21-10 (5743): En doe dan direct mee met 'De Apen'
22-10 (6118): Parkstad Power! :p
16:43 (0848): I love GoT
SMS "SIG bericht" naar 0614447538
Ik zie dat alle topics over de popcornhours en co in LCD, Plasma, Projectie & Recording staan. En dat topics over HTPC's in Complete Systemen & Laptops staan. Gezien de hoeveelheid topics over HTPC's en over NMT's, de raakvlakken die die onderwerpen met elkaar hebben en de hoeveelheid topics die er in CSL en LCD over blijven, denk ik dat het wel een levensvatbaar forum is en dat de overblijvende fora ook meer dan genoeg levensvatbaar blijven.
HTPC's begint een steeds populairder onderwerp te worden. Ik vind dit in elk geval bij voorbaat geen slecht idee. Ik weet wel dat er vanuit de crew erg conservatief gedacht wordt over het openen en splitsen van fora, echt nodig is het niet. Maar een mooi subforum en populair onderwerp is het wel
JvS wijzigde dit bericht 20-05-2009 13:19 (7%)
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Afgezien van het bespreken van welke NAS of welke Hyper-kast zouden er ook de verschillende soorten media-sharingsoftware besproken kunnen worden, zoals Windows Media Center, en het streamen van video naar diverse consoles en extenders.
Het enige lastige lijkt mij dat deze hard- en software ook prima in andere categorieën past.
Er is weinig waarvan ik alles weet, maar ik weet van alles wel iets.
Dus je heb topics over hardware:
NMT (Popcorn ed.)
HTPC
Verder krijg je software vragen:
Gebruikersvragen voor de Popcorn (NMT)
Gebruikersvragen over de HTPC (XBMC ed.)
Als dit dan in 1 fora kan zou het super zijn.
Eindelijk alle info en kennis onder 1 vlag.
Zit wel wat in, aan de andere kant kun je dan laptops/netbooks ook van de complete systemen afstoten. Wat er dan van die laatste overblijft is niet veel overigens. Aan de andere kant? In hoeverre is er sprake van een teveel aantal topics? Wel begint het, mede door de BBG koppeling en de hoeveelheid BBG's drukker te worden. Het is niet enkel meer Ervaringen topics.quote:JvS schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:18:
HTPC's begint een steeds populairder onderwerp te worden. Ik vind dit in elk geval bij voorbaat geen slecht idee. Ik weet wel dat er vanuit de crew erg conservatief gedacht wordt over het openen en splitsen van fora, echt nodig is het niet. Maar een mooi subforum en populair onderwerp is het wel.
Overigens zijn niet HTPC's de enigen, ook home servers en NAS setups. Alles wordt nu maar wat in topics getrapt, maar voor iedereen een los topic is ook geen optie.
Mochten we gaan oplsplitsen dan zie ik eerder de volgende opstelling voor me:
- Desktops en servers
- Laptops en netbooks
- HTPC's en NMT's
Maar ik denk niet dat dat voorlopig in zicht is.
Verder wel met FireStarter. Het is wat onoverzichtelijk in de huidige situatie, net als met servers en NAS, waar die laatste weer in een ander forum zit, maar ze wel raakvlakken hebben.
GENETX wijzigde dit bericht 20-05-2009 16:04 (6%)
Notebookspot.nl
06-11 Nvidia verlegt focus van GPU naar CPU
06-11 Toshiba maakt 320GB 1,8" hdd
Curry zegt:
[21:40:35] Curry: vieze koorbal dat je bent
[21:40:36] zeef: knor
Curry zegt: strakke timing
Ik ben aan het wachten op een forum wat opkomt of op een apart fora hier.
Weet wel dat er op dit moment veel activiteit plaatsvind op NMT en HTPC gebied. Een fora zou ideaal zijn om de juiste mensen bij elkaar te krijgen.
Curry zegt:
Een apart HTPC/NAS/NMT themaforum zou dan het beste passen denk ik.
Hooglander1 wijzigde dit bericht 20-05-2009 17:09 (30%)
Science flies you to the moon
Religion flies you into buildings
Klik hier voor goede tweede-handsjes
Curry zegt:
Hoe wil je de problemen bij een HTPC afbakenen?
Maar wat doe je met alle informatie die nu al is opgebouwd in diverse fora?
Wat doe je met bijvoorbeeld het NMT topic? Afkappen en in specifieke stukjes door laten gaan in het HTPC/NAS/NMT themaforum?
Maar idd, alles in een forum stoppen is wel de beste optie.
Notebookspot.nl
Dit vind ik zelf eerlijk gezegd een grote misvatting. Allemaal losse topics is toch juist het idee van een forum? Deze manier van denken zorgt ervoor dat je in grote topics best vaak ziet "ik durf geen topic te openen, ik vervuil hier het topic wel even met mijn eigenljk offtopic vraag" en die vraag en antwoord sneeuwt dan direct weer onder en is zeer slecht terug te vinden waardoor een ander er ook niets aan heeft, die het dan oo maar even opnieuw... you get the drillquote:GENETX schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:54:
Mja, allemaal losse topics is niet conform het "plant gerust een bos aan op GoT"-beleid
Leuk als dit een themaform kan worden! Ik zeg afschieten dat grote topic! Lang leve vindbaarheid van s[specifieke zaken en problemen!
