors.
Hoe dan ook alle 2 zeer geinig, waar een gull-wing deurt makkelijk te maken is met keukenkast scharnieren, is de scissor toch een kleine technische uitdaging.
Anyway, hier weer een update
02-07-09
Vandaag bezig geweest met het DVD/HDD rack, de kabelgoot en de voorkant.
Hier het eerste model, maar die was een beetje scheef:

Even een HDD en DVD in gedaan om te checken:

Hier de nieuwe versie:

In de kast:

Het totaalplaatje (moet nog wel mooi afgewerkt worden, en ze staan niet schuin, ook al lijkt dat zo):

Hope u like it folks
Jasper91 wijzigde dit bericht 02-07-2009 15:07 (6%)
bedankt, inderdaad, super, ja*........................ omcircelen wat van van toepassing is
Waarom alleen foto's van de DVD/HDD rackquote:Jasper91 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:58:
02-07-09
Vandaag bezig geweest met het DVD/HDD rack, de kabelgoot en de voorkant.
I doquote:Hope u like it folks
nu.nl - Algemeen
13:07 AMSTERDAM - Twee gewonden bij steekpartij Amsterdam
11:21 NUENEN - Dode en gewonden in Nuenen
08:57 FORT HOOD/BRUSSEL - Schutter Texas gebruikte Belgisch wapen
Reg. datum: 07 september 2007
De opening linksonder is de kabelgoot, die daarboven kunnen alle fandraadjes in worden gepropt (is toch uit zicht) en dat plankje daarboven zorgt voor de scheiding van de voedingskabels
@Matis
Srry matis, het is warm en ik kan nou eenmaal niet de hele dag modden
@UTWizard
Goed opgemerkt.. er komt waarschijnlijk nog een Scythe Slip Stream Slim 1600 rpm voor de HDD's
Heeft iemand toevallig nog 2 voedingskabels met een haakse connector aan de PSU kant? Ik moet die namelijk hebben, anders past de voeding niet in de kast
Jasper91 wijzigde dit bericht 02-07-2009 17:02 (39%)
MDF trekt niet krom door hitte !quote:UTwizard schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:31:
Misschien sla ik de plank wel compleet mis maar; gaat het hout aan de zijkanten niet kromtrekken door de warmte van de harde schijven? De airflow heb je niet zoals je die in een "gewone kast" hebt en wat ik er tot nu toe van zie worden de harde schijven nagenoeg niet gekoeld?
Zeker 18mm niet
Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D

Reg. datum: 07 september 2007
Fair enough, ik heb zelf te weinig met MDF gewerkt om daar iets over te kunnen zeggen, het viel me gewoon op.quote:RutgerM schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:38:
[...]
MDF trekt niet krom door hitte !
Zeker 18mm niet
En toch lijkt die krappe ruimte voor de HD's me niet goed...
Reg. datum: 01 maart 2009