Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Voor navigatiesoftware onder Android heb ik een apart draadje gemaakt @ Android: Turn by Turn Navigation

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• bobwarley
  • Niet online
quote:
Frenkpie schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:24:

Aangezien er (nog) geen TomTom is voor Android, ben ik even onderstaande navigatieprogs gaan testen (behalve copilot omdat ik geen trial/gratis versie kon verkrijgen).
In principe heeft Android Market een 24h refund policy. Dus dat zou je ff moeten nagaan, dan kan je 'm gewoon testen. Info: http://g1gek.net/779/how-...plicaties-android-market/

Overigens, zie de link de in post hierboven. Sygic komt zeer binnenkort naar Android, die is bijna net zo goed als TomTom.

bobwarley wijzigde deze reactie 02-08-2009 21:52 (18%)

• N!co
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-04 20:21
quote:
Balachmar schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:17:
[...]

Genoteerd. (Ik zeg niet dat alles erin komt, maar wel genoteerd. :) )
Mobiele flitsers worden bij elke keer opstarten gedownload, of als hij weer actief (zichtbaar) wordt.
Vaste flitspalen alleen bij opstarten.
OK :)

Ik heb net trouwens vals een flitser gemeld. :o

Misschien een idee dat je na de 'meld flitser' knop nog een keer moet kiezen uit: vast / mobiel / annuleren.

• Balachmar
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-04 15:24

Balachmar

The truth is out there

quote:
N!co schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:57:
[...]

OK :)

Ik heb net trouwens vals een flitser gemeld. :o

Misschien een idee dat je na de 'meld flitser' knop nog een keer moet kiezen uit: vast / mobiel / annuleren.
ghe ghe, bedankt voor het doorgeven. Ja, een extra bevestiging is misschien wel op zijn plaats.
Zo te zien heb je dat 3 keer gedaan! (Ik heb ze natuurlijk verwijderd)

Balachmar wijzigde deze reactie 03-08-2009 08:48 (3%)

File Widget: File informatie op je homescreen (scan mijn avatar) Systeempje Proud member of [DPC]Team_RC; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23-04 12:23

Krypt

Tigo Nova & Reno Ferre

quote:
Djeez schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:23:
Goedemiddag, ik hoop dat ik als lurker ook even een vraagje mag stellen. Ik heb sinds vrijdag een G1. Gewoon, omdat ik een fysiek toetsenbord een pré vind en ik deze gratis kreeg bij een jaar verlenging, de rest is alleen gratis met twee jaar verlenging of forse bijbetaling. Maar goed, daar gaat het niet om.

Ik heb namelijk Locale geïnstalleerd, een mooi programmaatje. Standaard heb ik GPS uit staan, omdat dat natuurlijk enorm veel stroom vreet. Hij is dus minder nauwkeurig, maar toch moet hij wel weten dat ik nu thuis ben. Toch blijft hij nu 'default' aangeven. Ook kun je de tijd aangeven, maar wat is dan belangrijker? De tijd of de locatie? Want als je doordeweeks werkt en een dagje vrij hebt en thuis bent, geeft hij dan situatie 'werk' aan of 'thuis'? Verder een prachtig programma, net als heel Android overigens!
Locale update op locatie elke 10 minuten; dus het kan wat langer duren. Verder kun je GPS wel aanzetten, want dan wordt ie on-demand aan geschakeld. Als je GPS niet aan wilt hebben staan kun je Wifi aanzetten.

Locale gebruikt Skyhook technologie waarbij Wifi accesspoints en gps locatie worden gekoppeld. (Google maps gebruikt deze technologie ook). Je kunt je wifi router aanmelden op de skyhook website (hiero)

Plekje nodig om screendumps, foto's eventjes neer te gooien? Gebruik gerust deze plek maar.

• Stvn21
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:02

Stvn21

Multi-OS

Hey ik volg dit (en het Hero forum) al een tijdje en heb me nu dan ook maar eens aangemeld..
Ik ben in het bezit van een hero en heb een aantal app's geïnstalleerd, waaronder Chompsms.

Chomp sms is een (naar mijn mening) veel makkelijkere en fijnere app dan de standaard sms app.
Alleen krijg ik nu 2 meldingen als ik een nieuw sms-je binnen krijg.
Dus van Chompsms en van de standaard sms app

(Chomp sms staat als standaard ingesteld)

als ik het sms je lees gaat dus de melding van Chomp sms weg, maar de andere blijft gewoon.

iemand hier een oplossing voor??

• jlkiller
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:14
Je kan in de opties van je 'default' sms-app, dus de Android-native, instellen dat ie geen notifications meer hoeft te geven. :)

Mijn portfolio

• Stvn21
  • Laatst online: 15:02

Stvn21

Multi-OS

bedankt! perfect

• Djeez
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-12-2012
quote:
Krypt schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:39:
[...]

Locale update op locatie elke 10 minuten; dus het kan wat langer duren. Verder kun je GPS wel aanzetten, want dan wordt ie on-demand aan geschakeld. Als je GPS niet aan wilt hebben staan kun je Wifi aanzetten.

Locale gebruikt Skyhook technologie waarbij Wifi accesspoints en gps locatie worden gekoppeld. (Google maps gebruikt deze technologie ook). Je kunt je wifi router aanmelden op de skyhook website (hiero)
Ik heb me gelijk even aangemeld daar, bedankt! Maar goed, kan ik hieruit terecht opmaken dat GPS niet constant aanstaat, maar alleen aangaat als een programmaatje daar om vraagt? Zou wel ideaal zijn, met GPS uit denkt mijn G1 dat ik vijfhonderd meter verderop zit.

• Knud
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:42

Knud

Sandvich

Iemand al een "netwerk counter" gevonden die je zichtbaar kan maken in de status balk boven aan, naast batterij en signaal sterkte. Dus dat je eigenlijk de up en download speed ziet van je 3G / Wifi verbinding.

Heb wel deze gevonden
http://www.jaqpot.net/netcounter/
Maar, dat is meer een widget/app die je niet in de status balk kan krijgen.

Intel I7-980X | EVGA Classified X58 | Kingston HyperX 12GB | EVGA GTX660Ti FTW Sig2 SLI | Intel Postville 80GB | ATCS 840 | CM Real Power M850 || Audio set: Denon PMA-510AE + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers || Nog nodig: degelijk audio kaart

• Krypt

Krypt

Tigo Nova & Reno Ferre

quote:
Djeez schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:45:
[...]
Ik heb me gelijk even aangemeld daar, bedankt! Maar goed, kan ik hieruit terecht opmaken dat GPS niet constant aanstaat, maar alleen aangaat als een programmaatje daar om vraagt? Zou wel ideaal zijn, met GPS uit denkt mijn G1 dat ik vijfhonderd meter verderop zit.
Dat is inderdaad zo; als ik GPS aanzet dan zie ik het icoontje pas in de notification bar zodra een applicatie de locatie opvraagt (Locale zo om de 10min, Google maps zodra je 'm opstart, Tweetabouts om het uur)

Het is een beetje jammer dat elk programma het zelf initieert. Eigenlijk zou je een intermediar willen hebben; een programma die bijv. om de 30 minuten de locatie opvraagt en deze vasthoudt, andere (background) programma's kunnen van via een api de locatie opvragen bij de intermediar.

Plekje nodig om screendumps, foto's eventjes neer te gooien? Gebruik gerust deze plek maar.

• Sir Fuxalot
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-04 20:30
Is er trouwens een locatie gebonden Reminder programma? Dus dat ik bijvoorbeeld de locaties aangeef en als ik er met de auto in de buurt ben dat mn telefoontje piept van joh je moet nog naar de leenbakker ofzo

• Krypt

Krypt

Tigo Nova & Reno Ferre

Die bestaat wel; ben echter wel de naam kwijt.