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Ik bedoelde meer de compleet andere kant van het verhaal. In de CSL waren de boodschappenlijstjes zo erg dat er per dag een stuk of 10 "Ik wil een game pc voor $euro"-topics kwamen en dat is ook niet de bedoeling. Nieuwe topics kunnen best, maar er moet ook wat overzicht blijven, je moet door de posts tussen de topics door nog wel kunnen zienquote:JvS schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:28:
[...]
Dit vind ik zelf eerlijk gezegd een grote misvatting. Allemaal losse topics is toch juist het idee van een forum? Deze manier van denken zorgt ervoor dat je in grote topics best vaak ziet "ik durf geen topic te openen, ik vervuil hier het topic wel even met mijn eigenljk offtopic vraag" en die vraag en antwoord sneeuwt dan direct weer onder en is zeer slecht terug te vinden waardoor een ander er ook niets aan heeft, die het dan oo maar even opnieuw... you get the drill
Een paar centrale topics zoals de BBG Aanschaf-topics in de CSL is dan ook de gulden middenweg waarin het overzicht in zowel de topics als het topicoverzicht gehandhaafd wordt.
Maar voor de HTPC zouden naar de CSL analogie ook een aantal centrale topics kunnen komen om HTPC's samen te stellen en verder de nodige relevante ervaringen-, probleempjes-, randapparatuur- etc- etc- topics.
GENETX wijzigde dit bericht 20-05-2009 19:10 (8%)
Notebookspot.nl
Hoe gaat zoiets in z'n werk?
Bij de NMT's is het zo dat er een aantal van zijn, en dat deze in een groot topic gedumpt zijn. Dat kan gemakkelijk opgesplitst worden in één centraal topic per model, om het apparaat te bespreken. Daarnaast losse topics voor specifieke probleemgevallen. Dat voorkomt dat er voor elk kleinigheidje een topic geopend moet wordenquote:GENETX schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:07:
[...]
Ik bedoelde meer de compleet andere kant van het verhaal. In de CSL waren de boodschappenlijstjes zo erg dat er per dag een stuk of 10 "Ik wil een game pc voor $euro"-topics kwamen en dat is ook niet de bedoeling. Nieuwe topics kunnen best, maar er moet ook wat overzicht blijven, je moet door de posts tussen de topics door nog wel kunnen zien![]()
Een paar centrale topics zoals de BBG Aanschaf-topics in de CSL is dan ook de gulden middenweg waarin het overzicht in zowel de topics als het topicoverzicht gehandhaafd wordt.
Maar voor de HTPC zouden naar de CSL analogie ook een aantal centrale topics kunnen komen om HTPC's samen te stellen en verder de nodige relevante ervaringen-, probleempjes-, randapparatuur- etc- etc- topics.
Ik blijf dat een slecht uitgangspunt vinden omdat je in die centrale topics specifieke problemen slecht kan terugvinden. er wordt op tweakers.net soms de sfeer gecreeerd dat het slecht is om topics te openen... Vind ik jammer en zonde.
Maar dat terzijde
JvS wijzigde dit bericht 22-05-2009 16:25 (32%)
Of het een los topic is, of in een centraal topic komt maakt dan ook weinig uit. Echt grote problemen horen wel los, maar voor elk klein dingetje een nieuw topic maken? Volgens mij werkt dat averechts. Zeker voor de kleine vraagjes maakt het echt weinig uit of ze nou apart of gebundeld zijn.
Eensch "[Ervaringen]"quote:RoD schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:16:
[...]
Bij de NMT's is het zo dat er een aantal van zijn, en dat deze in een groot topic gedumpt zijn. Dat kan gemakkelijk opgesplitst worden in één centraal topic per model, om het apparaat te bespreken. Daarnaast losse topics voor specifieke probleemgevallen. Dat voorkomt dat er voor elk kleinigheidje een topic geopend moet worden
Notebookspot.nl
De raakvlakken worden alleen maar groter. HTPC's worden steeds gebruiksvriendelijker, NMT's worden steeds krachtiger en televisiefabrikanten bouwen ook al voorzieningen in om je TV netwerkcontent te laten streamen zonder extra hardware.quote:GENETX schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:50:
Verder wel met FireStarter. Het is wat onoverzichtelijk in de huidige situatie, net als met servers en NAS, waar die laatste weer in een ander forum zit, maar ze wel raakvlakken hebben.
Maar dat heb je met alles. Telefoons, PDA's, PMP's, MP3-spelers en Netbooks hebben ook een groot overlap.
Die NMT's zijn ook grotendeels gelijk aan elkaar (zelfde chip en volgens mij is de basissoftware ook hetzelfde maar dat weet ik niet zeker).quote:RoD schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:16:
[...]
Bij de NMT's is het zo dat er een aantal van zijn, en dat deze in een groot topic gedumpt zijn. Dat kan gemakkelijk opgesplitst worden in één centraal topic per model, om het apparaat te bespreken. Daarnaast losse topics voor specifieke probleemgevallen. Dat voorkomt dat er voor elk kleinigheidje een topic geopend moet worden
Marzman wijzigde dit bericht 22-05-2009 23:21 (31%)
☻/ Elwood: What kind of music do you usually have here?
/▌ Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last
Dit topic is gesloten.