Hoofdcategorieën
Device Settings
The Laughing Man
Reg. datum: 02 maart 2006

Het vreemde is eigenlijk dat het op mijn vorige HTC wel gewoon werkte. Dus toen maakte het niet uit of de pc aan of uit stond.

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Reg. datum: 15 juli 2008

Dan ben toch benieuwd hoe je een en ander hebt ingesteld. Mijn telefoon kent mijn PC helemaal niet, dus of die aanstaat zal hem worst wezen. Mail haalt hij direct van imap.xs4all.nl.

Reg. datum: 28 februari 2011

Gisteren nog een leuk probleem met mijn toestel. De headset wilde niet meer werken. In de auto een beetje zitten pielen zonder succes. Bij aankomst nader onderzoek gedaan. Het bleek dat er pluisjes onderin de 3,5 mm jack zaten. Deze met een naald verwijderd en voila een werkende headset. Wel apart dat zich zo makkelijk stof in zo'n plugje ophoopt. Zijn er meer mensen die hier last van gehad hebben? Oplossing was een betrekkelijk eenvoudige operatie maar toch.

Urban Terror Dev Team

Bij mij zat er zelfs een kwart pinda oid in de plug :P Dus ja, het gaat blijkbaar nogal makkelijk :D
DJ, Spin That Wheel
Reg. datum: 19 september 2001

Ik heb eindelijk ook mijn firmware geüpdatet naar 071.004. Gek genoeg gaf de ingebouwde updater aan dat versie 054.005 de nieuwste was (ik had 52.005). Ik heb deze daarom afzonderlijk gedownload, gepatcht zodat ik ongecertificeerde apps kan installeren, en met Phoenix geflasht. E-mail moest nog wel geüpdate worden achteraf, maar alles werkt nu weer naar behoren :)

Zijn er nog meer mensen die hun firmware aanpassen om alle apps te kunnen installeren?

You only live once, so live to the max's

Reg. datum: 19 maart 2011

Ik niet. Gebruik gewoon de originele, meest recente firmware.
Wel heb ik een opda.cn developer certificate zodat ik zelf apps kan signen. Tot op heden nog geen problemen gehad met apps waarmee dat niet ging.

Try embedded, choose NSLU!
Reg. datum: 29 oktober 2001

Hmzz gisteren een nieuwe nokia mail client v321 geinstalleerd en die begint ineens te mekkeren over een nokia messaging account? Whut? Kreeg ook al de melding in mijn Gmail account dat er ineens vanuit een ip adres vanuit de UK werd ingelogd in mijn Gmail account?! Bleek dat het een IP adres was van een server van Nokia. Maw hop die update van nokia email client er weer af ... |:(

Hmzz met de oude email client krijg ik ook die vraag. Vreemd .. ik heb altijd gebruik gemaakt van email zonder messaging? Ik wil ook niet dat nokia in mijn email rommelt ... :?

WeaZuL wijzigde dit bericht 30-10-2011 16:29 (19%)

NSLU addict

quote:
WeaZuL schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:11:
[...]
Hmzz met de oude email client krijg ik ook die vraag. Vreemd .. ik heb altijd gebruik gemaakt van email zonder messaging? Ik wil ook niet dat nokia in mijn email rommelt ... :?
Bij het instellen van een mailadres de voorwaarden weigeren (als je die leest staat er ook dat je account wordt toegevoegd aan de Nokia push service tenzij je dat niet wilt).

Even een vraag over het syncen van contacten met Gmail.

Ik heb een normaal Gmail account (geen Google Apps). Deze heb ik als IMAP account ingesteld op de E72 voor het lezen en versturen van mail. Hetzelfde account heb ik als MfE ingesteld voor het synchroniseren van de kalender.

Nu zit ik te denken om ook mijn Contacts te syncen met Gmail (dat zou moeten kunnen via de al ingestelde MfE). Mijn E72 adresboek staat op de telefoon, dus niet in het SIM geheugen. Ik heb behoorlijk wat aanvullende gegevens toegevoegd als verjaardagen, extra mailadressen en custom labels aan sommige nummers of gegevens.

Heeft iemand er ervaring mee dat dit goed gaat, of ga ik data verliezen door beperkingen van het aantal velden?

Het plan is om dit uiteindelijk ook te doen met mijn Thunderbird addressbook op mijn workstation om zo overal dezelfde gegevens voorhanden te hebben.

Reg. datum: 27 februari 2007

MORCIK, kan je die firmware van jou ergens niet beschikbaar stellen zodat we dat kunnen gebruiken....
quote:
MORCIK schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 01:17:
Ik heb eindelijk ook mijn firmware geüpdatet naar 071.004. Gek genoeg gaf de ingebouwde updater aan dat versie 054.005 de nieuwste was (ik had 52.005). Ik heb deze daarom afzonderlijk gedownload, gepatcht zodat ik ongecertificeerde apps kan installeren, en met Phoenix geflasht. E-mail moest nog wel geüpdate worden achteraf, maar alles werkt nu weer naar behoren :)

Zijn er nog meer mensen die hun firmware aanpassen om alle apps te kunnen installeren?

quote:
WoC schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 01:26:
[...]
Bij het instellen van een mailadres de voorwaarden weigeren (als je die leest staat er ook dat je account wordt toegevoegd aan de Nokia push service tenzij je dat niet wilt).
Thnx dan werkt het ja .... lezen :z

NSLU addict

DJ, Spin That Wheel

quote:
bluemind schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:04:
MORCIK, kan je die firmware van jou ergens niet beschikbaar stellen zodat we dat kunnen gebruiken....
Dat mag volgens de voorwaarden van Tweakers niet, omdat er op de firmware copyright berust. Het patchen is overigens erg eenvoudig:

http://www.symbian-toys.com/rompatcherplus.aspx

Download NaviFirm voor het downloaden van de juiste firmware. De firmware bestaat uit een set bestanden, in mijn geval type RM-530 (te achterhalen via *#0000#):

077969v3.pcx
CardVerRef_E72_1.0_MC012.xml
E72_SW_MC012_WESTERNEUROPE_4G_1.0.fpsx
RM-530_059C646_size_ccc_v1.0.bin
RM-530_059C646_size_hwc_v1.0.bin
RM-530_data_block
RM-530_RM-529_TypeLabel_DM_CoO_Eng_011.xml
RM530_059C646_071.004_006.dcp
RM530_059C646_071.004_006.spr
RM530_059C646_071.004_006.vpl
RM530_059C646_071.004_006_signature.bin
rm530_071.004_01.01_Euro1_QW_prd.rofs2.fpsx
rm530_071.004_337.01_CV_NL_prd.rofs3.fpsx
rm530_071.004_337.01_UDA_CV_NL_prd.uda.fpsx
rm530_071.004_prd.core.fpsx
RM530_ENO_APE_ONLY_09wk35_v0.038.fpsx
simlock_3gstandard_bb5.bin

Download NokiaCooker en open de hierboven vetgedrukte UDA file (dit is de meest veilige methode).