Found it: GPS-R

Krypt wijzigde deze reactie 04-08-2009 08:53 (48%)

• bobwarley
  • Niet online
Ook nog een leuke opsomming aan Applicaties voor Android, de winnaars van de vorige ADC:

http://code.google.com/intl/nl-NL/android/adc/adc_gallery/

@Sir: je bedoelt: http://www.routeme2.com/products/pednav/ ?
quote:
PedNav™ is an application that helps you plan your activities efficiently when moving around and interacting with an urban environment. Like a good personal assistant, PedNav first inquires about your general plans for the day. For example, you may want to stop by a certain store, have lunch at a nearby cafe, visit an attraction you heard about, or catch a new movie. PedNav is aware of the location and schedule of relevant "venues" (like restaurants, offices, shops or attractions) near you and of the necessary transportation (bus or trains) to reach these venue

bobwarley wijzigde deze reactie 04-08-2009 09:14 (76%)

• Sir Fuxalot
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-04 20:30
Gps-r is wat ik zoek :) maar jammer dat de meeste er niet echt tevreden mee zijn

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-04 20:44
quote:
Sir Fuxalot schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:48:
Is er trouwens een locatie gebonden Reminder programma? Dus dat ik bijvoorbeeld de locaties aangeef en als ik er met de auto in de buurt ben dat mn telefoontje piept van joh je moet nog naar de leenbakker ofzo
Kan Locale dat soort dingen niet? (al dan niet samen met plugins als Astrid)

http://www.twofortyfouram.com/product.html

• vanardenne
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om de titel van de Apps te wijzigen als je ze op je beginscherm zet? Ik gebruik bijvoorbeeld Handcent SMS voor mijn SMS berichten maar omdat deze naam te lang is staat er nu "Handcen...". Ik zou dat dus willen wijzigen naar "SMS" oid.

Canon EOS 550D | GoPro Hero3 Black | Macbook Pro Retina

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:09

spaceboy

emoties zijn voor mietjes

quote:
vanardenne schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:22:
Weet iemand of het mogelijk is om de titel van de Apps te wijzigen als je ze op je beginscherm zet? Ik gebruik bijvoorbeeld Handcent SMS voor mijn SMS berichten maar omdat deze naam te lang is staat er nu "Handcen...". Ik zou dat dus willen wijzigen naar "SMS" oid.
Download het programma AnyCut en je kan het.

nu met een signature waar ik géén officiele waarschuwing voor krijg! :-)

• vanardenne
  • Niet online
quote:
spaceboy schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:13:
[...]

Download het programma AnyCut en je kan het.
Thanks!

Edit: raar, als ik het icoontje 'berichten' weghaal en er de shortcut voor Handcent SMS voor in de plaats zet, zet de telefoon 'm weer terug een paar seconden nadat ik de telefoon opnieuw opstart.

vanardenne wijzigde deze reactie 04-08-2009 15:39 (36%)

• Knud

Knud

Sandvich

Dat probleem heb ik vanochtend ook ervaren, na het krijgen van een nieuwe sms.
Niet echt handig helaas.

Intel I7-980X | EVGA Classified X58 | Kingston HyperX 12GB | EVGA GTX660Ti FTW Sig2 SLI | Intel Postville 80GB | ATCS 840 | CM Real Power M850 || Audio set: Denon PMA-510AE + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers || Nog nodig: degelijk audio kaart

• N!co
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-04 20:21
quote:
Balachmar schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 08:26:
[...]

ghe ghe, bedankt voor het doorgeven. Ja, een extra bevestiging is misschien wel op zijn plaats.
Zo te zien heb je dat 3 keer gedaan! (Ik heb ze natuurlijk verwijderd)
Bij de 2e versie van flits alert ging het inloggen op flitspaal.nl niet goed. Nu zag ik dat je vandaag weer een update gedaan hebt, maar deze crasht gelijk bij opstarten. Ik heb een helemaal standaard G1.

• bobwarley
  • Niet online
SugarSync voor Android is uit !! Handig om al je foto's @home vanaf je mobiel te kunnen benaderen.

https://www.sugarsync.com/downloads/android.html

bobwarley wijzigde deze reactie 05-08-2009 11:54 (28%)

• Flappie
  • Laatst online: 20-04 13:48
Weet iemand een applicatie waarmee ik mijn agenda + contactpersonen kan backuppen naar SD kaart? Dus niet naar Gmail en Google Calendar!
Kan dit met Mybackup? Bij MyBackup staat namelijk nergens dat het ook de agenda kan backuppen!

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:45

Snake

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Programeerder

quote:
Flappie schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:38:
Weet iemand een applicatie waarmee ik mijn agenda + contactpersonen kan backuppen naar SD kaart? Dus niet naar Gmail en Google Calendar!
Kan dit met Mybackup? Bij MyBackup staat namelijk nergens dat het ook de agenda kan backuppen!
Google Calendar kan je toch exporteren naar iCal bestand / XML / (nog iets) ?

US = the promised land. One day... One day!
.oisyn: [..] Ik kan me geen slechtere zoekterm voorstellen dan "C++ panel". Afgezien van "naveltruitje" oid. [...]

• Flappie
  • Laatst online: 20-04 13:48
quote:
Snake schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:53:
[...]

Google Calendar kan je toch exporteren naar iCal bestand / XML / (nog iets) ?
Dat wil ik dus niet. Ik wil het backupen naar bestand op SD-kaart! niet via Google Calendar/Contacts

• Eijkb
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-04 20:23
Iets heel stoms, maar de HTC Hero is mijn eerste touch telefoon en mijn vorige PDA was een iPAQ van een paar jaar geleden....

Is er een virtueel toetsenbord mét extra toetsen zoals de CTRL of is de CTRL op een andere manier te simuleren? Dit in geval met veelvuldig SSH gebruik en dan heb je die toetsen gewoon nodig. Gezocht op de market en internet maar niets zinnigs kunnen vinden.

Alsnog gevonden, de trackball indrukken is de CTRL toets.

Eijkb wijzigde deze reactie 05-08-2009 16:29 (8%)

Is het Koers? Eijkb schrijft voor Het is Koers! over wielrennen.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

quote:
N!co schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:47:
[...]

Bij de 2e versie van flits alert ging het inloggen op flitspaal.nl niet goed. Nu zag ik dat je vandaag weer een update gedaan hebt, maar deze crasht gelijk bij opstarten. Ik heb een helemaal standaard G1.
Ja, je bent niet de enige.
Maar ik denk dat het probleem gevonden te hebben. (Dus weer nieuwe update) Ik hoop dat ie het nu wel goed doet...
Zou jij anders misschien een debug log kunnen maken?

Balachmar wijzigde deze reactie 06-08-2009 10:02 (13%)

File Widget: File informatie op je homescreen (scan mijn avatar) Systeempje Proud member of [DPC]Team_RC; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Cabo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-03 10:24
Zijn er ook barcode apps die ook in NL werken. Er is de pricewatch scanner. Maar zijn er nog meer die in NL werken icm een database?

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-04 20:44
Wat ik vreemd genoeg nergens terugvind: hoe eenvoudig is het om een backup te maken/te restoren in Android? Wordt er een backup programma meegeleverd dat op de pc moet draaien, of kan je rechstreeks op je SD kaart een backup zetten, bestaat de mogelijkheid om een 'factory reset' te doen,...

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

quote:
Dryhte schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:16:
Wat ik vreemd genoeg nergens terugvind: hoe eenvoudig is het om een backup te maken/te restoren in Android? Wordt er een backup programma meegeleverd dat op de pc moet draaien, of kan je rechstreeks op je SD kaart een backup zetten, bestaat de mogelijkheid om een 'factory reset' te doen,...
Er is eigenlijk niet veel op de telefoon wat je moet backuppen.
Standaard staat je mail, kalender en programma's die je gekocht hebt op de Google servers. (Met de programma's bedoel ik dat er een lijst is welke je eerder gedownload hebt, zodat je die kan gebruiken om ze snel weer te installeren.)
Settings kun je standaard niet backuppen. Maar daar zijn wel tools voor. Verder zul je de data op je sdcard zelf moeten backuppen.

• MetalManic
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12-03 20:01
quote:
Cabo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:14:
Zijn er ook barcode apps die ook in NL werken. Er is de pricewatch scanner. Maar zijn er nog meer die in NL werken icm een database?
Barcodescanner voor cd's, dvd's en boeken.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

• Cabo
  • Laatst online: 21-03 10:24
Sinds gisteren een HTC hero.

Heb gtalk ingesteld en werkt prima. Maar volgens mij is gtalk altijd online, en moet je 't op status "onzichtbaar" zetten om voor andere mensen als offline zichtbaar te zijn. Want je kan niet uitloggen?

Kwam er achter omdat ik opeens allemaal berichten op gtalk kreeg.

• bobwarley
  • Niet online
Tip: Space War

Kwam ik laatst tegen in de Market, best wel leuke 2d shooter! Ik speel hem trouwens met het toestel 90 graden gedraaid: topscore 4800.

Heeft iemand al ervaring met GameBoid? Die schijnt bijna alle commerciele GBA-games te kunnen draaien op fullspeed + sound etc.

bobwarley wijzigde deze reactie 06-08-2009 19:15 (67%)

• Djeez
quote:
Cabo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:14:
Shopsavvy werkt in Nederland gelukkig ook. Verder heb je nog KeyRings, deze app is echt een aanrader. Je scant eenmalig je bonuskaart, Gamma-pas, Rockpasje, Airmileskaart e.v.a. in, en je tovert zo de streepjescode te voorschijn bij de kassa.

• Knud

Knud

Sandvich

quote:
vanardenne schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:55:
[...]

Thanks!

Edit: raar, als ik het icoontje 'berichten' weghaal en er de shortcut voor Handcent SMS voor in de plaats zet, zet de telefoon 'm weer terug een paar seconden nadat ik de telefoon opnieuw opstart.
Iemand anders dit probleem ook? Is er een oplossing voor?
(Iedere keer de "htc" berichten icoon weghalen en dan weer handsent sms terug zetten, is ook zo'n gedoe)

• bobwarley
  • Niet online
offtopic:
/edit, nvm staat niet in de EU-market :(

bobwarley wijzigde deze reactie 07-08-2009 08:35 (80%)

• ma9ma
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:16

ma9ma

¡ viva vinotinto !

quote:
Shopsavvy werkt in Nederland gelukkig ook. Verder heb je nog KeyRings, deze app is echt een aanrader. Je scant eenmalig je bonuskaart, Gamma-pas, Rockpasje, Airmileskaart e.v.a. in, en je tovert zo de streepjescode te voorschijn bij de kassa.
Wat ik mij afvraag: gebruik je het ook ech? En zo ja, hoe kijkt de ontvangende partij daar tegen aan dan? Ik denk dat je bij de Appie Heijn nogal wat uit te leggen hebt ;)

¿quién es ma9ma?

• -={Fred_Perry}=-
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17:54

-={Fred_Perry}=-

Zijn er tools om te zien wat Android aan dataverkeer doet? Als ik 's avonds de batterij vol heb, dan is er 's ochtends nog maar 60% van over terwijl ik geen mailsync schedule of wat dan ook. Heb al even gekeken naar mijn Widgets, maar heb niets wat steeds internet toegang nodig heeft voor zover ik kan zien...

Doe 's avonds maar APNdroid zodat tot de volgende ochtend nog power heb en bereikbaar ben...

BF4 Battlelog Harm Veenstra aka GiveMeThoseTags *klik*

• Wekko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-03 13:40

Wekko

Zoek het plaatje.

quote:
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:21:
Zijn er tools om te zien wat Android aan dataverkeer doet? Als ik 's avonds de batterij vol heb, dan is er 's ochtends nog maar 60% van over terwijl ik geen mailsync schedule of wat dan ook. Heb al even gekeken naar mijn Widgets, maar heb niets wat steeds internet toegang nodig heeft voor zover ik kan zien...

Doe 's avonds maar APNdroid zodat tot de volgende ochtend nog power heb en bereikbaar ben...
Dan hang je 'm snachts toch gewoon aan de adapter?....

Zijn iig zoveel apps die contact maken. Voor het weer, twitter, mail, gmail...

Me :: Internetbureau Typify

• -={Fred_Perry}=-
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17:54

-={Fred_Perry}=-

quote:
Wekko schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:29:
[...]

Dan hang je 'm snachts toch gewoon aan de adapter?....

Zijn iig zoveel apps die contact maken. Voor het weer, twitter, mail, gmail...
Dat snap ik wel :) Het gaat me er meer om dat ik op deze manier er maar iets van een dag mee kan doen en hem altijd aan de lader moet gooien, ik heb geen weer widget en ik ik laat mijn mail niet gescheduled syncen en toch gaat hij leeg. Ben dus op zoek naar hetgene wat ervoor zorgt dat mijn accu zo snel leeg loopt...

BF4 Battlelog Harm Veenstra aka GiveMeThoseTags *klik*

• adgjm
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20-04 20:56
quote:
Heeft iemand al ervaring met GameBoid? Die schijnt bijna alle commerciele GBA-games te kunnen draaien op fullspeed + sound etc.
Ja ikke :-) Op de magic werkt het uiteraard iets minder om actiespellen te spelen (je hebt immers niet zoveel toetsen), maar de doorsnee spellen werken prima! (zelda ect) Ik raad wel aan om de joystick op RPG-mode te zetten, dat is vele malen fijner.

• Hollbaum
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
quote:
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:37:
[...]

Dat snap ik wel :) Het gaat me er meer om dat ik op deze manier er maar iets van een dag mee kan doen en hem altijd aan de lader moet gooien, ik heb geen weer widget en ik ik laat mijn mail niet gescheduled syncen en toch gaat hij leeg. Ben dus op zoek naar hetgene wat ervoor zorgt dat mijn accu zo snel leeg loopt...
Maak een scene zonder widgets en zet die voor het slapen aan (eventueel via Locale, dan kan het automatisch), s'ochtends doe je weer de normale scene met alle widgets die je nodig hebt.

• Heppieboeddah
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18:05
Aangezien het niet toegestaan is in het grote 'Hero'-topic over apps en dergelijke te praten, doen we het dan maar hier.. :)

Na een dag of 10 de Hero, [na andere op windowsmobile based HTC's te hebben gebruikt/misbruikt] in mijn bezit te hebben, moet ik als eerste concluderen dat dit toestel boven alle verwachingen volledig voldoet aan de door mij gestelde eisen. Ik wil hier niet verder op ingaan, omdat dat erg subjectief is. Wat ik wel wil doen is een overzicht geven van de door mij geïnstalleerde apps en daar een korte omschrijving bij geven. Het mooie van android is in mijn optiek, het kunnen installeren van allerlei apps en deze als ze niet bevallen zonder vervuiling van je systeem deze weer te verwijderen. De windowsmobile gebruikers zullen precies weten wat ik bedoel.. ;) Ok, daar gaat ie dan. De volgorde is gewoon willekeurig en sommige apps doen in principe hetzelfde, maar net even anders... :P

Appmanager

Goede tool om meer te weten te komen over de applicaties die je op je android geïnstalleerd hebt. Het leuke van deze tool is dat het daarbij ook laat zien welke toepassingen 'beveiligd' zijn (o.a. gekochte software) en in welke AdMob-advertenties worden getoond.
Verder kun je de applicaties kopieren naar en restoren van je SD-kaart, al heeft dat gezien de technische beperkingen voor de applicatiedata niet erg veel zin (je moet doorgaans toch opnieuw installeren).

Places Directory

Google Labs heeft het weer voor elkaar: een super-applicatie voor je Android. Bekijk alle beschikbare interessante spots op een bepaalde locatie, bijvoorbeeld op de plaats waar je bent. Alles uiteraard gebaseerd op de Google-database, dus meer dan volledig. Echte aanrader, meenemen op vakantie!!!

TuneWiki

Met deze applicatie kun je heel snel de juiste muziek op je apparaat vinden en in optima beluisteren (o.a. songteksten erbij). Via o.a. SHOUTcast kan ook radio worden beluisterd. Maar er is ook een community, waarbinnen je van alles en nog wat rondom je muziekkeuze kunt delen. Wat luisteren mensen op een bepaalde locatie? Waar luisteren anderen die naar jouw favoriete muziek luisteren nog meer naar? Deel je favoriete (en gehate) muziekkeuze via 'Blip'-technologie naar Twitter en/of facebook.
Er gaat letterlijk een nieuwe muziekwereld voor je open met TuneWiki. Je kunt deze wereld bedienen via je A2DP Bluetooth Stereo Headset.

Meridian

De beste en meest uitgebreide media player voor Android van dit moment, maar ondersteunt als gevolg van rechten nog niet alle gangbare formaten die je op je windows PC thuis gewend bent. Wel MP3, MP4, WMA e.d.

Shazam

Laat je apparaat naar de muziek luisteren, waarna Shazam gaat kijken of 'ie dit ergens van kent. Ik heb deze applicatie flink getest en in principe werd alleen wat lokale muziek niet herkend.
Leuk en soms nuttig.

APNdroid

Blokkeer met één druk op de knop het dataverkeer via de telecom-provider. WiFi blijft dus gewoon werken en ook telefoneren en tekstberichten versturen/ontvangen blijft mogelijk. Ideaal om in het buitenland hoge roamingkosten voor mobiel internetten te voorkomen (je blijft ZELF verantwoordelijk!).
Nog een keer drukken en je hebt je dataverbinding met je provider weer terug.