Download Rompatcher+ en kopieer de submappen van "For Cookers" naar de geopende UDA file. Je zult zien dat de mappenstructuur overeenkomt. Daarna de gegevens bewaren. Het originele bestand wordt geback-upt naar:

rm530_071.004_337.01_UDA_CV_NL_prd.uda_BACKUP_.fpsx

Lees de onderstaande instructies voor het flashen met Phoenix goed door:

http://digipassion.com/20...a-mobile-phone-using.html

Succes!

Reg. datum: 27 september 2006

Ik kan ook nog steeds niet automatisch syncen met mijn telenet webmail. Manueel verbinden gaat wel. Is ook echt kut. Alle instellingen staan goed (ga ik toch vanuit, al 100 keer bekeken)

Reg. datum: 30 mei 2011

Sinds ik de laatste firmware erop heb gezet, werkt mijn camera niet meer, hij start simpelweg niet. Nu heb ik zojuist hard reset gedaan en via ovi suite de laatste firmware opnieuw geinstalleerd met de hoop dat die t nu wel zou doen, maar hij wilt nog steeds niet starten helaas.

Iemand bekend met het probleem dan wel een oplossing? BVD!

quote:
Faecon schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:20:
Ik kan ook nog steeds niet automatisch syncen met mijn telenet webmail. Manueel verbinden gaat wel. Is ook echt kut. Alle instellingen staan goed (ga ik toch vanuit, al 100 keer bekeken)
Vreemd. Ook dingetjes als roaming aan en het juiste accesspoint staan goed?

Ik weet niet of het al bekend is, maar inmiddels is V81 uitgegeven.

quote:
Wietsee. schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:06:
Ik zag hem net staan. Iemand al ervaringen of eerste reacties?

DJ, Spin That Wheel

quote:
Wietsee. schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:06:
De Nederlandse versie zit er nog niet tussen, dus ik wacht er nog even mee.

@WOC
Email sync : aan
geplande sync : aan
sync interval : 10 min
weekdagsync : hele dag ingeschakeld
sync : altijd ingeschakeld
toegangspunt : mijn gewoon internetverbinding die ik altijd gebruik

Ik ben uniek, net als iedereen

Hij stond inderdaad bij updates, ik heb hem er op gezet, maar zie nog geen verschillen eigenlijk?

Hmmm, agenda en Exchange mailbox had ie leeg gegooid, die is die opnieuw aan het syncen nu.

SithWarrior wijzigde dit bericht 05-11-2011 13:38 (33%)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

quote:
Faecon schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 08:50:
@WOC
Email sync : aan
geplande sync : aan
sync interval : 10 min
weekdagsync : hele dag ingeschakeld
sync : altijd ingeschakeld
toegangspunt : mijn gewoon internetverbinding die ik altijd gebruik
Als het echt niet lukt probeer dan het mailadres te verwijderen en opnieuw aan te maken.
Lukt het dan nog niet:
  • wacht tot de firmware voor je beschikbaar is (anders moet je alles dubbel doen)
  • maak een backup
  • doe de firmware update
  • doe een hard reset mbv #7370#
  • alles is weg en clean: stel je mail in
  • zet daarna de backup terug (maar niet je mail natuurlijk)
quote:
SithWarrior schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:13:
Hij stond inderdaad bij updates, ik heb hem er op gezet, maar zie nog geen verschillen eigenlijk?
[...]
Staat er nu bij mij ook op. Zie ook geen verschillen. Wel las ik ergens dat het kan zijn dat de HTML weergave in de mail niet meer werkt. Oplossing is dan om het account te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

WoC wijzigde dit bericht 05-11-2011 15:43 (29%)

Afgelopen week de E-mail cliënt ge-update, echter dit is ergens mis gegaan. Bij opnieuw proberen kreeg ik een fout melding dat de update service van de ovi suite niet goed meer was en ik de software opnieuw moest installeren. Omdat ik de software op mijn werk ook oop de PC heb heb ik het daar eerst geprobeerd, er bleek een nieuwe versie van ovi te zijn en die heb ik dus eerst geïnstalleerd. Voor de zekerheid de PC opnieuw gestart en daarna de mail client ge-update. Krijg ik weer de volgende melding
quote:
Er is een probleem met de updateservice van de software. Start Nokia Suite opnieuw en probeer het opnieuw. Als het probleem blijft optreden, verwijdert u Nokia Suite en downloadt u de nieuwste versie van de toepassing op www.nokia.com/ovisuite.
Thuis heb ik vandaag dus een nieuwe poging onder nomen, ovi suite ge-update maar probleem blijft. Heb dus de indruk dat het ergens in de telefoon mis gaat. Ik kan nog wel mail lezen, maar er wordt niet meer automatisch mail opgehaald en dat was toch wel een beetje de bedoeling. Dit werkte eerst probleemloos. Zijn er meer mensen die deze problemen hebben en is er een oplossing. Het gaat om mail versie 3.21.

Inmiddels ook geprobeert of ik via de sw-updater van de telefon meer succes zou hebben, ook hierbij een foutmelding dat de update niet gelukt is.

De huidige geïnstalleerde versie is 3.13, maar deze wil nu dus niet meer automatisch syncen.

edit:
De autosync is het op magisch wijze weer gaan doen, lijkt wel of die even een zetje nodig heeft na een update, heb hier al eerder problemen mee gehad. Met de versie update wacht ik wel tot een volgende versie en sla deze over. onder het motto: if it ain't broke don't fix it.

Aanbeeld wijzigde dit bericht 05-11-2011 16:22 (9%)

Iemand al een changelog van de v81 ?

quote:
Aanbeeld schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:52:
[...]
edit:
De autosync is het op magisch wijze weer gaan doen, lijkt wel of die even een zetje nodig heeft na een update, heb hier al eerder problemen mee gehad.
[...]
Heb ik ook wel eens gehad. Van de een op andere dag kapt de sync ermee. Of het nu een Gmail box is, een exchange account of een IMAP account, geen van allen doet meer wat.
Op magische wijze werkt het een paar dagen later dan weer. Ook wel eens een keer de emailaccounts opnieuw aangemaakt om het weer te laten werken.