Wikitude

Fantastische reisgids met extreem veel WiKi-informatie. Je kunt zowel op je locatie zoeken als op een specifiek opgegeven plek. De resultaten kunnen worden getoond op de kaart , als een lijst en zelfs op de camera. Die laatste mogelijkheid is erg fraai als je op een bepaalde locatie staat met overzicht: je ziet dan alles op je scherm, met 'diepte'.

Deze applicatie gaat zeker gebruikt worden tijdens mijn volgende vakanties, if any.

Spare Parts

Spare Parts is al even bekend bij de JesusFrekers onder ons, maar is nu voor iedereen beschikbaar in de Android Market. Met Spare Parts heb je wat extra tweak-mogelijkheden, zoals voor de window-animaties, de snelheid tussen de schermen, schermrotatie, tekengrootte en het wel of niet tonen van het kompas op de kaarten. Ook toont het erg veel aanvullende informatie over het batterijverbruik

NOTE: de optie battery history geeft een foutmelding. zal wel een bug zijn.

WeFi Connect

WeFi scant automatisch je omgeving af op WiFi-connecties en maakt er verbinding mee indien mogelijk. Leuk, duidelijk en informatief vormgegeven.

Via via vernam ik dat het eigenlijk niet mag en daarmee is het pas echt een aanrader. Vooral in het buitenland, waar je je dure APN-verbinding hebt uitgezet, kan het leuk zijn om toch zoveel mogelijk online te zijn op kosten van een locale WiFibeet die zijn internetconnectie niet heeft afgeschermd.

Xtremelabs Speedtest

Controleer of de door je telecomprovider beloofde down- en uploadsnelheden worden gehaald

Barcode scanner

Handig programmaatje voor allerhande barcodes, incl. QR-codes (QR = Quick Response). QR-codes zijn vierkante vlakjes met daarin een paar kleinere vierkantjes en op het kleinste niveau witte of vierkante punten. De QR-codes kunnen een URL, Email-adres, SMS-bericht, telefoonnummer of tekst bevatten.

MyBackup

Programma waarmee je o.a. je SMS'jes, call log en home shortcuts kan backuppen. De gratis versie kan maar twee backup-momenten vasthouden, bij de 3e moet je dus de 1e verwijderen.

Bar control

Handige tool waarmee je elke applicatie permanent in de notificatiebar bovenin kunt zetten, zodat je niet meer naar de homescreen hoeft om deze op te starten.

aTrackDog

Kijk met een paar simpele klikken voor welke software op je apparaat je een update kan downloaden.

SMS Popup

Geeft een binnenkomende SMS weer als een popup; met antwoord-mogelijkheid.

Toggle Settings

Alle aan/uit-instellingen in een compact handig overzicht met uiteraard mogelijkheden om deze te 'toggelen'.

ING Wegwijzer

Op dit moment de beste applicatie om geldautomaten te zoeken, waarbij de geldautomaten van ING zijn gemerkt met het bekende oranje leeuwtje. Naast weergave op een kaart of in een lijst, is ook weergave met de camera mogelijk, zodat je kan zien of je in een bepaalde richting een geldautomaat gaat tegenkomen.
Werkt vooralsnog alleen in Nederland.

NU

Van Nu.nl , Ilse media. Met tabs voor weer, AEX, files, Live voetbalstanden. Als je in het hoofdscherm op menu tikt nog veel meer andere opties.

GPS status 2

Geeft je positie weer en het aantal satellieten. Met kompas welke ook het magnetische noorden aangeeft.

NOTE: De gps ontvanger van de hero werkt super.

Ringdroid

Knip en bewerk je mp's en stel ze meteen in als ringtone.

OI file manager

No nonsense filemanager. Gewoon bladeren, kopiëren, wissen, renamen, verzenden.

Handcent SMS

Vervang eventueel de HTC berichten applet voor deze uitgebreidere berichten app. Ruime instelmogelijkheden.

Wikimobile

Spreekt voor zich

SnapPhoto

Gebruik deze als je meer instelmogelijkheden wilt voor je camera. Beeldstabilisator inbegrepen.

Droidlive

Radio Livestreams op de Hero shoutcast-achtig. Eénvoudige interface.

Taskpanel

Sluit al je programma's die op de achtergrond meedraaien. Voeg uitzonderingen toe. vergelijkbaar met Taskkiller. Deze is voor mij echter simpel genoeg.

Eray

Controleer je systeem status, netwerkverbruik, batterystatus, vrij geheugen etc.

Hi MSN

Spreekt voor zich.

Een hele lijst en geeft zoals gezegd ongeveer weer wat ik er nu op heb staan. Natuurlijk zullen er genoeg alternatieven zijn en ik ga ze ook allemaal proberen... O-) Zo n telefoon moet natuurlijk wel gebruikt worden. Oh ja, misschien overbodig om te zeggen, maar je kan er ook mee bellen en gebeld worden.. :+

Asrock P67 Extreme 6; iCore i7 2600K; 16GB DDR3; Samsung 840Pro 256GB; 4x2TB WDC Ears Green; Radeon HD 6870

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:53
leuk lijstje. Meeste had ik ook al gevonden. (heb sinds gister mijn Hero binnen, nog van de htctje actie).
Weet iemand overigens een plek waar je de apps kunten vinden die NIET op marketplace staan? Vaak zijn dat de leukere. (heb mijn hero ook al geroot, supersimpel)

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

• Djeez
quote:
Maverick schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 17:03:

Weet iemand overigens een plek waar je de apps kunten vinden die NIET op marketplace staan? Vaak zijn dat de leukere. (heb mijn hero ook al geroot, supersimpel)
http://android.touch-market.com/

• vanardenne
  • Niet online
quote:
Heppieboeddah schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:42:

Handcent SMS

Vervang eventueel de HTC berichten applet voor deze uitgebreidere berichten app. Ruime instelmogelijkheden.
Is het jou ook gelukt om de standaard 'berichten' icon van het scherm af te halen en te vervangen door Handcent? Bij mij blijft dat icoontje telkens terugkomen.

• vanardenne
  • Niet online
quote:
Vihaio schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:28:

Als laatste vind ik raar dat alleen het belgeluid uitgaat als ik de telefoon op stille modus zet. Om het mediageluid uit te zetten moet je dat ergens in de instelling verdanderen, of een app starten die geluid maakt. Ook gaat je telefoon van tril-modus af als het geluid uitdoet via de geluid-aan-uit-widget.
Ik heb nu de app Mute gedownload. Als je die op je homescreen zet kan je met 1 touch al je geluiden (behalve alarm) muten. Ik zag dat er ook een app is die het geluid mute als je de telefoon face down neerlegt. Klinkt wel geinig, niet uitgeprobeerd.

• Vihaio
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19:32
Thanks, het is wel jammer dat deze app de telefoon ook uit trilstand haalt, maar voor de rest is het precies wat ik zocht :)

• vanardenne
  • Niet online
quote:
Vihaio schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:50:
Thanks, het is wel jammer dat deze app de telefoon ook uit trilstand haalt, maar voor de rest is het precies wat ik zocht :)
Bedoel je dat hij ook niet meer trilt als je 'm mute of dat hij niet meer trilt nadat je 'm weer unmute?

• Jochemmol
  • Laatst online: 22-04 15:52
Ik had een vraagje,

Ik ben op dit moment in afwachting van de samsung galaxy. Omdat ik dat een mooi toestel vind en ik vind android een super besturingsysteem. Ik maak op dit moment gebruik van de nokia navigator. Vooral omdat ik de navigatie handig vind.

Nu las ik dat je met google maps ook kunt navigeren. Ik heb op de G1 van een vriendin van mij de maps zitten proberen.
Het lukt mij om van mijn locatie naar alle plaatsen in nederland te navigeren. Ik krijg dan netjes een lijst met instructies. Ik kan dat ook op de kaart krijgen.

Ik krijg het alleen met geen mogelijkheid voor elkaar om gesproken instrukties te krijgen. en de kaart verspringt wel maar bij bv TomTom 'rij je op de weg' maar nu 'kijk' ik er vanboven af op.

Ik heb de kaart modus gewijzigd naar verkeer. Maar ik krijg het niet voor elkaar om de navigatie gesproken en het beeld a TomTom te krijgen. Ik dat dat dat echt kon met google maps.

Doe ik iets fout of vergist ik mij?

Jochemmol

• RunaR
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-03 16:25
quote:
Jochemmol schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 08:46:
Ik had een vraagje,

Ik ben op dit moment in afwachting van de samsung galaxy. Omdat ik dat een mooi toestel vind en ik vind android een super besturingsysteem. Ik maak op dit moment gebruik van de nokia navigator. Vooral omdat ik de navigatie handig vind.

Nu las ik dat je met google maps ook kunt navigeren. Ik heb op de G1 van een vriendin van mij de maps zitten proberen.
Het lukt mij om van mijn locatie naar alle plaatsen in nederland te navigeren. Ik krijg dan netjes een lijst met instructies. Ik kan dat ook op de kaart krijgen.

Ik krijg het alleen met geen mogelijkheid voor elkaar om gesproken instrukties te krijgen. en de kaart verspringt wel maar bij bv TomTom 'rij je op de weg' maar nu 'kijk' ik er vanboven af op.

Ik heb de kaart modus gewijzigd naar verkeer. Maar ik krijg het niet voor elkaar om de navigatie gesproken en het beeld a TomTom te krijgen. Ik dat dat dat echt kon met google maps.

Doe ik iets fout of vergist ik mij?
zie hier: Android: Turn by Turn Navigation

ISS Detector voor Android

• Jochemmol
  • Laatst online: 22-04 15:52
quote:
tnx, Ik had dat niet gezien. Mijn excuses

Jochemmol

• Heppieboeddah
quote:
vanardenne schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:16:
[...]

Is het jou ook gelukt om de standaard 'berichten' icon van het scherm af te halen en te vervangen door Handcent? Bij mij blijft dat icoontje telkens terugkomen.
Ja dat is gelukt. Moet er wel bij vertellen dat ik, naast Handcent ook nog 'SMS popup' erop heb staan. Hiermee kan je wat aan instellingen voor binnenkomende berichten instellen. Op enig moment kwam er een berichtje binnen en kon ik kiezen waarmee ik het bericht wou openen. Met het standaarberichtenscherm of Handcent, Ik heb toen Handcent aangevinkt. Toen veranderde ook het standaard-icoontje in dat van Handcent. Of het één en het ander met elkaar te maken heeft, durf ik niet te zeggen, maar het werkt wel.. ;)

Asrock P67 Extreme 6; iCore i7 2600K; 16GB DDR3; Samsung 840Pro 256GB; 4x2TB WDC Ears Green; Radeon HD 6870

• C00P
  • Laatst online: 11:16
Mooie lijst Heppie, heb er een paar hele leuke uitgehaald.

Altijd handig en interessant om zo een lijstje te doorlezen.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• vanardenne
  • Niet online
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:17:
[...]

Ja dat is gelukt. Moet er wel bij vertellen dat ik, naast Handcent ook nog 'SMS popup' erop heb staan. Hiermee kan je wat aan instellingen voor binnenkomende berichten instellen. Op enig moment kwam er een berichtje binnen en kon ik kiezen waarmee ik het bericht wou openen. Met het standaarberichtenscherm of Handcent, Ik heb toen Handcent aangevinkt. Toen veranderde ook het standaard-icoontje in dat van Handcent. Of het één en het ander met elkaar te maken heeft, durf ik niet te zeggen, maar het werkt wel.. ;)
Ik heb toen ook moeten kiezen wat mijn 'standaard berichten applicatie' is. En als ik op berichten druk gaat hij ook naar Handcent, maar het icoontje heeft hij nooit overgenomen. Het is zelfs zo dat er vaak een '1' van 'nieuw bericht' blijft staan bij het icoontje terwijl ik die in Handcent al lang bekeken heb.

• Vihaio
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19:32
quote:
vanardenne schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 01:00:
[...]

Bedoel je dat hij ook niet meer trilt als je 'm mute of dat hij niet meer trilt nadat je 'm weer unmute?
Dat eerste. Maar dat is natuurlijk wel logisch aangezien Android de trilfunctie uitzet als je de telefoon mute. Dat vind ik nogal apart, maar dat is niet iets voor dit topic.

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08:29
Wat ik vreemd vind is dat geen enkele widget of applicatie de GPS functie rechtstreeks aan kan zetten. Er zijn genoeg 'toggles' te vinden die bijvoorbeeld bluetooth of WiFi aan kunnen zetten, rechtstreeks door gebruik te maken van de widget. Echter GPS is een ander verhaal: deze tools sturen je allemaal naar het onderdeel van het Android menu (instellingen) waar je vervolgens DAAR GPS aan moet zetten. Iemand enig idee waarom? Of zijn er toch toggles verkrijgbaar die GPS rechtsreeks vanaf het main screen aan kunnen zetten?

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:53
quote:
smeerbartje schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:24:
Wat ik vreemd vind is dat geen enkele widget of applicatie de GPS functie rechtstreeks aan kan zetten. Er zijn genoeg 'toggles' te vinden die bijvoorbeeld bluetooth of WiFi aan kunnen zetten, rechtstreeks door gebruik te maken van de widget. Echter GPS is een ander verhaal: deze tools sturen je allemaal naar het onderdeel van het Android menu (instellingen) waar je vervolgens DAAR GPS aan moet zetten. Iemand enig idee waarom? Of zijn er toch toggles verkrijgbaar die GPS rechtsreeks vanaf het main screen aan kunnen zetten?
Op de htc hero is die toggle er wel. Ik mee dat die ook ergens los te vinden zijn. Maar weet zelf niet waar

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

• coredalae
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19:42
ik heb die toggle zelf werkend op m'n CyanogenMod 3.9.7, maar denkt dat deze iets aangepast is zodat het wel mogelijk is, want afaik is het niet mogelijk op de standaard rom..

android since G1.

• Mr_Zoidberg
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21-03 17:28
Bij sms berichten die je ontvangt staat nu het tijdstip van wanneer je die ontvangen hebt. Bij al mijn voorgaande telefoons stond altijd het tijdstip van wanneer het bericht verzonden is. Mij is het niet gelukt om dit op mijn Magic te zien. Verder kan ik van berichten ook geen rapporten zien. Kan ik dat ergens aan/uit zetten?

• J-P
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 22:50

J-P

Syntax erro....

HP PPC - HTC TC - HTC Diamond - HTC Legend - Galaxy Nexus - Nexus 5

• Roodey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16:18
quote:
Mr_Zoidberg schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:36:
Bij sms berichten die je ontvangt staat nu het tijdstip van wanneer je die ontvangen hebt. Bij al mijn voorgaande telefoons stond altijd het tijdstip van wanneer het bericht verzonden is. Mij is het niet gelukt om dit op mijn Magic te zien. Verder kan ik van berichten ook geen rapporten zien. Kan ik dat ergens aan/uit zetten?
Open berichten > Druk op de 'menu' toets > Klik op 'instellingen' > Voila u kunt leveringsrapporten aanvinken.

• Deem
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:02

Deem

Ontcijfer mij!

Op http://www.cyrket.com kan je door de marked zoeken en bladeren met je PC! erg handig voor op kantoor ;)
Als je een leuke app ziet dan kan je zo de barcode van het scherm scannen en het installeren.

Hoe staat het trouwens met die T-mobile accountmeter app? kan ik die al ergens downloaden?

Deem wijzigde deze reactie 11-08-2009 09:20 (18%)

"Dit escaleert uit de hand!" *PSN-ID: Naimed1983 *Twitter: @Naimed1983 *Website: www.grensschutters.com

• Heppieboeddah
quote:
Deem schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:19:
Op http://www.cyrket.com kan je door de marked zoeken en bladeren met je PC! erg handig voor op kantoor ;)
Als je een leuke app ziet dan kan je zo de barcode van het scherm scannen en het installeren.
Dat is een prima site. Thx for sharing, en zo te zien is ie nog hardstikke update ook.. ;)
quote:
Hoe staat het trouwens met die T-mobile accountmeter app? kan ik die al ergens downloaden?
Zelf kan ik je daar niet op antwoorden.. :*) Maar als de ontwikkelaar meeleest.. Voor Vodafone zou zo n app ook welkom zijn.. O-)

Iemand trouwens enig idee hoe je de zoekopdrachten in de market kan wissen?