Je andere probleem met Nokia Suite icm met telefoon herken ik niet. Mocht dat blijven, maak een volledige backup van je telefoon en doen een hard reset en probeer opnieuw.
quote:
Faecon schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:26:
Iemand al een changelog van de v81 ?
Zover ik weet geeft Nokia nooit officiële changelogs uit. De webbrowser voelt sneller aan en is geüpdatet naar v7.3. Ik geloof dat dat de Symbian Anna browser is...

quote:
WoC schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:01:
[...]
Je andere probleem met Nokia Suite icm met telefoon herken ik niet. Mocht dat blijven, maak een volledige backup van je telefoon en doen een hard reset en probeer opnieuw.

[...]
Kan nu de nieuwe firmware downloaden dus dat maar eens in gang gezet. Worden met een backup alle instellingen weer terug gezet na de harde reset? Heb niet zo'n zin alles opnieuw uit te zoeken en werkend te maken. Onthoud de backup ook welke software erop stond of moet ik dat ook opnieuw doen?

Reg. datum: 13 juli 2011

Vandaag firmware 081.003 geinstalleerd m.b.v. de pc suite.

Midden in de installatie krijg ik een BSOD (net na installatie van nieuwe usb drivers denk ik). Firmware corrupt, telefoon trilt alleen nog een beetje bij het opstarten en doet verder niets.

Dankje, nokia.

quote:
HuRRaCaNe schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:45:
Vandaag firmware 081.003 geinstalleerd m.b.v. de pc suite.
Midden in de installatie krijg ik een BSOD (net na installatie van nieuwe usb drivers denk ik). Firmware corrupt, telefoon trilt alleen nog een beetje bij het opstarten en doet verder niets.
Dat is ellendig! Heb je deze stappen al doorlopen? Anders vrees ik tripje naar een service point...

Die heb ik doorlopen. Het is niet zeker welke toetsencombinatie nu eigenlijk de juiste is voor een hard reset.

Sommigen zeggen 3 + * + beltoets (+power) terwijl anderen zeggen shift + spatie + backspace (+power)

In elk geval denk ik niet dat deze telefoon nog te herstellen valt. Ik zie de geniale jongens van het service point al beweren dat dit niet onder de garantie valt en dat het mijn schuld is dat ik m'n firmware heb probere te flashen (wat uiteraard niet zo is, hun rotte device drivers gaven gewoon een BSOD :/)

quote:
HuRRaCaNe schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:00:
Die heb ik doorlopen. Het is niet zeker welke toetsencombinatie nu eigenlijk de juiste is voor een hard reset.

Sommigen zeggen 3 + * + beltoets (+power) terwijl anderen zeggen shift + spatie + backspace (+power)
Uit ervaring kan ik zeggen dat bij dit toestel (de E72) de laatste combinatie zeker werkt. shift-spatie-backspace vasthouden en dan de powerknop indrukken en die ook vasthouden tot er echt leven is/het logo tevoorschijn komt.
quote:
In elk geval denk ik niet dat deze telefoon nog te herstellen valt. Ik zie de geniale jongens van het service point al beweren dat dit niet onder de garantie valt en dat het mijn schuld is dat ik m'n firmware heb probere te flashen (wat uiteraard niet zo is, hun rotte device drivers gaven gewoon een BSOD :/)
Ze kunnen meer repareren dan je denkt en soms ook wel dood lijkende toestellen weer tot leven wekken. Het zal vast vaker fout gaan. Firmware flashen moet gewoon goed gaan, daar is niks illegaals oid aan. Je kunt in ieder geval eens contact opnemen. Vragen kost niets.
Het gaat trouwens bij vele toestellen wel goed, dus ik zou die houding dat het aan hun verrotte drivers ligt niet aannemen in contact met zo'n service point...

Je hebt uiteraard volledig gelijk. Ben misschien een beetje geïrriteerd omdat ik mijn vorige mobiel (een featurephone wel) heb geflasht met dingen waarvan je zou zeggen 'damn, dat je ding nog niet kapot is'.

Dan heb je een deftige telefoon, hou je alles mooi standaard en legaal, maar dan gaat het mis :| Uiteraard zal ik contact opnemen met zo'n service point.

De hard reset toetsencombinatie tovert na een dikke minuut nog steeds niets op het scherm, dat is dus tevergeefs.

Bedankt voor je hulp :)

Kan me goed voorstellen dat je geïrriteerd bent, zou ik ook zijn :/
Jammer dat de reset methode niets oplevert. Ik hoop dat ze bij het service point iets voor je kunnen doen. Succes in ieder geval!

streepjes :9
Reg. datum: 11 februari 2003

Telefoon lijkt wel wat sneller met de nieuwe firmware, iig in het reageren, dat is wel fijn. Iemand enig idee hoe het kan dat ik nog steeds last heb met mijn carkit, een CK-7W, als ik een actieve wifi verbinding heb wil de carkit geen verbinding maken over bluetooth, is wifi buiten bereik dan kan ik wel verbinding maken...

Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen

quote:
WoC schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:01:
[...]

De nieuwe firmware is soepel geïnstalleerd en de mail is gelijk ook de nieuwste versie, dus alle problemen met het updaten van de mail zijn verholpen.

quote:
Aanbeeld schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:14:
[...]
De nieuwe firmware is soepel geïnstalleerd en de mail is gelijk ook de nieuwste versie, dus alle problemen met het updaten van de mail zijn verholpen.
Goed om te horen! Wel grappig, bij mij is de autosync er weer eens mee gekapt. Ik heb al de nieuwe update ;(

Ook een update gedaan. Mail werkt nog steeds niet, en voor de rest ook geen echte veranderingen lijkt me ...

Mail verwijderd. Krijg "mailbox definieren". en daarna "kan geen mailbox aanmaken"

Reg. datum: 30 mei 2011

Sinds kort gebruik de agenda die standaard op de e72 zit vrij veel, is het mogelijk om deze te koppelen aan mijn pc? Hoort hier een bepaald programma bij, of is er één die goed samengaat met de agenda van de e72? Iemand anders adviseerde mij om gmail te nemen, aangezien hier ook een agenda bij zit en deze vaak te koppelen is aan telefoons, ben er zelf zo niet in thuis dus weet niet of dat een goed idee is, iemand ervaring mee?

Nog een ander vraagje, mijn camera doet het al sinds een tijdje niet meer, hij start simpelweg gewoon niet op, heb al hard reset gedaan en beide laatste versies van de nieuwe firmware hebben het probleem ook niet verholpen, helaas.

Kan je niet verder helpen squidie. Ik vind die agenda wel echt niet goed . Een alternatief zou ik ook wel zien zitten (eventueel te koppelen met pc).

Problemen met mail zijn opgelost na een hard reset

Behalve dat hij mijn mails maar niet auto binnenhaalt... wat een kutboeltje

quote:
Faecon schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:10:
Behalve dat hij mijn mails maar niet auto binnenhaalt... wat een kutboeltje
pff zeg dat wel, ik heb het ook maar dan met 1 mailbox en afgelopen weekend sprak ik met een vriendin en die had exact hetzelfde probleem. Dus ik zeg verwijder je mailboxen en maak ze opnieuw aan. Krijgt ze niet eens meer nieuwe mailboxen aangemaakt .... |:( een reset naar factory settings was even geen optie, ze had geen backup van haar contacten etc!