Heppieboeddah wijzigde deze reactie 11-08-2009 11:44 (5%)

• Tim_bots
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:45
quote:
...
Het zou inderdaad handig zijn maar aangezien T-mobile bezig is met onderhoud aan de teller (althans in mijn geval) en ze weten nog niet wanneer het klaar is, verwacht ik niet dat we er snel een gaan krijgen.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• MetalManic
  • Laatst online: 12-03 20:01
Volgens mij is dit niet mogelijk. Misschien is het handig om geen zoekopdrachten meer te geven die je vriendin niet mag zien ;-) hahaha
quote:
[b
Iemand trouwens enig idee hoe je de zoekopdrachten in de market kan wissen?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

• Heppieboeddah
quote:
MHTC06 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:27:
Volgens mij is dit niet mogelijk. Misschien is het handig om geen zoekopdrachten meer te geven die je vriendin niet mag zien ;-) hahaha

[...]
off topic

Ik zie liever haar zoekopdrachten niet meer, daar wordt ik niet vrolijk van... :X

• Snoop
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een programmaatje waarmee je kunt bepalen welke applicaties er allemaal worden opgestart bij het aanzetten van de telefoon. Er worden een aantal programma's gestart waarbij ik liever niet heb dat ze opgestart wordenn.

• Djeez
quote:
Ik gebruik altijd deze, die werkt een stuk prettiger:

http://nl.androlib.com/

• vanardenne
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een app waarbij ik profielen aan kan maken van settings die ik vervolgens handmatig kan activeren. Eigenlijk zoiets als Locale maar dan zonder de noodzakelijk voorwaarden van locatie, batterijstatus etc.

Voorbeeld: Als ik wil gaan hardlopen wil ik kunnen kiezen voor profiel 'Hardlopen' waarbij vervolgens GPS aangaat en de schermbeveiliging uit wordt gezet.

Weet of gebruikt iemand zo'n app?

Edit: ik was iets te snel met vragen, volgens mij heb ik iets gevonden 'Toggle Settings (Cupcake)' wat doet wat ik wil

vanardenne wijzigde deze reactie 11-08-2009 20:40 (12%)

• vanardenne
  • Niet online
quote:
Kosjka schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:05:
Ik zou het fijn vinden om bij te kunnen houden hoeveel minuten ik opmaak, bij benadering, van mijn belbundel bij telfort.
Weet iemand of dit mogelijk is bij de HTC hero? Ik kan het namelijk niet vinden.
Ja dat kan, heel goed zelfs. Met Phonalyzr http://www.cyrket.com/package/com.phonalyzr

• us1111
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-05-2012

us1111

www.valentien.eu

Hey... Weet iemand ook of er ook een aanpassing bestaat op de return (back) key? Ik vind het vrij onlogisch dat alle programma's altijd maar in geheugen blijven..

Ik weet niet óf het bestaat, maar een soort van taskiller die een programma vanuit de back key altijd afsluit (behalve als deze in een white list staat) is volgens mij best handig voor de snelheid... Nu kill ik regelmatig alle programma's met taskiller, maar dat vind ik vrij omslachtig eigenlijk...

Voor juridisch advies (ook ICT): www.valentien.eu

• bosaap22
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02-11-2012

bosaap22

Doing things I'm good at.

quote:
Ik heb deze app even geprobeerd, maar je kunt nergens zien hoeveel minuten je nou totaal hebt gebeld. Je kunt wel de totale tijd zien dát er gebeld is, maar niet wat nu je totale "outbound" minuten zijn. En daar gaat het de meeste mensen nou juist om.....

Iemand een andere app die dat wel kan aangeven?

• nielsvv
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:51
Ik gebruik nu al enkele weken 'weather widgets-free'. Maar steeds na een week update deze niet meer automatisch, ook niet als ik hem manueel refresh doet hij dit niet. Als ik de widget verwijder en nadien opnieuw instel doet hij het terug voor een week.

Kan ook nergens vinden dat dit een beperking zou zijn in het programma, vanwege de 'lite' versie.

Iemand een idee of een beter (gratis) alternatief?

• vanardenne
  • Niet online
quote:
bosaap22 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:18:
[...]

Ik heb deze app even geprobeerd, maar je kunt nergens zien hoeveel minuten je nou totaal hebt gebeld. Je kunt wel de totale tijd zien dát er gebeld is, maar niet wat nu je totale "outbound" minuten zijn. En daar gaat het de meeste mensen nou juist om.....

Iemand een andere app die dat wel kan aangeven?
Dat is een goeie. Ik dacht zelf dat de gegevens onder 'usage summary' alleen outbound calls zijn maar dat staat er niet zo duidelijk bij. Anders neem je even contact op met de maker of dat wel of niet zo is. Het wordt in ieder geval wel geplugd als app om je outbound minuten bij te kunnen houden.

• UtrinqueParatus
  • Laatst online: 11-03-2010
Zal wel aan mij liggen.. maar ik krijg iets heel simpels niet voor elkaar
op mijn HTC Hero 8)7

Heb op mijn SD kaart een map aangemaakt Ringtones.. daar een aantal
mp3's ingezet en nu wil ik 1 van die mp3's koppelen.

Dus zodra ik een sms / mail ontvang, moet hij een specifieke mp3 afspelen.

Het instellen van een mp3 als ringtone is geen probleem.. maar waar
stel je dat in voor de overige onderdelen ( sms/mail etc. )

Alvast bedankt aan diegene die het mij kan vertellen.

• RunaR
quote:
us1111 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:24:
Hey... Weet iemand ook of er ook een aanpassing bestaat op de return (back) key? Ik vind het vrij onlogisch dat alle programma's altijd maar in geheugen blijven..

Ik weet niet óf het bestaat, maar een soort van taskiller die een programma vanuit de back key altijd afsluit (behalve als deze in een white list staat) is volgens mij best handig voor de snelheid... Nu kill ik regelmatig alle programma's met taskiller, maar dat vind ik vrij omslachtig eigenlijk...
Dat is bij Android niet nodig. Als je via de Home-key een programma verlaat, gaat het programma in stand-by. De huidige staat word wel opgeslagen in het geheugen. Je zou naar home gegaan kunnen zijn om even een ander programma te draaien om daarna weer terug te keren naar je eerste programma. Als het echt nodig is en je telefoon te weinig geheugen heeft, mag Android dit programma killen.
Als je het verlaat via de back-key wordt de laatste status niet bewaard. Je hebt immers zelf gekozen het te verlaten, waarschijnlijk wil je niet snel terug keren. Zodra de telefoon meer geheugen nodig heeft wordt dit programma meteen gekilled. Zolang dat niet perse nodig is blijft het programma in je geheugen staan zodat je het snel op kan starten. Het vreet geen cpu-cycles meer.
Alle programma's die op de achtergrond staan (er uit via home) staan in een suspend mode. Ze gebruiken dus geen cpu-cycles. Alleen services kunnen aktief blijven. Dit zijn delen van programma's die taken op de achtergrond uit moeten voeren. Bijvoorbeeld het afspelen van muziek: de user interface is een deel wat gekilled kan worden, de service verzorgt het daadwerkelijke afspelen van het geluid.

Bron: http://developer.android.com/guide/topics/fundamentals.html

• Fjeze
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:58
quote:
vanardenne schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:10:
[...]

Ik heb toen ook moeten kiezen wat mijn 'standaard berichten applicatie' is. En als ik op berichten druk gaat hij ook naar Handcent, maar het icoontje heeft hij nooit overgenomen. Het is zelfs zo dat er vaak een '1' van 'nieuw bericht' blijft staan bij het icoontje terwijl ik die in Handcent al lang bekeken heb.
Ik heb handcent ook geinstalleerd en het ziet er echt veel beter uit dan de standaard aplicatie! echter heb ik hetzelfde probleem.
Handcent geinstalleerd, nieuwe bericht gehad en toen Handcent als standaard berichtapplicatie gekozen. het Handcent logo veranderde in berichten logo (deze stonden er nu dus 2 op me homescreen) en nieuwe berichten komen ook standaard in Handcent binnen.
Echter als ik een nieuwe SMS ontvang blijft bij allebei de berichtaplicaties het groene rondje met het 1tje erin staan, ook als ik in allebei de applicaties het bericht gelezen heb.
in de balk bovenin staat ook geen melding meer.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Fly or Die

• SkyR
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:58
quote:
UtrinqueParatus schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:55:
op mijn HTC Hero 8)7

Als je een MP3 als Notification-geluid wil gebruiken, moet je een map genaamd 'notifications' in de root van je SD-kaart maken en daar de MP3's in zetten, zoals je dat ook met ringtones gedaan hebt.

Als je een MP3 als Alarm-geluid wil hebben, moet je een map genaamd 'notifications' in de root van je SD-kaartje zetten.

• aKra
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 12:07

aKra

Intentionally left blank.

Ik zit al vanaf vanochtend de hele dag te zoeken naar een programma waarmee je Caller ID's in Nederland kan laten 'omgekeerd zoeken'. Zoals vroeger had ik daar voor mijn TELES 16.3 een Linux programma dat dan groot in het scherm liet zien wie er belde (toen je nog de CD-ROM van de Telefoongids omgekeerd kon gebruiken). Weet iemand toevallig van het bestaan af hiervan, of een ontwikkelaar die zegt dat is inderdaad wel geinig om het te ontwikkelen? :)

Intentionally left blank.

• Dreanor
  • Laatst online: 18:52

Dreanor

Joene

Ok, ik heb nu een kleine anderhalve dag de HTC Hero. Mooi dingetje en ik ben druk bezig met android te verkennen, ermee te spelen en klooien. Nu kom ik van een Windows Mobile HTC (de HTC Touch, Het Eflje) en het eerste wat ik opzocht was hoe je files kan browsen zoals je in windows wel kan.

Kan dit met android? Zo ja, waar? Dus browsen op je SD door de mappen etc.

Het tweede wat mij opviel was dat android voor mij kaal aanvoeld en je vele dingen via de market moet aanvullen. Klopt toch of is dit gevoelsmatig?

Verder vind ik deze TS wel erg magertjes (bedoel ik als verbeterpunt, niet om af te kraken). Zet bijvoorbeeld de top 3 van veel gebruikte apps. Bijvoorbeeld top 3 chat apps, top 3 games, top 3 fun apps, etc. Zet misschien ook basis dingen in de TS zoals hoe je bepaalde dingen kan vinden/instellen.

Ow en instellingen. Zijn er meer instellingen menu's behalve als je op menu drukt en dan instellingen voor de telefoon? Ik heb namelijk het gevoel dat ik nog (vele) instellingen mis.

En last: Kan je Sence gemakkelijk uitzetten? Ik vraag me dat af gewoon om ff kaal Android te bekijken en dan weer terug te gaan naar Sence want Sence is crewl. :9~

En dan zocht ik nog wat apps:
Barcode scanner: Ik heb Barcode Scanner al, is dit een van de betere? Want ik mis de feature om codes te scannen en dat je dan direct de app kan downloaden uit de market (of ik doe het verkeerd)

Background program killer ofzo. Een programma om apps/progs te stoppen die in je background draaien (bijvoorbeeld een spelletje of Shazam) om de snelheid te bevorderen.

Waarom is pac-man niet meer gratis? :'(

Ik ben dus helemaal nieuw op android gebied vandaar mijn vele vragen! :P Ik ga weer snel verder spelen en ontdekken!

• JdJtA
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-04 21:46
quote:
UtrinqueParatus schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:55:
op mijn HTC Hero 8)7

Je zou ook kunnen kijken in de Market naar de applicatie 'Rings Extended'. Deze zoekt namelijk op je hele telefoon naar muziekbestanden. Als je de applicatie hebt geinstalleerd kan je gewoon naar de geluidsinstellingen gaan die je wil veranderen en dan kan je kiezen met welk programma je dit aan wil passen. Hier kies je dan rings extended voor.

• Deem
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:02

Deem

Ontcijfer mij!

quote:
Dreanor schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:09:
Ok, ik heb nu een kleine anderhalve dag de HTC Hero. Mooi dingetje en ik ben druk bezig met android te verkennen, ermee te spelen en klooien. Nu kom ik van een Windows Mobile HTC (de HTC Touch, Het Eflje) en het eerste wat ik opzocht was hoe je files kan browsen zoals je in windows wel kan.
Het kan alleen op plekken waar dat ook daadwerkelijk nodig is. Bv een plaatje bij een contact of het openen van een document. Verder kan je van de marked een filebrowser downloaden bv Linda file browser.
quote:
Het tweede wat mij opviel was dat android voor mij kaal aanvoeld en je vele dingen via de market moet aanvullen. Klopt toch of is dit gevoelsmatig?
Ik denk dat het gevoelsmatig is want je bent nu gewoon gestart met een lege telefoon. Verder kan je bv makkelijk content toevoegen via market.
quote:
Ow en instellingen. Zijn er meer instellingen menu's behalve als je op menu drukt en dan instellingen voor de telefoon? Ik heb namelijk het gevoel dat ik nog (vele) instellingen mis.
Ja, alle instellingen met betrekking tot de telefoon zitten op de plek waar ook al je programma's staan. Daar is ook een programma 'instellingen'
quote:
En last: Kan je Sence gemakkelijk uitzetten? Ik vraag me dat af gewoon om ff kaal Android te bekijken en dan weer terug te gaan naar Sence want Sence is crewl. :9~
Je kan de app TouchFlo killen met een appkiller maar het is niet aan te raden.
quote:
Barcode scanner: Ik heb Barcode Scanner al, is dit een van de betere? Want ik mis de feature om codes te scannen en dat je dan direct de app kan downloaden uit de market (of ik doe het verkeerd)
Barcode scanner werkt hier daadwerkelijk met alle barcodes. Ook die wat naar de marked verwijzen. Heb zo al menig app gedownload.

Deem wijzigde deze reactie 12-08-2009 16:31 (4%)

"Dit escaleert uit de hand!" *PSN-ID: Naimed1983 *Twitter: @Naimed1983 *Website: www.grensschutters.com

• RunaR
quote:
Dreanor schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:09:

Kan dit met android? Zo ja, waar? Dus browsen op je SD door de mappen etc.
in de Market: Astro
quote:
Klopt, het is geen bloated OS zoals Windows Mobile, wat al tig jaar ontwikkeling achter zich heeft.
quote:
Verder vind ik deze TS wel erg magertjes (bedoel ik als verbeterpunt, niet om af te kraken). Zet bijvoorbeeld de top 3 van veel gebruikte apps. Bijvoorbeeld top 3 chat apps, top 3 games, top 3 fun apps, etc. Zet misschien ook basis dingen in de TS zoals hoe je bepaalde dingen kan vinden/instellen.

Veel instellingen zitten in de apps. De telefoon/ het os is vrij kaal
quote:
in de Market: home Switcher
quote:
De barcodes bevatten een link, in de barcodescanner zit een knop om naar die link te gaan
quote:
Background program killer ofzo. Een programma om apps/progs te stoppen die in je background draaien (bijvoorbeeld een spelletje of Shazam) om de snelheid te bevorderen.
Zie mijn stuk een paar posts terug, of zoek eens door dit topic
quote:
Waarom is pac-man niet meer gratis? :'(

Ik ben dus helemaal nieuw op android gebied vandaar mijn vele vragen! :P Ik ga weer snel verder spelen en ontdekken!

• Dreanor
  • Laatst online: 18:52

Dreanor

Joene

Bedankt voor de reply's, ik heb deze topic ff snel door gescanned dus niet alles gelezen, zal morgen er eens lekker de tijd voor nemen. :D

Trouwens ik vind het niet erg dat het een vrij kaal OS is, want nu kan ik zelf namelijk helemaal de telefoon inrichten naar eigen smaak! :D

• DarkChylde
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 26-03 07:44
ik heb vandaag sipdroid geinstalleerd. En het instellen was een beetje een uitzoek werk....
via deze link alles uiteindelijk ingesteld. http://www.pletform.eu/in...th-SIP-Sipdroid-free.html
Maar het werkt :D
Ik gebruik nu mijn smsdiscount voip account via pbxes.org om te bellen.
Ga het waarschijnlijk niet voor mobiel gebruiken. Maar is wel handig voor naar vast, of als ik buiten mijn bundel dreig te komen. Ik hoop eigenlijk ook dat het in het buitenland ook via wifi goed werkt. Dan is het gratis bellen vanaf mijn mobiel naar de vaste nummer in nederland.

https://copy.com?r=vW8wVx 20GB Gratis Cloud opslag -Copy.com

• Fjeze
quote:
N-E-R-D schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:54:
[...]