NSLU addict

Backuppen doe ik met die Ovi sync. Zet mijn backups er perfect weer op.

Ik kreeg dus ook geen mailbox meer aangemaakt. Na eerst een soft reset (wat niet hielp) dan maar een reset naar factory settings gedaan. Kan weer mailboxen aanmaken, maar mails auto binnenhalen lukt dus nog steeds niet.

quote:
Faecon schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:08:
Backuppen doe ik met die Ovi sync. Zet mijn backups er perfect weer op.

Ik kreeg dus ook geen mailbox meer aangemaakt. Na eerst een soft reset (wat niet hielp) dan maar een reset naar factory settings gedaan. Kan weer mailboxen aanmaken, maar mails auto binnenhalen lukt dus nog steeds niet.
Ik begin te twijfelen of dat niet aan settings ligt die je terug zet d.m.v. je restore. Je zou het kunnen controleren door wederom een factory reset te doen. Vervolgens je mailboxen instellen en voorlopig ff geen restore te doen .... kijken of die auto sync dan wel werkt, ik heb namelijk ook al veel vageproblemen gehad na het restoren van een backup gemaakt van een oudere versie firmware en gerestored op een nieuwere versie firmware. 8)7

NSLU addict

Tis sowieso een beetje een rommeltje op deze Nokia. Ik heb na de laatste firmware update een hard-reset gedaan en toen alles los opnieuw geïnstalleerd. De aangemaakte mailaccounts syncte toen een aantal dagen prima, en daarna niets meer. Vreemde is dat de Google Calendar via Exchange wel prima synct...

quote:
WoC schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:53:
Tis sowieso een beetje een rommeltje op deze Nokia. Ik heb na de laatste firmware update een hard-reset gedaan en toen alles los opnieuw geïnstalleerd. De aangemaakte mailaccounts syncte toen een aantal dagen prima, en daarna niets meer. Vreemde is dat de Google Calendar via Exchange wel prima synct...
Gisteren de nieuwe firmware 81.xxx geinstalleerd volgens de volgende methodiek:

-oude firmware backup
-oude firmware: factory reset
-via nieuwe Nokia Suite firmware update naar nieuwe firmware 81.xxx
-vervolgens mail account handmatig configureren zonder backup terug te zetten

Resultaat, mail via exchange wil niet meer connecten naar de exchange server met een vage melding en GMAIL auto synced niet meer enkel als ik op ontvangen/ verzenden druk :-S

Echt kanschloos die E72 ..mss moet ik met die nieuwe firmware ook een factory reset doen .... ff testen ... :-(

Edit: nope werkt ook niet .... dus ik heb dezelfde problemen ... met email sync zelfs na factory reset! Trouwens, de security code is bij mij niet standaard (dus anders dan 12345) zelfs na factory reset. Dat klopt niet helemaal of wel? Zou dat kunnen betekenen dat ik niet naar factory settings reset? Tevens blijft mijn nu.nl app ook bestaan na factory reset ... arghhh 8)7

overigens heb ik een factory reset gedaan via *#7370# en via vier vinger methode ctrl-space-backspace-power

WeaZuL wijzigde dit bericht 20-11-2011 14:08 (19%)

NSLU addict

Superdaantje.nl

Voor mijn werk gebruikte ik een Nokia E72. Helaas niet na te vredenheid.
-bij accepteren van agenda afspraken. Dan kan het voorkomen dat alle afspraken worden gewist agenda. Kan handig zijn :D, maar meestal is het toch vervelend.
-telefoon loopt vast als die aantal emails te gelijk ontvangt. (batterij verwijderen is de oplossing) In sommige gevallen met verlies van de ontvangen e-mails.
-synchroniseren wat zo eens stopt. (harde reset en hij doet het dan wel weer)

Ik connect met een exchange server. Hier zijn alle instellingen grondig na gelopen. En hier ligt het niet aan volgens de beheerders. Sinds ik een iPhone 3gs (privé phone) gebruik heb ik deze problemen niet meer.

Problemen ervaar ik ook met een vervangend toestel (E72) Is het dit normaal met de Nokia E72 ?

quote:
Superdaantje schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:50:
[...]
Problemen ervaar ik ook met een vervangend toestel (E72) Is het dit normaal met de Nokia E72 ?
Je eerste 2 problemen (agenda gewist en vastloper bij ontvangen mail) herken ik niet. Het opeens stoppen met het syncen van de mail herken ik wel. De ene keer gaat het dagen goed en dan weer niet.

Heeft iemand het auto-syncen na de laatste fw update (081.003) al weer aan de praat gekregen? En dan heb ik het zowel over Exchange accounts als 'gewone' IMAP accounts...

quote:
WoC schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:12:
[...]
Heeft iemand het auto-syncen na de laatste fw update (081.003) al weer aan de praat gekregen? En dan heb ik het zowel over Exchange accounts als 'gewone' IMAP accounts...
Ik heb alleen IMAP accounts en het syncen werkt nog net zo (goed) als voor de update, geen problemen mee.

etamboer wijzigde dit bericht 23-11-2011 20:24 (14%)

quote:
etamboer schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:22:
[...]
Ik heb alleen IMAP accounts en het syncen werkt nog net zo (goed) als voor de update, geen problemen mee.
Goed om te horen!
Hoe heb je de update gedaan: een hard reset voor en/of na de update of niet? Backup's van Ovi of Nokia PC Suite teruggezet?
Gaat het ook om een Gmail account via IMAP? En IMAP via SSL of gewoon over poort 143?
Ik ben gewoon benieuwd wat het hier kan zijn... Dank!

Reg. datum: 19 september 2006

Ik ben al tijden op zoek naar een goede manier of podcasts te downloaden (zonder gebruik van de internet browser). Op mijn vorige telefoon (een Nokia N79) had je een optie podcast bij de muziekspeler, maar deze zit niet in de E72 dunkt me.

Heeft iemand een idee, want dit is voor mij toch wel een groot gemis!

Tis nou helemaal bagger...

Gisteravond mijn Gmail account (via IMAP) verwijderd. Ook mijn enige andere IMAP account verwijderd. Er bleef alleen een Exchange account over voor de Google Calendar Sync. Ik zette voor de test hier bij "What to sync" de email eens aan, en tegen alle verwachtingen in kreeg ik mijn mailtjes binnen via de Exchange settings. Vreemd omdat ik ooit gelezen heb dat dit niet zou werken.

Maar goed, het ding vannacht dus laten liggen. Vanochtend was hij niet meer vooruit te branden. Mailbox was amper te openen en andere apps deden ook niks. Maar, hij had automatisch wat nieuwe berichten opgehaald. Kans dus op een werkende sync! Dus maar uit- en aanzetten. Nou, dat maakte het alleen maar erger. Na het starten kreeg ik een "System Error". De telefoon is daarna nog steeds zeer traag.

Ik heb hem nu aan Nokia Suite hangen voor een backup (dat werkt blijkbaar nog wel). Dan gaan we een hard-reset doen. Daarna een herinstall van de laatste firmware. Daarna weer een hard reset. En dan maar eens verder kijken.

Ik heb met alle firmware updates nog niet zoveel problemen gehad als met deze. Sterker nog, de andere firmware updates gaven totaal geen problemen...

WoC wijzigde dit bericht 24-11-2011 14:55 (4%)

quote:
WoC schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:53:
Tis nou helemaal bagger...

Gisteravond mijn Gmail account (via IMAP) verwijderd. Ook mijn enige andere IMAP account verwijderd. Er bleef alleen een Exchange account over voor de Google Calendar Sync. Ik zette voor de test hier bij "What to sync" de email eens aan, en tegen alle verwachtingen in kreeg ik mijn mailtjes binnen via de Exchange settings. Vreemd omdat ik ooit gelezen heb dat dit niet zou werken.

Maar goed, het ding vannacht dus laten liggen. Vanochtend was hij niet meer vooruit te branden. Mailbox was amper te openen en andere apps deden ook niks. Maar, hij had automatisch wat nieuwe berichten opgehaald. Kans dus op een werkende sync! Dus maar uit- en aanzetten. Nou, dat maakte het alleen maar erger. Na het starten kreeg ik een "System Error". De telefoon is daarna nog steeds zeer traag.

Ik heb hem nu aan Nokia Suite hangen voor een backup (dat werkt blijkbaar nog wel). Dan gaan we een hard-reset doen. Daarna een herinstall van de laatste firmware. Daarna weer een hard reset. En dan maar eens verder kijken.

Ik heb met alle firmware updates nog niet zoveel problemen gehad als met deze. Sterker nog, de andere firmware updates gaven totaal geen problemen...
Het was al eerder bekend dat een firmware/software update de functionaliteit van Exchange icm Gmail goed liet werken.
Alleen als je alle email op haalt op je Nokia zal dit ervoor zorgen dat je C:/ drive helemaal volloopt en dus je toestel enorm traag wordt.
Oplossing:
Niet alle email synchroniseren. :)

Alweer ruim 10 jaar met deze nick op GoT :)

quote:
Gutteguttegut schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:17:
[...]
Het was al eerder bekend dat een firmware/software update de functionaliteit van Exchange icm Gmail goed liet werken.
Ah, dat wist ik niet. Op zich wel goed nieuws. Maar zijn er geen problemen met de verschillende mappen/label structuur die Gmail gebruikt irt de standaard mappen op de Nokia (sent items, drafts etc)?
quote:
Alleen als je alle email op haalt op je Nokia zal dit ervoor zorgen dat je C:/ drive helemaal volloopt en dus je toestel enorm traag wordt.
Oplossing:
Niet alle email synchroniseren. :)
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Mijn x GB bij Gmail past toch nooit op het toestel. Maar standaard staat het op een week geloof ik, dus dat zou goed moeten gaan. En zoveel mail krijg ik nou ook weer niet in een week (immers, dezelfde hoeveelheid werkte bij IMAP altijd wel). Ik ga het na een reset gewoon eens weer proberen...

Vandaag m'n E72 teruggekregen na een gefaalde software update. Vorige week maandag binnengebracht, heb em vandaag terug (10 dagen later, dus dat valt nog erg goed mee!)

Ik durf hem niet opnieuw updaten naar 81.003 :')

HuRRaCaNe wijzigde dit bericht 24-11-2011 17:27 (7%)

quote:
HuRRaCaNe schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:27:
Ik durf hem niet opnieuw updaten naar 81.003 :')
Hebben ze dat daar niet voor je gedaan dan? Dat is wel matig...

quote:
WoC schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:33:
[...]
Goed om te horen!
Hoe heb je de update gedaan: een hard reset voor en/of na de update of niet? Backup's van Ovi of Nokia PC Suite teruggezet?
Gaat het ook om een Gmail account via IMAP? En IMAP via SSL of gewoon over poort 143?
Ik ben gewoon benieuwd wat het hier kan zijn... Dank!
Ik heb de update gedaan op de telefoon zelf (niet via Nokia Suite) en geen reset gedaan, niet voor en niet na de update. Dus ook geen backup teruggezet.
Ik heb 3 IMAP accounts (waaronder Gmail) en een Hotmail account. Ik zie nu wel Hotmail dubbel, als speciaal Hotmail account en als POP3 account, ik moet nog uitzoeken hoe ik die POP3 kan verwijderen. Bij Beveiliging heb ik overal "Aan (SSL/TLS)". Ik sync elke 30 minuten (met SmartConnect, thuis via WiFi, onderweg via 3G).
Werkt als een zonnetje.

Heb m'n toestel succesvol kunnen updaten! Nokia stijgt in mijn achting :)

Ik ben vandaag naar een dynafix (level-2) balie geweest die in een Vodafone winkel zaten. Ik had ze gevraagd of ze mijn telefoon zouden kunnen voorzien van nieuwe firmware en tegelijktijd resetten want ik was mijn problemen meer dan beu!

Zou 30 minuten duren, bij terugkomst vertelden ze mij dat het niet gelukt was en dat ze het toestel op moesten sturen naar Nokia. Ze wisten mij te vertellen dat dit voorkomt bij 50% van de E72/E71 modellen. Dus ik heb hem op laten sturen en kan vervolgens 3 weken w88 :') Wie heeft er tegenwoordig zijn telefoon nog dagelijks nodig 7(8)7

nu maar afw88 :Z

NSLU addict

Reg. datum: 27 november 2011

Hey iedereen,

Heb hier even wat dingen zitten lezen omdat ik al enkele dagen probeer om mn google calender en contacts te syncen met de E72.. Blijkbaar ben ik niet de enige die hiermee problemen ondervind? Heb al verschillende dingen gezocht en geprobeerd via dat mail for exchange programma maar het lukt me nooit echt om de contacten en kalender te synchen.
Hoe lossen jullie dit op?

quote:
Andreas0407 schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:39:
Heb hier even wat dingen zitten lezen omdat ik al enkele dagen probeer om mn google calender en contacts te syncen met de E72.. Blijkbaar ben ik niet de enige die hiermee problemen ondervind? Heb al verschillende dingen gezocht en geprobeerd via dat mail for exchange programma maar het lukt me nooit echt om de contacten en kalender te synchen.
Hoe lossen jullie dit op?
Wat wel eens verkeerd gaat is het syncen van mail via MfE. Echter, dat schijnt opgelost te zijn, maar het werkt bij mij niet lekker. Wat ik doe:
- gmail via een IMAP account syncen (aanpak)
- calendar via MfE syncen (contacts kan hier ook mee). Volg daarbij grofweg deze settings (menu kan iets afwijken). Let op dat je daar dus NIET je mail laten syncen als je dat al via IMAP doet.