Ik heb handcent ook geinstalleerd en het ziet er echt veel beter uit dan de standaard aplicatie! echter heb ik hetzelfde probleem.
Handcent geinstalleerd, nieuwe bericht gehad en toen Handcent als standaard berichtapplicatie gekozen. het Handcent logo veranderde in berichten logo (deze stonden er nu dus 2 op me homescreen) en nieuwe berichten komen ook standaard in Handcent binnen.
Echter als ik een nieuwe SMS ontvang blijft bij allebei de berichtaplicaties het groene rondje met het 1tje erin staan, ook als ik in allebei de applicaties het bericht gelezen heb.
in de balk bovenin staat ook geen melding meer.

Iemand een oplossing voor dit probleem?
Iemand hier een oplossing voor met Handcent, vind het echt een mooi en fijn programma maar zo is het wel vervelend.

Fly or Die

• Wiebbe
  • Laatst online: 21-04 20:21

Wiebbe

Android Treintijden

quote:
N-E-R-D schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:48:
[...]

Iemand hier een oplossing voor met Handcent, vind het echt een mooi en fijn programma maar zo is het wel vervelend.
Ja, je moet gewoon de notificaties van de standaard berichten app uit zetten. Doe je door: Berichten openen -> Menu -> Instellingen -> Notificaties uitzetten.

Beide apps starten nu gewoon een notificatie, dus 1 uit rammen ;)

[edit]
Oh, je hebt het over het icoontje wat op het HomeScreen staat? Dat is niet te vervangen.. Deze is gewoon gemaakt om de berichten te pakken welke in de standaard berichten app staat. Geen idee of je een Hero hebt of niet, maar alle apps in de market place die dit doen werken ook niet met HandCent.

Helaas ;)

Wiebbe wijzigde deze reactie 13-08-2009 08:40 (25%)

Android Treintijden applicatie: Android Treintijden

• bobwarley
  • Niet online
-snip-

bobwarley wijzigde deze reactie 13-08-2009 08:56 (121%)

• vanardenne
  • Niet online
quote:
Wiebbe schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 08:38:
[...]

Ja, je moet gewoon de notificaties van de standaard berichten app uit zetten. Doe je door: Berichten openen -> Menu -> Instellingen -> Notificaties uitzetten.

Beide apps starten nu gewoon een notificatie, dus 1 uit rammen ;)

[edit]
Oh, je hebt het over het icoontje wat op het HomeScreen staat? Dat is niet te vervangen.. Deze is gewoon gemaakt om de berichten te pakken welke in de standaard berichten app staat. Geen idee of je een Hero hebt of niet, maar alle apps in de market place die dit doen werken ook niet met HandCent.

Helaas ;)
Het is niet helemaal zoals jij zegt. Het probleem is namelijk dat als je het icoontje van Handcent op je HomeScreen zet (dus niet 'berichten' maar 'Handcent') en je krijgt een sms binnen. Dan verandert het Handcent icoontje in het 'berichten' icoontje!

• Wiebbe
  • Laatst online: 21-04 20:21

Wiebbe

Android Treintijden

quote:
vanardenne schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:05:
[...]

Het is niet helemaal zoals jij zegt. Het probleem is namelijk dat als je het icoontje van Handcent op je HomeScreen zet (dus niet 'berichten' maar 'Handcent') en je krijgt een sms binnen. Dan verandert het Handcent icoontje in het 'berichten' icoontje!
Gebruik je niet toevallig een alternatief home screen? Ik gebruik HandCent al een paar weken op mijn G1 met CyanogenMod 3.9.7(en eerder) met standaard home screen en heb hier geen last van. Ik hou gewoon de standaard HandCent icoon op mijn homescreen.

Android Treintijden applicatie: Android Treintijden

• vanardenne
  • Niet online
quote:
Wiebbe schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:10:
[...]

Gebruik je niet toevallig een alternatief home screen? Ik gebruik HandCent al een paar weken op mijn G1 met CyanogenMod 3.9.7(en eerder) met standaard home screen en heb hier geen last van. Ik hou gewoon de standaard HandCent icoon op mijn homescreen.
Het gaat bij mij inderdaad om de Sense interface van de HTC Hero. Als ik de standaard interface gebruik blijft het HandCent icoon wel staan.

• Fjeze
Ik vind het niet zo erg dat het handcent icoontje veranderd in het berichten icoontje, dat vind ik zelfs wel fijn.
echter is het zo als ik een nieuwe SMS binnenkrijg dat dat groene bolletje met een 1 erin blijft staan ook als ik de SMS gelezen ben.
Zelfs als ik de SMS in beide berichten applicaties gelezen heb blijft dat bolletje met die 1 erin staan.

Dit vind ik vrij irritant.

Fly or Die

• UtrinqueParatus
quote:
SkyR schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:07:
[...]

Als je een MP3 als Notification-geluid wil gebruiken, moet je een map genaamd 'notifications' in de root van je SD-kaart maken en daar de MP3's in zetten, zoals je dat ook met ringtones gedaan hebt.

Als je een MP3 als Alarm-geluid wil hebben, moet je een map genaamd 'notifications' in de root van je SD-kaartje zetten.
Map aangemaakt "notifications", hierin 2 mp3 gegooid.. maar ik kan nergens deze map
selecteren met daarin de mp3 ???? :X

• UtrinqueParatus
quote:
JdJtA schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:12:
[...]

Je zou ook kunnen kijken in de Market naar de applicatie 'Rings Extended'. Deze zoekt namelijk op je hele telefoon naar muziekbestanden. Als je de applicatie hebt geinstalleerd kan je gewoon naar de geluidsinstellingen gaan die je wil veranderen en dan kan je kiezen met welk programma je dit aan wil passen. Hier kies je dan rings extended voor.
Dit programma gedownload.. maar geeft een fout bij het opstarten.. en kan hem
ook nergens bij een instelling selecteren dat ik Rings Extended wil gebruiken 8)7

• JdJtA
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-04 21:46
quote:
UtrinqueParatus schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:36:
[...]

Dit programma gedownload.. maar geeft een fout bij het opstarten.. en kan hem
ook nergens bij een instelling selecteren dat ik Rings Extended wil gebruiken 8)7
Het is ook geen programma dat je zelf op kan starten, je moet naar de geluidsinstellingen gaan en als je deze dan gaat wijzigen dan vraagt hij met welk programma je dit wil doen. Daar kan je dan kiezen voor rings extended.

• martje22
  • Laatst online: 02-11-2013
Heeft er iemand al een applicatie gevonden die agenda afspraken kan syncen uit bijvoorbeeld zimbra, naar gmail?

Funambol kan dit met de windows mobile agenda, alleen voor android is dit nog niet supported.

Alvast bedankt.

• Laudor
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07:13
quote:
martje22 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:38:
Heeft er iemand al een applicatie gevonden die agenda afspraken kan syncen uit bijvoorbeeld zimbra, naar gmail?
In het verleden heb ik scheduleworld.com gebruikt, is helaas niet meer gratis. Syncen tussen diverse platformen. Nu ben ik 100% over naar Google Calendar en is synchroniseren voor mij geen issue meer, en dat is toch erg prettig.

• martje22
  • Laatst online: 02-11-2013
quote:
Laudor schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:52:
[...]

In het verleden heb ik scheduleworld.com gebruikt, is helaas niet meer gratis. Syncen tussen diverse platformen. Nu ben ik 100% over naar Google Calendar en is synchroniseren voor mij geen issue meer, en dat is toch erg prettig.
Ik gebruik zimbra vooral voor werk gerelateerde afspraken, zodat ook andere collega's afspraken kunnen toevoegen. Ik ga me verdiepen in scheduleworld, thanks

• UtrinqueParatus
quote:
JdJtA schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:32:
[...]

Het is ook geen programma dat je zelf op kan starten, je moet naar de geluidsinstellingen gaan en als je deze dan gaat wijzigen dan vraagt hij met welk programma je dit wil doen. Daar kan je dan kiezen voor rings extended.
Wat o wat doe ik verkeerd |:( 8)7

Ik download Rings Extend.. gaat goed.

Ga dan naar Instellingen -> Geluid en Weergave -> Meldingsgeluid.

Krijg nu een lijst met standaardgeluiden...
Maar waar selecteer ik nu Rings Extend, zodat ik een mp3 kan selecteren als Meldingsgeluid..

Aaaarrghhh.. zoiets simpels.. om gek van te worden.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om software (applicaties) voor Android te bespreken. Problemen met software, de Market of andere probleemgevallen horen hier niet thuis. Open daarvoor een eigen topic.