Vandaag een andere phoneNokia (e51) geïnstalleerd eerst geupdate en vervolgens mail geconfigureerd. Geloof het of niet maar daar heb ik exact dezelfde problemen .... |:( Nu begin ik aan mijzelf te twijfelen ....

NSLU addict

Reg. datum: 13 mei 2011

wat vinden jullie van deze telefoon anno 2011/2012 ?

Vooral 4 dagen batterij spreekt me erg aan.

Urban Terror Dev Team

Alleen jammer dat veel apps alleen voor Android/Ios worden gemaakt, verder prima toestel.

Zou het fijn vinden als er een sneltoets was om bij je bookmarks te komen in de browser (of is die er wel? :D)

Camera is wat traag.

Verder wou ik jullie vragen of jullie ook een certificate-warning krijgen als jullie naar https://rmb.rabobank.nl surfen (check wel ff van te voren of je niet al een uitzondering hebt staan in instellingen/algemeen/beveiliging/certificaatbeheer)? Vind het echt bizar, gebeurt ineens sinds vandaag, als ik certificaatgegevens bekijk, zie ik niks mis. Andere sites werkt het prima, behalve nog 1 van m'n werk. Andere browsers lijken dezelfde sites/certificaten geen probleem te vinden. Is Nokia strenger? En zo ja, waarop dan?

quote:
WeaZuL schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:11:
Vandaag een andere phoneNokia (e51) geïnstalleerd eerst geupdate en vervolgens mail geconfigureerd. Geloof het of niet maar daar heb ik exact dezelfde problemen .... |:( Nu begin ik aan mijzelf te twijfelen ....
Ik twijfelde ook. Maar ik heb mijn E72 eerst een stuk of 3x soft gereset en daarna 2x een hard reset. Daarna de laatste firmware nog een keer erop. Daarna nog 2x een hard reset. Geen back-up teruggezet, eerst de mail accounts geconfigureerd. En wonderbaarlijk, ik krijg ze weer automatisch binnen. Daarna een back-up van mijn telefoonnummers teruggezet, verder niets. Het blijft werken. De rest zelf opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd, ik ga geen andere back-ups terugzetten.
quote:
JeMoederr schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:26:

Ligt eraan wat je ermee wilt doen.
  • Gewoon bellen en sms-en en wat mail gaat prima op dit toestel (alhoewel er bij het instellen van de mail weleens wat problemen zijn).
  • Nokia Maps werkt goed, alleen is het schermpje wel een beetje klein, maar als je af en toe wat navigatie nodig hebt, prima te gebruiken.
  • Een aantal bedrijven/sites ondersteunt Symbian nog goed (youtube client, google maps client, opera browser, whatsapp, skype etc).
  • Facebook geen idee of daar een echte app voor is of dat dat alleen via de webinterface werkt.
  • Twitter kun je een app voor downloaden net als voor een aantal andere diensten. Functionaliteit is soms wel wat minder dan op Android/iPhone.
  • Simpel browsen kan, maar verwacht niet dat je mega grote sites eenvoudig inlaadt.
  • Eenvoudige MP3 speler (maar het is natuurlijk geen iPod)
Om maar wat te noemen
quote:
woekele schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:40:
Zou het fijn vinden als er een sneltoets was om bij je bookmarks te komen in de browser (of is die er wel? :D)
Yep. Kun je instellen in bij Settings-Keypad shortcuts (en je kunt ook Toolbar shortcuts gebruiken). Ik heb bijvoorbeeld 1 als sneltoets naar de bookmarks.
quote:
Verder wou ik jullie vragen of jullie ook een certificate-warning krijgen als jullie naar https://rmb.rabobank.nl surfen (check wel ff van te voren of je niet al een uitzondering hebt staan in instellingen/algemeen/beveiliging/certificaatbeheer)? Vind het echt bizar, gebeurt ineens sinds vandaag, als ik certificaatgegevens bekijk, zie ik niks mis. Andere sites werkt het prima, behalve nog 1 van m'n werk. Andere browsers lijken dezelfde sites/certificaten geen probleem te vinden. Is Nokia strenger? En zo ja, waarop dan?
Ik krijg een warning. Ik zie dat het een VeriSign Class 3 Secure Server CA - G3 certificaat is, geldig van 08-02-2011 tm 09-02-2012. Maar ik denk dat het ligt aan de trusted certificates in de Nokia zelf. Onder certificaat beheer staan er maar een paar, ook van verisign, maar misschien is dit een andere?
Ik heb het ook op https://www.ziggo.nl en nog wat sites.

Urban Terror Dev Team

Irritant zeg, dat hij betrouwbare certificaten als non-trusted weergeeft (alhoewel certs natuurlijk sowieso minder te vertrouwen zijn met nieuws van laatste tijd :P) Je zou toch denken dat met zo'n systeemupdate ook de root-certificates wel ge-update'd worden oid. Njah, mee leren leven dan maar. Maar dit is volgens mij pas sinds gisteren/zondag bij de Rabo. Wel apart.

Weird, nu doet die site het wel zonder melding. Ik wilde even kijken of die url niet leidt naar een andere url waar wellicht weer een ander certificaat gebruikt zou worden, maar hij lijkt het nu gewoon te doen?

Urban Terror Dev Team

Bij mij nu ook :| Ben benieuwd wat er veranderd is. De https-site van mn werk geeft nog wel een waarschuwing op de e72.

woekele wijzigde dit bericht 29-11-2011 16:00 (75%)

DJ, Spin That Wheel

Sinds een week heb ik de laatste firmware wat me aanzienlijk beter bevalt dan 071.004. Ik heb de firmware wederom aangepast met NokiaCooker, Rompatcher draait er prima op, en ik kan alle apps zonder problemen installeren :)

Ik vind het wel opvallend dat sommigen veel problemen hebben. Hebben jullie misschien een branded versie van de firmware? I heb toesteltype RM-530 (op te vragen via *#0000#) met firmware code 059C646 (staat op de sticker onder je batterij). Werkt tot op heden probleemloos.

Acties:

Koffie
Moderator Internet & Netwerken
XFM -- highstream --

Ik probeer mijn E72 te updaten via Bed. Paneel -> SW-Update, daar krijg ik een Telefoonsoftware update te zien (081.003).
Als ik deze wil updaten krijg ik alleen maar de foutmelding 'sync problem' en verder niets :? Een reboot van de telefoon helpt overigens niets.

Ander vraagje: ik heb gister de officiele facebook app van FB zelf geinstalleerd, maar het lijkt er op dat deze maling heeft aan SmartConnect en altijd via 3G connect. Enig idee hoe ik dat kan voorkomen?
Urban Terror Dev Team

Via bedieningspaneel, toepassingbeheer, geinstalleerde toepassingen en dan instellingen van facebook openen.

Acties:

Koffie
Moderator Internet & Netwerken
XFM -- highstream --

quote:
woekele schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:40:
Via bedieningspaneel, toepassingbeheer, geinstalleerde toepassingen en dan instellingen van facebook openen.
Top, dankjewel!

De update is inmiddels ook gelukt (de updater zelf had geen toegangspunt :? )
Reg. datum: 02 september 2006

Sinds installatie van de laatste firmware (081.003) kan ik inderdaad bevestigen dat de telefoon wat sneller reageert (en alles werkt incl diverse e-mail accounts syncen!), maar......
wat ik wel merk: als ik mijn telefoon uitzet en aanzet (*) dan is mijn logboek (ontvangen gesprekken, gekozen nummers, gemiste oproepen) leeg. Erg lastig, als je dat ene nummer va n gisteren nog eens wil bellen.

Iemand nog meer dit probleem tegen gekomen?

(*) Ik zet de telefoon elke avond uit en de volgende morgen weer aan, want ik wil niet 'snachts gebeld worden door:
- een of andere drionkenlap die in de kroeg een verkeerd nummer intikt;
- buitenlandse collega die even het tijdsverschil vergeten is.
Voordat iemand als oplossing aan gaat dragen om de telefoon niet uit te zetten.

No bigger M. than Big M.

Urban Terror Dev Team

In Offline (vliegtuig)-modus zetten? :)

Overigens net ff geprobeerd: uit/aan zetten wist bij mij niet het logboek.

woekele wijzigde dit bericht 06-12-2011 11:52 (50%)

quote:
JeMoederr schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:26:

Ik zou hem zeker niet nieuw meer kopen nu. Kdenk niet dat er nog updates zullen komen. Goed toestel, maar kdenk dat er betere zijn voor hetzelfde geld.

Vind het email gebeuren maar niks eigenlijk...

Heb maanden problemen gehad met het automatisch binnen halen van mijn mails. Wilde maar niet lukken.
Ben ik naar Thailand geweest. Andere simkaart ingestoken en vaak op offline modus gestaan.
Plots werkt alles weer. Kan me niet voorstellen dat het aan 1 van voorgaande kan liggen.

Hopelijk is alles beter met de nieuwe toestellen van Nokia. Ktwijfel toch sterk of mijn volgende geen Samsung (galaxy S2) of Iphone 5 wordt...

Ik heb ook een tijdje dikke ellende gehad met het automatisch binnenhalen van mail. Voorheen was het wel eens op te lossen door de accounts te verwijderen en opnieuw aan te maken. Maar dat lukte ook niet meer. Ik heb toen een back-up gemaakt, 2 of 3x een hard-reset gedaan achter elkaar, de laatste firmware die er al opstond op nieuw erop gezet, daarna nog 2 of 3x een hard-reset, van de back-up ALLEEN het telefoonboek teruggezet en de mailaccounts als eerste aangemaakt. Toen werkte het weer. Daarna alle apps 1 voor 1 opnieuw geïnstalleerd. Vooralsnog (afkloppen...) werkt alles nog.

Ik had alleen wat problemen met een IMAP over SSL verbinding, met een self-signed certificate. Dat certificaat heb ik eerst omgezet naar een DER formaat en daarna op de telefoon geïnstalleerd. Nu zeurt de mailclient niet meer bij die specifieke verbinding.

Waar ik me ook aan erger is dat ik een andere browser heb, maar dat hij steeds de standaardbrowser gaat opzoeken. Jammer dat je dit niet kan aanpassen

Vandaag mijn E72 opgehaald bij dynafix in een VF store, ik zou een email ontvangen als hij klaar lag, helaas nooit een email gehad 8)7
Vandaag maar langs gegaan en hij lag klaar. Mechanische reparatie uitgevoerd stond er op het rapport, terwijl ik om een software reset had gevraagd ... :X
Maargoed thuis de gehele mikmak weer in elkaar geflanst en ze hebben toch het e.e.a geupdate. Ding is snel heeft een firmware van 15 oktober 2011, v081.003.337.01 Mail wordt zonder problemen binnen gehaald ... ik ben er weer content mee voorlopig ...

NSLU addict

Heeft iemand eigenlijk nuttige programma's voor deze E72 ?

Reg. datum: 27 december 2011

Heb voor kerst een Nokia E72 gekregen. Ik kan helaas mijn mailbox (gmail) niet aanmaken. Ik krijg steeds de foutmelding "kan geen mailbox aanmaken" ... heeft er iemand raad hoe ik deze toch kan oplossen zonder de gsm terug naar de winkel te doen? Bedankt!!!

Kijk eens of je de laatste update van de software hebt staan. Misschien helpt een update

Reg. datum: 27 december 2011

en hoe kijk ik dat na?

De firmwareversie kun je zien door *#0000# te typen,

Trouwens, in de tijd dat je je zin typte had ik het al gevonden in google. Soms kan je beter zelf eerst eens zoeken voor je je vraag stelt ...

Mr. Hollywood
Reg. datum: 04 december 2002

Mogelijk kunnen mijn mede Tweakers helpen met het volgende:

Ik wil van een lading E72's erachter komen wat de productie- dan wel aanschaf/activatie datum is. Met eerdere modellen van Nokia kon dit middels *#91702689#, echter werkt dit op de E72 helaas niet. Had al reeds gebeld naar de Nokia desk (waar ik meteen naar de klachten afdeling werd doorverbonden, lol!), maar ook daar hadden ze geen antwoord klaar liggen. Wel meteen van dit specifieke toestel de garantie data door gekregen, maar ik wil 't dus voor een grote hoeveelheid E72's, en om nou een belsessie van een paar uur met een medewerker te houden... Nee.

Iemand enig idee?

Surfin' paradise!

Als ik *#92702689# probeer (*#war0anty) zie ik op mn E72 alleen de gesprekstimer en een ok knop, op mijn 2330c kijk zie ik ook het serienr, bouwdatum en repair date.

Check deze eens; http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr

vakmanschap door meesterschap
Reg. datum: 30 augustus 2002

Vraag is al heel vaak langs gekomen, maar helaas ook bijna altijd een ander en incompleet antwoord.
Daarom nog maar eens...
Ga a.s. zaterdag naar het buitenland en wil geen hoge internetkosten krijgen.
Wel wil ik in het hotel gebruik maken van wifi.. Om te mailen, internetten, en voor Gravity...
Hoe stel ik de E72 nu in dat er geen internetverbinding (vodofone gprs) wordt gemaakt maar dat wel wel via Wifi gewerkt kan worden?

When I was praying to myself, I suddenly realised: I am GOD

Je toegangspunten voorzien van een wachtwoord (zit ergens bij de instellingen) en anders een connection pool maken via SmartConnect - die groep vervolgens instellen bij al je apps die internet gebruiken :)

Als je telkens dat je online gaat een verbinding laat zoeken is je probleem opgelost.
Verder heb ik een 2tal wekent terug (toen ik in Thailand zat) mijn gewone verbindgen verwijderd ... Dan zoekt hij steeds naar een bestaande wifi...

Reg. datum: 03 januari 2011

Heeft iemand ook problemen met het bericht:
Geheugen vol, sluit toepassingen.
Ik heb dit al een aantal weken wanneer ik internet gebruik of de navigatie.
Heb een soft reset, hard reset geprobeerd. Groter geheugenkaartje werkt niet.
Mijn intern en extern geheugen is nog lang niet vol.

Iemand een oplossing? Kon er op internet verder niks over vinden.

Heb ik ook regelmatig, ook als er geen applicaties draaien.... 4GB kaartje (1GB vrij), intern geheugen halfvol.
Uit en aan helpt soms, anders is het de volgende dag meestal weer over.

Geheugen vol, sluit toepassingen komt volgens mij door de laatste update van 081.003.
Want bij mij begon het na de update, daarvoor had ik deze melding nooit gehad..
Het begint een beetje te irriteren, verder een prima telefoon.

Een soft/hard reset helpt de probleem tijdelijk, want hierna komt het weer terug.

dus nokia wij wachten op een betere FW ....hoor ons...

Reg. datum: 27 november 2011

quote:
marccom schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:51:
Je toegangspunten voorzien van een wachtwoord (zit ergens bij de instellingen) en anders een connection pool maken via SmartConnect - die groep vervolgens instellen bij al je apps die internet gebruiken :)
ziet er heel handig uit, had ook deze vraag ivm internet in het buitenland
is het dan via toegangspunten bewerken -> vraag om wachtwoord ja en dan bij wachtwoord iets invullen?
zijn er dan nog andere instellingen die moeten veranderd worden want als ik nu op internet ga vraagt hij geen wachtwoord..

De geheugen vol meldingen komen hier voornamelijk als ik ~10 (grote) whatsapp conversaties open heb/laat staan. Als je ze afsluit is het over, sluit je alleen WA af dan blijft het... Heb met de nieuwste versie van WA (VER 2.6.56) wel minder last zo te zien. Heb ook fw 081.003 en moet zeggen dat het hiermee ook minder lijkt te zijn en de respons van de tel beter is :)

Had bij mn vorige telefoon, een E50 ook last van geheugen vol meldingen, als ik dan de geheugenkaart er uit haalde kwam dat ook niet meer terug. In deze tel nog niet geprobeerd...

Geheugen Vol meldingen.... Ik heb gisteren eea gemonitord met PhoNetInfo (gratis versie)... Als E72 start dan heeft ie ongeveer 50 mb aan ram geheugen... op het moment dat mail sync gaat werken gaat er zo 5 mb weg (rest 45 mb), daarna start whatsapp ongeveer 10mb (35 mb).... na een paar minuten zijn alle system hidden en non system hidden apps opgestart,, blijft ongeveer tussen 28 en 30 mb vrij...

Maar mijn vraag is wie heeft een duidelijk stapsgewijze uitleg voor smartconnect, hoe je dit moet gebruiken....
ik heb in smartconnect een groep gemaakt, aan dat groep uit settings-> connection-> internet -> wireless Lan accespoint toegekend....

hoe werkt het verder dan????
moet ik nog ergens wat doen....
wat zijn de verdere instellingen en mogelijkheden...

hoe ken ik aan een applicatie bijvoorbeeld aan whatsapp dat ie smartconnect moet gebruiken....

bluemind wijzigde dit bericht 12-01-2012 11:01 (5%)

Urban Terror Dev Team

Smartconnect je primary internet-ding maken :P Onder settings/connections etc. (heb de telefoon niet bij me, anders kon ik het je preciezer vertellen)

Ik kan bij settings/connections/destination/internet geen "smartconnect" kiezen of toevoegen, maar ik zie daar wel de accespoint die ik in smartconnect heb gecreerd...

quote:
bluemind schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:16:
Ik kan bij settings/connections/destination/internet geen "smartconnect" kiezen of toevoegen, maar ik zie daar wel de accespoint die ik in smartconnect heb gecreerd...
menu - control panel - settings - connection - destinations. Ga daarna 'op' je smartconnect destination staan (in smartconnect heb je je profiel een naam gegeven, die zie je nu hier staan).
Druk dan options - default connection en kies de naam van je smartconnect toegangspunt.

In alle programma's waar je het toegangspunt kunt instellen, zit je dit natuurlijk op de naam van je smartconnect toegangspunt.

in smartconnect is er geen optie om een bepaalde profiel/ groep te deactiveren....dat zou wel handig geweest zijn, zodat alle verbindingen verbroken worden????

quote:
bluemind schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:35:
in smartconnect is er geen optie om een bepaalde profiel/ groep te deactiveren....dat zou wel handig geweest zijn, zodat alle verbindingen verbroken worden????
Wat bedoel je precies? Dat je zelf alle verbindingen kunt verbreken? Dat kan menu - control panel - connectivity - conn.mgr - active data connections - options - disconnect.

Maar dat werkt misschien maar voor korte duur. Als een applicatie weer internet nodig heeft, zal hij smartconnect weer aanspreken en dan een van de daar ingestelde toegangspunten benaderen.

Reg. datum: 01 juni 2007

Ik ben van plan om vandaag een custom rom te gaan maken voor de E72, met o.a. veel meer ram vrij na het opstarten. Mag ik deze hier op tweakers plaatsen als er geen software toegevoegd wordt? Of mag ik anders wel een link plaatsen waar mensen de rest kunnen vinden?

quote:
marccom schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:51:
Je toegangspunten voorzien van een wachtwoord (zit ergens bij de instellingen)
Ik wist niet dat dit kon, wat een elegante oplossing. Werkt dit ook als een toegangspunt onderdeel is van een smart connect groep. Dus dat ik mijn gprs toegangspunt een wachtwoord geef en als smartconnect dan via dit toegangspunt verbinding wil maken dat dan om het wachtwoord wordt gevraagd?

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011